Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste
Acties:
  • 591.916 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ruud schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:27:
@Tylen : wanneer wil je mijn trail fully lenen voor een rondje Amerongen? :+
Welke had je ook alweer? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 23:12
Mag je daarna een rondje op mijn stalen hardtail tractor. Dan is je definitie van een lichte fiets ook gelijk 5 kilo opgeschoven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:01
een XL, reach 475, 140mm vork en 135mm rear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:09

nWn

In Geocentric Orbit

En mijn carbon-XC hardtail staat ook voor je klaar :). Maatje XL.

@Ruud, mag ik ook een rondje op de jouwe??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Wat een liefde hier.

Dagje zeist doen? Test the bike hahaha.

@nWn hardtail valt af. Die heb ik al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:12
9 september ga ik waarschijnlijk ook richting amerongen :)
misschien toch een tweakers ride :D

onze vriendjes van het wielren topic waren uiteindelijk met 5 man geloof ik, maar is wel door gegaan

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
I like where this is going... :)

Nu mijn ongenuanceerde mening: alle Nederlandse routes flink ombouwen met stevige TTF's en iedereen aan de enduro. Zijn prima vooruit te fietsen, niet het snelst maar dat doet er ook niet toe. Geven verder een bak aan vertrouwen op de TTF's en je hebt gelijk je buitenland training erbij te pakken!

Om alles verzekeringstechnisch goed aan te pakken, want ja daar kom je in dit landje niet omheen, maken we gewoon de TTF's in gradaties:

Groen: voor beginners. Denk hier aan kleine worteltapijten en drops van max 20 cm, zodat deze makkelijk te rollen zijn.
Blauw: voor gevorderden. Wat langere worteltapijten en rockgardens waar de rotsen in een vlakke lijn gepositioneerd zijn. Hierdoor zijn ze voor iedereen nog goed te rijden. Drops van max 50 cm.
Rood: voor vergevorderden. Flinke worteltapijten/rockgardens waar je echt een lijn in moet zoeken. Ook drops van max 50 cm in zo'n tapijt/garden om het wat spannender te maken.
Zwart: hoor experts. Spreekt ook voor zich. Maak het zo moeilijk en stijl mogelijk.

Verder komt er een registratiesysteem voor iedere biker. Je begint altijd met niveau groen. Na het volgen van cursussen kan je opbouwen naar de hogere niveaus. Dan weten de verzekeringsmaatschappijen dat je het niveau beheerst en verzekeren hier ook naar.

Iemand die al mee gaat helpen met bouwen? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
ElmarJ16 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:59:

Groen: voor beginners. Denk hier aan kleine worteltapijten en drops van max 20 cm, zodat deze makkelijk te rollen zijn.
En de Crust-line dan? :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik denk dat we hiervoor een grens moeten trekken tussen mountainbiken en gravelbiken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
ElmarJ16 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat we hiervoor een grens moeten trekken tussen mountainbiken en gravelbiken :X
Wacht maar binnenkort zit ik weer op mijn fiets. En we gaan starten met workshops doe ik gewoon lekker mee. Geeft de deelnemers wat extra moed te weten dat iedereen moet leren fietsen en ze geen uitzondering zijn. :)

Herstel vordert nu eindelijk. Laatste 4 dagen is er elke dag wel verbertering in beweegbaarheid merk ik en vannacht ook eindelijk eens 8 uur gehad. :) Ik blij dat ik zo snel begin te genezen... meestal duurt zoiets 4-8 weken. Heb het gevoel dat ik bij week 3 a 4 zeker terug op de fiets (baanweggetjes) zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Crust op 29-08-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Crust schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Wacht maar binnenkort zit ik weer op mijn fiets. En we gaan starten met workshops doe ik gewoon lekker mee. Geeft de deelnemers wat extra moed te weten dat iedereen moet leren fietsen en ze geen uitzondering zijn. :)
Neem mijn reactie maar met een grote knipoog ;) ik heb veel respect voor je commitment aan de sport. Een flinke smak maken, de komende tijd rustig aan doen en daarna gewoon weer de fiets pakken is zoals het hoort. Er zullen veel bikers zijn die het niet zo snel oppakken als jij en daar mag ook wel wat over gezegd worden. Ga mijn reacties ook helemaal niet als een persoonlijke aanval zien, daar zijn ze echt niet voor. Hoogstens een beetje dollen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:29

Nu mijn ongenuanceerde mening: alle Nederlandse routes flink ombouwen met stevige TTF's en iedereen aan de enduro. Zijn prima vooruit te fietsen, niet het snelst maar dat doet er ook niet toe. Geven verder een bak aan vertrouwen op de TTF's en je hebt gelijk je buitenland training erbij te pakken!

Om alles verzekeringstechnisch goed aan te pakken, want ja daar kom je in dit landje niet omheen, maken we gewoon de TTF's in gradaties:

Blauw: voor gevorderden. Wat langere worteltapijten en rockgardens waar de rotsen in een vlakke lijn gepositioneerd zijn. Hierdoor zijn ze voor iedereen nog goed te rijden. Drops van max 50 cm.
Rood: voor vergevorderden. Flinke worteltapijten/rockgardens waar je echt een lijn in moet zoeken. Ook drops van max 50 cm in zo'n tapijt/garden om het wat spannender te maken.
Zwart: hoor experts. Spreekt ook voor zich. Maak het zo moeilijk en stijl mogelijk.

Verder komt er een registratiesysteem voor iedere biker. Je begint altijd met niveau groen. Na het volgen van cursussen kan je opbouwen naar de hogere niveaus. Dan weten de verzekeringsmaatschappijen dat je het niveau beheerst en verzekeren hier ook naar.

