Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 134 Laatste
Acties:
  • 594.331 views

Onderwerpen

Verwijderd

En vragen staat vrij als je iets te koop ziet staan toch? De ergometrie is overigens voor veruit de meeste bikes online terug te vinden als het een merk fiets is. Ik ben geen fan van die enorm lange zadelpennen maar dat is persoonlijk.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:11

Soul__assasin

de Belbelg

het is dus deze geworden...
Cube LTD
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8101/8634530717_d7d444e5c6_z.jpg

Vork: Suntour NEX 4010
Achterderailleur: Shimano Deore XT
Shifters: Shimano Deore
Remhendels: Shimano Deore
Remmen: hydraulische V-Brakes
Stuurpen: Scape Alu Lite
Stuur: X-ACT riser
Headset: Ritchey Logic
Zadelpen: Scape Light
Zadel: Scape Active Comfort2
Crankstel: Shimano deore XT
Cassette: Shimano Deore XT
trapas: Shimano cartridge
velgen: Rigida ZAC 2000
Naven: Shimano RM40
Banden: Schwalbe Impac Semislick

voor 325€ ben ik niet gepest denk ik

www.weefab.com

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53
Die achterband ziet eruit als een tacx band. Let op dat je daar sterk verminderde grip mee hebt, dus mee fietsen totdat je een ander bandje erop hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 09-04-2013 21:02 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:11

Soul__assasin

de Belbelg

morgen gaat er een gewone baanband onder...was enkel voor de eerste rit :-)

www.weefab.com

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:49
Aparte combinatie: riser bar en omgekeerde stuurpen :S Check dat je goed op je fiets zit, vraag desnoods een fietsenmaker om te helpen hem op jouw maat af te stellen. Verder: veel plezier, het is een te mooie fiets om als goed voornemen in de schuur te laten staan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 09-04-2013 22:15 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 21:37

Nox

Noxiuz

Goede banden erop en je kan er zo een vlak snel parcour mee op :+ Moet je wel goed kunnen fietsen, starre vork en snelle banden is niet voor iedereen weggelegd.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Starre vork? Ik weet dat die Suntour dingen niet hoog aangeschreven zijn hier, maar ik zie toch wel degelijk veerweg op die foto.

• MBV
Oh, wees gerust, binnen een jaar is dat een starre vork of zijn het er 2 :+

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:33
Mja die 29'er moet misschien even wachten :+

Ik ga waarschijnlijk over enkele maanden een huis kopen, dan moet je toch wat meer op de centjes letten!

Als ik een fatsoenlijke kan kopen voor weinig geld dan houd ik me zeker aanboven. De modellen die ik gezien heb, kosten toch rond de 1000 euro, vooral als ik XT / Sram erop wil :)

• MBV
Ik nam aan dat je dit bericht ook gelezen had:
MBV schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:13:
[...]

Op het mountainbike forum stonden 2 mooie fietsen te koop in de maat XL. Een was een nagenoeg nieuwe Copperhead 29er voor 700 euro of zoiets, zag eruit als een koopje.
edit: bargain of the century, bieden vanaf 500 euro: http://www.mountainbike.n...hp?f=20&t=100591#p1664650
En doe me een lol, ga niet verder afdingen. Dit is een bijna nieuwe fiets van nieuw 1000 euro!
http://www.12gobiking.nl/...opperhead_supreme_29_2013

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb zelf deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/655123708_o.jpg

En een Mag 21 (en een Manitou 2, ik kijk wel welke er in komt). Ik verheug me nu al op de opbouw :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:33
MBV schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:15:
Ik nam aan dat je dit bericht ook gelezen had:

[...]
Nope, niet gezien ... maar nu wel :-)

Erg mooi fietsje zeg, die prijs .. omg.

Edit, meteen ff geboden ... die andere gozer wilde nog wat van de prijs af halen zie ik :X

[ Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 10-04-2013 14:22 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

TheLemon schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:25:
Starre vork? Ik weet dat die Suntour dingen niet hoog aangeschreven zijn hier, maar ik zie toch wel degelijk veerweg op die foto.
Excuus, ik dacht dat het een starre vork was. En met 'niet voor iedereen weggelegd' bedoelde ik dat niet iedereen er deftig mee kan fietsen, die snelle/gladde banden en zonder vering.

Over vering gesproken, ik heb vandaag Schoorl gedaan. Uit nieuwsgierigheid het korte parcour genomen. (ook vanwege tijdnood) maar die was wel héél kort, is maar 7KM voor een rondje zo.

Enfin, wat is Schoorl een kloteparcour geworden. Overal liggen kuilen :(

Nu kan ik met mijn HT echt moeilijk meekomen, ik zie heerlijk snelle bochten en zolang de aanloop vlak is kan je ze hard nemen want ze liggen mooi in camber. Maar met de kuilen ervoor wil je echt je zadel uit en je cranks horizontaal. In de bochten wil je dan weer je buitenste crank omlaag of trappen om druk op te bouwen.

Genoten van de bochten, gebaald van de kuilen. En mulle afdalingen, was wel ff tricky (en vlak voor de kuil rechtsaf gegaan, hoe laf :P)

Deze bordjes hebben niks gelogen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/2013-04-10%2010.30.58.jpg

Helaas was de conditie belabberd, zelfs het wortelklimmetje moest ik afstappen. De nok wel volledig fietsend omhoog genomen, dat kon ik de eerste keer echt wel vergeten toen ik er fietste en van de zomer ook. Hopelijk is Rheden zaterdag minder kuilerig :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Christiaan100
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 14:52
Weet iemand waar je je stikstofkamer van je schokdemper kan laten bijvullen, mijn vering is namelijk getuned door avalanche en kan hem daardoor niet naar manitou sturen.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:41
Weet iemand hoeveel ongeveer mijn Cube LTD pro 2012 oplevert? Frame in zeer goede staat. Alleen linker remhendel is eraf gehaald want die is kapot. Voor de rest in pico bello staat. Voor intresse eventueel pm ;)

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 15:18
@Christiaan100: Welke Manitou demper betreft het? Check anders eens Tim Flooks Tuning:
http://www.tftunedshox.com/service/manitou.aspx

@zonoskar: wauw, fantastisch! Wat wordt de verdere build?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@christiaan: Voor alleen NO afvullen kan ie toch wel naar Manitou? Lijkt me een beetje vreemd als Avalanche ook het vulmechanisme aanpast.

@dnhelle: Ik weet nog niet wat er precies op komt. Ik denk XTR 950 voor/achter derailleur, Raceface Next SL cranks. Remmen heb ik wel (avid v-brakes) maar ik zoek iets leukers, misschien ook XTR 950. Maar zo'n setje ging vorige week op ebay voor 120 euro. Slik. Zadel = flite, zadelpen en stuurpen moet ik nog bekijken, Syncros zou het mooist zijn natuurlijk, maar ik weet nog niet welke lengte en diameter (26.8 of 27.0). Hij wordt in ieder geval niet zoals ie in '94 zou zijn geweest met cantilevers en de XTR 900 serie groep. Ik heb Onza Canis skinwall bandjes besteld voor de authentieke look :) Wel 2.25" breed, dus niet geheel tijd-correct.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

@amdwarrior, het is hier geen vraag en aanbod.
Waarde: helft van de nieuwwaarde - wat het kost om hem te maken.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als dat zo is moet mijn Titus 3000 euro kunnen opbrengen. En ik raak hem voor 1300 al niet aan de straatstenen kwijt. Ik denk eerder een kwart van de nieuwwaarde. En dan nog een beetje eraf. De 2dehands markt is helemaal inelkaar gezakt lijkt wel. Of men wil alleen nog maar 29ers.

• MBV
Dat geldt vooral voor de dure fietsen, niet de instappers. Een degelijke MTB van niet al te oud is volgens mij altijd wel 300-400 euro waard. Maar de lichte=dure 26" MTB's zijn met de komst van 29" veel minder waard geworden. Ik zit dus een beetje met een dilemma: wordt mijn volgende fiets een lichte tweedehands 26" fully die 3 jaar geleden duizenden euro's waard was, of een 29" instapmodel? Gezien de prijzen op de tweedehands markt vinden veel mensen dat laatste aantrekkelijker...

Verwijderd

Voor een fiets die een jaar oud is de helft is gewoon redelijk, met een hele dure jongen die voor veel mensen ver boven het budget ligt is de markt dus kleiner en dus zal het lastig verkopen zijn, ik ben geen kenner en titus zegt mij helemaal niets, wat is het voor bike dat je hem zo lastig kan verkopen?

Ik ken het verschil tussen 29 en 26 niet, heb zelf een 29-er en dat is mijn eerste mtb, ik ben zelf 1.91 dus die grote wielen kon ik wel hebben en de prijs was goed dus heb ik dat maar gedaan. Wel eens een rondje op een 26 inch gereden in Oosterhout, zou ik het ook prima mee kunnen doen.
Dus ik zou voor de lichte 2e hands 1000-en euro's gaan eigenlijk, die fietsen hebben jaren voldaan toch?

Verwijderd

dnhelle schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:00:
[...]

Omdat je aan het trainen bent voor een wedstrijd? Ik begrijp je frustratie wel, als er 50 man net lopen over een pad wat je lekker kan flowen, vervelend, zeker. Maar misschien word ik wel ouder en kun je het ook langs je af laten gaan. Take it easy, zij komen ook voor hun lol en niet met opzet mij in de wielen lopen.
Op een MTB trail kom je ze dus ook gewoon tegen, dus als je lekker naar beneden gaat wil het wel hard gaan. :P Maarja ook op een vlak stuk trek ik soms even door tot boven de 30, best leuk om af en toe te doen, terwijl ik gemiddeld helemaal niet hard rij :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 17:35 ]

Verwijderd

Morgen Oosterhout denk ik, plan was Oostvoorne maar gezien het weer van vandaag ligt dat er wellicht niet zo heel lekker bij..

• Nox

Nox

Noxiuz

Weet er iemand of ze snelle boswachters hebben in Rheden? Moet een hele jaarkaart kopen om daar te mogen fietsen, maar ik wil maar een dag. En dagkaarten zijn nergens te verkrijgen, wtf :?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:28:
ik ben geen kenner en titus zegt mij helemaal niets, wat is het voor bike dat je hem zo lastig kan verkopen?
Titus is een kleine Amerikaans merk wat recent failliet gegaan is en overgenomen door On-One. Fiets is niet heel erg vreemd, maar door de onderdelen een beetje duur en dus jammer om voor een habbekrats weg te doen. En gewoon een mooie fiets, was in 2007 de fiets van het jaar op mtb.nl :)

Afbeeldingslocatie: http://bikemarkt-images.mtb-news.net/1/4/2/1/7/3/_/medium_IMG_6059.jpg

Nieuwprijs van het spul was iets van 6000 euro, nu voor 1299 en niemand die hapt. Op ebay, op mtb.nl op mtb-news.de, etc. Het is echt wel liefhebberspul.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 13-04-2013 00:21 ]

• MBV
NoxiuZ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:41:
Weet er iemand of ze snelle boswachters hebben in Rheden? Moet een hele jaarkaart kopen om daar te mogen fietsen, maar ik wil maar een dag. En dagkaarten zijn nergens te verkrijgen, wtf :?
Heb je de prijs gezien van een jaarkaart? Daar hoef je het echt niet voor te laten. In ruil krijg je een mooi onderhouden MTB route op een vrij bijzondere plek.

En anders ga je toch naar een andere plek, waar de route wordt onderhouden door vrijwilligers? Er zijn maar 3 routes waar je voor hoeft te betalen :/

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:46
zonoskar schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:21:
[...]

Titus is een kleine Amerikaans merk wat recent failliet gegaan is en overgenomen door On-One. Fiets is niet heel erg vreemd, maar door de onderdelen een beetje duur en dus jammer om voor een habbekrats weg te doen. En gewoon een mooie fiets, was in 2007 de fiets van het jaar op mtb.nl :)

[afbeelding]

Nieuwprijs van het spul was iets van 6000 euro, nu voor 1299 en niemand die hapt. Op ebay, op mtb.nl op mtb-news.de, etc. Het is echt wel liefhebberspul.
JIj zit idd in die valstrik van dure fietsen 2de hands en de 29 inch hype. Ben bang dat je nog tot onder de 1000 zult moeten zakken.

