Ik had een racefiets maar deze was te licht voor mijn 'postuur' (2m/ nu weer 118kg na mijn 'beterverklaring' woog ik tegen de 150) en gaf meer ellende dan ontspanning. Trappers braken af, krenk brak af spaken vlogen om m'n oren, ketting kapot en ik probeerde alles te vermijden.
Via via aan een Chesini uit Italie gekomen maar dit was geen succes had er gelukkig niet al te veel voor betaald.
Later heb ik deze maar verkocht en een Merida Cross 20 gekocht veel plezier gehad maar bijna 2 jaar plat gelegen, rustig aan gedaan maar wilde weer wat sportiever gaan fietsen en de Merida uit de kast gehaald.
Je raad het al banden gaar, fiets had in het begin gehangen maar door verbouwing van de opslag heeft diegene die het voor me waarnam de fiets gewoon op de grond laten staan...
Als ik de Merida weer op orde wil laten maken kost me dat 250-350 euro...
Ik kan nu nog 300 euro voor de Merida terug krijgen en heb deze nu aangeschaft :
http://www.trekbikes.com/...iber_29/x_caliber_8_2014/ (zwart/wit uitvoering)
Heeft iemand nog tips? Ik had al wat reviews gezocht maar valt erg tegen wat er te vinden is, ik heb al een rondje gereden met het 'demo model' en dat voelde erg goed t.o.v. mijn Merida, remde lekker, schakelt super soepel.
Diegene die hem voor me nakijkt/klaarmaakt heeft race ervaring en ik vertrouw hem dat hij hem goed voorbereid (anders was ik nu al fietsen).
Ik gebruik deze fiets dus als 'racefiets' op mijn Merida haalde ik gemiddeld 25km/h maar dit geeft nu problemen, remmen werken niet lekker meer de velgen zijn aan het slijten. Ik ga er geen bospaden mee af en heb al andere banden besteld met zo'n glad vlak in het midden maar wel ribbeltjes etc aan de zijkanten zodat het wat rustiger fietst.
Ik zoek een beetje tips voor onderhoud e.d. Mijn huidige fiets maak ik schoon met perslucht, en gebruik siliconen spray om alles soepel te houden.
Alle tips zijn welkom.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"