Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 12) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 33.986 views

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 21:28
Welkom in het 12e deel van Het grote Mountainbike topic hier op GoT. Deel 11 heeft de 1000 replies alweer overschreden dus is het weer tijd voor een nieuw topic!

Heb je dingen voor in de topic start, nuttige informatie, leuke links of wil je ook met je bike in de startpost staan? Stuur dan een DM naar mij.

Links naar de vorige topics
Deel 1: Het grote mountainbike topic.
Deel 2: Het grote mountainbike topic (deel 2)
Deel 3: Het grote mountainbike topic (deel 3)
Deel 4: Het grote mountainbike topic (deel 4)
Deel 5: Het grote mountainbike topic (deel 5)
Deel 6: Het grote mountainbike topic (deel 6)
Deel 7: Het grote mountainbike topic (deel 7)
Deel 8: Het grote mountainbike topic (deel 8)
Deel 9: Het grote mountainbike topic (deel 9)
Deel 10: Het grote mountainbike topic (deel 10)
Deel 11: Het grote mountainbike topic (deel 11)

http://www.jasperstevens.nl/got/coureurs.jpg
NaamFietsOpmerkingenPlaatje(s)/site
JanuszCanondale F600, XT en LX
GhostriderViper - Sick boy x.9 RS Pike Race
Giant ATX XT/XTR Juicy5 Truv Stylo RS Reba Team
1 2 3
HarmenEgberts, Magura HS33, Deore / XT
The_ScarabialRocky Mountain Element1
KexTrek 6500 opgeleukt met LX/XT
Specialized Epic
1 2 3
RuudOn-One The Gimp plus Agent!Bikes Orange
McGryphonAE Lightning 880 CustomGreased Lightnin' ;)1
GoldenSampleTrek 6500Nogal oranje
Just_IIntersens CR 510 Deore1 2
LaagvliegerkeCube LTD CCWeekendtas, platformpedalen1 2 3 4
SkoezieGT Zaskar Team1
JazzperGary Fisher Aquila 1996 STX/Deore/XT1
BiobakTrek 6500Mooie fietsbel :91
JTGhost SE5000 met 7000 uitrustingDude!1
ImpryTrek 6300Sweet!1
Pizzaboer_JATrek 6700 2006Schoonmaken is moeilijk ;)1 2
GideonGiant XTC 1 2004^^1
MaartendCannondale Jekyll1 2
zonoskarTitus RacerX 100 :9~ Hebbe hebbe 1
harry64Koga X-Runner scandium 2005, Volledig XTR, Sid wc + Ritchey wcs zadelpen, stuur, stem1
dnhelleTurner Flux '08 met '07 5-Spot achterbrug, Rockshox Reba Team en Fox RP31 2 3 4 5
momaniaGiant HCM-2, LX-XT, rock shox1 2 3
CyclonistKlein Attitude1 2 3
SolosmotsCube AMS Pro 1001
zwikMerida Matts TFS 900 Magura
k0ewlScott Scale1
VosSpecialized Epic
beschuitfluiterTrek 6500 2008 V-brake
FrancisFocus Black Raider1 2 3 4 5 6
Sp33dFr34kScott Spark LTD1 2 3 4 5
JoopieboyDecathlon RockriderGoedkoop prutding :p1 2 3 4
FMSFocus LTD ding
BakkertGhost SB Special
Ghost SE6000
1
2
MarquisKubus!1
SkuzzCustom Specialized Hardrock, XT afgemonteerd
Low-Budget Singlespeed
Roestig :P1
2
MadMarkyCube LTD Comp 20081 2
FaxeIdworx Mountain Rohler
Scott Scale 35
1
2
KoffieNTMoozes Chaser1 2 3 4 5
willy1986Cube LTD Team 20081 2 3
kippySpecialized Rockhopper Comp Disk 20081 2 3 4
_ArthurCube Reaction XT 20071
SchizoDuckieCustom Sprint Extreme Disc 20081
joeltjeCube LTD Comp
NoepZorBulls Copperhead 31 2 3
MeiCube Acid
Xander2000Specialized Rockhopper Comp Disc1

http://www.jasperstevens.nl/got/faq.jpg
:? Hoe kom ik aan een nieuwe fiets?
Dit wordt met name beperkt door je budget. Globaal heb je 4 opties:
1. Je koopt een nieuwe bike bij de fietsenmaker
2. Je koopt een nieuwe fiets online (vermijd hier wel alle winkels zoals Matrabike e.d.)
3. Je koopt een tweedehands bike bij de fietsenmaker
4. Je koopt een tweedehands bike op marktplaats of elders.
Natuurlijk heeft elke optie zo zijn voordelen en zijn nadelen. Een nieuwe fiets is bijvoorbeeld niet zaligmakend. Vooral met een beperkt budget is het vaak handiger om een gebruikte fiets te kopen. Je betaald dan niet de volle mep en je hebt dan toch vaak een redelijke fiets. Uiteraard kan je dit soort vragen (mits goed onderbouwd) gewoon posten in dit topic.

:? Wat zijn handige tips voor tijdens het rijden?
Ken je fiets en vooral zijn beperkingen. Wen eraan dat hij licht is en dus ook vrij wendbaar. Als je voor het eerst click pedalen hebt, wen er dan rustig aan. Iedereen is weleens voor het verkeerlicht omgevallen omdat zn schoen niet op tijd uit de click geraakte.

Oefen ook je bochtentechniek en pas op in de regen. Rem nooit teveel in een bocht, doe dat voor de bocht. Dit leer je natuurlijk vanzelf, maar een aantal tips zijn altijd welkom. Leer ook een goede balans te krijgen op je fiets, zeker met afdalingen door de bossen kan dit zeer handig zijn.

Gravel is een bitch. Probeer niet te hard te remmen of te sturen door gravel want je gaat, tenzij je op het niveau van de elite rijdt, gegarandeerd op je plaat.

Mul zand is niet moeilijk, zolang je niet met van die achterlijk dunne bandjes fiets. Gewicht naar achter, misschien je voorwiel een beetje optillen als je de zandbak inrijdt. Snelheid proberen te houden en licht schakelen. Sturen doe je niet door lomp in te sturen maar door subtiel in de bocht te kijken. Vermijd diepe geulen want die duiden op een dieper stuk.

Probeer altijd het best berijdbare pad te zoeken, meestal het hogere deel van de track. Op harde bosgrond kan je harder gaan met minder moeite en harder door de bocht dan door de blubber. Blubber remt, en zakt naar beneden. Rijd dus de hogere delen van de track, ook al zie je het verschil in de dikte van de blubber niet. Dat verschil is er namelijk wel.