Wanneer beginnen we met bouwen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Prulleman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:31:

onze vriendjes van het wielren topic waren uiteindelijk met 5 man geloof ik, maar is wel door gegaan
9 September een test the bike doen dan? :P

Alhoewel ik nog geen ster ben op amerongen (klimmen zuigt) zou ik wel eens verschillende fietsen proberen. helaas heeft niemand hier een Canyon LUX 2018 hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
ElmarJ16 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

Neem mijn reactie maar met een grote knipoog ;) ik heb veel respect voor je commitment aan de sport. Een flinke smak maken, de komende tijd rustig aan doen en daarna gewoon weer de fiets pakken is zoals het hoort. Er zullen veel bikers zijn die het niet zo snel oppakken als jij en daar mag ook wel wat over gezegd worden. Ga mijn reacties ook helemaal niet als een persoonlijke aanval zien, daar zijn ze echt niet voor. Hoogstens een beetje dollen :).
Nee ik begrijp wel dat het wat vrolijk vermaak is hoor. Jullie hebben mijn respect al een tijdje geleden verdient door jullie geduld met mijn vragen. Dus dan kan ik wel tegen een lolletje. Moest ik jullie niet accepteren door middel van jullie vriendelijkheid,... dan zou ik het een stukje moeilijker hebben met zulke comments. Lijkt me logische je weet pas hoe iemand van je denkt wanneer je je geaccepteerd voelt.

Euhm qua terug op de bike klimmen... tuurlijk... ik ging gewoon te snel van amateur sprongetjes naar het meer gewaagde. Ik had er geen vrees voor, nu ook nog niet. Alleen weet ik nu maar al te goed dat ik eerst wat moet oefenen voor ik me er nog eens aan waag. Zodat ik kan anticiperen op wat komt nadat ik die sprong maak en niet tegen de ;) korst ga. ;)

Ooit ook een scheur in mijn heup gehad van een trampoline... heeft me ook niet weerhouden erop te springen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16

Haha ik zou wel kunnen! Ben benieuwd hoe de Range het zich daar uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
rasko schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:28:
[...]

Wanneer beginnen we met bouwen? _/-\o_
Haha now you guys mention it...

Wij gaan naast onze leer hoe je het zelf moet doen workshops ook trail-build workshops geven. Misschien interessant om te weten. We kunnen dan op locaties gaan waar het misschien wenselijk is. =)

Binnenkort zijn onze stickers af :) die uiteraard uber gaaf zijn.

Jaja we're cooking something. Can you smell it. :) :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Crust op 29-08-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:37
Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:54:
[...]

9 September een test the bike doen dan? :P

Alhoewel ik nog geen ster ben op amerongen (klimmen zuigt) zou ik wel eens verschillende fietsen proberen. helaas heeft niemand hier een Canyon LUX 2018 hahaha
Jammer genoeg niet. Anders was ik er ook bij. Lijkt mij een geweldige machine. Ik ben een voorstander van racemonsters, met mogelijkheden om hard en technisch naar beneden te rammen. Ik merkte afgelopen zomer dat mijn hardtail (Cube Reaction Pro 2018) het niet altijd eens was met mijn keuze voor afdalingen :+

Wat betreft klimmen. Heerlijk. In Harz gebergte een klim gepakt die zo stijl en lastig was dat ik toch een voetje een de grond moest doen. Bleek uiteindelijk helemaal niet de route te zijn, maar een pad van de bosbouwers (of zagers). Dat verklaarde een hoop. Ze mogen overigens nog wel eens wat gaan doen aan de bewegwijzering. Tjonge, wat zijn die routes slecht aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
Staat er ook een jury langs de kant om je stijl te beoordelen dan? >:)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik vraag het even bij mijn contacten van Red Bull! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
zonoskar schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:20:
[...]

Staat er ook een jury langs de kant om je stijl te beoordelen dan? >:)
En extra punten bij het kiezen van moeilijke lijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Haha het gaat een interessante tweakers ride worden zo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik ben op vakantie van 6 to 19 helaas. Zou er graag bij willen zijn. Lijkt me lachen. En dan niet mijn Niner HT of Kona fully mee maar gewoon een oude delta v uit 93 dan moeten jullie constant op me wachten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

VIC_TOR schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:44:
Ik ben op vakantie van 6 to 19 helaas. Zou er graag bij willen zijn. Lijkt me lachen. En dan niet mijn Niner HT of Kona fully mee maar gewoon een oude delta v uit 93 dan moeten jullie constant op me wachten haha
Als ik er ben moeten ze op mij wachten hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:10

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probleem is de aansprakelijkheid van de grondeigenaar, zolang een gebied publiek toegankelijk is, is het aansprakelijk/verzekeringstechnisch een lastig verhaal. Skill parkjes zoals Zaltbommel en Wild Dukes liggen achter een hek met respectievelijk een groot bord met voorwaarden en een cijferslot waarvan je de code pas krijgt als je de voorwaarden geaccepteerd hebt.
Geloof mij, als aansprakelijkheid en het gigantische gebrek/overschatting van skills van veel boswielrenners niet zo'n issue was, dan had de UHR vol gelegen met drops en jumps. Laatst bij het herstelwerk op Zeist zijn er nog wat bultjes aangepakt, waarop er wat commentaar van de boswachter volgde dat dat niet helemaal de bedoeling was..

Ik wilde een poll in de groep gooien voor een interessepeiling en waar/wanneer, maar ik kan dit ook gewoon op de kalender zetten :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:38

Roozzz

Plus ultra

Hier kan ik natuurlijk niet tegen zijn d:)b

Maar toch even een kanttekening van iemand die iets dichter bij het vuur zit op de UHR; het verzekeringsverhaal draait nog niet eens zozeer om de gebruiker. Het echte probleem zit in de (potentiële) aansprakelijkheid van de terreineigenaar (/beheerder) bij ongelukken. Er is juridisch enige onduidelijkheid in hoeverre zij aansprakelijk zijn, dat is de reden dat men zeer terughoudend is.
Algemeen geaccepteerd is dat een route zoals je nu op de UHR ziet juridisch geen grote problemen oplevert. Wat niet wilt zeggen dat gebruikers niet de schade willen verhalen als het misgaat... |:( of dat er niet bijgestuurd wordt als er regelmatig zaken misgaan op een bepaald punt.
Wil je meer dan moet er al snel gekeken worden naar expliciete manieren waarop je aangeeft dat je bewust bent van de risico's en dit volledig op eigen risico is. Zie bijvoorbeeld het Wild Dukes Bikepark in Wageningen.

De grap is ook nog dat verschillende terreineigenaren niet altijd even aansprakelijk zijn en dit probleem op verschillende manieren aanvliegen. Gemeenten bijvoorbeeld zijn in het algemeen erg makkelijk (skateparkje anyone?), terwijl particuliere landgoedeigenaren (en SBB) grotere risico's ervaren. Dus wat er mogelijk is altijd in overleg met de terreineigenaar (lees: uiteindelijk bepalen zij). Gelukkig hebben wij prima contact en is een hoop bespreekbaar.

Daarnaast nog wat andere praktische bezwaren, zoals de vaardigheid van gebruikers _O- of het niet gebruik mogen maken van "gebiedsvreemd materiaal"...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Roozzz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:21:
[...]

het verzekeringsverhaal draait nog niet eens zozeer om de gebruiker. Het echte probleem zit in de (potentiële) aansprakelijkheid van de terreineigenaar (/beheerder) bij ongelukken. Er is juridisch enige onduidelijkheid in hoeverre zij aansprakelijk zijn, dat is de reden dat men zeer terughoudend is.
Algemeen geaccepteerd is dat een route zoals je nu op de UHR ziet juridisch geen grote problemen oplevert. Wat niet wilt zeggen dat gebruikers niet de schade willen verhalen als het misgaat... |:(
Ik snap het hele verhaal en ik had in mijn betoog juist hiervoor een extreme situatie gepakt. Het draait uiteindelijk om dat de gebruiker een fout maakt waardoor hij/zij lelijk ten val komt, ziekenhuiskosten maakt en zeer waarschijnlijk ook nog materiaalkosten. De gebruiker stapt naar de verzekering hiervoor en verzekeraar stapt naar de grondeigenaar. Dan komt de juridische kwestie die gaat bekijken of de grondeigenaar er alles aan heeft gedaan om het risico voor de gebruiker te minimaliseren. Als hieruit een NEE ontstaat dan wordt, even gegeneraliseerd, de grondeigenaar aansprakelijk gesteld. Lang leve de zorgstaat Nederland waar alle risico's ondertussen worden weggehaald.

Ik maakte uiteraard een grote grap naar de gradaties van de TTF's om hiermee een punt te maken dat de aansprakelijkheid bij de gebruiker ligt en niet bij de grondeigenaar.

Zoals @Demo al aangaf zijn er veel te veel boswielrenners met een gebrek/overschatting aan skills. In mijn ogen ligt hier het probleem. Aangezien we van kinds af aan leren fietsen denken we ook even een stevig mountainbike parcours te kunnen rijden. Als dat iets niet lukt dan ligt het aan het parcours en niet aan de rijder, terwijl het puur de techniek is. Ga voor de grap eens in de winter bij een druk bezochte parking van een populair mtb route staan en vraag aan iedereen die langs komt hoe je een drop neemt. Ik durf te wedden dat zeker 50% zegt gewoon aan je stuur trekken als je er gaat.

Het EERSTE wat je leert (of in mijn ogen zou moeten leren) bij een gevorderden clinic is dat je NOOIT aan je stuur trekt bij een drop. Wanneer je dit namelijk doet ga je het tegenovergestelde doen dan wat je hoort te doen. Je moet namelijk met je lichaam naar achteren om de druk van je voorwiel af te halen. Hiermee blijft in eerste instantie het voorwiel in een horizontale lijn (uitgaande van een horizontale drop) met je achterwiel. Als je vervolgens met je achterwiel bij de drop komt kan je weer gaan staan om de klap op te vangen.

Wanneer jij aan je stuur gaat trekken bij een drop dan ga je altijd als eerst met je gewicht naar voren. Je voorwiel komt bij de drop, jouw gewicht zit op je voorwiel en je kan wel raden wat er gebeurd..

Vandaar mijn 'idee' van clinics om naar een hoger niveau te gaan. Ik denk dat iedere mountainbiker heel veel informatie uit zo'n clinic kan halen. Helaas heb ik het gevoel dat juist bij die boswielrenners een taboe hangt bij een clinic, want 'ik kan al trappen en sturen'. Juist bij mountainbiken is dit van ondergeschikt belang en is je positie op de fiets zeer grote waarde en niet dat jij een kort klimmetje snel omhoog kan trappen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ben bezig om bij de fietsclub waar ik aan verbonden ben een MTB-tak op te zetten, dus organiseren we trainingen, clinics, informatiedagen etc. en een van de meest hardnekkige dingen waar we tegenaan lopen is dat mensen die van de racefiets komen, veelal hard fietsen en goed fietsen als hetzelfde ding beschouwen.
Vaak is men conditioneel heel sterk en vangen ze de tekortkomingen op technisch vlak op door gewoon hard te trappen. Ik heb letterlijk een keer gehoord bij een clinic dat het commentaar van de trainer over bochtentechniek onterecht was, want "ik sta in de Strava top-100 bij de route van Zeist."

Dus het ontbreekt meestal nog het meest aan inzicht over wat goed mountainbiken precies is. Eigenlijk net als met skieen of snowboarden . Mensen volgen 2 lessen en denken dan eigenwijs dat ze het erna zelf wel af kunnen, waardoor de leercurve enorm afvlakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dus 9 September Amerongen/Leersum?

Verzamelen om 08:00 op parkeerplaats Bergweg 10 Amerongen?

:+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Wat een christelijke tijden zeg... Kunnen we daar geen 10:00 van maken? :) Ik woon helaas niet aan de route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Voor mij ook goed. Zal ik apart topic starten? Of gewoon af en toe hier deze post reposten? :P

9 September rondje rijden Amerongen en/of Leersum.

Verzamelen om 10:00 op parkeerplaats Bergweg 10 in Amerongen.
Doel: Zodat ik eens andere fietsen kan voelen zodat ik alsnog de Canyon Lux 2018 bestel. En gewoon handjes schudden en samen beetje fietsen.

- Tylen
- ElmarJ16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Mwa laten we eerst maar eens naar het animo kijken. Af en toe het lijstje updaten lijkt me prima.

Over afspraken gesproken. Wie gingen er allemaal mee naar winterberg as vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:10:
Ik ben nog in de Ardennen dan, dus moet helaas passen.
ElmarJ16 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:13:
Wie gingen er allemaal mee naar winterberg as vrijdag?
Ik ga 23 september (voor het eerst) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:10:
Voor mij ook goed. Zal ik apart topic starten? Of gewoon af en toe hier deze post reposten? :P

Doel: Zodat ik eens andere fietsen kan voelen zodat ik alsnog de Canyon Lux 2018 bestel. En gewoon handjes schudden en samen beetje fietsen.

- Tylen
- ElmarJ16
Ik zou inderdaad af en toe reposten.

Ik wil graag mee maar herstel is er nog niet bij me. Eerste volgende 6 weken ga ik nog niets te uitdagend doen. Hopelijk binnen 8 weken weer zorgeloos rijden en dan na 10-11 weken met groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:05
Sjoewe schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:50:
Ik ben bezig om bij de fietsclub waar ik aan verbonden ben een MTB-tak op te zetten, dus organiseren we trainingen, clinics, informatiedagen etc. en een van de meest hardnekkige dingen waar we tegenaan lopen is dat mensen die van de racefiets komen, veelal hard fietsen en goed fietsen als hetzelfde ding beschouwen.
Vaak is men conditioneel heel sterk en vangen ze de tekortkomingen op technisch dus op door gewoon hard te trappen. Ik heb letterlijk een keer gehoord bij een clinic dat het commentaar van de trainer over bochtentechniek onterecht was, want "ik sta in de Strava top-100 bij de route van Zeist."

Dus het ontbreekt ook meestal nog het meest aan inzicht over wat goed mountainbiken precies is. Eigenlijk net als met skieen of snowboarden . Mensen volgen 2 lessen en denken dan eigenwijs dat ze het erna zelf wel af kunnen, waardoor de leercurve enorm afvlakt.
Ik maak ze ook mee tijdens trainingen en clinics die ik geef. Ik probeer hun zwakke punten in te schatten en laat ze een oefening voordoen >:) Heerlijk oefenmateriaal voor de rest 8)

Ik vind het prachtig om te zien, hoe mensen met een paar simpele gerichte tips, veel beter gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, precies dat, heb er zelf ook echt veel aan gehad. Vertrouwen in jezelf en je materiaal opbouwen geeft ook een enorme boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 15:26
Ik ben erbij, met een klein voorbehoud. Vind wel dat Hoge Ginkel niet mag missen ;).

Eens kijken wie hier sneller is, de fully's of de hardtails ;).
https://www.strava.com/segments/12266777

- Tylen
- ElmarJ16
- L0we (onder voorbehoud)

[ Voor 11% gewijzigd door L0we op 29-08-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

L0we schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:33:
Ik ben erbij, met een klein voorbehoud. Vind wel dat Hoge Ginkel niet mag missen ;).

Hoge Ginkel is toch Leersum :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Hoge Ginkel is toch Leersum :P
Nee, het eerste gedeelte is hetzelfde, maar daarna buigt Hoge Ginkel terug richting Bergweg, terwijl Leersum verder het bos in gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
ElmarJ16 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:13:
Mwa laten we eerst maar eens naar het animo kijken. Af en toe het lijstje updaten lijkt me prima.

Over afspraken gesproken. Wie gingen er allemaal mee naar winterberg as vrijdag?
Had graag gewild, taxi zegt nee. Kon geen vrij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

L0we schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:56:
[...]

Nee, het eerste gedeelte is hetzelfde, maar daarna buigt Hoge Ginkel terug richting Bergweg, terwijl Leersum verder het bos in gaat :)
Nouja als we de hele dag hebben kunnen we ze allemaal wel fietsen toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:20:
[...]

Nouja als we de hele dag hebben kunnen we ze allemaal wel fietsen toch? ;)
Wat mij betreft prima! d:)b

Deze maand al bijna 300 kilometer gefietst, zo komt die conditie er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Misschien op zoek naar een iets eerlijker segment? Hier is het antwoord nogal duidelijk :P

Misschien hebben de ht rijders meer kans op de zachte dood van hoge ginkel?

dit is voor mij wat te vroeg om mee te fietsen in mijn achtertuin, maybe next time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 21:32

- Tylen
- ElmarJ16
- Tylen
- ElmarJ16
- joint_me (onder voorbehoud)

Wat is de status van de tracks daar?

* joint_me is trouwens zo'n wielrenner O-)

[ Voor 10% gewijzigd door joint_me op 29-08-2018 20:46 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Roozzz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:46:
[...]

Misschien op zoek naar een iets eerlijker segment? Hier is het antwoord nogal duidelijk :P

Misschien hebben de ht rijders meer kans op de zachte dood van hoge ginkel?

dit is voor mij wat te vroeg om mee te fietsen in mijn achtertuin, maybe next time
Is dat zo? Ik vind dat segment juist prima te doen op de HT, ben wel heel benieuwd hoe dat zich verhoudt tot een fully :).

Te vroeg op de dag bedoel je?
joint_me schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:34:
[...]

Voorzichtig +1
Wat is de status van de tracks daar?

* joint_me is trouwens zo'n wielrenner O-)
Het ligt er allemaal fantastisch bij :).

Als je meegaat, misschien handig het lijstje even over te nemen, en je naam erbij te zetten. Dan kan de volgende zijn naam er weer bij zetten

[ Voor 27% gewijzigd door L0we op 29-08-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

L0we schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:43:
[...]

Is dat zo? Ik vind dat segment juist prima te doen op de HT, ben wel heel benieuwd hoe dat zich verhoudt tot een fully :).

Te vroeg op de dag bedoel je?
Nee, ik revalideer nog na een auto ongeluk... ;(

Persoonlijk was ik verbaasd hoeveel sneller ik daar op mijn 140mm fully naar beneden ging toen ik mijn xc hardtail inruilde. Van beste 5% op strava, spontaan in de 2e rit naar beste 1%. Het verschil dat een trailbike geeft in vertrouwen en grip was voor mij kennelijk aanzienlijk :)

Oh het lijkt alleen ergens op, op de downhill segmentjes trouwens... Omhoog vind ik minder spannend :P

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 29-08-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Roozzz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:57:
[...]

Nee, ik revalideer nog na een auto ongeluk... ;(
Oeps, dat is wel lelijk...
Persoonlijk was ik verbaasd hoeveel sneller ik daar op mijn 140mm fully naar beneden ging toen ik mijn xc hardtail inruilde. Van beste 5% op strava, spontaan in de 2e rit naar beste 1%. Het verschil dat een trailbike geeft in vertrouwen en grip was voor mij kennelijk aanzienlijk :)
Wat voor tijden hebben we het dan over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

L0we schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

Oeps, dat is wel lelijk...

[...]

Wat voor tijden hebben we het dan over? :)
Schiet mij lek, stravistix laat dat zien :+ maar ik begrijp dat je een richttijd zoekt? ;) ik zoek morgen wel even, inmiddels maanden terug dat ik daar reed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26
Roozzz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:57:
[...]
Komt me bekend voor. HWeet nog dat ik 130 jaar geleden mijn eerste dale Fully kocht, kwam dag voor Grand raid godefroy binnen, dus pedalen overgezet (van mijn Klein Top Gun, dat tijdperk dus) en gestart. Eerste afdaling na de start haalde ik al hordes bikers in (die mij vervolgens 1ste heuvel erna naar boven weer terug inhaalden). Wat was dat een leuk speelgoed. Sinds dat moment enkel maar fully.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zojuist Hooge Vuursche gedaan in de regen. Maar wat ligt het er weer super goed bij. En wat een vette track is dat toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:09:
Zojuist Hooge Vuursche gedaan in de regen. Maar wat ligt het er weer super goed bij. En wat een vette track is dat toch.
Zojuist rond de klok van 22 uur? Ben je in het donker gaan fietsen haha. Goed om te weten dat het weer goed is, zondag misschien die kant op.

• Crust
De koudere seizoenen komen eraan. Wat kledij dragen jullie in deze tijden?

Ik bedoel dus kledij met lange mouwen, pijpen en waterdichte gedoe? Maar dat is dan weer zweten als een ajuin veronderstel ik? Dus laten we onderscheid maken tussen regen en niet-regen dagen waar het gewoon koud is.

[ Voor 59% gewijzigd door Crust op 30-08-2018 05:56 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

VIC_TOR schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:28:
[...]

Zojuist rond de klok van 22 uur? Ben je in het donker gaan fietsen haha. Goed om te weten dat het weer goed is, zondag misschien die kant op.
Nee we begonnen om 20:10. Maar het laatste stuk wel in het donker gedaan. Mijn maatjes hebben allebei een MagicShine 816 dus we hadden genoeg verlichting. Maar volgens mij mag je in UHR niet fietsen in het donker. Oeps ;)

• Sjoewe
Nee, als de boswachter je pakt krijg je daar een flinke prent voor.

• Ruud
Crust schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 05:55:

Ik bedoel dus kledij met lange mouwen, pijpen en waterdichte gedoe? Maar dat is dan weer zweten als een ajuin veronderstel ik? Dus laten we onderscheid maken tussen regen en niet-regen dagen waar het gewoon koud is.
Ik kom niet buiten als het regent, heel af en toe op de racefiets maar dan moet ik wel echt gek zijn. Ik ben er niet voor gemaakt en het materiaal ook niet :P

Mijn kleding-gradaties:

Castelli Gabba 2: Vanaf het vriespunt tot een graad of 10, met ondershirt;
Winterjasje: niet te dik, net iets betere isolatie dan de Gabba: Van -5 tot rond het vriespunt, met ondershirt;
Shirt met lange mouwen: Vanaf een graad of 5 tot 15, met ondershirt natuurlijk.
Boven de 15? Gewoon een shirt met korte mouwen. Als ik het koud krijg zet ik een tandje bij :)
Gewoon standaard broek, eventueel met hogere sokken of beenstukken. Ik heb wel een winterbroek maar die heb ik alleen tijdens het passen gedragen.

3 soorten handschoenen, allen lange vingers

1: Dunne zomerhandschoenen;
2: Iets dikkere net-niet-zomer-handschoenen;
3: Winterhandschoenen.

Mijn handen koelen dan wel weer best snel af dus daar heb ik meestal wat warmers omheen dan om mijn lijf. Hetzelfde geldt voor de voeten.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Sjoewe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:21:
Nee, als de boswachter je pakt krijg je daar een flinke prent voor.
Ja dat dacht ik al. We vertrokken met licht en eindigden in het donker. Het gaat nu echt snel met donker worden. Ik doe UHR niet meer in de avond voorlopig 😂.

• L0we
Roozzz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:24:
[...]

Schiet mij lek, stravistix laat dat zien :+ maar ik begrijp dat je een richttijd zoekt? ;) ik zoek morgen wel even, inmiddels maanden terug dat ik daar reed...
Een richttijd is altijd goed natuurlijk 8).

Maar vraag me af in hoeverre het op dat stuk echt ligt aan de fiets, of vooral je eigen skillset / vertrouwen dat je hebt.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023

Als het regent (of alles zeiknat is) blijft de MTB binnen. Zoals hierboven ook al gezegd, als alle bospaden zeiknat zijn spring ik nog wel eens op de racefiets.

Qua kleding bij kou, tot een graad of 7 blijft de korte broek aan, als het kouder wordt draag ik een wintersport thermotight. van de Hema geloof ik. Shirt met lange mouwen al wel wat eerder, op een gegeven moment gaat dar een jasje overheen. Qua voeten schakel ik over op flats, en draag ik mn dikke 5.10's met wollen sokken. Handschoenen ook wat dikker.
Tylen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:06:
[...]

Ja dat dacht ik al. We vertrokken met licht en eindigden in het donker. Het gaat nu echt snel met donker worden. Ik doe UHR niet meer in de avond voorlopig 😂.
Ja ik ben gisteren ook overvallen, vooral onder de bomen is het al snel donker! Ik was er niet op voorbereid, geen lampen bij me. Dus vervroegd weer naar huis :(

• wisselwerking

Regendagen
Hangt uiteraard van de temperatuur af, maar over het algemeen regenjasje en overschoenen. Ik heb begin dit jaar winterschoenen gekocht, dus als het goed is kunnen de overschoenen achterwege blijven. Uiteindelijk wordt je met regen toch wel nat (en vies).

Koude dagen
Handschoenen
Ik heb 2 gradaties. Zomerhandschoenen en winterhandschoenen (beide lange vingers). De zomerhandschoenen kan ik met de Nederlandse winters redelijk lang mee uit de voeten. Als het echt koud wordt dan heb ik winterhandschoenen.

Schoenen
Tot afgelopen jaar zomerschoenen en dan overschoenen (BBB ultrawear), maar dit voorjaar Northwave Raptor GTX op de kop getikt. Ik ga er vanuit dat die in de meeste gevallen warm genoeg zullen zijn.

Kleding
Broek - normale (geen speciale winterbroek) lange broek
Sokken - zomersokken
Shirt - afgelopen winter kon ik volstaan (ook op de echt koude dagen die we gehad hebben) met ondershirt (korte mouwen), armstukken (want ondershirt heeft korte mouwen), zomershirt en lang shirt. Eventueel nog aangevuld met regenjasje

• drBunhead
  • Niet online
Helaas ligt het voor mij niet helemaal om de hoek en wordt 10.00 in Amerongen zijn toch nog best vroeg opstaan voor de zondagochtend. Echter denk ik wel dat het gezellig, leerzaam en ook erg leuk zal zijn dus mijn naam ook maar op de onder voorbehoud lijst.

- Tylen
- ElmarJ16
- drBunhead (onder voorbehoud)

T zou voor mij de eerste keer op de UHR zijn, hoe zit het met vignetten enzo?

Voor een duit in het zakje qua fiets, zelf rij ik een Santa Cruz 5010 en zou nooit minder veerweg willen dan de huidige 130mm. Als er ooit een nieuwe MTB komt, dan wordt het 100% zeker een ~160mm "Enduro-bak". Ideaal voor de nieuw te vormen rode en zwarte routes en TTF's van @ElmarJ16 8)

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Iemand nog advies voor goede baggy shorts met een goede zeem voor ritten van 2-4 uur? Budget max €100
Wordt m'n eerste baggy en zie even door de bomen het bos niet meer.

• L0we
drBunhead schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:35:
Helaas ligt het voor mij niet helemaal om de hoek en wordt 10.00 in Amerongen zijn toch nog best vroeg opstaan voor de zondagochtend. Echter denk ik wel dat het gezellig, leerzaam en ook erg leuk zal zijn dus mijn naam ook maar op de onder voorbehoud lijst.
Iets later beginnen zou ik ook geen probleem vinden hoor, 12/13 uur beginnen zou mijn voorbehoud namelijk gelijk weghalen ;).
Je hebt een vignet nodig voor de UHR, kosten: 7,50.

Mochten er mensen geen vignet hebben kan ik die wel aanschaffen, als je op de betreffende dag cash meeneemt, of het van tevoren even overmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Klitse schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:40:
Iemand nog advies voor goede baggy shorts met een goede zeem voor ritten van 2-4 uur? Budget max €100
Wordt m'n eerste baggy en zie even door de bomen het bos niet meer.
Ik heb zelf baggies van Endura, vind ik erg fijn zitten en kan ik zo een hele dag mee weg komen. Vind ze qua prijs/kwaliteit erg goed. Liner valt erin te klikken met drukknopen dus je kunt zelf kiezen of je met of zonder zeem gaat rijden.

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:05:
[...]

Ik heb zelf baggies van Endura, vind ik erg fijn zitten en kan ik zo een hele dag mee weg komen. Vind ze qua prijs/kwaliteit erg goed. Liner valt erin te klikken met drukknopen dus je kunt zelf kiezen of je met of zonder zeem gaat rijden.
Zat zelf ook te kijken naar die Endura Humvee II maar las dat die zeem niet super is. Welke Endura heb jij?

• Prulleman
Ik had onder voorbehoud een date met @JvS (en wellicht nog wat anderen) bij Amerongen rond 10 uur, veel later gaat het voor mij ook niet denk ik (de rest van de familie prulleman wil ook aandacht in het weekend)

(9 september hebben we het over toch?)

Strava

• drBunhead
  • Niet online
Klitse schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

Zat zelf ook te kijken naar die Endura Humvee II maar las dat die zeem niet super is. Welke Endura heb jij?
Ik heb broeken uit de Humvee serie. Voor mij voldoet de zeem prima. Ik heb ook baggies van Sugoi, die waren een stuk duurder, maar vind ik zelf minder fijn dan de Endura's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 15:56

blitzkrieg

Whoop Whoop!

@Klitse Ik heb ook een Endura baggy. (3/4 Hummvee). Materiaal is goed, maar pasvorm is voor mij matig. Ik ben eigenlijk een XL nodig qua lengte, maar heb een L vanwege de taillemaat. En die is eigenlijk al te groot. Broekmaat 32/36.

Zeem van Endura is ruk. Ze verkopen de broeken ook zonder zeem, dat zou ik doen en er dan een zeem van bijvoorbeeld Craft bij kopen, of de 900 zeem van de Decathlon.

[ Voor 3% gewijzigd door blitzkrieg op 30-08-2018 10:15 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud

- Tylen
- ElmarJ16

Voor een duit in het zakje qua fiets, zelf rij ik een Santa Cruz 5010 en zou nooit minder veerweg willen dan de huidige 130mm. Als er ooit een nieuwe MTB komt, dan wordt het 100% zeker een ~160mm "Enduro-bak". Ideaal voor de nieuw te vormen rode en zwarte routes en TTF's van @ElmarJ16 8)
Ja @ElmarJ16 we zijn inmiddels een dag verder. Wanneer gaan ze open? O-)

Gelukkig is Santa Cruz al vertegenwoordigd voor die dag, hoef ik er niet bij te zijn :)

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:29
Ik zet mezelf er ook even bij; wel onder voorbehoud maar ik geloof dat de agenda nog vrij leeg was!
Breng ik de scott spark mee!

@Klitse Zelf heb ik maar 1 baggy geprobeerd en gekocht, de Fox Sergeant Zwart 2018. Voor mij zit deze heerlijk met een goede zeem. Maar kan verder niet oordelen of deze goed/slecht is in verhouding met de rest gezien dit de enige is die ik geprobeerd heb.

____________________________________________________________________________________

- Tylen
- ElmarJ16
- Rasko (onder voorbehoud)

• ElmarJ16
Ruud schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Ja @ElmarJ16 we zijn inmiddels een dag verder. Wanneer gaan ze open? O-)
Eerst morgen maar eens inspiratie opdoen in winterberg. Wellicht is die roadgap wel wat :D

• Maegrim
  • Laatst online: 24-05 14:07
Laatst een Cube Attention SL 2018 aangeschaft :Y
Ik zit vanaf thuis dicht bij Zeist en Lage/Hoge Vuursche, nog tips voor beginners voor ik daar een keer heen fiets of gewoon gaan met de banaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ken de routes niet goed, maar gewoon gaan met die banaan. Blaas jezelf niet te snel op, als je vermoeid raakt wordt de techniek ook lastiger (en dan wordt het dus als beginner ook gewoon gevaarlijker).

Wat standaard tips:
- Kijk vooruit en niet naar je voorwiel
- Bij drops naar achter hangen
- Actieve houding op je fiets, dus niet als een zoutzak op je zadel blijven zitten
- Stel je brakelevers goed af, vaak staan deze veel te dicht op je grips waardoor het lastig is 1 vinger op de hendel te houden. Check ook of de hoek prettig is met jou zithouding (zodat je je handen niet gek hoeft te draaien om de hendels vast te pakken)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Zeist, stuur losjes vasthouden, niet te hard knijpen in je handvatten en soepel bewegen. Je bent daar echt alleen maar aan het sturen. Goede baan om feeling te krijgen met je fiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Maegrim schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:26:
Laatst een Cube Attention SL 2018 aangeschaft :Y
Ik zit vanaf thuis dicht bij Zeist en Lage/Hoge Vuursche, nog tips voor beginners voor ik daar een keer heen fiets of gewoon gaan met de banaan?
Bij Zeist begint ook Austerlitz die is wat makkelijker te rijden. Zeist/Hoge en Lage Vuursche zijn echt kickuh banen en idd gewoon gaan met die banaan ;) Maar wil je eerst beetje conditie opbouwen is misschien Austerlitz was vriendelijker ;) Tenzij je een bere conditie hebt, pakt dan Amerongen ;)

• Maegrim
  • Laatst online: 24-05 14:07
Austerlitz dus :')

edit; vignet heb ik al :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Maegrim op 30-08-2018 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zeist is prima hoor. Ze overlappen ook een (heel cool) stuk, maar Zeist vind ik overall veel leuker en afwisselender, zonder dat het zeer complex en technisch moeilijk wordt. De zuidelijke lus van Austerlitz vind ik (naar UHR maatstaven) niet zo spannend.

Denk aan een vignet. Kan je bij alle bosrestaurants en fietsenwinjkels in de omgeving wel kopen:
https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vergunning/

- Tylen
- ElmarJ16

Ze mij er dan ook maar bij. Wij zijn er om 10:00, wil wel 10:15 graag al in het zadel zitten. Vignette kan je zogezegd overal kopen, maar de fietsenwinkels zijn in Leersum en Amerongen wel dicht op zondag.

De proloog is wel open.

Overigens neem ik aan dat je deze parkeerplaats bedoelt he:
https://goo.gl/maps/ugNBtmww4Ps

Als je bergweg 10 intikt, kom je bij het hondenasiel 200m verderop uit in mijn google maps.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ja dat is het juiste parkeerplaatsje.

• Prulleman
Toevoegingen gedaan, gezellig :)

Verzamelen om 10:00 op parkeerplaats Bergweg 10 in Amerongen. (https://goo.gl/maps/ugNBtmww4Ps)

- Tylen
- ElmarJ16
- JvS
- Prulleman (+1)

[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 30-08-2018 13:55 ]

Strava

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
Zal ik me dan ook "maar" inschrijven @JvS ;)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Prulleman
Haha, ik had je al als +1 erbij gezet, wist niet dat je hier ook nog een account had

Strava

• Prulleman
Verzamelen om 10:00 op parkeerplaats Bergweg 10 in Amerongen. (https://goo.gl/maps/ugNBtmww4Ps)

- Tylen
- ElmarJ16
- JvS
- Prulleman
- Pimmetje651

Strava

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:21
Prulleman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:01:
Even voor mijn beeld, hoe ver zouden we gaan fietsen? Ik fiets nl. het weekend erop een marathon in de Ardennen, dus moet wat arbeid verzetten (drie uur vrij hard is wel prettig).

• Crust
In de lbs zeiden ze me dat het lekken van de band licht aan het feit dat die band nog eens lite of snakeskin is. Geen van die dingen dus vandaar de lekken omdat die uit de poriën zweet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

bas-r schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:39:
[...]

Even voor mijn beeld, hoe ver zouden we gaan fietsen? Ik fiets nl. het weekend erop een marathon in de Ardennen, dus moet wat arbeid verzetten (drie uur vrij hard is wel prettig).
Amerongen en Leerssum zijn beide iets van 17km. Ze zijn verbonden door een andere route van iets van 10km. Als je ze alletwee rijd, is het ongeveer 38km ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Prulleman
bas-r schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:39:
[...]

Ik verwacht met een groep als dit niet 3 uur te gaan knallen, maar laat je daardoor vooral niet tegenhouden om er nog een solo rondje aan vast te plakken, of gewoon vooruit te rijden.

Wat mij betreft doen we Amerongen + Leersum.
Leersum heb ik 1 x gedaan (~1 uur), Amerongen is nieuw voor mij, maar zal gezien de vergelijkbare afstand ook +/- 1 uur zijn.
Hoe staat de rest hierin?

Ik weet niet hoe hard de rest rijd, maar Leersum was met JvS, dus mocht zijn conditie niet al te ver achteruit zijn gegaan, moet dat nog steeds in 1 uur te doen zijn. :P

is ~17km/h een beetje te doen voor de rest? of loop het dan te ver uiteen qua snelheid? (+ of -)
JvS schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Amerongen en Leerssum zijn beide iets van 17km. Ze zijn verbonden door een andere route van iets van 10km. Als je ze alletwee rijd, is het ongeveer 38km ofzo.
hoge ginkel (7.5km) zit er nog tussen, maar je kan voor zover ik kan zien ook met 1-2 km de oversteek tussen amerongen en leersum maken. Maar ik ben verre van bekend bij deze routes :)

Als hoge ginkel verder niet zo boeiend is vind ik het prima om het bij amerongen en leersum te houden, Ik denk dat dat voor de meeste wel genoeg is.

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 30-08-2018 15:05 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
JvS schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Amerongen en Leersum hebben hetzelfde startpunt. Leersum deelt het begin van Hoge Ginkel.
Prulleman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Ik verwacht met een groep als dit niet 3 uur te gaan knallen, maar laat je daardoor vooral niet tegenhouden om er nog een solo rondje aan vast te plakken, of gewoon vooruit te rijden.

Leersum heb ik 1 x gedaan (~1 uur), Amerongen is nieuw voor mij, maar zal gezien de vergelijkbare afstand ook +/- 1 uur zijn.

Ik weet niet hoe hard de rest rijd, maar Leersum was met JvS, dus mocht zijn conditie niet al te ver achteruit zijn gegaan, moet dat nog steeds in 1 uur te doen zijn. :P

is ~17km/h een beetje te doen voor de rest? of loop het dan te ver uiteen qua snelheid? (+ of -)
Voor mij moet dat best haalbaar zijn denk ik :). Klinkt als een prima plan. Wellicht na Amerongen even kijken hoe iedereen erbij hangt, en hoeveel tijd er over is; en afhankelijk daarvan een rondje Hoge Ginkel (7,8 km) / Leersum (+- 17 km) doen?
hoge ginkel (7.5km) zit er nog tussen, maar je kan voor zover ik kan zien ook met 1-2 km de oversteek tussen amerongen en leersum maken. Maar ik ben verre van bekend bij deze routes :)

Als hoge ginkel verder niet zo boeiend is vind ik het prima om het bij amerongen en leersum te houden, Ik denk dat dat voor de meeste wel genoeg is.
Hoge Ginkel zit er niet echt tussen, maar deelt het begin met Leersum. Hoge Ginkel vind ik ook echt wel de moeite.

• Prulleman
L0we schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:15:
...
Wellicht na Amerongen even kijken hoe iedereen erbij hangt, en hoeveel tijd er over is; en afhankelijk daarvan een rondje Hoge Ginkel (7,8 km) / Leersum (+- 17 km) doen?
...
Prima plan!

Strava

• Ruud
JvS schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:42:
Als je bergweg 10 intikt, kom je bij het hondenasiel 200m verderop uit in mijn google maps.
In die zijweg kun je ook parkeren. Daar plaats voor een auto of 5 denk ik.

• bas-r
Prulleman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

[...]

Okay duidelijk. Ik zit toch zo'n 5km/h sneller op zo'n koersje, dus dan is het niet leuk voor jullie en mij. Ik sla dus over, maar wens jullie wel veel plezier!

• Ruud
8)7

Nu weet ik weer waarom ik nooit met zoiets mee zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ruud schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:32:
8)7

want? jij kan je ook niet aanpassen? ;)

Strava

• bas-r
Ruud schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:32:
8)7

Is dat een reactie op mijn bericht, of iets willekeurigs?

• Ruud
@Prulleman: klopt ;)

@bas-r: dan zou ik je gequote of geatmentioned hebben ;)

Het is slechts een bevestiging voor mij die ik graag met jullie wil delen.

[ Voor 31% gewijzigd door Ruud op 30-08-2018 15:46 ]

• Prulleman
nou ja, met 22km/u zit je vrij hoog (top20) in het klassement, zeker bij Amerongen:
https://www.strava.com/segments/13164454

Als je dan gaat trainen voor een marathon, dan zou ik ook afhaken. Ik fiets vaak genoeg alleen, lekker op mijn eigen tempo en met niemand rekening houden, maar ik vind het ook gezellig om af en toe een sociaal rondje te doen :)

mijn thuisrondjes rond Dorst rij ik in mijn uppie met 20-21km/u

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 30-08-2018 15:57 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
Prulleman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:55:
nou ja, met 22km/u zit je vrij hoog (top20) in het klassement, zeker bij Amerongen:

Als je dan gaat trainen voor een marathon, dan zou ik ook afhaken. Ik fiets vaak genoeg alleen, lekker op mijn eigen tempo en met niemand rekening houden, maar ik vind het ook gezellig om af en toe een sociaal rondje te doen :)
Ik zou dat ook gezellig vinden, behalve als training.
Zoals gezegd, enjoy the ride mannen (geen vrouwen neem ik aan..)!

• VIC_TOR
Jammer dat jullie de 9e gaan en niet de 2e of 23e, dat is precies in mijn vakantieperiode. Had het ook leuk gevonden om erbij te zijn.

Bij zo een sociaal rondje ga je toch vanzelf iets rustiger doen lijkt me zodat iedereen het naar zijn zin heeft.

• Ruud
VIC_TOR schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:08:
Jammer dat jullie de 9e gaan en niet de 2e of 23e, dat is precies in mijn vakantieperiode. Had het ook leuk gevonden om erbij te zijn.

Bij zo een sociaal rondje ga je toch vanzelf iets rustiger doen lijkt me zodat iedereen het naar zijn zin heeft.
Zondag ben ik er weer :) Cube carbon zwart/oranje hardtail! Dus als je me ziet ;)

• VIC_TOR
Ruud schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

Zondag ben ik er weer :) Cube carbon zwart/oranje hardtail! Dus als je me ziet ;)
Gezellig Ruud, welke route en hoe laat ongeveer. Wie weet kruizen we elkaar en geef ik wel een gil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Amerongen Rhenen HG zal het wel worden! Ergens in de ochtend, uurtje of 10

[ Voor 52% gewijzigd door Ruud op 30-08-2018 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Prulleman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:55:

mijn thuisrondjes rond Dorst rij ik in mijn uppie met 20-21km/u
Ik zat het net ook al op te zoeken ;) Mijn maatje (echte beulen) doen hem rond 21.5Km/h ;)

Ik denk dat we met 17Km/h mooi gemiddeld zitten. En dan nog hoef je niet te te volgen en wachten we op elkaar weer bij de parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:33

Galois

1811 - 1832

Stond al een tijdje op mijn wensenlijst: alle MTB-routes van de UHR achter elkaar... gaat morgen eindelijk gebeuren :)

Het zal zo’n 125 km zijn. Zou het met 3 vrienden doen, maar die haken af ‘toch te zwaar, toch teveel’. Dus alleen...

Ben benieuwd. Hoop een gemiddelde van boven de 20-21 kmh te kunnen halen... (incl. verbindingsroutes).

Iemand al eens gedaan?

Heb de afgelopen 3 maanden geen km op de MTB gezeten (oeps). Wel heel veel kms op de racefiets (1000+/maand). Met in de vakantie zelfs 15.000 hm in 2,5 weken. Maar alles over asfalt dus...

Ben heel benieuwd!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste

Dit topic is gesloten.