Met een beetje geluk heb je aan de andere kant steeksleutel 15 en kan je hem daar er mee afkrijgen. Anders inderdaad uitboren.Strider schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:45:
Goede tip, thanks
Iemand overigens een idee hoe ik de onderstaande trapper nog los kan krijgen. Niet opgevallen bij de aankoop van een tweedehandse fiets, en deze gaat dus niet meer los met een inbussleutel
[afbeelding]
@XeNeRgY: de beste grip op nat (of droog) asfalt heb je met een slick. Als je af en toe een bospaadje meepakt kun je licht profiel overwegen. Ik heb bijv Big Apple en dat rolt perfect, met een shitload aan grip.
Pedalen maak je los met een pedaalsleutel, dat is een vrij stevig uitgevallen, maar extra smalle 15mm steeksleutel. Die achterkant met inbus is extra en kan soms handig zijn.
Pedalen maak je los met een pedaalsleutel, dat is een vrij stevig uitgevallen, maar extra smalle 15mm steeksleutel. Die achterkant met inbus is extra en kan soms handig zijn.
Single M8000: http://www.chainreactionc...o-xt-m8000-/rp-prod135835KoffieNT schreef op maandag 16 mei 2016 @ 01:13:
[...]
Een kettingspanner kan geloof ik ook met een 2-speed.
Ik heb met mijn huidige 'single' inderdaad nogal eens dat de ketting er af valt dus daar moet ik ook wat aan doen. Ik krijg hem er wel weer op met de voorderaileur maar dat is ook geen oplossing.
Ik twijfel nog steeds of ik nu echt een single moet gaan doen, of toch nog voor die double wil gaan zodat ik nog de optie heb om lichter te rijden mocht het nodig zijn.
Die Zee is wel ietsje zwaarder dan de double M8000, maar ook een stuk goedkoper. Nog eens even goed over nadenken dus.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Bij Mantel nog goedkoper voor 109 euries. Lijkt me verder inderdaad een prima keuze + dat je er nog een extra blad bij kan zetten.
Beetje laat misschien maar ik zie net de XT Di2 gepland staan voor september... Lijkt me een mooie upgrade voor de Nerve29 met XO 2*10 drivetrain
TheLemon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:28:
Ja, je hebt ook de Saint-serie. Die is ongetwijfeld veel lichter, maar is €300 plus. En als gewicht belangrijk is: je voorderailleur, shifter en bekabeling eraf halen scheelt meer dan een lichter crankstel denk ik.
Bedankt voor de reactiesDjVe schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:29:
[...]
Bij Mantel nog goedkoper voor 109 euries. Lijkt me verder inderdaad een prima keuze + dat je er nog een extra blad bij kan zetten.
Ik heb een paar vragen waar ik via Google geen 100% duidelijk antwoord op krijg.
1. Kan ik dezelfde (M770) ketting (HG93), casette en achterderailleur blijven gebruiken? De M8000 ketting en casette zijn een stuk duurder en ik ga de 2 extra (lichte) versnellingen nooit gebruiken.
2. Ik kan geen geschikte Chain guide vinden. Heeft dit een bepaalde maat of naam die ik moet gebruiken zodat ik er een kan vinden die op de M8000 past? Ik zit denk ik op te specifieke namen te zoeken.
Aan zoiets als deze zit ik te denken:

:D
Naar mijn weten hoeft dat niet echt (tenzij je net als Marsjee rijdt). Een fatsoenlijk narrow-wide blad zorgt er voor dat je ketting er voor netjes op blijft liggen.
Ik heb met mijn huidige kettingblad constant dat ie er af springt,zelfs een keer flink door gevallen en dat ben ik ondertussen wel zat
: https://www.bike-componen...tt-FC-M770-9-fach-p17343/ (32T-versie)
Ja kan prima. Maar wat voorn fiets heb je nu, en waar gebruik je hem voor? Enduro, xc, freeride of downhill??KoffieNT schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:03:
[...]
[...]
[...]
Bedankt voor de reacties. Ik wil denk ik toch voor een single M8000 gaan (34 of 36T), dus inderdaad geen voorderrie meer.
Ik heb een paar vragen waar ik via Google geen 100% duidelijk antwoord op krijg.
1. Kan ik dezelfde (M770) ketting (HG93), casette en achterderailleur blijven gebruiken? De M8000 ketting en casette zijn een stuk duurder en ik ga de 2 extra (lichte) versnellingen nooit gebruiken.
k zou een narrowwide op m'n demo kunnen zetten en dan zonder chainguide rijden. Wel alleen met ZEE of Saint derrie. Mini kooi met lock.
Die chainguide die je laat zien, zit een bashguide op. Dat onderste halve maantje is de bash. Bedoel je dat? Chainguides moet je genoeg kunnen vinden. Enkel naar de aansluiting kijken, daar zit verschil in. Dus de gaten van de boutjes kunnen verschillen.
[ Voor 48% gewijzigd door Marsjee op 16-05-2016 20:30 ]
De M540 of XT pedalen hebben alleen de inbus. Ik heb ooit dezelfde scheurtjes gehad in mijn as, gelukkig niet zoveel dus ik kon hem nog wel los draaien. Uitboren is tricky denk ik, misschien de as goed klemmen en dan draaien? Eventueel twee inkepingen maken en dan alsnog met pedaalsleutel proberen.TheLemon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:28:
@XeNeRgY: de beste grip op nat (of droog) asfalt heb je met een slick. Als je af en toe een bospaadje meepakt kun je licht profiel overwegen. Ik heb bijv Big Apple en dat rolt perfect, met een shitload aan grip.
Ah ik dacht dat het 1 systeem was. Als de prijs een beetje redelijk zou zijn(< €100 totaal), wil ik ze allebei.Marsjee schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:26:
[...]
Ja kan prima. Maar wat voorn fiets heb je nu, en waar gebruik je hem voor? Enduro, xc, freeride of downhill??
k zou een narrowwide op m'n demo kunnen zetten en dan zonder chainguide rijden. Wel alleen met ZEE of Saint derrie. Mini kooi met lock.
Die chainguide die je laat zien, zit een bashguide op. Dat onderste halve maantje is de bash. Bedoel je dat? Chainguides moet je genoeg kunnen vinden. Enkel naar de aansluiting kijken, daar zit verschil in. Dus de gaten van de boutjes kunnen verschillen.
http://guides.wiggle.co.uk/chain-devices-buying-guide
Ik lees hier over de mounts; Bottom bracket en Seat post kan ik geloof ik gewoon gebruiken.
Volgens mij een geschikte chain guide: https://www.mantel.com/hope-chain-guide?spec[]=7831 (de BB of de ST)
Maar welke bash guide, so many optionsss. En welke zou dan werken i.c.m. die Hope via BB?
Wat ik ook steeds tegenkom is dat ze geschikt zijn voor of 34T, of 36T en ik ben er nog niet achter wat de nieuwe gaat worden. Dat maakt het ook weer wat lastiger.
Foto van mijn fiets vorig jaar (nog met het grote blad er op):

Alu
26"
V-brake
Rock Shox Recon
~11 kilo
Ik rijd eigenlijk alleen op de weg met met vooral trappen e.d. waar ik vanaf spring en af en toe een tripje naar Nijmegen.
[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 16-05-2016 21:16 ]
Als het echt niet meer dan een verdwaald bospad is, zou ik Big Apples monteren. Een MTB-route ga je er niet mee rond komen maar verder zijn het erg fijne banden. Als je toch nog eens een route zou willen fietsen, kan je ook Smart Sam's monteren, die zijn prima voor de Nederlandse bossen en ik rijd er regelmatig mijn woon-werk op. (11 km enkele reis)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik zou geen chainguide op die fiets zetten, een narrowwide voldoet prima, en zet er na mijn idee beter en cleaner uit. Maar omgeving Nijmegen zie ik? Wanneer kom je deze kant op danKoffieNT schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:12:
[...]
Ah ik dacht dat het 1 systeem was. Als de prijs een beetje redelijk zou zijn(< €100 totaal), wil ik ze allebei.
http://guides.wiggle.co.uk/chain-devices-buying-guide
Ik lees hier over de mounts; Bottom bracket en Seat post kan ik geloof ik gewoon gebruiken.
Volgens mij een geschikte chain guide: https://www.mantel.com/hope-chain-guide?spec[]=7831 (de BB of de ST)
Maar welke bash guide, so many optionsss. En welke zou dan werken i.c.m. die Hope via BB?
Wat ik ook steeds tegenkom is dat ze geschikt zijn voor of 34T, of 36T en ik ben er nog niet achter wat de nieuwe gaat worden. Dat maakt het ook weer wat lastiger.
Foto van mijn fiets vorig jaar (nog met het grote blad er op):
[afbeelding]
Alu
26"
V-brake
Rock Shox Recon
~11 kilo
Ik rijd eigenlijk alleen op de weg met met vooral trappen e.d. waar ik vanaf spring en af en toe een tripje naar Nijmegen.
Dan ga ik voor een Narrow wide
. Kan effe duren, maar ik zal een dm sturen als ik in de buurt ben! 
Op de foto zitten er RR's op maar ik rijd vooral Sammy Slick. De laatste paar keren SS achter en RR aan de voorkant. Slijtage op de straat valt relatief mee, lekker veel grip en het ziet er breed uitDemo schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:00:
Als het echt niet meer dan een verdwaald bospad is, zou ik Big Apples monteren. Een MTB-route ga je er niet mee rond komen maar verder zijn het erg fijne banden. Als je toch nog eens een route zou willen fietsen, kan je ook Smart Sam's monteren, die zijn prima voor de Nederlandse bossen en ik rijd er regelmatig mijn woon-werk op. (11 km enkele reis)
[ Voor 76% gewijzigd door KoffieNT op 17-05-2016 13:57 ]
Ik kan mijn voorvork induwen als deze gelockt is, wat zou er kapot kunnen zijn? Zal wel weer een duur grapje worden aangezien ik 2 linkerhanden heb.
Achtervering is ook aan onderhoud toe aangezien het rubbertje om te zien hoever deze ingeveerd is geweest er af ligt. Verklaard ook waarom ik regelmatig de grond raakte de laatste rit :-)
Achtervering is ook aan onderhoud toe aangezien het rubbertje om te zien hoever deze ingeveerd is geweest er af ligt. Verklaard ook waarom ik regelmatig de grond raakte de laatste rit :-)
Afhankelijk van het type vork hoeft er niets mis te zijn. De meeste vorken kunnen inveren als ze gelockt zijn om de vork te beschermen als er een harde klap komt. Hij zou niet makkelijk moeten inveren in elk geval.
En het is ook geen probleem als het rubbertje van je achterdemper een keer afligt. Je zou niet continue hem er af moeten rijden maar het laat alleen zien dat je je volledige vering gebruikt hebt. Maar als het een lucht versie is die langzaam leegloopt zou het kunnen zijn dat het ventieltje loszit of hij kan ergens anders lekken.
En het is ook geen probleem als het rubbertje van je achterdemper een keer afligt. Je zou niet continue hem er af moeten rijden maar het laat alleen zien dat je je volledige vering gebruikt hebt. Maar als het een lucht versie is die langzaam leegloopt zou het kunnen zijn dat het ventieltje loszit of hij kan ergens anders lekken.
[ Voor 43% gewijzigd door ZanielGa op 17-05-2016 14:26 ]
Ik vrees dat ze allebei hard aan onderhoud toe zijn, rij er al een seizoen of 2 mee zonder er naar om te kijken. Sinds vorige week merk ik de problemen pas. Achtervering is heel week vergeleken met hoe het was, voorvork merk ik weinig verschil in het bos maar indrukken kon ik hem niet voorheen. Types weet ik niet uit mijn hoofd maar zijn sowieso de duurste/lichtste types van t merk, volgens mij voor een magura durin en achter een dt swiss.ZanielGa schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:23:
Afhankelijk van het type vork hoeft er niets mis te zijn. De meeste vorken kunnen inveren als ze gelockt zijn om de vork te beschermen als er een harde klap komt. Hij zou niet makkelijk moeten inveren in elk geval.
Gewoon ff lucht (laten) bijpompen in die achterdemper. Na 2 jaar is het niet gek dat er wat lucht uit is. Hoeveel druk erin moet kun je wel opzoeken ergens adhv je gewicht.
Ik ga het proberen, hopen maar dat er niks kapot is. Als ik de voorvork bekijk ziet het er eigenlijk niet best uit, dat dopje bovenop, waar dat kabeltje van de lock aan vast zit, lijkt niet recht te zitten. Aan de buitenkant zit er een paar mm tussen de dop en de vork en aan de binnenkant zit hij er strak op. Weet niet of dat direct verbonden zit met de veerpoot maar dat zou betekenen dat deze niet helemaal recht zit.TheLemon schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:36:
Gewoon ff lucht (laten) bijpompen in die achterdemper. Na 2 jaar is het niet gek dat er wat lucht uit is. Hoeveel druk erin moet kun je wel opzoeken ergens adhv je gewicht.
Denkt trouwens dat het de magura durin race MD100R is. Duur grapje om te vervangen.
Een vork, en zeker een racevork wil veel onderhoud hebben. Fox geeft bijvoorbeeld een interval van 100 uur aan. En dat vind ik al vrij lang
Zeker voor een licht racevorkje.
Hoopte/dacht dat dat enigszins overdreven wasRuud schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:56:
Een vork, en zeker een racevork wil veel onderhoud hebben. Fox geeft bijvoorbeeld een interval van 100 uur aan. En dat vind ik al vrij langZeker voor een licht racevorkje.
Die 100 uur is natuurlijk slechts een richtlijn van de fabrikant waarbij ingecaluleert is dat het ook heftig gebruikt wordt door pro's. Dus als een amateur als ik om de 200 uur in het bos onderhoud laat doen zal het wel prima zijn, vraag me nu af hoeveel uren ik jaarlijks maak in het bos.
Dat kan maar 1 ding zijn: Olie te weinig in de lockkant van de vork. Lock is namelijk niets meer dan een afsluit klepje die zorgt dat de olie niet meer door de damping cardridge kan.Malt007 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:15:
Ik kan mijn voorvork induwen als deze gelockt is, wat zou er kapot kunnen zijn? Zal wel weer een duur grapje worden aangezien ik 2 linkerhanden heb.
AannamesMalt007 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:40:
[...]
Hoopte/dacht dat dat enigszins overdreven was![]()
Die 100 uur is natuurlijk slechts een richtlijn van de fabrikant waarbij ingecaluleert is dat het ook heftig gebruikt wordt door pro's. Dus als een amateur als ik om de 200 uur in het bos onderhoud laat doen zal het wel prima zijn, vraag me nu af hoeveel uren ik jaarlijks maak in het bos.
Overigens geeft Fox als richtlijn dat je om de 30 uur je foamseals weer in moet oliën. Zoals je leest heb ik vooral informatie over Fox, komt omdat ik nog nooit iets anders gereden heb
Schokdempers zijn precisie-instrumenten. Behandel ze ook zo.
Edit: ik lees dat ze voor Magura (TS8 in dit geval) geen vaste interval hebben maar 50 uur aanraden....
[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 17-05-2016 16:11 ]
Ben toch Nederlander dus fietsen zit in het bloed. En Hangzhou is een redelijk goede stad om te fietsen (in Shenzhen is fietsen zo'n beetje zelfmoord).
Nu zijn de meeste Chinezen niet zo groot dus 99% van de aangeboden fietsen zijn klein
Uiteindelijk toch online eentje kunnen vinden waarbij mijn knieëen niet in het stuur zitten
En voor 110 euro omgerekend kan je er geen buil aan vallen (betere fiets komt wel als ik wat fanatieker ga fietsen). Tot nu erg blij mee.

linkje
Nu zijn de meeste Chinezen niet zo groot dus 99% van de aangeboden fietsen zijn klein
Uiteindelijk toch online eentje kunnen vinden waarbij mijn knieëen niet in het stuur zitten
En voor 110 euro omgerekend kan je er geen buil aan vallen (betere fiets komt wel als ik wat fanatieker ga fietsen). Tot nu erg blij mee.

linkje
Iemand ervaring met Schwalbe Thunder burts? Ik rij voornamelijk op Zeist, Amerongen en Lage Vuursche, hebben deze banden genoeg grip voor deze parcoursen? Ik ben geen pro die alles op topsnelheid doet maar een beetje grip zou niet gek zijn :-)
Weinig rolweerstand bij rechtdoor, en goeie grip in bochten.Malt007 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:33:
Iemand ervaring met Schwalbe Thunder burts? Ik rij voornamelijk op Zeist, Amerongen en Lage Vuursche, hebben deze banden genoeg grip voor deze parcoursen? Ik ben geen pro die alles op topsnelheid doet maar een beetje grip zou niet gek zijn :-)
Beetje grip en Thunderburts in 1 zin.... Het zijn semi-slicks. Geen grip dus. Als je al geen pro bent die alles op topsnelheid moet, waarom kijk je dan naar deze banden?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ze zitten reeds op een fiets waarin ik interesse heb vandaar. Ik lees op het mtb forum het ervaringen topic en de algemene tendens is dat er zeker op droog meer dan voldoende grip is. Zodra het wat natter wordt is het gelijk waardeloos lijkt het. Ook lijken ze veel problemen te hebben met leeglopen aan de wangen, maar dat zijn vooral de 2014 edities, de latere modeljaren zijn beter geworden. In ieder geval een hoop mensen die er zelfs bij zweren als De zomerband, zelfs prima om de Ardennen met te rijden.zonoskar schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:48:
Beetje grip en Thunderburts in 1 zin.... Het zijn semi-slicks. Geen grip dus. Als je al geen pro bent die alles op topsnelheid moet, waarom kijk je dan naar deze banden?
Ik ga het gewoon testen op mijn vaste rondjes en dan merk ik snel genoeg of ze voldoende grip hebben voor mijn verbruik.
Mijn mening over thunderbirds: het is een band die lijkt op een MTB band om de weight-weenies tevreden te stellen om nog een paar gram van hun fiets af te krijgen. Verder ongeschikt om op te fietsen anders dan op bospaadjes in NL in de zomer. Zo gauw er stenen in de buurt zijn heb je veel te snel kans op scheuren in de wangen omdat die gewoon veel te licht zijn. Dus in de Ardennen geen thunderbirds, of je moet het leuk vinden om 10 Km naar de auto te lopen. (ja, ik snap dat het gechargeerd overkomt, maar ik vind die banden echt niks).
Maar goed, als ze op een fiets liggen kun je ze proberen, je komt er dan zelf achter of je ze fijn vind. Als zomerband in NL zal het niet echt een probleem zijn.
Maar goed, als ze op een fiets liggen kun je ze proberen, je komt er dan zelf achter of je ze fijn vind. Als zomerband in NL zal het niet echt een probleem zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ok thanks voor de reacties. Denk dat ik de fiets wel overneem inderdaad, dus zal ze goed testen. Aangezien het een 2013 fiets is zullen de banden met een beetje pech van de eerste batch zijn en ook nog eens uitgedroogd :-)
Dus om vast op de zaken vooruit te lopen, welke bandencombinatie heeft jullie voorkeur op het moment voor Nederlands gebruik? Betreffen ZTR crestbanden 27,5.
Dus om vast op de zaken vooruit te lopen, welke bandencombinatie heeft jullie voorkeur op het moment voor Nederlands gebruik? Betreffen ZTR crestbanden 27,5.
Ik rij vrijwel het hele jaar op Specialized Fasttrak banden. Ik vind ze lekkerder sturen dan Schwalbe Racing Ralph. Als het een beetje modderig is, zet ik er een Ground Control of een Nobby Nic op de voorkant.
Rocket Ron voor, Racing Ralph achter blijf ik de ideale combinatie vinden.
Als je echt alleen maar Zeist/Amerongen/Lage Vuursche bij mooi weer rijdt zou ik zelf voor én achter Racing Ralph nemen.
Als je echt alleen maar Zeist/Amerongen/Lage Vuursche bij mooi weer rijdt zou ik zelf voor én achter Racing Ralph nemen.
+1
Alleen in het natte seizoen, wanneer ik ook in Limburg ben, doe ik een Nobby Nic vóór. En achter altijd RoRo ipv RaRa, vind ik net lekkerder aanvoelen, maar da's persoonlijk. Die banden ontlopen elkaar weinig.
Alleen in het natte seizoen, wanneer ik ook in Limburg ben, doe ik een Nobby Nic vóór. En achter altijd RoRo ipv RaRa, vind ik net lekkerder aanvoelen, maar da's persoonlijk. Die banden ontlopen elkaar weinig.
Tijdje alleen Raceking gereden, toen daar 1 van op was XKing voor en Raceking achter. Nu zowel XKing voor als achter. Rolt ondanks de noppen behoorlijk vlot op asfalt en is slijtvast.
Gentlepeoples... Een vraagje want ik zie door de bomen het bos (of berg) niet meer..
Ben van het kiten afgestapt en mountainbiken lijkt mij een veel toegankelijkere sport ivm het feit dat ik niet meer afhankelijk ben van hoe de wind staat en of ik überhaupt tijd heb icm mijn gezin.
Afgelopen dinsdag op een geleende fiets mijn vuurdoop gehad met een maatje en ondanks dat mijn conditie enorm brak is en ik compleet stuk ging en na 17km toch flink wat pien in den bips heb, heb ik me uitstekend vermaakt.
Maar nu ben ik dus een beetje zoekende.
Ik wil niet meteen de hoofdprijs neerleggen voor een nieuwe fiets omdat ik dus niet weet wat ik precies prettig rijden vind. Dus zoekende naar 2e hands waar ik een jaartje goed op kan rond crossen zonder teveel extra geld kwijt te zijn.
(arme alleenverdiener)
Dat jaar kan ik dan gebruiken om ervaring op te doen en te sparen voor een bike geheel naar mijn wens
Maar dan, ik hoor allemaal:
* je moet schijfremmen want blokjes slijten te snel.
* een frame hoeft niet precies te matchen, kleiner mag ook wel
etc etc.
Kent iemand een betrouwbare shop die mij advies kan geven op basis van mij ipv "Ik heb het zo en anders is niet mogelijk" wat ik overal een beetje lees?
Het liefst in Almere e.o. mocht ik er een stukje voor moeten rijden is dat natuurlijk geen probleem, maar niet naar Limburg e.d.
Had zelf Van der Linden gevonden in Almere als vrij grote shop, maar die krijgt zulke vernietigende reviews op het gebied van service dat ik daar liever dan weer niet heen ga..
Ben van het kiten afgestapt en mountainbiken lijkt mij een veel toegankelijkere sport ivm het feit dat ik niet meer afhankelijk ben van hoe de wind staat en of ik überhaupt tijd heb icm mijn gezin.
Afgelopen dinsdag op een geleende fiets mijn vuurdoop gehad met een maatje en ondanks dat mijn conditie enorm brak is en ik compleet stuk ging en na 17km toch flink wat pien in den bips heb, heb ik me uitstekend vermaakt.
Maar nu ben ik dus een beetje zoekende.
Ik wil niet meteen de hoofdprijs neerleggen voor een nieuwe fiets omdat ik dus niet weet wat ik precies prettig rijden vind. Dus zoekende naar 2e hands waar ik een jaartje goed op kan rond crossen zonder teveel extra geld kwijt te zijn.
(arme alleenverdiener)
Dat jaar kan ik dan gebruiken om ervaring op te doen en te sparen voor een bike geheel naar mijn wens
Maar dan, ik hoor allemaal:
* je moet schijfremmen want blokjes slijten te snel.
* een frame hoeft niet precies te matchen, kleiner mag ook wel
etc etc.
Kent iemand een betrouwbare shop die mij advies kan geven op basis van mij ipv "Ik heb het zo en anders is niet mogelijk" wat ik overal een beetje lees?
Het liefst in Almere e.o. mocht ik er een stukje voor moeten rijden is dat natuurlijk geen probleem, maar niet naar Limburg e.d.
Had zelf Van der Linden gevonden in Almere als vrij grote shop, maar die krijgt zulke vernietigende reviews op het gebied van service dat ik daar liever dan weer niet heen ga..
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
@RoRoo,
Zelfde keuze moeten maken, maand of 3 geleden gestart met mountainbiken.
Keuze was of een 2e handse voor ergens in de prijsrange 200 a 400 euro, of toch een nieuwe.
Ik ben zelf voor een nieuwe gegaan, € 499 een Giant ATX 27.5
http://www.giantstore-ame...l/atx.27.5.1/22373/84341/
Ik heb schijfremmen en ben daar wel erg over te spreken. Het werkt erg goed.
Ik heb deze gekocht bij Giant Store in Amersfoort, zitten in meerdere plaatsen waaronder Utrecht waar ik zelf woon maar deze niet op voorraad was, dus even naar Amersfoort gereden. 1e onderhoudsbeurt krijg je gratis erbij en verder hele fijne service en advies gehad.
Ik rij er nu 3 maanden op, en voor Nederlandse begrippen voelt dit echt zeker ruim voldoende kwaliteit aan. Tuurlijk is er veel beter, maar als beginnende mountainbiker heb je hiermee een heel degelijk model mee.
Mocht het mountainbiken mij blijven pakken, ga ik in de toekomst vast over naar een hoger segment. Maar dat kan maar zo nog een jaar of 2 jaar duren verwacht ik. Tot die tijd is deze investering van € 499 mij nu al heel erg veel waard geweest.
Ik fiets nu gemiddeld 2 keer per week. Ritjes vaak rond 10 a 20 km (Lage Vuursche, Zeist, Leersum, Amerongen, Rhenen etc.).
Voor mij gaf nieuw toch een doorslag ten opzichte van 2e hands. Ik ben zelf persoonlijk niet zo snel van het 2e handse. Maar dat zal natuurlijk volledig je eigen afweging moeten zijn wat je wilt.
Adviseer wel als je een 2e handse van iemand wilt overkopen dat je dan beter misschien iemand mee kan nemen die er verstand van heeft en een extra blik erop kan geven naast je eigen blik.
Keuze was of een 2e handse voor ergens in de prijsrange 200 a 400 euro, of toch een nieuwe.
Ik heb deze gekocht bij Giant Store in Amersfoort, zitten in meerdere plaatsen waaronder Utrecht waar ik zelf woon maar deze niet op voorraad was, dus even naar Amersfoort gereden. 1e onderhoudsbeurt krijg je gratis erbij en verder hele fijne service en advies gehad.
Ik rij er nu 3 maanden op, en voor Nederlandse begrippen voelt dit echt zeker ruim voldoende kwaliteit aan. Tuurlijk is er veel beter, maar als beginnende mountainbiker heb je hiermee een heel degelijk model mee.
Mocht het mountainbiken mij blijven pakken, ga ik in de toekomst vast over naar een hoger segment. Maar dat kan maar zo nog een jaar of 2 jaar duren verwacht ik. Tot die tijd is deze investering van € 499 mij nu al heel erg veel waard geweest.
Ik fiets nu gemiddeld 2 keer per week. Ritjes vaak rond 10 a 20 km (Lage Vuursche, Zeist, Leersum, Amerongen, Rhenen etc.).
Voor mij gaf nieuw toch een doorslag ten opzichte van 2e hands. Ik ben zelf persoonlijk niet zo snel van het 2e handse. Maar dat zal natuurlijk volledig je eigen afweging moeten zijn wat je wilt.
Adviseer wel als je een 2e handse van iemand wilt overkopen dat je dan beter misschien iemand mee kan nemen die er verstand van heeft en een extra blik erop kan geven naast je eigen blik.
[ Voor 30% gewijzigd door Sleehond op 19-05-2016 15:54 ]
Dat zal ongeveer ook mijn absolute max zijn momenteel voor een fiets.Sleehond schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:50:
@RoRoo,
Ik fiets nu gemiddeld 2 keer per week. Ritjes vaak rond 10 a 20 km (Lage Vuursche, Zeist, Leersum, Amerongen, Rhenen etc.)
En heel toevallig was ik die fiets ook tegen gekomen, maar dan hoor en lees ik weer dat Giant een beetje afgekraakt wordt....
Maar jij hebt er dus goeie ervaringen mee, en jouw frequentie zal ook ongeveer mijn frequentie zijn...
Thanks!
Goeie shop ook dus in Amersfoort?
Giant gaf mij juist wel een "safe" gevoel. Tja, wat is slecht of afgekraakt. Kan net iemand zijn met een mindere ervaring, dat zal bij elk merk wel een keer zijn. Giant is gewoon degelijk en zeker geen slecht merk, althans niet zover ik weet.RoRoo schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:56:
[...]
Dat zal ongeveer ook mijn absolute max zijn momenteel voor een fiets.
En heel toevallig was ik die fiets ook tegen gekomen, maar dan hoor en lees ik weer dat Giant een beetje afgekraakt wordt....
Maar jij hebt er dus goeie ervaringen mee, en jouw frequentie zal ook ongeveer mijn frequentie zijn...
Thanks!
Goeie shop ook dus in Amersfoort?
Ik ben er echt blij mee ja. Ik heb er lang over gedaan om beslissing te maken en een uitgave als deze te doen (altijd een beetje mijn manco, haha). Maar oprecht, ik ben die investering nu alweer vergeten en ben er gewoon echt heel blij mee. Nogmaals, ik ben geen professioneel, maar kan je zeker garanderen dat het een voldoende model is voor de Nederlandse banen. Tuurlijk zijn er 10x betere fietsen, maar je moet nu eenmaal in een bepaald segment je keuze gaan maken.
In Amersfoort ben ik netjes geholpen ja. Ben totaal niet gepusht o.i.d. en hij dacht juist prettig met mij mee en vroeg ook wat mijn budget was en wat mijn idee is qua fietsen en hoe vaak en dergelijke. Hij vond dit ook een verstandige keuze.
Hopelijk geef ik je hiermee alvast een beetje idee!
Succes met je beslissing en ben benieuwd wat je gaat aanschaffen!
[ Voor 3% gewijzigd door Sleehond op 19-05-2016 16:01 ]
Giant maakt zowel goedkope en niet al te beste instapmeuk als wereldklasse fietsen waarmee WK's beslecht worden, dus dat kun je niet generaliseren over een merk. Zelfde geldt voor Cube en andere grotere merken.
Ik heb zelf niet de tijd en voldoende kennis om je echt specifieke fietsen aan te wijzen binnen je budget, maar de algehele tendens is (hier en op andere fora) wel dat je voor €500,- geen fatsoenlijke nieuwe fiets koopt waarmee je de trails kunt gaan aanvallen. Tweedehands is er meer dan genoeg mogelijk, misschien kun je eens kijken op mountainbike.nl of fiets.nl of je iets vindt in je buurt en binnen je budget. Daar zitten vrijwel alleen maar liefhebbers die je niet bedonderen, itt Marktplaats waar je wel op je hoede moet zijn en moet weten wat je zoekt.
Ik heb zelf niet de tijd en voldoende kennis om je echt specifieke fietsen aan te wijzen binnen je budget, maar de algehele tendens is (hier en op andere fora) wel dat je voor €500,- geen fatsoenlijke nieuwe fiets koopt waarmee je de trails kunt gaan aanvallen. Tweedehands is er meer dan genoeg mogelijk, misschien kun je eens kijken op mountainbike.nl of fiets.nl of je iets vindt in je buurt en binnen je budget. Daar zitten vrijwel alleen maar liefhebbers die je niet bedonderen, itt Marktplaats waar je wel op je hoede moet zijn en moet weten wat je zoekt.
Thanks! het idee is er!Sleehond schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:00:
In Amersfoort ben ik netjes geholpen ja. Ben totaal niet gepusht o.i.d. en hij dacht juist prettig met mij mee en vroeg ook wat mijn budget was en wat mijn idee is qua fietsen en hoe vaak en dergelijke. Hij vond dit ook een verstandige keuze.
Hopelijk geef ik je hiermee alvast een beetje idee!
Succes met je beslissing en ben benieuwd wat je gaat aanschaffen!
Mocht ik een Giant kiezen check ik die shop zeker.
Heel inhoudelijk hoeft ook niet hoor, je reactie is al genoeg.TheLemon schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:10:
Ik heb zelf niet de tijd en voldoende kennis om je echt specifieke fietsen aan te wijzen binnen je budget, maar de algehele tendens is (hier en op andere fora) wel dat je voor €500,- geen fatsoenlijke nieuwe fiets koopt waarmee je de trails kunt gaan aanvallen.
Dat 500 nooit genoeg is lees ik overal ja. Maar wat bepaald dat precies?
Want als ik 2 á 3x in de week een standaard baantje pak zonder jumps van 5 meter zou dat dan niet kunnen met een 500 euro fiets?
Of zijn de bewegende onderdelen van dermate slechte kwaliteit dat ik na 6mnd kan vervangen?
Mountainbike.nl zit ik al te lurken, maar het te koop gedeelte is voor mij nu nog in het Russisch geschreven.. Geen idee wat nu een fiets is en wat enkel een voorvork
[ Voor 6% gewijzigd door RoRoo op 19-05-2016 16:17 ]
Momenteel worden er ook veel overjarige fietsen te koop aangeboden op Marktplaats. Dus van een fietsenwinkel inclusief garantie, alleen van 1 of 2 modeljaren terug. Alsnog is een fiets van 500 euro wel even goed zoeken. Voordat geld zou ik persoonlijk een nette 2e hands zoeken overigens.
Ik zou eerder zeggen dat schijfremmen niet noodzakelijk zijn en het frame juist wel moet passen. 500 euro is inderdaad niet veel geld voor een nieuwe fiets. Die Giant lijkt wel een leuke fiets (wel 14,5 Kg en 8spd!). Maar je moet het meer zien als een opstapje. Na een jaar of 2 is de fiets waarschijnlijk volledig op (ketting, tandwielen, vork zijn versleten) en moet je iets nieuws kopen. Deze upgraden met betere onderdelen is IMHO weggegooid geld. Dus als je ondertussen gaat sparen voor een betere fiets en deze gebruikt, is er niks mis mee. Wil je jarenlang rijplezier, dan zou ik verder kijken (en iets meer geld uitgeven). Een overjarig model uitzoeken helpt ook wel eens, vaak is er niet heel veel verschil tussen de jaargangen.
Duidelijk antwoord..zonoskar schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:37:
Ik zou eerder zeggen dat schijfremmen niet noodzakelijk zijn en het frame juist wel moet passen. 500 euro is inderdaad niet veel geld voor een nieuwe fiets. Die Giant lijkt wel een leuke fiets (wel 14,5 Kg en 8spd!). Maar je moet het meer zien als een opstapje. Na een jaar of 2 is de fiets waarschijnlijk volledig op (ketting, tandwielen, vork zijn versleten) en moet je iets nieuws kopen. Deze upgraden met betere onderdelen is IMHO weggegooid geld. Dus als je ondertussen gaat sparen voor een betere fiets en deze gebruikt, is er niks mis mee. Wil je jarenlang rijplezier, dan zou ik verder kijken (en iets meer geld uitgeven). Een overjarig model uitzoeken helpt ook wel eens, vaak is er niet heel veel verschil tussen de jaargangen.
Kan prima, alleen weet je 100% zeker dat ie niet langer meegaat dan 2 jaar op z'n max.
Marktplaats lijkt mij persoonlijk niks, want ik ken niemand met gedegen kennis om even te kunnen bepalen of de staat v/d fiets goed is..
Overjarig model bij een shop vandaan word ik wel blijer van
Mijn kiteset is ook uit 2009
Nog meer fijne shops die wat meerdere merken voeren in de buurt van Flevoland?
Vriend van me heeft een fiets besteld bij 12gobiking.nl Initieel was de fiets die hij wou wel op voorraad, later toch niet. Hij heeft toen een duurder model gekregen met korting, was uiteindelijk wel iets duurder dan de originele fiets, maar wel een betere.
Bijv deze is aardig (wel net iets boven budget) https://www.12gobiking.nl/mountainbikes/cube-analog-29-2015 of https://www.12gobiking.nl...s/merida-big-nine-40-2015
Weet je overigens al of je 29 of 27.2 wil? (ik zou 29 aanraden).
Bijv deze is aardig (wel net iets boven budget) https://www.12gobiking.nl/mountainbikes/cube-analog-29-2015 of https://www.12gobiking.nl...s/merida-big-nine-40-2015
[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 19-05-2016 17:50 ]
Vergis je ook niet in de kosten van de accessoires..RoRoo schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:00:
[...]
Duidelijk antwoord..
Kan prima, alleen weet je 100% zeker dat ie niet langer meegaat dan 2 jaar op z'n max.
Marktplaats lijkt mij persoonlijk niks, want ik ken niemand met gedegen kennis om even te kunnen bepalen of de staat v/d fiets goed is..
Overjarig model bij een shop vandaan word ik wel blijer vanEn de verschillen zal ik niet zo snel merken..
Mijn kiteset is ook uit 2009![]()
Nog meer fijne shops die wat meerdere merken voeren in de buurt van Flevoland?
Dat is dan wel goeie service..zonoskar schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:45:
Vriend van me heeft een fiets besteld bij 12gobiking.nl Initieel was de fiets die hij wou wel op voorraad, later toch niet. Hij heeft toen een duurder model gekregen met korting, was uiteindelijk wel iets duurder dan de originele fiets, maar wel een betere.
Het enige waar iedereen het over eens is, is dat 29 beter/fijner is dan 27,5/2 dus daar kan ik redelijk blind op gaan. Zeker omdat ik nog niets anders gewend ben.. Kleiner is wendbaarder, maar dat schijnt ook puur gewenning te zijn.
Doe ik ook zeker niet, enige echte accessoire wat ik in ieder geval wil hebben zijn klikpedalen en schoenen.. de rest is allemaal bijzaak en kan makkelijk tussen de bedrijven door meegenomen worden.Ruud schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:46:
Vergis je ook niet in de kosten van de accessoires..
Of ik mis iets natuurlijk waar jij op doelt. Kan maar zo
Heb op mijn racefiets al jaren klikpedalen maar op mijn mtb flats, moet zeggen dat ik dat voor de mtb super chill vind! Scheelt wel veel in de kosten ook (maar dat was niet mijn overweging)
Een goede helm lijkt me geen overbodige luxe...RoRoo schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:42:
[...]
Doe ik ook zeker niet, enige echte accessoire wat ik in ieder geval wil hebben zijn klikpedalen en schoenen.. de rest is allemaal bijzaak en kan makkelijk tussen de bedrijven door meegenomen worden.
Of ik mis iets natuurlijk waar jij op doelt. Kan maar zo
Ik zou zelf met zo'n budget een fiets 2e hands halen voor 250/300 euro en dan voor de rest nieuwe accessoires (schoenen, helm, handschoenen winter/zomer kleding) en houd de rest in je zak voor als er een binnen/buitenband vervangen moet worden of ander onderhoud.
Ik heb een bijv een xtrail save (sowieso wel budget merk, maar heb 2 van deze fietsen die t nog perfect doen) voor rond de 250 gekocht waar ik al 4 jaar op rij, en ik rijd er af en toe nog steeds op (ik gebruik die fiets ook om andere mensen enthousiast te maken). Ik zou als je 2e hands koopt juist voor 26inch (tenzij je goeie andere vind ofc) gaan omdat de meeste mensen die juist weg doen, (als beginner merk je dat verschil toch minder) Als je een nieuwe haalt zou ik wel gelijk voor 27,5/29 gaan, maar dan zou ik persoonlijk nog doorsparen tot 800/900 en dan een overjarig model kopen waarmee je een hele tijd vooruit kan.
Ik heb een bijv een xtrail save (sowieso wel budget merk, maar heb 2 van deze fietsen die t nog perfect doen) voor rond de 250 gekocht waar ik al 4 jaar op rij, en ik rijd er af en toe nog steeds op (ik gebruik die fiets ook om andere mensen enthousiast te maken). Ik zou als je 2e hands koopt juist voor 26inch (tenzij je goeie andere vind ofc) gaan omdat de meeste mensen die juist weg doen, (als beginner merk je dat verschil toch minder) Als je een nieuwe haalt zou ik wel gelijk voor 27,5/29 gaan, maar dan zou ik persoonlijk nog doorsparen tot 800/900 en dan een overjarig model kopen waarmee je een hele tijd vooruit kan.
[ Voor 9% gewijzigd door StygMa op 19-05-2016 22:06 ]
Je mist niks van het voordeel dat je makkelijker de pedalen omhoog trekt?ramonlambal schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:32:
Heb op mijn racefiets al jaren klikpedalen maar op mijn mtb flats, moet zeggen dat ik dat voor de mtb super chill vind! Scheelt wel veel in de kosten ook (maar dat was niet mijn overweging)
Die is zo vanzelfsprekend voor mij dat ik 'm niet eens benoemd heb
Mijn eerste ritje heb ik ook gewoon een oude skatehelm opgezet. Mijn maatje rijdt heel "pro" zonder helm, maar in mijn ogen rij je dan gewoon voor schut.
Goeie tip! Dank!StygMa schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:02:
Ik zou zelf met zo'n budget een fiets 2e hands halen voor 250/300 euro en dan voor de rest nieuwe accessoires (schoenen, helm, handschoenen winter/zomer kleding) en houd de rest in je zak voor als er een binnen/buitenband vervangen moet worden of ander onderhoud.
[ Voor 40% gewijzigd door RoRoo op 20-05-2016 09:26 ]
Voor dat geld moet je geen nieuwe fiets kopen. Ik heb hem niet in detail bekeken, maar:RoRoo schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:17:
[...]
Thanks! het idee is er!
Mocht ik een Giant kiezen check ik die shop zeker.
[...]
Heel inhoudelijk hoeft ook niet hoor, je reactie is al genoeg.
Dat 500 nooit genoeg is lees ik overal ja. Maar wat bepaald dat precies?
Want als ik 2 á 3x in de week een standaard baantje pak zonder jumps van 5 meter zou dat dan niet kunnen met een 500 euro fiets?
Of zijn de bewegende onderdelen van dermate slechte kwaliteit dat ik na 6mnd kan vervangen?
Mountainbike.nl zit ik al te lurken, maar het te koop gedeelte is voor mij nu nog in het Russisch geschreven.. Geen idee wat nu een fiets is en wat enkel een voorvork
- het kost veel kracht om 14,5kg in balans te houden op een parcours. 12kg vind ik een normaal gewicht, dat is dus 20% zwaarder = 20% meer kracht nodig om je fiets 10 graden naar links te laten draaien = %20 meer kracht voor balans
- 8 speed versnellingen zijn nauwelijks nog te krijgen, los van het nadeel dat je er maar 3x8 hebt kan je dus geen nieuwe ketting krijgen
- goedkope voorvork gaat eerder kapot, en probeer maar eens voor minder dan €100 een nieuwe te kopen
Doordat iedereen wil overstappen op 29", zijn op mountainbike-forum etc de 26" fietsen voor bijna niks te krijgen. Daar zou ik gaan shoppen.
Precies dat.
Tssss, heb zelf een 100km oude 2015 29er minimaal SLX met XT rd te koop ( 12kg
) , een sensa merano tnt comp 23 inch gekocht juli 2015, maar krijg deze aan de straatstenen niet verkocht ( adviesprijs was 1271 in 2015, vraagprijs 800 )
http://link.marktplaats.nl/m1047735173
Iemand een idee waarom ?
Ja, krijg wel "biedingen" ... gisteren nog uur op (eerste) kijker gewacht, die kwam niet opdagen. Of willen vraagprijs betalen, maar dan eerst de fiets opsturen
Iemand een idee waarom ?
Ja, krijg wel "biedingen" ... gisteren nog uur op (eerste) kijker gewacht, die kwam niet opdagen. Of willen vraagprijs betalen, maar dan eerst de fiets opsturen
[ Voor 26% gewijzigd door Ted038 op 20-05-2016 11:48 ]
eens met MBV. Wil je echt iets nieuws, spaar dan even door tot de €700/800 en koop zoiets (of vergelijkbaar). Je hebt dan in ieder geval een fatsoenlijke vork en een betrouwbare aandrijving. Als je wat verder gevorderd bent, dan kan je de remmen en aandrijving (zelf) vervangen voor hoogwaardigere componenten die wat lichter zijn (SLX of zelfs XT)
Het is een nogal grote maat. Plus voor die 400 euro verschil met nieuw, zullen velen gaan voor nieuw.Ted038 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:35:
Iemand een idee waarom ?
Kun je ook als voordeel zien, je traint beter/meer. Gewicht is iets wat inherent is aan goedkope fietsen. Verder ben ik het wel met je eens.MBV schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:32:
- het kost veel kracht om 14,5kg in balans te houden op een parcours. 12kg vind ik een normaal gewicht, dat is dus 20% zwaarder = 20% meer kracht nodig om je fiets 10 graden naar links te laten draaien = %20 meer kracht voor balans
[ Voor 50% gewijzigd door zonoskar op 20-05-2016 11:40 ]
Maat moet altijd passen, of je nu een 17, 19, 21 of 23 frame hebt, spoeling zal wat dunner zijn, maar in NL leven genoeg >1.90 : zelf 1.90 en bbl 91 cm .zonoskar schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:38:
[...]
Het is een nogal grote maat. Plus voor die 400 euro verschil met nieuw, zullen velen gaan voor nieuw.
( deze 23 valt klein uit bij dit frame, reach/stack neemt "maar" met 1 / 1,4 cm toe tov de 21inch, het is vooral de zadelbuis die 5cm langer is om hogere zadelstanden toe te laten zonder een zadelpen van meter nodig te hebben
En die 471 € verschil is toch nog een leuk bedrag / 1/3 van van de catalogusprijs, en het is een VRAAGprijs, wil uiteraard best iets zakken, maar doe deze niet voor een habbekrats weg ....
WAT zou dan een betere prijs zijn ?
[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 20-05-2016 12:12 ]
Ik denk dat je wel een goede vraagprijs hebt, je moet alleen een koper vinden. Het huidige bod is 660 euro, ik zou hem/haar mailen met een voorstel, zeg 750 of 725 ofzo en kijken of die bieder daar op ingaat. Misschien dat je dan op 700 uitkomt, maar dan moet je even kijken hoe graag je de fiets kwijt wilt. Ik heb met mijn vorige fiets ook flink korting moeten geven (frame nieuwprijs was 2500 euro, verkocht voor 1200, inclusief vork, slik).Ted038 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:45:
WAT zou dan een betere prijs zijn ?
Met die prijzen die je noemt zou ik ook tevreden zijn, helemaal als ik er ook iemand blij mee maak .zonoskar schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:48:
[...]
Ik denk dat je wel een goede vraagprijs hebt, je moet alleen een koper vinden. Het huidige bod is 660 euro, ik zou hem/haar mailen met een voorstel, zeg 750 of 725 ofzo en kijken of die bieder daar op ingaat. Misschien dat je dan op 700 uitkomt, maar dan moet je even kijken hoe graag je de fiets kwijt wilt. Ik heb met mijn vorige fiets ook flink korting moeten geven (frame nieuwprijs was 2500 euro, verkocht voor 1200, inclusief vork, slik).
Bod van 660 komt ( as usual) uit andere kant van NL, als hij eens in de buurt zou komen zou hij weer contact opnemen, aangezien ik niet wilde opsturen.
Bod van 650 vroeg om verschil tussen 26 en 29 : dit heel uitgebreid beantwoord, nooit meer iets van gehoord ...
Bod van 625 een "tegenbod" gedaan, ook niets meer van gehoord......
Deze drie biedingen zijn "oficieel" nog lopend, andere onzinbiedingen, tot boven vraagprijs, heb ik verwijderd ivm "onzin & oplichting" : ben zeker goedgezind en eerlijk in uitleg hoe/waarom van deze fiets, maar niet zo stom om t op te sturen zonder er eerst de prijs voor te hebben ontvangen
[ Voor 4% gewijzigd door Ted038 op 20-05-2016 13:15 ]
Marktplaats is zoo vermoeiend om op te verkopen.
Heb het nu inderdaad ook weer.. continu braaf antwoord en uitleg geven om vervolgens niets meer te horen..
Heb het nu inderdaad ook weer.. continu braaf antwoord en uitleg geven om vervolgens niets meer te horen..
2 suggesties, die al eerder zijn gegeven: http://www.mountainbike.nl/forum/ en http://www.fiets.nl/forum/Ted038 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:35:
Tssss, heb zelf een 100km oude 2015 29er minimaal SLX met XT rd te koop ( 12kg) , een sensa merano tnt comp 23 inch gekocht juli 2015, maar krijg deze aan de straatstenen niet verkocht ( adviesprijs was 1271 in 2015, vraagprijs 800 )
Iemand een idee waarom ?
Is Sensa een merk dat je oma kent? Nee, toch? Dan wordt marktplaats geen succes.
Waardevolle fietsen moet je niet via marktplaats willen kopen of verkopen... Kopen op marktplaats kan het voordeel hebben dat je iets waardevols voor een habbekrats kan vinden, maar dat kost wel belachelijk veel tijd.
[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 20-05-2016 14:24 ]
Tsjah, je prijs is niet scherp. Voor een paar euro meer heb je een vergelijkbare fiets, nieuw overjarig.Ted038 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:35:
Tssss, heb zelf een 100km oude 2015 29er minimaal SLX met XT rd te koop ( 12kg) , een sensa merano tnt comp 23 inch gekocht juli 2015, maar krijg deze aan de straatstenen niet verkocht ( adviesprijs was 1271 in 2015, vraagprijs 800 )
Iemand een idee waarom ?
Daarnaast zoekt bijna niemand op een 23" frame denk ik. Of geometrie nou compact of normaal uitvalt, 23" is voor reuzen normaal gesproken. Ik denk dat voor volwassenen 18 of 19" het meest gekocht is. Daar zit je dus twee maten van af.
En tsjah, marktplaats
Verwijderd
ook ik ben op zoek naar een nieuwe mtb, ik zag deze op marktplaats staan en kan deze voor 75,- halen.
is dit een goede koop?
http://www.marktplaats.nl...68067e2e0&previousPage=lr
is dit een goede koop?
Geen specificaties, matige foto's en een te lage prijs. Je kan het beter laten staan en gewoon doorsparen tot zo'n 300. Vanaf die prijzen is tweedehands wel iets fatsoenlijks te krijgen.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:40:
ook ik ben op zoek naar een nieuwe mtb, ik zag deze op marktplaats staan en kan deze voor 75,- halen.
is dit een goede koop?
Nee:Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:40:
is dit een goede koop?
- dart2 voorvork lijkt mij niet echt geschikt voor echt MTB'en. Werkt niet fijn, gaat snel kapot
- jaren '80 stuur, bar-ends, etc. Dat gaat vast niet fijn fietsen
- waarschijnlijk valt de voorvork 20cm naar beneden als je het frame optilt. Ik zie namelijk geen spacers op de veel te lange stuurpen. Dat gaat op z'n minst niet helpen als je offroad gaat, ik gok zo dat de lagers kapot gaan als ze dat nog niet zijn.
- V-brakes zijn al meer dan 10 jaar uit de mode, met goede redenen
Als je op Marktplaats voor MTB's wilt shoppen, regel dan eerst expertise op technisch gebied. Ga anders op de grote fora kijken, daar worden meestal wel goede fietsen aangeboden, en antieke fietsen worden daar speciaal voor liefhebbers aangeboden als vintage of zoiets.
Verwijderd
het is eigenlijk meer bedoeld voor op de weg, dan kijk ik toch even verder voor betere fietsenMBV schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:15:
[...]
Nee:
- dart2 voorvork lijkt mij niet echt geschikt voor echt MTB'en. Werkt niet fijn, gaat snel kapot
- jaren '80 stuur, bar-ends, etc. Dat gaat vast niet fijn fietsen
- waarschijnlijk valt de voorvork 20cm naar beneden als je het frame optilt. Ik zie namelijk geen spacers op de veel te lange stuurpen. Dat gaat op z'n minst niet helpen als je offroad gaat, ik gok zo dat de lagers kapot gaan als ze dat nog niet zijn.
- V-brakes zijn al meer dan 10 jaar uit de mode, met goede redenen
Als je op Marktplaats voor MTB's wilt shoppen, regel dan eerst expertise op technisch gebied. Ga anders op de grote fora kijken, daar worden meestal wel goede fietsen aangeboden, en antieke fietsen worden daar speciaal voor liefhebbers aangeboden als vintage of zoiets.
heb sinds gister een piepende achter rem en geen remkracht. Extreem vuil kan niet, heb de boel gecleaned. Remdruk weg, zit er dan lucht in de kabel? of andere oorzaak mogelijk? en is dat makkelijk te fixen? of beter voor 2 tientjes iemand van de winkel dat laten fixen?
no comment
Kan lucht zijn in de leiding, of remblokken versleten. Check even de dikte van de remvoering, die moet meer dan 0.5mm zijn.
Als de remdruk weg is is dat lucht in de kabel. Het ligt er heel erg aan welke remset je hebt om te zeggen hoe moeilijk het is (ik heb ooit een set weggedaan omdat je elke maand moest ontluchten, wat een ongelofelijke kutklus was). Je moet een ontluchtingsset kopen, kost 1x een paar tientjes, en een keertje een uurtje uitzoeken hoe het ontluchten werkt. Daarna is het iets wat je regelmatig kan doen in een half uurtje (bij goede remmen).
En dus ook als je remmen het slecht beginnen te doen op een fietsvakantie in de alpen, waar net die ontluchtingsset niet bij de lokale fietsenboer in de werkplaats ligt
En dus ook als je remmen het slecht beginnen te doen op een fietsvakantie in de alpen, waar net die ontluchtingsset niet bij de lokale fietsenboer in de werkplaats ligt
Klinkt voor mij toch echt als:Martinus schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:57:
heb sinds gister een piepende achter rem en geen remkracht. Extreem vuil kan niet, heb de boel gecleaned. Remdruk weg, zit er dan lucht in de kabel? of andere oorzaak mogelijk? en is dat makkelijk te fixen? of beter voor 2 tientjes iemand van de winkel dat laten fixen?
1) Vuil op je schijf en blokken ( Combinatie van piepen en geen remkracht )
2) Een lek in je remsysteem en nu dus remvloeistof op je blokken/schijf
Is je remhendel wel gewoon hard? of druk je die nu ook heel makkelijk tegen je handvat bijvoorbeeld?
Piepen kan altijd een keer, vooral bij vochtigheid, maar totaal geen remkracht EN piepen is toch echt wel een duidelijk teken van vettigheid / remvloeistof ( ook vettigheid
[ Voor 9% gewijzigd door Marsjee op 23-05-2016 13:31 ]
Iemand enig idee welke tool ik moet bestellen voor het vervangen van een Cannondale OPI kettingblad?
Ik denk dat je in het wielrennen topic daar een uitgebreider antwoord op krijgt, maar volgens mij heb je voor een SI crank een Lock Ring- SI tool voor nodig. Kost je zo'n €30.Malt007 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:48:
Iemand enig idee welke tool ik moet bestellen voor het vervangen van een Cannondale OPI kettingblad?
Enig idee waar ik die eventueel kan bestellen in NL? Kan ze zo gauw niet vinden.DjVe schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:47:
[...]
Ik denk dat je in het wielrennen topic daar een uitgebreider antwoord op krijgt, maar volgens mij heb je voor een SI crank een Lock Ring- SI tool voor nodig. Kost je zo'n €30.
Lokale Cannondale dealer of desnoods via een (buitenlandse) webshop.Malt007 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:33:
[...]
Enig idee waar ik die eventueel kan bestellen in NL? Kan ze zo gauw niet vinden.
Via via ben ik op deze fiets uitgekomen
https://www.12gobiking.nl/p/cube_aim_sl_29_2014
Bijna in nieuwstaat.
Compleet voor rond de 350 euro. Met mijn budget van 450 hou ik dan nog mooi ruimte over voor een helm en broekje.
Maar ik vroeg me af of ik met deze afmontering goed uit kom voor de komende zeg 2 jaar.
Afmontage
Achterderailleur Shimano Alivio RD-M410, 8-speed
Voorderailleur Shimano Altus FD-M310, Top Swing, 34.9mm
Shifters Shimano Altus SL-M310 Rapidfire-Plus
Crankset Shimano Acera FC-M361, 42x32x22T, Shimano BB-UN26
Remmen Shimano BR-M395, hydr. Discbrake (160/160mm)
Het zegt me allemaal niet veel nl.
Ik weet dat deze fiets gepositioneerd wordt aan de bovenkant van het laagste segment, maar voor 2 á 3x in de week fietsen zonder gekke zaken heb ik denk ik ook geen XLT nodig.
Maar als het kneiterhard slijt dat ik na (extreem voorbeeld) 6mnd al op nieuwe tandwielzoektocht moet.... dan koop ik liever iets anders.
Bijna in nieuwstaat.
Compleet voor rond de 350 euro. Met mijn budget van 450 hou ik dan nog mooi ruimte over voor een helm en broekje.
Maar ik vroeg me af of ik met deze afmontering goed uit kom voor de komende zeg 2 jaar.
Afmontage
Ik weet dat deze fiets gepositioneerd wordt aan de bovenkant van het laagste segment, maar voor 2 á 3x in de week fietsen zonder gekke zaken heb ik denk ik ook geen XLT nodig.
Maar als het kneiterhard slijt dat ik na (extreem voorbeeld) 6mnd al op nieuwe tandwielzoektocht moet.... dan koop ik liever iets anders.
Ik weet uit ervaring dat ik dergelijk schakelmateriaal in een zware tocht aan gort kan trappen. En dan vnl. het schakelmateriaal.RoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:54:
Via via ben ik op deze fiets uitgekomen
Bijna in nieuwstaat.
Afmontage
Verder is het echt wel oud spul
8-speed, al lange tijd niks meer van gehoord.
Verder is het een cheap-ass voorvork.
Waarom kijk je niet 2nd hand op een goed forum voor dat geld. Heb je bikes met betere specs.
[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 24-05-2016 13:58 ]
Gezien mijn kennis op onderdelen gebied (of eerder het gebrek daar aan) ga ik nat op alle terminologie en types/merken etc..
Als ik het te koop topic op mountainbike.nl bekijk lees ik Russisch ipv of het om een een fiets of onderdelen gaat
Maar eigenlijk is je advies: Niet doen... sjips...
Ik ga vd week ook maar even langs Dickhof, daar hoor ik goeie verhalen over. Misschien hebben ze nog wat staan binnen het budget..
Als ik het te koop topic op mountainbike.nl bekijk lees ik Russisch ipv of het om een een fiets of onderdelen gaat
Maar eigenlijk is je advies: Niet doen... sjips...
Ik ga vd week ook maar even langs Dickhof, daar hoor ik goeie verhalen over. Misschien hebben ze nog wat staan binnen het budget..
Waarom is de terminologie bij nieuwe fietsen gemakkelijker dan tweedehandsRoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:15:
Gezien mijn kennis op onderdelen gebied (of eerder het gebrek daar aan) ga ik nat op alle terminologie en types/merken etc..
Dat is bij nieuw zelfs belangrijker, want dan gaat het om meer geld
Het is niet gemakkelijker voor mij.. bij een nieuwe fiets kijk ik net zo nlMBV schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:39:
Waarom is de terminologie bij nieuwe fietsen gemakkelijker dan tweedehandsZoek eens rond op het mountainbike-forum, er zijn daar diverse howto's met de basis-uitleg van onderdelen. De simpelste regel is dat je minstens Deore wilt hebben, die staat daar volgens mij ook in. Dus ongeacht of je een nieuwe of tweedehands fiets gaat kopen: zoek dat eerst op.
Dat is bij nieuw zelfs belangrijker, want dan gaat het om meer geld
Ben niet zo van al het mechanisch technische.. er is een reden dat ik in de IT zit
Ik zoek een betrouwbare fiets waar ik zeker 2 jaar op rond kan trappen en onder water sparen voor een extreem goeie fiets waar ik langer mee rond kan komen.
Kan nu gaan zoeken naar 2e hands fietsen en dan weer googlen op onderdelen die er niet altijd bij vermeld worden maar dan word ik echt niet heel veel wijzer of het nu wél of niet goed is..
[ Voor 9% gewijzigd door RoRoo op 24-05-2016 14:55 ]
Zoek 2nd hand. Cube, Trek, Cannondale, zo nog een zooi merken. 26 inch. Kun je voor 300 euro minsten xt en een rockshox voorvork scoren.
En wat is dan het verschil tussen nieuwe en tweedehands fietsenRoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:54:
[...]
Kan nu gaan zoeken naar 2e hands fietsen en dan weer googlen op onderdelen die er niet altijd bij vermeld worden maar dan word ik echt niet heel veel wijzer of het nu wél of niet goed is..
De tip die ik al heb gegeven: 26" is uit de mode, en wordt nu dus massaal gedumpt. Het is veel makkelijker om daarbij een goede fiets te vinden dan 29".
[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 24-05-2016 15:01 ]
Het verschil (voor mij) is dat ik niet zoek op nieuwe fietsenMBV schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:01:
[...]
En wat is dan het verschil tussen nieuwe en tweedehands fietsenOnduidelijke advertenties overslaan, als de specs er wel bij staan kijk je ergens of dat goed genoeg is, en bij tweedehands je loopt het risico dat iets al versleten is, bij nieuw weet je zeker dat je teveel moet betalen voor een goede fiets (800 euro). Hint qua specs: Shimano schakelmateriaal moet minimaal Deore zijn, SRAM minimaal X-5, vork en remmen is veel belangrijker maar niet in 1 zin samen te vatten.
De tip die ik al heb gegeven: 26" is uit de mode, en wordt nu dus massaal gedumpt. Het is veel makkelijker om daarbij een goede fiets te vinden dan 29".
Dank voor je tips..
Ik zoek wel een 29" fiets, omdat ik vrij lang ben en grote framematen en 26" niet zo dik bezaait zijn.
The search continues...
de grootte van de wielen heeft niks met je lengte te maken.RoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:04:
[...]
Ik zoek wel een 29" fiets, omdat ik vrij lang ben en grote framematen en 26" niet zo dik bezaait zijn.
Echt, grootste tip, zoek een 26 incher!!!!!
Ook in grote maten. Gewoon op Marktplaats
Focus, Cube, Giant, Cannondale.
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 24-05-2016 15:07 ]
Hoelang ben je? Maar waarom een 29"en geen 26"? Ik heb een 26'er met een frame waarop iemand tot 1,95 comfie zit (ik ben 1,88)RoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:04:
[...]
Het verschil (voor mij) is dat ik niet zoek op nieuwe fietsen
Dank voor je tips..
The search continues...
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Tot 5-6 jaar geleden waren er (amper) geen 29'ers dus waarschijnlijk ook geen grote mensen die wilden fietsen in het bos 
Sluit me aan bij bovenstaande reacties. Zou zelfs de 29'ers uit je hoofd zetten en zoeken op 26. Zoveel meer waar voor je geld, je vindt ze echt voor dumpprijzen.
Sluit me aan bij bovenstaande reacties. Zou zelfs de 29'ers uit je hoofd zetten en zoeken op 26. Zoveel meer waar voor je geld, je vindt ze echt voor dumpprijzen.
Tussen de 1.95 en 2 meter.Paganstars schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:33:
Hoelang ben je? Maar waarom een 29"en geen 26"? Ik heb een 26'er met een frame waarop iemand tot 1,95 comfie zit (ik ben 1,88)
Overal waar ik vraag en vrienden die ik spreek die erop zitten zeggen allemaal: "pak een 29".Malt007 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:36:
Tot 5-6 jaar geleden waren er (amper) geen 29'ers dus waarschijnlijk ook geen grote mensen die wilden fietsen in het bos
Vandaar dat ik daar op zoek..
Maar goed.. Ik probeer v/d week die shop eens uit, heb ze al een mail gestuurd met de vraag of ze überhaupt iets binnen mijn budget hebben staan.. Scheelt me anders toch weer een rit van 2 uur..
Thx voor de tips, ben er niet blijer van geworden maar wel wijzer.
Als je 2 x zoveel wilt uitgeven ja.RoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:46:
[...]
Tussen de 1.95 en 2 meter.
[...]
Overal waar ik vraag en vrienden die ik spreek die erop zitten zeggen allemaal: "pak een 29".
Maaruh, je vrienden lopen niet meer mee.
27.5 is the way to go.
De stalen 650b LTHT is de nieuwe 29'er.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Gewoon 26 inch hier...650B komt ooit. 29'er komt nooit !
RoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:15:
Dickhof, als in www.dickhofrijwielen.nl in Wezep/Oldebroek ?RoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:46:
[...]
Overal waar ik vraag en vrienden die ik spreek die erop zitten zeggen allemaal: "pak een 29".
Heb zelf een ZGON 29er te koop in grote maat in Zwolle

Zoals ik al zei. 2 x zoveel uitgeven dan je budget nu is.Ted038 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:04:
[...]
[...]
Heb zelf een ZGON 29er te koop in grote maat in Zwolle: http://link.marktplaats.nl/m1047735173
Sinds een aantal weken de volgende fiets.
https://www.giant-bicycle...n.27.5.3.ltd/22380/84335/
Erg blij mee :):)
framemaat 53cm+RoRoo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:46:
[...]
[...]
Maar goed.. Ik probeer v/d week die shop eens uit, heb ze al een mail gestuurd met de vraag of ze überhaupt iets binnen mijn budget hebben staan.. Scheelt me anders toch weer een rit van 2 uur..
Thx voor de tips, ben er niet blijer van geworden maar wel wijzer.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Favorited..The Fatal schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:23:
Sinds een aantal weken de volgende fiets.
Ik hou het voor nu in m'n zak en ga doorsparen.. dit seizoen zal waarschijnlijk dan overgeslagen worden maar dat is niet anders. Wil niet iets kopen en achteraf enorme spijt krijgen. Want dan ben ik verder van huis.
Dank voor de tips, en geduld
Je moet je afvragen wat voor verstand die vrienden ervan hebben. Als ze er verstand van hebben, kunnen ze je vast wel helpen met zoeken naar een goede 2e hands. Als ze er geen verstand van hebben, kun je beter naar de mensen hier luisteren en niet naar mensen die alleen maar roepen wat ze zelf ergens hebben horen roepen.
Die fiets is niet veel beter dan die je hiervoor op het oog had die wel binnen budget viel. (sorry Fatal)RoRoo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:07:
Favorited..
Toch grappig die discussie over wielen en bandenmaten. Ooit reed iedereen op 26 inch rond waarbij de diameter met band erbij wat meer is dan 26 inch (omdat de band wordt meegeteld en de 26 inch maat van straatbanden af komt). Daarna wilde iedereen 29 inch, daarbij werd de bandenmaat van een mountainbike band in de berekening meegenomen. Resultaat: diameter van de velgen is gelijk aan 28 inch fietswielen.
Dat was dus te groot. Toen moest het 27.5 inch zijn. Berekend met mountainbike banden. Die velgen zijn maar nauwelijks groter dan 26 inch mountainbikevelgen. Een 26 inch mountainbikeband heeft een diameter van bijna 27 inch. Een 650B band heeft een diameter van een half tot maximaal een inch vershil in diameter. Dat gaat dus echt bijna niemand merken.
En de grap is dat iedereen van zijn 26 inch fiets af wil om vervolgens een 27.5 inch aan te schaffen. Puur marketing. Ja, die nieuwe fiets zal waarschijnlijk fijner fietsen dan een oude fiets maar dat is toch geen eerlijke vergelijking?! Ik heb de hele 29 inch hype fijn aan me voorbij laten gaan en fiets nog lekker rond op mijn 26 inch mountainbike. Met Shimano Deore XT 3x9 groep, eenvoudige Shimano hydraulische schijfremmen en een coil geveerde Rock Shox Tora voorvork. Niet meest state-of-the-art of lichtgewicht maar voor recreatief mountainbike gebruik een fijne fiets met relatief weinig onderhoud.
Dat was dus te groot. Toen moest het 27.5 inch zijn. Berekend met mountainbike banden. Die velgen zijn maar nauwelijks groter dan 26 inch mountainbikevelgen. Een 26 inch mountainbikeband heeft een diameter van bijna 27 inch. Een 650B band heeft een diameter van een half tot maximaal een inch vershil in diameter. Dat gaat dus echt bijna niemand merken.
En de grap is dat iedereen van zijn 26 inch fiets af wil om vervolgens een 27.5 inch aan te schaffen. Puur marketing. Ja, die nieuwe fiets zal waarschijnlijk fijner fietsen dan een oude fiets maar dat is toch geen eerlijke vergelijking?! Ik heb de hele 29 inch hype fijn aan me voorbij laten gaan en fiets nog lekker rond op mijn 26 inch mountainbike. Met Shimano Deore XT 3x9 groep, eenvoudige Shimano hydraulische schijfremmen en een coil geveerde Rock Shox Tora voorvork. Niet meest state-of-the-art of lichtgewicht maar voor recreatief mountainbike gebruik een fijne fiets met relatief weinig onderhoud.
Eens met alles wat je zegt, behalve met bovenstaande. Afgezien dat ik vind dat het echt wel een stuk fijner fietst dan 26" kun je 29ers echt geen hype meer noemen.GH45T schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:48:
Ik heb de hele 29 inch hype
Zag het idd bij nadere inspectie.zonoskar schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:22:
Die fiets is niet veel beter dan die je hiervoor op het oog had die wel binnen budget viel. (sorry Fatal)
Ik moet gewoon naar een gespecialiseerde winkel en me daar laten voorlichten. Maar dan moet ik eerst méér budget hebben.TheLemon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:10:
Je moet je afvragen wat voor verstand die vrienden ervan hebben. Als ze er verstand van hebben, kunnen ze je vast wel helpen met zoeken naar een goede 2e hands. Als ze er geen verstand van hebben, kun je beter naar de mensen hier luisteren en niet naar mensen die alleen maar roepen wat ze zelf ergens hebben horen roepen.
Dus laat ik dit seizoen maar schieten en zie ik over een paar mnd wel of het überhaupt nog wel interessant is.
Dag heren,
Is er iemand die in omgeving Zwolle woont en mij een keer wat op weg kan helpen met mijn mountainbike?
Ik heb een half jaartje geleden via marktplaats een nishiki mountainbike gekocht 19 inch (ben zelf 1.86m) die shimano xtr is afgemonteerd. Op zich een nette fiets voor een beginner zoals mij.
Nu heb ik echter twee problemen:
- Mijn schijfrem achter remt niet goed. Als ik fiets en rem dan trekt hij hem er gewoon doorheen. Dit is
vooral hinderlijk als je van een heuvel af dendert met je rem in geknepen en toch steeds harder gaat
Ik heb met een vriend al een keer de olie bijgevuld/ontlucht maar dit heeft nog niet tot een beter rem
resultaat geleid. (misschien hebben we het niet helemaal goed gedaan)
- Als tweede en eigenlijk meest hinderlijke, als ik op de fiets zit en ik moet veel kracht leveren krijg ik
behoorlijk last van pijn in mijn onderrug. (niet een klacht die ik normaal gesproken ook heb)
Ik denk dat het aan de afstelling van de fiets ligt en hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen om de
fiets af te stellen.
Ik woon in Zwolle en hier zit ook wel een speciaalzaak waar ik voor 50 euro mijn fiets kan laten aanmeten/afstellen maar dit vind ik erg veel geld aangezien het nog maar een beginnende hobby is en ik ook al aardig wat heb moeten uitgeven voor de fiets. Daarnaast wordt er dan van je verwacht dat je eventuele onderdelen die vervangen moeten worden voor een juiste fietshouding (denk aan stuurpen zadelpen) bij hun koopt en dat wordt het wel een erg duur geintje.
Wie o wie, kan en wil mij helpen?
mvg EJ
Is er iemand die in omgeving Zwolle woont en mij een keer wat op weg kan helpen met mijn mountainbike?
Ik heb een half jaartje geleden via marktplaats een nishiki mountainbike gekocht 19 inch (ben zelf 1.86m) die shimano xtr is afgemonteerd. Op zich een nette fiets voor een beginner zoals mij.
Nu heb ik echter twee problemen:
- Mijn schijfrem achter remt niet goed. Als ik fiets en rem dan trekt hij hem er gewoon doorheen. Dit is
vooral hinderlijk als je van een heuvel af dendert met je rem in geknepen en toch steeds harder gaat
Ik heb met een vriend al een keer de olie bijgevuld/ontlucht maar dit heeft nog niet tot een beter rem
resultaat geleid. (misschien hebben we het niet helemaal goed gedaan)
- Als tweede en eigenlijk meest hinderlijke, als ik op de fiets zit en ik moet veel kracht leveren krijg ik
behoorlijk last van pijn in mijn onderrug. (niet een klacht die ik normaal gesproken ook heb)
Ik denk dat het aan de afstelling van de fiets ligt en hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen om de
fiets af te stellen.
Ik woon in Zwolle en hier zit ook wel een speciaalzaak waar ik voor 50 euro mijn fiets kan laten aanmeten/afstellen maar dit vind ik erg veel geld aangezien het nog maar een beginnende hobby is en ik ook al aardig wat heb moeten uitgeven voor de fiets. Daarnaast wordt er dan van je verwacht dat je eventuele onderdelen die vervangen moeten worden voor een juiste fietshouding (denk aan stuurpen zadelpen) bij hun koopt en dat wordt het wel een erg duur geintje.
Wie o wie, kan en wil mij helpen?
mvg EJ
Dit topic is gesloten.