Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.501 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
MBV schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:25:
Nou, die van Labyrinth was best snel, ik had echt geen aanleiding om hem in te halen. En het was aan het begin van mijn MTB-carriere, op een huurfiets ;) Was bij het gardameer, best leuke omgeving als je je conditie wil trainen (geen kabelbaan ;)). Het jaar erna boden ze de reis niet meer aan, bij gebrek aan animo.
Die van mij was traag :P, had dus aanleiding om haar in te halen, was de eerste keer in het buitenland in de bergen (Italië ergens) op een huurfiets met voorvork vering (waar ik nog steeds geen fan van ben), op een gravel pad met grove stenen, houten sleuven als extra moeilijkheidsgraad in de weg (voor afvoer regenwater) en het was er zo stijl dat je bij 10 km/h al een remweg had van 2-3 meter. Mijn groepsgenoten vonden het doodeng en leken allemaal wel stil te staan zo langzaam gingen ze :O
Maar goed, het zal wel met mijn durven te maken hebben :P Al heb ik daar wel een goede les gehad, bijna uit de bocht gevlogen een ravijn in, ging toch iets te hard voor die bocht, raakte controle over het stuur kwijt en belande aan de binnenkant van de weg in een sloot. Maar ik was daar zo rap en ver vooruit dat niemand daar wat van gemerkt had. Beneden aangekomen duurde het nog een paar minuten voordat de eerste beneden was. En daar zaten ook wat meer ervaren MTB-ers tussen. Al zal dat wel niet het niveau zijn van hier.

Overigens wil ik niet impliceren dat mijn huidige niveau ubergoed is ofzo, trappetjes ben ik niet zo'n fan van bijv :P.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
zijn mooie, en erg lichte vorkjes. Als die nog gewoon in orde is lijkt het me geen verkeerde deal :)
en aan de andere kant, is die dat niet dan zijn er vast genoeg handleidingen te vinden hoe je een service beurt geeft :)

Denk er ook aan dat je wel een vorkpompje nodig hebt he? een normale pomp kan niet genoeg druk leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 15:27
Bramster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:12:
zijn mooie, en erg lichte vorkjes. Als die nog gewoon in orde is lijkt het me geen verkeerde deal :)
en aan de andere kant, is die dat niet dan zijn er vast genoeg handleidingen te vinden hoe je een service beurt geeft :)

Denk er ook aan dat je wel een vorkpompje nodig hebt he? een normale pomp kan niet genoeg druk leveren
Hmhm inderdaad, kreeg ook nog een reactie op een Dart 3, nieuw voor 90 inclusief verzenden...
Hoop dat ik bij de LBS van die v-brake nokken kan krijgen...maar dat zal wel loslopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Dart 3 en SID is nog wel even een verschil :P
Dan zou ik toch heel zeker voor die SID gaan, ook al is de Dart 3 helemaal nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Bramster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:23:
Dart 3 en SID is nog wel even een verschil :P
Dan zou ik toch heel zeker voor die SID gaan, ook al is de Dart 3 helemaal nieuw
Haha ja precies..dacht ik dus ook. LBS net gebeld, die heeft opzich de v-brake nokken wel, afhankelijk van welke draad gebruikt wordt op de vork.
Zal vanavond mn stuurbuislengte eens opmeten...en indien de stuurbuis op de vork lang genoeg is maar laten verzenden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45
jules schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:09:
[...]

[verhaal]
Overigens wil ik niet impliceren dat mijn huidige niveau ubergoed is ofzo, trappetjes ben ik niet zo'n fan van bijv :P.
Klinkt als de standaard-nederlander-op-actieve-vakantie: roekeloos volgas naar beneden zonder enige ervaring op een MTB ;) Als je bij 10km/u al 3 meter remweg hebt kan je beter niet 30km/u rijden... Bij Labyrinth zeiden ze het ook al: de enige sport waar elke vakantie wel een ongeluk mee gebeurt is MTB'en. Klimmen, abseilen, noem het maar op, gaat allemaal prima, maar op de MTB gaat het altijd met iemand mis.

Voorvering heeft op hoge snelheid met slecht terrein een paar belangrijke voordelen: je gaat minder snel over je stuur heen, en het is makkelijker controle houden omdat je stuur niet uit je handen wordt geschud. Merkte ik pas goed toen ik een dagje op de 'sofa' (Kona Stinky met belachelijk veel veerweg) reed.

Gisteren trouwens even een nieuwe cassette en ketting op mijn MTB gezet: de uitsparingen waren nogal 'ovaal' geworden, en ik wil mijn kettingbladen voor graag heel houden :X Schakelt toch best anders met SRAM cassette + ketting :)

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 19-01-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
MBV schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:26:
[...]

Klinkt als de standaard-nederlander-op-actieve-vakantie: roekeloos volgas naar beneden zonder enige ervaring op een MTB ;) Als je bij 10km/u al 3 meter remweg hebt kan je beter niet 30km/u rijden... Bij Labyrinth zeiden ze het ook al: de enige sport waar elke vakantie wel een ongeluk mee gebeurt is MTB'en. Klimmen, abseilen, noem het maar op, gaat allemaal prima, maar op de MTB gaat het altijd met iemand mis.
Als oud outdoorinstructeur (enkel in buitenland) met als mijn ding MTB kan ik dat enkel beamen. Meerdere malen mensen op mogen laten halen richting ziekenhuis of hele slechte stukken moeten laten rijden met bijv. gebroken sleutelbeen, schouder uit kom enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
bij mijn eerste outdoor-vakantie van Labyrinth (in midden-frankrijk, geen MTB-special) was er een 40'er die met 50km/u over de kop ging, volhield dat er niks aan de hand was, en dat hij niet opgehaald hoefde te worden door ons busje. Middenhandsbeentje bleek gebroken... Was iemand die zich niet wilde laten kennen en perse met de kopgroep (instructeur, ik, en nog iemand) mee moest rijden terwijl hij dat eigenlijk niet bij kon benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Stel, je rijdt met je MTB (op slicks) van de ... Mont Ventoux af. (Ga ik deze zomer beklimmen met MTB ivm lichter verzet ;) ). Moet je dan je voorvering unlockt of juist gelockt hebben?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Asfalt dus in principe gelockt al kom je ook wel veilig beneden als hij niet gelockt is.

Je kan de Ventoux ook op- en afrijden via off-road padjes moest je interesse hebben. Er zijn er verschillende met elk hun moeilijkheidsgraad. Moet je maar eens wat filmpjes van opzoeken op Youtube.

Als je echt snel naar beneden wil gaan zou ik aanraden om naar Malaucène af te dalen. Daar heb je tot beneden lekker brede baan en relatief rustig.

Maak je overigens geen zorgen over je conditie. Ik ben er vorig jaar ook geweest en ik had in 4 jaar tijd mss 400 kilometer gefietst en ik ben op 2u1/2 boven geraakt. Rustig op het gemakske :). Gewoon rustig beginnen en op tijd starten (om de warmte voor te zijn).

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Laatst online: 10-10 12:57

KoffieNT

banaan

Bakkert schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:40:
Stel, je rijdt met je MTB (op slicks) van de ... Mont Ventoux af. (Ga ik deze zomer beklimmen met MTB ivm lichter verzet ;) ). Moet je dan je voorvering unlockt of juist gelockt hebben?
Ik vind het echt vervelend om gelocked op een helling of daling te rijden.
Af en toe vind ik het zelfs gevaarlijk (zowel afdaling, helling of rechte weg), omdat mn fiets dan helemaal anders reageerd, stuk scherper. Met een bocht wil ik dan nogal eens te enthousiast sturen en lig ik op mn gezicht O-).

Ik gebruik het alleen bij lange rechte stukken met 0,0% helling/daling :D.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
KoffieNT schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:18:
[...]

Ik vind het echt vervelend om gelocked op een helling of daling te rijden.
Af en toe vind ik het zelfs gevaarlijk (zowel afdaling, helling of rechte weg), omdat mn fiets dan helemaal anders reageerd, stuk scherper. Met een bocht wil ik dan nogal eens te enthousiast sturen en lig ik op mn gezicht O-).

Ik gebruik het alleen bij lange rechte stukken met 0,0% helling/daling :D.
Idd, als je erg gewend bent om unlocked te rijden, dit dan blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
MBV schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:26:
[...]

Niet geheel roekeloos uiteraard ;). En ik geloof ook dat de instructrice er al op had gehamerd dat het gevaarlijk kon zijn. Maar goed, het tempo lag net zo hoog als sommige autorijders in de sneeuw een paar weken geleden. Op plekken waar het zelfs met de tweewieler prima te doen was op volle snelheid gingen ze stapvoets rijden :z
Voorvering heeft op hoge snelheid met slecht terrein een paar belangrijke voordelen: je gaat minder snel over je stuur heen, en het is makkelijker controle houden omdat je stuur niet uit je handen wordt geschud. Merkte ik pas goed toen ik een dagje op de 'sofa' (Kona Stinky met belachelijk veel veerweg) reed.
Mja, op hobbelig terrein zal je voorwiel minder snel achter een hobbel blijven steken wellicht. Maar keertje te stevig remmen kan er wel voor zorgen dat je voorvork net wat verder inveert dan je ingeschat had waardoor je over je stuur heen duikelt ;).
Gisteren trouwens even een nieuwe cassette en ketting op mijn MTB gezet: de uitsparingen waren nogal 'ovaal' geworden, en ik wil mijn kettingbladen voor graag heel houden :X Schakelt toch best anders met SRAM cassette + ketting :)
Heb dat al vaker gemerkt als het handeltje ruk schakelt. Nieuwe ketting en tandwielen cassette achter en hij schakelt weer als een zonnetje. Bij mij gaat het geloof ik ook weer tijd worden. Eerst maar wachten totdat die sneeuwpekelmeukperiode volledig achter de rug is.
Bakkert schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:40:
Afhankelijk van hoe je gewend bent om te rijden op asfalt. Je hebt kans dat je voorvork inveert bij stevig remmen. Weet hoe jouw vork reageert bij stevig remmen en pas je snelheid op de situatie en je kunnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

MBV schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:33:
[...]

WTF doe je dan met je fiets :? Ik heb wel wat serieuze downhills gedaan met een Stinky (Hayes Stroker trail 203mm), en niks van fading of wat dan ook gemerkt. Mijn oude setje Julie 2008 had wat last van lucht in het systeem, mijn huidige remmen (Hayes Stroker trail 180mm) heb ik nog niet serieus in de bergen getest.
Magura Marta 160/160, van een of andere berg in het Schwarzwald in een ruk door naar beneden, gewicht van biker + bike + gear van om en nabij de 100 kg en suicidale snelheid.
Achterremschijf gesloopt toen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
jules schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:33:
[...]
Mja, op hobbelig terrein zal je voorwiel minder snel achter een hobbel blijven steken wellicht. Maar keertje te stevig remmen kan er wel voor zorgen dat je voorvork net wat verder inveert dan je ingeschat had waardoor je over je stuur heen duikelt ;).
Dat zal mij echt nooit meer gebeuren, tenzij ik bewust voor een stoppie ga en iets verkeerd inschat (heb een keer 10 sec recht boven mijn voorwiel gehangen, ik heb hem naar voren moeten 'duwen' om weer te landen :+). Voorrem gebruiken is altijd balanceren, en ik ga bijna altijd eerst naar achteren hangen. Voorvering voorkomt inderdaad dat je blijft hangen achter een hobbel, die je meestal minder snel ziet aankomen dan een rem-actie. Sowieso kan je off-road vaak niet zo hard remmen dat je over het stuur duikelt.
Heb dat al vaker gemerkt als het handeltje ruk schakelt. Nieuwe ketting en tandwielen cassette achter en hij schakelt weer als een zonnetje. Bij mij gaat het geloof ik ook weer tijd worden. Eerst maar wachten totdat die sneeuwpekelmeukperiode volledig achter de rug is.
Dat ook, maar doelde meer op het verschil met shimano. Zelfs met Deore (en mijn ultegra 11-28 helemaal) voel je amper dat de versnelling veranderd: hij pakt hem 100% soepel na 1 omwenteling over als je 1-voor-1 schakelt. Bij die SRAM-cassette is dat niet het geval, die pakt hem direct over met een knal.
Hij schakelde wel ruk, maar dat kwam omdat de bevestigingsbout los zat, bleek achteraf :z
Afhankelijk van hoe je gewend bent om te rijden op asfalt. Je hebt kans dat je voorvork inveert bij stevig remmen. Weet hoe jouw vork reageert bij stevig remmen en pas je snelheid op de situatie en je kunnen aan.
Inderdaad. Met een goed afgestelde vork heb je geen last van pompen, en bij 50km/u heb ik liever wat vering om onverwachtse hobbels op te vangen (motion control&co moet dat ook al doen). En als het goed is zijn je remmen toch wel zo sterk dat je over het stuur kan gaan, ongeacht de stand van je lockout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12
McGryphon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:43:
[...]

Magura Marta 160/160, van een of andere berg in het Schwarzwald in een ruk door naar beneden, gewicht van biker + bike + gear van om en nabij de 100 kg en suicidale snelheid.
Achterremschijf gesloopt toen.
Juist de Marta (SL's) zijn daarin geen sterren. Ik merk het zelf ook. Zit al ongeveer 1a2 jaar te twijfelen over een overstap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ik heb een nieuwe voorvork eerst maar even gelaten voor wat het is.
Spaar liever door voor een nieuwe bike ergens volgend jaar, dan nou een oude bike upgraden voor alleen lockout...

Heb me wel andere dingen gekocht though, spd schoenen voor 119,95 plus pedalen voor 1 euro, nieuw klokje (gewoon een simpele van Trek), lange windbestendige fietsbroek zonder zeem, thermo onderhemd etc...Binnenkort met groep collega's t bos in. En aangezien de temperatuur nog niet zo heel erg ver boven 0 graden uitkomt vond ik het wel een fijn idee om warm op de fiets te kunnen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:42:
[...]

Juist de Marta (SL's) zijn daarin geen sterren. Ik merk het zelf ook. Zit al ongeveer 1a2 jaar te twijfelen over een overstap...
Zo ver ga ik dan weer niet, misschien een overstap naar 180/160, maar meer hoeft van mij niet.

Eerst maar weer eens de hele aandrijflijn inderdaad weer vervangen. XT cassette 11-32 bevalt me goed genoeg, heb geen behoefte om een andere te kopen dan zo een. Misschien wel een SRAM ketting ipv KMC, maar dat is meer omdat ik powerlinks makkelijker vind dan missinglinks, missinglinks zijn nl. niet bedoeld als hersluitbaar. Voorbladen zit ik nog rond te kijken, TA is natuurlijk de geijkte keus, maar ik ben nog steeds niet geheel van het WW-virus af :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Heb een nieuwe speeltje voor bij het fietsen, een mini video camera :)
past precies in mijn helm:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2767/4297586680_8f07248f7f.jpg

en dit beeld komt er uit, zeer zeker niet slecht :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DqGx8zQY9EI]
(Cam staat te laag afgesteld, ik kijk niet de hele tijd naar de grond :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk al, maar ziet er wel goed uit, je helm lijkt wel veel op de mijne trouwens. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Komt zeker goed beeld uit, goeie resolutie zo te zien. Alleen beetje jammer van die drops af en toe, maar hey zeer leuk speelgoed :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
helemaal als je bedenkt dat die maar 15 euro heeft gekost, inclusief verzendkosten :P

@Johan: De helm is een Giro Hex

[ Voor 17% gewijzigd door Bramster op 23-01-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Interesting :)

Heb je een link naar waar je hem vandaan hebt (eBay oid), of was het maar iets eenmaligs?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, ik heb een Giro Phase 2 oid, ook met zo'n zelfde soort visor bovenop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Joopieboy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:29:
Mm, ik heb een Giro Phase 2 oid, ook met zo'n zelfde soort visor bovenop. :)
er zit ook een visor op ja, en dat is zo ongeveer de enige overeenkomst als ik even snel google :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja, dat klopt ja, leek wel met jouw foto.

Camera is trouwens wel fucking cheap, doet het nog goed qua beeld dan he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
'k zie bij die camera wel veel rolling-shutter probleempjes trouwens. Elke beweging links-rechts zie je eerst bovenin, daarna pas onderin. Maar voor 15 euro...

@McGryphon: waarom zou je geen missing links in een KMC-ketting kunnen zetten of vice versa :? * MBV moet die dingen toch eens in z'n zadeltasje doen, stuk handiger dan in de gereedschapskist :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MBV schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:42:
'k zie bij die camera wel veel rolling-shutter probleempjes trouwens. Elke beweging links-rechts zie je eerst bovenin, daarna pas onderin. Maar voor 15 euro...
En dan zit er dik 10 euro verzenkosten bij. Maar als ik in china kijk, dan kost dit ding ong 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb hem voor 15 euro, inclusief verzenden :)
linkje staat een paar posts hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

MBV schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:42:
@McGryphon: waarom zou je geen missing links in een KMC-ketting kunnen zetten of vice versa :? * MBV moet die dingen toch eens in z'n zadeltasje doen, stuk handiger dan in de gereedschapskist :X
het kan wel, maar het gaat om wat er wordt meegeleverd: de missing link van KMC is moeilijk on the road te openen en sluiten, een SRAM powerlink niet. En ik ben lui, dus bestel gewoon in 1 keer wat ik moet hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bramster schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:02:
Ik heb hem voor 15 euro, inclusief verzenden :)
linkje staat een paar posts hoger
Toevallig is hetzelfde ding nu ook in de aanbieding bij Ibood voor 49,95 (http://www.ibood.com/nl/nl/)
En dat is incl sport pack en 2Gb Microsd kaart.
Ik twijfel nog of ik deze ga bestellen of die ene van Ebay + pricewatch: Transcend TS4GUSDC2 Tips Bramster? Hoe snel was jouw levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
De levering heeft bij mij 10 dagen geduurd. Wat de sportspack extra heeft zijn de hoofd en armband, de rest zit er bij de MD80 ebay-kloon ook bij. Voor 20 dollar (zonder extra verzendkosten) heb je trouwens een 8gb kaartje van DealExtreme.com

De framerate er resolutie van de MD80 zijn trouwens beter als de Muvi!
640x480 @ 20-25 fps van de Muvi en 720x480 @ 30-31 fps voor de MD80

Ik heb trouwens nog een beetje zitten spelen met Pinnacle Studio 12 met dit als resultaat:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=b1ludBWQPg8]
De timing klopt niet helemaal, maar het was dan ook 4:00 vannacht toen ik er mee bezig was :+

[ Voor 37% gewijzigd door Bramster op 25-01-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Bramster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:07:
De levering heeft bij mij 10 dagen geduurd. Wat de sportspack extra heeft zijn de hoofd en armband, de rest zit er bij de MD80 ebay-kloon ook bij. Voor 20 dollar (zonder extra verzendkosten) heb je trouwens een 8gb kaartje van DealExtreme.com

De framerate er resolutie van de MD80 zijn trouwens beter als de Muvi!
640x480 @ 20-25 fps van de Muvi en 720x480 @ 30-31 fps voor de MD80

Ik heb trouwens nog een beetje zitten spelen met Pinnacle Studio 12 met dit als resultaat:

[video]
De timing klopt niet helemaal, maar het was dan ook 4:00 vannacht toen ik er mee bezig was :+
En hoelang gaat de accu mee? Muvi gaat maar 2 uur mee.. 8Gb is leuk maar als de accu al leeg is na 2 uurtjes filmen heb je weinig aan 8 Gb ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Als het goed is ook 2 uur, maar zo ver heb ik hem nog niet getest hoor :P

Nadeel (maar ook wel een voordeel voor nabewerken) is dat de MD80 de beelden slecht compressed. Ik heb een filmpje van 7:41 en die is 625mb groot (maar is op de PC zonder al te veel kwaliteitsverlies om te zetten naar ongeveer 80mb). Ik gok dat de Muvi dit beter doet, het zou wel verklaren waarom de Muvi een lagere framerate heeft aangezien die dan meer tijd kwijt zou zijn met het verwerken van de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Om zag hem ook bij iBood, maar vond ik veel te duur. Deze is opzich wel weer leuk dan. Alleen staat er op ebay eerst 2x 720x480, helemaal onderaan staat wel gewoon 640x480.

Oh bij de youtube zegtie wel weer 720. Maakt ook niet uit opzich.

[ Voor 17% gewijzigd door Ikke! op 25-01-2010 18:32 ]

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 08:13
Ik heb sinds kort een "probleem" met mijn remmen van de Cube LTD pro.
De fiets heeft schijfremmen en deze piepen ontzettend. Voorheen was dat niet zo, en er is niet extreem mee geremd, en er zijn geen noodstoppen mee gemaakt.
Kopervet smeren heeft helaas niets geholpen (tussen zuiger en blok, niet op het blok zelf)
Waar zou dit verder mee te maken kunnen hebben? Niet veel zin om nieuwe blokken te moeten halen aangezien ze nog lang niet op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48
Tommzz schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:49:
Ik heb sinds kort een "probleem" met mijn remmen van de Cube LTD pro.
De fiets heeft schijfremmen en deze piepen ontzettend. Voorheen was dat niet zo, en er is niet extreem mee geremd, en er zijn geen noodstoppen mee gemaakt.
Kopervet smeren heeft helaas niets geholpen (tussen zuiger en blok, niet op het blok zelf)
Waar zou dit verder mee te maken kunnen hebben? Niet veel zin om nieuwe blokken te moeten halen aangezien ze nog lang niet op zijn.
Probeer de schijven eens goed te ontvetten en de blokjes een beetje op te schuren, daarna even rijden en herhaaldelijk goed remmen. Als ze dan nog piepen dan kan het in sommige gevallen ook helpen de blokjes goed te ontvetten en een beetje op te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Mijn remmen op mijn Cube LTD Team (Formula oro K18) piepten ook. Eerste 200 km was het ernstig. Daarna grepen ze stukken beter aan en piepten niet meer. afspoelen met water en af en toe ontvetten met spiritus en een doekje en dan verder niets aan doen.

*MD80 besteld :)

[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 25-01-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Even loshalen, remmen en weer vastzetten (als je PostMount hebt) wil ook wel eens helpen. Verder kan gewoon een paar noodstops maken al genoeg wezen. Als dat niet helpt is het iig een mooie krachttraining :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Pff, wou ik zaterdag gaan biken.... was mn voorwiel lek en mn aandrijf trapte door.
Lees net dat dat het door bevriezing kan gebeuren.
De freewheel zal dan vast gevroren zijn.

Mn bike staat bij mn ouders in de garage. Zal aankomende zaterdag ff de fiets op een warme plaats zetten voordat ik ga fietsen. :)

Iemand dit ook al eens mee gemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 26-01-2010 08:55 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Nee, nog niet meegemaakt maar wel vaker van gehoord. Ik laat mijn fiets met dit weer eerst altijd goed drogen voordat die de koude schuur in gaat. Sowieso maak ik de fiets nooit schoon met (veel) water, dan komt er ook geen water waar je het liever niet hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal wel vast gevroren zijn idd, fiets heeft nog maar 700km gereden.
Heb wel ff zin om flink te biken. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:49
Afgelopen Zondag 50 Km gefietst na 1.5 maand niks meer te hebben gedaan. Dat viel toch wel een beetje tegen! Qua kou viel het wel mee maar mijn fiets heeft toch een flink pak slaag gekregen van het ruwe terrein van Brunssummerheide. :P Nu Zondag weer op pad alleen afwachten wat het weer gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm ik kan voor goedkoop een Magura HS33 setje overnemen, nagenoeg nieuw...is dit een goede investering? Ik rem nu met standaard Deore V-Brakes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar genoeg mensen zijn erg happy met HS33's. Lees er eigenlijk nooit klachten over :)

enuuh... uhoh.... ik heb weer eens ideeën:

Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/forestry/1/0/g/j/bamboo_thicket.jpg
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

Ik heb altijd veel plezier gehad aan HS33's, zeker aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

@Bramster eigen frame bouwen van bamboe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
nouja, zoiets :P

Ik wil de toptube, downtube en seattube van een bestaand frame dat ik heb liggen vervangen door bamboe. Waarom? Omdat het kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Als ik niet in Nova Zembla had gewoond was ik wel komen helpen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

AgoNitE schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:15:
Hm ik kan voor goedkoop een Magura HS33 setje overnemen, nagenoeg nieuw...is dit een goede investering? Ik rem nu met standaard Deore V-Brakes...
Zeker de moeite waard!
Heb een dikke 5 jaar met HS33 gereden, remt goed en goede kwaliteit.
Neem wel ff tijd om de remblokjes goed af te stellen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Harmen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:45:
[...]

Zeker de moeite waard!
Heb een dikke 5 jaar met HS33 gereden, remt goed en goede kwaliteit.
Neem wel ff tijd om de remblokjes goed af te stellen.
Dan zal ik de verkoper zijn rekeningnummer vragen en mn adres doorgeven. Zijn nagenoeg niet gebruikt...kan ze voor een erg mooie prijs overnemen. Denk dat ik ook meteen bij Bike2Build een Magura HS33 Service kitje aanschaf. Zijn in de aanbieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb destijds de blokjes afgestemt met een Tacx brake tuner.
Ideaal tooltje, gebruikt ze ook voor de racert. :)

Je kan ook de banden eraf halen en de remmen afstellen op de velg. Dan remt het optimaal.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Harmen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:14:
Ik heb destijds de blokjes afgestemt met een Tacx brake tuner.
Ideaal tooltje, gebruikt ze ook voor de racert. :)

Je kan ook de banden eraf halen en de remmen afstellen op de velg. Dan remt het optimaal.
Is zo'n brake tuner een beetje makkelijk te krijgen? ziet er wel handig uit namelijk...
Al gevonden, wel handig om te hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door agoNITE op 29-01-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
AgoNitE schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:15:
Ik heb 2 setjes HS11 liggen, waarbij ik enerzijds te lui ben om ze te monteren op mijn huidige frame, heb nu schakelen en remmen gecombineerd in 1 handvat zitten, dit is 9 speed, de schakelsetjes die ik dan heb voor op het stuur zijn 8 speed. Daarnaast moet ik nieuwe kabels/slangen kopen en een nieuw vulsetje om alles weer opnieuw te vullen * 2. Voor de kabels zit ik al vlot op 2*35 euro, en dan nog de schakelsetjes of andere aanpassingen die me prolly ook nog een eurootje of 20-40 gaan kosten. Dan komt het monteren en afstellen nog, waarbij het frame niet is voorbereid op hydraulische remmen en ik dus de kabel zelf moet leggen. Visueel gezien vind ik dit een nadeel, naast dat het ook weer extra tijd kost.

Wat me verder ook opvalt; na die 10 jaar fietsen met HS11 vind ik de V-brakes eik helemaal niet zo slecht presteren tov die HS11's.
- Je hebt wel wat meer rek in de kabels/frame,
- kabels slijten en kunnen op den duur een "veiligheidsrisico" worden (heb nog maar 1 keer een gesprongen hydraulische leiding gehad over 10 jaar, je wilt niet weten wat voor klapper ik daarvoor heb moeten maken, een uitzonderlijke situatie!)

+ velgen & frame slijten minder vanwege de minder hoge krachten die kunnen ontstaan,
+ remblokjes kosten minder
+ lagere aanschaf en onderhoudskosten

* jules blijft voorlopig met V-brakes rijden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm je koopt voor 25 euro een magura service kit waar 2.30 meter leiding inzit, valt dus mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Pff, het is wel erg ruk weer de laatste tijd.
Ben afgelopen zaterdag ff het bos ingeweest. Veel sneeuw, na een 1km ben ik het fietspad op gereden en heb iets van 32km verhard gereden. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
AgoNitE schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:53:
Hm je koopt voor 25 euro een magura service kit waar 2.30 meter leiding inzit, valt dus mee :)
Bij mijn LBS 35, maar aan het eind van het kostenplaatje van bijna 100 euro is 20 euro niet zo heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Wat denk jij dat ik betaald heb voor de bijna nieuwe set?
Laat ik het zo vragen, wat zou jij over hebben voor een zo goed als nieuwe set HS-33'ers? :P

Zal trouwens een foto van mn bike nemen als de set erop zit..best wel een verschil met de fiets die ik in september heb gekocht :)

Heb trouwens bij de LBS de fiets grondig na laten kijken, ook het frame...was zeer tevreden over de staat daarvan. Zeker gezien de leeftijd. Wel fijn om te weten.

[ Voor 49% gewijzigd door agoNITE op 01-02-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
AgoNitE schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:19:
Wat denk jij dat ik betaald heb voor de bijna nieuwe set?
Laat ik het zo vragen, wat zou jij over hebben voor een zo goed als nieuwe set HS-33'ers? :P
Bike2build verkoopt ze voor € 96 per stuk. Aangezien ik al 2 paar hs11 heb (4 stuks in totaal dus) heb ik geen behoefte aan de nieuwere versies. Hooguit de nieuwere rem hendel en brakeboosters. Nieuwe rem hendel omdat deze wat beter ontworpen is en je vingers niet/minder snel klem komen te zitten bij het stuur vast houden en tegelijkertijd remmen. Daarnaast nieuwe brakeboosters omdat m'n huidige wat verweerd zijn. Okay, opschuren en ze spuiten zou ze ook weer een nieuwer leven kunnen geven, maar die € 11,- ps vind ik nog wel doable voor het meerwerk wat er anders in zit.

Maar lees verder mijn vorige verhaal nog eens. Heb ook nieuwe schakeldingen nodig op het stuur omdat ze in de huidige set gecombineerd zijn met de remmen. Dat maakt de overplaatsing van de HS11's van mij een stuk duurder :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Van het weekend de route van Lage Vuursche weer eens gereden sinds maanden :)
Route zelf lag er prima bij met hier en daar een plas. Af en toe wel slippende achterwiel heuvelop.
De toegangsweg daar en tegen was een spiegelglad. Gelukkig was er nog een stuk berm.

Die sneeuw is wel een hele nieuwe/onbekende ondergrond voor mij als mtb'er. Rijd echt smooth in verse sneeuw! De aangereden sneeuw is wel verradelijk in bochten. Toch ben ik maar een keer onderuit gegaan. En dat was niet eens op de route maar op de toegangsweg; wat een grote ijsbaan was...

sneeuwpretimpressie 8)
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/117/dsc02389e.jpg
Apparaat voor bewegend beeld komt binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hmpf,das vervelend. Tip:bij 12gotrading zilveren lx shifter set voor 19 euro..heb ze net besteld!
En de hs33 heb ik voor 65,voor en achter,helft van de nieuwprijs.

[ Voor 8% gewijzigd door agoNITE op 01-02-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
€ 65,- voor een nieuw setje HS33's is idd geen geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
jules schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:29:
€ 65,- voor een nieuw setje HS33's is idd geen geld :).
Nee vind ik ook niet, ben wel benieuwd hoe dat remt :)
Pakketjes zijn afgeleverd zag ik! Vanavond even sleutelen maar. Zal mn bevindingen snel posten!

Hmz, leidingen zijn toch net iets aan de korte kant. Achterrem ga ik inkorten en voor gebruiken, op de voorrem maar een langere leiding monteren en deze achter gebruiken.

Wat een verschil trouwens van Deore shifters naar LX!

[ Voor 26% gewijzigd door agoNITE op 05-02-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor mijn starre-bak projectje zoek ik een soortgelijke vork.

Afbeeldingslocatie: http://88.159.127.209/sites/default/files/images/BLIZ1_0.jpg

Ik dacht een Salsa Cromoto of een Surly Big dummy, maar dat kan weer niet want daar zitten veel meer frutsels aan. Toch? Maar wat is het dan wel voor iets?

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 05-02-2010 17:32 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Net even wat gaan fietsen op mijn weg-singlespeed (39:16 verhouding en zwaaaare wielen) maar ik kon toch een singletrackje niet weerstaan

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=P3CSA59NVhQ]

zoals je kunt horen, het was behoorlijk zwaar :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bramster op 06-02-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
respect Bramster!

Gisteren route bij Zeist gereden. 9km platte bospaadjes zonder heuvels. De route is wel leuk maar geen aanrader. Toch weer 44 km verreden :)

Iemand nog een tip voor een houder om een mobiele telefoon houder op een stuur te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

willy1986 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:29:
respect Bramster!

Gisteren route bij Zeist gereden. 9km platte bospaadjes zonder heuvels. De route is wel leuk maar geen aanrader. Toch weer 44 km verreden :)

Iemand nog een tip voor een houder om een mobiele telefoon houder op een stuur te monteren?
In Zeist zijn een paar leuke singletracks, niet erg lang, maar je kunt ze mooi aan elkaar loopen als je ze weet te vinden. Daarnaast kun bij de piramide ook een stukje klimmen en dalen.
De vaste route is wel ontzettend saai: telkens brede paden en af en toe mag je een 90 graden bocht nemen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Was aan t kijken of er in de buurt van Vlissingen nog leuke routes zijn maar kon hier niet echt iets vinden. Om nou eerst een drie kwartier te moeten asfalt happen vind ik ook weer zo zonde. Zijn er bikers uit deze buurt die nog suggesties hebben? T begint weer een beetje te kriebelen...

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het is gewoon superlekker om met dit weer te rijden joh, lekker harde grond, temperatuur waar je je op kunt kleden, je helemaal uitsloven zonder dik bezweet thuis te komen, me like :P

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/okpyt3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:15:
Het is gewoon superlekker om met dit weer te rijden joh, lekker harde grond, temperatuur waar je je op kunt kleden, je helemaal uitsloven zonder dik bezweet thuis te komen, me like :P

[afbeelding]
Haha, helemaal waar. Met name het puntje dat er voldoende koeling aanwezig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

sp33dfr34k die fietst? dacht dat die fiets alleen maar decoratie was O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vandaag voor het eerst in 2 maanden weer eens gefietst. Kleine 44 km door de sneeuw gecrost, maar onderkleding was behoorlijk nat moet ik zeggen. Uiteraard nog op m'n bek gegaan, was op sommige plekken ook 1 grote ijsbaan.
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_liH5uBAcZAc/S3gOdznNObI/AAAAAAAAA3Q/1Y3S18Kfukg/s640/Picture%20006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

McGryphon schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:03:
sp33dfr34k die fietst? dacht dat die fiets alleen maar decoratie was O-) :P
Zal ik van jou eens decoratie maken..? :>

@Skoezie: Leuk plaatje, zou wel nog even de remleiding aan de binnenkant van je vork loodsen ipv de buitenkant.

Oow, en hoooi neef :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Hooooi :w

En om inhoudelijk te reageren: ja, lijkt me idd handig om je remleiding aan de binnenzijde te doen. Beetje lullig als je tijdens een downhill opeens je voorrem moet missen omdat je kabel stuk getrokken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm, die HS33'ers, wel fijne remmen!
Voorrem zit er nog niet op, die bout voor de QR bevestiging kan ik niet vast genoeg draaien (kop uitgesleten).
Morgen ff nieuwe voor halen :) En wat kabelbinders! 75 stuks voor 3 euro klonk al te mooi om waar te zijn..trek ze zo kapot dus :P

Als dat allemaal klaar is, is mn bike klaar! Althans, misschien nog een kortere stuurpen en een ander stuurtje. Maar dat zijn dingen die niet echt nodig zijn, maar ik nog zou willen!

Zal zsm foto's posten, voor de lol ook 1 van ervoor erbij. Fiets is er erg op vooruit gegaan vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pjlgt schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:55:
Vandaag voor het eerst in 2 maanden weer eens gefietst. Kleine 44 km door de sneeuw gecrost, maar onderkleding was behoorlijk nat moet ik zeggen. Uiteraard nog op m'n bek gegaan, was op sommige plekken ook 1 grote ijsbaan.
[afbeelding]
In het begin is het leuk ff door de sneeuw, maar het is me toch een bult zwaarder als normaal.
Heb het ook al een paar keer gedaan, echter is het zeer vermoeiend en zit dan met kramp op de fiets. :/

Ga je nog een racer aanschaffen in het voorjaar?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:34:
[...]

Zal ik van jou eens decoratie maken..? :>

@Skoezie: Leuk plaatje, zou wel nog even de remleiding aan de binnenkant van je vork loodsen ipv de buitenkant.

Oow, en hoooi neef :w
Zal die kabel loop wel even aanpassen. Mij nog nooit opgevallen dat de meesten hem inderdaad anders laten lopen. Zit er ook aan te denken om weer een flatbar + eventueel barends te monteren, dus als ik dan de boel toch uit elkaar heb liggen is het zo gepiept.
Harmen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:45:
[...]

In het begin is het leuk ff door de sneeuw, maar het is me toch een bult zwaarder als normaal.
Heb het ook al een paar keer gedaan, echter is het zeer vermoeiend en zit dan met kramp op de fiets. :/

Ga je nog een racer aanschaffen in het voorjaar?
Denk het niet. Zal eerder een keer een extra set wielen kopen en daar dan een paar wegbandjes op gooien. Schuur is nu al bijna te klein met 4 fietsen en veel te veel andere (tuin)rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm ben opzoek naar een klein onderdeeltje voor de hs33'ers.
http://www.bladebikes.nl/shop/artikel.php?aID=283

Heeft iemand dit toevallig nog liggen, en wil er tegen een kleine vergoeding van af? Vind € 6,46 nogal duur, en daar komen nog verzendkosten overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
stuur ze een mailtje, en vraag of ze het in een envelop proppen? Ik woon niet in tilburg, misschien een andere tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 11-10 20:16
Ik ben alvast op zoek naar een nieuwe zonnebril voor op de fiets. Ik zit alleen met mijn gewone bril. Weet iemand of er bekende merken zijn die je erover kan zetten? Of op sterkte kan laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Zonet wat nieuwe foto's geschoten.
Nieuw t.o.v. vorige foto's:
Remmen: Magura HS-33
Shifters: Shimano LX 2009 shifters
Pedalen: Shimano SPD M520 pedalen
Klokje: Trek Ci6 (type uit m'n hoofd)
Zadelpen: Bontrager
Zadel: Bontrager
Zadelpenklem: Bontrager
Snelspanners: Bontrager
Grips: Pro Lock-on
Twijfel nog over met of zonder bar-ends, voor de looks vind ik zonder mooier. Maar het is wel fijn om tijdens het biken je handen net ff anders opt t stuur te kunnen plaatsen.

Verder nog nieuwe cassette en ketting, waar ik gek genoeg het type niet van weet :$ :/
(Laten doen bij een LBS hier, moet er nog eens heen om te vragen wat t nou precies is).

Plaatjes zijn klikbaar:

Zo was de bike stock ;) :
Afbeeldingslocatie: http://fisherbikes.com/images/fisherbikes/bikes/2002/640x400/HKEK.jpg

Zo was de bike toen ik hem heb opgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/GF/Thumb_MB-14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/GF/Thumb_P1010277.pngAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/GF/Thumb_P1010278.pngAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/GF/Thumb_P1010279.pngAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/GF/Thumb_P1010280.pngAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/GF/Thumb_P1010281.pngAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/GF/Thumb_P1010283.png

[ Voor 14% gewijzigd door agoNITE op 21-02-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
MADG0BLIN schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:39:
Ik ben alvast op zoek naar een nieuwe zonnebril voor op de fiets. Ik zit alleen met mijn gewone bril. Weet iemand of er bekende merken zijn die je erover kan zetten? Of op sterkte kan laten maken?
Je kan ze niet eroverheen zetten, dan zit je met een te grote afstand. BBB heeft een systeem met glaasjes die je erachter zet, maar daar ben ik niet echt weg van.

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 21-02-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Warning: Crappy phone pics

Impressie van gisteren:
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/8845/20022010139.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/87/20022010133.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/4246/20022010131.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4861/20022010136m.jpg

Spot de upgrade. :P

[ Voor 10% gewijzigd door FMS op 21-02-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 13:41
MADG0BLIN schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:39:
Ik weet dat je voor een Oakley M-frame je glas op sterkte kan laten maken, het is niet goedkoop ik dacht zo rond de 500 Euro per glas. Er zit ook een limiet aan de sterkte en of je een cilinderafwijking hebt. Verreweg de goedkoopste oplossing is naar de winkel en passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik ben op zoek naar een paar goede buitenbandjes. Ik rijd 90% op de weg dus zware noppen zijn echt overbodig.

Ik heb nu Schwalbe Furious Freds en die bevallen me prima, alleen gaan ze net niet lang genoeg mee en ik wil (nu dat er weer een kapot is) eens wat anders.
Ondanks zoekwerk op bike2build kom ik niet echt uit op een geschikt bandje.

Eisen:
Licht (minder dan 6-700 gram, die Freds waren 300 gram en dat is ideaal)
Geen/weinig noppen, maar toch ook weer niet zo'n wielrenbandje :P.
Goedkoop (minder dan 20 euro) Ik wil er opzich wel wat meer voor neerleggen, maar goed.

Anyone met een goede aanbeveling? :D Als die FF's nou eens een euro of 15 waren 8) ..

Ik heb net een buitenband van mn vorige fiets op mijn MTB gezet en dat fietst echt zwaar vervelend, die band weegt zo veel zwaarder en dat merk ik goed..

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 21-02-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Fat Frank of Big Apple? Als het lichter moet Super Moto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
schwalbe marathon XR niks voor je? Niet de lichtste bandjes, maar wel een leuk compromis tussen grip in de regen en licht rollen (v.a. 600gr). En anders een willekeurige vouwbare band met zo'n soort profiel:
http://www.bike2build.nl/product/details/number/TR0640

Big Apple vond ik nou ook niet echt licht rijden met een proefritje, kan aan de rest van de fiets hebben gelegen.

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 21-02-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Tnx voor input.

Fat Frank en Big Apple zijn net wat te road en Super Moto's en Marathon XR zijn nogal aan de prijs :P
Ook zijn ze nog best zwaar, of ben ik gewoon die luxe van 300 gram gewent? :+

Hmm, blijft lastig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
marathon XR merk je niet veel van t.o.v. NN/RaRa 2009 combo, qua gewicht dan.

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 22-02-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
KoffieNT schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:17:

Fat Frank en Big Apple zijn net wat te road en Super Moto's en Marathon XR zijn nogal aan de prijs :P
Ook zijn ze nog best zwaar, of ben ik gewoon die luxe van 300 gram gewent? :+
Jep. Luxe.
Die Fast fred's heb ik toendertijd in de eerste generatie gereden, dat waren top bandjes, superlicht en lekker rollen, met een groot nadeel: lekrijden. Jezus, ik heb nog nooit zoveel geplakt. Gelukkig is dat verbeterd, maar ik denk zelf dat als je fast fred's gewend bent, dat je moeilijk kan overstappen naar andere banden zoals de voorstellen hierboven.

Misschien eens kijken naar de Maxxis maxxlights 310? Icm. een binnenband behoorlijk lek-proof...

En anders kun je (als gewicht je ding is) ook eens kijken op http://weightweenies.starbike.com.

Houd wel een spreuk in gedachte van ene heer Tom Ritchey: 'Strong, cheap, light. Pick two of them'.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
nadeel van fast-freds was volgens mij heel snel slijten, daar hebben banden als de Marathon (whats in a name) geen last van. En lekrijden lukt alleen als er messen op de weg liggen volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb die weightweenies-site bekeken en daar staan flink wat bandjes op :D. Toch blijft FF daar een van de goedkoopste (van de lichtsten).
Marathon XR is gewoon net wat te veel geld vind ik. Ik zie wel gewone Marathons (zonder XR), maar alleen in 28" op b2b.nl

Ik kwam ook nog Schwalbe Jimmy tegen, niet zo heel duur :). Zijn wel noppen maar goed.

En jup, FF slijten echt heel snel. Als je een paar keer slipt met je achterwiel dan zie je meteen plekjes op de band.

Ik heb gisteren nog geboden op FF's op marktplaats maar helaas ging ie niet akkoord. Nja, misschien dat ik toch besluit FF's te kopen omdat switchen naar iets met (minimaal) dubbel gewicht me toch niet aanspreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door KoffieNT op 22-02-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Pssst: http://www.bike-component...ldable-Clincher-Tire.html ;)

Marathon dureme is maar 475gr: dureme

En anders deze van 290gr, minder dan je nu hebt: Marathon racer :P

Flyweight en maxxlite zijn daar nog een stuk duurder ook dan FF, die laatste 50 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik rijd zelf al lange tijd op Speedkings SS rond, fijne bandjes op zowel de weg als in de bossen. Eigenlijk niet zo geschikt in de modder etc, maar met een beetje techniek heb je daar niet zoveel last van. Zijn wel wat prijzig though, dus eigenlijk had ik net zo goed niets kunnen zeggen maargoed...

Zoals een wijs iemand al zei, goedkoop/licht/sterk, kies er 2. De Speedkings SS zijn zo rond de €25 dacht ik, ze hebben vrij weinig/dunne noppen en zijn erg licht (~400gr). Dus ook hier heb je 2 uit je 3 eisen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

MBV schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:17:
Pssst: http://www.bike-component...ldable-Clincher-Tire.html ;)

Marathon dureme is maar 475gr: dureme

En anders deze van 290gr, minder dan je nu hebt: Marathon racer :P

Flyweight en maxxlite zijn daar nog een stuk duurder ook dan FF, die laatste 50 euro :X
Thanks, daar zit wel wat moois tussen, die Marathons :D
Sp33dFr34k schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:41:
Ik rijd zelf al lange tijd op Speedkings SS rond, fijne bandjes op zowel de weg als in de bossen. Eigenlijk niet zo geschikt in de modder etc, maar met een beetje techniek heb je daar niet zoveel last van. Zijn wel wat prijzig though, dus eigenlijk had ik net zo goed niets kunnen zeggen maargoed...

Zoals een wijs iemand al zei, goedkoop/licht/sterk, kies er 2. De Speedkings SS zijn zo rond de €25 dacht ik, ze hebben vrij weinig/dunne noppen en zijn erg licht (~400gr). Dus ook hier heb je 2 uit je 3 eisen.. ;)
Als ze een tijdje mee gaan (en ja dat ligt natuurlijk voor het grootste deel aan mij :D), dan vind ik 25 euro niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Denk dat ik er al zo'n 1500km mee gereden heb, wissel ze af met RR/NN, maar rij veel liever met de Speedkings moet ik zeggen.

Hier nog een pic van afgelopen week, lekker modderig :P

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/9sw1u8.jpg

Zoals je ziet hebben ze wel noppen, maar vrij laag waardoor ze ook op de weg vrij lekker rollen naar mijn mening. Ik heb ook FF's gehad, dat is natuurlijk heel wat anders, maar daar kun je amper mee de bossen in. Met de Speedkings gaat dat veel beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:43:
[...]

Houd wel een spreuk in gedachte van ene heer Tom Ritchey: 'Strong, cheap, light. Pick two of them'.

;)
Sp33dFr34k schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:41:

Zoals een wijs iemand al zei, goedkoop/licht/sterk, kies er 2.
OMG!! :9 :9
Wat een wijsheid in meerdere talen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lol, het is niet alsof ik die nog nooit gehoord had.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

vandaag weer ff gebiked... heerlijk weer toch hoor. Na 2 uur ploegen bijna geen versnelling die nog werkte :P . Kostte behoorlijk wat tijd om de fiets schoon te krijgen. Echt zo'n dag dat een bril ja/nee handig is..na 10 tellen nul zicht; met of zonder

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Pagina: 1 ... 7 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.