Canon EOS 7D

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, dat wordt testen of je het kan reproduceren... Als je ook al een andere keer een compleet donkere foto had was het al niet een eenmalige fout.

Zou het iets van een sluitergordijn kunnen zijn? Dacht dat dat altijd horizontaal was...
http://www.photofacts.nl/...luiter_in_slow_motion.asp

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Nog nooit zo'n rare half donkere foto gehad, maar wel 1 keer inderdaad een foto die opeens 2 2/3 stop onderbelicht was. Scirocco in "Canon EOS 7D"
Foto 2,72 stop in lightroom overbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Inmiddels weer een weekje verder en heel wat avondjes met Al servo bezig geweest.
Bleek nog best lastig allemaal. Zeker aangezien de 7D voor mijn gevoel 10x zoveel instellingen heeft binnen Al servo als mijn oude 40D

Maar goed oefening baart kunst.

http://img831.imageshack.us/img831/948/taksie.png

[ Voor 1% gewijzigd door Universal Creations op 04-10-2011 17:10 . Reden: maximaal 640pixels breed! ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ziet er goed uit, bijna alsof de wereld langs een geparkeerde taxi voorbijtrekt omdat die andere auto in beweging is met de achtergrond.
Misschien leuk voor anderen om te vertellen welke settings je hebt gebruikt? Waar je voorkeur naar uitgaat na het testen en waarom dat voor jou het beste werkt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat is misschien wel handig voor de volgende ja.

Ik heb de camera ingesteld op Al servo 1 stapje boven gemiddeld (richting " snel") met een midden focus.
Foto genomen vanaf een bankje, ik kwam er namelijk achter dat er dan een beter "streep" effect aanwezig is aangezien je de camera dan horizontaal beweegt.

Canon 7D met 24-70 L F2.8

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4357/schermafbeelding2011100m.png
iso 160

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Aanstaande donderdag is het zover. Na jaren lang met mijn vertrouwde Canon 350D te hebben gewerkt, ga ik toch de overstap wagen naar de 7D.

Heel eerlijk, mijn skills zijn nog niet zoals het zou moeten kunnen, maar dat geeft niet. Heb het geld voor de apparatuur er zeker wel voor over.
Ik maak al stukken betere foto's dan voorheen.

Ik heb lang zitten dubben tussen de 600D, 60D en de 7D (meer financieel dan eigenlijk wat anders), maar kom toch iedere keer op de 7D uit.
Op dit moment heb ik de 17-55 f/2.8 IS op de 350D dus die kan dan mooi mee naar de 7D.
Kwam eigenlijk altijd uit op die range, dus nog geen idee wat ik er meer op zou willen zetten.

In mei ga ik op fotografie vakantie naar New York. Wellicht kom ik er op uit om voor een UW te gaan (ga een UW lenen en een ultrazoom, dus kan wat testen).

Ik neem ook meteen de grip en een extra accu erbij. Daarnaast ben ik aan het kijken naar de Lexar geheugen kaartjes (100x) a 16GB voor eventueel wat filmen. Hier 2 stuks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Arunia schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:45:
Aanstaande donderdag is het zover. Na jaren lang met mijn vertrouwde Canon 350D te hebben gewerkt, ga ik toch de overstap wagen naar de 7D.

Heel eerlijk, mijn skills zijn nog niet zoals het zou moeten kunnen, maar dat geeft niet. Heb het geld voor de apparatuur er zeker wel voor over.
Ik maak al stukken betere foto's dan voorheen.

Ik heb lang zitten dubben tussen de 600D, 60D en de 7D (meer financieel dan eigenlijk wat anders), maar kom toch iedere keer op de 7D uit.
Op dit moment heb ik de 17-55 f/2.8 IS op de 350D dus die kan dan mooi mee naar de 7D.
Kwam eigenlijk altijd uit op die range, dus nog geen idee wat ik er meer op zou willen zetten.
Hier ga je geen spijt van krijgen!

Ik heb 2 jaar geleden dezelfde move gemaakt. Van de 350D naar de 7D, ook met de 17-55 IS al in bezit. Het is een wereld van verschil. De bediening is zoveel beter, het scherm maakt een wereld van verschil en de foto's zijn nog mooier (en beter te croppen).

Aan een grip heb ik nog geen behoefte gehad. Wat ik wel zou adviseren is om een goede flitser te kopen. De 430EX II werkt perfect met de 7D (incl. remote flitsen) en kan voor enorm veel scherpte zorgen in de foto's.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Bedankt voor deze lovende woorden!
Ik heb toevallig jaren terug voor de huwelijksreis (toen nauwelijks gebruikt, had beter toen al de 17-55 kunnen kopen, maar goed) de 430EX II gekocht. Dus ben eigenlijk al redelijk compleet op dat gebied.

De grip vind ik zelf wel ongelooflijk ideaal. Maar het ligt er ook echt aan wat je met je camera doet. Voor portret is het wel handig.
Bij mij is het dan toch een beetje van alles wat. Dus heb alles wel een beetje nodig.

Vaak is het dan wel dat als ik iets doe, dan doe ik het goed.
Dus bijvoorbeeld met lenzen ook. 50mm prime waarbij de meesten voor de f/1.8 gaat, wil ik toch liever (heb ik nog niet) de f/1.4 enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik twijfel tussen de 5dMII en de 7D momenteel. Als ik dan toch geld uitgeef, wil ik het ook meteen goed doen. Grote voordeel van 5dMII is Full Frame en Magic Lantern op video...

Voordelen volgens jullie van 7D tov 5dMII?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Autofocus die op alle focuspunten snel is.
Crop, lekker als je veel tele gebruikt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik gebruik niet zo heel veel tele eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Gebruik EF-S lenzen, betere/uitgebreidere AF, meer fps, noem maar op.. Lees wat reviews, vergelijk wat specs en kijk wat je prettig vind. Beide zijn prima camera's, maar voor andere doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Dat is ook de afweging die ik zelf gemaakt heb. Vandaar ook voor mij de keuze van de 7D. Nieuwere techniek. Daarnaast niet blind staren op FF. En vooral het "nadeel" van EF lenzen moeten gebruiken ipv zowel EF als EF-s.

De 5DII heeft dan wel weer meer MP's. Maar of je moet gaan pixelneuken is weer een tweede. Mijn vrouw was daar ook altijd zo heel erg van. Heb haar toen even laten zien wat digitaal zoomen is. Nu wil ze dan een compact met meer optische zoom ipv meer megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Radiant schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:43:
Gebruik EF-S lenzen, betere/uitgebreidere AF, meer fps, noem maar op.. Lees wat reviews, vergelijk wat specs en kijk wat je prettig vind. Beide zijn prima camera's, maar voor andere doeleinden.
Welke doeleinden volgens jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dat is toch redelijk uitgelegd?

Wil je snelheid (in AF, FPS, etc), cropsensor, EF-S -> 7D.
Wil je geweldige IQ, betere hoge ISO prestaties -> 5D2.

