Het grote mountainbike topic (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 36.726 views

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

hij verkoopt ook een klassieker overigens zonder dat hij het zelf door heeft. Als je nog in vintage wil investeren koop dan die '87 of '88 Muddy Fox. Hij noemt het een Courier maar dat is het model. Muddy Fox is het oudste Europese mountainbike merk.

http://link.marktplaats.nl/272353606

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/c/c2/mRmu1GyL2wYzmuhE2WdXRQ==.jpg

Google Images
advertentie en commentaren op Retrobike
op Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3148/2560731701_3f9dccd733.jpg
yeah baby!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:34
Zag die ook staan inderdaad...weet niet wat de waarde kan zijn, maar kwam deze vaak tegen in old skool topic op mtbforum.

Zal ik de verkoper eens tippen? misschien doet ie van die grisley dan iets van de prijs af :p

[ Voor 28% gewijzigd door agoNITE op 20-08-2009 21:11 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

AgoNitE schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:29:
Haha, helm inderdaad handig. Al heb ik een aardig hard hoofd :p

Verder wat je zegt, ik begin liever simpel/goedkoop/whatever...duur en nieuw kan altijd nog heb er nu alleen het budget niet voor. Net verhuisd, vakantie en net als menig nederlander een studieschuld zegmaar :P

Edit:
Kleuren vind ik ook geweldig eigenlijk..juist dat blauwe erbij. Maar goed dat is smaak.
Wat betreft ontbreken van gegevens in de add, de verkoper handelt een beetje in fietsen lijkt het, beetje type handelaar ofzo.

Anyway, wacht nog steeds op een mail terug eigenlijk...hoop niet dat hij is geschrokken van mijn verzoek iets te zakken in prijs :P

En nog iets, die site, www.grisley-bikes.com ik wist op mn werk niet hoe snel ik die weg moest klikken! schaamrood op mn wangen, kijken of niet iemand per abuis iets had gezien! :o
Een hard hoofd vergis je je snel in, als je met 30 omlaag op een boom klapt blijft er weinig van je schedel over. ;)

Maar het ziet er wel uit als wat leuks. Kan ook een locale fietsenboer staan die nog oude inruilertjes heeft ofzo...
Jazzper schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:03:
hij verkoopt ook een klassieker overigens zonder dat hij het zelf door heeft. Als je nog in vintage wil investeren koop dan die '87 of '88 Muddy Fox. Hij noemt het een Courier maar dat is het model. Muddy Fox is het oudste Europese mountainbike merk.

http://link.marktplaats.nl/272353606

[afbeelding]

Google Images
advertentie en commentaren op Retrobike
op Flickr

[afbeelding]
yeah baby!
Dat is idd een zeer mooie fiets zo opgeknapt! _/-\o_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als we over PC's gaan lullen: Athlon XP 2700+ met 512 MB ram en een Geforce 6800 ultra! :+

Beetje net als mijn fiets, een topmodel van enkele jaren geleden. Behalve dat een fiets niet na een 5 jaar waardeloos is :P ik krijg zelfs al reacties van mensen "als je een nieuw frame koopt wil ik die Lightning wel"
En ik zit nog steeds een beetje te geylen op een Yeti AS-R, moet even kijken. Als het bandje van de grond komt komt er een grote gitaarversterker en/of 3e gitaar, als dat bandje niet van de grond komt zijn er meerdere opties open natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door McGryphon op 20-08-2009 22:09 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tip die verkoper maar niet over die grisley ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Jazzper schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:16:
tip die verkoper maar niet over die grisley ;)
Denk dat je de Muddy Fox bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Joopieboy schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:43:
[...]

Een hard hoofd vergis je je snel in, als je met 30 omlaag op een boom klapt blijft er weinig van je schedel over. ;)

Maar het ziet er wel uit als wat leuks. Kan ook een locale fietsenboer staan die nog oude inruilertjes heeft ofzo...
Ik ben geen kenner, maar voor wat ik zie op de foto's verbaas ik me eigenlijk wel ofer de staat van het frame...kan ook gewoon goed schoongemaakt zijn though. Op mtbforum zei iemand dat de fiets wel zon 10 jaar oud zou zijn...zie het er niet echt vanaf..misschien aan de groep die erop zit.

Iemand merkte ook op dat de bouten hier en daar er nog goed uitzien. Kan het ook zijn dat de casette, crankstel er kort geleden opgezet zijn? Met nieuwe bouten oid?

Anyway, ik ga zondag ff een kijkje nemen, verkoper is zelf tot zaterdag 12:00 niet thuis, daarna heb ik zelf wat anders op de agenda.

Edit: Sorry voor dubbel post :P

[ Voor 1% gewijzigd door agoNITE op 21-08-2009 08:10 . Reden: dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

eh ja ik bedoelde de Muddy Fox

en dat hij zo keurig is kan ook kwestie van weinig rijden + schuur zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
True, kan wel speculeren maar beter mn oordeel geven als ik daar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

AgoNitE schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:09:
En ik kan inderdaad mijn budget verhogen naar 250..ook 500 zou een optie zijn, maar dan heb je bijna een nieuwe fiets...stel ik vind het biken zelf achteraf toch niets aan, wat is die fiets dan nog waard?
Wat ik je al eens eerder heb gezegd; voor € 250,- heb je een leuke 2e hands fiets als je een beetje mazzel hebt. Mits je hem goed onderhoud, en dan kan het je een cassette achter en een ketting kosten in een jaar tijd. Met een beetje mazzel (en goed onderhoud) is ie niet veel versleten en kun je hem zo weer voor bijna de prijs verkopen als jij hem hebt gekocht. Oftewel, met weinig moeite ga je er ook niet al te veel op achteruit.

Vergelijk het met een 100-125 euro fiets. Daar moet je heel veel energie, tijd (en geld) in stoppen, terwijl je nog geeneens een rijdbaar iets hebt en je nog geeneens weet of je het daadwerkelijk leuk vind. Daarnaast, wat brengt het ding uiteindelijk na die tijd nog op?

En idd, net zoals joopieboy zegt; als je eigen projectje niet slaagt, dan bestaat er ook nog een grote kans dat daardoor je belevenis een negatieve invloed krijgt. En als je twijfelt om een bak met geld uit te geven, kijk of je ergens in de buurt een MTB kan huren. Het zijn veelal niet de allerbeste dingen, maar veelal wel vergelijkbaar met de prijsrange waarin je nu loopt te zoeken voor 2e hands bikes...
Als ik de lijn doortrek naar het tweaker gedeelte hier, draai ik ook geen core i7 met een ATI HD4890 in crossfire etc...maar goed :)
Ok, als je mij als tweaker ziet; ik heb een 4:3 20 jaar oude beeldbuis tv in m'n woonkamer staan...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
jules schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:57:
[...]

Wat ik je al eens eerder heb gezegd; voor € 250,- heb je een leuke 2e hands fiets als je een beetje mazzel hebt. Mits je hem goed onderhoud, en dan kan het je een cassette achter en een ketting kosten in een jaar tijd. Met een beetje mazzel (en goed onderhoud) is ie niet veel versleten en kun je hem zo weer voor bijna de prijs verkopen als jij hem hebt gekocht. Oftewel, met weinig moeite ga je er ook niet al te veel op achteruit.

Vergelijk het met een 100-125 euro fiets. Daar moet je heel veel energie, tijd (en geld) in stoppen, terwijl je nog geeneens een rijdbaar iets hebt en je nog geeneens weet of je het daadwerkelijk leuk vind. Daarnaast, wat brengt het ding uiteindelijk na die tijd nog op?

En idd, net zoals joopieboy zegt; als je eigen projectje niet slaagt, dan bestaat er ook nog een grote kans dat daardoor je belevenis een negatieve invloed krijgt. En als je twijfelt om een bak met geld uit te geven, kijk of je ergens in de buurt een MTB kan huren. Het zijn veelal niet de allerbeste dingen, maar veelal wel vergelijkbaar met de prijsrange waarin je nu loopt te zoeken voor 2e hands bikes...

[...]
Ok, als je mij als tweaker ziet; ik heb een 4:3 20 jaar oude beeldbuis tv in m'n woonkamer staan...
Haha die vergelijking naar PC's moet niet heel erg serieus genomen worden ;) . Over fiets huren, anderhalve week terug de hele dag op een Giant Rincon kunnen fietsen op Ameland...sindsdien kriebelt het ook zegmaar.
M.a.w. het is niet iets tijdelijks. En die Grisley, die zal niet veel meer waard zijn natuurlijk. Het is nu al een goedkope fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:07:
Als we over PC's gaan lullen: Athlon XP 2700+ met 512 MB ram en een Geforce 6800 ultra! :+

Beetje net als mijn fiets, een topmodel van enkele jaren geleden. Behalve dat een fiets niet na een 5 jaar waardeloos is :P ik krijg zelfs al reacties van mensen "als je een nieuw frame koopt wil ik die Lightning wel"
En ik zit nog steeds een beetje te geylen op een Yeti AS-R, moet even kijken. Als het bandje van de grond komt komt er een grote gitaarversterker en/of 3e gitaar, als dat bandje niet van de grond komt zijn er meerdere opties open natuurlijk.
Enkele jaren geleden? Crist dat is net nadat ze lui zijn geworden, het blok steen en bijtel aan de kant hebben gemikt, en computers zijn gaan gebruiken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ach, ik heb nog een 2600+ met een Geforce 5900xt (ofzo :+)
en mijn fiets is nog ouder! (het frame en de vork dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm mijn specs staan in mn signature. Doelde trouwens niet alleen op ouderdom, maar ook specs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Patser met je dikke pc, scheer je weg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Joopieboy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:34:
Patser met je dikke pc, scheer je weg. :+
Dat maak ik dan weer goed met mn minder dikke fiets straks he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AgoNitE schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Dat maak ik dan weer goed met mn minder dikke fiets straks he :+
Haha dat zou zomaar kunnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:29:
Ik kan via mijn werk deelnemen aan een fietsplan en een fiets tot max 750 euro uitzoeken. Ben al even bij de lokale fietsboer langs geweest en ik zit te twijfelen tussen:

Scott Scale 80 á 799 euro (Hoef dus maar 49 euro bij te betalen)

[afbeelding]

of

Scott Aspect 30 á 699 euro (Niets bij te betalen dus)

[afbeelding]

Kan daar ook fietsen van Merida krijgen, maar kan daar niet zoveel over vinden eigenlijk?
Heb na een aantal reviews gelezen te hebben gekozen voor de Scott Scale 80, denk dat ik daar als beginner wel goed mee vooruit kan :) Hebben jullie nog tips voor kleding, helm en schoenen? Wil volgende week deze gaan halen zodat ik aan de slag kan, mijn Scott Scale 80 heeft standaard pedalen en wat voor fietsschoenen moet je daarvoor halen?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 13:03
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:49:
[...]
Heb na een aantal reviews gelezen te hebben gekozen voor de Scott Scale 80, denk dat ik daar als beginner wel goed mee vooruit kan :) Hebben jullie nog tips voor kleding, helm en schoenen? Wil volgende week deze gaan halen zodat ik aan de slag kan, mijn Scott Scale 80 heeft standaard pedalen en wat voor fietsschoenen moet je daarvoor halen?
Het belangrijkste is een helm. De rest is gewoon net wat je zelf prettig vind.

Beina alle standaard fiets helmen zijn even veilig. Dus het is beetje afwegen wat je er voor uit wil geven. Het grootste verschil tussen een goedkope en dure helm is het gewicht, draag confort en de ventilatie.

Kleding is ook persoonlijk, zelf gebruik ik een craft zeem onderbroek met een gewone broek er over heen. Maar een gewoone zeembroek werkt ook goed. Hoe dan ook een een zeem wel aan te raden, zeker op wat langere afstanden.
Als fiets shirt gebruik ik zelf goedkope hardloop shirtjes van de perry. Die zitten lekker en zijn behoorlijk luchtig. En zijn vooral een heel stuk goedkoper dan een echt fiets shirt. Ook dit is vrij persoonlijk en een overweging tussen prijs en gewicht vooral.
Ik gebruik wel een craf pro cool ondershirt, zeker op warme dagen scheeld dat heel veel. En eht zit gewoon erg lekker.

Fiets schoenen zijn met normale pedalen niet echt nodig. Iets van gympen is wel prettig. Maar hoeven ook niet de meest luxe te zijn of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:24
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:49:
[...]

TBH, ik zou gelijk een of andere form van klikpedalen erop zetten... het is in het begin even wennen, met name om het gevoel dat je minder makkelijk los komt (wat als je gewend bent hard mee valt)...

Shimano SPD pedaaltjes heb je al rond de 30 euro... schoenen zal met of zonder spd wat meer zijn, mijne waren 70 euro bij de jongens in Maashees.

helm ... uu... die heb je van goedkoop tot duur... waarbij alles aan (niet al te spectaculaire) minimum eisen zou moeten voldoen... Belangrijkste bij helmen is dat hij past... en te ruime helm kan meer kwaad dan geen helm (dubbelstuiter in een te ruime is enkele jaren geleden een vrouw aan overleden in het skigebied waar ik werkte... ) Te krap en slechte passing is ook niks, dan wil je hem niet op (een goede, goed passende helm merk je vrijwel niks van)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

kippy schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:27:
[...]