• dnhelle
Ik zou eieren voor mijn geld kiezen, Zono. Uit elkaar draaien, parts verkopen en frame tegen de muur.

• TheLemon

TheLemon

Zo'n jaarkaart is van, uit mijn hoofd, Natuurmonumenten en is geldig op meerdere routes in nl, bijv ook de Loonse en Drunense duinen. Lijkt me geen slechte besteding van je 5,- en bovendien steun je er Natuurmonumenten mee. Niet zo krenterig doen.

• TheLemon

TheLemon

zonoskar schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:21:
[...]

[afbeelding]

Heb je toevallig een linkje naar MP ofzo? Ik ken een paar mensen die een goede fully zoeken en niet zo vast zitten aan de 29 hype, dit ziet eruit als een super deal.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

TheLemon schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:28:
Heb je toevallig een linkje naar MP ofzo? Ik ken een paar mensen die een goede fully zoeken en niet zo vast zitten aan de 29 hype, dit ziet eruit als een super deal.
Hij staat op mtb.nl. Bieden mag, maar ik zit al in de pijngrens :)
dnhelle schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:32:
Ik zou eieren voor mijn geld kiezen, Zono. Uit elkaar draaien, parts verkopen en frame tegen de muur.
Dat is nu ook mijn insteek. Alleen ben ik nog niet zover gekomen om hem echt uit elkaar te halen. Ik zit ook nog met een Turner RFX in mijn maag :) (ook alweer zo'n Amerikaans merkje waar niemand van gehoord heeft).

• MBV
Het merk heb ik wel van gehoord, maar ja, wat moet je kopen? Ik zoek iets wat vergelijkbaar is met een Specialized Epic, en welk merkje erop staat boeit me niet. Maar juist bij lichte fullys zit er nog wel wat verschil in karakter en inzetbereik tussen fietsen. Jouw fiets ziet er interessant uit, maar ik wacht nog even met de aanschaf :) Eerst ergens een proefrit maken op een 29er ;)

• Nox

Nox

Noxiuz

TheLemon schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:21:
[...]

Zo'n jaarkaart is van, uit mijn hoofd, Natuurmonumenten en is geldig op meerdere routes in nl, bijv ook de Loonse en Drunense duinen. Lijkt me geen slechte besteding van je 5,- en bovendien steun je er Natuurmonumenten mee. Niet zo krenterig doen.
Njah ik denk dat ik dit jaar niet nog een keer 150km ga rijden voor een fietstochtje. Het was meer een WTF-moment dat je niet gewoon een dagkaartje kan kopen. Kan je hier ook gewoon, vandaar. Van die 7,50 ga ik echt niet dood ofzo, ik vond het gewoon een beetje aso :P

Njah, ik heb nu een mooie sticker en een record verbroken *O*

53 (bijna 54) kilometer pro stunden naar beneden gedondert. En als je van wortels houdt is het een prachtparcour, anders moet je thuis blijven. Wel jammer van het tweerichtingenverkeer, paar keer moeten uitwijken voor een klimmer en dan moet je wel even scherp blijven als je naar beneden knalt.

En wat een heuvels daar, man man man, ik dacht dat Schoorl nog redelijke heuvels had maar dit slaat alles. Rij je de bocht om, nóg zo'n kutheuvel. Gelukkig maakt de afdaling een hoop goed 8)

Ik ben kapot :Y

Verwijderd

De titus ziet er prima uit inderdaad, failliet zijn schrikt mensen misschien af ivm eventuele garantie gevallen, als ik in de markt was zou ik in elk geval zeker even kijken naar fiets.
Heb mijn fiets nu een jaar en ik ga er zeker nog 2 jaar op rijden, dan komt er denk ik wel een fully en ik hoop dat gilbertson dan fully's heeft :)

Verwijderd

Oh ja, vandaag gaan rijden in Oostvoorne, lichaam wilde niet maar toch 2 rondjes gereden.

• TheLemon

TheLemon

NoxiuZ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:52:
[...]
En wat een heuvels daar, man man man, ik dacht dat Schoorl nog redelijke heuvels had maar dit slaat alles. Rij je de bocht om, nóg zo'n kutheuvel. Gelukkig maakt de afdaling een hoop goed 8)

Ik ben kapot :Y
Dan moet je niet in Limburg gaan rijden, de route in Landgraaf heeft althans flink pittigere klimmetjes dan de Posbank. Je weet toch waar de M in mtb voor staat? ;)

• Nox

Nox

Noxiuz

Voor afdaling? :+ Bergafwaarts...

Haha nee maar klimmen is niet het leukste, met 50+ van een berg donderstralen wel. Maar dat is over het algemeen de beloning voor het zware klimwerk ;) Behalve als je op Schoorl fietst, dan is de beloning een doodswens als je met 50 naar beneden gaat >:)

[ Voor 111% gewijzigd door Nox op 13-04-2013 23:38 ]

Verwijderd

't Kost je niet de kop, maar ik heb er nog nooit iemand gezien ondanks dat ik er veel fietste (ik heb in Dieren gewoond ;) ) Maar die kaart kost je een whopping 5 euro en is geldig op veel routes in de regio.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 02:31 ]

Verwijderd

Ik vroeg me ook al af hoe dat zou zitten met controles.. natuurlijk wel gewoon in bezit van de sticker.. plak hem alleen niet op mijn bike.

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 02:30:
[...]

't Kost je niet de kop, maar ik heb er nog nooit iemand gezien ondanks dat ik er veel fietste (ik heb in Dieren gewoond ;) ) Maar die kaart kost je een whopping 5 euro en is geldig op veel routes in de regio.
7,50 ;)

Maargoed, die sticker moet je dan op je bike plakken, leuk maar als je een nieuwe fiets koopt of huurt mag je er weer eentje halen. Bij je hebben zal ook niet de bedoeling zijn denk ik anders koop je een setje en die kan je dan weer uitlenen aan anderen. Vaag systeem...

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Vandaag de fiets weer eens schoongemaakt en geolied. Ik krijg de achterderailleur helaas niet volledig goed afgesteld. Afhankelijk van het voorste blad waar de ketting op zit, komt de ketting niet goed op het kleinste achterste blad. Zijn er wellicht duidelijke instructies voor leken die hierbij helpen?

