Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 134 Laatste
Acties:
  • 592.827 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@shameete: jouw vork kan je door je LBS op laten pompen op het juiste gewicht. Stukje service dat er in mijn ogen gewoon bijhoort bij aankoop. Als je vork eenmaal op druk is hoef je hem later niet meer bij te pompen. Check het gewicht/psi tabel op de vork van je fiets. Het stelschroefje onder je rechter voet van de vork is voor de rebound. Haasje is snel terugveren en schildpadje wil zeggen dat hij vertraagd terugveert. Draai het schroefje eens helemaal naar het schildpadje en geef de vork daarna eens een flinke dreun... Je snapt wat het schroefje dan voor effect heeft op de terugslag bij een hobbel.

Remmen ontluchten is inderdaad een tijdrovend en geduldig klusje. DOT4 Donax YB remolie van de Shell vloeit erg goed en gaat goed samen met Formula remolie. Kost 11 euro voor 0,5L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38
Hoeveel verschil zit er dan tussen goede en slechte DOT4-vloeistof? Ik had verwacht dat de standaarden al goed genoeg gespecificeerd zijn dat er weinig verschil over is. Als je Dot4 in je auto gooit, mag je toch ook verwachten dat hij remt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik merk geen verschil met de Formula remolie en die van de Shell. Ik heb voor de Shell remolie gekozen na wat naslagwerk op diverse fora. Schijnt dat andere merk/type remolie niet goed samengaan en/of rubbers aantasten...bangmakerij of een feit; ik weet het niet. Afgelopen vrijdag route bij Oosterbeek gefietst en de remolie werkte prima en ik heb nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37
willy1986 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:25:
Check het gewicht/psi tabel op de vork van je fiets.
mwa, daar klopt ook geen zak van. Als ik mijn Pike oppomp volgens dat tabelletje gebruik ik nog geen 100mm van de 140mm die mijn vork kan, veeeeel te hard dus.
Voor mijn gewicht zou ik het 150/150 in moeten hebben, er zit nu 100/90 in. Dan gebruik ik mooi de travel die ik beschikbaar heb, en erg soepel (maar zonder dat het als een gek gaan pompen). Mijn lockout heb ik zo afgesteld dat die 'half" locked. Dit gebruik ik voor de wat vlakkere paden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
willy1986 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:25:
@shameete: jouw vork kan je door je LBS op laten pompen op het juiste gewicht. Stukje service dat er in mijn ogen gewoon bijhoort bij aankoop. Als je vork eenmaal op druk is hoef je hem later niet meer bij te pompen. Check het gewicht/psi tabel op de vork van je fiets. Het stelschroefje onder je rechter voet van de vork is voor de rebound. Haasje is snel terugveren en schildpadje wil zeggen dat hij vertraagd terugveert. Draai het schroefje eens helemaal naar het schildpadje en geef de vork daarna eens een flinke dreun... Je snapt wat het schroefje dan voor effect heeft op de terugslag bij een hobbel.
ik ga van de week ook even terug naar de lbs, ik vind namelijk ook het stuur te breed.
eens even kijken wat ie daarmee kan.
maar loopt zo'n vork niet langzaam leeg net zoals een band dat doet? ik vind het niet erg om een pomp te kopen maar als 't maar eenmalig gebruik dan is dat van de zotte natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
het zou een heeeel beetje kunnen leeglopen... maar sowieso is het wel handig om een pompje te hebben, beetje experimenteren met druk kan geen kwaad :)

Als ik op ruiger terrein ga rijden doe ik er iets meer druk in, zodat ik, ongeacht het terrein, wel de volle travel gebruik.

Hoe breed is je stuur nu? Breed stuur is juist erg goed voor de controle die het geeft. Als je het toch echt te breed vind zodat het niet comfortabel zit zou je gewoon je shifters, remhendels en handvaten naar binnen kunnen schuiven om te proberen, de boel doorzagen is helaas wat moeilijk om terug te draaien ;)

Zelf heb ik stuur van 680 breed trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
zagen begin ik liever niet aan ;) dan koop ik liever een ander stuurtje.
kost wel wat natuurlijk, maar ik zet niet graag ergens de zaag in.

heb zojuist m'n stuur eens opgemeten, die is van punt naar punt 680mm...

EDIT: of de LBS laat ik 'm zagen natuurlijk, die is daar wellicht wat secuurder in.

[ Voor 47% gewijzigd door Shanquish op 28-06-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-07 14:45
shameete schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:03:

EDIT: of de LBS laat ik 'm zagen natuurlijk, die is daar wellicht wat secuurder in.
Pijpsnijdertje doet het klusje perfect d:)b

Afbeeldingslocatie: http://opmaat-eduware.nl/uploadmap/gereedschap_niveau_5_vergelijken_1/pijpsnijder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

'K heb een Giant Terrago met Shimano groep afwerking en magura remmen, echter is het een oudje :D

Wat kan ik het best aanpassen om zo smooth mogelijk te rijden? De bedoeling is om hem als crosshybride te gebruiken voor op de weg! Versnellingen en remmen doen het prima, alleen twijfel ik aan de naven etc...