En de belangrijkste tip van allemaal: blijf oefenen, je wordt vanzelf beter d:)b

:? Uit welke materialen kunnen frames bestaan?
Aluminium is het meest voorkomende framemateriaal. Dit komt omdat er een zeer goede verhouding prijs/stijfheid/gewicht mee kan worden behaald. Een aluminium frame zal minder stijf, maar ook minder duur zijn dan een carbon frame van hetzelfde gewicht.
Staal komt niet zo veel meer voor omdat het niet zo stijf kan worden gemaakt bij hetzelfde gewicht als andere materialen. Het is echter een goed materiaal voor een beginnersfiets omdat een stalen frame bijna elke valpartij wel zal kunnen overleven en niet veel meer kost dan een goedkoop aluminium frame. Bij de zgn. singlespeeders is staal het meestgebruikte framemateriaal.
Carbon kennen we allemaal onderhand wel: het zijn vaak erg lichte en stijve frames die ermee gemaakt worden, wat meer zekerheid in een bocht en minder moeite bij het accellereren oplevert. Deze frames zijn echter in verhouding vrij duur, en bij een valpartij kan je het frame weggooien. Carbon is niet te repareren en een klein scheurtje is funest voor de stijfheid en betrouwbaarheid van het frame.
Titanium is het duurste framemateriaal, maar volgens velen ook het beste. Het kan zo worden gemaakt dat het frame comfortabel is, maar wel alle energie bij het aanzetten direct overbrengt op het wiel en zijdelingse stijfheid is doorgaans ook geen probleem bij Ti frames. Toch is het niet het ideale framemateriaal... de prijs voorkomt dat iedereen er op rijdt.

:? Hoe stel ik mijn fiets af op mijn lichaam?
Vraag die veel voorbij komt. Voorop gestelt staat dat je niet op basis van je lichaamsmaten de perfecte afstelling kan bereiken. Je krijgt er een mooie beginstand mee en finetunen doe je door naar je lichaam te luisteren. voor een goed begin check bikefitting

:? Iets over trapfrequentie
Bij het mountainbiken is hier wat minder over te zeggen dan bij het racefietsen. De trapfrequentie hangt volledig af van je ondergrond. Maar vooropgesteld moet worden dat je nooit te zwaar moet trappen. Het beste is een soepel tredje waarbij je niet te snel verzuurd. Ik zal hier ooit misschien wat meer onderbouwde informatie neer zetten.

:? Enkele termen die hier vaak voorbij komen

Groep: de verzamelnaam voor de onderdelen op je fiets. Als je een shimano XTR groep hebt zijn je remmen, naven, derailleurs, etc van Shimano XTR. Uiteraard zijn groepen in allerlei prijsklassen te krijgen. Bij Shimano is de XTR groep de duurste, dan XT, LX, Deore en nog een aantal. Verder is er op de markt ook nog materiaal van Sram te krijgen.

Vergelijkingstabel Shimano / SRAM:
ShimanoSRAM
Shimano XTRSRAM X.0
Shimano Deore XT SRAM X.9
Shimano Deore (S)LXSRAM X.7
Shimano DeoreSRAM X.5
Shimano AlivioSRAM X.4
Shimano Acera SRAM 3.0
Shimano Altus, Tourney, C050

Balhoofd: Het geheel aan lagers waarin je voorvork draait. Je hebt de ouderwetse waarbij het balhoofdstel in je balhoofdbuis gedrukt wordt en je hebt het nieuwere Ahead waarbij je frame meedoet.(kromme uitleg, i know).
In de lagere prijsklassen is een cartridge aheadset veruit het beste. Onderhoudsvrij en vrij duurzaam. Ze zijn echter wel een bitch om af te stellen dus als je een kort lontje hebt moet je het je fietsenmaker laten doen.
In de hogere prijsklassen moet je gewoon een chris king balhoofd kopen, die krengen gaan vaak meerdere frames mee.

Butted: Als onderdelen zoals spaken en framebuizen niet overal even dik zijn maar dik waar ze sterk moeten zijn en dun waar het niet hoeft (is lichter). Je hebt ook double en triple butted.

Columbus, Easton en Reynolds: Namen die je vaak voorbij ziet komen. Dit zijn framebuizenbouwers. Een Framemerk zoals AMerican Eagle koopt dus bij hen buizen in.

Draadband en vouwbanden: De 1e is een buitenband met een hiel (dus waar staalkabels door lopen). Je stadsfiets heeft dit sowieso. Bij een vouwband is de hiel van zachter materiaal zoals kevlar en kan je hem dus compact opvouwen. Je hebt ook nog tubeless waarbij een genaaide band om de velg gelegd wordt. Vouwbanden zijn over het algemeen lichter en soepeler dan tubeless of draadbanden, waardoor het wiel sneller in gang te trekken is en de rolweerstand makkelijk(er) laag gehouden kan worden.

Lugs: Waar 2 buizen verbonden worden. Soms zie je een soldeerrandje rondom, soms is er een soort hoes waar buizen ingeschoven worden en soms worden ze gelijmd.

LBS: Local Bike Store, ookwel de plaatselijke fietsenmaker om de hoek (zo dat scheelt een boel letters he). FM is fietsenmaker overigens ;)

Pedalen: Klikpedalen werken met een plaatje en een schoen (duh). Toeclips zijn pedalen met zo'n korfje erop. Ook hier weer verschillende soorten verkrijgbaar.

Oversized: Om een fiets sterker te maken kun je de buizen dikker maken. Je kan ook dat extra materiaal gebruiken om de diameter te vergroten ipv de dikte van de wand. Dan krijg je oversized buizen die stijver zijn maar niet zwaarder i.t.t. de normale buizen.

Ahead: Kort gezegd hebben oudere fietsen een stuurbuis die een hoek maakt en je hebt Ahead waarbij een tussenstuk (de 'stem' of 'stuurpen') tussen de stuurbuis en het stuur zit. Ahead systemen hebben ook geen schroefdraad. Check dit plaatje.

Uitvaleinden: Ookwel 'pats'. Waar je achteras uitdonderd als je je snelspanner niet goed dicht hebt zitten ;)

Cranks: De arm van trapas (bottom bracket) naar je pedaal. Meestal 17cm. Ik weet niet meer wie maar volgens mij Peter Winnen heeft zonder dat hij het wist eens een Tour gereden met 2 verschillende lengtes cranks... Dit is echter niet aan te raden omdat je ene been dan een kleinere cirkel maakt dan het andere.
Als je langere benen hebt kan je 175mm of zelfs 180mm cranks overwegen. Korter dan 165 gaan is niet altijd even slim, tenzij je echt klein bent.

Zadelstrop: Om te voorkomen dat je zadelpen naar beneden zakt bij belasting wordt de zitbuis afgeknepen. Vroeger ging dit met een imbusboutje die de spleet dichtkneep, tegenwoordig heb je een soort hoefijzertje die de zadelbuis om de zadelpen klemt.

Voorvork: Waar je wiel inzit. Veelal in verende vorm bij de mountainbike. Veel verschillende soorten in te krijgen. toelichting:
* = prut
** = redelijke kwaliteit, maar niet geschikt voor zwaar gebruik
*** = hier begint het leuk te worden, soepele vorken met goede demping en stijfheid. Wel vaak aan de zware kant
**** = materiaal waar de meeste ongesponsorde wedstrijdrijders meer dan genoeg aan hebben
***** = simpelweg het beste wat er te krijgen is

Vergelijkingstabel voorvorken:
MerkTypeWaardering
SuntourNRX/NCX/noem maar op*
Axon 2008***/****
Rock ShoxDart*/**
Tora 302**
Tora 318***
Recon****
Reba/SID*****
MarzocchiMZ-#**
MX Comp (tot 2006)***
MX Pro***/****
Marathon****
XC-#00****/*****
Corsa*****
FoxFloat*****
Vanilla*****
Talas*****
ManitouAxel, Sliver*/**
Black, Slate**/***
R7****
R7 MRD*****
RSTGila/Capa/Omega/noem maar op*

http://www.jasperstevens.nl/got/links.jpg
Online shops
Bike2Build
Math Salden
BikeDiscount.de
RoseVersand

Wielerfora
Fiets.nl
wielrennen prikpagina
mountainbike.nl
Bikeforums.net

Technische sites
M-gineering
Sheldon Brown
Weight Weenies
Sleuteltopic op mtb.nl

Routes
Bikespot.nl
MTBroutes.nl
MTBroutes.be

Overig
mtbr ook forum!
Cyclingnews
Dirty Pages

Wat zal er in dit topic nog voor verassingen zorgen? Zal Joopieboy toch nog eens een 'echte' mountainbike kopen? Blijft de Turner van dnhelle goed bevallen? Komen er veel mountainbikende GoT'ers bij met dit mooie weer? We zullen het allemaal zien in dit deel
d:)b

Bedankje: McGryphon en Joopieboy bedankt voor het goede werk aan de voorgaande delen. Ben benieuwd of ik net zo goed ben in de job :P

[Voor 210% gewijzigd door Bramster op 09-06-2009 17:20]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Succes met de TS, zal wel loslopen, mocht je hulp nodig hebben je weet me te vinden. d:)b

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-08-2020
dnhelle schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:30:
Nogmaals, leuk aanbod. Kun je geen breuk op vallen.
Die standaard is inderdaad leuk voor stalling, ik denk echter dat ie voor onderhoud ietwat instabiel is.
Het is hetzelfde type standaard als die waar de fietsen in winkels op staan. Jij raad aan de fiets gewoon tegen een tuintafel of iets dergelijks aan te zetten?

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50
(Y) Nette OP!
Voldoende informatie, netjes.

Kijken hoe snel deze loopt!

@Mei: Yes. Zo'n standaard stabiliseert de achterzijde door het geheel op te tillen. Eenmaal het voorwiel aantikken en je nieuwe aanwinst ligt op de grond. :(
Die van mij staat tegen koelkast/vriezer/werkbank. No way dat die omvalt. ;)

[Voor 61% gewijzigd door dnhelle op 15-04-2009 22:05]

• Mei
Okee, geen standaard dus. Scheelt weer een paar eurootjes :)

Heb mezelf helemaal overtuigd :) Morgen bellen voor de Cube Acid wit/blauw 8)

• Bramster
die van mij hangt meestal in de montage standaard, dan valt die ook niet om :P

• dnhelle
Skuzz!! Ik sta nog met 1 (één) foto in de OP!
En ook nog verkeerde specsels!!11one..

Zal binnenkort goede foto's schieten en effe specs doorschieten :)

Mei, succes met bellen.

• Bramster
ppft, daar begint het gezeur al!

:+

komt goed...moet eerst nog wat overzicht creëren in de code ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zeg toch, TS updaten is niet makkelijk. En sven tevreden houden ook niet! :+

En header klopt niet, en de breedte van de links klopt niet, en en... ;)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:05
Ik sta er nog niet bij :'( :'( !

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:49

Vos

AFCA

De foto linkjes in de TS staan niet op gelijke hoogte met de rest? (FF hier)

En mijn link is dood, nieuwe is: http://jasperstevens.nl/images/Epic-Yasp0.jpg

:>

ff kusje erbij ;)

[Voor 8% gewijzigd door Vos op 16-04-2009 00:19]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die arme skuzz, nog even en die word depri van ons. :+

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Joopieboy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:18:
Die arme skuzz, nog even en die word depri van ons. :+
Gelukkig doe jij niet zo lastig als al die andere hier en blijf je op dezelfde stalen ros rondrijden ;) !

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
top SP!
Joeltje meldt zich ook even, Cube LTD Comp, black

2 maanden bezig ;), maar met duidelijke progressie, de L&D begon in 1.40, en zit inmiddels op 1.15, dus dat gaat de goede kant op...

Iemand nog tips vwb. pedalen en schoenen? Ik rijd nu op standaard pedalen, en wil naar SPD (inmiddels twee keer gevallen door die pedalen :( ) Waar moet ik op letten, en waar kun je goed online bestellen?

[Voor 25% gewijzigd door joeltje op 16-04-2009 07:47]

Ik heb niets te melden.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 06:04

Impry

Rallymedia.nl

joeltje schreef op donderdag 16 april 2009 @ 07:43:
Iemand nog tips vwb. pedalen en schoenen? Ik rijd nu op standaard pedalen, en wil naar SPD (inmiddels twee keer gevallen door die pedalen :( ) Waar moet ik op letten, en waar kun je goed online bestellen?
http://www.futurumshop.nl...sen_A&element=717&theme=9
Daar verkopen ze tegen scherpe prijzen + gratis verzending.
Gebruik zelf de PD-M520 (ook vooral in de LDD) en werken prima, op het begin ze gewoon behoorlijk loszetten en naarmate je er meer vertrouwen in krijgt het veertje wat strakker zetten.
Als je eenmaal paar weken mét SPD hebt gefietst wil je niet meer zonder.
Skuzz schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:20:
die van mij hangt meestal in de montage standaard, dan valt die ook niet om :P

Zo hangt die van mij op, paar goedkope haken in het plafond, werkt ideaal, neemt weinig plaats in en hij kan niet omvallen.