Je kan zelf wel bedenken bij wat voor onderwerpen/situaties je wat zou willen hebben en je moet zelf kiezen wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
True... Kom ik eerder uit bij de 5DM2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de kanttekening dat je die betere ruis prestaties alleen krijgt met een kleinere DoF.
Bij een gelijke DoF moet je het diafragma een stop verder knijpen en dus ook de iso een stop hoger zetten, en dan heb je uiteindelijk net zoveel ruis in je foto als met een crop camera.

Afhankelijk van het soort fotos dat je maakt kan dat wel of niet een belangrijk punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00
mjtdevries schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:05:
Met de kanttekening dat je die betere ruis prestaties alleen krijgt met een kleinere DoF.
Bij een gelijke DoF moet je het diafragma een stop verder knijpen en dus ook de iso een stop hoger zetten, en dan heb je uiteindelijk net zoveel ruis in je foto als met een crop camera.

Afhankelijk van het soort fotos dat je maakt kan dat wel of niet een belangrijk punt zijn.
Nou ik schiet met een 7D toch echt niet graag hoger dan ISO 2500 hoor ;) Met de 5D Mark II is zelfs ISO 4000 geen probleem en zelfs voor prints van 30x40cm prima bruikbaar ;) Heb de 7D lang genoeg in bezit gehad om dat te proberen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 24-01-2012 17:15 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schiet maar eens in gelijke omstandigheden en oordeel dan.

(dat de ruis gelijk is geldt zelfs als je een 6x crop compact camera vergelijkt met een FF. veel extremer dan dat gaat niet. De links naar het bewijs hiervoor heb ik al regelmatig gepost)

[ Voor 7% gewijzigd door mjtdevries op 24-01-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
mjtdevries schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:29:
Schiet maar eens in gelijke omstandigheden en oordeel dan.

(dat de ruis gelijk is geldt zelfs als je een 6x crop compact camera vergelijkt met een FF. veel extremer dan dat gaat niet. De links naar het bewijs hiervoor heb ik al regelmatig gepost)
http://blog.joelbockphoto...-1ds-ii-noise-comparison/

Allemaal fullframe en tóch zie ik verschillen. Rara hoe kan dat :+ Ruis heeft ook te maken met hoe de sensor uitgelezen wordt en wat de signaal/ruis verhouding is. Deze is bij de 5D Mark II beter dan bij de 7D ;)

Ik kan geen vergelijkings shot voor je maken omdat ik geen 7D meer heb maar er zijn wel sites die dat gedaan hebben ;)

Goed laten we voor de goede orde ook eens linkje posten van iemand die dus wel een 7D en 5DII vergelijking heeft gedaan qua ISO noise.

http://www.cameratown.com/reviews/canon7d/

[ Voor 18% gewijzigd door Ventieldopje op 24-01-2012 17:37 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Leesvoer: FF vs crop: voordelen vs vooroordelen

Zonder al te technisch te zijn kan ik al gaten schieten in de door jouw aangehaalde bron.

[ Voor 30% gewijzigd door Moby op 24-01-2012 17:52 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Moby schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:51:
Leesvoer: FF vs crop: voordelen vs vooroordelen

Zonder al te technisch te zijn kan ik al gaten schieten in de door jouw aangehaalde bron.
In welke van de twee? :+

Nouja goed, persoonlijk heb ik minder last van ruis met de 5D II dan met de 7D allebei onder vele omstandigheden.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De onderste.

En met je conclusie kan iedereen leven. :p

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die cameratown link laat volgens mij keurig zien wat ik eerder vertelde.

Als je 7D iso1600 tegenover 5DII iso 1600 zet dan wint de 5DII duidelijk. Maar dan heb je een foto waarin de 5DII een kleiner DoF heeft.
Voor gelijke DoF moet diafragma en iso aangepast worden en dan moet je 7D iso 1600 tegenover 5DII iso 3200 zetten, en dan gaat het aardig gelijk op.

Idem als je 7D iso 6400 tegenover 5DII iso 12800 zet.

(En ja, ik weet dat het niet precies 1 stop verschil is tussen FF en crop, maar die details zijn dan voor de FF vs crop thread waar Moby naar verwees)

Ik ben persoonlijk al vaak tegen het issue aangelopen waarbij het onderwerp een nog kleinere DoF uitsloot, en ik te weinig licht had voor een lage iso. En in die situaties zou een FF me helaas niets helpen.

In veel soorten fotografie is het geen probleem, maar het is wel goed om er van bewust te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
mjtdevries schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:14:
Die cameratown link laat volgens mij keurig zien wat ik eerder vertelde.

Als je 7D iso1600 tegenover 5DII iso 1600 zet dan wint de 5DII duidelijk. Maar dan heb je een foto waarin de 5DII een kleiner DoF heeft.
Voor gelijke DoF moet diafragma en iso aangepast worden en dan moet je 7D iso 1600 tegenover 5DII iso 3200 zetten, en dan gaat het aardig gelijk op.

Idem als je 7D iso 6400 tegenover 5DII iso 12800 zet.

(En ja, ik weet dat het niet precies 1 stop verschil is tussen FF en crop, maar die details zijn dan voor de FF vs crop thread waar Moby naar verwees)

Ik ben persoonlijk al vaak tegen het issue aangelopen waarbij het onderwerp een nog kleinere DoF uitsloot, en ik te weinig licht had voor een lage iso. En in die situaties zou een FF me helaas niets helpen.

In veel soorten fotografie is het geen probleem, maar het is wel goed om er van bewust te zijn.
Maar je hoeft toch niet persé de ISO omhoog te bumpen? Je kunt immers lager gaan zitten met je sluitertijd ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventieldopje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 01:25:
[...]

Maar je hoeft toch niet persé de ISO omhoog te bumpen? Je kunt immers lager gaan zitten met je sluitertijd ;)
Als je ruimte had in sluitertijd hoefde je de ISO niet omhoog te gooien, zo kunnen we natuurlijk bezig blijven.
Je probeert je sluitertijd en DoF af te stemmen aan de omstandigheden en het beoogde resultaat. Als je door te weinig licht niet meer uit komt met je sluitertijd en je DoF al (voor je beoogde resultaat) minimaal is, dan zit er niets anders meer op dan je ISO te verhogen en dat zal je vanwege je te klein wordende DoF al sneller op een FF moeten doen dan op een APS-C.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Hmmz daar zit wat in maar het blijft een gecompliceerd onderwerp imo, maar aangezien het FF-vs-Crop topic is dicht gegooid juist omdat ze er niet uit kwamen neem ik aan dat we er hier ook niet uit gaan komen :+
Dat is ook de afweging die ik zelf gemaakt heb. Vandaar ook voor mij de keuze van de 7D. Nieuwere techniek. Daarnaast niet blind staren op FF. En vooral het "nadeel" van EF lenzen moeten gebruiken ipv zowel EF als EF-s.
Dat is iets dat ik érg mis, AF snelheid, makkelijk menu om knoppen te remappen en dan de heerlijke 8fps. Nadeel van EF lenzen zou ik het niet noemen, ik zou EF-S compensatie voor 1.6x crop zoals de 10-22 UWA kun je de 16-35 EF gebruiken op FF.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

De 16-35 is wel bijna 2x zo duur als een 10-22. Om een lens met (effectief) dezelfde brandpuntafstand wil hebben op FF betaal je wel wat meer dus. Dan is er wel nog de 17-40 natuurlijk, maar ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is (op FF) ten opzichte van de 10-22, maar als ik dit logisch beredeneer zou die slechter moeten zijn, want je hebt meer glas nodig voor FF (als ik het goed heb) terwijl je er minder voor betaalt.