Het belangrijkste is een helm. De rest is gewoon net wat je zelf prettig vind.

Beina alle standaard fiets helmen zijn even veilig. Dus het is beetje afwegen wat je er voor uit wil geven. Het grootste verschil tussen een goedkope en dure helm is het gewicht, draag confort en de ventilatie.

Kleding is ook persoonlijk, zelf gebruik ik een craft zeem onderbroek met een gewone broek er over heen. Maar een gewoone zeembroek werkt ook goed. Hoe dan ook een een zeem wel aan te raden, zeker op wat langere afstanden.
Als fiets shirt gebruik ik zelf goedkope hardloop shirtjes van de perry. Die zitten lekker en zijn behoorlijk luchtig. En zijn vooral een heel stuk goedkoper dan een echt fiets shirt. Ook dit is vrij persoonlijk en een overweging tussen prijs en gewicht vooral.
Ik gebruik wel een craf pro cool ondershirt, zeker op warme dagen scheeld dat heel veel. En eht zit gewoon erg lekker.

Fiets schoenen zijn met normale pedalen niet echt nodig. Iets van gympen is wel prettig. Maar hoeven ook niet de meest luxe te zijn of zo.
Helm zal ik wel aan moeten wennen, maar begrijp dat het belangrijk is :) (Ik verdien mijn geld met mijn hersenen als ICT-er) Moet nog eens zien wat voor fietsbroeken ze daar hebben, ben wel van plan wat kilometers te maken en wil nog wel kunnen zitten daarna! Shirt lijkt me wel belangrijk om dat goed te hebben, zo'n pro cool iets is dan wel handig met dit weer :) Kan wel mijn Air Max-jes aan doen met fietsen, maar zal dan toch maar kijken voor iets stevigers. (?)

Ben erg benieuwd naar hoe de Scott zal fietsen, had nu (bijna twee maand) een Target ATB om te kijken of ik de sport leuk zou vinden en die is kwalitatief toch wel iets minder...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Toch vandaag maar een fiets gekocht. Er stond een knappe Giant Rincon te koop sinds gister, was hier om de hoel.

Fiets prima, echter paar dingen zijn wel rap aan vervanging toe;
Achter derrie (zit nu om wat voor reden dan ook een Shimano SIS op).
Voor Derrie, is nu Shimano S50...zoals die origineel op de Rincon hoort.
Crankset (Ook deze Shimano SIS).

Wat zou dit max. mogen kosten, goede gebruikte onderdelen?
Hoeft niet het beste van het beste te zijn, SLX zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pics! :P

Overigens verbaasd het me dat de derrie aan vervanging toe is. In mijn bijna 20 jarige ervaring met fietsen die versnellingen hebben, heb ik nog maar 1x een kapotte derrie gehad; ketting die het metaal kapot had gesleten. Maar dit was dan ook een fiets van al een jaar of 20 oud toendertijd! Met beetje stellen/buigen moet je een heel eind kunnen komen, of hij moet echt een zware klap gehad hebben.

Derailleur achter is een ander verhaal. Al zijn mijn huidige ervaringen ook dat ze behoorlijk lang mee kunnen. evt nieuwe tandwieletjes erin en de boel schoonmaken doet al aardig wat. Ook een nieuwe casette en een nieuwe ketting kunnen letterlijk weer de boel als nieuw laten aanvoelen. Mits je de boel goed weet af te stellen natuurlijk ;)

Mochten beiden naar de haaien zijn, dan is er waarschijnlijk ook niet zachtzinnig met de fiets omgegaan. In dat geval loop ik somehow ook niet echt warm om de fiets dan te kopen ;). (al kun je de koop waarschijnlijk niet meer terugdraaien gok ik...)

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 24-08-2009 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Nou kijk, de fiets is in prima staat. Alleen zit er een achter derrie op die ook op mijn Raleigh zit. (uit 1997 ofzo dus). Zie foto's hiervoor ;)

Voor derrie is opzich ook geen noodzaak, maar als ik dan toch bezig ben en iemand toevallig een leuk setje heeft liggen :)

Zei tegen Jazzper ook al, dat ik niet weer op zo'n korte termijn en gehaast bij een fiets ga kijken. Maar goed, beter nu op mn bek dan als het een nieuwe fiets betreft ;)

Casette is in goede staat, ketting en crankset moeten vervangen worden. En de achter derrie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren een rondje gedaan van een kleine 64 km met een gemiddelde van 24,1 per uur. Was niet echt moe, maar wel behoorlijk pijn in de benen + bips. Doel is om ooit eens een marathon te fietsen, maar dan zal ik toch eerst eens moeten leren om rustiger te fietsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

AgoNitE schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:37:
Casette is in goede staat, ketting en crankset moeten vervangen worden. En de achter derrie dus.
Meestal (heb zelf nog nooit anders meegemaakt) worden ketting en casette tegelijkertijd vervangen.... Grote kans dat ie op korte termijn alsnog gaat doortrappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
jules schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

Meestal (heb zelf nog nooit anders meegemaakt) worden ketting en casette tegelijkertijd vervangen.... Grote kans dat ie op korte termijn alsnog gaat doortrappen..
Hm ok, staat me wel iets van bij inderdaad, ik zal vanmiddag eens foto's maken trouwens! Niet schrikken...ketting/achterderrie/crankset horen niet op deze fiets te zitten. Door deze reden is dus de casette in betere staat dan de ketting. Crankset is echt in slechte staat.

En derialleur hanger kan ik in Winschoten krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:52

MBV

een derrailleurhanger die bij jouw fiets past? Er zijn er namelijk ruwweg net zoveel verschillende als er types frames zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
In Winschoten zit een Giant dealer..algemene types heeft hij op voorraad. En anders is bestellen geen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:54
Weet iemand nog een niet zo standaard mountainbike locatie in de ardenne? (enigszins uit de buurt van Spa-Franchorchamps ivm f1)
Ben niet zo'n fietsert maar de andere heren wel en wil ook wel wat aandragen :P na wat googlen niet veel wijzer, ook omdat ik geen flauw idee heb wat qua locatie wat soeps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Net even snel wat foto's gemaakt.
Hoe meer ik er naar kijk, qua frame en de staat ervan. Hoe meer ik denk dat ik gister enigzins mn hoofd er niet helemaal bij had...
Maar goed het is een fiets om een beetje te zien of ik het leuk vind..en er komen nog andere onderdelen op.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/Giant/thumb24082009066.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/Giant/thumb24082009067.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/Giant/thumb24082009068.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/Giant/thumb24082009069.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/Giant/thumb24082009071.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/Giant/thumb24082009073.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/Giant/thumb24082009074.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mwah valt me mee. Sowieso originele kleur. vind het wel mooi. Belangrijkste is
- poetsen als een dolle
- die pat erop
- mooie derailleur achter erop en evt voor
- corky disc achter de cassette weghalen
- bashring weghalen
- en als het begint te dansen cassette + ketting

fietst leunt ook raar ver achterover. Alsof er ooit geen geveerde vork zat en er een onder gezet is. Ik zou zadel waterpas zetten en de stuurpen omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hmhm ok, had een andere reactie verwacht.
Vind wel dat het frame hier en daar wat beschadigingen heeft eigenlijk.

