uiteraard ook naar beneden

M'n ouders reden met de auto een stuk vooruit en wachten ons (ik een een vriend van me) op dus heb wel wat foto's (moeten alleen nog ff omgezet worden naar .jpg vanuit raw dus duurt nog wel even), heb geen foto's van de afdaling en helaas (vergeten

) ook niet voor het hotel op de pas en ook al niet op de top (maar is niet echt een 'echte' top, een steeds wat minder pad die m'n ouders niet geheel naar boven zijn gelopen).
Wel wat actie foto's.
Had die dag wel redelijk vorm (4 dagen later nog een rondje gereden met een stuk of 500 hoogte meters alleen toen reed ik als een natte krant

)
-edit-

Had alleen naar het begin al last van rug en benen dus begon al niet goed (misschien ook net iets te hard gefietst, zolang ik in het zadel op 90% fiets gaat het goed, uit het zadel kan ik diep in het rood maar langere tijd vol gas in het zadel dat gaat niet.) naar beneden niet over het asfalt gegaan maar via een offroad pad met grote stenen (kut stenen tegen je schenen

) en later nog wat over asfalt geknald.
maar heb naar Blockhaus ook rustig aan gedaan want m'n maatje heeft lang niet echt kunnen sporten en fietst zelf niet echt dus die moest 't puur op z'n basis conditie doen.
Heb dus om de paar kilometer gewacht en daarna weer op eigen tempo door gegaan. Heb daarom op de pas erg lang gewacht en toen volgas de laatste 600 meter in 1 keer naar boven.
Verder overigens een mooie klim, veel stukken is het echt alsof je aan een elastiek terug wordt getrokken, benen stil is fiets stil maar dan echt direct.
Het is via Roccamorice erg open waardoor je een mooi uitzicht hebt, hoger zit je wel in de bomen. Nadeel van dit voordeel is dat het smoor en smoor heet wordt.
Ik ben overigens ook nog in Zermatt geweest, echter helaas niet gefietst, zag er wel heel veel _HEEL_ brute downhill fietsen staan en bijbehorende fietsers compleet in geharnast.
toen was ik wel even jaloers

Met een maatje kan je natuurlijk in het luwtje rijden, verder ervaar ik dat ik dan een reden heb om te fietsen en niet de benen even stil te gaan houden, als ik alleen rijd over asfalt heb ik erg moeite tempo te houden (helling op niet overigens, ook als ik zicht op het doel krijg, krijg ik een waas voor de ogen en beuk ik in 1x door

)
[
Voor 36% gewijzigd door
GoldenSample op 13-08-2010 11:32
]