Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.504 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:57

KoffieNT

banaan

@Il Ljama: Heerlijk weer zegt ie :P, hele dag geregent hier ;(.

Mn fiets kwam zaterdag terug van reparatie/grote beurt:

Nieuw middenblad voor.
Nieuwe ketting (X9l gold :*) )
Nieuwe casette (XT)
Nieuwe remblokkies

Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0394/2_5.jpg
(Groot)

Normaal rijd ik op Furious Freds, maar nu was ik op zoek naar wat anders. Mn vaste fietsenmaker raadde me Sammy Slicks aan. Iets steviger dan Freds, wel iets zwaarder (100g), maar ook weer 5 euro goedkoper. Ik heb er 1 gekocht om de (zoals de fietsenmaker het ook al noemde:) Tractor-achterband te vervangen. Ik had effe een tijdelijke oude band op de fiets gezet.
Ik moet zeggen dat de nieuwe band erg fijn rijdt, wel effe wennen maar daar heb ik altijd last van :D. Ik heb inderdaad het idee dat ik hier langer mee ga doen als met een Furious Fred.

Heb hem ook effe schoongemaakt met een ontvetter-middel, en dat is te zien:

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/0256/1_26.jpg
(Groot)
(je wil niet weten hoeveel olie/vet/rommel ik van de fiets heb gepoetst)

Rides like new again.

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 01-03-2010 16:32 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

joh, wat is er nou mooier dan na 10 minuten doorweekt te zijn en door het bos te ploegen... make my day!

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45
Was het nog druk bij jan?
aangenomen dat je hem bij bikes&services in onderhoud hebt als je hem er ook hebt gekocht, en 't is een toffe peer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Il Ljama schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:26:
joh, wat is er nou mooier dan na 10 minuten doorweekt te zijn en door het bos te ploegen... make my day!
Water stinkt!
MBV schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:37:
Was het nog druk bij jan?
aangenomen dat je hem bij bikes&services in onderhoud hebt als je hem er ook hebt gekocht, en 't is een toffe peer :)
Jup, daar gekocht en daar in onderhoud.
Qua fietsen had ie het volgens mij redelijk druk ja.

Wat me vooral opvalt bij hem t.o.v. een Profile ofzoiets dat reparaties/beurten max 2 dagen duren d:)b . Bij een Profile kan dat goed een week duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Wat mij vooral opvalt: als ik op een rustig moment binnenkom dan doet hij het gewoon waar ik bij sta, doe ik het de volgende keer zelf :) En het scheelt me een keer op-en-neer uit eindhoven (Cycletrend is met OV net zo ver weg i.v.m. trein, wel minder ver fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zo net even een ultegra cassette met een dura-ace ketting gehaald bij b2b voor een hele zachte prijs. Eens kijken hoe een race cassette bevalt. (Het is een 12-27).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Vergeet niet een 12-32 mee te nemen als je de bergen in gaat, je zal de eerste niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
Weet iemand hier toevallig wat over het nieuwe MTB route in het Haarlemmermeersebos? Ik liep er vorrige week toevallig doorheen en ik zag voor het eerst de bekende MTB paaltjes staan.

Zou wel prettig zijn als ze eindelijk een echte route hebben aangelegd, dan kan ik ook dicht bij huis het terein in zonder de voetgangers lastig te vallen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://www.mountainbike.n...26b3df74a394063a&start=15

Is dit de route die je bedoelt? (2 sec google werk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Op naar mijn werk te gaan zoek in een nieuwe fiets. Eigenlijk moet ik zo'n halve racefiets kopen met spatborden en een kettingkast. Dat doe ik liever niet omdat de fun factor daar gewoon 0,0 is. Daarom zit ik aan een mountainbike te denken. Dan kan ik lekker met een normaal tempo fietsen in plaats van een stadsfiets. Bovendien is de fun factor veel groter (daarnaast werk ik in zoetermeer dus kan ik na werktijd nog even crossen). Ook op een mooie zomeravond is het fijn nog een stukje te kunnen toeren.

Maar gaat dat werken, zelf had ik het idee spatborden te monteren voor een nat wegdek (in de regen fietsen ga ik waarschijnlijk toch niet doen naar mijn werk). Daarnaast is een standaard ook aan te bevelen om het apparaat ergens te stallen. Bovendien een goed slot om het een en ander vast te zetten.

Zelf zat ik aan deze: http://www.bike2build.nl/...0-acid/14-inch-blackngrey

of

http://www.bike2build.nl/...mp/16-inch-black-anodized

Wat denken ervaren mannen op brede banden hierover?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Die 2e Cube is wel erg mooi, maar waarom schijfremmen? Als je gewone V-brakes zou nemen gaat dat aanzienlijk schelen in de kosten (zowel fiets, als onderhoud)3

Effe btw: Van een kettingkastloze fiets krijg je een vieze broek he :P, ookal gebruik je zo'n bandje of zoiets. (of doe je iedere keer zon fietsbroekje aan?)

[ Voor 50% gewijzigd door KoffieNT op 03-03-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
* MBV checkt broek. Nee, niks te zien, dankzij zo'n beugeltje. Zonder komt er geheid een scheur in. Ik heb wel zo'n plastic ring op het grootste blad zitten, dat scheelt ook veel, en ik heb nooit een overdreven vette ketting (zeker nu er holmenkol op zit, wat nou zwarte troep :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Heb je dan een gewone broek aan? Zoals Traguardo op weg naar/van zn werk? Of een sportbroekie :P?

Ik heb zelf altijd een gewone spijkerbroek aan, omdat ik zo'n strakke sportbroek niet echt fijn vind zitten, maar goed.
De 2 broeken die ik voor de MTB gebruik zitten onder de gaatjes en scheurtjes en de ene pijp is zo goed als zwart :). Ik deed eerst nog wel eens een lange sok aan, waar ik dan mn broek in deed, maar veel hielp het niet.