[Voor 20% gewijzigd door Impry op 16-04-2009 07:53]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jegapia schreef op donderdag 16 april 2009 @ 04:03:
[...]

Gelukkig doe jij niet zo lastig als al die andere hier en blijf je op dezelfde stalen ros rondrijden ;) !
Het is maar hoe je het zelf ziet en opvat... :X

• Bramster
zo, ik heb mijn cheap-ass digitale weegschaaltje binnen van DealExtreme, gelijk maar even de fietsen gewogen en zwaar zijn ze wel... :P

de Speci weegt 13,5kg en de SS 13kg. Daar zit dus niet echt een verklaring waarom ik op de SS voor mijn gevoel veel beter vooruit kom. Er zit wel een behoorlijk verschil in de gewichtsverdeling. Ik heb gemeten wat de fiets weegt als ik het voorwiel 10cm van de grond af til, bij de Speci weegt de voorkant dan 9,5kg en bij de SS heel wat minder met 7,5kg. Toch een behoorlijk verschil in gewichtsverdeling...

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

linkje naar welk weegschaaltje je hebt?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

HA!!! Startkaart voor de 11stedentocht binnen: Tijd: 5:00, Groep 1 :D YEAHHHHH :D

If it aint fixed, it's broken.

• Bramster
veel succes dan maar alvast Bakkert :)

zo, de TS is bijgewerkt en de code ziet er weer wat beter en overzichterlijker uit (allemaal even bekijken en dan copy-pasten in notepad :P ) en de dode links zijn weg

Wil je er graag bij in de TS of wil je wat wijzigingen zien (wil dnhelle vast wel, "Draaiding" zal wel niet genoeg zijn ;) ) dan stuur me maar even een DM :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Netjes gedaan, kan je trots op zijn haha. Maar die grote vlakken om de plaatjes heen, heb je daar al een oplossing voor? En bij sommige topics heb je een blanko regel voordat de boel afsluit, en bij sommige juist weer niet. ;)

En dat met mijn foto's is het nu wel gelukt?

[Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 16-04-2009 17:10]

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 16:39
waarom zijn jullie fietsjes zo schoon??

• dnhelle
Rpol schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:35:
waarom zijn jullie fietsjes zo schoon??
Poetsen, mate... Poetsen... ;)
Geen hogedrukreiniger, inspuiten met bio-cleaner. Na 5 minuten afspoelen met water en met een zachte borstel alle vuil verwijderen. Nog een keer naspoelen. Afdrogen met een doek (plus alle hoekjes), daarna ketting goed afnemen met een doek (evt. ook de schijven mét een andere doek). Daarna verende delen insmeren met teflon-spray, ketting smeren en schakelen testen.

En vooral op het gemakje doen...

@ Joopieboy, zondag gaat nog door? Maat van me wilt waarschijnlijk ook mee.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Beter? :P

[Voor 31% gewijzigd door Impry op 16-04-2009 18:40]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Sven, ik vind het best, maar is dat ook zo een als jouw of? :P
Kan trouwens wel zijn dat het niet doorgaat als ik mijn auto moet halen dus dan weet je dat, ik zal je dan wel even een sms sturen. :)

• dnhelle
Okay... Is mij goed, ik hoor het wel. Zal in de middag worden, denk ik.
@ Impry: That's the way.. aha aha I like it!! Goed bezig.. Ook lekker die voorvork rechtsbovenaan (Y)

• Mei
Net de Acid in het zwart besteld :D Moet na het weekend klaar zijn, ben benieuwd! 8)

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 22:58
Zo, gaat er nog iemand de Shimano Fietschallenge op 3 mei a.s. rijden? Heb mezelf begin van de week opgegeven voor de 60 km. Vorig jaar ook gereden en moet zeggen dat het toen een lekker pittig parcours was. Dit jaar schijnt de route vrijwel hetzelfde te zijn. Ben nu dus druk aan het trainen (na een half jaar niks doen - gelukkig zit het weer tot nog toe redelijk mee).

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Gideon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:15:
Zo, gaat er nog iemand de Shimano Fietschallenge op 3 mei a.s. rijden? Heb mezelf begin van de week opgegeven voor de 60 km. Vorig jaar ook gereden en moet zeggen dat het toen een lekker pittig parcours was. Dit jaar schijnt de route vrijwel hetzelfde te zijn. Ben nu dus druk aan het trainen (na een half jaar niks doen - gelukkig zit het weer tot nog toe redelijk mee).
Heb wel een vinkje in mijn agenda gezet bij de Shimano fiets challenge, maar weet het nog niet zeker. De week ervoor rij ik in ieder geval wel de SKS bike marathon in het Sauerland. Kijken hoe het met de beentjes staat.

• dnhelle
Gideon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:15:
Let op: de mtb-routes worden op 2 mei verreden, 3 mei zijn cyclo's. (zie ook http://www.interimsport.nl/fietschallenge/programma.php).

• Gideon
  • Laatst online: 31-05 22:58
dnhelle schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:35:
[...]

Let op: de mtb-routes worden op 2 mei verreden, 3 mei zijn cyclo's. (zie ook http://www.interimsport.nl/fietschallenge/programma.php).
Je hebt gelijk - het is idd 2 mei :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:47
Vanavond m'n Bulls ophalen :) zal er van het weekend foto's van maken, zodat ik ook een eervolle vermelding in de startpost krijg :P Voor zover ik zo gauw kan zien de enige Bulls :P

De wijzen komen uit het Oosten!

• dnhelle
Wees gerust, het duurt weken voordat een change wordt doorgevoerd. Is bijna ITIL-openingspost :)

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 16:39
nais :D

moet zeggen dat ik mijn eigen fietsje niet echt super goed onderhoud. Alleen ketting en het achterblad probeer ik netjes te houden. Maar heb geen zin om 'm na elke tochtje te poetsen. Hij is overigens toch mat zwart dus blinken zal ie nooit doen :D

• Bramster
dnhelle schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:24:
Wees gerust, het duurt weken voordat een change wordt doorgevoerd. Is bijna ITIL-openingspost :)
:?

• dnhelle
ITIL
Ervaring is dat ITIL in grootzakelijke omgevingen niet bevorderlijk is voor de doorlooptijd in changes.

/techtalk

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jaja sven, jij met je duren woorden, doe maar alsof je geleerd bent. ;)

• dnhelle
Weet je wat jij zou moeten doen? Klikken maarrrr...

