Hee DjVe, zie nu pas de loop van de voorderailleurkabel. Niet hinderend zo? Nergens blijven hangen?
Nee geen enkel probleem mee gehad, maar als nodig kan ik hem nog wel vast zetten aan de remkabel. Ik heb de kabels die naar achter lopen vanaf het stuur wel even aan elkaar vast gezet en alle contactpunten op het frame met folie afgewerkt.dnhelle schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:23:
Hee DjVe, zie nu pas de loop van de voorderailleurkabel. Niet hinderend zo? Nergens blijven hangen?
[ Voor 7% gewijzigd door DjVe op 03-11-2014 12:27 ]
Zie hier een filmpje van de 2e snelste van gisteren:
http://zekerwel.nl/sport-...ty-downhill-nijmegen.html
http://zekerwel.nl/sport-...ty-downhill-nijmegen.html
ahhh! Daar had ik best aan mee willen doen.
Best een hoop volk op het parkour trouwens
.
@onder: That explains it
Best een hoop volk op het parkour trouwens

@onder: That explains it
[ Voor 14% gewijzigd door KoffieNT op 03-11-2014 15:30 ]
:D
Was ook tijdens het warm rijden volgens mijKoffieNT schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:57:
ahhh! Daar had ik best aan mee willen doen.
Best een hoop volk op het parkour trouwens.
Zo, vandaag de laatste dingetjes gedaan en hem weer in elkaar gezet. Alleen de pedalen er nog op en fietsen maar!

No signature required.
Dat is een mooi ding geworden jongen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ziet er heel netjes uit zo. Morgen het bos in?
Was het maar zo'n feest. Ben helaas (
No signature required.
Ik wil even kort mijn ervaring delen over de Solarstorm X3. Er zijn meerdere fiets topics maar via de zoekfunctie komen ze hier wel uit.
Ik heb een cross hybride die ik voornamelijk voor woon-werk, in de stad gebruik. Opzich dus wel goed verlicht allemaal maar ik heb ook graag de weg zelf goed belicht en ik val graag op, omdat ik niet altijd netjes op het fietspad rij..
De Solarstorm via Ebay besteld en de levering was prima. Er zijn wat fakes in omloop maar het lijkt erop dat de mijne tamelijk authentiek is. Blauwe printplaat en overal netjes rubbers tegen vocht/water. Bouwkwaliteit is prima. Het knopje aan de achterkant geeft een lekkere klik en is ook met handschoenen goed in te drukken. Qua design beetje apart, met die vinnen, maar ach function over form.
Je bevestigt hem aan je stuur via een rubber wat je er omheen vouwt. Simpel maar doeltreffend.
Aan de achterkant zit ook nog een batterij indicator. 3 lampjes; 1 is bijna leeg, 2 is half en 3 is vol.
Over function gesproken: er komt een bak licht vanaf: niet normaal.
Er zijn vier standen waarvan drie constant en 1 als interval.
Van de drie zijn er laag/midden/hoog. In laag is het prettig licht, prima voor in de stad.
Midden en hoog zijn eigenlijk too much, zeker als je de lamp 'recht vooruit' laat schijnen en niet op de weg. Je verblind er mensen mee en ik denk zelfs dat het gevaarlijk is.
Voorbeeld: op standje drie recht vooruit schijnen kan ik verkeersborden op zo'n 300/400 meter laten reflecteren. Concreet praktijk voorbeeld: van de ene kant van de Maas naar de andere kant.
Ik heb er ook mee gefietst in onbebouwde omgeving (bos/weiland achtig) en dan is het best fijn. Je hoeft niet bang te zijn ergens tegen aan te fietsen.
Het licht zelf is 'cool'; blauw/grijs.
Het is ook niet erg 'gericht' maw: het licht spreidt zichzelf erg. Afhankelijk van de situatie kan dat handig zijn.
Stand 1, laag, is voor in de stad prima. Zeker op het asfalt gericht is het een fijne lamp.
Vanaf de achterkant van de lamp loopt er een vaste kabel naar een male stekker. Vast = niet los te koppelen.
Die stekker gaat in de female stekker van de accu. Deze stekkers worden nog vergrendeld via een extra 'moer'.
Ze zullen in ieder geval niet snel ontkoppelt raken. Totale lengte van de lamp tot aan accu; 1,5 meter schat ik.
In ieder geval lang genoeg om van stuur naar zadeltas te gaan, maar zeker niet té lang.
Dan het grootste probleem van deze lamp: de accu.
Het zijn vier 18650 oplaadbare batterijen.
Merk/tpye onbekend. En of het nu komt omdat het wat kouder is ik weet het niet maar erg lang gaan ze niet mee.
In stand 3, hoog, nou max een half uur.
In stand 1, laag, een klein uur. In stand 1, na een 20 minuten fietsen gaat de batterij indicator al een streepje naar beneden. Ook de verpakking van de batterijen doet mij geen vertrouwen geven. Bij elkaar gehouden door wat zwart plastic en bovenop zijn ze aan elkaar gesoldeerd.
Maar het feit dat ze zo kort meegaan is wel een domper. Heel de nacht opladen en dan 's ochtend bij het fietsen al zien dat de batterij leeg begint te raken. Elke keer opladen na gebruik is dus helaas nodig.
Over de lamp zelf dus positief, zeker voor het geld.
De batterij is jammer genoeg een dooddoener.
Mocht je zelf een batterij kunnen tweaken: dan is het een serieuze optie. Maar anders zou ik toch iets meer geld investeren.
Ik heb een cross hybride die ik voornamelijk voor woon-werk, in de stad gebruik. Opzich dus wel goed verlicht allemaal maar ik heb ook graag de weg zelf goed belicht en ik val graag op, omdat ik niet altijd netjes op het fietspad rij..
De Solarstorm via Ebay besteld en de levering was prima. Er zijn wat fakes in omloop maar het lijkt erop dat de mijne tamelijk authentiek is. Blauwe printplaat en overal netjes rubbers tegen vocht/water. Bouwkwaliteit is prima. Het knopje aan de achterkant geeft een lekkere klik en is ook met handschoenen goed in te drukken. Qua design beetje apart, met die vinnen, maar ach function over form.
Je bevestigt hem aan je stuur via een rubber wat je er omheen vouwt. Simpel maar doeltreffend.
Aan de achterkant zit ook nog een batterij indicator. 3 lampjes; 1 is bijna leeg, 2 is half en 3 is vol.
Over function gesproken: er komt een bak licht vanaf: niet normaal.
Er zijn vier standen waarvan drie constant en 1 als interval.
Van de drie zijn er laag/midden/hoog. In laag is het prettig licht, prima voor in de stad.
Midden en hoog zijn eigenlijk too much, zeker als je de lamp 'recht vooruit' laat schijnen en niet op de weg. Je verblind er mensen mee en ik denk zelfs dat het gevaarlijk is.
Voorbeeld: op standje drie recht vooruit schijnen kan ik verkeersborden op zo'n 300/400 meter laten reflecteren. Concreet praktijk voorbeeld: van de ene kant van de Maas naar de andere kant.
Ik heb er ook mee gefietst in onbebouwde omgeving (bos/weiland achtig) en dan is het best fijn. Je hoeft niet bang te zijn ergens tegen aan te fietsen.
Het licht zelf is 'cool'; blauw/grijs.
Het is ook niet erg 'gericht' maw: het licht spreidt zichzelf erg. Afhankelijk van de situatie kan dat handig zijn.
Stand 1, laag, is voor in de stad prima. Zeker op het asfalt gericht is het een fijne lamp.

Vanaf de achterkant van de lamp loopt er een vaste kabel naar een male stekker. Vast = niet los te koppelen.
Die stekker gaat in de female stekker van de accu. Deze stekkers worden nog vergrendeld via een extra 'moer'.
Ze zullen in ieder geval niet snel ontkoppelt raken. Totale lengte van de lamp tot aan accu; 1,5 meter schat ik.
In ieder geval lang genoeg om van stuur naar zadeltas te gaan, maar zeker niet té lang.
Dan het grootste probleem van deze lamp: de accu.
Het zijn vier 18650 oplaadbare batterijen.
Merk/tpye onbekend. En of het nu komt omdat het wat kouder is ik weet het niet maar erg lang gaan ze niet mee.
In stand 1, laag, een klein uur. In stand 1, na een 20 minuten fietsen gaat de batterij indicator al een streepje naar beneden. Ook de verpakking van de batterijen doet mij geen vertrouwen geven. Bij elkaar gehouden door wat zwart plastic en bovenop zijn ze aan elkaar gesoldeerd.
Maar het feit dat ze zo kort meegaan is wel een domper. Heel de nacht opladen en dan 's ochtend bij het fietsen al zien dat de batterij leeg begint te raken. Elke keer opladen na gebruik is dus helaas nodig.
Over de lamp zelf dus positief, zeker voor het geld.
De batterij is jammer genoeg een dooddoener.
Mocht je zelf een batterij kunnen tweaken: dan is het een serieuze optie. Maar anders zou ik toch iets meer geld investeren.

Hyundai SX2 N-Line (2024)
Duidelijk. Thnx voor de beschrijving.Beta schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:04:
[afbeelding]
Maar veel tweaken is dit niet. 4 goede 18650's kopen, even bruggetjes maken, wat solderen, klaar.
Maar ligt het niet aan je lader?
En waar heb je hem gekocht?
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item20dbefcd98maartend schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:08:
[...]
Duidelijk. Thnx voor de beschrijving.
Maar veel tweaken is dit niet. 4 goede 18650's kopen, even bruggetjes maken, wat solderen, klaar.
Maar ligt het niet aan je lader?
En waar heb je hem gekocht?
Nou de lader ben ik vergeten te vermelden..
Apart ding: je sluit de accu aan op de lader maar de lader niet in het stopcontact: dan loopt de accu dus gewoon leeg.
Evenals de lamp aan de accu, maar de lamp niet aan: accu loopt leeg.
Iets van beveiliging ontbreekt? Ik ben een leek qua elektra
Ik zou bijna gaan denken dat de accu altijd leeg loopt, ookal is er niets aangesloten.
Ja misschien dat ik dat tweaken nog ga proberen. Wel eerst een soldeerapparatuur ergens zien te fixen.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Oh nee, wacjht, ik snapte je verkeerd.Beta schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:35:
[...]
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item20dbefcd98
Nou de lader ben ik vergeten te vermelden..
Apart ding: je sluit de accu aan op de lader maar de lader niet in het stopcontact: dan loopt de accu dus gewoon leeg.
Evenals de lamp aan de accu, maar de lamp niet aan: accu loopt leeg.
Iets van beveiliging ontbreekt? Ik ben een leek qua elektra![]()
Ik zou bijna gaan denken dat de accu altijd leeg loopt, ookal is er niets aangesloten.
Ja misschien dat ik dat tweaken nog ga proberen. Wel eerst een soldeerapparatuur ergens zien te fixen.
De accu loopt dus gewoon leeg als hij ergens op is aangesloten.
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 10-11-2014 12:48 ]
Mijn X2 gaat op stand 1 echt 3 tot 4 uur mee op een accu en op vol vermogen een uur of 1,5 tot 2. Ik heb zelf nog een tweede X2 besteld voor op m'n helm.Beta schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:04:
[afbeelding]
Die Chineese accu's zijn hit-and-mis. Als je gelukt hebt, heb je er eentje die 80% van zijn capaciteit waar maakt, als je pech hebt, krijg je er eentje die maar 20% haalt. Maar daarom kosten ze ook maar 30 euro, ipv 300 euro wat je bij Hope en Lupine betaald voor een vergelijkbare set.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik zou gaan voor een tussenmerk als MagicShine of CygoLite, die zijn misschien iets minder betaalbaar maar wel consistent qua kwaliteit.
.
Voor andere potentiële kopers, kan je aangeven welke je precies hebt gekocht, en waar? Zo helpen we elkaarDjVe schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:12:
[...]
Mijn X2 gaat op stand 1 echt 3 tot 4 uur mee op een accu en op vol vermogen een uur of 1,5 tot 2. Ik heb zelf nog een tweede X2 besteld voor op m'n helm.
[ Voor 58% gewijzigd door Roet op 10-11-2014 14:18 ]
Ik heb de Solarstorm X2 besteld.. Nog niet binnen !Roet schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:08:
Ik zou gaan voor een tussenmerk als MagicShine of CygoLite, die zijn misschien iets minder betaalbaar maar wel consistent qua kwaliteit.
[...]
Voor andere potentiële kopers, kan je aangeven welke je precies hebt gekocht, en waar? Zo helpen we elkaar.
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
De eerste hier: http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item3cd358cbdfRoet schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:08:
[...]
Voor andere potentiële kopers, kan je aangeven welke je precies hebt gekocht, en waar? Zo helpen we elkaar.
Als die accu tegen valt, dan ga ik zelf wel aan de slag of bestel een kwalitatief fatsoenlijke accu/lader: http://www.mtb-led.com/c-2582393/toebehoren/
[ Voor 12% gewijzigd door DjVe op 10-11-2014 16:23 ]
Heeft er iemand tips voor een goede gereedschapsset om te sleutelen aan mountainbikes en andere fietsen?
Beetje het standaard spul om Shimano / SRAM derailleursystemen met doorgaande as en vierkante trapas, casettes en dat soort spul los en vast te kunnen maken, tangen om kabels te knippen, spaaksleutels en andere veelvoorkomende zaken. Ik was zelf aan het denken aan iets als de Trivio gereedschapskoffer advanced. Waarom deze set? Voornamelijk de compleetheid voor deze prijs.
Het hoeft geen professionele kwaliteit te zijn, de spullen zijn niet wekelijks nodig maar het moet gewoon goed werken op het moment dat het wel nodig is. Is deze set iets of heeft er iemand betere ideeën?
Beetje het standaard spul om Shimano / SRAM derailleursystemen met doorgaande as en vierkante trapas, casettes en dat soort spul los en vast te kunnen maken, tangen om kabels te knippen, spaaksleutels en andere veelvoorkomende zaken. Ik was zelf aan het denken aan iets als de Trivio gereedschapskoffer advanced. Waarom deze set? Voornamelijk de compleetheid voor deze prijs.
Het hoeft geen professionele kwaliteit te zijn, de spullen zijn niet wekelijks nodig maar het moet gewoon goed werken op het moment dat het wel nodig is. Is deze set iets of heeft er iemand betere ideeën?
Spulletjes los kopen als je wat nodig hebt. Zul je zien dat je echt al heel veel hebt en verder niet zo veel meer hoeft te kopen.
Het meeste van die koffer van 124,- zit ook in de koffer van 30,- die 2x per jaar bij de Lidl voorbij komt. En de kwaliteit daarvan is prima (niet top). Ik heb er al heel wat fietsen mee opgebouwd en onderhouden. De tools die je dan nog mist of toch sloopt kun je altijd nog los erbij kopen.
Met een imbussetje, casettetool, schroevendraaiers, kniptang en een paar steeksleutels, kom je al een heel eind. Als je dan echt nog iets nodig hebt, dan kan je het altijd nog los kopen.
Oké, duidelijk. Dan behelp ik me nog een tijdje en als er zo'n koffertje bij de Lidl in de aanbieding is schaf ik die aan. Dank voor de tips!
Zaterdag Filthy trails in belgie
heb nog wat on-afgeronden zaken daar 
dat word weer vliegen.
dat word weer vliegen.
Vliegen in de positieve of negatieve zin Marsjee?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Positief natuurlijk... foto's volgen tegen die tijdPaganstars schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:22:
Vliegen in de positieve of negatieve zin Marsjee?
En het was een leuk dagje vliegen.. heb zelfs de road gap nog even gedaan voor et eerst
http://www.pinkbike.com/video/386799/
http://www.pinkbike.com/video/386799/
[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 16-11-2014 19:09 ]
Ik ben op zoek naar nieuwe buitenbandjes. Momenteel heb ik er hutchinson python 26x2.0 erop liggen en daar ben ik niet zo tevreden over niet echt stabiel. Ik fiets vooral op zanderige MTB parcours (bos) wat vaak nat is (modder) door de regen, wat raden jullie voor buitenbanden aan?
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Sja dat is heel persoonlijk, maar ik ben erg blij met mijn Schwalbe Rocket Ron's momenteel. Veel snelheid op vaste ondergrond en ook behoorlijke grip op de Nederlandse tracks. Nobby Nic vond ik veel te traag en te lompe noppen, Racing Ralph te weinig grip, met name bergop slipte mijn achterwiel vaak door.
Continental X-king en Raceking schijnen ook heel goed te zijn, maar die ken ik persoonlijk (nog) niet.
Ik raad wel aan om niet te zuinig te doen en te kiezen voor de beste compound als er keuze is. De goedkoopste versies zijn vaak veel stugger en slomer.
Misschien ietsje breder pakken, 2.25 ofzo, dan kun je met 1.8 bar rijden en dat levert je wel wat meer grip op.
Continental X-king en Raceking schijnen ook heel goed te zijn, maar die ken ik persoonlijk (nog) niet.
Ik raad wel aan om niet te zuinig te doen en te kiezen voor de beste compound als er keuze is. De goedkoopste versies zijn vaak veel stugger en slomer.
Misschien ietsje breder pakken, 2.25 ofzo, dan kun je met 1.8 bar rijden en dat levert je wel wat meer grip op.
[ Voor 9% gewijzigd door TheLemon op 17-11-2014 19:55 ]
Hebben Rocket Ron's meer grip dan RaRa in modder??
Maxxis High roller 2 voor en een ardent achter is ook een fijne combi.
Ik ben op zoek naar een MTB om de sport weer op te pakken. Racefiets is vorig jaar verkocht omdat ik de lol er niet meer in had, dus nu eens de andere tak van sport pakken.
Budget is bijzonder beperkt, upgraden kan altijd nog. Wat vinden de experts van deze fiets?
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Afmontage lijkt mij redelijk in orde toch?
Budget is bijzonder beperkt, upgraden kan altijd nog. Wat vinden de experts van deze fiets?
Jawel, hogere noppen op het loopvlak en veel ruimte tussen de noppen, zodat je de blub van je banden ook sneller kwijt bent. RaRa is meer een mooiweer band.Baldertt schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:06:
Hebben Rocket Ron's meer grip dan RaRa in modder??
Voor de vork kan amper onderdelen krijgen en die remmen lijken me ook niet geweldig. Natuurlijk is dat wel te upgraden, maar ik zou er niet meer dan €150 voor geven.Llewy schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:55:
Ik ben op zoek naar een MTB om de sport weer op te pakken. Racefiets is vorig jaar verkocht omdat ik de lol er niet meer in had, dus nu eens de andere tak van sport pakken.
