Toon posts:

Canon EOS 7D

Pagina: 1 2 3 ... 25 Laatste
Acties:
Nomad schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:27:
De 7d heeft een stuk betere AF, wat voor sport het belangrijkste is.
Daarnaast gewoon alles wat je nodig hebt, fijne zoeker, snelle body, hoge FPS (frames per second) rate.
Mooie camera beloofd het te worden :)
Euj! Aannames! nergens staat dat de 7D _sneller_ focust dan de 50D. Eerst de tests afwachten

;)
joh?...zeg ik ergens dan dat hij ook maar iets sneller is?
Betere AF heb ik het over en met 17 crossfocuspunten mag ik dat toch wel aannemen?!
De hogere FPS en fijne zoeker zijn specs die vrijgegeven zijn.

Kortom, ik doe eigenlijk geen aannames

;)

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Nomad schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:27:
De 7d heeft een stuk betere AF, wat voor sport het belangrijkste is.
Daarnaast gewoon alles wat je nodig hebt, fijne zoeker, snelle body, hoge FPS (frames per second) rate.
Mooie camera beloofd het te worden :)
Met betere AF bedoel je neem ik aan met name de 19 cross type punten. Maar ga ik daar ook iets van merken als ik met name met het middelste focuspunt (of evt. een ander vast focuspunt) schiet?

@Hierboven: haha ok. qua AF-snelheid is er dus nog niks te zeggen...

Beetej off-topic misschien, maar hoe verhoudt zich de AF van de 50D dan tov. de 450D? En is dat een groter verschil dan tussen de 50D en de 7D (als daar al iets over te zeggen valt)?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Nomad schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:43:
joh?...zeg ik ergens dan dat hij ook maar iets sneller is?
Betere AF heb ik het over en met 17 crossfocuspunten mag ik dat toch wel aannemen?!
De hogere FPS en fijne zoeker zijn specs die vrijgegeven zijn.

Kortom, ik doe eigenlijk geen aannames

;)
Voor sport is meer preciezie zonder snelheid helemaal niets :P Dit zijn juist de dingen waar jij me een paar pagina's terug op aansprak... ;)

[Voor 8% gewijzigd door Henk op 16-09-2009 17:51]

Henk schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:51:
[...]

Voor sport is meer preciezie zonder snelheid helemaal niets :P Dit zijn juist de dingen waar jij me een paar pagina's terug op aansprak... ;)
Laten we er om armpje drukken :P.

Anyhoe's, ik denk dat voor de vraagsteller hierboven de 7D een geschikte camera is :).

Nomad schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:57:
[...]

Laten we er om armpje drukken :P.
Oeh, virtuele pik-orde vaststellen *O*
Anyhoe's, ik denk dat voor de vraagsteller hierboven de 7D een geschikte camera is :).
Dat wel, een 50D is in die zin namelijk ook al een geschikte cam. En ik denk zeker dat het tracken van de 7D er op vooruit zal gaan, alleen al door de hoeveelheid extra focuspunten waarover een object getrackt kan worden :)
Rauwe snelheid komt in dit geval uit de lens (dus let ook op welk glas je gebruikt. De taak van de body is om de lens zo (tijds) effecient mogenlijk aan te sturen. Aan in 1 keer locken en probleemloos volgen heb je naar mijn mening meer als in een noodgang hunten en als het onderwerp uiteindelijk gevonden is continu micro-hunten.
Geschikter als dit gaat het voorlopig niet worden wat betreft Canon en APS-C ;)

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

martijn_tje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:08:
Rauwe snelheid komt in dit geval uit de lens (dus let ook op welk glas je gebruikt. De taak van de body is om de lens zo (tijds) effecient mogenlijk aan te sturen. Aan in 1 keer locken en probleemloos volgen heb je naar mijn mening meer als in een noodgang hunten en als het onderwerp uiteindelijk gevonden is continu micro-hunten.
De snelheid van focus-updaten heeft echt niets met de lens te maken, en dat is waar we (ik iig wel) op doelen. Hunten MAG van mij niet eens, ervaar het zelf gelukkig nauwelijks :)
Geschikter als dit gaat het voorlopig niet worden wat betreft Canon en APS-C ;)
True :) Ik neem sowieso aan dat het een prima ding zal zijn, iets dat de D300s klopt zegmaar. Want dat lijkt de hele bestaansreden te zijn van deze cam :D

[Voor 9% gewijzigd door Henk op 16-09-2009 19:33]

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Dat neem ik ook direct van je aan!

De vraag voor mij is denk ik, of ik als redelijke serieuze amateur zoveel geld aan een body uit wil geven en of de meerprijs tov. de 50D (of tegen die tijd misschien de 60D...) ook een evenredige meerwaarde heeft voor mij persoonlijk.

Anyway, eerst maar eens een 70-200L ;)
martijn_tje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:08:
Rauwe snelheid komt in dit geval uit de lens (dus let ook op welk glas je gebruikt.
Dat zit wel goed met m'n meest recente (24-105L) en m'n eerstvolgende aankoop...

Bedankt voor jullie reacties iig!