OT:
Het heeft vannacht en vandaag flink lopen hozen... Ik hoop dat het betere weer van morgen en overmorgen de grootste natheid uit de trails haalt... Poehey!

• NoepZor
Lijkt me aan de andere kant ook wel leuk om door de bagger te crossen ;) keer wat anders toch :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:46:
Weet je wat jij zou moeten doen? Klikken maarrrr...

OT:
Het heeft vannacht en vandaag flink lopen hozen... Ik hoop dat het betere weer van morgen en overmorgen de grootste natheid uit de trails haalt... Poehey!
Ja idd, anders hebben we een bagger probleem zondag. :P

En ja ik weet het, ben aan het typen je hebt hem zo in je inbox staan...
Te vrolijk nummer trouwens! :+

[Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 17-04-2009 13:30]

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 08:50
Ik kan een juicy7 van iemand overkopen, maar helaas is de achter remleiding te kort, weten jullie of die goedkoop; dus ook zonder dure (extra) gereedschappen vervangen kan worden?
Heb je voor het opnieuw afvullen en ontluchten ook speciaal gereedschap nodig?

Iemand had het over gewoon het reservoir vullen (hoe? en waarmee?) en bij de rem iets openzetten en dan pompen tot de lucht eruit is en er olie uit komt aan de ander kant, is dit echt zo makkelijk?

• dnhelle
Je kan hier de manual downloaden.

Mijn ervaring is dat je met remmen ontluchten vooral tijd kwijt bent.
Te snel te vluchtig werken is gegarandeerd problemen vragen. Je hebt wel wat specialistisch gereedschap nodig. Check bijvoorbeeld deze Bleed Kit.
Daarnaast natuurlijk ook nog de Hydraulic Line Kit.

Samenvattend: Als je geen ervaring hebt met remmen ontluchten, zou ik het door een fietsenmaker laten uitvoeren. Goedkoper en sneller. Heb je ervaring met ontluchten, is het met goed lezen en een uurtje werk geregeld.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sven tot zondag, mijn kar staat komende week als het tegen zit ook nog ene paar dagen in de garage, dus ben er zondag gewoon bij. ;)

• Bramster
zo, net ook weer even lekker een stuk gefietst, en een flinke crash gemaakt :'(
schade: scheve remhendel, scheve kettingspanner, 2 kromme velgen en een kras op mijn mooie roestige frame ( :+ ) :o

ik wilde dit sprongetje gaan doen maar het zand op de afdaling voor de sprong was zo diep dat ik daar op al mijn bek ging 8)7

dadelijk de boel maar even gaan fixen :P
ben gelijk maar even langs Moosehead gefietst voor een nieuwe remhendel maar volgens Theo kon die gewoon terug gebogen worden zonder dat die ineens gaan breken. Dus dat is al opgelost :)

• Bramster
zo, je staat in de startpost NoepZor ;)

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Bram, wat ben je ook een slopert he :+
Eerst je kuit, nu je remhendel :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Bramster
dat is zeker waar ja, op scheel hebben ze het wel eens over een Bram-factor in plaats van een veiligheidsfactor :P

• NoepZor
Haha ik zie dat je de foto's van MTB.nl hebt gehaald :P voor de liefhebbers hier een paar foto's van m'n nieuwe bike.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hmm, not bad. Wat ik zou doen is rode stickers vervangen door blauwe en blauwe accenten aanbrengen, maar dat ben ik dan weer, en de functionaliteit doet er niet aan onder, leuk fietsje zo.
Enne Bram, ik heb hetzelfde probleem, in het magazijn hebben ze het over Toon-proof als het niet stuk te krijgen is, en ik werk er pas een 4 a 5 maanden! :+

• NoepZor
Rode springt idd uit de toon, maargoed gaat idd om de functionaliteit. Ik vind zelf de kleurencombo brushed alu/zwart wel mooi staan. Ik heb bidons/helm ook in die kleuren gekocht :)

• dnhelle
NoepZor, mooie Bulls! Veel fun gewenst!

@ Johan, 12.55u staat ik bij je deur :P 13.00u de volgende halte en dan een flink stuk baggeren :)

• Bramster
pfft, wat beginnen jullie laat zeg, ik moet er om 7:00 uit om op tijd te zijn voor een toertocht in Belgie :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ik heb er zin in sven, zal die standaard er maar weer ff snel afdraaien, die ketting bijstellen en hopelijk kom ik voorruit. Maar denk je dat het heel erg modderig gaat worden? :P

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Jezus, gisterenochtend mountainbiketraining met in het terrein een gemiddelde van 24/u, op de weg heen en terug (2x20km) gemiddeldes van 33/u en 31/u, daarna de stad in om bier te gaan halen, toen gisterenavond naar een tentfeest geweest met veel bier, en ik kom vandaag mijn bed om 8:15 uit en ben zowaar 100% fris en ik voel me beter dan sinds weken! Vandaag bij martijn, die 15km verderop woont, mijn oude stuurpen en mijn inbusset die ik bij hem heb laten liggen ophalen en een topcap regelen omdat mijn Ritchey scuzzy logic topcap geen bout meer vasthield. Vervolgens naar een meisje dat 8km van mijn huis woont en pakweg 20 van martijn langs om natuurkundebijles te geven, en vervolgens weer terug om vanavond te gaan volleyballen. Wordt ooit nog wat, als ik me voortaan altijd zo goed voel om te gaan fietsen! d:)b

• dnhelle
Joopieboy schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:13:
Haha ik heb er zin in sven, zal die standaard er maar weer ff snel afdraaien, die ketting bijstellen en hopelijk kom ik voorruit. Maar denk je dat het heel erg modderig gaat worden? :P
Ik denk dat het redelijk nat zal zijn, maar geen spatbordenwerk. Mud FTW!
@Skuzz... Extra laat begonnen omdat het zonnetje nú begint te stralen...

@McG: Yeah... XC-training for pro's! Nice!

• Bramster
En hoe was jullie ritje? Ik heb vandaag een toertochtje gereden in Belgie maar het was echt een saaie rit, veel te vlak (ja, dat is ook irritant op een singlespeed :P) en heel veel verbindingstukken over brede zandpaden en maar korte stukjes singletrack :( Dus we hebben het zelf maar wat leuker gemaakt :P

De 3 op rij, mijn roestige singlespeed tussen een prachtige Lapierre Zesty 714 en een kubus.

eeh...ja....

toen de organisatie maar even geholpen met het opruimen van lintjes, mooi he? ;)

en @dnelle: Ik denk niet dat ik volgende week ga naar die rit in Vaals, echt no way dat ik 1500 hoogtemeters ga halen...