24-70 is ook duurder dan 17-55, 24-105 duurder dan de 15-85, etc.

Tuurlijk heb je bouwkwaliteit enzo en misschien zijn de EF's optisch wel beter, dus ik zeg dit voorzichtig, maar je zou dat een nadeel kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventieldopje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:31:
Hmmz daar zit wat in maar het blijft een gecompliceerd onderwerp imo, maar aangezien het FF-vs-Crop topic is dicht gegooid juist omdat ze er niet uit kwamen neem ik aan dat we er hier ook niet uit gaan komen :+
In dat topic kwamen ze er juist wel uit.

De reden dat het topic dicht gegooid is, is als ik het me goed herinner dat er een aantal mensen de discussie opnieuw starten, zonder eerste het topic te lezen, zodat dezelfde discussies opnieuw gevoerd zouden worden. En zou zinloos zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjtdevries schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:02:
[...]

In dat topic kwamen ze er juist wel uit.

De reden dat het topic dicht gegooid is, is als ik het me goed herinner dat er een aantal mensen de discussie opnieuw starten, zonder eerste het topic te lezen, zodat dezelfde discussies opnieuw gevoerd zouden worden. En zou zinloos zijn geweest.
Inderdaad: de discussie was klaar en alle technische verschillen en overeenkomsten zijn afgehandeld. Dat er mensen blijven, die de discussie niet kunnen volgen, maar toch denken het beter te weten, heeft er voor gezorgd dat het topic op slot ging. Dus ik stel voor om het topic gewoon helemaal door te lezen en je verder te verdiepen in de materie (er zijn veel sites met tekst en uitleg bij bepaalde aspecten op ieder niveau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:09:
[...]

Inderdaad: de discussie was klaar en alle technische verschillen en overeenkomsten zijn afgehandeld. Dat er mensen blijven, die de discussie niet kunnen volgen, maar toch denken het beter te weten, heeft er voor gezorgd dat het topic op slot ging. Dus ik stel voor om het topic gewoon helemaal door te lezen en je verder te verdiepen in de materie (er zijn veel sites met tekst en uitleg bij bepaalde aspecten op ieder niveau).
Ah ok dan heb ik daar net overheen gelezen, heb het een hele poos gevolgd maar dat laatste net gemist ;) Ga me er in ieder geval nog eens meer in lezen, interessant onderwerp namelijk :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Gisteren de 7D met grip en remote gehaald. Accu (origineel) en Lexar geheugen kaarten (levenslange garantie schijnt) hadden ze niet.
Straks maar even die laatste ook bestellen ergens.

Waar ik eigenlijk mee zit. Normaal ben ik Sandisk fan, maar blijkbaar is Lexar goed en heeft ook levenslange garantie. Zelf zat ik te kijken naar 2x 16GB 400x voor 49 euro, maar blijkbaar is de camera sneller dan 45MB/s op burst. De vraag is natuurlijk, ga ik ooit echt bursten waarbij ik dit nodig heb op raw.
De 600x is alleen wel 2x zo duur.
Is het aan te raden of de 400x snel zat?

edit,

Denk dat ik voor de 400x ga. Lijkt me snel genoeg als ik het topic zo lees.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 26-01-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Arunia schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:28:
Gisteren de 7D met grip en remote gehaald. Accu (origineel) en Lexar geheugen kaarten (levenslange garantie schijnt) hadden ze niet.
Straks maar even die laatste ook bestellen ergens.

Waar ik eigenlijk mee zit. Normaal ben ik Sandisk fan, maar blijkbaar is Lexar goed en heeft ook levenslange garantie. Zelf zat ik te kijken naar 2x 16GB 400x voor 49 euro, maar blijkbaar is de camera sneller dan 45MB/s op burst. De vraag is natuurlijk, ga ik ooit echt bursten waarbij ik dit nodig heb op raw.
De 600x is alleen wel 2x zo duur.
Is het aan te raden of de 400x snel zat?

edit,

Denk dat ik voor de 400x ga. Lijkt me snel genoeg als ik het topic zo lees.
Als je het alleen voor burst doet heeft het geen zin denk ik, het betekent niet dat je dan de 8fps niet meer haalt ofzo alleen dat je iets minder lang kan bursten ;) Het enige waar ik ooit een lange burst voor nodig had was om een semi macro te maken van een zwerm muggen :+

Nooit gehoord van het merk Lexar though, 2x 16GB voor 49 euro lijkt me dan dat dit per stuk is? Lijkt me wel interessant in ieder geval, die Sandisk van 60mb/s van 16gb zijn echt gruwelijk duur. Laatste keer had ik er een bij de MM gehaald en was ik ~ 110 euro kwijt ofzo :|

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik heb er gisteren een besteld voor €70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik zat net te kijken in de pricewatch en kwam erachter dat het 300x was voor 49 euro per stuk.
Dus net bij Pixmania de 400x 16GB 2x gehaald voor 69 euro p/s. Zag namelijk dat deze in de cashback actie zit van Canon. Dus blijkbaar heeft Canon een goede ervaring met dit merk.

Wil er iig 2 hebben omdat ik dan makkelijk kan wisselen. Of ik 16GB vol ga krijgen is weer een tweede, maar goed.

Moet ik nog wachten om eindelijk gebruik te kunnen maken van mijn 7D. Ik heb alleen nog de 1GB kaartjes van mijn 350D liggen. Die schiet ik zo vol volgens mij, maar het is iig wat.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 26-01-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ventieldopje schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:42:
[...]

Als je het alleen voor burst doet heeft het geen zin denk ik, het betekent niet dat je dan de 8fps niet meer haalt ofzo alleen dat je iets minder lang kan bursten ;) Het enige waar ik ooit een lange burst voor nodig had was om een semi macro te maken van een zwerm muggen :+

Nooit gehoord van het merk Lexar though, 2x 16GB voor 49 euro lijkt me dan dat dit per stuk is? Lijkt me wel interessant in ieder geval, die Sandisk van 60mb/s van 16gb zijn echt gruwelijk duur. Laatste keer had ik er een bij de MM gehaald en was ik ~ 110 euro kwijt ofzo :|
Lexar was (canon 10D tijd) degene met de beste CF kaartjes. Betrouwbaar en snel. Stuk duurder dan sandisk maar het toen zeker waard.
Blijkbaar liggen de verhoudingen tegenwoordig anders

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik heb zelf het merk Transcend voor me 7D ( 16gb 600x en 32gb 400x ) en ze bevallen me uitstekend en de prijs is nog uitstekend ook ( gekocht bij DataIO )

Hiervoor had ik een 450D ( heb ik nog steeds ) met SanDisk SD kaartjes en wou weer SanDisk voor me 7D. Maar toen ik de prijzen zag van hun :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 22:23
Ik heb dan ook eindelijk mijn 500D maar eens omgeruild voor een 7D. Ben er erg over te spreken, en zit er nu aan te denken om een converter te kopen voor mijn 70-200.

