Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.509 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Derailleur voorkant doe ik eigenlijk vrij weinig aan. Altijd even afspoelen en met een grote borstel eroverheen.

Kettingbladen aan de voorkant blijft altijd lastig. Kleinste blad voor gebruik ik in NL amper, dus schoonmaken hoeft niet perse bij een normale poetsbeurt. Grote blad (ik rij met 2x10) maak ik schoon door eerst op het kleine blad te schakelen (nadat ik al een keer met een borstel over de ketting ben gegaan). Dan met een borstel het blad goed schoonmaken. De voorkant is vaak niet het probleem, maar de achterkant kan moeilijk bereikbaar zijn, vooral ik nu gebruik maak van een chainguide. Proberen met een smalle (tanden)borstel alles goed weg te poetsen. Omdat dit nooit alles 100% schoonmaakt, haal ik zo nu en dan de hele crank eraf en maak ik de bladen grondig schoon. Eerste prioriteit is altijd met een schone ketting rijden. Kettingbladen hoef je dan niet meer elke keer grondig schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
ElmarJ16 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:13:
Derailleur voorkant doe ik eigenlijk vrij weinig aan. Altijd even afspoelen en met een grote borstel eroverheen.

Kettingbladen aan de voorkant blijft altijd lastig. Kleinste blad voor gebruik ik in NL amper, dus schoonmaken hoeft niet perse bij een normale poetsbeurt. Grote blad (ik rij met 2x10) maak ik schoon door eerst op het kleine blad te schakelen (nadat ik al een keer met een borstel over de ketting ben gegaan). Dan met een borstel het blad goed schoonmaken. De voorkant is vaak niet het probleem, maar de achterkant kan moeilijk bereikbaar zijn, vooral ik nu gebruik maak van een chainguide. Proberen met een smalle (tanden)borstel alles goed weg te poetsen. Omdat dit nooit alles 100% schoonmaakt, haal ik zo nu en dan de hele crank eraf en maak ik de bladen grondig schoon. Eerste prioriteit is altijd met een schone ketting rijden. Kettingbladen hoef je dan niet meer elke keer grondig schoon te maken.
En daar gebruik ik mijn ontvetterbak nou voor ;) Voor een ketting lijkt het misschien overkill maar het kost me niet meer tijd dan met een of ander apparaatje. Voor alle 'grotere' schoonmaakklussen scheelt het me tijd, vieze handen en wordt het nog schoner ook. (derailleurs en kettingwielen)

Komt nog bij dat ie goedkoper was dan een Park Tools cleaner met een voorraad schoonmaakmiddel ;). En natuurlijk een stuk universeler inzetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
Sorry voor de noob vraag, maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

Ik heb op dit moment een Trek 3700 waar ik al verschillende jaren met veel plezier op fiets, maar ik wil weer een keer iets nieuws, wat beter schakelt, fietst etc. En ik wil naar een grotere bandenmaat, zelf dacht ik aan 27.5.

Wat zouden jullie aanraden met een budget van € 899,- :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:49
Strider schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:53:

Ik heb op dit moment een Trek 3700 waar ik al verschillende jaren met veel plezier op fiets, maar ik wil weer een keer iets nieuws, wat beter schakelt, fietst etc. En ik wil naar een grotere bandenmaat, zelf dacht ik aan 27.5.

Waarom niet meteen naar 29 inch?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Strider schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:53:

Welke maat frame is geschikt voor je?

Dit lijkt me een zeer geschikte fiets met degelijke afmontage (SLX / XT / Reba). Wielen zijn zwaarder maar pima.

http://www.mantel.com/cube-ltd-pro-29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Om een paar voorbeelden te geven:

http://www.mantel.com/gia...mYnJhbmRbXT0xMDcjc3RhcnQx

http://www.mantel.com/bulls-copperhead-3

Mijn voorkeur zou naar de bulls gegaan. Geheel XT, op de remmen na, en Reba voorvork. De maat moet wel passen uiteraard.

Andere mogelijkheden zijn de internetmerken:

https://www.canyon.com/nl.../grand-canyon-al-5-9.html
http://www.radon-bikes.de...-team-275/zr-team-275-70/

De hierboven benoemde Cube is zeker ook de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Makkelijk schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:02:
[...]

Waarom niet meteen naar 29 inch?
Ik twijfel hoeveel wendbaarheid ik met mijn 26 inch wielen wil opgeven, 27.5 leek mij daarom een mooie tussenmaat :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Strider schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:27:
[...]

Ik twijfel hoeveel wendbaarheid ik met mijn 26 inch wielen wil opgeven, 27.5 leek mij daarom een mooie tussenmaat :)
Welke maat frame hebben we het over? En waar gaat de fiets gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Je kan niet zomaar 29 met 27,5 en 26 vergelijken. De geometrie van het frame heeft net zo veel invloed. Ik kan genoeg 29ers aanwijzen die net zo wenbaar zijn als een normale 26er. Ga eens wat zaken af en probeer het een en ander eens.

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 08-09-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ruud schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:43:
[...]

En daar gebruik ik mijn ontvetterbak nou voor ;) Voor een ketting lijkt het misschien overkill maar het kost me niet meer tijd dan met een of ander apparaatje. Voor alle 'grotere' schoonmaakklussen scheelt het me tijd, vieze handen en wordt het nog schoner ook. (derailleurs en kettingwielen)

Komt nog bij dat ie goedkoper was dan een Park Tools cleaner met een voorraad schoonmaakmiddel ;). En natuurlijk een stuk universeler inzetbaar.
ik heb me eens verdiept in zo'n ontvetterbak. Mooi spul is dat! Van het een kwam het ander en zo zat ik ineens filmpjes te kijken van DIY electrolyse opstellingen. Hoe cool is dat! Echt extreem verroeste boutjes krijg je weer strak. Deze vent heeft een hele vieze werkplek maar laat zien hoe je het echt extreem netjes krijgt na compleet verroeste vondsten: YouTube: Rust removal

Hier een iets kleinere opstelling: YouTube: MACHINE SHOP TIPS #133 Rust Removal by Electrolysis on the Logan Lathe tubalcain

Wel buiten doen he ivm waterstofgas. En ook niet met stainless steel.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:38
Als steel stainless is, hoef je er niks meer aan te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Roestvast staal roest ook gewoon, maar niet zo hard/snel :)

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 08-09-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
DjVe schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:01:
Je kan niet zomaar 29 met 27,5 en 26 vergelijken. De geometrie van het frame heeft net zo veel invloed. Ik kan genoeg 29ers aanwijzen die net zo wenbaar zijn als een normale 26er. Ga eens wat zaken af en probeer het een en ander eens.
True, maar van een instap 29'er zijn de wielen met banden echt zwaarder dan van een 26'er. Dat merk je. Ook het stuur moet gewoon breder zijn dus die extra breedte neem je ook mee onderweg en moet je rekening mee houden. Daarnaast, lekker korte stuurpen om het sturen direct te houden en om niet een al te grote afstand te moeten afleggen met je toch al aanmerkelijk bredere stuur. Ik denk echter wel dat alle Nederlandse tracks 29-proof zijn ;)

De nadelen van de 29'er wegen in Nederland niet op tegen de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ruud schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:02:
[...]
Dat is nogal een stelling! Waarom zou je juist in Nederland een 27,5 willen? Juist hier is de markt voor < 29" MTB's nihil geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ruud schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:02:
[...]

True, maar van een instap 29'er zijn de wielen met banden echt zwaarder dan van een 26'er. Dat merk je. Ook het stuur moet gewoon breder zijn dus die extra breedte neem je ook mee onderweg en moet je rekening mee houden. Daarnaast, lekker korte stuurpen om het sturen direct te houden en om niet een al te grote afstand te moeten afleggen met je toch al aanmerkelijk bredere stuur. Ik denk echter wel dat alle Nederlandse tracks 29-proof zijn ;)

Tegenwoordig hebben veel 27,5 ook een korte stuurpen en breed stuur. Dat is niet iets wat alleen op een 29er wordt geplaatst. De fiets moet gewoon bij je passen qua zit, wat er verder op zit is in zekere mate ondergeschikt. verder bepaald de geometrie van het frame hoe de fiets zich gedraagt. Daar draagt de wielmaat ook wel iets aan mee, maar het frame bepaald.

En laten we heel eerlijk zijn: al weegt die wielset met bandjes een kilo extra, dat merk je als "beginnend" fietser echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door DjVe op 09-09-2015 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Makkelijk schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:20:
[...]

Dat is nogal een stelling! Waarom zou je juist in Nederland een 27,5 willen? Juist hier is de markt voor < 29" MTB's nihil geworden.
Wacht even, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen staat er. Ik zie dus geen voordeel in <29'ers voor Nederlands gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Bij 29'er is het grote voordeel dat wortels en los zand veel minder "problemen" opleveren.

Qua bochtenwerk zal het op de gemiddelde track wel goed meevallen.

Kameraad heeft zijn 29'er vervangen voor een 27.5'er - maar dat was eerder om een fully te kunnen aanschaffen met een redelijke setup. (hij wilde wat meer comfort)
De 27.5 was dan om toch niet al te veel van de voordelen van de 29'er te verliezen.

Maar het beste is toch gewoon om zelf eens te testen, ik ben dit jaar bvb naar happy bike days gegaan => dan kan je echt wel goed vergelijken.

Uiteindelijk moet je de fiets pakken die jij het beste vindt.
In België en Nederland geraak je elke route af met 26, 27.5, 29 wielen - zelfs een fully gaat nergens nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ruud schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:24:
[...]

Wacht even, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen staat er. Ik zie dus geen voordeel in <29'ers voor Nederlands gebruik.
Zo lees ik het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
DjVe schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:21:
[...]

Tegenwoordig hebben veel 27,5 ook een korte stuurpen en breed stuur. Dat is niet iets wat alleen op een 29er wordt geplaatst. De fiets moet gewoon bij je passen qua zit, wat er verder op zit is in zekere mate ondergeschikt. verder bepaald de geometrie van het frame hoe de fiets zich gedraagt. Daar draagt de wielmaat ook wel iets aan mee, maar het frame bepaald.

En laten we heel eerlijk zijn: al weegt die wielset met bandjes een kilo extra, dat merk je als "beginnend" fietser echt niet.
Bij een direct vergelijk merk je heel erg veel van de wielset. Dat is waar we hier mee bezig zijn, direct vergelijken.

Ik reed een Canyon nerve 29'er proef bij Canyon in twee uitvoeringen. Het verschil tussen de uitvoeringen was het soort Fox vork/demper (Kashima coating vs normaal) en de wielset... (oh, en de afmontage, XT vs XO, voor er weer gezocht wordt naar spijkers op laag water, de kleur was ook anders...)

Wereld van verschil in op gang brengen van de wielen. En dat doe ik toch echt vaak met een MTB in Nederland, accelereren...

Dat de geometrie voor een groot deel het rijgedrag bepaalt klopt volledig maar vlak individuele componenten hierin niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 09-09-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Vooruit dan, jij mag op de hoogste plek van de apenrots zitten.

http://www.woorden.org/woord/opwegen%20tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Haha!

In een eerlijk vergelijk (dus twee dezelfde frames, maar met andere montage) snap ik je punt en zal er inderdaad wel merkbaar verschil zitten. Maar zodra je verschillende soorten fietsen, met andere montage gaat vergelijken, kan je niet zomaar zeggen dat de ene fiets beter is dan de ander. Dat hangt af van de persoon die er op zit (en hoe die dus zit).

Dus Strider zal toch eerst wat moeten proberen qua fietsen, voordat we met z'n alle een goed advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Ondersteunt een medium SRAM XO 10 speed type 2 rear derailleur trouwens een verschil van,

38-24 / 11-36?

Dat zijn 39 tandjes verschil terwijl de medium derailleur er 37 ondersteunt.

Specialized monteert het overigens als standaard combo op 1 van haar fietsen dus zou je zeggen dat het moet werken. Maar ik weet niet wat voor tailor made derailleur zij misschien geleverd krijgen..

Mijn fiets is standaard met een zilverkleurige lange XO derailleur uitgerust. Iets wat ik afbreuk vind doen aan het geheel. Ik zou dus graag een zwarte derailleur aanschaffen maar de lange variant zie je niet tegen leuke prijzen, de medium variant daarentegen is vaak in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Volgens mij zie je dat wel vaker. Bij mijn SLX derrie kon ik ook kiezen voor een 40T uitbreiding op de cassette, terwijl dat officieel niet ondersteund wordt. Kan je Specialized niet eens een mail sturen met de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
DjVe schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:38:
Roestvast staal roest ook gewoon, maar niet zo hard/snel :)
Jij gebruikte het engelse woord, en als je dat letterlijk vertaalt kom je zo ongeveer op 'staal zonder vlekken'. Vandaar het woordgrapje :)
== verwijderd ==
DjVe schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:21:
[...]

Juist als beginner kan je dan de verkeerde gewoontes aanleren.

[ Voor 36% gewijzigd door MBV op 09-09-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
MBV schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:56:
[...]

Waar dan wel? Juist in Nederland heb je voordeel van 29", we hebben hier geen bergen met heftige singletracks naar beneden waar je tussen de rotsen door slingert.
Ik heb het spreekwoord een keer omgedraaid en je bent de derde al die m verkeerd leest ;)

My bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
== verwijderd ==

[ Voor 97% gewijzigd door MBV op 09-09-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
DjVe schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:42:
Haha!

In een eerlijk vergelijk (dus twee dezelfde frames, maar met andere montage) snap ik je punt en zal er inderdaad wel merkbaar verschil zitten. Maar zodra je verschillende soorten fietsen, met andere montage gaat vergelijken, kan je niet zomaar zeggen dat de ene fiets beter is dan de ander. Dat hangt af van de persoon die er op zit (en hoe die dus zit).

Dus Strider zal toch eerst wat moeten proberen qua fietsen, voordat we met z'n alle een goed advies kunnen geven.
Ik denk dat je hier ook gelijk in hebt, wellicht kan ik beter gewoon naar een fietsenzaak gaan, en daar proberen wat ik zelf echt fijn vind fietsen.
Maar dan ga ik in ieder geval de MTB's die hier werden aangeraden in mijn achterhoofd houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 09-09-2015 15:25 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Zijn er ook GoT-ers met een Fatbike? Misschien in NL een beetje overkill (hoewel het strand me supertof lijkt).
Omdat ik zelf in Wenen woon en in de MTB wereld in wilde stappen gelijk maar een Fatbike gekocht. Super veel grip, mede door de 4.8" banden, maakt echt voor een "veilig" gevoel (in vergelijking met de 33mm cyclocross banden ;)). Alleen het gewicht van 15/16KG is een beetje een nadeel. Hoewel ik dan wel weer merk hoeveel meer kracht ik heb als ik op de Cyclocrosser stap.
Nu met Dropperpost en Bluto is dit echt een monster geworden >:)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/ICT%20001.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/ICT%20002.jpg

Verdere upgrades: Sram 1x11 upgrade (heb niet zo veel met shimano), ander zadel en volgende zomer een nieuwe wielset bouwen met 29"+ :Y)
(My god wat een moneypit zijn fietsen :P )

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Waarom zit daar een verende voorvork op, is 5" niet genoeg vering? :P

Heb eens bij een open dag van MTB Clinic op zo'n ding gereden, was wel grappig, maar geen geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
crosspost wegens hybride: vraagje aan de zelf-sleutelaars:

kabel voorderailleur geknapt in de shifter (Shimano RapidShift plus icm triple)

nieuwe kabel gezet, instellen na zo'n beetje alle youtube-filmpjes hierover aandachtig bekeken te hebben, edoch, kan niet opschakelen naar buitenblad; shifter zonder kabelspanning kan naar alle standen, maar onder spanning is buitenblad niet mogelijk, niet een beetje, nog niet een begin; lijkt wel of het ergens vast zit; zelfs als ik het middenblad als uitgangspunt neem (kabel op handspanning vastzetten bij derailleur), kan ik niet opschakelen, ook niet als ik de L naar binnen draai

LBS-assist gaat em niet meer worden voor wat een mooi fietsweekend lijkt te worden, dus ik wil de ketting op z'n minst op midden- en buiten-blad hebben

de theorie lijkt zo simpel, en de youtube-filmpjes vanzelfsprekend, maar de praktijk ... help!?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Zit het probleem in je shifter of in je derailleur? Simpele test: als je aan de kabel trekt, gaat hij dan wel op het buitenblad?

Als het aan de shifter ligt (lijkt me waarschijnlijk): welke shifter is het? Ik kan geen rapidshift vinden met google, alleen rapidfire, en zo noemt Shimano ze van Alivio tot XTR.
Ik snap je verhaal niet helemaal (dus misschien probeerde je dit al uit te leggen), maar als je maar 2 versnellingen nodig hebt kan je de laagste op het middenblad afstellen, en de middelste op het grote blad.

En waarom zou een LBS niet voor het weekend iets kunnen regelen? Drop je fiets er morgenochtend, en haal hem vrijdagavond op... Desnoods de LBS naast je werk ipv naast je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Huig schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:30:
Zijn er ook GoT-ers met een Fatbike? Misschien in NL een beetje overkill (hoewel het strand me supertof lijkt).
Omdat ik zelf in Wenen woon en in de MTB wereld in wilde stappen gelijk maar een Fatbike gekocht. Super veel grip, mede door de 4.8" banden, maakt echt voor een "veilig" gevoel (in vergelijking met de 33mm cyclocross banden ;)). Alleen het gewicht van 15/16KG is een beetje een nadeel. Hoewel ik dan wel weer merk hoeveel meer kracht ik heb als ik op de Cyclocrosser stap.
Nu met Dropperpost en Bluto is dit echt een monster geworden >:)
[afbeelding]
[afbeelding]

Verdere upgrades: Sram 1x11 upgrade (heb niet zo veel met shimano), ander zadel en volgende zomer een nieuwe wielset bouwen met 29"+ :Y)
(My god wat een moneypit zijn fietsen :P )
Gaaf apparaat. Nog nooit zoiets gezien, wel een downhill bike wat ook al een aparte verschijning is.

Vraag me af welke routes je in en rondom Wenen rijdt met zo'n fatbike?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
thx MBV, rapidfire, typo idd

shifter zonder kabelspanning kan naar alle standen, ook met kabel op handspanning aangetrokken (maar nog niet vast op derailleur); shifter lijkt ok dan (heb het gebroken kabeleindje eruit gepeurd)

heb de derailleur met de hand proberen omhoog/naar buiten te drukken, dat lukt ook niet

maar voor de kabelbreuk schakelde de derailleur probleemloos naar het buitenblad, dus ineens een lamme veer (zoiezo meer een issue bij terugschakelen lijkt me)

ik zoek het vooralsnog in kabelspanning, maar die is conform manual en tientallen youtube-filmpjes hand-strak op laagst gewenste stand, nu dus midden-blad

toen ik begon met afstellen, laagste stand op binnenblad, schakelde ie met moeite naar midden, kwestie van kabelspanningadjustment, naar nu ik middenblad als laagste stand neem, lijkt er naar buitenblad geen beweging mogelijk, geen rek of range, er zit iets dwars, zo lijkt het

overigens, mijn LBS werkt enkel op afspraak, vandaar

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Als de derailleur kapot is en niet maar buiten wil is je kabel waarschijnlijk ook daardoor geknapt (teveel spanning door de vastzittende derailleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Makkelijk schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:25:
Als de derailleur kapot is en niet maar buiten wil is je kabel waarschijnlijk ook daardoor geknapt (teveel spanning door de vastzittende derailleur)
dat zou kunnen, ik ga de kabeltrek-actie van MBV es proberen en zoiezo es kijken of de derailleur nog in beide richtingen gangbaar is; voor de kabelbreuk was het probleem dat ie ineens niet meer van middenblad naar buitenblad wilde opschakelen (en wilde al geruime tijd niet meer naar granny blad); daarvoor nog wel; dan is de kabelspanning te laag dacht ik of, zoals ik later las, duidt op frayed kabel, wat ook in lagere spanning resulteert; dat laatste bleek als snel, want tijdens afstellen brak de kabel; kip en ei? ik pruts nog ff verder, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Lees hier een stuk terug over ontvetten van de ketting.

Dom dom dom.

De binnenkant van je ketting moet juist gesmeerd blijven, daar komt nauwelijks vuil. Dus gewoon de buitenkant schoonmaken omdat daar het stof+zand aan plakt. Gewoon met een doek of harde borstel, smeren, zorgen dat het goed intrekt door hard ronddraaien, en daarna de overtollige meuk wegvegen met een doek. Smeert je ketting prima, scheelt je veel zinloze middeltjes zoals die ronddraaiende borstelbakjes en ontvetter, en bovenal veel tijd ;) _misschien_ gaat hij ietsje korter mee, maar who cares als je er in plaats van 2 jaar 1,9 jaar mee doet :+ pleur je er een nieuwe om met tandwielen en gaan, het is slijtagespul, boeie :P

Just my 2 cent + 5 jaar bijbaan fietsenmaker ervaring :P

Fox demper terug van reparatie, bleef olie lekken en zo te zien is het verholpen. Heb nog geen rit kunnen maken en gaat komend weekend ook niet lukken vrees ik. Drukke periode, en dan zal je zien dat als ik weer tijd heb het weer helemaal knudde is :+

[ Voor 10% gewijzigd door _ferry_ op 09-09-2015 22:41 ]

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Laatst dit filmpje op m'n pinkbike profiel weer is gezien...
Blijft leuk om een stoppie te pompen :9

http://www.pinkbike.com/video/382749/

inmiddels gaan ze beter, en ook een andere bike ! Zou binnenkort eens wat meer filmpjes erop zetten

[ Voor 12% gewijzigd door Marsjee op 10-09-2015 00:03 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wow, das wel kunstig! En dan straks zeker ook nog op je voorwiel achteruit de helling af? Ik zou doorschieten en een koprol maken :P

• Ruud
  • Nu online
_ferry_ schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:38:

Dom dom dom.

De binnenkant van je ketting moet juist gesmeerd blijven, daar komt nauwelijks vuil. Dus gewoon de buitenkant schoonmaken omdat daar het stof+zand aan plakt. Gewoon met een doek of harde borstel, smeren, zorgen dat het goed intrekt door hard ronddraaien, en daarna de overtollige meuk wegvegen met een doek. Smeert je ketting prima, scheelt je veel zinloze middeltjes zoals die ronddraaiende borstelbakjes en ontvetter, en bovenal veel tijd ;) _misschien_ gaat hij ietsje korter mee, maar who cares als je er in plaats van 2 jaar 1,9 jaar mee doet :+ pleur je er een nieuwe om met tandwielen en gaan, het is slijtagespul, boeie :P

5 jaar bijbaan als fietsenmaker, moeten bezuinigen op de uren om de kosten laag te houden? Jouw oplossing vind ik niet afdoende.

Er zitten geen o/x-ringen in je ketting, het vet of de olie wordt niet binnengehouden, de troep wordt niet buiten gehouden en je hele ketting zit vol met smeermiddel/vocht-mengsel. Smeert prima? No way.

Dat het slijtagespul is ben ik geheel met je eens, wil je de kosten van XT/XTR/XO/XX niet dragen dan ga je een groep lager shoppen. Maar die smerige, niet smerende meuk moet eruit. Wat gebeurt er bij het smeren van je ketting als je rollen nog vol zitten? Daar komt geen nieuw smeermiddel, want geen capillaire werking. Je smeert dus alleen de buitenkant. Dat is niet nuttig dus kun je net zo goed alleen een doek er overheen halen :)

Overigens is dit mijn mening dus er anders over denken is prima mogelijk :)
Is je shifter niet gewoon in de 2x stand gesprongen? De XT-shifters van mijn vorige fiets konden in 2x en 3x stand ingesteld worden..

Zie plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2010/06/2011-shimano-xtr-on-bike-front-shifter03-600x450.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Ruud op 10-09-2015 09:49 ]

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@marsjee: pretty cool ;)
_ferry_ schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:38:

Dom dom dom.

Fox demper terug van reparatie, bleef olie lekken en zo te zien is het verholpen. Heb nog geen rit kunnen maken en gaat komend weekend ook niet lukken vrees ik. Drukke periode, en dan zal je zien dat als ik weer tijd heb het weer helemaal knudde is :+
Je noemt de ketting grondig reinigen met ontvetter dom? :?
Als je ketting niet echt vuil is, ben ik het met je eens, dan is dat voldoende. Je moet niet beginnen met de ketting elke 50 km te ontvetten. Jouw methode pas ik toe na de meeste ritjes, wanneer ik enkel de bewegende onderdelen reinig (vork, demper, ketting).

Als ik de fiets helemaal kuis of de ketting een knarsend geluid maakt van het zand en vuil in de ketting, wat blijft na het afnemen met een doek, daarmee kuis je namelijk enkel de buitenkant, haal ik mijn park tool borstelbakje met ontvetter boven. Dat duurt echt niet lang en reinigt de ketting grondig. Ik doe het als volgt (op mijn mtb):
-3x 50-60 keer achteruittrappen met ontvetter, elke keer met nieuwe ontvetter en 1 keer per voorste tandblad
-3x met een zeepoplossing, opnieuw 50-60 keer en 1 keer per voorste tandblad
-Afspoelen met de tuinslang
-Afdrogen met een vod
-Laten drogen in de zon/warme ruimte tot de ketting helemaal droog is (meestal wacht ik 1-2 uur)
-Invetten met Boeshield T9

Dan ziet en werkt je ketting terug als nieuw, hoe vuil die ook was. Ik ben wel eens benieuwd hoe jij vuil in de schakels, die een knarsend geluid veroorzaken, eruit krijgt met een vod? Of heb je dat nog nooit gehad? Dan moet je meer fietsen op paden en met slecht weer en minder op asfalt op zonnige dagen :+

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Ruud
  • Nu online
Hoe doet T9 het eigenlijk in natte/modderige omstandigheden? Gebruik het pas sinds dit voorjaar en zoek regen niet op ;)

• Makkelijk
Mijn ervaring is vrij matig. Maar ik weet niet of er veel betere alternatieven zijn.
Fietsvakantie VS was wel na een dag regen opnieuw T9 er op anders hels geluid. Bij mountainbiken moet het na elke rit wel zo'n beetje. Na een kilometer of 50 wordt het ook dat helse geluid.

Ben heel blij met het spul voor de racert maar voor de MTB zoek ik nog iets anders. Wetlube is het in elk geval niet want dat spul wordt me toch ranzig..

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

LaurentS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:21:
. Ik ben wel eens benieuwd hoe jij vuil in de schakels, die een knarsend geluid veroorzaken, eruit krijgt met een vod? Of heb je dat nog nooit gehad? Dan moet je meer fietsen op paden en met slecht weer en minder op asfalt op zonnige dagen :+
Inderdaad gaat er bij mij ook af en toe eens remreiniger of industriele ontvetter op, maar als ik zo die reacties hierboven las leek het wel alsof iedereen bij bijna elke smeerbeurt de boel eerst gaat ontvetten/spoelen alvorens opnieuw te smeren. Dan doe je dus meer kwaad dan goed.

Slecht weer en mountainbiken is trouwens niet zo mijn ding :+ De motivatie is dan ver te zoeken als ik met een regenjasje op pad moet gaan.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Makkelijk schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:51:
Mijn ervaring is vrij matig. Maar ik weet niet of er veel betere alternatieven zijn.
Fietsvakantie VS was wel na een dag regen opnieuw T9 er op anders hels geluid. Bij mountainbiken moet het na elke rit wel zo'n beetje. Na een kilometer of 50 wordt het ook dat helse geluid.

Ben heel blij met het spul voor de racert maar voor de MTB zoek ik nog iets anders. Wetlube is het in elk geval niet want dat spul wordt me toch ranzig..
Op de racer heb ik goede ervaring met Viking Lube (http://www.wiggle.nl/juice-lubes-viking-juice-smeerolie/). Houdt je ketting lang mooi en smeert onder droge/beetje natte omstandigheden erg goed. In natte omstandigheden vind ik de Muc-Off wet lube fijn. Maar na een flinke rit moet je toch weer een nieuw laagje aanbrengen. Ik heb ook wel eens de keramische lube van Muc-off gebruikt, maar die gaat erg klonteren op je ketting.

• LaurentS
Ruud schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:49:
Hoe doet T9 het eigenlijk in natte/modderige omstandigheden? Gebruik het pas sinds dit voorjaar en zoek regen niet op ;)
Ik heb goede ervaringen met Boeshield T9. Heb er Luik-Bastenaken-Luik meegereden dit jaar op de racefiets. 156 km en zo'n 8 uur in de regen (inclusief pauzes/wachten). De ketting is niet beginnen piepen en liep heel de rit soepel.
Ook op de MTB nog nooit problemen mee gehad, maar ik moet eerlijk zijn dat ik nog niet in echt modderige, natte omstandigheden heb gereden met de MTB sinds ik Boeshield gebruik.
Ik vind het alleszins beter dan Finish line dry lube met teflon (http://www.finishlineusa....chain-lubricants/dry-lube) die ik voordien gebruikte. Die begon sneller te piepen en de ketting werd sneller vuil. Ik doe er voor elk ritje een beetje op en nog nooit problemen gehad.

Als iemand suggesties heeft voor olies die beter zijn/langer meegaan, laat zeker weten! Nu moet ik wel een nieuw laagje na elke natte rit of om de 200-300 km droge ritten erop doen.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Iemand al Squirt Lube gebruikt?
Ik gebruik het al 2 jaar en sindsdien geen vuile kettingen meer.

• ElmarJ16
Die Squirt Lube staat op de planning als mijn huidige smeermiddel op is (Finish Line keramische olie).

Die laatste werkt ook best goed. Nooit last van echt vuile kettingen en gaat ook best lang mee (vergeleken met de Finish Line Teflon, die bij mij nooit langer dan 40 km mee ging).

• CynicRelief
Ruud schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:44:

[...]

Is je shifter niet gewoon in de 2x stand gesprongen? De XT-shifters van mijn vorige fiets konden in 2x en 3x stand ingesteld worden..

Zie plaatje :)

[afbeelding]
thx, nee ik heb de shifters zonder mogelijkheid de stand om te schakelen

ik kan met de hand de derailleur (los van de kabel) niet naar de uiterste stand krijgen, hij wil op z'n uiterste stand niet verder naar buiten; heb het nu maar even provisorisch opgelost door afstelling op buitenste 2 bladen, fietsbaar dus; aanvankelijk lukte het, volgens het geijkte procedee, wel om de eerste 2 bladen te bereiken, het 3e blad bleef buiten bereik; dus nu maar even als laagste stand het middenblad genomen; dan nog moet de kabel strakker dan handstrak worden vastgezet (volgens de manual is de derailleur zelf niet geschikt voor een triple, ik heb daar m'n LBS ook wel es over gehoord, maar zij kregen het vaak wel voor elkaar het spul voor triple af te stellen; ik mis kennelijk de ervaring om net dat laatste beetje rek uit het systeem te halen om 'de triple te halen' - afijn, ik pruts nog wat verder, kan ieg weer redelijk fietsen ;)

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
RigolleM schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:13:
Iemand al Squirt Lube gebruikt?
Ik gebruik het al 2 jaar en sindsdien geen vuile kettingen meer.
Ja, gebruik ik nu een paar maanden. Ideaal spul.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 20:45
Komende week in ardennen aan t klimmen voor duchenne heroes, en de boeshield T9 daar vertrouw ik op. Ga in elk geval niet elke dag de ketting in de ontvetter werpen, hooguit ff schoonborstelen, drogen en druppelen. Na de week weet ik zeker of t blijvertje is

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik ben voor de MTB fan van Holmenkol Lube Extreme :) Het nadeel is dat het na een paar ritjes weer verversing nodig heeft. Voor de MTB geen probleem, maar voor de stadsfiets (cyclocross-hybride) gebruik ik dus iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:09
Baldertt schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:10:
[...]

Ja, gebruik ik nu een paar maanden. Ideaal spul.
En bij nat weer ? Lees nogal wat verhalen dat het er dan zo afspoelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Beakzz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:23:
[...]

En bij nat weer ? Lees nogal wat verhalen dat het er dan zo afspoelt :?
Je leest zoveel, maar ik gebruik het al een ruime tijd en het spoelt er niet af.
In de Vlaamse modder mee gereden en nu wil niks anders meer.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb 1x zo'n 3 uur in zeikende regen/modder gereden met squirt op mn ketting. Aan het eind van de rit liep de ketting nog steeds soepel zonder gepiep of gekraak. Ik heb m'n ketting na die rit wel helemaal schooongemaakt en opnieuw 3 laagjes aangebracht, maar zoveel werk is dat ook weer niet (wel elke keer 3 uur wachten voor het aanbrengen van een nieuwe laag)

Bij droog weer hoef je er echt bijna niks aan te doen.

Ik wil ook niks anders meer :)

• MBV
Werkt het zoveel beter dan andere wax-middelen als op fiets-praat geclaimed wordt? Holmenkol is ook wax-gebaseerd. En het was duur genoeg dat ik in elk geval mijn huidige fles eerst op wil maken ;)

Het zou me trouwens niets verbazen als Holmenkol met hun gebruiksaanwijzing ook beter werkt, 2/3x ontvetten en dan 3 lagen wax aanbrengen heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik heb trouwens een keer bij Verbier minstens 6 uur door de regen gefietst zonder dat mijn ketting vervelend deed, geen idee welk middel er toen op zat. Wat er op de fiets zat deed toen wel vervelend :+

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 12-09-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

noobvraag: ik heb laatst mijn ketting schoongemaakt door hem eraf te halen en in de lampenolie te leggen en nog wat na te schrobben met Blue Power (dasty achtige). Keurige blanke ketting weer! Vervolgens na drogen subtiel olie op alle busjes gedaan. So far so good.

Echter... na een regenbui waarbij hij voor de deur stond (dont ask) gelijk onder de lichtbruine roest. Met wat poetsen er wel af te krijgen en heb nu de buitenkant van de ketting ook maar wat ingesmeerd met een doek met wat olie erin om toch een soort coating te krijgen. Waar moet ik die buitenkant van de ketting nou mee beschermen zonder dat ik met een kuub zand eindig?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Holmenkol of Squirt Lube, daar gaat het al 2 pagina's over :P Maar puur tegen roest aan de buitenkant, met gewone olie-gebaseerde smeermiddelen aan de binnenkant, zou ik toch haast aan een busje teflon-spray denken.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 15-09-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Roest is meer grip ;)

Een klein beetje oxidatie op de buitenkant zou ik me niet druk om maken.. Klodders zandprut wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Het oog wil ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Als je gewoon netjes je ketting na elke rit even schoonmaakt komt er ook geen roest op.. 8)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ja dat er middelen zijn geloof ik wel, maar mijn opmerking/vraag was meer gericht op dat het zo snel gebeurde. Kan me niet van andere fietsen herinneren dat die al bruine roestvlekken kregen na een buitje. Was dus bang dat ik iets van coating eraf gewhiped had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

NielsTn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:16:
Komende week in ardennen aan t klimmen voor duchenne heroes, en de boeshield T9 daar vertrouw ik op. Ga in elk geval niet elke dag de ketting in de ontvetter werpen, hooguit ff schoonborstelen, drogen en druppelen. Na de week weet ik zeker of t blijvertje is
Volg team 19 deze week, maar wat een zware rit zeg.
Zeer veel respect !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 20:45
Vandaag na ca 120km aangekomen in Arcen. Benen zijn geprikkeld en vermoeid, maar geen blessures. Morgen nog 90km naar Nijmegen via Maasduinen en Reichswald #zinin #duchenneheroes

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo sinds een maand de MTB weer eens kunnen pakken, andere weekenden zat ik in het buitenland, of het weer was dramatisch.
Maar het viel niet tegen :) wel 1 rondje gemaakt ipv 2.
Sowieso het idee, of eigenlijk min of meer meetbaar vastgesteld, dat ik na een kort dagje werken sneller een rondje rij dan op zaterdag/zondag ochtend.

Alleen nog even de fietscomputer aanpassen. Ben er wel blij mee, maar gepiep als je hartslag boven de 155 komt is nogal storend :+ tijden het biken zit ie een stuk hoger :P

Had nog een snakebite, 200m van huis, wilde een sprongetje maken over een stoeprandje, demper stond vol open en dan kom je net wat later los van de grond 8)7
Eerdaags maar even wat binnenbandjes bestellen. Heb nu standaard schwalbe bandjes. Origineel zat er een dunnere Continental in, maar ik had het idee dat die door het schuren van de zijwand poreus werden.

[ Voor 28% gewijzigd door _ferry_ op 18-09-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
NielsTn schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:32:
Vandaag na ca 120km aangekomen in Arcen. Benen zijn geprikkeld en vermoeid, maar geen blessures. Morgen nog 90km naar Nijmegen via Maasduinen en Reichswald #zinin #duchenneheroes
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nieuwe mountainbike besteld: https://www.canyon.com/en...canyon-cf-sl-rs1-ltd.html

Is in de uitverkoop bij Canyon. Gisteren stond er: "Op voorraad, levering binnen 5 werkdagen". Krijg ik vanmorgen een bevestiging waarin week 43 staat. Blijkt dat ze precies deze week gaan verhuizen en dat alle leveringen minimaal 2 weken vertraging oplopen. Dat staat nu dus opeens wel op de site.

Vervolgens contact hierover gehad met Canyon, meer kreeg werkelijk waardeloze reacties terug. Ik moet gewoon geduld hebben, daar komt het op neer. Medewerker werd belerend en nog net niet kleinerend, absoluut niet de manier hoe ik te word gestaan wil worden. Bij een vriend van me, die exact dezelfde fiets heeft besteld dit weekend precies dezelfde situatie: late levering en nog net niet onbeschoft te woord gestaan door Canyon.

Tor dusver dus een zeer slechte ervaring met Canyon. Ik heb al een aantal jaar een Canyon racefiets, toen ging het er beter aan toe. Misschien dat ze door hun eigen succes worden ingehaald?

Hoe dan ook, paar weken wachten dus. Tegenvaller.

Motor-forum.nl

• Ruud
  • Nu online
Bananeman schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:50:
Nieuwe mountainbike besteld: https://www.canyon.com/en...canyon-cf-sl-rs1-ltd.html

Is in de uitverkoop bij Canyon. Gisteren stond er: "Op voorraad, levering binnen 5 werkdagen". Krijg ik vanmorgen een bevestiging waarin week 43 staat. Blijkt dat ze precies deze week gaan verhuizen en dat alle leveringen minimaal 2 weken vertraging oplopen. Dat staat nu dus opeens wel op de site.

Vervolgens contact hierover gehad met Canyon, meer kreeg werkelijk waardeloze reacties terug. Ik moet gewoon geduld hebben, daar komt het op neer. Medewerker werd belerend en nog net niet kleinerend, absoluut niet de manier hoe ik te word gestaan wil worden. Bij een vriend van me, die exact dezelfde fiets heeft besteld dit weekend precies dezelfde situatie: late levering en nog net niet onbeschoft te woord gestaan door Canyon.

Tor dusver dus een zeer slechte ervaring met Canyon. Ik heb al een aantal jaar een Canyon racefiets, toen ging het er beter aan toe. Misschien dat ze door hun eigen succes worden ingehaald?

Hoe dan ook, paar weken wachten dus. Tegenvaller.
In het Duits of Nederlands contact gehad? De Nederlandse afdeling kunnen ze net zo goed opdoeken. Daar heb ik nog nooit een antwoord gehad. Contact met Canyon in Duitsland is mij altijd goed bevallen.

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 07:03
Ik heb voor service/ garantie contact met Nederland. Soms een beetje slordig, maar ze zijn wel klantvriendelijk en reageren snel op e-mails. Misschien dat ze in het verkoopproces niks kunnen betekenen aangezien dat via Koblenz loopt?

• Bananeman
  • Niet online
In het Nederlands contact. Weet niet of het daadwerkelijk een Nederlander is, ze ondertekenen met "Canyon team" en geen naam.

Ik baal er flink van, want enerzijds wil ik de fiets annuleren omdat ik dit geen manier van (be)handelen vind, anderzijds is het een mooie fiets voor een redelijke prijs. Ik ga waarschijnlijk dus wachten, maar dit belooft weinig goeds mocht ik in de toekomst behoefte hebben aan after-sales support.

Canyon is duidelijk niets anders dan een dozenschuiver. Heb nu 2 fietsen gekocht voor in totaal 5000 euro, dat maakt ook geen verschil qua klantbehandeling klaarblijkelijk.

Motor-forum.nl

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bananeman schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:56:
In het Nederlands contact. Weet niet of het daadwerkelijk een Nederlander is, ze ondertekenen met "Canyon team" en geen naam.

Ik baal er flink van, want enerzijds wil ik de fiets annuleren omdat ik dit geen manier van (be)handelen vind, anderzijds is het een mooie fiets voor een redelijke prijs. Ik ga waarschijnlijk dus wachten, maar dit belooft weinig goeds mocht ik in de toekomst behoefte hebben aan after-sales support.

Canyon is duidelijk niets anders dan een dozenschuiver. Heb nu 2 fietsen gekocht voor in totaal 5000 euro, dat maakt ook geen verschil qua klantbehandeling klaarblijkelijk.
Dat zou ook geen verschil in klantbehandeling moeten geven. Ik wil net zo goed geholpen worden voor een fiets van 500 euro, als voor een fiets van 10.000 euro ;)

Weet je zeker dat het niet al ergens op de site stond? Kan me eigenlijk niet voorstellen.

No signature required.

• Cheezus
  • Laatst online: 17:32

Cheezus

Luiaard

Bananeman schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:56:
Mijn ervaring met de klantenservice was positief. Toen het damesmodel van de nerve was uitverkocht hebben ze na wat vriendelijke en vlotte reacties een gratis dameszadel bij het herenmodel geleverd. Levering was in mijn geval ook eerder dan op de gemelde datum.

Ik hoop dus dat jij gewoon een medewerker op een slechte dag hebt getroffen en je niet bang hoeft te zijn voor eventuele support in de toekomst.

• Bananeman
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:56:
[...]

Dat zou ook geen verschil in klantbehandeling moeten geven. Ik wil net zo goed geholpen worden voor een fiets van 500 euro, als voor een fiets van 10.000 euro ;)

Weet je zeker dat het niet al ergens op de site stond? Kan me eigenlijk niet voorstellen.
100% zeker. Zelfde verhaal voor vriend van mij die ook een fiets heeft besteld afgelopen zaterdag. Zijn fiets wordt nu afgeleverd in week 42, die van mij in week 43. En ook hij heeft ondermaatse reacties gekregen van de support afdeling. Fouten kunnen worden gemaakt, maar er wordt geen enkele oplossing geboden en er wordt zonder enige vorm van begrip voor de ontstane situatie of klantvriendelijkheid gereageerd. Sowieso, waarom niet even bellen met de klant om aan te geven dat de fiets niet deze week wordt verzonden (zoals beloofd op de site) maar pas in week 43? Dan kun je iig een oplossing aanbieden en om begrip vragen van de klant.

Inmiddels staat het wel op de site, maar toen wij bestelden zeker niet. Sterker nog, volgens mij kun je niet met iDeal betalen als de producten niet op voorraad zijn, en ik heb met iDeal betaald.

Tuurlijk, over een paar weken hebben we de fietsen en maakt het uitstel weinig meer uit, maar dit is m.i. iig niet de manier hoe je met klanten omgaat.

Motor-forum.nl

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Dat men niet gaat lopen rondbellen vind ik an sich nog vrij normaal - uiteindelijk is het aangekocht via het internet. Lees: email is dan toch vaak de enige manier van contacteren die ze snel en makkelijk kunnen gebruiken.

Ook zou ik niet weten wat voor andere oplossing men moet gaan aanbieden dan "de fiets wordt wat later verzonden" dan eerst in je bericht stond.

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
Ik denk dat heel veel mensen de support afdeling aan het bestoken zijn met dezelfde vraag, als je een onvolwassen support hebt dan raken ze geïrriteerd. Als support moet je juist dan je kracht tonen en altijd vriendelijk blijven, ookal haalt de vraag voor de 234357ste keer krijgen, het bloed onder je nagels vandaan.

Ze hadden dit overigens veel beter moeten aanpakken inderdaad, door vooraf te melden dat er een verhuizing aankwam die de leveringen zou gaan vertragen, dan was er waarschijnlijk weinig/niets aan de hand geweest?

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 07:03
Als er zo'n bijzonder reden aankomt (verhuizing), dan hadden ze vooraf wat betere info moeten verstrekken vind ik. Er wordt wel op de site en in e-mails vermeld dat levertijd een indicatie is. Dus dat het dan afwijkt, is niet zo heel vreemd. Maar als je al weet dat er en verhuizing aankomt is het wel zo netjes dit apart te vermelden.

Levering van mijn bike werd ook uitgesteld, nadat alles al bevestigd was na het bestellen. Kon maximaal 3 weken langer duren (tov oorspronkelijke indicatie), werd uiteindelijk slechts vier dagen. Persoonlijk vond ik dit niet zo erg, het is een indicatie en die kan nu eenmaal achterlopen.

Ze hebben dit nog niet helemaal op orde, maar volgens mij is dat één van de dingen die in de toekomst beter worden met de nieuwe lokatie.

• Bananeman
  • Niet online
chime schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:41:
Dat men niet gaat lopen rondbellen vind ik an sich nog vrij normaal - uiteindelijk is het aangekocht via het internet. Lees: email is dan toch vaak de enige manier van contacteren die ze snel en makkelijk kunnen gebruiken.
Hoewel ik vind dat ze juist wél het verschil hadden kunnen maken door te bellen (omdat klanten dat misschien idd niet verwachten), hadden ze iig een mail kunnen sturen met uitleg over de situatie. Nu vermelden ze heel droogjes gewoon "week 43" in de bevestigingsmail, terwijl op de site dus stond: levering binnen 5 werkdagen.

De snelheid van levering was voor mij één van de beweegredenen om de fiets in kwestie te kopen.
Ook zou ik niet weten wat voor andere oplossing men moet gaan aanbieden dan "de fiets wordt wat later verzonden" dan eerst in je bericht stond.
Bijvoorbeeld een tegemoetkoming in de kosten, zoals gratis levering. Dat zijn relatief kleine zaken waardoor ze iig aangeven dat ze snappen dat het vervelend is. Nu lijkt het ze geen barst te interesseren, nog eens versterkt door hun manier van antwoorden op mails.
Roet schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:16:
Ik denk dat heel veel mensen de support afdeling aan het bestoken zijn met dezelfde vraag, als je een onvolwassen support hebt dan raken ze geïrriteerd. Als support moet je juist dan je kracht tonen en altijd vriendelijk blijven, ookal haalt de vraag voor de 234357ste keer krijgen, het bloed onder je nagels vandaan.

Ze hadden dit overigens veel beter moeten aanpakken inderdaad, door vooraf te melden dat er een verhuizing aankwam die de leveringen zou gaan vertragen, dan was er waarschijnlijk weinig/niets aan de hand geweest?
Exact. Overigens had ik dan wellicht besloten om de fiets niet te bestellen. Nu heb ik lang getwijfeld, uiteindelijk meer geld uitgegeven dan ik van plan was en dan wil ik de fiets natuurlijk ook snel hebben :) Wat dus ook was "beloofd" op de site.

Overigens heeft die vriend van mij inmiddels een verzendbevestiging ontvangen (ook al zou zijn fiets pas in week 42 geleverd worden) maar hij heeft geen idee wat hij nu gaat krijgen: de fiets, of alleen wat extra onderdelen die hij heeft besteld tegelijk met de fiets? Ik heb in het geheel geen verzendbevestiging ontvangen, dus ik krijg voorlopig sowieso niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Bananeman op 24-09-2015 15:07 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
@Bananeman: ik haal uit je posts dat je in het geheel niet blij bent met de gang van zaken. Annuleren dus!

Wellicht al aangehaald; een order is bij Canyon pas definitief als hij bevestigd is middels een bevestigingsmail. Dit staat op de website en wordt volgens mij nog voor het definitief bestellen vermeld. Wat wil je nog meer?

Als je het er dan toch niet mee-eens bent kun je altijd annuleren. Dat is met 1 mail gedaan en dan wordt het bedrag snel teruggeboekt. Daar doen ze niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ruud schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:12:
@Bananeman: ik haal uit je posts dat je in het geheel niet blij bent met de gang van zaken. Annuleren dus!

Wellicht al aangehaald; een order is bij Canyon pas definitief als hij bevestigd is middels een bevestigingsmail. Dit staat op de website en wordt volgens mij nog voor het definitief bestellen vermeld. Wat wil je nog meer?

Als je het er dan toch niet mee-eens bent kun je altijd annuleren. Dat is met 1 mail gedaan en dan wordt het bedrag snel teruggeboekt. Daar doen ze niet moeilijk over.
Ik kreeg zojuist een verzendbevestiging van mijn fiets. De fiets van die maat van mij wordt dadelijk al geleverd.

Snappen doe ik het niet, maar ben er natuurlijk wel blij mee. Overigens (b)lijkt het zo te zijn dat tussen Nederland en Duitsland geen goed lijntje loopt, want in Nederland waren ze in eerste instantie niet op de hoogte van het versturen van de fiets.

Grootste probleem voor mij was trouwens niet eens zozeer dat een levering wat langer duurt (overal worden fouten gemaakt) maar de slechte afhandeling ervan. Ik hoop dus ook verder geen gebruik te hoeven maken van de klantenservice, maar dat is sowieso eigenlijk iets wat je wilt ;)

Hopelijk heb ik 'm morgen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Nu ik overstap van 26" naar een 29er heb ik wat spullen over. Iemand interesse in:

Schwalbe Nobby Nic EVO TLR Vouwband (2.10)
Schwalbe Racing Ralph EVO TLR Vouwband (2.25)
Joe's No Flat 26" MTB Binnenband Incl. Supersealant Frans Ventiel

Stuur dan ff een DM. Alles geheel ongebruikt. Nieuw heb ik er 80 euro voor betaald.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Afgelopen 2 weken ben ik rond de mont Ventoux op vakantie geweest en gelukkig had ik mijn mountainbike bij me :)

Voor mij was het de eerste keer dat ik in het buitenland heb gemountainbiked en ik moet zeggen dat ik nu wel een klein beetje verpest ben. Ik denk niet dat ik mijn gewoonlijke routes in Nederland nu nog erg spannend vind :D

Ik zat in Bédoin, van daaruit gaat een mountainbike route over de zuidelijke flanken van de berg, deze is weer opgedeeld in 3 routes met oplopende moeilijkheidsgraad, groen, rood en zwart. Uiteindelijk heb ik ze alle drie minstens 1 keer gefietst waarbij ik moet zeggen dat de moeilijkheid vooral in de extra afstand en hoogtemeters zitten. Qua technische moeilijkheid was de groene zeker wel het makkelijkst, maar de rode en de zwarte verschilden niet veel en hadden allebei flink pittige tot voor mij bijna onmogelijke passages.
Maar werkelijk, wat een beklimmingen, die gaan echt eindeloos door! Op de zwarte route ben ik bijna 3 uur bezig geweest met klimmen, bijna geen enkel plat stukje of omlaag. Je stijgt dan ook zowat 1000 hoogtemeters aan een stuk. De afdaling maakt daarna wel heel veel goed :)

Een andere dag heb ik nog een km of 50 over de grande traversé de vauclouse gefietst. Dat is een meerdaagse mtb traject die door de streek kronkelt. Het stuk wat ik fietste was gelukkig wel wat afwisselender dan de routes over de mont Ventoux die ik heb gefietst, maar ik had de route wel onderschat qua moeilijkheidsgraad. Op sommige stukken miste ik toch wel achtervering :+

Verder ben ik 1 keer naar de top van de mont Ventoux gefietst via de normale asfalt route. Uiteindelijk vond ik dat eigenlijk minder zwaar dan de echte mountainbike rondjes die ik heb gemaakt. Bovendien is het vrij makkelijk om in een ritme te komen en weet je waar je aan toe bent.

Helaas ben ik de laatste dag van mijn vakantie nog flink op mijn bek gegaan. Ik bleef bij een soort S-bocht tussen wat struikjes door steken en vloog over mijn stuur heen met een pijnlijke landing op de rotsen. Eerst dacht ik dat ik mijn handen/duimen gekneusd had of dat ik misschien zelfs iets gebroken had. Ik moest toen nog 5km afdalen over een zeer rotsachtig pad, ik moest echt af en toe stoppen omdat ik misselijk werd van de pijn. Gelukkig lijkt het allemaal wel mee te vallen, ik heb er nu al niet zoveel last meer van, het had wat dat betreft erger kunnen aflopen. De enige permanente schade is aan mijn fiets, een flinke kras op de bovenbuis, een afgebroken bel (ja die had ik) en helaas is ook het hendeltje van de poploc afgebroken :/

Al met al heb ik een super vakantie gehad. Ik ga wel fatsoenlijk GPS apparaat regelen voor de volgende keer, nu moest ik toch nog te vaak stoppen om mij te oriënteren en ben ik best een paar keer verkeerd gefietst door achterlijk geplaatste bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Aapenootjes schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:11:
Afgelopen 2 weken ben ik rond de mont Ventoux op vakantie geweest en gelukkig had ik mijn mountainbike bij me :)

Voor mij was het de eerste keer dat ik in het buitenland heb gemountainbiked en ik moet zeggen dat ik nu wel een klein beetje verpest ben. Ik denk niet dat ik mijn gewoonlijke routes in Nederland nu nog erg spannend vind :D
Cool verhaal! Klinkt aanlokkelijk!! :) Misschien toch maar een extra dakdrager aanschaffen om de MTB ook mee te kunnen nemen :) :)

@Bananeman: eind goed, al goed. Zoals eerder aangehaald, ik neem geen contact meer op met NL. Alleen nog maar direct met Duitsland. Dan maar met handen en voeten communiceren af en toe.

Voorbeeld van het wachten op mijn Aeroad:
NL: 'ja duurt langer maar je hebt de beste keuze gemaakt. Leverweken geven we niet want we weten pas wanneer de fiets weg is als hij in de vrachtwagen staat. Maar je hebt echt de juiste keuze gemaakt en hij is het wachten waard (4 maanden.. En geplande leverweek was verstreken)'
Okay, fair enough, maar ik vraag niet om een harde datum, ik vraag een verwachting. En vertel me vooral niet meermalen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Dat weet ik, het is namelijk mijn eigen keuze :+

DE: 'Ik ga uitzoeken waar de fiets nu is (in het assemblage proces), moment. Dit is de status, het is wachten op een cassette die niet op voorraad is maar daar hoef jij niet op te wachten. Ik ga de standaard cassette laten monteren en de fiets weer bovenaan de lijst zetten'. Een dag of wat later had ik de verzendbevestiging.... En een week of vier later alsnog de bestelde cassette (kosteloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ruud schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:40:
[...]

@Bananeman: eind goed, al goed. Zoals eerder aangehaald, ik neem geen contact meer op met NL. Alleen nog maar direct met Duitsland. Dan maar met handen en voeten communiceren af en toe.

Voorbeeld van het wachten op mijn Aeroad:
NL: 'ja duurt langer maar je hebt de beste keuze gemaakt. Leverweken geven we niet want we weten pas wanneer de fiets weg is als hij in de vrachtwagen staat. Maar je hebt echt de juiste keuze gemaakt en hij is het wachten waard (4 maanden.. En geplande leverweek was verstreken)'
Okay, fair enough, maar ik vraag niet om een harde datum, ik vraag een verwachting. En vertel me vooral niet meermalen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Dat weet ik, het is namelijk mijn eigen keuze :+

DE: 'Ik ga uitzoeken waar de fiets nu is (in het assemblage proces), moment. Dit is de status, het is wachten op een cassette die niet op voorraad is maar daar hoef jij niet op te wachten. Ik ga de standaard cassette laten monteren en de fiets weer bovenaan de lijst zetten'. Een dag of wat later had ik de verzendbevestiging.... En een week of vier later alsnog de bestelde cassette (kosteloos).
Haha herkenbaar verhaal, bij ons werd gezegd: "gefeliciteerd met deze goede keuze, een geweldige racebak, nog wel even geduld hebben" :P Het verhaal is voor die maat van mij nog niet ten einde trouwens, zijn fiets werd geleverd met een beschadiging op de voorvork (duidelijk zichtbaar) en twee kleine "putjes" op het frame, alsof er iets hard tegenaan was gekomen. Canyon gaf aan dat ze ter compensatie een voucher van 40 euro (ter besteding in hun eigen shop) konden bieden en dat de meeste mensen die zoiets overkomt wel accepteren dat na een paar keer fietsen het frame toch wel wat gebruikssporen zou hebben ;( Niet met elkaar te vergelijken natuurlijk, de fiets hoort gewoon in perfecte staat geleverd te worden. Hij kan er nu iig op fietsen en mag hem omruilen na de verhuizing (mits er geen extra beschadigingen op komen, wat terecht is).

Mijn fiets is gisteren geleverd en staat nog in de doos, vanavond uitpakken en monteren. Hopelijk is die van mij iig onbeschadigd geleverd.

Motor-forum.nl

• Marsjee
Freeride bak gaat de deur uit: http://link.marktplaats.nl/m970744565
Gaat plaats maken voor een echte downhiller ;)

• LaurentS
Mijn Canyon Strive CF 8.0 Race is aangekomen :) De Nerve AL 7.0 is doorgeschoven naar mijn vader. Zondag ga ik er Bikepark Malmedy mee gaan onveilig maken, als er iemand mee wilt pm.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t34.0-12/12081000_10207931575587707_1926563040_n.jpg?oh=da85902d40b8d222dba66090b124fb8c&oe=560E14E9

• MBV
Als het goed is kan ik je dan niet bijhouden met mijn Top Fuel :+ en geen tijd etc

• Makkelijk
LaurentS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:10:
Mijn Canyon Strive CF 8.0 Race is aangekomen :) De Nerve AL 7.0 is doorgeschoven naar mijn vader. Zondag ga ik er Bikepark Malmedy mee gaan onveilig maken, als er iemand mee wilt pm.

[afbeelding]
Nice man! Zo'n beest die Strive :9

• LaurentS
Makkelijk schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:31:
[...]

Nice man! Zo'n beest die Strive :9
Zeker een beest in DH modus. Groot verschil in afdalingen met mijn Nerve, veel stabieler. Klimmen valt heel goed mee dankzij het lage gewicht door het carbon kader en de shapeshifter technologie.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Mooi bakje.

26 of 27.5

• Makkelijk
27.5, 26 is dood ;)

• maartend
Mijn 26 leeft echt nog wel. Net als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Mooi spul hierboven!

Afgelopen weekend een lek ventiel in mijn Ritchey WCS Trail velg (tubeless gemonteerd met Stan's ventielen). Helaas kan gebeuren maar ik denk dat een ondoordachte constructie ervoor zorgt dat het ventiel snel beschadigt. Het gat in de velg in het velgbed is maar een fractie groter in diameter dan het ventiel. Hierdoor heb je erg weinig vlees om alles luchtdicht af te sluiten.

Is het zinnig om het gat iets te ruimen zodat er meer rubber beschikbaar is en het minder kwetsbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://fairwheelbikes.com/assets/images/stans_valve_parent_jpg/stans_valve_parent.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Hoe noemen ze dat spul ook al weer? "No flats"? :+

Wat van het rubber wegschuren zodat meer rubber contact maakt met de velg lijkt me geen gek idee, maar ik zou verwachten dat dat ringetje wat strakker aandraaien hetzelfde effect heeft.

[ Voor 65% gewijzigd door MBV op 01-10-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
MBV schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:36:
Hoe noemen ze dat spul ook al weer? "No flats"? :+

Wat van het rubber wegschuren zodat meer rubber contact maakt met de velg lijkt me geen gek idee, maar ik zou verwachten dat dat ringetje wat strakker aandraaien hetzelfde effect heeft.
Ja zoiets ;)

Het stuk staal wat mooi omkapseld werd door de prut was een mooi voorbeeld van dat het wel werkt ;)

Maar, iets wegsnijden is niet zinnig. Door de schuine kant lijkt het me juist de bedoeling dat het rubber in het gat zit en niet tegen het gat aan.

Met de huidige diameter zit het er maar een fractie van een mm in en dat is natuurlijk extreem dun, kwetsbaar rubber. Mijn gedachte is dus het gat iets ruimen waardoor het rubber er verder in valt, ergo dikker/meer rubber, minder kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Misschien een beetje out-of the-box maar is het een idee om een stukje teflon tape over het begin van het ijzer / eind van het rubber te doen? Sterk en sealed aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ruud schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:51:
[...]

Ja zoiets ;)

Het stuk staal wat mooi omkapseld werd door de prut was een mooi voorbeeld van dat het wel werkt ;)

Maar, iets wegsnijden is niet zinnig. Door de schuine kant lijkt het me juist de bedoeling dat het rubber in het gat zit en niet tegen het gat aan.

Met de huidige diameter zit het er maar een fractie van een mm in en dat is natuurlijk extreem dun, kwetsbaar rubber. Mijn gedachte is dus het gat iets ruimen waardoor het rubber er verder in valt, ergo dikker/meer rubber, minder kwetsbaar.
Je hebt 2 dingen die niet op elkaar passen: een ventiel en een wiel. Je kan dan het gat van het wiel groter maken, of de diameter van het ventiel iets kleiner maken. Mijn gok is dat je wiel duurder is dan je ventiel, en als het mis gaat, koop je voor een paar tientjes een nieuw ventiel. Dus als je gaat klooien, zou ik daarmee beginnen.

Ik bedoelde niet dat je het hele ventiel kapot moet snijden. Ik bedoel dat je voorzichtig een halve millimeter van dat rubber weghaalt, zodat je velg 'lager' in het ventiel uitkomt, waardoor het probleem weg is. Dat zou hetzelfde effect moeten hebben als een halve mm uit je velg wegvijlen. Als dat niet goed gaat moet je weer met binnenbanden gaan rijden of een nieuwe velg monteren, als mijn suggestie mis gaat moet je een nieuw ventiel kopen. Wat heb je liever? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Zo, straks me nieuwe bike ophalen !!

Foto is van ome google, maar hij is precies zo:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/kvMNM/d305e6a37b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Tering wat een bike! Die vorkpoten zijn langer dan de bovenhuis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wat een machine inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
hoort normaal in kortingsbonnen, maar ik gun hem aan bikers.

Bij Rose bikes

6R8DUC3KQGKEYTH

* minimale aankoopwaarde € 50,–. Geldig t/m 4 oktober 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:06:
hoort normaal in kortingsbonnen, maar ik gun hem aan bikers.

Bij Rose bikes

6R8DUC3KQGKEYTH

* minimale aankoopwaarde € 50,–. Geldig t/m 4 oktober 2015.
@maartend:

Wielbouwsetje besteld bij Rose met 10 euro korting :*) Thanks! Had m bij Mantel al in mijn mandje zitten maar dit is mooi weer een stukje goedkoper inclusief verzenden zelfs!
Pagina: 1 ... 83 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.