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Die knuppel in het zand, is dat Luke? :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat nieuwe turner frame van sven is echt kwijl! _O_

Foto's zijn heel raar, ene helft is scherp en andere kant juist weer niet, kan ze wel postne maar het ziet nergens naar... Rare sony ericsson.

Maar heerlijk gefietst, was goed vochtig de ondegrond en op sommige stukken kei glad, zelf 1 keer een schuiver gemaakt toen mijn voorwiel wegschoof, sven had het al gehoord voordat ik ging, was wel humor. :P

Nja dan toch maar een paar foto's, sorry dat ze verneukt zijn, net nieuwe telefoon, vaag ding. 8)7

Sven was wat aan het uitleggen. :P

Schitterende turner frame van sven!

Mijn roest hok

En de fiets van een vriend van sven :)

[Voor 44% gewijzigd door Joopieboy op 19-04-2009 18:09]

• Bramster
McGryphon schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:25:
Duh 8)7

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

heeft ie nog dingen gesloopt verder of viel het mee? :+
die vent is gek :P

• Bramster
viel wel mee vandaag :P

• The_Scarabial
  • Laatst online: 01-06 18:49

The_Scarabial

MTB for life!

wow weer een nieuw deel :)

Gisteren 1e wedstrijd van dit seizoen gereden, Beneluxcup Oldenzaal, ging lekker, 36e geworden bij de fun, maar had nog wel meer in gezeten, volgende wedstrijd wordt voor mij Holten

• dnhelle
Skuzz schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:17:
en @dnelle: Ik denk niet dat ik volgende week ga naar die rit in Vaals, echt no way dat ik 1500 hoogtemeters ga halen...
Leuke foto's, skuzz. Ik ga volgende week ook niet naar Vaals, effe weer de conditie bijtrappen op het bekende rondje. Daarnaast is het natuulijk een no-go om met een dp.net tenue aan te komen op een mtb.nl dag. :z
McGryphon schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:25:
Niet gefietst heute?
Joopieboy schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:58:

Maar heerlijk gefietst, was goed vochtig de ondegrond en op sommige stukken kei glad, zelf 1 keer een schuiver gemaakt toen mijn voorwiel wegschoof, sven had het al gehoord voordat ik ging, was wel humor. :P
Nou... Humor :X Het was weer schrikken geblazen. Dat je telefoon wazig is, kan ik begrijpen. Die van mij had vocht in het display :) Buiten de valpartijen om was het een lekker tochtje. Goed weer, paar mooie trails kunnen vrijmaken, en lekkere stukjes op- en af meegepakt. Mooi rondje, maar volgende week weer en dan beter. *O*
The_Scarabial schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:31:
wow weer een nieuw deel :)

Gisteren 1e wedstrijd van dit seizoen gereden, Beneluxcup Oldenzaal, ging lekker, 36e geworden bij de fun, maar had nog wel meer in gezeten, volgende wedstrijd wordt voor mij Holten
d:)b Goed bezig Thes. Wanneer mag ik de pers van dp.net inlichten dat je op het bovenste trapje staat? ;)

• Bramster
dnhelle schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:00:
[...]

...Daarnaast is het natuulijk een no-go om met een dp.net tenue aan te komen op een mtb.nl dag. :z
Het is niet echt een mtb.nl rit hoor, het is "georganiseerd" door een groepje waar ik altijd mee fiets die toevallig dan op ook mtb.nl zitten.

Een aantal er van ga meedoen aan de Shimano Fietschallenge en dan is die rit in Vaals natuurlijk een erg mooie training, maar het wordt wel erg pittig ja, 40km en 1500hm :X

• dnhelle
Je kan je beter goed voorbereiden dan je helemaal stuk te bijten op zo'n rit, kerel.
Uitdagende routes zijn fun, maar zoiets is echt killing... De man met de hamer zie je dan niet 1x :)

• Bramster
ja, daarom zie ik er ook vanaf.
had eigenlijk 2e paasdag willen meegaan met een rit met 650hm, om te zien hoe het me nu af gaat maar dat is helaas niet doorgegaan. De vorige keer dat ik die rit maakte (die met 650hm dus) was ik echt dood!

Denk dat ik volgende week mijn broer eens laat zien wat mountainbiken is. Tot nu toe fietst hij eigenlijk alleen maar over de weg en af en toe wat zandpaden.
Alleen nog even kijken waar, hier in de bossen bij Belfeld is toch best wel pittig eigenlijk voor een "eerste keer"

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 18:31
Mag ik even tussendoor.

*huilt en weer in een hoekje gaat zitten*

Stop uploading passwords to Github!

• Bramster
SchizoDuckie schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:55:
Wat? omdat hij heel stoer is een toch een XC-helmpje op heeft? :+

maareeh, die gast kan wel wat ja...

• SchizoDuckie
Skuzz schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:10:
[...]

Wat? omdat hij heel stoer is een toch een XC-helmpje op heeft? :+

maareeh, die gast kan wel wat ja...
Nee, omdat ik nooit zo zal leren jumpen :'( Wat een vreselijke ziekeling :D

• dnhelle
Skuzz schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:49:
ja, daarom zie ik er ook vanaf.
had eigenlijk 2e paasdag willen meegaan met een rit met 650hm, om te zien hoe het me nu af gaat maar dat is helaas niet doorgegaan. De vorige keer dat ik die rit maakte (die met 650hm dus) was ik echt dood!

Denk dat ik volgende week mijn broer eens laat zien wat mountainbiken is. Tot nu toe fietst hij eigenlijk alleen maar over de weg en af en toe wat zandpaden.
Alleen nog even kijken waar, hier in de bossen bij Belfeld is toch best wel pittig eigenlijk voor een "eerste keer"
Ah joh... komt allemaal goed. Anders vraag eens aan Johan, misschien dat je een keer met ons meerijdt? Is een goede trainingsroute qua afstand en hoogtemeters.

@Schizo... Dat doet ie goed! Alleen dat hekje :S

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:49

Vos

AFCA

Mag ik even tussendoor.

[video]

Whhaaaaa wat een vet filmpje!

• Bramster
dnhelle schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:17:
[...]

Ah joh... komt allemaal goed. Anders vraag eens aan Johan, misschien dat je een keer met ons meerijdt? Is een goede trainingsroute qua afstand en hoogtemeters.
ja, ik zeg als sinds ik voor het eerst in dit topic kom dat ik eens met jullie ga meerijden :P
echt, ik fiets een keer met jullie mee!

edit:
zal ik anders volgende week meefietsen met jullie? vraag ik mijn broer gelijk ook mee.
zijn mijn ouders ook weer een blij dat ik een dagje in het zuiden ben ;)

[Voor 16% gewijzigd door Bramster op 20-04-2009 11:29]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mag ik even tussendoor.