Op youtube zag ik in de informatie bij een filmpje dat iemand de Kenko 1.4 erop had gezet. Nu lees ik echter op fotokonijnenberg dat deze niet compatible is met EF-S?

Is hij dan niet compatible met de 7D of niet met EF-S only lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze is niet compatible met EF-S lenzen. Daarnaast is de 7D een EF-S camera en pakt dus zowel EF als EF-S lenzen (anders zou jouw 70-200 ook niet passen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:24:
Deze is niet compatible met EF-S lenzen. Daarnaast is de 7D een EF-S camera en pakt dus zowel EF als EF-S lenzen (anders zou jouw 70-200 ook niet passen...).
Moraal van dat verhaal is dat je dus prima die converter kan gebruiken voor je 70-200 omdat ze allebei EF mount hebben ;)

Jouw body kan dus EF en EF-s, de converter alleen EF en je 70-200 is ook een EF dus dat kan prima :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ik heb 1 keer een kenko converter gebruikt, de 2x in combinatie met de 70-200 2.8. hij werkt, amper. hij hunt verschrikkelijk, en krijgt met heeeeel veel moeite z'n focus te pakken. handmatig focussen ging beter..

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Op de 30D of de 7D, Korras? Dat kan een wereld van verschil maken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
excuus. op de 7D. op de 30D heb ik het geeneens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Gisteren in de vrieskou een aantal foto's gemaakt.

Kreeg wel een vervelend probleem. De 7D stopte er na 30 minuten gewoon mee. Ik had net de CF-kaart volgeschoten en toen bleeg de camera hangen met de melding ''Kaart vol'. Aan-/uitzetten deed niets meer.

Schrok wel even. De batterij eruit gehaald en toen ging het scherm uit. Daarna de camera bij kamertemperatuur weer warmer laten worden en 2 uur laten drogen (om eventuele kortsluiting door condensvorming te voorkomen). Toen batterij er weer in gedaan. Gelukkig deed 'ie het weer.

Wel apart. Wat zijn eigenlijk de officiele gebruikstemperaturen van de 7D? Zo koud was het gisteren toch ook niet (ongeveer -5 graden).

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Vreemd inderdaad, mijn 7D heeft twee dagen achtereen in de kou gewerkt, zonder problemen. Ook de accu ging veel minder snel leeg dan ik verwacht had met de koud.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
J.apiooo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:57:
Gisteren in de vrieskou een aantal foto's gemaakt.

Kreeg wel een vervelend probleem. De 7D stopte er na 30 minuten gewoon mee. Ik had net de CF-kaart volgeschoten en toen bleeg de camera hangen met de melding ''Kaart vol'. Aan-/uitzetten deed niets meer.

Schrok wel even. De batterij eruit gehaald en toen ging het scherm uit. Daarna de camera bij kamertemperatuur weer warmer laten worden en 2 uur laten drogen (om eventuele kortsluiting door condensvorming te voorkomen). Toen batterij er weer in gedaan. Gelukkig deed 'ie het weer.

Wel apart. Wat zijn eigenlijk de officiele gebruikstemperaturen van de 7D? Zo koud was het gisteren toch ook niet (ongeveer -5 graden).
Moet prima gaan, zelfs mijn 450D had een aantal jaar geleden geen enkel probleem met vrieskou. Ook met mijn 5DII en een 500D van iemand anders gisteren geen enkel probleem gehad en toch de hele dag buiten geweest foto's schieten ;)

Vreemd, misschien binnenkort nog gewoon een keer naar buiten gaan en kijken of het weer voor komt? Dan zou je kunnen proberen door weinig en veel te schieten bijvoorbeeld. De 7D is wel een geval apart met twee processoren namelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 06-02-2012 13:26 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Specs: (bron; even naar het tabje Specifications klikken)

OPERATING ENVIRONMENT
  • Operating Temperature Range: 32-104°F/0-40°C
  • Operating Humidity Range: 85% or less
Valt me eigenlijk wel tegen dat de camera niet beneden het vriespunt gespecced is.

Maar goed, zaterdag op pad geweest met wat anderen met een 60D, 50D en een 5D (I) en dat ging allemaal zonder problemen, dus wel opmerkelijk dat jouw 7D daar problemen mee lijkt te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 06-02-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maakt wellicht nog uit of je een grip gebruikt?
Accus geven minder stroom als ze koud worden. Wellicht is het simpelweg zo iets.
(vandaar dat je dan veel hoort dat mensen accus wisselen, en de reserve dicht op hun lichaam dragen, zodat ie warm blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Dat soort specificaties zijn denk ik voornamelijk vanwege mogelijk misbruik ervan voorkomen. Als iemand 'm 3 dagen in de sneeuw in een tas laat liggen met -8°C en in de specificaties staat dat 'ie tot -10°C zou kunnen, dan kan je daar gezeik over krijgen als fabrikant.

Als er echter staat dat 'ie alleen tussen de 0°C en 40°C werkt, dan kan je bij elke soort van bevriezing zeggen "maar ja meneer/mevrouw, daar kan 'ie ook niet tegen, dat staat in de specificaties".

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
mjtdevries schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:27:
maakt wellicht nog uit of je een grip gebruikt?
Accus geven minder stroom als ze koud worden. Wellicht is het simpelweg zo iets.
(vandaar dat je dan veel hoort dat mensen accus wisselen, en de reserve dicht op hun lichaam dragen, zodat ie warm blijft)
Grip lijkt niet uit te maken, 450D en gisteren 500D zonder grip en extra accu in de rugzak. 5DII gisteren mét grip met beide accu's er in. Alles ging gewoon prima, met 7D (met grip) ook nog nooit problemen zoals dit gehad of gelezen.

Wat voor accu's gebruik je?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik heb gisteren zelf een paar uur lang buiten geschaatst met de camera in de hand (550d), valt mij idd ook tegen dat zelfs de 7d niet officieel onder het vriespunt gebruikt zou moeten worden. Niks geen problemen gehad gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle camera's worden van 0-40 graden gespecificeerd zelfs de Canon xD en Nikon Dx series.

Zelf het weekend ook 2 dagen achter elkaar in de kou geschoten en toch wel wat uurtjes in de kou rond gebracht maar met mijn 7D + grip met 1 batterij erin niet gemerkt dat ie het moeilijk had. Ook de accu heeft het netjes volgehouden geen verandering gezien ging weg met volle accu en toen ik terug kwam was ie nog vol volgens de camera.

Welke firmware versie heb je nu in de camera zitten? Welke CF kaartjes gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Die kou maakt indd echt geen zak uit. :) Ik heb zaterdag ook een aantal uur in de vrieskou staan fotograferen en uiteindelijk was ik er erger aan toe dan de 7D. (lees: ik was ziek en mn 7D had nergens last van :9 )

Met m'n 1000D heb ik destijds ook uren achter elkaar in de sneeuw gelegen, letterlijk. Die heeft ook nergens last van gehad.
Ik kan me ook heel erg vinden in het verhaal van Hahn.

Ik vond het trouwens nog meevallen hoe veel sneller mn accu leeg ging. Eigenlijk merkte ik amper verschil. Bij de 1000D merkte ik wel een sterke afname van de accu.

Voordeel van de kou is dat de ruis prestatie's iets beter worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Scirocco op 06-02-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:02

Polariteit

Fietsende fotografeur

Heb zaterdag ook nergens last van gehad. Heb de camera nu zowel in temperaturen ver onder het vriespunt als ver boven de 40 graden(afgelopen zomer) gebruikt; en in allebei de gevallen doet hij het prima.

zelfs mijn cheapass hongkongchinees batterijen+grip gaven geen problemen.

Weet je zeker dat er geen water ingekomen is? Door je handen gesmolten sneeuw? Kan me voorstellen dat die daar wat minder goed tegen kan...

[ Voor 23% gewijzigd door Polariteit op 07-02-2012 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:04
Ik ben afgelopen zondag ook en paar uur buiten geweest met mijn 7d. Nergens last van gehad. Ook accuprestatie was prima, 3/4 vol na terugkeer (125 foto's gemaakt).

Bij terugkomst moest de 7d wel lang acclimatiseren (condens op lens en scherm omdat de camera zo koud was). Dit is normaal natuurlijk

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Dank allemaal voor jullie reacties.

Op zich goed om te horen dat geen van jullie problemen met de kou hebben. Sindsdien is het probleem ook niet meer opgetreden, al ben ik niet meer langere tijd buiten geweest met de camera.

Misschien was het een 'evil combinatie' van de volle CF-kaart en de kou. Het was in elk geval geen sneeuw. De camera is droog gebleven. In dat geval had ik denk ik een groter probleem gehad.

Ik ga het binnenkort nog eens proberen, ik kan wel zeggen dat het toch wel even schrikken is als je camera ineens nergens meer op reageert :)

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Zo! Na - het leek eeuwen - het scherp in de gaten houden van mp kwam ik na uiteindelijk een klein weekje een mooi aanbod tegen voor een zgan 7D. Aldus de beste man had hij er 3000 foto's mee geschoten. De teller gaf 3200. Nou weet ik dat de teller gemakkelijk te verzetten/resetten is, maargoed, een beetje vertrouwen in de medemens heb ik wel. Laten we het erop houden dat het ding er splinternieuw uitziet en ik erg tevreden de deur uitging.

Nu heb ik 2 vraagjes. Als ik door de zoeker kijk, zie ik 2 stipjes, het lijkt vuil oid. Het valt me amper op, maar zou toch fijn zijn als ik t weg kon krijgen.

De 2e vraag betreft bediening. Ik wil voor mijn manual lenzen een instelling op C2 maken. Nu was ik van plan om het bovenste instelwiel voor sluitertijd te gebruiken. Het grote wiel staat in principe op Av, maar met manual lenzen heeft dat geen zin, dus die wou ik op ISO instellen. Eventueel de instelwielen andersom kan natuurlijk ook. Ik heb nog niet gevonden hoe dit kan; bovenste geeft Tv of Av, de grote Tv, Av en focuspunten. Nu herinner ik me hier meerdere vragen over knopinstellingen waarvan mensen dachten dat het niet kon en soms kon dat uiteindelijk wel. Dus....iemand een idee? :P

[ Voor 5% gewijzigd door douPel op 03-03-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

C.Fn IV kan je je knoppen mee instellen, maar zo te zien kan je daarmee niet direct ISO aan een draaiwieltje hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Radiant schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:39:
C.Fn IV kan je je knoppen mee instellen, maar zo te zien kan je daarmee niet direct ISO aan een draaiwieltje hangen.
Dat had ik gevonden inderdaad en ik zag daar geen mogelijkheid voor wat ik wil. Wil ik het onmogelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik zit nu nog niet op dat punt maar als ik in de toekomst mijn 1100D wil vervangen voor de 7D,zal ik dit ook terug zien in mijn fotokwaliteit?
Of is het meer een upgrade voor functies en bedieningsgemak.

[ Voor 5% gewijzigd door melly op 06-03-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Aldus de beste man had hij er 3000 foto's mee geschoten. De teller gaf 3200. Nou weet ik dat de teller gemakkelijk te verzetten/resetten is, maargoed, een beetje vertrouwen in de medemens heb ik wel.
Over welke teller heb je het? ik ken op de 7d twee tellers: die van het aantal shots voor een batterij en die van de doorlopende bestandsnummering. De eerste reset elke keer als je de batterij verwisselt en de tweede begint bij nul zodra je de 9999 voorbij bent...
Ik zit nu nog niet op dat punt maar als ik in de toekomst mijn 1100D wil vervangen voor de 7D,zal ik dit ook terug zien in mijn fotokwaliteit?
ik ken de 1100D niet, maar ik ging van de 400D over naar de 7D en ik vond het een hele verbetering. Vooral door betere iso-prestaties en snellere/betere/uitgebreidere focus.

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 06-03-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ik dacht dat de iso prestatie zo'n beetje gelijkwaardig was. (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

neuh, stukken beter. op de 400d kwam ik niet boven de 800 uit; op 7d durf ik 2000 nog wel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:54
De 1100D gebruikt de sensor van de 450D, dus net een generatie nieuwer.

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos600d/18
Selecteer onderaan de pagina de 7D en de 1100D en je kan zelf het verschil beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Al eens gedaan. Maar er zijn meer factoren dan iso alleen.
Ik verwacht in de iso weinig verschil.
Maar misschien dat de 7D iets scherpere of contrast rijkere foto's maakt?
Ik heb via Google zowiezo nergens een directe vergelijking gevonden tussen deze 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Daar zou ik niet op rekenen.. De AF van de 7D is wel (veel) beter, dus afhankelijk van je onderwerpen en omstandigheden zou scherpere platen wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik kom van een 1000D en ik merkte dat ik bij hogere ISO's juist veel meer detail overhield en een stuk minder ruis zag. De 7D vind ik juist in de hogere ISO's goed presteren. Bij de lagere ISO's kan hij soms iets meer ruis geven dan verwacht.
Maar AF, video mode, bouwkwaliteit, grote zoeker, scherm etc is gewoon veel beter dan de 1100D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ik sta vre-se-lijk in dubio en huppel van links naar rechts en weer naar links. Eigenlijk heb ik een beetje een hekel aan posts zoals deze, maar ik kom er gewoon niet uit zelf. In een iets enthousiaste bui heb ik een 7D gekocht. Heerlijk apparaat maar ik kreeg een beetje gewetensproblemen of ik de meerwaarde tov een 550D wel kon rechtvaardigen, of het wel nodig was en of het niet een te erge impuls aankoop was. Ik weet dat het een persoonlijke kwestie is en dat de 550D vs 7D kwesite al 100.000 keer voorbij is gekomen, ik heb zelf al ongeveer alle vergelijkende reviews bekeken, maar wil toch vragen of jullie de zaak mssn van een andere kant weten te beschijnen, want ik denk in cirkeltjes nu en ik wil rechtdoor :) .

