Ik sta vre-se-lijk in dubio en huppel van links naar rechts en weer naar links. Eigenlijk heb ik een beetje een hekel aan posts zoals deze, maar ik kom er gewoon niet uit zelf. In een iets enthousiaste bui heb ik een 7D gekocht. Heerlijk apparaat maar ik kreeg een beetje gewetensproblemen of ik de meerwaarde tov een 550D wel kon rechtvaardigen, of het wel nodig was en of het niet een te erge impuls aankoop was. Ik weet dat het een persoonlijke kwestie is en dat de 550D vs 7D kwesite al 100.000 keer voorbij is gekomen, ik heb zelf al ongeveer alle vergelijkende reviews bekeken, maar wil toch vragen of jullie de zaak mssn van een andere kant weten te beschijnen, want ik denk in cirkeltjes nu en ik wil rechtdoor

.
Ik speelde al langer met het idee om over te stappen en dit zijn de voornaamste redenen (in volgorde van belangrijkheid):
AF-systeem
micro adjust
ergonomie en bedieningsgemak/opties
In kleine mate de grote zoeker
Bij de 7D merkte ik dat ik aanzienlijk makkelijker handmatig kon focussen dan bij de 550D. Lichtere zoeker? Verbeelding en kwestie oefening (maar waarom gaat het bij de 7D dan gelijk zoveel makkelijker)? Heb wel het idee dat waar ik bij de 550D 5 pogingen nodig heb, ik er bij de 7D 1 of 2 nodig heb. Ik zie véél duidelijker waar het scherpteveld ligt. Waar ik bij de 550D met m'n ogen sta te knijpen en de focus maar blijf draaien, kijk ik bij de 7D ontspannen en helder. Ik heb al geprobeerd de zoeker van de 550d aan te passen met het wieltje, maar zelfs dat kan ik niet goed zien/krijg ik niet goed.
Wat ik me nu afvraag inruil-technisch. Ik dacht dat dit wel een mooi moment was om over te stappen. De 550D is nog niet heel oud en als ik wacht tot die alweer 3 generaties oud is, krijg ik daar niets meer voor terug. Ik heb geen interesse in een 2e body. Tegelijkertijd zou ik nog even door kunnen met de 550D tot een opvolger van de 7D (die komt ooit vast wel) en dan overstappen op de huidige en dan oude 7D, maar het argument 'je blijft wachten' vind ik ook wel weer zinnig

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen? (een schop onder m'n kont dat ik niet moet zeuren telt ook

)