Wat me nu overkwam...
Onderhoud aan m'n MTB doe ik in principe allemaal zelf. Regelmatig schoonmaken, smeren, stellen, etc.
Om de zoveel tijd nieuwe banden, andere remmen, weer eens cassette/ketting wisselen en kettingbladen vóór vervangen als de boel te ver afslijt. De nodige bandenplak als er weer eens ergens glasscherven je band doorboorden, terwijl er op die plek normaliter helemaal geen glas behoort te liggen.
Afijn, het gebruikelijke verhaal.
Fietste vanochtend een route
(alhier vlak rond de Oostvaardersplassen) die ik wel vaker neem. Diverse (fiets)paadjes, bruggetjes, af en toe wat blubberroutes (zeker nu net alles weggedooid is). En de laatste week sloeg m'n ketting wel eens een tandje door, maar door alle blubber (zout?) zag ik nou niet echt beschadigingen. Ook om de dag spoel ik de gehele fiets ff af om de ergste blubber/zoutaanslag eraf te krijgen.
Fiets een bruggetje op, wilde ff flink aanzetten om de helling naar boven te nemen, hoor geratel, kijk naar beneden en zie zo m'n ketting
(SRAM PC971) eraf lopen om vervolgens met een sierlijke plons in de sloot onder me te verdwijnen!
Dan sta je toch wel raar te kijken, zo ineens midden in het bos, zonder ketting en een loos trappende crank... Dus dat werd steppen en lopen naar huis...

En de buren maar gniffelend door de ramen kijken, toen ik kwam aansjokken in de straat (na 5km steppen/lopen)
Nu weer een paar dagen wachten totdat de bestelde onderdelen binnen zijn (gelijk maar 2 x ketting, cassette, vóórkettingbladen, kettingbladboutjes, e.d. besteld)