Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 134 Laatste
Acties:
  • 591.445 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:02:
[...]

Nog steeds gaat het verhaal dan niet echt op. Maar als je in zulk terrein echt hard wilt fietsen, koop dan een cyclocrosser of een gravelbike :)
@Crust was jij niet degene die een paar maanden geleden rond de 2500€ uit wilde geven aan een Scott? Dat zou, als je vrijwel alleen op dat soort paden rijdt, best zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
XeNeRgY schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

@Crust was jij niet degene die een paar maanden geleden rond de 2500€ uit wilde geven aan een Scott? Dat zou, als je vrijwel alleen op dat soort paden rijdt, best zonde zijn.
Zonde... weet niet als die comfortabel over ook die wegen gaat. :)

Anyway hier mijn bandenprobleem:

https://ibb.co/b1PAF9
https://ibb.co/fPWCTU
https://ibb.co/dJzcv9
https://ibb.co/fcXmoU

Zo is de ganse band.

Achterband net hetzelfde alleen een beetje minder erg als de voorband.

[ Voor 6% gewijzigd door Crust op 27-08-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Crust schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:18:
[...]

Zonde... weet niet als die comfortabel over ook die wegen gaat. :)
Dat gaat hij ongetwijfeld maar dat doet een fiets van 1000€ net zo prima. Het is meer dat je in mijn ogen geen fiets van 2500€ nodig hebt als je vooral op brede zandpaden en dergelijke rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Daar is je probleem. Rocket Ron. Is niet de beste band voor tubeless, zeker niet de oude versies. Veel te licht. Bovendien heeft die band vrijwel geen grip, dan zou ik nog liever gaan rijden met Racing Ralph, die breekt tenminste voorspelbaar uit, itt. de Rocket Ron.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:20

Roozzz

Plus ultra

Crust schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:18:
[...]
Anyway hier mijn bandenprobleem:
Tijd voor een nieuwe band. Hij zweet via de wang, dus dat krijg je nooit goed. Oude bandjes? Of (gezien bovenstaande discussie) rij je met hoge druk? :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Roozzz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Tijd voor een nieuwe band. Hij zweet via de wang, dus dat krijg je nooit goed. Oude bandjes? Of (gezien bovenstaande discussie) rij je met hoge druk? :P
De banden zijn 9 weken oud. :/ Merkte eigenlijk ook dat die banden precies weinig grip hadden. Ze staan nu wat platter. Dus ze zakken wat door als ik erop zit. :/

Fiets zou tubeless ready zijn. Ze hebben in de lbs de tubeless ventielen en de melk erin gedaan voor me. :/

Ik moet er nu donderdag naar toe. Wat stel je voor dat ik tegen hen zeg erover? Nu moet ik wel opletten want we werken met die zaak samen ivm het hele youtube-kanaal ding.

[ Voor 41% gewijzigd door Crust op 27-08-2018 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:28
Oke, het wordt langzaam aan tijd dat ik mijn popcorn en een rum-cola er bij ga pakken.

En wat je moet zeggen? Dat het prutbanden zijn die eigenlijk niet geschikt zijn voor TL en die ook zeker niet geschikt zijn voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:20

Roozzz

Plus ultra

Crust schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:42:
[...]

De banden zijn 9 weken oud. :/ Merkte eigenlijk ook dat die banden precies weinig grip hadden. Ze staan nu wat platter. Dus ze zakken wat door als ik erop zit. :/

Fiets zou tubeless ready zijn. Ze hebben in de lbs de tubeless ventielen en de melk erin gedaan voor me. :/

Ik moet er nu donderdag naar toe. Wat stel je voor dat ik tegen hen zeg erover? Nu moet ik wel opletten want we werken met die zaak samen ivm het hele youtube-kanaal ding.
Tja, sommige banden zijn kwalitatief uitermate teleurstellend (en dan kan je ook nog gewoon pech hebben met een slechte batch). Het ene merk heeft hier helaas iets meer last van dat het andere.
De wang van deze banden zijn gewoon niet goed genoeg luchtdicht, dus ik zou opzoek naar iets anders. Hoe je dat verder bij de lbs aanvliegt moet jij weten, maar ook zij zullen snel genoeg zien dat deze combi niet werkt. In principe hebben zij gedaan wat ze moesten doen, bandjes tubeless gemaakt. Dat het helaas niet lekker werkt met deze banden is jammer (en hadden ze misschien kunnen weten en voor moeten waarschuwen).

Maar dat ze iets doorzakken als je erop zit lijkt mij prima. Als dat niet zo was ging ik me zorgen maken :P

* Roozzz rijdt naar volle tevredenheid op Vittoria

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Crust schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:42:
[...]
Dus ze zakken wat door als ik erop zit. :/
Ik mag het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ja ik heb met hogere druk gereden... maar dat reed beetje gekjes. Dus ik denk dat men bandendruk wel ok is. Kan zachter uiteraard maar rijd niet graag te zacht.

Ok, ik ga de bikeshop zeggen dat deze banden precies niet zo goed zijn voor tubeless en vragen wat ze voorstellen en anders gooi ik de binnenbanden er weer in en klaar met het verhaal tot die banden versleten zijn. Die ventieltjes die erin zitten (tubeless ventielen) kan ik er toch gewoon weer uithalen er hergebruiken voor wanneer ik nieuwe banden heb die wel geschikter zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
(jarig!)
L0we schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:12:
[...]

Te zacht? Waar krijg je last van dan? Juist met nog een iets zachtere band fietsen is voor mij een stuk comfortabeler.

Vandaag reed ik met 1,2 bar, maar dat vond ik nét ff te weinig op Amerongen, waar je toch best veel springt.
Heb eens tijdens een rit banden gelost omdat ze te hard stonden.
Eenmaal thuis gekeken hoeveel druk er op zat en dat bleek 1,5 te zijn. Ik had dan al het gevoel dat ik haast op de velg reed bij het over een boomwortel rijden.

Nu rij ik wel comfortabel rond de 1,8.

Schaamteloze bekentenis: ik heb ooit nog rondgereden met 3 bar in de banden :$ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:22
Ligt ook aan de breedte van je band. Hoe breder, des te lager kan je gaan.

1.5 bar op een 2.4 of 1.5 bar op een 2.2 is echt een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44
Crust schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:34:
[...]

Ja ik heb met hogere druk gereden... maar dat reed beetje gekjes. Dus ik denk dat men bandendruk wel ok is. Kan zachter uiteraard maar rijd niet graag te zacht.

Ok, ik ga de bikeshop zeggen dat deze banden precies niet zo goed zijn voor tubeless en vragen wat ze voorstellen en anders gooi ik de binnenbanden er weer in en klaar met het verhaal tot die banden versleten zijn. Die ventieltjes die erin zitten (tubeless ventielen) kan ik er toch gewoon weer uithalen er hergebruiken voor wanneer ik nieuwe banden heb die wel geschikter zijn neem ik aan.
Kan ook dat de latex niet meer goed was, of niet goed geschud en dus te dun om efficiënt te kunnen sealen.
Verder kan ik me voorstellen (nooit iets van gelezen, dus het is maar een theorie) dat je met een hogere druk, de casing van je band wat verder optelt en zo de poriën vergroot, wat het zweten dus ook bevorderd.

Als je niet gelijk een andere band wil, zou je ook de latex kunnen verversen en op lagere druk zetten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Prulleman schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:58:
[...]

Kan ook dat de latex niet meer goed was, of niet goed geschud en dus te dun om efficiënt te kunnen sealen.
Verder kan ik me voorstellen (nooit iets van gelezen, dus het is maar een theorie) dat je met een hogere druk, de casing van je band wat verder optelt en zo de poriën vergroot, wat het zweten dus ook bevorderd.

Als je niet gelijk een andere band wil, zou je ook de latex kunnen verversen en op lagere druk zetten.
Dat zou best wel eens kunnen. Heb naar mijn fabrikant van die bike een mailtje gestuurd met vraag om uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
(jarig!)
Sjoewe schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:28:
Ligt ook aan de breedte van je band. Hoe breder, des te lager kan je gaan.

1.5 bar op een 2.4 of 1.5 bar op een 2.2 is echt een wereld van verschil.
2.25 hier (breedte, niet de druk) :)

[ Voor 4% gewijzigd door CedricD op 27-08-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Velgbreedte speelt natuurlijk ook een grote rol. Een lage druk is goed voor grip maar je moet zoals eerder aangegeven die ideale spot vinden. Die is grotendeels afhankelijk van de Velgbreedte. En uiteraard tubeless of niet. Met binnenbanden kan je niet zo laag gaan als tubeless.

Wat betreft de Nobby Nics, daar zijn natuurlijke verschillende varianten van. De gebruikte compound is ook van groot belang. Ene variant is bv steviger maar ook zwaarder dan het andere.

Wat me opvalt is dat de meningen aardig verdeeld zijn over bepaalde modellen. De ene zal net een goede combi hebben met juiste velg en ander niet. Ik heb wel eens een band gekocht en die kreeg ik gewoon niet tubeless dicht. Toen een andere dezelfde genomen en die is nooit gaan lekken. Andere batch of zo, maar het komt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:45
Ik doe iets verkeerd, maar weet niet wat :)

heb een Cube Reaction Pro 2018 van 2,5 maanden oud. Bij aanschaf vroegen ze welke pedalen ik er op wilde hebben. Ik keek ze vragend aan wanneer ze zeiden: de standaardpedalen maar doen? Ik antwoordde "ja". Prima pedalen verder qua grip enzo, maar niet zo stevig. Na een stevige klim bleek de voorkant van mijn pedaal kromgetrapt. De as van de pedaal is wel gewoon nog recht.
Ik heb nu andere pedalen gekocht, en die wilde ik er vanavond op gaan zetten, maar ik kreeg de oude pedalen er met geen mogelijkheid af. Vastgeroest lijkt me bij een 2.5 maand oude fiets met 1000 vooral droge km's op de teller niet het probleem.

Aan de binnenkant van de trapper zie ik een inbusgat maar aan de buitenkant van de trapper ook een moer-vorm. Heb dus zowel met een inbus als met een steeksleutel geprobeerd de trappers er af te krijgen (zelfs 1x tegelijk geprobeerd), maar er zit geen millimeter beweging in (op youtube opgezocht welke kant ik op moet draaien, maar heb voor de zekerheid de andere kant op ook maar even geprobeerd). Ik heb het idee dat ik iets gruwelijk fout doe, maar ik weet niet wat.
Iemand ideeën of tips? of wordt dit toch een ritje LBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wyke schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:25:
Ik doe iets verkeerd, maar weet niet wat :)

heb een Cube Reaction Pro 2018 van 2,5 maanden oud. Bij aanschaf vroegen ze welke pedalen ik er op wilde hebben. Ik keek ze vragend aan wanneer ze zeiden: de standaardpedalen maar doen? Ik antwoordde "ja". Prima pedalen verder qua grip enzo, maar niet zo stevig. Na een stevige klim bleek de voorkant van mijn pedaal kromgetrapt. De as van de pedaal is wel gewoon nog recht.
Ik heb nu andere pedalen gekocht, en die wilde ik er vanavond op gaan zetten, maar ik kreeg de oude pedalen er met geen mogelijkheid af. Vastgeroest lijkt me bij een 2.5 maand oude fiets met 1000 vooral droge km's op de teller niet het probleem.

Aan de binnenkant van de trapper zie ik een inbusgat maar aan de buitenkant van de trapper ook een moer-vorm. Heb dus zowel met een inbus als met een steeksleutel geprobeerd de trappers er af te krijgen (zelfs 1x tegelijk geprobeerd), maar er zit geen millimeter beweging in (op youtube opgezocht welke kant ik op moet draaien, maar heb voor de zekerheid de andere kant op ook maar even geprobeerd). Ik heb het idee dat ik iets gruwelijk fout doe, maar ik weet niet wat.
Iemand ideeën of tips? of wordt dit toch een ritje LBS?
Je weet dat je net de andere kant op moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
maartend schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Je weet dat je net de andere kant op moet draaien?
jep... maar zoals ik al zei, uit wanhoop ook nog even de andere andere kant geprobeerd... er zit gewoon geen beweging in.
overigens gebruik ik deze inbus-set, dus het enige dat ik me nog kan bedenken is dat ik gewoon niet genoeg kracht kan zetten:
https://www.futurumshop.n...49-0076-N1111/large/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:42
Wyke schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:34:
[...]

jep... maar zoals ik al zei, uit wanhoop ook nog even de andere andere kant geprobeerd... er zit gewoon geen beweging in.
overigens gebruik ik deze inbus-set, dus het enige dat ik me nog kan bedenken is dat ik gewoon niet genoeg kracht kan zetten:
https://www.futurumshop.n...49-0076-N1111/large/1.jpg
Ik zou een andere inbussleutel gebruiken. Stuk steviger en langer.
Nog beter is een speciale sleutel voor pedalen, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.bikeworldiowa.com/images/library/large/park-tool-professional-pedal-wrench-41134-11.jpg

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
wezep schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:48:
[...]

Ik zou een andere inbussleutel gebruiken. Stuk steviger en langer.
Nog beter is een speciale sleutel voor pedalen, zoiets:
[afbeelding]
begrijp ik daaruit dat ik zowel het inbus-deel als het moer-deel aan de andere kant kan gebruiken, al naar gelang het gereedschap dat ik heb?
En begrijp ik ten tweede goed dat ik dus in principe niet zoveel fout doe, maar dat er puur een kracht / hefboom werking nodig is?
Ik vind het wel een enorme sleutel zeg, voor die ene keer in de x tijd dat ik de pedalen moet vervangen :) (heb nu stuk stevigere pedalen, dus verwacht niet dat ik deze snel los moet halen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VIC_TOR
Ik heb een keer ook een lange inbus sleutel plus een stalen pijp er nog extra omheen moeten gebruiken om een pedaal los te krijgen. Ze kunnen dus echt goed vast komen te zitten. Beide pedalen schroef je los door naar achteren toe te draaien maar dat zal je al wel goed doen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wyke schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:53:

En begrijp ik ten tweede goed dat ik dus in principe niet zoveel fout doe, maar dat er puur een kracht / hefboom werking nodig is?
Ja. Wat ik altijd doe: Crank naar voren, de sleutel naar achteren en er dan op het einde van de sleutel gaan staan. En aan de andere kant hetzelfde.

En bij het vastzetten van je nieuwe pedalen ze niet met enorme kracht vastdraaien dus. Gewoon iets meer dan handvast is genoeg, anders zit je de volgende keer weer te klooien.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Om te bepalen welke kant ik op moet draaien hou ik altijd het volgende aan:

Vast zetten draai je de sleutel naar het voorwiel. Los zetten naar het achterwiel.

Een lange inbussleutel moet voldoende zijn en veel kracht zetten. Met zo'n inbussetje krijg je bij lange na niet genoeg moment. Als je LBS ze droog heeft gemonteerd kunnen ze erg goed vast zitten. Ik zet ze altijd vast met wat montagepasta. Dan draai je ze een volgende keer relatief snel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:40
En anders een dunne steeksleutel (bij hornbach hebben ze net iets dunnere sleutels dan standaard) en een flinke klap met een hamer.

Nieuwe pedalen met wat vet of montagepasta met een inbussleutel handvast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

"Righty tighty, lefty loosy" ;) Iig zo heb ik het geleerd op school :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 16:33

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Joopieboy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:58:
"Righty tighty, lefty loosy" ;) Iig zo heb ik het geleerd op school :P
Ik ook, en nu heb ik vaak met linkse draad te maken. :'(

Sowieso natuurlijk slecht advies bij pedalen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door blitzkrieg op 28-08-2018 08:04 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

zonoskar schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:45:
[...]

Ja. Wat ik altijd doe: Crank naar voren, de sleutel naar achteren en er dan op het einde van de sleutel gaan staan. En aan de andere kant hetzelfde.

En bij het vastzetten van je nieuwe pedalen ze niet met enorme kracht vastdraaien dus. Gewoon iets meer dan handvast is genoeg, anders zit je de volgende keer weer te klooien.
?? Dat is toch verkeerd om?

Ik heb altijd begrepen dat pedalen tegendraads zijn. Als je dus de crank naar voren doet en de sleutel naar achteren en erop gaat staan. Dan draai je de sleutel lefty en dat is dus vast in dit geval. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Tylen één pedaal is andersom ;)

Ze draaien vast in de traprichting. Als je dus het pedaal en sleutel naar voren (richting vork) hebt staan moet je de sleutel naar beneden draaien om ze vast te zetten.

@zonoskar heeft pedaal naar voren, sleutel naar achteren en drukt dan de sleutel naar beneden met zijn voet. Dus gaat de sleutel, wanneer hij aan de voorkant in het verlengde van de pedaalarm staat, naar boven.

Een tekening is zoveel makkelijker dan het uittypen :+

Maar ik heb mijn best gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
zonoskar schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:45:
[...]

En een klein beetje (montage)vet aan de schroefdraad. Voorkomt dat de boel vastvreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:23:
@Tylen één pedaal is andersom ;)

Ze draaien vast in de traprichting. Als je dus het pedaal en sleutel naar voren (richting vork) hebt staan moet je de sleutel naar beneden draaien om ze vast te zetten.
Ja dat snap ik ;) Oke nu zeg je pedaal en sleutel naar voren. Dat is correct idd. Maar daarvoor zei je pedaal naar voren en sleutel naar achteren, en dat is verkeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Ja dat snap ik ;) Oke nu zeg je pedaal en sleutel naar voren. Dat is correct idd. Maar daarvoor zei je pedaal naar voren en sleutel naar achteren, en dat is verkeerd. ;)
Snel wijzigen hè... Er is focus genoeg ;)

Ik werk Zonoskar zijn voorbeeld verder uit en wat ik zeg klopt, punt uit :P

Als je pedaal naar voren wijst en de sleutel richting trap-as dan moet de sleutel naar beneden om ze los te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dus in een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://marketplacer.imgix.net/I8/0B1wmLP22LSvPtiX-0TFYJzyk.jpg?auto=format&fm=pjpg&fit=max&w=1000&h=1000&s=e7af9a4a47b232e5a22db4b3f0a4a0c1

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:14:
[...]

?? Dat is toch verkeerd om?

Ik heb altijd begrepen dat pedalen tegendraads zijn. Als je dus de crank naar voren doet en de sleutel naar achteren en erop gaat staan. Dan draai je de sleutel lefty en dat is dus vast in dit geval. ;)
Als ik het verkeerd doe, snap ik niet hoe mijn pedalen dan wel los komen. Maareh, er is altijd nog youtube....
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4tdQ6hTqSfQ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

Snel wijzigen hè... Er is focus genoeg ;)

Ik werk Zonoskar zijn voorbeeld verder uit en wat ik zeg klopt, punt uit :P

Als je pedaal naar voren wijst en de sleutel richting trap-as dan moet de sleutel naar beneden om ze los te draaien.
Weet je het 100% zeker? >:)

Oke pedaal naar voren:

O----| (O = trapas. | = pedaal)

Dan de sleutel erop wijzend naar trapas....

Als je dan op de selutel gaat staan dan draai je linksom... (ben je er nog bij???)

Afbeeldingslocatie: https://uprepandypham15.files.wordpress.com/2015/05/3.jpg

En lefty is loosy dus los. Maar omdat pedalen andersom zijn is het vast....

Correct me if i'm wrong.

Edit: OKE. 1 PEDAAL IS ANDERSOM......... :+ :+ :+ :+ Dus we hebben beide gelijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 28-08-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nee.. grapjas, alleen Ruud heeft gelijk, juist omdat links en rechts verschillende draad hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Prulleman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:46:
Nee.. grapjas, alleen Ruud heeft gelijk, juist omdat links en rechts verschillende draad hebben
Dat zeg ik toch ook in mijn edit. Welke 6 minuten eerder was gedaan dan jou post, dus je had die gelezen moeten hebben ;) . 1 pedaal is tegendraads (het linkerpedaal.).
Het rechterpedaal gaat gewoon los op de normale manier.

Check je eigen plaatje maar welke je postte.

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 28-08-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Dat zeg ik toch ook in mijn edit. Welke 6 minuten eerder was gedaan dan jou post, dus je had die gelezen moeten hebben ;) . 1 pedaal is tegendraads (het linkerpedaal.).
Het rechterpedaal gaat gewoon los op de normale manier.

Check je eigen plaatje maar welke je postte.
Ik heb toch echt gelijk.... Ga vanavond maar de schuur in :P

Omdat 1 pedaal andersom is werken ze allebei hetzelfde ook al zitten ze omgedraaid.

Of we praten echt gruwelijk langs elkaar. Dat kan ook. Maar ik heb gelijk, punt uit :+

@Prulleman : goed plaatje! En voor de andere kant is het dus ook zo. Dat kan eigenlijk niet maar het draad is daar andersom dus kan het toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Tylen ik heb je posts nog eens doorgenomen, en jij hebt het voornamelijk over linksom of rechtsom en dat het bij pedalen andersom is. Dat is simpelweg niet waar.
Je zegt in je edit dat jullie beide gelijk hebben.. daar reageerde ik op, dat klopt niet (en de rest ook niet)

bv:
Ik heb altijd begrepen dat pedalen tegendraads zijn
nee, slechts 1 is dus tegendraads, als je daar geen rekening mee houd, dan krijg je er eentje echt nooit los ;)
Als je dus de crank naar voren doet en de sleutel naar achteren en erop gaat staan. Dan draai je de sleutel lefty en dat is dus vast in dit geval.
het eerste deel klopt, het 2e dus alleen voor 1 pedaal.

@Ruud heeft het niet over linksom en rechtsom, maar enkel over naar achteren trappen als de cranks naar voren staat, dat betekend dus linksom voor de ene pedaal en rechtstom voor de 2e.

Het is ook heel logisch, je wilt niet dat je door gewoon lekker vooruit te peddelen je trappers los kunnen draaien, om ze wel los te draaien, moet je ze als het ware naar achteren trappen,

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 28-08-2018 10:06 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:05:
@Tylen ik heb je posts nog eens doorgenomen, en jij hebt het voornamelijk over linksom of rechtsom en dat het bij pedalen andersom is. Dat is simpelweg niet waar.
Je zegt in je edit dat jullie beide gelijk hebben.. daar reageerde ik op, dat klopt niet (en de rest ook niet)

bv:

[...]

nee, slechts 1 is dus tegendraads, als je daar geen rekening mee houd, dan krijg je er eentje echt nooit los ;)

[...]

het eerste deel klopt, het 2e dus alleen voor 1 pedaal.

@Ruud heeft het niet over linksom en rechtsom, maar enkel over naar achteren trappen als de cranks naar voren staat, dat betekend dus linksom voor de ene pedaal en rechtstom voor de 2e.

Het is ook heel logisch, je wilt niet dat je door gewoon lekker vooruit te peddelen je trappers los kunnen draaien, om ze wel los te draaien, moet je ze als het ware naar achteren trappen,
Kijk, nog een helder iemand.

@Tylen Gelukkig zitten de stepjes op een R6 gewoon met een boutje rechtsom vast :P Wel van de achterkant dus misschien is het dan toch linksom ;) ;) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Haha wankers. Ach ik heb ze nog niet hoeven losmaken :P Maar ik print het plaatje van Prulleman wel even uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
;) d:)b

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Opzoek naar volgende artikelen maar dan goekoper.

Park Tool Muc-Off vijfdelig set schoonmaakborstels
Park Tool EK-2

Iemand hier advies. Ik keek al wat rond voor de goedkoopste prijs op de borstelset en dat valt mee rond de 20 euro maar de park tool prof kit is duur. We gaan die nodig hebben voor ons kanaal. Vandaar dat we zo veel mogelijk moeten budgetteren in het begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
Gewoon onthouden pedaal naar voren, sleutel naar voren, naar beneden duwen is vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Crust schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:13:

Park Tool EK-2

Iemand hier advies. Ik keek al wat rond voor de goedkoopste prijs op de borstelset en dat valt mee rond de 20 euro maar de park tool prof kit is duur. We gaan die nodig hebben voor ons kanaal. Vandaar dat we zo veel mogelijk moeten budgetteren in het begin.
Ik heb die Muc-Off-set (ik ben eigenlijk best fan van Muc-Off :P ) en de enige die ik wel eens gebruikt heb is de kleine harde borstel om je derailleurwieltjes en kettingblad schoon te maken.

Die Parktool EK-2 is helemaal lachwekkend. Je gaat een YouTube-kanaal beginnen om mensen iets te leren toch? Een groot deel daarvan zal onderhoud zijn maar je hebt nog geen gereedschap!? Ik volg het niet.

Nou goed, wat gebruik ik om te sleutelen aan fietsen. (let op; moderne fietsen)

Geregeld:
Inbussleutels, zowel een los setje als met T-greep
1 maat Torx-sleutel, volgens mij 20?
Torx-doppen (binnenkant, geen E-torx) om boutjes van remschijven vast te zetten (T30?)
Kleine ratel (1/4")
Grote ratel (5/8")
Momentsleutel (1/4") (0-20Nm)
Momentsleutel (5/8") (20-veel te veelNm)
Simpele Canyon-moment'sleutel' (0-10 Nm)

Af en toe:
Rolmaat
Schuifmaat
Kleine steeksleuteltjes (6/7/8-ish voor Shimano-remmen bijvoorbeeld)
Heel af en toe een ijzerzaagje en zaagmal (carbon-vorkbuis)
Heel sporadisch een pijpensnijder (aluminium vorkbuis)
Heel sporadisch een vijl (vorkbuis netjes afwerken)

Specifiek:
Cassette-zweep (let op dat die ook voor 11 en 12-speed geschikt is)
Cassette-tool voor de lockring
Sleutel voor BSA-lagers (let op, Shimano en SRAM hebben afwijkende maten, Shimano levert een verloopje mee)
Vorkpomp (let op, max 600PSI, 300 is tegenwoordig te weinig met de huidige dempers en een wat zwaardere rijder)
Fietspomp
Kunststof bandenlichters
Wielenrichter, spaakspanningsmeter en nippelsleuteltjes

Dat is het denk ik wel hoor. Ongetwijfeld vergeet ik iets...

Oja een kunststof hamer en een bankschroef :)

Nooit dat ik daar een Park Tool-koffer van 750 euro voor zou kopen. Dat is het verkeerde signaal afgeven aan je kijkers :) Is het spul van Park Tool goed? Ja zeker, maar met dat aluminium poppen-spul van de gemiddelde fiets slijt je gereedschap echt helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Crust schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:13:

Park Tool EK-2

Parktool is mooi spul, maar ook gelijk shop grade quality (en dus prijs). Voor hobby gebruik absoluut niet noodzakelijk.

De meeste bikers (ik zelf in ieder geval) kopen gewoon een tool als het nodig is.
Zo'n kit is leuk, maar bevat waarschijnlijk 50% tools die je nooit gebruikt omdat het achterhaalde standaarden zijn, en als je bijvoorbeeld een Cannondale hebt, dan moet je al weer andere tools halen om je crank en kettingblad los te halen :X.

Borstels kan je ook voor een paar euro van AliExpress halen. En wat betreft je toolkit, persoonlijk zou ik echt kijken wat je nodig hebt voor de fietsen waar je aan gaat werken en dan van een ander merk kopen, bv BBB of iets anders betaalbaars (sommige zaken kan je misschien ook bij Ali halen, ik heb bv een shimano cassette dop en een ketting slijtage meter van Ali, een BBB moment sleutel, kettingpons in een multitool, wat losse inbus sleutels (ook met afgeronde kop!) en een zware inbus klap set (soort multitool, maar dan te lomp om mee te nemen). Over de jaren verzameld en het breidt nog steeds langzaam uit met cable cutters (normaal en remleiding) etc.

Of je neemt contact op met ParkTool, Ik zie op Youtube regelmatig gesponserde toolkits voorbij komen, of een set als deze van Unior :9
YouTube: Every Mountain Bike Tool You Could Ever Need?

(maar wellicht willen ze eerst views en abbonees zien voor ze investereren)
Ruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

T25 is het meeste gebruikt op MTB (ook remschijven), heel soms T10 of zelfs T5 voor kleine prul dingen aan je remmen (bleed capsetc). T30 voor kettingblad boutjes, maar meestal is dat inbus volgens mij

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 28-08-2018 10:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:29:

T25 is het meeste gebruikt op MTB (ook remschijven), heel soms T10 of zelfs T5 voor kleine prul dingen aan je remmen (bleed capsetc). T30 voor kettingblad boutjes, maar meestal is dat inbus volgens mij
Welke maat het ook is, ik gebruik Torx voor Magura-boutjes en boutjes voor de remschijf ;)

SRAM heeft idd ook nog wel wat prul-torxjes in ontluchtgaatjes zitten inderdaad. Maar daar zit meestal wel een torx-sleuteltje bij.

Kortom, een inbus-setje en een torx-setje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
inderdaad, maar let ook op, bij mijn BBB moment sleutel zit bv ook al een T25 en T30, en op mijn multitool een T25 + een leatherman met een flinke set aan bitjes.

Dus @Crust kijk eens wat jij en je maten samen bij elkaar kunnen schrapen uit alle schuurtjes. Ik kan me echt niet voorstellen dat als je met een paar fanatieke bikers bij elkaar niet al zeker tot de helft komt van wat je nodig hebt.

Als ik dan ook nog een setje speciaal voor de fiets ga kopen wordt het natuurlijk een dure hobby...

[ Voor 49% gewijzigd door Prulleman op 28-08-2018 11:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Ik heb die Muc-Off-set (ik ben eigenlijk best fan van Muc-Off :P ) en de enige die ik wel eens gebruikt heb is de kleine harde borstel om je derailleurwieltjes en kettingblad schoon te maken.

Die Parktool EK-2 is helemaal lachwekkend. Je gaat een YouTube-kanaal beginnen om mensen iets te leren toch? Een groot deel daarvan zal onderhoud zijn maar je hebt nog geen gereedschap!? Ik volg het niet.

Nou goed, wat gebruik ik om te sleutelen aan fietsen. (let op; moderne fietsen)

Geregeld:
Inbussleutels, zowel een los setje als met T-greep
Torx-doppen (binnenkant, geen E-torx) om boutjes van remschijven vast te zetten (T30?)
Kleine ratel (1/4")
Grote ratel (5/8")
Momentsleutel (1/4") (0-20Nm)
Momentsleutel (5/8") (20-veel te veelNm)
Simpele Canyon-moment'sleutel' (0-10 Nm)

Af en toe:
Rolmaat
Schuifmaat
Kleine steeksleuteltjes (6/7/8-ish voor Shimano-remmen bijvoorbeeld)
Heel af en toe een ijzerzaagje en zaagmal (carbon-vorkbuis)
Heel sporadisch een pijpensnijder (aluminium vorkbuis)
Heel sporadisch een vijl (vorkbuis netjes afwerken)

Specifiek:
Cassette-zweep (let op dat die ook voor 11 en 12-speed geschikt is)
Cassette-tool voor de lockring
Sleutel voor BSA-lagers (let op, Shimano en SRAM hebben afwijkende maten, Shimano levert een verloopje mee)
Vorkpomp (let op, max 600PSI, 300 is tegenwoordig te weinig met de huidige dempers en een wat zwaardere rijder)
Fietspomp
Kunststof bandenlichters
Wielenrichter, spaakspanningsmeter en nippelsleuteltjes

Dat is het denk ik wel hoor. Ongetwijfeld vergeet ik iets...

Oja een kunststof hamer en een bankschroef :)

Nooit dat ik daar een Park Tool-koffer van 750 euro voor zou kopen. Dat is het verkeerde signaal afgeven aan je kijkers :) Is het spul van Park Tool goed? Ja zeker, maar met dat aluminium poppen-spul van de gemiddelde fiets slijt je gereedschap echt helemaal niet.
Er is enorm veel gereedschap maar we gaan ook op locatie fietsen reparen wanneer we onze classes geven (en filmen) dus dan is het altijd handig een koffertje in de van te hebben van waaruit we opereren op onze en andere events.

Je zou die items apart aankopen en de vaakst gebruikte iets kwaliteitsvoller kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Crust schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Er is enorm veel gereedschap maar we gaan ook op locatie fietsen reparen wanneer we onze classes geven (en filmen) dus dan is het altijd handig een koffertje in de van te hebben van waaruit we opereren op onze en andere events.

Je zou die items apart aankopen en de vaakst gebruikte iets kwaliteitsvoller kopen?
Nee dan weet ik het niet, dan zou ik een koffer willen waar alles perfect in past. Maar dan ook wel alles. En niet dat ik alsnog van alles los mee moet zeulen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Crust schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

sja.. het is maar net hoeveel geld je hebt en hoeveel je er aan uit wilt geven. Tuurlijk is het handig en staat het chique als je met zo'n koffer op locatie aankomt.. maar wat ik eerder zei, de helft gebruik je niet en ongetwijfeld mis je nog een deel met zo'n koffer.

Ik zou bij iedereen de beste tools verzamelen, een leuke (lege) gereedschapskoffer/trolley kopen en daar alles in stoppen. Goed kijken naar het lijstje van Ruud en aanvullen waar nodig.
Dan spaar je zo 500 euro uit!

(zoiets: https://www.vidaxl.nl/e/8...verrijdbaar-3-delig?gclid
daar moet alles wel inpassen).

Bedenk ook dat als je reparaties op locatie gaat doen je niet alleen tools nodig hebt, maar ok spares... hoever wil je daarin gaan?
een rol cable housing + een verzameling binnenkabels is al leuk om mee te beginnen, maar denk ook aan verschillende maten kogeltjes om lagers te fixen, maar wat doe je met kapotte BB lagers (in alle soorten en maten), headsets, gebroken spaken, remblokken (in alle soorten en maten).

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 28-08-2018 11:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Prulleman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

sja.. het is maar net hoeveel geld je hebt en hoeveel je er aan uit wilt geven. Tuurlijk is het handig en staat het chique als je met zo'n koffer op locatie aankomt.. maar wat ik eerder zei, de helft gebruik je niet en ongetwijfeld mis je nog een deel met zo'n koffer.

Ik zou bij iedereen de beste tools verzamelen, een leuke (lege) gereedschapskoffer/trolley kopen en daar alles in stoppen. Goed kijken naar het lijstje van Ruud en aanvullen waar nodig.
Dan spaar je zo 500 euro uit!

(zoiets: https://www.vidaxl.nl/e/8...verrijdbaar-3-delig?gclid
daar moet alles wel inpassen).

Bedenk ook dat als je reparaties op locatie gaat doen je niet alleen tools nodig hebt, maar ok spares... hoever wil je daarin gaan?
een rol cable housing + een verzameling binnenkabels is al leuk om mee te beginnen, maar denk ook aan verschillende maten kogeltjes om lagers te fixen, maar wat doe je met kapotte BB lagers (in alle soorten en maten), headsets, gebroken spaken, remblokken (in alle soorten en maten).
Ok ik neem dit mee. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Verder goed inventariseren met wat voor issues mensen langs gaan komen zodat je daarop kan anticiperen met tools, spares en kennis.
Je zou ook kunnen zeggen dat ze eigen spares mee moeten nemen, dat scheelt een hoop gedoe en voorraad.

Wanneer gaat het kanaal live? ik word wel een beetje nieuwsgierig :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:57:
+1 :o

@Tylen sla je slag

https://www.canyon.com/en/specials/end-of-season-sale/

[ Voor 17% gewijzigd door Ruud op 28-08-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Foutje

[ Voor 95% gewijzigd door Ruud op 28-08-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Geen lux 2018 ertussen :( Ik had ze vanmorgen nog gemaild of ze er nergens 1 hebben staan omdat ik niet wil wachten tot februari 2019 :P Anders shop ik verder naar een Scott of Specialized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:41:
[...]

Geen lux 2018 ertussen :( Ik had ze vanmorgen nog gemaild of ze er nergens 1 hebben staan omdat ik niet wil wachten tot februari 2019 :P Anders shop ik verder naar een Scott of Specialized.
Giant 2019? DVO :9~

De Cube Stereo 2018 zit ook wel echt goed in elkaar trouwens. En anders een Trek Fuel EX 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Giant 2019? DVO :9~

De Cube Stereo 2018 zit ook wel echt goed in elkaar trouwens. En anders een Trek Fuel EX 8 :)
De Lux heeft echt de mooiste specs voor het geld. Wil rond de 3000 uitgeven.

Fully, Carbon en 1:11 (XT of Eagle GX) drive zijn wel mijn wensen. Liefst met lockouts op het stuur :P (jaja totaal niet interessant maar ik vind dat vet).

En daarnaast moet mij de kleur aanstaan. De Lux in radical red is gewoon precies zoals ik hem wil.

Afbeeldingslocatie: https://static.canyon.com/img/cache/ba/5/2e37c2a793810cc31f378655df797.jpg

_/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Tylen op 28-08-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Bovendien zijn de Stereo en de Fuel toch echt minder racy dan de Lux. Die zit veel meer in het Spark / Epic hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

Fully, Carbon en 1:11 (XT of Eagle GX) drive zijn wel mijn wensen. Liefst met lockouts op het stuur :P (jaja totaal niet interessant maar ik vind dat vet).

En daarnaast moet mij de kleur aanstaan. De Lux in radical red is gewoon precies zoals ik hem wil.

[afbeelding]

_/-\o_
Kleur zeker! Fiets ook wel denk ik :P

Maar lockout heb je echt niet nodig met goed afgestelde vork en achterdemper die past bij je gewicht. (en een goed frame in geval van een fully)

Natuurlijk lock je de vering als je van en naar het bos fietst over het asfalt, helemaal mee eens. Maar verder kun je er echt van afblijven. En ja ik ken de drang naar een lockout, leek me ook handig toen ik mijn Nerve29 kocht. Veel gebruikt de eerste keren en niet veel later de voorvork omgebouwd naar lockout op de vork en nog iets later een geheel nieuwe demper zonder lockout gekocht.....

Fijn zo'n opgeruimd stuur! Het is al druk genoeg met dropper, shifter en twee remmen.
Bokmaaa schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:14:
Bovendien zijn de Stereo en de Fuel toch echt minder racy dan de Lux. Die zit veel meer in het Spark / Epic hoekje.
Juist daarom haal ik ze aan....... :X Misschien moet ik toch naar de GoT-MTB-meeting gaan om te kijken wie echt profijt heeft van een XC-racebak. :o

[ Voor 13% gewijzigd door Ruud op 28-08-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik moet gewoon een racebak hebben man ;) Volle bak over die vlakke ondergrond hier in NL. Is goed voor mijn motorrace skills.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Als we dan toch bij Canyon-rood blijven :P

TIP:
Afbeeldingslocatie: https://cdnmos-bikeradar.global.ssl.fastly.net/images/news/2017/05/09/dscf2145-1494337350607-1ps4ovfve4iw1-630-354.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wielrennen is voor doping gebruikers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Tylen trek heeft ook de top fuel, als je een XC fully zoekt, in 2017 hadden ze een betaalbare rode,
https://www.12gobiking.nl/trek-top-fuel-9-2017-showfiets

maar voor 2018 zit je in het rood aan deze:
https://www.12gobiking.nl...l-9-9-sl-project-one-2019 (wel onder de 10 kg voor een klein maatje)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Prulleman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:57:
Verder goed inventariseren met wat voor issues mensen langs gaan komen zodat je daarop kan anticiperen met tools, spares en kennis.
Je zou ook kunnen zeggen dat ze eigen spares mee moeten nemen, dat scheelt een hoop gedoe en voorraad.

We zijn nog met voorbereidend werk bezig maar het komt eraan. :) Maar mountainbike wise ben ik het kneusje. Merk je wellicht wel met al mijn vragen. Maar is goed he... komt jullie stem ook wel aan bod in het kanaal. Is toch leuk later op te merken dat wat je gezegt hebt erin voorkomt. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Crust op 28-08-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hoge Vuursche is weer open. Morgen denk ik die maar weer eens rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:56:
Hoge Vuursche is weer open. Morgen denk ik die maar weer eens rijden :)
Nu enkel nog LV die open moet. Zondag misschien ook even die kant op. Lang geleden voor mij

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zondag even in Landsmeer een rondje gedaan over het Twiske, kleine ronde van 5km, met een aantal leuke stukjes erin! Heel anders dan de route in Harderwijk die ik een paar weken geleden heb gedaan.
Leuke korte klimmetjes; mooie oefening met het schakelen en ook wat korte afdalingen!

Paar dagen ervoor nog even aan het prutsen geweest om de pedalen wat beter naar mijn wens te krijgen, en dat is gelukt. het fietst net even wat lekkerder, en mijn linkervoet schiet niet meer los als ik hard over boomstronken hobbel. 8)

Merk nog wel dat nog moet zoeken naar de beste manier van fietsen/trappen, had een redelijk vlak stuk waar ik eigenlijk best wat tempo wilde maken, maar dat lukte niet omdat ik constant met mijn rug de hobbels aan het opvangen was.
Uit het zadel komen is wel een dingetje, dat lukt alleen met het rechterpedaal helemaal naar beneden, niet echt handig als je tussen stenen en hobbels aan het manoeuvreren bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WQEpIP1yHYxlClke5arMgyhj/full.jpg

Daarna nog even wat asfalt gefietst voor de conditie en ook een pumptrack geprobeerd, maar daar moet je ook echt op de pedalen kunnen staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@RonnieB82 ha, ik was op mobiel aan je lezen en had je plaatje nog niet gezien, ik snapte dus niet wat je bedoelde met rechts naar beneden uit het zadel komen.. maar het plaatje verklaard een hoop.
Mooi dat je met klikpedalen toch kan fietsen!

Ik heb helaas geen tips voor je, behalve een fully :D
Een dropper haalt ook niet veel uit denk ik, dat maakt het staan niet makkelijker in jou geval.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Crust schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:47:
[...]

We zijn nog met voorbereidend werk bezig maar het komt eraan. :) Maar mountainbike wise ben ik het kneusje. Merk je wellicht wel met al mijn vragen. Maar is goed he... komt jullie stem ook wel aan bod in het kanaal. Is toch leuk later op te merken dat wat je gezegt hebt erin voorkomt. ;)
Oh crap, dan stop ik met onzin posten :+

@RonnieB82 Goed bezig!

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud op 28-08-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:31

Tacoos

i am i

RonnieB82 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:29:
...

Merk nog wel dat nog moet zoeken naar de beste manier van fietsen/trappen, had een redelijk vlak stuk waar ik eigenlijk best wat tempo wilde maken, maar dat lukte niet omdat ik constant met mijn rug de hobbels aan het opvangen was.
Uit het zadel komen is wel een dingetje, dat lukt alleen met het rechterpedaal helemaal naar beneden, niet echt handig als je tussen stenen en hobbels aan het manoeuvreren bent.
Als ik me niet vergis is er op forum.mountainbike.nl iemand actief met een vergelijkbare handicap. Misschien kun je van hem tips krijgen?
Weet alleen ff zijn nick niet meer.. |:(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:54:
[...]

Oh crap, dan stop ik met onzin posten :+

@RonnieB82 Goed bezig!
Nee bedankt voor zinnig invloeden. Ik heb met al heel wat onaangenamer mens meegemaakt dan jou (en jullie) ruud. Vind de mentaliteit hier goed. Jullie willen ook met plezier andere verder helpen. Maar al te vaak heb ik op vele andere fora veel getroll gezien. Hartelijk bedankt om de eenvoudigere keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tacoos schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

Als ik me niet vergis is er op forum.mountainbike.nl iemand actief met een vergelijkbare handicap. Misschien kun je van hem tips krijgen?
Weet alleen ff zijn nick niet meer.. |:(
Klopt

Heeft ook een fietsenzaak. Volgens mij had ik die ook al gepost toen RonnieB82 een fiets zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Thanks voor het meedenken! ik zal eens op dat forum zoeken!
heb me daar laatst ook geregistreerd, er is een hoop info te vinden.

Toevallig ken ik ook een fietsenmaker met 1 been, wellicht is hij het wel, zal eens op onderzoek uitgaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:35
Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

[afbeelding]

_/-\o_
Als rood je ding is kan je deze vast voor €3000 krijgen: https://www.12gobiking.nl/focus-o1e-pro-2018
Daar fiets ik nu een tijdje op, en ik mag niet klagen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:31

Tacoos

i am i

Ruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:43:
[...]

Klopt

Heeft ook een fietsenzaak. Volgens mij had ik die ook al gepost toen RonnieB82 een fiets zocht.
Dat had ik gemist 😉
RonnieB82 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:11:
Thanks voor het meedenken! ik zal eens op dat forum zoeken!
heb me daar laatst ook geregistreerd, er is een hoop info te vinden.

Toevallig ken ik ook een fietsenmaker met 1 been, wellicht is hij het wel, zal eens op onderzoek uitgaan ;)
De nick was niet zo moeilijk te raden natuurlijk.... mtbwithoneleg

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
bas-r schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:13:
[...]

Als rood je ding is kan je deze vast voor €3000 krijgen: https://www.12gobiking.nl/focus-o1e-pro-2018
Daar fiets ik nu een tijdje op, en ik mag niet klagen :*)
Gave fiets in die kleur! Als ik me niet vergis is @Tylen geen vlieggewicht en dan is een 32 stepcast vork niet de meest handige keuze. 34mm is toch wel een voordeel dan. Zelfs op een xc-fully.

Overigens zie je dat ook steeds meer als standaard montage. Bijvoorbeeld bij Scott en Canyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:35
Ruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:30:
[...]

Gave fiets in die kleur! Als ik me niet vergis is @Tylen geen vlieggewicht en dan is een 32 stepcast vork niet de meest handige keuze. 34mm is toch wel een voordeel dan. Zelfs op een xc-fully.

Overigens zie je dat ook steeds meer als standaard montage. Bijvoorbeeld bij Scott en Canyon.
Fietsje is alleen in die kleur te krijgen, dus had geen keuze.
Ben zelf ook geen vlieggewicht (80kg), maar als er betere dingen op de markt zijn moet hij dat natuurlijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@bas-r gave fiets ja. Had hem eigenlijk nog niet gezien. Helaas ben ik 1,94 en een xl frame hebben ze er niet van. Maar wel kichuh ding.

@Ruud 93 kilo momenteel. Ik was 97 en wil in de 80 komen (89 dus ;))

@RonnieB82 👊🏻 Wat een baas 👍🏻👍🏻👍🏻

[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 28-08-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik blijf toch een beetje hangen bij de Lux op de steile HTA. Ik bedoel, 69,5º met een vrij lange stem erop, ik moet er echt niet meer aan denken. Dan ben je de hele tijd aan het werk, die fiets gaat niks voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die stem kan je aanpassen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, maar nee. De geometrie is daar niet op ontworpen, dus als je er een korte stem op zet heb je te weinig reach over. Dat is ook de reden dat veel MTB's tegenwoordig een langere bovenbuis hebben om dit te compenseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja.. maar het blijft natuurlijk gewoon een echte xc race machine. Als je dat zoekt is het een hele goede fiets.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat staat helemaal buiten kijf, het is uiteraard een topfiets.

Is ook gewoon kooplust-by-proxy :+

Komt gewoon zoveel leuks uit in de short travel trailbike-segment op het moment, lijkt mij heerlijk om een lichte 120mm fully te hebben waar je eigenlijk overal mee uit de voeten kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:03:
Ja.. maar het blijft natuurlijk gewoon een echte xc race machine. Als je dat zoekt is het een hele goede fiets.
Niemand hier zoekt dat! :P

Komende zondag maar weer een keer in Amerongen gaan kijken. Met een beetje pech moet ik nog moeite gaan doen om een Magura-klemmetje te regelen ook :/

Hibike en DHL doen er al bijna twee weken over om een simpele bestelling die op voorraad is te leveren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En jij kent iedereen hier persoonlijk? ;)

Ik zeg overigens niet dat ik hem nodig heb hoor ;) Maar ik vind dit gewoon de mooiste fiets die ik kan vinden en welke voldoet aan mijn wensen. Als hij lekker zenuwachtig stuurt (of niet) so be it. Dan wen ik daar maar aan. Ik race ook op een 600cc motor omdat ik meer van het gooi en smijt werk houd.

Maar ik kreeg deze reactie van canyon:
Bedankt voor je e-mail en interesse in Canyon.

Nadat deze nieuwe modellen van de Lux zijn geïntroduceerd is er ontzettend veel vraag naar geweest wat er voor het gezorgd dat vele productierondes al zijn verkocht en klanten die de fiets nu bestellen geduld moeten hebben. Het is hierdoor niet mogelijk de fiets eerder uit te sturen, maar daarentegen is deze fiets zeker het wachten waard. Wanneer je een bestelling plaatst kun je dus de verzendtermijn zoals op dat moment wordt aangegeven aanhouden.

Mocht je nog vragen hebben dan vernemen we het graag.
Dus de levertijd is februari 2019..... Denk toch dat ik een alternatief ga zoeken. Specialized Epic Comp Carbon staat dan hoog op het lijstje alleen mist die fancy kleurtjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Sjoewe op 29-08-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Amerongen ligt er best lekker bij op het moment, wel wat nasty remkuilen op de her en der, maar... Harry Slinger O+

Halverwege ff doorsteken naar Rhenen is trouwens ook echt de moeite op het moment, die ligt er echt _SUPER_ bij.

Vertrek maandag naar de Ardennen voor het eerst met de MTB, ben wel reuze benieuwd wat ik er ga aantreffen. Iedereen doet zo stiekem over de écht mooie paden...

Enne... NX Eagle eindelijk leverbaar. Nu maar even proberen niks te kopen tot na de winter. :+
Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:36:
Dus de levertijd is februari 2019...
Maar ff serieus, zo erg is dat toch niet... Je wil toch ook niet met je gloednieuwe LUX door de Nederlandse winterbagger rijden? Dan kan je in de lente gelijk overal nieuwe lagers in laten persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Sjoewe schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:39:
[...]
Maar ff serieus, zo erg is dat toch niet... Je wil toch ook niet met je gloednieuwe LUX door de Nederlandse winterbagger rijden? Dan kan je in de lente gelijk overal nieuwe lagers in laten persen.
Tuurlijk wel. Gebruiken waar hij voor is. Ik heb hele winter doorgefietst ook door sneeuw en ijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
Sjoewe schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:39:
Amerongen ligt er best lekker bij op het moment, wel wat nasty remkuilen op de her en der, maar... Harry Slinger O+

Halverwege ff doorsteken naar Rhenen is trouwens ook echt de moeite op het moment, die ligt er echt _SUPER_ bij.
Amerongen heb ik zondag gedaan. Het vele fietsen van de laatste tijd begint zich terug te betalen, ik was in 1 uur en 3 minuten rond. Volgende doel: onder het uur >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:36:
[...]

En jij kent iedereen hier persoonlijk? ;)
Gelukkig niet! Dan kon ik niet meer van dit soort gefundeerde ongefundeerde uitspraken doen. Maar serieus, ga eens een rondje maken op een goede 140mm trail full suspension.... Je bent sneller, je hebt meer vertrouwen, je hebt meer controle, je durft meer, foutjes worden minder hard afgestraft. Het is gewoon veel leuker. Maar inderdaad, mijn 2 cents, ik ken niemand hier, het is slechts mijn mening, maar ik ben er van overtuigd dat een 140mm trailbike beter bij het gros past dan de standaard Epic/Spark/TopFuel/Lux. Zelfs in Nederland!

@Sjoewe : Rhenen is een goede ja, en anders Hoge Ginkel nog :) Have fun in de Ardennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

Gelukkig niet! Dan kon ik niet meer van dit soort gefundeerde ongefundeerde uitspraken doen. Maar serieus, ga eens een rondje maken op een goede 140mm trail full suspension.... Je bent sneller, je hebt meer vertrouwen, je hebt meer controle, je durft meer, foutjes worden minder hard afgestraft. Het is gewoon veel leuker. Maar inderdaad, mijn 2 cents, ik ken niemand hier, het is slechts mijn mening, maar ik ben er van overtuigd dat een 140mm trailbike beter bij het gros past dan de standaard Epic/Spark/TopFuel/Lux. Zelfs in Nederland!
Ik ben het helemaal met je eens hoor ;) Begrijp mij niet verkeerd. Maar waar in godsnaam kan ik fietsen testen in hun natuurlijke habitat. Ik heb afgelopen weekend een epic kunnen testen in de bergen en ik was echt enthousiast erover. Is dit dan ook een race bak? Want deze voelde voor mij perfect (ook met 65km/u downhill) Het voordeel van Canyon is, is dat ik hem na 1 maand nog terug kan sturen. Is het echt helemaal niks en kan ik er niet eens met losse handen mee fietsen (vanwege de balhoofdhoek) dan ben ik de eerste die toegeeft dat ik fout zat en zal ik hem terug sturen. Het liefst test ik hem dus ook.... maarja... onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dagje naar Koblenz :)

Plus een beetje fatsoenlijke LBS zal altijd wel viavia een testfiets kunnen fixen voor je als je een beetje doorzeurt, zeker als je 3k wil droppen op een fiets.

Verder worden er ook nog regelmatig testdagen georganiseerd waar je verschillende fietsen kan vergelijken, bijvoorbeeld deze: https://bikefreak-magazine.eu/mtb-e-mtb-testcenter-2018/ Of deze: https://www.specialized.com/nl/nl/test-the-best

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 29-08-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:26

nWn

In Geocentric Orbit

Als meer XC-rijder wil ik graag ook even mijn ei kwijt. In mijn ogen is de Canyon Lux de ideale MTB, ik denk dat er weinig fietsen zijn waarmee je bijv. Amerongen sneller kan rijden dan op een 100mm XC racer. Rhenen is een ander verhaal, het zou zo maar kunnen dat de snelste tijden daar gereden worden op een crosser.

Wat Ruud zegt over controle klopt, maar je gaat echt niet sneller je rondjes rijden op een trailbike tov een racer zoals de Lux. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden Mathieu en Nino ook trailbikes gebruiken. Snelle acceleratie uit de bochten en lichtgewicht voor de klimmen bespaard je veel meer tijd dan meer controle en snelheid in de afdalingen.

Aan de andere kant, als je vooral lekker naar beneden wilt scheuren dan is de Lux misschien niet de fiets voor jou, en kan je beter kijken naar iets met meer vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
nWn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:07:
Als meer XC-rijder wil ik graag ook even mijn ei kwijt. In mijn ogen is de Canyon Lux de ideale MTB, ik denk dat er weinig fietsen zijn waarmee je bijv. Amerongen sneller kan rijden dan op een 100mm XC racer. Rhenen is een ander verhaal, het zou zo maar kunnen dat de snelste tijden daar gereden worden op een crosser.

Wat Ruud zegt over controle klopt, maar je gaat echt niet sneller je rondjes rijden op een trailbike tov een racer zoals de Lux. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden Mathieu en Nino ook trailbikes gebruiken. Snelle acceleratie uit de bochten en lichtgewicht voor de klimmen bespaard je veel meer tijd dan meer controle en snelheid in de afdalingen.

Aan de andere kant, als je vooral lekker naar beneden wilt scheuren dan is de Lux misschien niet de fiets voor jou, en kan je beter kijken naar iets met meer vering.
Ik ben blij dat jij jezelf gelijk kunt stellen aan ene Mathieu en Nino. Dat zij van alles op een kunnen op fiets X is natuurlijk echt een non-argument.

Gelukkig zie je die rijders ook niet af en toe OTB gaan. Dat zou ze met een trail-bike nooit gebeurd zijn! (Zeg nooit nooit, dat is waar) Die kans wordt geminimaliseerd met het juiste materiaal.

Maar inderdaad een zwaardere fiets kost meer kracht om omhoog te trappen. Helemaal waar. En een trailbike is gewoon zwaarder dan een XC-fully.

Ik durf op een zenuwachtige fiets minder doordat ik minder vertrouwen heb. Op een trailbike heb ik meer vertrouwen en wordt mijn rondje dus veel leuker.

Maar je haalt een goede optie aan. Als je enige doel is zo snel als mogelijk door het bos crossen is, koop een crosser of gravelbike. Dan heb je pas echt een voldaan gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Voor mijn gevoel is XC is een beetje een conservatief bolwerk als het gaat om innovatie, maar ook daar schuiven ze toch langzaam op. Bijna iedereen rijdt inmiddels op fully's in de worldcup, terwijl 5 jaar geleden was dat echt not done.

En neem nou juist die fiets van Schurter, die Scott Spark 900 WCB heeft met een 100mm vork alweer een HTA van 68,5º, ongekend slack voor een XC fiets. En een Spark 930 920 komt al op 67,2º met 120mm vork, ook nog steeds een lichte XC bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:26

nWn

In Geocentric Orbit

Ruud schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Ik ben blij dat jij jezelf gelijk kunt stellen aan ene Mathieu en Nino. Dat zij van alles op een kunnen op fiets X is natuurlijk echt een non-argument.

Gelukkig zie je die rijders ook niet af en toe OTB gaan. Dat zou ze met een trail-bike nooit gebeurd zijn! (Zeg nooit nooit, dat is waar) Die kans wordt geminimaliseerd met het juiste materiaal.

Maar inderdaad een zwaardere fiets kost meer kracht om omhoog te trappen. Helemaal waar. En een trailbike is gewoon zwaarder dan een XC-fully.

Ik durf op een zenuwachtige fiets minder doordat ik minder vertrouwen heb. Op een trailbike heb ik meer vertrouwen en wordt mijn rondje dus veel leuker.

Maar je haalt een goede optie aan. Als je enige doel is zo snel als mogelijk door het bos crossen is, koop een crosser of gravelbike. Dan heb je pas echt een voldaan gevoel.
Zeker niet, maar nogmaals, als het doel is om zo snel mogelijk een rondje Amerongen te rijden (en dat is een prima doel), dan ga je dat niet redden met een 140+mm trail bike of een gravelbike. Als jij blij wordt van een fiets waar je meer vertrouwen op hebt is dat helemaal prima, good for you! Maar anderen worden juist blij van een fiets waarmee je de heuveltjes op blaast en je wendbaar mee bent. Als Tylen meer van het laatste houdt kan het zo maar zijn dan een trailfiets niet het beste materiaal is.

Nogmaals, ieder zijn ding, en dit is geen persoonlijke aanval of iets, maar smaken verschillen en het leek mij goed voor de balans van dit topic om ook de XC kant een stem te geven :)

@Sjoewe, klopt helemaal over dat conservatieve, maar vergeet niet dat de parkoers steeds technischer worden, wat andere fietsen vraagt. In Nederland is het toch echt even wat anders rijden met ons gebrek aan significant hoogteverschil en technische afdalingen ivm openbaar bos en veiligheid.

[ Voor 8% gewijzigd door nWn op 29-08-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Sjoewe zeker een slacke fiets met bijhorende reach :) En daar gaat een Lux bijvoorbeeld de andere kant op. Dat zie je ook door de lange stuurpen. Gewicht zit niet meer in het midden van de fiets maar teveel boven je voorwiel naar mijn smaak.

Ik zou de Spark en Lux dus echt niet met elkaar vergelijken. Ja, ze worden hetzelfde gepositioneerd (XC-fully) maar er zitten grote verschillen in geometrie en inzetgebied. Vergelijk dan ook nog eens de banden op een Lux met een Spark 930.

Forekasters vs RacingRay/Ralph.

Scott zal wel andere XC-parcoursjes in de achtertuin hebben dan Canyon :+

En dat XC-parcours verschuiven is ook helemaal waar. Vroeger reed iedereen star, toen was een luchtvork ietsje sneller. Toen kwamen de fullies en die bleken sneller maar toch bleed iedereen op een hardtail rijden. Nu dan een fully en mondjes maat zie je de droppers verschijnen.

Wacht maar :P

@Tylen : wanneer wil je mijn trail fully lenen voor een rondje Amerongen? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 29-08-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik houd ervan om een snelle tijd neer te zetten op mijn vlakke lokale rondjes. Maar ik vind het ook gaaf om de routes in UHR te fietsen. Langzaam omhoog op Amerongen en snel naar beneden ;) Maar ik fiets meer op de vlakke lokale parcourtjes dan in de UHR.

Als ik later ooit nog eens naar het buitenland wil om daar de downhill trails te gaan doen dan zoek ik daar wel een trail fiets voor.

Momenteel MTB ik alleen voor mijn conditie en het is een super training voor mijn motorraces.

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 29-08-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
nWn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:22:
[...]
Maar anderen worden juist blij van een fiets waarmee je de heuveltjes op blaast en je wendbaar mee bent. Als Tylen meer van het laatste houdt kan het zo maar zijn dan een trailfiets niet het beste materiaal is.
* L0we meld zich met een carbon hardtail racer

Voor mij de ideale fiets. Ik moest wat wennen aan de directheid / zenuwachtigheid, maar met een iets breder stuur is hij heel best te temmen.
Pagina: 1 ... 132 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.