Ik ben bang dat ik in mn enthousiasme eigenlijk te snel de deal heb afgemaakt zonder ook maar verder te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

idd, poetsen als een dolle (zorgt er onder andere voor dat je minder vieze handen krijgt tijdens het sleutelen ;) )

Trapt hij door? Ratelt hij en trapt hij door? Ratelt hij alleen?

Als een derailleur niet goed staat afgesteld en hij wel eens per ongeluk naar een ander tandje gaat terwijl je met je volle gewicht op de pedalen staat, dan is dat niet helemaal jofel voor je ketting. Dit kan zich uiten in schakeltjes die minder snel of zelfs helemaal niet meer bewegen tov elkaar. Dit heeft weer gevolg dat je casette en tandwielen eerder slijten.

Het is dus zaak dat de boel goed afgesteld staat. Wat ik al eerder zei, schoonmaken is ook belangrijk, dat kan een wereld van verschil zijn!

Die derailleur heeft volgens mij wat klappen gehad, maar dat is moeilijk te zien vanaf de foto's. De derrie ziet er in mijn optiek nog prima uit.

Voordat je de derailleur schoonmaakt lijkt het me handig om een beetje uit te zoeken of ie niet lekker meer werkt vanwege de klappen, of omdat ie niet goed is onderhouden.

Kwa ketting en casette, trapt hij door, ratelt en trapt hij door of ratelt hij alleen? De casette heeft wat slijtage verschijnselen, kan niet goed beoordelen vanaf de foto of hij nog goed werkt of niet.

De foto van bovenaf van het crankstel laat je volgens mij zien dat de tandjes daar aardig zijn omgebogen :X. Dan moet je idd iets anders erop zetten en dan word het al snel een duur geintje. Wellicht dat je nog met de verkoper erover kunt onderhandelen, dat je dat op het moment van verkoop over het hoofd gezien hebt en dat hij het gebrek niet gemeld heeft. Deze "schade" kan de waarde nl aardig omlaag halen.

Geen idee wat je er zo voor betaald hebt, maar ik zou er wellicht € 50,- aan uitgegeven hebben en € 75,- als de voorvork nog in goede staat is (heb daar echter de ballen verstand van :P )

ps Jazzper, had om z'n minst verwacht dat je een opmerking over die standaard had gemaakt. Want die moet er echt absoluut vanaf :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

noem die bedragen nou niet, daar krijgt hij het spaans benauwd van (ik ken de prijs :p))

damn.. die standaard heb ik helemaal niet gezien! eraf idd! Die pedalen zijn ook wel vrij stads. Zou minstens de reflectoren eruit wippen of anders andere pedalen. Die van de Lidl recentelijk voor 9 euro met SPD aan een kant hadden mooi gepast (Wellgo Lu-998)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AgoNitE schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:33:
Hmhm ok, had een andere reactie verwacht.
Vind wel dat het frame hier en daar wat beschadigingen heeft eigenlijk.

Ik ben bang dat ik in mn enthousiasme eigenlijk te snel de deal heb afgemaakt zonder ook maar verder te kijken..
Tja beschadigingen boeien niet zo, moet je mijn frame eens zien na 2 jaar oefenen. ;)

Maar frame is wel iets waar je op verder kan bouwen, begin eens met wat klein spul te vervangen, eventueel wat meer upgraden en een complete schakel groep nieuw erop van shimano, deore is bv al leuk spul en je hebt een erg goed beginners fietsje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
pjlgt schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:59:
Gisteren een rondje gedaan van een kleine 64 km met een gemiddelde van 24,1 per uur. Was niet echt moe, maar wel behoorlijk pijn in de benen + bips. Doel is om ooit eens een marathon te fietsen, maar dan zal ik toch eerst eens moeten leren om rustiger te fietsen. :P
Vlak of heuvelachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Jullie zullen me nu allemaal wel een draaikont vinden, maar ik heb de fiets retour gedaan en mijn geld terug gekregen. Deels mijn eigen schuld dat ik bij de verkoper thuis niet goed naar de fiets gekeken heeft. Maar zoals ik eerder vermeldde, de verkoper had om half 3 en afspraak, ik was er om half 3 maar hij deed niet open deurbel kapot. Toen ben ik in sneltempo en tweede keer heen gefietst, rondje op de fiets gefiets..wel vluchtig alles bekeken..maar niet echt met een scherpe blik. Misschien iets te enthousiast.

Ik heb nu 2 ideeën;
1. Mijn budget toch iets aanpassen (ben er wel achter dat je binnen mijn eerste budget gewoon geluk moet hebben).
2. 1 maand wachten, moet nog 2 weken werken, daarna 3 weken Turkije. In de 2 weken voorafgaand aan Turkije heb ik elk weekend een volle agenda dus kom ik toch niet aan de fiets toe. Hiermee zou ik een budget over hebben van zon 300,- (wel iets meer, maar schoenen/helm etc. is ook wel handig zo in het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

arg draaikont! Vond het zo'n slechte deal nog niet hoor. Moest wel wat kleine dingetjes gebeuren maar ik was er tevreden mee geweest. Misschien nog wat geld terug ivm die pat die miste maar verder.

nou verder kijken maar he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Dat was misschien zo, maar als ik zie wat voor prijzen er hier voorbij komen. Ik kreeg het niet spaans benauwd, maar dat was ik al ;)

Nee maar, ik wil best sleutelen. Maar voor 150 een fiets kopen en er meteen al een redelijk bedrag tegen aan gooien om er uberhaupt normaal op te kunnen fietsen. Ketting liep er bv af bij achteruit trappen door de verkeerde derrie.

Bij mijn ouders in de buurt heb ik wel een leuke Trek 7000 zien staan, dat probeer ik nog, en die Trek 4500 die ik jou liet zien. Als beide niks zijn wordt het budget verhoogd en kijk ik in oktober wel eens weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Oef, € 150,- was best veel ja... Gelukkig dat je hem teruggebracht hebt en dat de verkoper coullant was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Grootste gedeelte vlak. Hier en daar wel wat klimmetjes, maar dat mag geen naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
jules schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:18:
Oef, € 150,- was best veel ja... Gelukkig dat je hem teruggebracht hebt en dat de verkoper coullant was :)
Mja geluk mee gehad ook...Nou ja, wat geleerd...
Bedenk me ook net dat ik Jazzper een bedrag van 125 heb genoemd volgens mij...zat met allemaal bedragen in mn hoofd zondag. Had in eerste instantie 125 geboden, verkoper had de fiets 1 jaar in zn bezit en maar 4x op gefietst.

[ Voor 29% gewijzigd door agoNITE op 25-08-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dat hij er 4x op gefietst heeft zal best, maar de eigenaar ervoor toch wel meer aan de drivetrain te zien. Of als hij 1e eigenaar is heeft hij meer gefietst
Of hij heeft hem bar slecht onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Jazzper schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:58:
dat hij er 4x op gefietst heeft zal best, maar de eigenaar ervoor toch wel meer aan de drivetrain te zien. Of als hij 1e eigenaar is heeft hij meer gefietst
Of hij heeft hem bar slecht onderhouden
Nah het was niet iemand die er veel over wist te vertellen. Hij zei ook nog dat hij het niet erg vond, voor hem moet een fiets fietsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja voor 150 euro voor zo'n wrak, dan zou ik hem ook hebben terug gebracht. Wel netjes van de verkoper trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Joopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:59:
Sja voor 150 euro voor zo'n wrak, dan zou ik hem ook hebben terug gebracht. Wel netjes van de verkoper trouwens. :)
Iemand bekend met het merk Focus? Ben wel benieuwd of de vraagprijs van 200,- bij deze fiets past:
http://link.marktplaats.nl/271381687

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Focus zijn erg goeie fietsen, iets minder bekend maar erg goed merk.

Die jij liet zien heeft een maat L frame, dus als je rond de 1.80-1.85 zit, dan zit je goed.
Afmontage is zeker netjes, voorvork weet ik niet welk model het is maar zo slecht zal het niet zijn. Verder leuk fietsje, als het schakel spul maar goed is kun je daar veel lol mee hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Joopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:56:
Focus zijn erg goeie fietsen, iets minder bekend maar erg goed merk.

Die jij liet zien heeft een maat L frame, dus als je rond de 1.80-1.85 zit, dan zit je goed.
Afmontage is zeker netjes, voorvork weet ik niet welk model het is maar zo slecht zal het niet zijn. Verder leuk fietsje, als het schakel spul maar goed is kun je daar veel lol mee hebben!
Ben zelf 1,83...dus zit wel goed :) Voorvork is een SR Suntour XC 60...had beter gekunt, maar goed. Upgrade komen met de tijd wel :)
Vind jij 200 een goede prijs?

Edit: Heb een paar foto's nog gekregen trouwens, van casette, achterderrie en vork.
http://members.home.nl/rinkejan/Focus/

Oh trouwens, nog een vraag. Een Bulls Competition 5.50...in erg goede staat. Ken het merk niet eigenlijk, is dat een beetje degelijk?

[ Voor 17% gewijzigd door agoNITE op 25-08-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:40
AgoNitE schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:03:
[...]

Ben zelf 1,83...dus zit wel goed :) Voorvork is een SR Suntour XC 60...had beter gekunt, maar goed. Upgrade komen met de tijd wel :)
Vind jij 200 een goede prijs?

Edit: Heb een paar foto's nog gekregen trouwens, van casette, achterderrie en vork.
http://members.home.nl/rinkejan/Focus/

Oh trouwens, nog een vraag. Een Bulls Competition 5.50...in erg goede staat. Ken het merk niet eigenlijk, is dat een beetje degelijk?
Over de Focus kan ik enkel maar zeggen wat Jopie ook al zei. Beetje oud misschien (21 speed) maar absoluut wel de moeite. Je kunt altijd nog een tegenbod doen.

En Bulls is ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
maartend schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:35:
[...]

Over de Focus kan ik enkel maar zeggen wat Jopie ook al zei. Beetje oud misschien (21 speed) maar absoluut wel de moeite. Je kunt altijd nog een tegenbod doen.

En Bulls is ook niet slecht.
Owja sorry, de Focus is 24 speed (is te zien op 1 van de foto's die ik nog postte trouwens :) ). De bulls ziet er nagenoeg nieuw uit, verkoper heeft hem voor op vakantie aangeschaft, wil hem nu kwijt.

http://link.marktplaats.nl/268847595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die bulls is een stuk beter zelfs als de focus en de 200 euro cht waard, bij de focus zou ik flink minder gaan bieden zelfs! Aardig wat slijtage sporen, dus als je die bulls kan kragen heb je daar een betere deal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
[quote]weegt minder dan tien kilo[\quote]

dat geloof ik toch niet helemaal :P
het zadel alleen al weegt meer volgens mij ;)

maar opzich... reflectoren, bagagerek en standaard er af en dan een ander zadel en stuurpen en je hebt wel een leuk fietsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Vond dat ook een mooie prijs...en inderdaad de stuurpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
AgoNitE schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:38:
[...]

Owja sorry, de Focus is 24 speed (is te zien op 1 van de foto's die ik nog postte trouwens :) ). De bulls ziet er nagenoeg nieuw uit, verkoper heeft hem voor op vakantie aangeschaft, wil hem nu kwijt.

http://link.marktplaats.nl/268847595
Bike uit ong 2007, kostte toen rond de 700 euro. Minder dan 10 kilo is grote klep, minder dan 12 is gioed mogelijk. Ik zou voor die Bulls gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hmhm, krijg helaas nog geen reactie van de verkoper...
Probeer hem zo eens te bellen :p

Edit: contact met de verkoper, deore xt achter derrie, wel suntour voorvork...hij zegt dat de fiets 5 jaar oud is. Kan dit kloppen?

Nog 1 fiets trouwens...vraagprijs 175,-
Wel een oude fiets, maar voor zover ik kan zien wel redelijke afmontage:
http://link.marktplaats.nl/272475291

Ook bij deze de vraag, goede keus. Zo ja, is de fiets 175 waard?

[ Voor 18% gewijzigd door agoNITE op 25-08-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bulls had vroeger wat moeite met de verhoudingen van het frame, Focus had dat eerder voor elkaar. Afmontage was altijd al goed, maar pas in 2008 met de Copperhead kregen ze positieve reviews vziw. En vervolgens kregen ze zoveel vraag dat de Copperhead 3 disc bijna nergens leverbaar was :+

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 25-08-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Haha. nah ik vind die comp 5.50 er goed uitzien. Ga morgen avond kijken.
Trek 6000, Rock Shox voorvork...15 minuten rijden vanaf mn woning, ga ik morgen even kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door agoNITE op 25-08-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Waarom streep je die Trek 4500 weg?

Die Bulls ziet er netter uit. En qua foto's en accessoires kun je gokken dat de verkoper er weinig verstand van heeft ;)
Die Focus is wel erg afgeragd volgens mij

Wat is er met die Trek 7000 die je me DM-de maar hier niet post? Die vind ik ook nog wel stoer. Alleen raar dat die 2x9 heeft ipv 3x9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Die verkoper had nog niet gereageerd...beetje sneu om hier te posten en dan blijkt ie al weg te zijn ;)
Maar hij is er nog!
Zal de linkjes ff posten...raak zelf het overzicht een beetje kwijt, die Bull...twijfel bv ineens aan de kleur! Net zo schreeuwend rood als een ferrari van een kerel van 50+ die denkt jong te zijn :p

Hier ga ik morgenavond even kijken(Trek 6000):
http://link.marktplaats.nl/273682256
(Zie alleen net dat hij waarschijnlijk te klein is, 45cm.)

Deze verkoper reageert echt net, gevraagd naar de versnellingen etc...(Trek 7000):
http://link.marktplaats.nl/268299056

Hier ga ik donderdag kijken (Trek 4500 alpha):
http://link.marktplaats.nl/272475291
(Vind bij deze de stuurstang nogal ver uitsteken...)

De 4500 kan ik voor 175,- meenemen
De 6000 voor 200,-
De 7000 is wat beschadigd, hoop daar nog iets van de prijs af te kunnen krijgen.

Bij de Bulls zit geen bagage drager meer, wel een lelijk zadel tho...

Edit: Merk wel dat ik heel erg naar Trek toetrek trouwens..
Edit2 : http://link.marktplaats.nl/272036195 & ook de Trek 950 voor 250 p/s

[ Voor 6% gewijzigd door agoNITE op 25-08-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

45 cm is echt te klein ja vooor 1.83. ;)

Persoonlijk zover dit lijstje zou ik voor de bulls gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
http://link.marktplaats.nl/269865646
Gaf iemand op mtbforum door...k weet niet, zon fully, en de kleur :p

http://link.marktplaats.nl/271344736
250, in Groningen...om de hoek dus.

[ Voor 26% gewijzigd door agoNITE op 25-08-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die Rockhopper is ook nog wel leuk (maar ja dat zegt een eigenaar van, sinds vanavond, twee (2) rockhoppers ;))

die be one ben ik niet zo van
die cannondale ook nog wel leuk
en treks bijna altijd prima he
en ja die bulls is een goede keuzee

leuk he dat uitzoeken. En dan zeggen ze dat vrouwen erg zijn met laarzen uitzoeken enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Jazzper schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:16:
Die Rockhopper is ook nog wel leuk (maar ja dat zegt een eigenaar van, sinds vanavond, twee (2) rockhoppers ;))

die be one ben ik niet zo van
die cannondale ook nog wel leuk
en treks bijna altijd prima he
en ja die bulls is een goede keuzee

leuk he dat uitzoeken. En dan zeggen ze dat vrouwen erg zijn met laarzen uitzoeken enzo ;)
Die Specialized vind ik ook leuk..maar volgens mij ook wel op leeftijd, of niet ?
Cannondale ken ik niet zo..weet ook niet hoe oud etc...
Treks inderdaad leuk, maar pff welke is de beste keuze :p
Bulls is goede keuze..maar weet niet of het mn favo is.
Ook jammer dat die Focus er volgens jou afgeragd uitziet, vind ik ook een erg mooie fiets namelijk.
Qua looks wel mn voorkeur eigenlijk.
(wat je zegt, net vrouwen ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door agoNITE op 25-08-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

die rockhopper is van circa 2000
je kan op bikepedia van bijna alle fietsen van na 1995 tot nu opzoeken wel model het is! dan kun je kijken welke het specifiek is. Moet je alleen wel gokken of de onderdelen origineel zijn.

Die Focus zou je moeten zien, maar lijkt idd wel de nodige lakschade te hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
Ik heb een nieuw frame op mijn verlanglijstje staan, kwam hem vandaag tegen en is eigenlijk een ideaal frame voor naast de singlespeed (welke ik voor normale XC rondjes wil gaan gebruiken)

On-One 456 Summer Season:
Afbeeldingslocatie: http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/FROO456SSF.jpg
http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/456_Summer_Season.html

een stalen All-Mountain Hardtail
lekker stevig dus, ideaal voor mij :+

wil hem op gaan bouwen met de groep van mijn Specialized en met een 110-140mm vork (U-Turn of iets dergelijks, on the fly veerweg instellen in ieder geval)

ik hoop dat het een beetje mee zit met de verkoop van auto's/auto onderdelen. Dan kan ik deze sneller kopen namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi frame Skuzz, kun je veel lol van hebben.

En AgoNitE Besteed liever het geld wat je hebt aan een goede fully zou ik zeggen. ;)

Specialized zou ik afstrepen, cannondale ook, be one ook, focus zou ik ook afstrepen, trek kan, bull lijkt mij de beste optie. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 25-08-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
en ik zal je weer een andere tip geven AgoNitE, met zo'n budget zou ik voor een fiets gaan zonder vering, lekker star allemaal. Een gare vork (die je met dit budget nog wel eens tegenkomt) heb je minder aan dan een vaste vork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja idd, maar als ie voor niet al teveel een goeie fiets kan kopen met goede voorvork, zou ik dat ook zeker doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Skuzz: die spoeling is wel erg dun. En een nieuwe, werkende suntour-voorvork kost in Duitsland ook maar een paar tientjes. De oude kan je ook makkelijk uit elkaar schroeven, even schoonmaken en dikke kans dat hij weer werkt.