Ik speelde al langer met het idee om over te stappen en dit zijn de voornaamste redenen (in volgorde van belangrijkheid):
AF-systeem
micro adjust
ergonomie en bedieningsgemak/opties
In kleine mate de grote zoeker

Bij de 7D merkte ik dat ik aanzienlijk makkelijker handmatig kon focussen dan bij de 550D. Lichtere zoeker? Verbeelding en kwestie oefening (maar waarom gaat het bij de 7D dan gelijk zoveel makkelijker)? Heb wel het idee dat waar ik bij de 550D 5 pogingen nodig heb, ik er bij de 7D 1 of 2 nodig heb. Ik zie véél duidelijker waar het scherpteveld ligt. Waar ik bij de 550D met m'n ogen sta te knijpen en de focus maar blijf draaien, kijk ik bij de 7D ontspannen en helder. Ik heb al geprobeerd de zoeker van de 550d aan te passen met het wieltje, maar zelfs dat kan ik niet goed zien/krijg ik niet goed.

Wat ik me nu afvraag inruil-technisch. Ik dacht dat dit wel een mooi moment was om over te stappen. De 550D is nog niet heel oud en als ik wacht tot die alweer 3 generaties oud is, krijg ik daar niets meer voor terug. Ik heb geen interesse in een 2e body. Tegelijkertijd zou ik nog even door kunnen met de 550D tot een opvolger van de 7D (die komt ooit vast wel) en dan overstappen op de huidige en dan oude 7D, maar het argument 'je blijft wachten' vind ik ook wel weer zinnig :? Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? (een schop onder m'n kont dat ik niet moet zeuren telt ook :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
douPel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:57:
Ik sta vre-se-lijk in dubio en huppel van links naar rechts en weer naar links. Eigenlijk heb ik een beetje een hekel aan posts zoals deze, maar ik kom er gewoon niet uit zelf. In een iets enthousiaste bui heb ik een 7D gekocht. Heerlijk apparaat maar ik kreeg een beetje gewetensproblemen of ik de meerwaarde tov een 550D wel kon rechtvaardigen, of het wel nodig was en of het niet een te erge impuls aankoop was. Ik weet dat het een persoonlijke kwestie is en dat de 550D vs 7D kwesite al 100.000 keer voorbij is gekomen, ik heb zelf al ongeveer alle vergelijkende reviews bekeken, maar wil toch vragen of jullie de zaak mssn van een andere kant weten te beschijnen, want ik denk in cirkeltjes nu en ik wil rechtdoor :) .

Ik speelde al langer met het idee om over te stappen en dit zijn de voornaamste redenen (in volgorde van belangrijkheid):
AF-systeem
micro adjust
ergonomie en bedieningsgemak/opties
In kleine mate de grote zoeker

Bij de 7D merkte ik dat ik aanzienlijk makkelijker handmatig kon focussen dan bij de 550D. Lichtere zoeker? Verbeelding en kwestie oefening (maar waarom gaat het bij de 7D dan gelijk zoveel makkelijker)? Heb wel het idee dat waar ik bij de 550D 5 pogingen nodig heb, ik er bij de 7D 1 of 2 nodig heb. Ik zie véél duidelijker waar het scherpteveld ligt. Waar ik bij de 550D met m'n ogen sta te knijpen en de focus maar blijf draaien, kijk ik bij de 7D ontspannen en helder. Ik heb al geprobeerd de zoeker van de 550d aan te passen met het wieltje, maar zelfs dat kan ik niet goed zien/krijg ik niet goed.

Wat ik me nu afvraag inruil-technisch. Ik dacht dat dit wel een mooi moment was om over te stappen. De 550D is nog niet heel oud en als ik wacht tot die alweer 3 generaties oud is, krijg ik daar niets meer voor terug. Ik heb geen interesse in een 2e body. Tegelijkertijd zou ik nog even door kunnen met de 550D tot een opvolger van de 7D (die komt ooit vast wel) en dan overstappen op de huidige en dan oude 7D, maar het argument 'je blijft wachten' vind ik ook wel weer zinnig :? Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? (een schop onder m'n kont dat ik niet moet zeuren telt ook :+ )
Ga lekker naar buiten en ga eens een dagje schieten met je 7D, ga dan naar de winkel en pak een 550D in je handen.

Ik durf te wedden dat je net zo mooi met die 7D weer naar buiten loopt hoor :+

Waarom de 7D zo'n lichte zoeker heeft? Nou misschien omdat de zoeker groter is en een 100% dekking heeft? :X

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Wel gek dat je ervaart dat MF makkelijker gaat met de 7D, het is eigenlijk met geen enkele EOS echt makkelijk in mijn ervaring (geen FF ervaring) :P Misschien inderdaad door de lichtere zoeker, maar met liveview gaat het het allerbeste, en dat kan je eventueel ook met een 550D :)

Verder denk ik wel inderdaad dat als je een 550D vastpakt na een dagje 7D dat je niet meer terug wil :D En qua AF, LCDtje in de zoeker en 2 draaiwieltjes wil ik ook echt niet meer terug naar een xxxD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb ook enige tijd zitten dubben of ik van de 350D wel meteen een overstap moest maken naar de 7D. Moeten is uiteraard een groot woord.
Ik heb zitten dubben tussen de 600D oid, de 60D en de 7D. Was meer dat het bedrag wellicht voor iets anders ook goed gebruikt zou kunnen worden.
De 60D valt voor mij iig meteen af vanwege de mindere behuizing (gevoelsmatig?) dan de voorgang de 50D.

Uiteraard is de 7D veel beter dan de 550D of de 600D.

Denk dat je er lang over kan praten, maar het is toch iets wat je voor jezelf moet beslissen. Ikzelf heb voor de 7D gekozen omdat ik verwacht dat ik er heel lang plezier van ga hebben. Nee, zo'n goede fotograaf ben ik niet, maar dan kan ik altijd zeggen dat het aan mij ligt en niet aan de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Radiant schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:17:
Wel gek dat je ervaart dat MF makkelijker gaat met de 7D, het is eigenlijk met geen enkele EOS echt makkelijk in mijn ervaring (geen FF ervaring) :P Misschien inderdaad door de lichtere zoeker, maar met liveview gaat het het allerbeste, en dat kan je eventueel ook met een 550D :)

Verder denk ik wel inderdaad dat als je een 550D vastpakt na een dagje 7D dat je niet meer terug wil :D En qua AF, LCDtje in de zoeker en 2 draaiwieltjes wil ik ook echt niet meer terug naar een xxxD.
De 7D heeft een grotere heldere zoeker dan de rest, ik vond dit sowieso makkelijker focussen dan de 450D. De 5D en 1D series hebben dan nog weer de mogelijkheid om een ander focus scherm er in te doen, de rest van de EOS series kun je dat met third party matglazen doen (http://www.katzeyeoptics.com).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:00

Milo.

klik

Mmm zelfs de 60D heeft verwisselbare matglazen van Canon (blijkbaar passen die van de 40 en 50D ook op de 60D)

youtube instructie hehe

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ik zit te denken om later te upgraden naar de 7D omdat ik me er te veel aan stoor dat alle settings van mijn 1100D via een menu benaderd moeten worden. 
Echter nu ik focus problemen heb met mijn camera verwacht ik eerder de overstap dan verwacht. 

Echter tijdens het zoeken van reviews kwam ik dit bericht tegen met (voor mij ) opvallende reply's 
Het lijkt dat de 7D hetzelfde probleem vertoont als mijn 1100D. 

Herkennen 7D gebruikers de problemen die in dit stuk genoemd worden?
http://darwinwiggett.word...dredging-up-the-canon-7d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik niet zozeer. Moet er wel bijzeggen dat ik geen pixelneuker ben; en vooral bij landschap enzo praktisch nooit tot 100% inzoom :)

bij bijv. vogelfoto's zoom ik wel in, maar daar wijt ik de softheid eigenlijk altijd aan de lens of mezelf.

[ Voor 29% gewijzigd door Polariteit op 13-03-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Nergens last van gehad met de AF van mijn exemplaar van de 7D, zowel wijd open met de 50mm f/1.4 als afgestopt. Bovendien kun je focus afwijkingen vaak prima opvangen met micro AF adjustment ;)

Het ligt er ook maar net aan wat voor AF settings je gebruikt, hoe belicht je onderwerp is etc. etc.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
melly schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:09:
Ik zit te denken om later te upgraden naar de 7D omdat ik me er te veel aan stoor dat alle settings van mijn 1100D via een menu benaderd moeten worden. 
Echter nu ik focus problemen heb met mijn camera verwacht ik eerder de overstap dan verwacht. 

Echter tijdens het zoeken van reviews kwam ik dit bericht tegen met (voor mij ) opvallende reply's 
Het lijkt dat de 7D hetzelfde probleem vertoont als mijn 1100D. 

Herkennen 7D gebruikers de problemen die in dit stuk genoemd worden?
http://darwinwiggett.word...dredging-up-the-canon-7d/
Net even dat bericht door gelezen en kwam op een link uit welke werkte (nu heb ik altijd spot-metering aan op de midden spot, maar ga die toch eens uitvoeren binnenkort).
http://blog.photoframd.co...ocusing-customize-the-af/

Deze schijnt te helpen.

Het enige waar de camera moeite mee heeft om op te focussen is onze zwarte kitten... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 13-03-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Hmmmm...
Als je Googeld op 7D soft of focus vind je heel veel users die klagen over onscherpe foto's.
Ik weet dat het heel gemakkelijk een vertekend beeld geeft maar opvallend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
ik durf te wedden dat als je googeld op [welke camera dan ook] + soft focus je hetzelfde resultaat krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:54
Als je naar problemen zoekt dan zal je ze vinden. Als ik zoek naar:
7d focus problem: 5.6M hits
600d focus problem: 206M hits
1100d focus problem: 268M hits

Hoe meer gebruikers er zijn hoe meer problemen er (lijken) te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Puntje voor jullie ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ok, ik heb weer een 7D aangeschaft :9 , maar ik voel me echt een enorme sukkel om met name de eerste reden.

Alle knopjes heb ik gechecked, behalve de DoF preview knop (van welke ik altijd simpelweg vergeet dat ie er zit). Wat blijkt bij thuiskomst, deze werkt niet |:( Het is net of er geen veertje achter zit ofzo. Ik heb geprobeerd hem terug te pulken, wat lukt, maar na indrukken blijft ie weer ingedrukt. Nu kun je zeggen, als je hem toch altijd vergeet, wat boeit het dan. Dat klopt, maar vind het toch wel zonde en wie weet dat ik hem toch wil gebruiken met het toewijzen van knoppen...

2e punt: Het moduswiel draait mee met het aan- en uitzetten van de camera. Ik kan me niet heugen dat dit bij de vorige 7D die ik had ook zo was. Opzich geen moeilijk probleem, maar ik voorzie fotos die ik ga missen omdat ik een bepaalde stand verwacht bij het aanzetten en hij dan op een andere modus en dus instellingen staat.

Iemand enig idee hierover?

De risico's van 2e hands kopen weet ik en dat is weer een andere discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Bij mij draait de set knoppen in het midden van het wiel rond. Hij werkt wel, maar vond het apart. Doet die dit bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, die draait altijd mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ik weet dat je antwoord geldt voor de SET knop, geldt die ook voor het moduswiel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nope, aan/uit-knop en moduswiel staan los van elkaar. Ik moet wel raar doen wil die meegaan als ik de camera aanzet. Zit de moduswiel heel los of is er bij het normaal draaien van de moduswiel wel enige kracht nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
Arunia schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:58:
[...]

Net even dat bericht door gelezen en kwam op een link uit welke werkte (nu heb ik altijd spot-metering aan op de midden spot, maar ga die toch eens uitvoeren binnenkort).
http://blog.photoframd.co...ocusing-customize-the-af/
Handig! Zelf ook maar op spot AF gezet, stond bij mij altijd op single AF en eigenlijk weinig last gehad. Als je het ding op automagisch AF zet krijg je ook magische kansen, ongetwijfeld zal het bij bepaalde bewegende scenes goed werken maar ikzelf heb het niet nodig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Hahn schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:46:
Nope, aan/uit-knop en moduswiel staan los van elkaar. Ik moet wel raar doen wil die meegaan als ik de camera aanzet. Zit de moduswiel heel los of is er bij het normaal draaien van de moduswiel wel enige kracht nodig?
Ja, ik dacht ook dat die los van elkaar stonden, daarom vond ik t vreemd. Maar, sja, hoe moet ik de kracht die nodig is uitdrukken.... hij gaat niet (super) soepel (minder soepel dan ik m had gewild zegmaar), moet er meer kracht voor zetten dan ik bij mijn 550D moest en dan ik intuitief voor zo'n soort knop zou verwachten. Ik heb wel gelezen dat het moduswiel bij het pakken van de body uit de tas wil draaien, nou, hij zit zodanig vast dat ik me daar in ieder géén zorgen over hoef te maken. Voor zover ik kan beoordelen zit hij dus te vast naar mijn idee.

Ook heb ik het idee dat mij de eerst 2 modi (vol auto en CA) hij makkelijker gaat en naar de laaste modi (C3) wordt ie strakker. Dit lijkt bevestigd te worden doordat het 'meedraaien' van het moduswiel begint vanaf TV. Uberhaupt vind ik de on-off switch ook vrij strak.

Mssn toch een tik op de knop gehad? :/

Ik ben er opzich niet heel huiverig voor om zelf de body open te schroeven als ik weet dat het vrij gemakkelijk te fixen is. Bijvoorbeeld een schroefje dat net te strak staat afgesteld ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Bij mij zijn de on/off knop en de modeselectie volledig onafhankelijk, verder zijn bij de modeselectie alle keuzes soepel en hetzelfde kwa "draaigedrag", misschien even voorzichtig schoonmaken (geen kleefspul tussen de ringen?) Zit de modeknop wel recht (kantelt deze niet een beetje bij draaien?), zoniet dan is hij waarschijnlijk op de knop gevallen en moet je die weer rechtbuigen vrees ik.

edit: niet te huiverig om open te maken? ik heb wel eens een 300D opengeschroefd en was blij dat die niet meer in elkaar gezet hoefde te worden (en die heeft niet eens weathersealings), terwijl ik de nodige laptops, consoles, pc's, iphones en gsm's gerepareerd heb :?