Daarnaast wil ik binnenkort graag de bladen en ketting los halen en even flink laten weken. Er zit hier en daar een spatje roest op de zijvlakken, en tussen de kettingbladen zit vet en vuil waar ik niet makkelijk bij kom. Ik dacht ooit begrepen te hebben dat het loshalen van kettingbladen tricky kan zijn. Kunnen jullie hier een handleiding voor aanraden, evenals een middel waarin ik alle materialen goed kan weken, zonder dat natuurlijk de verf aangetast wordt?

• Nox

Nox

Noxiuz

Wat ik zelf doe is achterwiel eruit halen, wd40 (of remmenreiniger, maar da's nogal agressief) over de cassette spuiten en dan met een schone doek tussen de cassettebladen heen en weer wrijven. Wordt ie weer blinkend schoon van.

Verwijderd

Youtube.. kun je alle instructies vinden

Verwijderd

NoxiuZ schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:06:
[...]

7,50 ;)

Maargoed, die sticker moet je dan op je bike plakken, leuk maar als je een nieuwe fiets koopt of huurt mag je er weer eentje halen. Bij je hebben zal ook niet de bedoeling zijn denk ik anders koop je een setje en die kan je dan weer uitlenen aan anderen. Vaag systeem...
Plak je em op je helm :)

Verwijderd

Waar halen jullie de fietskleding trouwens vandaan voor een beetje redelijke prijzen? Ik heb even bij Zalando gekeken, maar dat leek me nogal prijzig.

• Nox

Nox

Noxiuz

Zelfde idee eigenlijk. Als je een keer valt met je helm moet je eigenlijk dat ding weggooien.

Fietskleding heb ik een tijdje bij cyclewear gehaald. Goedkope zaak maar verwacht van de goedkope zut geen superprestaties. Ze hebben wel goede spullen maar die zijn daar ook wat duurder (maar alsnog goedkoper dan in de winkel).

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/23mmtjd.jpg

Hopsa, nieuw wielsetje eronder gestoken (Zefiro Italia). Zit nu op 10,5kg. Nu nog X.7 upgraden naar X.0, en nieuwe stuurpen, zadelpen, zadel en dan zit ik toch onder de 10kg *O*

Bike knalt echt al een beest!
Laat die zomer incl de marathons maar komen! :)

Klik: .joeri. !

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NoxiuZ schreef op maandag 15 april 2013 @ 00:24:
Zelfde idee eigenlijk. Als je een keer valt met je helm moet je eigenlijk dat ding weggooien.
Nou ben je echt excuses aan het verzinnen. Hoe vaak val jij je helm dan kapot in een jaar? En als dat meerdere keren per jaar is, zou je dan niet eens een paar lessen nemen :)

• MBV
Dan peuter je het stickertje los, plak je hem in je nieuwe helm, en ben je weer klaar. En dan nog, we hebben het over 7,50. Je helm kost al 40 euro...

Verwijderd

Sticker gewoon los in je tas, als je al een controleur tegenkomt zal deze echt niet moeilijk doen lijkt me. Helm of fiets lijkt me niet het verschil maken, kun je ook uitlenen.

• dnhelle
Mooie bike, Joerie!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zo, lang niet hier geweest. Ik ben opzoek naar een leuke alu(of stalen) frame om een starre singlespeed of 1 x 9 mee op te bouwen. Denk in de richting van een Cannondale F400 of iets. Mochten jullie iets tegenkomen, dan lees ik dat graag!

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van dit frame?

Een complete fiets heeft voorkeur aangezien ik dan niet alles bijelkaar hoef te sprokkelen.

• Nox

Nox

Noxiuz

Wil je schijfremmen? Ik zou sowieso voor alu gaan, staal wordt echt zwaar en ik weet niet wat je van plan bent met je fiets, wil je er een parcour mee fietsen of wil je wat zandpaadjes gaan berijden? Of strandfietsen?
zonoskar schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:57:
[...]

Nou ben je echt excuses aan het verzinnen. Hoe vaak val jij je helm dan kapot in een jaar? En als dat meerdere keren per jaar is, zou je dan niet eens een paar lessen nemen :)
Nee hoor, ik geef gewoon kritiek op het systeem. Ik vind de duinkaarten gewoon veel beter :+ En ik ben echt niet de enige die het opviel, laatst merkte iemand ook al op na het plakken van zijn stikker op de fiets dat hij straks weer een nieuw kaartje moest kopen als hij zijn nieuwe fiets heeft: 'Dan neem ik gewoon mijn oude fiets mee'.

Je moet die kritiek ook niet al te zuur opvatten, maar ik mag toch best mijn mening geven dat ik het eerlijk gezegd geen fijn en gedateerd systeem vind?

Misschien lezen die mensen wel mee en gaan ze het e.e.a. veranderen ten behoeve van de mtb'ers.

• dnhelle
@Noxiuz/FMS: Staal is icm. 29'er nu een zeer comfortabele starre singlespeed van te maken.

Iemand de Turner newsflash gezien? Pfoeh... Do want: Carbon Turner CZAR 29'er
http://www.bikerumor.com/...n-race-bike-gets-official

Afbeeldingslocatie: http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/2013-Turner-Czar-carbon-29er-full-susp-mountain-bike04-600x375.jpg

Nieuw tobo aub.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Inderdaad heel erg drool, inderdaad. Maar voor mij geen DW, VPP of ander-soortige fancy achtervering meer. Geef mij maar good-old horst link (of in mijn geval: smooth link).

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
NoxiuZ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:12:
[...]

Nee hoor, ik geef gewoon kritiek op het systeem. Ik vind de duinkaarten gewoon veel beter :+ En ik ben echt niet de enige die het opviel, laatst merkte iemand ook al op na het plakken van zijn stikker op de fiets dat hij straks weer een nieuw kaartje moest kopen als hij zijn nieuwe fiets heeft: 'Dan neem ik gewoon mijn oude fiets mee'.

Je moet die kritiek ook niet al te zuur opvatten, maar ik mag toch best mijn mening geven dat ik het eerlijk gezegd geen fijn en gedateerd systeem vind?

