Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.507 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45
zelfs te lui om even terug te scrollen hoe dinges ook al weer heet? Nogal logisch dat je geen site kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MBV schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:06:
@zonoskar: wat kost zoiets? En hebben ze ook camera's zonder rolling-shutter-verhaal?
Zoiets kost 309,- (en dan nog extra accu's, SD kaartje, extra mounting hardware, etc :))

Het blijft CMOS, dus zonder rolling shutter ga je zo'n ding niet krijgen. Alleen CCD based camera's hebben geen last van rolling shutter.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:37
MBV schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:29:
zelfs te lui om even terug te scrollen hoe dinges ook al weer heet? Nogal logisch dat je geen site kan vinden :P
lol, was idd heel erg, maar gewoon melig.

p.s. aangepast op speciaal verzoek ;)

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 20-04-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
roep dan gewoon:
"@hierboven: spuit 11"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 14:00
Nice Vimeo, Zonoskar.

Wat heb je gedaan met je oude camera? Al verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
On-One heeft de eerste samples binnen van de nieuwe Carbon 29er
nu al een gewicht van onder de kilo (999 gram) :o

Dat gaat nog een behoorlijke racebak worden

Afbeeldingslocatie: http://fstatic1.mtb-news.de/img/photos/2/0/6/3/3/_/medium/ononec29.jpg
We will be looking at making this frame lighter. This is literally one of the first carbon lay-up samples to test the mould. The factory is making test samples to get a battering in the test jig. Richard Ussher is going to do some extensive test riding to get the feel just right. More info to come...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ze moesten hem eerst vullen met helium, maar toen lukte het ze toch om hem onder de kilo te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Ziet er vet uit dat frame :D Mooie lijnen!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Zo dan. Ziet er eventjes gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advies m.b.t. tot el cheapo fietsjes worden jullie vast niet blij van, dus met enige voorzichtigheid van mijn kant :p :
http://www.izibike.nl/product/3105/Cube-Aim_2010
Gewoon slecht afgemonteerd, daar ben ik me helemaal bewust van. Maar ik wil dan ook iets wat ik deze zomer redelijk af kan raggen, en dan volgend jaar kan upgraden.
Voorwaarde is dus wel dat dit spul minstens 1 zomer meegaat, dat lijkt me toch niet te veel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
tja... een zomertje zal het wel meegaan lijkt me...
een winter is heel wat anders

Maar ik zou voor dat bedrag eerder deze kopen: http://www.fietssportief.nl/nl/producten/mountainbikes/xtrail-mountainbike/214

[ Voor 57% gewijzigd door Bramster op 20-04-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bramster schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:30:
tja... een zomertje zal het wel meegaan lijkt me...
een winter is heel wat anders

Maar ik zou voor dat bedrag eerder deze kopen: http://www.fietssportief.nl/nl/producten/mountainbikes/xtrail-mountainbike/214
Jee, ziet er idd niet gek uit voro dat geld als je nieuw wilt. Kom je zelfs de winter wel mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
2 Jaar geleden was ik op zoek naar een nieuw frame omdat ik mijn oude frames kapot had gefietst (oude beestjes). Maar het leek goedkoper te zijn om een nieuwe fiets te kopen dan om alles over te zetten op een frame dat ik wilde. Probleem was wel van de fietsen van onder de € 500-600,-, dat je houding meer rechtop is en minder sportief. Terwijl ik juist de sportievere lagere zit wilde. Uiteindelijk maar voor een nette 2e hands gegaan :)

De achterliggende gedachte; beginnend mountainbikers/recreanten vinden meer rechtop comfortabeler dan de meer gestroomlijnde sportievere houding. Snelheid interesseert ze niet, overzicht voor in de stad des te meer. Puur marketing dus.

Wees erin bewust wat je kiest dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
@Underdog0 In die prijsklasse zou ik eerder kijken naar een leuke 2e hands mtb. Meer keuze en verhoudingsgewijs meer waar voor je geld.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Balboa schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:04:
@Underdog0 In die prijsklasse zou ik eerder kijken naar een leuke 2e hands mtb. Meer keuze en verhoudingsgewijs meer waar voor je geld.
Zou ik ook doen, maar ik vermoed dat hij nieuw wil.
En anders idd eens zoeken op dirtypages, mountainbike.nl of marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
k0ewl schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:52:
Over die scott heb ik ook niet getwijfeld, maar die verkoopster liet het afweten met een rotstreek. Nu een Specialized Rockhopper aangeschaft voor de vriendin met meteen ook een Tora vork ipv Dart en dat is best wel een verschil in stijfheid enz.