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hier wat tracking plaatjes van de 7D. Ok, 't is van Canon zelf, dus misschien moet e.e.a. met een korrel zout genomen worden, maar 't ziet er indrukwekkend uit.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Voor degenen die hem nog niet gezien hadden: een video gemaakt met de 7D van een 'Perya' (soort kermis) in de Fillipijnen :) link. Ik vind het iig prettig beeld wat eruit komt :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• - J.W. -
  • Nu online
Als we toch bezig zijn :), hier is ook nog een filmpje van een bruiloft, gemaakt met een 7D uiteraard :P
- J.W. - schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:28:
Als we toch bezig zijn :), hier is ook nog een filmpje van een bruiloft, gemaakt met een 7D uiteraard :P
Hulde voor de opnames, subliem gedaan. Beetje enthousiast met de sharpening, maar serieus, om deze resultaten (of die van de 5D2) te evenaren....Dat kon normaal als consument bijna niet. Ik moet zeggen dat ik het toch wel bijzonder zou waarderen om ook die opnames te kunnen maken. Met name een 24/1.4, 30/1.4 en een 85/1.8 oid lijken me hiervoor subliem werken.

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Remy

Remy

Moderator General Chat

Nice one die zeg :) Over 2 weken zit ik in Spanje voor een stel bruiloftssessies, daar ga ik zowel fotograferen als videograferen. Dat laatste zal met een 5D2 zijn (de fotograaf waar ik mee samenwerk heeft er 2 namelijk), ben benieuwd: zal even wennen om met EOS te schieten en te filmen. Hij heeft weliswaar niet zulke dikke lenzen als in die video, maar wel leuk spul: hopelijk zit het weer mee en dan kunnen we mooie scenes draaien.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Tracking lijkt idd wel veelbelovend, maar een 50D met een 70-200 (of ander (L-)objectief met ring USM) zal dat toch ook niet veel slechter doen wellicht.

Maar die video van die bruiloft is echt nice! Ik dacht altijd, als ik ooit de behoefte heb aan video's maken, kun je voor goede kwaliteit beter voor een paar honderd € een digitale camcorder erbij halen, maar dat is zo echt niet meer nodig. Dat focussen, gaat dat handmatig trouwens? Ziet er zeer vloeiend uit.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47
boh shit zeg, dat ziet er toch wel goed uit!

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

die gast van die bruiloft video knows what he's doing...

Shit hee, dat ziet er echt goed uit! En dat met een 'consumentencam'

De hartelijke groeten van mij!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 21:33
Moet wel zeggen dat hij héél goed is in camerawerk. Video is toch ook vooral iets anders dan foto's he. ;)

En zo'n 50 F1.2L is natuurlijk heel erg leuk...

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-01-2020
Die kerel werkt soms met 5-7 man tegelijk met elk een 5DII en ze lopen daar allemaal rond met zo'n steadicam outfit van 30-40000USD/stuk. Hij wordt wel gesponsord door Steadicam. Als je hem contacteert, krijg je speciale prijzen.

Hier de filmers in actie:
http://vimeo.com/2929124 (part 1)
http://vimeo.com/3076263 (part 2)

• - J.W. -
  • Nu online
Ah, da's lekker uitgebreid!

Ik verwacht ook veel van het nieuwe meteringsysteem voor de belichting en kleurtemperatuur (63 punts, gekoppeld aan AF en ziet kleur). Je bent achteraf toch nog wel vaak bezig met de kleurtemperatuur en de belichting is ook lang niet altijd spot-on, misschien is dat nu verleden tijd (creabea uitspattingen daargelaten :))

[Voor 13% gewijzigd door - J.W. - op 25-09-2009 00:47]

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm.. fijn. Die mails heb ik niet ontvangen. Misschien willen ze 5D2-users niet hinten dat ze in de steek gelaten worden. Of komt die 24/25 fps autofocus firmware voor de 5D2 er toch? :?
BamSlam_ schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:05:
[...]

Hmm.. fijn. Die mails heb ik niet ontvangen. Misschien willen ze 5D2-users niet hinten dat ze in de steek gelaten worden. Of komt die 24/25 fps autofocus firmware voor de 5D2 er toch? :?
Je krijgt de mails als CPN lid. Vaak outdated materiaal wat ze je sturen als je fora als Got een beetje bij houd, maar soms wel interessante artikelen in hen magazine.

• BamSlam_
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:11:
[...]

Je krijgt de mails als CPN lid. Vaak outdated materiaal wat ze je sturen als je fora als Got een beetje bij houd, maar soms wel interessante artikelen in hen magazine.
Klopt. Ik ben ook CPN-lid. Maar heb die mails dus (nog) niet ontvangen.

Edit: mailtje is inmiddels alsnog binnengekomen :)

[Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 25-09-2009 07:50]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De camera schijnt mondjesmaat geleverd te zijn in Noord Amerika. Is er al iets bekend over de release datum in Nederland? Resultaten van de eerste tests zijn hoopvol, beste crop camera ooit wordt er geroepen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 08:05

Blord

Hello Kitty !

Ik had camera4all gemaild hierover. Ze zeiden binnen 10 werkdagen is de camera beschikbaar. De Canon 7D staat backordered bij de leverancier.

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 14:06
zonoskar schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:30:
De camera schijnt mondjesmaat geleverd te zijn in Noord Amerika. Is er al iets bekend over de release datum in Nederland? Resultaten van de eerste tests zijn hoopvol, beste crop camera ooit wordt er geroepen.
Ik zit ook met spanning te wachten. Camera4All heeft in ieder geval al een mooi prijsje.

strava | twitter

• Melkbus
Op voorraad bij KE! Alleen jammer van die prijs :'(

strava | twitter

• mennovanw
  • Laatst online: 15-05 13:57

mennovanw

Canon? You can!

Melkbus schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:21:
Op voorraad bij KE! Alleen jammer van die prijs :'(
Misschien heeft het feit dat K-E / Konijn ze hebben direct te maken met de prijs die ze ervoor vragen (hint).

De toko's die hem goedkoper aanbieden zullen nog eventjes moeten wachten denk ik..

