Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.507 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 22:04
en sowieso, je staat tegenwoordig meer voor lul zonder helm :P
en je staat helemaal voor lul als je gaat rijden met zo'n "stoere" skate helm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Tot nu toe de enige keer dat ik gevallen ben, was met helm en op een bijna vlak stukje asfalt. Zette volgens mij mijn bril recht, dus 1 hand aan het stuur, degene voor me remde, ik dus ook. Helaas met de voorrem.
Jammer alleen dat ik met mijn kin op het asfalt klapte, maargoed.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45
Ikke! schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:40:
Ik heb eind vorige zomer voor 200 euro een Giant Terrago gekocht, met deore achter en voor derrie, deore schakeldingen aan het stuur, Suntour voorvork. Doet het opzich prima. Was ook mijn bedoeling om te kijken of ik het leuk vind of dat het ding alleen maar in de kelder staat. Doe het nu 1 tot 4x per week, dus mag aannemen dat ik het leuk vind :+

Zit wel met hetzelfde schoonmaak probleem, heb wel een eigen berging in mijn flat, maar geen water. Ging wel eens naar een wasbox, maar das ook niet echt ideaal. Ben nu op zoek naar een huisje :+ (Niet alleen hiervoor ;) )
Zoals ik al eerder heb gezegd: zo'n drukspuit van de lidl of de tuinzaak is het handigste in die situatie.
Ikke! schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:49:
Tot nu toe de enige keer dat ik gevallen ben, was met helm en op een bijna vlak stukje asfalt. Zette volgens mij mijn bril recht, dus 1 hand aan het stuur, degene voor me remde, ik dus ook. Helaas met de voorrem.
Jammer alleen dat ik met mijn kin op het asfalt klapte, maargoed.
Ik ben al tig keer gevallen. Wat mij in de bergen het meest is overkomen: gat na een wortel o.i.d. is toch iets dieper dan gedacht, voorwiel staat dus ineens stil, en je gaat over de kop. Met helm leverde dat een paar schrammen op, maar die puntige rots waar mijn helm op terecht kwam was toch vervelend geweest zonder helm.
Op het asfalt zet ik hem ook nooit op ('k ga niet met een helm op naar mijn werk, en dan haal ik meestal gekkere stunts uit dan met een rondje MTB'en :P), maar door het bos rijden zonder helm is gekkenwerk. Je voorwiel kan zo ergens achter blijven haken, je kan zo even wegglijden richting een boom etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
maartend schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:12:
[...]

Dacht ik ook, maar de keren dat ik op mijn plaat ging was op de weg. Scherpe bocht, hoge snelheid, losse steentjes.
Is dus een duidelijk verschil van mening.
Ik heb mijn post maar even aangepast, meer gericht op beginners met weinig fiets ervaring. Een scherpe bocht met noppenbanden weet de ervaren MTB-er wel wat ie kan verwachten. Losse steentjes in de bocht, los zand dito. En dan nog eentje uit mijn eigen ervaringen: het witte gedeelte bij een zebrapad (asfalt weg) bij regen, zo glad als het maar zijn kan.
Ook dingen aan je stuur hangen is verre van verstandig. Hoe verder van je stuurpen vandaan, des te instabieler je stuur. Met name als je er een helm aan hangt :D. Die kun je idd beter opzetten op dat moment of in je hand houden.
De dingen die je aanhaalt vind ik onder het kopje onervarenheid vallen. Die val van Bramster is daarentegen botte pech. Overigens kun je je met en of zonder helm ook lang niet overal tegen beschermen. Vorig jaar (was niet op de fiets) een hersenschudding opgelopen, weet niet waarvan, maar wel 6 maanden ernstige klachten van gehad. Het is een afweging die je moet maken; ervaring, modieus (tegenwoordig eerder de mode om bij aankoop fiets ook meteen een volledige outfit erbij te kopen) en in heel kleine mate budget.

@MBV en hogedrukspuit; geen aanrader voor beginners. Die willen alles schoonspuiten, maar plegen over het algemeen weinig onderhoud. Emmer, borstel, spons en sopje is ruim voldoende :). En voor de beginners die toch aan de hogedrukspuit willen; zorg dat je niet in de buurt van je lagers spuit. Want als je daar het vet/olie uit spuit dan moet je het vet/de olie er ook weer terug plaatsen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jules op 06-05-2010 11:01 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Wat betreft schoonmaken, ik gebruik eigenlijk nooit water. Gewoon de boel laten drogen en met een zachte borstel schoonvegen. Eventueel met een vochtig doekje er overheen vegen.

Moet er dan wel bij zeggen dat ik regelmatig de boel helemaal uit elkaar haal voor groot onderhoud. Niet dat het altijd echt nodig is, maar sleutelen vind ik ook gewoon leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
De dingen die je aanhaalt vind ik onder het kopje onervarenheid vallen. Die val van Bramster is daarentegen botte pech.
Bike al sinds de jaren 80, was dus niet echt onervarenheid. Was gewoon vermoeidheid. Einde marathon, bijna thuis, met de groep nog even alles uit de kast trekken, bocht goed pakken, maar midden in de bocht losse steentjes.

Leukste die ik ooit had ; In engeland off-road en off-path (was een wild track). dus een spoor door het gras. Af en toe een plasje. Tot ik plots een plas tegenkwam die ong 3/4 meter breed was en misschien wel een meter diep. Niet gezien. plons en veel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
jules schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:59:
[...]

Ik heb mijn post maar even aangepast, meer gericht op beginners met weinig fiets ervaring. Een scherpe bocht met noppenbanden weet de ervaren MTB-er wel wat ie kan verwachten. [knip]
Een ervaren MTB'er die wakker is, goed oplet, en niet afgeleid is zal nooit fouten maken. Hoe meer ervaring je hebt, hoe beter je weet dat je dat niet altijd bent ;)
@MBV en hogedrukspuit; geen aanrader voor beginners. Die willen alles schoonspuiten, maar plegen over het algemeen weinig onderhoud. Emmer, borstel, spons en sopje is ruim voldoende :). En voor de beginners die toch aan de hogedrukspuit willen; zorg dat je niet in de buurt van je lagers spuit. Want als je daar het vet/olie uit spuit dan moet je het vet/de olie er ook weer terug plaatsen. ;)
Hogedrukspuit :? Ik bedoelde zoiets: http://www.discounter-arc.../Drukspuit-van-5L/188365/
Dat geeft nooit meer druk dan je tuinslang. En niet alleen beginners plegen te weinig onderhoud O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

V-Brakes zijn toch nog niet aan vervanging toe!

Ik fietste met een gangetje van +/- 30km/u op de Zuidlaarderweg, richting de vogelzangsteeg, op het fietspad rechts er naast. Klik hier

Normaal gesproken schiet je gewoon de vogelzangsteeg voorbij (want daar rijdt bijna nooit iemand). Maar nu, ik fiets daar en zie ineens iets door de bosjes 'schieten'. AUTO! Heb een 100% geslaagde stoppie gemaakt:

M'n achterwiel zat ongeveer ter hoogte van m'n schouders :P Gelukkig kon ik op tijd m'n voorrem loslaten, want ze waren al verder gereden. De blik van die vrouw was trouwens wel priceless :P. Niet dat ik zelf niet schrok hoor :).

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-10 23:55

KoffieNT

banaan

Zo maakte ik eergisteren een minder geslaagde stoppie.
Omdat het de dag daarvoor nat was buiten zijn mijn remmen (ook V-brakes) net effe wat anders, of ze remmen KEIhard, of niet zo hard, enigszins onvoorspelbaar dus.

Dus ik wilde linksaf en remde nogal hard met de voorrem, gelukkig had ik snel in de gaten dat m'n rem op KEIhard-modus stond en sprong ik over het stuur, de fiets kwam vrij hard neer. Hoop mensen in de buurt maar niemand die iets doet of zegt, altijd grappig :P.

Gelukkig viel ik zelf niet, maar maakte ik een geslaagde balletbeweging (minimaal een 8 ). Fiets opgeraapt en weer verder gereden 8).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Met BBB Tristop zijn mijn v-brakes eigenlijk best voorspelbaar :) Elke dag hangt mijn achterwiel wel een keer in de lucht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb V-Brakes ook altijd erg fijn gevonden. Qua remkracht waren ze beter dan een 160mm schijf met XTR remmen. Nu heb voor een 203 en achter een 180mm schijf, dat geeft toch heel wat meer vermogen en controle.

Het gevoel in de hendel van v-brakes is wel echt super, dat haalt wat mij betreft geen enkele hydraulische schijfrem. Misschien maar eens een setje Avid BB7 mechanische schijfremmen aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
MBV schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:21:
[...]

Een ervaren MTB'er die wakker is, goed oplet, en niet afgeleid is zal nooit fouten maken. Hoe meer ervaring je hebt, hoe beter je weet dat je dat niet altijd bent ;)
Dan zou je ook moeten weten dat je op dat soort momenten minder risico moet nemen ;).
maartend schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:27:
[...]

Bike al sinds de jaren 80, was dus niet echt onervarenheid. Was gewoon vermoeidheid. Einde marathon, bijna thuis, met de groep nog even alles uit de kast trekken, bocht goed pakken, maar midden in de bocht losse steentjes.
In groepsverband fietsen levert altijd meer risico op. Een bekende is ooit, al fietsende in een groep verongelukt. Wat ik begreep had dit ook mede te maken met onoplettendheid. Daarom vind ik het in groepsverband wel weer een aanrader om een helm te dragen. Al vraag ik me af of hem dat geholpen zou hebben.
Vermoeidheid is ook een killer idd, al wil de adrenaline mij nog vaak zat scherp houden. Een van de laatste keren merkte ik dat ik toch wat wegzakte kwa scherpte. Maar net zoals wanneer ik af en toe met een borrel op op de fiets stap, dan pas ik mijn gedrag aan; absoluut niet de grenzen opzoeken. Want ja, ik ben er al meer dan eens geweest :P Maar wil overigens ook niet zeggen dat ik als lievertje fiets in het dagelijkse leven ;)
Nog zo'n leuke; vandaag met ietswat slappere bandjes en met hoge snelheid een bocht genomen. Ik wilde strak insturen, maar merkte al snel dat de bandjes niet helemaal hard waren. Strak insturen betekend met slappe bandjes dat je net wat extra moet insturen. In extreme gevallen ook dat je je band van de velg rijd. Dat extra insturen kan je in een reflex net wat te sterk doen waardoor je band gaat glijden met vallen tot gevolg. Beetje hetzelfde effect als op noppenbanden een scherpe bocht nemen.

En ja, pech kun je altijd hebben...
Leukste die ik ooit had ; In engeland off-road en off-path (was een wild track). dus een spoor door het gras. Af en toe een plasje. Tot ik plots een plas tegenkwam die ong 3/4 meter breed was en misschien wel een meter diep. Niet gezien. plons en veel lachen.
Humor :)
Bakkert schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:35:
V-Brakes zijn toch nog niet aan vervanging toe!

Ik fietste met een gangetje van +/- 30km/u op de Zuidlaarderweg, richting de vogelzangsteeg, op het fietspad rechts er naast. Klik hier

Normaal gesproken schiet je gewoon de vogelzangsteeg voorbij (want daar rijdt bijna nooit iemand). Maar nu, ik fiets daar en zie ineens iets door de bosjes 'schieten'. AUTO! Heb een 100% geslaagde stoppie gemaakt:

M'n achterwiel zat ongeveer ter hoogte van m'n schouders :P Gelukkig kon ik op tijd m'n voorrem loslaten, want ze waren al verder gereden. De blik van die vrouw was trouwens wel priceless :P. Niet dat ik zelf niet schrok hoor :).
Nice! Ik probeer vaak expres stoppies te maken in het verkeer bij mensen die dwars over het fietspad stoppen. Priceless die ogen die je dan aanstaren >:).
Bramster schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:51:
Ik heb V-Brakes ook altijd erg fijn gevonden. Qua remkracht waren ze beter dan een 160mm schijf met XTR remmen. Nu heb voor een 203 en achter een 180mm schijf, dat geeft toch heel wat meer vermogen en controle.

Het gevoel in de hendel van v-brakes is wel echt super, dat haalt wat mij betreft geen enkele hydraulische schijfrem. Misschien maar eens een setje Avid BB7 mechanische schijfremmen aanschaffen...
Heb zelf nauwelijks ervaring met schijfremmen, wel met hydraulische velgremmen (Magura HS11's). Vond die HS11's mij meer controle geven dan de V-brakes, al moet je voor beiden behoorlijk wat feeling krijgen. Daar waar het bij de Magura's heel nauw speelt en je het bij wijze van spreken met 2 vingers kan doen, moet je bij de V-brakes meer kracht uitoefenen en speelt het minder nauw.

[ Voor 38% gewijzigd door jules op 07-05-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:40
Iemand een Oakley Radar Path in eigendom?

Ik heb nog een lens voor je over:
Item: Oakley Radar Path Lens: Black Iridium
Plaats: Sittard, Limburg (Nederland)
Staat: Zeer goed, krasvrij.
Reden van verkoop: Ik gebruik alleen een vented gold en G20 lens.
Prijs en voorwaarden: 65 dollar op Oakley = 51 euro. Bij mij: 40 euro.
Wijze van verzenden: Ophalen, of Verzenden. Dan jij betalen, ik verzenden.
Extra Info: Gekocht met andere lenzen, alleen gebruik ik deze niet. Perfecte lens, blijft geen water, stof of what so ever aan zitten. Jammer dat ik deze lens bijna niet gebruik.

Afbeeldingen:

(klik voor vergroting)
Reallife rechtsbovenaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Sinds vandaag weet ik dat Ergon bar-ends sterker zijn dan mijn stuur: een of andere *** op een scooter heeft me uit mijn balans geduwd, en bij de val is mijn rechter bar-end eraf gebroken/getrokken. Klein stukje op de laatste 2 millimeter van mijn stuur steekt nu naar buiten uit, ben bang dat dat dus een nieuw stuur wordt :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Oef, dat is scheisse. Alu of carbon? Alu, kun je het afzagen (both sides!)
Zelf geen schade opgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Alu, maar mijn stuur is al niet zo breed. Misschien dat het met de toekomstige dual-controls wel past, maar de huidige breedte vond ik al niet overdreven.

Schade? pijnlijke heup, schaafwonden op mijn linkerelleboog en rechterhand, jas kapot, spijkerjack eronder ook (gelukkig niet mijn gewone vest aan, spijkerjack zal wat hebben tegengehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Kun je dat niet verhalen op die scooterrijder? Hoop niet dat ie is doorgereden, is nl een misdrijf :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Aangifte gedaan van 'eenvoudige mishandeling', lijkt mij misdrijf genoeg. Hij is idd doorgereden. Kenteken kon ik niet meer lezen (iets met 3 letters met kleine rondjes als BBR/PPR/PRR, eerste cijfer een 4), witte retro-scooter met chromen rekje. Maar goed: daar gaan ze hem niet mee vangen ben ik bang. Ik zal de komende tijd zorgen dat ik op dezelfde tijd langs dezelfde plek rijd, kans lijkt me vrij groot dat ik hem dan zie en iig een kenteken kan noteren. Schade kan verhaald worden als ze hem pakken.

Leukste: vanwege beschadigde andere fiets pak ik mijn MTB waar ik laatst een nieuwe cassette+ketting op heb gegooid, blijkt er ineens speling op het achterwiel te zitten en bij de 5e versnelling verspringt hij steeds (op de missing link?) :(

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 12-05-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Definitie van Shit:

Rondje brunsummerheide fietsen (of knallen?) en denken 'goh', mijn ketting slaat over.
Wil opschakelen, en *pats* weg ketting. Wat is het dán raar om onder je te kijken en geen ketting meer te zien :P

Even teruggelopen, ketting opgeraapt, finaal een schakel doormidden. Dadelijk maar weer repareren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Wie overkomt dat nou weer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ach, 1 schakeltje maakt toch niet uit? Gewoon zo'n powerlink ertussen en verderfietsen :?

Note to self... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Powerlink zit er al tussen, ik heb nog een reststukje.
@KoffieNT, dat kan iedereen overkomen, eensch, maar niet met een ketting van 2 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Powerlink bedoelde ik als reparatiemiddel: als een schakeltje kapot is trek je nog een schakeltje eruit en kan er een powerlink tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Zo, vandaag weer eens lekker wat km'ers gemaakt :)
was (is :P) lekker zonnig:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4626146711_f54a3de96b.jpg
8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Even wezen shoppen:

Ligt bij mn ouders atm, dus geen eigen foto's:

S-Works MT Helmet (team red). Vizier kan er gemakkelijk worden afgehaald :) Zit perfect. Mag ook wel voor de prijs :+
Afbeeldingslocatie: http://www.specialized.com/OA_MEDIA/equip/6070-7232_-7234_l.jpg

Specialized BG Expert MTB Shoe. Zitten heerlijk, carbon in de zool en gewoon een enorme verbetering tov m'n vorige schoenen.
Afbeeldingslocatie: http://www.specialized.com/OA_MEDIA/equip/6119-21_l.jpg

En nog een stel nieuwe handschoentjes, want die gaan toch elk halfjaar stuk.
Afbeeldingslocatie: http://www.specialized.com/OA_MEDIA/equip/6709-030_l.jpg

Vakantiegeld is weer door de helft, ik ben 100% blij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Potverdorie wat een gave helm! :D Zeker met die donkerdere rode stukken erin.
Schoenen zijn ook mooi.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
En nu nog een Specialized aanschaffen voor erbij? :P

Mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

M'n Ghost voldoet prima, maar het merkpikkie dat ik ben, zal m'n volgende fiets best eens een Specialized kunnen worden.... Over 2/3 jaar pas ;) Gave shit maken ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat wordt dan een dure, volgens je helm moet het een S-works zijn :+

Valpartij van vorige week heeft ergere gevolgen dan ik dacht: waarschijnlijk is mijn stuurbuis krom :( Linkerkant van mijn stuur staat een centimeter lager dan de rechterkant...
En mijn XT achternaaf van mijn MTB ziet er van binnen ook iets minder mooi uit: de bout waarmee je de lagers vastzet, tevens het stuk waar je dropout overheen valt, is vanzelf losgedraaid. Maar aan de lagers te zien heeft hij juist altijd veel te strak gezeten :X Achterwiel-lager van mijn 'stadsfiets' moest ik ook al vervangen, nogal jammer allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 22-05-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Dat was bij mijn achternaaf ook gebeurd, ook veel te strak gaan zitten maar gelukkig geen blijvende schade aan de cup en conus, dus nieuwe kogeltjes erin en eens goed afstellen (wat bij schimano naven af-fabriek meestal niet het geval is) met voldoende vet erin

maareeh, stuurbuis krom? niet gewoon het stuur?

[ Voor 8% gewijzigd door Bramster op 22-05-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Als het lukt ga ik zo even naar een fietsenmaker, maar kennelijk heeft mijn stuur het van mijn suntour-voorvork gewonnen. Achteraf niet zo raar gezien de belachelijke berg spacers die eronder zitten :X Verbouwd van threaded naar threadless, dus dat deed anders rare dingen met de geometrie.

Hopelijk is het onderste deel recht(er): http://www.bike-component...24-Vorbau-35--1-1-8-.html :P

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 22-05-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik lurk hier al een tijdje wat mee, maar nu heb ik een vraagje dus hier ook maar eens een post van mij. :)

Iemand hier nog tips voor nieuwe buitenbanden? Ik heb vanochtend voor de 2e keer in een paar weken mijn achterband lek gereden. De buitenband achter is gewoon versleten, mag ook wel na +/- 7 jaar. :P

Ik heb er nu voor en achter Hutchinson Python's (26x2.00) op zitten, deze zaten af fabriek op mijn Giant XTC 2 (bj 2003)

Ik ben eigenlijk op zoek naar een setje buitenbanden om de zomer door te komen, en een setje voor de winter.
Maar ik wil mijn zomerbanden niet wisselen wanneer het door wat regen een beetje blubberig is geworden.

Een wat hogere rolweerstand en gewicht is niet zo'n probleem, ik fiets 1 a 2 keer in de week recreatief.
Een goede lekbescherming wel, lekrijden is kut. :(

Ik ben al wat aan het rondkijken op verschillende sites, maar zie door de bomen het bos niet echt meer. :/

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:08
Hier kun je in ieder geval het één en ander al lezen:
http://www.mountainbike.n...viewtopic.php?f=4&t=60917

En van mensen uit dit topic ook, kon me deze nog wel herinneren:
dnhelle in "Het grote mountainbike topic (deel 7)"

Zelf zit ik ook te kijken naar nieuwe buitenbanden, gewoon omdat ik wat nieuws wil en ik alweer 5000km op mijn RR's (Swalbe Racing Ralp) heb zitten, waarvan 33% asfalt gok ik.

Ik zoek een band die goed door het mulle zand rolt en op normale bospaden scherpe bochten kan maken dus veel zijdelingse grip heeft, maar rechtdoor moet hij een lage weerstand hebben. Zit momenteel te twijfelen tussen de mountainking en de raceking. Is bedoeld als zomer voorband (en evt winter achterband). Merk dat de zijdelingse grip van mijn RR voorband namelijk te wensen over laat als ik erg kantel in snelle, scherpe bochten .

Is ook iets wat jij kan doen natuurlijk. Je huidige voorband, die waarschijnlijk minder is versleten, naar achteren plaatsen. Dan hoef je maar één band te kopen en kun je ook kijken hoe de nieuwe voorband bevalt voordat je er nog eentje koopt.

Ik denk dat jij het beste kan kijken naar de ProTection reeks van Continental, die zijn wat zwaarder maar nog lekbestendiger. Als je vooral recreatief rijdt, is misschien een mounatinking voor (voor grip in eventuele modder) en een raceking achter een leuke oplossing?
Andere oplossing is de RR als voorband nemen, huidige voorband naar achter en in de winter je RR naar achteren en voor een NN (Nobby Nic) monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mmm, die ProTection reeks van Continental is wel aan de prijs :(
Die RR en NN is opzich wel een goede optie, samen €65,- bij Bike2Build, das nog wel te doen.

Dan maar wat vaker banden plakken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:56

Vos

AFCA

Vanmiddag sinds hele lange tijd de fiets weer eens van stal gehaald en met 3 man gefietst. Heb de route gefietst met een GPS app erbij (Cyclemeter via iPhone). Werkt aardig moet ik zeggen, achteraf leuk om de route te zien. Er wordt o.a. bijgehouden via kalender wanneer je gefietst hebt e.d. met alle informatie daarbij.

De nauwkeurigheid is erg goed als ik dat zo nakijk!

Google map link:
http://maps.google.com/?q...r-Cycle-20100523-1411.kml

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 23-05-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Een band die goed is voor alles behalve natte omstandigheden; brede FF'jes. Fietsmaatje van me rijdt momenteel met die dingen in maatje 2.25 meen ik (en dan op lage spanning!) en ik denk dat ik die hierna ook ga aanschaffen (heb nu Speedkings SS). Rijdt als een tierelier door mulle zand en heeft weinig rolweerstand. Als je niet wilt wisselen met slecht weer kom je al snel uit op RaRa's, RoRo's of Racekings.

[ Voor 10% gewijzigd door Sp33dFr34k op 23-05-2010 23:29 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Impry schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:09:
Ben benieuwd naar je beelden. :)
Ik ga morgenmiddag of avond misschien even een rondje in de L&D-Duinen doen, wordt lekker weer.
Vorige keer maar 1/3e gereden omdat de derailleur van een vriend afbrak, dus nu wellicht het hele rondje.
Filmpjes van D duinen waren niet goed. De camera was te hoog gericht.

Vorige week 2 maal route Lage Vuursche gefietst. En daarbij een stuk gefilmd met de MD-80.
Filmpje hier: http://www.youtube.com/watch?v=Vnz5JniRPeQ
Camera op het stuur is iig niet de beste plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Vandaag aardig wat km's over de weg gemaakt met een fietsmaatje, hij had zijn racefiets, ik niet. :P 135km van Leusden naar Posbank en terug, met wat lusjes daar bij de posbank. Onwijs mooi gebied en je kunt er ook aardig moutainbiken zag ik. Volgende keer met de auto om de offroad routes uit te proberen.

* FMS heeft pijn maar is voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Forgive me...

I have sinned...

Sinds gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/DSC01423_2.jpg

Past trouwens perfect in het 'ben-blij-met-marktplaats'-topic.

En nee, ik ga de mtb niet verlaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Oeh sexy. Volledig Veloce? Campy is zo mooi. Ik wil binnenkort ook aan de reetfiets beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nope, ik dacht het ook toen ik de zwarte afmontage zag op mp.nl.

Volledige 105 groep met FSA Gossamer cranks, WH-R550 wielen.
Wat wel wennen is, is de overstap van een full-suspended Turner naar een reetert. Tjonge, je voelt echt ieder steentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
-O-

nee hoor, mooi fietsje om wat weg kilometers te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Hoort erbij hé.

Blijf je op de eggbeaters rijden of ben je van plan om ook racepedalen en schoenen te nemen? Grotere oppervlakte van SPD-SL of speedplays kan het comfort misschien bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik heb met opzet de SPD-SL's eraf geschroefd.
1. M'n Sidi's hebben carbon inlay's, en zijn megastijf.
2. Ik hoef geen schoenen te wisselen als ik mtb'en of racen.

Het enige wat ik nog aan deze pedalen hoef te doen, is ze nog even wat strakker te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik weet nog wel een weg bij Eindhoven die ik je zou willen zien fietsen op die fiets :P Kasseien, ergens richting Nuenen vlak bij een spoorwegovergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
LOL, inderdaad.

Aangezien ik van Streetview houd:
Zoiets?
http://maps.google.nl/map...58475&spn=0,0.002411&z=19

[ Voor 12% gewijzigd door dnhelle op 24-05-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

De laatste tijd rijd ik zeer veel afstanden over asfalt/steen. Helaas merk ik dat mn MTB banden dit niet zo leuk vinden en slijten enorm snel. Graag wil ik over op een setje slicks. Nu heb ik een aantal opties:

1. Slicks met hoge wang, zodat ik niet uit m'n versnellingen loop.
2. Groter setje velgen met platte dunne racebandjes.

Optie 1. staat mij niet zo aan, liever een andere set velgen zodat ik eenvoudig kan wisselen. Nu heb ik begrepen dat ik een setje velgen _moet_ laten spaken met een MTB naaf in combinatie met een race velgbed. Heeft iemand hier ervaring mee of bestaan er kant-en-klare sets? Eigenlijk moet het zo goedkoop mogelijk, dus als iemand een goede oplossing weet houd ik mezelf aanbevolen. Sowieso moet ik het volgende kopen:

- 2x MTB naaf met schijfmontage
- 2x Race velgbed
- 2x Racebanden
- 2x Schijven
- 1x Cassette
- Spaken etc

Edit:

Ah, nice, nu nog goedkoop materiaal. :P

http://www.mountainbike.n...t=67394&hilit=speedwheels

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 25-05-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:41
dnhelle schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:16:
Forgive me...

I have sinned...
Dan zal ik ook maar opbiechten.. mijn asfalt racert sinds dit weekend:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4036/4638815601_f38e0c29a5_o.jpg

Eigenlijk aangeschaft om dezelfde reden als Xander2000, veel asfalt meters op de MTB is gewoon niet helemaal de bedoeling. Ik heb een tijd rondgereden met slicks/big apples maar ben toch niet meer voor de 28" wielen + racebanden combo gegaan. Door het aanschaffen van zo'n tweede fiets hoef ik gelukkig niet meer te wisselen, want dat begon ik toch wel moe te worden (veel banden wisselen is ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur natuurlijk). Ook bij mij is het een mooi marktplaats exemplaar geworden, titanium frame + ultegra (6500) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Very nice bike. Het mtb-topic wordt wel op twee dagen goed vervuild, maarja.

Wel een behoorlijk maatje, of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Na al dat straatgeweld weer een echte mountainbike... (nouja, echt, ... er staan momenteel slicks onder :+ )
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/14w8vti.jpg

Komt net terug van de FM, €300 herstellingswerken (nieuwe cranck, ketting, casette, tandwielen):
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1s1vvc.jpg

Specialized stumpjumper 2007
remmen: Avid elixir Cr
derri+shifters: Sram X.9
Cranck: Shimano SLX
vork: Fox F90

[ Voor 15% gewijzigd door .joeri. op 25-05-2010 21:33 ]

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:41
dnhelle schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:07:
Very nice bike. Het mtb-topic wordt wel op twee dagen goed vervuild, maarja.
Wel een behoorlijk maatje, of heb ik dat verkeerd?
Ah, voor deze keer ;) Het is maatje 62, door al die sloping frames van tegenwoordig lijkt hij wel groot ja.. maar ik ben dan ook tegen de twee meter aan, een klein fietsje ziet dan ook niet uit.

@joeri, gouden ketting, lekker fout :+ Flink bedrag is dat nog trouwens, zo'n 'beurtje'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Die kleur past bij m'n gouden 'Big Sexy' halsketting en al m'n ringen :+

Maar inderdaad flink bedrag...
Ik had toch gehoopt iets meer over te houden, ik was van plan om me een nieuw wielsetje aan te schaffen, maar dat zal nu even moeten wachten (vakantiejob ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat is een realistische prijs voor een 5" fully frame dat 2499,- kost, een jaar oud is en zo goed als nieuw is?

/edit: Turner 5Spot 2009 medium (DW link)

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 28-05-2010 10:23 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
zonoskar schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:33:
Wat is een realistische prijs voor een 5" fully frame dat 2499,- kost, een jaar oud is en zo goed als nieuw is?
Merk en type erbij zetten zal ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Turner 5Spot DW :)

Ik moet zeggen dat ik de 1500 euro waar die nu voor te koop staat niet te veel vind

(ow, je had al geedit, even overheen gelezen :P )

[ Voor 20% gewijzigd door Bramster op 28-05-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Denk ook wel dat het een oke prijs is. Je hebt het natuurlijk wel over een exclusief frame en geen Giant of zoites. Daar zou ik het niet voor betalen, Turner is dan toch iets anders en iets meer waardevast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Zono, je bent ook een uitzondering. Ik zou niet te overhaast zo'n jonggebruikt frame van de hand doen: Je verkoopt 'm nu al onder de kostprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dnhelle schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:54:
Zono, je bent ook een uitzondering. Ik zou niet te overhaast zo'n jonggebruikt frame van de hand doen: Je verkoopt 'm nu al onder de kostprijs.
Ik vraag omdat gisteren iemand 1100 euro bood en toen vreemd opkeek dat ik dat niet accepteerde. Normaal zou ik zo'n jong frame ook niet verkopen, maar ik vind mijn draai niet op de fiets en heb nu een RFX waar ik wel fijn op fiets. Zonde om zo'n mooi frame te laten liggen vind ik, dus dan maar in de verkoop.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
zonoskar schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:39:
[...]

Ik vraag omdat gisteren iemand 1100 euro bood en toen vreemd opkeek dat ik dat niet accepteerde. Normaal zou ik zo'n jong frame ook niet verkopen, maar ik vind mijn draai niet op de fiets en heb nu een RFX waar ik wel fijn op fiets. Zonde om zo'n mooi frame te laten liggen vind ik, dus dan maar in de verkoop.
1300 acute betaling zou ik dan ms accepteren. Mooi frame, maar ook niet altijd even makkelijk verkoopbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Zono, je RFX-verhaal is me bekend ;-)
Opzich is het idee van Maartend nog niet eens zo slecht, een gulden middenweg = perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, ik heb gezegd dat 1300 euro het minimum is, maar daarna kreeg ik een bod van 1100 'omdat dat wel een acceptabel bod zou zijn'. Ik ben iig gesterkt in mijn besluit het frame niet onder de 1300 euro weg te doen, bedankt! Dat het een niet makkelijk frame is weet ik, een flux zou al lang weg geweest zijn. Rob Akkermans zei ook al dat de 5Spot in NL niet echt verkoopt. Ik zet hem wel weer een keertje op ebay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Net weer een poging gedaan om "Mastering Mountainbike Skills 2nd Edition" te bestellen. Hele tijd geleden pre-ordered op Amazon.co.uk, al een paar mails gehad dat het langer zou gaan duren en vandaag een mail dat het niet meer ging lukken en dat de order is geannuleerd. Blijkt het dat op Amazon.com gewoon nog eentje op voorraad is, dus die maar besteld :)
Ben benieuwd.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
zonoskar schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:38:
Ja, ik heb gezegd dat 1300 euro het minimum is, maar daarna kreeg ik een bod van 1100 'omdat dat wel een acceptabel bod zou zijn'. Ik ben iig gesterkt in mijn besluit het frame niet onder de 1300 euro weg te doen, bedankt! Dat het een niet makkelijk frame is weet ik, een flux zou al lang weg geweest zijn. Rob Akkermans zei ook al dat de 5Spot in NL niet echt verkoopt. Ik zet hem wel weer een keertje op ebay :)
Hee, valt me net tebinnen, vroegâh had je ook nog mtb-news.de en ook mtbr.com... Die laatste is natuurlijk overzees, maar wellicht dat een gek jouw frame wel ziet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Zo, mijn nieuwe outfit is binnen :)

Endura Hummvee shorts
Endura Cairne shirt
en een On-One Merino longsleeve shirt (old school wol :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets voor mijn broer. Hij twijfelt tussen de Cube LTD CC voor €1049,- en de Cube AMS Pro K18 2009 voor € 1399
Welke kan hij het beste kopen? Ik rij zelf op een Cube LTD team 2008 en ik vind dat je met een hardtail hier in NL prima kan berijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:08
willy1986 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:57:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets voor mijn broer. Hij twijfelt tussen de Cube LTD CC voor €1049,- en de Cube AMS Pro K18 2009 voor € 1399
Welke kan hij het beste kopen? Ik rij zelf op een Cube LTD team 2008 en ik vind dat je met een hardtail hier in NL prima kan berijden.
De laatste zin is hier wel een goede tip; dat is persoonlijk. In het parcours van Noordwijk kan ik rustig 3 uur rijden zonder last van mijn rug te krijgen, er liggen daar weinig wasbordjes en het parcours is prachtig glooiend en glad.

Sinds mijn verhuizing ga ik rond lage vuursche en soest mountainbiken en heb je veel vaker wortels en kuiltjes. Nu begin ik soms na een uur al last te krijgen van mijn rug; Ik ga dus 100% zeker een fully kopen.

Hij moet zich gewoon afvragen of hij voor wat meer comfort gaat of voor wat meer snelheid, heel plat gezegd. Ik vind het beide goede deals en ze ontlopen elkaar niet zoveel qua afmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
@zonoskar Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik lekker op m'n Stevens S6 kon biken. Op de weg met hoge snelheid voelde ie prima aan. Maar bochtig werk was minder prettig te doen. Heb het zadel laatst wat naar voren geplaatst, een iets actievere minder sportieve zit. Kwa zitcomfort zou ie toch wel wat meer naar achteren mogen, maar met bochtenwerk merk ik niks meer van wat me in het begin tegenviel. Waarom bevalt het frame bij jou niet?

@hardtail verhaal; maak je harde klappers/grote sprongen, dan is een fully wel een aanrader. Of enorm hobbelige paden. Voor dat enkele stukje wat ik her en der tegen kom in NL ga ik niet voor een fully. Sowieso verwacht ik niet al te veel van de fully instappers, net zoals de geveerde voorvorken. Als je iets koopt, koop dan meteen iets goeds ipv iets halfs te kopen wat je eerder tegen zal staan ;).

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 01-06-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

jules schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:27:
@hardtail verhaal; maak je harde klappers/grote sprongen, dan is een hardtail wel een aanrader. Of enorm hobbelige paden. Voor dat enkele stukje wat ik her en der tegen kom in NL ga ik niet voor een hardtail. Sowieso verwacht ik niet al te veel van de hardtail instappers, net zoals de geveerde voorvorken. Als je iets koopt, koop dan meteen iets goeds ipv iets halfs te kopen wat je eerder tegen zal staan ;).
Iets zegt me dat je fully bedoelt ipv hardtail ;)

Moet zeggen dat mijn Spark me prima bevalt, kan meer op het zadel blijven zitten en je krijgt minder klappen in je rug, heb overigens wel vrijwel meteen de Nude standaard demper vervangen door een Fox RP23, geweldig combo :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

blitzkrieg schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:35:
Mmm, die ProTection reeks van Continental is wel aan de prijs :(
Die RR en NN is opzich wel een goede optie, samen €65,- bij Bike2Build, das nog wel te doen.

Dan maar wat vaker banden plakken. :(
Het zijn gewone Continental Race King's geworden, 26x2.0, hier kom ik de zomer wel mee door, van de winter maar weer verder kijken.

Afbeeldingslocatie: http://i815.photobucket.com/albums/zz71/jappiedepulle/P1000551-Thumbnail.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i815.photobucket.com/albums/zz71/jappiedepulle/P1000549-Tumbnail.jpg

Plaatjes zijn klikbaar.

Morgen uitproberen hoe ze fietsen, alleen nog even kijken waar ik ga fietsen, normaal fiets ik de route van Havelte (lekker dichtbij), maar er zijn landmachtdagen. :(

Even kijken wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

2.0? Dat is wel heel smal, en zeker voor Conti's, die zijn nog iets smaller. Had ze toch een maatje breder gepakt als ik jou was, maarja das een beetje mosterd na de maaltijd he... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb sinds dat ik mijn fiets heb (augustus 2008 geloof ik) veel lekke banden gehad. Ik reed altijd met de ultra lichte Furious Freds. Fijne banden, maar erg lekgevoelig.

Ik heb toen voor 30 euro x2 (5 euro goedkoper als FF's) Sammy Slicks gehaald. Behalve dat ik merk dat ze ietsje zwaarder zijn, heb ik in de tijd dat ik ze nu heb, een week of 6, 0!!! lekke banden gehad. En dat is toch wel iets wat een biertje waard is gezien mijn lekverleden :'(.

De laatste 6 weken dat ik met de FF's heb gereden, heb ik minimaal 1 lekke band per week gehad, met uitschieters naar 3.
Ik fiets ongeveer 1 tot 2 uur per dag, dus een keer een lekke band mag wel, maar FF's begin ik niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
willy1986 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:57:
Heb je hem al eens voorgehouden wat hij voor het budget van die fully, een mooie HT kan kopen?
Ik neem aan dat hij geen beginner is, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:08:
2.0? Dat is wel heel smal, en zeker voor Conti's, die zijn nog iets smaller. Had ze toch een maatje breder gepakt als ik jou was, maarja das een beetje mosterd na de maaltijd he... :+
Ik vind het wel meevallen, mijn vorige banden, Hutchinson Python's waren ook 26x2.0, de Conti's zijn zeker niet smaller. Ik kom er de zomer wel mee door.

Voor de winter ga ik wel voor 2.2 of 2.4 breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

KoffieNT schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:19:
Ik heb sinds dat ik mijn fiets heb (augustus 2008 geloof ik) veel lekke banden gehad. Ik reed altijd met de ultra lichte Furious Freds. Fijne banden, maar erg lekgevoelig.

Ik heb toen voor 30 euro x2 (5 euro goedkoper als FF's) Sammy Slicks gehaald. Behalve dat ik merk dat ze ietsje zwaarder zijn, heb ik in de tijd dat ik ze nu heb, een week of 6, 0!!! lekke banden gehad. En dat is toch wel iets wat een biertje waard is gezien mijn lekverleden :'(.

De laatste 6 weken dat ik met de FF's heb gereden, heb ik minimaal 1 lekke band per week gehad, met uitschieters naar 3.
Ik fiets ongeveer 1 tot 2 uur per dag, dus een keer een lekke band mag wel, maar FF's begin ik niet meer aan.
Hmm, die wilde ik nu juist aanschaffen. Welke maat FF's reed je? Ik neem aan de Evolution versie? En welke biba's? Ben aan het twijfelen om ze weer notubes te gaan rijden...

@blitzkrieg: ik heb nu Speedkings SS 2.1 en die vind ik toch wel erg smal. Overigens heb ik hier ook nog niet lek mee gereden dus ik durf die FF's wel aan met biba's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
KoffieNT schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:19:

Is het dan geen optie om notubes te gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Notubes, inderdaad een optie.

Check ook eens dit: http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=38&t=68546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:29:
[...]

Hmm, die wilde ik nu juist aanschaffen. Welke maat FF's reed je? Ik neem aan de Evolution versie? En welke biba's? Ben aan het twijfelen om ze weer notubes te gaan rijden...
Evo's inderdaad, maat 26 x 2.00:
http://www.bike2build.nl/...e/2-x-furious-fred/26x200

En binnenbanden Schwalbe SV13, ik geloof deze:
http://www.bike2build.nl/...v-valve-40mm-%28presta%29

Moet zeggen dat ik 90% op de weg rijd met de MTB, dus mijn fiets is nogal wat glas e.d. gewend O-). Vandaar dat ik ook maar ben overgestapt op iets(je) dikkers.
.joeri. schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:30:
[...]

Is het dan geen optie om notubes te gaan rijden?
Notubes is dus dat er een vloeistof in de band wordt gespoten? Helemaal geen ervaring met notubes, best een goed idee eigenlijk.
Ik weet nog wel dat ik vroeger toen ik een jaar of 4-5-6 was, op een crossfietsje met massieve banden reed. Those were the days, gewoon door een spijker rijden en met de spijker verder fietsen 8).
Ja juist ja :D

[ Voor 12% gewijzigd door KoffieNT op 29-05-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisterochtend met m'n zwager nog even 50 km weg getrapt. Weer was nogal wisselvallig. Het ging van zon, naar regen en weer naar zon. Toen het wat regende en dus kouder werd baalde ik wel van mijn korte broek, maar hetzelfde had m'n zwager in zijn lange broek toen de zon scheen. :P

Toch maar eens wat meer op mijn techniek gelet aangezien ik de laatste tijd toch flink last van mijn rug kreeg na een km of 30. Dus nu wat meer staan bij kuilen, wortels etc. Heeft goed geholpen. Geen centje pijn gehad onderweg. Ook niet zo'n zere bips. Fully idee kan dus eerst wel even weer in de ijskast.

Aankomend weekend nog even een rondje doen, weekje werken en daarna een week naar Winterberg 8) Erg benieuwd naar de routes daar. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Mijn moountainbike heeft ondertussen zo'n 6 maanden op stal gestaan. En vandaag weer voor de eerste keer gaan rijden. 70km tegen 25/u gemiddeld... (ik heb in tussentijd wel veel met de koersfiets gereden ;) )
Maar ik ben er toch moe van. Ook een beetje in een verstrooide bui: ik had voor de rit nieuwe banden gestoken maar was het ventieltje vergeten dicht te draaien. Na 30km stond mijn voorband dus plat 8)7
Gelukkig altijd (meerdere) CO2 buisjes mee, en dan is de klus snel geklaard.
Daarna ook nog eens onderuit gegaan op een grind-afdaling (het was in een nogal dichtbegroeid donker bos, met een donkere zonnebril aan). Maar enkel wat schaafwonden dus gewoon verder gereden.

En vandaar dat ik me afvroeg wat de rest hier zoal meeneemt van (pech-)materiaal?
Ik heb bandaftrekkers, 2xCO2 buisjes en een binnenband mee. Heel af en toe nog een kettingpons en een compact sleutelsetje.
Ook heb ik altijd mijn gsm bij me, wat kleingeld en een vwb-vergunnings kaartje (voor als ze me doodrijden ofzo, dat ze tenminste weten wie ik ben :P )

[ Voor 7% gewijzigd door .joeri. op 31-05-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

.joeri. schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:42:
vwb-vergunnings kaartje (voor als ze me doodrijden ofzo, dat ze tenminste weten wie ik ben :P )
Whahahaaa.

Ik heb bij me: bandenafnemers, pompje, binnenband, missing link, gsm, geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Hm ik heb bij me: huissleutels, telefoon, water, evt een energiereepmuesliding. Misschien toch eens wat meer meenemen :+

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pjlgt schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:54:
Aankomend weekend nog even een rondje doen, weekje werken en daarna een week naar Winterberg 8) Erg benieuwd naar de routes daar. Iemand nog tips?
Bike Arena.de Hier kan je routes vinden.
Als het goed is zijn er genoeg routes, overal staan bordjes in het bos. :)

Was er afgelopen april nog, erg mooi fietsen daar. 280km en 4000hm. :D (op de racert)

Heb ook wel eens weer zin om te mtb'en, tijdje geleden. (feb oid)
Denk dat ik van de week ff naar de veluwe rijd. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 31-05-2010 20:25 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bandenafnemers? Waar heb je dat voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

zonoskar schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:22:
Ik denk om een buitenband van de velg te halen?

Ik neem nooit reparatie spul mee, enkel bij tochten in buitenland of vreemde bodem o.i.d. Tot op heden met tubeless nog nooit lek gereden en toch genoeg geks gedaan. *klopt af*

Verder wel altijd GSM, eten, drinken, multitool. Bij grotere tochten of uit de buurt wat meer spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

zonoskar schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:22:
Ik krijg ze er normaal zo wel af, maar een vriend van me rijdt met UST zooi, probeer die er maar eens af te krijgen (als je ze al lek krijgt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Neem op z'n minst iets mee met je identiteit erop, een telefoon voor als je in de middle of nowhere vaststaat, en €20 om vanuit de middle of nowhere weer thuis te komen |:( Oh ja, en een helm natuurlijk :P

Tja, wat heb ik bij me op de MTB? biba, pompje, ducktape, tie-wraps, multitool, en bandenplakkers. Dat pompje en die plakkers heb ik al te vaak nodig gehad :( Klein gaatje met als gevolg een zachte band in een rotsige omgeving = 1 gaatje en een snakebite fixen. Of band wisselen, nog een keer lek rijden met hetzelfde gevolg en alsnog plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Continental dun? Afhankelijk van hoe je de maten bekijkt. Voor de *king series heeft Continental 2 karkassen; ! voor raceking 2.0, speeking 2.1 en mountainking 2.2, en een voor RK2.2, SK2.3 en MK2.4. Dit betekent dus dat een raceking 2.2 veel meer volume heeft dan een raceking 2.2, maar de brredte wordt daar gemeten op de zijkant van de noppen. En dan klopt het gewoon.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Camelbak met daarin:
- max 3,5 l water
- voeding (liever teveel als te weinig)
- Nieuwe Biba + simson-setje + pomp
- Klein EHBO-setje
- Multitool
- 10 euri aan kleingeld, kopie id-bewijs
- sleutel & telefoon

Op de reetert neem ik minder mee, maar daar moet ik mijn draai nog op vinden.
Aangezien ik op eten rijd, zit m'n rugzak of m'n shirtzakken botsvol met repen, bananen en gels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
MBV schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:14:
Tja, wat heb ik bij me op de MTB? biba, pompje, ducktape, tie-wraps, multitool, en bandenplakkers. Dat pompje en die plakkers heb ik al te vaak nodig gehad :( Klein gaatje met als gevolg een zachte band in een rotsige omgeving = 1 gaatje en een snakebite fixen. Of band wisselen, nog een keer lek rijden met hetzelfde gevolg en alsnog plakken...
Als ik de binnenbandjes die er momenteel inzitten kapotrijd, dan stap ik waarschijnlijk over op tubeless. Dan moet je echt serieuze toeren uithalen om nog plat te vallen. (Alleen het probleem is dat mijn binnenbandjes nu niet meer kapot gaan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Gister nieuwe fiets gehaald voor mijn broer :)
Cube LTD CC 2010
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/456/dsc00057ki.jpg
Specs:
Super afgemonteerde fiets met volledige Shimano Deore XT aandrijflijn, Hayes Stroker Ryde schijfremmen en een RockShox Reba SL verende voorvork.

Frame: Alu lite 7005 RFR-Geometry
Voorvork: Rock Shox Reba SL 100mm, Motion Control, PopLoc
Balhoofdstel: FSA No.10 semi-Integrated
Stuurpen: Easton EA30 Oversized
Stuur: Easton EA30 Lowriser Oversized
Handvatten: CUBE Double Duometer
Derailleur achter: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Derailleur voor: Shimano Deore XT FD-M771, Down Swing, 34.9mm
Shifters: Shimano Deore XT-SLM770 Rapidfire-Plus, 9-speed
Remmen: Hayes Stroker Ryde hydr. Discbrake (180/160mm)
Crankstel: Shimano Deore XT FC-M770 Hollowtech II 44x32x22, 175mm, Integrated BB
Cassette: Shimano CS-HG50 11-32, 9-speed
Ketting: Shimano CN-HG53 108 links
Velgen: RFR ZX24
Naaf achter: Shimano Deore XT Disc HB-M756
Naaf voor: Shimano Deore XT Disc FH-M756
Spaken: Mach 18/0 Stainless 2.0
Band voor: Schwalbe Nobby Nic Performance 2.25
Band achter: Schwalbe Racing Ralph Performance 2.25
Binnenband: Impac AV14
Velglint: Schwalbe 25-559
Pedalen: Fasten Alu
Zadel: Scape Active6
Zadelpen: Easton EA30 31,6mm
Zadelpenklem: Scape Varioclose 34.9mm
Gewicht: 11,50 kg

Wat ik zoal meeneem als ik ga fietsen:
multitool met inbus, 1 biba, 1 bandenlichter, porto met id en donorregisterkaart ;) mobiel, 2 x 0,75 ml bidon , pompje en dit alles zit in een rugzak. En uiteraard een helm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Een Camelbak een optie aangezien je toch al met rugzak fietst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:00:
Een Camelbak een optie aangezien je toch al met rugzak fietst?
Die plastic smaak van de waterzak blijft erin zitten na tig keer spoelen. Dus dat is niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
hmm, Ik heb nog nooit last gehad van een plastic smaak me een Camelbak hoor
heb je soms een ander merk waterzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Bramster schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:17:
hmm, Ik heb nog nooit last gehad van een plastic smaak me een Camelbak hoor
heb je soms een ander merk waterzak?
Ik moet nog steeds tabletten kopen na aanleiding van de tip van Maarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Nette fiets, maar geen klikpedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
.joeri. schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:51:
[...]

Als ik de binnenbandjes die er momenteel inzitten kapotrijd, dan stap ik waarschijnlijk over op tubeless. Dan moet je echt serieuze toeren uithalen om nog plat te vallen. (Alleen het probleem is dat mijn binnenbandjes nu niet meer kapot gaan :P )
Juist bij tubeless banden een biba meenemen!
Op het moment dat je lekrijdt, kun je een biba erin gooien en verder raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wou gisteren nog posten wat ik altijd meeneem, maar dacht die verklaren me voor gek. Maar zie dat ik niet de enige ben. :P

Biba, multitool, zakmes, plakset, tiewraps, portemonee, telefoon & wat te eten. Meestal een banaan en iets van een mueslireep of zo. Dat prop ik in mijn MULE + 1.5 liter water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
dnhelle schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:05:
[...]
Juist bij tubeless banden een biba meenemen!
Op het moment dat je lekrijdt, kun je een biba erin gooien en verder raggen.
Ja, je neemt nog wel een binnenbandje mee. Maar de kans dat je lekrijdt is wel kleiner, dat bedoelde ik.
pjlgt schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:08:
Wou gisteren nog posten wat ik altijd meeneem, maar dacht die verklaren me voor gek. Maar zie dat ik niet de enige ben. :P

Biba, multitool, zakmes, plakset, tiewraps, portemonee, telefoon & wat te eten. Meestal een banaan en iets van een mueslireep of zo. Dat prop ik in mijn MULE + 1.5 liter water.
Geen pompje/CO2-ding, voor je geplakte/nieuw binnenbandje opnieuw op druk te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
.joeri. schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:11:
Nette fiets, maar geen klikpedalen?
spd pedalen en schoenen moet hij nog kopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Wat ik meeneem: bidon 0,75L, mobiel, wat te eten.

Maar ik rij dan eigenlijk ook alleen mijn trainingsrondjes in de buurt, +/-2 uur, route van Havelte + verder nog wat bospaadjes.

Pagina: 1 ... 11 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.