Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.501 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Bramster schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:25:
foto-update :)
nu zit de boel gemonteerd in plaats van er even snel ingestoken:

[afbeelding]
Wat een ontzettend kicke combinatie. Zijn die velgen nog voor een aardige prijs te regelen, of is dat $$ spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Nou, ik heb deze geheel gratis gekregen :P

Maar ik heb ze ook op eBay gezien voor prijzen van 50-150 euro. Ze zien er leuk uit, maar voor een mountainbike (waarmee je dus de bossen mee in gaat, klimmen enzo ;) ) wil je ze echt niet hebben aangezien ze echt lomp zwaar zijn, de set weegt bij elkaar 4,6kg! Een set van 2kg is normaal al erg zwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

willy1986 schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:31:
[...]
De wandelaar vluchtte van het mtb pad de begroeiing in en zat klaar met zijn camera...
Bedoelde meer hoe je later wist waar de foto te vinden was. ;)
Bidon was gratis... En doet zijn werk prima ;-)
Heb ook een namaak camelbak maar na tig keer spoelen met water blijft er een nare plastic smaak in het water zitten... Iemand tips om die plastic smaak uit die waterzak te krijgen?
En ik ben ook fan van een bidon hoor, heb het liefst niets op m'n rug.
Heb wel een rugzak voor dagtochten in België, daar kan een drinkzak in. Wat ik zelf heb gedaan is een officiële Camelbak drinkzak kopen (soms zelf nieuw op MP voor een prikkie) en die gewoon in een namaak rugzak stoppen.
Heb je meteen een goede kwaliteit drinktuutje.

[ Voor 5% gewijzigd door Impry op 22-11-2009 14:18 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Bramster schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:32:
Nou, ik heb deze geheel gratis gekregen :P

Maar ik heb ze ook op eBay gezien voor prijzen van 50-150 euro. Ze zien er leuk uit, maar voor een mountainbike (waarmee je dus de bossen mee in gaat, klimmen enzo ;) ) wil je ze echt niet hebben aangezien ze echt lomp zwaar zijn, de set weegt bij elkaar 4,6kg! Een set van 2kg is normaal al erg zwaar ;)
Ik zie dat ze vrij schaars zijn. Ik ben even aan het rondneuzen voor een diy singlespeed fietsje en daar zouden deze velgen prima mee combineren. Even verder neuzen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
en de fotospam gaat door :+

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2586/4124120939_4b7c341b2b.jpg

Het is toch wat.... heb ik 2 fietsen nu. Eentje zonder aandrijving en de andere zonder remmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bramster schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:56:
[...]

Waar een hersenschudding niet goed voor is he? :+

Ik heb net bij mijn city-cruiser een race crankstel gemonteerd, de kettinglijn komt echt super uit, mooi midden op de casette :) Ga er in eerste instantie een 39t blad op zetten en achter een 16t. Ik zoek nog een gare 44t (of daar in de buurt) om te verbouwen tot mooie "broek-bescherm-ring" door de tanden er vanaf te slijpen, maar die heeft mijn LBS vast nog wel liggen :)
Mijn oplossing: Crumpler Ankle Thingy...

Afbeeldingslocatie: http://crumpler.nl/files/products/ANKTH-002/image_small1241781895.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Impry schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:17:
[...]

Bedoelde meer hoe je later wist waar de foto te vinden was. ;)

[...]

En ik ben ook fan van een bidon hoor, heb het liefst niets op m'n rug.
Heb wel een rugzak voor dagtochten in België, daar kan een drinkzak in. Wat ik zelf heb gedaan is een officiële Camelbak drinkzak kopen (soms zelf nieuw op MP voor een prikkie) en die gewoon in een namaak rugzak stoppen.
Heb je meteen een goede kwaliteit drinktuutje.
Gewoon gevraagd voor welke site hij fotografeerde; bleek zijn hobby te zijn. Visitekaartje gegeven met emailadres + een bedankje :)

Thanks for de tip. Zal eens gaan zoeken naar een officiele Camelzak. De neppeheet aan tuit lijkend op een bidon: met de voortanden de tuit eruittrekken en slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Buiten het feit dat een camelbak ideaal is om drinken mee te nemen, is het ook de ideale crash-buster..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, heel erg waar
Ik ben met mijn crash op mijn rug/hoofd gevallen, ik ben erg blij dat ik de camelbak op mijn rug had...

[ Voor 3% gewijzigd door Bramster op 23-11-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Gummetje meldt zich! Al best een poos op mountainbikes aan t fietsen, maar ze nog niet echt serieus weten te gebruiken. Heb nu drie jaar een Merida Matts Sport 100, teambike kwa kleuren enzo. Ga er nu aan beginnen om hem om te bouwen zodat ie wat minder stads wordt en wat meer platteland :p
Kan nu ook eindelijk want ik heb van O+ een herenfiets gekregen voor naar mijn werk dus ben er ook niet meer van afhankelijk!

Ik zal eens wat fatsoenlijke foto's gaan maken van het ding en dan tijdens het ombouwen ook!

