Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.263 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik laat ze gewoon jaarlijkx voor 25 euro ontluchten bij de LBS. ben ik van het gelazer af. is niet moeilijk, wel wat lastig en altijd gevaar voor lucht in de leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Paganstars schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:07:
Thnx voor de link! Alleen weet ik dus niet zeker of de remmen van voor 2012 zijn of van na 2012 (de caffeine uit 2007 werd volgens mij geleverd sram afgemonteerd X7 ofzo)
Zijn Shimano LX remmen (volgens mij de M585) en die zijn zeker voor 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53
@Wezep thnx!

@Maartend de LBS bij mij zijn nogal prutsers, breng je een fiets weg voor onderhoud, krijg je hem brakker terug dan dattie ging :S

EN daarbij, ik wil het zelf leren om dit soort onzin kosten te besparen!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben er redelijk uit qua nieuwe fiets. Ik denk dat ik de Kona Taro toch links laat liggen wegens de redelijk minimale afmontage. Daarnaast vind ik het toch wel prettig om iets meer versnellingen te hebben. Het gaat toch de Radon ZR Race 27,5 7.0 2015 worden. Ik moet alleen nog even goed kijken naar de geometrie en maatvoering. Ik neig naar de 16 inch aangezien ik maar 1,78 ben en korte benen heb. Daarnaast vind ik het prettig om wat rechter te zitten op de mtb.

http://www.radon-bikes.de...-race-275/zr-race-275-70/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Mooie fiets! maar 16" heb je dan zo'n korte pootjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

binnenbeenlengte van 78 cm, dus ja :P Als je gaat rekenen kom je op 17 inch als framemaat. Ik had hiervoor een Cube LTD met een 17 inch frame en moest mijn zadel redelijk ver naar voren zetten om goed te zitten. Als ik zo kijk naar de maten van die Radon, is de afstand zadelpen/stuurpen sowieso wat lang. Als ik bij Canyon mijn maten in voer (weliswaar een 29er) dan geeft hij ook kleine framematen van 16 inch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
een niner vergelijken met een 26... das nogal een verschil in geometrie :D Maar toegegeven, korte benen ja in verhouding tot je bovenlichaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
DjVe schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:51:
[...]

http://www.epicbleedsolutions.com heeft alles wat je nodig hebt voor een lage prijs. Remmen ontluchten is echt niet moeilijk.

Leuke fiets btw :)

@ Marsje: Vet hoor, maar heb je hier wat aan in de omgeving van Nijmegen?
Of ik er wat aan heb :D ? tuurlijk !!! In november city downhill wedstrijd... dus dan mag er nog wel wat meer veerweg achter. Verder is met die fiets nog prima te XC'en....wel met iets meer moeite bergop.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Het is een 27,5, maar je hebt gelijk het is niet helemaal fair. Anyhowz... weet iemand nog een goede site waar je je lichaamsmaten in kan voeren zodat je wat randvoorwaarde voor een frame krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
DjVe schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:34:
Het is een 27,5, maar je hebt gelijk het is niet helemaal fair. Anyhowz... weet iemand nog een goede site waar je je lichaamsmaten in kan voeren zodat je wat randvoorwaarde voor een frame krijgt?
maak je niet te druk over frame grote en site's....... belangrijkste is de toptube lengte.. maar ook dat kun je aanpassen met een langere of kortere stem.. tuurlijk moet je een indicatie hebben van frame grote... maar vertrouw er niet altijd op. Bij trek is bijv een 17.5 inch frame, werkelijk een 18.5 omdat de top tube langer is als bij andere merken.

Dus.... ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Daar was ik inderdaad al achter ja. Hoogte is minder belangrijk, het gaat om de lengte. Ik zit graag wat rechter, dus ik denk dat ik dan toch beter voor een iets kleiner frame kan gaan wat 2 cm korter is. Ik ga Radon maar eens mailen over de maat stuurpen die ze leveren op de 16 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

http://www.competitivecyc...log/fitCalculatorBike.jsp
Of hij inhoudelijk goed advies geeft weet ik niet, maar hij bestaat al jaren en de site is steeds mooier en completer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
jep hebben wij weer, ga ik gisterenavond met de vrouw een stukje fietsen (jaja ik heb nog geen werkende achterrem, maar dat deert niet) roept ze na een half uur vanachter dat het zo zwaar gaat, laat ik haar op punt fietsen en wat schetst mijn verbazing; een zo goed als lege achterband |:(... Ik weet niet wat ze doet met haar fietsen, maar zij heeft wel verdacht vaak lekke/lege banden! Saillant detail de voorband had ook nog maar 1 a 1 1/2 bar :| TOen ik haar vroeg heb je je banden wel gecontroleerd voordat we gingen haar antwoord was letterlijk; "Ja ik voelde wel dat ze erg slap waren, maar dacht dat het wel zou gaan." :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Paganstars schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:44:
jep hebben wij weer, ga ik gisterenavond met de vrouw een stukje fietsen (jaja ik heb nog geen werkende achterrem, maar dat deert niet) roept ze na een half uur vanachter dat het zo zwaar gaat, laat ik haar op punt fietsen en wat schetst mijn verbazing; een zo goed als lege achterband |:(... Ik weet niet wat ze doet met haar fietsen, maar zij heeft wel verdacht vaak lekke/lege banden! Saillant detail de voorband had ook nog maar 1 a 1 1/2 bar :| TOen ik haar vroeg heb je je banden wel gecontroleerd voordat we gingen haar antwoord was letterlijk; "Ja ik voelde wel dat ze erg slap waren, maar dacht dat het wel zou gaan." :F
Check velglint op scherpe randjes/dingetjes.. Zelf veel last gehad van dit soort gedoe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Lang leve latex :) Ik rijd niet meer zonder in ieder geval. Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het zelf mixen van sealants? Er loopt een draadje op mtbr met verschillende recepten, lijkt me wel eens grappig om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ze had al een tijd niet gefietst (maand of 4), denk dat het gewoon beetje poreus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Na 4 maanden? Dan is de kwaliteit van een binnenband ook niet meer wat het was.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Ethirty schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:35:
Als de band toen al relatief plat was ... dan kan ik wel geloven dat het op 4 maanden wel kan gaan van beetje plat maar doenbaar naar volledig plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Geen idee, ik fiets nooit op haar fiets, maar kennelijk heeft zij een patent op leeglopende banden. Haar stadsfiets staat gemiddeld 1x per 2 maanden met een slappe band. Ventiel kwartslag open (elke keer). Hoewel bij haar MTB gaat dat niet op met Schräder ventielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Aapenootjes schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:35:
Lang leve latex :) Ik rijd niet meer zonder in ieder geval. Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het zelf mixen van sealants? Er loopt een draadje op mtbr met verschillende recepten, lijkt me wel eens grappig om te proberen.
Dat MOET ik ook serieus nog een keer doen.... voor nooit lek, maar achter ALTIJD stoot lek... altijd. 8)7

• Paganstars
Okay kan iemand mij dat draadje op mtbr uitleggen? (Totaal geen verstand van scheikunde, wel van koken)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Marsjee schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:14:
[...]

Dat MOET ik ook serieus nog een keer doen.... voor nooit lek, maar achter ALTIJD stoot lek... altijd. 8)7
Klinkt cru, maar dan moet je leren fietsen :) Je blijft waarschijnlijk te lang in het zadel zitten. Op de wat ruigere paden/wortels dus even wat staan of iig minder druk op het zadel hebben.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ethirty schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:35:
LOL, mijn binnenbanden zijn al een jaar of 6 oud. Maakt niets uit :)

• Paganstars
Maar die sealant wat doet het precies en hoe gebruik je het?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Paganstars schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:28:
Maar die sealant wat doet het precies en hoe gebruik je het?
Je mikt het in je banden en als je lek rijdt wordt het gat meteen gedicht om de sealant uithardt zodra het in contact komt met lucht? Denk ik :9

• koelele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 13:12
Ik merk zelf laatste tijd dat het schakelen achter wat hapert. Begon dat een bepaalde versnelling niet werd gepakt en soms 2x op en 1 terug moest schakelen of andersom.

Na paar stevige ritten in modder en bagger lijken de problemen verergerd. Eergisteren merkte ik dat de ketting niet op spanning stond. Nu blijkt dat het onderste derailleurwieltje de ketting niet meer automatisch spant als ik dit wieltje naar voren toe trek (en de ketting ontspan), dan schiet deze dus nu niet automatisch terug en blijft hangen.

Na wat zitten trekken en duwen, uiteindelijk schoongemaakt en ingespoten, maar de situatie lijkt eerder verslechterd.

Wil er vanavond wat uitgebreider naar kijken. De crank/cassette en ketting zijn onlangs vervangen met nieuwe slx, de voor en achterderrie zijn xt 2013. Mocht iemand een tip hebben, top.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Mogelijk je derailleurs opnieuw afregelen.
Door de vervanging kunnen er wat lichte verschillen zijn ontstaan waardoor het niet altijd meer goed pakt.

Anderzijds kan het ook aan het onderhoud liggen - als je stelt dat het erger wordt na een aantal baggerritten.

• koelele
Er was 1 specifieke rit waar ik op een stuk terecht ben gekomen waar net was gebaggerd denk ik. Daardoor liep mijn cassette toen compleet vol met bagger en riet en stukjes van alles, van schakelen achter was toen geen sprake meer, was eerder glijden.

Denk dat het rondom die periode is misgegaan, mocht het mij niet lukken dan toch snel langs de LBS voor het weekeinde.

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Dat je na verloop van tijd wat meer problemen hebt met schakelen is normaal. Je versnellingskabels rekt wat uit, waardoor de spanning op je derrie lager wordt. Hiervoor zit er een spannings'schroef' (geen idee wat de echte benaming is) op je derrie en soms ook bij je shifters. Deze moet je iets meer naar buiten draaien om je kabel op spanning te krijgen.

Het probleem met je derailleur ligt denk ik aan slecht onderhoud. Beste is om deze van je fiets te halen, helemaal uit elkaar halen en alles goed schoonmaken + invetten. Dan weer in elkaar zetten en hopen dat die het dan wel weer goed doet.

Dit alles kan je allemaal zelf nog wel doen. Dit alles is zelf nog wel te doen, maar hou er wel rekening mee dat je flink wat tijd kwijt bent om alles weer te fine tonen. Als je daar geen zin in hebt kan je altijd bij je LBS terecht.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Kan iemand mij het volgende vertellen, is er een fabrikant die nog "zilver" gebruikt voor zijn complete wielset? Ik kom alleen wit en zwart tegen. Dat is natuurlijk niet zo'n ramp, maar ik heb een "oude" full suspension met serieus fatsoenlijke spullen erop (vrijwel ongebruikt Shimano XT), maar dat is allemaal nog zilverkleurig spul.

Daarnaast ben ik opzoek naar een fatsoenlijk press-fit balhoofd in de kleur zilver, ook lastig zo blijkt :(

Mocht het niet lukken voor schappelijke bedragen dan zit er niets anders op dan black on grey gaan, met uitzondering van de voorvork (vraag is nog of ik die ga recyclen). Die is babyblauw namelijk :P

• TheLemon

TheLemon

De kabel die uitrekt heeft niets te maken met een derailleur die de ketting niet meer spant. Het enige wat daarmee verandert is de indexering en die kun je idd finetunen met twee stelschroeven.
Als je ketting te slap hangt is óf je ketting te lang, of de veer in je derailleur is los of gebroken. Die moet redelijk sterk aanvoelen als je hem met de hand naar achter trekt.
Je hebt overigens ook nog een stelschroef voor de B-spanning. Hiermee zorg je dat het bovenste derailleurwieltje zo dicht mogelijk tegen de cassette aan staat, zonder hem te raken.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ah ja, Rose, stom dat ik daar nog niet gekeken heb. Dit is wel ongeveer de bedoeling dan :)

http://www.rose.nl/artike...26-mtb-wielset/aid:436724

Laat, maar wordt gewoon zwart, veel makkelijker allemaal, flikker dat oude spul wel gewoon op marktplaats :P

[ Voor 13% gewijzigd door ConZito op 17-09-2014 18:07 ]

• Marsjee
zonoskar schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:40:
[...]

Klinkt cru, maar dan moet je leren fietsen :) Je blijft waarschijnlijk te lang in het zadel zitten. Op de wat ruigere paden/wortels dus even wat staan of iig minder druk op het zadel hebben.
Idd... Je weet bijv nog geen rijstijl of iets..... Kom gerust een keer mee ;) Zaterdag ga ik weer.

Ik heb het over best extreem city downhill (in november wedstrijd @ stad nijmegen..de city downhill)

• koelele
De derailleur stond krom, niet eerder opgemerkt, maar was nogal duidelijk. Patje vervangen en hij staat weer recht, echter de spanning is ver te zoeken.

Denk dat wat TheLemon zegt in ieder geval zou kunnen spelen. Zal ergens een tik hebben gekregen, of kan je het krom trekken als de boel vastloopt?
Anywho de wieltjes klemmen nog als ik ze met de hand heen en weer beweeg. Zal ermee langs de LBS gaan, bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
FYI, voor de liefhebbers, morgen komen de deelnemers van de 9e editie Duchenne Heroes over de finish op park Brakkensteijn.
Dus mocht je in het bos rijden (rode/groene route, reichswald), dan zou het best wel eens druk kunnen zijn ;)
Maar het staat je vrij om op park Brakkensteijn een drankje te pakken (opbrengst tgv Duchenne spieronderzoek).
Nog even en ik meld mij weer aan voor volgend jaar! :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Marsjee schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:26:
Idd... Je weet bijv nog geen rijstijl of iets..... Kom gerust een keer mee ;) Zaterdag ga ik weer.

Ik heb het over best extreem city downhill (in november wedstrijd @ stad nijmegen..de city downhill)
Ja, als je zulke dingen nog met binnenbanden rijdt kan ik best geloven dat je vaker een snakebite hebt :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Marsjee
zonoskar schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:59:
[...]

Ja, als je zulke dingen nog met binnenbanden rijdt kan ik best geloven dat je vaker een snakebite hebt :)
Ja nog geen tijd en zin gehad voor tubeless XD maar het zal je verbazen hoeveel nog met binnenband rijd.. mij iig wel.. maargoed, bandjes wat harder als normaal dus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Zo, terug van 90km /1610 hoogtemeters (volgens de Edge810, 1300hm na correctie) groesbeek gruwelijkste. Super organisatie, gave tracks. En pittig zeker met een kuit en achillesblessure herstellende. Nu nog overwegen of volgende week 6 uurs gulbergen gedaan wordt....

update 22-sep: zojuist vernomen dat 1 deelnemer onwel is geworden en later helaas is overleden aan hartfalen... :'(
zoiets drukt toch helaas een (zwarte) stempel op deze mooie dag.

[ Voor 29% gewijzigd door NielsTn op 22-09-2014 11:25 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik hoorde zoiets ook al van mijn Projectleider die ook mee fietste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb nog nooit een georganiseerde mtb tocht gedaan, maar is dat wel leuk om te doen? Is het niet met z'n alle op een kluitje rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DjVe schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:25:
Ik heb nog nooit een georganiseerde mtb tocht gedaan, maar is dat wel leuk om te doen? Is het niet met z'n alle op een kluitje rijden?
Ja. Maar wel leuk om te doen. En je hebt altijd wel iemand voor je waar je naartoe kan fietsen, dat motiveert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
dat ligt er aan, vooral aan je insteek.
met de Groesbeek Gruwelijkste is toch wel duidelijk merkbaar wie ervaring en behendigheid heeft met de MTB. Als je als nieuweling /verse MTBer de 90km zou rijden, ga je je aardig vaak tegen komen in technische stukken (afdalingen/klimwerk, singletrack).

Maar goed.. ervaar het door een aantal te rijden en zie of het wat is. Je ervaring neemt toe ook doordat je op onbekende tracks rijdt en je dus sporen moet lezen.

Zelf kies ik alleen nog tochten uit met nodige hoogtemeters.... klimmen kan altijd beter, en vlak koersen is te easy (wel leuk voor je gemiddelde snelheid....)

de 90km afgelopen zondag was op sommige stukken ook aardig 'filerijden', maar ja.... t' kan niet altijd optimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hmhm. Hoewel 90km op de mtb nog iets "te" is voor mij, vind ik het juist prettig als ik met weinig mensen rijdt. geeft meer rust en je kan meer van het pad gebruiken. Als ik in groepen wil fietsen, pak ik de racefiets wel :P

Niels, jij rijdt toch ook vaker in het Reichswald toch? Kan je eens een route delen? Ik heb al een paar maal een route geprobeerd te fietsen, maar veel verder als langs de hekken kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ja ik rij geregeld in Reichswald. ZIt je op Garmin Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vind er eerlijk gezegd weinig aan. Mijn ervaring is dat er nogal wat idioten bij zitten die overal een wedstrijd van moeten maken en met oogkleppen op alles en iedereen proberen voorbij te rijden. Ook op plekken waar het gewoon niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

M'n vriendin zou ook graag eens mee willen fietsen, dus ik / we denken erover om voor haar een MTB te kopen. Opvallend is dat de afmontage bij de dames modellen veel slechter is! Ik heb destijds voor €999 een Bulls Copperhead 3 gekocht met alles XT, topding. Kijk ik bij Bulls naar een goed dames model kost dat €799, en is alles Alivio / prut afgemonteerd!

Hoe hebben jullie die opgelost met jullie vriendinnetjes die ook een MTB hebben? 1) welk model hebben ze en 2) is een dames frame écht nodig?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Cheezus

Luiaard

Ik had zelf een Canyon Nerve AL 8.9 (29") aangeschaft en voor m'n vrouw een Nerve AL 7.0 (27.5"). Alhoewel het vrouwenmodel van de 7.0 niet slechter was afgemonteerd was deze niet meer leverbaar.. Er was echter niet veel verschil in het frame, ik kon het zadel gratis omruilen voor een vrouwenzadel (eigenlijk zat het herenzadel bij levering nog gewoon gemonteerd en hadden ze er een extra zadel bijgedaan :P).
Van m'n vrouw hoor ik weinig klachten over de fiets maar we doen ook niet zo professioneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Mijn vrouw heeft een cube WLS SL 26", ze geeft aan dat de geo van een vrouwen fiets toch lekkerder fietst dan een mannen fiets. Ik zelf heb wel eens op haar fietst getrapt, maar je zit houding is toch wel anders. (kreeg last van mijn heupen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

NielsTn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:42:
Ja ik rij geregeld in Reichswald. ZIt je op Garmin Connect?
Ik heb niet eens een fietscomputer ;) Ik log alles met mijn telefoon (WP8.1 met Endomondo). Kaartje ofzo is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waarom kijk je voor het dames model ook niet naar eentje van 999,-? Logisch dat je voor minder geld, een mindere afmontage krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DjVe schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:25:
[...]

Ik heb niet eens een fietscomputer ;) Ik log alles met mijn telefoon (WP8.1 met Endomondo). Kaartje ofzo is prima :)
http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.96985.html

starten in Milsbeek bij het pannenkoekenrestaurant de Diepen... en dan maar afzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Thanks. Eerst de nieuwe fiets en dan ga ik maar eens een kijkje nemen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelele
Idd voor vrouwen de cube access slx of giant tempt (merida juliet evt?!), maar deze zijn met volledige deore/slx/xt combinatie te vinden, adviesprijs rond 1300 maar was hier en daar wel te vinden voor 1000 euro, de 2014 versie dan.

Heb zelf weleens een rondje gereden op de tempt 27.5 fijn fietsje.

• Paganstars
zonoskar schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:31:
Waarom kijk je voor het dames model ook niet naar eentje van 999,-? Logisch dat je voor minder geld, een mindere afmontage krijgt.
Iets met open deuren

Maar wat je evt ook zou kunnen doen is kijken of je op mp een tweedehandse womens design kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Mag ik ook meedoen in dit topic? :)
Heb na 6 jaar op een crosshybride te hebben gefietst een Cube ltd pro 29" (2015) gekocht.

Zo dus maar even naar bergschenhoek fietsen kijken of ik daar een rondje kan volbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Was weer een fanatiek weekje.

+-8 meter gap :
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bR2AN/673bab1c74.jpg

Whip attempt :P:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bR2ET/c8e347b72c.jpg

Slechte kwaliteit, komen uit een filmpje.. plus upload shizzle verkorreld het nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 12-09 22:15
Vanochtend kwam ik op een stuk single trail een stel crossmotoren bezig. Aangezien ik zelf oordopjes in had (90's request he :D) hoorde ik ze niet aankomen. Was toch even flink schrikken voor beide partijen..

Maar goed, ook de crossmotoren moeten ergens terecht kunnen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Marsjee schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:13:
Was weer een fanatiek weekje.
...
Wow, mooie actie! Doe je dat in NL?

Vraagje van mij: ik zoek een lekkere broek maar twijfel over wat voor één. Ik gebruik nu meestal mijn dure wielrenbroek, maar ik ben bang voor schade aangezien ik nog wel eens onderuit ga. Zo'n baggy met binnenbroek lijkt me wel wat, bijv de Endura Hummvee. Alleen in de winter moet daar dan een lange broek onder ofzo denk ik, dat ziet er wel debiel uit toch? Wat zijn jullie ervaringen? Baggy, koersbroek of iets anders? En zijn er ook koersbroeken die wat steviger zijn, tegen valschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Zelf gebruik ik zowel baggy als koersbroek (student op kamer, vandaar 2 verschillende 'outfits' en hoef ik niet telkens m'n fietskleding heen en weer te sjouwen). Beide zijn korte broeken, maar ik ben van plan om in de winter een 3/4e baggy broek erbij te nemen. Al ben ik wel zo'n fietser die met 5-10 graden nog steeds met een korte broek + fietshirt met korte mouwen fietst. Alles onder de 5 graden een shirt met lange mouwen eronder en als het écht koud wordt (< -5 graden) trek ik een iets langere broek aan. Moet er wel bij zeggen dat mijn tochtjes niet al te lang duren (1.5 a 2 uur max) en ik kan mij zo voorstellen dat wanneer je langere tochten doet met wat meer pauzes erin, een langere broek fijn zou zijn.

Als je bang bent voor schade aan je dure wielrenbroek, waarom koop je dan niet een goedkopere broek voor het mtben ernaast? Ik heb in de loop van de tijd best vaak op de grond gelegen, maar nog nooit kleding kapot gekregen. Het kan dus wel aardig wat hebben :9 .

De beste tip is nog altijd te rijden waar je het lekkerste in voelt. Als je belemmerd wordt doordat je niet wilt vallen met een dure wielrenbroek is het verstandig om iets te kopen waar je iets minder waarde aan hecht en niet erg is dat het kapot gaat. Of dat een baggy is of een koersbroek maakt verder niet uit. Al is het natuurlijk ten strengste verboden om hier in NL baggy kleding aan te doen, want we zijn natuurlijk een boswielrenlandje en daar MOETEN we natuurlijk naar kleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Ik gebruik zelf ook beide voor de zomer, maar tot nu toe voor de winter altijd strakke broeken gedragen. Zo'n 3/4e baggy broek zou dan een optie kunnen zijn voor als het iets kouder wordt, ook die maakt Endura. Daarnaast zijn er ook merken die lange baggy broeken maken, zoals Alpinestars.

Volgens dit topic zijn er overigens genoeg die een baggy aantrekken over een strakke lange broek. Uiteindelijk moet je inderdaad gewoon aantrekken wat je zelf prettig vindt :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
TheLemon schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:21:
[...]

Wow, mooie actie! Doe je dat in NL?
Zeker.. Sterker nog, 10minuten van mijn huis vandaan :) lokale trail dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Marsjee schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:56:
[...]

Zeker.. Sterker nog, 10minuten van mijn huis vandaan :) lokale trail dus.
Waar is is die eerste foto genomen? 2e is vanaf Nijmeegse baan die lange trail naar beneden (waar ook de rode route langs loopt) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
DjVe schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:21:
[...]

Waar is is die eerste foto genomen? 2e is vanaf Nijmeegse baan die lange trail naar beneden (waar ook de rode route langs loopt) toch?
Nope.. Beiden van de mini downhill cup, skiberg in wijchen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Wie gaat of heeft intenties om volgend jaar september (ook) mee te rijden voor Duchenne Heroes op de MTB (7 dagen, gemiddeld 100km per dag, 4 landen)? Eind van zo'n week heb je ruim 10.000 hoogtemeters erbij in de benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 14:41
Het geld bij elkaar krijgen is zoveel gedoe, het lijkt me wel een coole uitdaging :). Jij gaat weer?

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 29-09-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Marsjee schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:03:
[...]

Nope.. Beiden van de mini downhill cup, skiberg in wijchen. :)
Cool, kan je daar gewoon vrij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Roet schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:59:
Het geld bij elkaar krijgen is zoveel gedoe, het lijkt me wel een coole uitdaging :). Jij gaat weer?
Het geld kan veel gedoe zijn, maar ook leuk als je activiteiten weet te leveren die in de smaak vallen.
Aangezien 2 teamleden stoppen (1 ivm tijd voor het gezin, de ander ivm interne strubbelingen ;))
zat ik te polsen of hier animo is.
Ik ga het relaxed aan doen, ik schrijf mijn contacten aan (familie, vrienden, kennissen, (oud) collega's) etc en zie wel hoe het gaat.En anders maar wat vakantiegeld doneren voor heerlijke week mountainbiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zou graag mee gaan....maar damn..100 km per dag :o .

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 29-09-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DjVe schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:59:
Zou graag mee gaan....maar damn..100 km per dag :o .
je kan ook 70km per dag doen.... enne.. het hoeft niet binnen 4 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

PromoX schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:24:
Ik gebruik zelf ook beide voor de zomer, maar tot nu toe voor de winter altijd strakke broeken gedragen. Zo'n 3/4e baggy broek zou dan een optie kunnen zijn voor als het iets kouder wordt, ook die maakt Endura. Daarnaast zijn er ook merken die lange baggy broeken maken, zoals Alpinestars.

Volgens dit topic zijn er overigens genoeg die een baggy aantrekken over een strakke lange broek. Uiteindelijk moet je inderdaad gewoon aantrekken wat je zelf prettig vindt :).
Ok, ik ben bijna overtuigd. Waarom ik geen goedkope bibshort aantrek is omdat ik snel last van het zitvlak krijg met goedkope zemen. Ik zag een Sugoi RSX broek met schijnbaar een fantastische zeem, voor lange ritten, dat klinkt goed. Alleen vraag ik me af of je met zo'n losse buitenbroek niet snel achter de punt van je zadel blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
DjVe schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:10:
[...]

Cool, kan je daar gewoon vrij op?
JA ! is vrij toegankelijk. Ik wil ook wel een keer mee, dan laat ik je alle routes zien.. Lopen er best veel.. van enduro tot downhill. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Heb nog steeds geen fiets :p Maar laat het wel weten als ik er heen wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Morgen filthy trails :D !!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 04-10-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

TheLemon schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:44:
[...]

Ok, ik ben bijna overtuigd. Waarom ik geen goedkope bibshort aantrek is omdat ik snel last van het zitvlak krijg met goedkope zemen. Ik zag een Sugoi RSX broek met schijnbaar een fantastische zeem, voor lange ritten, dat klinkt goed. Alleen vraag ik me af of je met zo'n losse buitenbroek niet snel achter de punt van je zadel blijft hangen.
Ik heb daar zelf eigenlijk nooit last van, maar ik moet wel zeggen dat ik over het algemeen niet de meest uitdagende routes fiets. Daarnaast is de ene baggy veel meer baggy dan de andere. Wat dat betreft vind ik de Enduro Comp van Specialized erg prettig en niet te wijd. Ik heb ook 's een baggy van Vaude gepast, maar die was voor m'n gevoel een stuk wijder.
Eronder draag ik in de zomer over het algemeen deze, met een redelijk goede zeem.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:15
KhaZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:47:
M'n vriendin zou ook graag eens mee willen fietsen, dus ik / we denken erover om voor haar een MTB te kopen. Opvallend is dat de afmontage bij de dames modellen veel slechter is! Ik heb destijds voor €999 een Bulls Copperhead 3 gekocht met alles XT, topding. Kijk ik bij Bulls naar een goed dames model kost dat €799, en is alles Alivio / prut afgemonteerd!

Hoe hebben jullie die opgelost met jullie vriendinnetjes die ook een MTB hebben? 1) welk model hebben ze en 2) is een dames frame écht nodig?
Beiden dezelfde fiets, maar één met dameszadel. Evt verschil van damesmodel is de kleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag met iemand gefietst die normaal altijd wielrent. Leek erop als hij compleet andersom fietst (ik MTB alleen) als ik doe. Op de heen- en terugweg op het asfalt ontzettend hard fietsen met snelheden 28+ km/u en dan singletracks zo rustig rijden dat ik mijn hartslag onder de 140 hield. Zelf rijd ik altijd zo'n 24km/u naar de route en ga dan op de route zelf los, om daarna op de terugweg weer rustig uit te trappen.
KhaZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:47:

Is het dan niet verstandig om eerst een 2e hands te kopen om te kijken of ze het leuk vindt en ook daadwerkelijk vaker gaat fietsen? Tenzij je enorm rijk bent vind ik €1000 best een gok, tenzij ze al zeker weet dat ze mee blijft gaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Aghanim op 05-10-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Is er iemand die ervaring heeft met deze S6 (Pro) verlichting?? In hoeverre is een lamp voor op je helm dan nog noodzakelijk?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Wokschotel schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:26:
Is er iemand die ervaring heeft met deze S6 (Pro) verlichting?? In hoeverre is een lamp voor op je helm dan nog noodzakelijk?
Als ik het zo zie is dit gewoon spul uit China en daar dan ook veel goedkoper te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21
Wokschotel schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:26:
deze S6 (Pro) verlichting?? In hoeverre is een lamp voor op je helm dan nog noodzakelijk?
Hum, dure toko.
Helmlamp is wel een fijne aanvulling, je stuur is soms net iets trager dan je blik. En ver vooruit kijken wordt moeilijker met alleen stuurlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmm, ik hoor graag waar dat spul goedkoper is. Met DX en soortgelijken heb ik niet zulke goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Gewoon EBay. Ik heb een Solarstorm X2 lampje en die heb je echt voor een kwart van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Even een vraag, in de zomermaanden ben ik voornamelijk actief op de racefiets (naast het volleybal wat ik in de wintermaanden doe). Nu wil ik ook graag in de wintermaanden op regelmatige basis gaan fietsen. Zo'n 10 jaar geleden ooit een mtb aangeschaft (gaint yukon) maar na 3 jaar toch weer gestopt en weer gaan volleyballen.

Destijds problemen gehad met de gaint (crack diverse malen los getrokken, aldus de lbs)

Welke merken adviseren jullie?
Wat info over mij: 2.04m groot
Gewicht zo rond de 100-105
Framemaat racefiets is 64 dus voor een mtb twijfel ik tussen 21 en 23 inch.

Merida en cube hebben de voorkeur
Mooie fietsen die ook binnen mijn budget passen. (tot max 1000)
Voorkeur voor een 29-er

Zijn er mensen die onlangs een aankoop hebben gedaan en mij een bepaald advies kunnen geven. Google zegt wel wat over fietsen maar of de juiste maat is niet beschikbaar (levertijd van 10-15 weken) of de groep die er op zit is niet helemaal om naar huis te schrijven)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben zelf iets kleiner (1.96) maar rij met veel plezier op een Bulls Copperhead 3 (26") rond. Goeie afmontage genoeg keuze in framematen : http://www.12gobiking.nl/.../bulls-copperhead-29-2014

Omdat het 2015 model eraan komt, is het 2014 model misschien goedkoper te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wokschotel op 08-10-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De Copperhead 3 2014 650B ga je nergens meer vinden in de juiste maat. De Radon ZR team 2015 (29/27,5) vallen ook in je budget en hebben dezelfde hoogwaardige afmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
De Cube LTD Pro en Bulls Copperhead 3 zijn toch wel de populairste fietsen in deze categorie. Heb net even op de Merida site gekeken, maar vind de Big nine 500 toch wel een erg matige voorvork en afmontage hebben t.o.v. de cube en bulls.

Mijn voorkeur zou de Bulls zijn, aangezien die voor dezelfde prijs een betere afmontage heeft (meer XT) en minder zwaar is. Heeft helaas wel 650b wielen ipv 29". Voor de cube krijg je ook nog wel veel fiets voor je geld dus blijf niet te lang bij die afmontage hangen. Probeer op beide eens een testrit en kijk welke je het meeste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik heb 2 weken geleden de cube ltd pro 2015 gekocht. (21 inch framemaat en ben zelf 1.88m lang.) Ik heb voor de cube gekozen vanwege de afmontage en toch deels ook de looks.
Tot nu toe bevalt die nog prima, maar heb geen ervaring met andere mtb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
zag wel deze bulls.
http://www.12gobiking.nl/...opperhead-supreme-29-2015
supreme is een doorontwikkeling op de copperhead. Ervaringen mee ?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Die kan je in mijn ogen beter laten staan. Suntour kan best aardige vorken maken, maar reserveonderdelen zijn altijd een probleem na een paar jaar. Ik zou dan toch voor een RS of Fox vork gaan. De remmen van Shimano zijn ook een stuk beter dan die Tektro dingen.

Die Cube LTD Pro is een prima fiets, maar mist (net als die Bulls) een QR15 steekas aan de voorzijde en dat is wel prettig bij een 29er (beter stuurgedrag). De rest is overigens prima.

Ik zou zelf dan zoiets pakken:

http://www.radon-bikes.de...zr-race-29/zr-race-29-60/

Enige "mindere" puntje van die fiets is de crankset die Deore is uitgevoerd. Iets zwaarder, maar blijft wel langs goed. je kan die natuurlijk altijd nog upgraden naar SLX of XT.

Wil je trouwens een mtb met 29 inch of 27,5 inch wielen?

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 08-10-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Radon is voor mij een onbekend merk. Maar vergelijkbaar met Cube/Merida (garantie/degelijkheid)

Nu is het budget dat ik heb voor de fiets ook niet gelijk over de top. Dus verwacht ook geen super de luxe en uitgebreide fully maar ben wel op zoek naar een hardtrail bike waar ik de komende jaren plezier van kan hebben.

In de toekomst wil ik ook vaker in buitenland gaan fietsen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Radon is vergelijkbaar met Cube, maar iets betaalbaarder omdat ze de tussenhandel er voor het grootste deel uit halen (ze hebben maar één reseller).

Als je iets meer wendbaarheid zoekt, dan is een 27,5 een prettige wielmaat. Een 29er is een stuk comfortabeler over hobbels en voelt dus beter aan met afdalingen. het stuurt echter iets minder scherp. Wat jij fijn vind, weet ik niet. Dat is een kwestie van proberen. Daarnaast is de ene 29er de andere niet en dat geldt ook voor een 27,5 incher.

Qua afmontage is de vork eigenlijk wel het belangrijkste. Het is (naast het frame) het duurste onderdeel aan de fiets en bepaald een groot deel van de rijeigenschappen. Een RockShox Reba of een Fox 32 Float zijn prima vorken die ook voor het stevige werk prima geschikt zijn. Er zijn ook voldoende mogelijkheden om ze in te stellen en je kan er jaaaaaren later nog onderdelen voor krijgen.

Qua afmontage in de aandrijflijn is Deore eigenlijk al een dikke prima. Het is een stuk zwaarder en zal in extreme omstandigheden minder goed werken. Ik reed ook met Deore (alleen een XT achterderrie) en dat schakelt prima hoor. SLX voelt net iets beter aan (vooral de shifters) en het is een stuk lichter. XT is dan weer een stap hoger en niet heel veel beter, maar vooral lichter. Je kan het prima vergelijken met wielrennen, waarbij je Tiagra (Deore), 105 (SLX) en Ultegra (XT) hebt. Als ik een nieuwe fiets zou kopen zou ik dus vooral op de volgende onderdelen letten:

-Frame
-Vork
-Shifters en voor/achter derrie
-Remmen en Wielen

Die andere onderdelen zijn toch slijtgevoelig en kan/moet je altijd nog vervangen/upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DjVe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:03:
Radon is vergelijkbaar met Cube, maar iets betaalbaarder omdat ze de tussenhandel er voor het grootste deel uit halen (ze hebben maar één reseller).

Als je iets meer wendbaarheid zoekt, dan is een 27,5 een prettige wielmaat. Een 29er is een stuk comfortabeler over hobbels en voelt dus beter aan met afdalingen. het stuurt echter iets minder scherp. Wat jij fijn vind, weet ik niet. Dat is een kwestie van proberen. Daarnaast is de ene 29er de andere niet en dat geldt ook voor een 27,5 incher.

Qua afmontage is de vork eigenlijk wel het belangrijkste. Het is (naast het frame) het duurste onderdeel aan de fiets en bepaald een groot deel van de rijeigenschappen. Een RockShox Reba of een Fox 32 Float zijn prima vorken die ook voor het stevige werk prima geschikt zijn. Er zijn ook voldoende mogelijkheden om ze in te stellen en je kan er jaaaaaren later nog onderdelen voor krijgen.

Qua afmontage in de aandrijflijn is Deore eigenlijk al een dikke prima. Het is een stuk zwaarder en zal in extreme omstandigheden minder goed werken. Ik reed ook met Deore (alleen een XT achterderrie) en dat schakelt prima hoor. SLX voelt net iets beter aan (vooral de shifters) en het is een stuk lichter. XT is dan weer een stap hoger en niet heel veel beter, maar vooral lichter. Je kan het prima vergelijken met wielrennen, waarbij je Tiagra (Deore), 105 (SLX) en Ultegra (XT) hebt. Als ik een nieuwe fiets zou kopen zou ik dus vooral op de volgende onderdelen letten:

-Frame
-Vork
-Shifters en voor/achter derrie
-Remmen en Wielen

Die andere onderdelen zijn toch slijtgevoelig en kan/moet je altijd nog vervangen/upgraden.
Thnx voor je info. Ik ga eens kijken wat ze allemaal bij radon hebben. Ervaringen met bestellen in de webshop zijn goed? Of hebben ze ook ergens een winkel waar je kunt rondneuzen en testen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb nog niets besteld bij ze, maar kan weinig klachten vinden. Ze hebben in Duitsland wel een retailer met een flinke winkel (Bike-Discounter Mega Store). Maar dat is wel een behoorlijk stukje rijden denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:52
Tijdje niet gereageerd maar wel gelurkt. Wat me opvalt is dat we voor een jas meerdere winkels aflopen, maar voor een fiets vrij makkelijk een webshop bezoeken en orderen. Laat voorop staan, webshops kunnen zeker goede prijzen hebben, maar zoek op zijn minst een webshop waar ook een proefcenter beschikbaar is. Denk aan Canyon in de buurt van Koblenz. Naast 't voordeel dat je weet wat je koopt staan daar ook altijd 'take-away' aanbiedingen voor de snelle beslisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Eindelijk! Fiets staat hier. Ik had met vergist in het type. Het is een Scott aspect 10 ipv een scott scale. Ondertussen wat nieuwe onderdeeltjes besteld. Nieuwe SLX 10 speed derailleureur (thx Mars!), deore achtercassette, nieuwe ketting en een nieuwe crank. Volgens de LBS van de vorige eigenaar was alleen het middenblad versleten, maar ook de andere 2 zijn niet bepaald fris meer.

Eerste stap is nu maar even de vork uit elkaar trekken. Die loopt niet soepel meer (gaat echt in stappen), maar volgens mij heeft hij nog nooit een service beurt gehad.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik kwam van de week deze fiets tegen:

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NTAwWDY2Nw==/z/NUgAAOSwRLZUAErO/$_85.JPG

Beste man heeft hem te koop staan.

Wilier Carbon Frame
Shimano remmen (XT?)
Manitou black voorvork
3T stuur carbon
3T stuurpen
XT shifters
PRC Carbon Zadelpen
Selle italia sls monolink carbon zadel
XT Voorderrailleur
XT Achterderrailleur
XT Ketting
XT Cassette
XT Crank
Mavic Wielset

Nu heb ik voorzichtige interesse. Frame is volgens mij een Wilier Solitario frame, maar de kleurencombi en die SLR sticker komen niet overeen. Het kan zijn dat het dus een klasse hoger ligt. Waar mijn twijfel zit is de prijs en de voorvork. Ik had wel eens van Manitou gehoord, maar volgens mij worden deze "black" series al jaren niet meer gemaakt. Verkoper zegt dat hij de complete aandrijving vorig jaar door de LBS heeft laten vervangen. Wat denken jullie? Ik zou hem voor €800 mee kunnen krijgen, maar ik twijfel of dat te veel is (voor een 26er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:52
Leuk fietsje, ziet er op 't oog onderhouden uit, lijkt op de wilier solitario. De vork is jaren terug een XC-standaard geweest, maar kort na introductie voorbij gestreefd door Rockshox en Fox. Manitou probeerde toen nog terug te steken met de Skareb, maar helaas.. Dat was 't einde van Manitou in MTB. Mijn idee is wel dat de veerweg van de vork niet past bij de geo van het frame.
De XT-groep is de m770 variant. Eerder het 2012 model zonder clutch-model derailleur, waardoor je vrij veel kettinggeklapper hebt. Kijk vooral even naar slijtage van tandwielen en bepaal aan de hand daarvan de leeftijd en nog te rijden km's.
Vraagprijs? Te hoog. Ik zou eerder inzetten op een 600 euro, en da's misschien nog vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Kijk daar hebben we wat aan :) Ik ga nog even navragen of het wel een origineel frame is en geen Aziatische replica. Ik was al van plan om in ieder geval het kettingslijtage tooltje mee te nemen. Als de ketting al teveel gerekt is, dan kan ik er vergif op in nemen dat de rest ook niet geweldig is onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Laatst online: 13-09 12:54

murphsy

Product Monkey

DjVe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:50:
Kijk daar hebben we wat aan :) Ik ga nog even navragen of het wel een origineel frame is en geen Aziatische replica. Ik was al van plan om in ieder geval het kettingslijtage tooltje mee te nemen. Als de ketting al teveel gerekt is, dan kan ik er vergif op in nemen dat de rest ook niet geweldig is onderhouden.
En denk er zeer goed over na of je carbon wel echt wilt. Ondanks alle technologische vooruitgangen en ontwikkelingen blijft carbon een groot nadeel hebben: kwetsbaarheid. Het kan uitstekend omgaan met krachten uit de verwachtte richting bij ontwerp, maar klappen / tikken vanuit een andere richting kunnen carbon flink schade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind kwetsbaarheid wel meevallen, maar het is goed om er over na te denken. Echt lomp rijden/springen doe ik niet en vallen gebeurd me maar weinig. Ik krijg zojuist en e-mail dat het geen origineel frame maar een replica is. Ik laat hem dus lekker staan.
Pagina: 1 ... 71 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.