[video]

Wat gaaf zeg! :D Hoe hij die salto met die boom maakt :D
(je hebt DM-etje trouwens ;) )

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

[...]

Leuke foto's, skuzz. Ik ga volgende week ook niet naar Vaals, effe weer de conditie bijtrappen op het bekende rondje. Daarnaast is het natuulijk een no-go om met een dp.net tenue aan te komen op een mtb.nl dag. :z

[...]

Niet gefietst heute?

[...]

Nou... Humor :X Het was weer schrikken geblazen. Dat je telefoon wazig is, kan ik begrijpen. Die van mij had vocht in het display :) Buiten de valpartijen om was het een lekker tochtje. Goed weer, paar mooie trails kunnen vrijmaken, en lekkere stukjes op- en af meegepakt. Mooi rondje, maar volgende week weer en dan beter. *O*

[...]

d:)b Goed bezig Thes. Wanneer mag ik de pers van dp.net inlichten dat je op het bovenste trapje staat? ;)
Gisteren wel gereden, km of 40 op de weg en km of 30 offroad :P
vanavond weer spinnen, het zal me benieuwen :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Hihi ja ach, ik kon er wel om lachen, maar word idd steeds dringender om voor bescherming te gaan kijken aangezien ik steeds verder ga!

@SD, sjiek filmpje :D
En ik was al trots op mijn sprong met de hoogte van een paaltje en voorkant omhoog en rechtop staan, en dan netjes recht terug komen. Met een hardtail! 8) :+

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

McGryphon schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:19:
[...]

Gisteren wel gereden, km of 40 op de weg en km of 30 offroad :P
vanavond weer spinnen, het zal me benieuwen :+
waarom spinnen? het is zulk gruwelijk lekker weer om lekker buiten te trainen :)

• SchizoDuckie
Joopieboy schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:06:
[...]
was al trots op mijn sprong met de hoogte van een paaltje en voorkant omhoog en rechtop staan, en dan netjes recht terug komen.
Dit vraagt om paintskillz :P ik snap er geen hol van :P

• dnhelle
Hij maakte een bunny op een afdaling waar aan het eind een leuk hobbeltje ligt.
Effe springen = lol!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

The_Scarabial schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:41:
[...]

waarom spinnen? het is zulk gruwelijk lekker weer om lekker buiten te trainen :)
omdat ik er toch voor betaal, en het is nog steeds niet lang genoeg licht om na het huiswerk van school ook nog een lekker eind buiten te gaan trappen, rond half 10 is het wel vort donker meen ik dus...
Ik denk dat ik wel spinning eerdaags ga omzetten in een 2e keer fitness in de week, en dan maandagavond zelf een stuk gaan fietsen.

• SchizoDuckie
McGryphon schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:06:
[...]

omdat ik er toch voor betaal, en het is nog steeds niet lang genoeg licht om na het huiswerk van school ook nog een lekker eind buiten te gaan trappen, rond half 10 is het wel vort donker meen ik dus...
Ik denk dat ik wel spinning eerdaags ga omzetten in een 2e keer fitness in de week, en dan maandagavond zelf een stuk gaan fietsen.
Ik heb laatst m'n sportschool abo weer opgezegd. Best leuk enzo, maar ook duur en ik hou toch eigenlijk meer van wind door mn haren. Ik kan echt m'n energie niet goed kwijt in zo'n sportschool.. ik wil raggûh :D
(en in zo'n zaaltje met 20 zwetende mensen om je heen vond k ook niet echt smakelijk ;( )

[Voor 6% gewijzigd door SchizoDuckie op 21-04-2009 10:02]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
En je zit op een sportschool altijd aan een bepaalde tijd vast. Ga liever wanneer ik zelf zin heb een paar uurtjes fietsen.

• NoepZor
Ze verkopen vanaf donderdag mountainbikespul bij de Lidl. Ik wil zelf nog even kijken naar die broeken en shirts, of is het niet wat.

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090423.index

Misschien ook nog dat gereedschapsetje meenemen, zal wel geen kwaliteitsspul zijn maar zovaak sleutel ik waarschijnlijk toch niet, dan is het wel handig als je toch iets hebt om mee te werken.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

@mcg, dan draai je het toch om, eerst fietsen daarna huiswerk :P

wat betreft dat spinnen, ik heb het 1x gedaan binnen, maar vond er vrij weinig aan, geen bochten, binnen zweet je 100x zo hard, omdat je geen rijwind koeling hebt en ik kon de trappers niet stil houden en dat vind ik niks, doe mij maar lekker bochten maken, hobbelen enz.

Plannen voor de RM vertex carbon worden steeds concreter, aangezien een rm frame in UK maar 1800,- euro doet en in NL/DE kost het frame al gauw 2600,-, daar kan je toch een mooie fox vork voor kopen :)

[Voor 30% gewijzigd door The_Scarabial op 21-04-2009 16:09]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:53:
Effe springen = lol!
Idd ;)

En weer thnx voor de nieuwe tips en hints met betreft de techniek, word steeds leuker. :)

• MadMarky
  • Niet online
dnhelle schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:53:
Effe springen = lol!
De MTB route hier in de buurt (Grote Veld) gaat ook een stukje over een motorcross circuit heen, met aan het eind 2 springbulten. Als je weet waar je mee bezig bent kun je daar ook best wat airtime halen :P
Je moet alleen wel donders opletten, direct na de 2e bult is het +/- 8m flink steil naar beneden.

De Lochemse berg heeft ook een paar leuke stukken. Ik ging zondag nog over een singletrail paadje met 45km/u naar beneden. Het pad loopt in een rechte lijn van de helling af dus is ook wel overzichtelijk, maar des te vervelender is het als je bovenaan ziet dat er halverwege mensen aan het wandelen zijn.

🖥️ | 🚗

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

NoepZor schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:41:
Ze verkopen vanaf donderdag mountainbikespul bij de Lidl. Ik wil zelf nog even kijken naar die broeken en shirts, of is het niet wat.

Misschien ook nog dat gereedschapsetje meenemen, zal wel geen kwaliteitsspul zijn maar zovaak sleutel ik waarschijnlijk toch niet, dan is het wel handig als je toch iets hebt om mee te werken.
thnx voor de tip, laat misschien m'n ma wel ff langs gaan O-)
Ik heb ook enkel cheape fietskleding van de scapino ongeveer (naja 't meeste) en bevalt opzich prima hoor.