Het eerste dat er aan moet gebeuren zijn nieuwe tandwielen voor en achter en een nieuwe ketting, die zijn echt wel een eind op. Nieuwe remblokken zitten er al onder, en zo stukje bij beetje gaat ie steeds leuker worden! Ik ga jullie op de hoogte houden!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
RZor schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:10:
Ga er nu aan beginnen om hem om te bouwen zodat ie wat minder stads wordt en wat meer platteland :p
Wat klopt hier niet? :?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Eeeh???? Ben jij wakkerder dan ik? Hoe bedoel je?
Ik gebruik em nu alleen als stadsfiets, te braaf eigenlijk dus vooral. Daar gaan we maar eens wat aan doen :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
I know!
Platteland =! Heuvels/bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Haha jaja ok. Alleen ik woon in Zeeland :S Hoe plat wil je het hebben... De duinpaden zijn wel gaaf in de winter, beetje hoogte verschil, wat trappen. Beetje zand soms, en in de winter zo goed als geen voetgangers om een hartverzakking te veroorzaken :>

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Niet dat ik vrolijk word van die paar duinen hier in Den Haag en omgeving. Het zuiden (lees Limburg), daar kan ik me pas echt uitleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
/me verzucht zich eens, kijkt naar buiten en ziet dat de limburgse heuvels nu volop in de drek staan door het stormachtige regenachtige modderige landschap

Ah well... Ik mag niet klagen:
1.5 km rijden en ik zit in mijn offroad 'huisrondje'.
3 variabele routes in dit huisrondje: 27, 40 en 50 km lang. (light / medium / heavy)

Geen zin om deze te rijden? Fiets in de auto, richting brunssum (high speed trajectje) of andere tientallen routes in de omgeving...

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Wij hebben hier nog een baan bij Burgh-Haamstede, die wil ik binnenkort ook wel eens proberen.
Eerst ook maar eens aan wat conditie gaan werken, anders haal ik die 27km niet eens :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59

Jazzper

BB4E^Guerilla

kent iemand de Rat Bike Bastard?

http://www.rat-bikes.com/bastard.html
http://www.rat-bikes.com/bastard_specs.html

Vriend van me wil die als stadsfiets nemen. Ik vond hem wel cool, maar lijkt me vrij diefstalgevoelig als geheel en/of onderdelen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Jazzper schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:03:

Vriend van me wil die als stadsfiets nemen. Ik vond hem wel cool, maar lijkt me vrij diefstalgevoelig als geheel en/of onderdelen.
Iedere MTB is diefstalgevoelig [punt]. Ook al zet je een oud frame in het centrum neer, hij zal meer ogen trekken dan een gemiddelde omafiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Klopt niet, omafietsen zijn veul makkelijker te verkopen door junks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Updatetje van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.nubuk-bikes.de/uploads/pics/lrs_xt_775_xr42.jpg

- Shimano XT Disc Nabensatz (Modell 775), C-Lock Discaufnahme
- DT Swiss XR4.2D Felgen, schwarz, 32 Loch
- Sapim Race Speichen, 2.0 / 1.8 / 2.0 schwarz
- Sapim Polyax Messingnippel

Lieferumfang: Laufradsatz inkl. Schnellspannsatz

Gewicht vorne: 797 Gramm
Gewicht hinten: 954 Gramm

Zijn onderweg. :Y) Ik heb wel erg lang zitten twijfelen over dit setje en Red metal 5. Comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Absoluut geen comments! Gekocht bij S-tec? Of ergens anders? Misschien dat je de prijs wilt delen?

Het is in ieder geval een erg mooie set, heb zelf de XR4.1d velgen icm. dt240s, sinds 2004/2005, en die blijven maar gaan met het juiste onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Zeker een mooi setje :)
hoop alleen voor je dat de velgen heel blijven, heb toch al best wat klachten gehoord dat er 4.2d velgen scheuren tussen de spaakgaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

dnhelle schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:42:
Absoluut geen comments! Gekocht bij S-tec? Of ergens anders? Misschien dat je de prijs wilt delen?

Het is in ieder geval een erg mooie set, heb zelf de XR4.1d velgen icm. dt240s, sinds 2004/2005, en die blijven maar gaan met het juiste onderhoud.
Goed om te horen! Dit setje moet een tijdje meegaan, eventueel op een ander frame. Ik heb ze gekocht bij nubuk voor een zachte e150,- (inc. verzendkosten). Op mtb.nl is men wel te spreken over hun wielsets.

Moet trouwens wel zeggen dat het rijden met een starre vork mij eigenlijk prima bevalt. Ik mis de vering nauwelijks terwijl ik nog op 2.1 banden rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
de On-One is klaar!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2771/4133538228_683f3f4b4b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2781/4132775661_08c7b4c6be.jpg

en voor de stadscruiser heb ik lampjes binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2749/4133586074_81d5315a72.jpg
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:51:
Klopt niet, omafietsen zijn veul makkelijker te verkopen door junks!
En jij denkt dat alleen junks boodschappen doen in het openbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Bramster schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:21:
de On-One is klaar!

[afbeelding]

[afbeelding]

en voor de stadscruiser heb ik lampjes binnen gekregen:
[afbeelding]
8)
Nice! Toch wel een vet kleurtje!

Die lampjes, geniaal! Die zijn echt stoer.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Bramster
En de singlespeed voor in de stad:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2633/4135878892_db75d5e432.jpg

Tot het voorjaar er maar zo meer rondcruisen, dan andere bandjes er op en eens denken over een nieuwe kleurtje :)

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 100% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:35 ]

• Bramster
nah, dat past echt totaal niet bij die fiets hoor. Er is een verschil tussen XC (die grijs/blauwe) en AM (oranje)
en barends (zo heten die cowbars ;) ) heb ik eerst gehad op die grijs/blauwe, maar zonder vind ik toch mooier

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vooral die eerste fiets is erg gaaf, 2e is ook super met die velgen. _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De On-One ziet er super uit! 8)

De bike van m'n vriendin stond ivm gebrek aan offroad-gebruik al een tijdje op Big Apple's in 26x2.1, maar vanwege nattigheid etc werd ie zelden gebruikt. Dus vandaag maar ff een setje SKS B60 erop, wat bij het geheel best netjes staat eigenlijk... iig een stuk subtieler dan mijn fiets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Jazzper schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:03:

Alternatief in de categorie stoere stadsfiets vind ik de vanMoof: http://www.vanmoof.com/
Net wat meer forens proof met de spatborden en lampjes en hoe vaak ga je nou echt de stad is mijn speeltuin doen met je nutteloze voorvork op je semi mtb.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Bramster schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:10:
nah, dat past echt totaal niet bij die fiets hoor. Er is een verschil tussen XC (die grijs/blauwe) en AM (oranje)
en barends (zo heten die cowbars ;) ) heb ik eerst gehad op die grijs/blauwe, maar zonder vind ik toch mooier
Word!
Zo'n flatbar hoort absoluut niet op dit monster. Een echte HT-do-it-all AM-bike. Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MartijnGizmo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:46:
De On-One ziet er super uit! 8)

De bike van m'n vriendin stond ivm gebrek aan offroad-gebruik al een tijdje op Big Apple's in 26x2.1, maar vanwege nattigheid etc werd ie zelden gebruikt. Dus vandaag maar ff een setje SKS B60 erop, wat bij het geheel best netjes staat eigenlijk... iig een stuk subtieler dan mijn fiets. :+
Gisteren een stuk wezen crossen, en goed bevonden. :) Pics van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2494/4140897930_4770df37f9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2767/4140898862_30e8237b7e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2544/4140139217_b3466e0eed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Leuke fiets en mooie foto's :)
Ik heb er bij mij nu een paar van die typische MTB spatborden op zitten, maar dit is toch een stuk strakker :)
maar ik denk wel dat ze een beetje aangepast moeten worden om te gebruiken met v-brakes?

Net de eerste (lange) rit gemaakt op de weg/stads cruiser. 20km heen en na een paar pilsjes weer 20km terug met wind tegen en flink wat regen.

conclusies:
- Verzet is prima, soms een tandje te zwaar en soms een tandje te licht. Ideaal dus
- De wielen vangen veeeeeeel zijwind :P
- Dode punt is duidelijk voelbaar, wellicht door het erg zware achterwiel (met band 3,2kg). Maar eens kijken of ik zo'n ovaal blad kan bemachtigen, is het proberen waard.
- Heb me even lekker kunnen uitleven :D

En nu even douchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Bramster schreef op zondag 29 november 2009 @ 00:35:
Net de eerste (lange) rit gemaakt op de weg/stads cruiser. 20km heen en na een paar pilsjes weer 20km terug met wind tegen en flink wat regen.
Alcohol? Dude, ik ben nog steeds nuchter na mijn klapper :X. Zo te lezen ben je al weer aardig hersteld van je val!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja... het gaat wel goed eigenlijk :)
die eerste 2 weken in bed liggen is toch wel belangrijk geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 22:48
Ik heb er bij mij nu een paar van die typische MTB spatborden op zitten, maar dit is toch een stuk strakker :)
maar ik denk wel dat ze een beetje aangepast moeten worden om te gebruiken met v-brakes?

conclusies:
- Verzet is prima, soms een tandje te zwaar en soms een tandje te licht. Ideaal dus
- De wielen vangen veeeeeeel zijwind :P
- Dode punt is duidelijk voelbaar, wellicht door het erg zware achterwiel (met band 3,2kg). Maar eens kijken of ik zo'n ovaal blad kan bemachtigen, is het proberen waard.
- Heb me even lekker kunnen uitleven :D

En nu even douchen :P
Staat 1 Biopace crankstel op marktplaats, is niet echt goed meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik hoef alleen maar een blad te hebben eigenlijk, ergens rond de 40t
de kans dat de crank gaat passen is ook klein denk ik. Ik heb nu speciaal een race-crank die bedoeld is voor een korte trapas gemonteerd op een lange as om een goede kettinglijn te krijgen.

maar thx voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nee hoor, past prima. Rubbertje raakt misschien net het spatbord... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hoor ik daar Biopace? Wat heb je precies nodig? alleen maar dat circa 40T biopace blad? Weet je de BCD? Je kan deze PDF afdrukken van M-gingeering en dan kun je zo kijken welke steek je hebt: http://www.m-gineering.nl/steekcirkels.PDF

maar 1 biopace op marktplaats is niet waar. Misschien los ja, maar elke mtb en racer van circa 1986 tot 1994 voor weinig (al vanaf 5 euro gezien) hebben vaak Biopace crankset.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Kettingblad dat ik nodig heb is 5-arms 130mm BCD (standaard race als ik het goed heb)
en inderdaad rond de 40T ergens. Heb nu een 39T blad en dat is op zich wel goed nu, maar wie weet kan ik binnenkort wel een iets groter blad aan. Een 42T zou wel mooi zijn, dan heb ik wat meer speelruimte met combinaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Misschien dat ik die wel voor je heb. Moet ik wel even zoeken (en daar tijd voor maken) dus als het geen bloedspoed heeft laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Jazzper schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:54:
Hoor ik daar Biopace? Wat heb je precies nodig? alleen maar dat circa 40T biopace blad? Weet je de BCD? Je kan deze PDF afdrukken van M-gingeering en dan kun je zo kijken welke steek je hebt: http://www.m-gineering.nl/steekcirkels.PDF

maar 1 biopace op marktplaats is niet waar. Misschien los ja, maar elke mtb en racer van circa 1986 tot 1994 voor weinig (al vanaf 5 euro gezien) hebben vaak Biopace crankset.
Zover had ik nog niet gekeken, maar ik doelde op een los crackstel. Handig pdfje trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Jazzper schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:04:
Misschien dat ik die wel voor je heb. Moet ik wel even zoeken (en daar tijd voor maken) dus als het geen bloedspoed heeft laat het maar weten.
oh, nee, heeft zeker geen spoed hoor!
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja maar voor luttele euro's heb je een mtb met biopace. Je neemt wat je nodig hebt en de rest is voor reserveonderdelen, verkoop of de schroot. Zo bedoelde ik dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ah, op die manier....
het probleem is dat ik dan weer een frame heb, en tja... die moeten opgebouwd worden he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik wilde het niet zeggen, maar die gedachte had ik ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik kan een 39t Rotor Q-Ring lenen van een huisgenoot om eens te proberen, ben ben erg benieuwd

de Q-Ring in kwestie is gebruikt door niemand minder dan Marianne Vos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik ben ook altijd erg benieuwd geweest naar die Q rings. Keep us updated.

De kerstman is vandaag langs geweest:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Bte5Y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/CZtxPl.jpg

Voor mijn gevoel zijn de naven iets te strak afgesteld, of misschien moeten ze gewoon nog worden ingereden. Zijn er nog tips van hoe ik het beste de wielen kan inrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi spul FMS.
Misschien kan je het beste ff bellen met de zaak waar ze vandaan komen.
Rijd zelf ook met DtSwiss wielen, rijd erg lekker. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Harmen op 01-12-2009 11:46 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
De naven moeten, als ze niet ingespannen zijn, ietsje speling hebben. Zodra je het wiel dan inspant moet de speling weg gaan. Is dat niet zo dan staan ze inderdaad te strak en sloop de kogels en de conussen als je er mee gaat fietsen...

Het schijnt dat cup-conus naven vaak bij aanschaf niet zo geweldig staan afgesteld en ook zit er vaak te weinig vet in. Het kan dus geen kwaad de naven open te maken en te voorzien van nieuw/meer vet en de naaf goed af te stellen. Bij die serie XT naven kan dat met een conussleutel 17mm en een 5mm inbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ohja, ik had ook nog wat ploaties geknipt van m'n eigen ride... :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2727/4140898316_91ce417f4d.jpg

Met het baasje d'rbij:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2706/4140898198_68050afc8f.jpg

De huidige voorvork is een Suntour X2, die na 1700km al redelijk af begint te raken. Ik denk dat ik er een vaste Surly 1x1-vork in stop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Gave foto's (zoals altijd ;) ) En lekker unieke fiets. Die witte banden blijven toch wel gaaf!

Net trouwens het verlossende telefoontje gekregen dan m'n Trek -Rootbeer White- eindelijk binnen is! Eind van de week eens ophalen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Bramster schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:24:

Het schijnt dat cup-conus naven vaak bij aanschaf niet zo geweldig staan afgesteld en ook zit er vaak te weinig vet in.
Dat was inderdaad het geval, ik heb de naven opengemaakt, afgesteld en weer goed gesmeerd. Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/iz3of.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/1tLEj.jpg

Nu wil ik zo snel mogelijk overstappen naar wat dikkere banden. Waarschijnlijk gewoon NN's. Ik ben er nog niet overuit welke maat. 2.4 zou misschien niet eens passen op deze velgen?

En for what its worth, totaal gewicht is 10.90kg. Dat zal iets zakken met Latex binnenbanden (De huidige wegen ongeveer 210g per stuk) en nieuwe NN's (Rij nu achter op een Little Albert van 730 gram :X)

[ Voor 15% gewijzigd door FMS op 11-12-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
op de velgen past het wel hoor, alleen bij lage druk kunnen de banden wat meer "rollen" om de velg.
Brede banden is heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Prachtige fiets! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gave fiets, die Bulls, collega van me rijdt er net zoeen. :)
Impry schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:56:
Gave foto's (zoals altijd ;) ) En lekker unieke fiets. Die witte banden blijven toch wel gaaf!
'Uniek' is wel een passende omschrijving ja, fraai kan ik het zelf niet vinden zo, maar functioneel issie wel. :+ Van het voorjaar maar eens een make-over geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

MartijnGizmo schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:15:
Gave fiets, die Bulls, collega van me rijdt er net zoeen. :)
Thanks, het is alleen een Focus ipv Bulls ;) Eigenlijk is nu alleen nog het frame samen met de crank, remmen en achter.der(deels) origineel. De rest is geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ohja, ik moet niet posten als ik moe ben... :+ Focus FTW etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zijn er nog meer mensen aan het tijden geweest in de sneeuw?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2eGZmU0oxUgZRxj327DqWFKa/full.jpg

-8 is wel frisjes, maar ik had eigenlijk alleen last van een koude hals. Verder waren de singletrail routes hier in de buurt nu supersnel, geen diepe modder en een laagje sneeuw waar je lekker grip in hebt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Ben vandaag in Appelscha geweest om te snowbiken. Op de meeste plekken lag tussen de 20 en 30 centimeter sneeuw. Heb een rondje om en door de Kale duinen gefietst. Was een mooie ervaring. Het fietsen door verse sneeuw viel me niet tegen, het fietste naar mijn idee zelfs makkelijker als de diepe sporen die hier en daar al in de sneeuw aanwezig waren. De 2,4 rocket ron's had ik opgepompt tot 1,2 bar (voor) en 1,4 bar (achter). Had op deze manier op de meeste plekken voldoende grip.

Gelukkig was het niet zo koud.
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v5/p542942523-3.jpg

De schakelkabel in mijn Rohloff naaf is ergens onderweg geknapt, vandaar dat de kabel zo slap hangt.
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v11/p1035395952-3.jpg

Staatsbosbeheer was me al voor geweest zo te zien aan de sporen :(
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v5/p1036971060-3.jpg

Mooi poollandschap.
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v6/p772107613-3.jpg

Ben zelfs nog in de uitkijktoren geweest. In al die jaren dat ik in Appelscha fiets was dat er nog nooit van gekomen. Vandaag was een mooie gelegenheid.
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v11/p811238559-3.jpg

De Grenspoel is bedekt onder een ijs en sneeuwlaag.
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v9/p867697490-3.jpg

Hier was Staatsbosbeheer gelukkig nog niet geweest :P
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v5/p651476281-3.jpg

De schaapjes hadden het zo te zien niet koud
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v3/p807720039-3.jpg

Was hier blij dat ik mijn GPS ontvanger bij me had. Met al die sneeuw kon ik me slecht orienteren (dit is het schelpenpad wat aan de oostkant loopt van de Kale Duinen)
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v0/p774129689-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Men, wat mooi.

En dat zeg ik als wandelaar in dit geval. Ik loop liever door zo'n landschap dan dat ik bike. Ik duik hier gewoon strax de polder in, ligt ook een zooi sneeuw en er is niet geruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Faxe schreef op zondag 20 december 2009 @ 09:17:
Ben vandaag in Appelscha geweest om te snowbiken. Op de meeste plekken lag tussen de 20 en 30 centimeter sneeuw. Heb een rondje om en door de Kale duinen gefietst. Was een mooie ervaring. Het fietsen door verse sneeuw viel me niet tegen, het fietste naar mijn idee zelfs makkelijker als de diepe sporen die hier en daar al in de sneeuw aanwezig waren. De 2,4 rocket ron's had ik opgepompt tot 1,2 bar (voor) en 1,4 bar (achter). Had op deze manier op de meeste plekken voldoende grip.

[foto's]
Zo, heel nice :o Dan was je ook vroeg op zeg!

[ Voor 52% gewijzigd door Cocytus op 20-12-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ow hell yeah! Heerlijk die sneeuw, en dan te bedenken dat ik 1 week geleden nog in Spanje zat in 24 graden (zwaar werk heb ik ook). Maar val dus met de neus in de spreekwoordelijke boter.

Heb voor de gelegenheid mijn Schwalbe Ice Spikers onder mijn Kona Coiler gelegd. Ik had woensdag nog even geprobeerd met mijn Maxxis Minion's in de sneeuw te fietsen (tot 40 cm toe!). De grip viel me erg mee, maar het nadeel is dat je de banden redelijk zacht moet hebben (achter 1,8 bar, voor 1,4 bar) voor de optimale grip. Tot zover de conditie het toelaat fiets je daarmee iedereen vrolijk voorbij.

Donderdag de Ice Spikers eromheen gelegd, en die dingen zijn hun geld dubbel en dwars waard als je met gladheid te maken hebt. En zoals Faxe (nice pics btw) ook al constateerde: Het rijden door zachte sneeuw waar je als eerste bent is goed te doen. Heb je echter al sporen dan glij je redelijk snel eventjes weg. Met de Ice Spikers was het beste: nieuwe laag sneeuw, of een ijslaag van bevroren sneeuw of een compacte ingereden laag sneeuw. En met op ijs fietsen is een rare gewaarwording: Je hebt meer grip dan lopend, dus met de fiets gaat veiliger + je hebt erg veel grip! Je kan zelfs op je pedalen gaan staan. En op asfalt fietsen is geen probleem, ik heb er nu 10 kilometer mee op sneeuwvrije wegen gefietst: Ik zie geen enkele beschadiging op de studs, en ze zitten er ook allemaal nog in. Mooi momenten zijn als mensen je met een fikse gang de hindernis asfalt -> gladde weg zien nemen zonder op je plaat te gaan en al vrolijk lachend verder zien kachelen \o/. En op asfalt geeft het ook wel een nice soundje :P.

Helaas geen mooie foto's van onderweg, was nogal lomp aan het fietsen en wilde beschadiging van mijn apparatuur voorkomen. Wel een foto van de Ice Spiker op mijn Kona:
Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e103/oosz/ice_spiker.jpg

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's wel het betere spul ja. Met die little alberts van Schwalbe gaat het, maar meer ook niet. D'r ligt hier 15cm en dan is het wel pittig fietsen :+

Heeft er iemand een tip hoe ik kettingsmeer uit m'n broek kan krijgen trouwens? :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:18:
Heeft er iemand een tip hoe ik kettingsmeer uit m'n broek kan krijgen trouwens? :P
Stuk eruit knippen 8)7

@Willem900 ; mooi bandje.

Zelf ben ik over de weg naar mijn werk gegaan, maar door de polders, dus enkel sneeuw. Op mijn normale banden. In de nieuwe sneeuw gaat dat perfect, maar waar een auto eea plat heeft gereden kan ik toch wel wegslippen. Maar wel mooi.

[ Voor 37% gewijzigd door maartend op 20-12-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
De ice-spikers kon ik vandaag zeker gebruiken, had men Big Apples erom liggen en dat zorgde voor een stuk of 5/6 bijna glijders op weg naar het strand. Het strand lag er op sommige stukken zeer slecht bij, zakte zo 4/5 cm weg en dat rijdt even te zwaar eigenlijk.

[ Voor 71% gewijzigd door harry64 op 20-12-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45
kettingsmeer uit een spijkerbroek? Dashty (of andere aggressieve ontvetter) erop en snel erna in de wasmachine.

Hier in rotterdam heb ik geen MTB, maar met een gewone fiets is het meer dan genoeg uitdaging om overeind te blijven en vooruit te komen (20 cm sneeuw). Als het een beetje is aangedrukt wil het wel, maar met mijn gewone fiets is er echt geen houden aan als het losse sneeuw is. Je komt niet vooruit, of je glijdt links-rechts-links-staan. Heel leuk, maar erg praktisch is het niet. Morgen maar even mijn MTB van de haak halen, maar no-way dat ik in die kou m'n banden naar noppen ga wisselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
harry64 schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:46:
[...]

De ice-spikers kon ik vandaag zeker gebruiken, had men Big Apples erom liggen en dat zorgde voor een stuk of 5/6 bijna glijders op weg naar het strand. Het strand lag er op sommige stukken zeer slecht bij, zakte zo 4/5 cm weg en dat rijdt even te zwaar eigenlijk.
Welke Big Apples heb je erom liggen? Die 2.35" of die 2"? Ik heb normaliter Maxxis Hookworms in de maat 2,5" erom. die zijn ook echt wel relaxed op het strand, zelfde kaliber als die Big Apples in 2.35".

Maar die echt: Die Ice Spikers zijn echt heerlijk, met dit weer echt aan te raden: Jammer alleen dat ze zo f*cking duur zijn voor die paar dagen... :'( .

Overigens heeft Nokian ook wel nice ice studded tires: http://www.suomityres.fi/sw336.html .

En @ maartend: Dat wegglijden heb je ook wel een beetje met die Schwalbe's. Maar dan vooral wanneer het van die niet plakkende sneeuw is, en het allemaal van die sporen zijn. Qua wegglij gevoel lijkt dat erg op als je op het strand in nat zand weg glijdt btw. Maar dat is snel te corrigeren.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrees dat ik morgen op de fiets naar het werk zal moeten. Met auto moet ik net even te ver door diepe sneeuw in de wijk en de trein raadt de NS al af 8)7 Ergo, bandjes op 1,5 bar en ploeteren maar :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
willem900 schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:09:
[...]

Welke Big Apples heb je erom liggen? Die 2.35" of die 2"? Ik heb normaliter Maxxis Hookworms in de maat 2,5" erom. die zijn ook echt wel relaxed op het strand, zelfde kaliber als die Big Apples in 2.35".

Maar die echt: Die Ice Spikers zijn echt heerlijk, met dit weer echt aan te raden: Jammer alleen dat ze zo f*cking duur zijn voor die paar dagen... :'( .

Overigens heeft Nokian ook wel nice ice studded tires: http://www.suomityres.fi/sw336.html .

En @ maartend: Dat wegglijden heb je ook wel een beetje met die Schwalbe's. Maar dan vooral wanneer het van die niet plakkende sneeuw is, en het allemaal van die sporen zijn. Qua wegglij gevoel lijkt dat erg op als je op het strand in nat zand weg glijdt btw. Maar dat is snel te corrigeren.
De 2,35", perfect voor op strand en droog weer op de weg, maar vooral met de platgereden sneeuw van de laatste paar dagen moet je erg uitkijken. Ook de waterafvoer is zeer matig, was zeiknat na een stuk over de weg ;)

Die ice-spikers zijn inderdaad prijzig, €120,- voor een setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb me de afgelopen dagen ook een aantal keren in de sneeuw begeven, machtig mooi! :D M'n Fat Franks gewoon op normale spanning gelaten, niet ideaal, maar wel zo fijn op de stukken die wel geveegd zijn. De 5mm die tussen m'n banden en spatborden zitten zijn alleen wat weinig met veel sneeuw... :+

Gisteravond met ThunderNet zo'n anderhalf uur in het donker door een besneeuwd park gecrosst. Helemaal kapot, maar onwijs veel lol gehad. :P

Kort filmpje van ThunderNet in actie op z'n singlespeed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Vandaag eindelijk m'n Trek 6300 2010 opgehaald! :D
Had hem alleen maar op fabrieksfoto's gezien, maar toch maar besteld, dik twee maanden levertijd. Maar toen ik vanmiddag in de winkel stond zag ik dat dat geen verkeerde beslissing was.

Wat korte specs:
Trek 6300 2010 - Rootbeer/White
- Rock Shox Tora, 100mm, met L/O out op het stuur.
- XT Shadow achterderailleur
- Deore voorderailleur
- Avid Juicy 3 schijfremmen
- 19,5" aluminium frame
Fabrieksspecificaties

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vs1a2x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34gn3wx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/28gqrzl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nqwzg4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/20r5i6t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/14o3u4y.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 23-12-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Congratz. Mooie bike en inderdaad mooie kleur!

Alleen 2 puntjes:
- Het verzet waar je op rijdt ziet er niet echt sjofel uit he ;)
- Die pedalen worden nog vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

dnhelle schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:00:
Congratz. Mooie bike en inderdaad mooie kleur!

Alleen 2 puntjes:
- Het verzet waar je op rijdt ziet er niet echt sjofel uit he ;)
- Die pedalen worden nog vervangen?
Moet m'n SPD's er nog op zetten inderdaad en versnelling was ik even omgeschakeld naar wat lichters, maar had nog een lens vast in m'n andere hand :D

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vette ride man! :)

• Bramster
nice kleurtje!

leg je wel even je voorste remleiding aan de binnenkant van de vorkpoot? staat een stuk netter :)
(en de kans dat die achter een tak blijft hangen wordt alweer wat kleiner)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Thanks beide! :)
En die remleiding, dan moet ik de leiding loshalen of niet?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nice Impry, Ziet er goed uit. :)

Jammer dat het ruk weer is de laatste week.
Had graag zondag ff een rondje gefietst.
In die blubber/sneeuw is het niet leuk.

Whatever.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:57

KoffieNT

banaan

Normaal heb ik echt een hekel aan regen en al die zooi, maar met die sneeuw vind ik het toch wel erg leuk om een uurtje te gaan fietsen. Als het niet waait dan is het niet eens zo heel erg koud :D.

Ben pas/al 1 keer gevallen door een verborgen stoepje :|.

:D

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Impry schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:09:
Thanks beide! :)
En die remleiding, dan moet ik de leiding loshalen of niet?
Hoeft niet; voorwiel uit de voorpoot halen. Remklauw losmaken en binnenlangs plaatsen. remklauw losjes monteren. Voorwiel terugplaatsen en remklauw afstellen op remschijf en vastzetten.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dikke fiets Impry, weer een prachtig design van trek. _O_

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

willy1986 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:01:
[...]

Hoeft niet; voorwiel uit de voorpoot halen. Remklauw losmaken en binnenlangs plaatsen. remklauw losjes monteren. Voorwiel terugplaatsen en remklauw afstellen op remschijf en vastzetten.
Die laat ik liever gewoon zitten. Op m'n vorige Trek heb ik ook een keer wat zitten frutten met de schijfremmen en die zijn daarna nooit meer zo goed geweest. (ben niet zo technisch :D )

@Joopie, thanks! :)

• MBV
Hoe lang wil je dat die vorkpoten mooi wit zijn? Zoals die kabel nu zit (dat heeft trek echt niet verzonnen, ik vermoed prutswerk van de fietsenmaker) zullen ze heel veel langs de lak schuren. Bij mijn eigen fiets zat er een versnellingskabel klem tussen mijn remkabel en mijn vorkbrug, daar zit nu een halve millimeter minder aluminium :/

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

MBV schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:09:
Hoe lang wil je dat die vorkpoten mooi wit zijn? Zoals die kabel nu zit (dat heeft trek echt niet verzonnen, ik vermoed prutswerk van de fietsenmaker) zullen ze heel veel langs de lak schuren. Bij mijn eigen fiets zat er een versnellingskabel klem tussen mijn remkabel en mijn vorkbrug, daar zit nu een halve millimeter minder aluminium :/
Nee, weet ook wel dat het anders moet, maar zie het niet zitten om er zelf aan te gaan rommelen.
Ik plak de boel sowieso altijd af op de plekken waar de kabels het frame raakt. En dan laat ik bij de 3-maanden-service beurt ze het wel even omleggen.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nog een paar urban-snow-pics... :+

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2638/4211921202_7fea83b136.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2622/4211157495_f1857c9a80.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2743/4211156457_03c03f54de.jpg

En ThunderNet in actie:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4211159505_876cdf3b62.jpg

• MBV
waar is dat? Bij rotterdam in de buurt, aan de geluidswal te zien? * MBV is even kwijt wie waar woont.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Groningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Voor mij geen MTB in de stadse sneeuw meuk. Geen ruimte om de pekel eraf te spoelen. Al weet ik wel dat het enorm vet is om in de sneeuw te fietsen. Heb wel aardig wat kunnen spelen op m'n oma fiets dit jaar. Is wel een stukkie pittiger om in controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
hey

Weten jullie of er een soort neopreen onderbeenkappen bestaan. Ik gebruik mijn bike ook wel voor naar mijn werk te rijden, heb neopreen overschoenen, maar het water spettert tegen mijn benen en zakt zo mijn schoenen in. Ik zoek dus beenstukken. En nee, ik wil geen spatbord of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
hoe loop je nou erger voor joker, met neopreen beenkappen of met spatborden? :X

Dit werkt best aardig: klik. Toen het had geregend en mijn stadsfiets (met spatborden etc) bij de fietsenmaker stond* heb ik die ook gebruikt, werkt prima :)

* gedoe met lagers, te lage spaakspanning etc, en spaken stellen ben ik erg slecht in.

[ Voor 35% gewijzigd door MBV op 27-12-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MBV schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:58:
hoe loop je nou erger voor joker, met neopreen beenkappen of met spatborden? :X

Dit werkt best aardig: klik. Toen het had geregend en mijn stadsfiets (met spatborden etc) bij de fietsenmaker stond* heb ik die ook gebruikt, werkt prima :)
Niet echt hetgene waar ik naar zoek.
En ik loop zowiezo voor joker met mijn fietskleding aan en dat boeit me ook niet. Functionaliteit boeit me, dus beenstukken, geen kappen.

edit, heb meerdere fietsen en wil niet steeds van spatborden verwisselen. En dan heb ik ook nog eens een lefty en die ziet er toch wel iets anders uit dan de vork van mijn racefiets dus zou ik meerdere dinghen motten kopen en plaatsen. Allemaal geen zin in. Dus neopreen beenstukken, weet iemand die te koop?

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 27-12-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Regenbroek ventileert weer niet echt je van het. Maar ik kan me die beenkappen ook niet echt voorstellen, sorry :P. Doe mij dan maar een spatbord... Die € 15,- en 50 gram bespaart me aardig wat liters aan water en modder op de voorkant van m'n lichaam, fiets en in m'n gezicht en met name ogen. Het bespaard me weer een € 50,- of meer aan een zonne anti modder bril...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
spatborden heb je inderdaad minstens 2 soorten van nodig: 1 voor je racert en 1 voor je MTB.

Maar leg het nog eens uit: als je geen regenbroek wil, hoe wil je dan voorkomen dat het water in je 'scheenbeschermers' loopt? Ventileren is niet zo'n punt: dankzij het koude water krijg je het niet snel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MBV schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:45:
spatborden heb je inderdaad minstens 2 soorten van nodig: 1 voor je racert en 1 voor je MTB.

Maar leg het nog eens uit: als je geen regenbroek wil, hoe wil je dan voorkomen dat het water in je 'scheenbeschermers' loopt? Ventileren is niet zo'n punt: dankzij het koude water krijg je het niet snel warm.
Ik wil geen regenbroek want dat zwabbert, knispert en zit los.
Ken je die beenstukken ter verwarming; klik?

Zoiets, maar dan waterdicht en dus zat ik aan neopreen te denken en enkel voor mijn onderbeen. Het is ter bescherming van het water dat van mijn wiel afspetterd en door de wind tegen mijn onderbeen aanspat en uiteindelijk in mijn schoenen beland. En dan heb ik nix aan mijn neopreen overschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
waarom dan niet gewoon een broek met een windblocker? dat houdt toch ook al redelijk wat water tegen, lijkt me? Die kan je dan over je buitenschoenen heen doen.
http://cyclewear.eu/produ...=24_37_39&products_id=560

En ik denk dat ik weet waarom ze geen neopreen beenstukken maken: neopreen wordt volgens mij ook aan de binnenkant vochtig, dus moet er iets anders (gewone schoenen bijv) tussen zitten om niet klam aan te voelen. Als je dat bij je benen doet zal het dus ongelofelijk koud aanvoelen. Verder kan je geen strak polyester gebruiken omdat het dan niet ademt en niet flexibel is.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 27-12-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:15:

En ik denk dat ik weet waarom ze geen neopreen beenstukken maken: neopreen wordt volgens mij ook aan de binnenkant vochtig, dus moet er iets anders (gewone schoenen bijv) tussen zitten om niet klam aan te voelen. Als je dat bij je benen doet zal het dus ongelofelijk koud aanvoelen. Verder kan je geen strak polyester gebruiken omdat het dan niet ademt en niet flexibel is.
Bull...
Neopreen kan overal worden gedragen, in iedere laag. Doel van neopreen is juist het buitenhouden van water, ongeacht wat.
Ik heb waterdichte sokken van gore-tex (hier te bezichten en te koop) en zou zomaar kunnen bedenken dat ie ook in grotere vormen (denk: been) te krijgen moet zijn.

Gore-tex anders mailen, Maartend?

Zojuist btw terug van een rondje rijden. Nu nog leuker dan met de sneeuw: onderlaag = bevroren, daarboven modder. Iedere bocht is een uitdaging! Dat tesamen met een mooie koude tegenwind en flink wat km's zorgt ervoor dat ik lekker zit te gloeien bij de verwarming :P
Pagina: 1 ... 5 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.