[ Voor 25% gewijzigd door base_ op 27-03-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
het euvel met de aan/uit knop die vast zit aan de modus knop heb ik ook gehad, nadat er bij een concert een beker drank op me geland was, en blijkbaar ook tussen die knop gekomen. de oplossing? na 'm steeds los van elkaar te draaien, is het uiteindelijk vanzelf goedgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Wd40 en Contactspray! :-) Goed draaien met druppeltje olie tot het losjes voelt en dan met contactspray? Lijkt me sneller dan uit elkaar.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
douPel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:37:
[...]

Ja, ik dacht ook dat die los van elkaar stonden, daarom vond ik t vreemd. Maar, sja, hoe moet ik de kracht die nodig is uitdrukken.... hij gaat niet (super) soepel (minder soepel dan ik m had gewild zegmaar), moet er meer kracht voor zetten dan ik bij mijn 550D moest en dan ik intuitief voor zo'n soort knop zou verwachten. Ik heb wel gelezen dat het moduswiel bij het pakken van de body uit de tas wil draaien, nou, hij zit zodanig vast dat ik me daar in ieder géén zorgen over hoef te maken. Voor zover ik kan beoordelen zit hij dus te vast naar mijn idee.

Ook heb ik het idee dat mij de eerst 2 modi (vol auto en CA) hij makkelijker gaat en naar de laaste modi (C3) wordt ie strakker. Dit lijkt bevestigd te worden doordat het 'meedraaien' van het moduswiel begint vanaf TV. Uberhaupt vind ik de on-off switch ook vrij strak.

Mssn toch een tik op de knop gehad? :/

Ik ben er opzich niet heel huiverig voor om zelf de body open te schroeven als ik weet dat het vrij gemakkelijk te fixen is. Bijvoorbeeld een schroefje dat net te strak staat afgesteld ofzo...
Volgens mij kum je hem eventueel ook laten vervangen voor een modus knoo met een beveiliging er in. Dan moet je eerst een knopje bovenop indrukken voordat die kan draaien. Wellicht is dan het euvel met het meedraaien ook gelijk verholpen. Opzich zou die niet mee moetem draaien, incidenteel misschien een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Base, ok, mssn is openschroeven toch niet zon goed idee :)

@ Korras, laat ik daar maar op hopen dan.

@ Sybille, WD40 ga ik hier niet gebruiken. Ik heb geen idee waar dat allemaal in terecht kan komen in de body...

@ Jip, ja, dat zou kunnen idd, maar die modificatie is geloof ik iets van 100,-. Daar heb ik neit zoveel zin in. Bovendien doet ie dan wat ie nu ook eigenlijk al doet...niet draaien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

2e punt: Het moduswiel draait mee met het aan- en uitzetten van de camera. Ik kan me niet heugen dat dit bij de vorige 7D die ik had ook zo was. Opzich geen moeilijk probleem, maar ik voorzie fotos die ik ga missen omdat ik een bepaalde stand verwacht bij het aanzetten en hij dan op een andere modus en dus instellingen staat.
Dit zoals jij dit beschrijft heb ik niet, maar wel dat het moduswiel soms bij de minste of geringste aanraking al een stap opzij schuift. Deze knop zit echt ontzettend los. En dan moet je nagaan dat ik notabene een nieuwe heb en dit al vanaf dag een heb. Af en toe best irritant als je snel een foto in Av wilt nemen, en blijkt ie opeens op Bulb te staan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daar heb ik dus echt absoluut geen last van, ik moet toch wel enige kracht zetten om die knop te draaien.

Daarom zie ik ook geen heil in die moduswiel-lock die bijvoorbeeld de 60D (en 5D3?) hebben; want dan moet je je in bochten wringen om snel even de modus te veranderen, terwijl het me sowieso al nooit overkomt dat die knop per ongeluk gedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Tnx Base. Het enige waar ik mee zit is de grip. Ik ben bang dat die nooit meer goed terug te doen is. De rest ziet er wel uit of het goed te doen is. Als ik het zo zie, lijkt het inderdaad alsof de schroef (te) strak is aangedraaid. Maar zo te zien kan ik de DoF preview knop niet fixen als ik hem zo openschroef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ik heb net met DSP Digital Service gebeld (als het goed is een officieel repaircentre) met de vraag over reparatie van de DoF preview knop. Zij konden mij niet zo zeggen hoe of wat, behalve het algemene praatje. Als er wordt besloten dat het geen val-, stoot-, waterschade oid dergelijks is, valt het gewoon onder garantie (ik heb de originele factuur en moet een kopie opsturen). Volgens haar zou ik mijn camera ong. 2 weken kwijt zijn.

Nu ben ik van plan dit te doen en m'n camera op te sturen, scheelt 8 uur reizen. Dan kunnen ze de DoF knop fixen en hopelijk ook het moduswiel. Er zit ook een vlek op m'n matglas (eigen schuld, nooit eerst doen en dan pas lezen ;( ). Zouden ze daar ook iets mee kunnen doen dat onder garantie valt, aangezien het duidelijk is dat ik dat toch echt zelf heb gedaan? Iemand een idee wat dat zou kosten? (Naast de schaamte is er verder best mee te leven).

Zowel techrepair als DSP zijn service centres, maakt het uit waar ik hem heenstuur? Wat zijn de ervaringen hier uberhaupt mee, hoelang duurt het in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

douPel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:38:
...

Zowel techrepair als DSP zijn service centres, maakt het uit waar ik hem heenstuur? Wat zijn de ervaringen hier uberhaupt mee, hoelang duurt het in de praktijk?
Ik heb mijn 50D recentelijk laten repareren bij DSP, shuttermechanisme moest vervangen worden. Duurde anderhalve week totaal. De dag nadat ik hem afgedropt had krijg ik al bericht van ze dat het onderdeel niet op voorraad was en het dus wat langer zou duren. Al met al had ik wel een goede indruk van ze. Zelf afgedropt/opgehaald omdat ze 10 minuten rijden verderop zitten, dan ga ik geen twee dagen extra op de post wachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Techrepair repareert goed, maar zet wel alles op de factuur, ècht alles. Bij een CPS controle ook een keer bijna een ongevraagde reparatie aan een scherm gehad: "ja meneer, dat u dat niet gerepareerd had willen hebben, had u niet gezegd". Dan krijg je dus een gepeperde prijsopgave toegestuurd, en willen ze dat als je die weigert (camera doet het nog, dat het scherm half gaar is boeit me niet) je 37,50 aftikt. Hoezo, je kan toch even mailen of bellen van "u gaf aan een controle te willen, maar het is kapot, wist u dat?"

Voortaan ga ik met een schade naar Rofa. CPS laat ik wel daar doen uiteraard. Doorgaans is Techrepair wel snel hoor, maar heb ook wel eens 3 weken op een prijsopgave gewacht..
Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste