Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 134 Laatste
Acties:
  • 592.822 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38
Vandaag met de MTB naar het werk gegaan, i.v.m. gedoe met wielen voor mijn stadsfiets (iemand iets leuks liggen, 28"?). Blijkt dat de MTB ook niet alles is: de tandwielen blijven overslaan. Laatst ketting + cassette vervangen, blijkt dat ik mijn middenblad ook moet vervangen :( Middelste kransje achter is ook iets mis mee: ook op het grote blad voor slaat hij door.

* MBV is het een beetje zat aan het worden. Sleutelen vind ik hardstikke leuk, maar op een gegeven moment moet het wel werken. Zaterdag maar eens naar een LBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:24

Impry

Rallymedia.nl

Is de ketting wel goed gesmeerd? Kan veel verschillen met doortrappen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
KoffieNT schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:47:
Zo fiets ik tegenwoordig wel eens hier van af. Lijkt alsof het een lichte afdaling is, maar als je er tegenop kijkt, of bovenop staat is het nogal steil hehe.
Ik krijg mijn fiets er lopend iig niet tegenop :P.
Mooi stuk om te rijden. Rijd er zelf ook regelmatig (wel met de motor). Laatst nog daar naar beneden gegaan met mijn vriendin achterop _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 10:48

KoffieNT

banaan

Hehe ik zou zeker crashen, de vorige keer reed ik in de struiken en dat zijn prikkelbosjes }:|.

Weet iemand toevallig waar ik derailleurwieltjes kan kopen voor cheap? Ik wil graag rode, effe wat anders dan alles wit en zwart.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Impry schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:37:
Is de ketting wel goed gesmeerd? Kan veel verschillen met doortrappen.
Volgens mij montageklaar van SRAM, en daar nog wat dunnere olie op (muck-off, helemaal geweldig volgens cycletrend).
KoffieNT schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:02:
Hehe ik zou zeker crashen, de vorige keer reed ik in de struiken en dat zijn prikkelbosjes }:|.
Stuur recht, even afzetten en pas remmen als je weer beneden bent is vaak heel doeltreffend bij dat soort dingen :+ Ook een keer een MTB-route in Frankrijk gedaan (lang geleden, geen idee waar). Dat was gewoon een ravijn van > 20 meter diep met een glooiende onderkant 8)7 Zonder klimspullen zou je nooit meer boven komen.
Weet iemand toevallig waar ik derailleurwieltjes kan kopen voor cheap? Ik wil graag rode, effe wat anders dan alles wit en zwart.
Waar ligt jouw woonplaats, 'ja'? Ik ga binnenkort weer een stapel zooi bij bike-components.de of bike-discount.de kopen, ik kan wel wat meebestellen en evt in een envelop duwen. PB maar bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

MBV schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:24:

Stuur recht, even afzetten en pas remmen als je weer beneden bent is vaak heel doeltreffend bij dat soort dingen :+ Ook een keer een MTB-route in Frankrijk gedaan (lang geleden, geen idee waar). Dat was gewoon een ravijn van > 20 meter diep met een glooiende onderkant 8)7 Zonder klimspullen zou je nooit meer boven komen.
Sturen of remmen heeft geen zin op die afdaling haha, en ook op het rechte stuk onderaan is het lastig omdat het allemaal los zand is. Dus als je vanaf boven al in de gaten hebt dat je op de bosjes gericht bent, dan is er erg weinig aan te doen.
[...]

Waar ligt jouw woonplaats, 'ja'? Ik ga binnenkort weer een stapel zooi bij bike-components.de of bike-discount.de kopen, ik kan wel wat meebestellen en evt in een envelop duwen. PB maar bij interesse.
Doen we :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bij deze zoals beloofd de pics van mijn upgraded Giant 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AMlOM9UCdFsbMeeG9Jmt4sUQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0ISMUjCMF3Py4INcD7nCzcFG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D7ibj67fOxMe0wIGcs2hcxZY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9eUE6ZUaQmoVqK2fJoCzVF4x/full.jpg

Vanochtend voor het eerst mee gereden in Berg en Dal en wat een verschil met voorheen! Vooral die SID voorvoork scheelt veel met die Suntour. XT shifters zijn ook een stuk fijner dan die Acera dingen. Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mooie bike, vooral de kleuren van het frame staan hem goed, dat matte blijft er erg strak uitzien.
Zitten er nu ook hydraulische remmen op van de xt-groep?
En misschien leuk om je ervaringen wat beter uit te leggen over de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Thanks!

Nee, alles is XT geworden behalve de remmen, die zijn van Giant zelf en bevallen prima. De bike is pas 3 maanden oud dus kan er nog wel ff mee vooruit. In de toekomst wil ik die ook vervangen voor XT schijfremmen.

Voorheen zat er dus een Suntour XCM voorvork in en shifters en voorderailleur van Shimano Acera en Tourney. Je merkt gewoon aan alles dat dit veel degelijker in elkaar zit. Schakelen gaat doeltreffender en de RockShox vork is veeeel lichter en verwerkt boomstronken een stuk beter dan die Suntour, het is net een vliegend tapijt nu :D

[ Voor 5% gewijzigd door kazuka op 12-06-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
moet je eens op een downhill-fiets rijden, dan weet je pas wat een vliegend tapijt is. Ritje maken op zo'n ding en daarna weer terug naar mijn eigen fiets was toch wel tegenvallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:27
MBV schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:24:
[...]
Ah mini inkoopactie? O-) Ik kom regelmatig in Eindhoven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ha jongens.
Even een kwestie:

Ik heb nu een 2006 Trek 6500 (met een, gok ik 30 a 40 mm kortere ahead) 21.5 Inch

Echter krijg ik last van mijn rug, dit is al lang een probleem geweest alleen ben ik het nu zat.
Als ik m'n zadel lager zet trap ik erg uit m'n knieën en krijg ik last van de onderkant van m'n bovenbenen, ga ik hoger zitten krijg ik als ik tegen wind ga of over een hobbelig parcours (zodat ik geen hoge trap frequentie kan aanhouden) last van m'n onderrug.

Nu dacht ik om dit op te lossen dus een kleiner frame te kopen, klopt dit? mijn redenatie is dat ik bij een 19.5 inch frame dichter bij m'n stuur kom te zitten en dus rechter op zit, want rechter op zitten lost mijn probleem op.
Echter heb ik totaal geen verstand van frames.
Verder vind ik het nogal een gok, moet ik nu een 19.5 inch of een 18.5 inch kopen (er van uitgaande dat ik weer een Trek 6500 frame zou kopen)?
Het 'probleem' (rugklachten) reproduceren is niet zo heel makkelijk, het verschild per dag en hangt dus ook van de wind af, een offroad stukje waarop ik snel kan testen is een stukje uit de buurt.

Mijn vraag is dus: wat zijn goede merken Frames, welke merken hebben een wat minder sportieve zit? (dus minder voorovergebogen) en wat zijn goedkope webshops voor fietsen? (bij heel veel kom ik maar een zeer beperkt assortiment tegen, de TS heb ik al bekeken waar 4 sites genoemd waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Losse frames zijn meestal alleen de duurste van de fabrikant, frames van goedkopere fietsen zijn (normaal) niet los te krijgen. Rug pijn is meestal een indicatie van een onbalans in je rug en buikspieren. Dus deze moet je los van het fietsen trainen. Maar als je dat niet wilt/kunt, kun je ook een stuurpen nemen die wat steiler staat (je schrijft niet welke rise je huidige stuurpen heeft), echter met 50mm stuurpen zet dat niet veel zoden aan de dijk. Met zo'n korte stuurpen vraag ik me inderdaad af of je niet beter op een kleiner frame zou moeten rijden. Hoe ver staat je zadelpen uit het frame? Dit zou rond de 15-20cm moeten zijn bij de standaard instelling. Daarvoor zet je de trapper in de laagste stand (crank parallel aan de zitbuis), dan op de fiets zitten in normale houding met je hak op de trapper. Je knie moet lichtjes gebogen zijn. Voor technisch rijden moet het zadel iets lager, voor knallen op de weg iets hoger (1cm is ongeveer het bereik).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat is je lichaamslengte? van 21,5inch naar 19,5 en zelfs 18,5 is best een grote stap. Misschien handig om jezelf op te laten meten door een speciaalzaak. Want bij 21,5 inch ga ik ervan uit dat je boven de 1,90m bent en om dan een 18,5 inch frame te kopen lijkt mij niet verstandig.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren sinds een paar maand weer op de mtb gezeten.
Wel weer erg wennen dat gehobbel. :D
Heb de laatste maanden alleen maar op de racert gezeten.

