Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 134 Laatste
Acties:
  • 592.169 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-06 22:42
Riqy schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:12:
Iemand een adresje waar je goedkoop aan zo'n camelback kan komen, wil dat toch wel eens proberen ten opzichte van gewoon 2 drinkflessen

Hoe is van mensen die dat gebruiken de ervaring ermee?
Ideaal! Zou niet meer anders willen. Ik heb sinds '99 de Mule en nog steeds going strong. Materiaal, kleding, eten, ehbo-set, sleutels, telefoons, allemaal bij elkaar in een en dan nog die waterzak erbij is echt perfect. Ook ideaal als crash-verzachter. Bij lange ritten pak ik een bidonhouder mee, maar da's zo lelijk.
Blonde Tux schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:58:
* Blonde Tux doet zich ook even melden.
Zojuist mijn eerste MTB gekocht, wilde niet meteen mijn hele bankrekening plunderen.

Cube Analog 29 met Thunder Burt Tubeless bandjes.

[afbeelding]

Even tijdelijk een standaard erop, aangezien ik nog niet mijn muur rek heb opgehangen.

Komend weekend een voor dorst gaan zorgen in Dorst.
Mooie fiets, maar je bent niet groot he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Klopt, ben 1,70.

Iemand tips om conditie snel op peil te brengen? Heb weinig conditie, behalve heen en weer naar de uni fietsen (30 min).

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dan hoop ik dat je niet teveel de voeten tegen het voorwiel gaat krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Zorg vooral dat je er veel plezier in hebt, als je dan een paar keer per week gaat komt die conditie vanzelf wel ;-) Ik combineer dat dan ook met hardlopen voor als ik een keer niet aan mountainbiken toe kom.

In het begin kan het best snel gaan met je conditie. Zo lang fiets ik nog niet maar nu gaat 40-50km me beter af dan 20 in het begin :)

Ik moet overigens ook eens een iets kleinere rugzak regelen. Ik heb een Osprey 25L rugzak die me erg goed bevalt maar ik neem nogal snel teveel mee en dat helpt niet bepaald met steile klimmetjes. Overigens heb ik daar ook een 2L drinkzak in zitten maar die combineer ik vaak met nog 2 Bidons waarvan 1 met sportdrank. Met warm weer gaat dat soms wel op bij mij.

[ Voor 34% gewijzigd door Aapenootjes op 14-04-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

+1 voor Osprey. Ik heb de Raptor 10. 10 liter, waarvan 3l als waterzak. Heel compact op je rug, maar er past nog wat gereedshap in, bandjes en nog wat klein spul als portemonnee, sleutels, telefoon, jasje, beenstukken etc.
edit:
Alleen niet goedkoop :X

[ Voor 8% gewijzigd door TheLemon op 14-04-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 15:15
Iemand een adresje waar je goedkoop aan zo'n camelback kan komen, wil dat toch wel eens proberen ten opzichte van gewoon 2 drinkflessen

Marktplaats perhaps?
Ikzelf prefereer toch met bidons te rijden (maar de Epic heeft alles onboard: gereedschap, biba, patroon, bandenlichter)...

[ Voor 16% gewijzigd door NielsTn op 14-04-2014 20:26 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Jaren terug had perry een wildebeast rugzak van 14+5 liter of zoiets, heet voor mij 5 jaar gewerkt. Gekocht voor 20 euro, drinkzak voor 15 euro erbij gekocht. Nu heb ik een Deuter, dat is iets duurder en zit net wat fijner op mijn rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

NielsTn schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:25:
[...]

Marktplaats perhaps?
Ikzelf prefereer toch met bidons te rijden (maar de Epic heeft alles onboard: gereedschap, biba, patroon, bandenlichter)...
Ik ben net begonnen met mountainbiken en merk dat ik constant zand zit weg te kauwen als ik uit mijn bidon probeer te drinken, is dat de charme van het atb'en of vegen jullie automatisch je fles af voordat je gaat drinken? Overweeg om die reden ook sterk een camelbag :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
<Commercial break> Camelbak is een van de beste aankopen ooit voor het MTB-en. Naast dat je geen zand meer zit te kauwen kun je tenminste ook doorfietsen ipv met één hand aan je bidon en één aan het stuur. Daarnaast drink ik veel en in mijn Camelbak past 3 liter. Op warme dagen is het heerlijk om genoeg drinken bij je te hebben. Daarnaast past in een Lobo Camelbak ook wat klein gereedschap, een paar gelletjes, mijn telefoon en sleutels. </Commercial break>
Zonder dollen, ik ben echt enthousiast (al een paar jaar) en fiets dus bijna nooit zonder Camelbak.

[ Voor 0% gewijzigd door masaman op 14-04-2014 22:08 . Reden: Typo, thanks Roet ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 15:42
Jongens, het is CamelBak. Geen CamelBack, CamelBag, KameelTas of wat dan ook!

Heb zelf overigens twee CamelBaks, maar ben er nog niet echt tevreden over. De kleine zit goed, maar is te klein. De grote is groot genoeg, maar bij het heftigere afdaalwerk met een nog volle bladder, hangt dat ding soms in mijn nek, minder prettig dus. Ik ben zelf nu aan het kijken naar de lumbar-exemplaren waarbij de bladder rond de onderrug zit en niet over de hele lengte van de rug zit. Hierdoor is je zwaartepunt lager en ik denk dat dit comfortabeler is en ook voorkomt dat de rugzak snel 'omhoog' schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
@ DeFeCt

Daarom heb ik ook een bidon met een kapje over het drinktuitje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Roet schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:54:
Heb zelf overigens twee CamelBaks, maar ben er nog niet echt tevreden over. ...bij het heftigere afdaalwerk met een nog volle bladder, hangt dat ding soms in mijn nek, minder prettig dus.
Dat is een van de voordelen van de Camelbak Lobo, deze heeft 2 straps aan de voorkant, een bovenaan op je borst en een onderaan op navelhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 23:01

fmb

Heb sinds vorig jaar deze in gebruik: http://www.decathlon.nl/hb-s2-zwart-blauw-id_8243904.html

Bevalt prima en was niet al te duur zoals de CamelBaks. Heb alleen geen idee of en waar deze nog te koop is.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mocht iemand een 3x9 sram X0 shifterset en rear-derailleur (medium cage) willen, kan hij mij contacten. Gebruikte maar goede PG990 11-32-cassette en 2 kettingen evt mee over te nemen.
Ik ga upgraden naar 2x10. Interesse? PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

Aapenootjes schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:07:
@ DeFeCt
Kijk dat zijn de tips! 8)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aapenootjes schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:07:
@ DeFeCt

Daar ben ik nog naar opzoek, maar kan er maar geen 1 vinden voor een redelijke prijs :P Jij nog tips waar die te halen zijn online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
masaman schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:10:
[...]

Dat is een van de voordelen van de Camelbak Lobo, deze heeft 2 straps aan de voorkant, een bovenaan op je borst en een onderaan op navelhoogte.
Mijn Charge heeft dat ook. Het is inderdaad een voordeel, maar helpen tegen het verschuiven doet het niet. De tas schuift nog steeds over mijn lichaam omhoog, zeker bij een impact tijdens een steile afdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
SaURoN schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:53:
[...]

Daar ben ik nog naar opzoek, maar kan er maar geen 1 vinden voor een redelijke prijs :P Jij nog tips waar die te halen zijn online?
Ik heb van BBB een gekocht bij 12go, werkt best aardig. Die gebruik ik voor energiedrank zonder zand, mijn Deuter rugzak met Deuter bladder (geen CamelBak :P) voor water.

En dat verschuiven is een bekend probleem, een tas zonder heupgordel zal ik nooit mee gaan MTB'en.

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 15-04-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:52
MBV schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:31:
[...]
En dat verschuiven is een bekend probleem, een tas zonder heupgordel zal ik nooit mee gaan MTB'en.
dat mensen daar idd maar over nadenken om dat wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ben super blij met m'n Camelbak. Niet eens zozeer vanwege het zand (al is dat ook wel erg irritant) maar ook het gemak. Binnen een halve seconde heb je dat slangetje tussen je tanden, kan je een paar slokjes drinken en als je klaar bent laat je hem gewoon weer los. Met een bidon heb ik op veel mtb-routes niet eens de kans om tijdens het fietsen te drinken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Zo.. de stap is genomen! er komt een MTB!

Zaterdag eens kijken voor een van deze twee:

http://www.12gobiking.nl/p/merida_big_nine_100_2014
http://www.12gobiking.nl/p/cube_analog_29_2014

Ik heb al even gereden op de Merida, dat beviel prima. Zo op het eerste gezicht lijkt de Cube er heel veel op..

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Pro tip: je kan bij Apeldoorn een proefrit maken in het Merida test center, de 30 euro krijg je vast terug als je bij 12go een fiets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 18:20

muhda

Time & Space traveler

Vorig jaar heb ik een racefiets aangeschaft, maar ik merk dat ik toch weer richting een mountainbike wil.
Ook heb ik paar upgrades niet uitgevoerd (Wielen met hoge velgen, ander groep)
Waardoor ik een mooi budget heb voor een nieuwe mountainbike.

Ik ben eens rond gaan kijken en mijn aandacht gaat uit naar Cannondale. De F29 Carbon 3 om precies te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.northbike.es/wp-content/uploads/2012/10/cannondale-flash-29-carbon-3-6.jpg

Ze heeft opties, die ik wel mooi vind: Carbon, Lefty (voorvork) met lock?, schijfremmen, de kleur, hardtail en deels interne kabels. De 2014 model is helaas 800 euro boven mijn budget dus het wordt vermoedelijk de 2013 model. Of toch de 2014, mits ik mijn racefiets kan inruilen en een mooie deal kan krijgen. Mocht iemand nog een koopje, goeie dealer of ander merk MTB weten, laat het me maar weten.

[ Voor 16% gewijzigd door muhda op 19-04-2014 04:32 . Reden: Type en afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 07:17
Ik ben een beginnende mtb'r, met nu nog net geen 500km in iets meer dan een maand tijd.
Maar ik bedenk me net iets;

Je derailleurpad vastzetten aan je frame met kunststof schroeven?

Als DIE dan stukgaan;
- Makkelijker te vervangen
- Goedkoper
- Nog lichter in gewicht :F

Graag de mening van de die-hard mtb'rs hiero :)

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Helpt bij veel frames totaal niets, omdat de as de derailleurpad ook vastzet. Je zal er slechter van gaan schakelen als dat niet zo is, omdat je derailleur dan meer zal bewegen en waarschijnlijk afbreken omdat de schroeven de belasting niet aan kunnen.

Je ka dan beter het breekvlak van de pad wat uitvijlen of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

MBV schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:01:
Pro tip: je kan bij Apeldoorn een proefrit maken in het Merida test center, de 30 euro krijg je vast terug als je bij 12go een fiets koopt.
Bedankt voor de tip, maar op de Merida heb ik al gereden, een familielid heeft precies deze fiets :)

Vandaag even bij 12go geweest, maar het was tegen sluitingstijd en ik wou wel even de tijd hebben nog om goed opgemeten te worden. Zaterdag nog eens terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Dan kan je bij Merida alsnog een proefrit maken op hun carbon knalbak die je niet kan betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 15:38

Cheezus

Luiaard

DaPi schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:18:
Ik ben een beginnende mtb'r, met nu nog net geen 500km in iets meer dan een maand tijd.
Maar ik bedenk me net iets;

Je derailleurpad vastzetten aan je frame met kunststof schroeven?

Als DIE dan stukgaan;
- Makkelijker te vervangen
- Goedkoper
- Nog lichter in gewicht :F

Graag de mening van de die-hard mtb'rs hiero :)
Canyon verkoopt holle breekbouten met dit doel, €5 voor een boutje is toch weer goedkoper dan €15 voor een pad..

http://www.canyon.com/_nl...es/#category=F09&id=24012

Kunststof lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
Wie van de tweakers heeft zin om een keer met een tweaker groepje te gaan biken... / lol schoppen :P ?

Rondje groene/rode route Nijmegen/groesbeek bijvoorbeeld?

[ Voor 7% gewijzigd door Marsjee op 20-04-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Leuk idee, maar ivm vervoer zit ik helaas redelijk vast aan Zuid Limburg :| Of er moet toevallig iemand uit deze contreien ook die kant op gaan ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Aapenootjes op 20-04-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Mag ook ergens anders dichter in jou buurt zijn :P Maakt mij niet zoveel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:59

DjVe

Hatsaflats!

Marsjee schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:15:
Wie van de tweakers heeft zin om een keer met een tweaker groepje te gaan biken... / lol schoppen :P ?

Rondje groene/rode route Nijmegen/groesbeek bijvoorbeeld?
Ben ik wel voor in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Mooizo ! Dan vanaf nu even kijken wie er nog meer willen !!!

Mijn santacruz is er inmiddels klaar voor, vorkje op 150mm... moet voldoende zijn :+ 8)7

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8gvxg/4835c6dc78.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Rijden jullie lekker een rondje groesbeek/nijmegen, kunnen Aapenootjes en ik wellicht kijken voor een tweakertourtocht in het Zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik rijd graag mee Groesbeek/Nijmegen en kan nog een vriend meenemen die daar ook zeker voor in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Aghanim schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:32:
Ik rijd graag mee Groesbeek/Nijmegen en kan nog een vriend meenemen die daar ook zeker voor in is.
Top. Ik neem ook iemand mee, dus dan zijn we met 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-06 09:37
In het zuiden lijkt mij ook wel een goed plan. Als het moet zou ik iemand kunnen meenemen vanaf Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik kan eventueel ook een keer in het zuiden meeten hoor....mijn VW Lupo heeft een fietsendrager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Fietsen kunnen ook in de trein mee voor 5 euro, dus ik zie het vervoersprobleem niet zo.

Net 2 rondjes Westvoorne gereden, leuk parcours is dat! Wel zag ik een vader met kind van 13 of zoiets die allebei zonder helm reden, en wel vrolijk de jumps meepakten 8)7 Ik heb met MTB'en altijd een helm op, maar ik kan me nog wel voorstellen dat iemand dat overdreven vindt op sommige zandpaadjes wanneer je rustig rijdt. Maar een halve meter de lucht in met 25km/u...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Trein......das zon lang geel ding toch?.... Daar ben ik allergisch voor ;)

Ik ben er trouwens achter waarom mijn MTB de laatste tijd (na vervanging van de vork) wat nerveus voelt. Onderste lager van het stuur mist was metalen kogeltjes :P

[ Voor 6% gewijzigd door DjVe op 21-04-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik ben gewoon tamelijk blut de laatste tijd, die 6 euro ofzo is het probleem niet hoor, de rest van het treinkaartje echter... ;) Mochten we in de buurt van Nijmegen meten dan zal ik tegen die tijd even moeten kijken hoe ik er bij sta, lijkt me wel weer leuk om wat andere tracks mee te maken.

Maar er lijkt wel bijna genoeg animo voor zowel een meet in het zuiden als in de richting van Nijmegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ik probeer er te zijn... waar het ook mag zijn :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Als er een meet in het zuiden is, kan er nog iemand met mij meerijden (Nijmegen). Er kunnen twee fietsen achterop en als we de benzine splitten, zijn we er voor €15 pp klaar ;)

Gisteren ook maar eens nieuwe schoenen besteld. Het zijn Mavic Rush schoenen geworden en met de 10% korting bij Mantel, heb ik er maar €100 voor betaald :) Hoewel ik vorig seizoen hier liep te schreeuwen dat de SPD 520 pedalen prima zijn, zijn ze qua duurzaamheid wel beduidend minder dan de 540. Ze kraken en lopen niet soepel meer, dus maar een setje 540 besteld. Tevens wat onderhoudsmiddelen voor service van de vork gekocht en een nieuwe balhoofd set.

Het was een duur weekend :(

Zeker als ik vorige week ook al een flinke bestelling bij Rose heb gedaan met voeding en nieuwe handschoenen/sokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:21

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

DjVe schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:52:
Als er een meet in het zuiden is, kan er nog iemand met mij meerijden (Nijmegen). Er kunnen twee fietsen achterop en als we de benzine splitten, zijn we er voor €15 pp klaar ;)

Gisteren ook maar eens nieuwe schoenen besteld. Het zijn Mavic Rush schoenen geworden en met de 10% korting bij Mantel, heb ik er maar €100 voor betaald :) Hoewel ik vorig seizoen hier liep te schreeuwen dat de SPD 520 pedalen prima zijn, zijn ze qua duurzaamheid wel beduidend minder dan de 540. Ze kraken en lopen niet soepel meer, dus maar een setje 540 besteld. Tevens wat onderhoudsmiddelen voor service van de vork gekocht en een nieuwe balhoofd set.

Zeker als ik vorige week ook al een flinke bestelling bij Rose heb gedaan met voeding en nieuwe handschoenen/sokken :P
Dat klinkt alsof de lagers wat nieuw vet/balletjes nodig hebben. Bij de M520 is het niet zo moeilijk om de pedalen zelf te onderhouden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
DjVe schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:52:

Hm, je hebt ze nog niet weggegooid ? Ik heb zojuist SPD schoenen besteld om dat eens te proberen.
goedkope pedaaltjes moet ik alleen nog scoren. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Nee ze liggen nog in de kelder :)

Die tool om ze open te maken heb ik volgens mij nog wel ergens. Ik zal ze eens uit elkaar halen, goed oppoetsen/smeren.

[ Voor 65% gewijzigd door DjVe op 22-04-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik moet mijn 540's ook eens van niet vet voorzien anders. Maar heb ze tot nu toe nog niet open gekregen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 15:15
dnhelle schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:29:
Rijden jullie lekker een rondje groesbeek/nijmegen, kunnen Aapenootjes en ik wellicht kijken voor een tweakertourtocht in het Zuiden.
ik ben benieuwd, woon dichtbij de rode route van nijmegen, en ben ook zo in het Reichswald (meer hoogtemeters :) ).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Marsjee schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:30:
[...]

Hm, je hebt ze nog niet weggegooid ? Ik heb zojuist SPD schoenen besteld om dat eens te proberen.
goedkope pedaaltjes moet ik alleen nog scoren. :o
Ik heb helaas zo'n tool niet liggen, maar heb Rose gevraagd om hem bij de bestelling van afgelopen week (niet alles was voorradig) te stoppen. Ik zal ze dan even open maken, smeren en reinigen en dan mag je ze voor een prikkie hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Laat maar weten :) als het echt voor een prikkie kan heb ik wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Hoe lang moet een balhoofdset meegaan? Na een half jaar hoor ik nu al duidelijk *klak klak* als ik mijn stuur ver draai, terwijl ik er op mijn vorige fiets 4 jaar mee heb gedaan.

Eens kijken of ik garantie kan claimen, zal lastig worden: overjarige Trek in het buitenland gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Met of zonder onderhoud, MBV?
Ik neem aan een bontrager headset. Zoja, max 2 jaartjes zonder onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hangt helemaal af van de kwaliteit en het onderhoud. Als hij te strak of te los heeft gezeten, vermoer je hem binnen een paar maanden. Maar een degelijke kwaliteit, goed afgesteld en goed in het vet kan echt wel jaren meegaan.

edit:
te laat :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheLemon op 23-04-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MBV schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:20:
Hoe lang moet een balhoofdset meegaan? Na een half jaar hoor ik nu al duidelijk *klak klak* als ik mijn stuur ver draai, terwijl ik er op mijn vorige fiets 4 jaar mee heb gedaan.

Eens kijken of ik garantie kan claimen, zal lastig worden: overjarige Trek in het buitenland gekocht.
De Cane Creek in mijn Rocky heeft het 2 maanden uitgehouden. In mijn andere fiets gaat een Chris King al 8 jaar mee. Beide zonder onderhoud en vrijwel dezelfde condities.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
dnhelle schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:19:
Met of zonder onderhoud, MBV?
Ik neem aan een bontrager headset. Zoja, max 2 jaartjes zonder onderhoud.
Die 4 jaar was een FSA set zonder onderhoud (ok, misschien een keertje gesmeerd), en nog lang niet versleten.

En je zou bontrager verwachten, maar het is FSA: http://www.trekbikes.com/...11/archive/trek/topfuel9e
Misschien heeft de fietsenmaker waar ik hem heb gekocht dat ding wel te strak gezet, het zou me niks verbazen (gezien de bekabeling etc) maar ik heb hem nooit gecontroleerd |:(

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 23-04-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Vandaag voor het eerst in jaren met SPD gefietst.... nondeju.... dat is ff wennen...
maar ga het wel doorzetten :)

Ben wel wat minder stabiel heb ik het gevoel...met flats heb je veel meer vlak waar je voet op staat. :+ ahja.. in et weekend pas echt goed uittesten.

[ Voor 12% gewijzigd door Marsjee op 23-04-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou niet zonder kunnen, zeker omdat ik op de racer ook met pedalen fiets. Het is even wennen dat je vast zit en dus iets moet doen om een been vrij te krijgen, maar je krijgt er wel veel voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Je zou ook nog voor combi's kunnen gaan. Dan is er meer 'draagvlak' voor onder de schoen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Marsjee schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:07:
Vandaag voor het eerst in jaren met SPD gefietst.... nondeju.... dat is ff wennen...
maar ga het wel doorzetten :)

Ben wel wat minder stabiel heb ik het gevoel...met flats heb je veel meer vlak waar je voet op staat. :+ ahja.. in et weekend pas echt goed uittesten.
Erg herkenbaar, maar ik zou het zeker wel doorzetten. In het begin moet het erg wennen, en *mark my words* je gaat geheid nog een keer op je plaat omdat je door je haast "vergeet" dat je vastzit aan je pedaal :9

Ook ik zou nu niet meer zonder willen, sterker nog: als ik op mijn stadsfiets rijdt mis ik het soms :+

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Ik dacht ook dat ik niet zonder kon, totdat ik op een testdag met flats reed. Het viel me niet tegen, geen pedalen tegen mijn schenen gekregen en zelfs geleerd hoe je met flats je achterwiel op kan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04:41
Ik ben nu net juist de andere kant op aan het proberen. Net een paar flats op een van de fietsen gezet om eens te kijken hoe dat is. Helaas nog niet de kans gehad om het terrein er mee in te gaan omdat ik herstellende ben van een gebroken schouder.

Moet zeggen, op de weg was ik verbaasd door de hoeveelheid grip die ik had op die pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Het heeft veel grip... zeker met de juiste schoenen...

Mijn punt was, vaak na een jump of ruige afdaling verschuift je voet alsnog.... en ben je onbewust je voet aan het goedzetten en vaak was ik dan niet klaar voor de volgende obstakel... Daardoor ben ik ook al een aantal keer flink maar dan ook echt flink hard onderuit gegaan.

Nu reed ik met DMR V8 pedaaltjes die redelijk veel grip hebben door de lange pinnen.. maar alsnog wel eens eraf gestuiterd.

+ punt van spd is dat je ook met je benen kunt "trekken" aan je pedaaltjes, en zo dus nooit een dood punt hebt... merkte dat gister al met klimmen ! stuk makkelijker dat had ik nooit gedacht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Nog een pluspunt van SPD, afgelopen vrijdag was de linkercranck van mijn mountainbike los gegaan onder het fietsen, de inbus boutjes zaten blijkbaar los. Nu heb ik met 1 pedaal terug kunnen fietsen. Doe dat maar eens zonder SPD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

GH45T schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:16:
Nog een pluspunt van SPD, afgelopen vrijdag was de linkercranck van mijn mountainbike los gegaan onder het fietsen, de inbus boutjes zaten blijkbaar los. Nu heb ik met 1 pedaal terug kunnen fietsen. Doe dat maar eens zonder SPD ;)
Heb ik een keer moeten doen, was een kwestie van crank er terug op duwen en er een paar keer flink tegenaan trappen. En dat elke 500 meter herhalen.. :X
Op een fixie gaat het trouwens ook prima zonder SPD :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik heb zo'n vermoeden dat ik een lekje in mijn achterband heb gehad. De hele zitbuis, zadelstang en voorderrie zaten onder een laag latex o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Demoniac schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:03:
[...]
Heb ik een keer moeten doen, was een kwestie van crank er terug op duwen en er een paar keer flink tegenaan trappen. En dat elke 500 meter herhalen.. :X
Op een fixie gaat het trouwens ook prima zonder SPD :+
Wie heeft er standaard geen tool met imbus bij dan? Ik ga nooit zonder, eigenschuld dikke losse crank arm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Marsjee schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:23:
[...]

Wie heeft er standaard geen tool met imbus bij dan? Ik ga nooit zonder, eigenschuld dikke losse crank arm :+
Heb ik meestal wel bij me, maar daar zit alsnog geen 10mm inbussleutel in :P Die had ik uberhaupt niet, waardoor ik de kop van een M6-bout heb misbruikt om de crankbouten aan te draaien, maar de hoeveelheid geweld die ik op die manier kon uitoefenen was blijkbaar niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
Ik greep laatst na het mountainbiken (terug aankomende bij de poort) naar m'n contactsleutel.
(Scooter gewoonte)
Ja klopt.. daar zat helemaal niets, ik greep met m'n hand plots naar 'mid-air-nothing' :X

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85668

*Meld*

Volg al een tijdje dit topic maar nu toch ook maar eens posten.

Na twee jaar op een heel oude Giant boulder gereden te hebben heb ik gisteren een Cube LTD Race 29"
gekocht.
  • Fork - Rock Shox Reba RL 29, Motion Control, PushLoc, 100mm
  • Crankset - Shimano FC-M552 Hollowtech II, 42x32x24T, 175mm, 3x10 speed, Innenlager SM-BB51
  • Rear Derailleur - Shimano XT, RD-M781-SGSL, Shadow 10-speed
  • Front Derailleur - Shimano SLX FD-M671-D, direct mount, Down Swing
  • Shifters - Shimano SLX SL-M670, Rapidfire-Plus, 10-speed
  • Brakes - Magura MT2 hydr. Disc brake (180/160mm)
  • Rims - RFR ZX24 29er
  • Tires - Schwalbe Rapid Rob 2.25
  • Rear Hub - Shimano XT Disc FH-M756
  • Front Hub - Shimano XT Disc HB-M756
  • Stem - Easton EA30 Oversized, Lenkerklemmung 31.8mm, 8°
  • Headset - FSA No.10 semi-integrated, 1 1/8"
  • Handlebars - RFR Flat Race Bar, 31,8x720 mm, 9°
  • Grips - Cube Performance Grip
  • Saddle - Selle Italia X1
Al met al ben ik heel blij met mijn aankoop en ik denk dat ik er op korte termijn weinig aan hoef te doen.
Wel staat een vervanging van de banden op de planning en misschien nieuwe grips

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85668 op 25-04-2014 12:21 . Reden: Fork toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
DaPi schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:43:
Ik greep laatst na het mountainbiken (terug aankomende bij de poort) naar m'n contactsleutel.
(Scooter gewoonte)
Ja klopt.. daar zat helemaal niets, ik greep met m'n hand plots naar 'mid-air-nothing' :X
HAHAHA. 8)7
Anoniem: 85668 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:17:
*Meld*

Volg al een tijdje dit topic maar nu toch ook maar eens posten.

Na twee jaar op een heel oude Giant boulder gereden te hebben heb ik gisteren een Cube LTD Race 29"
gekocht.

Crankset
Shimano FC-M552 Hollowtech II, 42x32x24T, 175mm, 3x10 speed, Innenlager SM-BB51

Rear Derailleur
Shimano XT, RD-M781-SGSL, Shadow 10-speed

Front Derailleur
Shimano SLX FD-M671-D, direct mount, Down Swing

Shifters
Shimano SLX SL-M670, Rapidfire-Plus, 10-speed

Brakes
Magura MT2 hydr. Disc brake (180/160mm)

Rims
RFR ZX24 29er

Tires
Schwalbe Rapid Rob 2.25

Rear Hub
Shimano XT Disc FH-M756

Front Hub
Shimano XT Disc HB-M756

Stem
Easton EA30 Oversized, Lenkerklemmung 31.8mm, 8°

Headset
FSA No.10 semi-integrated, 1 1/8"

Handlebars
RFR Flat Race Bar, 31,8x720 mm, 9°

Grips
Cube Performance Grip

Saddle
Selle Italia X1

Al met al ben ik heel blij met mijn aankoop en ik denk dat ik er op korte termijn weinig aan hoef te doen.
Wel staat een vervanging van de banden op de planning en misschien nieuwe grips
Ziet er zo op de spec lijst goed uit ! mis alleen welke vork erin zit :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
zonoskar schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:23:
[...]

De Cane Creek in mijn Rocky heeft het 2 maanden uitgehouden. In mijn andere fiets gaat een Chris King al 8 jaar mee. Beide zonder onderhoud en vrijwel dezelfde condities.
Wat voor serie Cane Creek had je, 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marsjee schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:18:
[...]

Ziet er zo op de spec lijst goed uit ! mis alleen welke vork erin zit :P ?
Stom dat dat niet in de specslijst staat :(
Maar ik heb hem toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Anoniem: 85668 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:22:
[...]

Stom dat dat niet in de specslijst staat :(
Maar ik heb hem toegevoegd!
Reba _/-\o_ Mooi vorkje ! heb een dual air reba gehad.. 8)

Heb je bewust voor een 29er gekozen ? of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marsjee schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:28:
[...]

Reba _/-\o_ Mooi vorkje ! heb een dual air reba gehad.. 8)

Heb je bewust voor een 29er gekozen ? of ...
Ja, Ik heb lang op een 26er gereden, maar veel van mijn fiets maten rijden 29".
Dus toen het tijd was voor een nieuwe heb ik alle maten een keer gehuurd en geprobeerd.

We rijden veel op de Utrechtse Heuvelrug en waar ik het meest last van heb daar zijn de boomwortels en kleine hobbels die me na 2,5 uur tegen gaan staan en dan helpen die grotere wielen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Welke website gebruiken jullie om nieuwe routes te gaan rijden? Ik gebruikte tot heden MTBroutes.nl maar deze heeft me al meerdere malen teleurgesteld. Enerzijds omdat de ranking in mijn ogen niet representatief is en het aantal hoogtemeters bij de routes ook regelmatig enorm afwijkt.

Zo reed ik vandaag Uden, qua ranking dicht bij Horst en Valkenburg en hoger dan Nuenen, en dit is werkelijk waar de slechtste route die ik ooit gereden heb. Van de 26km was minimaal 50% verharde weg en van de 143 hoogtemeters volgens MTBroutes bleken er maar 42 op de route te liggen. Ook de bewegwijzering was uitermate slecht waardoor je vaak het gevoel hebt een bordje gemist te hebben terwijl dat niet zo blijkt te zijn.

Ik vind het bijzonder dat dit soort routes relatief hoog gewaardeerd worden en hoop dat jullie betere websites kennen die wat meer representatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:32
DaPi schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:43:
(Scooter gewoonte)
Ik rijd motor en kijk regelmatig op de mountainbike in mijn spiegels. Die ik dus niet heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kan een van de pro's hier mij adviseren over onderstaande? Mijn fiets is onlangs afgesteld door de dealer nadat mijn derailleurpad afbrak. Echter heb ik (wellicht was dat daarvoor ook al) last van slecht schakelen en chain suck wanneer het modderig is in het bos. Dit gebeurt enkel op het middelste voorblad.

Als ik naar de tandwielen kijk dan zie ik dat er slijtage is, maar ik kan niet bepalen of ze ook echt versleten zijn:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47487061/tandw.jpg

De ketting lijkt me ook niet meer in orde, deze kan ik zonder enige moeite compleet loshalen terwijl ik zowel voor als achter op het grootste blad geschakeld sta. Volgens mij mag je ketting als je op de grootste bladen staat amper los van de tandwielen komen tenzij deze versleten is?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47487061/ketting.jpg

Zijn zowel het middenblad als de ketting aan vervanging toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Afgelopen donderdag is mijn fiets gearriveerd en ik heb hem vanochtend even kunnen uitlaten :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BkH01fHJWzqermu20Q1YJUxB/full.jpg

Nu nog een conditie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Aghanim schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:22:
Kan een van de pro's hier mij adviseren over onderstaande? Mijn fiets is onlangs afgesteld door de dealer nadat mijn derailleurpad afbrak. Echter heb ik (wellicht was dat daarvoor ook al) last van slecht schakelen en chain suck wanneer het modderig is in het bos. Dit gebeurt enkel op het middelste voorblad.

Als ik naar de tandwielen kijk dan zie ik dat er slijtage is, maar ik kan niet bepalen of ze ook echt versleten zijn:

[afbeelding]

De ketting lijkt me ook niet meer in orde, deze kan ik zonder enige moeite compleet loshalen terwijl ik zowel voor als achter op het grootste blad geschakeld sta. Volgens mij mag je ketting als je op de grootste bladen staat amper los van de tandwielen komen tenzij deze versleten is?

[afbeelding]

Zijn zowel het middenblad als de ketting aan vervanging toe?
Ga je nu de bladen vervangen, moet je alles vervangen ( op de granny na ) Ik zou je daarom adviseren om door te rijden tot de boel gaat overslaan ;) Duur grapje om iets te vervangen omdat je welles chainsuck hebt... wat iedereen welles heeft.

Slijtage aan de tanden vind ik wel meevallen, zolang er geen grote zichtbare bramen aanzitten.. die kun je anders wegvijlen.. slijtage moet je meten... de afstand tussen de tanden word groter en dat merk je heel goed als je een nieuwe ketting erop legt en de tandwielen niet vervangt ;)

EDIT: Mooie manier om te kijken of de boel al goed gesleten is: Leg de ketting op de grond zoals die ook op je tandwielen zit.. dus met de rolletjes op de grond. Probeer nu een circel te leggen met de ketting, als dit kan.... Ja dan is de ketting en tandwielen goed versleten ( als je nu tussentijds de ketting of tandwiel hebt vervangen ) Maar wilt nog niet zeggen dat alles vervangen MOET worden.. Het schakelt wellicht slechter :)

[ Voor 12% gewijzigd door Marsjee op 26-04-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het is niet af en toe chainsuck, ik heb donderdag in de regen 20km lang niet mijn middenblad kunnen gebruiken vanwege chainsuck als ik kracht zette. Het kleine of grote blad vind ik niet prettig rijden.

Is het niet alleen mogelijk voor het middenblad te vervangen met een nieuwe ketting en cassette? En dat ik dan de crank en het grote en kleine blad voor behoud (die bladen gebruik ik toch niet). Als ik vlug een beetje tel kom ik dan op ongeveer 100 euro uit voor alle 3 de onderdelen van XT.

Zal morgen die test met die ketting eens doen, had zelf het idee dat als je deze eenvoudig van de tandwielen kon liften dat hij ook versleten is, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ingewikkelde methode om kettingslijtage te meten zeg, kan veel simpeler: leg een rolmaat met inches naast de gespannen ketting (onder dus) en meet over 12 schakelparen. Als dat meer dan 12 1/8 inch is, is hij versleten. Kan ook met een schuifmaat, bekken openzetten op 118mm, binnenbekken in de ketting steken en uitschuiven. Als het meer dan 120,5mm is: versleten.

Ik zou overigens gewoon dat middenblad en je ketting vervangen voor SLX, een stukje goedkoper en net zo goed, alleen een paar gram zwaarder. Cassette misschien nog niet direct nodig, ff aankijken of het goedgaat. Zo niet, kun je die alsnog vervangen, ook met SLX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bestaande casette is denk ik zo'n 500km oud dus op zich is die nog goed maar ik dacht dat je altijd je casette moest vervangen bij een nieuwe ketting. Ik ga morgen in elk geval alles opmeten en dan kijk ik wel wat daar uit komt.

Klopt het overigens dat (op de foto) mijn middenblad inderdaad versleten is?

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 26-04-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
TheLemon schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:11:
Ingewikkelde methode om kettingslijtage te meten zeg, kan veel simpeler: leg een rolmaat met inches naast de gespannen ketting (onder dus) en meet over 12 schakelparen. Als dat meer dan 12 1/8 inch is, is hij versleten. Kan ook met een schuifmaat, bekken openzetten op 118mm, binnenbekken in de ketting steken en uitschuiven. Als het meer dan 120,5mm is: versleten.

Ik zou overigens gewoon dat middenblad en je ketting vervangen voor SLX, een stukje goedkoper en net zo goed, alleen een paar gram zwaarder. Cassette misschien nog niet direct nodig, ff aankijken of het goedgaat. Zo niet, kun je die alsnog vervangen, ook met SLX.
Ja een ketting eraf halen is ingewikkeld ;) kun jij een speedlink ook niet zonder tang open maken? :p :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Chainsuck kan heel goed komen door een nieuwe ketting en versleten tandblad: de ketting blijft dan hangen achter het einde van het tandje in plaats van er soepel vanaf te rollen. Ik zou het middelste tandblad vervangen en de rest laten zitten: die hebben toch geen probleem? Misschien is de ketting wel het grootste probleem, die krijgt meestal een tik als je je derailleurpad breekt.

Cassette kan je waarschijnlijk laten zitten: ik wissel mijn ketting soms ook na meer dan 500km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
Marc Rademaker schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:15:
[...]

Ik rijd motor en kijk regelmatig op de mountainbike in mijn spiegels. Die ik dus niet heb :p
Ook daar heb ik mezelf al op betrapt ;)

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik had na een periode van heel lang niet fietsen (maar wel elke dag in de auto) zelfs de neiging om m'n gordel om te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Ik betrapte mezelf er wel vorige week op dat ik op mijn stadsfiets van mijn pedalen af probeerde te klikken (voet draai beweging) 8)7

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik heb al jaren niet meer op mijn eigen bike kunnen rijden, en dus ook geen hydraulische schijfremmen meer, maar pas had ik wel ineens zo'n geel ding voor tussen de remblokken vast toen ik het wiel van een stadsfiets had losgehaald. Automatismes zijn moeilijk af te leren :Y)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Fak. Gisteren een uurtje of wat bezig geweest om van 2x9 te converten naar 2x10. Achterderailleur, cassette, shifter: it all works like a charm.

Voorderailleur daarentegen... wat een hel. Ik reed voorheen met een sram 3-speed shifter en 3-speed SLX voorderailleur op een 2-speed crank (grote blad er vanaf gehaald).
Nu wissel ik de shifter uit voor een 2-speed, en het werkt niet meer. Net alsof de derailleur (max 4mnd oud) de slag niet kan maken om de ketting van granny naar middelblad te hijsen.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb de H&L schroeven in de originele stand gezet.
Derrailleur hoger en lager gemonteerd. Kabel los en opnieuw begonnen. Sleuteltopic nog maar eens nagelezen, ook geen succes...

Weird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 21:04
Welke shifter heb je nu?
En je rijdt nog steeds met de 3speed SLX voorderailleur?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik heb nu een 2-speed X9-shifter (horend bij een 2x10 shifterset) geinstalleerd.
Ik reed met een SLX-3 speed, wil dat nu ook doen, maar hij blijft op de granny staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam er van het weekeind achter dat mijn SLX shifters een klein palletje heeft om hem om te zetten van 2 naar 3 speed.
Heb jij niet een vergelijkbaar issue?

Ik heb de voor derailleur we 4x los gehad voor ik het door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nope; de 2-speed shifter heb ik zelfs uit elkaar gehad om de derailleurkabel te vervangen. Zo'n 2-speed shifter is erg basic.
Ook gekeken of dat mijn probleem zou veroorzaken (het zelf uit elkaar draaien..) maar ook dat blijkt correct te functioneren.
Ik lees net:
A 3x shifter will always be a 3x shifter, and the ame goes for the 2x shifter. You can use a 3x shifter on a 2x but not the other way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar het enige dat ik kan verzinnen is dat 2-speed een andere slag (ruimte tussen kettinkettingbladen) heeft dan 3-speed. In dat geval zul je dus toch een echte 2-speed crank moeten monteren. De voorderailleur zal het iig niet zijn, dat is een dom apparaat die geen boodschap heeft aan indexering enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Happy birthday Lemon! Je zet me aan het denken... Ik heb inderdaad nog de extra spacer tussen bottom-bracket en bracketlager zitten. Als ik die echter weghaal, gaat de granny tegen het staal aan. Ik ga er vanavond weer eens aan klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Jij sleutelt ook wat af, voor iemand die eenvoudiger wilde gaan rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 11-06 07:44

K-Jay

Klaas Jan

Aghanim schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:25:
Welke website gebruiken jullie om nieuwe routes te gaan rijden? Ik gebruikte tot heden MTBroutes.nl maar deze heeft me al meerdere malen teleurgesteld. Enerzijds omdat de ranking in mijn ogen niet representatief is en het aantal hoogtemeters bij de routes ook regelmatig enorm afwijkt.
Ik begrijp het rankingssysteem van die website ook niet. Ik las onlangs iets over een nieuwe routewebsite, http://trails.bike/. Misschien heb je daar wat aan?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Roet schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:04:
Jij sleutelt ook wat af, voor iemand die eenvoudiger wilde gaan rijden. :+
Hou op... Ik vind sleutelen leuk, en ben ook blij dat de achterzijde functioneel is, maar de voorzijde. :X
Ik zat stiekem al de gear-ratios te bekijken als ik voorop gewoon een 30t single-ring leg. Daag gedoe... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

dnhelle schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:17:
[...]

Hou op... Ik vind sleutelen leuk, en ben ook blij dat de achterzijde functioneel is, maar de voorzijde. :X
Ik zat stiekem al de gear-ratios te bekijken als ik voorop gewoon een 30t single-ring leg. Daag gedoe... ;w
Ben ook gek op sleutelen. Lekker muziekje aan op de achtergrond en genieten maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

dnhelle schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:01:
Happy birthday Lemon! Je zet me aan het denken... Ik heb inderdaad nog de extra spacer tussen bottom-bracket en bracketlager zitten. Als ik die echter weghaal, gaat de granny tegen het staal aan. Ik ga er vanavond weer eens aan klussen.
Thanks! Ik bedoelde eigenlijk de onderlinge afstand tussen de kettingbladen, maar misschien heeft de BB er ook wel iets mee te maken. Misschien heeft je derailleur twee kabel-opties, boven en onderlangs? In dat geval kun je misschien de indexering nog iets anders krijgen. Zie ook deze pagina: http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html#front
Pagina: 1 ... 65 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.