• Mei
Zo'n fietscomputer van 5 euro, hoe precies zijn die? Ik hoef ook alleen maar mijn snelheid en het aantal gereden kilometers te weten, meer niet.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik ga nog wat fiets spulletjes aanschaffen, maar wat is de beste manier om je ketting schoon te krijgen?
Gewoon met benzine afspoelen?

• Mei
@GS: Waar fiets jij meestal? Binnenkort eens samen biken als ik mijn fiets heb?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GoldenSample schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:08:
Ik ga nog wat fiets spulletjes aanschaffen, maar wat is de beste manier om je ketting schoon te krijgen?
Gewoon met benzine afspoelen?
Je hebt er van die speciale apparaatjes voor maar ik leg de ketting meestal in een olie badje om te weken, goed af borstelen met ene gewone borstel, en goed invetten en terug monteren. :)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joopieboy schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:28:
[...]

Je hebt er van die speciale apparaatjes voor maar ik leg de ketting meestal in een olie badje om te weken, goed af borstelen met ene gewone borstel, en goed invetten en terug monteren. :)
weet ik maar daar blijft het vuil vrij erg in hangen lijkt me

@ mei, heb hier nog maar 2x gefietst ofzo :X maar ga weer flink beginnen, heb laatst route enschede noord gedaan, weinig technische stukken maar opzich nog kunnen we die wel doen.

Ik ben geen harde fietser, fiets voor de lol dus verwacht daar niet te veel van maar lijkt me een prima plan.

Stuur ff een DM-etje als je je fiets hebt, lijkt me leuk!

• dnhelle
GoldenSample schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:39:
[...]

Bio-cleaner aanschaffen. Opspuiten, inweken, afspoelen met water. Evt. naborstelen.
Daarna licht invetten en het Gouden Voorbeeld is weer klaar!

• Mei
GoldenSample schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:39:
[...]

@ mei, heb hier nog maar 2x gefietst ofzo :X maar ga weer flink beginnen, heb laatst route enschede noord gedaan, weinig technische stukken maar opzich nog kunnen we die wel doen.

Ik ben geen harde fietser, fiets voor de lol dus verwacht daar niet te veel van maar lijkt me een prima plan.

Stuur ff een DM-etje als je je fiets hebt, lijkt me leuk!
Is goed joh :) Ik verwacht ook niet gelijk die-hard te gaan XC'en. Kan de fiets als het goed is deze week ophalen (or so they said). Sowieso nog even hier in de buurt alles uitproberen. Vooral snel en soepel schakelen lijkt me lastig met een derrie. Je moet wel trappen, maar je mag niet te veel kracht zetten.

• SchizoDuckie
NoepZor schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:41:

Ah kijk da's idd hetzelfde spul als wat ik 2 weken terug in duitsland al heb mee laten nemen door m'n schoonouders :P

Vooral die sleutel kit lijkt me wel handig. voor die 4x in het jaar dat je je cassette losmaakt had ik eigenlijk geen heavy duty cassettetool hoeven kopen, en er zit nog wel meer handig spul in. Die staat iig voor mij klaar, samen met wat t-shirts.

Ik moet trouwens binnenkort echt aan spd-pedalen vrees ik, ik ben nu m'n 3e paar schoenen aan't afraggen op deze pedalen :+
Liefst iets waarmee ik ook met gewone schoenen kan trappen, maar ik heb echt totaaaal geen verstand van die klikdingen. Iemand tips?

• dnhelle
Eigenlijk is die vraag de laatste tijd al heel vaak langsgekomen... Maar om op je vraag in te gaan:
Gezien je rijstijl kun je voor SPD- cagepedals (clicks) gaan met een mountain-schoen erop.

Dit setje pedalen is al een mooi voordelige deal waar je ook met normale schoenen op kan fietsen. Eventueel kun je ook voor een duurder setje gaan.

Qua schoenen: Dat wordt passen bij de fietsenmaker. Ligt totaal aan je voetvorm e.d.
Deze schoen zou een aanrader moeten zijn. Maar zoals ik zei: blijven passen. Ietwat knellend gevoel is op lange stukken echt pijn lijden.

Succes!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Let op de hoge verzendkosten bij b2b.
http://www.futurumshop.nl...sen_A&element=717&theme=9
Daar zijn ook scherpe prijzen, maar wel incl. verzendkosten.

• SchizoDuckie
Hee die futurum shop kon ik nog niet :D thanks 4the tip!
Bike2build blijkt sinds vandaag een nieuwe site te hebben, dus alle links zijn deaud :{

http://www.futurumshop.nl...levprodid=6105-0254-N0901
zoiets qua schoen ziet er wel okee uit geloofik :)

[Voor 32% gewijzigd door SchizoDuckie op 22-04-2009 09:59]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
SchizoDuckie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:08:
Ik moet trouwens binnenkort echt aan spd-pedalen vrees ik, ik ben nu m'n 3e paar schoenen aan't afraggen op deze pedalen :+
Liefst iets waarmee ik ook met gewone schoenen kan trappen, maar ik heb echt totaaaal geen verstand van die klikdingen. Iemand tips?
Ik heb zelf de Shimano PD-A530's. Deze: http://www.futurumshop.nl...levprodid=6105-0135-N0708

Echter, de 'onderkant' voor als je met gewonen schoenen zou willen fietsen is erg glad. Om er een klein stukje mee te fietsen is prima. Maar niet voor een lang stuk. Dan zou je naar pedalen moeten kijken die een echt stroeve kant hebben zoals bv deze: http://www.futurumshop.nl...l1.html&levprodid=9033008

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb overigens hele minimale/niet echt lomp grote fietsschoenen:

(plaatje via images.google)

Oftewel gewoon wielrenschoentjes ;) Vind het heerlijk dat ze zo licht zijn, en die keer dat ik af moet stappen lukt het ook nog wel.
Kom je echter op een modderklim waar je af moet stappen dan hebben MTB-schoenen natuurlijk wel meer grip, maar dat heb ik nog nooit hoeven te doen.
Ander groot voordeel is dat ze in de zomer lekker luchtig zijn, waait beetje door, dus ook niet van die zweetvoeten. In de winter doe ik overschoenen erover en bereik je dezelfde warmte als mtb/winterschoenen.

Je moet voor jezelf dus even kijken welke schoen je het beste bij jezelf vind passen. Inderdaad dus even paar fietswinkels langs.

[Voor 9% gewijzigd door Impry op 22-04-2009 11:08]

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee