Ali ExpressBlucky schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:55:
[...]
Waar heb je die besteld als ik vragen mag? accu daar ook besteld?
Als hij vies is rijd ik ermee naar de pomp, en gaat er een euro in de hogedrukspuit. Had hij maar geen MTB moeten wordenBokmaaa schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:15:
Schoonmaakvraag voor beginners hieronline is (uiteraard) allerlei informatie te vinden, en verschillen de meningen nogal over hoe je je bike zou moeten schoonmaken. De één gaat er mee naar een wasbox na een rit en jast het hele ding schoon met de hogedrukspuit, de ander wil vanwege de lagers niet eens met een tuinslang in de buurt van de fiets komen en doet alles met emmer en spons.
Hoe doen jullie dat? Ik neig zelf naar een tussenvorm, de fiets afspuiten met tuinslang en hardnekkig vuil met de hand. Wat zijn delen waar ik écht voorzichtig mee moet zijn?
Bij mijn flat is een tuinslang niet mogelijk, anders zou ik dat eerder doen.
[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 13-12-2016 15:58 ]
Meestal laat ik het vuil goed ophopen voordat ik hem grondig schoonmaak.Bokmaaa schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:15:
Schoonmaakvraag voor beginners hieronline is (uiteraard) allerlei informatie te vinden, en verschillen de meningen nogal over hoe je je bike zou moeten schoonmaken. De één gaat er mee naar een wasbox na een rit en jast het hele ding schoon met de hogedrukspuit, de ander wil vanwege de lagers niet eens met een tuinslang in de buurt van de fiets komen en doet alles met emmer en spons.
Hoe doen jullie dat? Ik neig zelf naar een tussenvorm, de fiets afspuiten met tuinslang en hardnekkig vuil met de hand. Wat zijn delen waar ik écht voorzichtig mee moet zijn?
Dit is meer omdat ik te lui ben om mijn fiets iedere week schoon te maken.
Als ik hem dan schoonmaak dan ga ik met de hoge druk reiniger er snel over heen om de grove stukken er af te halen, vervolgens breng ik hem naar binnen en ga hem volledig schoonmaken + nalopen.
Op deze manier zie je direct of er mankementen zijn aan de fiets en waar nog sh*t tussen zit.
Als hij helemaal schoon is dan smeer ik hem waar nodig.
Delen waar je echt voorzichtig mee moet zijn spreken wel voor zich, denk aan lagers, schakelmateriaal, vering, ect. Succes!
Feeling lucky...Phunk
Dag beste tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, even een korte uitleg waarom. ik heb vanaf januari een nieuwe baan waardoor ik doordeweeks niet meer fiets, bij mij huidige werk fiets ik dagelijks 2maal 18km ( totaal 36km dus ) en op mijn nieuwe werk is dat niet meer mogelijk. Dit deed ik altijd op een luxe herenfiets en ik trap graag in een flink tempo door.
Nu lijk het mij leuk om een keer of 2 per week een stuk te gaan fietsen op een mountainbike, deels over wegen, deels door het bos, dus geen extreem downhillen of jumps maken maar gewoon goed doorfietsen waarbij de wegen wat slechter mogen zijn.
Ik zelf ben 185cm en zon 99kg ( regelmatig fitness en dikke benen:P ) dus het moet een stevige fiets zijn.
Nu lijkt een ''hardtail'' mij het beste en ik zie diverse modellen van rond de 700 euro ( budget kan altijd iets omhoog of omlaag maar 2000 euro gaat het niet worden ) op internet staan zoals https://www.izibike.nl/cu...mc3BlY1tdPTc3Njkjc3RhcnQx of https://www.izibike.nl/gi...mc3BlY1tdPTc3Njkjc3RhcnQ2 of https://www.12gobiking.nl...tnT8mExzrmrmH8aAquw8P8HAQ
Nu is mijn vraag, zijn dit een beetje goede fietsen voor mijn doeleinde, of is er een andere waarvan jullie zeggen die moet je wel of niet halen. Het maakt mij totaal niet uit als het het model van vorig jaar is, zolang hij maar niet rose is.
En verder is voor op de weg 29 inch het lekkerste lees is her en der raden jullie dat ook aan?
alvast bedankt voor de eventuele tips.
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, even een korte uitleg waarom. ik heb vanaf januari een nieuwe baan waardoor ik doordeweeks niet meer fiets, bij mij huidige werk fiets ik dagelijks 2maal 18km ( totaal 36km dus ) en op mijn nieuwe werk is dat niet meer mogelijk. Dit deed ik altijd op een luxe herenfiets en ik trap graag in een flink tempo door.
Nu lijk het mij leuk om een keer of 2 per week een stuk te gaan fietsen op een mountainbike, deels over wegen, deels door het bos, dus geen extreem downhillen of jumps maken maar gewoon goed doorfietsen waarbij de wegen wat slechter mogen zijn.
Ik zelf ben 185cm en zon 99kg ( regelmatig fitness en dikke benen:P ) dus het moet een stevige fiets zijn.
Nu lijkt een ''hardtail'' mij het beste en ik zie diverse modellen van rond de 700 euro ( budget kan altijd iets omhoog of omlaag maar 2000 euro gaat het niet worden ) op internet staan zoals https://www.izibike.nl/cu...mc3BlY1tdPTc3Njkjc3RhcnQx of https://www.izibike.nl/gi...mc3BlY1tdPTc3Njkjc3RhcnQ2 of https://www.12gobiking.nl...tnT8mExzrmrmH8aAquw8P8HAQ
Nu is mijn vraag, zijn dit een beetje goede fietsen voor mijn doeleinde, of is er een andere waarvan jullie zeggen die moet je wel of niet halen. Het maakt mij totaal niet uit als het het model van vorig jaar is, zolang hij maar niet rose is.
En verder is voor op de weg 29 inch het lekkerste lees is her en der raden jullie dat ook aan?
alvast bedankt voor de eventuele tips.
Dat is mooi budget voor eerste MTB ervaring.
29" is voor je doel perfect, de eerste 2 die je voorsteld zijn 27.5", die zou ik al schrappen!
29" met goed bandenprofiel (in jouw geval iets licht lopend) zal ongeveer even vlot rijden als je stadsfiets.
aangezien je online aan het zoeken bent = https://www.canyon.com/en-be/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-4-9.html
Prijs/qualiteit ga je niet beter vinden
29" is voor je doel perfect, de eerste 2 die je voorsteld zijn 27.5", die zou ik al schrappen!
29" met goed bandenprofiel (in jouw geval iets licht lopend) zal ongeveer even vlot rijden als je stadsfiets.
aangezien je online aan het zoeken bent = https://www.canyon.com/en-be/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-4-9.html
De fiets in de link is ook 27,5". excuses, alleen de XS en S frame maten.Chakam schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:34:
Dat is mooi budget voor eerste MTB ervaring.
Ik zou goed inzichtelijk maken welk wensen de fiets heeft. En hiermee na een fietsemaker in de buurt gaan. Vraag eventueel of ze je willen meten (dit in verband met je positie op de fiets) en kijk eens rond wat ze hebben staan + fiets met deze fietsen.Mschrijver88 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:15:
Dag beste tweakers,
Je hoeft dan niet perse daar te kopen (al moet je waarschijnlijk wel betalen voor die opmeet sessie) maar heb je een goed idee wat bij je past. Als je het aandurft om op internet te kopen kun je eens kijken of de fiets die je zoekt op het web goedkoper is.
Wil je MTB-routes gaan rijden, of gewoon wat over onverharde paden fietsen? In het laatste geval zou je met een crosshybride of een gravelracer beter af zijn. Zelfs op een Nederlandse MTB-route zou je daar nog een heel eind mee komen, al moet je dan wel wat voorzichtiger te werk gaan dan met een echte MTB.Mschrijver88 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:15:
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Inderdaad een erg mooie fiets, goed afgemonteerd ook voor het budget. Jammer dat hij nergens uit te proberen is. Ik zie nu dat je 30 dagen retourrecht hebt, goed om te weten.Chakam schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:29:
aangezien je online aan het zoeken bent = https://www.canyon.com/en.../grand-canyon-al-4-9.html
Heb ik gedaan, toen kreeg ik een Trek ds3 http://www.trekbikes.com/...ries/ds-3/p/2326600-2017/ aangeraden, ik heb echter wel het idee dat de Grand Canyon 4.9 beter afgemonteerd is? De trek had wel smallere banden, aangezien ik aangaf het meeste op asfalt te rijden raadde hij dat aan.hegemanjelle schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:34:Ik zou goed inzichtelijk maken welk wensen de fiets heeft. En hiermee na een fietsemaker in de buurt gaan.
Ik denk inderdaad dat het voornamelijk asfalt en af en toe wat onverharde paden door het bos of door de duinen zijn.Demo schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:39:
[...]
Wil je MTB-routes gaan rijden, of gewoon wat over onverharde paden fietsen? In het laatste geval zou je met een crosshybride of een gravelracer beter af zijn.
Weet jij of iemand anders toevallig een goede crosshybride of gravelracer voor mijn budget?
En waarom zou dat beter zijn? Is dit i.v.m. dat het toch wat lichter trapt door de smallere banden?
''oeps dubbelpost''
[ Voor 97% gewijzigd door Mschrijver88 op 16-12-2016 10:48 ]
Je kunt ook naar banden met zo min mogelijk profiel kijken voor de Canyon
Schwalbe Thunderburt of Continental Speedking bijvoorbeeld.
Vind je het MTB'en steeds leuker en leuker dan heb je tenminste al een fiets die daar goed geschikt voor is.
De Canyon 4.9 is velevelevele malen beter afgemonteerd dan de Trek.
Vind je het MTB'en steeds leuker en leuker dan heb je tenminste al een fiets die daar goed geschikt voor is.
Dat is ook hetgeen ik mee zit, de kans bestaat best dat ik iets meer off road leuk ga vinden. ( als klein ventje vond ik het fantastisch om lekker te rossen met mijn fiets en een beetje modder ben ik niet vies van ) Dus een MTB is dan toch misschien een goede keuze.Ruud schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:16:
Je kunt ook naar banden met zo min mogelijk profiel kijken voor de CanyonSchwalbe Thunderburt of Continental Speedking bijvoorbeeld.
En hoever is dan bijvoorbeeld de Canyon 5.9 weer beter dan de 4.9? Volgens mij gaat het voornamelijk om de voorvork en andere remmen.
Is er toevallig ergens een tabelletje te vinden waarin een beetje duidelijk word welke onderdelen welke kwaliteit hebben? gevonden http://forums.mtbr.com/be...arison-chart-1005997.html
[ Voor 13% gewijzigd door Mschrijver88 op 16-12-2016 12:22 ]
Vergeet sowieso niet dat je voor een paar tientjes andere banden hebt, en dat die dingen toch wel slijten. Als je van je MTB een halve racefiets wilt maken koop je een setje slicks voor 2x€30, wil je van zo'n halve stadsfiets een echte MTB maken koop je een setje Nobby Nics voor 2x€30.
Maar dan heeft die halve stadsfiets geen fatsoenlijke vork en de Recon Silver Air op de 4.9 is al best oke 
Dus ombouwen kan beide richtingen op. Ik zou dan uitgaan van het ombouwen van de MTB -> weg.
Het grote verschil tussen de 4.9 en 5.9 zijn inderdaad de vork en de remmen. Je geeft een budget op van 700 euro en gaat daar nu al 200 euro overheen met een 5.9.
Hou je ook rekening met alle accessoires? Reken daar ook minimaal 150 a 200 euro voor.. (helm, pedalen, schoenen, bidons, houders, gereedschap, kleding)
Zijn de vork en de remmen die 100 euro waard? Weet ik niet, ik ken het voelbare verschil tussen de Recon Silver en Gold niet
. De Silver heeft metalen vorkpoten met een chromen coating geloof ik? De Gold heeft alu poten met een andere coating. Dat is dus al een stuk duurzamer
Dus ombouwen kan beide richtingen op. Ik zou dan uitgaan van het ombouwen van de MTB -> weg.
Het grote verschil tussen de 4.9 en 5.9 zijn inderdaad de vork en de remmen. Je geeft een budget op van 700 euro en gaat daar nu al 200 euro overheen met een 5.9.
Hou je ook rekening met alle accessoires? Reken daar ook minimaal 150 a 200 euro voor.. (helm, pedalen, schoenen, bidons, houders, gereedschap, kleding)
Zijn de vork en de remmen die 100 euro waard? Weet ik niet, ik ken het voelbare verschil tussen de Recon Silver en Gold niet
Ik had nog even niet gekeken naar de fietsen, was bedoeld als een algemene tip. Die Trek DS3 heeft Suntour NEX vork, en Acera 9-speed schakelspul en remmen, hij weegt 14kg. Daar ga je nooit een fijn rijdende fiets van maken
En dat kost dan €750? Dan zou ik toch minstens Deore en Rockshox Tora (of hoe heet die tegenwoordig) verwachten 
De Canyon 4.9 lijkt me goed genoeg om mee te beginnen, eventueel kan je later simpel de acera-remmen vervangen door iets beters. De vork is in de 5.9 ook beter, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar binnen 5 jaar last van hebt.

De Canyon 4.9 lijkt me goed genoeg om mee te beginnen, eventueel kan je later simpel de acera-remmen vervangen door iets beters. De vork is in de 5.9 ook beter, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar binnen 5 jaar last van hebt.
Ja ik noemde maar een bedrag omdat je anders mensen krijgt die zeggen dat je echt minimaal 4000,- moet uitgeven omdat je anders dagelijks nieuwe onderdelen moet kopen. Dat valt gelukkig dus wel mee met een Grand Canyon 4.9 of 5.9 lijkt mij als ik een beetje rondzoek op internet naar ervaringen van die fietsen. Ik zit nu erg te twijfelen over de 4.9 of 5.9 beide een mooie fiets en zo te zien gaan ze voorlopig wel een tijdje mee, en mocht iets kapot gaan dan is dat dus een zwakke plek en een mooi moment om te upgraden, doe ik ook altijd met RC auto's pas als het kapot gaat vervangen naar aluminium of titanium^^Ruud schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:15:
Ene 14KG valt toch wel mee voor een fiets?
Tja de goedkope vorken zijn minder duurzaam, je ziet het vaak op stadfietsen; versleten poten, roest, speling.
Het is natuurlijk lastig om op voorhand aan te geven waar je beter aan doet, dan moet je namelijk ook weten of je het over 3 jaar nog steeds leuk vind, op hetzelfde niveau rijd, hij staat te verstoffen, of je juist toe bent aan iets beters
je kunt nu voordelig instappen met die 4.9, als je regelmatig blijft rijden zal de vork en transmissie over een aantal jaar wellicht aan vervanging toe zijn. Dat kun je dan doen, of hem verkopen en upgraden naar een betere fiets.
14kg is voor een MTB zwaar, zelfs voor een fully eigenlijk. 13kg is een stuk redelijker, en ja, een stadsfiets is nog veel zwaarder maar die hoef je ook niet zoveel tegen een helling op te duwen of scherp de bocht om te sturen.
Het is natuurlijk lastig om op voorhand aan te geven waar je beter aan doet, dan moet je namelijk ook weten of je het over 3 jaar nog steeds leuk vind, op hetzelfde niveau rijd, hij staat te verstoffen, of je juist toe bent aan iets beters
14kg is voor een MTB zwaar, zelfs voor een fully eigenlijk. 13kg is een stuk redelijker, en ja, een stadsfiets is nog veel zwaarder maar die hoef je ook niet zoveel tegen een helling op te duwen of scherp de bocht om te sturen.
[ Voor 16% gewijzigd door _ferry_ op 17-12-2016 17:45 ]
Wat voor bovenkleding dragen jullie met dit weer? Ik wil een keer mijn bovenkleding vervangen, op dit moment bestaat het uit een katoenen t-shirt + een gevoerde windjack.
BlaBlaBla
laagjes, maar zeker geen katoen.Strider schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:56:
Wat voor bovenkleding dragen jullie met dit weer? Ik wil een keer mijn bovenkleding vervangen, op dit moment bestaat het uit een katoenen t-shirt + een gevoerde windjack.
Zelf heb ik heel veel verschillende opties mogelijk, maar ik zou als basis een goed thermoshirt nemen en daaroverheen een langemouwshirt gevoerd evt. met windstopper aan de voorzijde
Is een jersey eigenlijk ook een thermoshirt? Indien niet, welk thermoshirt heb jij zelf?The_Scarabial schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:24:
[...]
laagjes, maar zeker geen katoen.
Zelf heb ik heel veel verschillende opties mogelijk, maar ik zou als basis een goed thermoshirt nemen en daaroverheen een langemouwshirt gevoerd evt. met windstopper aan de voorzijde
https://www.bikester.nl/f...trui-sportief/334964.html
BlaBlaBla
Jerseys zijn de normale shirts.Strider schreef op zondag 18 december 2016 @ 01:24:
[...]
Is een jersey eigenlijk ook een thermoshirt? Indien niet, welk thermoshirt heb jij zelf?
https://www.bikester.nl/f...trui-sportief/334964.html
Thermoshirts zijn shirts als http://global.craftsports...-1/be-active/190983-9920/ en https://odlo.com/nl/en-gb...?color=white/snow%20white
Het is de basislaag waarover je je andere kleding draagt. Je hebt ze in verschillende typen, ook bijvoorbeeld met een winddicht front.
Zelf heb ik voor de winter lange mouw versies van Craft. Bevallen goed maar ik heb geen vergelijk met andere merken.
Wat ZanielGa zegt.
Ikzelf heb alleen ondershirts van Craft iets van 6 verschillende types voor elk weertype/seizoen. Verder nooit van andere merken geprobeerd.
Ikzelf heb alleen ondershirts van Craft iets van 6 verschillende types voor elk weertype/seizoen. Verder nooit van andere merken geprobeerd.
Twee á drie maanden geleden kreeg ik het fantastische idee een mountainbike te kopen en sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Cannondale Trail 2 en mag ik mijzelf dus ook scharen onder de mountainbikers
. Gisteren meegenomen voor z'n eerste ritje en dat beviel goed!
Ben een beginner, dus hoop de fiets de komende weken/maanden goed te leren kennen en steeds wat meer km's te maken. Wat kleding betreft ben ik nog een beetje zoekende, wat raden jullie voor een beginner aan om aan te schaffen voor de winterperiode ervan uitgaande dat ik nog niets heb? Klikpedalen met bijbehorende schoenen komen in ieder geval later. Heb wel een helm, ben in principe op zoek naar een broek/shirt/jack, maar wil hier (nog) niet de hoofdprijs voor betalen. Waar kan ik het beste zoeken/naar kijken?
Is er trouwens iemand die de Sigma BC 14.16 STS heeft? Lijkt mij een mooie en nuttige fietscomputer.
Ben een beginner, dus hoop de fiets de komende weken/maanden goed te leren kennen en steeds wat meer km's te maken. Wat kleding betreft ben ik nog een beetje zoekende, wat raden jullie voor een beginner aan om aan te schaffen voor de winterperiode ervan uitgaande dat ik nog niets heb? Klikpedalen met bijbehorende schoenen komen in ieder geval later. Heb wel een helm, ben in principe op zoek naar een broek/shirt/jack, maar wil hier (nog) niet de hoofdprijs voor betalen. Waar kan ik het beste zoeken/naar kijken?
Is er trouwens iemand die de Sigma BC 14.16 STS heeft? Lijkt mij een mooie en nuttige fietscomputer.

Broek met zeem er in. mag ook fakezeem zijn, maar absoluut zo iets. Decathlon heeft leuke prijzen. Soms Lidl/Aldi ook. Maar ik rij zelf met een baggytrouser.
Leuke bike
Ik rij al jaren zonder fietscomputer. hoef ik enkel nog maar te genieten.
Leuke bike
Ik rij al jaren zonder fietscomputer. hoef ik enkel nog maar te genieten.
[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 18-12-2016 21:49 ]
Voor de winter raad ik aan:
Beenstukken gevoerd
Korte broek met zeem (met bretels) (ook te gebruiken in de zomer)
Thermoshirt lange mouw
Lange mouw shirt/jack gevoerd evt. met windstopper aan de voorzijde
Een paar overschoenen is in de winter ook niet verkeerd om nog enigszins warme/droge voetjes te houden.
Als je dit eenmaal hebt dan weet je gauw genoeg of iets geschikt is voor je, dit kan je dan uitbreiden naar de zomer toe.
Moet zeggen dat kleding best wel persoonlijk is. Ligt er ook aan of je in het grootste gore hondeweer ook naar buiten wil / of je het heel snel warm hebt of juist snel koud.
Ik denk dat ikzelf wel een stuk of 100 combinaties kan maken, in de loop van de jaren heel veel kleding verzameld en op een gegeven moment weet je wel wat voor jou werkt.
Gewoon zorgen voor een goede basis is het belangrijkst en ook makkelijk uit te breiden.
[ Voor 15% gewijzigd door The_Scarabial op 18-12-2016 23:05 ]
Wat wil je met een fietscomputer?
Ik gebruik er ook geen een. Op mijn telefoon heb ik Strava en die houdt alles bij wat ik wenselijk vindt.
Kwa kleding zou ik eens kijken op futurumshop. Daar hebben ze veel kleding voor een schappelijke prijs
Leuke fiets, maar aub haal dat spatbord eraf. Als je niet vies wil worden moet je niet de bossen ingaan
Ik gebruik er ook geen een. Op mijn telefoon heb ik Strava en die houdt alles bij wat ik wenselijk vindt.
Kwa kleding zou ik eens kijken op futurumshop. Daar hebben ze veel kleding voor een schappelijke prijs
Leuke fiets, maar aub haal dat spatbord eraf. Als je niet vies wil worden moet je niet de bossen ingaan
Overschoenen alleen als je echte bagger verwacht. Tegen de kou werkt een goed paar zooltjes en sokken veel beter 
Goede basislaag en goed sluitend en ademend winterjasje. Dan gewoon mijn normale korte broek, met daaroverheen een baggy broek en gevoerde beenstukken. Maar dat alleen als het echt koud is.
Als het nog net boven het vriespunt is blijft mijn winterjasje thuis en draag ik een shirt met lange mouwen.
Oh en goede handschoenen! Niets zo irritant om in het heetst van de strijd niet meer te voelen wat je met je remmen doet...
De fiets van de misses is zo goed als klaar
Frame: On One Parkwood 29
Vork: Fox 32 CTD performance
Groep: SLX M7000 (36/26, 11/40)
Remmen: SLX M7000 (180/160mm)
Afmontage: Ritchey/On one
Wielen: Ritchey WCS Trail
Banden? Aangezien we weer in het blubber seizoen zitten, wat zijn geschikte banden voor natte/modderige omstandigheden?
Ik heb liggen: Schwalbe Racing Ralph, Schwalbe Rocket Ron, Vittoria Saguaro en Vittoria Goma.
Goede basislaag en goed sluitend en ademend winterjasje. Dan gewoon mijn normale korte broek, met daaroverheen een baggy broek en gevoerde beenstukken. Maar dat alleen als het echt koud is.
Als het nog net boven het vriespunt is blijft mijn winterjasje thuis en draag ik een shirt met lange mouwen.
Oh en goede handschoenen! Niets zo irritant om in het heetst van de strijd niet meer te voelen wat je met je remmen doet...
De fiets van de misses is zo goed als klaar
Frame: On One Parkwood 29
Vork: Fox 32 CTD performance
Groep: SLX M7000 (36/26, 11/40)
Remmen: SLX M7000 (180/160mm)
Afmontage: Ritchey/On one
Wielen: Ritchey WCS Trail
Banden? Aangezien we weer in het blubber seizoen zitten, wat zijn geschikte banden voor natte/modderige omstandigheden?
Ik heb liggen: Schwalbe Racing Ralph, Schwalbe Rocket Ron, Vittoria Saguaro en Vittoria Goma.
Bedankt voor jullie tips! Zie op Decathlon idd mooie kleding staan voor schappelijke prijzen. Mochten jullie vergelijkbare winkels weten, ik houd mij aanbevolen!
Fietscomputer ben ik nog niet over uit. Heb van 't weekend m'n mobiel meegenomen met Strava erop en dat werkt idd goed, maar leek mij ook nuttig om informatie op het stuur te hebben. Ga ik nog even een nachtje over slapen
Fietscomputer ben ik nog niet over uit. Heb van 't weekend m'n mobiel meegenomen met Strava erop en dat werkt idd goed, maar leek mij ook nuttig om informatie op het stuur te hebben. Ga ik nog even een nachtje over slapen
Er is een apart topic voor fietscomputers waar je eventueel je vragen kunt beleggen.
Qua kleding kun je ook nog eens je licht opsteken bij AliExpress. Ik had in NL een leuk setje gevonden van het "merk" Malciklo, maar ik kwam er al gauw achter dat je deze spullen ook gewoon bij AliExpress kunt bestellen. In plaats van 75 euro excl. verzenden was ik nu maar 26 euro incl. verzenden kwijt voor precies hetzelfde product (jersey met korte mouwen en korte koersbroek met zeem).
De pasvorm en de kwaliteit is gewoon prima! Ik ben wel van plan vaker dergelijke spullen uit het buitenland te halen.
De pasvorm en de kwaliteit is gewoon prima! Ik ben wel van plan vaker dergelijke spullen uit het buitenland te halen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik hoop dat je apparte bestellingen hebt gedaan? En dat je er rekening mee houdt dat hun maatgeving niet onze maatgeving is?Spotmatic schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:19:
In plaats van 75 euro excl. verzenden was ik nu maar 26 euro incl. verzenden kwijt voor precies hetzelfde product (jersey met korte mouwen en korte koersbroek met zeem).
De Goma's lijken me het meeste grip te bieden, maar hoe ze in de modder rijden weet ik niet. Rocket Ron is ook wel aardig, maar in de modder niet erg voorspelbaar (IMHO).Ruud schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:59:
Hebben jullie trouwens vaak dat Strava crasht tijdens het fietsen? Ik heb vaak maar de helft van de rit erop. Komt het misschien doordat ik Strava start en dan de telefoon in mijn shirt steek (dus niet in een houder).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Aparte bestellingen? Ik weet dat je niet boven een bepaald bedrag moet zitten, maar 26 euro was het totaalbedrag voor koersbroek + jersey. En het past prima. Ik heb normaal L en dus ook L besteld.maartend schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:21:
[...]
Ik hoop dat je apparte bestellingen hebt gedaan? En dat je er rekening mee houdt dat hun maatgeving niet onze maatgeving is?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik heb ooit 2 broeken bij Ali besteld , beide een ontiegelijke kutpasvorm qua zeem. Zat echt voor geen meter. Broeken koop ik er dus niet meer. Was de straat nog niet uit of had al een schrale/zere kont.Spotmatic schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:19:
Qua kleding kun je ook nog eens je licht opsteken bij AliExpress. Ik had in NL een leuk setje gevonden van het "merk" Malciklo, maar ik kwam er al gauw achter dat je deze spullen ook gewoon bij AliExpress kunt bestellen. In plaats van 75 euro excl. verzenden was ik nu maar 26 euro incl. verzenden kwijt voor precies hetzelfde product (jersey met korte mouwen en korte koersbroek met zeem).
Shirts overigens wel , die pasvorm is net wat minder belangrijk dan een goede broek.
Broek gewoon bij Decathlon halen idd.
Heeft met invoerrechten te maken , voor als de duoane je snaptSpotmatic schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:43:
[...]
Aparte bestellingen? Ik weet dat je niet boven een bepaald bedrag moet zitten, maar 26 euro was het totaalbedrag voor koersbroek + jersey. En het past prima. Ik heb normaal L en dus ook L besteld.
[ Voor 16% gewijzigd door degroot op 19-12-2016 12:44 ]
www.degroot-it.nl
Oh, ik dacht dat je nu net hebt besteld. Zorg volgende keer dat je niet boven de 22 euro zit. Anders kun je van een koude kermis thuiskomen ivm inklaringskosten ed.Spotmatic schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:43:
[...]
Aparte bestellingen? Ik weet dat je niet boven een bepaald bedrag moet zitten, maar 26 euro was het totaalbedrag voor koersbroek + jersey. En het past prima. Ik heb normaal L en dus ook L besteld.
Goma's zijn mijn Alpen-bandjeszonoskar schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:33:
[...]
De Goma's lijken me het meeste grip te bieden, maar hoe ze in de modder rijden weet ik niet. Rocket Ron is ook wel aardig, maar in de modder niet erg voorspelbaar (IMHO).
Hebben jullie trouwens vaak dat Strava crasht tijdens het fietsen? Ik heb vaak maar de helft van de rit erop. Komt het misschien doordat ik Strava start en dan de telefoon in mijn shirt steek (dus niet in een houder).
Ik wil eigenlijk geen Rocket Ron's om de wielen hebben. Ik was aan t worstelen met de Racing Ralph in het weekend en dat was echt geen doen (zelfs met goed gereedschap
Ik monteer de Saguaro wel achter en een Barzo voor. Moet ze de winter maar mee doortrappen
Nog steeds bezig met het uitpluizen naar een nieuwe fiets, toch denk ik dat ik mijn budget iets wil verhogen naar €1000,- Dan zie ik de Canyon Grand Canyon AL 6.9 met als grote verschil de:
- ROCKSHOX RECON GOLD RL voorvork
- SHIMANO BR-M506 Remmen
- MAVIC CROSSRIDE FTS-X Wielen
- CONTINENTAL MOUNTAIN KING II SL, 2,2" | CONTINENTAL X-KING SL 2,2 Bandjes
Zou dit de moeite waard zijn? Ik kan dan alsnog eventueel de deore onderdelen vervangen voor deore XT of beter mochten deze defect gaan.
enige nadeel aan deze fiets vind ik de 3 tandwielen voor, 2 had meer dan genoeg geweest denk ik.
Of is er in deze prijsklasse een ander merk dat ineens interessant wordt?
De Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 had nog mooier geweest maar die is pas in mijn maat leverbaar vanaf half maart en dat vind ik te laat.
- ROCKSHOX RECON GOLD RL voorvork
- SHIMANO BR-M506 Remmen
- MAVIC CROSSRIDE FTS-X Wielen
- CONTINENTAL MOUNTAIN KING II SL, 2,2" | CONTINENTAL X-KING SL 2,2 Bandjes
Zou dit de moeite waard zijn? Ik kan dan alsnog eventueel de deore onderdelen vervangen voor deore XT of beter mochten deze defect gaan.
enige nadeel aan deze fiets vind ik de 3 tandwielen voor, 2 had meer dan genoeg geweest denk ik.
Of is er in deze prijsklasse een ander merk dat ineens interessant wordt?
De Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 had nog mooier geweest maar die is pas in mijn maat leverbaar vanaf half maart en dat vind ik te laat.
Die Canyon is zeker de moeite waard. Zij hebben ook een van de beste prijs - kwaliteit verhoudingen, dat is waarom ze ook vaak aangeraden worden voor mensen die toch online willen bestellen. Is ook helemaal niets mis met die Deore onderdelen. En je kunt in de loop van de tijd als dingen slijten ze vervangen voor iets anders als je dat wilt, maar het is nog helemaal niet nodig.
Ik zou ook zeker de Bulls even gaan bekijken als ik jou was.
De Bulls Copperhead 29 is in veel shops te koop voor 1099 euro.
Deze fiets heeft goede onderdelen, is XT afgemonteerd.
Wil je een 27.5 inch dan is de Bulls Copperhead 3 er al voor 999 euro.
De Bulls Copperhead 29 is in veel shops te koop voor 1099 euro.
Deze fiets heeft goede onderdelen, is XT afgemonteerd.
Wil je een 27.5 inch dan is de Bulls Copperhead 3 er al voor 999 euro.
Het duurde even, maar ik heb eindelijk mijn niet-werkende Fox vork demper gedemonteerd en nagekeken. Bleek dat de rebound Rod was afgebroken, omdat de rebound adjuster muurvast zat in de rebound shaft.
Ik moet nu even wachten op wat nieuwe onderdelen en vraag me af of ik in de tussentijd wel kan rijden. Iemand ervaring met rijden zonder Voordemper? Ik denk dat als ik wat lucht uit de vork laat, het misschien wel kan, zij het suboptimaal.
Ik moet nu even wachten op wat nieuwe onderdelen en vraag me af of ik in de tussentijd wel kan rijden. Iemand ervaring met rijden zonder Voordemper? Ik denk dat als ik wat lucht uit de vork laat, het misschien wel kan, zij het suboptimaal.
Dat zal lekker springerig worden of je zit na 3 hobbels onderin je vork
Ik ben benieuwd
Ik ben benieuwd
Rondje Amerongen en Ginkelduin gedaan en het viel me erg mee. Alleen bij snelle, korte kuilen oppassen voor een OTB (beetje als een downhiller achterin hangen). Maar op meer flowende heuveltjes ging het als een malle, zelfs een paar PR's gereden.
Zijn er mensen die nog goede adressen hebben om wielerkleding te kopen?
Decathlon kwam hier al voorbij maar verder? Prijzen zoals die bij futurumshop voorbij komen zijn mij te duur.
Decathlon kwam hier al voorbij maar verder? Prijzen zoals die bij futurumshop voorbij komen zijn mij te duur.
itek is ook een goed adresje hiervoor. Wel vaak wat oudere kleding in oude kleuren. Maar als je niet duur zoekt. Alleen weet niet of ze ergens bij jou in de buurt zitten.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wat vind jij te duur en wat verwacht je van je kleding? Ik heb een onderbroek met zeem van Decathlon gekocht, het duurste model, maar die zat niet echt lekker. Heb daarna wat spul van Endura gekocht en wil eigenlijk niet meer anders. Voor 65 euro heb je een Hummvee baggy incl liner (binnenbroek), ik heb zelf een broek zonder liner genomen en de wat duurdere (45 euro) 8-panel liner erbij en sinds kort ook een Singletrack bib, zo'n broek met bretels en dat zit helemaal geweldig. Ja het ziet er belachelijk uit, maar het zit toch onder je kleding en door die bretels verschuift je zeem niet, iets wat ik wel heb met een 'gewone' fietsonderbroek.hegemanjelle schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:31:
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Ik weet dat wanneer je kwalitatief goed spul wil hebben (Castelli, Bioracer, enz. enz.) je diep in de buidel moet tasten. Ik ben een student dus kan dat niet missen. Ik verwacht dat het kwalitatief goede kleding is en als dat een kleurstelling is van 3 jaar geleden dan maakt mij dat niet uit mocht de prijs daar gunstiger van worden. Tevens ben ik altijd opzoek naar 'the best bang for the buck' dus mochten mensen hier nog interessante website weten, let me know!Demo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:44:
[...]
Wat vind jij te duur en wat verwacht je van je kleding? Ik heb een onderbroek met zeem van Decathlon gekocht, het duurste model, maar die zat niet echt lekker. Heb daarna wat spul van Endura gekocht en wil eigenlijk niet meer anders. Voor 65 euro heb je een Hummvee baggy incl liner (binnenbroek), ik heb zelf een broek zonder liner genomen en de wat duurdere (45 euro) 8-panel liner erbij en sinds kort ook een Singletrack bib, zo'n broek met bretels en dat zit helemaal geweldig. Ja het ziet er belachelijk uit, maar het zit toch onder je kleding en door die bretels verschuift je zeem niet, iets wat ik wel heb met een 'gewone' fietsonderbroek.
Verder heb ik nu al een broek met bretels en dit is voor mijn wel een pré, heb ook nooit wat anders gehad maar het sluit mooi strak aan en je zeem blijft inderdaad op de juiste plek zitten.
Ben niet helemaal duidelijk geweest, ik ben in eerste instantie vooral opzoek naar bovenkleding. Later wellicht nog een nieuwe broek met goede zeem, maar die ik nu heb voldoet voor mij nog.
Voor een simpel jasje die je in de zomer aan hebt dacht ik zo rond de €25 a 30. En een goede 'jas(strak sluitend)' die je daar in de winter overheen kunt doen rond de €50,-
[ Voor 5% gewijzigd door Hegeman op 03-01-2017 13:00 ]
http://www.itek-webwinkel.be/kleding/fietsbroek.html
In de winkel hebben ze (soms) meer overjarig spul hangen van goede merken. deze staan niet op de website.
In de winkel hebben ze (soms) meer overjarig spul hangen van goede merken. deze staan niet op de website.
[ Voor 51% gewijzigd door Cyberpope op 03-01-2017 13:13 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
https://cyclewear.eu/
Dozenschuiver met groot aanbod, vaak kortingen van 30% - 50% op het goede spul.
Het helpt als je vooraf je maat kent en er op tijd bij bent want de populaire maten gaan hard.
Dozenschuiver met groot aanbod, vaak kortingen van 30% - 50% op het goede spul.
Het helpt als je vooraf je maat kent en er op tijd bij bent want de populaire maten gaan hard.
Verwijderd
Even hulp gevraagd bij een deal die ik zondag misschien ga sluiten.
Ik kan een mooie Devinci Troy Carbon 27.5 kopen voor 2000 euro.
Belachelijk goedkoop of zie ik iets niet?
Volgens de verkoper heeft hij de fiets augustus 2016 opgebouwd, en er maar weinig kilometers mee gemaakt.
Hij wil zelf liever op een 29 rijden.
Het gaat dus om:
Frame: Devinci Troy carbon maat large(140mm veerweg)
Wielen: Mavic crossroc wts (27.5)
Groep: Sram GX 1400 groep 11sp
Voorvork: Pike rc 160mm maar kan verlaagd worden
Dropperpost: X Fusion Hilo Straight 125mm
Remmen: Magura MT 07
Afmontage: Ritchey trail stuur en stuurpen.
Volgens de verkoper heeft hij de fiets augustus 2016 opgebouwd, en er maar weinig kilometers mee gemaakt.
Het gaat dus om:

Mooie fiets, heb geen flauw idee wat zoiets waar moet zijn. Maar zit het bedrag ver van hetgeen wat je zelf in gedachten had?Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:22:
Het gaat dus om:
[afbeelding]
Tevens zou ik vragen of de verkoper alle bonnen nog heeft en of er nog garantie op het frame zit. Dit in verband met scheuren oid. En een testrit maken voordat je de fiets koopt, maar ik neem dat je dat sowieso gaat doen!
Hoe heeft hij deze foto gemaakt? Ik zie geen standaard niets... NVM niet goed gekeken
[ Voor 4% gewijzigd door Hegeman op 05-01-2017 21:37 ]
Een volledige Troy kost 2750 pond = 3250 euro. Maar deze is wat gepimpt. Het is een fiets waar niet veel vraag naar is, dus de prijs is er dan naar. Maar bonnetjes vragen is niet verkeerd.
http://www.freeborn.co.uk/devinci-troy-carbon-sx-2015
http://www.freeborn.co.uk/devinci-troy-carbon-sx-2015
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Maar dan wel met X1 groep. Ik vind 'm prijzig er is weinig aan gepimpt..
Verwijderd
Hoezo vind je hem prijzig?Ruud schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:56:
Maar dan wel met X1 groep. Ik vind 'm prijzig er is weinig aan gepimpt..
Ik vind nergens anders een full suspension carbon bike voor deze prijs.
Omdat een nieuwe op 3k zit, je dan garantie hebt, hij al een tijdje aan het leuren is met eerst het frame en nu de gehele fiets.
Carbon is trouwens overrated voor een full suspension fiets.
Verwijderd
Voor zo ver ik weet geeft Devinci levenslang garantie op het frame.
Dit geeft de verkoper ook aan.
Maar goed, dat hij al een tijdje aan het leuren is wil niet zeggen dat het een slechte deal is.
Devinci is sowieso minder gewild dan bijv. een Cannondale, Scott of Cube.
Maar het is wel een goed merk, absoluut geen rommel ofzo.
Dit geeft de verkoper ook aan.
Maar goed, dat hij al een tijdje aan het leuren is wil niet zeggen dat het een slechte deal is.
Devinci is sowieso minder gewild dan bijv. een Cannondale, Scott of Cube.
Maar het is wel een goed merk, absoluut geen rommel ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 23:43 ]
Levenslang voor de eerste eigenaar. Deze Devinci zit in een segment wat niet echt in NL verkocht wordt. Je ziet hier meer 100mm XC race bakken. Ik vind het een goede deal, het is dat ik al een Specialized Enduro heb
Verwijderd
Ik heb hier al 100mm XC 29er staan 
Die is idd meer voor de snelle ritten.
Ik wil de Devinci meer voor de trails gaan gebruiken.
Daar kan ik met de 29er niet echt lekker uit de voeten.
Die is idd meer voor de snelle ritten.
Ik wil de Devinci meer voor de trails gaan gebruiken.
Daar kan ik met de 29er niet echt lekker uit de voeten.
Garantievoorwaarden altijd zelf lezen en niet op de uitspraken van de verkoper vertrouwen. Zonoskar heeft ze blijkbaar wel gelezen
Ik vind het ook geen slechte deal zoals M!Chel beweert, ik vind het geen bijzondere prijs en daardoor geen goede deal.
Maar zo te lezen verdedig je je aankoop nu al dus lekker kopen als de fiets bevalt en je er vertrouwen in hebt. Ik zou nooit een tweedehands carbon fiets kopen voor 2k zonder garantie. Daarvoor heb je namelijk fietsen die in dezelfde categorie vallen, nieuw uit de doos met garantie. Geen carbon, geen Devinci, misschien wel geen Pike. Dat klopt
Maar aan de andere kant, het risico is vrij klein mocht er iets met het frame zijn. Afmontage 750 euro dus frame 1250 euro.
Ik vind het ook geen slechte deal zoals M!Chel beweert, ik vind het geen bijzondere prijs en daardoor geen goede deal.
Maar zo te lezen verdedig je je aankoop nu al dus lekker kopen als de fiets bevalt en je er vertrouwen in hebt. Ik zou nooit een tweedehands carbon fiets kopen voor 2k zonder garantie. Daarvoor heb je namelijk fietsen die in dezelfde categorie vallen, nieuw uit de doos met garantie. Geen carbon, geen Devinci, misschien wel geen Pike. Dat klopt
Maar aan de andere kant, het risico is vrij klein mocht er iets met het frame zijn. Afmontage 750 euro dus frame 1250 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Ruud op 07-01-2017 11:28 ]
Cyclewear en bakker hebben vaak leuke aanbiedingen, goedkoper dan hier vind je vaak geen a-merken.hegemanjelle schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:31:
Mantel en futurumshop kunnen vaak niet tippen aan de kortingen en prijzen van bovenstaande. Ben vroeger (5jaar) geleden begonnen met kleding van Lidl/ Aldi etc. Ben inmiddels overgestapt op wielerkleding van de club en voor de rest voornamelijk kleding van Castelli in de kast liggen. Kwaliteitsverschil tussen winterkleding van bijv. Castelli t.o.v. Aldi/ Lidl kleding is echt enorm. Heb bijvoorbeeld 3 Castelli broeken (2 winter/ voor- en najaar en 1zomer), deze zijn nu allemaal 3jaar oud en zitten nog perfect en kunnen nog wel 1 a 2 jaar mee. Mijn ervaring is dat goedkoop vaak duurkoop is met broeken, shirts en jassen.
Strakke bak en mooi merk wat je weinig ziet op de paden, had er alleen geen 2k voor neer gelegd. Voor dat geld kun je ook veel anders moois kopen. Had er tussen de 1600-1800€ voor willen betalen, absoluut niet meer. Frame is al twee jaar oud, afmontage is gissen.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:22:
Het gaat dus om:
[afbeelding]
Dat ligt er maar net aan, met welk doel je een full suspension bike gebruikt.Ruud schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:19:
beetje een

Dat is een flink verschil ja
ze vullen elkaar denk ik ook mooi aan 
Ik ging van een carbon hardtail naar een XC/All mountain fully (Canyon Nerve 29). De overlap daartussen was te groot dus de HT stond stil..
Ik ging van een carbon hardtail naar een XC/All mountain fully (Canyon Nerve 29). De overlap daartussen was te groot dus de HT stond stil..
Vraagje ik ben van plan om een nieuwe mtb te gaan halen, budget van rond de 850 euro.
Ik ben zelf 1.98 lang en weeg 100kg
Nu ben ik op de volgende twee modellen gestuit. Welke adviseren jullie?
beide modellen kan ik voor 850 krijgen.
Grand Canyon 4.9
https://www.canyon.com/nl.../grand-canyon-al-4-9.html
of
Trek X-Caliber 9 2017
https://www.12gobiking.nl/trek-x-caliber-9-2017
Ik ben zelf 1.98 lang en weeg 100kg
Nu ben ik op de volgende twee modellen gestuit. Welke adviseren jullie?
beide modellen kan ik voor 850 krijgen.
Grand Canyon 4.9
https://www.canyon.com/nl.../grand-canyon-al-4-9.html
of
Trek X-Caliber 9 2017
https://www.12gobiking.nl/trek-x-caliber-9-2017
[ Voor 5% gewijzigd door MegaMagnetron op 12-01-2017 10:12 ]
Dezelfde fietsen qua afmontage..
Maar, hoe wil je zitten? De Trek zit een stuk langer als ik de geometrie bekijk. Je zult hier dus flink gestrekter opzitten. Iets wat ik op de MTB totaal niet fijn vind. Want dan heb ik minder controle over de fiets
Maar, hoe wil je zitten? De Trek zit een stuk langer als ik de geometrie bekijk. Je zult hier dus flink gestrekter opzitten. Iets wat ik op de MTB totaal niet fijn vind. Want dan heb ik minder controle over de fiets
Dat verschil tussen zadel en stuur valt toch wel mee zo te zien?Ruud schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:58:
Dezelfde fietsen qua afmontage..
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Die paar centimeters maken toch behoorlijk uit en kan net dat beetje verschil maken.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Bij gelijke reach (413/414) is de stack 600 vs 640mm...
Dat is een mega verschil in zithouding. Plaats eens 4cm spacers onder je stuurpen
Dat is een mega verschil in zithouding. Plaats eens 4cm spacers onder je stuurpen
Ah, jullie hebben naar een afmetingen tabel gekeken, ik alleen naar het plaatje :-)
4 cm is veel inderdaad, eigenlijk moet je een proefrit maken om te zien wat het beste bevalt.
4 cm is veel inderdaad, eigenlijk moet je een proefrit maken om te zien wat het beste bevalt.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik heb zelf de laatste jaren een Trek gehad maar ik vond dat heel erg gestrekte voorover toch niet helemaal relax. Wat spacers bij het stuur verhielp het weinig. 
Trouwens, ik heb nog een set Conti Mountainkings 2.4 liggen in 26" voor de liefhebber, een nieuw, ander kort gebruikt.
Trouwens, ik heb nog een set Conti Mountainkings 2.4 liggen in 26" voor de liefhebber, een nieuw, ander kort gebruikt.
Even een technisch vraagje. Kan ik de Shimano Deore Centerlockschijf gebruiken met een Magura Julie HP remsysteem (2009 model)? Ik heb een kromme schijf achter. Ik heb via ebay een Magura storm rotor besteld, maar daar past de centerlockadapter van de oude schijf niet op. De adapter voor de storm rotor kost ongeveer 20 euro, terwijl die shimano schijf de helft kost.
De wijzen komen uit het Oosten!
Als je dezelfde diameter hebt is het geen probleem.NoepZor schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:55:
Even een technisch vraagje. Kan ik de Shimano Deore Centerlockschijf gebruiken met een Magura Julie HP remsysteem (2009 model)?
Vergeet niet om nieuwe remblokjes te monterenNoepZor schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:55:
Even een technisch vraagje. Kan ik de Shimano Deore Centerlockschijf gebruiken met een Magura Julie HP remsysteem (2009 model)? Ik heb een kromme schijf achter. Ik heb via ebay een Magura storm rotor besteld, maar daar past de centerlockadapter van de oude schijf niet op. De adapter voor de storm rotor kost ongeveer 20 euro, terwijl die shimano schijf de helft kost.
Oh, en sommige Shimano schijven mogen niet gereden worden met sintered blokken. Let daar ook op, ik weet alleen niet welke schijven.
Ik heb "semi metallic" blokken van discobrakes. Maar klinkt dus als een mogelijke oplossing voor weinig
Wat ik helemaal mooi vind is dat die 'centerlock' schijf een gewoon 6 gaats model met een vaste adapter lijkt te zijn.
En dat nog wel van Shimano.
En dat nog wel van Shimano.
Ik vind het wel vreemd dat die adaptertjes zo duur moeten zijn. Het stelt niets voor (passtukje met een sluitringetje). Mijn fiets heeft Shimano XT naven, waarschijnlijk de reden dat er centerlock op zit.
Centerlock heeft ansich wel voordelen. Meer splines voor load bearing en montage gaat een stuk sneller.
Je hebt alleen het juiste gereedschap nodig. BB tool of cassette tool.
Het is alleen irritant als je een mix van onderdelen hebt tussen fietsen. Ik heb zelf 2 bikes met 6 pin, maar mijn dagelijkse commuter heeft dan weer centerlock omdat een alfine naaf niet met 6 pin komt
Je hebt alleen het juiste gereedschap nodig. BB tool of cassette tool.
Het is alleen irritant als je een mix van onderdelen hebt tussen fietsen. Ik heb zelf 2 bikes met 6 pin, maar mijn dagelijkse commuter heeft dan weer centerlock omdat een alfine naaf niet met 6 pin komt
[ Voor 16% gewijzigd door Torched op 16-01-2017 15:27 ]
Iemand nog op zoek naar een steel-is-real MTB?
http://link.marktplaats.nl/m1127619612
Superveelzijdige en prima opgebouwde stalen hardtail in 1 koop.
Zonde man! Maar prachtig opgebouwd, gay iemand veel lol aan hebben.dnhelle schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:02:
Iemand nog op zoek naar een steel-is-real MTB?
Thanks. Krijg hem aan de straatstenen nog niet kwijt, blijkbaar. 999e voor deze build is met alle respect een gigantische bang-for-bucks. Maargoed, het is geen (met alle respect) mainstream Trek, C'dale of Cube he... Onbekend maakt onbemind.Joopieboy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:51:
[...]
Zonde man! Maar prachtig opgebouwd, gay iemand veel lol aan hebben.Jij zit meer aan het wielrennen te denken als ik jou zo ken?
Gaan eerst verbouwen en dan gaat er wellicht een meer do-it-all in komen. Dedicated road werkt niet voor me, wat anders wel...
Cycle cross
Klinkt goed! Maar idd jammer als je zo iets niet kwijt raakt, moet je dus net de liefhebber voor zien te vinden. En idd, niks mis met de normale merken maar je kan het niet vergelijken.

Is inderdaad een liefhebbersfiets. Wel een kek kleurtje!
Lees je advertentie nog even door de opmaak is rommelig
en er staat erg veel info in die niet echt belangrijk is...
- remmen in combi zonder schijven? Ze zitten toch op een complete fiets?
- zorg dat je voornaaf op orde is. Een wielset die onderhoud nodig heeft is natuurlijk geen 8/10 staat
- Banden krijg je erbij? Lijkt me logisch, het is een complete fiets
- 29'ers in de vork, boeiend het is een complete 650b fiets
- hope reducer, de vork zit toch prima in de fiets, of dat nou met reducer is of zonder, boeiend
Enzovoort!
Succes met de verkoop! Marktplaats is echt rampzalig. Ik had mijn wegfiets erop staan (Aeroad CF SLX) wat een gelukzoekers zeg. Maar goed hij is weg via Marktplaats. Dat telt
Lees je advertentie nog even door de opmaak is rommelig
- remmen in combi zonder schijven? Ze zitten toch op een complete fiets?
- zorg dat je voornaaf op orde is. Een wielset die onderhoud nodig heeft is natuurlijk geen 8/10 staat
- Banden krijg je erbij? Lijkt me logisch, het is een complete fiets
- 29'ers in de vork, boeiend het is een complete 650b fiets
- hope reducer, de vork zit toch prima in de fiets, of dat nou met reducer is of zonder, boeiend
Enzovoort!
Succes met de verkoop! Marktplaats is echt rampzalig. Ik had mijn wegfiets erop staan (Aeroad CF SLX) wat een gelukzoekers zeg. Maar goed hij is weg via Marktplaats. Dat telt
Voor zo'n liefhebbersfiets zou ik ook een liefhebbersforum zoeken. Dit is natuurlijk een begin, maar forum.mountainbike.nl zou ik ook eens proberen
Zet hem op mtb-news.de, daar zitten meer mensen die dit soort fietsen waarderen.
Thanks all. Ik wacht al op de bikemarkt brief, die sturen ze nog per post op om je verkopersaccount te activeren. @overigen, doel was eerst om fiets in onderdelen te verkopen maar wat je dán voor een ellende over je afhaalt...
Vervelende mensen die je wielen willen kopen, maar vinden dat je te ver weg woont?dnhelle schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:40:
Thanks all. Ik wacht al op de bikemarkt brief, die sturen ze nog per post op om je verkopersaccount te activeren. @overigen, doel was eerst om fiets in onderdelen te verkopen maar wat je dán voor een ellende over je afhaalt...

Dat was ook de enige die nog enigszins redelijk deed ja ;-) leuk je tegen te komen hier!
Ik bedoel eerder: "100 EUR voor je frame" terwijl je hem voor 300 adverteert, of "50 voor je crankset" terwijl die nog expliciet als niet in de verkoop stond.
Ik bedoel eerder: "100 EUR voor je frame" terwijl je hem voor 300 adverteert, of "50 voor je crankset" terwijl die nog expliciet als niet in de verkoop stond.
Onder het motte: 'proberen kan altijd'
Een laag bod doen kan altijd, maar kleed het wel netjes aan en ben gewoon beleefd
Een laag bod doen kan altijd, maar kleed het wel netjes aan en ben gewoon beleefd

Hoe lang ben je ongeveer ?dnhelle schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:37:
Dat was ook de enige die nog enigszins redelijk deed ja ;-) leuk je tegen te komen hier!
Anders wil ik het frame en de vork wel overnemen voor een redelijke prijs?
Als je hem eigenlijk toch uit elkaar wilde halen
Ben nog zoekende naar een goed stalen frame, eigenlijk 26" maar miss is 27,5 een goede optie dan.
Dat. Het klinkt arrogant maar ik draai al wat jaartjes mee in de fietsscene en je ziet dat door de hype gedreven productie van "innovaties" de 2e hands markt nu ook rustig tot een halt komt, mede door verschillende standaarden.Ruud schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:45:
Onder het motte: 'proberen kan altijd'
1.81cm met een binnenbeenlengte van 87cm. Het frame kan middels de sliding dropouts zowel 26" als 650b aan. PM me en we komen er uit!Torched schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:53:
[...]
Hoe lang ben je ongeveer ?
Anders wil ik het frame en de vork wel overnemen voor een redelijke prijs?
Als je hem eigenlijk toch uit elkaar wilde halen
Ben nog zoekende naar een goed stalen frame, eigenlijk 26" maar miss is 27,5 een goede optie dan.
[ Voor 3% gewijzigd door dnhelle op 19-01-2017 19:21 ]
Even inhaken op wat hierboven staat, heb ook wel is wat dingen verkocht, met name via mountainbike.nl, maar meestal tyf ik het net zo lief in de afvalbak, want wat een gezeik achteraf kan je soms krijgen, terwijl ze met alle verstand iets tweedehands gekocht hebben en ook vaak nog voor een schijntje (bv. een wielset van 1300,- nieuwwaarde, 2 jaar gebruikt, voorzien van nieuwe lagers en eigenlijk gewoon perfect nog, verkocht voor 250€ en dan nog als ze hem al een maand hebben gebruikt nog het lef hebben om een mail te sturen dat de wielset niet goed is
)sindsdien verkoop ik alleen nog zgan. tweedehands al het overige tyf ik in de afvalbak.
Hetzelfde hier, bij mij moet het gewoon goed zijn en mijn omschrijvingen en foto's zijn altijd de waarheid en voorzichtig omschreven. Nieuwstaat is nieuw in doos, ZGAN is kort gebruikt en zonder beschadigingen. Zo verkoop ik slijtage artikelen niet of ze moeten echt net nieuw zijn (net nieuw is 50km gebruikt en alleen duurdere zaken zoals cassettes en kettingwielen). De rest geef ik net zo lief weg om er iemand blij mee te maken. Zul je zien dat sommigen dan nog het lef hebben om te zeurenThe_Scarabial schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:51:
Even inhaken op wat hierboven staat, heb ook wel is wat dingen verkocht, met name via mountainbike.nl, maar meestal tyf ik het net zo lief in de afvalbak, want wat een gezeik achteraf kan je soms krijgen, terwijl ze met alle verstand iets tweedehands gekocht hebben en ook vaak nog voor een schijntje (bv. een wielset van 1300,- nieuwwaarde, 2 jaar gebruikt, voorzien van nieuwe lagers en eigenlijk gewoon perfect nog, verkocht voor 250€ en dan nog als ze hem al een maand hebben gebruikt nog het lef hebben om een mail te sturen dat de wielset niet goed is)sindsdien verkoop ik alleen nog zgan. tweedehands al het overige tyf ik in de afvalbak.
Met de verkoop van mijn wegfiets ook, nieuwe ketting + cassette wordt gewoon meegeleverd, net zoals remblokken. Ik wil daar geen gezever over hebben. Kost mij iets meer maar dan heb je bij bezichtiging ook geen gezever dat de ketting en cassette versleten zijn (na 1500km
Daarom ook alleen afhalen trouwens. Je bekijkt het eerst en dan ga je akkoord. Is er dan onverhoopt toch iets niet goed dan neem ik mijn verantwoordelijkheid. Maar niet meer na een maand. Dan is het risico voor de koper. Wil de koper dat risico niet lopen, dan heb je bij Mantel en Futurumshop snelle levertijden en goede voorraden
Het mooiste vind ik nog om tweedehands kleding te kopen.... Hoe goed je wasmachine ook is
[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 20-01-2017 09:12 ]
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit dat soort onzin heb gehad. Ook niet met (een beetje) serieus spul (€50-100): de rem-set van die op mijn fiets zat (die ik verving omdat het te slecht werkte, altijd lucht erin etc), oudere rem-set, reba-vork van 10 jaar oud, wielset etc. En als ze achteraf moeilijk zouden doen, zou mijn antwoord heel simpel zijn: tweedehands gekocht == geen garantie, jammer joh! Enige waar ik eventueel voor open zou staan is als direct na montage blijkt dat het niet werkt, of zodra het pakketje is aangekomen er iets mis mee is.The_Scarabial schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:51:
Even inhaken op wat hierboven staat, heb ook wel is wat dingen verkocht, met name via mountainbike.nl, maar meestal tyf ik het net zo lief in de afvalbak, want wat een gezeik achteraf kan je soms krijgen, terwijl ze met alle verstand iets tweedehands gekocht hebben en ook vaak nog voor een schijntje (bv. een wielset van 1300,- nieuwwaarde, 2 jaar gebruikt, voorzien van nieuwe lagers en eigenlijk gewoon perfect nog, verkocht voor 250€ en dan nog als ze hem al een maand hebben gebruikt nog het lef hebben om een mail te sturen dat de wielset niet goed is)sindsdien verkoop ik alleen nog zgan. tweedehands al het overige tyf ik in de afvalbak.
En in de prullenbak gooien voelt ook wel als heel erg zonde, maak ik er liever iemand blij mee
Dingen waarvan ik niet zeker weet of ze goed zijn gaan weg, daar ga ik niet iemand anders mee opzadelen.
En ja dat kost geld, maar wat anders? Iemand anders met troep opzadelen zodat ik er minder slecht van word? Nee.
En ja dat kost geld, maar wat anders? Iemand anders met troep opzadelen zodat ik er minder slecht van word? Nee.
Ik heb zelf gelukkig nog niet gruwelijke miskopen gehad qua spullen. Het werkt allemaal wel maar performance is soms wat onder de maat die ik stel.
Maar ik gooi het hier gewoon in de schuur, Ik geloof dat er ongeveer 1,5 fiets aan onderdelen ligt die allemaal prima werken. Handig als er wat stuk gaat en je toch een rijdende fiets nodig hebt.
Maar ik gooi het hier gewoon in de schuur, Ik geloof dat er ongeveer 1,5 fiets aan onderdelen ligt die allemaal prima werken. Handig als er wat stuk gaat en je toch een rijdende fiets nodig hebt.
Haha, mijn advertentie wekt toch meer emotie op dan gedacht!
Om dan toch maar even verder te gaan: wat denken jullie dan van de continue wijzigende standaarden? Denk daarbij aan 'innovaties' als boost, 135mm/142mm asbreedte, steekas-varianten, crankset-standaarden, lager-standaarden, 1x12 vs. 1x11 vs. 2x11 vs. 1x10 vs 2x10?
Volgens mij zit daar namelijk de crux van 'is het troep' of 'goed voor verkoop'. Als voorbeeld, mijn Turner Flux was 5jr na dato nog prima verkoopbaar (in de vooravond van de 29'er opkomst), de 26" Vertex daarvoor ook (nog geen eens 29'er als standaard), maar de Sirius daarentegen nu heeft serieus last van alle wijzigende standaarden.
Om dan toch maar even verder te gaan: wat denken jullie dan van de continue wijzigende standaarden? Denk daarbij aan 'innovaties' als boost, 135mm/142mm asbreedte, steekas-varianten, crankset-standaarden, lager-standaarden, 1x12 vs. 1x11 vs. 2x11 vs. 1x10 vs 2x10?
Volgens mij zit daar namelijk de crux van 'is het troep' of 'goed voor verkoop'. Als voorbeeld, mijn Turner Flux was 5jr na dato nog prima verkoopbaar (in de vooravond van de 29'er opkomst), de 26" Vertex daarvoor ook (nog geen eens 29'er als standaard), maar de Sirius daarentegen nu heeft serieus last van alle wijzigende standaarden.
Check even je PMTorched schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:27:
Ik heb zelf gelukkig nog niet gruwelijke miskopen gehad qua spullen. Het werkt allemaal wel maar performance is soms wat onder de maat die ik stel.
[ Voor 26% gewijzigd door dnhelle op 20-01-2017 13:42 ]
Morgenochtend gaan we de route van Rijssen proberen. Veel goede verhalen over gehoord. Iemand bekend mee?
Weer voor het eerst op de fiets sinds m'n sleutelbeenblessure (AC-luxatie) in september. Kijken hoe het gaat...
Wel veel hardgelopen, dus met de conditie zit het wel goed...
(nu morgen wel voorzichtig zijn, dat ik niet weer val omdat het glad of glibberig is
)
Weer voor het eerst op de fiets sinds m'n sleutelbeenblessure (AC-luxatie) in september. Kijken hoe het gaat...
Wel veel hardgelopen, dus met de conditie zit het wel goed...
(nu morgen wel voorzichtig zijn, dat ik niet weer val omdat het glad of glibberig is
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Dit topic is gesloten.