Van het weekend 2 dagen wezen fietsen, maar helaas werd gister een beetje verziekt doordat mijn voorvork ermee ophield. Klapte gewoon in elkaar. Denk dat er een kering tussen uit is geklapt ofzo. Hij begon ook iets last te krijgen van speling. Tijd voor wat nieuws dus...
BTW, was een Rock Shox Recon op mijn Scale 40, eens kijken wat reparatie kost of een nieuwe...
Okay, gisteren weg gebracht en de winkel bereidde me er op voor dat het best wel eens een nieuwe vork kon gaan worden. Even rond gekeken en zag een mooie REBA SL voor 250 euro bij Math Salden. Net voor de zekerheid even met de LBS gebeld waar hij staat om te checken of hij echt zo kapot was al gedacht, bleek mijn eerste vermoden juist te zijn: o-ringetje ertussen uit geklapt en vork heeft een beurtje gekregen. E 50 verder is alles gefixed en kan ik weer fietsen met mijn fijne Recon. Meteen maar een pompje bijkopen om alles goed af te stellen in het vervolg! Ben echt superblij dat het niet bakken met geld gaat kosten omdat ik net een huis heb gekocht!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:17:
Advies m.b.t. tot el cheapo fietsjes worden jullie vast niet blij van, dus met enige voorzichtigheid van mijn kant :p :
http://www.izibike.nl/product/3105/Cube-Aim_2010
Gewoon slecht afgemonteerd, daar ben ik me helemaal bewust van. Maar ik wil dan ook iets wat ik deze zomer redelijk af kan raggen, en dan volgend jaar kan upgraden.
Voorwaarde is dus wel dat dit spul minstens 1 zomer meegaat, dat lijkt me toch niet te veel gevraagd?
Ik heb enkele dagen geleden voor mijn vriendin een Specialized Rockhopper gekocht met Tora vork, LX achterderrie, Deore voor de rest in supergoede staat voor 265 euro. Heb je nog genoeg centjes over om uitrusting van te kopen. Denk aan een helm, handschoenen en broekje. Hoor van veel mensen dat ze erg veel last van blauwe plekken hebben op hun handen als ze zonder handschoentjes fietsen. Daarnaast een broekje met zeem tegen een blauwe onderkant en een helm omdat dat gewoon verstandig is.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@Koewl: niet iedereen heeft zoveel mazzel als jij hebt gehad. Ik ben een poos op zoek geweest naar een 2e hands in een iets duurder segment, en heb uiteindelijk besloten om toch maar 300 euro erbij te leggen om een nieuwe te kopen. En die van fietssportief die bramster linkte lijkt me beter dan veel rommel op marktplaats: als je geen verstand ervan hebt kan je je een flinke buil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mijn huidige remmen, Magura Marta SL, zijn na 6 jaar toch aan vervanging toe.

Nu is de keuze snel gemaakt, gezien het feit dat mijn vork disc-only is.
Alleen, wat kies je nu na 6 jaar alleen maar je eigen remmen te hebben gevoeld?

Enkele facts:
- IS2000 montage op naaf
- IS2000 achterbrug
- IS2000 vorkaansluiting
- Nu 160mm voor én achter
- XT-triggershifters

Wensen:

- Dezelfde of betere remperformance als huidig
- Wellicht 180mm front
- Hoge betrouwbaarheid & duurzaamheid
- Goede prijs/kwaliteitverhouding
- Matchmakers (??)

Markt:
Magura, Hope brake tech, Formula, The One, Shimano, Avid.

Natuurlijk is er bij het kiezen voor remmen ook een stukje proefrijden wat erbij komt kijken, maar natuurlijk is ook jullie kennis en ervaring van harte welkom.
Wat zijn zaken waar ik rekening mee moet houden? Iemand gefundeerde tips?

(Betreffende fiets / rijstijl: zie onderschrift)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ook al heb je IS2000 montagepunten zou ik toch voor PM remmen gaan, een stuk makkelijker af te stellen. Bij IS2000 moet je er afstandsringetjes tussen doen om de klauw uit te lijnen. Bij PM is het een kwestie van boutjes ietsje los, wiel draaien, rem inknijpen en vasthouden, boutjes aandraaien.
Zijn gewoon adapters IS -> PM voor te krijgen, dus dat is al geen probleem

Matchmakers zijn volgens iets alleen voor SRAM shiftters

en The One is een rem van Formula, geen losstaand merk ;)

Ik heb zelf XTR's van de vorige generatie (960) en die bevallen me wel goed, maar aangezien ik geen ervaring heb met andere remmen kan ik niet echt veel zinnigs zeggen wat betreft vergelijken :P
Als ik zelf een nieuw setje zou moeten hebben dan zouden voor mij dit in ieder geval 2 eisen zijn:
- PM montage
- mogelijkheid tot instellen contact-punt

[ Voor 27% gewijzigd door Bramster op 21-04-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Wat is er mis met mijn remmen, de Hayes Stroker Trail? En inderdaad, de bevestiging zou ik me niet druk om maken: gewoon de goede adapters kopen :) Grote bak kracht, nog nooit fading gemerkt (maar helaas nog niet fatsoenlijk in de bergen getest), en ideaal doseerbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Bramster, goede tip, thanks. Aanlopende remmen zijn een hel, dus das mooi meegenomen.
Mea culpa over the one, ik bedoelde daarmee The Cleg.

@MBV, verrek, Hayes. Niet opgenomen in het lijstje. Waarom? Dunno... misschien ook smaak, misschien ook omdat je het steeds minder gemonteerd ziet.

Waar ik meer naar op zoek ben, zijn concrete ideeen voor discbrakes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Nou ja, ik ben zelf erg tevreden over mijn Hayes, dus dat lijkt me een concreet idee :) Ook staat er op mountainbike.nl een vergelijking van de remkracht van allerlei remmen, dan kan je er in elk geval een paar uitsluiten die slecht reageren op water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Waar staat die vergelijking van remkracht dan ergens? kan het zo snel even niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
http://www.bikeradar.com/gear/article/24345

'k kan de link ook niet vinden op mountainbike.nl, er was een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:29:
http://www.bikeradar.com/gear/article/24345

'k kan de link ook niet vinden op mountainbike.nl, er was een topic over.
Thanks, mooi leesvoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zeker mooi leesvoer ja

Als gewicht niet zo belangrijk is dan is het wel duidelijk als ik even snel lees, de nieuwe Deore schijfremmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

Sven, ik zou echt wel bij magura blijven. Heb nu op mijn nieuwe racebak ook magura marta sl, maar vind ze echt fenomenaal remmen. Ik heb op mijn element nog de LX remmen zitten, maar de magura's komen nu ook daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:04:
Sven, ik zou echt wel bij magura blijven. Heb nu op mijn nieuwe racebak ook magura marta sl, maar vind ze echt fenomenaal remmen. Ik heb op mijn element nog de LX remmen zitten, maar de magura's komen nu ook daar op.
Hey THES, goed te horen!
Alleen, wat je zegt, je racebak... Dat is die van mij toch ook niet meer echt (of ligt het toch aan de berijder? :> )

Welke diameter schijf rijd je? Hoe bevalt je Vertex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

Vertex rijd ik met 160-160mm. De element ga ik met 180-160 rijden. Op de vertex nog geen problemen ondervonden met remmen, afgelopen zondag in Kellerwald remde het op de snelle afdalingen perfect. De vertex bevalt echt super, nog niet weer op mijn element gereden :o

Vertex

[ Voor 13% gewijzigd door The_Scarabial op 21-04-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb op mijn titus 160/140 en heb nooit echt te weinig remkracht. Je moet soms wel hard knijpen ;)

Op mijn turner had ik avid elixer remmen.180/160 was zat om bikeparks mee te doen.

[ Voor 30% gewijzigd door zonoskar op 21-04-2010 22:16 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb op mijn oude fiets voor een 160mm schijf gehad maar dat voor mij echt te weinig. Nu heb ik (met dezelfde XTR remmen) 203/180mm schijven. Remt belachelijk goed :Y)

wel even melden dat ik zelf zo'n 95kg weeg, met de uitrusting erbij zo'n 100kg+ dus. Fiets is ook geen lichtgewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ach, waarom moeilijk doen, gewoon 180mm nemen ;) Di laatste 10 gram is voor mij geen probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 21-04-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
En mijn voorvork is weer gerepareerd. Kan ik komend weekend toch nog lekker de bossen in! Bleek een o-ring platgedrukt te zijn bij mijn rebound-unit van de Recon. Nieuwe set o-ringen er in, snelle onderhoudsbeurt en hopen dat dit het probleem oplost. Scheelt toch wel veel geld, een o-ring of een nieuwe vork :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:41
180 - 160 mm is bijna overal voldoende, dat is toch ook bijna 'standaard'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Thanks voor alle reacties.

@ Zonoskar, nog niet aan gedacht... Optie.
@ Bram: van harte gefeliciteerd
@Cyclonist: he bah, standaarden... ;-) Zal zeker 180mm worden up front.

Iemand iets zinnigs te roepen over de nieuwe Hopes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
dnhelle schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:42:
Thanks voor alle reacties.

@ Zonoskar, nog niet aan gedacht... Optie.
@ Bram: van harte gefeliciteerd
@Cyclonist: he bah, standaarden... ;-) Zal zeker 180mm worden up front.

Iemand iets zinnigs te roepen over de nieuwe Hopes?
Dankje :*)

ach, doe maar lekker alternatief 203/203 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Wat zijn een beetje goeie tweedehands sites om je fiets aan te bieden?
De mijne gaat de deur uit omdat ik een andere wil.
En is er iets waar je een soort van "wat is dit nog waard" kan vinden? Vind het moeilijk om er een zinnig bedrag aan te koppelen.

[ Voor 34% gewijzigd door RZor op 22-04-2010 12:42 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
mountainbike.nl voor allebei :) En als je je fiets met specs hier neerzet wil vast wel iemand een richtprijs roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Volgens mij ben ik verliefd. Laat m'n vriendin het maar niet horen. Damn wat een vet ding O+
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_liH5uBAcZAc/S9BM9pFPYbI/AAAAAAAAA6w/4BFhst_2jAQ/ninerair9carbon.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door pjlgt op 22-04-2010 15:20 . Reden: ploatie geresized ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Zag hem ook al ja, ben benieuwd hoe die er uitziet in grotere maten uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
pjlgt schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:28:
Volgens mij ben ik verliefd. Laat m'n vriendin het maar niet horen. Damn wat een vet ding O+
[afbeelding]
Oke, ik vind dit dus teringlelijk. En dan niet de kleur, maar de vorm van de driehoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Daarbij is de XO-crank ook spuuglelijker geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnhelle schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:19:
Daarbij is de XO-crank ook spuuglelijker geworden :(
Nog niet eens naar gekeken. Je hebt wel gelijk. En nee, ik ben geen Sram-basher, heb zelf X0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lelijk, valt toch wel mee? Zit nu met een XTR 970 crank, maar ben die toch wel moe aan het worden, slijt ook hard door mijn schoenen. Maar vind die X0 nog niet eens zo'n gek alternatief.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik vind de 970-crank nog altijd mooi.
Misschien is het ook wel mijn voorliefde voor CNC & metaalbewerking, maar dit vind ik niet mooi.

Als je een alternatief zoekt, heb je de nieuwe middleburn-cranks al gezien?
Check dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Middleburn is echt prachtspul :9~

ooit...

edit: Ik zie dat Bikeboutique reserve onderdelen levert voor Gravity Droppers, goed om te weten mocht ik ooit iets nodig hebben

[ Voor 58% gewijzigd door Bramster op 23-04-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bramster schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:36:
Middleburn is echt prachtspul :9~

ooit...
Ooit? Middleburn is een pak goedkoper dan XTR, dus voor het geld hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
voor 50 euro meer als wat die nieuwe Middleburn kost heb ik mijn gehele XT groep gekocht (V-brake) :P

Het duurste op mijn fiets in de Gravitydropper, maar die voegt echt wel veel functionaliteit toe. Dat doet een Middleburn crank die ongeveer even veel kost niet, dat kan ik minder makkelijk tegen mezelf goedpraten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik kon het er niet bij laten. De deceptie met Run-GPS was groot, en toch wilde ik mijn track eens loggen.
Gewoon, om eens te kijken hoeveel hoogtemeters er worden afgelegd en hoe zo'n route nou in Google-maps uitziet.

En jahoor! Een collega tipte mij: SportyPal. Een free programma wat op Win-Mobile, Android & Blackberry draait, en veel extra functies heeft. En vooral: easy to use en mogelijkheid tot delen naar Twitter & Facebook.

Ik me geregistreerd, app gedownload, op mijn toestel gezet en vanochtend hophop: gaan! Ik start m'n applicatie, hij vindt razendsnel een fix en ik gooide mijn toestel op toetsenblokkade.

