Ahw, ik moet even gaan afkicken na de Ardennen.
Demper lekte wat olie, en produceerde nogal wat bijgeluid, alsof er veel lucht in de olie zat. Samen met Canyon tot conclusie gekomen dat het teveel was en dus morgen de demper opsturen. Prima geholpen, tot nu toe allemaal goed geregeld, en de rest is in handen van Fox
Overigens merkte ik nadat de demper los was dat er een soort knikpunt in het bewegen van de lagers zat, zoals bij een versleten balhoofd, die dan alleen bij rechtdoor soepel beweegt. Bleek dat het bovenste grote draaipunt een lager had wat waarschijnlijk wat scheef in zijn zitting zat. Toen ik de bout wat losdraaide was het namelijk weg. Dus met de kunststof hamer wat aangeklopt, weer in elkaar gezet, en daarna draaide het allemaal weer soepeltjes
Laatste dag zelf wat rondgereden, af en toe kom je dan op een pad wat eindigt in niets, en dan kan je weer lopend tussen de bomen door terug omhoog

Maar ook wel hele mooie afdalingen en beklimmingen, dat je zomaar een paadje inslaat, en dan plots bij een verlaten kasteel/landhuis uitkomt bijvoorbeeld
En met >50km/uur over een puinpad naar beneden knallen is ook lekker

Misschien niet zo verantwoord want 1 verkeerde kei voor je voorwiel en je doet niets meer, maar toch....
[
YouTube: https://youtu.be/YKRldJ4uKXo]
Fijn ook hoe dan die vering verandert als hij op Descent staat, lekker in je fiets hangen, en je vliegt over alle kuilen heen, zo'n fijn gevoel

Ook nog wat filmpjes gemaakt met Sony action cam, speciaal voor de vakantie gekocht enzo. Kon hem alleen niet op mijn helm kwijt, geen vlak stukje waar hij op kon plakken. Kocht er wel een stuur mount bij. Dan is hij makkelijk te bedienen, maar wel een stuk meer trilling vermoed ik.
[
Voor 10% gewijzigd door
_ferry_ op 24-08-2015 10:06
]