Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 134 Laatste
Acties:
  • 594.368 views

Onderwerpen

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit al tijdje te denken om een gps unit met mapping te gaan halen, gebruik tot nu toe eigenlijk me forerunner 610..

Heb echter vanmiddag even getest met een Edge Touring (Wil zelf voor Edge 810 of Oregon 600 gaan), maar man ik vind het nou niet echt super duidelijk zo'n display in de bossen als je daar beetje rond rijd :P

Mijn vraag is dus eigenlijk, van de mensen die zoiets op de fiets hebben zitten, gebruiken jullie de route functies/mapping functies eigenlijk wel of is het meer dat het er is als je het evt nodig hebt?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:21
Vlassie1980 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:35:
Ik zie overigens de laatste tijd ook heel veel elektrische mountainbikes met Bosch systemen verschijnen. Kan iemand me vertellen waarom die zo populair zijn? Je wilt toch gewoon met een ATB op eigen kracht ploeteren?
Herkenbaar. Maar ik begrijp het in sommige gevallen wel. Als je nu eenmaal niet de conditie hebt/ kan krijgen om fijn te mountainbiken dan is het toch een prima oplossing? Als die mensen anders helemaal niet kunnen mountainbiken lijkt me dit een betere oplossing.

Zelfde overigens met normale fietsen. Laat mij op mijn 15 jaar oude fiets met 3 versnellingen maar iedereen voorbij sjeezen wie op een normale fiets zit. Vind het heerlijk, ook naar mijn werk.

De laatste tijd weinig tijd voor te mountainbiken. Binnenkort doe ik mee aan een hardloopwedstrijd en daar is toch wel een iets andere conditie voor nodig dan bij mountainbiken. Normaal kan het een best samen met het ander maar nu toch maar even het hardlopen bijwerken ;)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

DjVe

Hatsaflats!

GH45T schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:02:
[...]

Zelfde overigens met normale fietsen. Laat mij op mijn 15 jaar oude fiets met 3 versnellingen maar iedereen voorbij sjeezen wie op een normale fiets zit. Vind het heerlijk, ook naar mijn werk.
Haha, herkenbaar! Op mijn Gazelle Tour de France die meer lentes heeft gezien dan ik, rij ik naar het werk ook iedereen voorbij :P

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dit weekend monstertocht van 16 km lengte en een gemiddelde van 10 km/u gedaan met m'n 7 jarige buurjongen. En toch dikke lol gehad. Leuk om die kleine mannetjes te zien fietsen. Het is dat ik gebrek aan tijd heb, anders zou ik nog wel eens een MTB trainer opleiding willen doen.

Verwijderd

Heren.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/kevindebie/bestwelstuk.jpg

Dit is me overkomen. :(
Ben met de winkel in gesprek of er nog garantie op zit maar ik betwijfel het. (wiel is anderhalf jaar oud, garantie van bontrager is slechts een jaar op dit 'slijtage' onderdeel)

Zouden jullie een nieuwe velg in dit wiel spaken of een heel nieuw wiel/wielenset kopen?
Ik doe fietsonderhoud zelf, ik heb wel eens een slag uit een wiel gehaald maar nog nooit een heel wiel in elkaar geflanst. (wellicht is het moeilijker dan ik denk?)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
pjlgt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:03:
Dit weekend monstertocht van 16 km lengte en een gemiddelde van 10 km/u gedaan met m'n 7 jarige buurjongen. En toch dikke lol gehad. Leuk om die kleine mannetjes te zien fietsen. Het is dat ik gebrek aan tijd heb, anders zou ik nog wel eens een MTB trainer opleiding willen doen.
Wat voor maat rijden die op, die 7 jarigen, 20 of 24"? Die van mij is vandaag 6 geworden, en die gaat als een raket op een 20" op verhard. Onverhard nog geen tijd gehad, maar hij heeft ook nog moeite met de gripshift. Dat zal eerst in orde moeten zijn. En dan gaan we eens proberen :)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SaURoN schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:45:
Ik zit al tijdje te denken om een gps unit met mapping te gaan halen, gebruik tot nu toe eigenlijk me forerunner 610..

Heb echter vanmiddag even getest met een Edge Touring (Wil zelf voor Edge 810 of Oregon 600 gaan), maar man ik vind het nou niet echt super duidelijk zo'n display in de bossen als je daar beetje rond rijd :P

Mijn vraag is dus eigenlijk, van de mensen die zoiets op de fiets hebben zitten, gebruiken jullie de route functies/mapping functies eigenlijk wel of is het meer dat het er is als je het evt nodig hebt?
Ik gebruik mijn Garmin alleen om te zien waar ik geweest ben en om een route na te fietsen. Dat laatste is al lastig. Ik heb de standaard Benelux topokaart en die blijkt niet routeerbaar over onverharde paden, dus bij navigatie heb je daar niks aan. En over verharde paden krijg je BS aanwijzigingen (ga NW oid).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• pjlgt
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:26:
[...]

Wat voor maat rijden die op, die 7 jarigen, 20 of 24"? Die van mij is vandaag 6 geworden, en die gaat als een raket op een 20" op verhard. Onverhard nog geen tijd gehad, maar hij heeft ook nog moeite met de gripshift. Dat zal eerst in orde moeten zijn. En dan gaan we eens proberen :)
Was op een 24". Schakelen is nog wel even wennen voor ze inderdaad.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:20:
Heren.

[afbeelding]

Dit is me overkomen. :(
Ben met de winkel in gesprek of er nog garantie op zit maar ik betwijfel het. (wiel is anderhalf jaar oud, garantie van bontrager is slechts een jaar op dit 'slijtage' onderdeel)

Zouden jullie een nieuwe velg in dit wiel spaken of een heel nieuw wiel/wielenset kopen?
Ik doe fietsonderhoud zelf, ik heb wel eens een slag uit een wiel gehaald maar nog nooit een heel wiel in elkaar geflanst. (wellicht is het moeilijker dan ik denk?)
Dit lijkt niet op slijtage, maar op een productiefout. Tenzij je zelf de spaakspanning te hoog hebt gekregen. Ongeacht wat de fabrikant zegt, je hebt volgens de Nederlandse wet alleen met de verkoper te maken, dus laat die maar aantonen dat het binnen de te verwachten levensduur bij normaal gebruik valt.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

UltraSub schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:26:
[...]
Mijn dochter heeft voor haar 8e verjaardag (gemiddeld tot lang voor haar leeftijd) een 24" Focus Raven Rookie gekregen en daar kan ze goed op zitten. Schakelen gaat ook prima met Shimano Revoshift shifters. Die gaan voor mijn gevoel ook veel lichter dan Sram/Gripshift. In het terrein kan ze lekker meerijden, ze durft wel veel, alleen hebben die guppen nog niet de inhoud om een bult op te komen. Je moet je ook realiseren dat zo'n fiets voor hen relatief 3x zwaarder is dan voor ons. Ik had een stukje Landgraaf route (Eikenbosje) met haar gedaan en toen moest ze wel vaak afstappen.
Mijn zoontje van 6 rijdt idd ook op 20".

