Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste
Acties:
  • 591.877 views

Onderwerpen

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Respect voor dat. 125km op de MTB is echt een no go voor mij haha. Al zou ik 15 km/h gaan :)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:53
Galois schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:53:
Stond al een tijdje op mijn wensenlijst: alle MTB-routes van de UHR achter elkaar...
Heb je die als gpx? Lijkt me wel een toffe voor in de winter

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

bas-r schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:39:
[...]

Heb je die als gpx? Lijkt me wel een toffe voor in de winter
Als hij klaar is met fietsen kan je hem van strava plukken toch 😉

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• bas-r
Tylen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:19:
[...]

Als hij klaar is met fietsen kan je hem van strava plukken toch 😉
Ik meen dat je dat alleen met een premium account kunt bij andere accounts? Dat heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

bas-r schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:26:
[...]

Ik meen dat je dat alleen met een premium account kunt bij andere accounts? Dat heb ik niet.
Kan altijd. Maar dan nog, ik heb summit (nieuwe naam voor premium) dus kan het voor je doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:52
@bas-r check hier de eerste post. Staat een gpx in, 170 km :)

http://www.mountainbike.n...ewtopic.php?f=10&t=136305

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 08:55

Galois

1811 - 1832

Klopt. Dat kan alleen met premium... of summit :)

Ik heb een gpx-bestand gemaakt (aan elkaar geplakt van de uhr-website met door Komoot gemaakte verbindingsroutes met voor mij handige startpunten). Ik stuur ‘m je toe als in weer achter de pc zit...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• bas-r
Galois schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:31:
Klopt. Dat kan alleen met premium... of summit :)

Ik heb een gpx-bestand gemaakt (aan elkaar geplakt van de uhr-website met door Komoot gemaakte verbindingsroutes met voor mij handige startpunten). Ik stuur ‘m je toe als in weer achter de pc zit...
Tylen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:28:
[...]

Kan altijd. Maar dan nog, ik heb summit (nieuwe naam voor premium) dus kan het voor je doe.
En hierom houd ik van Tweakers! Wat een hulpvaardigheid. Allemaal 1000maal dank :)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Die van mij is HV, Zeist, Leersum, Amerongen. Lage Vuursche is nog dicht en die ‘kleintjes’ heb ik overgeslagen (vond dit al lang genoeg ;) ). Als het morgen bevalt, zal ik ‘m zeker uitbreiden... (maar 6-7 uur fietsen in m’n eentje vind ik ook wel lang genoeg... :) ).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Ruud
Btw @Galois 120km is zonder verbindingsroutes neem ik aan? Dat zijn de losse routes bij elkaar opgeteld.

Ah je vorige post geeft het antwoord al. Je gaat niet alle routes doen. Ik snap :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ruud op 30-08-2018 20:36 ]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 23:49
Ik heb de helft gefietst, vanaf m'n schoonouders in de Betuwe terug naar De Bilt. Via Rhenen, Amerongen, Leersum en Zeist, vond ik op zich eigenlijk nog wel goed te doen, maar dan heb je uiteraard wel de helling mee als je die kant op fietst.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Galois schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:53:
Stond al een tijdje op mijn wensenlijst: alle MTB-routes van de UHR achter elkaar... gaat morgen eindelijk gebeuren :)

Het zal zo’n 125 km zijn. Zou het met 3 vrienden doen, maar die haken af ‘toch te zwaar, toch teveel’. Dus alleen...

Ben heel benieuwd!
Ehm dan mis je er toch nog wel een aantal? Volgens mij is de kortste weg met alle rondjes iets van 180 :?

Oh wacht nieuw bericht, dus toch niet alle routes achter elkaar? :P

Maar veel succes! Staat hier ook nog op de bucketlist :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 30-08-2018 20:54 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, ik was wat enthousiast met m’n ‘alle’ :)

Doe nog wel een stukje Austerlitz erbij... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ga onder enig voorbehoud ook mee, vrijdag al een ride + BBQ met de vrijwilligers van de UHR en zaterdag Appelpop, dus geen idee hoe gaar ik zondagochtend ben :P maar lijkt me erg gezellig om aan te sluiten.

9 September rondje rijden Amerongen en/of Leersum.
Verzamelen om 10:00 op parkeerplaats Bergweg 10 in Amerongen. (https://goo.gl/maps/ugNBtmww4Ps)

- Tylen
- ElmarJ16
- JvS
- Prulleman
- Pimmetje651
- L0we (onder voorbehoud)
- joint_me (onder voorbehoud)
- drBunhead (onder voorbehoud)
- Rasko (onder voorbehoud)
- Demo (onder voorbehoud)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Al een aardig lijstje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
Heb nu 700km gefietst met de MTB (dus ook 700km in de laatste 20 jaar :p). En moet zeggen dat het steeds beter gaat.

Gisteren een 70km gereden, veel asfalt, fietswegen door de bos maar ook wat gravel en echte bospaden.
Was een zeer leuk ritje, jammer dat ik vergeten was de tour te starten op de Wahoo, uiteindelijk 55km geregistreerd op 2h25min (23 km/h gemiddeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:00
Vandaag veldslag om Norg fietsen. Is 100km. Maar daar komen nog wat kilometers bij voor heen en terugreis. Alvast een vroege oefening voor de Drenthe 200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Engineer Stewie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 07:42:
Heb nu 700km gefietst met de MTB (dus ook 700km in de laatste 20 jaar :p). En moet zeggen dat het steeds beter gaat.

Gisteren een 70km gereden, veel asfalt, fietswegen door de bos maar ook wat gravel en echte bospaden.
Was een zeer leuk ritje, jammer dat ik vergeten was de tour te starten op de Wahoo, uiteindelijk 55km geregistreerd op 2h25min (23 km/h gemiddeld).
Weet je wat de oplossing was voor de speling in je fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:34:
[...]

.... Lage Vuursche is nog dicht...
Nog steeds? Heb daar vanmiddag een mtb afspraak gepland, waar is dergelijke info te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Gotfather schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:34:
[...]

Nog steeds? Heb daar vanmiddag een mtb afspraak gepland, waar is dergelijke info te vinden?
Is weer open :) check Facebook

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud op 01-09-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gisteren was Lage Vuursche nog dicht :)

Maar inderdaad, gisteravond stond op de Facebookpagina van 'MTB Utrechtse Heuvelrug' dat alle routes weer open zijn, op een klein stukje Leersum na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik denk dat ik morgen rond lunch HV en LV ook ga doen ipv richting Amerongen (is namelijk meteen 15 a 20 min verder met de auto). Is te lang geleden dat ik deze routes heb gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:55
Gisteren Houffalize route 3, 5 en 1 gedaan (in die volgorde)... route 3 begint met 2 onmenselijke beklimmingen, vooral voor een beginner die niet weet wat hij moet verwachten. In de eerste beklimming moest ik afstappen en door de steilheid kon ik ook niet meer opstappen, dus maar lopend omhoog. Tweede beklimmen was ik zo buiten adem op 3/4e dat ik afgestapt ben en de rest omhoog ben gelopen. Daarna zijn alle beklimmingen wel te doen (of ik raakte gewend aan de steilheid en doseerde mijn krachten beter). Wat een verschil met de beklimmingen op de Veluwe die hooguit 100 meter lang stoempen zijn. Dan kun je gewoon tot de top doorbeuken en bovenop bijkomen. Maar in de Ardennen komt na ieder bochtje nog een stukje klimmen. :) Heb er van genoten. Route 1 was voornamelijk asfalt, dus die was niet zo speciaal, maar wel ff lekker om mee af te sluiten zodat ik echt het idee had alles uit mijn dag op en neer rijden gehaald te hebben. Totaal ruim 80km gemaakt en lekker frisse boslucht gesnoven :)

Thuisgekomen vanmorgen mijn fiets schoongemaakt en geprobeerd de achterderailleur in te stellen aan de hand van dit filmpje: YouTube: How to Adjust a Rear Derailleur – Limit Screws & Indexing .. ik had namelijk regelmatig problemen dat er niet geschakeld werd of een versnelling werd overgeslagen, hetgeen niet fijn is in een afdeling, maar al helemaal niet in een klim.
Tijdens deze "reparatie" kwam ik er achter dat er cable adjusters aan beide uiteinden kapot zijn. Hetgeen ik niet echt snap, aangezien ik sinds ik de fiets heb (ruim 1000km gereden in ongeveer 10 weken) geen 1 keer gevallen ben of ergens gruwelijk tegenaan gestoten ben. Wel af en toe een steen of tak die omhoog schiet, dus achter kan ik nog indenken dat er iets kapot is gegaan, maar bij het handvat snap ik het helemaal niet. Zelf heb ik er ook nog nooit aangezeten.

Achter (waar de kabel de derailleur "in" gaat) is dit dingetje gebroken, waardoor de kabel deels bloot ligt:
https://www.bike-discount...0-sealed-100-pieces-49927

Bij de shifter is de adjuster links op de foto gebroken (de vorm is zeg maar een paddestoel waarbij de steel van de paddestoel het schroefdraad is. De breuk is precies tussen de kop en de steel, dus het schroefgedeelte zit nog in de shifter).
https://bike.shimano.com/...slx-m7000/SL-M7000-L.html

Ik kan me zo voorstellen dat het feit dat deze gebroken zijn invloed hebben op het schakelen (alhoewel het schakelen wél goed lijkt te gaan als ik de fiets van de grond heb en handmatig trap en schakel zoals in het filmpje).

Mijn vraag: zijn deze onderdelen simpel te vervangen? Of moet ik dan gelijk de hele kabel vervangen (want dat zie ik niet zitten om zelf te doen :)). (en verder wilde ik gewoon even mijn verhaal kwijt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Gotfather schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:34:
[...]

Het laatste nieuws omtrent de routes op de Utrechtse Heuvelrug is altijd te vinden op facebook: https://www.facebook.com/MTBUtrechtseheuvelrug

Dit kan je ook gewoon bekijken zonder fb account.

@Galois Hoe ben je gevaren? :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Wyke volgens mij bedoel je dat stelschroefje op de shifter he. Die zal je vast los kunnen krijgen, moet je effe de inbus van je derailleur losdraaien (je ziet vanzelf aan de kabel waar die zat maar ff markeren is geen slecht idee) en dan zit je kabel wat losser. Dan kun je hem vervolgens uit je shifter klikken, oude stelschroef eruit, nieuwe erin, kabel weer vast, derailleurinbusje weer vast en klaar. Afhankelijk van hoeveel rek je nodig hebt kan het ook zo zijn dat je het kabelhusje bij je derailleur van de kabel af moet trekken. Dus ik zou bij voorbaat die ook een paar erbij nemen, kost toch niets.

Edit: deze dingetjes, heten dus kabeleind dopjes - https://www.futurumshop.n...pje-1-2-mm-100stuks.phtml

[ Voor 11% gewijzigd door Sp33dFr34k op 01-09-2018 18:09 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:55
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:07:
@Wyke volgens mij bedoel je dat stelschroefje op de shifter he. Die zal je vast los kunnen krijgen, moet je effe de inbus van je derailleur losdraaien (je ziet vanzelf aan de kabel waar die zat maar ff markeren is geen slecht idee) en dan zit je kabel wat losser. Dan kun je hem vervolgens uit je shifter klikken, oude stelschroef eruit, nieuwe erin, kabel weer vast, derailleurinbusje weer vast en klaar.
Duidelijk... ik had al zo'n vermoeden dat het zoiets moest zijn, maar durfde niet blind aan dingen te gaan schroeven en draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ruud schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:21:
[...]

Weet je wat de oplossing was voor de speling in je fiets?
Nieuwe startnut, oude was te hoog getrokken waardoor je niet kon opspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 09:48
Ik merk dat er een 'slag' in mijn wielen komt.
Achterwiel had er al even van, voorwiel begint nu ook.
Het zijn de standaardwielen die bij m'n mountainbike zaten (CUBE EX21, 32H).
Iemand tips voor een kwalitatief betaalbaar wielsetje :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:47:
[...]

Nieuwe startnut, oude was te hoog getrokken waardoor je niet kon opspannen.
Prulleman schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:50:
[...]

Dan is er iets mis met de starnut denk ik, uiteindelijk moet je het strak tegen elkaar hebben getrokken, en zou je dus niet verder moeten kunnen draaien. Als ie als het ware dol is, dan trek je de starnut denk ik de verkeerde kant op door je steerer tube. Normaal zou die starnut enkel 1 kant op moeten kunnen, naar beneden. Dus je LBS zal de starnut moeten vervangen denk ik.
Bonuspunten verdient? 8)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:19:
[...]

[...]

Bonuspunten verdient? 8)
Nee, bout had te weinig draad. ;)

Maar dan nog is het vreemd. Die starnut en topcap dienen geen enkel doel als de stuurpen goed vast zit. En als die niet goed vast zit ben je redelijk gevaarlijk onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Wyke schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:05:
Gisteren Houffalize route 3, 5 en 1 gedaan (in die volgorde)

...

Wat een verschil met de beklimmingen op de Veluwe die hooguit 100 meter lang stoempen zijn. Dan kun je gewoon tot de top doorbeuken en bovenop bijkomen. Maar in de Ardennen komt na ieder bochtje nog een stukje klimmen. :) Heb er van genoten.
Het blijft een mooie omgeving daar en is het "echte" mountainbiken. Je knalt niet zomaar even omhoog zoals je norma gesproken in Nederland doet. Even terug schakelen en met wat meer reserve naar boven rijden :)

Ik ben er toevallig afgelopen zondag geweest en we hebben daar route 6 gereden. Perfecte route en voor ieder wat wils. Mooie technische klimmen en de afdalingen kun je of echt aanvallen of met wat meer reserve naar beneden cruisen. Na afloop nog even vlammen op het oude World Cup parcours om de laatste energie eruit te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ga deze week naar Houffalize :D

Helemaal zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Whoop magicshine mj-880 binnen. Nu lekker in het donker het bos in 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, ging prima. Was goed te doen. Had vooral last van m’n polsen en een schaafwond op m’n linker bil ;)

Dat MTB’en heeft een grotere impact op je polsen en op je kont dan wielrennen! Maar na paar keer met sudocrem smeren (wat voor kapotte baby billetjes goed is, vast ook voor ons :) ) gaat het weer...

Uiteindelijk 21,6 kmh gemiddeld en 120 km. Had de verbindingsroutes zo gekozen dat ik max 15 km over asfalt heb gemoeten. Helaas wel veel tussen de takken en zo... (bij de verbindingsroutes, de MTB-routes zelf zijn super onderhouden!).

Leuk om te doen (maar wel wat saai alleen zo lang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Prulleman schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:19:
[...]

[...]

Bonuspunten verdient? 8)
Ruud schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:45:
[...]

Nee, bout had te weinig draad. ;)

Maar dan nog is het vreemd. Die starnut en topcap dienen geen enkel doel als de stuurpen goed vast zit. En als die niet goed vast zit ben je redelijk gevaarlijk onderweg.
De bout heeft schroefdraad tot tegen de kap. De starnut zat tegen de topcap. De topcap is bij mij vanboven vlak en dan conisch naar beneden en deze viel gewoon in de starnut.
De LBS heeft een leergast (16 jarige) die helpt en die heeft dat dus verkeerd gedaan.
LBS heeft nu lagers nagekeken enzo om te kijken of er geen andere schade was.

Nogal gevaarlijk om zo een leergast te hebben en die aan carbonnen fietsen te laten sleutelen... mijn onderdelen waren nu allemaal alu, al goed :).

Stuurpen stond wel vast, maar de starnut zat dus niet 100% vast vooraleer de stuurpen vastgeschroefd werd. Qua gevaar valt dat dan wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Engineer Stewie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:33:
[...]

[...]

De bout heeft schroefdraad tot tegen de kap. De starnut zat tegen de topcap. De topcap is bij mij vanboven vlak en dan conisch naar beneden en deze viel gewoon in de starnut.
De LBS heeft een leergast (16 jarige) die helpt en die heeft dat dus verkeerd gedaan.
LBS heeft nu lagers nagekeken enzo om te kijken of er geen andere schade was.

Nogal gevaarlijk om zo een leergast te hebben en die aan carbonnen fietsen te laten sleutelen... mijn onderdelen waren nu allemaal alu, al goed :).

Stuurpen stond wel vast, maar de starnut zat dus niet 100% vast vooraleer de stuurpen vastgeschroefd werd. Qua gevaar valt dat dan wel mee denk ik.
Duidelijk, ik ging ervan uit dat het ooit goed in elkaar heeft gezeten maar zelfs dat hoeft niet blijkbaar. :)

[Edit]
Amerongen lag er zondag best oke bij, wel wat remkuilen. (vooral IN kombochten, dus ik denk dat het zwaartekrachtkuilen zijn ;) ) Een paar keer een glijdend wiel door een wat mulle bovenlaag of een beetje grind maar niets wat ik (of de bandjes O-) ) niet op kon lossen.

Op zulk soort rondjes is de Hightower eigenlijk best in zijn element. Veerweg aan de voorkant werd perfect gebruikt. De Magura-remmen zijn echt heel erg goed. Los van een glijdend voorwiel (grind ergens in een bocht net na het begin (Bergweg)) had ik nooit het idee dat er geen controle was. Kortom, de HT krijg een 10 van mij. Ik zou niets anders willen.

Oh en GX-Eagle is ook echt goed. En dat voor een erg goede prijs.

[ Voor 28% gewijzigd door Ruud op 03-09-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 10:37
Galois schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:20:
[...]

Ja, ging prima. Was goed te doen. Had vooral last van m’n polsen en een schaafwond op m’n linker bil ;)

Dat MTB’en heeft een grotere impact op je polsen en op je kont dan wielrennen! Maar na paar keer met sudocrem smeren (wat voor kapotte baby billetjes goed is, vast ook voor ons :) ) gaat het weer...

Uiteindelijk 21,6 kmh gemiddeld en 120 km. Had de verbindingsroutes zo gekozen dat ik max 15 km over asfalt heb gemoeten. Helaas wel veel tussen de takken en zo... (bij de verbindingsroutes, de MTB-routes zelf zijn super onderhouden!).

Leuk om te doen (maar wel wat saai alleen zo lang).
Goed bezig! Lekker tempo ook :).

Ik ben zelf ook een beetje aan het toewerken naar zo'n afstand op dat tempo, maar herken inderdaad wel dat dat erg saai kan zijn ;)
Ruud schreef op zondag 2 september 2018 @ 06:48:
[...]

Amerongen lag er zondag best oke bij, wel wat remkuilen. (vooral IN kombochten, dus ik denk dat het zwaartekrachtkuilen zijn ;) ) Een paar keer een glijdend wiel door een wat mulle bovenlaag of een beetje grind maar niets wat ik (of de bandjes O-) ) niet op kon lossen.

Op zulk soort rondjes is de Hightower eigenlijk best in zijn element. Veerweg aan de voorkant werd perfect gebruikt. De Magura-remmen zijn echt heel erg goed. Los van een glijdend voorwiel (grind ergens in een bocht net na het begin (Bergweg)) had ik nooit het idee dat er geen controle was. Kortom, de HT krijg een 10 van mij. Ik zou niets anders willen.

Oh en GX-Eagle is ook echt goed. En dat voor een erg goede prijs.
Magura maakt heerlijke remmen ja. Ik heb zelf de MT5 aan de voorkant, die geven meer dan genoeg remkracht.

Ik denk dat als mijn huidige cassette aan vervanging toe is, ik ook naar de GX overstap, hoor er goeie verhalen over en het bereik is natuurlijk erg goed.

[ Voor 37% gewijzigd door L0we op 03-09-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tylen schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:13:
Whoop magicshine mj-880 binnen. Nu lekker in het donker het bos in 😂
:( :( Doos was een reeds geopende doos, want ik normaal niet erg vind. Maar ik miste het rubbertje om de lamp vast te zetten. En later bleek ook dat er eem compleet verkeerde accu in de doos zat. Gelijk de zaak gemaild waar ik hem gekocht had. Nu kijken of ze vandaag reageren, anders zal ik einde dag hun wel even bellen. Ben niet happy, want het word weer vroeg donker en ik wil fietsen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Tylen schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:17:
[...]

:( :( Doos was een reeds geopende doos, want ik normaal niet erg vind. Maar ik miste het rubbertje om de lamp vast te zetten. En later bleek ook dat er eem compleet verkeerde accu in de doos zat. Gelijk de zaak gemaild waar ik hem gekocht had. Nu kijken of ze vandaag reageren, anders zal ik einde dag hun wel even bellen. Ben niet happy, want het word weer vroeg donker en ik wil fietsen :(
Let je wel op de plaatselijke regelgeving als je het bos in gaat?

Namens het bos, bedankt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:20:
[...]

Let je wel op de plaatselijke regelgeving als je het bos in gaat?

Namens het bos, bedankt! :P
Ja ja ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 03-09-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verzamelen om 10:00 op parkeerplaats Bergweg 10 in Amerongen. (https://goo.gl/maps/ugNBtmww4Ps)

- Tylen
- ElmarJ16
- JvS
- Prulleman
- Pimmetje651
Helaas komt er wat anders tussendoor en moet ik mij afmelden voor de 9e. Hou mij wel aanbevolen voor een eventuele andere GoT MTB rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:56
Sjoewe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:09:
Ik ga deze week naar Houffalize :D

Helemaal zin in.
Ja lekker gebied man.. vorig jaar geweest en dit jaar weer.
Dit jaar route 4 en 6 gedaan op dag 1
5 en zwart gedaan op dag 2.
Vorig jaar hadden we de andere routes gedaan.

Die zwarte route was wel erg pittig. Moet wel flink gesnoeid worden en er ligt ook veel hondenshit... wel jammer. Zwart kun je beter overslaan wat mij betreft (4km dacht ik..)

Groen is wel uitdagend.

Wat mij goed beviel is dat ik m'n voorvering op schildpadje had gezet, dit maakte de afdalingen een stuk comfortabeler :)

Veel plezier in Houffalize!

/edit: volgens mij moet je ook niet veel later die kant op gaan. Als het jachtseizoen losgaat, gaat men de routes grotendeels afsluiten...

[ Voor 9% gewijzigd door Arend_Akelig op 03-09-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Arend_Akelig schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:45:
[...]

Wat mij goed beviel is dat ik m'n voorvering op schildpadje had gezet, dit maakte de afdalingen een stuk comfortabeler :)
Hoeveel klikjes heb je de rebound aangepast dan? Het klinkt nu alsof je de rebound flink dicht hebt gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik wou al zeggen, als ik dat zou doen, ben ik binnen twee hobbels op het einde van m'n veerweg. Kan je beter de druk in je vork wat verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Sjoewe schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:59:
Ik wou al zeggen, als ik dat zou doen, ben ik binnen twee hobbels op het einde van m'n veerweg. Kan je beter de druk in je vork wat verlagen.
Eens! Ik denk dat @Arend_Akelig zijn vork even na moet kijken qua settings. Meestal hoef je voor ander terrein niet echt veel aan je rebound te doen. Hooguit een klikje of 1 a 2. En gewone stervelingen al helemaal niet. Maar een vork is een samenspel van veel factoren. En die moeten elkaar ondersteunen in plaats van tegenwerken. (Technisch gezien moeten ze elkaar natuurlijk wel tegenwerken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31
Demo schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:47:
Ik ga onder enig voorbehoud ook mee, vrijdag al een ride + BBQ met de vrijwilligers van de UHR en zaterdag Appelpop, dus geen idee hoe gaar ik zondagochtend ben :P maar lijkt me erg gezellig om aan te sluiten.

- Tylen
- ElmarJ16
- JvS
- Prulleman
- Pimmetje651
Zit te twijfelen om om 9.00 te starten bij de Maarsbergseweg, 10.00 is zo laat. Dan ben ik volgens mij op tijd bij de Bergweg.

Even zitten rekenen, tot dierenasiel is 34min + hoge Ginkel 24min is dan te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door joint_me op 05-09-2018 09:04 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:21

Typhone

Who Dares Wins

Laatste 3 dagen weer een paar keer geknald over de lokale routes. Het mag van mij elke week 2 dagen flink regenen want het herstel begint al zichtbaar te worden. Gelukkig is er ook weer wat gesnoeid en dan is het lekker fietsen. Gisteren mijn eigen strava-record aan flarden gereden met 29 seconden (over 162 ritten bemeten). Dat vond ik niet heel slecht in elk geval. Vind het straatfietsen leuk maar merk wel dat ik de mountainbike écht gemist heb de afgelopen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

We zitten inmiddels ruim over de 10k posts heen. Als iemand een nieuw deeltje kan starten, dan kan deze dicht :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Typhone schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:35:
Laatste 3 dagen weer een paar keer geknald over de lokale routes. Het mag van mij elke week 2 dagen flink regenen want het herstel begint al zichtbaar te worden. Gelukkig is er ook weer wat gesnoeid en dan is het lekker fietsen. Gisteren mijn eigen strava-record aan flarden gereden met 29 seconden (over 162 ritten bemeten). Dat vond ik niet heel slecht in elk geval. Vind het straatfietsen leuk maar merk wel dat ik de mountainbike écht gemist heb de afgelopen 2 maanden.
Welke route hebben we het dan over? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ruud schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:38:
[...]

Welke route hebben we het dan over? :+
Mierlo, Helmond, Vlierden en Nuenen (rood) 8)

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:52
Typhone schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:50:
[...]

Mierlo, Helmond, Vlierden en Nuenen (rood) 8)
Helmond Stiphout of Helmond Bakelse bossen?

Routes fiets ik ook vaak. Herstel begint inderdaad zichtbaar te worden.
Het snoeien vind ik nog wel erg tegenvallen. Zijn op de routes veel laaghangende takken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Het weerbericht voor zondag is goed. 👍🏻👍🏻👍🏻

Heb zojuist een tweede Polar v650 aangeschaft voor mijn vrouw 😂 De gps van haar telefoon mist heel veel strava segmenten en ze rijd momenteel veel QOM’s die niet geregistreerd worden hahaha.

[ Voor 53% gewijzigd door Tylen op 06-09-2018 08:14 ]

• Sjoewe
mike0001 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:44:
[...]

Het snoeien vind ik nog wel erg tegenvallen. Zijn op de routes veel laaghangende takken.
Snoeischaar meenemen en er een paar wegknippen, zijn ze je vast dankbaar voor :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

mike0001 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:44:
[...]

Helmond Bakelse bossen. Waar ligt Helmond Stiphout ergens?
Is dat niet gewoon Nuenen blauw? Ik ben daar al een paar keer op zoek geweest maar nooit gevonden.
Mierlo heeft nog 1 laaghangende tak/boom die ik wellicht wel wil afbreken. Het is echt droevig gesteld met het onderhoud op die route. Door de normale 'bosbouw' zijn er wat bomen weggehaald maar heel TC Mierlo bestaat uit een groep swingers van 80+ die liever zitten te social talken bij dat café dan dat ze hun route op de kaart zetten. Als je ziet hoeveel vakantiegangers daar komen vanaf Bospark het Wolfsven dan zou het goede reclame zijn maar helaas.

Als je vanaf Eindhovens kanaal de Gulberg opduikt heb je ook van die bomen hangen. Ik kom daar met mijn BMC en 1.94m maar net tussendoor maar ik moet van tevoren mijn rugzak afdoen anders blijf ik hangen. Hondsirritant.

[ Voor 41% gewijzigd door Typhone op 06-09-2018 09:01 ]

• Ruud
Tylen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:46:
Het weerbericht voor zondag is goed. 👍🏻👍🏻👍🏻

Heb zojuist een tweede Polar v650 aangeschaft voor mijn vrouw 😂 De gps van haar telefoon mist heel veel strava segmenten en ze rijd momenteel veel QOM’s die niet geregistreerd worden hahaha.
Zeker :) Misschien kom ik jullie nog wel tegen op de parkeerplaats als ik terugkom. 10:00 verzamelen (10:30 vertrekken dus ;) ) is mij ook te laat.

• Tylen

Tylen

Is mij ook te laat hoor. maar andere wilde dat :(

• Prulleman
  • Nu online
Ik moet nog ruim een uur rijden he :)
+ diegene die meelift kan niet eerder ivm met nachtdienst etc.

Er waren er ook die het te vroeg vonden ;) (@drBunhead @L0we)
Kortom, het kan niet voor iedereen perfect zijn.

Strava

• Ruud
Ik moet even ver @prulleman ;) Het is ook geen discussie-punt :)

• Tylen

Tylen

Hahaha rustaaaghhhhh ik moet ook 50 minuten rijden ;) Wat dat betreft komt hoge vuursche beter uit :P

• mike0001
Typhone schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:58:
[...]

Helmond Bakelse bossen. Waar ligt Helmond Stiphout ergens?
Is dat niet gewoon Nuenen blauw? Ik ben daar al een paar keer op zoek geweest maar nooit gevonden.
Mierlo heeft nog 1 laaghangende tak/boom die ik wellicht wel wil afbreken. Het is echt droevig gesteld met het onderhoud op die route. Door de normale 'bosbouw' zijn er wat bomen weggehaald maar heel TC Mierlo bestaat uit een groep swingers van 80+ die liever zitten te social talken bij dat café dan dat ze hun route op de kaart zetten. Als je ziet hoeveel vakantiegangers daar komen vanaf Bospark het Wolfsven dan zou het goede reclame zijn maar helaas.

Als je vanaf Eindhovens kanaal de Gulberg opduikt heb je ook van die bomen hangen. Ik kom daar met mijn BMC en 1.94m maar net tussendoor maar ik moet van tevoren mijn rugzak afdoen anders blijf ik hangen. Hondsirritant.
Stiphout is inderdaad Nuenen blauw.
Ik start meestal vanuit de straat "ruwe putten" (dan fiets je langs het kamp tot einde bos. Aan de rechterkant waar het weiland begint kan je dan de route oppakken)
bijna op het einde van deze route ten opzichte van waar je dan begint, kan je via de verbindingsroute Nuenen rood pakken.

Mierlo is inderdaad erg slecht onderhouden. Ik start vaak tegenover Wolfsven en pak dan halverwege de Lierop route. Die is een stuk beter.

• mike0001
Sjoewe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:50:
[...]

Snoeischaar meenemen en er een paar wegknippen, zijn ze je vast dankbaar voor :)
Ik heb nooit een rugzak bij me dus dat zal al wat lastig zijn.
En de route Mierlo is gewoon slecht onderhouden. Het zal je een paar dagen kosten met een snoeischaar om het daar wat te verbeteren :)

Dus ik mopper gewoon en probeer goed uit te kijken >:)

• Prulleman
  • Nu online
naitsoezn schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:25:
We zitten inmiddels ruim over de 10k posts heen. Als iemand een nieuw deeltje kan starten, dan kan deze dicht :)
Modbreak:Met ruim 13k is het inderdaad hoog tijd, graag hier verder :)

Het grote mountainbike topic (deel 14)

@naitsoezn Gooi jij deze dicht?

Strava

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Prulleman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:55:
[...]

Modbreak:Met ruim 13k is het inderdaad hoog tijd, graag hier verder :)

Het grote mountainbike topic (deel 14)

@naitsoezn Gooi jij deze dicht?
d:)b

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste

Dit topic is gesloten.