Goed geadviseerd door een LBS die handel ruikt. Goed zo
Nu een eerlijk advies;
- Rockshox Reba of Fox-instapper-vork is perfect voor ons simpele zielen
- SLX M7000-groep, XT is leuker maar is het ook beter? 1x11 of toch naar 2x?
- Remmen, die vind ik net zo belangrijk als de vork. Je wilt geen brakke Formula's of Avid's die om de haverklap onderhoud nodig hebben. Monteren, remblokjes in de gaten houden en eens per jaar door de LBS naar laten kijken, Shimano dus in deze prijsklasse. SLX of XT is leuk maar vanaf de M615's is het al meer dan prima.
Remmen zijn makkelijk te upgraden dus laat een fiets daardoor niet afvallen. Neem dan wel een stelpost in je budget op van 125 tot 175 euro
- Frame, alu of carbon. Ik kocht een carbon MTB en dat zat tussen mijn oren niet goed. Nu lekker alu en dat kan wel tegen een stootje (tussen mijn oren

). Ik rijd er dus veel fijner op rond. Vergis je niet in een goedkoper carbon frame. Liever een alu frame dan een goedkoop carbon frame. Het voordeel wat je op een racer uit carbon haalt heb je op een MTB toch niet. Een MTB is toch al 20x comfortabeler door de banden en de vork dan welke racer dan ook
Van die 1300 euro die we je nu besparen kan je nog een mooi setje wielen kopen/laten spaken. Dan heb je een leuke fiets en hou je nog steeds 800 euro in je zak! Die je ook nog eens makkelijk met minder verlies kunt verkopen als je iets nieuws wilt.