Over een Garmin: ik heb een Edge 800 en dat gaat perfect ook op de MTB. Ik zet de route (als ik niet op mijn 'thuisroutes' rij) vast op mijn scherm en dan is het gewoon heel simpel een blauw (of roze, wat je wilt) lijntje volgen. Dat heeft me bijv. op de Posbank al vaak gered van hopeloos dwalen. Navigeren naar huis of een ander punt werkt ook voor als het moet, maar is niet ideaal idd. Dat moet je ook niet willen op de MTB denk ik. Overigens zijn er gratis routeerbare kaarten te krijgen op basis van van OSM, bijv. op openmtbmap.org.

Verwijderd

MBV schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:02:
[...]

Dit lijkt niet op slijtage, maar op een productiefout. Tenzij je zelf de spaakspanning te hoog hebt gekregen. Ongeacht wat de fabrikant zegt, je hebt volgens de Nederlandse wet alleen met de verkoper te maken, dus laat die maar aantonen dat het binnen de te verwachten levensduur bij normaal gebruik valt.
Ik heb sowieso geen rare dingen met spaken gedaan. Je hebt gelijk naartuurlijk maar zo ver na aankoop heb je altijd gedonder en aangezien MP opzich wel volstaat met mooie sets is een extra set ook niet weg.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik verdwaal graag hopeloos en gebruik dan uiteindelijk de gps om te kijken waar ik ben en hoe ik dan terug moet.

• Roet
  • Laatst online: 21:21
Voor offroad navigatie moet je gewoon TCX bestanden gebruiken, GPX is waardeloos. Eigenlijk moet je dat sowieso doen, het is vele malen betrouwbaarder. Vanaf GPSies.com of andere sites kan je genoeg routes vinden, zoals mtbroutes.nl.

Als ik een onbekende route rijd, dan plan ik een rondje in TCX formaat. Je parkeert uiteraard niet direct op de start dus als je dan de route start zal je Garmin vragen 'navigeer naar start?'. Dat kan je dan optioneel doen. Vervolgens rijd je één of meerdere rondjes en als je terug naar je auto wilt dan volg je gewoon het lijntje dat je hebt getrokken wanneer je vanaf de parkeerplaats richting de start reed.

Je kan natuurlijk met de hand ook de route vanaf de parkeerplaats in de route opnemen, maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je daar kan en gaat parkeren :p. Meestal zijn de routes goed aangegeven en kijk je alleen even op je scherm om de twijfel weg te nemen en/of te controleren of je nog wel op de route zit. Overigens krijg je daar netjes een melding van 'off course'.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 03-02-2014 15:04 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Iemand recent de route zeist nog gereden? Die schijnt te zijn uitgebreid recent en ben erg benieuwd of er nu wat meer uitdaging in zit en wat voor soort tracks er zijn (singletrack, hoogteverschillen etc.)

• TheLemon

TheLemon

Heel goed nieuws. Het blijft droevig hoe weinig (goede) MTB routes er in het midden vh land liggen. FF wat gezocht en hier staat meer info: http://www.mountainbike.n...t=62644&start=90#p1785533.

• MBV
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:25:
[...]

Ik heb sowieso geen rare dingen met spaken gedaan. Je hebt gelijk naartuurlijk maar zo ver na aankoop heb je altijd gedonder en aangezien MP opzich wel volstaat met mooie sets is een extra set ook niet weg.
Dan nog zou ik zorgen dat je je 'oude' wielset heel terug krijgt, al was het maar om het principe en om te verkopen.

• UltraSub
TheLemon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:57:
[...]

Mijn dochter heeft voor haar 8e verjaardag (gemiddeld tot lang voor haar leeftijd) een 24" Focus Raven Rookie gekregen en daar kan ze goed op zitten. Schakelen gaat ook prima met Shimano Revoshift shifters. Die gaan voor mijn gevoel ook veel lichter dan Sram/Gripshift. In het terrein kan ze lekker meerijden, ze durft wel veel, alleen hebben die guppen nog niet de inhoud om een bult op te komen. Je moet je ook realiseren dat zo'n fiets voor hen relatief 3x zwaarder is dan voor ons. Ik had een stukje Landgraaf route (Eikenbosje) met haar gedaan en toen moest ze wel vaak afstappen.
Mijn zoontje van 6 rijdt idd ook op 20".
Net even met hem geweest. Opschakelen gaat goed, terug kost te veel moeite. Stukje door een veldje met wat losser zand op 34/28, kantje boord. Daarna over een veldweggetje met vast zand, en op de terugweg was hij om zeep. 7 km geweest, waarvan 4-5 verhard. Hij vond het erg leuk, maar als de vermoeidheid toeslaat is het ook wel klaar :P
Eindconclusie, 34/28 is te zwaar denk ik, maar goed, ik schreeuwde bij mijn eerste keer op een racefiets in zuidlimburg ook dat ik met 34/25 niet genoeg had en een triple moest, na 3x kwam ik goed overal boven. Bedoel, kan hard gaan.

Overigens...

http://www.bikeradar.com/...-camera-first-look-39793/
Dag Garmin VIRB, hello Shimano. Voor de VIRB is dus nu niet echt meer markt denk ik. De CM1000 doet ook ANT+, dus alle sensoren in beeld, en ik is DI2 geintegreerd voor de racer als je je versnellingen in beeld wil hebben. Daarnaast is (lijkt) hij kleiner en schijnt erg licht te zijn.
Leuk speelgoed. (Hoef het zelf niet, geen idee wat ik er mee moet).

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:06
UltraSub schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:59:
[...]

Overigens...

http://www.bikeradar.com/...-camera-first-look-39793/
Dag Garmin VIRB, hello Shimano. Voor de VIRB is dus nu niet echt meer markt denk ik. De CM1000 doet ook ANT+, dus alle sensoren in beeld, en ik is DI2 geintegreerd voor de racer als je je versnellingen in beeld wil hebben. Daarnaast is (lijkt) hij kleiner en schijnt erg licht te zijn.
Leuk speelgoed. (Hoef het zelf niet, geen idee wat ik er mee moet).
wel een 6Mp camera, tov de Garmin Virb 16Mp...
en wat de kwaliteit van de beeldsensor is (contract, dynamisch bereik bij duistere stukken en heldere delen))
daar valt nu ook weinig over te zeggen. Evenals waterdichtheid/bestendigheid.
ach, we shall see (voorlopig zeer content met de Virb Elite icm de Edge810 :) )

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• UltraSub
Ow. Ik lees hier 16MP:
http://m.pinkbike.com/new...-a-POV-Camera-System.html
We zullen zien. :)

• NielsTn
Iemand in regio 024 een lengte van 2,5 meter Hope remleiding (zwart, 5mm) liggen? (connectoren heb ik zelf)
Heb besteld bij oa Chain cycle reaction, en krijg ipv 1 lengte van 3 meter.. juistem 3x 1 meter lengte.

Ik zal die britse humor vast niet snappen... maar goed....

update 5 feb: Chaincyclereaction stuurt nieuwe remleiding (3 meter lengte, 1stuk) nu alsnog toe zonder kosten of retourneren. Met beetje geluk volgende week eindelijk alles in orde

[ Voor 25% gewijzigd door NielsTn op 05-02-2014 11:04 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-11 16:50
Al weer een enkele honderden kilometers gefietst op mijn nieuwe bike, garantieframe ontvangen na een breuk in mijn vorige Stumpjumper uit 2012. Na een aantal upgrades is hij weer bij de tijd en mag ik niet klagen over de prestaties. Schakelt en remt perfect en ziet er ook nog eens blits uit. Meestal te vinden in Montferland :9

Het is een Specialized Marathon 2014 frame maar volgens mij zit er maar weinig op wat je op de standaard Marathon krijgt ;) en ja de achterband ligt er inmiddels in de goede richting op

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/75611_807903749223651_1694604287_n.jpg
Stumpjumper Marathon 2014 frame
SID brain voorvork
DT240s met Arch EX en Crest velgen
Hope race X2 evo black edition
Sram XX1 en X01 schakelgroep
Sworks crank, zadelpen en stuur
XTR pedalen

Het totaal weegt een kleine 10,2kg voor een XL frame, eigenlijk moet ie wel onder de 10kg te maken zijn :*)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo, kom net uit de schuur! Al jaren niet meer mtb-gereden, maar had ineens zin. Heb een MTB rijklaar gemaakt. Oude Trek 4500 Alpha. Als het morgenochtend droog is eens een rondje maken. Twijfel tussen de mtb-route Zeist (nabij Austerlitz) of zelf klooien in het Zeisterbos.

Zie wel dat alu 26" met v-brakes van begin vorig decennium niet echt meer heel cool is ;)

Wat doen jullie aan these days? En race-overschoenen. Kan dat in het bos? Jawel toch!

[ Voor 10% gewijzigd door Jazzper op 05-02-2014 21:36 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage0.s3.amazonaws.com/23b7e6a88f3f11e3a55a127a7f4315a0_8.jpg

Zo dat was leuk! was helemaal niet koud. Wat wel een probleem was was het volgende:
- iPhone 5 met iOS7 en enigszins qua instellingen batterijzuinig gemaakt
- Endomondo met van te voren bepaalde route en hele tijd scherm aan want ik wist de weg niet
- door zon brightness van iPhone wat omhoog

Binnen anderhalf uur van 100 naar 0%... Wat kansloos. Gelukkig redde ik net tot punt vanaf waar ik de weg wel weer wist.

Smaakt naar meer! Eigenlijk moet ik de bike upgraden en heb er ook de onderdelen voor, maar geen zin in. Wil gewoon fietsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 06-02-2014 16:02 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Scherm uit en (lekker avontuurlijk) gewoon kijken waar je uit komt :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ken het gebied globaar vrij goed, maar had een GPS track van DTC Driebergen ter inspiratie gebruikt toen ik mijn eigen route samenstelde onder het mom van "die lui zullen we de coolste trails hebben uitgezocht". Was dus ook niet bang om te verdwalen. Wel om mooie stukjes te missen. Volgende keer weet ik het (nagenoeg) uit mijn hoofd en dan kan scherm uit. Zelfde telefoon heb ik vorig jaar nog AGR totaal iets van 14 uur mee getrackt dus moet kunnen.

• TheLemon

TheLemon

Goed nieuws voor jou dan: de vaste route van Austerlitz (gaap!) wordt op dit moment uitgebreid met 12km gloednieuwe singletrack. Lees hier verder: http://www.mountainbike.n...t=62644&start=90#p1804392.
Als je nog andere inspiratie zoekt moet je even op mijn Strava kijken van (uit het hoofd) 26-1. Daar vind je de DTC toertocht van laatst, dat was eigenlijk bijna alleen maar mooi fietsen. Je mag daar uiteraard niet overal rijden, maar daar ga ik me verder niet mee bemoeien...

• TheLemon

TheLemon

Nog meer goed nieuws voor bikers uit het midden vh land:
beste Mountainbikers,

GOED NIEUWS
Ik stuur jullie dit bericht, omdat er goed nieuws is. De mountainbikeroutes op de Utrechtse Heuvelrug gaan daadwerkelijk op de schop. Ze worden verbeterd én ze worden uitgebreid. De eerste uitbreiding wordt op dit moment aangelegd op het terrein van het Utrechts Landschap tussen Zeist en Austerlitz. Die route sluit aan de bestaande route bij Austerlitz van Staatsbosbeheer. Voor op 15 maart het broedseizoen begint moet deze klaar zijn. De route is ontworpen door Patrick Jansen, regerend wereldkampioen mountainbike bij de masters. Patrick is zowel bosbouwer als parcoursbouwer.

NIEUWE ROUTES - UITGEBREIDE ROUTES
Het plan is om aan de noordzijde van de A12 routes aan te leggen tot aan de zandafgraving bij Maarn.
Aan de zuidzijde van de A12 liggen er goedgekeurde plannen om nieuwe routes aan te leggen tussen Maarsbergen, Leersum, Amerongen, Veenendaal en Rhenen. De precieze tracés zijn nog niet bekend, maar er is op hoofdlijnen overeenstemming en toestemming. Dit sluit aan op het convenant dat we november vorig jaar hebben ondertekend met het Nationaal Park, Utrechts Landschap en Staatsbosbeheer.

Door te blijven benadrukken dat reguleren beter werkt dan verbieden, is heel langzaam bij de Provincie Utrecht, het Nationaal Park, Staatsbosbeheer, Utrechts Landschap en een aantal particuliere landgoedeigenaren het besef doorgedrongen dat er een goede plek voor mountainbikers moet komen. Dat heeft enige moeite gekost, we zijn in 2007 begonnen met ons duw en trekwerk, maar nu is het roer echt om.

SUBSIDIE
Dat betekent ook dat we toe zijn aan de volgende stap. Daar hebben we jullie hard bij nodig. De provincie heeft budget toegezegd van 50.000,- euro op voorwaarde dat we daar op éen of andere manier 50.000,- naast leggen. Co-financiering in beleidstaal.

VRIJWILLIGERS GEZOCHT
We willen jullie uitnodigen aanwezig te zijn op een bijeenkomst waarin we een verdere toelichting gaan geven. Die bijeenkomst is ook bedoeld om jullie daadwerkelijk inhoudelijk en actief bij het vervolg te betrekken.
We zijn op zoek naar een paar bloedgroepen:
- We zoeken mensen die zin hebben om te helpen met het zoeken van sponsors en liefst ook ervaring hebben met sponsorwerving en die ons willen helpen 50.000,- aan sponsorgeld bij grote en kleine sponsor te zoeken
- We zoeken mensen die zin hebben om samen met ons 'beheer en onderhoud' van de routes op te zetten. Dat betekent dat we actievelingen zoeken die de handen uit de mouwen willen steken.

BIJEENKOMST 25 FEBRUARI
De bijeenkomst is gepland op dinsdag 25 februari tussen 19:30u en 21:30u op het Uniebureau van de NTFU.
(Adres en routedetails staan hier: http://www.ntfu.nl/default.aspx?tabid=1077)

We willen graag van te voren weten of je komt, dus RSVP per mail aan mailto:blam@club.ntfu.nl

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn er nog mensen die gisteren Cross for the Crocus hebben gereden?
Ik vond het prima georganiseerd( prachtige route , goede uitpijling, prima bevoorrading) , zeker volgend jaar weer een bezoek waard

www.degroot-it.nl

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-11 17:39

luke_otto

pang pang luckyluke

Ja, ik heb ook de crossforthecrocus gereden. Was idd top georganiseerd! We starten vrij laat (10:15) met de 45km daardoor was het heerlijk rustig onderweg. Het was voor mij de tweede toertocht op de MTB. Ga ik zeker vaker doen.