Misschien lezen die mensen wel mee en gaan ze het e.e.a. veranderen ten behoeve van de mtb'ers.
De afgelopen 2 jaar dat ik zo'n stikker kocht werd me beide keren aangeraden door de verkopers (zowerl LD als Posbank) om hem niet op je fiets te plakken, want dan moet je een nieuwe kopen als je fiets kapot gaat of gejat wordt. Die stikker is wel het laatste waar ik me dan druk om zal maken, maar goed.

Als je voor die paar euro echt zoveel moeite wilt doen om stikkers aan elkaar uit te gaan lenen dan moet je dat vooral doen.. ik vind het een prima systeem.

Ben nog nooit gecontroleerd overigens.. :)

Verwijderd

Ik heb mijn vandaag een nieuwe fiets gekocht, en jawel een mountainbike. De goedkoopste mountainbike die er is bij de Decathlon, de Rockrider 5.0. Ik ben een racefiets gewend en deze mountainbike is dus een stuk zwaardere, maar op zijn minst werken de versnellen fatsoenlijk.

De fiets koste me totaal € 134,95 en is voornamelijk bedoeld voor woon werk verkeer. Nu ben ik de fiets niet gewend, maar bij het remmen trilt de voorvork een beetje, is dat normaal bij dit soort fietsen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 20:39 ]

• maartend
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:39:
Ik heb mijn vandaag een nieuwe fiets gekocht, en jawel een mountainbike. De goedkoopste mountainbike die er is bij de Decathlon, de Rockrider 5.0. Ik ben een racefiets gewend en deze mountainbike is dus een stuk zwaardere, maar op zijn minst werken de versnellen fatsoenlijk.

De fiets koste me totaal € 134,95 en is voornamelijk bedoeld voor woon werk verkeer. Nu ben ik de fiets niet gewend, maar bij het remmen trilt de voorvork een beetje, is dat normaal bij dit soort fietsen?
Trillen? Probeer je balhoofd eens een klein tikje aan te draaien.

Maar verwacht ook niet te veel. Je hebt voor die fiets een prijs betaald voor welk geld velen hier net een achterderraileur hebben of zoiets.

Verwijderd

maartend schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:42:
[...]

Trillen? Probeer je balhoofd eens een klein tikje aan te draaien.

Maar verwacht ook niet te veel. Je hebt voor die fiets een prijs betaald voor welk geld velen hier net een achterderraileur hebben of zoiets.
Ja ik verwacht er ook niet veel van hoor, ik weet namelijk ook wel dat je toch beetje krijgt waar je voor betaald, maar Decathlon fietsen zijn beslist niet slecht voor hun geld.

Ik heb zelf niet het gereedschap om dat bij te draaien, maar ik kan langs gaan bij de Decathlon dan stellen ze het wel bij, maar ik krijg sowieso na 6 maanden een gratis controle.

• maartend
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:06:
[...]
Ik heb zelf niet het gereedschap om dat bij te draaien, maar ik kan langs gaan bij de Decathlon dan stellen ze het wel bij, maar ik krijg sowieso na 6 maanden een gratis controle.
Als het echt trilt, niet te lang wachten. Krijg je onoverkomelijke slijtage.

• dnhelle
Volg dit stappenplan eens? Ik neem aan dat je inbus-sleutels hebt. Anders zeker aanschaffen (multitool) voor onderhoud onderweg aan je race / mtb bike.

Plan: http://www.adrenalinespor...nbike-balhoofd-bijstellen

• MBV
Het kan natuurlijk ook de speling in de goedkope voorvork zijn, geeft hetzelfde effect als een los balhoofd.

• maartend
MBV schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:14:
Het kan natuurlijk ook de speling in de goedkope voorvork zijn, geeft hetzelfde effect als een los balhoofd.
Durfde ik nog niet te zeggen.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 22:18

fmb

Mei schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:25:
Vandaag de fiets weer eens schoongemaakt en geolied. Ik krijg de achterderailleur helaas niet volledig goed afgesteld. Afhankelijk van het voorste blad waar de ketting op zit, komt de ketting niet goed op het kleinste achterste blad. Zijn er wellicht duidelijke instructies voor leken die hierbij helpen?

Daarnaast wil ik binnenkort graag de bladen en ketting los halen en even flink laten weken. Er zit hier en daar een spatje roest op de zijvlakken, en tussen de kettingbladen zit vet en vuil waar ik niet makkelijk bij kom. Ik dacht ooit begrepen te hebben dat het loshalen van kettingbladen tricky kan zijn. Kunnen jullie hier een handleiding voor aanraden, evenals een middel waarin ik alle materialen goed kan weken, zonder dat natuurlijk de verf aangetast wordt?
Hier staan wel goede tips en verwijzingen die je op weg kunnen helpen: http://www.mountainbike.n...opic.php?p=257674#p257674

Je tandwielen kun je wel laten weken om te ontvetten, maar met je ketting kun je dat beter niet doen. Vet verdwijnt dan uit de schakels en dat is heel moeilijk weer terug te krijgen. Je ketting goed schoonmaken aan de buitenkant (lukt meestal wel met water, een sopje en een borstel) en daarna opnieuw smeren werkt vaak het best.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• Nox

Nox

Noxiuz

Ketting is altijd goed schoon maken aan de buitenkant. Vuil eraf, soms kan je dit met WD40 doen, dat haalt ook een zooitje vuil los.

Vervolgens opnieuw olien en klaar. Laten weken zorgt ervoor dat het vet eruit gaat en dat wil je erin houden. Vieze kettingen zijn niet erg maar ongesmeerde wel. Zolang het binnen goed gevet is, is er niks aan de hand.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:39:

Schijfremmen? Je had beter gewoon een normale fiets kunnen kopen. Er is een reden dat tractors niet hard gaan, en mountainbikes hebben echt tractorbanden vergeleken met een normale fiets. Leuk voor de modder maar op de weg waardeloos ;) En om nou met zo'n fiets het bos in te gaan...? Ik fiets liever zonder helm op mijn eigen fiets, lijkt me veiliger :P

Verwijderd

NoxiuZ schreef op maandag 22 april 2013 @ 00:45:
Schijfremmen? Je had beter gewoon een normale fiets kunnen kopen. Er is een reden dat tractors niet hard gaan, en mountainbikes hebben echt tractorbanden vergeleken met een normale fiets. Leuk voor de modder maar op de weg waardeloos ;) En om nou met zo'n fiets het bos in te gaan...? Ik fiets liever zonder helm op mijn eigen fiets, lijkt me veiliger :P
Nee die heeft V-brakes, maar de bandjes zijn inderdaad wel dik vergeleken met een gewone fiets, maar daar heb ik niet zoveel problemen mee.

Een goedkope mountainbike is goedkoper dan een normale fiets en zo'n mountainbike heeft meer dan genoeg versnellingen. Je ziet eigenlijk meer als genoeg mensen zo'n mountainbike gebruiken voor op de harde weg.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Van het weekend een vorkje gespoten en voorzien van toepasselijke stickers. (onder de blanke lak)
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/demoniac/mtb/noshox_small.jpg
Pun intended :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32
Is dat een variant op het rockshox logo? :+

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

Zo de speling in de voorvork is weg, even kwestie van de Decathlon binnen lopen en ze stellen het direct voor je bij.

Ik voelde direct het verschil. Het is dan wel een goedkope mountainbike, maar hij werkt prima, hij schakelt gewoon goed, sturen is ook prima, wel anders dan ik gewend ben van mijn racefiets.

Ik stap wel netjes af voor stoepranden, als ik dat niet doe heb ik voor ik weet grote slagen in de wielen, het zijn namelijk gewoon goedkope wielen.

Verwijderd

Natuurlijk zijn het goedkope wielen. de hele fiets is goedkoop :)
Tuurlijk schakelt het nog redelijk, je fiets is net een week oud, ik vraag me alleen wel af wat voor racer je hebt als hier wel tevreden mee bent?
Budget is overigens alles. Toen ik ooit wilde gaan fietsen voor de grap kocht ik een mtb voor in die tijd 399 gulden (dus vergelijkbaar met wat jij nu hebt). Ik wist er niets van en de vriendelijk verkoper wees me op het shimano logo op de versnelling, prima spul.. ik knikte alleen want kende de naam.. na een half jaartje is de boel aardig bedekt met roest en als ik eens goed aanzette sloeg de versnelling door en lig je bijna met je ballen op de stang.. alle waar zijn geld en ik had in jou geval een fiets van 150 euro op marktplaats gekocht van 8 jaar oud. In 9 van de 10 gevallen was je beter af geweest.

Overigens kun je op noppen prima op asfalt rijden, kwestie van 5 bar erin pompen en dan rijden maar, of smart sams erop die hebben een mooi asfalt profiel.

Ga deze week de D1 training in.. vetpercentage moet wat naar beneden.

Verwijderd

Ik heb gewoon geen vertrouwen in tweedehands, dus ik zou nooit tweedehands kopen, want ik zie dat als andere mans afdankertjes kopen en die tweedehands fietsen bij de fietsenmaker zijn vaak ook nog peper duur.

Decathlon is trouwens een grote speler op de markt, ze zijn inderdaad goedkoop, maar ik geloof niet dat ze slechte fietsen verkopen, voor het geld dat je betaald zijn redelijke goeie fietsen.

Maar hij is alleen voor woon werkverkeer bedoeld en naar bestemmingen in straal van 15km te fietsen, ik ga er niet in het weekend 50km mee fietsen zoals ik vroeger wel eens met mijn racefiets deed, een keer zelfs van Gent naar Maastricht gefiets.

Ik zou zo'n fiets niet kopen om sportief te gaan fietsen en tochtjes maken van 50km, al kan die dat zeker aan, maar dan zou ik eerdere weer een racefiets gekocht hebben.

• maartend
Je maakt een kleine misrekening door geen vertrouwen te hebben in 2de-hands. Zijn absoluut geen afdankertjes. Heb zelf net 2 maanden geleden voor een vriend van me een Cannodnale uit 2010 gekocht. Prijs ; 250 euro. Ben zelf om dat ding gegaan, eea goed nagekeken en uitgeprobeerd. Bingo, perfecte fiets voor dat geld. Nu was dit wel een heel grote bang voor bucks, maar zo zijn er momenteel meer 26 inchers voor heel weinig te koop.

Maar waar jij hem voor gebruikt is hij goed genoeg, maar je gaat er dan ook niet mee MTB'en.

• MBV
Je ziet 3 soorten mountainbikes op marktplaats:
- afgeragde rotzooi, vaak makkelijk op de foto al te herkennen
- nooit gebruikte goede voornemens die na 3 ritjes jarenlang in de schuur hebben gestaan
- de vorige fiets van iemand die een 29er of een veel te dure lichtere fiets heeft gekocht

Categorie 2 en 3 is niks mis mee, je betaalt minder dan de helft van de nieuwprijs van een vergelijkbare fiets. En categorie 1 is vaak makkelijk te herkennen. Anders ga je naar mountainbike.nl of andere fora, daar heb ik nog nooit rommel gezien.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dit weekend in omgeving Oldenzaal. Nog de moeite om de MTB in de auto te gooien of het ding lekker thuis laten? Zie wel een route rondom het Hulsbeek en in die hoek zitten we in een huisje, of is het beter om meer richting Enschede (Noord) te gaan?

Afstand boeit niet, maar ben er totaal niet bekend dus moet geen speurrtocht worden. Wel zo leuk als de familie me ook nog eens weer ziet het weekend :+

Verwijderd

MBV heeft helemaal gelijk. en ik heb juist heel veel vertrouwen in 2e hands, je gaat dit soort dingen toch afhalen en je hoeft niet veel verstand van fietsen te hebben om het kaf van het koren te onderscheiden bij een proefritje.

We zijn nu wel wat in een welles nietes spelletje geraakt en wie zijn wij om je tegen te spreken. Ik wens je gewoon veel plezier met je fiets en kom nog eens langsfietsen hier.

Vanmorgen weinig zin om naar de zaak te fietsen, na 5 kwartier in D1 zeiknat aangekomen.. de middagrit van net maakte veel goed, wat een heerlijk fietsweer!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

pjlgt schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:21:
Dit weekend in omgeving Oldenzaal. Nog de moeite om de MTB in de auto te gooien of het ding lekker thuis laten? Zie wel een route rondom het Hulsbeek en in die hoek zitten we in een huisje, of is het beter om meer richting Enschede (Noord) te gaan?

Afstand boeit niet, maar ben er totaal niet bekend dus moet geen speurrtocht worden. Wel zo leuk als de familie me ook nog eens weer ziet het weekend :+
Ik kom uit Oldenzaal en daar je kan je supermooi MTBen, maar dan wel bij de "paasberg" dat is tussen Oldenzaal en Denekamp, ik zal eens kijken of ik een kaartje kan vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:38:
MBV heeft helemaal gelijk. en ik heb juist heel veel vertrouwen in 2e hands, je gaat dit soort dingen toch afhalen en je hoeft niet veel verstand van fietsen te hebben om het kaf van het koren te onderscheiden bij een proefritje.

We zijn nu wel wat in een welles nietes spelletje geraakt en wie zijn wij om je tegen te spreken. Ik wens je gewoon veel plezier met je fiets en kom nog eens langsfietsen hier.
MBV heeft ook gelijk, maar ik heb in algemene zin geen vertrouwen in tweedehands, niet alleen met fietsen, ook smartphones zou ik nooit tweedehands kopen, ik ben wel altijd de verkopend partij, dat dan weer wel, ik wil kijken of ik mijn oude afgetrapte racefiets ook kan slijten.

En het bedrag wat ik voor een tweedehands fiets zou willen besteden zou maar een paar tientjes zijn tot maximaal € 50.

Ik vind alleen zo vreselijk jammer dat mijn nieuwe fiets blootgesteld is aan de weersomstandigheden wanneer ik er niet op fiets, op mijn werk is er namelijk geen overdekte stalling, alleen de begeleiding heeft de fiets binnen staan, de gewone medewerkers mogen dat niet.

Maar vroeger kreeg ik die Decathlon fietsen ook zo kapot, maar een herenfiets van € 200 van zo'n Nederlands merk wat vaak bij de gamma verkocht werd ging even snel stuk, ik denk met de kennis van nu dat een fiets langere mee gaat.

Na 6 maanden in iedere geval een gratis onderhoudsbeurt.

• MBV
Zou je voor deze fietsen niet iets meer geven dan 50 euro?
http://link.marktplaats.nl/669873591
http://link.marktplaats.nl/662413209

Ik moet wel zeggen dat er veel troep op staat vandaag, het is weer voorjaar :X Dit is alles wat er redelijk uit zag op de eerste 2 pagina's :X

Verwijderd

Ik zou op die twee fietsen niet eens reageren, die zouden mij niet eens serieus nemen als ik ze € 135 zou bieden, die eerste heeft al een bod van € 300, dat zou ik tweedehands niet betalen, ik denk dat ik er hooguit € 200 voor over zou hebben en de tweede vraagt € 500.

Voor dat geld wat die mensen vragen krijg je ook een nieuwe fiets, ook al zal een tweedehands fiets voor zelfde geld beter zijn als je een mooi koopje scoort.

Maar de Decathlon is een megastore in sport artikelen, die hebben ook heel veel fietsen en ook hele goeie fietsen, ik denk persoonlijk dat ze veel waar voor geld bieden.

Er zijn trouwens maar drie megastores van Decathlon in Nederland.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FSAurc4wtgCUoVVQnRxJ0aoZ/full.png

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:03:
Ik zou op die twee fietsen niet eens reageren, die zouden mij niet eens serieus nemen als ik ze € 135 zou bieden, die eerste heeft al een bod van € 300, dat zou ik tweedehands niet betalen, ik denk dat ik er hooguit € 200 voor over zou hebben en de tweede vraagt € 500.
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je een bike van 3 jaar oud die dik 3000 euro heeft gekost (wat een prijs is die veel van de aanwezigen hier voor hun bike hebben betaald) weggaat voor 200 euro.
Maar zeker als ik 500 zou uitgeven zou ik al helemaal voor 2de hands gaan.

Verwijderd

Ik heb natuurlijk geen flauw idee dat die fietsen een paar duizend euro ooit koste en ik ben duidelijk ook niet echt bereid veel voor een fiets uit te geven, ik geef liever bij wijze spreke € 500 uit aan een smartphone, dan dat ik € 500 uitgeef aan een fiets, ik koop eigenlijk een fiets uit noodzaak, openbaar vervoer is gewoon veel te duur en rijbewijs heb ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 20:59 ]

• Demo

Demo

Zullen we weer over mountainbikes en mountainbiken praten, ipv discussiëren over een fiets van 135 euro die ongetwijfeld geschikt is om mee naar het station te fietsen maar de naam mountainbike eigenlijk niet mag dragen? :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• maartend
Demoniac schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:26:
Zullen we weer over mountainbikes en mountainbiken praten, ipv discussiëren over een fiets van 135 euro die ongetwijfeld geschikt is om mee naar het station te fietsen maar de naam mountainbike eigenlijk niet mag dragen? :X
Jij zegt het, ik dacht het.

Verwijderd

En ik gaf het ook al aan :)

Ontopic, las iets in de krant dat er een wedstrijd is geweest bij de wollebrand, ik wist niet dat je daar kon fietsen eigenlijk, is dat een vast parcours dan iemand weet?
(dit zonder zelf te zoeken)

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:32:
[...]

Jij zegt het, ik dacht het.
Zoiets zei ikzelf ook al hoor.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:43
Last van mijn knieen na het mountainbiken. Komt dat door de klappen die ik ermee opvang? Waarom nu last en eerste paar keer niet? Misschien omdat ik meer sta? Of misschien mijn zithouding? Zadel moet denk ik nog iets hoger, mar veel zal het niet zijn. Is dit herkenbaar voor iemand?

• MrAngry
  • Laatst online: 15:53
Knieproblemen kunnen ontstaan door een te hoog zadel, te laag zadel of verkeerd afgestelde schoenplaatjes het hangt een beetje van de specifieke problemen af. De klappen op vangen is niet heel waarschijnlijk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• MBV
Klappen opvangen krijg je meestal gewoon spierpijn van, het zit meestal meer in de beweging van je knie tijdens het trappen. Ik had speciale inlegzooltjes nodig voor de pijn in mijn knieën wegging.