Ik heb trouwens een 28" suntour voorvork (voor cross-hybrides) liggen waar ik dat op heb uitgeprobeerd. Staat is niet echt geweldig (licht roestige poten, in elkaar gezet met alleen lagervet ertussen, glijlagers een beetje versleten), maar als iemand zijn knutselskills erop los wil laten: be my guest. Gratis ophalen in Eindhoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Bij deze zal ik mijn foto's maar eens plaatsen van mijn tripje naar het Gardameer in juli. Aangezien ik te lui ben om ze op een deftige host te plaatsen zullen jullie het moeten doen met de facebook links. Als ze niet werken hoor ik het wel zeker? :)

Garda deel 1
Garda deel 2

Het was daar in ieder geval schitterend. Fantastisch weer, plezant om te biken en het hotel was absoluut super (Hotel Picolo Mondo in Torbole, op 50m van Mecki's)!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooi fietsen daar! Gaan zeker ook heel wat bidonnetjes doorheen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Ziet er goed uit. Wil ook nog een keer die kant op op vakantie, uiteraard fiets mee. Vriendin is alleen meer van de vliegvakanties, dus 1000+ km in de auto is aan haar niet zo besteed. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ik denk dat ik toch maar eens verder ga kijken buiten de provincie ook.
Kom ineens veel leukere fietsen tegen:
http://link.marktplaats.nl/269027333
http://link.marktplaats.nl/270819634
http://link.marktplaats.nl/274225259
http://link.marktplaats.nl/271260375

Vind ze qua looks/kleur allemaal even mooi...ben alleen benieuwd wat de verkoper van de Gary FIsher en de GT voor bodemprijs in gedachten hebben :P De Cube is voor mij 5 uur rijden heen en terug, toch wel een bezwaar helaas.

Trouwens Jazzper, wat voor fiets heb je nou weer gekocht dan ? :p

[ Voor 3% gewijzigd door agoNITE op 26-08-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Jazzper schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:36:
mooi fietsen daar! Gaan zeker ook heel wat bidonnetjesCamelback's doorheen of niet?
Het is er lekker warm ja maar nog veel draaglijker als in het zuiden van Frankrijk. Aan het Gardameer heb je nog een frisse bries of wat schaduw van de bomen, in de provence is er niets van frisse wind en schaduw al helemaal niet.
Aan het Gardameer had ik altijd wel genoeg water bij behalve 1 keer, op weg naar Passo Rochetta zonder gevallen en daarboven was er ook geen water. Gelukkig was het dan alleen nog maar vlak of naar beneden dus dat viel nog wel mee.

Die Camelback vind ik echt veel handiger als zo'n drinkbussen. Er kan veel meer water in, het smaakt niet naar plastiek, het blijft relatief koel (door de isolatie in de rugzak) en je kan er ineens ook eten/plakgerief/kaart/geld/(sigaretten :X )/GSM/etc. in kwijt. Ondanks een pak gewicht op je rug voel je het amper en oké ja je zweet wat dan maar mijn T-shirt was toch elke rit doorweekt van het zweet dus who-cares.
pjlgt schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:39:
Ziet er goed uit. Wil ook nog een keer die kant op op vakantie, uiteraard fiets mee. Vriendin is alleen meer van de vliegvakanties, dus 1000+ km in de auto is aan haar niet zo besteed. :>
Kan je toch simpel oplossen, je vriendin met het vliegtuig en jij met de auto+fiets+baggage. Dan kan je daar ook af en toe iets gaan bezichtigen dat wat verder weg is. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Jegapia op 26-08-2009 09:04 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Die Giant is niet verkeerd als startframe. Heb je wel gelijk carbon, wel goed nakijken op beschadegingen. Vork is niet alles, beetje suntour kwaliteit (maar ik ben bevooroordeeld, rij zelf met een lefty rond).

max 250 bieden, mits alles goed te gebruiken is en als je dan moet onderhouden spul vervangen door wat ander materiaal/beter materiaal.

GT, GF enzo zijn natuurlijk ook mooi, maar Giant heeft echt wel waar voor zijn geld, raadde mensen vroeger vaak een Giant aan als eerste fiets. En nogmaals, je hebt dan wel carbon. Lekker racy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
maartend schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:40:
Die Giant is niet verkeerd als startframe. Heb je wel gelijk carbon, wel goed nakijken op beschadegingen. Vork is niet alles, beetje suntour kwaliteit (maar ik ben bevooroordeeld, rij zelf met een lefty rond).

max 250 bieden, mits alles goed te gebruiken is en als je dan moet onderhouden spul vervangen door wat ander materiaal/beter materiaal.

GT, GF enzo zijn natuurlijk ook mooi, maar Giant heeft echt wel waar voor zijn geld, raadde mensen vroeger vaak een Giant aan als eerste fiets. En nogmaals, je hebt dan wel carbon. Lekker racy
Die GF mag ik overnemen voor 175, alleen voor derrie is aan vervanging toe. Dit vind ik wel 1 van de mooiere fietsen die ik postte. Is dit een goede prijs voor een dergelijke fiets? Moet er een redelijk stukje voor reizen namelijk...
De Cadex mag ik voor 265 overnemen...nou zegt het mij niet zoveel dat het frame Carbon is, maar afmontage ziet er ook goed uit...mijn gevoel zegt wel de GF trouwens, dan houd ik nog wat geld over voor een helmpje/schoenen ofzo.

Hoe vaker ik de laatste paar posts lees, hoe vaker ik Girlfriend in GF lees :X

[ Voor 3% gewijzigd door agoNITE op 26-08-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Je moet dat kopen waar jij je goed bij voelt, anders hebben wij het gedaan.
En sowieso eerst proberen. Zittie lekker, geen rugpijn, rammelt voorvork niet, veertie goed, schakelttie goed, of schit de ketting over de tandwielen.

Kijk, wij kunnen niet voor je beslissen en de prijs is afhankelijk van de staat en de onderdelen en de leeftijd.
De marges in de vraagprijzen van de bikes die je laat zien liggen zo dicht bij elkaar dat ik er vanaf afstand geen oordeel over kan geven.

Het zijn allemaal prijzen binnen de grenzen van het normale.

P.s. het feit dat je aangeeft cannondale niet te kennen is niet echt een pluspunt voor je >:)

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 26-08-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
maartend schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:04:
Je moet dat kopen waar jij je goed bij voelt, anders hebben wij het gedaan.
En sowieso eerst proberen. Zittie lekker, geen rugpijn, rammelt voorvork niet, veertie goed, schakelttie goed, of schit de ketting over de tandwielen.

Kijk, wij kunnen niet voor je beslissen en de prijs is afhankelijk van de staat en de onderdelen en de leeftijd.
De marges in de vraagprijzen van de bikes die je laat zien liggen zo dicht bij elkaar dat ik er vanaf afstand geen oordeel over kan geven.

Het zijn allemaal prijzen binnen de grenzen van het normale.

P.s. het feit dat je aangeeft cannondale niet te kennen is niet echt een pluspunt voor je >:)
Hehehe, mja n00b he ! uhoh een tweaker term in het mtb topic ;)
Maar verkoper van de GF is erg vriendelijk en eerlijk. Ik had dus 200 geboden, hij zegt voor 175 mag je hem ophalen. Tis meestal voor 225 mag je hem ophalen zegmaar ;)
Met de trein ben ik zo'n 3 uur onderweg via zwolle. Maar ff een goed slot mee voor die bike eventueel in de trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Agonite: Gewoon tegenover je fiets gaan zitten of zorgen dat je hem in de gaten kan houden bij de stations. Aangezien je je fiets toch niet vast kan maken aan de trein met een goed slot (oogjes zijn veel te klein) maakt het soort slot niet echt uit: je kan hem er toch uit tillen.
Jegapia schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:01:
[...]

Het is er lekker warm ja maar nog veel draaglijker als in het zuiden van Frankrijk. Aan het Gardameer heb je nog een frisse bries of wat schaduw van de bomen, in de provence is er niets van frisse wind en schaduw al helemaal niet.
Dan heb je mazzel gehad. Toen ik de Tremalzo op fietste (http://mtb.mvdvlist.nl) heb ik daar niks van gemerkt. Maar ik kan me ook uit zuid-frankrijk nog een heel vervelend ritje omhoog herinneren...
Die Camelback vind ik echt veel handiger als zo'n drinkbussen. Er kan veel meer water in, het smaakt niet naar plastiek, het blijft relatief koel (door de isolatie in de rugzak) en je kan er ineens ook eten/plakgerief/kaart/geld/(sigaretten :X )/GSM/etc. in kwijt. Ondanks een pak gewicht op je rug voel je het amper en oké ja je zweet wat dan maar mijn T-shirt was toch elke rit doorweekt van het zweet dus who-cares.
Dat zweten is heel herkenbaar ;). Ik heb toen wel mijn bidon leren waarderen: als je door een dorpje heen fietst kan je makkelijk je bidon bijvullen. Ik dronk altijd eerst mijn bidon leeg, en begon daarna pas aan mijn camelbak.
maartend schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:40:
Oude carbon-frames zijn niet lichter dan nieuwe alu-frames, en het gaf/geeft wel meer risico op onzichtbare beschadigingen. Aan de andere kant: mijn oom van 150 kg o.i.d. fietst vrolijk op een Peugeot carbon MTB rond, en dat blijft heel :X No way dat hij op mijn fiets mag rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Dat bij de fiets blijven bdenk ik me ook net, mocht ik hem meenemen natuurlijk.
Die Cadex weet ik zo net nog niet, erg leuke fiets, misschien ook een leuk beginners frame.

De GF vind ik de mooiste kleur hebben, ben wel een sucker voor die kleur blauw. En misschien wel overbodig, maar het contact met de aanbieder verloopt ook het prettigst...vind ik zelf heel belangrijk.
Verkoper van de Cadex komt over alsof hij een fiets heeft die vroeger veel geld waard is geweest, dit nu ook nog op moet brengen. Ook al is deze fiets erg dichtbij te koop...265 vind ik teveel, beetje boven mn budget ook eigenlijk.

Tegenover de Trek 4500 Alpha eerder in dit topic voor 175, spreekt ook de GF me het meest aan.
Maar goed, zaterdag kijken! eerder kan ik toch geen oordeel geven :)

Wat ik trouwens wel hoop is dat ik volgende week gewoon een fiets heb, en niet meer het hele topic vervuil met vragen etc...en gewoon lekker kan poetsen/fietsen/sleutelen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

... om vervolgens het topic vol te spammen met sleutelvragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hahaha, nee nee! sleutelen kan ik dan weer wel..althans, dat wijs zichzelf wel enigzins.
En ene Jazzper heeft mij ooit gezegd vragen gewoon via DM voor te leggen...dus ja, niet zoveel spam hier, des te meer in zijn inbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
spam er maar gewoon op los hier hoor :P
wie weet is het ook interessant voor andere lezers :)

maar voelt zich nog steeds niemand geroepen om een nieuw deeltje te starten? deze zit toch al weer even vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm ben niet zo'n held in TS maken. Hoe kom ik bv aan de huidige inhoud van de TS?
Wat moet eraan toegevoegd worden naast een link naar dit deel? Fietsenlijst updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
aan de huidige inhoud kun je komen door op het "View" knopje te duwen ;)
en de code is nu wel helemaal netjes, als je het copy-paste in kladblok dat staan het mooi duidelijk onder elkaar.

en veel weer als de fietsenlijst updaten zal het niet zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Skuzz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:49:
aan de huidige inhoud kun je komen door op het "View" knopje te duwen ;)
en de code is nu wel helemaal netjes, als je het copy-paste in kladblok dat staan het mooi duidelijk onder elkaar.

en veel weer als de fietsenlijst updaten zal het niet zijn denk ik
Nee precies...nou ik wil er vanavond opzich wel eens voor gaan zitten! Mijn bijdrage om mijn gezeur en gevraag hier een beetje goed te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
super!

veel werk is het niet, maar ik vind wel dat iedereen het wel eens mag doen zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hier een recentere foto van mijn Focus Whistler 08 in zomer-mode. Niet op de foto, maar inmiddels wel gemonteerd zijn witte Wellgo-pedalen. :)

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/9857553.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 20-05 15:32

Impry

Rallymedia.nl

Ah, nu leg ik de link ;)
http://i31.tinypic.com/rlkpw8.jpg

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zitten meer dubbelgangers hier... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
jullie komen elkaar regelmatig tegen met fietsen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Fietsenlijst updaten, gewoon het topic doorstruinen? Of 1 oproep plaatsen dat men me kan DM'en als ze iets willen toevoegen/aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 20-05 15:32

Impry

Rallymedia.nl

Skuzz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:11:
jullie komen elkaar regelmatig tegen met fietsen ofzo?
Nee, had hem net een compliment gegeven over z'n fiets op een ander forum en wist niet dat hij hier ook zat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 26-08-2009 12:15 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Nu online
AgoNitE schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:15:
Fietsenlijst updaten, gewoon het topic doorstruinen? Of 1 oproep plaatsen dat men me kan DM'en als ze iets willen toevoegen/aanpassen?
ik heb erin gezet dat ze me moeten DM'en
doen ze dat niet? jammer dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

En toen was er een nieuw deel: Het grote mountainbike topic (deel 13)

Deze kan dus dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Nah, ik vind het goed hoor. Maar was al bezig met de huidig omzetten naar deel 13 :P
Dacht net al, toch per abuis topic aangemaakt?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39

charrel

Cortisol4life..

Dat wordt even niet meer fietsen in schoorl :(
http://www.nu.nl/algemeen...-bosbrand-in-schoorl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 09:43
Tjonge, ziet er ernstig uit en net nu ik er weer aan zat te denken dat ik toch die kant maar eens op moest. :)

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 20:35

Fisico

by Fabian

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.