Lekker gefietst, ongeveer hetzelfde rondje als afgelopen week. Erg droge paden, twee lekke banden en losgelopen bladboutjes verder, kwam ik thuis en was ik moe, maar voldaan. Ik pak m'n telefoon uit de camelbak, wil de work-out beëindigen, en kom tot de conclusie dat mijn workout voor 2 meter is gelogd, en wel de 2uur en 40 minuten heeft meegelopen. 8)7

Goddamniiiit!! Heeft dat ******-ding geen Fix gehouden in mijn rugzak.... :(

Nuja, ik heb wel lekker gebiked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Wat voor toestel heb je? bij de HTC Touch Diamond had ik daar soms ook gezeur mee. Met de HTC Desire gaat het top! ook 2 vs 6+ uur is een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Vergeet ook niet om je toestel in het bovenste vakje te doen, kan schelen :) Niet echt goed als je over de kop gaat, maar dat was je waarschijnlijk toch al niet van plan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@ Jules: een Touch Cruise 1. Oudje dus. Wel met een Touch Diamond ROM, maar ik denk ook dat het aan het toestel ligt.

@MBV: Inderdaad, goede connectie is belangrijk. Ik had hem ook al in het kleine vakje van de camelbak gedaan, al vond ik dat wel erg risky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Zaterdag me nieuwe bike opgehaald, gister met het mooie weer de eerste 65km gefietst heerlijk!

Afbeeldingslocatie: http://bloembergen.com/cube/cube_totaal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bloembergen.com/cube/ketting.jpg

Voor meer fotos en specs onze vrienden van mountainbike.nl
http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=14&t=67904

Hmm zit hier op me werk, kan geen ftpverbinding maken met me server dus de plaatjes niet verkleinen.. Sorry

[ Voor 14% gewijzigd door Tito129 op 26-04-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
bar ends op een riser, pas op voor de modepolitie!
* MBV gaat nog een stel GR2's kopen voor op z'n MTB, op de stadsfiets zijn ze ook erg fijn :Y)

Mooie fiets trouwens, alleen jammer dat die remschijven lijken op MPH-schijven.

[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 26-04-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
@ Tito129: Nice, weer een Cube-je erbij ;)

Ik zit trouwens met een dilemma, mijn MTB gebruik ik voor bos-raggen maar ook voor op het asfalt. Nu heb ik voor beide een set bandjes (racing ralphs / big apples), maar ik ben het wisselen een beetje moe.. Nog maar eens even kijken of ik ergens een beetje redelijk geprijsde set wielen vind, zit alleen met die remschijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat is inderdaad een uitdaging, afhankelijk van hoeveel 'redelijk' is. Geschikt voor schijven onder de 100 euro is lastig, ben ik ook wel een tijdje naar op zoek geweest. Een weg-setje met deore en standaard velgen kan je misschien net zo goed nieuw kopen bij CRC of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
MBV schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:22:
bar ends op een riser, pas op voor de modepolitie!
Met een Lowriser kan het nog net...
op een highriser? brrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Tito129 schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:40:
Zaterdag me nieuwe bike opgehaald, gister met het mooie weer de eerste 65km gefietst heerlijk!

[afbeelding]
[afbeelding]

Voor meer fotos en specs onze vrienden van mountainbike.nl
http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=14&t=67904

Hmm zit hier op me werk, kan geen ftpverbinding maken met me server dus de plaatjes niet verkleinen.. Sorry
Wat een prachtige fiets zeg! :D

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die matte afwerking is idd knap. Mijn vriendin heeft mat wit met blauw (cube acces wls pro) wat ook heel knap toont (mijne is meer bling bling :))

Hoe nemen jullie je htc mee? Ik denk zo'n reisheuptas ding in decathlon te halen daarvoor maar daarin is die natuurlijk wel niets beschermd. Zoiets: http://www.decathlon.be/NL/geldriem-28204217/

Ben Sportypal nu aan het downloaden overigens. Gebruikte altijd mytracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Cyclonist schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:36:

Ik zit trouwens met een dilemma, mijn MTB gebruik ik voor bos-raggen maar ook voor op het asfalt. Nu heb ik voor beide een set bandjes (racing ralphs / big apples), maar ik ben het wisselen een beetje moe.. Nog maar eens even kijken of ik ergens een beetje redelijk geprijsde set wielen vind, zit alleen met die remschijven :/
Ik zou een setje MTB naven pakken en daar race velgen op laten spaken, racebandjes erop en lekker knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:20:
Die matte afwerking is idd knap. Mijn vriendin heeft mat wit met blauw (cube acces wls pro) wat ook heel knap toont (mijne is meer bling bling :))

Hoe nemen jullie je htc mee? Ik denk zo'n reisheuptas ding in decathlon te halen daarvoor maar daarin is die natuurlijk wel niets beschermd. Zoiets: http://www.decathlon.be/NL/geldriem-28204217/
Ik kan me htc precies in me zadeltasje kwijt.
Alleen oppassen dat het zakje niet 100%waterdicht is.. kwam ik achter met het afspuiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:20:

Ben Sportypal nu aan het downloaden overigens. Gebruikte altijd mytracks
Ook nog een tipje dan, op het gebied van sportstrackers:

http://www.endomondo.com

Mochten andere niet goed werken, altijd een aardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:26:
[...]

Ook nog een tipje dan, op het gebied van sportstrackers:

http://www.endomondo.com

Mochten andere niet goed werken, altijd een aardig alternatief.
Ah zal dat ook es proberen dan, merci.

Daar hebben ze trouwens een handige band: http://shop.endomondo.com/products/armband Wel wat duur. Dit ziet er vergelijkbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Bramster schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:25:
[...]

Ik zou een setje MTB naven pakken en daar race velgen op laten spaken, racebandjes erop en lekker knallen :)
Zoiets? http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=20&t=67372

offtopic:
Ik zou zweren dat er in de afgelopen maand een linkje naar een topic op het mountainbike-forum is geweest wat over speedwheels ging, en waar speedcity is genoemd. Maar waar? :X

[edit]
Hij stond in Reviews, niet in technische dinges |:(
http://www.mountainbike.n...t=67394&hilit=speedwheels

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 26-04-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Impry schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:10:
Wat een prachtige fiets zeg! :D
Huh? Waar dan?

Voor het loggen van mijn tracks gebruikte ik CardioTrainer (Android). Maar ik ga ook eens SportyPal proberen, ziet er wel eenvoudig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:11:
[...]

Ah zal dat ook es proberen dan, merci.

Daar hebben ze trouwens een handige band: http://shop.endomondo.com/products/armband Wel wat duur. Dit ziet er vergelijkbaar uit.
Ik denk dat je beter voor een Nike + Sport armband kan gaan, die ze daar hebben is erg lomp, vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Vanavond maar eens lekker moutenbike, heb mijn route al "uitgestippeld". Hoop wel dat het droog blijft.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de ketting eens in wasbenzine gelegd en goed laten weken/spoelen. De bodem van het bakje lag vol met zand :P Daarna weer op de fiets gelegd en de boel goed gesmeerd, gaan de tandwieltjes hopelijk wat langer mee :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

T-Rhidon schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:41:
Vanavond maar eens lekker moutenbike, heb mijn route al "uitgestippeld". Hoop wel dat het droog blijft.
Afbeeldingslocatie: http://www.realdutchfood.com/UserFiles/Images/Large/e34_5.jpg
Wat voor een fiets :?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
dnhelle schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:31:
@ Jules: een Touch Cruise 1. Oudje dus. Wel met een Touch Diamond ROM, maar ik denk ook dat het aan het toestel ligt.
Zodra bij mijn Touch Diamond het scherm uitging, viel het GPS signaal ook weg en dus de gehele logfunctie. Je moet een appje zien te vinden die het scherm/gps sensor actief houd. NoniGPS pilot gebruikte ik veelvuldig. Kon loggen/tracken, maar ook oude of geïmporteerde (GPX) logs projecteren op de huidige coördinaten. Zoiets zoek ik nog voor Android, was nl echt een super app!
Cyclonist schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:36:

Heb op het moment 2 sets velgen, de een is echter 9 speed (gebaseerd op mijn huigde MTB) en de ander 8 speed (gebaseerd op mijn oude MTB). Ik moet dus iets om gaan bouwen wil ik datzelfde trucje uithalen. Gelukkig zijn beiden gemaakt voor velgremmen, dat scheelt dan wel weer :P
De praktijk was echter dat ik meestal al te lui was om de wielen te wisselen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ik gebruik gewoon mijn stadsfiets als asfalt-tijger. Cyclocross-hybride (spatborden en bagagedrager zelf toegevoegd), voor lange afstanden zou mijn frame alleen iets groter moeten zijn. Alleen zijn mijn achterlagers versleten (ik blijf ze bijstellen zonder langdurig effect, zit weer speling op), zijn mijn wielen een beetje slap (maar ze zien er wel fancy uit ;)) en moet ik weer ketting + cassette vervangen. Note-to-self: de volgende keer wél de ketting wisselen voor hij versleten is :X Over lui gesproken...

En nee, helaas is holmenkol toch niet zo'n wondermiddel. Ik denk dat het grootste probleem is dat mijn stadsfiets nooit echt smerig wordt, en ik hem dus nooit schoonspuit ofzo. Holmenkol schijnt dan ideaal te werken. Volgende ketting dus weer 'ouderwets' schoonmaken en invetten. Echt een superluie manier van schoonmaken is dat: gewoon je ketting erdoor jagen, bakje leeggooien, nog een keer je ketting erdoor en klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Hmm bedankt voor de tips, maar ik zie al dat een extra setje toch best wat gaat kosten. Zeker omdat ik ook dezelfde naven + schijven wil gaan gebruiken voor een snelle wissel. Misschien is het geen stom idee om dan nog maar even door te sparen voor een 'echte' asfaltvreter, een leuke racefiets of hybride :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cyclonist schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:43:
Hmm bedankt voor de tips, maar ik zie al dat een extra setje toch best wat gaat kosten. Zeker omdat ik ook dezelfde naven + schijven wil gaan gebruiken voor een snelle wissel. Misschien is het geen stom idee om dan nog maar even door te sparen voor een 'echte' asfaltvreter, een leuke racefiets of hybride :)
Doe gewoon net als ik. Ik had vroeger ook een extra set wielen/banden. Maar ik was nooit echt tevreden.
Ik heb dus een racertje gekocht voor woon-werk. Trek 1000 SLI, kostte me 300 euro. Beetje goed velgen/naven/banden setje kost minimaal de helft daarvan en nu hoef ik nooit meer wielen te wisslen en geloof me, het tempo ligt heel wat hoger dan ik ooit met mijn ATB en gladde banden haalde.
Elke cent van de inverstering waard geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:20:
[...]
Zodra bij mijn Touch Diamond het scherm uitging, viel het GPS signaal ook weg en dus de gehele logfunctie. Je moet een appje zien te vinden die het scherm/gps sensor actief houd. NoniGPS pilot gebruikte ik veelvuldig. Kon loggen/tracken, maar ook oude of geïmporteerde (GPX) logs projecteren op de huidige coördinaten. Zoiets zoek ik nog voor Android, was nl echt een super app!
Om op android gps actief te houden is er Tracker Booster. Ik test vanavond een paar programma's op Android. Met mytrack kun je iig al eenvoudig tracks loggen en weergeven en krijg je min, max en avg.

Heb trouwens geen handige armband meer gevonden. De meeste zijn voorzien voor een veel kleinere mp3 speler en niet op smartphone. Zal in zadeltas proberen, hopelijk valt ontvangst nog mee zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:16:
[...]

Doe gewoon net als ik. Ik had vroeger ook een extra set wielen/banden. Maar ik was nooit echt tevreden.
Ik heb dus een racertje gekocht voor woon-werk. Trek 1000 SLI, kostte me 300 euro. Beetje goed velgen/naven/banden setje kost minimaal de helft daarvan en nu hoef ik nooit meer wielen te wisslen en geloof me, het tempo ligt heel wat hoger dan ik ooit met mijn ATB en gladde banden haalde.
Elke cent van de inverstering waard geweest
Het klinkt aantrekkelijk, maar vanwege de net iets andere geometrie train je je spieren op iedere fiets toch net weer anders, waardoor je net niet goed kan pieken als je met bijv een clubje vrienden fietst. Daarnaast heb je nog meer materiaal staan (heb al 3 fietsen + 2 wrakken staan :P ). Dus het heeft ook z'n nadelen een dedicated fiets ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:25:
[...]

Om op android gps actief te houden is er Tracker Booster. Ik test vanavond een paar programma's op Android. Met mytrack kun je iig al eenvoudig tracks loggen en weergeven en krijg je min, max en avg.

Heb trouwens geen handige armband meer gevonden. De meeste zijn voorzien voor een veel kleinere mp3 speler en niet op smartphone. Zal in zadeltas proberen, hopelijk valt ontvangst nog mee zo.
Oh, op Android (2.1) heb ik er ook geen last van, alle GPS trackers die ik geprobeerd heb werken perfect, ook als het scherm uitgaat, waardoor de accu het dus wat langer volhoud. Op WinMo was dat dus anders ;)

[ Voor 29% gewijzigd door jules op 27-04-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah verkeerd begrepen dan :)

Vanavond edmondo, sporty pal en my tracks laten draaien met gsm in achterzak truitje.

Vreemd genoeg is edmondo er in het begin al uitgevlogen. Iig geen log daarvan. Mss is die tool om gps live te houden dan toch nodig.

My tracks zoals gewoonlijk dik in orde. Gebruikte dit al voor wandelingen (honden).

Sporty pal zie ik nog niet direct de meerwaarde van. Komt verstookte kcal bij waar vriendin blij om was.

Iemand die Android prog weet waarmee ik gpx routes kan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha gevonden. Vanuit Linda File Manager kan ik tracks importeren naar My Tracks. Hier een link: http://mytracks.appspot.com/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
In welk mapje zet je ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die linda manager kun je van gelijk waar (op sd kaart) gpx bestand lang klikken en dan openen met en dan My Tracks selecteren uit de lijst. Dat deed het hem voor mij.

Normaal kun je met My Tracks idd ook importeren door in een bepaalde map te plaatsen maar ik weet zo niet meteen dewelke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik doe wat aan opruiming in mijn tijdschriften. iemand die ik een plezier kan doen met 10 jaargangen O2-Bikers (2000-2010) en 4 jaargangen MBR (1997-2001).
Laatste is een engels blad en eigenlijk een heel goed blad. Veel humor, uitvoerige testen. Beste test ; met fietsen van 100 pond (in geld dus) de hele west-highland rijden. Hilarisch artikel (vooral het stuk dat de remmen niet meer werken (goh) en ze het laatste stuk enkel heuvel afmoeten. Remmen met voeten tegen band aan.

Afijn, ze gaan dus de deur uit, maar misschien kan ik er iemand een plezier mee doen. Kom ze maar ophalen.
Ik woon in zeeuws-vlaanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:24:
[...]

Met die linda manager kun je van gelijk waar (op sd kaart) gpx bestand lang klikken en dan openen met en dan My Tracks selecteren uit de lijst. Dat deed het hem voor mij.

Normaal kun je met My Tracks idd ook importeren door in een bepaalde map te plaatsen maar ik weet zo niet meteen dewelke.
offtopic:
Op die pagina die je stuurde heb ik verschillende aangeraden apps die daar staan geïnstalleerd. Power Manager oid en Twidroid. Beiden geweldige apps kwa mogelijkheden, maar sindsdien is mijn accu heel erg rap leeg. 2x opladen op een dag is geen uitzondering :X. Zat bijna aan een harde reset te denken omdat ik het probleem niet kon tackelen, maar lijk het nu wel gevonden te hebben. Heeft me helaas wel een hoop gezeik gekost omdat ik net veel van huis was :(.

Ah, vanuit Linda Manager openen does the trick idd. Bij grotere tracks is ie helaas wel even bezig. Vraag me af waarom die optie niet in My Tracks zelf geïmplementeerd zit, maar gezien de snelheid van het inladen kan ik me daar wel een reden voor verzinnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:50
Wil eerdaags ook gaan beginnen met fietsen, woon in Noord Holland, dus echte heuvels vind je hier niet. Tips wat betreft wat voor een fiets? Dacht zelf aan een simpele/goedkope mountainbike met enkel voorvering.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:52
Mr Hackenbacker schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:58:
Wil eerdaags ook gaan beginnen met fietsen, woon in Noord Holland, dus echte heuvels vind je hier niet. Tips wat betreft wat voor een fiets? Dacht zelf aan een simpele/goedkope mountainbike met enkel voorvering.
Het belangrijkste is het budget. Met een klein budget (400 euro) kun je een nieuwe fiets met voorveering helemaal vergeten. Pas van af een euro of 700~800 heb je nieuwe goede fietsen met voorvering die het geld ook waard zijn. 2e hands is het natuurlijk weer een ander verhaal. Daarnaast moet je voor een helm ook minimaal 50 euro rekenen, en een fiets shirtje is ook wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Helm is een goede aanschaf, met name als je niet regelmatig op de fiets zit en/of wanneer je niet regelmatig de grens van je bike opzoekt. Ga je offroad in de bossen is het zeker een aanrader. Een paar weken geleden een post geplaatst in het topic met tips over het aankopen van een 2e hands fiets. Moet ik nog even in de OP plaatsen.

[ Voor 26% gewijzigd door jules op 06-05-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jules schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:02:
Helm voor op de weg acht ik niet nodig,
Dacht ik ook, maar de keren dat ik op mijn plaat ging was op de weg. Scherpe bocht, hoge snelheid, losse steentjes.
Is dus een duidelijk verschil van mening.

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 03-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:12:
[...]

Is dus een domme opmerking
Eerder een verschil van inzicht, da's wat vriendelijker ;)

't Is wel jammer van het weer nu, weinig trek om nu door het bos hier te gaan banjeren. Hopelijk wordt het snel weer beter en eind deze maand ga ik sowieso met de fiets nog naar Luxemburg/Vianden toe, is ook vast wat leuks te doen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:22:
[...]

Eerder een verschil van inzicht, da's wat vriendelijker ;)

't Is wel jammer van het weer nu, weinig trek om nu door het bos hier te gaan banjeren. Hopelijk wordt het snel weer beter en eind deze maand ga ik sowieso met de fiets nog naar Luxemburg/Vianden toe, is ook vast wat leuks te doen :P
Sorry, je hebt gelijk.
En weet je, ik rij race en gebruik dat dus ook niet.

Luxemburg? Zit ik strax 3 weken, heerlijk. In de buurt van Berdorf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
maartend schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:12:
[...]

Dacht ik ook, maar de keren dat ik op mijn plaat ging was op de weg. Scherpe bocht, hoge snelheid, losse steentjes.
Is dus een duidelijk verschil van mening.
Niet echt modieus ook.:P Nee, ik ben niet van plan gevaarlijke capriolen uit te halen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45
Ik zou ook graag een mountainbike kopen, en zou graag jullie advies hebben ;)

Aangezien het niet helemaal zeker is of dit een bevlieging is of iets is waarvan ik de komende 30 jaar aan verknocht ben wil ik m'n budget laag houden ;) Dat betekent dus een tweedehandsfiets. Ik heb op internet (bijvoorbeeld op het forum van mountainbike.nl) gelezen dat "Aldi-fietsen" rommel zijn en dat een tweedehandsfiets beter is voor hetzelfde geld. Nu ben ik een absolute beginner, en alle technische verhalen zijn (nu nog) niet echt aan mij besteed. Kan ik voor ~ € 200,- een fatsoenlijke beginnerfiets krijgen, of kan ik beter richting € 300 (of € 350) gaan?

Ik ben iets van 1.95m, dus ik heb een L-frame of een XL-frame nodig? En ik ben erg licht (75 kg maar), is dat ook van belang op de materiaalkeuze?

Een helm wil ik sowieso kopen, want ik wil graag de bossen in. Voor € 50 neem ik aan dat een helm ook gewoon goed ('normaal') is, of zijn die van € 100+ echt heel veel beter?

Overigens woon ik in Tilburg, en wat ik begrepen heb is dat redelijk geluk hebben qua mooie routes in de buurt :) Wat wellicht wel vervelend is, is dat ik geen eigen schuur heb omdat ik een studentenflat woon. We hebben hier enkel een grote fietskelder voor stalling. Het met water afspuiten van m'n fiets is dus onmogelijk, dus daar moet ik iets op verzinnen (tankstation/wasbox?).

Ik ben op Marktplaats aan het kijken voor fietsen bij mij in de buurt (Tilburg dus) of in de buurt van m'n ouders (Veghel) en ik kwam de volgende advertenties tegen:

http://link.marktplaats.nl/343242954 (XL-frame - € 350)
http://link.marktplaats.nl/343759319 (L-frame - € 225 - zelfde handelaar)
http://link.marktplaats.nl/342752459 (€ 275)

Zijn dit fietsen voor een absolute beginner? (qua specs, de staat van de fiets is lastig te beoordelen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
die aldi-fietsen waren nog best goed voor het geld :) Bouwmarkt-rommel is niks waard, te herkennen aan de fantastische driehoekige frames (ziet eruit als achtervering maar kan niet veren), Shimano SIS versnellingen enzovoort. 2e hands prijzen zal ik niks over zeggen, dat wisselt gewoon te sterk. Ik zou zelf liever een goede fiets van iets meer kopen, die raak je ook makkelijker kwijt. En kijk op mountainbike.nl, daar staan de fietsen vaak voor een redelijkere prijs.

1,95m lijkt mij een XL frame, afhankelijk van het merk etc. Elke helm die past is veilig, misschien zijn de duurdere iets lichter en voel je ze dus minder. Schoonmaken kan je het beste doen met zoiets: drukspuit, e.v.t. te combineren met muck-off.

Fietsen: de eerste 2 giants lijken me goed genoeg, maar houdt niet over. Hij is ook al jaren oud, dus dat is een risico voor de voorvork etc. Let goed op de kettingslijtage, maar van een fietsenmaker verwacht ik dat het niet al te gek zal zijn. Mechanische schijfrem weet ik niet hoe goed dat is, vaak slechter dan gewone v-brakes.
De derde lijkt me een stuk nieuwer, maar van de alivio-afmontage wordt ik niet echt warm.

Zoek eens wat verder, vooral naar andere merken. Giant heeft vaak niet echt een gebalanceerde afmontage (en in het duurdere segment onbetrouwbare schijfremmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Ik zou het budget iets naar boven bijstellen, en dan voor een tweedehands Trek met Shimano LX gaan ofzo. Die moet je voor 350/400 wel kunnen krijgen, en dan heb je echt nog een fiets waar je even mee vooruit kan. Mocht je het dan te-gek vinden dan kun je altijd onderdelen upgraden als het versleten is, of natuurlijk - als je verslaafd bent geraakt - je spaarvarken kapot slaan op een mooi XTR afgemonteerd bommetje ;)

Bedenk wel dat als je op een rammelbak begint, je er misschien ook niet zo'n lol aan hebt. Als je net iets hoger instapt ligt het in ieder geval niet aan je materiaal, en bijna elke tweedehands fiets is voor weinig verlies weer door te verkopen: of die nu 400 of 600 euro heeft gekost, dat kun je er een jaar later ook nog wel voor krijgen.

Zoiets zou wel iets kunnen zijn voor 350 euro, alleen twijfel ik een beetje over de maat i.v.m. je lengte:
http://link.marktplaats.nl/344402367

[ Voor 8% gewijzigd door Cyclonist op 04-05-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45
Bedankt voor jullie reacties :)

Op mountainbike.nl heb ik zeker al gekeken, maar daar zie ik in het "te koop" forum vooral veel onderdelen en dure fietsen. Het is ook niet zo dat ik persé naar een Giant zocht, dat was puur toeval.

De Marktplaats-fiets van Cyclonist ziet er best goed uit :) € 400,- is ook nog wel te doen en als ik 'm weer mocht verkopen dan is het verlies niet groter dan bij een goedkopere fiets.

Verder ga ik binnenkort maar eens langs een aantal fietswinkels, eens kijken wat die zeggen en wat die 2ehands hebben staan. Ook ga ik misschien eens kijken bij Fietssportief.nl (lees ik goede dingen over op mountainbike.nl) voor deze fiets: http://www.fietssportief....s/xtrail-mountainbike/214 . Wel wat duurder, maar wel nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geef het niet op: op mountainbike.nl staan vaak goedkope fietsen die door fanatiekelingen zijn geupgrade, en voor niet al te veel weer worden verkocht (alhoewel dat vaak voor rond de 500 is).

Die trek ziet er best mooi uit, met nieuwe tandwielen en alles. Hij zal waarschijnlijk wat oncomfortabel zijn doordat de stuurpen 'ondersteboven' (omlaag) zit. Vaak kan je die omdraaien, dan is hij een stuk meer beginner-proof ;) Die XTrail is hier ook al een keer langs gekomen: niks mis mee.

Qua grootte kan je eigenlijk zowel een L als XL hebben. L is wat kleiner, wendbaarder, sportiever, een XL is wat stabieler en zit je meer gestrekt. Het is aan jouw wat je prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb eind vorige zomer voor 200 euro een Giant Terrago gekocht, met deore achter en voor derrie, deore schakeldingen aan het stuur, Suntour voorvork. Doet het opzich prima. Was ook mijn bedoeling om te kijken of ik het leuk vind of dat het ding alleen maar in de kelder staat. Doe het nu 1 tot 4x per week, dus mag aannemen dat ik het leuk vind :+

Zit wel met hetzelfde schoonmaak probleem, heb wel een eigen berging in mijn flat, maar geen water. Ging wel eens naar een wasbox, maar das ook niet echt ideaal. Ben nu op zoek naar een huisje :+ (Niet alleen hiervoor ;) )

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
Misschien dat ik vanwege mijn budget(+-700) niet te kieskeurig kan zijn, maar ik vind die fiets(3 posts hierboven) er wat stijf uitzien. Ik zoek meer iets met een gebogen/krommer wordt dit een moeilijke zoektocht of komt dit redelijk vaak voor?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mr Hackenbacker schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:14:
[...]

Niet echt modieus ook.:P Nee, ik ben niet van plan gevaarlijke capriolen uit te halen.
Ik ga niet weer een helmendiscussie oprakelen, maar je laat een open goal achter.
Een afgeschaafd gezicht of nog erger, geheugenverlies is nog minder modieus. Een ongelukje zit in een klein hoekje die je niet kan plannen!
Mr Hackenbacker schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:09:
Misschien dat ik vanwege mijn budget(+-700) niet te kieskeurig kan zijn, maar ik vind die fiets(3 posts hierboven) er wat stijf uitzien. Ik zoek meer iets met een gebogen/krommer wordt dit een moeilijke zoektocht of komt dit redelijk vaak voor?
Wat is de reden dat je een krom frame wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
Vind ik mooier. Ik doel overigens op het stuur vooral.
Maar wat betreft vallen heb je inderdaad gelijk, ik ben alleen eigenwijs.
Maar ik zoek de grens niet op, gewoon beetje beweging.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr Hackenbacker op 05-05-2010 20:12 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
frames zijn bij hardtails over het algemeen gewoon recht, soms is de onderbuis een beetje gebogen aan de voorkant, maar meer ook niet over het algemeen. Stuur kun je altijd vervangen door een riser-bar natuurlijk.

En over "Ik zoek de grens niet op, gewoon wat beweging":

Mijn crash eind vorig jaar was op een kleine afdaling die ik al veel vaker had gedaan, het is nog mis gegaan op een simpel ding ook. Wat er mis is gegaan heb ik geen idee van. Ik weet niets meer van 3 uur voor de crash tot een 5 uur na de crash, tussendoor ben ik in het ziekenhuis geweest en heb allerlei scans en onderzoeken gehad, weet er dus helemaal niets meer van. De weken erna heb ik maar wat in mijn (donkere) kamer gezeten... Ik ben erg blij dat ik een helm op had, anders was ik er echt veeeeeel slechter aan toe geweest.

Echt.... koop een helm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Maar ik zoek de grens niet op, gewoon beetje beweging.
Je weet niet wat je zegt.
Ook mijn crashes warbij ik blij was een helm op te hebben gehad waren niet het opzoeken van grenzen. 1 was gewoon naar de start van een marathon rijden. Helm aan het stuur, gekke bewegeging, knal met mijn plaat op de grond.
Dus doe niet stom en draag een helm.
Je wilt wel raad van ons over het aanschaffen van een fiets, maar hier blijf je eigenwijs over?
Pagina: 1 ... 10 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.