Beste collega-fietsers, vanwege het aflopen van de fietsregeling ben ik last-minute nog op zoek naar een mountainbike. Als wielrenner ben ik helaas niet helemaal ingewijd in alle details van het mountainbiken. Ik heb de laatste tijd op een paar huurfietsen gefietst en weet daarom wel dat 27,5" mijn favoriete wielmaat is. Mijn budget is zo'n 800 euro. Na het lezen van reviews en dergelijken kwam ik op onderstaande twee fietsen. Nu weet ik echter niet welke details ik de doorslag moet laten geven, want ik geloof best dat beide fietsen lekker fietsen 
Wie heeft er tips om de keuze te maken? (En/of een héél goed alternatief in deze klasse)
Giant Talon 27.5 LTD 1
Shifters: Shimano Deore, 3x10 Speed
Voorderailleur: Shimano SLX
Achterderailleur: Shimano XT (Shadow)
Vork: SR XCR LO
Gewicht: 12,64 kg
Cube Attention SL 27.5
Shifters: Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus
Voorderailleur: Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31,8mm
Achterderailleur: Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow 10-Speed, direct mount
Vork: Rock Shox XC 32 TK Solo Air, PopLoc, 100mm
Gewicht: 12,9 kg
Wie heeft er tips om de keuze te maken? (En/of een héél goed alternatief in deze klasse)
Giant Talon 27.5 LTD 1
Shifters: Shimano Deore, 3x10 Speed
Voorderailleur: Shimano SLX
Achterderailleur: Shimano XT (Shadow)
Vork: SR XCR LO
Gewicht: 12,64 kg
Cube Attention SL 27.5
Shifters: Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus
Voorderailleur: Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31,8mm
Achterderailleur: Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow 10-Speed, direct mount
Vork: Rock Shox XC 32 TK Solo Air, PopLoc, 100mm
Gewicht: 12,9 kg
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Volgens mij ontgaat het beide niet veel in die prijsklasse.
Wel vind ik de Cube een "stoerdere" fiets. maar dat is persoonlijke smaak.
Maar volgens mij is de voorderailleur van de Giant weer wel beter.
Als ik moest kiezen had ik toch Cube gekozen , maar puur op uitstraling
Wel vind ik de Cube een "stoerdere" fiets. maar dat is persoonlijke smaak.
Maar volgens mij is de voorderailleur van de Giant weer wel beter.
Als ik moest kiezen had ik toch Cube gekozen , maar puur op uitstraling
www.degroot-it.nl
Verschil zit em in de vork en geometrie. De Giant heeft een stalen veer en de Cube is luchtgeveerd. Luchtgeveerd heeft veel betere veereigenschappen en is helemaal naar eigen gebruik in te stellen. Probeer beide fietsen eens uit en kijk welke voor je gevoel beter zit. Dit is uiteindelijk het belangrijkst als het om een fietskeuze gaat. Cubes hebben over het algemeen kortere bovenbuizen waardoor je meer rechtop zit.
Ik zou me vooral niet blind staren op de voorderailleur. Die kost €25 (XT) en zit er in een uurtje schroeven op als je dat nog nooit gedaan hebt. Is ook prima te doen voor de hobby-fietsenmaker, het enige wat je nodig hebt is een inbusset.
SLX zit tussen de oude LX en de huidige DeoreXT in. In feite kan je dit lijstje wel hanteren van goedkoop naar duur
Alivio>Deore>ZEE>SLX>DeoreXT>Saint>XTR
Onderdelen kan je wel simpel vervangen, een frame wat minder snel
Kijk vooral wat goed zit voor je specifieke lichaamsbouw.
Alivio>Deore>ZEE>SLX>DeoreXT>Saint>XTR
Onderdelen kan je wel simpel vervangen, een frame wat minder snel
ZEE en Saint zijn parallelle lijnen voor downhill/freeride, die kan je niet zomaar vergelijken met SLX/XT/XTR.
Je kan ook nog kijken naar de Trek X-Caliber 8 27.5. De Trek X-Caliber 9 27.5 is iets duurder, maar daar krijg je qua afmontage wel veel voor terug.
Je kan ook nog kijken naar de Trek X-Caliber 8 27.5. De Trek X-Caliber 9 27.5 is iets duurder, maar daar krijg je qua afmontage wel veel voor terug.
Hey Alwin
27,5 inch is een compromis voor 29 inch. Ik zou persoonlijk iets meer geld uitgeven voor een 29er mtb met een betere voorvork. Dat merk je wel in rijgedrag. Een RS Reba kan je leuk afstellen. Verder zijn Cube prima gezien prijs/kwaliteit. Ik rij zelf een Trek Paragon 29er met Fox voorvork. Daarvoor ook een 26" Cube LTD gereden. Giant Talon hebben twee vrienden van mij twee jaar geleden gekocht tijdens de overjarig-uitverkoop van Rijwielpaleis in Bilthoven met 50% korting. Die uitverkoop zal ook dit jaar weer in januari zijn. Sowieso kan je vaak korting krijgen op overjargie modelen bij een goede dealer aan het eind van het jaar. 799 euro is in ieder geval aan de dure kant.
Komend weekend naar Malmedy; 3 dagen mtben
Edit: kom net een leuke aanbieding tegen; http://www.12gobiking.nl/mountainbikes/cube-ltd-29-2014 899 euro is niet veel gezien de specs.
Komend weekend naar Malmedy; 3 dagen mtben
Edit: kom net een leuke aanbieding tegen; http://www.12gobiking.nl/mountainbikes/cube-ltd-29-2014 899 euro is niet veel gezien de specs.
[ Voor 11% gewijzigd door willy1986 op 19-11-2014 15:19 ]
http://link.marktplaats.nl/871410605
Is dit een leuk fietsje voor het geld? Ben zoals eerder aangegeven op zoek naar een eenvoudige fiets om het eens te proberen naast de racefiets.
Is dit een leuk fietsje voor het geld? Ben zoals eerder aangegeven op zoek naar een eenvoudige fiets om het eens te proberen naast de racefiets.
Prima, maar niet voor €300 (eerder €200). Er zitten overigens geen HS33 remmen op maar een setje schijfremmen van Shimano.
Thanks voor de tips
Die Cube LTD 29 ziet er ook wel goed uit. Ik had op proef gefietst op een 27,5" en die beviel me wel met korte bochtjes in de duinen, maar voor in Limburg en de Veluwe is 29" waarschijnlijk ook prima. Het gaat waarschijnlijk dus een Cube worden.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Dat een 27,5 de mindere keus is t.o.v. een 29-er is natuurlijk lariekoek. Elke maat heeft zijn voordelen. Als je puur voor snelheid op rechtere stukken en voor klimmen gaat, zal een 29-er misschien beter zijn, maar als je veel scherpe bochten snel wilt nemen en een iets speelsere fiets zoekt, is een 27,5 de betere keus. Als je niet zo lang bent en je zat lekker op een 27,5 zou ik lekker daarvoor gaan.
Helemaal met TheLemon eens. Elke maat heeft zijn voordelen. Ikzelf ben niet heel lang (1,74m) en ondanks dat iedereen me adviseerde om een 29-er te nemen ook op een 27.5 gaan test-rijden. En ben zeer blij dat ik dat gedaan heb. De 29-er is leuk voor op de rechte paden, maar voor een meer wendbare fiets (zeker als je niet zo lang bent) en meer plezier op de single tracks ben ik voor een 27.5 gegaan. Deze overigens. Kwam van een 26" Cube LTD af.
Enige jammere is dat ik na 1,5 maand dat ik hem had over mijn stuur ging en mijn schouder uit de kom lag...
Nog steeds aan het revalideren. nog een maandje, dan mag ik weer 'los' gelukkig
Enige jammere is dat ik na 1,5 maand dat ik hem had over mijn stuur ging en mijn schouder uit de kom lag...
[ Voor 6% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 20-11-2014 10:24 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Ik ben 1,70m en zou ook nog op een 26 inch stappen, meer fun per inch! :-)
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik ben 1,75m, doe mij maar een 29" met korte chainstays/wielbasis en een beetje steile balhoefdhoek (liefst 51mm ofset). Als ik op mijn 26er stap word ik niet meer zo vrolijk hoor, geef mij mijn 29er maar
.
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:23:
Helemaal met TheLemon eens. Elke maat heeft zijn voordelen. Ikzelf ben niet heel lang (1,74m) en ondanks dat iedereen me adviseerde om een 29-er te nemen ook op een 27.5 gaan test-rijden. En ben zeer blij dat ik dat gedaan heb. De 29-er is leuk voor op de rechte paden, maar voor een meer wendbare fiets (zeker als je niet zo lang bent) en meer plezier op de single tracks ben ik voor een 27.5 gegaan. Deze overigens. Kwam van een 26" Cube LTD af.
Enige jammere is dat ik na 1,5 maand dat ik hem had over mijn stuur ging en mijn schouder uit de kom lag...Nog steeds aan het revalideren. nog een maandje, dan mag ik weer 'los' gelukkig
offtopic:
Schouder uit de kom heb ik al vaker gehad, maar nog nooit met de mountainbike. Laatste keer dat mijn schouder uit de kom ging was nog geen 2 weken geleden. Daarvoor meer als een jaar niet meer maar goed. Het houdt mij niet lang tegen om te gaan mountainbiken. Even een halve week rustig aan doen en daarna weer gaan... Niet als advies bedoelt overigens, gewoon als opmerking. Een arts/fysio zal het je nooit adviseren en met reden
Schouder uit de kom heb ik al vaker gehad, maar nog nooit met de mountainbike. Laatste keer dat mijn schouder uit de kom ging was nog geen 2 weken geleden. Daarvoor meer als een jaar niet meer maar goed. Het houdt mij niet lang tegen om te gaan mountainbiken. Even een halve week rustig aan doen en daarna weer gaan... Niet als advies bedoelt overigens, gewoon als opmerking. Een arts/fysio zal het je nooit adviseren en met reden
Verder, 27.5 inch is op de markt gekomen na 29 inch. Waarom het minder goed als 29 inch zou zijn volg ik ook niet helemaal. Ik heb zelf nog een 26er en die zie je nieuw toch niet meer zo veel. Zou nieuw ook geen 26er meer kopen maar 27.5 zou zeker een optie zijn.
27.5 half zou ook mijn keuze zijn... 29inch ben ik nog niet zo van.. nooit op gereden. Nu lekker een nog nieuwe 26er ( trek fuel ex) en die gaat echt nog lang niet weg.
Nooit op gereden? Tijd om eens naar de HappyBikeDays te gaan en fietsen te testen met een doordachte geometrie! (Santa Cruz TallBoy, Turner Czar, RM Element etc.)
29/27,5 wil niet zo heel veel zeggen, aangezien er tussen frames ook veel verschil zit. Als je een beetje korte wielbasis pakt, kan zelfs een 29er lekker wendbaar zijn. Echter als je een "normaal" frame zou nemen, dan gaat mijn voorkeur ook uit naar een 27,5 wegens mijn lengte.
Ja komt wel een keer.. Ik bike eigenlijk niet zo veel... Ga alleen wel elke week naar een bikepark ( filthy ) of wat dan ook.. Hier in de buurt zijn we ook flink bezig met een "park" dus echt routes rijden doe ik allang niet meer.Roet schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:25:
Nooit op gereden? Tijd om eens naar de HappyBikeDays te gaan en fietsen te testen met een doordachte geometrie! (Santa Cruz TallBoy, Turner Czar, RM Element etc.)
Doel je op dat plan om de oude vuilnisheuvel in Mook te gebruiken?Marsjee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:28:
[...]
Ja komt wel een keer.. Ik bike eigenlijk niet zo veel... Ga alleen wel elke week naar een bikepark ( filthy ) of wat dan ook.. Hier in de buurt zijn we ook flink bezig met een "park" dus echt routes rijden doe ik allang niet meer.
Oh nee, wij hebben hier een eigen vuilnisheuvel/skiberg die al gebruikt word. Ligt al een downhill track.. 3x gebruikt voor wedstrijden al.
Iemand hier ervaring met Lezyne verlichting op de mtb? Achterlicht is niet zo spannend, een Zecto of zelfs Femto is meer dan genoeg.
Ik zoek een lamp die stevig vast zit met een redelijke hoeveelheid licht voor op donkere asfaltwegen en een enkel onverhard paadje. Geen serieus offroad voor mij in het donker. Ik zat te denken aan een Powerdrive XL.
Ik zoek een lamp die stevig vast zit met een redelijke hoeveelheid licht voor op donkere asfaltwegen en een enkel onverhard paadje. Geen serieus offroad voor mij in het donker. Ik zat te denken aan een Powerdrive XL.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Als achterlicht raad ik aan, als je toch voor iets als een Femto gaat:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...140212121249%26rkt%3D4%26
Spotgoedkoop! Heb er zelf twee, werken echt super.
Ik zou als koplamp ook kijken naar merken als NiteRider en Cygolite, die zijn via Ebay te bestellen. Zoek je per se een lamp met geintergreerde batterij, of mag het ook een los accupack zijn? Dan worden de oplossingen nog goedkoper, zoals een paar posts hierboven behandeld is.
Zorg dat je een lamp koopt die meer kan dan je nodig hebt, want dan hoef je niet op max sterkte te rijden de hele tijd. Mijn eigen lamp kan maar 1:30 op de hoogste stand, maar 9+ in de laagste stand, welke voor mij al voldoende is om 's avonds te fietsen. De led slijt dan ook minder hard heb ik gehoord, maar dat kan ik niet zelf bevestigen.
http://www.ebay.nl/itm/Ne...140212121249%26rkt%3D4%26
Spotgoedkoop! Heb er zelf twee, werken echt super.
Ik zou als koplamp ook kijken naar merken als NiteRider en Cygolite, die zijn via Ebay te bestellen. Zoek je per se een lamp met geintergreerde batterij, of mag het ook een los accupack zijn? Dan worden de oplossingen nog goedkoper, zoals een paar posts hierboven behandeld is.
Zorg dat je een lamp koopt die meer kan dan je nodig hebt, want dan hoef je niet op max sterkte te rijden de hele tijd. Mijn eigen lamp kan maar 1:30 op de hoogste stand, maar 9+ in de laagste stand, welke voor mij al voldoende is om 's avonds te fietsen. De led slijt dan ook minder hard heb ik gehoord, maar dat kan ik niet zelf bevestigen.
Het idee is wel een lamp met ingebouwde accu te nemen. Een los accupack lijkt me zo'n gedoe.
Probleem is dat ik twijfel hoeveel licht je nodig hebt. Mijn gevoel zegt dat je tussen de 200-500 lumen meer dan zat licht heb om zelf ook wat te kunnen zien. Het is de nabijheid van de bebouwde kom, dus omgevingslicht is nooit echt ver weg.
Probleem is dat ik twijfel hoeveel licht je nodig hebt. Mijn gevoel zegt dat je tussen de 200-500 lumen meer dan zat licht heb om zelf ook wat te kunnen zien. Het is de nabijheid van de bebouwde kom, dus omgevingslicht is nooit echt ver weg.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Vandaag ook mijn fiets lamp binnen gekregen.
De solar storm X2.
Wat een bak licht komt uit dit kleine lampje zeg.
Binnenkort maar eens testen in het bos.
Heb hem via aliexpress voor 20,29 euro.
Vandaag precies 3 weken geleden besteld.
Had er 2 besteld, ook 1 voor iemand anders,
Geen btw of invoer kosten hoeven betalen
De solar storm X2.
Wat een bak licht komt uit dit kleine lampje zeg.
Binnenkort maar eens testen in het bos.
Heb hem via aliexpress voor 20,29 euro.
Vandaag precies 3 weken geleden besteld.
Had er 2 besteld, ook 1 voor iemand anders,
Geen btw of invoer kosten hoeven betalen
Ja de X2 en X3 zijn echt de topper wat betreft prijs/kwaliteit. Let wel, de prijs is laag dus de kwaliteit... wisselt.
We zullen zien hoelang ze het volhouden, wel benieuwd hoelang je op 1 accu kan fietsen.
gisteren met de hond uitlaten even getest in een donker paadje, op de zachtste stand zie je al heel veel.
Op de felste stand is het echt uber licht.. je ziet alles
gisteren met de hond uitlaten even getest in een donker paadje, op de zachtste stand zie je al heel veel.
Heb hem ook.. levertijd: 2weken via ebay... ook geen invoerrechten en heb er al iets meer als 2uur mee mogen fietsen, accu was nog zeker voor de helft volFlipmo schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:02:
We zullen zien hoelang ze het volhouden, wel benieuwd hoelang je op 1 accu kan fietsen.
Wel vaak op de 1e stand gereden, want zelfs daarmee had ik meer als voldoende licht. Top lampje
Ik zie al dat je goed moet opletten met het shoppen van Chinese lampjes, zelfs DX vraagt voor dezelfde X2 bijna het dubbele en is daarmee net zo duur als iets als Amazon 
Voor het verschil met winkel-merken ga ik nog lekker even doorzoeken naar iets wat me aanstaat.
Voor het verschil met winkel-merken ga ik nog lekker even doorzoeken naar iets wat me aanstaat.
#team_UTC+1
Vandaag voor het eerst echt op de MTB gezeten. Dat zal morgen vast spierpijn worden. Heb 1 rondje Bergschenhoek gedaan en was echt flink kapot na een aantal (simpele) klimmetjes. Eerst maar eens wat conditie op gaan bouwen dus
No signature required.
Het is niet alleen conditie, maar ook techniek. Als je net begint wil met met vol vermogen naar boven, maar als je wat meer ervaring hebt weet je dat het net zo snel kan met minder energieM3rcury schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:59:
Vandaag voor het eerst echt op de MTB gezeten. Dat zal morgen vast spierpijn worden. Heb 1 rondje Bergschenhoek gedaan en was echt flink kapot na een aantal (simpele) klimmetjes. Eerst maar eens wat conditie op gaan bouwen dus
Dat zal ook zeker een rol spelen!DjVe schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:26:
[...]
Het is niet alleen conditie, maar ook techniek. Als je net begint wil met met vol vermogen naar boven, maar als je wat meer ervaring hebt weet je dat het net zo snel kan met minder energie
Het viel me mee hoeveel grip ik had met Michelin Wild Race'r Advanced. Had wel verwacht dat je met een semi natte grond grotere noppen nodig had.
[ Voor 29% gewijzigd door M3rcury op 23-11-2014 15:44 ]
No signature required.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...oopt-uit-de-klauwen.dhtml
Dus ff opletten waar je fietst op de utrechtse heuvelrug!
Of sowieso ff fietsen waar het daadwerkelijk mag - en ook daar niet naar wandelaars gaan brullen maar gewoon op een laag tempo benaderen/omheen fietsen
Met zulk gedrag krijgen MTB'ers dezelfde reputatie als wielrenners..

Met zulk gedrag krijgen MTB'ers dezelfde reputatie als wielrenners..
Ik heb recent deze gekocht: http://www.futurumshop.nl/sigma-powerled-evo-koplamp.phtmlEthirty schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:23:
Ik zie al dat je goed moet opletten met het shoppen van Chinese lampjes, zelfs DX vraagt voor dezelfde X2 bijna het dubbele en is daarmee net zo duur als iets als Amazon
Ik heb daarvoor ook met een goedkoop Chinees lampje gefietst. De lichtopbrengst was prima, maar de accu stopte er al na 45 minuten mee, zonder waarschuwing. De accu van de sigma powerled zou 3u mee moeten gaan op vol vermogen (nog niet getest..).
Geeft ook mooi het onderliggende probleem aan: té weinig bossen en recreatiegebieden in NL. En dan willen ze nog op meerdere plaatsen betaald parkeren invoeren én op een hoop plaatsen moet je al betalen om een bos in te mogen. Belachelijk. Al vind ik wel dat je ondanks dat als MTB'er wel gewoon je aan de regels moet blijven houden en als je ergens fietst waar dat niet mag zéker niet gaan lopen schreeuwen of het pad opeisen.Paganstars schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:42:
http://www.ad.nl/ad/nl/10...oopt-uit-de-klauwen.dhtml
Jammer genoeg woon ik niet in de buurt van een bos anders leek het me ook heerlijk om een beetje op een mountainbike erdoorheen te ploegen
Alleen maar weiland hier
Het viel me laatst inderdaad ook op dat de Utrechtse heuvelrug routes echt heel druk zijn in vergelijking met de routes hier in zuid Limburg. Hier kom op een mooie dag in het weekend misschien een enkele mountainbiker tegen. Die ene keer dat ik op de heuvelrug was direct een stuk of 50 andere mountainbikers.
Op zich ook wel logisch, ik gok dat we hier iets meer km's aan mountainbikeroute hebben per inwoner dan in de randstad.
Op zich ook wel logisch, ik gok dat we hier iets meer km's aan mountainbikeroute hebben per inwoner dan in de randstad.
Niet zo gek inderdaad. Mooie locatie vlak tegen de Randstad aan, veel fietsers met in verhouding weinig routes.Aapenootjes schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:38:
Het viel me laatst inderdaad ook op dat de Utrechtse heuvelrug routes echt heel druk zijn in vergelijking met de routes hier in zuid Limburg. Hier kom op een mooie dag in het weekend misschien een enkele mountainbiker tegen. Die ene keer dat ik op de heuvelrug was direct een stuk of 50 andere mountainbikers.
20 jaar geleden fietste ik ook op mijn mtb door de bossen daar, maar daar kwam je helemaal niemand tegen. Je mocht ook gewoon overal fietsen nog. Nu ken ik alleen de route in de buurt van Leersum/Amerongen nog, maar dat is een saai lang rondje grotendeels over de brandgangen. Dan vind ik het niet zo gek dat mensen eens een stukje daarvan willen afwijken. Dan is bijvoorbeeld de route om de Lemelerberg in Overijssel een stuk uitdagender.
#team_UTC+1
Ik voel me toch redelijk bevoorrecht in Nijmegen met mooie routes en Duitsland om de hoek.
Nijmegen is wel mooi inderdaad, 2 weken geleden geweest. Helaas wel een lekke achterband en kapotte remmen aan overgehouden. (moet nog onderzoeken wat er precies stuk is, maar tijdens het uit elkaar halen van de bike voor transport lagen opeens de remblokjes op de grond..
)
Nijmegen kan wel erg modderig zijn.
Beetje stom vraagje;
Weet iemand welke remblokjes ik nodig heb voor mijn fiets?
Ik heb deoreLX schijven

Ik kom er alleen online geen wijs uit, ik heb de remmen nog niet uit elkaar gehad dus kan ook niet zien welke remblokjes er nu in zitten
Ik heb deoreLX schijven

Ik kom er alleen online geen wijs uit, ik heb de remmen nog niet uit elkaar gehad dus kan ook niet zien welke remblokjes er nu in zitten
Daarvoor moet je de remmen absoluut niet uit elkaar halen! Geeft alleen maar gedoe met lucht op verkeerde plekken etc.
Haal je wiel eruit (simpel, gewoon met quickrelease). Haal dan dat ene pinnetje dat je remblokjes vasthoudt eruit. De blokjes kan je er dan gewoon uit schuiven. Zoek iemand die remblokjes verkoopt (een grote MTB-zaak als 12go biking), en zoek dezelfde remblokjes op. Wat daarbij helpt: ergens op je remklauwen of hendels staat het typenummer van Shimano, bijvoorbeeld BR-M775. En achterop je remblokje staat ook een typenummer als A01S.
Hij lijkt wel veel hierop: http://www.12gobiking.nl/...a01s-remblokset-brm775-xt
Ik zou trouwens iets eerder een setje reserve kopen dan zover versleten
Haal je wiel eruit (simpel, gewoon met quickrelease). Haal dan dat ene pinnetje dat je remblokjes vasthoudt eruit. De blokjes kan je er dan gewoon uit schuiven. Zoek iemand die remblokjes verkoopt (een grote MTB-zaak als 12go biking), en zoek dezelfde remblokjes op. Wat daarbij helpt: ergens op je remklauwen of hendels staat het typenummer van Shimano, bijvoorbeeld BR-M775. En achterop je remblokje staat ook een typenummer als A01S.
Hij lijkt wel veel hierop: http://www.12gobiking.nl/...a01s-remblokset-brm775-xt
Modder is tof! Maakt de route nog net iets zwaarderdarkkingll schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:11:
Nijmegen is wel mooi inderdaad, 2 weken geleden geweest. Helaas wel een lekke achterband en kapotte remmen aan overgehouden. (moet nog onderzoeken wat er precies stuk is, maar tijdens het uit elkaar halen van de bike voor transport lagen opeens de remblokjes op de grond..)
Deze moet je hebben: http://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&c=14&p=299Paganstars schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:07:
Beetje stom vraagje;
Ik heb deoreLX schijven
[afbeelding]
Instructievideo: https://www.youtube.com/watch?v=gY3iDQdCz2E
Fiets is tweede handsMBV schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:19:
Daarvoor moet je de remmen absoluut niet uit elkaar halen! Geeft alleen maar gedoe met lucht op verkeerde plekken etc.
En wat is het verschil tussen sintered, keramisch en metaal qua rem vermogen en slijtage?
[ Voor 4% gewijzigd door Paganstars op 27-11-2014 09:13 ]
Ik zit al een tijdje te denken om eens een mooi fietsbouwprojectje te starten. Met 3 courante racefietsen, een cyclocrosser en een hele oude mtb in de berging ligt het voor de hand om voor een mtb te gaan. Nou ben ik een klein ventje (1,70) met korte benen dus ik heb niet zo'n problemen met op een 26 inch zitten.
Wat vinden jullie van deze adv als begin van een project? http://link.marktplaats.nl/m863285656
Ik vind hem wat duur voor een 26 inch en volgens mij is er geen 2014 versie van dit frame, maar ik zit vrij slecht in de mtb wereld. Ben benieuwd naar jullie mening!
Wat vinden jullie van deze adv als begin van een project? http://link.marktplaats.nl/m863285656
Ik vind hem wat duur voor een 26 inch en volgens mij is er geen 2014 versie van dit frame, maar ik zit vrij slecht in de mtb wereld. Ben benieuwd naar jullie mening!
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Gelijk €1000 in een carbon frame gooien als je nog niet precies weet wat je wilt....
Wat is je totale budget en wat wil je gaan doen?
Wat is je totale budget en wat wil je gaan doen?
Afgelopen donderdag, een nachtritje (nja, donker dan) gedaan in vlaardingen. Dat is best wel vet
Merk ook gelijk dat het allemaal al een stuk makkelijker gaat. Donderdag avond weer hetzelfde doen.
Heb nu wat fietskleding besteld (Alpinestars Nemesis) en lange handschoenen (alpinestars Aero). Ook klikpedalen met schoenen. Ben benieuwd hoe dat gaat fietsen!
Heb nu wat fietskleding besteld (Alpinestars Nemesis) en lange handschoenen (alpinestars Aero). Ook klikpedalen met schoenen. Ben benieuwd hoe dat gaat fietsen!
No signature required.
Ik heb de klikpedalen juist vervangen door flat's. De Shimano Saint PD-MX80, echt een aanrader! Super beefy aluminium platform met 9 pins per kant. Ik heb de SPD-plaatjes in mijn FiveTen Hellcat's weer vervangen door de rubberen deksels en heb er nog geen moment spijt van gehad
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Heerlijk, flats. Na twee keer open kuiten en twee keer geschraapte scheenbenen ben ik maar weer teruggestapt.
Ik denk dat dat ook kwestie van gewenning is, ik heb altijd op flats gefietst en kan dus absoluut niet overweg met spd, snel wenden etc gaat inherent fout (niet te vergeten stilstaan bij overgangen etc, ik pleur altijd om
) ik merk dat als je pivoteert op je flats dit gewoon niet lekker gaat met spd. En als je echt je schenen wil beschermen kan je nog altijd gewoon shinguards gebruiken
Heb een tijdje zitten twijfelen wat ik zou moeten doen. Die saints zien er sowieso vet uit.Demoniac schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:47:
Ik heb de klikpedalen juist vervangen door flat's. De Shimano Saint PD-MX80, echt een aanrader! Super beefy aluminium platform met 9 pins per kant. Ik heb de SPD-plaatjes in mijn FiveTen Hellcat's weer vervangen door de rubberen deksels en heb er nog geen moment spijt van gehad
Had even gepraat met wat jongens uit de wielervereniging en die waren allemaal voor spd. Daar heb ik mijn keuze op gebaseerd.
No signature required.
Flats zijn handig bij dirtjumps en enduro achtige ritjes. Klikpedalen zijn handiger voor XC ritjes en efficiënt trappen. Beide hebben voor/nadelen en voor/tegenstanders.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Oneens, Freeride en downhill... genoeg met kliks... Juist op top niveauzonoskar schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:02:
Flats zijn handig bij dirtjumps en enduro achtige ritjes. Klikpedalen zijn handiger voor XC ritjes en efficiënt trappen. Beide hebben voor/nadelen en voor/tegenstanders.
Ik heb mijn techniek geleerd op flats, en nu sinds een half jaar op kliks.. bevalt me prima.. ik heb wel platform-kliks, want die achterlijke spd pedaaltjes met grote sprongen zijn een killer voor je poten anders
Deze dus: http://www.wigglestatic.c...%2004.jpg?w=430&h=430&a=7
[ Voor 30% gewijzigd door Marsjee op 02-12-2014 17:28 ]
SPD voldoet prima. Je ramt je schoen gewoon op dat pedaal en hij klikt vanzelf wel in. Perfect! Het kan alleen wat lastig zijn als je door diepe modder/plassen gaat ploeteren, waarbij je soms heel snel moet uitklikken om niet op je plaat te gaan.
Dat uitklikken ben ik niet echt bang voor. En anders val ik wel een keer. Lijkt me eerder vervelend als je in een modderpoel staat en niet kan inklikkenDjVe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:43:
SPD voldoet prima. Je ramt je schoen gewoon op dat pedaal en hij klikt vanzelf wel in. Perfect! Het kan alleen wat lastig zijn als je door diepe modder/plassen gaat ploeteren, waarbij je soms heel snel moet uitklikken om niet op je plaat te gaan.
Gister even een rondje gedaan en dat ging prima. Alleen geen onverwachte situaties tegengekomen, dus weet niet wat mijn reflex doet. Morgenavond maar eens proberen in het bos.
No signature required.
Inklikken hoeft niet altijd. Meestal voldoet een schoen op het pedaal al om vooruit te komen. Even wikken met je schoen als je weer wat vaart hebt en je klikt weer in.
Ik rij nog steeds met die oude rode shimano DH flat/spd pedalen. Heb ik al minimaal 10 jaar, mogelijk zel 15. Gaat zo lekker.
Als je SPD op zijn meest losse stand zet, heb je je voet net zo snel los als met flats. Ik maak vrijwel dezelfde beweging als wanneer je je voet van een flat zou afhalen, nauwelijks extra weerstand. Misschien de eerste paar keer nog niet, maar nu is het tweede natuur.
Ik voel me echt niet safe bij een jump of ander stevig obstakel als ik niet ingeklikt zou zitten.
Ik voel me echt niet safe bij een jump of ander stevig obstakel als ik niet ingeklikt zou zitten.
Heb geleerd op flat, en rij nu klik.. Gisteren een dagje skatepark met een dirtjumper op flats.. Naar een uurtje was ik er weer volledig aan gewend. Een goeie flatpedal met de juiste SCHOENEN ( five tens ) heb je bergen met gripTheLemon schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:46:
Als je SPD op zijn meest losse stand zet, heb je je voet net zo snel los als met flats. Ik maak vrijwel dezelfde beweging als wanneer je je voet van een flat zou afhalen, nauwelijks extra weerstand. Misschien de eerste paar keer nog niet, maar nu is het tweede natuur.
Dat heb ik juist weer bij dat 'vast' zitten. Doe mij maar gewoon flats.TheLemon schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:46:
Al lag ik afgelopen zaterdag wel bijna op mijn gezicht omdat m'n ketting van het blad ging en ik van de trapper schoot
:D
Dit topic is gesloten.