Alle keukenreinigers zullen best goed werken, en Dasty is de goedkoopste.
@Riqy: is dat goed voor je lak? En je lagers?
@Riqy: is dat goed voor je lak? En je lagers?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 01-12-2013 15:00 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Lamp met tyrips op helm. kabeltje door helm in jas langs rug. Accupack in zakje van shirt.UltraSub schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:23:
Morgen voor het eerst in het donker. Heb 2 SolarStorm X2's. Een gaat op het stuur, de andere zet ik op mijn helm. Tips om die op de helm te bevestigen? Ja klitteband natuurlijk, snap ik, maar hoe regelen jullie dat die kabel niet de hele tijd aan je lamp of helm trekt. Daar nog trucjes voor?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Oeh, die in Assen? Leuke wedstrijd, 2 keer aan meegedaanpjlgt schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:04:
Ingeschreven voor de 6 uurs solo race tijdens de MTB World 6 & 24 uurs wedstrijd begin september. Dat word trainen
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
willy1986 schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:36:
[...]
Lamp met tyrips op helm. kabeltje door helm in jas langs rug. Accupack in zakje van shirt.
Sorry, vergeten dat ik had gepostcitruspers schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:06:
Precies wat Willy zegt. Lamp op helm -> pakje in je shirt langs je rug en dan in de back pocket van je shirt.
Lampje op stuur -> klittenband/neopreen in het midden van je stuur.
Meestal laat ik de helmkabel eerst een loopje maken door de air vents van m'n helm, dan zit het helemaal goed vast. Of anders een stuk PVC tape er over heen.
Assen inderdaad. Afgelopen 2 jaar 24 uur gedaan in teamverband. Helaas van de week flink met de racefiets onderuit en donderdag operatie dus kleine tegenslag in de voorbereidingMcGryphon schreef op donderdag 05 december 2013 @ 06:10:
[...]
Oeh, die in Assen? Leuke wedstrijd, 2 keer aan meegedaan
Allebei de keren zonder echte extra training, al was het misschien beter geweest als ik meer op duur had getraind... 6 uur is best veel, of dat nu aan een stuk is of over 24 uur verdeeld
Oeh, succes ermeepjlgt schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:07:
[...]
Assen inderdaad. Afgelopen 2 jaar 24 uur gedaan in teamverband. Helaas van de week flink met de racefiets onderuit en donderdag operatie dus kleine tegenslag in de voorbereiding
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
www.degroot-it.nl
Magic shine met 1200 lumen op het stuur en Lezyne Micro drive op de helm. Ging prima.McGryphon schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:29:
[...]
Oeh, succes ermee
Hatelijk altijd, blessures. En ik kan het wetenhopelijk valt het uiteindelijk mee!
Maar, er vanuit gaand dat het goed komt: in welke klasse ga je meerijden, en hoe veel licht heb jij tijdens die wedstrijd eigenlijk gebruikt? Mijn team reed met lampen die we konden lenen van een ander lid van het mountainbike.nl forum: een hoofdlamp met 3 3W Cree LEDs, en een stuurlamp met 5 van die schatjes. Was 's nachts wel leuk om te zien aan de overkant van een van die meertjes: zag je een voor een van die lichtstraaltjes langskomen, en plotseling werd de gehele oever verlicht. "Hey, daar rijdt Luke!"
[ Voor 17% gewijzigd door NielsTn op 21-12-2013 23:39 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik was je voor, heb de stem de volgende dag omgedraaid en op de laagst mogelijke stand gemonteerd. Straks maar even uitproberen op strand, zo te zien heb ik wind tegenNoxiuZ schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:16:
Ik denk dat schijfremmen gewoon te overdreven zijn, ze zijn ook wat duurder natuurlijk. En op het strand kan je prima met v-brakes uit de voeten me dunkt. Mooi fietsje, stem omdraaien en die spacertoren lekker erboven monteren ipv erop
Ik heb ze van de XT-serie, maar zoals MBV al zegt zijn ze er ook in de LX-serie. Heb deze v-brakes compleet met shifters en voorderrailleur overgekocht van iemand. 2dehands zijn ze erg voordelig te vinden.TheLemon schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:36:
Ja die Magura's had ik op mijn hybride, HS11. Maar dat vind ik toch niet heel handig, ik vond ze wat stroperig aanvoelen bij vorst en toch wat kwetsbaarder in het stadsverkeer, ik heb wel eens een leiding gebroken. Bovendien behoorlijk zwaar. Die V-brakes met parallellogram, is dat van de XT-serie of waren die er ook goedkoper?