Ook zou ik willen weten of het nut heeft om een setje wielen te kopen met dunne bandjes (kan dit voor <150?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
shameete schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:03:
zagen begin ik liever niet aan ;) dan koop ik liever een ander stuurtje.
kost wel wat natuurlijk, maar ik zet niet graag ergens de zaag in.

heb zojuist m'n stuur eens opgemeten, die is van punt naar punt 680mm...

Mijn stuur (Easton EA30 Lowriser Oversized) is 64 cm breed. Door de bar-ends zitten de handvaten nog iets dichter op elkaar (57 cm) Terwijl ik wel iets breder zou willen rijden. Vooral meer ruimte voor afmontage zou erg prettig zijn. :) Door de rise zitten er 2 knikken in het stuur waardoor ik het schakel/rem materiaal, belletje en pop lock systeem niet verder naar binnen kan zetten. Hierdoor zitten mijn remgrepen terhoogt van mijn middelvinger/ringvinger.
Is het misschien een idee om mijn stuur te ruilen met de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

charrel

Cortisol4life..

Zo, net een setje american classic 26 mtb wiel setje besteld voor in de cube stereo. Eindelijk een paar echt knappe velgen die de fiets compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 00:01
Vandaag eerste ritje van 30km gedaan met de nieuwe fiets. Alles perfect, hoewel het bloedheet was, tot de laatste km, platgereden. :(

Gebruiken jullie een bepaald merk/type van binnenbanden, of kan ik gewoon bij de LBS eender welke (zelfde maten natuurlijk :) ) halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik gebruik zelf latex binnen banden, heb toch het gevoel dat dat lekkerder rolt op de een of andere manier. Je het ook minder last snakebite. Nadeel is wel dat ze niet tot nauwelijks te plakken zijn, duurder in aanschaf en voor elke fietsbeurt moeten ze weer opgepompt. Ze zijn wel wat duurder maar ik heb persoonlijk nog nooit lek gereden door iets van buiten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
willy1986 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:21:
[...]

Mijn stuur (Easton EA30 Lowriser Oversized) is 64 cm breed. Door de bar-ends zitten de handvaten nog iets dichter op elkaar (57 cm) Terwijl ik wel iets breder zou willen rijden. Vooral meer ruimte voor afmontage zou erg prettig zijn. :) Door de rise zitten er 2 knikken in het stuur waardoor ik het schakel/rem materiaal, belletje en pop lock systeem niet verder naar binnen kan zetten. Hierdoor zitten mijn remgrepen terhoogt van mijn middelvinger/ringvinger.
Is het misschien een idee om mijn stuur te ruilen met de jouwe?
nee sorry, ik ruil liever niet :$ .

daarbij komt dat ik met deze fiets nog niet off road ben gegaan, misschien kom ik er in het veld wel achter dat een breed stuur toch wel erg fijn is, of juist niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
charrel schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:42:
Ik gebruik zelf latex binnen banden, heb toch het gevoel dat dat lekkerder rolt op de een of andere manier. Je het ook minder last snakebite. Nadeel is wel dat ze niet tot nauwelijks te plakken zijn, duurder in aanschaf en voor elke fietsbeurt moeten ze weer opgepompt. Ze zijn wel wat duurder maar ik heb persoonlijk nog nooit lek gereden door iets van buiten af.
Hoezo moeilijk plakken? Afgelopen weekend nog een latex biba geplakt met de standaard lijm en zelf geknipte plakker. Geen enkel probleem.

Gisteren wel een voorwiel besteld. Xtr naaf met xc717 velg en sapim cx-ray spaken. Erg benieuwd naar het gewicht en de stevigheid. Volgende maand is het achterwiel aan de beurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarnet eindelijk tijd gehad om een nieuwe binnenband te gaan halen.
Geen tijd om bij een degelijke LBS te gaan, dus hier gewoon achter de hoek geweest. :)

Ik had mijn oude mee omdat ik veronderstelde dat hij op zijn minst de oude maten moest weten.
Hij vroeg me gewoon of het voor een mountainbike was, ja dus.

Nu heeft hij me een Kenda 26x1.75 meegegeven. Op mijn oude staat alleen 54/559. Dat staat ook op mijn buitenband, maar daar staat wel 26x2.1 bij.

Heeft hij me nu een te smalle binnenband meegegeven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Fire69 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:30:
Daarnet eindelijk tijd gehad om een nieuwe binnenband te gaan halen.
Geen tijd om bij een degelijke LBS te gaan, dus hier gewoon achter de hoek geweest. :)

Ik had mijn oude mee omdat ik veronderstelde dat hij op zijn minst de oude maten moest weten.
Hij vroeg me gewoon of het voor een mountainbike was, ja dus.

Nu heeft hij me een Kenda 26x1.75 meegegeven. Op mijn oude staat alleen 54/559. Dat staat ook op mijn buitenband, maar daar staat wel 26x2.1 bij.

