Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Als ik het prijsniveau wil weten kijk ik even in pricewatch (KE, Konijnenberg, ..) en als je steeds uit je dak gaat als er weer een tientje af is kijk je misschien naar de verkeerde camera?
[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 16-10-2009 11:18 ]
Ze gaan zeker wel werken, maar met name van de 17-55 vraag ik mij af, hoe de resultaten op 18mpix zullen zijn!sapphire schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:09:
waarom zouden de 17-55 en 70-200/4IS niet gaan werken op een 7D
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik moet wel nog even erg wennen aan de shuttersound, maar ik ga er vanuit dat ik binnenkort weer moet wennen aan de sound van m'n 400D aangezien Canon de sound van de 7D speciaal geengineerd heeft
PS: filmen met de 10-22 FTW!

Verwijderd
kom maar op met die revieuw en linksMelkbus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:33:
Ik hield het niet meer, heb hem gister gehaald. Wat een topding! Ik kom van een 400D, dus echt een flinke upgrade. Ligt vele malen beter in de hand, en die zoeker.
Ik moet wel nog even erg wennen aan de shuttersound, maar ik ga er vanuit dat ik binnenkort weer moet wennen aan de sound van m'n 400D aangezien Canon de sound van de 7D speciaal geengineerd heeftHier kun je 'm horen ivm een 10D.
PS: filmen met de 10-22 FTW!Later meer.
..if I had the money...
Wat ik me zo kan herinneren is bijv: bundelen van AF punten om groepjes te maken, servo tracking gevoeligheid e.d., het zit er allemaal op, net als op de 1d serie.
Vond ik vrij netjes. Heb niet lang genoeg gekeken en ook zeker niet alles onthouden, maar hij heeft duidelijk wat meer AF opties dan een 50d/5d2
Remote flitsen werkt prima met de 550EX. Snel verder spelen...
reviews: EOS 7D: revolutie in Canon-landFloor-is schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:57:
Vanavond ga ik er eentje ophalen, die heb ik tot maandag-ochtend. Gister al even (15min) mee gespeeld, voelt stevig aan, leuk die AF-punten en video enzo. Maar een real-world low-light test doe ik vanavond pas
En de uitkomst, die zal moeten wachten tot van de week
[ Voor 14% gewijzigd door IJnte op 19-10-2009 10:31 . Reden: Verkeerde link ]
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
firmware update.
ben verder geen canon gebruiker,maar laat het even weten ter info.
1. Improves AF accuracy during Live View shooting.
This firmware improves the AF accuracy of the AF mode, Live mode, and Face detection Live mode during Live View shooting.
2. Corrects a phenomenon where in rare instances, movie images shot by the camera may exhibit abnormal colors.
3. Corrects a phenomenon that at certain timings, the shutter cannot be released when the camera's built-in flash or an external Speedlite is used for shooting.
This firmware corrects a phenomenon that in rare instances, the shutter cannot be released after the AF assist beam fires when the camera's built-in flash or an external Speedlite is used for shooting. Firmware Version 1.0.8 or later addresses this phenomenon.
[ Voor 72% gewijzigd door jejeh op 19-10-2009 11:35 ]
Dat dat de reden is waarom de 7D nu zo snel gezakt is?
Mijn baas heeft er vandaag 1 besteld, als het goed is word hij morgen op de zaak geleverd.
google is your friend.bones schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:34:
ik lees hier en daar 2 termen, full frame camera's en crop camera's ? Kan iemand heel simpel uitleggen wat daarmee bedoelt word ?
Hier een uitleg
http://www.photofacts.nl/...een_full-frame_camera.asp
170 euro het laagste volgens de pricewatch, dan was de pricewatch waarschijnlijk verkeerd beupdate, het kan je weet 't nooit
- AI Servo kun je toewijzen aan de DOF-preview button, als je deze vervolgens ingedrukt houdt, doet je camera AI Servo. Top voor als je plotseling een BIF/brute (rijdende) auto ziet.
- Digitale horizon. Het is mogelijk om deze op je LCD te tonen, of in de zoeker. In de zoeker maakt de 7D gebruik van de focuspunten om je te laten zien of je de camera recht houdt. Handig voor van die landschappen zonder duidelijke horizon. Zie voorbeeld zoekerbeeld hier.
- Instellen hoe lang AE-vergrendeling wordt vastgehouden (4/16/30/60 sec, 10/30 min.)
- Uitgebreide batterij-info (en de mogelijkheid om de lading van 6 batterijen te onthouden)
- Veel instellen aan focuseigenschappen (bv AI Servo gevoelligheid, tracking methode en hoe hij moet reageren op dingen die plotseling op de voorgrond verschijnen)
- 5 modi voor focuspuntselectie. Eindelijk niet meer focus-recompose gebruiken. Auto doet het verbazingwekkend goed (zie volgende punt). Zone AF is handig omdat je makkelijk kunt wisselen van gebied. Point is bekend. Spot en Expansion heb ik nog niet gebruikt, maar Spot lijkt me handig voor macro en korte DOF-shots, Expansion lijkt me handig als je er met de andere 4 modi niet uitkomt
- AF punten weergeven tijdens het terugkijken van je afbeeldingen. Leuk om te zien hoe goed de 7D het doet in de Automatic AF point selection (zie twee voorbeeldjes hier en hier.
- Knippen in video's. Dit werkt verbazingwekkend goed. Je kunt zeer nauwkeurig het begin en eind van je fragment trimmen. Hij vraagt vervolgens of je het oude fragment wilt overschrijven of een nieuw fragment wilt aanmaken.
- AF puntselectiemodus wijzigen. Ik was er even bang voor dat dit niet zonder het menu kon, maar het kan gelukkig toch. Door de knop voor AF puntselectie in te drukken en vervolgens de M-Fn (handig knopje naast de ontspanknop) kun je wisselen van puntselectiemodus (en je kunt instellen welke van de 5 je hier langs wilt laten komen)
- Ergonomie. M'n pink past er nu ook bij
Over het algemeen ben ik zeer enthousiast over deze camera. Ik heb naast bovenstaand 'minpunt' en het feit dat hij geen 720p 24fps doet (alleen 50/60fps) eigenlijk geen minpunten. Dit laatste kun je natuurlijk makkelijk opvangen door 1080p 24fps te doen en eventueel te resizen (ik heb 1080p meestal niet nodig).
De focussnelheid vind ik echt briljant. Ik kan niet goed zeggen hoe snel, maar iig stukken sneller dan m'n 400D. M'n 70-300 IS USM hunt op m'n 7D zeker een stuk minder dan op m'n 400D (in low light: bij goed licht heeft ie er uberhaupt weinig last van).
Mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik die uiteraard graag!
Oja, hier nog een recht-uit-mn-camera isovierenzestighonderdje met m'n EF-S 10-22:

(ISO6400, 1/200, f/5.6, 19mm, Noise reduction: standard, Auto Lighting Optimizer: disabled)
[ Voor 5% gewijzigd door Melkbus op 20-10-2009 21:30 . Reden: isovierenzestighonderdje ]
Ik denk niet dat Melkbus dat in gedachten had met vragen
@Melkbus
Ik wil niet zeiken maar ik vind die ISO 6400 foto als verkleining op webformaat nog wel te doen maar als vergroting sterft ie wel van de beeldruis hoor (zeker in het licht bezien dat het een jpg'tje is waar de ruisreductie van de camera ook nog aan heeft lopen trekken ergo de RAWS hebben nog fors veel meer ruis).
Je zou me een plezier doen met ook de (vergelijkbare) iso 1600 / iso 3200 foto's maar dan zonder ruisreductie aan (zodat ze meer vergelijkbaar zijn met de RAW's)..
Ik denk / hoop dat de 7D het daar een stuk beter doet.
[ Voor 4% gewijzigd door mennovanw op 20-10-2009 21:43 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Zeiken doe je niet, er zít ook ruis in. De plaat was alleen bedoeld om m'n post wat op te leuken, ik ben zelf eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in de ruisprestaties van m'n 7D. Beter dan m'n 400D is het toch wel en daarnaast hou ik meer van foto's maken.Ik wil niet zeiken maar ik vind die ISO 6400 foto als verkleining op webformaat nog wel te doen maar als vergroting sterft ie wel van de beeldruis hoor (zeker in het licht bezien dat het een jpg'tje is waar de ruisreductie van de camera ook nog aan heeft lopen trekken ergo de RAWS hebben nog fors veel meer ruis).
Tests van low light shots lijken me er genoeg (hier bijvoorbeeld), maar mocht je ze echt graag willen zien, DM me dan even.
Mijn verzoek komt te vervallen
En qua ruis en foto's; ik vind het persoonlijk toch wel een fijn gegeven om te weten wat de bruikbare grens is van de iso's van mijn camera's, ik kan dan een stuk fijner foto's maken en hoef wat minder te schrikken bij het bewerken achteraf..
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
http://www.akihabaranews....e+no..+Still+there+!.html
http://www.akihabaranews....re+for+the+Faulty+7D.html
http://www.akihabaranews....t+What+I+Expected....html
ik twijfel nog ...
Goh, kende die site niet, maar dit is hoe ik deze 3 tekstjes lees:
"*snif* huil huil boehoe". Wat een gejank zeg.
[/weinig genuanceerde mening]
{signature}
Eens, hij ziet er niet echt uit als een erg diepgaande reviewer. Meer als een ik-vind-een-fout-en-blame-Canon-zonder-dat-ik-er-last-van-heb-site. Bovendien, als je het hebt over een 'faulty 7D' moet je er toch echt eens foto's mee gaan schieten. En met die Aziatische chicks verliest hij wat mij betreft helemaal z'n geloofwaardigheid. [/afzeikmodus]Voutloos schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:13:
[...]
Goh, kende die site niet, maar dit is hoe ik deze 3 tekstjes lees:
"*snif* huil huil boehoe". Wat een gejank zeg.
\[/weinig genuanceerde mening]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ziet er cool uit, en de plaatjes / vids die je met de 10-22 schiet?
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Leuk om eens te lezen, ik moet die site maar eens in de gaten houden....Melkbus schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:52:
In de nieuwe Eos Zine staat voor de liefhebber nog een aardige review met wat leuke plaatjes.
Offtopic:
k zag dat je in delft studeerd (flickr) en had een vermoeden dat je bij virgiel zit, klopt dat?
Bedoel er verder niks mee ofso
[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 24-10-2009 17:09 ]
Eoszine heeft niet zo snel commentaar op Canon, ookal is 't niet van Canon maar ze mogen wel de naam EOS gebruiken en dat kunnen ze zo intrekken. Goede reviews zijn er vooral op onafhankelijke websites cameralabs, DPR. het beste bij een riview vind ik zelf de zwakke punten/nadelen van een camera. dan heb je toch een indruk waarom dat oordeel.Melkbus schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:52:
In de nieuwe Eos Zine staat voor de liefhebber nog een aardige review met wat leuke plaatjes.
Die persoon van akihabra news heeft een EOS 5d mark2 en daar maakt hij elke week filmpjes mee voor op die site hij heeft laatst dus de D7 gekregen om te testen en het viel hem wat tegen ..
Maar hij is pro Canon ; )
Nou ben ik daar nog nooit geweest, maar ik ga toch maar eens kijken.
Ik heb interesse in de 7D, maar hoe groot is de kans dat ie daar goedkoper is dan nu in de winkel (KE bijvoorbeeld)?
Klein, de zoombeurs is meer een plek om wat goedkopere artikelen te scoren..mickeyhouse schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:20:
Dit weekend is de ZOOM beurs in Utrecht.
Nou ben ik daar nog nooit geweest, maar ik ga toch maar eens kijken.
Ik heb interesse in de 7D, maar hoe groot is de kans dat ie daar goedkoper is dan nu in de winkel (KE bijvoorbeeld)?
http://www.usa.canon.com/...356&keycode=2112&id=60427
Klinkt vrij ernstig.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Heb er vannacht niet van kunnen slapen...qadn schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:54:
Service notice voor de 7D:
http://www.usa.canon.com/...356&keycode=2112&id=60427
Klinkt vrij ernstig.
Maar even serieus: in extreem zeldzame gevallen kan dit op treden. En als dit mbv een firmware update kan worden opgelost, valt het allemaal reuze mee toch?
[/quote]
...under certain conditions, barely noticeable traces of the immediately preceding frame may be visible. This phenomenon is not noticeable in an image with optimal exposure. The phenomenon may become more noticeable if a retouching process such as level compensation is applied to emphasize the image.
[quote]
en in mijn ogen minder ernstig dan de zwarte vlekken en banding problemen met de 5D Mark II destijds.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd
echt een super cam en top dat er nu wat tussen de 40D en de 1D zit. ookal hou ik liever me 1D Mark III. zou dit toch echt een mega second body zijn!!!
check het artikeltje even op Sports photography blog.
Ik struikel wel echt over het beroerde engels. Er zitten zinnen in die gewoonweg niet kunnen, maar ook zinnen die vernederlandst zijn.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:16:
Net een artikel geschreven over de Canon eos 7D
echt een super cam en top dat er nu wat tussen de 40D en de 1D zit. ookal hou ik liever me 1D Mark III. zou dit toch echt een mega second body zijn!!!
*leest artikel verder, inhoudelijk nog niet gelezen.
edit@hieronder:
Ik ben hem nog aan het lezen. Maar eerlijk gezegd, als ik van een student dit engels aangeleverd krijg als student-assistent van een vak, dan krijgt hij het wel terug met de opmerking: "maak er eerst maar fatsoenlijk engels van". Veel dingen zoals je het nu schrijft zou nooit geschreven worden door een native engels sprekende.
[ Voor 27% gewijzigd door Nomad op 29-10-2009 21:35 ]
Verwijderd
thanks 4 the comments, artikel is toch wel redelijk of valt het echt vies tegen? dan moet ik er zeker wat meer aan doen dan spelling + grammer check van whitesmoke.Nomad schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:31:
[...]
Ik struikel wel echt over het beroerde engels. Het valt te duidelijk op dat dit geschreven is door een Nederlander.
*leest artikel verder, inhoudelijk nog niet gelezen.
Laat het echt nog even kritisch doorlezen door iemand die je hierin goed kan helpen.
edit2: Wanneer ik op je eigen site kijk, zie ik veel van dezelfde type fouten in het engels. Is ook nog wel de moeite waard om even naar te kijken
edit3: sorry voor de harde woorden.
[ Voor 81% gewijzigd door Nomad op 29-10-2009 21:48 ]
Heb je er wel eens mee gefotografeerd? Ik lees niets nieuws, wat niet in de folders staat.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:16:
Net een artikel geschreven over de Canon eos 7D
Juist eigen indrukken maken zoiets interessant.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ben nu een al een tijdje bezig met Filmpjes maken. Nou wordt het nog wel eens tijd om een eigen set te kopen. Nou zou ik graag een 7D kopen om er vooral mee te gaan filmen maar daarnaast natuurlijk ook fotografie mee te doen.
Het is onder andere bedoelt om er dus dit soort filmpjes mee te maken: http://www.youtube.com/wa...&feature=player_embedded#
Deze is ook door mij gemaakt met een Sony PMW-EX1 camera op 720P 30 FPS.
Nou is mijn grote vraag wat voor lens/lenzen zal ik erbij nemen om te beginnen.
Het zal de komende tijd 50 procent statief en 50 procent handheld zijn. Dus ik zit erg te twijfelen tussen deze 2 lenzen.
Dit is dus een lens met stabilisatie erin maar een mindere lichtgevoeligheid. Deze lens is natuurlijk wel goedkoper en ik kan daardoor eventueel een vaste 50mm erbij halen voor binnen.
http://www.digicamshop.nl...16-85mm-f-3-5-5-6-vr.html
Anders wordt het een
http://www.digicamshop.nl...-s-24-70mm-f-2-8g-ed.html
Met een vaste lichtgevoeligheid van 2.8. Maar dus geen stabilitatie erin en ongeveer 3 keer zo duur.
Iemand een idee erover wat ik het beste kan doen en natuurlijk of deze camera wel geschikt is om zulke shot te maken wat ik wel en of ik misschien nog wel een andere lens erbij moet nemen.
Dit is eigenlijk niet het goede topic om over objectieven te praten linkje naar 't grote canonmount topic: Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0
edit: 7D is er geschikt voor, 17-85 lijkt me goed te voldoen, lijkt me niet dat iemand met schemer gaat windsurfen
edit 2: Vraag ook eens advies in 't grote Canonmount topic, of ga eens langs bij een fotozaak. En trouwens op internet zijn verschillende soort ''zoekmachientjes'' waarmee je goed een lens kan uitkiezen.
[ Voor 15% gewijzigd door photofreak op 01-11-2009 10:53 . Reden: beter advies geven ]
Ik denk niet dat hij het qua filmen gaat halen bij je EX1, die heb ik zelf ook en dat blijft toch een hele andere klasse camera. Maar toch, als ik geen Nikonschieter (met het nodige Nikon glas) was had had ik hem waarschijnlijk gekocht.

{signature}
Maar ik heb er nog eens over nagedacht:
Dit lijkt me een goede basis lens voor filmen.
Canon EF 24-105mm f4L IS USM
link:http://www.canon.nl/For_H...5mm_f4_L_IS_USM/index.asp
Daarnaast lijkt me deze lens een goede lens om lekker alles dichtbij te halen vanaf ver.
Canon EF 70-300mm f4-5.6 IS USM
http://www.canon.nl/For_H...m_f4-5.6_IS_USM/index.asp
@hfos ik ben op dit moment niet in het bezit van een EX1.Deze heb ik 2 keer gehuurd en het is een top cameraatje
Ik zou ook graag inderdaad een follow focus erop willen hebben maar dat kan alleen als je me primes werkt volgens mij.
@kleineAap. Het nadeel van de 18-55 die ik wel eens in me handen heb gehad dat je hier heel moeilijk manual focus mee kan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door joke_name op 01-11-2009 17:49 ]
Verwijderd
Ontopic: Die 24-105 IS is inderdaad erg goed, al vraag ik me af of IS met filmen wel zo'n goed idee is. Alles je de camera namelijk beweegt zal de IS het beeld vast proberen te houden. Hierdoor worden vloeiende bewegingen misschien niet zo vloeiend. IS, althans in deze lenzen, is misschien meer ontworpen op foto's. Maar misschien zit ik er naast hoor.
Die 70-300 IS is ook een zeer goede lens alleen wel erg plastic. Ik denk dat je beter een 70-200L kunt kiezen als je veel op het strand filmt ivm zand etc.
Ik heb onder andere op cinema5D.com gelezen dat IS heel veel help als je handheld wil filmen. Omdat hij zoals je zegt ervoor zorgt dat je camera stabiel blijft.
Misschien is die 70-200L inderdaad beter omdat die wat zand vaster is. Het enige is dat hij wel ongeveer 500 euro duurder is, dat is wel een beter jammer.
[ Voor 27% gewijzigd door joke_name op 01-11-2009 18:00 ]
Verwijderd
De 70-200 versie zonder IS is ongeveer net zo duur als de 70-300 IS. Misschien moet je ze anders een keer uitproberen. Ik heb de 70-300 gehad en het is een mooie lens alleen zoals gezegd erg plastic en gevoelig voor water zand etc. Je zou uiteindelijk dus wel eens goedkoper uit kunnen zijn door te investeren in een weerbestendige 70-200.joke_name schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:56:
@8Pack Ik heb even mijn post aangepast.
Ik heb onder andere op cinema5D.com gelezen dat IS heel veel help als je handheld wil filmen. Omdat hij zoals je zegt ervoor zorgt dat je camera stabiel blijft.
Misschien is die 70-200L inderdaad beter omdat die wat zand vaster is. Het enige is dat hij wel ongeveer 500 euro duurder is, dat is wel een beter jammer.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Maar wat ik me nu afvraag, in hoeverre is het nou zonder grip te doen met een flinke lens? Ik vind de grip nog even te duur en wil er nog even mee wachten als het kan. Ik heb nu een 350D en daarmee kan ik toch echt niet zonder grip.
The devil is in the details.
Verwijderd
Het feit dat de 7D Full HD filt op 30fps spreekt me wel aan, hoe goed werkt deze functie in de praktijk?
Het verschil tussen die twee cameras is niet heel groot:
500D kan filmen, meer MP, waarschijnlijk een tikkeltje betere ISO prestatie's(scheelt niet veel denk ik)
Misschien is de 500D iets sneller vanwege de digic IV tegenover de digic III van de 450D.
MP maakt niet zoveel uit, de 12.2 van de 450D is ook al lang genoeg. en ISO prestaties zijn vergelijkbaar.
Dus dan houdt je over:
- Filmen
- Digic IV
Wat zijn je redenen om misschien voor een 500D te gaan?
7D biedt veel meer vernieuwing
Motivatie van je potentiele keuzes is best handig.
Verwijderd
Ik was er zelf idd ook wel uit dat de 500 in feite de 450 + film functie en Digic IV is.Scirocco schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:04:
Een overstap van 450D naar 500D, lijkt me niet zo briljant.
Het verschil tussen die twee cameras is niet heel groot:
500D kan filmen, meer MP, waarschijnlijk een tikkeltje betere ISO prestatie's(scheelt niet veel denk ik)
Misschien is de 500D iets sneller vanwege de digic IV tegenover de digic III van de 450D.
MP maakt niet zoveel uit, de 12.2 van de 450D is ook al lang genoeg. en ISO prestaties zijn vergelijkbaar.
Dus dan houdt je over:
- Filmen
- Digic IV
Wat zijn je redenen om misschien voor een 500D te gaan?
7D biedt veel meer vernieuwing
Motivatie van je potentiele keuzes is best handig.
MP en ISO waardes zullen imo weinig uitmaken.
Was ik tevreden met de 450? JA ik vond het een prima camera.
Maar om nu voor enkel de "halfbakken" filmfunctie de 500D te kopen zie ik nog niet zo zitten.
De 7D heeft een grotere / betere body en zal vast weer veel meer kunnen, heb ik dit alleen nodig?
FULL HD filmen heb ik iig wel nodig dat is zeker.
Wat zijn verdere motivaties om de 7D te nemen over de 500D ?
Verwijderd
Verder voor bedieningsgemak, zoals de makkelijker knop voor instellen van AF-punten, extra draaiknop achterop voor instellen van EC. Knoppen bovenop voor snel veranderen van ISO etc..
Meer MP's is trouwens net zo nuttig als een scherpere lens. Opvallend dat mensen wel een 70-200 boven een 70-300 aanraden vanwege extra scherpte, maar extra MP's dat net zo belangrijk is, buiten beschouwing laten.
Als je je hier afvraagt of je de functies van de 7D nodig hebt, zegt volgens mij al genoeg. Tevens de vraag om motivaties te noemen om een 7D aan te schaffen....Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:06:
[...]
Was ik tevreden met de 450? JA ik vond het een prima camera.
Maar om nu voor enkel de "halfbakken" filmfunctie de 500D te kopen zie ik nog niet zo zitten.
De 7D heeft een grotere / betere body en zal vast weer veel meer kunnen, heb ik dit alleen nodig?
FULL HD filmen heb ik iig wel nodig dat is zeker.
Wat zijn verdere motivaties om de 7D te nemen over de 500D ?
Dit moet je zelf heel goed weten, anders is het denk ik feit dat je het niet nodig hebt...
Ik heb de 7D nu bijna twee weken, en zonder grip gaat goed, ook met de 100-400L. Ik heb ook een 40D met grip. Ik mis de grip en de handstrap wel, en een grip met handstrap gaat ook binnenkort besteld worden.Ainnir schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:47:
Gisteren dan toch maar de knoop doorgehakt en een 7D besteld, als het goed is binnen een dag of 2 in huis.
Maar wat ik me nu afvraag, in hoeverre is het nou zonder grip te doen met een flinke lens? Ik vind de grip nog even te duur en wil er nog even mee wachten als het kan. Ik heb nu een 350D en daarmee kan ik toch echt niet zonder grip.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Veel plezier ermee!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Toen ik de doos opende zag het er al uit of het eerder geopend was, maar de camera zelf zag er vlekkeloos uit. Dus met spanning gewacht tot de accu een beetje opgeladen was, lens erop en: een hoop stof in de viewfinder
En als klap op de vuurpijl: rommel op de sensor (klik voor full size)

Nu ga ik morgen dus meteen de winkel bellen, want dit accepteer ik niet
Verder is de camera overigens een heerlijk ding, niet te vergelijken met m'n 350D. Vooral de snelheid en scherpte, ik ben zwaar onder de indruk.
[ Voor 9% gewijzigd door Ainnir op 05-11-2009 02:37 ]
EOS 7D Firmware Update Version 1.1.0
The following improvement has been incorporated.
- Corrects a phenomenon that in images captured by continuous shooting, and under certain conditions, barely noticeable traces of the immediately preceding frame may be visible. This phenomenon is not noticeable in an image with optimal exposure. The phenomenon may become more noticeable if a retouching process such as level compensation is applied to emphasize the image.
Heeft iemand ervaring met de Sigma AF 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro Canon lens? Is dit
een aanrader om de tijd te overbruggen naar een betere lens?
Ik heb de 17-70 jaren gebruikt op een 400D en hij voldeed bij mij uitstekend. Overigens is die toch ook niet echt goedkoop? De mede-tweakers zijn wel redelijk tevreden met de lens:Teletekst schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:39:
Ik wil de 7D aanschaffen. Het liefst met de 15-85 kitlens, maar daar heb ik voorlopig nog geen geld voor.
Heeft iemand ervaring met de Sigma AF 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro Canon lens? Is dit
pricewatch: Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro (Canon)
Nee, inderdaad ook niet heel goedkoop, maar het scheelt 400 euro met met de kitlens op de 7D.pvanmegen schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:16:
[...]
Ik heb de 17-70 jaren gebruikt op een 400D en hij voldeed bij mij uitstekend. Overigens is die toch ook niet echt goedkoop? De mede-tweakers zijn wel redelijk tevreden met de lens:
pricewatch: Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro (Canon)
Het is ook niet de bedoeling om snel een nieuwe lens te kopen aangezien ik daar het budget voorlopig niet voor heb. Daarnaast vind ik het bereik tot 70 mm heel fijn aangezien ik met mijn 55mm kitlens op de 400D soms net te kort kwam.
Dit leek me dus een goed alternatief, maar omdat het toch een hoop geld is lees ik graag wat ervaringen of misschien andere alternatieven.
Ja, dat is misschien ook een idee.zonoskar schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:39:
Ik zou er dan gewoon een 18-55IS op zetten. Die is maar 80 euro ofzo en heeft toch best een goede reputatie.
Lastige keuzes.
Gelukkig weet ik al wat de body gaat worden.
Lijkt op wat anders dan stof, eerder olie of spraakwater?Ainnir schreef op donderdag 05 november 2009 @ 01:30:
En als klap op de vuurpijl: rommel op de sensor (klik voor full size)
[afbeelding]
Verwijderd
Een 18-55is op een 7d zetten?? Sonde van je dure 7d!zonoskar schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:39:
Ik zou er dan gewoon een 18-55IS op zetten. Die is maar 80 euro ofzo en heeft toch best een goede reputatie.
Ja, dat leek mij ook. Maar wat is dan een acceptabele lens die niet al te duur is?Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:47:
[...]
Een 18-55is op een 7d zetten?? Sonde van je dure 7d!
Met alle respect, maar je kunt beter een wat mindere camera hebben en gewoon investeren in glas. Een goede camera met minder glas levert nog altijd mindere prestaties. Rare volgorde zo imho.Teletekst schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:39:
Ik wil de 7D aanschaffen. Het liefst met de 15-85 kitlens, maar daar heb ik voorlopig nog geen geld voor.
Adorama? Dat is toch een Amerikaanse toko? Woon je daar o.i.d.? Of leveren die gasten ook in Europa?
Juist de 7D kan goed gebruik maken van de scherpte van die lens. Als je het over price/performance hebt is dit in a league of its own. Volgende stap is een f/2.8 objectief, misschien een 16-35 of 17-40.Teletekst schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:50:
[...]
Ja, dat leek mij ook. Maar wat is dan een acceptabele lens die niet al te duur is?
edit: ohja, de 18-55 is ook in een ander soort league of its own qua scherpstelsnelheid... ALs je daaraan hecht (bijv. omdat je de 7D hebt gekocht om zijn AF) dan zou ik er gewoon een 17-40 op plakken.
[ Voor 19% gewijzigd door mux op 05-11-2009 15:51 ]
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 06-11-2009 09:31 . Reden: geslacht aangepast :) ]
Ik moet wel toegeven dat de 20D me een beetje beperkt maar ik heb op het moment even geen geld voor me hobby en wil niet me objectieven set verpatsen
Maar mijn advies is eerst in glas investeren, dat gaat namelijk meerdere body's mee, verouderd bijna niet, en de afschrijving is heel laag.
Tegen de tijd dat je als beginner de 7D door hebt is die body nog maar de helft waard...
Met de grip erbij is het toch wel een beest van een camera hoor!
Done....
En nog even een plaatje posten, want ik heb nog geen grip gekocht maar denk er wel over..pvanmegen schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:43:
De 7D is binnen en de batterijen zijn aan het laden....
Met de grip erbij is het toch wel een beest van een camera hoor!
Ik woon momenteel in Californie, maar Adorama levert wereldwijd, en dat is met de huidige dollarkoers best voordelig.. ik heb omgerekend 1150e betaald voor de 7D.mennovanw schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:36:
[...]
Adorama? Dat is toch een Amerikaanse toko? Woon je daar o.i.d.? Of leveren die gasten ook in Europa?