Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.501 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:46:
hey

Weten jullie of er een soort neopreen onderbeenkappen bestaan. Ik gebruik mijn bike ook wel voor naar mijn werk te rijden, heb neopreen overschoenen, maar het water spettert tegen mijn benen en zakt zo mijn schoenen in. Ik zoek dus beenstukken. En nee, ik wil geen spatbord of zoiets.
Ik kwam dit plaatje tegen:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/34/72184516_5ce52344b6.jpg?v=0.
Niet bepaald stylish, maar lijkt mij redelijk functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:31:
[...]

Ik kwam dit plaatje tegen:

[afbeelding].
Niet bepaald stylish, maar lijkt mij redelijk functioneel.
die dingen heten gamashen (kan een type-fout inzitten) en die heb ik al voor mijn trektochten. Geloof me, die wil je niet op de fiest. Zitten wijd en klappen steeds tegen je crankstel. Rotgeluid.
Maaruh, ik wil geen discussie dat ik iets anders moet kopen, ik weet wat ik wil ; neopreen onderbeenstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Heb het idee dat ze niet bestaan. Ik ken wat fiets(accessoire)ontwerpers, maar dan is het nog de vraag of ze er brood in zien :P.

Regen betekend bij mij regenpak aan. Natte ondergrond betekend bij mij plas ontwijken of anders met spatborden rijden.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
@ maartend .

Het duurde even voor de 0,02 euro bij mij viel. Maar wat jij zoekt heb ik afaik gewoon in mijn kast liggen hier ;-).

In de BMX en mountainbike heb je zogenoemde shinguards die helpen voorkomen dat je schenen op liggen nadat die langs de pedalen schrapen bij een mislukte stuntpoging ;) .

Ik heb die van mij even omgelegd, hij omvat mijn hele onderbeen. Ook aan de achterkant, daar zitten 4 brede klittenband sluitingen. Volledig neopreen. Check de image:
Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e103/oosz/guard.jpg

Ik kan mijn shinguards nieuw niet meer vinden, maar heb wel even snel voor je rondgekeken.

Hier heb je twee links:

http://www.blue-tomato.co...555&campaign=affilinet_nl <- TSG. Net als bij die shinguard van mij kun je het plastic eruit halen.

En nog eentje van 661 @ http://www.sixsixone.com/...54-48ef-b20f-9f1bbc354cbc

Dit komt erg dicht bij wat je zoekt, dus ik hoop niet dat je gaat reageren als in eerdere posts:
Niet echt hetgene waar ik naar zoek.
En ik loop zowiezo voor joker met mijn fietskleding aan en dat boeit me ook niet. Functionaliteit boeit me, dus beenstukken, geen kappen.
en
Maaruh, ik wil geen discussie dat ik iets anders moet kopen, ik weet wat ik wil ; neopreen onderbeenstukken.
Wat ik enigzins aso overkomt bij mij als: "ik wil dit, zoeken jullie dat even voor me op"...

Evenwel succes met zoeken, en doe eens een link spammen van je "neopreen" schoenen?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan liever spatborden als die meuk hoor, en een beetje modder kom op. Je houd van mountainbiken dus dan kan een beetje modder er ook nog wel bij, schei uit zeg. :P

Ik ga toch ook niet met mijn nike's door t bos wandelen of wel dan? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
@ Joopieboy: Even voor de goede orde: Ik gebruik die shinguards om het breken/beschadigen van mijn schenen te voorkomen tijdens street sessies in town/skatepark. Ze zitten dan onder mijn broek.

En ik loop net zo rustig met mijn shoenen door de bagger, mij boeit het nog minder dan het jou boeit. Ik probeer alleen maartend verder te helpen...

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
willem900 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:42:
@ maartend .

Het duurde even voor de 0,02 euro bij mij viel. Maar wat jij zoekt heb ik afaik gewoon in mijn kast liggen hier ;-).

In de BMX en mountainbike heb je zogenoemde shinguards die helpen voorkomen dat je schenen op liggen nadat die langs de pedalen schrapen bij een mislukte stuntpoging ;) .

Ik heb die van mij even omgelegd, hij omvat mijn hele onderbeen. Ook aan de achterkant, daar zitten 4 brede klittenband sluitingen. Volledig neopreen. Check de image:
[afbeelding]

Ik kan mijn shinguards nieuw niet meer vinden, maar heb wel even snel voor je rondgekeken.

Hier heb je twee links:

http://www.blue-tomato.co...555&campaign=affilinet_nl <- TSG. Net als bij die shinguard van mij kun je het plastic eruit halen.

En nog eentje van 661 @ http://www.sixsixone.com/...54-48ef-b20f-9f1bbc354cbc

Dit komt erg dicht bij wat je zoekt, dus ik hoop niet dat je gaat reageren als in eerdere posts:

[...]

en

[...]

Wat ik enigzins aso overkomt bij mij als: "ik wil dit, zoeken jullie dat even voor me op"...

Evenwel succes met zoeken, en doe eens een link spammen van je "neopreen" schoenen?
Hee hartstikke bedankt.
Zoiets bestaat dis. Heb me te pletter gezocht op google en bij LBS maar niet gevonden. En het was niet mijn bedoeling aso over te komen maar ik had meer zoiets van ; ik stel een heldere vraag en weet wat ik wil, vervolgens gaat iedereen me vertellen dat ik iets anders beter kan nemen. En dat was mijn vraag niet ; wat is het beste?

Dus nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Joopieboy schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:47:
Dan liever spatborden als die meuk hoor, en een beetje modder kom op. Je houd van mountainbiken dus dan kan een beetje modder er ook nog wel bij, schei uit zeg. :P

Ik ga toch ook niet met mijn nike's door t bos wandelen of wel dan? :+
Il gebruk mijn bike ook om naar mijn werk te fietsen als het sneeuwt en dergelijke. En dan hoef ik niet met doorweekte schoenen aan te komen die in de avond nog kletsnat zijn. Ik ben echt niet bang van wat modder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
@ maartend: Mooi dat je dit kan gebruiken ;)

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

willem900 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:03:
@ Joopieboy: Even voor de goede orde: Ik gebruik die shinguards om het breken/beschadigen van mijn schenen te voorkomen tijdens street sessies in town/skatepark. Ze zitten dan onder mijn broek.

En ik loop net zo rustig met mijn shoenen door de bagger, mij boeit het nog minder dan het jou boeit. Ik probeer alleen maartend verder te helpen...
Het was ook niet echt op jouw bedoelt, maar zeker in jouw geval snap ik die verstevigingen wel, ik heb al wel eens last van mijn enkels na een sprong of wat dan ook. :X
maartend schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:08:
[...]

Il gebruk mijn bike ook om naar mijn werk te fietsen als het sneeuwt en dergelijke. En dan hoef ik niet met doorweekte schoenen aan te komen die in de avond nog kletsnat zijn. Ik ben echt niet bang van wat modder hoor.
Dan kan ik het mij wel voorstellen ja, maar voor in de stad gebruik ik gewoon spatborden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Hee Joopie wat ga je eigenlijk nu doen met een nieuwe bike?

M'n turner staat nu vies te wezen in de berging.
Heeft iemand hier ervaring met het afsluiten van een fiets in een appartement-berging? Ik zit te denken aan een oplossing van een keilbout icm. ketting en binnenband.

Iemand anders iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lang kettingslot wat ze ook voor motoren gebruiken heb ik zelf, door de wielen en het frame, werkt perfect.

En een nieuwe bike komt wel als het seizoen weer begint, ik heb nu een goeie 500 euro al staan dus nog even iets extra's en ga ik zelf, of kunnen we eventueel weer samen, naar bikebotique, eens kijken hoe en wat dan. :)

• dnhelle
Probleem is dat het oppakken van een fiets, over de schouder gooien en meenemen door een duister figuur niet ondenkbaar is. Tevens valt diefstal waar het object is verankerd aan het onroerend goed, onder de verzekering. Dus alleen een kettingslot wordt lastig.

@Bikeboutique, no problemo. Kijk maar eens wanneer je wilt gaan.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, sja ik leg hem altijd vast aan ets, paal, hekwerk, iig iets waar ze hem niet snel los kunnen krijgen en waar hij verlicht staat. Alleen de gemiddelde mountainbike is echt ligt en nemen ze zo mee...

Verzekering etc zou ik zelf niet weten, mijne is iig niet verzekerd en ik heb mij er ook niet op verdiept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Verzekering als in de vorm van inboedel. Alles wat ín een huis cq. achter gesloten deuren met braaksporen wordt vervreemd, is verzekerd. Een fiets, los afgesloten, op de schouder, dus niet.

Hoe staat het nu btw met je mtb? Na je vorige sms is ie trashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En zo ziet je ketting eruit na een weekje sneeuwfietsen:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4052/4222492694_b428f8d67d.jpg

Maar even wat onderhoud aan gepleegd dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
nou, na een weekje pekel-fietsen denk ik eerder ;)
maar wat onderhoud mag wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nee hoor, komt door het broeikaseffect, zure sneeuw... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:21:
Verzekering als in de vorm van inboedel. Alles wat ín een huis cq. achter gesloten deuren met braaksporen wordt vervreemd, is verzekerd. Een fiets, los afgesloten, op de schouder, dus niet.

Hoe staat het nu btw met je mtb? Na je vorige sms is ie trashed?
Aah op die manier, sja, regeltjes... :P

En mijn mtb staat lekker in garage, met een kilo tape dat de binnenband niet iedere keer klapt op de ietwat gare velg, maar echt buiten komt die niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:43:
Ha, mooi voorbeeld. Dit is nou precies mijn reden dat ik niet in een stadse omgeving met m'n mtb naar buiten ga.

Hoop zondag eindelijk weer eens mee te kunnen doen aan een MTB tocht. Helaas zit ik vandaag weer met zware hoofdpijn binnen na een 6 urige nacht. Die hersenschudding heeft nog steeds effect na 4,5e maand :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
dnhelle schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:17:
M'n turner staat nu vies te wezen in de berging.
Heeft iemand hier ervaring met het afsluiten van een fiets in een appartement-berging? Ik zit te denken aan een oplossing van een keilbout icm. ketting en binnenband.
Heb de afgelopen 10 jaar in studentenhuizen en appartementen complexen gewoond. In de studentenhuizen waren we vaker met 3-4 man in totaal. Dat is dan op basis van vertrouwen, al zette ik hem daar wel altijd op slot.

Laatste jaren een eigen appartementje en ook eigenlijk altijd een eigen berging gehad. Heerlijk. Niemand anders die er bij kan en waar ie dus vertrouwd kan staan.

Verzekeringstechnisch (lees voor de zekerheid de clausules door, daar staat het veelal in);
-studentenhuis; je bent gewoon de sjaak als ie in een openbare ruimte staat, afsluiten en hopen dat je huisgenoten te vertrouwen zijn.
-appartement met eigen afsluitbare berging; staat ie gewoon veilig, wellicht afhankelijk van de waarde van het ding ben je eventueel verplicht om hem op slot te doen
-appartement met gedeelte afsluitbare berging; uiteraard afsluiten, maar blijft risicovol, zelfde als studentenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb mijn fiets nu op mijn kamer staan :)

Heeft altijd in de schuur gestaan maar de schuur is echt een gigantisch zooitje en ook nogal koud/vochtig waardoor de fiets niet droogt. Dus, ik ga mijn bank eruit gooien (gebruik ik toch alleen maar als troep-opslag :+ ) en de fiets erin :) Dan wordt die ook nog beter schoongemaakt :P

en ook nog veiliger met diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

MartijnGizmo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:43:
[afbeelding]

Maar even wat onderhoud aan gepleegd dus... ;)
Daar heb ik nu ook last van met mijn normale fiets.... Hoe kun je dit het best behandelen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
jules schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:44:
[...]
Heb de afgelopen 10 jaar in studentenhuizen en appartementen complexen gewoond. In de studentenhuizen waren we vaker met 3-4 man in totaal. Dat is dan op basis van vertrouwen, al zette ik hem daar wel altijd op slot.

Laatste jaren een eigen appartementje en ook eigenlijk altijd een eigen berging gehad. Heerlijk. Niemand anders die er bij kan en waar ie dus vertrouwd kan staan.

Verzekeringstechnisch (lees voor de zekerheid de clausules door, daar staat het veelal in);
-studentenhuis; je bent gewoon de sjaak als ie in een openbare ruimte staat, afsluiten en hopen dat je huisgenoten te vertrouwen zijn.
-appartement met eigen afsluitbare berging; staat ie gewoon veilig, wellicht afhankelijk van de waarde van het ding ben je eventueel verplicht om hem op slot te doen
-appartement met gedeelte afsluitbare berging; uiteraard afsluiten, maar blijft risicovol, zelfde als studentenhuis
Thanks!
Ik ga eens lezen, en voor de extra veiligheid toch ook maar een kettingslot eromheen gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn fiets staat op de badkamer, of beneden in de gang die we met een kunsthandel delen. Niet ideaal, maar hij staat wel altijd binnen. :)
jules schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:19:
[...]

Ha, mooi voorbeeld. Dit is nou precies mijn reden dat ik niet in een stadse omgeving met m'n mtb naar buiten ga.
Ach, om de twee weken ff schoonmaken en van het voorjaar een nieuwe cassette + ketting erop. Dat heb ik er wel voor over om de hele winter door lekker hard te kunnen crossen. 8)
Atlas schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:24:
[...]

Daar heb ik nu ook last van met mijn normale fiets.... Hoe kun je dit het best behandelen?
Goed schoonmaken met zo'n kettingreiniger, de cassette en voorbladen met een afwasborstel, droogmaken en daarna het geheel inspuiten met een smeermiddel dat geschikt is voor deze tijd van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Zo staat die van mij er nu bij:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2544/4237041270_8f2da79131.jpg

Helemaal in klaar voor een ritje morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:57

KoffieNT

banaan

Die is zeker vet :D.

Ik heb even een vraagje over mijn Moozes Chaser. Een tijd geleden viel het me op dat mijn vering (Rock Shox Tora318) al inzakte toen ik nog niet op de fiets zat (een cm of 2). Als ik op de fiets zat was dit uiteraard nog iets meer.
De fiets heeft een maand of 2 geleden een grote beurt gehad waar ook iets aan de vering is gedaan (geen idee wat). De eerste paar weken deed de vering het weer als nieuw :).
Nu (en de laatste paar weken) valt het me op dat hij weer inzakt, volgens mij nog erger als eerst. Als ik op de fiets zit blijft er zo'n 4cm veerweg over, ipv de 10 dat het zou moeten zijn.

Iemand tips hoe ik dit eventueel zelf kan oplossen? Anders ga ik binnenkort wel effe naar de fietsenmaker.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

*inkopper: voorspanning verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een prachtige fiets is dat toch bramster. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:57

KoffieNT

banaan

/me KoffieNT gaat zsm kijken hoe dat moet O-)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik wil binnenkort met wat fietsmaten een leuke route rijden in het buitenland.
Ongeveer 300 km over de grens van NL. Heeft er iemand tips en ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
hmm, in het zwarte woud misschien?
of anders is in de ardennen ook al heeel wat te beleven hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
[...]

Dat snelle roesten komt door de pekel (da's zout en dat is een katalysator om metaal te laten roesten). Ketting kun je afspoelen met water. Met schoonmaakmiddel vind ik persoonlijk meer een afrader. Laat hem 24 uur drogen en doe er dan teflon spray op of een willekeurig ander spul wat je doorgaans gebruikt. Als er gestrooid is, is het wel belangrijk dat je dit 1x per 1-2 weken herhaald. Je hoeft dan niet persee in het voorjaar je ketting te vervangen. Als het pekel seizoen over is hooguit je ketting wat extra inoliên/schoonmaken met olie (ketting schoonvegen met een doek, smeermiddel op je ketting doen, ketting ronddraaien zodat smeermiddel goed overal komt, ketting met doek weer schoonwrijven, opnieuw smeermiddel opdoen, ronddraaien en schoonwrijven totdat er niet al te veel zwarte meuk in je doek achter blijft.)
dnhelle schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:40:
[...]

Thanks!
Ik ga eens lezen, en voor de extra veiligheid toch ook maar een kettingslot eromheen gooien :)
Kan nooit kwaad idd. Ik doe vaak 2 sloten, de ene door het achterwiel en het frame, de ander door het voorwiel en het frame, waarbij 1 van beide sloten ook door een paal of een andere vaste verankering gaat.
Bramster schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:14:
Zo staat die van mij er nu bij:

[afbeelding]

Helemaal in klaar voor een ritje morgen :)
Jammer dat jullie niet naar Vlodrop gaan! Have fun morgen, ik ga er ook eindelijk weer eens op uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
In een toertocht heb ik niet echt zin nu, morgen gaan we gewoon wat klooien met trappetjes enzo :P
tenminste, ik ga het eens langzaam aan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

KoffieNT schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:51:
[...]

/me KoffieNT gaat zsm kijken hoe dat moet O-)
Meer lucht erin pompen waarschijnlijk, daar heb je speciale pompjes voor.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45
regelmatig teflon-spray op spuiten is het makkelijkste. Als het goed is gaat de roest dan grotendeels weg, en je kan dat regelmatig doen zonder dat je problemen krijgt. Met dit weer minstens elke week.

Duurzamer is duur spul als Holmenkol (mijn MTB) en CyclonX (mijn stadsfiets). Voor gewone fietsen: doe jezelf een lol en koop een spuitbus, dat is makkelijker om even gauw 's avonds nieuwe zooi op te spuiten. Als je elke keer een uur bezig bent zal je het minder vaak doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48
Nog mensen die morgen Egmond-pier-Egmond gaan rijden?

Voorspeld -6 met n-o windkracht 7 gevoelstemperatuur -14, moet toch even kijken wat ik aan ga trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 13:41
harry64 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:05:
Nog mensen die morgen Egmond-pier-Egmond gaan rijden?

Voorspeld -6 met n-o windkracht 7 gevoelstemperatuur -14, moet toch even kijken wat ik aan ga trekken.
Ik zou er naar toe gaan, maar werd vanochtend gebeld dat het niet door ging. Helaas had er absoluut zin tussen 3000 andere gekken zo hard mogelijk op het strand doorjakkeren.
Strandrace Egmond-Pier-Egmond is afgelast
Datum: 08-01-2010

De ATB Strandrace Egmond-Pier-Egmond die vanmiddag 13.00 uur van start zou gaan is afgelast. In samenspraak met de Gemeente Bergen is besloten dat het helaas niet meer verantwoord is om deze race te laten plaatsvinden vanwege de ineens sterk verslechterende weersomstandigheden die voorspeld worden.

Het KNMI heeft vrijdagavond een voorwaarschuwing extreem weer afgegeven. In het hele land wordt zware sneeuwneerslag voorspeld in combinatie met een krachtige noordoostenwind en een grote kans op het ontstaan van sneeuwduinen. Door de wind wordt er een gevoelstemperatuur voorspeld van – 15 graden. Doordat de waarschuwing op nationaal niveau is opgeschaald naar een formele voorwaarschuwing acht de organisatie het niet meer verantwoord om dit evenement te kunnen laten plaatsvinden. De veiligheid van deelnemers, toeschouwers en ook vrijwilligers zou in gevaar kunnen komen, de organisatie wil daarin geen risico’s nemen.

Op zondag 10 januari staat de 38e PWN Egmond Halve Marathon gepland, waarvoor ruim 17.500 mensen zich hebben ingeschreven. Vanmiddag om 13.00 uur zal definitief bekend worden gemaakt of deze wedstrijd door kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Hmz ok, afgelast... Wellicht is mijn vetlaag wel te dik, of kleed ik me gewoon goed aan? Anyway, de afgelopen 3 weken veel en lang buiten gewerkt zonder noemenswaardige problemen. Zomerschoenen aan (met lekke zolen), winterjas, trui met t-shirt daaronder en handschoenen. Geen sjawl en muts dus. Alleen bij sneeuw/regen bij deze kou zou ik me moeilijk tegen kunnen weren. En kan me voorstellen dat de ubersportieve figuren met een laag vetpercentage meer moeite hebben om zich te weren tegen de kou. Ik vind het nog alleszins meevallen iig! Vorige week zondag dus ook een fietstocht gedaan. De winterjas thuisgelaten en daarvoor in de plaats een of andere windstopper/dun zomer trainingsjack aan. Ging prima. Niet te warm en niet te koud. Enige nadeel; begon het wel te voelen als ik langer dan 10 min stil stond.

Voor toeschouwers en medewerkers/vrijwilligers is het echter andere koek. Lastig om je dan te weren tegen de kou. Bewegen is the key :)

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 09-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vergis je anders niet i de kou.

Toen ik gisteravond terug kwam fiesten van mijn werk (moet een eind door de polder, dus niet beschut) had ik uiteindelijk een bevroren ketting. En dat terwijl ik het gewoon goed had in mijn kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Het valt met de wind tot nu toe (vergeleken met de voorspellingen) mee maar het is echt SNOEI koud op de wind hier in noord-holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
maartend schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:23:
Vergis je anders niet i de kou.

Toen ik gisteravond terug kwam fiesten van mijn werk (moet een eind door de polder, dus niet beschut) had ik uiteindelijk een bevroren ketting. En dat terwijl ik het gewoon goed had in mijn kleding.
Heb je hem dan wel in de juiste olie gezet? :o
GoldenSample schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:29:
Het valt met de wind tot nu toe (vergeleken met de voorspellingen) mee maar het is echt SNOEI koud op de wind hier in noord-holland.
Wind kan idd koud zijn. Maar met een helm op (volgens mij meestal wel verplicht bij TT's en wedstrijden) heb je al wat meer bescherming op je hoofd. Wellicht nog een sjawl om en dan zweet ik alweer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jules schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:51:
[...]

Heb je hem dan wel in de juiste olie gezet? :o
Staat in de winterolie, maar er komt natuurlijk wel iets van vocht tussen te zitten. Merkte het trouwnes enkel tijdens het achteruit trappen. Maar 5 minuten in de schuur en alles was weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48
Vanmorgen ook gebeld met de mededeling dat het afgelast was, toch even gaan kijken (1.5km). Strand lag er perfect bij, meerdere mensen gesproken die zonder problemen heen en weer gefietst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb vandaag ook heerlijk een paar uur rond gereden hier over de heuvelrug. Niet echt last gehad van de kauw, zolang je maar in het bos blijft is er weinig wind en omdat de ondergrond zo lekker hard is kun je aardig wat snelheid maken, gladheid maakt het daarbij nog extra spannend. Ik heb mijn rietje afgesloten door het henschotermeer even te bezoeken waar volop werd geschaatst. Al met al een mooie dag! * FMS = voldaan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb al weer wat upgrade-plannen voor het voorjaar :D
Past wel goed bij het idee van een "do-it-all"-hardtail
  • GravityDropper Turbo 4" Multi (en zadelpen klem zonder hendel)
  • 22t-36t en bashring
  • Chainguide
  • Eventueel achter derailleur met kortere kooi
  • 11-34t cassette/ketting
en dan nog 2 dingen die ik helaas niet kan kopen: Skills en de durf om te doen wat de fiets dan kan :lol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 15:27
Binnenkort ga ik met het fietsclubje van de zaak een aantal tochten doen en wil hiervoor m'n fiets laten nakijken en eventueel upgraden.

De fiets die ik heb is nog steeds de GF Hoo Koo E Koo uit 2002, helemaal stock.
http://www.fisherbikes.com/bike/archivemodel/350

Nou vroeg ik mij af of het zinvol is deze fiets nog te upgraden en er zodoende nog een x-aantal jaar op te fietsen.

Upgrades die ik in het hoofd heb zijn:
Magura HS-33 Hydraulische velgremmen.
Andere voorvork...beetje aan het oriënteren wat wijsheid is.

Misschien een rare vraag, maar hoeveel geld zouden jullie nog in deze fiets willen steken? Frame is verder prima in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
AgoNitE schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:35:

Misschien een rare vraag, maar hoeveel geld zouden jullie nog in deze fiets willen steken? Frame is verder prima in orde...
Ik weet niet of ik wel zou upgraden. Als er nix aan kapot is, zo houden. Moeten zaken vervangen worden, ja dan zou ik nieuwers aanschaffen, maar V=-brakes zijn en blijven erg goed. Dan neem je toch gewoon XT-V. En je kunt je vork vervangen door 1 van 100mm maar ook alleen maar als het moet. Nogmaals, if it aint broken, don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02

ThunderNet

Flits!

:'( en mijn fiets is afgelopen nacht gestolen :(
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2798/4048295800_8b50134638.jpg

RIP

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
maartend schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:50:
[...]

Ik weet niet of ik wel zou upgraden. Als er nix aan kapot is, zo houden. Moeten zaken vervangen worden, ja dan zou ik nieuwers aanschaffen, maar V=-brakes zijn en blijven erg goed. Dan neem je toch gewoon XT-V. En je kunt je vork vervangen door 1 van 100mm maar ook alleen maar als het moet. Nogmaals, if it aint broken, don't fix it.
Die remmen heb je gelijk in,maar voor wat betreft de vork. Zou graag 1 met lockout willen..maar heb geen idee wat qua prijs/kwaliteit goed is. Kom bv. een Rock Shox Dart 3 tegen met remote lockout voor onder de 150,-. Is dit een goede vork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kom bv. een Rock Shox Dart 3 tegen met remote lockout voor onder de 150,-. Is dit een goede vork?
Ik dacht dat de testen nou niet zo bijzonder uitvielen, de prijs is daar ook wel naar. Maar ik kan me voorstellen dat je lockout wilt, is dat niet op je huidige vork te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
maartend schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:32:
[...]

Ik dacht dat de testen nou niet zo bijzonder uitvielen, de prijs is daar ook wel naar. Maar ik kan me voorstellen dat je lockout wilt, is dat niet op je huidige vork te plaatsen?
Mja daarom twijfel ik dus ook.
Nee helaas niet...vrij weinig in te stellen sowieso aan mn huidige vork. En dat kan ook alleen met een sleutel.
Ter info: http://members.home.nl/rinkejan/GF/MB-15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

maartend schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:32:
[...]

De Dart 3 is een prima vork voor gebruik in Nederland. Natuurlijk zijn er veel betere vorken, maar de vraag is of het zinvol is om daar meer geld in te steken als je niet van plan bent naar Ardennen/ruigere werk te gaan.
Ik heb een hele grove afdaling in Limburg gedaan met een Dart 3 en dan veert het best prima, ten slotte moet je lichaam/gebogen armen toch nog de meeste klappen opvangen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Impry schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:08:
[...] ten slotte moet je lichaam/gebogen armen toch nog de meeste klappen opvangen.
Ik rij met een lefty, ik geloof dat ik toch een iets andere menig dan jij heb over dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Impry schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:08:
[...]

De Dart 3 is een prima vork voor gebruik in Nederland. Natuurlijk zijn er veel betere vorken, maar de vraag is of het zinvol is om daar meer geld in te steken als je niet van plan bent naar Ardennen/ruigere werk te gaan.
Ik heb een hele grove afdaling in Limburg gedaan met een Dart 3 en dan veert het best prima, ten slotte moet je lichaam/gebogen armen toch nog de meeste klappen opvangen.
Een Tora uit 2009 dan? die kan ik via via ook niet al te duur krijgen, met Poplock.
Ardennen etc zijn niet echt dingen die ik ga doen, het is ook zo dat ik nog beginnend biker ben. Mochten de ardennen toch nog eens in zicht komen dan is er altijd nog de mogelijkheid om een nieuwe bike aan te schaffen.

Tweede vraag, ga ik er met een Dart 3 op vooruit vergeleken met een Marzocchi Zi (Bomber/Wedge)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
maartend schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Ik rij met een lefty, ik geloof dat ik toch een iets andere menig dan jij heb over dit.
Niet alleen lefty-riders... Ook de andere vorken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
AgoNitE schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:24:
[...]

Een Tora uit 2009 dan? die kan ik via via ook niet al te duur krijgen, met Poplock.
Ardennen etc zijn niet echt dingen die ik ga doen, het is ook zo dat ik nog beginnend biker ben. Mochten de ardennen toch nog eens in zicht komen dan is er altijd nog de mogelijkheid om een nieuwe bike aan te schaffen.

Tweede vraag, ga ik er met een Dart 3 op vooruit vergeleken met een Marzocchi Zi (Bomber/Wedge)?
Je gaat er absoluut op vooruit, ook omdat jou vork al wat jaartjes oud is en de techniek nog steeds is verbeterd. Probleem is wel dat sommige vorken in een bepaald jaar goed waren en een ander jaar minder. Ik zou wat vorken in ogenschouw nemen en dan via google reviews zoeken.

edit ; wees voorzichtig met die tora, als het de Tora race is uit 2009 is hij enkel disc only en dan moet je ook nog nieuwe wielen en remmen aanschaffen. Je zoekt een vork die ook V-brakes kan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 18-01-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
De tora is met V-Brakes..1 van de weinige tora's op marktplaats met eigen foto's erbij.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon een x-aantal vorken op rij ga zetten met voor-en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb op mijn Cube uit 2008 ook een Dart 3 en die is opzich prima, ware het niet dat ie bij mij steeds olie verliest? Hij is al een keer bijgevuld geweest, maar na 2 ritjes door het bos deed de poplock het al nauwelijks meer. Die ik trouwens zelden gebruik, maar op asfalt is het wel prettig.
Ik weet niet of dit bij andere vorken ook wel het geval is?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
tora is een goeie qua prijs-kwaliteit, als je het kan betalen zou ik zeker die nemen en de dart laten staan. Buiten de RockShox-stal is er ook wel wat leuks te krijgen, maar dat wordt in Nederland nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
is dit niets?
http://cgi.ebay.nl/NEU-Ro...5ad65d893a#ht_3266wt_1166

in Duitsland vind je vaak erg leuke vorken voor niet veel geld. Mijn Pike 454 Air U-Turn heb ik ook van een Duitse shop via eBay

edit: sorry, niet aan de v-brake nokken gedacht...

[ Voor 7% gewijzigd door Bramster op 18-01-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Is een leuke vork Bramster, maar beetje aan de prijs ook. Weet dat ik misschien veel vraag voor een klein budget (rond de 150, meer niet). Wacht nog steeds op reacties via marktplaats, aantal leuke vorken voor een leuk bedrag gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
AgoNitE schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:35:
Binnenkort ga ik met het fietsclubje van de zaak een aantal tochten doen en wil hiervoor m'n fiets laten nakijken en eventueel upgraden.

De fiets die ik heb is nog steeds de GF Hoo Koo E Koo uit 2002, helemaal stock.
http://www.fisherbikes.com/bike/archivemodel/350

Nou vroeg ik mij af of het zinvol is deze fiets nog te upgraden en er zodoende nog een x-aantal jaar op te fietsen.

Upgrades die ik in het hoofd heb zijn:
Magura HS-33 Hydraulische velgremmen.
Andere voorvork...beetje aan het oriënteren wat wijsheid is.

Heb de afgelopen 5 jaar 2x een fiets stevig opgekalefaterd waarbij het frame daarna nagenoeg onherstelbaar beschadigd raakte. Kostbare en energie vretende klusjes kan ik je zeggen ;). Schat voor jezelf in of het frame het wel waard is :). Ook een fietsenmaker/LBS zal niet goed voor je kunnen beslissen omdat deze niet weet wat voor klappen het frame heeft gehad en hoe het verder gebruikt is.

En wat betreft v-brakes vs magura hs-33s; Voor NL zijn die V-brakes prima. Heb zelf jaren lang met Magura HS-11's gefietst, verschil is er wel, maar vind het reuze meevallen. Het schijnt dat je voor heftige afdalingen aan de schijfremmen moet, deze zijn beter bestand tegen de hitte die dan vrijkomt. Helaas moet je frame daar op voorbereid zijn. Als ik jou was zou ik lekker bij de V-brakes blijven :)

[ Voor 14% gewijzigd door jules op 18-01-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb een hele tijd met V-brakes (XT met BBB tri-stop blokken) gereden, ook stevige afdalingen in de Ardennen. Toen even overgestapt naar een XTR schijfrem (160mm) aan de voorkant maar ik moet zeggen dat ik qua pure remkracht de voorkeur gaf aan de v-brakes. Doseerbaarheid was wel beter met de schijfremmen, in slecht weer was de schijfrem ook beter.

Nu heb ik dezelfde schijfremmen (XTR dus) maar dan met voor een 203 en achter een 185mm schijf. Dat is toch wel een wereld van verschil. Dat remt echt belachelijk goed!

moet er wel even bij vertellen dat ik niet de lichtste ben zal het rond de 100kg (met fiets uitrusting) liggen. In principe heb je met een v-brake/hs33 toch een veel grotere "schijf", namelijk 26 inch in plaats van 140 tot 203mm . Als je dus genoeg kracht levert met de handen dan kunnen v-brakes belachelijk goed remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Fiets is dus een 2de handsje, is door de vorige eigenaar alleen op asfalt gebruikt.
Er zitten ook geen sporen van noemenswardige klappen op trouwens. HS-11/33 laat ik even voor wat het is, V-Brakes voldoen inderdaad wel...

Ben zelf niet de zwaarste, eerder de lichtste..dus zo heel veel gewicht hoeft er niet afgeremd te worden.

Mijn plan is deze fiets nog een tijd te blijven gebruiken ipv begin 2011 een nieuwe aanschaffen dmv het fietsplan. Vandaar ook dat ik aan het kijken ben naar evt. upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Gewoon zoeken naar een leuke 2-hands vork en upgrade'n die fiets :) Als die echt nog zo goed is, waarom niet?
Ik zou wel zoeken naar een lucht-vork. Is toch veel handiger met instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm heb je zo een paar merken/types voor wat betreft lucht vorken? Er zijn zoveel types en versies zie ik..beetje bomen/bos verhaal soms :P

@ hieronder, de remmen laat ik nog even voor wat ze zijn, zijn nu Deore v-brakes...misschien eens naar een ander setje kijken. (zag ergens XT setje voor en achter voor rond de 40 euro...is nog eens te doen.)

[ Voor 43% gewijzigd door agoNITE op 18-01-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

HS33 remmen zijn inderdaad prima, een nadeel van v-brakes is wel dat je snel zut op je remblokken hebt zitten wanneer je door de modder gaat. Schijven blijven dan gewoon schoon.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@bramster: 160mm is dan ook niet echt veel voor in de afdalingen, en Shimano heeft geen geweldige stopkracht bij kleine diameters. 180 of 203mm werkt vaak een stuk beter :Y) Bij V-brakes heb ik een paar keer meegemaakt dat de velgen te heet werden om beet te pakken, dat is bij schijven geen probleem maar bij velgen kan het je band kosten. Oh ja, doseerbaarheid... O+

Een lucht-vork is inderdaad makkelijker af te stellen, maar bij een aantal tests kwamen de coil-spring versies van de Tora er beter uit dan de lucht-versies. Die veerden veel minder soepel in dan de coil-spring. Ook kan je bij sommige coil-spring versies de veerweg instellen, is ook wat waard :)

@MadMarky: in sommige soorten modder verdwijnen je schijfremblokjes ook als sneeuw voor de zon, en er zijn hele volksstammen die niet tegen het slepende geluid van modder in de calipers kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 18-01-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
MBV schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:40:
@MadMarky: in sommige soorten modder verdwijnen je schijfremblokjes ook als sneeuw voor de zon, en er zijn hele volksstammen die niet tegen het slepende geluid van modder in de calipers kunnen.
Ja... Ik heb al een setje blokken versleten in 2 ritjes, eentje in de stromende regen en de andere in de sneeuw.

de Tora en de Recon's zijn er in lucht versies. En de nog duurdere versies natuurlijk ook. Maar dan moet je wel heeeel veel geluk hebben met een aanbieding :P Fox heeft ook mooie vorken maar die zullen wel buiten je budget vallen
Van andere merken weet ik niet zo veel eigenlijk...

[ Voor 25% gewijzigd door Bramster op 18-01-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
vorig jaar was er een aanbieding van Marzocchi bij bike-components.de geloof ik, die heeft half mountainbike-forum gekocht. Verder zijn er nog wat dure merken (DTSwiss, magura, manitou, FRM) maar die vallen net zo goed buiten budget als Fox ;)
De duurdere Suntour-vorken zouden ook goed kunnen zijn, maar ik zou dat niet aandurven.

Deze zou wat kunnen zijn: http://www.bike-discount....a13641/33-tst2-100mm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Die ziet er inderdaad goed uit. Deze dan?
http://www.salden.nl/defa...pid=53&fs=4415&catid=3294

Heb het idee dat deze niet zo heel erg verschilt met mijn huidige vork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Hij heeft zo te zien geen lockout, geen luchtveer en verder niks bijzonders. Verder weet ik niet hoe goed hij is, zou je eens moeten zoeken bij MTBR enzo. Voor de vergelijking zou je deze vragen eens moeten beantwoorden:
- Wat voor voorvork zit er nu op je fiets, merk/type?
- Hoe soepel veert hij, en hoeveel speling voor/achter heeft hij?
- Zit er een rebound-demper op?
- Kan je de voorspanning instellen?
En de belangrijkste: waarom wil je een lockout hebben? Als je een voorvork goed afstelt heb je van de veerweg geen last op het asfalt.

Heb je trouwens geen vrienden die een betere fiets hebben om eens het verschil met een betere vork te voelen?

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 18-01-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
MBV schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:15:
Hij heeft zo te zien geen lockout, geen luchtveer en verder niks bijzonders. Verder weet ik niet hoe goed hij is, zou je eens moeten zoeken bij MTBR enzo. Voor de vergelijking zou je deze vragen eens moeten beantwoorden:
- Wat voor voorvork zit er nu op je fiets, merk/type?
- Hoe soepel veert hij, en hoeveel speling voor/achter heeft hij?
- Zit er een rebound-demper op?
- Kan je de voorspanning instellen?
En de belangrijkste: waarom wil je een lockout hebben? Als je een voorvork goed afstelt heb je van de veerweg geen last op het asfalt.

Heb je trouwens geen vrienden die een betere fiets hebben om eens het verschil met een betere vork te voelen?
Hm die Marzocchi is niks dan,
Dat is wel een goeie van je..was trouwens ook niet op de hoogte van het feit dat als je een vork goed afstelt je helemaal geen lockout nodig hebt eigenlijk...

Vork die er nu opzit is een Marzocchi Bomber Z1, qua afstellen zit er op beide poten een stelschroef voor +/-. Verder niets eigenlijk. Hoe kan ik de speling merken? Hij veert verder wel soepel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
rem inknijpen en naar voren en achteren duwen. Als je je fiets dan centimeters heen en weer kan bewegen, is er iets versleten ;) (wel kijken om te checken dat het niet je balhoofd is, of je remmen).
Stelschroef +/- is meestal de voorspanning: kennelijk zit er aan allebei de kanten een veer. Kan je aan de onderkant geen rebound instellen?
Helaas gaat de Marzocchi-site niet verder terug dan 2004, in elk geval als je Nederland kiest.
http://www.marzocchi.com, kies MTB, Forks, en dan Owner Manuals.

Als ik daar kijk bij de 2004-versie is dat een echte downhill-voorvork, met 130mm veerweg. Daar moet je wel op letten als je een andere voorvork koopt, anders ga je heel erg voorover zitten :) Dan snap ik ook direct dat je een lockout wil: een 130mm voorvork beweegt een stuk meer dan een 80mm of 100mm voorvork op het vlakke.

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 18-01-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
130mm is nog lang geen downhill hoor ;) hoogstens "trail"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
AgoNitE schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:19:
Fiets is dus een 2de handsje, is door de vorige eigenaar alleen op asfalt gebruikt.
Zou ik ook zeggen als ik een MTB verkoop :z
En nu serieus, altijd lastig zo'n opmerking, ik zou hem niet al te serieus nemen als ik een fiets 2e hands koop. 't Is zo ongeveer dezelfde opmerking als: deze auto is van een oud vrouwtje geweest...
@bramster: 160mm is dan ook niet echt veel voor in de afdalingen, en Shimano heeft geen geweldige stopkracht bij kleine diameters. 180 of 203mm werkt vaak een stuk beter :Y) Bij V-brakes heb ik een paar keer meegemaakt dat de velgen te heet werden om beet te pakken, dat is bij schijven geen probleem maar bij velgen kan het je band kosten. Oh ja, doseerbaarheid... O+
Waarom rem je dan ook?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Bullshit. Schijven kunnen zo verrekte heet worden dat ze een mooi litteken op je kuit fikken hoor.
Edit: en daarnaast heb ik het nog niet eens over fading, kromtrekken etc etc...

[ Voor 6% gewijzigd door dnhelle op 18-01-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
"bij schijven is dat geen probleem, maar bij velgen kan het je band kosten" Ik weet dat schijven belachelijk heet worden, heb regelmatig blauwe schijven gezien en dan is het honderden graden geweest. Zolang er geen lucht in je remleiding zit is dat geen punt, alleen wat fading.

@jules: de instructeur van Labyrinth durfde niet harder, 't was een kronkelend asfaltpaadje naar beneden van 2 meter breed waar zo nu en dan een auto naar boven kwam. Dat ging dus 1x bijna fout :X 'k was trouwens wel de enige die hem bijhield :Y)
@bramster: in 2002 wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
jules schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:43:
[...]
Zou ik ook zeggen als ik een MTB verkoop :z
En nu serieus, altijd lastig zo'n opmerking, ik zou hem niet al te serieus nemen als ik een fiets 2e hands koop. 't Is zo ongeveer dezelfde opmerking als: deze auto is van een oud vrouwtje geweest...
Haha..mja klopt. Maar was eerlijk over een aantal andere zaken die aan vervanging toe waren en heeft de prijs daarop aangepast. Geloof wel dat de fiets niet misbruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:06:
Zolang er geen lucht in je remleiding zit is dat geen punt, alleen wat fading.
Alleen wat fading?

Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Mwah... toen reden ze ook al met 180mm+ hoor
en dit soort monsters met 300mm: http://www.esmtb.com/img/news/20051115_1.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
dnhelle schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:15:
[...]

Alleen wat fading?

Nuff said.
zodra je fading voelt moet je natuurlijk wel stoppen, en je fiets niet op een schijf neerleggen, en ook niet onderdompelen ofzo. Verder nooit echt problemen gehad daarmee.

@bramster: ik dacht dat die 130mm-vork in het downhill-segment stond ingedeeld voor 2004 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ff een andere vraag trouwens, kan ik op wat voor manier dan ook zien/controleren of het frame nog in orde is? In de zin van of het een beste klap heeft gehad etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
tja, als je frame nog recht is, er geen scheuren in zitten (kijk goed bij de lasnaden) en er geen deuken in zitten lijkt me het wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

MBV schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:12:
vorig jaar was er een aanbieding van Marzocchi bij bike-components.de geloof ik, die heeft half mountainbike-forum gekocht.
Guilty as charged, maar ik was een jaar eerder en 10 euro goedkoper uit :Y)
Marzocchi 33 zou ik niet doen, de latere vorken van MArzocchi veren niks beter dan de oudere modellen maar zijn wel veel kwetsbaarder. Mijn MX Comp kan ik bijna in braille servicen, maar dat gezeur met TST wil je niet zelf moeten repareren, en marzocchi staat ook bepaald niet bekend om hun geweldige service.

@Sven: ja, schijven kunnen heul heet worden, en fading wil je niet hebben, maar een klapband vanwege een te heet geremde velg is ook geen pretje kan ik je vertellen :X

[ Voor 38% gewijzigd door McGryphon op 18-01-2010 19:42 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Oh ok, had verwacht dat t lastig zou zijn...maar lasnaden zien er allemaal prima uit. Geen deuken ook :)

Heb mn budget een beetje bijgesteld trouwens...hangt er overigens wel vanaf wat er allemaal aan de fiets moet gebeuren qua onderhoud (onderdelen vervangen etc..).

Deze vork zit er nu in trouwens Marzocchi EXR, Dual Speed Sensitive Valving, 80mm travel.

RS SID Team voor 150,zitten alleen geen v-brake nokken bij. Zijn die los te krijgen en waar?

[ Voor 25% gewijzigd door agoNITE op 18-01-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:40:
[...]
@Sven: ja, schijven kunnen heul heet worden, en fading wil je niet hebben, maar een klapband vanwege een te heet geremde velg is ook geen pretje kan ik je vertellen :X
Hee McG, ook hier!

Eens vwb. klapbanden. Hetzelfde als doorgeremde velgbedden... Pfff. Dat was ook wel schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hmpf, Salden heeft leuke vorken in de aanbieding, Tora Solo Air 2009 en 2010 als ik me niet vergis...disc only :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
AgoNitE schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:42:
Oh ok, had verwacht dat t lastig zou zijn...maar lasnaden zien er allemaal prima uit. Geen deuken ook :)

Heb mn budget een beetje bijgesteld trouwens...hangt er overigens wel vanaf wat er allemaal aan de fiets moet gebeuren qua onderhoud (onderdelen vervangen etc..).

Deze vork zit er nu in trouwens Marzocchi EXR, Dual Speed Sensitive Valving, 80mm travel.

RS SID Team voor 150,zitten alleen geen v-brake nokken bij. Zijn die los te krijgen en waar?
Als er geen aansluiting op zit niet, anders kun je die wel scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Die zitten er wel op, zijn afgedekt met rubberen doppen. Heb je zo enig idee waar die te scoren zijn? Of heeft elke LBS dit wel liggen omdat het standaard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
AgoNitE schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:27:
Die zitten er wel op, zijn afgedekt met rubberen doppen. Heb je zo enig idee waar die te scoren zijn? Of heeft elke LBS dit wel liggen omdat het standaard is?
Vraag maar aan je lbs. Anders iemand van het forum? Anders eens kijken op het mountainbikeforum zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:33:
[...]

Hee McG, ook hier!

Eens vwb. klapbanden. Hetzelfde als doorgeremde velgbedden... Pfff. Dat was ook wel schrikken.
Ja precies. Daar heb je met een schijf geen last van. Al kan een schijf die begint te warpen van de hitte midden in een afdaling ook best scary zijn, damn.

en ik hou me een beetje gedeisd de laatste tijd, ik hou het wel bij gewoon fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
AgoNitE schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:42:

Hmm, dat vind ik dan wel weer erg goedkoop...
hoe oud is de vork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
McGryphon schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:32:
[...]

Ja precies. Daar heb je met een schijf geen last van. Al kan een schijf die begint te warpen van de hitte midden in een afdaling ook best scary zijn, damn.

en ik hou me een beetje gedeisd de laatste tijd, ik hou het wel bij gewoon fietsen ;)
WTF doe je dan met je fiets :? Ik heb wel wat serieuze downhills gedaan met een Stinky (Hayes Stroker trail 203mm), en niks van fading of wat dan ook gemerkt. Mijn oude setje Julie 2008 had wat last van lucht in het systeem, mijn huidige remmen (Hayes Stroker trail 180mm) heb ik nog niet serieus in de bergen getest.

@agonite: geen ervaring mee, maar een SID schijnt wat minder soepel te veren dan een Reba, omdat het een race-vork is. Er zit iets meer demping op de ingaande slag, om te zorgen dat je meer gevoel houdt met de grond.

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 19-01-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Bramster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:49:
[...]

Hmm, dat vind ik dan wel weer erg goedkoop...
hoe oud is de vork?
Durf ik zo niet te zeggen, zal de verkoper eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
dnhelle schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:48:
[...]

Bullshit. Schijven kunnen zo verrekte heet worden dat ze een mooi litteken op je kuit fikken hoor.
Edit: en daarnaast heb ik het nog niet eens over fading, kromtrekken etc etc...
Brandplekken krijg je al van water = 100 graden
Als metaal roodgloeiend word dan verkleurd het en is het vele malen heter. Heb al vaker gehoord van verkleurde remschijven. Echter nog nooit gehoord van verkleurde velgen :P
MBV schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:06:
"bij schijven is dat geen probleem, maar bij velgen kan het je band kosten" Ik weet dat schijven belachelijk heet worden, heb regelmatig blauwe schijven gezien en dan is het honderden graden geweest. Zolang er geen lucht in je remleiding zit is dat geen punt, alleen wat fading.

@jules: de instructeur van Labyrinth durfde niet harder, 't was een kronkelend asfaltpaadje naar beneden van 2 meter breed waar zo nu en dan een auto naar boven kwam. Dat ging dus 1x bijna fout :X 'k was trouwens wel de enige die hem bijhield :Y)
@bramster: in 2002 wel ;)
Ik reed de instructrice van GoGo 10 jaar geleden in Italië helemaal zoek toen ik op weg was naar beneden. Wat een trage meuk was dat allemaal....
AgoNitE schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:23:
Ff een andere vraag trouwens, kan ik op wat voor manier dan ook zien/controleren of het frame nog in orde is? In de zin van of het een beste klap heeft gehad etc.?
Naast wat de Bramster zegt, kijk ook naar beschadigingen op je achtervork ter hoogte van de ketting. Het schijnt vaker te gebeuren dat een breuk in de achtervork veroorzaakt word door een ketting die ooit vastgezeten heeft tussen de tandwielen en het frame.
Verder kun je een frame ook laten opmeten bij de betere LBS (schaderapport laten opmaken). Die meet dan of een frame nog helemaal recht is zoals het zou moeten zijn. Zoiets heb ik een aantal keren laten doen naar een aanrijding. Dit kostte mij een € 15,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Nou, die van Labyrinth was best snel, ik had echt geen aanleiding om hem in te halen. En het was aan het begin van mijn MTB-carriere, op een huurfiets ;) Was bij het gardameer, best leuke omgeving als je je conditie wil trainen (geen kabelbaan ;)). Het jaar erna boden ze de reis niet meer aan, bij gebrek aan animo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
De SID komt uit 2005, ziet er op de foto's nog erg goed uit.
Pagina: 1 ... 6 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.