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 19:44
Heb even een korte vraag :)
Ik heb big apple vouwbanden besteld echter kreeg ik dit geleverd:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2h4hz6q.jpg Zijn dit vouwbanden of draadbanden? Ik had verwacht dat vouwbanden opgevouwen in een doosje kwamen :P

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

Van de Big Apple bestaan (op dit moment) geen vouwbanden. Kijk hier voor de uitvoeringen:
http://www.schwalbe.com/nl/tour-reader/big-apple.html

• TheLemon

TheLemon

Klopt, helaas niet. Als je vergelijkbare vouwbanden wilt, kom je op de Supermoto. Die heeft een betere rubbercompound en is veel lichter, maar is daar tegenover minder lekbestedig en minder slijtvast en heeft geen zijreflectie (of dat een voor- of nadeel is hangt van je toepassing af).

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 19:44
luke_otto schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:28:
Van de Big Apple bestaan (op dit moment) geen vouwbanden. Kijk hier voor de uitvoeringen:
http://www.schwalbe.com/nl/tour-reader/big-apple.html
Oh dan zit ik fout O+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Iemand nog een tip voor binnenbanden? Of maakt die keuze niet gek veel uit?
Ik heb een binnenband lek gereden met de welbekende snakebite, iets met een steen/gat over het hoofd zien en een mooie klap maken met je velg. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• NielsTn
Joopieboy schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:19:
Iemand nog een tip voor binnenbanden? Of maakt die keuze niet gek veel uit?
Ik heb een binnenband lek gereden met de welbekende snakebite, iets met een steen/gat over het hoofd zien en een mooie klap maken met je velg. :+
Ik heb ervaring dat de biba's van Continental niet lang op druk blijven,
de Schwalbe biba's doen het wat dat betreft beter.
so far mijn tips.

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38
Minder hoge druk en inderdaad, swabbel biba's.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-11 13:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tubeless maken, ik heb in anderhalf jaar lomp doen nog geen enkele snakebite gehad :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Gisteren heb ik een aanbod gekregen dat ik eigenlijk niet kan weigeren. Ik kan van een bekende een Mountainbike overnemen die nieuw gekocht is voor € 1200,00 nu voor € 400,00 overnemen (vrienden prijs), er is hooguit 12 keer opgereden op de weg, type is goed reviews zijn goed afmontage is goed, dit heb ik allemaal al uitgezocht. Mountainbike is echt in nieuwstaat.

Doel: Dit wordt mijn eerste recreative seizoen en ga alleen met vrienden fietsen, dus niet in competitie verband.

Vandaag ga ik een proefrit maken, om nog eens goed te kijken.

Maar...

Ik heb me natuurlijk ook verdiept in de maat.

De Mountainbike die ik kan kopen is 20,5 inch;
Zelf ben ik 183 cm lang;
Mijn BBL 88 cm x 0,57 = 50,16 cm frame volgens sommige websites.
Dus deze berkening zou ik op 19,74 inch.

Is het nu verstandig deze fiets te kopen? Wat zijn de voor en tegens?

Ik vind de fiets echt mooi, en hij is echt nieuw, maar waar ga ik tegenaan lopen in het ergste geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 27-02-2014 11:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:25:
Minder hoge druk en inderdaad, swabbel biba's.
Druk juist lager? Ik vermoede juist dat ie doorsloeg omdat ie net ff wat te zacht was. :P

Maar thnx voor de tips beiden! Zal eens zoeken.

• TheLemon

TheLemon

Laat anders ff zien om welke fiets het gaat (foto/specs). Anders is er weinig zinnigs over te zeggen. Alleen de gespecificeerde framemaat zegt erg weinig.
En wat wil jij er precies mee gaan doen? Hoe vaak en in wat voor terrein wil je fietsen?

• Roet
  • Laatst online: 21:21
Jumpman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:28:
Ik heb me natuurlijk ook verdiept in de maat.

De Mountainbike die ik kan kopen is 20,5 inch;
Zelf ben ik 183 cm lang;
Mijn BBL 88 cm x 0,57 = 50,16 cm frame volgens sommige websites.
Dus deze berkening zou ik op 19,74 inch.

Is het nu verstandig deze fiets te kopen? Wat zijn de voor en tegens?

Ik vind de fiets echt mooi, en hij is echt nieuw, maar waar ga ik tegenaan lopen in het ergste geval.
Zoals hierboven al wordt gezegd, meer informatie nodig om iets zinnigs over te zeggen. Even je BBL meten en dan bepalen of een fiets geschikt voor je is, werkt niet echt. Ik zou als ik dezelfde berekening volg namelijk een 18.4" moeten rijden terwijl ik dolgelukkig ben met mijn 17,5" omdat die nou net de juiste stack en reach heeft en past bij mijn lichte gewicht en rijstijl.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* Zegato mag zich nu ook melden in dit topic :)

Deze week een 'nieuwe' fiets gekocht, een Trek Top Fuel 8 2011 19,5":
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZUc8mLGV5BLLwos5npDv6ORl/full.jpg

Specs:
Band voor: Schwalbe Nobby Nic Evo
Band achter: Schwalbe Racing Ralph Evo
Voorvork: Rock Shox Sid race 100 mm, remote lock, rebound adjust
Demper achter: Fox Float RP2 pedalpro (lock), rebound adjust
Wielen: Mavic Crossmax ST 26'', 24 spaaks
Stuur: Bontrager 16 graden
Zadelpen: Thomson Elite met setback
Kettingbladen: Raceface 104 44T 9SPD - 32-24
Cassette: Sram X9 PG 990 red spider, 11-34 9 speed
Ketting: SRAM PC 991
Shifters en derailleurs: SRAM X9
Remmen en crankstel: Shimano XT M775, net nieuwe XT BB 70
Zadel: fi'zi:k
Gewicht: 11,6 kg

Gisteren meteen een tochtje gereden door de duinen :)

Ga'm gebruiken om in de zomer in Winterberg en in Zuid-Limburg wat te knallen, maar ik zal waarschijnlijk ook niet de verleiding kunnen weerstaan om ermee naar m'n werk te rijden (Leiden - Den Haag) ;)

Nu nog leren om'm goed te onderhouden, waarschijnlijk is binnenkort wel een nieuwe cassette, ketting en kettingbladen nodig. Het goede gereedschap hiervoor heb ik nog niet. Ik zit te denken om deze set te kopen, maar is dat wel voldoende? En hoe is de kwaliteit van Park Tool?

T.net gallery | V&A ads

• Jumpman
TheLemon schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:35:
Laat anders ff zien om welke fiets het gaat (foto/specs). Anders is er weinig zinnigs over te zeggen. Alleen de gespecificeerde framemaat zegt erg weinig.
En wat wil jij er precies mee gaan doen? Hoe vaak en in wat voor terrein wil je fietsen?
Roet schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:39:
[...]

Zoals hierboven al wordt gezegd, meer informatie nodig om iets zinnigs over te zeggen. Even je BBL meten en dan bepalen of een fiets geschikt voor je is, werkt niet echt. Ik zou als ik dezelfde berekening volg namelijk een 18.4" moeten rijden terwijl ik dolgelukkig ben met mijn 17,5" omdat die nou net de juiste stack en reach heeft en past bij mijn lichte gewicht en rijstijl.
Het gaat om een Trek 6500.
Wat voor ondergrond ga ik fietsen: Asfalt en licht heuvelachtig bos (Heuvelrug en Veluwe).

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 27-02-2014 12:05 ]

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-11 15:13
Jumpman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:52:
[...]

[...]

Het gaat om een Trek 6500.
Wat voor ondergrond ga ik fietsen: Asfalt en licht heuvelachtig bos (Heuvelrug en Veluwe).
Doe er gewoon een testritje op?

• MBV
@Zegato: leuk, ik heb dezelfde fiets. Ik zie dat je geen lockout-kabel naar achter meer hebt, heel slim want dat werkt voor geen meter.

Heb je slijtage aan de lak van de kabels die naast je zitbuis naar achteren lopen? Zo nee, kan je me daar een closeup van geven? * MBV heeft daar ruzie mee.

• Zegato
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:08:
@Zegato: leuk, ik heb dezelfde fiets. Ik zie dat je geen lockout-kabel naar achter meer hebt, heel slim want dat werkt voor geen meter.

Heb je slijtage aan de lak van de kabels die naast je zitbuis naar achteren lopen? Zo nee, kan je me daar een closeup van geven? * MBV heeft daar ruzie mee.
Tof :)

Je rijdt er al langer op, heb je nog tips voor me?

Ik zal straks als ik thuis ben even foto's schieten!

T.net gallery | V&A ads

• Jumpman
chime schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:08:
[...]

Doe er gewoon een testritje op?
Ga ik vanavond doen.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 15:56

KoffieNT

banaan

Zegato schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:49:
* Zegato mag zich nu ook melden in dit topic :)
Nu nog leren om'm goed te onderhouden, waarschijnlijk is binnenkort wel een nieuwe cassette, ketting en kettingbladen nodig. Het goede gereedschap hiervoor heb ik nog niet. Ik zit te denken om deze set te kopen, maar is dat wel voldoende? En hoe is de kwaliteit van Park Tool?
Mooie fiets :).
Ik heb een aantal dingetjes van Park en dat werkt nog altijd perfect. Wat ik niet op de foto zie is een tool om de kettingbladen los te maken, zoiets als dit. Ik ga er vanuit dat dat op een Sram hetzelfde werkt als mijn Shimano, zo niet, someone correct me please :).

Kijk trouwens ook even wat voor schroefsoort de schroefjes zijn om de kettingbladen los te maken. Bij mij zijn dat van die ster-dingen en niet imbus/hex. Ik geloof dat die ook niet bij die set zitten.

edit: Ik zie ook nog dat deze tool niet bij die set zit. Die is nodig om je crank uit elkaar te halen.

Ik heb ook nog een foto gemaakt van de tools die ik gebruik voor mijn fiets (over de jaren verzameld/gekocht):

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fx75ow.jpg
(grote foto)

Die gereedschapset is van de Lidl :D, ik gebruik daar eigenlijk alleen maar de omcirkelde dingen van.

[ Voor 19% gewijzigd door KoffieNT op 27-02-2014 14:42 ]

:D

• MBV
Kettingbladen bij SRAM kan je loshalen met 2 imbus-sleutels. Sowieso hoef je kettingbladen niet zo vaak te vervangen als ketting/cassette, ik zou je aanraden om de ketting+cassette te vervangen en bij problemen de bladen te doen.

Ik heb ooit een nieuw middenblad gekocht uit voorzorg, omdat ik de oude er wel versleten uit vond zien. Blijkt de nieuwe er exact hetzelfde uit te zien als de oude na een schoonmaakbeurt :')

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38
Hee MBV, ik zie net je vraag over je kabels/zitbuis. Ik heb nu op mn Pipedream deze dingen gemonteerd.
Rubberen hulsjes die je eromheen klemt, en vervolgens 'oprolt'. Is een soort kleverig rubber dus schuift niet terug en beschermt je frame.
Afbeeldingslocatie: https://static.bike-components.de/cache/Jagwire-Rahmenschuetzer-3G-Tube-Tops-fuer-Brems-Sc-0ecb66e1f1ad50c1512b91a165e133f9.jpeg

Voor wat betreft de Trek 6500; dat iedereen dat op een foto kan beoordelen?
De Alpha geometrie van Trek is lang; volgens deze PDF zie je btw geen 20" maar 19,5" 6500 frames.
http://www.trekbikes.com.ua/doctrek/geometry_2012.pdf

Een effectieve top tube van 62,5cm is lang, tel daar nog een stuurpen erbij op (70-90mm) en je hebt een lange voorovergebogen zit. Ik ben zelf 1.82cm en een BBL van 86cm, en moet echt een 18" hebben.

• MBV
Daar heb ik er nu ook een van, maar omdat je de kabels op verschillende manieren er omheen kan leiden ben ik benieuwd hoe het bij Zegato zit :)

Uiteraard kom ik te laat op dit soort idee-en, en is de lak nu op 2 plekken compleet weg :(

[ Voor 26% gewijzigd door MBV op 27-02-2014 16:19 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Tja wel zonde, maar eigenlijk hoort een mtb wel lekker onder de krassen te zitten. Het is immers een stuk gereedschap om het bos door te rammen. Mijn Cube ziet er niet echt uit, maar hij rijdt wel goed. Als ik mooi wil zijn dan pak ik mijn Wilier racefiets wel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DjVe op 27-02-2014 19:42 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TheLemon schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:35:
Ik heb nog een foto van een tijd geleden op de straatbanden enzo, maar geeft een idee. :+
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/1402924_454319934676861_1211029164_o.jpg
Veel bospaden (zand) en met regelmaat ook stukjes asfalt/fietspaden.

Keer een nieuwe foto maken zie ik al. :X
dnhelle schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:53:
Hee MBV, ik zie net je vraag over je kabels/zitbuis. Ik heb nu op mn Pipedream deze dingen gemonteerd.
Rubberen hulsjes die je eromheen klemt, en vervolgens 'oprolt'. Is een soort kleverig rubber dus schuift niet terug en beschermt je frame.
[afbeelding]

Voor wat betreft de Trek 6500; dat iedereen dat op een foto kan beoordelen?
De Alpha geometrie van Trek is lang; volgens deze PDF zie je btw geen 20" maar 19,5" 6500 frames.
http://www.trekbikes.com.ua/doctrek/geometry_2012.pdf

Een effectieve top tube van 62,5cm is lang, tel daar nog een stuurpen erbij op (70-90mm) en je hebt een lange voorovergebogen zit. Ik ben zelf 1.82cm en een BBL van 86cm, en moet echt een 18" hebben.
Klopt dat viel mij ook al op, een behoorlijk 'racy' zit op mijn Trek, zit te denken om een kortere stuurpen erop te monteren want dit is soms vrij irritant.

[ Voor 47% gewijzigd door Joopieboy op 27-02-2014 20:58 ]

• Zegato
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:18:
Daar heb ik er nu ook een van, maar omdat je de kabels op verschillende manieren er omheen kan leiden ben ik benieuwd hoe het bij Zegato zit :)

Uiteraard kom ik te laat op dit soort idee-en, en is de lak nu op 2 plekken compleet weg :(
Voila :)

Bekabeling Trek
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zy6CvDm3hOI49KEk9Cmmp2m9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s3bSTGj9ARoTQk5knR75DNxP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yhVOhTF1N50ae7opAhZBceuh/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xTshnMUMBlr0HdmlckUVQ6Ns/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6o1osKw7JHW5LFSR0gfX1DMp/thumb.jpg

Hier beschermd met kleine stukjes teflontape en ducttape :)

T.net gallery | V&A ads

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:57:
[...]

Ik heb nog een foto van een tijd geleden op de straatbanden enzo, maar geeft een idee. :+
[afbeelding]
Veel bospaden (zand) en met regelmaat ook stukjes asfalt/fietspaden.

Keer een nieuwe foto maken zie ik al. :X

[...]

Klopt dat viel mij ook al op, een behoorlijk 'racy' zit op mijn Trek, zit te denken om een kortere stuurpen erop te monteren want dit is soms vrij irritant.
Mis ik iets? Gaan er 2 topics door elkaar. Maar dit is gewoon een Trek 4500 en geen 6500,

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Uh volgens mij ben ik niet helemaal wakker en aan het opletten, excuus. :X

• Zegato
  • Niet online
Een n00bvraagje. Mijn voorwiel loopt 'aan' sinds ik het teruggeplaatst heb. Het wiel draait perfect in m'n handen als ik de pin die door de as vastpak en er een zwiep aan geef, maar zodra ik'm weer plaats en de quickrelease (heet dat zo?) (enigzins) vastzet, loopt'ie vast. Op de foto's zie je de as (zilverkleurig) waar de pin van de quickrelease doorloopt.

As
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WcoMdBvFzds3h9QXiCHSqYUP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GfNeH2pCxftBzSOjORoW3NEr/thumb.jpg

Het vreemde vind ik dat het zilverkleurige deel in de vork moet draaien, klopt dat? Ik ben tig YouTube-filmpjes verder, maar ik kom er niet echt uit...

Alvast bedankt :)

T.net gallery | V&A ads

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Waar loopt je wiel aan? Bij de schijfrem ga ik vanuit?

Is er speling in de as? Dus wanneer je de quickrelease vast zet.

Zo nee; hoe vast stond hij voordat je 'm los hebt gemaakt. Dat verschil kan net het verschil zijn tussen aanlopen en niet aanlopen. Je kunt, als je zeker weet dat alles goed vast zit en het aanlopen minimaal is (meer een geluid dan dat het wiel vast draait), een keer goed remmen, misschien dat het dan ophoudt.

Zo ja, dan kun je de as zelf wat vaster draaien. Pas er wel mee op dat je niet te ver draait. Als je geen/weinig ervaring hebt, is het wel handig als je even langs de fietsenmaker gaat.

Oh en dat zilverkleurige deel hoort daar gewoon :).

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 27-02-2014 23:55 ]

• MBV
Je kan de schijfrem (de caliper dus) eens van je vork halen, kijken of dat het probleem verhelpt. Anders zit het misschien in je lagers: als je lagers erg strak staan afgesteld, kan de druk van de quickrelease teveel zijn.

• Zegato
  • Niet online
Allereerst: feli MBV :)

Hij liep niet vast bij de remklauw, maar echt bij de as zelf. Duimen dat er niets mee aan de hand is verder, die Mavic Crossmax ST units zijn vrij prijzig om te vervangen, to put it mildly...

Heb'm maar even langs gebracht bij de lokale fietsboer. De olie en de remblokken moesten toch vervangen worden en m'n poploc was ook wel toe aan een calibratiesessie. Ben bang dat ik m'n sleutelskills weer wat overschat heb ;)

Heb je nog wat aan de foto's gehad MBV?

T.net gallery | V&A ads

• MBV
Bedankt :)

Ja, zo heb ik ze (nu) ook ongeveer. Wel apart dat bij jouw fiets de pivot (zwarte deel van je achtervering) niet beschadigd is door de derailleurkabel achter, dat is bij mij nu het probleem. Ik zou dat in de gaten houden.

Als je ooit schakelproblemen achter hebt: kijk eens naar dat stukje kabel wat daar loopt, de modder hoopt zich altijd precies op waar de buitenkabel ophoudt 8)7

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Eindelijk een Medium cage derailleur besteld :P Vanavond monteren. :D

Van de lente krijgt me frame een zwarte paintjob, en de velgen een oranje paintjob :)

[ Voor 39% gewijzigd door Marsjee op 28-02-2014 16:20 ]

• NielsTn
Nog tweakers die in september meerijden met Gulbergen24 (als team, individu in 6 of 24 uurs editie)?
zie: http://www.smpnuenen.nl

Ik ben er in elk geval bij (in de funklasse, individueel 6 uur) :)

Verwijderd

Zojuist voor de eerste keer gefietst sinds augustus. Is er, o.a. door een verhuizing, daarna eigenlijk niet meer van gekomen en had ook nog geen goede routes gevonden in mijn nieuwe woonplaats. Vandaag met een paar anderen gegaan en was weer heerlijk om te rijden. Ben wel helemaal op nu dus heb weer de nodige spieren en conditie op te bouwen :)

Blijft typisch dat ik steeds geen zin heb om weer te beginnen en als ik dan 1x gegaan ben denk: "ik had veel eerder moeten gaan".

Gulberg is een mooie route! Niet meer geweest sinds de bergroute aangepast is, althans dat hoorde ik van een vriend van me, maar ga er in de zomer zeker weer rijden. Hoe werkt dat die 6 uur? Is dat 'gewoon' 6 uur lang die route rijden zonder tussendoor te stoppen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 12:23 ]

• NielsTn
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:19:
...
Gulberg is een mooie route! Niet meer geweest sinds de bergroute aangepast is, althans dat hoorde ik van een vriend van me, maar ga er in de zomer zeker weer rijden. Hoe werkt dat die 6 uur? Is dat 'gewoon' 6 uur lang die route rijden zonder tussendoor te stoppen?
Inderdaad, als individueel is het zes uur lang non-stop stoempen/koersen/klimmen/afdalen.
Met een tijdregistratie-chip op je voorvork voor de rondetijden (al gebruik ik zelf mijn Edge810 voor de rondes ook).
Moet alleen nog even kijken hoe ik voldoende drinken mee kan nemen voor isotone sportdrank.
3 liter in een camelbak, 2x 750ml in bidons aan het frame....
Energy-gels/bars tape ik op het frame vast.
Ach tijd genoeg om dat uit te vogelen....

• Marsjee
NielsTn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:59:
[...]

Inderdaad, als individueel is het zes uur lang non-stop stoempen/koersen/klimmen/afdalen.
Met een tijdregistratie-chip op je voorvork voor de rondetijden (al gebruik ik zelf mijn Edge810 voor de rondes ook).
Moet alleen nog even kijken hoe ik voldoende drinken mee kan nemen voor isotone sportdrank.
Dat is een hoop vloeistof !!! :o Vandaag 4 uur wezen fietsen, had net mijn 500ml bidon leeg :F

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Marsjee schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:36:
[...]

Dat is een hoop vloeistof !!! :o Vandaag 4 uur wezen fietsen, had net mijn 500ml bidon leeg :F
Dat is wel heel erg weinig. Vandaag in 3 uur 88 km op de racefiets afgelegd en bijna 1,5 liter weggedronken. Krijg je geen hoofdpijn na het fietsen?

• NielsTn
Marsjee schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:36:
[...]

Vergeet niet dat je wilt blijven rijden en liefst non-stop wilt eten/drinken.
Afhankelijk van het weer kun je zo aardig wat vocht verliezen, maar je hebt t vocht ook nodig om voedingsstoffen aan je maag (en dus spieren) aan te blijven voeren....
met 2 x 750ml ga je niet in up tempo 6 uur buffelen (en met de ervaring van Duchenne Heroes, 7 dagen 100km per dag weet je ook wat je WEL nodig hebt)

• Marsjee
NielsTn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:49:
[...]

Vergeet niet dat je wilt blijven rijden en liefst non-stop wilt eten/drinken.
Afhankelijk van het weer kun je zo aardig wat vocht verliezen, maar je hebt t vocht ook nodig om voedingsstoffen aan je maag (en dus spieren) aan te blijven voeren....
met 2 x 750ml ga je niet in up tempo 6 uur buffelen (en met de ervaring van Duchenne Heroes, 7 dagen 100km per dag weet je ook wat je WEL nodig hebt)
Ja.. het is te weinig dat weet ik.. maar op een of andere manier vergeet ik het vaak... blijkbaar niet dorst genoeg xD, toch ff aanleren :9

• NielsTn
Marsjee schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:10:
[...]

Ja.. het is te weinig dat weet ik.. maar op een of andere manier vergeet ik het vaak... blijkbaar niet dorst genoeg xD, toch ff aanleren :9
het dorstgevoel komt TE laat vaak: je merkt al snel de man met de hamer: krachten verdwijnen uit je benen bv.
dus gewoon elk kwartier effe lurken aan de bidon/camelback ;)

• Marsjee
NielsTn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:52:
[...]

het dorstgevoel komt TE laat vaak: je merkt al snel de man met de hamer: krachten verdwijnen uit je benen bv.
dus gewoon elk kwartier effe lurken aan de bidon/camelback ;)
Aah,, die man met de hamer zie ik dus overdag ook al 8)7 :9 Ga et meenemen met de volgende rit.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-11 13:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Voor mij was de Camelbak dé manier.. een bidon is teveel gedoe, vaak heb ik op de MTB niet eens tijd genoeg om mijn hand lang genoeg van het stuur te halen om een bidon te pakken, te drinken en het ding weer terug te stoppen. Camelbak is een kwestie van dat tuutje in je mond duwen en je hand weer aan het stuur, drinken kan je dan op je gemak doen en dat ding weer uit je mond laten vallen als je klaar bent. En je kan in modderige omstandigheden drinken zonder dat je de hele tijd bagger in je bek krijgt :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• NielsTn
Gulbergen24 de zes uurs individueel fun-klasse is reeds vol, wachtlijsten worden nu al aangelegd (en dat sinds de inschrijving per 1 maart mogelijk is....) man man man dat gaat hard

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
NielsTn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:59:
[...]
Mooie/makkelijke van een 6 uurs race is dat je rondjes rijdt. Er is dus geen enkele reden om met 4.5 kg extra gewicht rond te gaan fietsen. Gewoon voor ieder uur een 750 ml bidon meenemen en deze zet je ergens langs het parcours neer. Beetje eten in de zakjes van je fietsshirt en je hoeft ook niks aan je frame vast te plakken. Als je twijfelt over de hoeveelheid eten die je mee moet nemen leeg je desnoods een plastic tasje bij je bidons neer met daarin wat extra eten.

• NielsTn
Kameraad/collega gaat ook 6 uur rijden, en zijn vrouw staat langs de kant. Dus de 'supply-chain of refreshments' is bijna gerealiseerd ;)

In mijn Epic 2014 kan ik 2x 750ml inklikken :P

[ Voor 15% gewijzigd door NielsTn op 05-03-2014 15:41 ]

• MBV
Geef je haar ook een lading binnenbanden mee, just to be sure? ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Op de vorige pagina had ik nog een oude foto, dat zat er nog wel heel erg duf uit, dus net even een nieuwe gemaakt na een rondje rijden nadat ik de binnenbanden had vervangen. :P

Inmiddels zoals je ziet wat updates verder, en de fiets begint wat te worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/03/2014-03-06-18.22.37-Large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/03/2014-03-06-18.22.02-Large.jpg
:)

To do list is vooral de voorvork die slecht is, en een ander zadel is ook geen overbodige luxe. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 06-03-2014 18:51 ]

• MBV
Interesse in een Reba uit 2008?
Zegato schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:47:
[...]

Voila :)

Bekabeling Trek
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Hier beschermd met kleine stukjes teflontape en ducttape :)
Mijn versnellingskabel heb ik nu op die manier, maar die zit steeds tegen mijn been aan. Heb jij daar geen last van?

Mijn remkabel zit nu nog wel om mijn zitbuis heen, eerst met de versnellingskabel zien of het bevalt. Daarbij is het lastig om een stukje eraan vast te knippen ;)

Wie heeft hier ervaring met avid elixir cr? Ik schrok vanavond behoorlijk, toen ik ineens mijn remmen 2x zo ver in moest knijpen als 1 minuut daarvoor (tussendoor geklommen, rem niet aangeraakt). Na een paar keer pompen zat het weer goed. Ik heb ze een maand geleden ontlucht.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is voor mij meer dan goed genoeg. Meer info/specs/foto's en hoe is die er aan toe. Ook geschikt voor velgremmen? Heb zeker interesse!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Als iemand toevallig nog een fijne vork heeft liggen hou ik me ook aanbevolen. Mijn Recon is aan vervanging toe :)

• MBV
Even niet aan die velgremmen gedacht. Nee, hij is alleen geschikt voor schijfremmen, en laten mijn oude schijfremmen nu de reden (nou ja, de druppel) zijn dat ik die fiets in onderdelen ga verkopen :X
@DjVE: PB.

• Faxe
Mijn ervaring met Avid schijfremmen is dat ze of stuk zijn, stuk gaan, niet goed werken of aanlopen. Heb in een jaar tijd meerdere setjes gehad die allemaal onder garantie zijn vervangen. Vorig jaar rond deze tijd ze omgewisseld voor een paar Hope remmen.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik hoor mijn fietsenmaker ook altijd over Hope, metname hubs. Hij zegt, van alle wielen/hubs die we verkopen, krijgen we Hope het minst terug, eigenlijk helemaal nooit. Ook met schijfremmen raadt hij Hope aan.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

MBV schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:03:
Even niet aan die velgremmen gedacht. Nee, hij is alleen geschikt voor schijfremmen, en laten mijn oude schijfremmen nu de reden (nou ja, de druppel) zijn dat ik die fiets in onderdelen ga verkopen :X
@DjVE: PB.
Thanks! ;)

• MBV
KoffieNT schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:13:
Ik hoor mijn fietsenmaker ook altijd over Hope, metname hubs. Hij zegt, van alle wielen/hubs die we verkopen, krijgen we Hope het minst terug, eigenlijk helemaal nooit. Ook met schijfremmen raadt hij Hope aan.
Dat mag ook wel voor dat geld! :X Maar goed, wat heb je verder: Avid gaat dus stuk of is het al, Hayes remt prima maar valt niet te ontluchten (zonder dat het slangetje 10x losschiet) en was bij mij na 5 jaar stuk (wat mag).

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

True true, ik was een tijd geleden aan het kijken voor een upgrade van V-brakes naar nieuwe velgen + setje schijfremmen; 800euro :D. Uhh, daar wacht ik wel even mee.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-11 15:13
KoffieNT schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:10:
True true, ik was een tijd geleden aan het kijken voor een upgrade van V-brakes naar nieuwe velgen + setje schijfremmen; 800euro :D. Uhh, daar wacht ik wel even mee.
800 euro ...dat kan ook wel serieus minder.

• MBV
Voor 300 euro kom je ook een eind hoor, 200 euro voor een degelijke wielset (met naven die toch wel een paar jaar meegaan, misschien niet 10 jaar zoals hope), 150 euro voor een remset (Shimano SLX is vrij duurzaam), en 50 euro eraf omdat je ergens een aanbieding tegenkomt of een wielset tweedehands koopt.

• luke_otto

luke_otto

pang pang luckyluke

Als update voor V-brakes zou je ook kunnen kijken naar Magura HS33. Zit je wel nog steeds aan een vork vast voor velgremmen, maar ik vind ze een stuk fijner dan V-brakes.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Het kan inderdaad een stuk goedkoper, maar ik wilde een echte upgrade gaan doen en dan metname rekening houden met gewicht + tegen flinke stoten kunnen, dus dan zit je snel tegen dure velgen aan te kijken. ZTR EX flow geloof ik, 430 euro. En dan nog Hope X2 (of X3?) met het grootste formaat schijf, 350-400 euro.

HS33 zou inderdaad wel kunnen, maar in mijn geval niet helemaal omdat ik redelijk kromme velgen heb (kunnen ook niet meer helemaal recht) en ze nu al net niet aanlopen. (XT v-brake)

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 07-03-2014 16:01 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Flow velgen zijn toch geen 400 euro? Of wil je er 4 hebben? Hier voor80 euro per stuk in 29" uitvoering. Maar een Flow is echt voor het lompe werk.

/edit: oh wacht. Je bedoelt 430 euro voor een wielset en 400 euro voor de remmen. Dat kan wel kloppen.

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 07-03-2014 16:33 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Oh, inc. spaken + Hope-hub bedoelde ik. Een van deze

@edit: yessir :)

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 07-03-2014 16:35 ]

• Faxe
Behalve Hope schijnen de Shimano remmen ook prima te zijn. Setje SLX remmen is volgens mij niet zo gek duur. Heb zelf ook goede ervaringen met Magura MT6's.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hope kun je verigens best 2de hands kopen, je valt er vrijwel nooit een buil aan. Soms komen hele aardige setjes voorbij op mountainbike fora of marktplaats.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat ben ik nu ook aardig in de gaten aan het houden, maar bijna niemand gebruikt meer velgremmen lijkt wel en heeft daarmee ook en vork die past. :P Zadels zat, wil eig een Selle Italia maar dan het liefst voor een leuk bedrag...

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@zonoskar: Daar zal ik ook eens naar kijken ja :).

@Joopieboy: Ik had vroegah altijd een C2 (40e?), bijna perfect. Ik heb nu een X2 (17e?). Ziet er hetzelfde uit en is een stuk goedkoper, alleen wel veel harder. Dus pijn aan je kont na een goed uurtje hobbels.

• pjlgt
  • Niet online
Eindelijk eens wat meer tijd voor een rondje fietsen, dus vanmorgen om 7 uur op de fiets en om 12 uur weer thuis. 101 km op de teller. Zonder eigenlijk een centje pijn. Gaat de goede kant op voor de 6 uurs solo in september.

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:56
Gister een heerlijk stuk gefietst en een fijne route gepakt in Enschede. Mijn vriendin en ik zijn er echter wel achter gekomen dat haar fiets te oud en versleten is en dat ze daarom moeite heeft met mij bij te houden (ding is echt aan het einde van zn latijn). Nu ben ik op marktplaats gaan kijken naar goede fietsjes en ik vind het erg moeilijk om er één uit te zoeken, vandaar ook mijn post hier op het forum ;). Ik heb er absoluut geen verstand van, vindt het alleen erg leuk om te doen en ik wil wel fatsoenlijk spul hebben.

Ik kwam deze mountainbike tegen en vroeg me af of dit iets is:

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Mijn budget is +- 250 euro en ik wil de fietsen wel kunnen proberen als ik ze aan ga schaffen. Verder ben ik er al wel achter dat, als mogelijk, ik een MTB moet hebben die deore XT afgemonteerd is. Of is dit niet realistisch?

Verder ben ik deze tegengekomen en weet ik niet of ik hier een goede koop aan zou hebben:

http://www.marktplaats.nl...edig-xt-afgemonteerd.html

De eerste komt op mij over als de betere fiets, de vraagprijs is er dan ook wel naar :P. De tweede lijkt me al fatsoenlijk gebruikt en ben bang dat als ik die aanschaf dat mijn vriendin er nog een paar jaar op kan rijden en dat deze dan ook aan vervanging toe is. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Uit de advertentie kan ik echter wel opmaken dat deze fiets goed onderhouden is.

[ Voor 23% gewijzigd door Intruder op 10-03-2014 12:23 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Intruder schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:20:
Gister een heerlijk stuk gefietst en een fijne route gepakt in Enschede. Mijn vriendin en ik zijn er echter wel achter gekomen dat haar fiets te oud en versleten is en dat ze daarom moeite heeft met mij bij te houden (ding is echt aan het einde van zn latijn). Nu ben ik op marktplaats gaan kijken naar goede fietsjes en ik vind het erg moeilijk om er één uit te zoeken, vandaar ook mijn post hier op het forum ;). Ik heb er absoluut geen verstand van, vindt het alleen erg leuk om te doen en ik wil wel fatsoenlijk spul hebben.

Ik kwam deze mountainbike tegen en vroeg me af of dit iets is:

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Mijn budget is +- 250 euro en ik wil de fietsen wel kunnen proberen als ik ze aan ga schaffen. Verder ben ik er al wel achter dat, als mogelijk, ik een MTB moet hebben die deore XT afgemonteerd is. Of is dit niet realistisch?

Verder ben ik deze tegengekomen en weet ik niet of ik hier een goede koop aan zou hebben:

http://www.marktplaats.nl...edig-xt-afgemonteerd.html

De eerste komt op mij over als de betere fiets, de vraagprijs is er dan ook wel naar :P. De tweede lijkt me al fatsoenlijk gebruikt en ben bang dat als ik die aanschaf dat mijn vriendin er nog een paar jaar op kan rijden en dat deze dan ook aan vervanging toe is. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Uit de advertentie kan ik echter wel opmaken dat deze fiets goed onderhouden is.
Full XT is echt niet noodzakelijk hoor. Ik rij alleen met een XT derrie achter en de rest is gewoon Deore. Normaal Deore is weliswaar wat zwaarder maar het is wel degelijk en zeer slijtvast! Let ook even op de maat die je moet hebben qua fiets.

• MBV
Inderdaad, en SLX is vrijwel gelijk aan XT voor een flink lagere prijs. Ook is een groot gedeelte van de onderdelen vrij voordelig: een achterderailleur kost bijvoorbeeld iets van 30 euro. Je kan beter letten op de voorvork en de maat van het frame, die dingen zijn vrij prijzig om te vervangen. Wat dat betreft zou ik je zeker de duurdere fiets aanraden: de goedkope heeft een RockShox Judy, dat is de goedkoopste voorvork van RockShox, en werkt vrij slecht. Zo'n Manitou vork is echt veel beter. Ook zitten daar al schijfremmen op, wat een vrij prijzige upgrade is als de wielen daar nog niet voor geschikt zijn.
Pagina: 1 ... 62 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.