Toch weer 65km op de teller gezet, dikke 24 gemiddeld.
Ging prima. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zonoskar schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:41:
Losse frames zijn meestal alleen de duurste van de fabrikant, frames van goedkopere fietsen zijn (normaal) niet los te krijgen. Rug pijn is meestal een indicatie van een onbalans in je rug en buikspieren. Dus deze moet je los van het fietsen trainen. Maar als je dat niet wilt/kunt, kun je ook een stuurpen nemen die wat steiler staat (je schrijft niet welke rise je huidige stuurpen heeft), echter met 50mm stuurpen zet dat niet veel zoden aan de dijk. Met zo'n korte stuurpen vraag ik me inderdaad af of je niet beter op een kleiner frame zou moeten rijden. Hoe ver staat je zadelpen uit het frame? Dit zou rond de 15-20cm moeten zijn bij de standaard instelling. Daarvoor zet je de trapper in de laagste stand (crank parallel aan de zitbuis), dan op de fiets zitten in normale houding met je hak op de trapper. Je knie moet lichtjes gebogen zijn. Voor technisch rijden moet het zadel iets lager, voor knallen op de weg iets hoger (1cm is ongeveer het bereik).
Centimeter of 20 ofzo in de hoogste stand, kan het nu alleen niet opmeten, de truukjes om op je (ongeveer) zadelhoogte te komen ken ik en voldoe ik ruwweg ook aan.
M'n stuurpen heeft geen grote rise inderdaad
Onbalans in de Rug en buikspieren is het probleem inderdaad echter krijg ik dat niet goed met fysiotherapie..
Wil ik bij technisch rijden geen rugklachten krijgen moet ik mijn zadel flink (lees centimeter of 4) lager zetten.
Verder ben ik iets meer dan 1 meter 90 geloof 1 meter 93 ofzo.

Opmeten heb ik toen ik m'n fiets kocht laten doen, kwam net aan op de 21.5 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Zo, net weer een bestelling gedaan om 200 euro over de balk te smijten: wielsetje plus wat zooi. Ik vond hem er wel mooi uitzien: http://cnc-bike.de/product_info.php?products_id=8881

Net zo zwaar als deore naaf + A319 velg zonder spaken, en 36 spaken dus mijn lompheid zal het wel overleven.

[ Voor 39% gewijzigd door MBV op 15-06-2010 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:13
Mijn eerste fiets, eindelijk:
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/7408/orea.jpg

FRAME: ORBEA MTB SPORT

VORK: SUNTOUR XCM HLO 100mm.

CRANKSET: PHAETON 150 24x34x42 W/PR

BALHOOFD: 1 1/8 AHAED BLACK

STUUR: STEEL MTB RAISED

VOORBOUW: ORBEA ALU BLACK MATT

SHIFTERS: SHIMANO ACERA

REMMEN: SHIMANO BRM-485 DISC

ACHTER DERAILLEUR: SHIMANO DEORE

VOOR DERAILLEUR: SHIMANO TX50

KETTING: SHIMANO Z8

WIELEN: HYPNO DP DISC 26 BLACK

PION: SRAM PG-830 11-32 8S

BAND: ORBEA MTB 26x1.95

PEDALEN: STEEL CAGE

ZADEL: MATCH LINE MTB
ZADELPEN: ORBEA OC – I

[ Voor 4% gewijzigd door Cum Grano Salis op 18-06-2010 00:03 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik moest mijn creatie even delen :P :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=f9nJlrFtBHU]
Cameratje van Ebay + 2GB SD kaartje (binnenkort even 8 of 16GB kopen) en wat plakband op mijn stuur geplakt. (hij staat iets te laag jaja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-07 14:45
En nou succes met fietsles ;). Wel een nette machine, gefeliciteerd ermee.
Schijfremmen wel eerst goed inremmen (keer of 30 vanuit 25-30km/h zal hard mogelijk remmen zonder te slippen), komt de remkracht en levensduur ten goede.
Waar gaan we je tegenkomen? Mocht het in het zuiden des lands zijn, ben je welkom.

[ Voor 19% gewijzigd door Ramon 73 op 18-06-2010 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Helaas, ik woon in het pittoreske Noord Holland, Haarlem.:P
Raden jullie eigenlijk van die wielrenschoentjes aan?<die je vastklikt>

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:23
thefabiman88 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:11:
Helaas, ik woon in het pittoreske Noord Holland, Haarlem.:P
Ja die raden we aan, vooral boomwortels etc kan je zonder klikpedalen heel snel van je trappers schieten.
Verder zijn er nog veel meer voordelen, maar ook een nadeel je zult moeten oefenen om zo snel mogelijk uit je pedalen te kunnen komen anders ga je nog wel een paar keer vallen.

Vergeet trouwens een helm en handschoenen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Handschoenen? Waar dienen die voor dan? Voorkomen van blaren/extra grip o.i.d.?

[ Voor 7% gewijzigd door Cum Grano Salis op 18-06-2010 08:33 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

extra grip en bescherming van je handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
thefabiman88 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:31:
Handschoenen? Waar dienen die voor dan? Voorkomen van blaren/extra grip o.i.d.?
Kun je beter je snot afvegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 19:10

blitzkrieg

Whoop Whoop!

maartend schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:38:
[...]

Kun je beter je snot afvegen
QFT, ik was mijn handschoenen laatst kwijt, en dat was hetgene waar ik het meest van baalde, dat ik mijn neus niet goed af kon vegen!

Ik heb ze trouwens weer gevonden, ze lagen in de kast waar ik al 2x gezocht had. 8)7

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Handschoenen raad ik ook aan ja, niets zo irritant als wonden op je handpalmen. Dat voel je bij alles dat je vastpakt :P Extra grip is ook erg fijn, vooral als het geregend heeft

en een helm? tja, dat lijkt me duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ondanks dat ik hier nog nooit heb gepost heb ik ook een mountainbike :)
ik bezit nu een Giant Boulder uit 2004, foto zoals ie er bij stond na aflevering door de LBS

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/diverse/IMG_0003.jpg

maar die gaat eruit want ik wil graag wat nieuws.

ik heb nu een Giant Talon 0 op het oog met de volgende specs:

Kleuren White
Frame New Giant AluxX aluminium, Fluid formed
Voorvork Rock Shox TORA SL 100mm Turnkey lockout
Demper Geen
Stuur Giant Connect, low rise 31.8
Stuurpen Giant Connect
Zadelpen Giant Connect, 375x30.9
Zadel Giant Cross Trail, D2
Pedalen Geen
Shifters Shimano Deore 27 speed
Voor derailleur Shimano Deore
Achter derailleur Shimano XT shadow
Remmen Giant Root hydraulic disc, White edition
Remhendels Giant Root, White edition
Cassette Shimano HG50 11-34
Ketting Shimano HG73
Crankset Shimano M521 44/32/22
Bottom Bracket Shimano Octalink
Velgen Alex DP17
Naven Shimano Alivio(M475)
Spaken Black stainless steel
Banden Maxxis Cross+Mark 2.0"

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhovenbikes.nl/images/MTB/talon0disc.jpg

naar ik verwacht lijkt me dit een waardige opvolger. :)
ik kom in de startpost helaas niet de Rock Shox TORA SL tegen, hoe is de kwaliteit van deze vork ten opzichte van de genoemde exemplaren?
aangezien ik de fiets ook voor normaal straatgebruik inzet is een goed slot dus ook onontbeerlijk, m'n huidige boulder heeft het beruchte SL7 slot van AXA, past een nieuw ringslot a la Axa defender op de Talon?
ik gebruik de fiets dus voor een combinatie van off en on road, met de boulder is me dit altijd goed bevallen.
ik ga momenteel met de boulder minder de natuur in dan ik zou willen, en dat is denk ik maar goed ook want anders had de fiets al niet meer geleefd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 18-06-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bramster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:43:
Handschoenen raad ik ook aan ja, niets zo irritant als wonden op je handpalmen. Dat voel je bij alles dat je vastpakt :P Extra grip is ook erg fijn, vooral als het geregend heeft

en een helm? tja, dat lijkt me duidelijk
http://www.mountainbike.n....php?f=15&t=64882&start=0

" @ Barra: Ik droeg een helm; Frans niet."

http://www.mountainbike.n...ic.php?p=1070681#p1070681

Samengevat: zet een helm op...Ook al lijkt het nutteloos...

http://www.mtbroutes.nl/i...48-gebruik-je-kop-helm-op
Een mountainbike voor voornamelijk straat gebruik? Zonde :'(
Qua sloten mag je wel minstens 2 x onderstaande aanschaffen. (of een Weissenfels )
http://www.slotenonline.n...elochain-810110-p-88.html
Ringsloten zien er leuk uit maar zijn totaal nutteloos. Fietsdieven dragen gerust de fiets naar een steegje waar zij het slot met een accu slijptol zullen doorslijpen.

[ Voor 26% gewijzigd door willy1986 op 18-06-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb ook weer geinvesteerd in mijn fiets, net een Fox 36 Talas R ontvangen voor 550 euro via ebay.fr. Helemaal nieuw en in de verpakking + pompje en shit. Ik blij, mijn RFX ook blij :) Alleen nu nog een PM->IS adapter scoren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 21-07 17:07
Very nice! Mooie deal tegen een mooi prijsje. Wat had je ook alweer eerst in je flux/rfx zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
willy1986 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:36:

[...]

Een mountainbike voor voornamelijk straat gebruik? Zonde :'(
Qua sloten mag je wel minstens 2 x onderstaande aanschaffen. (of een Weissenfels )
http://www.slotenonline.n...elochain-810110-p-88.html
Ringsloten zien er leuk uit maar zijn totaal nutteloos. Fietsdieven dragen gerust de fiets naar een steegje waar zij het slot met een accu slijptol zullen doorslijpen.
waarom is dat zonde? lijkt mij dat de fiets er niet onder te lijden heeft :?
de fiets gaat ook zeker gebruikt worden in de bossen, zoals ik al aangaf nodigt de Boulder daar niet voor uit, maar de Talon zal regelmatig ervoor gebruikt gaan worden, anders kocht ik immers wel gewoon een on-road fiets ;)
overigens gebruik ik een ringslot altijd icm. een insteekkabel, mijn fiets zet ik altijd ergens aan vast.
mocht ie dan alsnog gestolen worden biedt een goeie verzekering uitkomst ;)
zo'n los hangslot is natuurlijk veiligheid ten top, maar hoe ga ik die meenemen?

maar kan zo'n ringslot uberhaupt gemonteerd kan worden op het frame van de Talon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dnhelle schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:56:
Very nice! Mooie deal tegen een mooi prijsje. Wat had je ook alweer eerst in je flux/rfx zitten?
Ik heb er nu een RockShox Revelation dual-air in die ik naar 147mm heb laten tunen (top-out bumper ingekort). Best een fijne vork, maar meer veerweg is beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
shameete schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:14:
[...]
maar kan zo'n ringslot uberhaupt gemonteerd kan worden op het frame van de Talon?
Bij de mountainbikes die ik ken is het niet echt een mogelijkheid, sowieso passen een paar lekkere banden er al niet doorheen denk ik :P

maar dit is echt een vraag voor de winkel waar je de fiets gekocht hebt lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Bramster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:25:
[...]

Bij de mountainbikes die ik ken is het niet echt een mogelijkheid, sowieso passen een paar lekkere banden er al niet doorheen denk ik :P

maar dit is echt een vraag voor de winkel waar je de fiets gekocht hebt lijkt me
dat is wel zo, maar wellicht dat iemand hier mij dat zo kon vertellen ;)
de Talon is overigens nog niet gekocht, maar staat op dit moment bovenaan m'n verlanglijstje.
heb ook nog wat Koga's en Cube's op datzelfde lijstje staan, en wellicht dat iemand hier opspringt en een gouden tip geeft waar ik nog meer naar moet kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 17:31
thefabiman88 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:11:
Naast de klikschoenen, helm en handschoentjes die reeds zijn genoemd kan ik ook serieus een goede bril aanraden. Het behoort tot mijn vaste uitrusting, ik heb er één waarin ik andere glazen (of plastic zo u wilt) kan zetten, naar gelang de weersomstandigheden. Uiteraard houden donkere glazen zonlicht tegen, maar dat is slechts een van de voordelen. Een bril houdt namelijk ook modder, vliegen en takken uit je ogen. Kortom, een nuttige multitool, zeker als je vaak over bosrijke singletracks raast, waar laaghangende takken als een zweepslag in je gezicht kunnen aanvoelen. Ook als de zon niet schijnt heb ik dus een bril op, maar dan met gele of transparante glazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Bril is inderdaad ook verstandig!
bij mijn crash vorig jaar was mijn bril ook naar de klote, geen idee waardoor (hersenschudding, geheugenverlies ;)) maar ik had het vast niet in mijn ogen willen hebben :P

Ik heb zelf een bril met meekleurende glazen, ideaal! zeker op erg zonnige dagen als je veel bos in en bos uit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:53

Vos

AFCA

Steentjes houden ze ook tegen...heb in een afdaling over grindpad een keer een steentje vol op mijn bril gehad...wil niet weten wat er gebeurt was als ik niks droeg.

Echter draag ik lenzen en met bril kan dat eens leiden tot wat droge ogen. Schijnen brillen te zijn die meer lucht o.i.d. doorlaten, daar ga ik eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Weet niet of het tussen mijn oren zit, maar als ik handschoenen draag heb ik ook minder last van pijn aan mijn polsen. Daarnaast is een camelbak ook erg handig! Makkelijk drinken onder het biken en je hebt nog wat ruimte om tools/eten/sleutels/mobiel etc. mee te nemen. Je vraagt je waarschijnlijk af of dat wel makkelijk zit, maar ik merk nog niet meer dat ik het ding op mijn rug heb (zitten ook ventilatiekanalen onder).

Bram: die bril met die meekleurende glazen, welke is dat? Ik heb zelf een BBB Winner oid, kostte rond de €40 met 3 setjes glazen (geel, transparant & tegen de zon), meestal zet ik de zonneglazen erin omdat ik met de zon in m'n ogen wegfiets, maar op sommige plekken in het bos is het af en toe toch wel wat donker met die glazen...

[ Voor 28% gewijzigd door Sp33dFr34k op 18-06-2010 22:06 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Bramster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:20:
Bril is inderdaad ook verstandig!
bij mijn crash vorig jaar was mijn bril ook naar de klote, geen idee waardoor (hersenschudding, geheugenverlies ;)) maar ik had het vast niet in mijn ogen willen hebben :P

Ik heb zelf een bril met meekleurende glazen, ideaal! zeker op erg zonnige dagen als je veel bos in en bos uit gaat
Een bril kan ik ook zeker aanraden. Maar ik zou geen bril nemen met verwisselbare glazen. Het is verschikkelijk handig dat je maar één bril hoeft te kopen, en meerdere kleuren glazen kan gebruiken. Maar omdat je die glazen kan veranderen, wil dat zeggen dat -meestal de onderzijde- van zo'n glas bloot ligt.

Als je dan onderuit gaat, dan gebeurt dit met de bril:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/eiujar.jpg en dit met je gezicht... (opgelet voor de wat gevoeligere kijkertjes ;) )
15 draadjes om de vier sneden in m'n gezicht te herstellen 8)

Voor de rest rijd ik ook altijd mét bril. Handschoenen maar af en toe (hangt wat af van het parcours), maar wel altijd als het vriest uiteraard.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Sinds kort deze aangeschaft:
1e fiets (naja MTB dan ;)) en tot nu toe bevalt ie uitstekend!

Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/g/content/4579_8d2d40cd.jpg

Originele lijst:

Frame - Prophet (Maat L)
Fork - HeadShok Lefty Speed Carbon 110 DLR2 (instelbare rebound)
Rear Shock - Fox Float RP3 (instelbare rebound)
Crank - FSA V-Drive MegaExo, 22/32/44
Chain - Shimano HG-73
Rear Cogs - Sram PG-970, 11-34
Bottom Bracket - incl. w/ crank
Front Derailleur - Shimano XT
Shifters - Sram X-7 trigger
Handlebars - Cannondale Fire riser
Stem - Can nondale Holy HeadShok Si 25.4mm< br />Headset - Cannondale HeadShok Si
Bra keset - Avid Juicy 7 160mm
Brakelevers - Avid Juicy 7
Saddle - Cannondale 71 Black/White w/ Ti rails
Seat Post - Cannondale Fire Carbon
Colors - Lightning White (gloss) (WHT) / Blazer Blue (BLU)

Geupgrade met:
Lefty carbon demper
Easton carbon zaldel pen
Stuur carbon PRO mtb riser 20
velgen DT Swiss xr 4.2
Derrailleur achter Sram XO
Shimano dx pedallen
Zadel Selle Italia kevlar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Mooie aanwinst!
Alleen... het achterlichtje past er niet echt bij :)

Ook nette upgrades!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
.joeri. schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:47:
Mooie aanwinst!
Alleen... het achterlichtje past er niet echt bij :)

Ook nette upgrades!
Dankje :) En het achterlichtje is nog wel van Cannondale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
OMFG, eerste MTB

Dan ben je gelijk wel erg goed gegaan.

Gratz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@Noks: mooie aanwinst! Een hele goede instap MTB :P
.joeri. schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:56:
[...]

Een bril kan ik ook zeker aanraden. Maar ik zou geen bril nemen met verwisselbare glazen. Het is verschikkelijk handig dat je maar één bril hoeft te kopen, en meerdere kleuren glazen kan gebruiken. Maar omdat je die glazen kan veranderen, wil dat zeggen dat -meestal de onderzijde- van zo'n glas bloot ligt.

Als je dan onderuit gaat, dan gebeurt dit met de bril:
[afbeelding] en dit met je gezicht... (opgelet voor de wat gevoeligere kijkertjes ;) )
15 draadjes om de vier sneden in m'n gezicht te herstellen 8)

Voor de rest rijd ik ook altijd mét bril. Handschoenen maar af en toe (hangt wat af van het parcours), maar wel altijd als het vriest uiteraard.
Je hebt ook glazen met een randje :)
Ik heb zelf deze: http://cyclewear.eu/produ...3a8d2697953d3ae0b0f4c4021
En deze bevalt mij goed. Vaak rijd ik met de oranje glazen en 'savonds soms met de transparante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:04:

Bram: die bril met die meekleurende glazen, welke is dat? Ik heb zelf een BBB Winner oid, kostte rond de €40 met 3 setjes glazen (geel, transparant & tegen de zon), meestal zet ik de zonneglazen erin omdat ik met de zon in m'n ogen wegfiets, maar op sommige plekken in het bos is het af en toe toch wel wat donker met die glazen...
Ik heb de BBB Rapid PH
heb ik (dacht ik) 55 euro voor betaald, niet zo duur voor een bril met PH glazen

De bril die ik hiervoor had was ook met PH glazen, maar die was bruinig als het donker was. Deze BBB kleurt echt van helder naar donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

In het verleden heb ik al eens BBB brillen gehad, wat een drama zeg....
Slappe hap en ze roeste binnen no-time.

Heb een Rudy Project voor de racert, denk dat ik voor de mtb ook een bril ga halen.
Vind de Rudy Project brillen erg duurzaam, gebruik hem nu al 4 jaar.

Heb de Rydon
Afbeeldingslocatie: http://saratogaeyes.com/rudy_project_rydyon_2_3fx_y0fy_rydon.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 19-06-2010 11:58 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, ok... dat Ruby Project degelijker is geloof ik wel hoor, maar voor wat ik voor de BBB met photochromatic glazen heb betaald krijg je bij Ruby een instapmodelletje. Als ik zo snel even kijk zie ik wat betreft PH glazen de PH-red (21-50%) en de PH-grey (16-40%). Mijn BBB PH glas gaat was 17-85%
Ik weet het wel hoor...

en wat is er mis met dezelfde bril gebruiken op de mtb dan op de racefiets?

[ Voor 23% gewijzigd door Bramster op 19-06-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 00:34
Ik rijd momenteel nog met een MTB die ik +10 jaar geleden in de Makro gekocht heb voor 300€ (full suspension voor dat geld :P ).
Nu ben ik sinds een maand of 2 begonnen met wekelijks off-road te gaan met een maat van mij (40-50km) en mijn fiets voldoet hiervoor helemaal niet meer, alles begint te rammelen en kraken :+

Toevallig zag ik bij de fietsenmaker een Minerva Starlite staan. Afgeprijsd van 1400€ naar 850€.

Ik heb even zitten kijken naar die uitvoeringen (en daardoor hier terecht gekomen :) ).

Shimano XT en Suntour Axon is volgens de startpost wel degelijk materiaal.

Wat vinden jullie van de rest van deze fiets? Zijn geld waard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks Bram, ik zal me daarover eens gaan inlezen.

@Fire69: Er is een reden dat die bike is blijven staan. De afmontage is wel oke, op de vork (en wielen?) na. Een Suntour vork is niet echt iets waar je graag het bos mee ingaat. Als je serieus tochten van 40-50km doet zou ik je toch wat degelijkers aanraden. Voor €850 heb je ook geen degelijke fully, ik kan niet zien wat voor demper erin zit, maar zo te zien is het sjonnie niveau waarop je stuitert als een hobbelpaard (niet prettig). Als je van plan bent rond dat bedrag te gaan spenderen zou ik toch kijken naar een hardtail. Voor dat geld heb je daar een hele degelijke (evt. 2ehandse) hardtail voor met een degelijke afmontage inclusief vork.

Tip, kijk eens in het te koop gedeelte op mountainbike.nl/forum. Kun je je wellicht wat beter oriënteren.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook eens kijken bij Haibike en x-trail die hebben goedkope degelijk afgemonteerde fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:20:
Thanks Bram, ik zal me daarover eens gaan inlezen.

@Fire69: Er is een reden dat die bike is blijven staan. De afmontage is wel oke, op de vork (en wielen?) na. Een Suntour vork is niet echt iets waar je graag het bos mee ingaat. Als je serieus tochten van 40-50km doet zou ik je toch wat degelijkers aanraden. Voor €850 heb je ook geen degelijke fully, ik kan niet zien wat voor demper erin zit, maar zo te zien is het sjonnie niveau waarop je stuitert als een hobbelpaard (niet prettig). Als je van plan bent rond dat bedrag te gaan spenderen zou ik toch kijken naar een hardtail. Voor dat geld heb je daar een hele degelijke (evt. 2ehandse) hardtail voor met een degelijke afmontage inclusief vork.

Tip, kijk eens in het te koop gedeelte op mountainbike.nl/forum. Kun je je wellicht wat beter oriënteren.
Ik heb wel gezien dat de vork voorzien is van een hendel waarmee je kan kiezen tussen hard of zacht. Dat heeft de fiets van mijn maat ook en da's een Canyon (hij heeft me wijsgemaakt dat dat degelijk materiaal is? :) ) Misschien is dat dus een wat degelijkere uitvoering van Suntour (in de startpost staat dat Suntour Axon degelijk tot heel goed is? :? )

Het is ook geen full suspension voor 850€ natuurlijk aangezien hij normaal 1400 kost. :)
Demper is ook van Suntour, maar daarvan ken ik het model niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
De Axon is inderdaad wel een betere vork als de andere Suntours, die zijn echt slecht namelijk.
Ik moet zeggen dat ik wel erg weinig hoor over de Axon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
http://vimeo.com/12613031

Roger Rinderknecht gebruikt hem blijkbaar. En als ik zie dat die gast Europees kampioen is... :P

[edit]
http://www.bikeradar.com/...product/axon-rld-08-31622

Niet voor agressieve rijders, maar zo zou ik mezelf absoluut niet willen noemen :P

[ Voor 43% gewijzigd door Fire69 op 19-06-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Fire69.

Vraag je af of je in Nederland wel een fully nodig hebt. Ik ben van mening van niet en met mij veleb. En als je rond de 1000 uit wil geven aan een fully, dan zou ik voor een 2de-hands gaan op het mountainbike forum. Kun je nog een hele leuke cannondale voor scoren of een trek of iets dergelijx.

Ook op marktpklaats kun je ze voor rond de 900-1000 scoren er staat daar nu een mooie scalpel voor 950. En dan heb je een echte fully.
Of een Cannondale Optimo voor vraagprijs 850.

Ik zou het iig wel weten en die Minerva lekker laten gaan.

Nog een mening van het mountainbike forum ; 't Enige goede aan deze bike zijn de remmen, de derrie en 't crankstel. Voor de rest stellen de onderdelen niet veel voor. Suntour staat onderaan het laddertje. Kies eerder voor een RockShox of Fox als het om vering gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 20-06-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Fire69 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:12:
Ik rijd momenteel nog met een MTB die ik +10 jaar geleden in de Makro gekocht heb voor 300€ (full suspension voor dat geld :P ).

Toevallig zag ik bij de fietsenmaker een Minerva Starlite staan. Afgeprijsd van 1400€ naar 850€.
Zelfs fietssportief heeft geen fully's staan rond €850,-. En dat is in bikersland toch wel de leverancier met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Minerva ken ik nog wel van vroeger, heb er ooit eens naar gekeken toen ik mijn eerste mountainbike ging kopen (zal zo'n 18 jaar geleden zijn). Wat me opviel wat dat Minerva LOODZWAAR was, en dan echt alsof sommige framedelen massief waren. Daardoor toen bij Batavus uitgekomen (Nu B1).
SLX en XT zijn prima groepen, op kwaliteit van vergelijkbaar niveau. In XT worden iets lichtere materialen gebruikt waardoor het gewicht daalt en de prijs stijgt. Suntour onderdelen staan niet bovenaan de lijst met meest begeerde onderdelen (verre van), maar omdat er maar weinig mensen mee rijden, is er dus ook niet veel gebruikersinfo van te vinden. Try before you buy. En dat geldt ook voor de achterdemper, sluit me aan bij Sp33dfr34k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
maartend schreef op zondag 20 juni 2010 @ 07:59:
@Fire69.

Vraag je af of je in Nederland wel een fully nodig hebt. Ik ben van mening van niet en met mij veleb.
Ik ben Belg, hier is het minder plat dan bij jullie :P
En als je rond de 1000 uit wil geven aan een fully, dan zou ik voor een 2de-hands gaan op het mountainbike forum. Kun je nog een hele leuke cannondale voor scoren of een trek of iets dergelijx.

Ook op marktpklaats kun je ze voor rond de 900-1000 scoren er staat daar nu een mooie scalpel voor 950. En dan heb je een echte fully.
Of een Cannondale Optimo voor vraagprijs 850.

Ik zou het iig wel weten en die Minerva lekker laten gaan.
Mijn max. budget is 850€, maar dan wel uit te geven in een winkel, aangezien ik nog 250€ ecocheques heb van mijn werkgever.
Ik ben niet perse op zoek naar een fully hoor, het was maar omdat ik deze toevallig voor die prijs zag staan.
Afgaande op de prijs van 1400€ veronderstelde ik dat het geen slechte fiets zou geweest zijn. :)
Nog een mening van het mountainbike forum ; 't Enige goede aan deze bike zijn de remmen, de derrie en 't crankstel. Voor de rest stellen de onderdelen niet veel voor. Suntour staat onderaan het laddertje. Kies eerder voor een RockShox of Fox als het om vering gaat.
Ik passeer nog wel eens bij de fietsenwinkel om te kijken wat hij binnen heeft staan of zo :)
Ramon 73 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 08:09:
[...]

Zelfs fietssportief heeft geen fully's staan rond €850,-. En dat is in bikersland toch wel de leverancier met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Minerva ken ik nog wel van vroeger, heb er ooit eens naar gekeken toen ik mijn eerste mountainbike ging kopen (zal zo'n 18 jaar geleden zijn). Wat me opviel wat dat Minerva LOODZWAAR was, en dan echt alsof sommige framedelen massief waren. Daardoor toen bij Batavus uitgekomen (Nu B1).
SLX en XT zijn prima groepen, op kwaliteit van vergelijkbaar niveau. In XT worden iets lichtere materialen gebruikt waardoor het gewicht daalt en de prijs stijgt. Suntour onderdelen staan niet bovenaan de lijst met meest begeerde onderdelen (verre van), maar omdat er maar weinig mensen mee rijden, is er dus ook niet veel gebruikersinfo van te vinden. Try before you buy. En dat geldt ook voor de achterdemper, sluit me aan bij Sp33dfr34k.
Zoals al gezegd, hij kost eigenlijk geen 850€, maar 1400€. :)
Ok, op fietssportief staan er blijkbaar voor die prijs ook geen fully's, maar als ik zie dat mijn oude fiets van 300€ (dat ook een fully is, maar niet vergelijkbaar natuurlijk :) ) tot hiertoe wel volstaan heeft, kan ik me voorstellen dat ik met een fiets die eigelijk 1400€ kost misschien ook wel zal toekomen voorlopig.

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje raar dat je mij nu Minerva afraadt omdat je 18 JAAR GELEDEN vond dat ze loodzwaar waren? :?

Maar je hebt wel gelijk over het try before you buy natuurlijk. Dus dat ben ik zeker van plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Fire69 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:20:

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje raar dat je mij nu Minerva afraadt omdat je 18 JAAR GELEDEN vond dat ze loodzwaar waren? :?

Maar je hebt wel gelijk over het try before you buy natuurlijk. Dus dat ben ik zeker van plan. :)
Nou, de fietsenboer hier vlak over de grens (woon zelf in Maastricht, 2km van de Be grens) verkocht ze destijds. Hij vertelde dat Minerva al een heel oud merk was en veel ervaring had in fietsenbouwen en ontwerpen. Daarom kan ik me niet echt voorstellen dat ze nu ineens heel licht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die prijs van 1400 euro is waarschijnlijk gewoon de adviesprijs. Je moet je niet blind staren op van/voor aanbiedingen, je denkt al heel snel dat je iets goedkoop krijgt. Minerva is een fietsenbouwer die budget fietsen maakt en 1 of 2 high-end fietsen met een ingekocht carbon frame. Het is wel wat anders dan een Cube of Redbull, maar ik schaar ze in dezelfde categorie. Budget, maar wel waar voor je geld.

Over die Minerva weet ik niet veel, alleen dat de demper en vork van Suntour komen. Niet veel mis mee, maar het kan zoveel beter. Voor 850 zou ik kijken naar een hardtail met Rockshox vork, minimaal een Reba ofzo. Een Tora kan nog net, maar een Dart zou ik overslaan. Ook niet teveel blindstaren op de groep. Dat zijn allemaal onderdelen van rond de 50 euro, dus als ze versleten zijn kost het niet de wereld om te vervangen. Een XT shifter/derailleur schakelt net zo goed als een deore, maar gaat langer mee. XT cranks zijn net zo goed als deore, maar lichter. Enzovoorts. Een vork die in een fiets zit is altijd een OEM versie, die zijn flink goedkoper dan een aftermarket vork, dus als je later je vork wilt vervangen is dat veel duurder dan de meerprijs die je orgineel betaald zou hebben.

Iets anders: waarom hebben we industrie standaarden? Zodat je spullen kunt kopen en er van uit kunt gaan dat het past, toch? Nou, niet dus. Ik probeer een Fox 36 Talas, een Chris King ISO disc naaf en een Hope floating schijf te monteren, maar het hele zaakje loopt vast, de schijf komt tegen de postmount nok van de vork (en niet een beetje, het zit muurvast). Grr, kan ik weer een stuk van de vork vijlen.

/edit: Hej, 2000ste post. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 18:26
Ben laatst over de kop geslagen met mijn MTB, gelukkig hellm op, alleen zit er nu een slag in het voorwiel (en een duinpol :)).
Aangezien dit een reserve fiets is, die ik wel graag gefixt wil hebben, ben ik op zoek naar een goedkoop voorwiel.
Heb al gezocht maar vind alles aardig aan de prijs, zeker voor een reserve fiets.

Iemand die toevallig een goedkoop adresje weet?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
zonoskar schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:38:

Iets anders: waarom hebben we industrie standaarden? Zodat je spullen kunt kopen en er van uit kunt gaan dat het past, toch? Nou, niet dus. Ik probeer een Fox 36 Talas, een Chris King ISO disc naaf en een Hope floating schijf te monteren, maar het hele zaakje loopt vast, de schijf komt tegen de postmount nok van de vork (en niet een beetje, het zit muurvast). Grr, kan ik weer een stuk van de vork vijlen.
Bekend euvel met CK-naven, denk bijvoorbeeld aan de speciale lockring die je nodig hebt voor de cassettes.

Ook Hope blijft hier niet van verschoond: De adapters zijn allemaal zó specifiek, daar wordt je niet goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Driek schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:55:
Ben laatst over de kop geslagen met mijn MTB, gelukkig hellm op, alleen zit er nu een slag in het voorwiel (en een duinpol :)).
Aangezien dit een reserve fiets is, die ik wel graag gefixt wil hebben, ben ik op zoek naar een goedkoop voorwiel.
Heb al gezocht maar vind alles aardig aan de prijs, zeker voor een reserve fiets.

Ik weet niet wat jouw gedachte is van goedkoop, maar hier staan al 3 wielsetjes van €100 of minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Driek schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:55:

Als het een velgremsetje mag zijn, dan heb ik nog wel een leuke set staan. Rigida velgen, 3T voornaaf en XT achternaaf. Geen cassette. PM maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@driek: mountainbike.nl, heel veel mensen upgraden naar en setje met schijven. Verder kan je eens op de bekende duitse sites kijken, voor 150 euro heb je een schijfrem-geschikt setje. Ik zou zelf voor minimaal SLX gaan (als het nieuw wordt), weinig verschil in prijs en je krijgt er betere lagers voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nou, sinds m'n laatste post is het er allemaal niet makkelijker op geworden, waar is de tijd dat je gewoon de lbs binnenstapte en met een fiets weer buiten stond... :P

naast de Giant Talon0 heb ik nog 3 andere modellen gezien, namelijk de Trek 6300 2010:

Afbeeldingslocatie: http://www.wimdevosfietsen.nl/plaatje/mid_TK10_6300DE_1032610B_510.jpg
speclijst:
Voorvering RockShox Tora SL w/coil spring, preload, rebound, TurnKey lockout, alloy steerer, 100mm
Wielen Shimano M475-L hubs; Bontrager Ranger rims
Banden Bontrager Jones XR, 26x2.25" front, 26x2.20" rear
Versnellingshendel Shimano Deore
Voorderailleur Shimano Deore
Achterderailleur Shimano Deore XT Shadow
Crank Shimano M442 44/32/22
Cassette SRAM PG950 11-34, 9 speed
Pedalen Wellgo alloy platform
Zadel Bontrager Race
Zadelpen Bontrager SSR, 31.6mm, 20mm offset
Stuur Bontrager Approved Riser, 25mm rise
Stuurpen Bontrager SSR, 10 degree
Balhoofdset VP-A42E, 1-1/8" semi-integrated, sealed
Remmen Avid Juicy 3, hydraulic disc

en omdat ik twijfel om het crankstel meteen een upgrade te geven naar de SLX komt prijstechnisch de 6500 ook aardig in de buurt, plus dat die nog wat beter is afgemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.ae7.co.uk/userimages/Trek6500.jpg
Voorvering RockShox Recon SL Solo Air w/air spring, rebound, TurnKey lockout, alloy steerer, 100mm
Wielen Shimano M495-L centerlock hubs; Bontrager Ranger rims
Versnellingshendel Shimano Deore
VoorderailleurShimano Deore
Crank Shimano SLX 44/32/22
Pedalen Wellgo alloy platform
Zadel Bontrager Race
Zadelpen Bontrager Race Lite, 31.6mm, 5mm offset
Stuur Bontrager Race Lite, 25mm rise
Stuurpen Bontrager Race Lite, 7 degree
Remmen Shimano 575, hydraulic disc

ook vind ik de Cube LTD pro 2010 een mooie fiets die degelijk is afgemonteerd, ben persoonlijk erg gecharmeerd van matzwart, maar die decals schreeuwen wel erg hard....
Afbeeldingslocatie: http://www.trekkingrad-shop.de/images/products/221797_cube_ltd_pro_black_anodized_2010_1.jpg
Frame: Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-Geometry
Fork: Manitou Minute LTD 100mm, Air Assist, Remote-Lockout
Headset: FSA No.10 semi-integrated
Stem: Easton EA30 Oversized
Handlebar: Easton EA30 Lowriser Oversized
Rear Derailleur: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Front Derailleur: Shimano SLX FD-M660, Top Swing, 34.9mm
Shifters: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus, 9-speed
Brakes: Hayes Stroker Ryde hydr. Discbrake (180/160mm)
Crank: Shimano FC-M442 Octalink, 44x32x22, 175mm, Shimano BB-ES25
Cassette: Shimano CS-HG50 11-32, 9-speed
Chain: Shimano CN-HG53 108 links
Rims: RFR ZX24
Hubs: Shimano Disc M525
Tyres: Schwalbe Racing Ralph Performance 2.25
Pedals: Fasten Alu
Saddle: Selle Italia Q-Blk
Seat Post: Easton EA30 31.6mm

aanstaand weekend maar eens uitgebreidt gaan testrijden, tot nu toe alleen nog maar op de Talon0 gereden en dat fietste al subliem in vergelijking met m'n oude boulder '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iemand ervaring met Shimano WH-MT15 wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Vandaag wilde ik een bidonhouder op mijn mountainbike schroeven, blijkt een van de schroefjes lam te zijn(inbus). Iemand enig idee hoe ik deze eruit kan krijgen?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:17
gaatje in boren en dan met een passend element uit een bouten verwijderingssetje de afgebroken bout verwijderen. Dit is een conisch toelopend in het boorgaatje te draaien ding. Zie hier de bolt extractor set:

http://www.gedore.de/en/p...]=28362,56793,56831,56835

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Spijker (ofzo) vastlijmen aan het boutje kan ook wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Lijmen?

Dan zou ik lassen of solderen, maar ja dat is weer gevaarlijk i.v.m. lakbeschadiging e.d.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Als je goeie lijm hebt, en het vaste schroefje/boutje zit niet AL te vast, dan wil het wel eens werken. (2 keer gelukt bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Ik hou het bij mijn bouten verwijderingssetje.

Heeft me ook ettelijk keren een vervelend afgebroken bout(je) verwijderd. Bij fiets, auto enz.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Langs verkoper geweest, slijptol overdwars erop en met schroevendraaier kapotgemaakt.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 18:26
willy1986 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:50:
@Noks: mooie aanwinst! Een hele goede instap MTB :P

[...]

Je hebt ook glazen met een randje :)
Ik heb zelf deze: http://cyclewear.eu/produ...3a8d2697953d3ae0b0f4c4021
En deze bevalt mij goed. Vaak rijd ik met de oranje glazen en 'savonds soms met de transparante.
@ willy

Is de bril ook geschikt voor een wat breder hoofd?
Heb nl nogal een brede kop waardoor brillen vaak te smal zijn.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb een racefiets gekocht, sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Bramster schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:46:
Daar is niets mis mee! Pics/specs!

* FMS dekt zichzelf alvast in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Kijk aan!
Helpt enorm met de conditie en de trapcadans op de mtb, heb ik al mogen ondervinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dat hoeft geen probleem te zijn... :+

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Martyn Ashton - Amazing Road Bike Stunt Riding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

sterke wielset :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb hem vooral gekocht voor woon-werk (nouja, afstudeerstage :+) verkeer. 36km per dag.
Het is een Empella, ik gok een op maat gemaakte, geen type naam verder, beetje aparte maten maar het past mijn perfect, heb er een paar geprobeerd en deze voelde gelijk goed.

even linkjes aangezien het geen racefiets topic is:
http://farm2.static.flick...29960298_e3775c0982_z.jpg
http://farm2.static.flick...30146352_32ea195e00_z.jpg
http://farm2.static.flick...30147578_a9dc32e66e_z.jpg
http://farm2.static.flick...30159858_324f559891_z.jpg
http://farm2.static.flick...30160148_9f9aa96718_z.jpg

De zadelbuis is 62cm, bovenbuis is 56cm de wielbasis is 97cm
als ik even zo lees op het internet is dat een vrij aparte combinatie, korte wielbasis voor zo'n hoog frame. Maar hoe dan ook, ik zit er goed op :)

Lak is niet zo geweldig en de zadelpen zit erg vast (maar dat komt wel goed). Verder draait alles heerlijk en schakelt het super, iets dat ik totaal niet verwachtte van dit oude spul. Afmontage is helemaal Shimano Exage en de velgen zijn Wolber GTA2's. Het is blijkbaar een fiets gebouwd om echt wedstrijden mee te rijden, aangezien er een oogje op zit voor een startnummer plaatje.

Net ook nog even gemailed met Empella, het frame is waarschijnlijk 20 jaar oud en de buizen zijn Columbus Cromor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 09-07 15:06
Vraagje voor de experts.
Ik heb momenteel een Trek 7100 FX. Valt in de categorie hybride meen ik. Gekocht voor woon-/werkverkeer, en daar bevalt hij ook prima voor.
Nu vind ik het ook leuk om af en toe een stuk te fietsen, meestal een kilometer of 30. Dat is vooral over asfalt, maar af en toe een bospad pakken blijft ook erg leuk. Alleen is deze fiets daar niet echt geschikt voor. Ik denk vooral te zwaar te zijn voor de dunne bandjes. Heb het afgelopen jaar al 3x een spaak gebroken.

Ik overweeg daarom nu om een mountainbike aan te schaffen, die zouden wat meer moeten kunnen hebben. Maar in hoeverre zijn deze ongeschikt voor bovenstaande asfalt-tochtjes?
De lokale fietsenhandel heeft momenteel een Merida en Trek staan, 2de hands, voor €450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Je zou ook kunnen beginnen met wat dikkere banden erop leggen, dat vangt de klappen al een stuk beter op. Ik gok dat er nu standaard 28 x 1 5/8 x 1 3/8 bandjes op zitten? Als het een crosshybride is moet hij veel bredere banden kunnen hebben.

En spaken breken niet door te zware belasting, maar door een slecht gespaakt wiel, heb ik me laten vertellen. Heb je een goede fietsenmaker al eens je spaken na laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Wat bredere banden erop en als je offroad gaat er wat lucht uit laten. Op de weg zo hard mogelijk oppompen. En die velgen inderdaad eens laten nakijken door iemand die er wat vanaf weet. Ook nog een velg met 36 spaken, dat moet toch echt stevig genoeg zijn als die goed gespaakt is hoor.

en tja, in hoeverre is een mtb ongeschikt voor asfast tochtjes? tja... het kan wel hoor maar ik zou dan wel kijken voor een vork met een lockout en een setje slicks voor erbij.

Moet wel zeggen dat erg smalle, hard opgepompte bandjes wel erg lekker rollen over het asfalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Als ik het goed lees wil hij op tochten van 30 km over asfalt een klein stukje een bospaadje pakken. Ik denk dat ze daar crosshybrides voor hebben uitgevonden ;)

Gisteren op weg naar huis zelf ook even gedaan trouwens, kan prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 17:31
MTB over het asfalt kan prima, maar of het wenselijk is ligt ook een beetje aan je doel.
Als je gewoon fijn een stukje ontspannen wil trappen kun je beter geen MTB nemen. Die heeft standaard toch wel een hoop weerstand. Wil je echter wat km's in de benen en maakt het niet uit of je efficient fietst, kun je uiteraard prima met een MTB af.

Zo heb ik laatst de toerversie van de Giro d'Italia Amsterdam gefietst op mijn MTB. Dat was 100km over het asfalt. Wel een stuk comfortabeler dan met een wegfiets qua vering (toch wel een boel steentjes, gaten etc op de weg) en ook had ik geen last van lekke banden, terwijl je letterlijk elke 1 a 2 km wel iemand met een racert langs de kant zag plakken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@DJTimo, je kan ook prima 'slicks' onder je mtb monteren.
Dan rolt het allemaal nog even iets beter.

Mijn Bianchi is totaal niet onconfortabel, fiets er liever mee op de weg dan mn mtb. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:55:
[...]

Kijk aan!
Helpt enorm met de conditie en de trapcadans op de mtb, heb ik al mogen ondervinden...
Sja als je het doet zoals jouw op de mtb, wielren snelheid op de mtb, dan sja... :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
DJTimo schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:53:
MTB over het asfalt kan prima, maar of het wenselijk is ligt ook een beetje aan je doel.
Als je gewoon fijn een stukje ontspannen wil trappen kun je beter geen MTB nemen. Die heeft standaard toch wel een hoop weerstand. Wil je echter wat km's in de benen en maakt het niet uit of je efficient fietst, kun je uiteraard prima met een MTB af.
De stukjes fietsen zijn sportief bedoeld, voor mijn gezondheid en conditie. Ontspannen hoeft dus niet, enig comfort wel :) Woon-/werk verkeer is net een kilometer of 2, dus dat is niet echt van invloed op mijn keuze.

Het is dus wel veel asfalt wat we doen, maar ook wel stukken door het bos en overige hobbelige zandpaden.

Als ik een beetje google op crosshybrides kom ik toch wel veel fietsen tegen die op mijn huidige lijken. Heb ook een geveerde voorvork (geen lockout). Wat is het verschil tussen een crosshybride en een 'normale' hybride? Alleen het type banden?
Zouden er bredere banden op mijn huidige velgen kunnen, of ga je dan automatisch ook naar bredere velgen?
Mijn huidige banden zijn net zo breed als de velg en lopen dan rond af.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 25-06-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
dat past prima :) Wel even checken bij je achtervork dat het niet aan gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:53:
[...]

Sja als je het doet zoals jouw op de mtb, wielren snelheid op de mtb, dan sja... :+
Hee, ook hier?
Jij gaat niet meer fietsen, of wat doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Decathlon staat stil, ik zit stil, mijn conditie is :w en mijn onderrug zit nog steeds vast, knieën gaat wel nu.
Kortom, nee ik fiets niet meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Joperdejopie! ;w

Op de weg trainen met een mtb gaat toch ook prima? Niet mijn favoriete bezigheid, maar toch, het kan prima als je niet op zo'n iele dunbander wil rondcrossen. Heb een tijdje geleden een 42km gemaakt met een constante snelheid van tussen de 30-35 km/h (deels bij iemand in het wiel), en dat ging opzich prima met 2.25 FF'jes. Als ik alleen ben houd ik meestal tegen de 30 aan op de weg, opwarmrondje langs de maas en dan de bossen in, zijn je benen meteen lekker warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afgelopen weken verschillende routes gedaan van mtbroutes.nl, net terug van de St. Oedenrode route, 33km. Prachtige route, mooi gebied. Niet bepaald heuvelachtig maar wel ontieglijk veel bochtenwerk in de bossen :D

Vorige week de Zeddam route gedaan 25km. My god, wat is die zwaar zeg voor iemand met 0,0 conditie en weinig mtb ervaring. Die klimmetjes zijn verrektes stijl, in het lichtste verzet haal ik ze nog niet allemaal. Ben kapot als ik boven ben! :D De afdalingen zijn wel mooie beloningen trouwens :)

Duidelijk nog veel te oefenen dus...morgen ga ik de rode route in Nijmegen rijden, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Yess, gisteren m'n nieuwe MTB opgehaald _/-\o_

het is de mat blauw/witte Trek 6500 geworden :)
crappy phone pics.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/1adc016c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/88ce5bf6.jpg

Specs:
Voorvering RockShox Recon SL Solo Air w/air spring, rebound, TurnKey lockout, alloy steerer, 100mm
Wielen Shimano M495-L centerlock hubs; Bontrager Ranger rims
VersnellingshendelShimano Deore
VoorderailleurShimano Deore
Crank Shimano SLX 44/32/22
Pedalen Wellgo alloy platform (rommel dus)
Zadel Bontrager Race
Zadelpen Bontrager Race Lite, 31.6mm, 5mm offset
Stuur Bontrager Race Lite, 25mm rise
Stuurpen Bontrager Race Lite, 7 degree
Remmen Shimano 575, hydraulic disc

ik moet alleen nog een demperpomp op de kop zien te tikken, prijzig geintje :(
SPD pedalen, bidonhouders, lizard skin en degelijk Abus **slot zijn inmiddels al wel besteld :)
kazuka schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:06:
Afgelopen weken verschillende routes gedaan van mtbroutes.nl, net terug van de St. Oedenrode route, 33km. Prachtige route, mooi gebied. Niet bepaald heuvelachtig maar wel ontieglijk veel bochtenwerk in de bossen :D

Vorige week de Zeddam route gedaan 25km. My god, wat is die zwaar zeg voor iemand met 0,0 conditie en weinig mtb ervaring. Die klimmetjes zijn verrektes stijl, in het lichtste verzet haal ik ze nog niet allemaal. Ben kapot als ik boven ben! :D De afdalingen zijn wel mooie beloningen trouwens :)

Duidelijk nog veel te oefenen dus...morgen ga ik de rode route in Nijmegen rijden, ben benieuwd.
die wil ik ook nog eens gaan fietsen, m'n conditie is echter ook nog niet wat het geweest is, dus die gaan we hier in de buurt maar 's opvijzelen.
morgen staat er een route op stapel die loopt vanaf Rotterdam via Barendrecht naar Heijenoord(tunnel) en dan via Klaaswaal naar oud- en nieuw- beijerland en dan weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mooi fietske, hoe bevalt ie?

Wat me opvalt, je zadel staat nogal laag..? En de remleiding kun je beter effe binnendoor de vorkpoot loodsen, ziet mooier uit en dan blijft ie nergens achter hangen. Bidonhouder wilde ik ook zeggen (eentje kopen die er meer bij past, deze valt wat uit de toon), maar die had je al besteld zag ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie fiets idd!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:25:
Joperdejopie! ;w

Op de weg trainen met een mtb gaat toch ook prima? Niet mijn favoriete bezigheid, maar toch, het kan prima als je niet op zo'n iele dunbander wil rondcrossen. Heb een tijdje geleden een 42km gemaakt met een constante snelheid van tussen de 30-35 km/h (deels bij iemand in het wiel), en dat ging opzich prima met 2.25 FF'jes. Als ik alleen ben houd ik meestal tegen de 30 aan op de weg, opwarmrondje langs de maas en dan de bossen in, zijn je benen meteen lekker warm :)
Bospaadjes en leuke heuveltjes zijn juist zo leuk. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:18:
Mooi fietske, hoe bevalt ie?

Wat me opvalt, je zadel staat nogal laag..? En de remleiding kun je beter effe binnendoor de vorkpoot loodsen, ziet mooier uit en dan blijft ie nergens achter hangen. Bidonhouder wilde ik ook zeggen (eentje kopen die er meer bij past, deze valt wat uit de toon), maar die had je al besteld zag ik :)
Bevalt prima, de eerste 30 kilometers zitten er inmiddels op, geen centje pijn.
wat een verschil met m'n 6 jaar oude Boulder :P

Zadel staat normaal veel hoger. Echter moest m in de auto kwijt en had m nog niet afgesteld bij het nemen van de foto.
Remleiding is een goeie tip, ga ik van de week eventjes doen.

Begrijp alleen het hele afsteltraject van de Recon niet, lucht bijvullen snap ik, maar er zit aan de onderkant van de rechterkant ook nog een soort van afstelschroef. Moet daar maar s goed voor gaan zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 26-06-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
MBV schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:20:
dat past prima :) Wel even checken bij je achtervork dat het niet aan gaat lopen.
Vandaag even mee bij de fietsenboer geweest, maar volgens hem ligt er al het breedst mogelijke op (32mm).

Hij heeft momenteel twee 2dehands mountainbikes staan. Een mat-zwarte hardtail Merida met RockShock voordemping en hydraulische velgremmen. En een zwarte hardtail Trek met een -- volgens hem -- mindere voordemper. Beide met Deore overbrenging. Beide voor €450.
Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de Merida (volgens mij een Matt Sports 700). Als ik mijn huidige Trek 7100FX voor een leuke prijs van de hand weet te doen lijkt het me een erg interessante deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
apart, meestal kan je wel iets breders leggen op een cross-hybride.

Mountainbikes: voorvork is erg belangrijk, en een erg duur onderdeel van je fiets. Bij zo'n merida waarschijnlijk duurder dan het frame zelf ;) Wat voor RockShox zt er op die merida, en wat zit er op die trek? Een RockShox J3 of Dart zou ik nou niet direct een pluspunt vinden namelijk ;)

Vandaag de halve dag bezig geweest met het ontluchten van mijn remmen. Echt alles zat tegen wat dat betreft: wel 10x het slangetje van het nippeltje af laten schieten, was ik bijna klaar, moest ik weer opnieuw beginnen :( En halverwege natuurlijk nieuwe dot-fluid mogen halen (fietsenmaker was verder weg dan de automaterialen-zaak O-)). Bij deze het besluit genomen dat de ontluchtingsset niet mee gaat op vakantie: dan maar in mijn beste Duits uitleggen wat er aan de hand is, mag de LBS het uitzoeken. Mooi excuus om een DH-bak te huren :Y)

Over vakantie gesproken: iemand nog tips voor een plek om een paar dagen te blijven hangen op weg van Merano naar Nederland, ergens in west-oostenrijk?

[ Voor 49% gewijzigd door MBV op 26-06-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
shameete schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:55:

die wil ik ook nog eens gaan fietsen, m'n conditie is echter ook nog niet wat het geweest is, dus die gaan we hier in de buurt maar 's opvijzelen.
morgen staat er een route op stapel die loopt vanaf Rotterdam via Barendrecht naar Heijenoord(tunnel) en dan via Klaaswaal naar oud- en nieuw- beijerland en dan weer terug.
so, die route zit er ook weer op, was wel ff aanpoten zeg, ondanks dat het eigenlijk alleen asfalt was.
vooral de klim in de Heijenoordtunnel was een beproeving...

route liep iets anders na de tunnel, via Puttershoek en 's-Gravendeel door de kiltunnel weer terug via Dordt en Zwijndrecht om uiteindelijk weer in rotterdam te belanden.
was overigens ook voor het eerst dat ik Runkeeper geprobeerd heb, erg grappig om thuis de route nog eens te analyseren en te zien hoe of wat.

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/route_01.jpg

weertje was opzich wel goed, misschien iets te warm maar lekker weinig wind en een lekker zonnetje maakt het tot een geslaagde ochtend :)

[ Voor 20% gewijzigd door Shanquish op 28-06-2010 09:03 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.