Verwijderd

Vertel mij wat, woensdag route in de ardennen gedaan, een van de zwaardere die ik tot nu toe heb gehad in termen van terrein, maar dat voel je wel zeg. Nek en schouders waren goed gaar :P

Wat je heel vaak ziet gebeuren dat mensen het zadel te laag hebben staan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 14:42 ]

• MBV
Noodzakelijk kwaad op de leukste routes ;)

• dnhelle
Kniepijn kan komen door afstand zadel tov pedaal (te ver naar voor/achter) zorgt voor overstrekking of onvoldoende strekking. Te verhelpen door pedalen op horizontaal level te zetten, plaats te nemen op de fiets en met een latje uitmeten of knie centered op de bal van je voet/pedaalas. Als alternatieg kan het liggen aan de stand van je voet. Mensen met platvoeten (incl mezelf) hebben zonder steun een verdraaiing in de enkel tijdens de trapbeweging wat automagisch wordt gecorrigeerd door je knie, resulterend in kniepijn.

• ApC_IcE
  • Laatst online: 14:43

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Goedemiddag allen,

Ik wil samen met een maatje gaan fietsen, in de duinen (op de paden) en af en toe ontkom je niet om door het losse zand te gaan. We hebben een drager op de auto en willen daar 2 keer per week een beetje fietsen. Ook heb je in Schoorl (noord holland) een parcourtje.
Hij heeft een Target mountainbike.
En ik heb vroeger een Giant mountainbike gehad.
Zoals jullie waarschijnlijk al opvalt heb ik 0,0 verstand van deze fietsen.
Ik heb een fiets gehad met voor en achter vering alleen door de achtervering werd het fietsen zo zwaar. (al de kracht die ik zette kwam in de vering ipv op de weg).

Nu woon ik in Alkmaar en ben op zoek naar een zo goed mogelijke fiets tot 150 euro.
Kan iemand mij op weg helpen? 2e hands denk ik.

• MBV
Voor dat geld heb je heel veel geluk nodig om een bruikbare MTB te vinden. Ik zou marktplaats in de gaten houden, kijken wat er een beetje recent uitziet (oversized aluminium buizen is wel een indicatie dat de fiets minder dan 15 jaar oud is), wat jouw maat is, en wat redelijk is afgemonteerd. Minimaal deore (of X5) versnellingen, geen RST of Suntour voorvork, etc. Maar als je voor dat soort prijzen een fiets wilt kopen moet je eigenlijk verstand van zaken hebben om geen kat in de zak te kopen.

• maartend
150 is toch wel erg weinig om zelfs 2de hands iets leuks te vinden. Kun je niet ophogen tot 250?

En verder gewoon hier wat lezen, is al genoeg over geschreven. Komt ong. elke 2 pagina's langs

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32
Minimaal deore (of X5) versnellingen, geen RST of Suntour voorvork, etc.
Dat lukt je soms niet eens bij een nieuwe fiets van 800 euro.

I'm a photographer, not a terrorist

• MBV
'soms niet'? Mij zou dat altijd lukken, een fiets die niet aan die eisen voldoet ga ik niet nieuw kopen voor meer dan 500 euro. Volgens mij ben je echt beter af met een Bulls Copperhead 3, of een fiets van Fietssportief, dan een goedkope trek/giant/[fancy merk] met een RST vork. Daarmee heb je voor 800 euro volledig XT afmontage en Recon vork (of hoe dat in de nieuwe reeks nu heet).

Nu ik er nog een keer bij nadenk: elke fiets van zo'n 800 euro heeft toch wel minimaal deore, ook bij de lokale fietsenboer.

[ Voor 29% gewijzigd door MBV op 28-04-2013 17:47 ]

• ApC_IcE
  • Laatst online: 14:43

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

maartend schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:21:
150 is toch wel erg weinig om zelfs 2de hands iets leuks te vinden. Kun je niet ophogen tot 250?

En verder gewoon hier wat lezen, is al genoeg over geschreven. Komt ong. elke 2 pagina's langs
150 is inderdaad niet zoveel,
Natuurlijk kan ik het budget ophogen, is net waar de prioriteit ligt en wat ik er aan wil uitgeven.

Ik kom regelmatig fietsen van onder de 100 euro tegen in omgeving alkmaar (marktplaats) maar dan zijn het (voor mij) onbekende merken, of soms een giant of een trek. Maar over de kwaliteit of de evt keuze van het merk kan ik gewoonweg niets zeggen. Ik zoek dit forum wel een beetje door maar de gemiddelde fiets hier ligt volgens mij 2e hands boven de 500.

• MBV
Voor 300 euro kan je wel wat leuks vinden, met een beetje mazzel. Maar wat kom je dan tegen voor 150 euro wat je wel wat lijkt? Ik wil dat best onderbouwd afkraken ;)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 14:31

DeFeCt

je wéét toch

Twee jaar gelden heb ik een Trek FX 7.5 gekocht en na een jaar had ik het fietsvirus wel aardig te pakken. Vervolgens heb ik een Bianchi racefiets gekocht met als gevolg dat de Trek nu bijna niks meer staat te doen. Afgelopen weekend bij de LBS eens geinformeerd wat de mogelijkheden zouden zijn om de Trek in te ruilen voor een ATB. Aangezien mijn budget beperkt is en de Trek is voorzien van een m.i. aardig Deore groep opperde ik de mogelijkheid om wellicht e.e.a. om te zetten op een ander (tweedehands) frame.

De LBS had toevallig net een inruiler, een Cannondale Bad Boy 700 Fatty en stelde voor om daar een andere voorvork en wielen in te zetten en eventueel de groep van mijn Trek over te zetten. Gezien de geometrie van het frame vraag ik me nu af of ik hier heel veel wijzer van wordt of dat de Cannondale vergelijkbaar is met mijn Trek. Ik kan slecht inschatten of de Trek ook ATB banden aan zou kunnen.

Ter info: Ik heb geen ervaring met mountainbiken dus ben absoluut beginner, daarnaast zou ik wel aan strandraces/ritten mee willen gaan doen.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Bij voorbaat dank :)

Flickr

• Demo

Demo

Volgens mij is die Bad Boy net zo'n soort crosshybride als jouw Trek FX, dus daar schiet je weinig mee op..

Pagina: 1 ... 47 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.