Graag gedaan. Wilde hem echt enkel kwijt aan bikers, die kortingscode lurkers komen hier toch niet.Ruud schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:37:
[...]
@maartend:
Wielbouwsetje besteld bij Rose met 10 euro kortingThanks! Had m bij Mantel al in mijn mandje zitten maar dit is mooi weer een stukje goedkoper inclusief verzenden zelfs!
Hahaha.. 200mm veerweg voor en achter, het is dan ook een downhill bak..TheLemon schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:43:
Tering wat een bike! Die vorkpoten zijn langer dan de bovenhuis
Thanks !DjVe schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:46:
Wat een machine inderdaad!
Helaas nog niet goed kunnen testen, zit nog met een zwaar gekneusde voet... die de kleuren van de regenboog heeft

Morgen de nieuwe Canyon maar eens echt uitlaten tijdens de Bart Brentjens Challenge, nog meer deelnemers van hier?
Ik zat er aan te denken om te gaan, maar kwam wegens privé-omstandigheden niet uit.Bananeman schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:22:
Morgen de nieuwe Canyon maar eens echt uitlaten tijdens de Bart Brentjens Challenge, nog meer deelnemers van hier?
Welke route ga je rijden vandaag? En uiteraard: succes en veel plezier gewenst.
[ Voor 6% gewijzigd door RomeoJ op 04-10-2015 07:46 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Was er wel, ging redelijk niet super ivm fikse verkoudheid afgelopen week. 5:03:xx op de 110kmBananeman schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:22:
Thanks, ik heb voor de 75km gekozen omdat het mijn tweede ritje op de nieuwe Canyon was maar eigenlijk vooral omdat ik nog niet fit benRomeoJ schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 07:46:
[...]
Ik zat er aan te denken om te gaan, maar kwam wegens privé-omstandigheden niet uit.
Welke route ga je rijden vandaag? En uiteraard: succes en veel plezier gewenst.
Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst naar het parcours in Amerongen geweest. Maar man wat is dat in mijn optiek een vette track hoor. De eerste track waar lekker veel pumptrack stukken inzaten met goede jumps erbij. Je kan daar echt heerlijk los gaan. Voor mij een blijvertje !
Binnenkort is het nieuwe Leersum ook af, als je dan ook nog even doorrijdt naar Rhenen via de verbindingsroute dan is het echt feest.TiMMieJ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:32:
Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst naar het parcours in Amerongen geweest. Maar man wat is dat in mijn optiek een vette track hoor. De eerste track waar lekker veel pumptrack stukken inzaten met goede jumps erbij. Je kan daar echt heerlijk los gaan. Voor mij een blijvertje !
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Doen we die volgende keer eens meeMakkelijk schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:34:
[...]
Binnenkort is het nieuwe Leersum ook af, als je dan ook nog even doorrijdt naar Rhenen via de verbindingsroute dan is het echt feest.
Leersum wordt redelijk dezelfde stijl, Rhenen is al een prachtige singletrack met een hele toffe rollercoaster in het midden (of begin, als je niet vanaf Amerongen komt). Twee weken geleden ook nog Kwintelooijen er achteraan gedaan. Das dan weer vooral klimtraining en landschapsbewondering. Als Rhenen en Amerongen en Leersum en Zeist ooit onverhard verbonden worden hebben we echt iets heel unieks in Nederland. Het kan!TiMMieJ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:48:
[...]
Doen we die volgende keer eens mee. Maakt het enkel maar leuker toch! Als ze die in dezelfde stijl doorleggen dan is het een fantastisch gebied hoor.
[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 05-10-2015 16:22 ]
Vanmorgen eerst een paar uur boompjes gezaagd voor Leersum 2.0 en daarna het deel dat al af is uitgeprobeerd. Erg mooi idd! Ik vond de flow voor mijn gevoel nog iets lekkerder dan in Amerongen en er zitten ook wat leuke jumps in een een redelijke drop. Maar duurt nog wel een paar weken voor hij af is hoor.
Mocht je in de buurt wonen: kom helpen!
Mocht je in de buurt wonen: kom helpen!
Wat vinden jullie eigenlijk de voordelen van schijfremmen ten opzichte van v-brakes?
Vorken voor v-brakes zijn nauwelijks meer te vinden en nieuwe MTB's zijn ook allemaal uitgerust met schijven, dus kennelijk zijn schijven beter.
Ik heb zelf jarenlang met hydraulische v-brakes gereden (Magura HS33) en rij sinds deze zomer op een Giant Talon 27.0 met hydraulische schijfremmen (Shimano M395).
In het kort de verschillen die ik zelf merk:
+ Schijven blijven langer schoon als je door de bagger rijdt
+/- Schijven remmen directer maar minder progressief, mijn v-brakes waren beter te doseren
- Er zit meer beweging in de voorvork wanneer schijfremmen gebruikt worden.
Vooral dat laatste stoort me een beetje. V-brakes zitten bovenaan de vork gemonteerd, als ik die gebruik staat het wiel gewoon vast. Schijfremmen zitten onderaan de vork gemonteerd en laten meer beweging toe. Vind het vooral met bijremmen in bochten niet heel prettig aanvoelen.
Over mogelijke verschillen met fading kan ik nog niks zeggen, ben met de huidige fiets nog niet naar de Ardennen oid geweest.
Als ik alles op een rijtje zet, geef ik zelf toch de voorkeur aan de v-brakes die ik hiervoor gebruikte.
Zie ik een belangrijk voordeel van schijfremmen over het hoofd?
Vorken voor v-brakes zijn nauwelijks meer te vinden en nieuwe MTB's zijn ook allemaal uitgerust met schijven, dus kennelijk zijn schijven beter.
Ik heb zelf jarenlang met hydraulische v-brakes gereden (Magura HS33) en rij sinds deze zomer op een Giant Talon 27.0 met hydraulische schijfremmen (Shimano M395).
+/- Schijven remmen directer maar minder progressief, mijn v-brakes waren beter te doseren
Vooral dat laatste stoort me een beetje. V-brakes zitten bovenaan de vork gemonteerd, als ik die gebruik staat het wiel gewoon vast. Schijfremmen zitten onderaan de vork gemonteerd en laten meer beweging toe. Vind het vooral met bijremmen in bochten niet heel prettig aanvoelen.
Over mogelijke verschillen met fading kan ik nog niks zeggen, ben met de huidige fiets nog niet naar de Ardennen oid geweest.
Als ik alles op een rijtje zet, geef ik zelf toch de voorkeur aan de v-brakes die ik hiervoor gebruikte.
+ Een schijf is goedkoper en makkelijker om te vervangen dan een velg, i.g.v. slijtage of een slag.MadMarky schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:40:
Wat vinden jullie eigenlijk de voordelen van schijfremmen ten opzichte van v-brakes?
Beweging in de voorvork herken ik zelf totaal niet. Dit lijkt mij ook niet een mogelijk verschil door de schrijremmen. Ik denk dan ook dat je of een slappere vork hebt, of meer spelling op het balhoofd.
Ik vind vooral de doseerbaarheid en dat ik de rem met 1 vinger kan bedienen de grootste voordelen van hydraulische remmen t.o.v. (mechanische!) v-brakes. Afgelopen mei op de mtb-freak testdag in dorst de hele dag op bikes met hydraulische remmen gereden om vervolgens weer over te stappen op m'n oude v-brakes. Wat een afschuwing was dat. Voor mijn gevoel totaal geen controle meer tijdens het remmen. De beslissing was al snel gemaakt om een nieuwe fiets te zoeken.
De beweging in de voorvork komt denk ik door een te slappe vork. Mijn ervaring is dat ik door de betere dooseerbaarheid harder rem dan wanneer ik v-brakes gebruik. Harder remmen --> meer gewicht op de voorvork --> deze veert meer in. Als ik jou was zal ik eens kijken of je voorvork goed is afgesteld (sag op 20-30% en rebound).
Over de vraag of de Magura HS33 beter zijn dan de de M395 kan ik niet beoordelen. Zelf heb ik nooit met de HS33 gereden, maar ik hoor er alleen maar positieve verhalen over. Let wel op dat je nu 'high end' v-brakes met meer low-end hydraulische remmen gaat vergelijken. Al zouden de low-end hydraulische remmen van shimano ook gewoon prima zijn, ergens kan ik me ook voorstellen dat een setje SLX/XT remmen meer aan je verwachtingen doen. Zelf heb ik alleen ervaring met de XT remmen van 2015, dus pin me er niet helemaal op vast.
De beweging in de voorvork komt denk ik door een te slappe vork. Mijn ervaring is dat ik door de betere dooseerbaarheid harder rem dan wanneer ik v-brakes gebruik. Harder remmen --> meer gewicht op de voorvork --> deze veert meer in. Als ik jou was zal ik eens kijken of je voorvork goed is afgesteld (sag op 20-30% en rebound).
Over de vraag of de Magura HS33 beter zijn dan de de M395 kan ik niet beoordelen. Zelf heb ik nooit met de HS33 gereden, maar ik hoor er alleen maar positieve verhalen over. Let wel op dat je nu 'high end' v-brakes met meer low-end hydraulische remmen gaat vergelijken. Al zouden de low-end hydraulische remmen van shimano ook gewoon prima zijn, ergens kan ik me ook voorstellen dat een setje SLX/XT remmen meer aan je verwachtingen doen. Zelf heb ik alleen ervaring met de XT remmen van 2015, dus pin me er niet helemaal op vast.
Dat punt ligt 100% aan welke V-brakes en welke schijfremmen. Mijn ervaring met goede schijfremmen is dat ze veel makkelijker te doseren zijn, omdat er minder kracht nodig is: als je hard moet remmen met V-brakes moet je zoveel kracht zetten dat ik niet meer kan doseren.MadMarky schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:40:
[knip]
Dat herken ik totaal niet. Dat is volgens mij gewoon een nadeel van je nieuwe fiets t.o.v. je oude, en niet iets van schijfremmen in het algemeen. Ook bij V-brakes wordt dezelfde kracht uitgeoefend op je voorvork, denk maar aan de natuurkunde: je zet dezelfde beweging van dezelfde massa om in dezelfde warmte. Dat doe je door het voorwiel langzamer te laten draaien = kracht om de draaing af te remmen. Of je dat doet vlak bij de as of op de velg is hetzelfde voor je balhoofd, bevestiging van vering etc. Het enige verschil is dat de buitenkant van je voorvork bij V-brakes niet zal doorbuigen, maar zo hard kan je niet remmen.- Er zit meer beweging in de voorvork wanneer schijfremmen gebruikt worden.
Ik zie 3 voordelen van schijfremmen:Zie ik een belangrijk voordeel van schijfremmen over het hoofd?
- als je een lange afdaling hebt (ik denk aan Croix des Ruinettes naar Verbier) kunnen je schijven door het vele remmen zo heet worden dat je ze niet meer kan aanraken, en dat je ze hoort tikken tijdens het afkoelen. Als je dat doet met je gewone wielen denk ik dat niet je velg tikt, maar je band
- als je met V-brakes in de regen door de modder rijdt, kunnen je remmen als een gek slijten. Ik heb een keer gehad dat in 1 dag de remmen van 50% naar 0% gingen
- reserve-remblokjes voor V-brakes passen een stuk minder makkelijk in je rugzak
En even los daarvan: HS33 is geen V-brake. Ten eerste de naam: V-brake komt doordat die hefbomen de vorm van de letter V aannemen, en die is bij HS33 nergens te zien
En ten tweede waren ze vroeger zoveel beter dan V-brakes dat ze 100 euro extra waard waren, dus de vergelijking gaat niet helemaal op. Jij vergelijkt het beste wat je kon krijgen voor remmen op je velg, met de goedkoopste schijfremmen: Acera

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 06-10-2015 10:29 ]
Wil een mountainbike gaan aanschaffen, als je dan alles vergelijkt is bv deze Radon echt een stuk beter prijs/kwaliteit technisch, mis ik iets?
Is er een addertje onder het gras?
http://www.radon-bikes.de...-team-275/zr-team-275-70/
Als ik die fiets zou bestellen, en de frame maat berekening zegt dat ik 20 inch nodig heb..is dat dan eigenlijk niet te groot als je 1.83 bent?
En qua klikpedalen e.d....waar zouden jullie die halen?
Als ik die fiets zou bestellen, en de frame maat berekening zegt dat ik 20 inch nodig heb..is dat dan eigenlijk niet te groot als je 1.83 bent?
Beter dan wat? Wat me opvalt: Altus-remmen. Dan zou ik erop rekenen dat op termijn je andere wilt kopen, kost +- 100 euro. Hij heeft wel een betere vork dan andere merken voor dat geld leveren, en die remmen zitten ook op veel andere fietsen. Als ik dat meereken, zit je al bijna op een Bulls Copperhead 3, van 1000 euro, die verder ook beter is afgemonteerdNasty Nate schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:28:
Wil een mountainbike gaan aanschaffen, als je dan alles vergelijkt is bv deze Radon echt een stuk beter prijs/kwaliteit technisch, mis ik iets?
Ik rijd met 1.80 op 19", dus zo gek is dat niet. Ik weet niet welke berekening je gebruikt natuurlijk. Ik heb altijd een proefritje gemaakt voor ik een fiets kocht, o.a. om te passen.Als ik die fiets zou bestellen, en de frame maat berekening zegt dat ik 20 inch nodig heb..is dat dan eigenlijk niet te groot als je 1.83 bent?
De goedkoopste webshop die een beetje goed aangeschreven staat. bike2build, Bike-components, 12go-biking, ik denk dat er 100 zijn...En qua klikpedalen e.d....waar zouden jullie die halen?
[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 06-10-2015 20:24 ]
Inderdaad: Reba vork en grotendeels XT afmontage, behalve de remmen. Kennelijk kijkt niemand naar de remmen die erop zitten, en/of lijkt Shimano BR-M355 genoeg op Deore, en/of is het goed genoeg. Maar die 50 euro verschil tussen dat en XT remmen is kennelijk voor de meeste fabrikanten in die prijsklasse een reden om daarop te bezuinigen.
Ik heb geen ervaring met die remmen, maar de Nasty review dat HS33 beter aanvoelt geeft mij niet veel hoop.
Ik heb geen ervaring met die remmen, maar de Nasty review dat HS33 beter aanvoelt geeft mij niet veel hoop.
[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 06-10-2015 21:41 ]
Ik heb dus die Talon 27.0 LTD, fijne fiets verder hoor maar de remmen zijn idd niet het sterkste punt.
Hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat je referentiepunt is. Als dit je eerste MTB is of wanneer je van een cheapass fiets komt dan zul je niet snel klagen.
Bedankt trouwens voor de input Elmar en MBV
Er zit geen speling op het balhoofd van de fiets, de beweging lijkt echt uit de vork te komen (of misschien de spaken een beetje?). Zal de druk van de vork nog eens na laten kijken en ook eens een proefritje maken op een fiets met betere remmen. Misschien is het wel een idee om te upgraden naar SLX of XT als dat goed bevalt. Of Shimano dumpen en naar Magura MT5 gaan, lees ik ook wel goede dingen over. We zien wel.
Hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat je referentiepunt is. Als dit je eerste MTB is of wanneer je van een cheapass fiets komt dan zul je niet snel klagen.
Er zit geen speling op het balhoofd van de fiets, de beweging lijkt echt uit de vork te komen (of misschien de spaken een beetje?). Zal de druk van de vork nog eens na laten kijken en ook eens een proefritje maken op een fiets met betere remmen. Misschien is het wel een idee om te upgraden naar SLX of XT als dat goed bevalt. Of Shimano dumpen en naar Magura MT5 gaan, lees ik ook wel goede dingen over. We zien wel.
Die Radon is prima qua aandrijving/vering, maar de remmen blijven wat achter. Die kan je zelf eenvoudig upgraden mocht je dat nog willen. Je kan een MTB liever iets te klein kopen, dan te groot. Ik zou dan gaan voor een 18". Ik rij zelf met 1,78 op een 17", maar je kan niet zomaar merken/soorten frames en maten met elkaar vergelijken.Nasty Nate schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:28:
Ik was zelf ook aan het kijken naar een nieuwe MTB, en dan kom je in deze prijsklasse snel op de Bulls Copperhead 3 uit. Al had ik advies van een familielid dat daarvan qua geometrie eigenlijk de achtervork te lang is.MBV schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:23:
[...]
Beter dan wat? Wat me opvalt: Altus-remmen. Dan zou ik erop rekenen dat op termijn je andere wilt kopen, kost +- 100 euro. Hij heeft wel een betere vork dan andere merken voor dat geld leveren, en die remmen zitten ook op veel andere fietsen. Als ik dat meereken, zit je al bijna op een Bulls Copperhead 3, van 1000 euro, die verder ook beter is afgemonteerd
En toen zag ik gisteren ineens, het 2016 model bestaat ook al. Met een kortere achtervork. En ipv 3x10 een 2x11 groep: Gezien ik nog nooit mijn middenblad heb gebruikt waar ik nu fiets, laat staan mijn kleine blad, werd ik daar dus erg blij van. Echter zit er nu ineens wel een eigen merk voorvork op ipv een een Reba RL, en Deore BR-M447 remmen ipv Deore BR-M615, waarbij die laatste significant duurder is als ik snel google.
Je geeft aan dat de remmen niet veel vertrouwen geven in de bocht door speling. Tip; rem niet in de bocht, tik hooguit je achterrem licht aan om je fiets makkelijk om te kunnen gooien. Maar dat terzijdeMadMarky schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:32:
Ik heb dus die Talon 27.0 LTD, fijne fiets verder hoor maar de remmen zijn idd niet het sterkste punt.
Een instabiele voorkant is inderdaad niet prettig in bochten maar het lijkt me sterk dat dit door je remmen veroorzaakt wordt. Dan eerder door een slechte afstelling van je vork. Wat merk je aan instabiliteit? In de bocht vallen? Wijd lopen? Zoekerig? Stuiteren?
Er zit een heel groot verschil tussen je huidige setup en je oude setup natuurlijk. De fiets is compleet anders. Afgezien van doseerbaarheid zul je bij je probleem dan ook niet veel verschil gaan merken tussen de huidige remmen en de duurste remmen. Wellicht zit in die doseerbaarheid wel de oplossing maar dan ligt het niet aan de remmen maar aan iets anders, je komt het dan alleen niet meer tegen. Banden, geometrie van het frame, stijfheid van de vork.. Ik heb over een Reba nog geen slechte verhalen gehoord en ik denk ook niet dat een Giant Talon een slecht en flexibel frame is.
Als we nog iets verder nadenken, schijfremmen zitten direct op de naaf en daar zit zo goed als geen flex in. Velgremmen zitten aan je velg en dan kan er nog flink wat kracht verloren gaan aan torsie van de spaken. Ergo, minder kracht op je vork en balhoofd.
De oude Copperhead 3 was een goede fiets. Waar fiets je nu aangezien je alleen je buitenblad gebruikt? Wat zou voor jou het nadeel zijn van te lange achtervorken? Ik zou soms willen dat ik tijdens klimmetjes net een mm of wat langere achtervork hadSissors schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:49:
[...]
Ik was zelf ook aan het kijken naar een nieuwe MTB, en dan kom je in deze prijsklasse snel op de Bulls Copperhead 3 uit. Al had ik advies van een familielid dat daarvan qua geometrie eigenlijk de achtervork te lang is.
En toen zag ik gisteren ineens, het 2016 model bestaat ook al. Met een kortere achtervork. En ipv 3x10 een 2x11 groep: Gezien ik nog nooit mijn middenblad heb gebruikt waar ik nu fiets, laat staan mijn kleine blad, werd ik daar dus erg blij van. Echter zit er nu ineens wel een eigen merk voorvork op ipv een een Reba RL, en Deore BR-M447 remmen ipv Deore BR-M615, waarbij die laatste significant duurder is als ik snel google.

[ Voor 19% gewijzigd door Ruud op 07-10-2015 09:52 ]
In Brabant. Ik ben nog geen heuveltje hoger dan 3m ofzo in het bos tegengekomen, dus daar ga je probleemloos op door even vantevoren aan te zetten. En anders moet je natuurlijk met het kleine blad van een double ook best ver komen in Nederland.
Op de racefiets ook nog niks hogers dan een viaduct tegengekomen overigens
.
Op de racefiets ook nog niks hogers dan een viaduct tegengekomen overigens
Het kleinste blad van een double is bijna gelijk aan het kleinste blad van een tripleSissors schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:08:
In Brabant. Ik ben nog geen heuveltje hoger dan 3m ofzo in het bos tegengekomen, dus daar ga je probleemloos op door even vantevoren aan te zetten. En anders moet je natuurlijk met het kleine blad van een double ook best ver komen in Nederland.
Op de racefiets ook nog niks hogers dan een viaduct tegengekomen overigens.
Ik ben een jaar geleden geswitcht van triple (40/30/22 uit mijn hoofd?) naar double 38/24 en hoef niet meer terug
Mijn vraag ging niet zozeer over de crank maar meer over de lange achtervork van een Copperhead 3. Ik denk dat je jezelf iets aan laat praten namelijk. Waarom is deze te lang bij de 2015? En hoeveel is de 2016 korter? Kan de 2016 geometrie niet vinden op de site van Bulls.Overigens heb ik geen van beide fietsen gereden dus kan me puur focussen op kennis omtrent geometrie en ervaringen uit het verleden.
Btw: over dat aanzetten van te voren. Werken aan je techniek doe je niet door heuveltjes op te vliegen. Ga eens langzaam omhoog klimmen zonder aan te zetten. Stukken leuker vind ik altijd. Je merkt dan ook meteen dat mensen die normaal de heuvel opvliegen dan ineens niet meer bovenkomen en alleen maar het voorwiel de lucht in trekken...

[ Voor 14% gewijzigd door Ruud op 07-10-2015 10:20 ]
Ik heb geometrie van de 2016 ook nog niet gevonden. Wel als je kijkt naar lengte van de achtervork dan is die inderdaad langer dan bij de meeste andere. Ik heb nu een 12 jaar (ruwweg) oude Rose, dus het gaat sowieso flink anders worden, elke vergelijking daarmee gaat denk ik mank.
Ga je nooit naar Nuenen?Sissors schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:08:
In Brabant. Ik ben nog geen heuveltje hoger dan 3m ofzo in het bos tegengekomen, dus daar ga je probleemloos op door even vantevoren aan te zetten.
Maar los daarvan: ik rijd meestal op mijn middenblad, grote blad heb ik pas nodig bij 30km/u. Rijd jij zo hard? Of rijd jij altijd in een zware versnelling? Dat lijkt me nogal risicovol voor knie- en andere blessures.
En lengte achtervork is een detail waar ik nooit op gelet heb. Mijn 26" copperhead uit +- 2005 zal vast een andere lengte hebben gehad: daar paste geen 27,5" wiel in
Ik denk dat we het over andere bladen dan hebben hier. Ik kan niet uit mijn hoofd exacte aantal tandjes vertellen, maar ik vermoed rond de 40 voor het grote blad met 26" wielen en een 'standaard' mtb casette. Dan hoef ik echt niet in de buurt van de 30 te gaan om die te gebruiken bij een normale cadans.MBV schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:33:
[...]
Ga je nooit naar Nuenen?
Maar los daarvan: ik rijd meestal op mijn middenblad, grote blad heb ik pas nodig bij 30km/u. Rijd jij zo hard? Of rijd jij altijd in een zware versnelling? Dat lijkt me nogal risicovol voor knie- en andere blessures.
En lengte achtervork is een detail waar ik nooit op gelet heb. Mijn 26" copperhead uit +- 2005 zal vast een andere lengte hebben gehad: daar paste geen 27,5" wiel in
Zondag 18 oktober is een deel van de Rode route Groesbeek/Nijmegen gedeeltelijk afgesloten. Ter hoogte van Molenhoek zal ivm een wedstrijd een omleiding plaats vinden. Zojuist gelezen op papieren flyers op de route
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Zoals al gezegd zou dat geen verschil moeten opleveren. Echter hebben de remblokken van een schijfrem ook vaak speling in de remklauw. Dit lijkt op speling in de vork. Mijn Hope remmen hebben dat ook. Misschien is het dat wat je merkt?MadMarky schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:40:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vandaag een tocht bij Nuenen gedaan die ook via het Dak van Brabant liep. Best leuk om hier in de buurt een beetje te kunnen klimmen
Vrijdag weer eens een rondje gedaan en dat ging best goed, dus vandaag weer geweest, en ook strava aangezet, en toen reed ik een PR. En dat terwijl ik de afgelopen periode een stuk minder heb gereden in vergelijling met het voorjaar en de zomer. Had verwacht dag conditie daar wel onder te lijden had.
Parcours in Bergschenhoek ligt er ook wel toppie bij, dat scheelt ook wel weer wat, er was bijvoorbeeld een hele krappe bocht en die is inmiddels wel wat opgerekt waardoor hij wat soepeler te nemen is.
En ik heb maar 1,5 rondje gedaan, normaal 2,5.
Eerdaags maar eens wat kleding shoppen. Het weer veranderd en ik heb maar 1 korte broek (okee, en nog zo'n strakke reetfietsbroek) beenstukken, 2 korte jerseys en 1 thermotrui van de Hema die ik normaal voor het wintersporten gebruik. Die bevalt op zich prima op een dag als vandaag, maar een 2e broek en een jasje die wat waterafstotend is is een welkome aanvulling, ben nu zo fanatiek dat ik ook in de winter nog wel door wil geloof ik
Trouwens, af en toe wordt ik wel eens moedeloos van al dat schakelen
Leuk die 400 versnellingen, maar als ik na een klimmetje in een singletrack op een plat stuk stuk kom, dan is het alsmaar klik klik klik... Ja je kunt altijd je optimale trap frequentie pakken, maar als de snelheid veel wisselt is het gewoon irritant. Dan wil je met 2 klikken een stuk lichter ipv met 4.
Parcours in Bergschenhoek ligt er ook wel toppie bij, dat scheelt ook wel weer wat, er was bijvoorbeeld een hele krappe bocht en die is inmiddels wel wat opgerekt waardoor hij wat soepeler te nemen is.
En ik heb maar 1,5 rondje gedaan, normaal 2,5.
Eerdaags maar eens wat kleding shoppen. Het weer veranderd en ik heb maar 1 korte broek (okee, en nog zo'n strakke reetfietsbroek) beenstukken, 2 korte jerseys en 1 thermotrui van de Hema die ik normaal voor het wintersporten gebruik. Die bevalt op zich prima op een dag als vandaag, maar een 2e broek en een jasje die wat waterafstotend is is een welkome aanvulling, ben nu zo fanatiek dat ik ook in de winter nog wel door wil geloof ik
Trouwens, af en toe wordt ik wel eens moedeloos van al dat schakelen
Leuk die 400 versnellingen, maar als ik na een klimmetje in een singletrack op een plat stuk stuk kom, dan is het alsmaar klik klik klik... Ja je kunt altijd je optimale trap frequentie pakken, maar als de snelheid veel wisselt is het gewoon irritant. Dan wil je met 2 klikken een stuk lichter ipv met 4.
Ik schakel net voor een stijl klimmetje pas terug op het kleine blad (geeft ook zo'n lekkere mechanische bang). Dan drop je gelijk genoeg om door te gaan en tijdens het klimmen kan je dan altijd nog lichter. De rest rij ik op het buitenblad. Ik schakel wel aardig veel, maar dat gaat ook op de automatische piloot.
Vandaag wel een lekker tochtje Reichswalt gedaan. 58km met 450 hoogtemeters en 19,9 kmpu gemiddeld. Wel frisjes!
Vandaag wel een lekker tochtje Reichswalt gedaan. 58km met 450 hoogtemeters en 19,9 kmpu gemiddeld. Wel frisjes!
[ Voor 15% gewijzigd door DjVe op 11-10-2015 20:06 ]
Dat (veel) schakelen blijf je altijd wel houden. Net als DjVe schakel ik ook op het laatste moment van een stijle klim op het kleine blad. Wat wel erg goed werkt is de multi release van shimano. Ik merk dat ik daar stiekem toch veel gebruik van maak.
Ik had besloten om in het weekend maar fysiek wat fietsen te bekijken en te proberen. Gezien 12gobiking een flinke hoeveelheid had staan, met hun eerst gebeld of ze de mtbs waar ik geinteresseerd in was hadden (of iig andere met dezelfde geometrie maar net een andere serie), en of ik die daar ook kon proberen op de parkeerplaats/iets soortgelijks. Uiteraard niet te vergelijken met echt het bos erin mee gaan, maar beter dan niks, en je moet toch iets. Allemaal geen probleem, en dus de 1.5 uur enkele reis van mij richting hun begonnen.
Aldaar kom je bij verkoper 1, je praat wat, en die moet weer even naar andere klanten gaan, maar die stuurt verkoper 2. Prima allemaal, en dan wil je een paar fietsen proberen: "Nee meneer, dat mag bij ons niet, dat vinden we niet nuttig omdat het toch anders is als in het bos, maar we kunnen je wel opmeten". Ja joepie, 3 uur in een auto zitten om de hoogte van mijn zadel te bepalen? Dat lukt me zelf ook nog wel. Opmeten helpt me ook niet echt met bepalen welke fiets ik wil. Oftewel, ik ging ervandoor om nog even te klagen bij de kassa's/manager, gelukkig kwam ik echter verkoper 1 tegen weer, en die kon wel even pedalen op een paar fietsen zetten zodat ik het op hun indoor baantje kon proberen (serieus, hoeveel werk is dat nu).
En natuurlijk is dat niet representatief, maar zo kwam ik er wel achter dat een Trek Superfly (imo) een stuk dichter bij het gedrag van een 27.5" Focus kwam als een 29" Focus. En dus werd het een Superfly 6, 2016 voor mij, waar ik nog mooie bijpassende bidonhouders voor had gevonden
. Hij kon gelukkig uit voorraad worden geleverd, accessoires erop/afstellen (kostte lang genoeg, maar goed, was er ook redelijk druk), en hij kon mee naar huis. (Wat gekloot met zo'n steekas om het voorwiel eruit, en vooral daarna weer erin, te doen, maar ook dat lukte).
Thuis bleek mijn voorrem licht aan te lopen (ik weet niet hoe groot probleem het was, maar met een tijd kloten lukte het me om het te verhelpen). Kilometerteller die ze netjes erop hadden gedaan en ingesteld zat nogal scheef op de stuurpen, en na mijn eerste tochtje bleek dat ze wel mijn zadel op een leuke hoogte hadden ingesteld (aan de lage kant imo), maar dat hij nauwelijks was vastgedraaid, en aan het einde van mijn korte tochtje van 20km had ik een kinderfiets (jaja, had inbus mee moeten nemen).
De fiets zelf was wat wennen uiteraard, maar kreeg hem prima door de bochten. Vooral het veel bredere stuur is wel nieuw voor me, waardoor je ook meer marge bij de bomen nodig heb. Misschien gaat daar nog wel een stukje vanaf, maar goed, die is ook voor een reden breed. En ook SRAM ipv shimano is nieuw, maar het schakelt prima.
Overall ben ik hartstikke tevreden met mijn nieuwe fiets, ben ik blij dat ik de reis heb gemaakt om het uit te proberen, maar ben ik nou niet erg onder de indruk van 12gobiking.
Aldaar kom je bij verkoper 1, je praat wat, en die moet weer even naar andere klanten gaan, maar die stuurt verkoper 2. Prima allemaal, en dan wil je een paar fietsen proberen: "Nee meneer, dat mag bij ons niet, dat vinden we niet nuttig omdat het toch anders is als in het bos, maar we kunnen je wel opmeten". Ja joepie, 3 uur in een auto zitten om de hoogte van mijn zadel te bepalen? Dat lukt me zelf ook nog wel. Opmeten helpt me ook niet echt met bepalen welke fiets ik wil. Oftewel, ik ging ervandoor om nog even te klagen bij de kassa's/manager, gelukkig kwam ik echter verkoper 1 tegen weer, en die kon wel even pedalen op een paar fietsen zetten zodat ik het op hun indoor baantje kon proberen (serieus, hoeveel werk is dat nu).
En natuurlijk is dat niet representatief, maar zo kwam ik er wel achter dat een Trek Superfly (imo) een stuk dichter bij het gedrag van een 27.5" Focus kwam als een 29" Focus. En dus werd het een Superfly 6, 2016 voor mij, waar ik nog mooie bijpassende bidonhouders voor had gevonden
Thuis bleek mijn voorrem licht aan te lopen (ik weet niet hoe groot probleem het was, maar met een tijd kloten lukte het me om het te verhelpen). Kilometerteller die ze netjes erop hadden gedaan en ingesteld zat nogal scheef op de stuurpen, en na mijn eerste tochtje bleek dat ze wel mijn zadel op een leuke hoogte hadden ingesteld (aan de lage kant imo), maar dat hij nauwelijks was vastgedraaid, en aan het einde van mijn korte tochtje van 20km had ik een kinderfiets (jaja, had inbus mee moeten nemen).
De fiets zelf was wat wennen uiteraard, maar kreeg hem prima door de bochten. Vooral het veel bredere stuur is wel nieuw voor me, waardoor je ook meer marge bij de bomen nodig heb. Misschien gaat daar nog wel een stukje vanaf, maar goed, die is ook voor een reden breed. En ook SRAM ipv shimano is nieuw, maar het schakelt prima.
Overall ben ik hartstikke tevreden met mijn nieuwe fiets, ben ik blij dat ik de reis heb gemaakt om het uit te proberen, maar ben ik nou niet erg onder de indruk van 12gobiking.
Je bedoeld dat je meerdere versnellingen terug kan, door de shifter dieper in te duwen, of kan dubbeltappen om sneller op te schakelen? Want dat is inderdaad erg relaxElmarJ16 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:12:
Dat (veel) schakelen blijf je altijd wel houden. Net als DjVe schakel ik ook op het laatste moment van een stijle klim op het kleine blad. Wat wel erg goed werkt is de multi release van shimano. Ik merk dat ik daar stiekem toch veel gebruik van maak.
Ik ben daar ook érg blij mee, een must als je veel versnellingen hebt vind ik, anders duurt het veel te lang bij veel dalen / klimmen.
Ik zeg Gripshift. Je moet er van houden, maar dat is qua veel en snel op en afschakelen wat mij betreft ongeëvenaard.
Meer versnellingen terug had ik op mijn XT 785-fiets maar voegde maar weinig toe. Ik begrijp dat het heel handig lijkt maar in de praktijk vind ik het niet heel spannend. Meerdere versnellingen opschakelen voegt daarentegen wel echt iets toe.DjVe schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:25:
[...]
Je bedoeld dat je meerdere versnellingen terug kan, door de shifter dieper in te duwen, of kan dubbeltappen om sneller op te schakelen? Want dat is inderdaad erg relax
Mijn huidige SRAM XO schakelt maar 1 versnelling tegelijk terug maar dat schakelt zoveel fijner dan de wat vage XT785 dat het alsnog beter werkt dan meerdere versnellingen ineens terug kunnen schakelen.
Altijd leuk, een nieuwe fietsSissors schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:20:
Met multirelease wordt hier volgens mij bedoeld dat je de downshift zowel met duwen als trekken kunt bedienen. Dat vind ik ook erg fijn, ik duw eigenlijk altijd, gaat sneller.
En idd, in plaats van in één keer drie cogs lichter schakelen is een release links, dus vóór op binnenblad veel sneller en doeltreffender bij een plotse steile klim.
Over 12go: je moet daar eigenlijk niet in het weekend komen, doordeweek is het een heel ander verhaal en gebeuren dat soort haastklussen veel minder.
En idd, in plaats van in één keer drie cogs lichter schakelen is een release links, dus vóór op binnenblad veel sneller en doeltreffender bij een plotse steile klim.
Over 12go: je moet daar eigenlijk niet in het weekend komen, doordeweek is het een heel ander verhaal en gebeuren dat soort haastklussen veel minder.
Maar een proefrit maken met fietsen kan je ook op een andere dag gewoon vergeten. Je moet maar in een halletje van 10x20 meter kijken of de fiets lekker rijdt. Ja dag, daar ga ik dus nooit een fiets kopen

Ik heb nu al meerdere mountainbikes gekocht, en ik kan me er wel in vinden dat je de juiste verkoper moet hebben. Maar iedereen probeert op de drukke dagen je te helpen en dan gaat het soms een beetje vreemd.Sissors schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:20:
Als je je wiel uit je vork heb gehad is het handig om je remmen opnieuw af te stellen. Is vrij eenvoudig, even de twee moertjes die je rem vasthouden stukje los draaien. Daarna rem inknijpen en terwijl je de rem vast hebt de moertjes weer vast zetten. Rem los laten en als het goed is loopt de boel niet meer aan.
Ik haalde zo ongeveer elke rit mijn voorwiel uit mijn MTB, en heb nog nooit daarom hoeven af te stellen. Iets met een type dakdrager
Maak even je quick-release los als hij op z'n wielen staat, en dan weer opnieuw vast.
[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 12-10-2015 15:12 ]
Of correct centreren zoals Hope op Youtube heeft laten zien
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Na het correct centreren kan je alsnog je wiel scheef in je vork zetten. Dus ook na correct centreren zou ik aanraden om even het wiel op de goede positie te laten zakken door even de quickrelease los te halen nadat hij stevig op de grond staat.
Zal lastig gaan met een 12-15mm thru-axle... Bij een simple quick release KAN het.MBV schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:25:
Na het correct centreren kan je alsnog je wiel scheef in je vork zetten. Dus ook na correct centreren zou ik aanraden om even het wiel op de goede positie te laten zakken door even de quickrelease los te halen nadat hij stevig op de grond staat.
Dat was het, licht schraapgeluid. Dus niet het grootste probleem, en hij leek gewoon door te draaien, maar ik wilde het nietRuud schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:42:
[...]
Altijd leuk, een nieuwe fiets![]()
. Wat is aanlopen van je remmen precies? Een schijfrem maakt al heel erg snel lichte schraapgeluiden zonder dat er echt snelheid verloren gaat.
Het probleem wat ik had was dat ze dus eerst weigerde mij in dat halletje te rijden. Sowieso had ik nog een stuk liever op de parkeerplaats het gedaan (heb je tenminste wat ruimte), maar zelfs dat halletje vonden ze teveel werk totdat ik kwaad werd en duidelijk maakte dat ik er dan weer vandoor ging (fietsen bekijken en specs vergelijken kan ik ook thuis achter mijn PC, daar heb ik hun showroom niet voor nodig).MBV schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:46:
Maar een proefrit maken met fietsen kan je ook op een andere dag gewoon vergeten. Je moet maar in een halletje van 10x20 meter kijken of de fiets lekker rijdt. Ja dag, daar ga ik dus nooit een fiets kopen
Yep, dat had ik gedaan, aantal keren, met wisselend succesdennismaus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:05:
[...]
Ik heb nu al meerdere mountainbikes gekocht, en ik kan me er wel in vinden dat je de juiste verkoper moet hebben. Maar iedereen probeert op de drukke dagen je te helpen en dan gaat het soms een beetje vreemd.
Als je je wiel uit je vork heb gehad is het handig om je remmen opnieuw af te stellen. Is vrij eenvoudig, even de twee moertjes die je rem vasthouden stukje los draaien. Daarna rem inknijpen en terwijl je de rem vast hebt de moertjes weer vast zetten. Rem los laten en als het goed is loopt de boel niet meer aan.
Door de weeks kan ik me voorstellen dat er meer tijd voor je is, maar zaterdagen zijn zo handig ervoor
Anyway, het gedoe zit achter me, nu genieten
Noem eens een 12mm thru-axle met quick-releaseNielsTn schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:33:
[...]
Zal lastig gaan met een 12-15mm thru-axle... Bij een simple quick release KAN het.
Vaag, vorige keer dat ik er was mocht ik zelf de fietsen pakken om daar een rondje te rijdenSissors schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:54:
[...]
Het probleem wat ik had was dat ze dus eerst weigerde mij in dat halletje te rijden. Sowieso had ik nog een stuk liever op de parkeerplaats het gedaan (heb je tenminste wat ruimte), maar zelfs dat halletje vonden ze teveel werk totdat ik kwaad werd en duidelijk maakte dat ik er dan weer vandoor ging (fietsen bekijken en specs vergelijken kan ik ook thuis achter mijn PC, daar heb ik hun showroom niet voor nodig).

Zeker genieten! Mijn fox vork heeft een uitsparing zodat het wiel perfect in de vork zit en de fiets gewoon blijft staan. Eitje om de steekas er dan doorheen te krijgen en aan te draaien.Sissors schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:54:
[...]
Dat was het, licht schraapgeluid. Dus niet het grootste probleem, en hij leek gewoon door te draaien, maar ik wilde het niet. Dus tijdje geprutst met afstelling tot het weg was.
[...]
Het probleem wat ik had was dat ze dus eerst weigerde mij in dat halletje te rijden. Sowieso had ik nog een stuk liever op de parkeerplaats het gedaan (heb je tenminste wat ruimte), maar zelfs dat halletje vonden ze teveel werk totdat ik kwaad werd en duidelijk maakte dat ik er dan weer vandoor ging (fietsen bekijken en specs vergelijken kan ik ook thuis achter mijn PC, daar heb ik hun showroom niet voor nodig).
[...]
Yep, dat had ik gedaan, aantal keren, met wisselend succes. Uiteindelijk het op die manier redelijk goed gekregen, en daarna op het oog nog een tikje verschoven, en toen liep hij perfect. Maar er zit een steekas in, dus die zou niet veel moeten kunnen varieren (wel irritant om het wiel er weer in te krijgen in je eentje tov een normale as, maar we hebben het ervoor over
).
Door de weeks kan ik me voorstellen dat er meer tijd voor je is, maar zaterdagen zijn zo handig ervoor. Zonder de mogelijkheid om ook maar een beetje een fiets te kunnen proberen vraag ik me echter af wat zij zien als voordeel van daar kopen ipv gewoon online wat bestellen. Omdat ze het zadel op de juiste hoogte zetten zonder hem goed vast te draaien?
Anyway, het gedoe zit achter me, nu genieten.
Vanochtend met een vriend een Giant Talon 27.5 en een 29er meegekregen van de LBS (Giant dealer) om uit te proberen in het bos. Geen kosten verder maar de fietsen moesten even afgespoeld terug. Dat leek me niet meer dan logisch.
Zelf een goede indruk kunnen krijgen van het verschil en ik neig toch meer naar de 29er. Merkte gewoon dat je daarmee makkelijker snelheid kon vasthouden. Over boomstronken, singletracks en klimmetjes kon ik op de 29er prima uit de voeten al moet ik wel zeggen dat klimmen met een 27.5 makkelijker gaat.
Zelf een goede indruk kunnen krijgen van het verschil en ik neig toch meer naar de 29er. Merkte gewoon dat je daarmee makkelijker snelheid kon vasthouden. Over boomstronken, singletracks en klimmetjes kon ik op de 29er prima uit de voeten al moet ik wel zeggen dat klimmen met een 27.5 makkelijker gaat.
Heb zin om mijn geheel zwarte Canyon wat kleur te geven, zat te denken om de remklauwen fel groen te spuiten of een hout-look te geven met de airbrush. Al leent de vorm zich daar niet zo erg voor. Iemand nog suggesties?
Verder even wat winterkleding shoppen. En een setje flat pedals... wil het toch eens proberen. Daarna kunnen ze op de fitnessbike want de combipedalen daarop gebruik ik niet veel.
Tijdens het normale MTB'en wil ik niet anders dan SPD. Maar ik deed pas op Bergschenhoek een stukje van het TTF park, en daarbij moet je dan ook over een plank rijden. Heb ik normaal echt geen problemen mee, en met mijn voeten los hangend ging het ook, maar met SPD durfde ik niet. Wetende/denkende dat als het wiel er naast schiet ik nooit op tijd los zou zijn
Ik schoot er ook nog een keer naast en dat vondde achterderrailieur niet zo leuk 
Ik heb ook nog een oudere veldritfiets, denk dat ik die ook even oplap, 2 nieuwe bandjes, stuurlintje en gaan. Ik weet niet hoe het weer deze winter gaat worden, maar als het vieze pulpsneeuw en pekel gaat worden dan kan ik daar wat op gaan rijden. Spaart de MTB en het parcours een beetje.
Verder even wat winterkleding shoppen. En een setje flat pedals... wil het toch eens proberen. Daarna kunnen ze op de fitnessbike want de combipedalen daarop gebruik ik niet veel.
Tijdens het normale MTB'en wil ik niet anders dan SPD. Maar ik deed pas op Bergschenhoek een stukje van het TTF park, en daarbij moet je dan ook over een plank rijden. Heb ik normaal echt geen problemen mee, en met mijn voeten los hangend ging het ook, maar met SPD durfde ik niet. Wetende/denkende dat als het wiel er naast schiet ik nooit op tijd los zou zijn
Ik heb ook nog een oudere veldritfiets, denk dat ik die ook even oplap, 2 nieuwe bandjes, stuurlintje en gaan. Ik weet niet hoe het weer deze winter gaat worden, maar als het vieze pulpsneeuw en pekel gaat worden dan kan ik daar wat op gaan rijden. Spaart de MTB en het parcours een beetje.
[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 18-10-2015 13:29 ]
Mijn volledig zwarte Nerve heeft als enige kleur de buitenkabels van de remote lockouts in fel groen._ferry_ schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:26:
Heb zin om mijn geheel zwarte Canyon wat kleur te geven, zat te denken om de remklauwen fel groen te spuiten of een hout-look te geven met de airbrush. Al leent de vorm zich daar niet zo erg voor. Iemand nog suggesties?
Begin eens met de buitenkabels van de voor- en achterderailleur te vervangen (als je dit recent nog niet gedaan hebt). Volgende stap is nieuwe stickers voor je vork/demper. Andere mogelijkheden zijn nog een gekleurde zadelpenklem, stuurpen spacers en grips._ferry_ schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:26:
De bovenstaande ideeën zijn nog relatief goedkoop. Wat ik persoonlijk ook erg mooi vind, is je stuur in een bepaalde kleur. Dit is wel prijzig en kan mogelijk de geometrie van je fiets erg aanpassen. Als je van plan was om eens je wielset te vervangen voor een handgespaakt setje, dan kan je dit overwegen met Hope pro evo naven in een bepaalde kleur.
Pas wel op dat je er niet teveel kleur op je fiets gaat gooien. Focus op een aantal goed zichtbare details en houdt het geheel in balans. Voor mij persoonlijk zijn gekleurde boutjes, tandbladen en ketting altijd een no go.
Ja maar kabeltjes of stuur doet iedereen al, daarom dacht ik juist aan de remklauwen
met de airbrush kan ik dat prima spuiten zonder dat de hele boel uit elkaar moet oid. Verder mag het van mij allemaal wel zwart blijven.
Hope wielset heb ik met blauwe naven. Staat heel gaaf al zeg ik het zelf
Wat ik zelf altijd een no go vind is als er verschillende tinten van dezelfde kleur op je fiets zitten_ferry_ schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:10:
Ja maar kabeltjes of stuur doet iedereen al, daarom dacht ik juist aan de remklauwenmet de airbrush kan ik dat prima spuiten zonder dat de hele boel uit elkaar moet oid. Verder mag het van mij allemaal wel zwart blijven.

Dus laat mij maar lekker mijn lockout-buitenkabels in groen hebben, net zoals elke Scott. Ik heb de fiets voor mijzelf, niet voor de buren
Daarom rijd ik ook een dertien in een dozijn Canyon
Iemand interesse in een startbewijs voor de ATB classic Scherpenheuvel-Hapert? Mooie tocht van 100km komende zondag.
Ik heb een paar maanden geleden in Duitsland downhill gemountainbiked en ben nu op zoek naar een mountainbike om hier in Nederland door de bossen te gaan rijden. Ik zat zelf te denken aan een 27.5 of 29" hardtail. Ik zou deze fiets ook regelmatig gebruiken als woon-werkverkeer.
Nu vroeg ik me af wat jullie aanraden als een goede fiets. Mijn budget is zo ongeveer 600€. Ik ben zelf 1.85 meter lang.
Nu vroeg ik me af wat jullie aanraden als een goede fiets. Mijn budget is zo ongeveer 600€. Ik ben zelf 1.85 meter lang.
Nadat vandaag bij mijn fietsmaatje in the middle of shit in het bos een cranck los liep toch echt het nut gezien van het meenemen van een multitool. Al vaak over gedacht, maar nooit aangeschaft. Dus aan het rondkijken. Er zijn er veel, maar maar weinig met bandenlichters. En na een keer lopen kloten met plastic troep vind ik die eigenlijk ook wel verrekte handig. Dus niet van die rottige slappe dingetjes.
Hebben jullie iets in gebruik waar je lyrisch over bent?
Nou, ik heb een ding met hele brede bandelichters. Maar die is al een jaar of 10 oud, van BBB. Handig ding, die bestaat uit 2 delen, de 2 bandenlichters dus, met elk weer wat tools, de ene imbus 2 tm 6 ofzo, de andere imbus8, kettingpons (belangrijk) en kruiskop+platte schroevendraaier. Eerst zaten er ook nog ringsleuteltjes op, maar die heb ik verwijderd, heb tenslotte geen zeskantbouten op de MTB (ja, okee, de schijfrem)
Net met de flats gereden, mehhh... schoot 2x van de trappers toen ik naar de granny schakelde. Rondetijd was iets langzamer (afgelopen keer PR van 24 minuten, nu 25 minuten) alleen de afdalingen ging ik nu ietsje harder, maar dat kunnen we niet echt aan de pedalen toeschrijven denk ik
Tenzij het gevoel van niet vastzitten of de 100gram extra net die 1 a 2 seconde scheelde op de 20 seconde afdaling 
Had ook aardig zware benen na afloop, denk dat de SPD toch net even wat meer efficient/rendement oplevert tijdens het klimmen. Leuk voor echt ruig terrein en TTF delen, maar voor een rondje in NL/Ardennen hou ik het denk ik maar bij SPD. Deze gaan op de fitness/woon-werk fiets. Daar had ik nu veel te gladde flats op zitten.
Net met de flats gereden, mehhh... schoot 2x van de trappers toen ik naar de granny schakelde. Rondetijd was iets langzamer (afgelopen keer PR van 24 minuten, nu 25 minuten) alleen de afdalingen ging ik nu ietsje harder, maar dat kunnen we niet echt aan de pedalen toeschrijven denk ik
Had ook aardig zware benen na afloop, denk dat de SPD toch net even wat meer efficient/rendement oplevert tijdens het klimmen. Leuk voor echt ruig terrein en TTF delen, maar voor een rondje in NL/Ardennen hou ik het denk ik maar bij SPD. Deze gaan op de fitness/woon-werk fiets. Daar had ik nu veel te gladde flats op zitten.
[ Voor 46% gewijzigd door _ferry_ op 25-10-2015 16:13 ]
Dit lijkt veel op wat ik heb: http://www.topeak.com/products/Mini-Tools/hexus2 (ik zal wel de hexus 1 hebben
) Zo ongeveer alles wat je nodig kan hebben zit erin. Behalve een 'gewone' multitool met tang, zaag, vijl etc, maar da's logisch
Van het weekend nieuwe fiets besteld: De Cube LTD SL 2016 29er\
Heb na proberen gekozen voor 21 inch model, deze voelde voor mij het lekkerste aan. Hopelijk volgend weekend een rondje maken op de nieuwe fiets
Heb na proberen gekozen voor 21 inch model, deze voelde voor mij het lekkerste aan. Hopelijk volgend weekend een rondje maken op de nieuwe fiets
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb de hummer II van Topeak (http://www.mantel.com/topeak-hummer-ii), maar die zie ik niet op de site van Topeak staan. Volgens mij is dat ook gewoon de Hexus II. Handig ding, alles zit erop.MBV schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:41:
Dit lijkt veel op wat ik heb: http://www.topeak.com/products/Mini-Tools/hexus2 (ik zal wel de hexus 1 hebben) Zo ongeveer alles wat je nodig kan hebben zit erin. Behalve een 'gewone' multitool met tang, zaag, vijl etc, maar da's logisch
Hummer 2 heb ik eveneens, via Rose besteld/geleverd. Nog niet veel nodig gehad (1x in de 3-4 jaar). Nu zit al het gereedschap geintegreerd in mijn frame en balhoofd (SWAT van Specialized) en ligt ie stof te happen op het rek.Baldertt schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:20:
[...]
Ik heb de hummer II van Topeak (http://www.mantel.com/topeak-hummer-ii), maar die zie ik niet op de site van Topeak staan. Volgens mij is dat ook gewoon de Hexus II. Handig ding, alles zit erop.
[ Voor 3% gewijzigd door NielsTn op 26-10-2015 13:18 ]
Ik heb die Hummer II ook. Fijn ding en erg handig dat er een kettingponsje in zit.
Dus perfect om aan mij te verkopen?NielsTn schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:16:
[...]
Hummer 2 heb ik eveneens, via Rose besteld/geleverd. Nog niet veel nodig gehad (1x in de 3-4 jaar). Nu zit al het gereedschap geintegreerd in mijn frame en balhoofd (SWAT van Specialized) en ligt ie stof te happen op het rek.
Ik heb een kleine multitool, losse bandenlichters, een pomp, twee binnenbanden, twee liter water en een kettingpons in een rugzakje.UltraSub schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:50:
Nadat vandaag bij mijn fietsmaatje in the middle of shit in het bos een cranck los liep toch echt het nut gezien van het meenemen van een multitool. Al vaak over gedacht, maar nooit aangeschaft. Dus aan het rondkijken. Er zijn er veel, maar maar weinig met bandenlichters. En na een keer lopen kloten met plastic troep vind ik die eigenlijk ook wel verrekte handig. Dus niet van die rottige slappe dingetjes.
Oh, en als ik crash heb ik toch wel een probleem
[ Voor 3% gewijzigd door Ruud op 26-10-2015 15:07 ]
Ja hoor, DM maar
Die Topeak heb ik al een paar keer gezien. Denk dat ik die maar eens ga bestellen dan.
Thanks
Thanks
Hij is goed maar zou m niet weer kopen. Ik erger me groen en geel aan 1 ding, namelijk dat de T25 een los bitje is. Dat ding gaat binnenkort kwijt raken.
Topeak mini 20, briljant apparaatje: http://www.futurumshop.nl...-pro-minitool-zwart.phtml
Iemand nog een recente aankoop gedaan van degelijke mtb-verlichting?
Ik zoek een setje tot 50 euro om sporadisch een mtb ritje te doen in het bos van maximum 2 uurtjes.
De lamp moet op het stuur, met externe battery-pack. Voor de helm heb ik een klein aa-lampje.
Zelf dacht ik aan zoiets:
http://www.led247.nl/moun...-fietslamp-hoofdlamp.html
Maar ik hoor graag even recente reacties, want het aanbod is bijzonder groot, maar wat is goed?
Waar geven ze correcte lumen aanduiding? Welke batterij gaat effectief 2 uur mee?
Ik zou eigenlijk wel graag in china bestellen. Dus ook tips van ginder zijn welkom!
Ik zoek een setje tot 50 euro om sporadisch een mtb ritje te doen in het bos van maximum 2 uurtjes.
De lamp moet op het stuur, met externe battery-pack. Voor de helm heb ik een klein aa-lampje.
Zelf dacht ik aan zoiets:
http://www.led247.nl/moun...-fietslamp-hoofdlamp.html
Maar ik hoor graag even recente reacties, want het aanbod is bijzonder groot, maar wat is goed?
Waar geven ze correcte lumen aanduiding? Welke batterij gaat effectief 2 uur mee?
Ik zou eigenlijk wel graag in china bestellen. Dus ook tips van ginder zijn welkom!
[ Voor 7% gewijzigd door hanzer op 26-10-2015 21:12 ]
De lampjes uit China zijn op zich prima. Je moet alleen geluk hebben met de accu. Als je geluk hebt houdt ie die 2 uur makkelijk vol, heb je pech dan stopt ie er al eerder mee (of is ie na een jaar stuk).
Ik heb zelf eerst lampjes uit China geprobeerd en daarna Sigma Powerled Evo gekocht. Kost iets meer dan 50 euro maar dan heb je ook wat
Ik heb zelf eerst lampjes uit China geprobeerd en daarna Sigma Powerled Evo gekocht. Kost iets meer dan 50 euro maar dan heb je ook wat
Snap ik, daarom heb ik centerlock schijven op mijn fietsMakkelijk schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:07:
Hij is goed maar zou m niet weer kopen. Ik erger me groen en geel aan 1 ding, namelijk dat de T25 een los bitje is. Dat ding gaat binnenkort kwijt raken.
Ik heb de t25 tot nu toe gebruikt voor mn topcap en het losmaken van de hele caliper toen ik de remschijf getaco'd hadMBV schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:48:
[...]
Snap ik, daarom heb ik centerlock schijven op mijn fiets
[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 27-10-2015 06:24 ]
€200 vs €50 is een gigantisch verschil. Ik vraag me oprecht af of dat ook wel naar rato wat oplevert. Ik koop doorgaans behoorlijk prijzige spullen omdat dat ook meestal meer kwaliteit is. Bij lampjes heb ik dat juist niet. Die Chinese is een beetje hit-or-miss, maar meestal is het gewoon bang for the buck. En met die prijzen kun je gewoon vervangen na een tijdje en heb je ook weer het nieuwste aan techniek qua leds en zo.Baldertt schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:23:
De lampjes uit China zijn op zich prima. Je moet alleen geluk hebben met de accu. Als je geluk hebt houdt ie die 2 uur makkelijk vol, heb je pech dan stopt ie er al eerder mee (of is ie na een jaar stuk).
Ik weet het niet. Als iemand me kan overtuigen....
Ik heb m een jaar geleden voor iets meer dan 100 euro gekocht, maar nu lijkt ie inderdaad 200 euro te kosten. Weet niet waarom dat is. 200 euro vind ik ook een beetje overdreven voor een lampje.
Wat de duurdere lamp oplever is dat de batterijduur veel langer is (en overeenkomt met wat er beloofd wordt) en de lichtbundel is aanzienlijk breder, dus beter zicht.
Mijn grootste bezwaar voor het Chinese lampje was de korte accuduur, dat de accu warm werd, en het feit dat het licht zonder aankondiging uitgaat.
Wat de duurdere lamp oplever is dat de batterijduur veel langer is (en overeenkomt met wat er beloofd wordt) en de lichtbundel is aanzienlijk breder, dus beter zicht.
Mijn grootste bezwaar voor het Chinese lampje was de korte accuduur, dat de accu warm werd, en het feit dat het licht zonder aankondiging uitgaat.
Ik heb een lamp van 1000 lumen van deal extreme, en 1tje van 2000 lumen van deal extreme. Accu gaat ongeveer 2 uur mee, dus voor het fietsen in het donker zelf is het genoeg. Alleen de heen en terug reis naar een MTB route doe ik met een normale hema LED lamp.UltraSub schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:57:
[...]
€200 vs €50 is een gigantisch verschil. Ik vraag me oprecht af of dat ook wel naar rato wat oplevert. Ik koop doorgaans behoorlijk prijzige spullen omdat dat ook meestal meer kwaliteit is. Bij lampjes heb ik dat juist niet. Die Chinese is een beetje hit-or-miss, maar meestal is het gewoon bang for the buck. En met die prijzen kun je gewoon vervangen na een tijdje en heb je ook weer het nieuwste aan techniek qua leds en zo.
Ik weet het niet. Als iemand me kan overtuigen....
Ik zal vanavond even opzoeken welke het zijn.
Licht zat, vraag me uberhaupt af of meer echt nodig is.
No signature required.
http://m.ebay.co.uk/itm/300995123433?txnId=1033831325020
Deze zijn echt goed. Heb er 2, een voor op helm en eentje op stuur. Donker & bos zijn goed te doen. In het veld gebruik ik alleen mijn stuur variant. EN waterdichte accu is ook wel fijn.
Note. Achterlampje heb ik niet in gebruik, heb een lampje op mijn camelback geplakt
Deze zijn echt goed. Heb er 2, een voor op helm en eentje op stuur. Donker & bos zijn goed te doen. In het veld gebruik ik alleen mijn stuur variant. EN waterdichte accu is ook wel fijn.
Note. Achterlampje heb ik niet in gebruik, heb een lampje op mijn camelback geplakt
Exact die heb ik ook inderdaad. Gebruik die op mijn stuur en een 1000lm lamp op mijn helm. Is inderdaad meer dan genoeg.wienesroa schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:51:
No signature required.
Wat ik me wel afvraag, mountainbiken in het donker mountainbiken klinkt heel vet alleen hebben jullie geen last van wilde zwijnen/herten ed in het bos in de avond? Die lopen er hier in de omgeving genoeg rond. Heb al enkele keren ze voor me de weg over zien steken.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Het lijkt me verder wel tof om eens te gaan doen!
Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Het lijkt me verder wel tof om eens te gaan doen!
Meeste beesten zijn banger voor ons, dan wij voor hen. Pak wel eens een stuk bos mee op de MTB tijdens woon-werk en zie dan ook regelmatig wild voorbij komen. Die weten niet hoe gauw ze zich weer ergens moeten verschuilen.
Probleem is wel dat je in sommige stukken bos helemaal niet mag komen na zonsondergang.
Probleem is wel dat je in sommige stukken bos helemaal niet mag komen na zonsondergang.
Mooi bike! Ik heb toevallig 2 weken terug ook een Cube LTD SL gekocht maar dan modeljaar 2015.Riqy schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:01:
Van het weekend nieuwe fiets besteld: De Cube LTD SL 2016 29er\
Vond persoonlijk het verschil van 450euro niet waard om voor een 2016 model te gaan.
Kwam van een 2015 Analog en moet zeggen dat het een enorm verschil is
Die solarstorms zijn geweldig.wienesroa schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:51:
Last noemt ie datCFC-Mathijs schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:57:
Wat ik me wel afvraag, mountainbiken in het donker mountainbiken klinkt heel vet alleen hebben jullie geen last van wilde zwijnen/herten ed in het bos in de avond? Die lopen er hier in de omgeving genoeg rond. Heb al enkele keren ze voor me de weg over zien steken.

Vergeet niet dat je de dieren in het bos ontzettend stoort en dat ze daardoor hun natuurlijke gedrag mogelijk niet meer kunnen uitvoeren.
De meeste bossen zijn gelukkig verboden toegang tussen zonsopkomst en -ondergang. Hou je aan die regels als je ook maar een greintje respect hebt voor de natuur waar wij in rond kunnen lopen en fietsen.
Sorry hoor boswachterRuud schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:54:
[...]
Last noemt ie dat
Vergeet niet dat je de dieren in het bos ontzettend stoort en dat ze daardoor hun natuurlijke gedrag mogelijk niet meer kunnen uitvoeren.
De meeste bossen zijn gelukkig verboden toegang tussen zonsopkomst en -ondergang. Hou je aan die regels als je ook maar een greintje respect hebt voor de natuur waar wij in rond kunnen lopen en fietsen.
Ik vond het gewoon een oprechte vraag vanuit mijn kant. Heb nog nooit met zonsondergang gemountainbiked dus los van de regels vroeg ik me gewoon af hoe jullie dat dan doen. Omdat er een hele discussie over lampen op je mtb was ging ik er vanuit dat meer mensen het doen.
[ Voor 20% gewijzigd door Mathijs14 op 27-10-2015 12:22 ]
Meer mensen doen het ook, dat maakt echter nog niet dat het toegestaan is.CFC-Mathijs schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:17:
[...]
Sorry hoor boswachter
Ik vond het gewoon een oprechte vraag vanuit mijn kant. Heb nog nooit met zonsondergang gemountainbiked dus los van de regels vroeg ik me gewoon af hoe jullie dat dan doen. Omdat er een hele discussie over lampen op je mtb was ging ik er vanuit dat meer mensen het doen.
Hier ook 2 solarstorms. Geweldig. Rij meestal gewoon op standje 1 tot het moeilijk terrein wordt en dan gaan we naar standje 2. 3 probeer ik te mijden want dan gaat de accu heel hard. Binnenkort weer eens nieuwe bestellen.
Over rijden in het bos. Buiten het feit of het toegestaan is, het valt reuze mee qua wild life. Meer last van konijnen op asfalt dan wilde dieren in het bos. Beetje overdreven boswachter reactie hierboven inderdaad. Je kunt je ook gewoon beetje gedragen. Geen kabaal verder. We rijden niet met groepen, max 2-3 man. Het is enjoying nature. Probeer het eens zou ik zeggen. Denk dat een groep van 10 man overdag schadelijker is voor wildlife.
/edit
Je moet er wel van houden. Het is wat extremer als je 's nachts op een single track komt (ook al is hij niet al te technisch). Beetje tunnelvisie. Ook wel wat meer valpartijen. Ervaring is 50% in onze groep. Rest haakt af na 1 of 2 ritjes, omdat ze zich niet happy en zeker genoeg voelen.
Over rijden in het bos. Buiten het feit of het toegestaan is, het valt reuze mee qua wild life. Meer last van konijnen op asfalt dan wilde dieren in het bos. Beetje overdreven boswachter reactie hierboven inderdaad. Je kunt je ook gewoon beetje gedragen. Geen kabaal verder. We rijden niet met groepen, max 2-3 man. Het is enjoying nature. Probeer het eens zou ik zeggen. Denk dat een groep van 10 man overdag schadelijker is voor wildlife.
/edit
Je moet er wel van houden. Het is wat extremer als je 's nachts op een single track komt (ook al is hij niet al te technisch). Beetje tunnelvisie. Ook wel wat meer valpartijen. Ervaring is 50% in onze groep. Rest haakt af na 1 of 2 ritjes, omdat ze zich niet happy en zeker genoeg voelen.
[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 27-10-2015 14:16 ]
Ik rij in de avond vooral wat meer asfalt en pak een simpel bospaadje mee. Ik ga niet diep het bos in voor mijn eigen veiligheid en de rust van de dieren. Ik ben twee keer echt wat dieper het bos ingereden in het pikkedonker...het is best creepy in je eentje (en je gaat erg snel op je plaat).
Ik heb twee X2 lampjes van Ebay en die voldoen prima. Als de accu's op zijn, haal ik wel twee universele 8,4V accu's (of maak ze zelf).
Ik heb twee X2 lampjes van Ebay en die voldoen prima. Als de accu's op zijn, haal ik wel twee universele 8,4V accu's (of maak ze zelf).
[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 27-10-2015 15:05 ]
Gezien de vele enthousiaste gebruikers van solarstorms ga ik er zo eentje aankopen.
Alvast bedankt iedereen!
//
Echte nachtfoto's van zo een solarstorm wil ik zeker eens zien! Dus wie er heeft of straks enkele wil maken... :-)
Alvast bedankt iedereen!
//
Echte nachtfoto's van zo een solarstorm wil ik zeker eens zien! Dus wie er heeft of straks enkele wil maken... :-)
Denk het niet. Dieren houden zich overdag gedeisd want dan is er al meer geluid, licht en zijn ze dus kwetsbaarder.UltraSub schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:13:
Denk dat een groep van 10 man overdag schadelijker is voor wildlife.
In de schemering en het donker komen ze juist uit hun schuilplaatsen, en die hebben ze niet voor niets. Ze functioneren alleen in rust en in het donker. En dat je ze niet ziet zou je misschien aan het denken kunnen zetten. Ze zijn er namelijk echt wel maar niet meer als jij daar bent... Dit heeft niets met overdreven-boswachter te maken maar met jouw grote-ikke-mentaliteit. (Ik wil daar fietsen dus ik mag dat) Dat de rest van de wereld er last van zou kunnen hebben snap je niet. Of erger nog, het laat je volkomen koud.
[ Voor 8% gewijzigd door Ruud op 27-10-2015 15:37 ]
Dat is jouw gedachte. Je weet niet waar ik fiets, en in welke omgeving ik ben opgegroeid. Niet in de stad in ieder geval. Ik kan oprecht genieten van de natuur en de rust. En ik rij niet met alle lampen aan. Sterker nog, meestal alleen op standje 1. Die ikke mentaliteit waar jij het over hebt? Weet je wie die heeft? Die stravisten die iedereen en alles inclusief medefietsers ondersteboven rijden en schreeuwen. Ik rij alleen voor de rust, de natuur en het genieten. Als er een bordje staat verboden te fietsen rijden we daar niet.
Voor jouw info, de tracks waar ik kom staan geen borden (en ik ken ze wel hoor) dat het niet mag. In het gebied waar ik kom zijn heel veel grind fietspaadjes, smal en slingerend, gemarkeerd als "fietspad". Wederom, geen bord dat het niet mag.
Ja het komt voor dat ik me vergis, en dat ik per ongeluk ergens zit waar ik niet mag komen. En omdat ik doorgaans zo netjes ben, lig ik daar die keer inderdaad niet wakker van
Voor jouw info, de tracks waar ik kom staan geen borden (en ik ken ze wel hoor) dat het niet mag. In het gebied waar ik kom zijn heel veel grind fietspaadjes, smal en slingerend, gemarkeerd als "fietspad". Wederom, geen bord dat het niet mag.
Ja het komt voor dat ik me vergis, en dat ik per ongeluk ergens zit waar ik niet mag komen. En omdat ik doorgaans zo netjes ben, lig ik daar die keer inderdaad niet wakker van
http://eud.dx.com/product...50-844331767#.Vi-gzPkveUk
Deze heb ik er nog bij voor op mijn helm. Geeft maar een heel klein beetje minder licht dan de solarstorm, maar is een stuk zuiniger op de batterij, en VEEL lichter in gewicht.
Hier trouwens 2 gopro plaatjes:
[ Voor 17% gewijzigd door M3rcury op 27-10-2015 18:42 ]
No signature required.
Klopt het dat ik nergens een complete pack kan vinden van de Solar Storm met een helm mount?
Ik had gehoopt dat dat voordeliger zou zijn.
Zijn er veel namaak van deze? Want ik zie precies best veel prijsverschil...
Ik had gehoopt dat dat voordeliger zou zijn.
Zijn er veel namaak van deze? Want ik zie precies best veel prijsverschil...
Gruwelijk veel namaak 
Maar das niet erg. Ze zijn gewoon top.
Maar das niet erg. Ze zijn gewoon top.
Welkmaccupak heb jij er op aangesloten? Ziet er wel gaaf uit.M3rcury schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:06:
[...]
http://eud.dx.com/product...50-844331767#.Vi-gzPkveUk
Deze heb ik er nog bij voor op mijn helm. Geeft maar een heel klein beetje minder licht dan de solarstorm, maar is een stuk zuiniger op de batterij, en VEEL lichter in gewicht.
Een van mijn Solarstorms gaat sneuvelen na bijna 3 seizoenen. Kabeltje laat los uit behuizing. Gescheurd in de kunststof. Gelijmd, maar dat gaat geen eeuwigheid meer houden. Dus die vervang ik gewoon. Maar voor de rest, ik denk dat als ik een goeie accupack kan regelen het toppie is. Maar ja. Wat dan. Moet ook niet ge groot zijn. Liefst de maat die er standaard bij zit.
Zo! Net een hele reeks kleine orders achter de rug op ebay & aliexpress.
Onder andere een solarstorm x2 (aan 18 euro een koopje!), lamp mounts voor op het stuur, lamp mounts voor op de helm, klein q5 flashlight voor op stuur,...
Thx voor de tips!
Onder andere een solarstorm x2 (aan 18 euro een koopje!), lamp mounts voor op het stuur, lamp mounts voor op de helm, klein q5 flashlight voor op stuur,...
Thx voor de tips!
Waar haal je de Stravisten ineens vandaan? Rijden die ook in het donker voor een nightly KOM? Wel lekker rustig denk ik dan.UltraSub schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:47:
Dat is jouw gedachte. Je weet niet waar ik fiets, en in welke omgeving ik ben opgegroeid. Niet in de stad in ieder geval. Ik kan oprecht genieten van de natuur en de rust. En ik rij niet met alle lampen aan. Sterker nog, meestal alleen op standje 1. Die ikke mentaliteit waar jij het over hebt? Weet je wie die heeft? Die stravisten die iedereen en alles inclusief medefietsers ondersteboven rijden en schreeuwen. Ik rij alleen voor de rust, de natuur en het genieten. Als er een bordje staat verboden te fietsen rijden we daar niet.
Dit topic is gesloten.