Plastic ring heb ik inderdaad ook niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Inderdaad voor woon-werk. Op mijn MTB, zonder die ring, heb ik vaker vetvlekken. Gaat er altijd uit in de was, tot nu toe :) En anders: Dashty FTW! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:18
Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.de/files/products/ANKTH-003/image_small1241781912.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/thumbsup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Jup, gebruik ik ook, en hoewel ik vrijwel dagelijks op m'n MTB fiets (zonder plastic ring) heb ik nooit vet etc aan m'n broekspijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
gewoon zo'n plastic beugeltje van de halfords, voor 4 euro o.i.d., werkt nog veel sneller ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Gisteren een stevig rondje gereden op de race cassette en dat bevalt prima! De kleinere stappen tussen kransjes maakt het schakelen verfijnder en soepeler. Ik heb ook het gevoel dat ik iets meer schakel.

Wat ook opviel is dat de dura ace ketting iets stiller is dan de XT hiervoor. (icm Suprème Black <- fantastisch spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:39
Goed, ik ga even iets heel erg kazigs vragen. En ik schaam me er nu al voor (zeker in dit topic :X ), maar ik kom er echt bij god even niet uit.

Sinds m'n mountainbike gepikt is in spanje (snachts van de auto af geknipt...nice wake up call) zoek ik gewoon een fietsje met versnellingen om beetje rond te peddelen op de weg én me naar het station kan brengen als t moet. Heb een union touringfietsje gescoort met kapotte voor-shifter voor nop.

Nu komt het. Er zit een of ander obscuur maar redelijk net afgewerkt (alivio-niveau zegmaar) schakelsysteem op dat 'Elysée' heet. Rechts 6 versnellingen (stuk), links 2 (naaf-geschakeld).

Fietsenmakers kijken me met grote fronsen aan en noemen dan een exorbitant bedrag voor dat schakelaartje want het wordt blijkbaar niet meer gemaakt. Kan ik hier niet gewoon een ander sachs-based ding op jassen zoals een 6-speed gripshift oid ? Of misschien zelfs wel een ouwe 6-speed shimano shifter? Dan doe ik t' lekker zelf.

Mocht iemand iets weten..ook al is het niet écht het juiste topic (er zijn gelukkig geen topics voor ouwe touringfietsjes :D) dan ben ik jullie heel dankbaar!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@FMS & @majic: ga eens bij het racefietsen-topic kijken :+

Iets serieuzer: is het nu rechts gewoon een derailleur-versnelling? Dan moet je het toch wel kunnen fixen, lijkt me? Wat is er stuk?
Staat het systeem toevallig op deze site: http://www.m-gineering.nl/techdex.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

KoffieNT schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:44:
Die 2e Cube is wel erg mooi, maar waarom schijfremmen? Als je gewone V-brakes zou nemen gaat dat aanzienlijk schelen in de kosten (zowel fiets, als onderhoud)3

Effe btw: Van een kettingkastloze fiets krijg je een vieze broek he :P, ookal gebruik je zo'n bandje of zoiets. (of doe je iedere keer zon fietsbroekje aan?)
Dat eerste is omdat ik bij deze modellen gebracht werd in de winkel. Vervolgens begonnen we bij een prijsklasse van 500 euro en liepen we naar de 1000 toe. Dit leken mij de beste opties. Verder heb ik totaal geen verstand van zulke fietsen, en waar je op moet letten en zo. Dus wat tips zou wel fijn zijn :)

En een vieze broek heb ik op mijn racefiets nog nooit last van gehad. Al zorg ik er daar voor dat mijn ketting altijd zo schoon mogelijk is. Met een clipje zorg je er bovendien voor dat je broek niet door het voorblad gegrepen wordt.

Reden waarom ik niet op mijn racefiets naar mijn job wil is omdat ik dat allemaal wat kwetsbaarder vind. Het frame is van Scandium gemaakt waardoor er erg makkelijk deuken in kunnen komen. Daarnaast kan een mountainbike gewoon meer hebben en fietst het "normaler" dan een racefiets.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Hey, leuke link maar staat helaas niks relevants voor dit probleem op. T is ook 10 jaar oud sachs spul voor touring fietsen he ; geen MTB. Daar weet ik dan weer wel wat vanaf ook al heb ik daar nu niks aan :D

De rechterschakelaar is gewoon helemaal aan gort, de kabel die er aan vast zit voor een stukkie ook. Iets tegen aan gekletterd ofzo....geen idee. Dat wielrennertopic kende ik niet, maar als mtb-er voel ik me hier ook een stuk veiliger moet ik toegeven ^^ je weet wel. OS-X vs Windows, Franse auto vs Duitse, wielrenners & mtb'ers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 18:51
Als het Sachs is zou ik eens kijken voor een SRAM 6-speed draaischakelaar. Het fietsgedeelte van Sachs is overgenomen door SRAM

SRAM en Shimano shifters verschillen door de hoeveelheid kabel die ze naar binnen trekken voor 1 versnelling

[ Voor 30% gewijzigd door Bramster op 04-03-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
MBV schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:17:
gewoon zo'n plastic beugeltje van de halfords, voor 4 euro o.i.d., werkt nog veel sneller ook :)
Je hebt ook low-budget alternatieven voor MBV's enzo >:)
Maargoed, dat beugeltje heb ik trouwens ook. Allebei prima, al vind ik het bandje wat prettiger zitten.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32796

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@majic: als het alleen de shifter is, is het heel simpel. Leen ergens een shifter, en kijk wat er gebeurt. Bijv van je MTB.

'k heb er trouwens iets over gevonden:
http://www.sheldonbrown.com/internal-gears.html#sachs12
Sachs elan 12-speed heet het beestje, hier nog wat info:
http://www.sram.com/_media/pdf/sram/dealers/DTM_GHS_E_99.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
Crosspost van het 'besteld-topic' in de HK.
Aangezien de fiets niet zo lekker meer liep, maar effe nieuwe onderdelen gescoord:

SRAM PG990 cassette.
Afbeeldingslocatie: http://www.velobest.nl/images/sram_pg990_back_gr.jpg Afbeeldingslocatie: http://501main.com/images/library/large/sram_990cass_07_m.jpg

SRAM PC991 ketting (nee, geen hollowpin)
Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/s/1238343.jpg

KCNC Pulleys (2x)
Afbeeldingslocatie: http://www.readytoridecycles.co.uk/ekmps/shops/rickhughes/images/kcnc-blue-jockey-wheels.jpg

KCNC Pulley-bolts (Zilver)
Afbeeldingslocatie: http://clee-cycles.co.uk/shop_images/kcnc/bolts/jockey-bolts.jpg

Morgen in the house..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bling bling en kleurtjes op de fiets, nais! :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 16:59

Jazzper

BB4E^Guerilla

oef, als je dit ziet gaat het gelijk jeuken. Prachtige beelden. En het ziet er zo freakin simpel uit, maar doe het maar ;)

Kranked 8 Revolve - Coastal Crew
http://www.youtube.com/watch?v=TE792g55GUw (HD full screen kijken!)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk spul! :)

Ben afgelopen zondag ook ff wezen biken. (55km)
Ging erg lekker todat ik hard op mn plaat ging.
Reed op een ijzig hol weggetje, mn voorwiel gleed weg.
Was geen houden meer aan... grr. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:38:
Crosspost van het 'besteld-topic' in de HK.
Aangezien de fiets niet zo lekker meer liep, maar effe nieuwe onderdelen gescoord:

SRAM PG990 cassette.
[afbeelding] [afbeelding]

SRAM PC991 ketting (nee, geen hollowpin)
[afbeelding]

KCNC Pulleys (2x)
[afbeelding]

KCNC Pulley-bolts (Zilver)
[afbeelding]

Morgen in the house..
En nu ook gemonteerd. Qua montage vind ik de sram's net effe wat fijner dan de shimano-spullen. Sowieso vind ik de kettingen al langere tijd roeleren, al had ik dat niet verwacht van een simpele cassette.

Op een kort stukje testen vind ik het schakelen al zeer relaxt, gezien het feit dat het allemaal weer soepel en direct plaatsvindt. Dit weekend maar weer een duurtestje :) Ben ook wel benieuwd naar de effecten van de derailleurwieltjes. Ipv. kunststof zijn ze nu van metaal, en dat zou invloed moeten hebben op het schakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

dnhelle schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:58:
[...]
Ipv. kunststof zijn ze nu van metaal, en dat zou invloed moeten hebben op het schakelen..
Ja, het maakt meer herrie.. :P Ik was er niet zo blij mee iig, heb ze er meteen weer afgegooid...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sp33dFr34k schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:40:
[...]

Ja, het maakt meer herrie.. :P Ik was er niet zo blij mee iig, heb ze er meteen weer afgegooid...
OK? Die ervaringen had ik nog niet, maar zeker even in de gaten houden. Je bedoelt dat de ketting lawaai maakt tegen de wieltjes?
Had jij de keramische lagers of de normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Als je door de zooi fietst gaat het zand ongelofelijk knersen, met die wieltjes hoor je dat heel erg. Ze lopen ook wat eerder droog.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Kunststof slijt natuurlijk harder in waardoor je dat geluid moet missen. Wat er uiteindelijk langer mee gaat en minder wrijving oplevert ben ik wel benieuwd naar. * jules gaat binnenkort ook weer es een reut vervangen op dat gebied.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:57

vanDaal

-ismeereentje

* vanDaal meldt zich in dit topic :)

Ik mountainbike eigenlijk nooit, maar nu ga ik binnenkort een weekendje weg. Dat is wellicht een aanzet om het van de zomer wat meer te gaan doen. Dus ik ben aan het overwegen om ergens een tweedehands fiets op marktplaats aan te schaffen. Met een relatief klein budget, zeg 200/300 euro. Iemand nog leuke tips op tweedehands sites? (dit of dit bv iets??)

Oh... ik ben 1.87 (@83kg), moet nog even uitvinden welk framemaat ik nodig heb.

[ Voor 35% gewijzigd door vanDaal op 11-03-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:57:
Leuk spul! :)

Ben afgelopen zondag ook ff wezen biken. (55km)
Ging erg lekker todat ik hard op mn plaat ging.
Reed op een ijzig hol weggetje, mn voorwiel gleed weg.
Was geen houden meer aan... grr. :/
Komt me bekend voor. Mij overkwam zondag hetzelfde.

Toen was ik er gelijk klaar mee voor die dag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zijn hier nog mensen die hebben ingeschreven voor de 110km MTB (Beige) tocht van Limburgs Mooiste?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pjlgt schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:24:
[...]

Komt me bekend voor. Mij overkwam zondag hetzelfde.
Toen was ik er gelijk klaar mee voor die dag. :(
Balen hé..... soms voel je het helemaal niet aankomen.

Heb iets van 50m gelopen, ben toen weer op de fiets gestapt.
Ging een stuk minder daarna.
Was vanaf Borger naar Emmen gefietst via de routes, dus had geen keuze. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 12-03-2010 08:46 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
vanDaal schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:06:
* vanDaal meldt zich in dit topic :)

Ik mountainbike eigenlijk nooit, maar nu ga ik binnenkort een weekendje weg. Dat is wellicht een aanzet om het van de zomer wat meer te gaan doen. Dus ik ben aan het overwegen om ergens een tweedehands fiets op marktplaats aan te schaffen. Met een relatief klein budget, zeg 200/300 euro. Iemand nog leuke tips op tweedehands sites? (dit of dit bv iets??)

Oh... ik ben 1.87 (@83kg), moet nog even uitvinden welk framemaat ik nodig heb.
Algemene tip: kijk op het forum van mountainbike.nl, daar staan vaak goede beginnersfietsen. Verkopers zijn er vaak eerlijk, echte rommel ben ik er niet vaak tegengekomen.
Met 1.87 denk ik trouwens dat je naar L- of XL-frames moet kijken i.p.v. M-frames zoals die eerste advertentie. Verder ziet die eerste fiets er goed uit: Deore is 'goed genoeg' voor het bos, alleen die voorvork zal je niet veel plezier aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Begin deze week MTB gekocht. De Trek 6700 Disc, het 2010 model (link). Met wat extra zaken (zoals een drager en tassen), vanwege de trekking-ambities die ik heb. Maar als ik vanuit huis gewoon een rondje ga fietsen, haal ik de tassen eraf natuurlijk.

Eerst in april op vakantie naar de VS en als ik terug ben ga ik de fiets ophalen. Dan kan ik eindelijk weer eens gaan sporten. En deze keer iets wat ik leuk vind! Ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dat is een hele nette fiets!
Los van het feit dat ik het misschien jammer vind van de fiets om er mee te trekken (toevallig, een Trek :P): Welke dragers ga je monteren? Vooral benieuwd naar de montage op de achtervork...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Mooi dingske inderdaad, jammer dat je hem zo wilt gaan verbouwen :+ Had je dan niet beter een trekking-fiets kunnen kopen? Ik heb zelf ook een hele fijne Koga voor dat soort tripjes.

Vandaag eindelijk weer eens met de Cube op pad geweest, ff lekker 25km raggen door 't bos >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
In Bike&Trekking staat ook altijd de afweging tussen een MTB verbouwen, een racefiets verbouwen en een trekking-fiets. Sommige mensen vinden 26"-wielen fijner op een trekking-tocht :)

@dnhelle: ik gok dat de dragers van Tubus komen, en dat ze gewoon in de gaatjes van het frame gaan zitten. Bij mijn Bulls zitten alle gaatjes er tenminste. Ik heb een Topeak op mijn stadsfiets (cyclo-cross-hybride-geval) gezet, i.v.m. budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:28
majic schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:18:
Hey, leuke link maar staat helaas niks relevants voor dit probleem op. T is ook 10 jaar oud sachs spul voor touring fietsen he ; geen MTB. Daar weet ik dan weer wel wat vanaf ook al heb ik daar nu niks aan :D

De rechterschakelaar is gewoon helemaal aan gort, de kabel die er aan vast zit voor een stukkie ook. Iets tegen aan gekletterd ofzo....geen idee. Dat wielrennertopic kende ik niet, maar als mtb-er voel ik me hier ook een stuk veiliger moet ik toegeven ^^ je weet wel. OS-X vs Windows, Franse auto vs Duitse, wielrenners & mtb'ers :P
Als je mazzel hebt vind je nog een oude schakelaar ergens voor weinig, maar anders zou ik de derailleur vastzetten in een prettige versnelling en alleen de naafversnelling gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

MBV schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:21:
[...]

Algemene tip: kijk op het forum van mountainbike.nl, daar staan vaak goede beginnersfietsen. Verkopers zijn er vaak eerlijk, echte rommel ben ik er niet vaak tegengekomen.
Met 1.87 denk ik trouwens dat je naar L- of XL-frames moet kijken i.p.v. M-frames zoals die eerste advertentie. Verder ziet die eerste fiets er goed uit: Deore is 'goed genoeg' voor het bos, alleen die voorvork zal je niet veel plezier aan hebben.
Thanks! Denk dat dit wel iets voor mij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
snel reageren dan ;) Behalve de vork* ziet die fiets er heel goed uit. Hydraulische velgremmen kan je veel plezier van hebben, LX is goed genoeg, en in elk geval de voorband is van een goed type (scheelt weer 20-30 euro).

*) Geen idee of die vork wat is, maar als het een manitou magnum r is dan is het in elk geval beter dan suntour ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:22

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vork is een Rockshox Judy. Hopen dat er geen elastomeren in zitten en dat de poten niet ingelopen zijn. Als je gaat kijken, varag dan of er staalveren in zitten en trek de shock-boot omhoog om te zien of de poten nog goed zijn (niet verkleurd zijn doordat de coating eraf gesleten is).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
wat voor kleur moeten de binnenpoten hebben?

Voor dat geld zou ik trouwens de fiets kopen op de gok dat de vork goed genoeg is, en eventueel een 2e hands vork voor €100 erin zetten. Check in elk geval dat er geen speling op de vorkpoten zit: als je de remmen inknijpt en je kan de fiets 5cm voor/achter bewegen, en het scharniert om de binnenpoten, dan moet je direct een nieuwe hebben.

Trouwens: het is het mountainbike.nl forum, waarom vraag je niet gewoon even hoe de staat van de vork is? Een Judy hoeft niet zo slecht te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Normaliter zijn de vorkpoten van de judy zwart. Als ie ingesleten is, dan zijn de onderkanten lichtelijk grijs geworden.
Oorzaak is vuil onder de seals, waardoor dat lekker gaat krassen.

@Sp33dFr34k: de KCNC-wieltjes vielen qua geluid wel mee, maar ik moet wel toegeven dat het weer en dus ook de omstandigheden meevielen. Ik ga er in ieder geval wel op letten :)

By the way: de nieuwe onderdelen zijn altijd zo goed, dat het moeilijk is om objectief te beoordelen. Toch reed het erg lekker!

[ Voor 3% gewijzigd door dnhelle op 14-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Tja, even schoonmaken, nieuw vet in de seals, en hij kan weer 3 jaar mee lijkt me? [/optimistisch]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Je tag is juist. De Judy (XC) is niet zo sterk in zijn afdichtingen, waardoor slijtage op de onderpoten eigenlijk direct wijst op interne schade bij de bushings. Resultaat is het 'waggelen' van de vork wanneer je de fiets heen en weer duwt.

En nieuwe bushings zijn dan weer niet zo'n goede investeringen voor zo'n vork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb nog een 28" Suntour-vork met versleten bushings liggen. Iemand nog experimenteer-materiaal nodig? :+ 1x uit elkaar geweest, schoongeveegd en met lagervet weer in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

dnhelle schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:06:
@Sp33dFr34k: de KCNC-wieltjes vielen qua geluid wel mee, maar ik moet wel toegeven dat het weer en dus ook de omstandigheden meevielen. Ik ga er in ieder geval wel op letten :)
Mooi dat ze meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45
Gisteren voor het eerst sinds een paar maand weer een rondje gebiked. Ging wel aardig, maar doordat ik al 3x had gefietst afgelopen week (2x spinning en 1x wielrennen) kon ik de benen af en toe wel voelen. De ondergrond was ook iets drassig geworden door de vorstperiode van afgelopen paar maand, dus het trapte vrij zwaar.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

MBV schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:32:
snel reageren dan ;) Behalve de vork* ziet die fiets er heel goed uit. Hydraulische velgremmen kan je veel plezier van hebben, LX is goed genoeg, en in elk geval de voorband is van een goed type (scheelt weer 20-30 euro).
Thanks! Maar was helaas niet snel genoeg met reageren.... :'(

Anyway, ga morgenavond een andere, wat goedkopere, bike bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Gezien dat het een starre voorvork is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Lijkt me niet verkeerd die Cube, ook met die vaste vork.
In deze prijsklasse krijg je toch geen echt lekkere vork en sowieso is een vaste vork niet verkeerd hoor, goed voor de techniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

MBV schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:32:
Gezien dat het een starre voorvork is?
Hmm... goed punt inderdaad. Is dat echt een nadeel downhill?

Ik kan natuurlijk altijd nog een extra voorvork aanschaffen lijkt me.

[ Voor 64% gewijzigd door vanDaal op 15-03-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Nou, aan een starre vork heb je naar mijn menig meer aan bergaf dan een gare verende vork.

Ik heb een hele tijd met een Rock Shox Judy XC gereden op 63mm, maar wel met veel stuggere progressieve veren en extra rubberen blokken om de veren meer pre-load te geven. Met de standaard medium veren was de vork voor mij echt veeeeel te slap.

Als je bergaf een te slappe vork hebt dat zak je voor zover in dat je de neiging krijgt voorover te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Tja, ik heb een Reba dus niks om over te klagen ;)

Maar ik moest even aan dit soort filmpjes denken: http://www.youtube.com/watch?v=IdQo9fWkw8U
Vering kan zo z'n nut hebben :P Met een Kona Stinky kan iedereen die lef heeft zo'n downhill-trail doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:34
Zit ook even te kijken, maar idd, zelfs ik kan met mijn dale dit echt nog wel. Wat me ook opvalt is dat ze zelfs bij de stijle stukken met alle geweld op het zadel blijven zitten, dus dat ze dan voorover donderren is niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een kleine update van mijn semi-retro bakkie (XTR cranks, XTR derailleur, Deore shifters).

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/Bikes/IMG_9601.jpg

Een starre vork is op afdalingen wel een handicap, maar je kunt ermee leven. Vroegah deed men ook niet anders. Alleen als het heel steil wordt kun je beter afstappen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
maartend schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:14:
Zit ook even te kijken, maar idd, zelfs ik kan met mijn dale dit echt nog wel. Wat me ook opvalt is dat ze zelfs bij de stijle stukken met alle geweld op het zadel blijven zitten, dus dat ze dan voorover donderren is niet zo vreemd.
Inderdaad, maar ja, in een race zet je je zadel natuurlijk zo hoog mogelijk... Ik kan op het filmpje niet goed zien hoe stijl het is, maar als ik boven m'n achterwiel ga zitten zal het me wel lukken op m'n eigen fiets. Een Stinky onder je kont maakt dat soort hobbels wel een stuk makkelijker, kan ik uit ervaring zeggen. Belachelijk veel veerweg maakt van zo'n gat waar je van over je stuur gaat een klein hobbeltje. En ik heb nog nooit met een starre vork gereden, maar ik kan me voorstellen dat 100mm ook zo'n verschil maakt.
* MBV gaat misschien eens voor de gein zijn 'stadsfiets' in het bos gebruiken. Crosshybride met een suntour XCM ofzo, 65mm...

Ik ben alleen bang dat mijn knie nog steeds niet erg meewerkt. Vandaag een uurtje gefietst, en heel erg goed voelt het niet aan :X Morgen even rustig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
MBV schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:02:

Maar ik moest even aan dit soort filmpjes denken: http://www.youtube.com/watch?v=IdQo9fWkw8U
Vering kan zo z'n nut hebben :P Met een Kona Stinky kan iedereen die lef heeft zo'n downhill-trail doen.
Man man man wat gaan mn benen hier van jeuken. Stelletje prutsers bij elkaar, gewoon gas geven en achter je zadel hangen, ipv hele tijd in je voorrem knijpen...god allemachtig. *zich ergert*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

majic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:16:
Man man man wat gaan mn benen hier van jeuken. Stelletje prutsers bij elkaar, gewoon gas geven en achter je zadel hangen, ipv hele tijd in je voorrem knijpen...god allemachtig. *zich ergert*.
Tsja, dat weet jij nu, maar dat heeft ook iemand moeten uitvogelen dat dat het beste zou werken. De geometrie toen was ook een stukje steiler, dus het is nu zowiso al makkelijker dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
zonoskar schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:16:
Een kleine update van mijn semi-retro bakkie (XTR cranks, XTR derailleur, Deore shifters).

[afbeelding]

Een starre vork is op afdalingen wel een handicap, maar je kunt ermee leven. Vroegah deed men ook niet anders. Alleen als het heel steil wordt kun je beter afstappen.
Ik zou een slecht verende voorvork een grotere handicap vinden. Kijkende naar het filmpje van MBV uit '93, vermoed ik dat de meeste vorken van toen vergelijkbaar zijn met de goedkope varianten die je nu op de markt vind.
majic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:16:
[...]

Te stevig in je voorrem knijpen is idd 'dodelijk' en het lijkt hierop ook vaak mis te gaan. Als ik die helling echter zie dan zou ik nauwelijks de voorrem gebruiken, meer de achterrem, maar het belangrijkste, de juiste vaart houden. Niet te snel, je moet wel nog de controle kunnen houden, maar ook niet te langzaam, want dan blijft je voorwiel eerder hangen.
Na een minuut of 3-4 zie je ook iemand waarbij zijn voorwiel licht ombuigt. Dit duid volgens mij wel op een erg nasty helling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
MBV schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:02:

Met mijn Pike heb ik ook zeker niets te klagen :9

Toch apart, de rijtechniek van die mensen in het filmpje. Maar gezien de periode is het niet zo heel raar eigenlijk, iedereen die een mountainbike kon vinden en de ballen had kon natuurlijk meedoen aan zo'n Worldcup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Kudos aan b2b voor snelle levering. Gisteren een paar banden besteld en vandaag netjes in huis. :7

Ik was al een tijdje van plan om naar 2.25 over te stappen.

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/8388/cimg0190.jpg
@ 543 en 549gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice, FMS!

Ik zelf zoek een handlebar, niet OS, voor xc/marathon doeleinden.
Op dit moment heb ik een raceface 25.4mm Next XC/SL flatbar gemonteerd, echter is de zithouding suboptimaal.

Het liefst zou ik een ruildeal willen, echter is dit niet altijd even haalbaar.

Eisen:
Lowriser of riserbar
25.4mm, geen OS.
Voorkeur voor raceface next.
Evt. carbon, niet noodzakelijk.
[edit] natuurlijk geen hoofdprijs, indien een ruildeal niet mogelijk is.

Vragen: mail of dm me, anders reactie op dit topic ook goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mijn voorvork goed af kan stellen? Er zit een enkele draaiknop op waar preload op staat. Nu heb ik geen idee hoeveel slagen normaal is om de preload af te stellen. Ik kan er gerust 1 minuut naar één kant op draaien. Erg veel verschil voel ik namelijk niet. Ik heb dus geen idee hoe ik dit het beste af kan stellen aangezien ik maar een slechte referentie heb. Het gaat om een Manitou Axel.

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/6634/img2136v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/1403/img2137t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Bij deze vork zou ik het niet weten. Standaard regel is dat je X% sag moet hebben, volgens mij is 20% wel gangbaar. Je moet dus op je fiets gaan zitten, met een tie-wrap o.i.d. de hoogte van de seal aangeven, afstappen, en kijken hoeveel hij weer terugveert. Als dat 1,6cm is, zou dat voor jouw precies goed kunnen zijn. Maar heel veel zal het niet uitmaken bij een coil-spring vork.

Zie ook mountainbike sag front suspension

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 18-03-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Xander2000 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:22:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mijn voorvork goed af kan stellen? Er zit een enkele draaiknop op waar preload op staat. Nu heb ik geen idee hoeveel slagen normaal is om de preload af te stellen. Ik kan er gerust 1 minuut naar één kant op draaien. Erg veel verschil voel ik namelijk niet. Ik heb dus geen idee hoe ik dit het beste af kan stellen aangezien ik maar een slechte referentie heb. Het gaat om een Manitou Axel.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb eenzelfde vork. Bij mij is het ding links niet te verdraaien. Vind het verder overigens ook maar een buttvork. Maat van mij heeft dezelfde en had de lock binnen het jaar al kapot gefietst...

Weet overigens maar weinig van de instellingen af, behalve dan het rechter ding. Maar die lijkt me ook een stuk logischer te bedienen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 18-03-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Zo, net eindelijk weer eens een stuk gefietst, was echt al te lang geleden.
Het bos was wel behoorlijk toegetakeld na die storm van laatst:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4009/4443762776_8bce4c24dc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2704/4443762006_c220497287.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2778/4442987899_1c9a3d94ff.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4065/4442986687_83de505fab.jpg
En ik ben ook toegetakeld :+

en als je foto's aan het maken bent moet je de fiets toch ergens laten he?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2756/4443760634_7f92ccb4cd.jpg

Dit is nog maar een klein deel van de bomen die om lagen trouwens, was echt een raar beeld, zoveel bomen omver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Bramster schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:16:
Zo, net eindelijk weer eens een stuk gefietst, was echt al te lang geleden.
Het bos was wel behoorlijk toegetakeld na die storm van laatst:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En ik ben ook toegetakeld :+

en als je foto's aan het maken bent moet je de fiets toch ergens laten he?
[afbeelding]

Dit is nog maar een klein deel van de bomen die om lagen trouwens, was echt een raar beeld, zoveel bomen omver
Zo dan! Dat is wel heel heftig. Hier was afgelopen zondag alweer de grootste zooi opgeruimd. Wel veel stapels hout & takken, maar de storm heeft zoals te zien op jouw foto's echt veel uitgehaald in het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Bedankt voor de tips mensen! Ik weet dat het een vrij slechte vork is, helaas zal ik het ermee moeten doen voorlopig. Afgezien van het zoeken naar de instelling is hij aardig. Natuurlijk lekt hij al wel wat bij één poot. Maarja, eerst andere prioriteiten. :)

Leuke pics Bramster! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Tijdje terug een berichtje hier gepost voor een stuur, bleek ik zelf nog een riser-bar te hebben liggen in de kast. Even omgegooid en jahoor, werkte perfect.

Nu heb ik een stuur & stuurpen over, als iemand geinteresseerd is: :)
quote: dnhelle
Item: Race Face Next XC Flatbar, 25.4mm diameter. (Geen OS!)
Plaats: Sittard
Staat: Gebruikt, maar goed.
Reden van verkoop: Ander stuur.
Prijs en voorwaarden: Bieden.
Wijze van verzenden: Jij betalen, ik verzenden.
Extra Info: 580mm breed, 3" backsweep. Gewicht: net niks, ca. 140 gram.
Afbeeldingen: Indien gewenst, kunnen worden gemaakt. Hierbij productfoto:

Productimage

Item: Race Face Prodigy stuurpen 25.4mm diameter. (Geen OS!)
Plaats: Sittard
Staat: Gebruikt, maar goed.
Reden van verkoop: Ligt in de kast, kan worden verkocht.
Prijs en voorwaarden: Bieden.
Wijze van verzenden: Jij betalen, ik verzenden.
Extra Info: 90mm stuurpen, Gewicht volgens fabrieksopgave 224g ( bij 115mm), 8 graden rise.
Afbeeldingen: Indien gewenst, kunnen worden gemaakt. Hierbij productfoto:

Productimage

NB: Een combo-deal is ook mogelijk. Voor een redelijke prijs worden beide artikelen verzonden.
Nevermind: Stuur is al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Mooi dat het goed bevalt, mij bevalt een riser nu toch ook beter op lange afstanden, meer backsweep is toch wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Bramster schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:07:
Mooi dat het goed bevalt, mij bevalt een riser nu toch ook beter op lange afstanden, meer backsweep is toch wel fijn :)
Jep, toch fijner dan zo'n flatbar. De backsweep, ook al minimaal, is toch fijn. Daarbij is ie ook nog wat breder, ergo meer controle.

Daarbij, het minst belangrijk, maar toch moet ik het stiekem toegeven: de looks op een turner met een riser zijn veel gaver... Vooral als er een mooi Rocky Mountain logo op staat, een fijne knipoog naar het verleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Bramster schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:07:
Mijn fietsmaatje vertelde gisteren ongeveer hetzelfde. Hij reed voorheen met een 56cm flatbar en nu een 66cm riser en was behoorlijk te spreken over de overstap. Ik denk dat ik het binnenkort ook ga proberen, hoewel een riser op mijn fiets misschien minder fraai zal ogen.

Vraagje: Iemand postte een tijd terug dat ze met Q-ring bladen gingen rijden en ik was eigenlijk benieuwd naar hoe dat is bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb 1x een foutje gemaakt met m'n riser: een scherp bochtje te krap genomen. Mijn stuur bleek breed genoeg om bij een krap genomen bocht een paaltje (amsterdammertje, maar in eindhoven zijn ze van matzwart nephout) op het voetpad te rammen |:( Daar lag ik dan op het asfalt...

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 22-03-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb me ook wel eens vast gereden tussen 2 boompjes :P
heb nu een stuur van 680mm

was gelukkig met een laag tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat remt tenminste nog ([hoog stemmetje]au! Star-fangled nut krijgt een heel nieuwe betekenis :+ [/])
Ik maakte de bocht zo krap omdat er een auto aan kwam, die reed gewoon om mij heen op 10cm van mijn hoofd (ik lag naar links), en de 3 auto's erachter ook :( Eikels, je stopt toch om te voorkomen dat je achterligger over een fiets heen rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo... ook weer wat bestellingen geplaatst:

Gravity Dropper 4" Multi
Afbeeldingslocatie: http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/30188.jpg

2x Vredestein Tiger Claw 2.4
Afbeeldingslocatie: http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/50026.jpg

Blackspire Dewlie Double Ring C4
Afbeeldingslocatie: http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/5294.jpg

Allemaal in stock bij CRC, dus het zou er snel moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dnhelle schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:34:
Jep, toch fijner dan zo'n flatbar. De backsweep, ook al minimaal, is toch fijn. Daarbij is ie ook nog wat breder, ergo meer controle.
Als het om extra backsweep en breedte gaat kun je ook eens kijken naar de nieuwe Ritchey sturen met 10 graden backsweep (check reviewtje). Ik heb er eentje op mijn Titus en dat bevalt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Pff. Ik zit te kijken naar mss een ander frame, iets veelzijdiger dan de lightning. Ik richt me minder op wedstrijden, maar mijn fiets is nog steeds racy as fuck :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
On-One? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

nope. Sowieso fully.
Zat te denken aan iets met 10cm veerweg oid.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Bramster schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:30:
zo... ook weer wat bestellingen geplaatst:

Gravity Dropper 4" Multi
[afbeelding]

2x Vredestein Tiger Claw 2.4
[afbeelding]

Blackspire Dewlie Double Ring C4
[afbeelding]

Allemaal in stock bij CRC, dus het zou er snel moeten zijn :)
Blijft toch vaag zo'n verende zadelpen. Erg benieuwd naar je ervaringen.

Man man man wat een heerlijk weer vandaag. Lekker in de korte broek aan het blubberen geweest. Toch eens leren om wat rustiger te starten. Was aardig stuk aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
zonoskar schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:23:
[...]

Als het om extra backsweep en breedte gaat kun je ook eens kijken naar de nieuwe Ritchey sturen met 10 graden backsweep (check reviewtje). Ik heb er eentje op mijn Titus en dat bevalt heel goed.
Ja, is het backsweep of rise? Ik denk dat ik met hetzelfde dilemma zit als je met je 5-spot hebt gehad, om de juiste afstand te vinden tussen zithouding en stuur.

Edit:
McG, waar denk je dan concreet aan? Specialized / trek hoek, of meer specialer, bijvoorbeeld turner, titus e.d.? Budget of iets anders?

Bramster, mooi spul!

[ Voor 12% gewijzigd door dnhelle op 24-03-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
pjlgt schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:59:
[...]

Blijft toch vaag zo'n verende zadelpen. Erg benieuwd naar je ervaringen.

Man man man wat een heerlijk weer vandaag. Lekker in de korte broek aan het blubberen geweest. Toch eens leren om wat rustiger te starten. Was aardig stuk aan het einde.
Is geen verende zadelpen he? Het is een verstelbare :)
dus met een knopje op het stuur je zadel omlaag zetten en ook weer omhoog. Nu zet ik bij sommige afdalingen mijn zadel omlaag voor meer controle, maar het blijft toch een gedoe steeds weer stoppen en omhoog zetten. En dat gaat deze mooie (nouja, er zijn mooiere verstelbare zadelpennen, maar de GD heeft zich gewoon bewezen als erg goed) zadelpen bij helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Wil deze zomer weer eens richting 'Portes du Soleil' in Frankrijk om wat meters te maken. Weet iemand een leuk onderkomen voor twee personen in de buurt van Morzine?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Let op dat je niet bij de engelsen terecht komt ;) Morzine is een mooie omgeving, maar er zijn daar meer dorpjes in de omgeving die een goed startpunt van tochten zijn, en iets rustiger zijn qua accomodatie. Mijn ouders zaten toen in Les Gets, 1 stoeltjeslift van 10 minuten en een downhill van 5 minuten* verder zit je in Morzine ;)
http://www.mvdvlist.nl/im...+-+zomervakantie+Les+Gets

*) die downhill deed ik 15 minuten over met een hardtail, geloof ik. Ik vond hem best gaaf :)

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 24-03-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:03:
[...]

Ja, is het backsweep of rise? Ik denk dat ik met hetzelfde dilemma zit als je met je 5-spot hebt gehad, om de juiste afstand te vinden tussen zithouding en stuur.

Edit:
McG, waar denk je dan concreet aan? Specialized / trek hoek, of meer specialer, bijvoorbeeld turner, titus e.d.? Budget of iets anders?

Bramster, mooi spul!
Ik zat een beetje te kijken bij Turner, Yeti, Titus e.d.
Trek en Specialized heb ik allebei helemaal niks mee. Technisch allemaal heel leuk, maar ik vind het vaak onaantrekkelijke frames die ook nog eens het rauwe dat biken altijd toch een beetje heeft nogal afvlakken. Heb ik een hekel aan :P
Enige probleem is dat ik op dit moment nog geen geld heb, dus denk aan een termijn van 4-5 maanden minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Bramster schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:22:
[...]

Is geen verende zadelpen he? Het is een verstelbare :)
dus met een knopje op het stuur je zadel omlaag zetten en ook weer omhoog. Nu zet ik bij sommige afdalingen mijn zadel omlaag voor meer controle, maar het blijft toch een gedoe steeds weer stoppen en omhoog zetten. En dat gaat deze mooie (nouja, er zijn mooiere verstelbare zadelpennen, maar de GD heeft zich gewoon bewezen als erg goed) zadelpen bij helpen :)
My bad. Laatst wel een heel stuk over gelezen in een blad, dus vandaar de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:38:
[...]

Trek en Specialized heb ik allebei helemaal niks mee. Technisch allemaal heel leuk, maar ik vind het vaak onaantrekkelijke frames die ook nog eens het rauwe dat biken altijd toch een beetje heeft nogal afvlakken. Heb ik een hekel aan :P
Enige probleem is dat ik op dit moment nog geen geld heb, dus denk aan een termijn van 4-5 maanden minimaal.
Nice. Dezelfde beweegredenen waarom ik ook de keuze heb gemaakt voor iets anders. Wordt het nieuw of 2ehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
pjlgt schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:04:
[...]

My bad. Laatst wel een heel stuk over gelezen in een blad, dus vandaar de verwarring.
De ThudBuster? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:03:
Tijdje terug een berichtje hier gepost voor een stuur, bleek ik zelf nog een riser-bar te hebben liggen in de kast. Even omgegooid en jahoor, werkte perfect.

Nu heb ik een stuur & stuurpen over, als iemand geinteresseerd is: :)

[...]
Nevermind: Stuur is al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Zometeen naar Esbeek voor de Lichtjestocht 2010. :) Echt weer zin in!

http://www.mtb-esbeek.nl

M'n 2e ritje op m'n nieuwe 6300 (die ik sinds december heb :P )

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

McGryphon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:38:
[...]

Mwahahaha, dat wil ik weleens zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Impry schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:43:
Zometeen naar Esbeek voor de Lichtjestocht 2010. :) Echt weer zin in!

http://www.mtb-esbeek.nl

M'n 2e ritje op m'n nieuwe 6300 (die ik sinds december heb :P )
Was weer een leuke tocht!
Wij zaten redelijk laat volgens mij, om 20.10 vertrokken en 22.36 bij de finish. Op best wat plekken was het publiek al weer weg en zag je verlaten kampvuurtjes en bij bijv. de Water-slalom stond ook geen publiek meer.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/155pezm.jpg
Hier mijn GPSlog: http://www.gps-sport.net/trainings/esb10_252967

Zoals je ziet was het precies 34,82km lang, 180 meter korter dan vorig jaar. :D Want toen was hij 35,00km.
En m'n nieuwe Trek is super bevallen. Voorvork met Lock-out op het stuur is ideaal.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Pagina: 1 ... 8 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.