Heeft hij me nu een te smalle binnenband meegegeven? :?
Theoretisch gezien wel ja. In de praktijk zou het geen problemen moeten opleveren. Ik heb ooit eens een klapband gehad en ik had toen nog geen reserve binnenband mee. Heb toen een binnenband van een racefietser gekregen en daarmee alsnog de route van 30 km volledige uit kunnen fietsen. Thuis gekomen natuurlijk wel direct vervangen ;)
Gewoon teruggaan en vragen om de juiste maat. BBB levert wel all-size binnenbanden (26x1,9 / 2,125)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan ga ik straks maar eens terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Waarom niet meteen Latex nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Omdat ik als beginner nog niet genoeg handeling heb om zo een gevoelig rubbertje zonder scheuren in een buitenband te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Euhm, gewoon ertussen doen. Stelt echt niks voor, iig niet met de latex van michelin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Stelt inderdaad niets voor joh. Gewoon zorgen dat je hem een beetje oppompt zodat het niet gaat dubbelvouwen. Ik heb een tijdje terug binnen een week tijd dezelfde set latex tubes, van een jaar oud ongeveer, een stuk of 5 - 6 keer in en uit gehaald, en met 2.25" tot dunne wegbandjes gemonteerd. Latex kicksass.

* FMS heeft nu ook een reetfiets :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-07 13:11
Valt me op dat er aardig wat MTB'ers nu een reedtfiets hebben gekocht :) ik heb zelf ook beide, vind het allebei erg leuk om te doen. Racen geeft wat meer gevoel van afstand en snelheid, mountainbiken is weer leuk door het slingeren, klimmen en dalen door het bos :)

Andersom is ook wel het geval, ken ook wel iemand die een MTB heeft gekocht paar weken terug, naast de racer.

[ Voor 17% gewijzigd door NoepZor op 04-07-2010 14:36 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik heb dus ook een reetfiets gekocht, maar dat heeft er mee te maken dat ik na 15 jaar ver weg werken weer op fietsafstand kwam werken.
En ik heb dan wel een oude Merida als stadsfiets en een Dale als MTB, maar dat is toch niet alles als je dagelijx naar je werk fietst. verschil in snelheid is toch wel erg hoog (logisch natuurlijk, daar hoor je me niet over).
Enkel tijdens sneeuw/gladheid in de winter pak ik de ATB naar mijn werk, verder is het altijd de reetfiets.

Maar geen spijt van.

Heb maar een eenvouduge Trek SLI 1000, maaar dat ding kostte me ook maar 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
NoepZor schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:34:
Valt me op dat er aardig wat MTB'ers nu een reedtfiets hebben gekocht :) ik heb zelf ook beide, vind het allebei erg leuk om te doen. Racen geeft wat meer gevoel van afstand en snelheid, mountainbiken is weer leuk door het slingeren, klimmen en dalen door het bos :)

Andersom is ook wel het geval, ken ook wel iemand die een MTB heeft gekocht paar weken terug, naast de racer.
tja, ik zelf zit er nu ook hard over te denken om een reedtfiets aan te schaffen, of in elk geval een soort van hybride fiets.
ik heb nu 2 MTB's staan, en m'n boulder kan ik daar dan mooi op inruilen oid.

anyhow.. vandaag een mooi pakketje van MTBgigant binnen gekregen met 2 bidonhouders, een stevig Abus slot, setje SPD pedalen en een neopreen framebeschermer.
en dit weekend bij Klootwijk in Bolnes al een nieuwe broek met bretels, en een onderhoudsetje voor m'n ketting aangeschaft.

voorlopig kan ik er weer tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik zit momenteel in Italië, bij Merano. Ik ben er dus achter dat elke dag 5km met 30km/u naar mijn werk fietsen niet telt in de bergen :( "Ja hallo, ik zoek eigenlijk zo'n route waar je zwaar technisch naar beneden gaat, maar conditie om omhoog te fietsen heb ik niet..." :/ Lang leve de 'seilbahn' O-)

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 06-07-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik merk de laatste paar keer fietsen dat ik na een tijdje last krijg van slapende voeten :? Meer mensen hier ook last van? Weet niet of het aan mijn houding op de fiets ligt of aan mijn schoenen ofzo maar het is zwaar irri. Krijg ook last van mijn rug na 15+ km fietsen. Ben nogal lang, 1.96m, en vermoed dus dat ik gewoon niet goed op mijn fiets zit.

Stelregel was toch dat het zadel zo hoog moet zitten dat je benen net gestrekt zijn bij het pedaal in de onderste stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Dat laaste klopt wel volgens mij, en dan kom je net met je tenen bij de grond. Slapende voeten had ik ook last van, met normale schoenen op pedalen. Drukte ook meer met het midden van mij voet op het pedaal.
Heb nu spd pedalen en heb er alleen een beetje last van als ik de schoenen te strak dichtdoe.

Voor je rug kun je je zadel misschien ietsje naar voren kantelen (punt naar beneden dus). Of meer gaan staan bij flinke hobbels.

Heb vanavond een nieuwe fiets besteld :9 Heb alleen het type niet echt onthouden, was volgens mij een Felt Q820 uit 2009.
In ieder geval met Rockshox Tora SL voorvork, Sram x.9 achterderrie, x.7 voorderrie en schakelspul, juicy 3 schijfremmen, dacht 185mm voor en 160mm achter.
Eigen foto's volgen wel als ik hem heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.bicyclestore.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/e/felt-q820.jpg

Heb nu nog een Giant Terrago.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22-07 16:57
Zit van de week in Belgie en zat te denken om mijn fiets mee te nemen. Iemand toevallig die wel eens in de buurt is geweest van Oignies ? Kan je er een beetje mooi fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
Als je de terrain-view aanzet, dan ziet het al veelbelovend uit:
http://maps.google.com/ma...inval&hnear=&ll=50.026173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Deze week nieuwe wielen binnen gekregen. XTR naven met XC717 velgen en Sapim CX-Ray spaken. Kleine 600(!) gram gewonnen ten opzichte van m'n oude set met XT naven en XM317 velgen.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_liH5uBAcZAc/TDWpCmQupjI/AAAAAAAAA-c/cpCH1UX08_A/s720/foto.JPG
Centerlock adapters erop voor de Alligator Cirrus schijven. Misschien nog een setje XTR Centerlock schijven erop, maar eerst eens zien hoe dit rijdt en remt.

Oude wielen voorzien van Big Apple's voor wat asfaltracen en eventueel woon/werkverkeer
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_liH5uBAcZAc/TDBuXA_H89I/AAAAAAAAA9I/q1Oav5td5V8/s720/foto.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sexxxy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Mooi setje! :)

Ik moet eigenlijk ook eens gaan sparen voor een beter setje... Nu heb ik Mavic EN321 velgen met een 20mm XT voornaaf, Deore achternaaf en 2mm spaken.

een setje met XTR naven zou wel lekker zijn. cup-conus vind ik zelf ideaal, makkelijk zelf te onderhouden en (mits goed afgesteld) loopt het lekkerder als industrie lagers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
pjlgt schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:28:
Centerlock adapters erop voor de Alligator Cirrus schijven. Misschien nog een setje XTR Centerlock schijven erop, maar eerst eens zien hoe dit rijdt en remt.
Wat is het voordeel van centerlock eigenlijk? Dat is toch gewoon een andere manier van je schijf bevestigen?
Of heb ik dat verkeerd begrepen? :)

[edit]
Ah, Wikipedia heeft me al kunnen helpen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 09-07-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 08:10
Vandaag met dit mooie weer wezen mountainbiken. 37 Graden gaf de thermometer aan :O.

Anyways bidon (0.5L, eigenlijk veel te weinig met dit weer) gevuld met ijs en in totaal een rondje gemaakt van 40km. Onderweg nog wat foto's geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/7623/dsc00170f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/1690/dsc00182o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/4016/dsc00180ax.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/4227/dsc00171tk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/5661/dsc00172i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Gelink schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:23:
Vandaag met dit mooie weer wezen mountainbiken. 37 Graden gaf de thermometer aan :O.

Anyways bidon (0.5L, eigenlijk veel te weinig met dit weer) gevult met ijs en in totaal een rondje gemaakt van 40km. Onderweg nog wat foto's geschoten:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
prachtige omgeving zeg, waar is dit precies?

vandaag 24 km gefietst, ondanks het hete weer prima te doen met petje en genoeg zonnebrand.
voor morgen staat de molenroute op het programma, voornamelijk asfalt maar wel erg goed voor de broodnodige trainingskilometers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie plaatjes inderdaad, ben ook wel benieuwd waar dit is. Lijkt een beetje op de St. Oedenrode route.

Dat ijs in de bidon is wel een goed idee trouwens, mijn water is nu al snel lauw tijdens het fietsen, bah.
Een 2e bidon is ook wel een strak plan trouwens. Zeker met dit weer geen overbodige luxe. Vind het alleen niet zo mooi staan op m'n fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Omgeving Lutterzand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vind het alleen niet zo mooi staan op m'n fiets :P
Camelback is the word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

inderdaad, je moet tevens oppassen met een bidon op mountainbikes. Via de drinktuit kunnen allerlei bacteriën binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
brilsmurfffje schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:17:
inderdaad, je moet tevens oppassen met een bidon op mountainbikes. Via de drinktuit kunnen allerlei bacteriën binnen komen.
Stel je niet zo aan. Als je overal zo over nadenkt kun je volgens mij beter thuis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mwa hij heeft wel een punt vind ik. Dat is opzich op te lossen met zo'n beschermdop over de tuit heen.
Maar omdat ik in een jolige bui ben heb ik net toch maar zo'n drinkrugzak gekocht, wilde ik al langer:

Afbeeldingslocatie: http://www.mtbgigant.nl/pages/shop/_imagesartikel/art4474.jpg

Kan 2 liter in, lijkt me meer dan voldoende.

En ook maar meteen een bril en bar-ends besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.mtbgigant.nl/pages/shop/_imagesartikel/art5492.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mtbgigant.nl/pages/shop/_imagesartikel/art458.jpg

Passen mooi bij m'n fiets 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60DeUYTsDtkmGcEzsW899C9c/full.jpg

En weer 200 euro armer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 10:31

DaRoot

Some say...

Ik wilde het direct vragen toen ik de plaatjes zag... bekende omgeving.. best mooi om te fietsen iig

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
DaRoot schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:29:
[...]

Ik wilde het direct vragen toen ik de plaatjes zag... bekende omgeving.. best mooi om te fietsen iig
Ah een Denekamper, bekende omgeving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Poef! There is the word! Camelbak is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Gelink schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 03:34:
[...]

Ah een Denekamper, bekende omgeving ;)
Yes, jij ook begrijp ik?
Is mij vandaag net iets te warm om te gaan fietsen.. zelfs niet eens naar het Bruins Beachvolleybal toernooi gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Zolang je fietst is het best te doen, als je stil gaat staan dan breekt je het zweet direct uit. Toch nog 40 km gedaan. Zwager was er na 30 wel klaar mee. Teveel bier gezopen gisteravond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vanochtend de route bij Schoorl gefietst. Was een prima single track waarbij het zand goed was aangereden en goed natgeregend was. Top route waar ik snel weer naar toe zal gaan nadat het flink geregend heeft... de route bestaat namelijk voor een groot deel uit zand en wanneer het niet heeft geregend word dat erg zwaar trappen in het mulle zand.

Afgelopen dinsdag ook de route van Zeddam gefietst. Erg warm maar te doen. De vele klimpartijen zijn slopend. De eerste is er al na 1,5 km en die is best zwaar met een droge/mulle ondergrond. Jammer van de vele wasbordjes onderaan de afdalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56
willy1986 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:08:
.........
Afgelopen dinsdag ook de route van Zeddam gefietst. Erg warm maar te doen. De vele klimpartijen zijn slopend. De eerste is er al na 1,5 km en die is best zwaar met een droge/mulle ondergrond. Jammer van de vele wasbordjes onderaan de afdalingen.
De Montferland route blijft mooi inderdaad. Iets van 500 hoogtemeters over een lengte van 26 km. Wij zetten meestal de auto bij Stroombroek (Landal) en fietsen dan ongeveer twee km naar de route toe. Gisteren voor het eerst 10 km Duitsland erbij gepakt. Maakt het totaal toch nog circa 40 km. De onderste stukken van de afdalingen zijn inderdaad niet heel confortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ik ga dit weekend weer op pad mits het droog is ;). Weet iemand nog een leuke technische route in Overijssel?

[ Voor 25% gewijzigd door glnk op 16-07-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Gelink schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 02:01:
Ik ga dit weekend weer op pad mits het droog is ;). Weet iemand nog een leuke technische route in Overijssel?
Holterberg al eens gedaan?
Route rondom vliegveld Twente?

En als Denekamper, weet jij misschien beetje leuke routes in Duitsland, de grens over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-07 14:45
kazuka schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:06:

Kan 2 liter in, lijkt me meer dan voldoende.
Het doorsnee advies is 1 liter drinken per uur. Dus met 2 uur rijden zit je dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:31
Een beetje geoefend fietser kan al snel met veel minder af dan 1 ltr per uur, maar het is wel een goede maatstaaf om aan te houden natuurlijk. :)

Toen ik net met MTB begon, deed ik met een bidonnetje krap aan 30 minuten. Helemaal ka-pot ging ik :D Nu rij ik dezelfde soort tochtjes van 2 uur op een bidon. Alleen als het extreem warm is heb ik uiteraard meer vocht nodig. Toch laatst daarom ook maar een camelbakje aangeschaft van 2 ltr. Ben je toch een stuk flexibeler en ook handiger om eten in mee te nemen.

Gaan er nog mensen meerijden aan de Bart Brentjes Challenge op 10 oktober? Die ga ik iig rijden. Vorig jaar heb ik voor de 1e keer meegedaan, de toertocht van 100km. Erg zwaar toen vanwege de vele neerslag. Reed er 7,5 uur over ofzo, dus daar moet dit jaar wel een hoop af kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Yep, I'm in!
Denk zelf de 70km, grote afstanden zijn toch niet zo mijn ding, heb ik laatst gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
fietsen naar het dichtsbijzijnde station, 10 euro in de automaat 'gooien' en in Limburg gaan fietsen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sorry kerel, ik hoef geen 10 euri te gooien aangezien ik in Sittard woon. Ik mag me gelukkig prijzen met een mooie speelomgeving in mijn achtertuin.

Wat ik bedoel is dat plus-70 km in limburg niet meer leuk is qua inspanning / inzet, aangezien je dan behoorlijke marathon/duurtraining voor nodig hebt.

En wat ik bedoel met 'laatst gemerkt': 220km op racefiets was ultrasaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
DaRoot schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 02:07:
[...]

Holterberg al eens gedaan?
Route rondom vliegveld Twente?

En als Denekamper, weet jij misschien beetje leuke routes in Duitsland, de grens over?
Omgeving Tecklenburg is altijd leuk, Teutoburger Wald. Als het dichterbij moet zijn (goed te doen vanuit Denekamp): Bad Bentheim. Veel priveterrein maar ach die Duitsers doen nooit moeilijk ;)

[ Voor 20% gewijzigd door glnk op 16-07-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
dnhelle schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:28:
Sorry kerel, ik hoef geen 10 euri te gooien aangezien ik in Sittard woon.
Sorry, nieuwe pagina :X * MBV zal weer eens aanwennen te quoten ook als de post erboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
No problemo.
Hoe was het in Italie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Vandaag 2 rondjes Enschede Noord gedaan, ongeveer 60kilometer in totaal. Viel me wel een beetje tegen zeg. Het ging voor een deel door een woonwijk heen :S Ik dacht dat ik verkeerd gefietst was maar nee hoor verderop stond weer een bordje. Verder zag ik links en rechts potentiele single tracks voorbij gaan terwijl de route gewoon rechtdoor ging over een verhard fietspad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Gelink schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:23:
Vandaag 2 rondjes Enschede Noord gedaan, ongeveer 60kilometer in totaal. Viel me wel een beetje tegen zeg. Het ging voor een deel door een woonwijk heen :S Ik dacht dat ik verkeerd gefietst was maar nee hoor verderop stond weer een bordje. Verder zag ik links en rechts potentiele single tracks voorbij gaan terwijl de route gewoon rechtdoor ging over een verhard fietspad. :(
ja klopt.. wij hebben vorig jaar een poging gedaan, maar toen hadden bouwvakkers op het UT terrein een bordje omgedraaid.. ongeveer halverwege de route.
Denk dat het lastig is om alle aanwonenden mee te krijgen in het geheel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
dnhelle schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:01:
No problemo.
Hoe was het in Italie?
Te warm: steeds 30-35 graden. Ook bij de Zugspitse zo heet, en dan 1000hm maken is gewoon niet te doen. Volgend jaar omgeving Morzine, daar is het wel traditie om de fiets in de kabelbaan mee te nemen O-) Of gewoon aan mijn conditie werken en een transalp doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Talking about transalp, wel nu even uitkijken op je trails he? Ze kunnen nu ieder moment langs komen vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Wat? vliegende transalps? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Flying alps, haha. Toen ik langs de route stond, was het toch vliegend bergop én af.

Speaking of which, iemand geïnteresseerd?
Item: Magura Marta SL discbrakes
Plaats: Sittard, NL
Staat: Used, not Abused
Prijs en voorwaarden: Doe een bod. Geen hoofdprijs!
Wijze van verzenden: Verzenden na betalen, ophalen, afspreken in de buurt.
Extra Info: 160mm IS-mount voor & achterrem met carbon remhendels & wave-schijven. Met gratis ontluchtingshardware en remolie bijgeleverd, indien gewenst. 361 gr per rem, incl. schijf.
Afbeeldingen: Volgen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Speaking of which, iemand geïnteresseerd in een Easton EC90 stuurtje?

Item: Easton EC90 stuur
Plaats: Baarlo, NL
Prijs en voorwaarden: Doe een bod
Wijze van verzenden: Verzenden na betalen, ophalen
Extra Info: 25,4mm klemming, geen beschadigingen
Afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/30n9e7t.jpg

Effe jouw format (en gedeeltelijke overlappende info) gebruikt dnhelle.. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 19-07-2010 17:13 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
No problemo, copyright naar een prachtige website waar ik mede-forum-mod ben (hint...hint...)
Images van die remmen, vroeg U?
Ploatje 1, Ploatje 2 en Ploatje 3
Ploatje 4, Ploatje 5 en Ploatje 6.

Lengte van de remkabels is zat om aan een Turner Large te monteren.

En beeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/web/DSC01492.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/web/DSC01491.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 19-07-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik zit daar niet meer zoveel, maar een Limburgse mtb.nl moderator, vertel? Zou niet weten welke jij moet zijn dan O-)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sp33dFr34k schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:00:
Ik zit daar niet meer zoveel, maar een Limburgse mtb.nl moderator, vertel? Zou niet weten welke jij moet zijn dan O-)
Gaan we vloeken in de kerk? :+

www.dirty-pages.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
En om de posts nuttig te houden:
Ik heb het luxe-probleem dat ik op m'n roadie én op m'n turner eggbeater-pedalen heb gemonteerd. Ideaal natuurlijk, als je even wilt wisselen zonder cleats, schoenen of pedalen te wisselen.

Nu had ik op de Turner mijn oude vertrouwde pedalen, die ik heb omgeschroefd naar de roadie. Op m'n turner heb ik pedalen geschroefd die ik via i'net had overgenomen.

Probleem: de overgenomen pedalen lijken minder veerspanning te hebben dan de 'oude vertrouwde' pedalen. Natuurlijk is het zeer eenvoudig om de oude pedalen 'huub-huub-barbatruuk' te wisselen, want op m'n turner wil ik het meeste gevoel in de pedalen hebben, maar ook op de roadie komt een stevig eggbeatertje voordelig uit.

Lang verhaal kort: iemand enig idee hoe ik die veren kan aanspannen?
Nérgens te vinden op het internet, en hier wellicht wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
dnhelle schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:22:
Talking about transalp, wel nu even uitkijken op je trails he? Ze kunnen nu ieder moment langs komen vliegen!
Mwoah, naar boven ga ik wel aan de kant, omlaag ontwijk ik ze wel :+

Weet je wat irritant is? Als je een roteind omhoog hebt gefietst (nadat Herr Georg had gezegd dat het maar een klein stukje omhoog was :() en ze komen je met 50km/u tegemoet naar beneden. Met stinkende remmen :X Dan weet je dus dat je nog minstens een half uur moet...
Naar beneden was ik de enige die de gids bij kon houden, hij noemde me iets van een achterwielhouder >:) Voor de goede orde: ik had een Epic, hij had een stumpjumper FSR, en voor de rest was het meerendeel zwaarder: o.a. een Liteville 301, volgens bike&trekking bijna een all-mountain frame.

Over je eggbeaters: volgens de fabrikant maakt de veerspanning niet zoveel uit, en volgens fora moet je je cleats eens vervangen. Ziet er slecht uit...
https://www.lfgss.com/thread14633.html

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 19-07-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Stom dat ik dáár nog niet eens aan heb gedacht. Heb nog een vers setje cleats liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:16:
Speaking of which, iemand geïnteresseerd?
Item: Magura Marta SL discbrakes
Plaats: Sittard, NL
Prijs en voorwaarden: Doe een bod. Geen hoofdprijs!
Wijze van verzenden: Verzenden na betalen, ophalen, afspreken in de buurt.
Extra Info: 160mm IS-mount voor & achterrem met carbon remhendels & wave-schijven. Met gratis ontluchtingshardware en remolie bijgeleverd, indien gewenst. 361 gr per rem, incl. schijf.
Afbeeldingen: Volgen vanavond.
& sold!
Heb ik je verslagen qua snelheid, speedfreek? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, je hebt de snelheidsfreak verslagen ;)

Pist werkelijk waar nog geen hond tegen dat stuurtje aan, vraag me af wat dat is...

En oow, DP ben ik nog langer niet geweest dan mtb.nl dus dat zou kunnen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 20-07-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Just kiddin ;) Maar goed, Easton is én blijft nog altijd een beetje cult.
Ik bedoel, op welke fietsen werd het fabrieks-af gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wat bedoel je precies met cult? Easton is gewoon erg goed spul imo, en dit stuurtje is gewoon érrug licht en mooi (imo) voor een betaalbare prijs, wat wil je nog meer..?

Zie genoeg mensen rondrijden met lelijke matte alu flatbars die ook nog eens 2 of 3 keer het gewicht van de Easton hebben... het zal allemaal wel aan mij liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dat is éxact wat ik bedoel: de massa ziet niet de voordelen van Easton. Er wordt eerder op naam (Ritchey, Raceface, Bontrager) geselecteerd dan dat er naar kwalitatieve voordelen wordt gekeken.

Denk bijvoorbeeld aan Rocky Mountain met haar Easton-frames. Dacht je dat ze daardoor sneller verkochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mijn MTB staat in de garage en staart me aan, maar helaas :( zal nog wel ff duren voor ik weer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, dat klopt. Maar dan nog vind ik het vreemd want er zitten genoeg kenners op die fora die wel beter weten dan de massa...

Light, strong, cheap, pick two geldt hier niet; je hebt ze allemaal met dit stuur! (goeie verkoopslogan) :+

Oow, en I <3 RM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
NoepZor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:07:
Mijn MTB staat in de garage en staart me aan, maar helaas :( zal nog wel ff duren voor ik weer kan rijden.
What Happened?
Dan zal ik je de vers opgebouwde ETS-X70 van m'n fietsmaat maar niet showen. Talas.. CK... XTR...

Vanavond de remmen monteren & testen!
Floating discs & adapters zijn al gemonteerd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zometeen een paar weken in het mullertal in Luxemburg. ATB en reedtfiets mee. Kan ik me heerlijk uitleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
6 weken terug mijn been gebroken.. dus echt sportief fietsen zit er nog niet in. Ben geopereerd aan het been, ik kan er wel gewoon op lopen en fietsen mag ik van de fysio ook weer proberen (gewone fiets dan :)). Heb nog wel wat last van mijn been, dus voor ik weer op de racer of MTB zit duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ok! Volledig gemist, beterschap. Is het je overkomen met het fietsen?
Ben je nu ook geupgrade met titanium onderdelen, of heb je volledig natuurlijk kunnen genezen?

@maartend have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
NoepZor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:48:
[...]Heb nog wel wat last van mijn been, dus voor ik weer op de racer of MTB zit duurt nog wel even.
beterschap en sla je er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Was het maar gebeurd met de MTB, was het nog enigzins spectaculair.. ;) het is gebeurd met zaterdagnacht slootje spingen :) haalde de overkant net niet en de kant was hard en steil. Ik heb inmiddels een Tacx trainer, dus iets fietsen kan ik in ieder geval :)

Wel zuur dat het gebeurd is maargoed terugdraaien gaat niet. Ik was net bezig om het fietsen weer uit te bouwen, omdat het nu langer licht is 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
het is gebeurd met zaterdagnacht slootje spingen :)
Doe folkloristische activiteiten toch altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:39:
Vanavond de remmen monteren & testen!
Floating discs & adapters zijn al gemonteerd. >:)
En gereed :)
Ideale remmetjes, moet ik toegeven. Mooie verstelbaarheid, goed te monteren (als die verkoper nou ook eens de M6-bouten had meegegeven..) en qua vrijloop absoluut top!

Binnenkort maar eens foto's in 't strijdgeweld posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik trek het topic nog eens omhoog:
quote: Sven
Bij montage van mijn remmen kwam ik erachter dat mijn gear-indicators 1. beschadigd zijn en 2. nooit worden gebruikt.

Overrated en eraf dus.

Schroefjes losdraaien, indicators eraf en schroefjes erin, & klaar, zou je denken.
Nu blijft er alleen aan beide kanten een gat over waar de gear-indicator in zat.

Hoe los ik dat op?
De nieuwe XT-shifters hebben mooi aan de binnenzijde een reserve-kapje erbij geleverd (zie http://www.bikeradar.com/forum/viewtopic.php?p=15290406) maar in de oudere modellen is die handigheid niet bijgeleverd.

Afbeeldingslocatie: http://media.raleigh.co.uk/panda/large/SLM770PA.jpg

Iemand dus een oplossing voor dit ENORME euvel? (sarcasm..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ehm, plak er gewoon wat isolatietape overheen, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ook een optie..

Wellicht heeft iemand de shifters in bovenstaande afbeelding en wil ie de bijbehorende afdekkapjes (ín de indicator) eruit halen en mij schenken? Verzendkosten worden uiteraard vergoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 10:48

KoffieNT

banaan

Heee volgens mij heb ik diezelfde shifters, ik ga ook eens kijken of die dingen er af kunnen :). Ik heb helaas ook geen afdekdoppies. Zal dat wel eens vragen aan el fietsenmaker als ik er ben.

Van mijn stuur heb ik wel het (ik weet de officiele naam niet) veringlock/unlock-knopje.. er af gehaald, samen met de bar-ends. Scheelde toch een stukje gewicht, sturen voelde opeens lichter.
Toen ik deze fiets kocht merkte ik ook meteen hoe belangrijk het gewicht eigenlijk is, ik kwam van een Gazelle Impulse@13,5KG af, mijn Moozes weegt iets van 9,5KG.

De volgende keer dat ik een fiets koop ga ik eens serieuzer kijken naar het gewicht :P.

[ Voor 56% gewijzigd door KoffieNT op 22-07-2010 14:18 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Koffie, de afdekdopjes zitten in de gear-indicator verstopt. zie ook de bikeradar-link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Aha, juist. Heb ze er net afgehaald, resultaat vind ik zelf wel strak: Klik en klik

Heb ik verdeurie wel een schroefje laten vallen, onvindbaar :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
KoffieNT schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:12:
Van mijn stuur heb ik wel het (ik weet de officiele naam niet) veringlock/unlock-knopje.. er af gehaald, samen met de bar-ends. Scheelde toch een stukje gewicht, sturen voelde opeens lichter.
Ik denk dat je eerder merkt dat het lichter stuurt omdat je handen nu verder naar buiten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Neu dat was het niet, maar het zal ongetwijfeld meegeholpen hebben. Had net de bar-ends ook nog even in mijn handen, toch zeker een paar 100 gram wat je dan mist :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

KoffieNT schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:42:
Neu dat was het niet, maar het zal ongetwijfeld meegeholpen hebben. Had net de bar-ends ook nog even in mijn handen, toch zeker een paar 100 gram wat je dan mist :).
En als je toch bar-ends wil kun je een carbon exemplaar kopen, dat weegt echt geen drol, 60 gram ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
KoffieNT schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:55:
Aha, juist. Heb ze er net afgehaald, resultaat vind ik zelf wel strak: Klik en klik

Heb ik verdeurie wel een schroefje laten vallen, onvindbaar :/.
Goed bezig!

Mijn vraag is ook beantwoord, via forum al iemand bereid gevonden om die dingen te verzenden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Stukje isolatietape is lichter.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Vandaag wezen mountainbiken in Ibbenburen en Tecklenburg. Super omgeving :) Volgende keer neem ik echter wel een routekaart mee of iets dergelijks, het is allemaal behoorlijk groot daar. Na de tijd als toetje nog een rondje ATB Oldenzaal gedaan :-)

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/6752/dsc00215lw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/7310/dsc00216d.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door glnk op 24-07-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22-07 10:38
Er is op internet aardig wat te vinden over het onderwerp, maar kan iemand mij toevallig een 29er aanraden? Ik ben opzoek naar eens iets grotere fiets als ik nu heb (21"), omdat ik toch écht te groot ben voor dat ding :p

Ik ben bijna 2.10, maar heb vrij lange benen en armen waardoor ik wat opgekropt op mijn bike zit. Ik heb eens gevraagd op het mountainbike.nl forum, en daar hadden ze het over 29er's. Mijn budget is zo rond de 1000euro, en voor wat ik zover kon vinden is zo'n Rockhopper best een leuk ding! Al vraag ik me wel af wat voor frame maat ik dan moet hanteren, omdat de verhoudingen tegenover 26" totaal anders zijn?
Pagina: 1 ... 14 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.