[ Voor 5% gewijzigd door harry64 op 25-12-2013 12:00 ]
Ik zat eerst te denken, Fully, Alu.Matthis schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:06:
Hoi mede-MTB-tweakers,
graag eens jullie mening over de aanschaf van een nieuwe MTB. Ik raak er zelf niet uit (en àlle opties kopen is budget-gezien geen optie ;-) )
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe MTB. Waarvoor moet hij op korte termijn dienen? Zowel langere, vlakke tochten in zand (ik rij bv. in Senegal volgend jaar) als pittigere MTB-tochten in bv. Transylvanië (95% off road, veel hoogtemeters, ...) en alles wat daartussen ligt. De fiets zal dus vaak op het vliegtuig mee moeten (en niet altijd in een stevige beschermkoffer, maar vaak gewoon in een kartonnen doos).
Ik heb 2 grote twijfelpunten:
- fully vs hardtail
- alu vs carbon
Ik heb tot nu toe altijd met hardtails gereden. Bevalt me wel, is wat meer "werken" op de fiets, maar op zich heb ik daar weinig problemen mee. Ik heb hier wel eens een testritje gedaan met een fully, maar een korte tour op vlakke wegen in het bos is natuurlijk niet echt representatief te noemen. Ik vraag me gewoon af vanaf wanneer een fully eigenlijk een "must" wordt?
En dan alu vs. carbon. Gewicht boeit me niet zo. Ik heb eerder schrik dat carbon kwetsbaarder is dan alu, vnl als het op transport in het vliegtuig aankomt. Als ik soms zie hoe er met bagage omgegaan wordt. Of is dit slechts een waanidee van mijn kant is kan carbon net zo goed als alu tegen een stootje?
Graag eens jullie mening hierover!
Iemand die weet of de upgrade van Juicy 3 naar Elixir 5 het geld waard is? Anders heb ik misschien wel interesseTheLemon schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:31:
Over remmen gesproken, ik heb een splinternieuwe set Avid Elixir 5 over, mocht iemand interesse hebben -> pb of zoek ff op MP.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Ik zou zeggen: ga een keer naar de bergen op vakantie, en huur daar een goede fully van het soort dat je zou willen kopen. Neem je eigen fiets eventueel mee voor vergelijkingMatthis schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:42:
Ongeveer EUR 3500 denk ik, ben nu wat aan het kijken naar de Epics of Stuntjumpers. Ik neig zelf ook meer naar een fully, dat zou een logischer aanvulling zijn op wat ik nu staan heb (oude 26" stalen hardtail, 29" alu crosshybrid)
Wat staal betreft, daar zou ik deze maal willen van wegblijven. Ik heb een stalen 26"-er als woon-werkMTB, dat ding is weliswaar onverwoestbaar, maar nogal lomp m.i.
[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 26-12-2013 11:58 ]
Ik heb in september dit jaar de Duchenne Heroes gereden: 7 dagen , 100km per dag offroad/mountainbike tracks. Van modder tot klei, van grint, split tot schotter in de ardennen.Matthis schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:06:
....En dan alu vs. carbon. Gewicht boeit me niet zo. Ik heb eerder schrik dat carbon kwetsbaarder is dan alu, vnl als het op transport in het vliegtuig aankomt. Als ik soms zie hoe er met bagage omgegaan wordt. Of is dit slechts een waanidee van mijn kant is kan carbon net zo goed als alu tegen een stootje?
Graag eens jullie mening hierover!
Als je vooral lange, wat vlakkere afstanden rijdt, zou ik ook kijken naar een Canyon Lux CF. Is een carbon fully die voor €3500 zeer deftig is afgemonteerd en veel vertrouwen geeft door zijn wat langere achterbrug. Ik zou sowieso voor een fully kiezen. Heb zelf een 29er carbon hardtail, maar ik mis toch het comfort. Heb zelf onder andere de Bikefreak testdag gedaan en heb daar wat fullys getest, zaten goede tussen!Matthis schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:42:
Ongeveer EUR 3500 denk ik, ben nu wat aan het kijken naar de Epics of Stuntjumpers. Ik neig zelf ook meer naar een fully, dat zou een logischer aanvulling zijn op wat ik nu staan heb (oude 26" stalen hardtail, 29" alu crosshybrid)
Wat staal betreft, daar zou ik deze maal willen van wegblijven. Ik heb een stalen 26"-er als woon-werkMTB, dat ding is weliswaar onverwoestbaar, maar nogal lomp m.i.
[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 27-12-2013 11:41 ]
[ Voor 34% gewijzigd door NielsTn op 28-12-2013 19:00 . Reden: aanvulling Hope X2 remmen toegevoegd. ]
Juist wel op een freeride fiets: flinke veerweg om de klappen op te vangen, en altijd handig om te kijken waar je nu weer bent uitgekomenMarsjee schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:52:
Naja...Het blijft misschien wel zitten... maar ik zie zo een ding niet op een freeride/downhill fiets zitten hoor
Niet dat ik serieus doe downhillen, maar.. You get the point
Maw: Dat ding hoort niet thuis op mijn stuntfietsje ^^
Door het inkorten van het stuur, is eea opgeschoven (en ook matchmakers nu er op), hiermee is de kabellengte van de achterrem toereikend (ook bij inveren van 't achterwiel).MBV schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:42:
....
@NielsTn: dat is mij toch best vaak gebeurd, meestal nadat ik onvrijwillig was afgestapt. Beetje lullig als je in de middle of f*cking nowhere valt en niet meer verder kan rijden omdat je remkabel is gebroken. Suggestie:
http://www.bike-component...fuer-Scheibenbremsen.html
...
[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 30-12-2013 09:46 ]
Dat had ik ook, na het vervangen van mijn granny nergens meer last van gehad. Ik had niet verwacht dat mijn granny het eerste zou verslijten, maar ergens is het logisch: je zet er vaak veel kracht op terwijl maar weinig tandjes contact maken met de ketting.TheLemon schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:35:
Ik had gisteren in de ontzettende blubber een paar keer last van chainsuck en complete lockup en dat precies wanneer ik een helling van 30% + aan het beklimmen was op de granny wheel, niet tijdens schakelen. Eerder nog niet zo'n last van gehad. Ik had juist een nieuwe ketting gemonteerd. Waar kan het aan liggen en wat kan ik eraan doen? Dit is echt verrot want als je al niet ter plaatse omdondert, kun je in ieder geval je klim verder oplopen ipv fietsen.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Hier wat foto's van mijn schoongemaakte granny (aluminium idd), kun je hieraan zien of hij versleten is? Ik zie wel wat diagonale krassen, die misschien door die chainsuck ontstaan zijn? Zou het zin hebben om de tandjes een beetje glad te vijlen op de scherpste randen, om de braampjes te verwijderen?MBV schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:47:
[...]
Dat had ik ook, na het vervangen van mijn granny nergens meer last van gehad. Ik had niet verwacht dat mijn granny het eerste zou verslijten, maar ergens is het logisch: je zet er vaak veel kracht op terwijl maar weinig tandjes contact maken met de ketting.

[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 01-01-2014 18:44 ]
[ Voor 19% gewijzigd door TheLemon op 01-01-2014 20:52 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Marsjee op 01-01-2014 21:25 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
vertel... hoezo dat 'ergeren'?zonoskar schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:36:
LM en genot in 1 zin. Hmmm... Groen en geel ergeren zou een betere omschrijving zijn dan genot
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik heb zo een drager die op de achterkant vd auto wordt gemonteerd.Roet schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:14:
@NielsTn Ja gisteren en 1 en 2 januari.
Balen van de fiets. Daarom laat ik hem nooit alleen. Heb je wel een fietsendrager met slot? Dat werkt wel fijn vind ik, is het toch meer geklooi voor ze en valt ook meer op. Anders lijkt het gewoon de normale gang van zaken natuurlijk.
Gisterten twee rondjes Lage Vuursche gedaan, wat een zwembad. Op zich niet glad die modder, dus geen glijpartijen, maar wel traag en erg nat geworden.NielsTn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:14:
zo... t' zit er op: 70km en ruim 855 hoogtemeters. 't was wel koud ondanks goed aankleden, en de hongerklop brak me op. Hier nog meer MTB-ers wat gereden?
Denk je nu echt dat een biker dat gedaan heeft. Waarschijnlijk gewoon iemand die weet dat er daar veel bikers komen in het weekend en even een rondje is komen doen ...TheLemon schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:21:
Pff wat een klootzakken, juist als bikers onder elkaar daar in Drunen verwacht je toch wat meer respect.
[...]
Gisterten twee rondjes Lage Vuursche gedaan, wat een zwembad. Op zich niet glad die modder, dus geen glijpartijen, maar wel traag en erg nat geworden.
Ik denk ook geen biker, anders had ie wel een beter model gescoord.......chime schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:28:
[...]
Denk je nu echt dat een biker dat gedaan heeft. Waarschijnlijk gewoon iemand die weet dat er daar veel bikers komen in het weekend en even een rondje is komen doen ...
Dat is het zeker niet , je moet eens kijken hoevaak op VTT er een fiets gejat word.ricardo246 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:45:
[...]
Ik denk ook geen biker, anders had ie wel een beter model gescoord.......
www.degroot-it.nl
XT afgemonteerd ...ricardo246 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:45:
[...]
Ik denk ook geen biker, anders had ie wel een beter model gescoord.......
Pfff, vorige week postbank route gedaan.. Ook echt veelste nat allemaal, hou ik niet zo van hoorTheLemon schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:21:
Pff wat een klootzakken, juist als bikers onder elkaar daar in Drunen verwacht je toch wat meer respect.
[...]
Gisterten twee rondjes Lage Vuursche gedaan, wat een zwembad. Op zich niet glad die modder, dus geen glijpartijen, maar wel traag en erg nat geworden.
Dat is wel, af en toe es wat modder of nat kan nog wel.Marsjee schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:16:
[...]
Pfff, vorige week postbank route gedaan.. Ook echt veelste nat allemaal, hou ik niet zo van hoor![]()
mag ik nog wel op een mountainbike zitten, maar de lol is er voor mij dan al een beetje af.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Bedankt, maar ik kan geen 27,5 inch hardtail vinden op hun site....Riqy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:12:
Al eens gekeken naar Cannondale? Die hebben ook prima fietsen voor die prijsklasse
My iRacing
Mijn laatste 26 rij ik al 3 jaar en vind ik iets te nerveus, ik heb meerdere keren een 29 geprobeerd, maar vond ik niet wendbaar genoeg, te lomp, en na een test rit op een 27,5 was ik om.Riqy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:44:
Wat is de reden dat je specifiek voor een 27,5 inch wilt gaan?
[ Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 08-01-2014 21:17 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Duurder (dan budget en via internet, dus niet onderhandelbaar), zwaarder, minder afgemonteerd.zonoskar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:47:
Dan zou ik toch liever voor een Scott gaan: http://www.12gobiking.nl/...cale/scott_scale_750_2014 Niet de lichtste (11.6Kg), maar solide en een fatsoenlijk merk. SLX doet niet onder voor XT, alleen qua gewicht loopt het wat achter.
[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 09-01-2014 00:49 ]
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq