Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.517 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
Was ik blij dat ik eindelijk klaar ben met de (voor mij) goede mountainbike kiezen ben ik alweer verzeild geraakt in de zoektocht naar accessoires / essentials :+

Voor als ik naar een parcours ga of een langere tocht ga maken wil ik een rugtas met drinkzak aanschaffen en de 2 die me het meest aanspreken zijn de Osprey Raptor 10 en de Osprey viper 9. De Raptor gaat me €90,- kosten en de Viper €52,-. (helaas wel blauw).

Raptor 10 heeft als pluspunten :

- sidepockets (geen idee of echt zo'n voordeel is en het maakt de tas "drukker")
- Toolpouch (kan ik zelf ook wat op verzinnen)
- Zover ik kan vinden een betere techniek om airflow tussen je tas en rug te houden.

Vooral het laatste doet me twijfelen dus heeft iemand ervaring met de Osprey Viper (welke maat dan ook) en geeft deze enorm weel zweet op de rug ? Tot nu toe altijd gefiets met een normale Mistral rugtas dus ik kan wel wat hebben :p

Verder vroeg ik me af wat jullie aantrekken als het weer wat minder is (geen zon en winderig). Nog steeds gewoon in een shirt of al snel een windjack ?

En kan iemand een goede multitool aanraden ? Het liefst met een bandenlichter en ketting tool er in verwerkt. Heb de Topeak mini18 al gevonden en die is ook redelijk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Beakzz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:35:
Was ik blij dat ik eindelijk klaar ben met de (voor mij) goede mountainbike kiezen ben ik alweer verzeild geraakt in de zoektocht naar accessoires / essentials :+

Voor als ik naar een parcours ga of een langere tocht ga maken wil ik een rugtas met drinkzak aanschaffen en de 2 die me het meest aanspreken zijn de Osprey Raptor 10 en de Osprey viper 9. De Raptor gaat me €90,- kosten en de Viper €52,-. (helaas wel blauw).

Raptor 10 heeft als pluspunten :

- sidepockets (geen idee of echt zo'n voordeel is en het maakt de tas "drukker")
- Toolpouch (kan ik zelf ook wat op verzinnen)
- Zover ik kan vinden een betere techniek om airflow tussen je tas en rug te houden.

Vooral het laatste doet me twijfelen dus heeft iemand ervaring met de Osprey Viper (welke maat dan ook) en geeft deze enorm weel zweet op de rug ? Tot nu toe altijd gefiets met een normale Mistral rugtas dus ik kan wel wat hebben :p

Verder vroeg ik me af wat jullie aantrekken als het weer wat minder is (geen zon en winderig). Nog steeds gewoon in een shirt of al snel een windjack ?

En kan iemand een goede multitool aanraden ? Het liefst met een bandenlichter en ketting tool er in verwerkt. Heb de Topeak mini18 al gevonden en die is ook redelijk betaalbaar.
Windjack doe ik pas echt aan als het onder de 15 graden duikt. Afhankelijk van het weer kan ik nog been/arm stukken aantrekken en/of een langere binnenbroek/ondershirt. Met dit soort (nat) weer ga ik gewoon kort/kort (met waterdichte sokken). Je wordt toch zeiknat, dus dat is sowieso koud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 16:49
Ik vind mouwloze windjackjes wel heel prettig tegen koude wind.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Als het weer minder is, doe ik meestal mijn Castelli Gabba met lange mouwen aan. Is eigenlijk bedoeld voor wielrennen en niet MTB, maar gaat ook prima natuurlijk.
Heel handig met de ritsen in de zij om nog wat luchtcirculatie te hebben in het shirt. Bovendien is het goed bestand tegen wind en regen en wappert het niet in de wind.

@Makkelijk: een mouwloos windjackje heb ik nog nooit geprobeerd, maar dat is mss wel iets handigs om eens te kopen voor als ik met elleboogbeschermers rijd bij minder weer, daar geraakt mijn Gabba namelijk moeilijk over en een windjack met lange mouwen gaat m.i. snel scheuren aan de elleboog bij een val.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb een Osprey Syncro 15L met 3L waterzak voor lange tochten en daar laatst een Camelbak Rogue met 2L waterzak bijgekocht voor de standaard ritten.
De rugzakken van Osprey die jij noemt zijn wel kleiner dan de Syncro, maar nog steeds relatief groot. In een Camelbak Rogue past ook alles wat je nodig hebt voor een rit van 2-3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Eindelijk zondag na 2 weken rust (te druk, te warm, teveel regen etc) weer eens de MTB route op het programma! Het gaat het drieluik Vrachelen - Cadettenkamp - Dorst worden. Nu al zin in! Zal wel weer lekker zwaar worden, maar ik moet nu echt weer wekelijks 2 keer gaan trainen om eind augustus in Houffalize een beetje mee te kunnen komen :).

Ik heb de fiets in mei vorig jaar gekocht en er staat ongeveer (pas) 1750 km op de teller denk ik. Er zit een Rockshox RL Reba voorvork op. Hoe doen jullie het met het onderhoud (olie etc) van de voorvork? 1 keer in x km? Ik breng hem binnenkort even naar de fietsenmaker voor de beurt die ik nog tegoed heb, maar dan zou ik dit meteen mee kunnen nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Was dat niet officieel jaarlijks laten servicen door de fietsenmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik wil mijn vork binnenkort ook een beurtje geven, maar wil het eigenlijk gewoon zelf doen. Ik weet echter niet waar ik het beste kan beginnen (RS Revelation 2014 Solo Air). Tips, trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
DjVe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:30:
Ik wil mijn vork binnenkort ook een beurtje geven, maar wil het eigenlijk gewoon zelf doen. Ik weet echter niet waar ik het beste kan beginnen (RS Revelation 2014 Solo Air). Tips, trucs?
De service PDF downloaden lijkt me een goede start:
https://www.sram.com/service/rockshox/all

Je vindt in het document ook een tabel met de service intervals en wat er bij dat interval moet gebeuren.

Vervolgens kan je op youtube video's vinden over bepaalde handelingen die de PDF vraagt je uit te voeren.

De manuals van de meeste fietsonderdelen, zoals Shimano en RS zijn mijn inziens perfect, ze leggen alles in detail, inclusief afbeeldingen, uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 31-07-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik zit eens te kijken naar de handleiding van de Reba, die ik 5 jaar heb gehad (oudere versie, zal niet veel verschil maken):
- Remove lowers, clean/inspect bushings and change oil bath: every 50 hours
- Clean and lubricate air shaft assembly: every 100 hours
- Change oil in damping system: every 100 hours

Als je er elke week 4 uur mee rijdt, moeten die laatste 2 dus 2x per jaar gebeuren, dat eerste zelfs 4x. 1x per jaar naar de fietsenmaker vond ik goed genoeg.

Eens kijken wat Fox voor mijn huidige voorvork nodig vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vind de onderhoudsintervallen van vorken en dempers trouwens best wel kort op elkaar liggen.
Daarnaast, hier in NL hebben ze niet zo heel veel te verduren, ik rijd over het asfalt richting parcours, en die uren ga ik er echt niet bij optellen. Anders sta je die vork zowat vaker uit elkaar te trekken dan dat je er op rijd. Op zich is even inspecteren/olie wissel nog acceptabel, maar eerlijk gezegd, denk dat ik mijn vork+demper gewoon eind van het seizoen of voor het begin van volgend seizoen opstuur, kijk maar wat er nodig is :P

Mijn Fox float achterdemper van de Canyon Nerve heeft trouwens vaak wat oliefilm/sporen op de schacht. Maar dat schijnt niet ongewoon te zijn toch? Mede vanwege het type keerring wat er op zit, en omdat de olie nu eenmaal naar beneden zakt begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zelf kan ook inderdaad, maar ik heb nog 1 onderhoudsbeurt te goed dus dan kan het mooi gecombineerd worden :). Woensdag ochtend brengen, woensdag einde middag ophalen. Heerlijk en mooi op tijd voor de Ardennen eind augustus!

Meteen nieuw setje tandwielen als het moet en een nieuwe ketting. Is dat na ongeveer 2000 km nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

StealthyPeanut schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:59:
Zelf kan ook inderdaad, maar ik heb nog 1 onderhoudsbeurt te goed dus dan kan het mooi gecombineerd worden :). Woensdag ochtend brengen, woensdag einde middag ophalen. Heerlijk en mooi op tijd voor de Ardennen eind augustus!

Meteen nieuw setje tandwielen als het moet en een nieuwe ketting. Is dat na ongeveer 2000 km nodig?
Dat is nodig wanneer je ketting te ver is uitgerekt. Dat kan je met een tooltje checken:

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/YWGIbtdOh2U/hqdefault.jpg

Bij MTB hangt het er behoorlijk vanaf hoe en waar je rijdt qua slijtage. Op de racefiets doe ik minimaal 5000 km met een ketting/cassette.

Qua vork onderhoud moet ik me er maar eens in gaan verdiepen, maar er zijn zoveel verschillende versies/modellen en filmpjes, dat het niet heel duidelijk is. Wellicht gewoon eens de stoute schoenen aantrekken en dat ding open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Wat ik wel een poos heb gedaan is 2 kettingen aanhouden. Regelmatig wisselen, en zodra je er last van krijgt dat hij niet meer goed schakelt zet je er een nieuwe ketting + cassette op. Op een gegeven moment moet dan ook wel een blad voor vervangen worden, maar dat was zelden. Zo'n tooltje wat je ketting meet zegt al belachelijk snel dat je een nieuwe ketting nodig hebt. Dan blijft je cassette langer goed, maar zo vaak als je dan een nieuwe ketting nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nog goede ervaringen met een Sigma of Cateye fietscomputer hier ? Vind het wel leuk om te zien hoe hard (zacht) ik ga en welke afstand ik afleg voor als ik op de weg rij. Zit te twijfelen tussen de Sigma 16.12 en de Cateye Strada slim.

Gps en Cadans boeit me niet en de hartslagmeter die ik heb werkt alleen met Bluetooth dus daar kan ik ook niet veel mee. Klein, betrouwbaar en wireless en het zou leuk zijn als het tegen een stootje kan. Telefoon doet de rest maar die wil ik niet op het stuur hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 31-07-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wahoo RFLKT zou ook een optie zijn. Kan je gewoon koppelen aan je smartphone en werkt ook met bluetooth hartslagmeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
DjVe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:54:
Wahoo RFLKT zou ook een optie zijn. Kan je gewoon koppelen aan je smartphone en werkt ook met bluetooth hartslagmeters.
Ja heb ik ook bekeken (aangezien mijn hartslagmeter van Wahoo is), maar het is meer een mirror van wat je smartphone doet en daar wil ik niet afhankelijk van zijn. Er is wel weer een losse snelheidsensor verkrijgbaar, maar dan zit je alweer op €150,- totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Maar die snelheidmeter heb je toch niet nodig? Alles gaat toch gewoon via GPS van je telefoon? Als je de RFLKT+ pakt heb je ook ANT+ ondersteuning, hoogtemeter en kan je hem dus ook gebruiken met ANT+ sensoren (dus niet Bluetooth). Lijkt mij eigenlijk best een goede koop voor €120.

Enige nadeel is inderdaad je smartphone, maar tegenwoordig hebben ze ook android (vanaf 4.4) ondersteuning. Ik ben zelf namelijk ook aan het twijfelen of ik zoiets ga aanschaffen. Ik rij al jaren zonder computer, maar wil beter gaan presteren en krijg het idee dat me dit beter gaat lukken als ik mijn hartslag ga volgen (ik verzuur te snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
StealthyPeanut schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:01:
Het gaat het drieluik Vrachelen - Cadettenkamp - Dorst worden.
Gisteren Dorst - Cadettenkamp gereden. Tof, ligt er prachtig bij allebei. Wel ketting doormidden getrapt op stijl zandheuveltje Cadettenkamp maar gelukkig missing links bij me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DjVe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:54:
Thx voor die tip! Even goed kijken wat het ding allemaal kan. Maar volgens is het precies waar ik naar op zoek was, voor relatief weinig geld :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

M3rcury schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:37:
[...]

Thx voor die tip! Even goed kijken wat het ding allemaal kan. Maar volgens is het precies waar ik naar op zoek was, voor relatief weinig geld :)
Bij Athleteshop hebben ze de plus voor €112 te koop staan momenteel. Goedkoper ben ik hem nog niet tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DjVe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:07:
[...]

Bij Athleteshop hebben ze de plus voor €112 te koop staan momenteel. Goedkoper ben ik hem nog niet tegen gekomen :)
Dan zit je op 161 met hartslag meter (de goedkoopste van wahoo). Dat is best wel de moeite waard. Even een paar nachtjes over slapen. Nadeel is nog wel dat je 50 euro per jaar moet betalen voor de turn by turn navigatie..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

M3rcury schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:24:
[...]

Dan zit je op 161 met hartslag meter (de goedkoopste van wahoo). Dat is best wel de moeite waard. Even een paar nachtjes over slapen. Nadeel is nog wel dat je 50 euro per jaar moet betalen voor de turn by turn navigatie..
Mee eens. Ook direct een barometrische hoogtemeter en thermometer en je kan later altijd nog uitbreiden met een ANT+ (of bluetooth) candans sensor/power meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
Kort vraagje :)

Ik wil mijn MTB ook gaan gebruiken om op straat te fietsen. Met die dikke banden trap ik me het licht uit de ogen, dus wil ik een extra set wielen halen.

Is dit nu alles wat ik nodig heb?

- 2x 26" Velgen met 6 gaatjes voor schijfremmen;
- 2x 6 gaats schijven;
- Kassette achterwiel... welke maakt niet uit? Ik heb nu een Deore met 9 tandwielen, maar hier kan ik een willekeurige voor nemen - of kom ik dan in de knoei?
- Setje banden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 18:43
De_Bastaard schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:39:
Kort vraagje :)

Ik wil mijn MTB ook gaan gebruiken om op straat te fietsen. Met die dikke banden trap ik me het licht uit de ogen, dus wil ik een extra set wielen halen.

Is dit nu alles wat ik nodig heb?

- 2x 26" Velgen met 6 gaatjes voor schijfremmen;
- 2x 6 gaats schijven;
- Kassette achterwiel... welke maakt niet uit? Ik heb nu een Deore met 9 tandwielen, maar hier kan ik een willekeurige voor nemen - of kom ik dan in de knoei?
- Setje banden ...
Nee joh, gewoon bandjes kopen en omleggen. Heb ik vorig jaar ook gedaan (had destijds dezelfde vraag). Omleggen kost je 5-10 minuten, tops. En met de versnellingen kom je aardig uit, ik kan met 3x9 ongeveer 40km/h fietsen. Maar de kans dat je dat gaat volhouden is niet zo groot ;) denk ik he..

Heb destijds deze banden gekocht: http://www.mantel.com/continental-sport-contact-ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha daar heb ik ook even aan gedacht, maar dacht toen dat velgen wisselen misschien nog sneller was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dan loop je ook weer te hannessen met een extra ketting. Gewoon even de bandjes omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hmm ja, die ketting & slijtage was ik idd even vergeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-10 08:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kojak 2" slicks, heb er zelf een tijdje woon-werkverkeer op gedaan, maar ze uiteindelijk vervangen door Schwalbe Big Apple's. Nog breder en wat profiel, vond ik in de herfst en winter toch een prettiger gevoel :P Ik heb ook een tweedehands setje Kojak 1.3" gehad maar dat is geen gezicht op een MTB en ik reed mijn pedalen steeds aan de grond :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb de Wahoo RFLK+ besteld. Hoop hem maandag binnen te krijgen en heb de week erop vakantie, dus tijd genoeg om te testen en een review te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DjVe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:40:
Ik heb de Wahoo RFLK+ besteld. Hoop hem maandag binnen te krijgen en heb de week erop vakantie, dus tijd genoeg om te testen en een review te schrijven :)
Heb je android of een iPhone?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

M3rcury schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:48:
[...]

Heb je android of een iPhone?
Droid (S6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Demoniac schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:15:
Kojak 2" slicks, heb er zelf een tijdje woon-werkverkeer op gedaan, maar ze uiteindelijk vervangen door Schwalbe Big Apple's. Nog breder en wat profiel, vond ik in de herfst en winter toch een prettiger gevoel :P
I.d.d. Big Apple's, Hele fijne banden, 3000km op 26x2.35 getoured, geen gezeik mee en nog steeds prima. Je kunt ook nog naar tourbanden kijken zoals Marathon Supreme maar dat is een heel stuk duurder.

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 02-08-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

M3rcury schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:24:
[...]

In dat geval zou ik kiezen voor de Rox 10.0 van Sigma. Je hebt dan meerdere opties en je kan altijd navigeren op GPS zonder vaste kosten:
1. Alleen de fietscomputer kopen voor 140-150 euro. Deze heeft ingebouwde GPS & hoogtemeter (barometrisch, dus meest nauwkeurige). Je kan niet "echt" navigeren, maar wel een vooraf ingestelde route volgen (dat is meestal voldoende) en achteraf kun je de route terugkijken en uploaden naar bijvoorbeeld Strava.
2. De set kopen incusief ANT+ hartslag-, snelheid- en cadansmeter voor 200-210 euro.
3. Achteraf één of meerdere ANT+ meters kopen. Dat spreid je de uitgaven wat meer.

Zelf heb ik jarenlang de Rox 9.1 gebruikt en net overgestapt op de 10.0. Ben er erg tevreden over, de meegeleverde applicatie (Sigma Data Center) werkt ook goed.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

fmb schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:44:
[...]

In dat geval zou ik kiezen voor de Rox 10.0 van Sigma. Je hebt dan meerdere opties en je kan altijd navigeren op GPS zonder vaste kosten:
1. Alleen de fietscomputer kopen voor 140-150 euro. Deze heeft ingebouwde GPS & hoogtemeter (barometrisch, dus meest nauwkeurige). Je kan niet "echt" navigeren, maar wel een vooraf ingestelde route volgen (dat is meestal voldoende) en achteraf kun je de route terugkijken en uploaden naar bijvoorbeeld Strava.
2. De set kopen incusief ANT+ hartslag-, snelheid- en cadansmeter voor 200-210 euro.
3. Achteraf één of meerdere ANT+ meters kopen. Dat spreid je de uitgaven wat meer.

Zelf heb ik jarenlang de Rox 9.1 gebruikt en net overgestapt op de 10.0. Ben er erg tevreden over, de meegeleverde applicatie (Sigma Data Center) werkt ook goed.
Ik zoek inderdaad ook niet per see een gps. Maar dit is inderdaad ook zeker een optie. Al verwacht ik, gezien de open api van Wahoo, dat er ook wel gratis navigatie of route ondersteuning komt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
DjVe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:40:
Nou ben benieuwd dus hou ons op de hoogte. Na jouw bericht er nog even goed ingedoken en er is geen hoogte van te krijgen.

- 2,5 tot 9 uur battery life (Smartphone) (De plus versie lijkt meer te vragen van je batterij)
- 2 weken tot 1,5 jaar battery life (RFLKT zelf)
- geen indicatie wanneer de RFLKT leeg is en batterij zit achter een klepje met 4 kleine schroefjes
- random vastlopers
- geen ontvangst als je de telefoon achter in je shirt / tas zit en bij anderen weer altijd goede ontvangst.
-Unit schijnt met mountainbiken over hobbelig terrein uit de houder te kunnen vallen en vind hem dan nog maar eens terug. Schijnt wel in een Garmin houder te passen en dan heb je er geen last van.

Allemaal van forums en user reviews, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die eerst zeuren en dan pas bij de fabrikant om een oplossing gaan vragen dus hopelijk valt het mee.

Jammer dat er niets rond de €50 te vinden is met bluetooth voor mijn hartslagmeter. Dat is het enige wat ik extra zou willen zien. De rest zie ik aan het einde van de rit wel (telefoon gewoon weggestopt met gps aan dan natuurlijk). Niet dat ik moeite heb met meer uitgeven, maar bij al die goedkope fietscomputers zitten zo klunzig vast aan je fiets.

Dat is leuk voor op de weg, maar een paar boomstronken kan al een flinke zoektocht opleveren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb mijn* fietscomputers nog nooit verloren. De houder zit met tie-wrap achtig iets op je stuur, en je draait of schuift de fietscomputer met een duidelijke klik vast. waar denk je dat het loslaat dan? Waarom zou zoiets van je fiets vallen, of zoiets?
Ik heb gewoon zo'n goedkope fietscomputer met hartslagmeter, ik vind het niet belangrijk om mijn hartslag bij de strava-logs te zien.

Net vorige week die van mijn vader wel verloren, maar die zat op een gestoorde manier vast, dus dat telt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Beakzz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:41:
[...]

Nou ben benieuwd dus hou ons op de hoogte. Na jouw bericht er nog even goed ingedoken en er is geen hoogte van te krijgen.

- 2,5 tot 9 uur battery life (Smartphone) (De plus versie lijkt meer te vragen van je batterij)
- 2 weken tot 1,5 jaar battery life (RFLKT zelf)
- geen indicatie wanneer de RFLKT leeg is en batterij zit achter een klepje met 4 kleine schroefjes
- random vastlopers
- geen ontvangst als je de telefoon achter in je shirt / tas zit en bij anderen weer altijd goede ontvangst.
-Unit schijnt met mountainbiken over hobbelig terrein uit de houder te kunnen vallen en vind hem dan nog maar eens terug. Schijnt wel in een Garmin houder te passen en dan heb je er geen last van.

Allemaal van forums en user reviews, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die eerst zeuren en dan pas bij de fabrikant om een oplossing gaan vragen dus hopelijk valt het mee.

Jammer dat er niets rond de €50 te vinden is met bluetooth voor mijn hartslagmeter. Dat is het enige wat ik extra zou willen zien. De rest zie ik aan het einde van de rit wel (telefoon gewoon weggestopt met gps aan dan natuurlijk). Niet dat ik moeite heb met meer uitgeven, maar bij al die goedkope fietscomputers zitten zo klunzig vast aan je fiets.

Dat is leuk voor op de weg, maar een paar boomstronken kan al een flinke zoektocht opleveren dan.
Doe ik :)

Heb al een extra houder binnen (bij mantel besteld) en kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij van je stuur kan vliegen, tenzij je de Mount gebruikt die een stuk van je stuur af komt.

Qua batterijduur gaan we het meemaken. Ik zal een uitgebreide review maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Makkelijk schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:40:
[...]

Gisteren Dorst - Cadettenkamp gereden. Tof, ligt er prachtig bij allebei. Wel ketting doormidden getrapt op stijl zandheuveltje Cadettenkamp maar gelukkig missing links bij me :D
Vandaag vanuit thuis gereden en precies 45km erop zitten. Het ligt er allemaal echt geweldig bij inderdaad, echt top. Wel wat drukte op de routes (vooral Dorst natuurlijk) maar toch wel weer genoten! Iets langer dan 2uur onderweg geweest.

Fiets heeft wel een irritante tik in de trappers maar gelukkig breng ik hem woensdag weg voor een beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
fmb schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:44:
[...]

Hmm, die Sigma Rox 10.0 vind ik ook wel interessant.

Ik gebruikte eerst een Garmin Etrex-30, maar die vind ik eigenlijk veel te groot. De laatste tijd gebruik ik mijn telefoon met Strava app, maar dan heb ik geen hartslag meting. Ook zou ik graag analyses kunnen doen van hoe hard ik getraind heb etc. Dat is met zowel Strava als de Garmin Etrex zeer beperkt, maar dat Data Center van Sigma ziet er interessant uit.

Het enige dat de Sigma Rox 10.0 mist is automatisch uploaden via wifi.
Wat zijn de alternatieven?
Hoe is de batterijduur van de Sigma Rox 10.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Ik gebruik zelf sinds een paar weken een Polar sporthorloge tijdens het MTB'en, deze bevalt mij ook prima. Hij is dan wel niet specifiek voor fietsen bedoeld, maar de registratie is erg goed.

Ik heb zelf de Polar M400 met hartslag band gekocht bij de Mediamarkt voor 169 eu.

Het horloge gaat tijdens GPS tracking 8-12 uur mee met de accu en volgens de informatie op de site 24 dagen met gewoon activiteits tracking (bewegingsmeter, stappenteller, slaapmeting en dergelijke).

Syncen kan met je mobiele telefoon (Android en IOS) en ook via een usb connectie naar de PC.

Kortom: niet direct een fietscomputer, maar prima voor de registratie van de routes!

PS: hierbij een linkje naar de registratie van MTB route Appelscha:
https://flow.polar.com/training/analysis/148798420

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb zelf de CATEYE VELO VT210W WIRELESS+ ZWART sinds april in gebruik. Heel eenvoudig te installeren, wireless en makkelijk in gebruik. Alle info die ik interessant vind om te lezen, staat erop. Kan hem aanraden voor het basic gebruik :).

Geen GPS of hartslag, maar dat gebruik ik toch niet in mijn wekelijkse routes. Als ik vaker echt naar de Ardennen zou gaan ofzo dan wel, maar in mijn omgeving liggen (gelukkig) 3 MTB-tracks van ongeveer 8km elk. Kom niks tekort dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat had ik als student beter voor elkaar. Ik woonde vlakbij het Evoluon, Eindhoven. Dan zaten de routes van Aquabest (13km), Nuenen (29km), Waalre (40km), en Veldhoven (34km) op fietsafstand :Y) Nu woon ik 'naast' Bergschenhoek, met Vlaardingen op een uurtje fietsen, ook niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Makkelijk schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:32:
[...]

I.d.d. Big Apple's, Hele fijne banden, 3000km op 26x2.35 getoured, geen gezeik mee en nog steeds prima. Je kunt ook nog naar tourbanden kijken zoals Marathon Supreme maar dat is een heel stuk duurder.
Travel Contact van Continental rijden ook wel lekker. 26x2.0 = ~690gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

Baldertt schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 06:07:
[...]
Het enige dat de Sigma Rox 10.0 mist is automatisch uploaden via wifi.
Wat zijn de alternatieven?
Hoe is de batterijduur van de Sigma Rox 10.0?
Volgens Sigma is de batterijduur 13 uur. Ik heb er tot nu toe maximaal 3,5 uur mee gereden en de accu was nog 80% vol als ik het goed heb onthouden. Hangt uiteraard ook af van de instellingen die je gebruikt tijdens het fietsen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
MBV schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:29:
Dat had ik als student beter voor elkaar. Ik woonde vlakbij het Evoluon, Eindhoven. Dan zaten de routes van Aquabest (13km), Nuenen (29km), Waalre (40km), en Veldhoven (34km) op fietsafstand :Y) Nu woon ik 'naast' Bergschenhoek, met Vlaardingen op een uurtje fietsen, ook niet verkeerd :)
Door de mountainbikeroute app van het weekend pas ontdekt dat Vlaardingen een redelijk route heeft en die route had dan ook vanmiddag de eer om mijn nieuwe fietsje te "ontmaagden".

Had er totaal geen hoge verwachting van, maar de route is me erg goed bevallen. Af en toe was het nog best even spannend om ingeklikt te ontdekken dat ik in een bepaalde versnelling net niet boven kon komen, Als je de route niet kent komen die klimmetjes echt uit het niets :)

Conditie was precies zo slecht als ik verwacht had en ik heb 2 korte pauze nodig gehad, maar dat geeft lekker veel ruimte voor verbetering :+ Mijn enige vergelijking is een paar keer Bergeschehoek, Burg Haamstede en Amerongen met een gehuurde bike, maar hier ga ik zeker nog een paar keer heen !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Is die app er ook voor android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ja. Zoek op mtb routes, et voila: Google Play: MTBroutes - Alle NL MTB routes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Beakzz schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:42:
[...]

Door de mountainbikeroute app van het weekend pas ontdekt dat Vlaardingen een redelijk route heeft en die route had dan ook vanmiddag de eer om mijn nieuwe fietsje te "ontmaagden".

Had er totaal geen hoge verwachting van, maar de route is me erg goed bevallen. Af en toe was het nog best even spannend om ingeklikt te ontdekken dat ik in een bepaalde versnelling net niet boven kon komen, Als je de route niet kent komen die klimmetjes echt uit het niets :)

Conditie was precies zo slecht als ik verwacht had en ik heb 2 korte pauze nodig gehad, maar dat geeft lekker veel ruimte voor verbetering :+ Mijn enige vergelijking is een paar keer Bergeschehoek, Burg Haamstede en Amerongen met een gehuurde bike, maar hier ga ik zeker nog een paar keer heen !.
Rijswijk liggen ook nog wel wat single tracks, al mag je er officieel niet fietsen. (ik neem aan dat je ergens rond Delft woont)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
M3rcury schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Rijswijk liggen ook nog wel wat single tracks, al mag je er officieel niet fietsen. (ik neem aan dat je ergens rond Delft woont)
Nee tussen Rotterdam en Dordrecht in, maar maakt verder niet uit, want de fiets past in de auto en de benzine betaal ik toch niet :p

Voor wie nog een regenjas zoekt :

http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor

(bij Bikester.nl normaal €129,-)

Zelf nog niet gekocht, want ik heb nog een beetje moeite om met een Cube jas op een Bulls te zitten. Dat zal vast aan mij liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12
Eentje gekocht, mooie aanbieding. Heb 2 Bulls fietsen nu, zit er niet zo mee hoor ;)

Had net zo goed een Cube fiets kunnen kopen destijds, zelfde prijs/kwaliteit niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nee beide merken zijn goed en ik had ook net zo goed Cube kunnen rijden, maar het voelt voor mij alsof ik met een Audi Jas in een BMW ga zitten :) Maarja de aanbieding is goed en het is toch alleen maar als het regent dus kan best zijn dat ik hem zo alsnog aanschaf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Meestal heb je in het najaar nog een Lidl aanbieding met fietskleding (meestal iets van Crivit Sports). Daar staat meestal ook een jackje in (niet echt een regenjas) en die zijn ook perfect voor nog geen €20 (net als de ondershirtjes van Crivit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ja ik weet het niet hoor, maar ik doe net of dat soort winkels niet bestaan. Aldi, Zeeman en Lidl zijn voor mij winkels die slechte arbeidsvoorwaarden hanteren en het waarschijnlijk onder slechte omstandigheden laten maken. Daarmee zeg ik niet dat dure merken het ineens wel goed doen, maar ik heb er gewoon geen goede gevoel bij. Ben dan ook nog nooit in 1 van die winkels geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb de Cube ook besteld. En verrek, ik rij de Cube 29er Blackline :D.
DjVe schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:58:
Meestal heb je in het najaar nog een Lidl aanbieding met fietskleding (meestal iets van Crivit Sports). Daar staat meestal ook een jackje in (niet echt een regenjas) en die zijn ook perfect voor nog geen €20 (net als de ondershirtjes van Crivit).
Heb ook alles gehad van Crivit (thermoshirt, broek, shirt, jack) maar kan met volle overtuiging zeggen dat mijn nieuwe Nalini broekje, shirt en Hummel Thermoshirt echt veel beter zijn dan die goedkope artikelen. Leuk om mee te beginnen, maar je merkt al snel dat het gewoon kwalitatief matig is.

Thermoshirt is echt om te janken (dat blauwe) zo slecht. Zo ook het rode jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Zelf gebruik ik alleen de broekjes van de Lidl, de rest van de spullen heeft een zo bedroevend slechte pasvorm dat ik het niet langer als 30 seconde aan kan hebben... |:(
Heb inmiddels wel een broekje van Cube aangeschaft en mijn fietsshirt heb ik eerder een aantal jaar geleden gewoon bij een fietsenwinkel aangeschaft...

Beetje vergelijking Primark tegenover merkkleding denk ik 8)7

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Juist bij spul wat ik zelden gebruik (regenjack vermijd ik zo veel mogelijk ;)) is Lidl-spul een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

StealthyPeanut schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:14:
Heb de Cube ook besteld. En verrek, ik rij de Cube 29er Blackline :D.

[...]

Heb ook alles gehad van Crivit (thermoshirt, broek, shirt, jack) maar kan met volle overtuiging zeggen dat mijn nieuwe Nalini broekje, shirt en Hummel Thermoshirt echt veel beter zijn dan die goedkope artikelen. Leuk om mee te beginnen, maar je merkt al snel dat het gewoon kwalitatief matig is.

Thermoshirt is echt om te janken (dat blauwe) zo slecht. Zo ook het rode jack.
Ik heb alleen ervaring met twee paar ondershirtjes (mouwloos en lange mouw) en die zitten echt voortreffelijk en gaan al 2 jaar zonder problemen mee. Ik heb ook andere shirtjes gehad van bijvoorbeeld Craft, die echt stukken minder zitten.

Zoals MBV al aan geeft ga ik geen bergen geld uitgeven aan een jack wat ik af en toe eens aan heb terwijl het dan ook nog eens guur pleurisweer is :+ . Het zit verder prima in elkaar en het houdt me aardig warm en vind het niet zo erg als ik weer eens een smak maak (daarom rij ik in de herfst/winter ook met een goedkope Sportfull broek)

Broeken, shirts, handschoenen koop ik toch wat meer op de pasvorm, dus dan kom je zowel voor op de racefiets als op de MTB toch wel in het A segment. Dus Vaude voor op de MTB en een Castelli setje voor op de racer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het is een regen/wind jack, maar ik doe het gewoon aan als het buiten kouder is ipv het rode jack wat ik had. Dat Crivit jack wordt zeiknat na een paar uurtjes fietsen en ademt totaal niet. Logisch ook voor € 12,- maar ik trek dan wel eenmalig iets meer uit voor een goed jack wat weer een paar jaar mee gaat :).

Zelfde geldt voor het thermoshirt wat ik eenmalig voor € 30,- heb gekocht. Dit zorgt er gewoon voor dat ik droog thuis kom en geen kou pak op de terugweg. M'n lichaam blijft opgewarmd. Met het Crivit shirt was ik na 30 minuten al zeiknat en werd ik niet droog. Echt een drama als het buiten wat kouder is.

Naast een fiets van € 1000,- vind ik best dat goed ademend materiaal erbij mag!

[ Voor 38% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-08-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Naast een fiets van € 1000,- vind ik best dat goed ademend materiaal erbij mag!
Dat mag zeker en daar ben ik bereid voor te betalen als dat het me dat waard is. Een jack gebruik je in de koudste maanden (vol modder, glad en nattigheid) en is dus behoorlijk slijtgevoelig (net als de broek voor in de winter). De rest van het jaar heb ik vrijwel nooit een jack aan, laat staan een echte regenjas. Ik laat me liever zeiknat regenen dan me kapot te zweten in een regenjas/jack. Het enige waterdichte wat ik draag in de herst/winter zijn sealskinz overschoenen en waterdichte sokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Uiteraard moet ieder dat voor zich bepalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
DjVe schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:05:
[...]

Dat mag zeker en daar ben ik bereid voor te betalen als dat het me dat waard is. Een jack gebruik je in de koudste maanden (vol modder, glad en nattigheid) en is dus behoorlijk slijtgevoelig (net als de broek voor in de winter). De rest van het jaar heb ik vrijwel nooit een jack aan, laat staan een echte regenjas. Ik laat me liever zeiknat regenen dan me kapot te zweten in een regenjas/jack. Het enige waterdichte wat ik draag in de herst/winter zijn sealskinz overschoenen en waterdichte sokken ;)
Kijk eens naar de Castelli Gabba, daar zweet je je niet kapot in en is behoorlijk waterbestendig ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
LaurentS schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:06:
[...]

Kijk eens naar de Castelli Gabba, daar zweet je je niet kapot in en is behoorlijk waterbestendig ;)
Helaas ook wel behoorlijk aan de prijs. Ik zag een aanbieding bij Bakker.

Iemand ervaring met de korte/ lange / afritsbare variant?

Alle drie aanschaffen zit iets boven budget :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

€200-isch voor een jack voor op de MTB...nee sorry.
wienesroa schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:04:
[...]

Helaas ook wel behoorlijk aan de prijs. Ik zag een aanbieding bij Bakker.

Iemand ervaring met de korte/ lange / afritsbare variant?

Alle drie aanschaffen zit iets boven budget :9
In het wielrentopic zijn wat mensen die een Gabba hebben. Die zijn behoorlijk tevreden.

[ Voor 79% gewijzigd door DjVe op 05-08-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb de lange, beste jack die ik ooit heb gehad. Gebruik het zowel voor wielrennen als mtben en vanaf dat ik het te koud heb voor korte mouwen (ca 18 graden) tot onder het vriespunt (met thermo-onderlijf). Het is een heel erg flexibele jack, ik zou niet meer zonder kunnen.

Ik vind het ook zalig voor afdalingen te doen op de racefiets in de bergen. Normaal doe je dan een k-way aan oid maar dat wappert zo in de wind en sluit zelden echt mooi aan op het lichaam. De gabba is winddicht, wappert niet en zit mooi op het lichaam.

Ik heb versie 1, gekocht voor 135-150 denk ik, nu zijn ze rond de 180. Duurder, maar nog altijd zijn geld waard. Ik heb de mijne al ca. 1 jaar en al zeker 30 keer gewassen, ziet er nog als nieuw uit en nog altijd water- en winddicht.

Of je dat te duur vindt, moet je zelf uitmaken. Ik zie het als een vervanger voor een regenjack en een vestje met lange mouwen, dus 2 in 1. Dan is het opeens niet zo duur meer. Als je natuurlijk een mooi weer rijder bent met 30 km per week, dan snap ik dat je daar geen behoefte aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik ben er zeker van overtuigd en denk dat ik binnenkort maar eens ga passen hoe hij voelt.
Fiets eigenlijk het hele jaar door. zondag tochtjes van 80-170km.
En dan tijdens de zomer een lange avondtocht door de week (80km) en af en toe een iets kortere (50km) als het weer het toe laat. Anders hou ik het bij een weekendrit en 1 door de weekse tocht in combinatie met spinnen.
In de slechte maanden ruil ik de racefiets om voor mtb en worden de km iets minder. Regen houdt me niet tegen. Sneeuw en ijzel daarentegen vermijdt ik zoveel mogelijk. Dan duik ik op de tacx of spinninglesje…
Dus dat ding loont zich wel. Nu inderdaad nog even mijn geweten overtuigen dat 1 gabba beter is dan mijn jasjes van de decathlon, lidl en Itek ;-)…

Bedank in ieder geval voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Nadat ik vorig jaar weer fanatiek aan het mtben was begonnen, werd het toch tijd voor een upgrade. De American Eagle van een jaartje of 9 oud was al lang aan vervanging toe.

Aangezien ik veel meer houd van het technisch rijden en minder van het rechtdoor snelheid maken, was ik er al snel uit dat ik een speelse fiets wilde. En als het dan al speels wordt, dan komt de term 'fully' al snel om de hoek kijken. Op de BikeFreak testdag verschillende fietsen aan de tand gevoeld, waaronder de cube stereo HPA Pro, Trek Fuel Ex en de Polygon collosus T8. Vooral de laatste late een grote grijns achter, maar het hoge prijskaartje en de Fox 32 met 'maar' 140mm veerweg heeft me ervan weerhouden om deze te kopen.

Een klein maandje later op de BikeFreak Testcenter nog eens de Cube Stereo HPA Race, Merida ONE-FORTY 7. 700 en de Stevens WHAKA ES uitgeprobeerd. Ze fietsten allemaal goed, maar er was er toch geen 1 die echt uitblonk. Nog geprobeerd om een Scott Genius te testen via een LBS in de buurt, maar dit mocht helaas niet lukken.

Ik heb altijd met een schuin oog nog naar de duitse internetmerken gekeken. De spectral heeft qua specificaties altijd wel bevallen, maar de kleurstelling van de 27.5" modellen vond ik altijd wat tegenvallen. Uiteindelijk bij Radon nog gekeken. Dan komt nog de vraag: To enduro or not to enduro? Uiteindelijk werd dit natuurlijk een dikke vette JA! Op de bestelknop gedrukt en 1.5 week later stond DHL al aan de deur. Na het uitpakken van de wel 2 meter lange doos heb ik dan eindelijk mijn nieuwe bike tot m'n beschikking:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/39960272/Tweakers/Mountainbike/MTB%20Small.jpg

De Radon Slide Carbon 8.0 is het uiteindelijk geworden. Ondertussen al een aantal ritten gemaakt en hij fietst uitstekend! Van te voren gedacht dat ik wat snelheid zou inrekenen vanwege de achtervering, maar de Strava records van m'n lokale rondjes (Dorst-Cadettencamp-Vrachelen) stroomden binnen. Vooral op het bochtige parcours op Dorst laat de fiets zijn technische karakter zien. De 160mm aan de voorkant is voor NL flink overkill, maar gelukkig is deze door middel van de draaiknop op de linker vorkpoot terug te zetten naar 130mm. De demper in de Trail stand en de fiets vliegt weg.

Momenteel ben ik nog bezig om de vork en demper nog wat beter af te stellen. Nog wat spelen met de hoeveelheid druk en rebound om het optimale uit de fiets te halen. Volgende week gaat hij iig mee richting de Vogezen om daar uitgelaten te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
In het kader van Quickreply.

Mooi fietsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat soort fiets heeft het nadeel dat de Nederlandse MTB-routes veel te saai worden :P Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Super mooie bak, zoiets wil ik ook weer erbij ( weggedaan )..

Alleen 1 ding klopt niet wat je zegt: " De 160mm aan de voorkant is voor NL flink overkill"
Onmogelijk, is maar net hoe speels je het zelf maakt en je hem afstelt..

Nu zeg je dit gelukkig niet bij een 120mm voorvork... maargoed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vette fiets! Ziet er ook behoorlijk "af" uit. Mooie componenten en fraai frame hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DjVe schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

Doe ik :)

Heb al een extra houder binnen (bij mantel besteld) en kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij van je stuur kan vliegen, tenzij je de Mount gebruikt die een stuk van je stuur af komt.

Qua batterijduur gaan we het meemaken. Ik zal een uitgebreide review maken :)
Heb je hem al binnen? :) wat is de eerste indruk?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De hartslagmeter wel....de RFLKT+ nog net helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Nice bike ElmarJ16!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ElmarJ16 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:31:Van te voren gedacht dat ik wat snelheid zou inrekenen vanwege de achtervering, maar de Strava records van m'n lokale rondjes (Dorst-Cadettencamp-Vrachelen) stroomden binnen.
Maar, maar. Een hardtail is toch veel sneller dan een fully, zeker in Nederland en zeker een fully met meer dan 100mm veerweg?

Mooi fietsje!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ligt eraan natuurlijk welke fiets hij eerst had :).

Had hij deze American Eagle;

Afbeeldingslocatie: http://www.mtb-news.de/forum/attachments/img_0001-jpg.260455/

Dan snap ik wel dat hij met deze fully sneller is. Wil niet zeggen dat hij met een hardtail in dezelfde prijsklasse niet NOG sneller was geweest natuurlijk :).

Mooie fiets hoor!

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-08-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zaterdag eens Schoorl onveilig maken. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MBV schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:00:
Dat soort fiets heeft het nadeel dat de Nederlandse MTB-routes veel te saai worden :P Veel plezier ermee!
Zo, dat lijkt mij ook :P Toffe fiets, en inderdaad regelmatig uitlaten in het buitenland!
Volgens mij is op dorst, ondanks dat het vrij plat is, de achtervering best wel een toevoeging. Het geeft gewoon een stuk meer controle, en vooral op de kleine drempelachtige bultjes zal je niet zo gauw van je fiets gelanceerd worden. Buiten een enkele keer staand aanzettenheb ik volgens mij alleen maar gezeten op de fiets, met een hardtail kun je dat denk ik wel vergeten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb zelf een Top Fuel, die heeft voor dat soort hobbeltjes ook achtervering, maar is verder totaal ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:16
Weet iemand of nieuwere bladen van Shimano gewoon op een oudere trapas Shimano FC-M582 passen? Of kan ik beter een compleet nieuwe trapas kopen voor iets meer geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je bedoelt cranckstel?
Het enige wat dan telt is de steek, doorgaans 107mm uit mijn hoofd maar pin mij er niet op vast. Even opmeten en wat leuks uitzoeken, eigenlijk past het allemaal op elkaar paar uitzonderingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
Yup crankset, dus deze SLX Bladen 44-32-22 zouden gewoon moeten passen denk je?

Ik wil sowieso mijn ketting vervangen aangezien ik enkele keren een chain-suck heb gehad en volgens mij zijn mijn kettingbladen ook redelijk aan het verslijten, dus die vervang ik dan ook het liefst nu.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a6BaS1p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
De kans bestaat dat het 32t kettingblad van slx niet past.
Deze is wat dikker gemaakt.
Misschien je beter naar het deore blad kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vaak is een hele nieuwe crankset niet echt heel veel duurder (en je krijgt er ook een nieuwe trapas bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Iemand nog tips voor een chalet/simpel goedkoop vakantiehuisje voor 4 personen in de Ardennen of Eifel in de buurt van mtb routes en mtb verhuur?

Zijn van plan in september een lang weekend of weekje te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
Thanks voor de tips, heb de Deore LX kettingbladen nog gevonden, die passen zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Als ik dat zo zie is je kleinste blad niet echt versleten. Als je meteen je ketting vervangt kun je denk ik ook meteen beter je cassette vervangen. Anders verslijten je nieuwe onderdelen relatief hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
Idd, maar dat kleinste blad kost €5,50 dus ook maar bijbesteld voor de zekerheid. Cassette vervang ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zojuist het eerste echte ritje met de Wahoo RFLKT+ (en TICKR) achter de rug. Weliswaar op de racefiets, maar dat maakt even niets uit. Hij werkt echt fantastisch. Hij is compleet te costumizen, simpel in gebruik (eenmalige registratie was even zoeken wegens ontbreken van duidelijke handleiding op Android).

Je werkt in Android gewoon met de Wahoo fitness app. Bij starten zet je de RFKT+ aan (en hartslagmeter om) en na 20 sec is alles ingeladen en kan je op de RFLKT+ de training starten. Je hebt helaas geen automatische pauzering, maar even een knoppie indrukken werkt ook prima. Ook na een lange pauze van een half uur (appeltaart met koffie ftw!) is het een kwestie van terug in de mount klikken en op play drukken.

Het scherm is in de volle zon goed af te lezen. Het scrollen gaat aardig soepel. Gisteren heb ik op de normale fiets oom even gespeeld met muziek ondersteuning en je kan dus tijdens het fietsen ook pauze/volgende track voor Spotify gebruiken.

Als je klaar bent met je rit, dan kan je via de Wahoo fitness app je data laten uploaden naar bijvoorbeeld strava. Dat gaat helaas niet vanzelf. Je kan op Android de RFLKT+ niet direct gebruiken met Strava, maar dat maakt verder dus weinig uit.

Batterijduur van de RFLKT+ en TICKER kan ik natuurlijk niets over zeggen, maar ik heb vanochtend een rit van iets meer dan 4 uur opgenomen (incl. pauze) en had thuis nog 69% over (Samsung S6, Lollipop 5.1.1). Dat is vergelijkbaar als ik Endomondo/Strava op de telfoon aan heb staan tijdens sporten. Als ik muziek luister, is het verbruik vanzelfsprekend hoger.

Eerste voorzichtige conclusie: 8,5
Bouwkwaliteit: Dik in orde, ook van de twee mounts die je er bij krijgt (je moet ze er wel goed in klikken).
Bediening: knopjes voelen degelijk aan, maar drukken wat moeilijk in.
Ondersteuning: voor Android gebruikers werken de oficiele apps prima, maar er wordt nergens een stappenplan voor aangeboden.
Gebruik: werkt prettig en geeft een stabiele indruk. De TICKR viel halverwege even weg, maar na 10 seconde was er weer connectie (niets voor hoeven doen)

Voordelen:
+ Prijs ( in verhouding tot concurrenten)
+ App werkt goed
+ Nauwkeurig
+ Geen extra belasting voor telefoon (accu)
+ Alle schermen zijn tot in detail zelf samen te stellen

Negatief:
- Totaal geen handleiding voor Android
- Je eigen ontworpen schermen zijn niet te back-uppen.
- Knopjes indrukken gaat een beetje stroef
- Geen autopause

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 15:47
Ik zit een beetje in een dubio.

Momenteel zijn we aan het kijken voor een MTB voor mijn vrouw. Deze fiets mag maximaal ergens rond de 500 euro gaan kosten. De lage prijs is namelijk om te kijken of ze het uberhaubt leuk gaat vinden. Om meteen een dure fiets te kopen zou zonde zijn.
Wat ze waarschijnlijk zal gaan fietsen zijn onverharde knooppunt paden welke berg op en af zullen gaan in zuid Limburg. Het zal geen MTB tracks in Zuid Limburg of de Ardennen worden met drops of zo.

Ik zelf heb een Trek 8500 model 2012 (hard tail, 17" frame) en nog in super goede staat.

Nu komt het dubio:
* Nieuwe fiets voor mijn vrouw kopen en zelf op de Trek 8500 blijven fietsen?
* Trek 8500 ombouwen voor mijn vrouw en ik zelf een full suspension kopen?

Is ombouwen een optie?
Als ik zou ombouwen, wat moet ik aanpassen?
En wat zal dat ongeveer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Graag vraag ik jullie advies als beginnend mountainbiker omtrent de aanschaf van mijn eerste mountainbike.

De gedachte speelt al langer om een mountainbike te kopen en hiermee de nabij gelegen bossen in te gaan. Nu heb ik mezelf al een paar weken goed proberen in te lezen op bijvoorbeeld het mountainbike.nl forum en diverse andere websites.

Een aantal vrienden en mijn schoonvader zijn fervente mountainbikers, waarbij mijn schoonvader al het langste enorm actief op het zadel zit. Zijn advies is daarom ook waardevol voor mij.
Hij heeft onlangs een nieuwe racefiets en mountainbike gekocht, beiden van het merk Giant. Voorheen had hij andere merken frames, maar was na aanschaf zo te spreken over zijn nieuwe racefiets, dat ook zijn mountainbike een Giant moest zijn. Zelf heeft hij een Giant XTC Advanced 2 LTD (27.5) genomen, volledig Shimano XT afgemonteerd.

Nu heeft mijn voorkeur dan ook een frame van het merk Giant. De XTC Advanced reeks is voor mij – als beginner – te hoog gegrepen en kwam uit op de volgende configuratie:

Giant Talon 27.5 0 LTD

Afbeeldingslocatie: http://www.giant-bicycles.com/_generated/_generated_nl/bikes/models/images/2000/Talon%2027.5%200%20LTD%20Black%20%5BMatte%20Gloss%5D.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
FRAME
Kleuren     Black matt/gloss
Frame       ALUXX-Grade Butted Aluminum
Voorvork    Rock Shox Reba RL Air, MC, Pushloc 100mm

ONDERDELEN
Stuur       Giant Connect XC, 19mm rise, 690mm x 31.8mm
Stuurpen    Giant Connect, 8 degree rise
Zadelpen    Giant Connect, 30.9x375mm
Zadel       Giant Connect Upright
Pedalen     MTB Caged, 9/16"

AFMONTAGE
Shifters            Shimano SLX, 3x10 Speed
Voorderailleur      Shimano SLX
Achterderailleur    Shimano XT (Shadow)
Remmen              Shimano M396 [F] 160 [R] 160
Remhendels          Shimano M395
Cassette            Shimano HG50 11-36, 10-Speed
Ketting             KMC X10 w/ Missing Link
Crankset            Shimano Deore M610

Nu snap ik dat een frame bij de persoon moet passen, maar afgezien daarvan is mijn vraag of dit een goede mountainbike met goede afmontage is voor een beginner? Vanzelfsprekend wil ik me ook laten adviseren door een LBS, hier heb ik volgende week zaterdag een halve dag voor ingepland.

Wat vinden jullie hiervan? Is dit een goede mountainbike met afmontage of zijn er ook nog andere frames/configuraties welke beter/meer geschikt zijn? Eventueel andere tips zijn ook van harte welkom aangezien ik ook nog geen kleding en schoenen heb. Wil overigens wel beginnen met klikpedalen.
Eventueel ook een tip voor een fietscomputer? Wil hier niet al te veel geld aan uitgeven (50 tot 100 EUR).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ook al snap ik je voorkeur voor Giant zou ik toch eens kijken naar de Bulls Copperhead 3 en Cube LTD. Je krijgt dan een betere afmontage voor dezelfde prijs en het frame is echt niet minder.

Een paar weken geleden begon mijn zoektocht ook zo en ik was echt overtuigd dat het een Giant moest worden, want die merknaam stond positief in mijn hoofd. Maarja je betaald een deel voor de naam, maar voor hetzelfde geld wel een mindere afmontage (absoluut niet slecht ofzo)

Met de Copperhead 3 heb je fiets van 10,9 KG met een goede afmontage en redelijke voorvork. Ook fietscomputers zijn pas nog besproken (zoek ff op mijn naam).

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 09-08-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Devilmen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:55:
Ik zit een beetje in een dubio.

[knip]
Nu komt het dubio:
* Nieuwe fiets voor mijn vrouw kopen en zelf op de Trek 8500 blijven fietsen?
* Trek 8500 ombouwen voor mijn vrouw en ik zelf een full suspension kopen?
Sowieso niet vergeten: speciaal voor vrouwen worden kortere frames gemaakt, dat schijnt voor vrouwen beter te rijden.
Maar de belangrijkste vraag lijkt me: wat wil je zelf doen? Als je mee wilt rijden op paden die geen MTB-route zijn, is een fully nergens voor nodig. En die ga je zeker niet voor 500 euro vinden.
En belangrijker nog: wat gaat zij echt doen? Geef je haar een fiets waar ze alleen die hobbelpaadjes mee kan rijden, of een fiets waarmee ze 'alles' kan, zodat ze kan zien wat leuk is? Zeker in Limburg zou ik een fiets vergelijkbaar met de jouwe kopen, er zitten daar overal leuke routes!
Niet verder vertellen :P : door de switch naar 29" en 27,5" wielen kan je nu vaak best voordelig een heel goede 26" fiets tweedehands kopen! maak er gebruik van!
Is ombouwen een optie?
Als ik zou ombouwen, wat moet ik aanpassen?
Ombouwen van wat? Je Trek upgraden? Wat is er niet goed genoeg aan? XT afmontage uit 2012 incl remmen, Fox voorvork, ik zie geen problemen.
Waarschijnlijk erg vergelijkbaar met jouw Trek: ik heb me een paar jaar geleden uitstekend vermaakt op de MTB-routes van Limburg met een Bulls Copperhead 3 uit 2010. B&B vlak naast Maastricht, kan haast niet beter in Nederland :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54
RomeoJ schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:05:
...

Wat vinden jullie hiervan? Is dit een goede mountainbike met afmontage of zijn er ook nog andere frames/configuraties welke beter/meer geschikt zijn? Eventueel andere tips zijn ook van harte welkom aangezien ik ook nog geen kleding en schoenen heb. Wil overigens wel beginnen met klikpedalen.
Eventueel ook een tip voor een fietscomputer? Wil hier niet al te veel geld aan uitgeven (50 tot 100 EUR).
Qua keuze voor Giant kan ik je alleen maar gelijk geven. Rij sinds vorig jaar een 27.5" XTC Advanced 4. Wel de remmen en shifters geüpgraded naar XT. Kwam van een Cube LTD Team 26" af en het frame van de Giant is imho een flink stuk beter. ik vind het in ieder geval super rijden.

Maar mijn mountainbike maten fietsen met name op Cube en Bulls en zweren daarbij :) Ik kan je alleen maar adviseren om te gaan proefrijden. Heb ik ook gedaan. Kon bij de LBS gewoon een fiets mee krijgen voor een dag en goed uitproberen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zelf ben ik sinds deze zomer weer op weg met mijn Haibike RX uit 2010. Relatief onbekend merk misschien, maar prima gemonteerd met goede materialen. Fiets heeft alleen wel 3 jaar stil gestaan, maar klein onderhoudsbeurtje en hij gaat weer als een tierelier (nu ik nog).

Voorheen exclusief Giant gefietst, maar ik zou echt niet meer terug willen. In dezelfde prijsklasse krijg je bij Haibike naar mijn mening veel meer waar voor je geld. Al weet ik niet hoe de Haibikes nu zijn qua montage en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Die Giant is qua afmontage en prijs prima. Als jij je daar goed bij voelt (en wellicht bij de fietsenmaker nog een goede deal kan maken betreffende kleding/helm etc.) dan moet je dat lekker doen :)

Een Copperhead 3 is iets beter afgemonteerd, maar daar ga je amper verschil in merken. "Zwakke" punten van de Giant zijn de remmen en crankset die beide uit een iets lagere klasse komen. Dat is helemaal niet erg en zijn later ook eenvoudig te vervangen voor beter onderdelen. De basis van die Giant is goed.

Maak wel een proefritje om te kijken wat goed bij je past en probeer ook een 29er. Wellicht vind je het niets, maar dan heb je de optie wel bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DjVe schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:42:
Zojuist het eerste echte ritje met de Wahoo RFLKT+ (en TICKR) achter de rug. Weliswaar op de racefiets, maar dat maakt even niets uit. Hij werkt echt fantastisch. Hij is compleet te costumizen, simpel in gebruik (eenmalige registratie was even zoeken wegens ontbreken van duidelijke handleiding op Android).

Je werkt in Android gewoon met de Wahoo fitness app. Bij starten zet je de RFKT+ aan (en hartslagmeter om) en na 20 sec is alles ingeladen en kan je op de RFLKT+ de training starten. Je hebt helaas geen automatische pauzering, maar even een knoppie indrukken werkt ook prima. Ook na een lange pauze van een half uur (appeltaart met koffie ftw!) is het een kwestie van terug in de mount klikken en op play drukken.

Het scherm is in de volle zon goed af te lezen. Het scrollen gaat aardig soepel. Gisteren heb ik op de normale fiets oom even gespeeld met muziek ondersteuning en je kan dus tijdens het fietsen ook pauze/volgende track voor Spotify gebruiken.

Als je klaar bent met je rit, dan kan je via de Wahoo fitness app je data laten uploaden naar bijvoorbeeld strava. Dat gaat helaas niet vanzelf. Je kan op Android de RFLKT+ niet direct gebruiken met Strava, maar dat maakt verder dus weinig uit.

Batterijduur van de RFLKT+ en TICKER kan ik natuurlijk niets over zeggen, maar ik heb vanochtend een rit van iets meer dan 4 uur opgenomen (incl. pauze) en had thuis nog 69% over (Samsung S6, Lollipop 5.1.1). Dat is vergelijkbaar als ik Endomondo/Strava op de telfoon aan heb staan tijdens sporten. Als ik muziek luister, is het verbruik vanzelfsprekend hoger.

Eerste voorzichtige conclusie: 8,5
Bouwkwaliteit: Dik in orde, ook van de twee mounts die je er bij krijgt (je moet ze er wel goed in klikken).
Bediening: knopjes voelen degelijk aan, maar drukken wat moeilijk in.
Ondersteuning: voor Android gebruikers werken de oficiele apps prima, maar er wordt nergens een stappenplan voor aangeboden.
Gebruik: werkt prettig en geeft een stabiele indruk. De TICKR viel halverwege even weg, maar na 10 seconde was er weer connectie (niets voor hoeven doen)

Voordelen:
+ Prijs ( in verhouding tot concurrenten)
+ App werkt goed
+ Nauwkeurig
+ Geen extra belasting voor telefoon (accu)
+ Alle schermen zijn tot in detail zelf samen te stellen

Negatief:
- Totaal geen handleiding voor Android
- Je eigen ontworpen schermen zijn niet te back-uppen.
- Knopjes indrukken gaat een beetje stroef
- Geen autopause
Wat bedoel je met dat je je schermen niet kan back-uppen? Moet je voor elke rit weer opnieuw je scherm indelen, of als je een nieuwe telefoon hebt?

Nog even wat piccies! 8)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

M3rcury schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:15:
[...]

Wat bedoel je met dat je je schermen niet kan back-uppen? Moet je voor elke rit weer opnieuw je scherm indelen, of als je een nieuwe telefoon hebt?

Nog even wat piccies! 8)
Als je inderdaad je telefoon terug moet zetten naar fabrieksinstelling / nieuwe koopt, dan moet je al je costum schermen opnieuw maken.

Piccies komen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Bedankt voor de adviezen! Ik zal zeker Cube, Bulls en andere merken ook in overweging nemen. Zag inderdaad al dat de remmen en crankset maar had ook al bedacht dat dit eventueel later ook nog los te upgraden is.

Overigens werd tijdens mijn vakantie ook het advies gegeven om met een 29-er te gaan rijden. Zal eens bekijken of ik in ieder geval even een fiets mee kan krijgen om te proefrijden. Het probleem is alleen dat ik niet echt een referentiekader heb om een goed besluit te maken. Op de openbare weg zal de 29-er allicht beter rijden maar met name in het bos juist het verschil maken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb het al iets te vaak gezegd in dit topic, maar kijk eens bij zoiets. Er schijnen er meer te zijn in Nederland, als ik op 'testcenter' zoek in dit topic :)

Ik heb een keer samen met een vriend proefgereden op een 29" en een 26" (halverwege geruild). En ik heb nu een 26" Top Fuel :P

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 10-08-2015 22:26 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.