EF: 11-24L, 17-TSE, 35LII, 50L F1.0, 50 Planar, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 16, 24-70L, 100L, 100-500L
Voigt: 15, 20, 28, 35, 40, 50, 75, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

K-E is wel alweer 40 euro goedkoper dan FK :)

Moet.....verleiding.....weerstaan......

/edit: Hmm, FK is 10 euro goedkoper dan KE. Dat was vanmorgen nog niet zo.

[Voor 39% gewijzigd door zonoskar op 30-09-2009 16:50]

• pvanmegen
  • Laatst online: 09-05 21:44
Vorige week dachten ze bij KE nog dat hij er pas half oktober zou wezen....

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Hij's voor mij inderdaad veel eerder dan verwacht.. De 15-85 laat nog even op zich wachten jammer genoeg..

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 20:22
Brrrrrr wat een heerlijke cam als je zo de specs en video´s etc ziet!
Hopelijk komt er nog eens een 18-1xx F2.8, echt een ideal bereik!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ideaal bereik, en bovendien wekelijks terugkerende wens. Alleen jammer van het gewicht en prijs van een dergelijke lens.

{signature}

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 23:15

Milo.

klik

Gaap, net terug van avonddienst maarre.. wie zal hier de eerste zijn die ons allen jaloers gaat maken omdat hij/zijn de 7D heeft?!
Ik ben namelijk wel héél benieuwd hoe dat ding nu evaren wordt door de "normale" consument.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gezien het feit dat de 7D nu al een paar dagen op voorraad is bij FE en FK is ie gewoon te duur :) Ik kan me nl. niet voorstellen dat ze meer dan een paar camera's gekregen hebben gezien de schaarste in de US. Zeker als je ziet dat in het persbericht staat dat de adviesprijs 1649,- is. Ik heb niet veel zin om dan bijna 1700 neer te leggen. Dus ik wacht lekker af totdat ook de prijsvechters de camera krijgen en dan zien we wel of FE en/of FK meegaan.

De uitspraak van menno spreekt boekdelen:
mennovanw schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:26:
Misschien heeft het feit dat K-E / Konijn ze hebben direct te maken met de prijs die ze ervoor vragen
/edit: De prijs zakt gestaag :) ook bij FK en consorten.

[Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 02-10-2009 09:35]

• henrim123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02-2013
Ik ga ook van het weekeind bij bic camera kijken hier in Tokyo.
Ben benieuwd of hij daar goedkoper is. Ik krijg zo wie zo 10% terug op mijn point kaart..

hoop dat hij hier 200k yen kost

[Voor 10% gewijzigd door henrim123 op 02-10-2009 11:38]

• 1Mark
  • Laatst online: 13:39
Heb hem net binnengekregen op kantoor. Was 1500 euro bij Informatique. Vanavond lekker spelen. Nu nog even aan het werk en intussen de accu opladen :)

• 1Mark
Even een paar eerste indrukken. Ik kom af van een geweldige 450D. De lenzen die ik heb zijn de
Tamron 17-50 2.8
Canon 50 1.8
Canon 70-300 IS USM

De 7D is een stuk zwaarder en groter. Vooral dat laatste was van mij een wens, want bij de 450D had ik last van een zwevende pink. Wel opgelost met een battery grip, alleen lost die niet op dat de greep zelf nog klein blijft qua dikte. Nu past mijn pink net en is ie een stuk dikker.

De afwerking is een stuk degelijker. Dat merk je bij het gewicht, de afwerking, maar ook bij de stugheid van draaiwielen en knoppen. Ook het geluid van de popup flitser en de spiegel is heel anders (de 450D heeft wel een gavere klik bij het schieten).

Qua beeldkwaliteit merk ik erg sterk dat de 7D een stuk sneller scherpstelt en dat de belichting veel beter gemeten wordt. Ook het dynamisch bereik lijkt een stuk beter, maar ik heb daar nog lang niet genoeg voor geschoten.

Oh en ISO3200 is de nieuwe ISO800 qua beeldkwaliteit voor mij :)

Het wordt wel even wennen qua knoppen. De 450D kon ik bijna blind bedienen, nu moet ik toch nog elke keer naar de LCD kijken wat ik doe.

[Voor 3% gewijzigd door 1Mark op 03-10-2009 16:17]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:01

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik twijfel nu of ik mn 17-85 met IS moet verkopen, met het oog op deze camera en de film mogelijkheid.
Ik heb video voorbeelden gezien van de Pentax K7 met ingebouwde SR (Shake Reductie) en dat zag er al fietsend toch erg strak uit.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
markclausing schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:15:
Even een paar eerste indrukken. Ik kom af van een geweldige 450D. De lenzen die ik heb zijn de
Tamron 17-50 2.8
Canon 50 1.8
Canon 70-300 IS USM

De 7D is een stuk zwaarder en groter. Vooral dat laatste was van mij een wens, want bij de 450D had ik last van een zwevende pink. Wel opgelost met een battery grip, alleen lost die niet op dat de greep zelf nog klein blijft qua dikte. Nu past mijn pink net en is ie een stuk dikker.

De afwerking is een stuk degelijker. Dat merk je bij het gewicht, de afwerking, maar ook bij de stugheid van draaiwielen en knoppen. Ook het geluid van de popup flitser en de spiegel is heel anders (de 450D heeft wel een gavere klik bij het schieten).

Qua beeldkwaliteit merk ik erg sterk dat de 7D een stuk sneller scherpstelt en dat de belichting veel beter gemeten wordt. Ook het dynamisch bereik lijkt een stuk beter, maar ik heb daar nog lang niet genoeg voor geschoten.

Oh en ISO3200 is de nieuwe ISO800 qua beeldkwaliteit voor mij :)

Het wordt wel even wennen qua knoppen. De 450D kon ik bijna blind bedienen, nu moet ik toch nog elke keer naar de LCD kijken wat ik doe.
Laat eens wat platen zien op iso3200 en 2.8 van die Tamron. Ben erg benieuwd!

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

• 1Mark
Ik heb het waanzinnig druk dus ik heb van het weekend alleen nog maar binnen een beetje gespeeld. Volgende week vrijdag naar Canada, dus dan hoop ik wat Indian Summer te schieten!

Anyhoe, hier wat binnenhuis geklooi. De plaatjes linken naar de fullsize versie op flickr. Ik heb alleen de plaatjes in Lightroom geëxporteerd naar JPG. De camera heeft de NR reductie op 'standard' staan. Lightroom doet verder volgens mij nog niks met de plaatjes qua witbalans, NR of contrast. Ik ben al blij dat ie uberhaupt het RAW formaat al kan lezen.

ISO3200:

ISO6400:

Ik denk zelf dat vergeleken met de 450D dat de ISO3200 van de 7D iets beter is dan de ISO1600 van de 450D. ISO6400 is wel weer veel minder mooi dan de ISO1600 van de 450D. Maar ik moet duidelijk wachten op 7D support in Lightroom, of tijdelijk zelf de ruis verwerken...

[Voor 13% gewijzigd door 1Mark op 05-10-2009 22:10]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18
Titel aangepast :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 21:34
Is de 7D volledig (spat)waterdicht of alleen de panelen?

• 1Mark
Alles is spatwaterdicht. Ik heb een review gezien (link vergeten, maar was een filmpje op youtube) waar hij onder de douche werd gezet.

Overigens, in Lightroom is de noise erg uitvergroot. In DPP is het al stukken beter. Hier een plaatje overgenomen uit een FredMiranda.com thread. Links is Lightroom, rechts is DPP (100% crop):

http://www.craigglaspell.com/3200iso.jpg

[Voor 6% gewijzigd door 1Mark op 06-10-2009 19:15]

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Zit 'r nu eindelijk ook zo'n rubberen ring in de lensmount?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

markclausing schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:15:
Alles is spatwaterdicht. Ik heb een review gezien (link vergeten, maar was een filmpje op youtube) waar hij onder de douche werd gezet.

Overigens, in Lightroom is de noise erg uitvergroot. In DPP is het al stukken beter. Hier een plaatje overgenomen uit een FredMiranda.com thread. Links is Lightroom, rechts is DPP (100% crop):

http://www.craigglaspell.com/3200iso.jpg
Nou, ik zou zo niet kunnen zeggen welke van de 2 ik liever wil hebben. De LR heeft meer ruis, maar de ruis ziet er wel natuurlijk uit. De DPP is minder ruisig, maar die ruisreductie vind ik lelijk (vooral op de achtergrond).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

abrakadaver schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:22:
Zit 'r nu eindelijk ook zo'n rubberen ring in de lensmount?
Volgens dpreview niet: http://a.img-dpreview.com...ages/whatsnew_sealing.jpg
Environmental Sealing. The camera comes with weather sealing that is apparently equivalent to the EOS 1N (launched in 1994, remember?). The red color on the illustration means sealing, green shows strengthened seams on the magnesium body.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 10:04
The Digital Picture heeft nu ISO-vergelijkingsmateriaal ertussen staan:

http://www.the-digital-pi...al-SLR-Camera-Review.aspx
MadButcher schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:43:
The Digital Picture heeft nu ISO-vergelijkingsmateriaal ertussen staan:

http://www.the-digital-pi...al-SLR-Camera-Review.aspx
Dat is eh alles behalve indrukwekkend.
Misschien een scheve vergelijk, i get it, maar als ik mijn 5d2 vergelijk daar met de 7d, dan heb ik liever de 2 stops hogere plaat van de 5d2 t.o.v. 7d (dus liever 6400iso 5d2 dan 1600 7d, of 12800 t.o.v. 3200).

Algemeen vind ik de 7d gewoon erg soft. Doet mij vermoeden dat die 7d wel erg veel pixeltjes heeft gekregen en hij de pixel per pixel sharpness wat verloren heeft.

• Melkbus
Waarom gaat het overal waar je over de 7D leest (alleen) over de low light performance. Mensen, leer flitsen :p
Ok, dat is ietwat kort door de bocht, maar het is geen 5D mkII nee. Die beat de 7D op low light vlak. Gelukkig maar, anders gingen de huidige 5D mkII bezitters helemaal piepen als de 7D naast 24 fps ook nog beter had gescoord in low light ;)
Andere camera, andere kwaliteiten. De 7D en 5D mkII hebben allebei hun sterke en zwakke punten.

strava | twitter

• 1Mark
mwa, die tests zijn altijd wel erg pixel peeping vind ik.

Dit is bijvoorbeeld een real world test van ISO 6400, 300 2.8 @ 2.8, 1/640:

Niet 100% crop, maarja, wie gebruikt dat nou als je 18mpix plaatjes schiet...
Mijn conclusie is dat ISO6400 wel bruikbaar genoeg zal zijn voor gewone prints. Als je op A3 canvas print zal het misschien wat korrelig zijn, maar vast bruikbaar.

betekent overigens dat ik wel eens ben dat een 5DII dus nog wel veeeel beter is in low light

[Voor 31% gewijzigd door 1Mark op 06-10-2009 20:52]

Melkbus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:32:
Waarom gaat het overal waar je over de 7D leest (alleen) over de low light performance. Mensen, leer flitsen :p
Ok, dat is ietwat kort door de bocht, maar het is geen 5D mkII nee. Die beat de 7D op low light vlak. Gelukkig maar, anders gingen de huidige 5D mkII bezitters helemaal piepen als de 7D naast 24 fps ook nog beter had gescoord in low light ;)
Andere camera, andere kwaliteiten. De 7D en 5D mkII hebben allebei hun sterke en zwakke punten.
Het is ook niet het enige punt waar ik de camera op beoordeel? :?
Het is alleen de enige info die we op het moment toegeschoven krijgen, reso en iso performance, dus dan beoordeel ik dat.
Zodra er meer uitkomt, dan oordeel ik dat wel weer?

• MadButcher
Denk dat je 'm alleen met de 50D kan vergelijken, want full-frame vs. crop is appels en peren.
(waar bij de fullframe natuurlijk de appel is).
ik kijk gewoon naar mp's, dat hoort te kunnen, tenzij ze teveel pixels op een sensortje vrotten, vind ik.
En van 18 naar 21mp is een verwaarloosbare stap mijn inziens.
Maar goed, de camera zijn sensor is natuurlijk niet zijn sterkste verkoop argument, ben benieuwd naar reallife ervaringen binnenkort van wat users :)

• MadButcher
Ik kijk naar sensoroppervlakte en de AF-unit o.a.
Maar dynamisch bereik en kleurechtheid vind ik toch wel misschien nog veel belangrijker.
Ik hoop dat er nog iets revolutionairs uitkomt voor zowel camera's als beeldschermen (benieuwd naar OLED).
Want ik heb nog de nooit de mooiste kleuren IRL uit een camera zien rollen.
Hoop in de toekomst een betaalbaar AdobeRGB schermpje (Eizo) te kunnen betalen.

[Voor 14% gewijzigd door MadButcher op 07-10-2009 00:18]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Over de AF unit is op DPreview en fredmiranda nog een leuke discussie gaande van een aantal BIF-ers. Schijnt toch niet altijd zo super goed te zijn als het gaat om BIF tegen een drukke achtergrond. Nou is dat misschien een hele zware test, maar de D700 en 1DIII krijgen het wel voor elkaar, terwijl de 7D een wel hele hoge mis-rate heeft.

• pvanmegen
MadButcher schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:26:
Denk dat je 'm alleen met de 50D kan vergelijken, want full-frame vs. crop is appels en peren.
(waar bij de fullframe natuurlijk de appel is).
Ik ben benieuwd of de 7D de 700 euro meer, bovenop de 800 euro van een 50D, waard is. Ik weet niet of het nog lang gaat duren voordat iemand die vergelijking kan maken.Voor de prijs van een 7D heb je bijna 2 50D's...

[Voor 18% gewijzigd door pvanmegen op 07-10-2009 09:29]

• Melkbus
pvanmegen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:28:
[...]

Ik ben benieuwd of de 7D de 700 euro meer, bovenop de 800 euro van een 50D, waard is. Ik weet niet of het nog lang gaat duren voordat iemand die vergelijking kan maken.Voor de prijs van een 7D heb je bijna 2 50D's...
Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk en zul je nooit zo kunnen stellen. Ikzelf vind het de 650 (:>) euro meer waard vanwege de 100% viewfinder, wireless flash en weathersealing. Maar zo zal natuurlijk niet iedereen er over denken :)

strava | twitter

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nomad schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:02:
Eerste berichten die ik lees over de AF zijn positief:
(beide schrijvers hieronder zijn gewend met een 1d serie te werken)
http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?p=1116796#p1116796
http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?p=1116844#p1116844
Beiden hebben de body net en nog niet echt iets geprobeerd om de AF te stressen. In tegen stelling tot op DPreview, waar iemand tientallen foto's van vielgende vogels heeft proberen te maken, maar een hele hoop (meer dan 90% geloof ik) onscherp waren. Niet een beetje onscherp, maar echt heel erg OOF.

Zolang de prijs nog elke dag 10 euro zakt bij FK en de AF nog onduidelijk is, laat ik de camera nog in de winkel liggen :)

zonoskar schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:41:
[...]

Beiden hebben de body net en nog niet echt iets geprobeerd om de AF te stressen. In tegen stelling tot op DPreview, waar iemand tientallen foto's van vielgende vogels heeft proberen te maken, maar een hele hoop (meer dan 90% geloof ik) onscherp waren. Niet een beetje onscherp, maar echt heel erg OOF.

Zolang de prijs nog elke dag 10 euro zakt bij FK en de AF nog onduidelijk is, laat ik de camera nog in de winkel liggen :)
Dit zijn de enige berichten die ik tot nu toe gelezen heb over de AF van de 7d en dat postte ik dus maar.
Oke, blijkbaar ook tegenberichten dus.

• MadButcher
Als blijkt dat de 7D kwa focus niet kan tippen aan de D300 dan zal het aantal dat switch naar Nikon niet afnemen lijkt me.
Zit zelf aan de D700 te denken, want 20 megapixel van de 5D2 heeft geen zin als de focus niet precies goed is.
Heb voorbeeld gezien van de 5D2 in een fotowinkel dat ie nog moeite kan hebben met een stilstaand object (model).

[Voor 51% gewijzigd door MadButcher op 07-10-2009 14:26]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

MadButcher schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:23:
Als blijkt dat de 7D kwa focus niet kan tippen aan de D300 dan zal het aantal dat switch naar Nikon niet afnemen lijkt me.
Zit zelf aan de D700 te denken, want 20 megapixel van de 5D2 heeft geen zin als de focus niet precies goed is.
Heb voorbeeld gezien van de 5D2 in een fotowinkel dat ie nog moeite kan hebben met een stilstaand object (model).
Denk je niet dat als dit zo was,dat de fora er helemaal vol mee stond? Beetje overdreven als we de andere omstandigheden niet kennen, zo is het een loze kreet.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

MadButcher schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:23:
Lijkt me vooral als je houdt van scherpe randen op je 70-200 een erg dure overstap te worden (mits je iets vergelijkbaars wilt)..

Ik lees trouwens ook niet louter positieve verhalen over de 7D en de AF.. Ik wacht de reviews even af voor ik er een oordeel over heb..

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

http://forums.dpreview.co...rum=1019&message=33214215
http://forums.dpreview.co...rum=1019&message=33253883

In hoeverre het gaat om lenzen die niet goed gecalibreerd zijn en bodies die misschien defect zijn is moeilijk te bepalen. Maar AF problemen zijn er wel. Er zijn ook veel positieve geluiden gelukkig.

Ik vind het vooral waardeloos dat de prijs elke dag lager is dan de dag ervoor. Ik vind het niet erg om een hoop geld uit te geven, maar als je al van te voren weet dat je na een week alweer 50 euro afgeschreven hebt.... Zet dat ding gewoon met een bepaalde prijs in de markt en laat het zo, net als Apple doet. Of een periodieke prijsverlaging elke paar maanden ofzo.

Over de focus problemen met de 5D2: Door de hoge resolutie is de minste bewegings-onscherpte te zien (soms ook bij 1/f sluitertijden), dus soms is het helemaal niet de AF die fout zit. Zeker als je het center punt AF gebruikt is de 5D2 erg accuraat.

zonoskar schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:17:
Over de focus problemen met de 5D2: Door de hoge resolutie is de minste bewegings-onscherpte te zien (soms ook bij 1/f sluitertijden), dus soms is het helemaal niet de AF die fout zit. Zeker als je het center punt AF gebruikt is de 5D2 erg accuraat.
Dat is dus niet fijn werken, bij snelle lenzen zit je dan gewoon met een probleem met die krappe DOF... Dit is een van de redenen waarom ik de 30D aan de wilgen wil gaan hangen, de vraag is alleen wat de vervanger gaat worden :)

• - J.W. -
  • Nu online
Bewogen = bewogen, of je nou met 3 MP schiet of met 2059932489 MP. Je moet alleen niet op 100% vergelijken, wat iedereen toch maar blijft doen somehow...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Check. Wel continu afgeven op de megapixelrace en vervolgens nog steeds alles op 100% mierenneuken. 8)7

Voor wie de schoen past: Je verdoet je tijd, ga foto's maken. Aan theoretische foto's heb je ook geen reet.

{signature}

• 1Mark
Precies. Kijk maar eens wat iemand met 1 dag shooten voor fotootjes maakt van vogels (met zwaar croppen):

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/821100/0

Die fotograaf zegt dat hij alleen maar richtte en afdrukte en thuis flink aan het croppen ging. Niks geen woord over dat de AF vaak mis ging.
Ya I was blessed by the birding gods that day! Don't you just love the AF point tracking? Its a joy to watch at work! :)
Maarja, ik zal het zelf ook 's testen als ik tijd heb over een paar weken! :)

[Voor 15% gewijzigd door 1Mark op 07-10-2009 22:41]

• pvanmegen
Dat zijn inderdaad geen slechte plaatjes....

• MadButcher
mennovanw schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:37:
[...]

Lijkt me vooral als je houdt van scherpe randen op je 70-200 een erg dure overstap te worden (mits je iets vergelijkbaars wilt)..

Ik lees trouwens ook niet louter positieve verhalen over de 7D en de AF.. Ik wacht de reviews even af voor ik er een oordeel over heb..
Okay, dat klopt, want ik was al verbaasd dat de 70-200 f2.8 van Nikon zo smal is, lijkt wel een f/4. Of een witte lens lijkt natuurlijk gewoon dikker dan zo''n zwarte. :)
Maar idd. die nieuwe versie daarvan die bijna 1000 euro duurder is dan de goeie van Canon, da's is niet meer leuk.

Ik was wel erg onder de indruk hoe weinig flare de 24-70 f/2.8 van Nikon heeft, plaatje gezien bij Camex waarbij recht in de zon.

Maar kan zijn, dat ik misschien toch maar eens voor de 5D2 + 24-70 kit ga.

• Remy

Remy

Moderator General Chat

markclausing schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:40:
Precies. Kijk maar eens wat iemand met 1 dag shooten voor fotootjes maakt van vogels (met zwaar croppen):

Die fotograaf zegt dat hij alleen maar richtte en afdrukte en thuis flink aan het croppen ging. Niks geen woord over dat de AF vaak mis ging.

[...]

Maarja, ik zal het zelf ook 's testen als ik tijd heb over een paar weken! :)
De foto's van die Conrad Tan zijn nog best behoorlijk, vind ik persoonlijk. Zeker een paar van de laatste sets zijn best netjes. De 18MP van de 7D doet flink z'n best zo te zien :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
markclausing schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:40:

Ziet 'r prima uit, zijn niet de moeilijkste situaties (vrij strakke achtergrond zoals een blauwe lucht is makkelijker voor de camera dan bijvoorbeeld een rij bomen) maar toch zeker netjes.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57
Vanavond ga ik er eentje ophalen, die heb ik tot maandag-ochtend. Gister al even (15min) mee gespeeld, voelt stevig aan, leuk die AF-punten en video enzo. Maar een real-world low-light test doe ik vanavond pas :)

En de uitkomst, die zal moeten wachten tot van de week ;)

Podcast: Met Nerds om Tafel Meubelmaker, interieurbouwer: van TV meubel tot inloopkast en natuurlijk prachtige handgemaakte keukens. Alles op maat!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:41
Review op T.net? :D

Ben benieuwd!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 22:06
Hoop (en ga ervan uit ;)) dat je een leuke review erover gaat schrijven Floris. Can't wait! :)

MickBenjamins.com | Twitter

• photofreak
nog geen review gezien, maar op verschillende andere sites stan reviews genoeg en vaak ook niet de kleinste.

De 7D zal het denk ik wel beter gan doen dan de D300s van Nikon megapixels en gelijk 8 FPS zonder batterygrip van 250 euro (foutje) 140 euro ik dacht aan de complete powerpack set met 2 accu's. en ze zijn qua prijs goed te vergelijken. en natuurlijk ook HD-moviemodus.
Dus ben zeer benieuwt welke beter in de statistieken komt met de verkoop laat ik een gokje doen 95% wordt zeker de 7D 8)

[Voor 5% gewijzigd door photofreak op 11-10-2009 16:53. Reden: foutje in prijs powerpack]

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 16:22
photofreak schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 09:05:
[...]

nog geen review gezien, maar op verschillende andere sites stan reviews genoeg en vaak ook niet de kleinste.

De 7D zal het denk ik wel beter gan doen dan de D300s van Nikon megapixels en gelijk 8 FPS zonder batterygrip van 250 euro. en ze zijn qua prijs goed te vergelijken. en natuurlijk ook HD-moviemodus.
Dus ben zeer benieuwt welke beter in de statistieken komt met de verkoop laat ik een gokje doen 95% wordt zeker de 7D 8)
batterygrip is 140 euro in de pricewatch ;)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]- -[ Nikon D700 + Glas + Flits ]- -[ SHIFT HORIZON ]-
-[Ken Rockwell is the only one who can take self-portraits of you]-

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:52
Ik denk dat ik deze camera ga halen in de komende maanden, moet natuurlijk eerst even sparen.

Ik doe een Communicatie en Multimedia Design opleiding op de Hogeschool, dit komt goed van pas als excuus want deze camera zorgt ervoor dat ik mijn creativiteit de vrije loop kan laten gaan aangezien ik er ook (mooi) mee kan filmen!

Ik heb op het moment een 400d met een aantal lenzen. De meeste lenzen zijn toch bagger, behalve de 100mm macro lens die ik deze zomer heb gekocht, deze zal ook zijn werk gaan doen met de 7d denk ik zo. Ik zal de camera gaan gebruiken als all-round camera; macro, natuur, urban, portret, you name it! Ook dit weer vanwege de opleiding, het wordt van mij verwacht dat ik veel probeer en veel ga doen!

Mijn vraag is nu eigenlijk wat nu de beste keuze voor mij zal zijn; een 5d mk2 of de 7d? Zoals ik al eerder heb aangegeven hecht ik wel aardig wat waarde aan de film mogelijkheid, en die is net wat beter dan op de 5d. Ik denk dat ik eigenlijk al mijn eigen vraag beantwoord, maar wat zijn de grote verschillen tussen de 5d en 7d behalve de full frame?

Er worden trouwens 2 kits aangeboden voor de 7d; eentje met een 15-85 en een 18-135. Aan het prijs verschil te zien is de eerste lens van betere kwaliteit dan de 18-135 (scheelt 300 euro), klopt dat ook? Is het ook aan te raden om een kit te nemen (dus een van de bovenste twee) of de body te kopen en een losse lens van normaal bereik (tussen de 15 en 80 mm)?

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

Tja, kijk naar de specslijst en vraag jezelf af of je fullframe nodig hebt en/of je het prijsverschil kunt rechtvaardigen. Voor wat betreft de rest van je vragen: het is wel prettig om jezelf ietsje meer in te lezen zodat we hier gerichter antwoord kunnen geven :)

Imho is een 5DII meer een resolutie/low-noise beest, en een 7D een veeel betere allrounder.

Die lenzen durf ik weinig over te zeggen, dingen zijn veel te kort op de markt daarvoor. Dikke kans dat die prijs nog wel daalt ook...

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:52
Henk schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:42:
Imho is een 5DII meer een resolutie/low-noise beest, en een 7D een veeel betere allrounder.

Die lenzen durf ik weinig over te zeggen, dingen zijn veel te kort op de markt daarvoor. Dikke kans dat die prijs nog wel daalt ook...
Ja klopt, ik ga hem ook niet nu halen, eerder begin januari of iets. Over die lenzen; klopt ook wel, heb nog geen review kunnen vinden over die krengen :P

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

• pvanmegen
Weer 20 eurotjes der af bij FK...

Waarom staan die niet in de Pricewatch...

• photofreak
pvanmegen schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:44:
Waarom staan die niet in de Pricewatch...
de pricewatch wordt niet van de ene op de andere seconde geupdate het kan een paar uur of een dag duren voordat ie goedkopere prijzen aangeeft

• pvanmegen
photofreak schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

de pricewatch wordt niet van de ene op de andere seconde geupdate het kan een paar uur of een dag duren voordat ie goedkopere prijzen aangeeft
Ik bedoel waarom FK niet met zijn prijzen bij de 7D staat, ook KE overigens niet.

Ben ik nou gek of is er bij FK weer 20 euro af... Vanavond was het nog 1549,- nu 1529,-...

http://www.fotokonijnenbe...48/canon_eos_7d_body.html

[Voor 19% gewijzigd door pvanmegen op 13-10-2009 22:52]

• Milo.

Milo.

klik

Bij Topdeals in Zeist is die 1477.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb al een keer gepost dat de prijs van de 7D maar blijft dalen met gemiddeld 10 euro per dag. Dus nog een paar maandne wachten en het ding is gratis :)

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 09:10
Heb ik nu goed begrepen dat het draadloos flitsen ook merkt met een Speedlight 550EX? Nog geen ervaring met draadloos flitsen, maar het klinkt wel leuk als ik hier mijn 550EX voor kan gebruiken.

Grappige google ad hierboven van Foka: http://www.foka.nl/site/c...Nf6lv62vJ0CFZQA4wodfk-Jkg Een gephotoshopte EOS 7D en accessoires die erbij aangeboden worden zoals SD geheugen kaartjes 8)7

[Voor 37% gewijzigd door Prutsky op 14-10-2009 13:27. Reden: google ad]

• photofreak
Erwinh schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:58:
Grappige google ad hierboven van Foka: http://www.foka.nl/site/c...Nf6lv62vJ0CFZQA4wodfk-Jkg Een gephotoshopte EOS 7D en accessoires die erbij aangeboden worden zoals SD geheugen kaartjes 8)7
wat is er zo grappig aan een plaatje van een 7D met onderaan de pagina accessoires?

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

photofreak schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:04:
[...]

wat is er zo grappig aan een plaatje van een 7D met onderaan de pagina accessoires?
Kijk eens goed naar officiële foto's van de 7D? Dit is geen 7D maar een full frame camera (zie sensor grootte) met een 7D logo erop geplakt. En de 7D slikt geen SD kaartjes, die wel als bijpassende accessoire worden aangeduid. Ik vind het niet zozeer grappig maar eigenlijk een beetje triest.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• photofreak
@ breinonline snap 't nu, waarschijnlijk de 5D Mark 2 of de 5D

• pvanmegen
Ik zie hem daar toch echt voor 1499 staan...maar ondertussen gooit KE er weer 30 euro af en is het wachten op de reactie van FK...
Waar zou de 'bodem' zich vormen? Rond de 1400 euro half november?

• Milo.

Milo.

klik

Humor,
Op het moment dat ik de link zette stond er zeker weten 1477, moet je nagaan.. hij gaat weer in prijs omhoog hehe.

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:56
bij KE kost de body nu 1399, fotoboom + FK zullen weer meegaan. Denk zelf dat tijdens de Zoom beurs de echte knaller komt, 1200?

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Anoniem: 184635

SparkOne schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:02:
bij KE kost de body nu 1399, fotoboom + FK zullen weer meegaan. Denk zelf dat tijdens de Zoom beurs de echte knaller komt, 1200?
Ja gaat hard zo zeg. Toevallig was ik maandag nog in de winkel in Rotterdam van KE, toen was ie nog 1550 ofzo. Is op zich ook wel logisch. Fabrikanten willen altijd wat extra's verdienen aan de mensen die iets nieuws meteen moeten hebben. Denk dat de prijs zich over een paar weken wel zal stabiliseren rond de 1300. De 50D was toen hij net uitkwam dacht ik zo'n 1150 euro, en 2 maanden later 950 ofzo.

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 08:52
Soepstengel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:44:
[...]

Ja klopt, ik ga hem ook niet nu halen, eerder begin januari of iets. Over die lenzen; klopt ook wel, heb nog geen review kunnen vinden over die krengen :P
Die nieuwe 18-135mm lens werkt prima een vriend van mij heeft hem pas aangeschaft. Hij focust redelijk snel en is vrij scherp. Ik heb zelf de 28-135 gehad de voorloper zegmaar en ik ben er altijd tevreden mee geweest totdat ik wat meer DOF wou hebben en dan zit je met zo'n lens gewoon verkeerd. Ik ben toen overgestapt naar een combo van de 100mm F2.8 macro + 50mm F1.8 en er ging een wereld voor me open.

Ik denk dat als je wat creatiever met foto's wilt omgaan voor je opleiding dat het geen kwaad kan als je kiest voor een lichtsterke lens zoals bv de 50mm F1.8. Gelukkig kost een 50mm geen drol dus :9~

Ook wil ik je erop wijzen dat mocht je ooit in de toekomst over willen stappen naar FF dan kan je deze lens niet meer gebruiken en dat is voor mij meestal wel een rede om een lens niet aan te schaffen. :+

Core i75820K@4Ghz | 128GB DDR4 | GTX680 | // Canon R5 | 14mm F2.8L II | 35mm F1.4L II | 50mm F1.2L | 70-200mm F2.8 IS II | Sigma 85mm F1.4 |

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Dan komt hij toch nog eerder dichterbij in mijn mogelijkheden dan ik verwacht had.. met deze prijs wordt hij nu toch wel interessant. Alleen even wachten tot er eindelijk eens echte volledige reviews en gebruikerservaringen opduiken. Als er iemand toevallig weet hoe hij presteert in 't donker, hoe veel beter de AF is en of 't goed werkt met de 17-55 f/2.8 en de 70-200 f/4 IS en dat aan ons laat weten, dan is die persoon mijn held :>

• pvanmegen
Wouter87 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:38:
Dan komt hij toch nog eerder dichterbij in mijn mogelijkheden dan ik verwacht had.. met deze prijs wordt hij nu toch wel interessant. Alleen even wachten tot er eindelijk eens echte volledige reviews en gebruikerservaringen opduiken. Als er iemand toevallig weet hoe hij presteert in 't donker, hoe veel beter de AF is en of 't goed werkt met de 17-55 f/2.8 en de 70-200 f/4 IS en dat aan ons laat weten, dan is die persoon mijn held :>
Die persoon is dan ook mijn held! -

Pagina: 1 2 3 ... 25 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee