@blitzkrieg, je teert dus in op je vochtgehalte in die 2 uur?
Vuistregel is 1l per uur...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ah, vandaarwilly1986 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:04:
[...]
spd pedalen en schoenen moet hij nog kopen ;-)
Dan doe je dus een camelbak aan met drinkzak erin van 1 tot 3.5 (of nog meer) liter..joeri. schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:08:
Ik heb eens 210 km gereden op 1.5 liter![]()
Dat was nu wel extreem, ik drink normaal wel wat meer. Maar nog kom ik nooit aan die vuistregel, en zolang ik geen krampen krijg vind ik dat ook niet zo erg.
En wat doe je dan als je bv 4 uur (of langer) gaat rijden, en je kan maar twee drinkbussen meenemen?
Uhmz, yepSp33dFr34k schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:18:
[...]
Iets zegt me dat je fully bedoelt ipv hardtail
Moet zeggen dat mijn Spark me prima bevalt, kan meer op het zadel blijven zitten en je krijgt minder klappen in je rug, heb overigens wel vrijwel meteen de Nude standaard demper vervangen door een Fox RP23, geweldig combo
[ Voor 10% gewijzigd door jules op 01-06-2010 17:06 ]
Hier ook, gsm doet ook dienst als gps. Gemakkelijk als je echt geen idee hebt waar je bent of waar je naartoe moet.jules schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:05:
Wat ik meeneem?
Binnenband, helm, voedsel, vocht (2x 0,75l bidon), geld, GSM
Maar moet zeggen dat die binnenband nutteloos is in the middle of knowwhere zonder pomp of CO2 ding. GSM is ook meteen GPS, daar had ik met de Touch Diamond nog wel eens probleempjes mee omdat de accu te snel op ging (1-2 uur op accu).
Leuke voorwaardenMet maar 1 rem kan ik de meeste acties ook nog wel uithalen, en anders hebben we nog altijd de benenwagen. Ketting? Niet te lomp mee omgaan. Derailleur? Niet te lomp doen met je fiets, zorgen dat je in je zadel blijft zitten (en dus niet valt) en zorgen dat de rest van je groepje niet op je fiets in rijd
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ja, ik teer in, het lukt me net om 0,75l leeg te krijgen in 2 uur, ik moet zeggen dat ik er niet zo'n last van heb eigenlijk. Ik denk inderdaad dat het voor iedereen anders is.dnhelle schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:00:
@blitzkrieg, je teert dus in op je vochtgehalte in die 2 uur?
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
't probleem daarmee is dat ik 2 dikke deuken in mijn velg eraan heb overgehouden, tubeless zou dat niet minder zijn geweest.joeri. schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:51:
[...]
Als ik de binnenbandjes die er momenteel inzitten kapotrijd, dan stap ik waarschijnlijk over op tubeless. Dan moet je echt serieuze toeren uithalen om nog plat te vallen. (Alleen het probleem is dat mijn binnenbandjes nu niet meer kapot gaan)
Camelbak vullen.joeri. schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:08:
En wat doe je dan als je bv 4 uur (of langer) gaat rijden, en je kan maar twee drinkbussen meenemen?
[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 01-06-2010 20:57 ]
Ervaring? Heb vroeger meer brokken gemaakt dan de laatste jaren. Ik wil niet zeggen dat ik minder ruig ben gaan fietsen, of dat ik enorm goed kan stunten, maar wel dat ik bepaalde acties met meer ervaring benader dan ik een 10-15 jaar geleden deed.joeri. schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:35:
[...]
Leuke voorwaarden![]()
Maar spijtig genoeg heb je niet alles zo in de hand.
En bedanktSp33dFr34k schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:55:
En een helm neem ik niet mee, maar die zet ik op..
Mag idd hopen dat die camelbags minder naar plastic smaken dan die bidon's. Niet voor niets dat ik altijd wat zoetigheid erin gooi om maar wat minder van die plastic smaak binnen te krijgenMBV schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:56:
[...]
En anders 2 bidons in je rugzak gooien, als je daarbij geen last hebt van een plasticsmaak. Die van mij zijn erger dan mijn camelbak namelijk
[ Voor 33% gewijzigd door jules op 02-06-2010 12:34 ]
Die ook nog inderdaad.joeri. schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:38:
[...]
Ja, je neemt nog wel een binnenbandje mee. Maar de kans dat je lekrijdt is wel kleiner, dat bedoelde ik.
[...]
Geen pompje/CO2-ding, voor je geplakte/nieuw binnenbandje opnieuw op druk te zetten?
[ Voor 11% gewijzigd door Sp33dFr34k op 02-06-2010 14:05 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Moest ik er eentje hebben...MBV schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:56:
[...]
Camelbak vullenOp lange tochten in de bergen een bidon en camelbak mee, bidon kan je makkelijker vullen bij een fonteintje. Ik heb zo'n systeem van platypus, origineel camelbak, in een goedkoop rugzakje van de perry.
Een valpartij is snel gebeurt. En dan zijn brokken soms ook wel van de partij.jules schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:28:
[...]
Ervaring? Heb vroeger meer brokken gemaakt dan de laatste jaren. Ik wil niet zeggen dat ik minder ruig ben gaan fietsen, of dat ik enorm goed kan stunten, maar wel dat ik bepaalde acties met meer ervaring benader dan ik een 10-15 jaar geleden deed. Wellicht beter verwoord in: ik heb mij beter leren beheersen. Denk alleen niet dat ik minder nagelbijtende acties uit haal, ze zijn allen maar erger geworden, met name in het verkeer
.
Dankje
Nee hoor, verschil is er niet echt buiten het gewicht en de looks, X9/XT is gewoon dé bang for buck, daarboven alleen voor als je geld over hebt imo.joeri. schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:32:
Dat is bij mij ook een mengelmoes hoor.
Vooral X9 en XT dan.
Voorlopig vind ik de meerwaarde van X9/XTR niet echt de prijs waard... Of merk je echt wel verschil?
Ik ben zeker content met XT/X9 (als student zijnde)
[ Voor 21% gewijzigd door Sp33dFr34k op 04-06-2010 12:44 ]
Ziet er nice uit neefie. Maar uhmz, die semi slicks, heb je niet meer profiel nodig in de bush? Wist niet dat jij een asfalt vreter was zoals je broertjeSp33dFr34k schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:02:
Zo, mijn offroad vriend heeft weer een poetsbeurtje gehad en nieuwe schoenen, klaar voor de zomer (reed nog op SK SS, maar die bewaar ik wel voor de winter).
[afbeelding]
[afbeelding]
Wedstrijden is idd een ander verhaal. Je probeert je zelf net iets meer richting de grens van je kunnen te pushen. In het verkeer is dat redelijk risicovol. Je moet immers ook rekening houden met en kunnen anticiperen op de fouten van anderen..joeri. schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:40:
[...]
Een valpartij is snel gebeurt. En dan zijn brokken soms ook wel van de partij.
Ik zeg niet dat ik een lompe rijder ben, maar bv tijdens wedstrijden of ruige afdalingen heb je al eens meer kans om met de grond kennis te maken vanwege de hoge snelheden of door het duwen-en-trekken in de bochten.
Sinds ik m'n rijbewijs heb, rij ik wel iets voorzichtiger met de fiets (in het verkeer). Maar ik merk dat dat effect ook stilaan uitgewerkt raakt.
Tussen auto's door manouvreren was vroeger een dagelijkse kost, dus dat leer je wel inschatten.
Heb het idee dat XT net wat langer mee gaat dan de goedkopere kettingen. Daarboven geen ervaring mee, maar wel het idee dat het overpriced is voor wat je krijgtSp33dFr34k schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:59:
[...]
Nee hoor, verschil is er niet echt buiten het gewicht en de looks, X9/XT is gewoon dé bang for buck, daarboven alleen voor als je geld over hebt imo
Interessant. Ik zit erg te twijfelen over wat voor fully ik zal nemen. Ik neig op dit moment naar een Trek Top Fuel 9. Andere kandidaat is een Epic. Wat is volgens jou het verschil tussen de Spark en een Epic, naast het losbreekmoment? En wat vind je verkeerd aan het losbreekmoment van de Epic? Je fiets ziet er erg strak uit moet ik zeggen! Misschien ook de moeite waard om eens naar te kijken.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:40:
Heb deze nu iets meer dan 2,5 jaar en hij bevalt nog steeds prima. Op mijn allereerste mountainbike na heb ik er nog nooit een zo lang gehad als deze (heb 2 Epics gehad, een Cube Reaction en nog verschillende HT's), dat wil toch wat zeggen denk ik
[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 04-06-2010 14:04 ]
Ben ik ook niet, maar een fietsmaatje van me zweert bij FF'jes in de zomer en toegegeven; hij kan er aardig mee uit de voeten hier in de omgeving. Lichtere rolweerstand en vliegt zo door mul zand op, mijn Speedkings happen daar meer in, maar dat is ook wel logisch. Ik ga het gewoon eens proberen en anders ga ik de 2.2 Racekings eens proberen, was de Speedkings sowieso een beetje zatjules schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:18:
[...]
Ziet er nice uit neefie. Maar uhmz, die semi slicks, heb je niet meer profiel nodig in de bush? Wist niet dat jij een asfalt vreter was zoals je broertje.
De zitpositie is eigenlijk het enige wat mij een beetje stoort aan deze fiets, daarom ga ik het gewoon eens proberen. En ja, als ik het veel fijner vindt laat ik hem zitten, de looks komen toch echt op de 2e plaats (bij sommige mensen is dit helaas niet het geval).dnhelle schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:49:
@Speedfreak, ik heb tijden met een riser gereden, en na een half jaar flat op mijn turner, ben ik zóóó blij dat ik weer een riser heb zitten. Veel fijnere zitpositie. Ik kan wel je gedachtengang volgen: op zo'n racer zou je niet snel een riser zetten.
Dat is het grote verschil, de demper. Je krijgt eerst een flinke schok door de demper, dan breekt hij pas los. De Fox RP23 die ik er nu in heb zitten strijkt het allemaal mooi vlak, veel beter voor je rug én je gevoel. Kan eigenlijk bijna altijd blijven zitten, maar ik sta toch wel eens op bij een wat flinkere kuil, maar dat is meer preventief voor de demper, hij moet toch langer mee... De zit is ook iets anders (maatje M Epic, maatje M Spark), meen dat de bovenbuislengte iets korter is bij de Spark. Vind de zit van de Spark ook iets beter moet ik zeggen. Plus dat hij wel erg licht is, hij is een stuk makkelijker onder de 10kg te krijgen dan een Epic. Mijn Epic had ik op 9.9x en de Spark heb ik op 9.24kg gehad. Als dat je iets boeit natuurlijk..Roet schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:03:
[...]
Interessant. Ik zit erg te twijfelen over wat voor fully ik zal nemen. Ik neig op dit moment naar een Trek Top Fuel 9. Andere kandidaat is een Epic. Wat is volgens jou het verschil tussen de Spark en een Epic, naast het losbreekmoment? En wat vind je verkeerd aan het losbreekmoment van de Epic? Je fiets ziet er erg strak uit moet ik zeggen! Misschien ook de moeite waard om eens naar te kijken.
Zit momenteel op een Cube hardtail, maar wil iets waarmee ik gewoon lekker mee kan knallen zonder steeds te moeten gaan staan
Ga er maar vanuit dat het je gaat bevallen ;-)Sp33dFr34k schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:31:
[...]
De zitpositie is eigenlijk het enige wat mij een beetje stoort aan deze fiets, daarom ga ik het gewoon eens proberen. En ja, als ik het veel fijner vindt laat ik hem zitten, de looks komen toch echt op de 2e plaats (bij sommige mensen is dit helaas niet het geval).
Die heb ik dus ook, alleen waar ik nog steeds niet aan gewend ben zijn die X9 triggers aan het stuur. De oude LX'jes op mijn Klein vind ik eigenlijk veel prettiger werken. Overigens zijn die X9 wel erg betrouwbaar en trefzeker, dat is dan in de blubber wel weer fijner
Dat mulle zand heb ik toch liever net wat meer profiel op m'n banden. Heb ik toch wat meer controle mee dan met alleen slicks. Dat vond ik zelfs link. Ben benieuwd hoe het jou bevalt. Die bergen in het zuiden zijn toch wel anders dan die duintjes die ik hier hebSp33dFr34k schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:31:
[...]
Ben ik ook niet, maar een fietsmaatje van me zweert bij FF'jes in de zomer en toegegeven; hij kan er aardig mee uit de voeten hier in de omgeving. Lichtere rolweerstand en vliegt zo door mul zand op, mijn Speedkings happen daar meer in, maar dat is ook wel logisch. Ik ga het gewoon eens proberen en anders ga ik de 2.2 Racekings eens proberen, was de Speedkings sowieso een beetje zat
Hoe je het doet, je doet het met je lichaam. Zo veel minder gram in je fiets kost je meer in je beurs. Het komt op mij over als: wat de gek er voor geeftMijn Epic had ik op 9.9x en de Spark heb ik op 9.24kg gehad. Als dat je iets boeit natuurlijk..
Niet overal hebben we bergen zoals in Limburg.....Ik heb een tijd lang een hardtail (eerst een Felt HT met X0/XT en daarna een Cube Reaction met X9/XT) en een fully gehad, maar ik pakte toch bijna altijd de fully, wil echt niet meer zonder nu. Mensen roepen vaker dat het in Nederland niet nodig is, maar ik heb geen idee hoe ze daarbij komen aangezien het landschap nergens vlak is. Het is gewoon veel comfortabeler ook al wonen we niet in de Ardennen.
Helemaal mee eens! Moet je wel een LBS vinden die het niet erg vind als je de bike mee neemt het bos inIk zou zeggen, ga gewoon langs een LBS en probeer ze eens uit, dat is de beste manier om erachter te komen wat voor jou het fijnste is!
Die van mij was compleet custom opgebouwd, maar idd ook met X9 triggers, voelen hetzelfde aan als de X0 die ik op mijn Spark heb zitten. Tegenover Shimano idd nogal trefzeker, als je er voor het eerst mee speelt is het echt een enorme *klik* *boem* reactie. Zou niet meer terug willen naar Shimano wat shifters betreftCyclonist schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:59:
[...]
Die heb ik dus ook, alleen waar ik nog steeds niet aan gewend ben zijn die X9 triggers aan het stuur. De oude LX'jes op mijn Klein vind ik eigenlijk veel prettiger werken. Overigens zijn die X9 wel erg betrouwbaar en trefzeker, dat is dan in de blubber wel weer fijner
Daar waar mijn achterwiel met Speedkings geen grip meer had en doorspinde, knalde hij met zijn FF'jes lekker omhoog. Of ik moet gewoon eens wat meer met de lockout erop rijden, alleen jammer dan dat ik geen remote hebjules schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:36:
Dat mulle zand heb ik toch liever net wat meer profiel op m'n banden. Heb ik toch wat meer controle mee dan met alleen slicks. Dat vond ik zelfs link. Ben benieuwd hoe het jou bevalt. Die bergen in het zuiden zijn toch wel anders dan die duintjes die ik hier heb.
Hoe je het doet, je doet het met je lichaam. Zo veel minder gram in je fiets kost je meer in je beurs. Het komt op mij over als: wat de gek er voor geeft
Niet overal hebben we bergen zoals in Limburg.....
En nu serieus: de omgeving of daar waar je wilt fietsen lijkt me meer belangrijk. En je beschikbare budget uiteraard. En alsnog, het gaat ook om techniek: fietste laatst een sportievere MTB-er eruit op een enorm hobbel pad, hij op een fully met klikpedalen, ik op een hardtail met normale trappers.
Helemaal mee eens! Moet je wel een LBS vinden die het niet erg vind als je de bike mee neemt het bos in
Verwijderd
Mooi verhaal, same here. Lockout op je achterdemper kan wel helpen though, beste van beide wereldendnhelle schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:23:
@Fully-discussie: ik heb er juist 1 gekocht om langzamer te zijn op die *****-hobbelwegen. Hier 'in the south' kom je met 100mm front & back overal weg, en vooral op een technische wijze. Vraag aan Joopieboy & Bramster effe welke paden ik bedoel...
Berg op ben ik per definitie langzamer. Waarom? Je verliest energie bij het trappen. Maar dat maakt mij vrij weinig uit: daarvoor zit ik doordeweeks op de reetert. Hiervoor heb ik een RM Vertex gehad, die kneiterstijf was, en op een gegeven moment geen lol meer was om de écht lastige paadjes mee te rijden. Ik maak liever op de mtb zoveel mogelijk lol en zoveel mogelijk technische paadjes te zoeken. Als ik snel had willen zijn met een fully, dan had ik een epic oid. gekocht.
[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 05-06-2010 13:33 ]
Zou dit wat kunnen zijn?MBV schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:53:
Wie weet waar je aan 28" trekking-wielen kan komen die een beetje licht zijn? Gewoon velgremmen.
[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 05-06-2010 15:13 ]
LeukFMS schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:31:
Na 3 maanden eindelijk mijn miniDV cam binnen, morgen testen.
Met de nieuwe generatie XT heb ik dan weer geen ervaring, maar de X9 voelt inderdaad erg degelijk aan. De 'gevoelloze' *klik*-schakel blijft alleen iets waar je aan moet wennen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:50:
Niet dat ik heel veel ervaring heb, maar de Sram X9 triggers voelen imho ook beter aan dan de XT shifters; degelijker en wat vlotter
Ik zoek me al helemaal lazerus naar een lockout voor een RP3.. 29" is fantastisch. Vanwege budgetredenen heb ik bij aankoop van mijn Flux lang zitten twijfelen over een Sultan. Ik moest dan écht alles vervangen (vork, wielen) en dat werd me toch te gortig. Het is zo maf hoeveel 3 inch schelen op offroad tracks.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:56:
[...]
Mooi verhaal, same here. Lockout op je achterdemper kan wel helpen though, beste van beide werelden
Wil overigens wel eens een 29'er uitproberen, dat lijkt me ook wel tof.
Waar woon je overigens "in the south"?
Van eBay..joeri. schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:07:
[...]
Leuk
Wat voor eentje heb je gekocht?
Af en en toe passeert er ook eentje op iBood, en dan heb ik telkens de neiging om me er eentje te kopen. Maar het is er nog nooit echt van gekomen...
[ Voor 7% gewijzigd door FMS op 06-06-2010 15:30 ]
:D
Klik mee voor GoT!........
Ze zeggen het ja, ik heb er nog nooit op een gereden, maar iemand heeft me aangeboden een testritje te maken op een Niner, ben benieuwd..dnhelle schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:35:
[...]
Ik zoek me al helemaal lazerus naar een lockout voor een RP3.. 29" is fantastisch. Vanwege budgetredenen heb ik bij aankoop van mijn Flux lang zitten twijfelen over een Sultan. Ik moest dan écht alles vervangen (vork, wielen) en dat werd me toch te gortig. Het is zo maf hoeveel 3 inch schelen op offroad tracks.
Ik woon zelf in Sittard.
Beeldkwaliteit hangt sterk af van de hoeveelheid licht. Bij snelle stuurbewegingen kan het beeld vaag worden..joeri. schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:39:
De hoogte valt precies nog wel goed mee op dat filmpje.
De kwaliteit is nog wel te doen voor zo'n klein/goedkoop apparaatje. Alleen in snelle schokkerige afdalingen misschien niet meer...?
Heb je enig idee van de max. batterijduur/opnametijd?
[ Voor 13% gewijzigd door willy1986 op 07-06-2010 08:03 ]
Wat is dat, kom enkel iemand op lindein tegen met die naam, geen sitewilly1986 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 07:58:
[...]
Ik heb dezelfde camera ook bij luckyallen gekocht voor ongeveer 15 euro.
maartend schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:13:
[...]
Wat is dat, kom enkel iemand op lindein tegen met die naam, geen site
Ah kijk, thx. Ik zocht eigenlijk een manier om de timestamp weg te halen, maar dat kan helaas niet.willy1986 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 07:58:
[...]
@FMS: datum/tijd kan je op de volgende manier instellen: http://chucklohr.com/808/#SetDateTime
[ Voor 9% gewijzigd door FMS op 07-06-2010 11:23 ]
respect voor die klim op het laatstFMS schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:36:
[...]
Ah kijk, thx. Ik zocht eigenlijk een manier om de timestamp weg te halen, maar dat kan helaas niet.
Ik had het gisteren toch nog even in het bos uitgeprobeerd: Youtube
De hoogte is vooral goed voor wanneer iemand voorop rijdt, dan krijg je ook een beter gevoel voor de snelheid. Het is nu wachten op een class6 kaartje en wat zonlicht.
Ideale hoogte, FMS! Mooie beelden.FMS schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:36:
[...]
Ah kijk, thx. Ik zocht eigenlijk een manier om de timestamp weg te halen, maar dat kan helaas niet.
De hoogte is vooral goed voor wanneer iemand voorop rijdt, dan krijg je ook een beter gevoel voor de snelheid. Het is nu wachten op een class6 kaartje en wat zonlicht.
@Willy, zeker niet afgestapt. Maar de kunst daar is om de trappen van rechts of midden te nemen, wat ik deed was niet zo spannend.
Leuk die trap afdaling op het einde, alleen met wat meer tempo is het niet zo'n gestuiter naar benedenFMS schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:36:
[...]
Klimmetjes waar je wegglijd met je achterwiel hebben niet alleen met grip te maken, maar ook met dosering van kracht op de pedalen. Als jij klikpedalen hebt, dan heb je in theorie het hele rondje per been dat je kracht kan zetten. Heb je geen klik pedalen, dan heb je ~ 1/3e per rondje per been dat je kracht kan zetten. En dan kun je nog zulke krachtige benen hebben, als je met volle kracht in je pedalen gaat staan en dus je achterwiel spint, grote kans dat je dan ook in een keer stil staat op een hellingSp33dFr34k schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:51:
[...]
Daar waar mijn achterwiel met Speedkings geen grip meer had en doorspinde, knalde hij met zijn FF'jes lekker omhoog. Of ik moet gewoon eens wat meer met de lockout erop rijden, alleen jammer dan dat ik geen remote heb
Discussie boeit me niet, het gaat er me meer om wat je er mee kanOver de gewichtskwestie, dat is al zo vaak aangehaald op mtb.nl, daar zal ik maar niet meer over gaan discussiëren. Je hebt een groep die er goud geld aan uitgeeft, en de ander bouwt doodleuk een HT op van 13kg en is er helemaal tevreden mee. Als je het toch leuk vindt om hierover te discussiëren dan moet je even met onze Robin praten, die zal er vast blij mee zijn
Heb ook eens een Be-One fully gehad, daarvan snap ik heel goed dat je mij voorbij zou fietsen...
[ Voor 24% gewijzigd door KoffieNT op 07-06-2010 19:55 ]
:D
Sp33dFr34k schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:32:
Zojuist een rondje gemaakt met een riser ipv flatbar, vind het niet tegenvallen. Moet enkel nog wel wennen aan de overstap van 56cm naar 64cm, scheelt toch wel een flink stuk! @dnhelle: ziet er niet zo slecht uit als ik dacht moet ik zeggen..
[afbeelding]
Ik rijd star, dat gestuiter hoort er dan gewoon bij.Cyclonist schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:13:
[...]
Leuk die trap afdaling op het einde, alleen met wat meer tempo is het niet zo'n gestuiter naar beneden
Ik denk dat ik me ook zo'n camera'tje ga kopen. Ziet echt wel er leuk uit.FMS schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:18:
[...]
Ik rijd star, dat gestuiter hoort er dan gewoon bij.
Gisteren toevallig een fietsmaatje tegengekomen, hij begon net aan zijn rit toen ik onderweg naar huis was, maar toch nog een klein rondje samen gedaan: youtube
FixedFMS schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:18:
[...]
Ik rijd star, dat gestuiter hoort er dan gewoon bij.
Gisteren toevallig een fietsmaatje tegengekomen, hij begon net aan zijn rit toen ik onderweg naar huis was, maar toch nog een klein rondje samen gedaan: youtube
[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 08-06-2010 15:08 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Vis op 08-06-2010 14:37 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Vriend van me heeft via http://www.mountainbike.nl/forum/ er laatst nog een gekocht.Vis schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:36:
Voor kwalitatief goede en vooral goedkope MTB's (voor beginners) (2e hands mag ook) ... welke site raden jullie aan?
[ Voor 24% gewijzigd door Sp33dFr34k op 08-06-2010 16:12 ]
Hoe kan het dan als ik bijvoorbeeld kijk op een site als http://www.izibike.nl/ en een aantal fietsen selecteer en kies voor vergelijk dat er dan bij de Derailleur achter bijvoorbeeld bij 1 fiets "Deore" staat en bij 2 andere fietsen staat er Deore XT. Daarnaast hebben ze het ook nog over een ander door jou nietgenoemde 'categorie' en dat is Shimano SLXSp33dFr34k schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:05:
@loewie1984: Allereerst, het is Deore of XT.
Dank voor de snelle reactie, had er al eens gekeken maar ga er zeker verder neuzen.Op het mountainbike.nl forum kunnen ze je prima helpen met dit soort vragen, ik zou zeggen registreer je aldaar en shoot!
Shimano | SRAM | |
Shimano XTR | SRAM X.0 | |
Shimano Deore XT | SRAM X.9 | |
Shimano Deore SLX | SRAM X.7 | |
Shimano Deore | SRAM X.5 | |
Shimano Alivio | SRAM X.4 | Niet boswaardig! |
Shimano Acera | SRAM 3.0 | Niet boswaardig! |
Shimano Altus, Tourney, C050 | Niet boswaardig! |
[ Voor 30% gewijzigd door loewie1984 op 08-06-2010 16:22 ]
Ik heb weken gespeurd naar een leuke mountainbike voor een beginner op Marktplaats... helaas valt het aanbod tegen.loewie1984 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:56:
Dank voor de link, toevallig ben ik de laatste tijd ook aan het rondneuzen voor een 2de hands exemplaar.
Nu vertelde me een collega van me, dat ik vooral moest kijken naar een fiets met Shimano XT componenten. Want Shimano Deore XT dat was maar "niets", goedkopere mindere kwalitatieve onderdelen zouden het zijn.
Als ik overweeg te gaan investeren in een bike, dan wil ik dit wel overwogen doen en geef ik desnoods 100 eu meer uit als het moet. Mijn vraag is dus, hoeveel verschil zit er tussen Deore XT en XT, in welke situatie's zou dit merkbaar moeten zijn en kunnen jullie de mening van mijn collega onderschrijven.
2de hands kom ik cube's tegen met Shimano XT voor een eurotje of 700 nieuw helaas niet onder de 1000 of ik zoek niet goed. Dus graag een duwtje in de goede richting zou ik waarderen.
[ Voor 9% gewijzigd door willy1986 op 08-06-2010 16:25 ]
Ales bij elkaar voor net geen €500,- lijkt me dat een zinvolle upgrade. Ik ben erg enthousiast met die bike en verwacht er zeker de komende tijd heel intensief gebruik van te maken. Ik heb de smaak echt te pakken!Shimano XT Achterderailleur RD-M771-SGS
Shimano XT Voorderailleur FD-M771
Shimano XT Shifterset SL-M770
Shimano XT Cassette CS-M770
Shimano XT Crankstel FC-M770
Shimano XT-SLX Trapas SM-BB70
Shimano XTR Versnellingskabelset Zwart
Shimano Ketting CN-HG93 XT/Ultegra
Shimano PD-M770 XT SPD Pedalen
[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 08-06-2010 22:39 ]
Mijn binnenbeenlengte is ook 84 cm, en ik heb een 18" frame (MTB).loewie1984 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:37:
Nou vooruit dan maar omdat jullie me zo goed helpen nog één vraag:
Heb net mijn framemaat gemeten op diverse manieren, de meest creatieve vond ik toch wel hier, als ik deze methode hanteer kom ik uit op 84 cm, wat neerkomt op 19".
Bestel je dan een 18" of een 20" fiets? Op een andere website lees ik: Bij twijfels over de framemaat kies dan als sportieve fietser voor het kleinere frame en als tourfietser het grotere frame.
Als ik bovenstaand advies moet volgen zal ik het 18" exemplaar moeten kiezen, kunnen jullie dit onderschrijven?
Je laatste zin doet 't 'm! 18" of 19" is bij ieder frame anders. Zet bijvoorbeeld een cannondale en een trek naast elkaar en de hele maatgeving zakt in elkaar. Proefrijden is dan het toverwoord! Hetzelfde geldt ook voor de zadel/stuur afstand, dat is ook wikken & wegen..joeri. schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:56:
[...]
Mijn binnenbeenlengte is ook 84 cm, en ik heb een 18" frame (MTB).
Het lijkt me inderdaad beter om het maatje kleiner te nemen, omdat je bepaalde onderdelen (zadel(-pen), stuurpen en eventueel cranck) kan vervangen (verlengen).
Hier heb je nog wat meer (duidelijkere?) info over dat (en vele andere) onderwerp(en).
Met een kleiner frame kan je sneller door de bochten, gemakkelijker manoeuvres uithalen. Als je veel en snel rechtdoor fietst/MTB't, dan ben je beter af met een -iets- groter frame.
Maar het is ook een kwestie van gevoel/smaak...
Dat is wel zo maar ja, ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk het is dit zelf te monteren als ik nog niet eens weet hoe ik de vering van m'n voorvork fatsoenlijk moet instellenMBV schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:58:
@kazuka: Tja, als je het er zelf niet op wil/kan zetten moet het zoveel kosten. Complete groepset, inclusief schijfremmen, kost bij bike-components.de 480 euro, plus dan 45 euro voor een setje pedaaltjes. Math Salden heeft de groepset voor 530, inclusief dual-controls als je dat wilt. Die dual-controls zag ik al ergens compleet met schijfremmen voor over de 400...
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 09-06-2010 13:31 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
[ Voor 14% gewijzigd door .joeri. op 09-06-2010 15:06 ]
Idd, dezelfdednhelle schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:41:
Ramon 73, ook van de blauwe turner op mtb.nl?
Ceramisch had ik al niet veel goede verhalen van gehoord. Althans, goed, daarmee bedoel ik de verhalen die het echt de moeite waard maken. Ceramische lagers zijn toch niet het ideale voor wisselende belastingen zoals op een ATB. Ik heb net de Hope stainless besteld bij BC. Kosten vallen met net geen €70,- nog mee.Mogelijke vervangers:
- Hope (met stip...)
- Chris King (sexy...)
Keramische lagers is een farce.. Uiteindelijk heb je een heel grote kans dat je lagers van SKF in een Hope, CK of Shimano-hulsje krijgt.
Veel Amerikanen rijden met enduro lagers in normale Shimano cups. Schijnt echt super te rijden en duurzaam ook.Ramon 73 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:23:
Welke bottombrackets voor HollowtechII zijn aan te raden? De FSA die ik in de bike heb zitten, is overleden. Is Hope stainless een goede keus?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 10-06-2010 17:57 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq