Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 134 Laatste
Acties:
  • 594.243 views

Onderwerpen

Verwijderd

Ik wielren zo'n 175-250 km. per week met de club.
Ik wil er nu een mountainbike bij (voor woon-werkverkeer en atb-tochten) en heb een max. budget van 900-950 euro.

Na lang zoeken, heb ik nog 3 opties open, wie geeft raad?

- Stevens 7S
- Cube Acid
- Cube LTD Comp

Ik ken de verschillen in afmontage. Deze zijn echt minimaal. De vorken zijn wel verschillend (wel allen remote lockout).
De Stevens komt van een wielersportshop (waar ik over paar maanden wss. ook een nieuwe Stevens-racefiets ga kopen!) en de Cubes komen van een specifieke mountainbikeshop.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 18:06 ]

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Cube is echt wel een heel betrouwbaar merk om jezelf cadeau te doen! Zelf zou ik voor die €100 meer (en €50 extra in vergelijking met de 7S) voor de LTD Comp gaan. Vooral de betere voorvork zal je plezier van hebben. En alle andere onderdelen die nét even iets beter zijn :). Maar je kan er natuurlijk ook later andere onderdelen op laten zetten. Voor mij zou de keuze tussen Cube en Cube zijn.

If it aint fixed, it's broken.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

De Stevens heeft een Suntourvork. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er slechte verhalen over.

• Tjebakka

Tjebakka

Ik had op mijn Ghost SE Special ook een Suntour-vork. Heb ik na 1 seizoen vervangen door een Rock Shox Recon :P Suntour heb ik aan een vriend gegeven en die was na 3 maanden compleet verroest van binnen :P

Cube is gewoon meer bang for buck :D

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 16-05-2011 18:45 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:01

Vos

AFCA

Fire69 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:36:
Kon je niet gewoon op het paadje ernaast rijden? Bespaart je de natte voeten. :P
Deze konden we niet links laten liggen ;). Was ook lekker weer dus kon wel haha.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 18:51

ricardo246

Life's what you make it!

Meldt zich met een Sensa Sella 2010 model (in fraai blauw) met Rock Shox Dart 2 voorvork en de rest alles XT afgemonteerd.
Gisteren tijdens een ritje (Dorst) brak er iets van de ketting af, en dat nam mijn achter versnelling compleet mee (lees: overleden) :( . In totaal 300km mee gefietst, 4 weken oud. Voor zover ik weet niets geraakt of iets dergelijks, dus ik houd het op een ketting failure.
Morgen maar eens naar de winkel en kijken wat de garantie waard is.......

[ Voor 16% gewijzigd door ricardo246 op 16-05-2011 19:01 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:02:
Na lang zoeken, heb ik nog 3 opties open, wie geeft raad?

- Stevens 7S
- Cube Acid
- Cube LTD Comp

Ik ken de verschillen in afmontage. Deze zijn echt minimaal. De vorken zijn wel verschillend (wel allen remote lockout).
De Stevens komt van een wielersportshop (waar ik over paar maanden wss. ook een nieuwe Stevens-racefiets ga kopen!) en de Cubes komen van een specifieke mountainbikeshop.
Ik ken de Cube Acid en LTD, die staan hier in de schuur. De Stevens ken ik niet, maar als ik de vork zie, zou ik die sowieso links laten liggen. De Cubes zijn voor jouw prijsrange gewoon erg sterk en betrouwbaar. Persoonlijk zou ik voor de LTD kiezen, die heeft namelijk een veel sportievere zit; meer vergelijkbaar met een racefiets. Bij de Acid heeft je bovenbuis meer sloping en heb je een wat rechtere zit, wat ik persoonlijk wat minder vind. Je kan het zelf ervaren door bijvoorbeeld bij Bike2Build even in de winkel een rondje te fietsen, je merkt het verschil dan ook al. Succes met de aankoop, hoop dat het je gaat bevallen!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zeg ook: Cube LTD. Heb zelf ook 2 jaar op een LTD gereden. Daarna overgestapt op een 29er. (misschien moet je daar ook even naar kijken) Suntour leuk voor op asfalt maar niet voor mtb doeleinden geschikt.

tip: http://www.mantel-tweewie...952/Cube-Ltd_CC_2010.html
Iets boven je budget maar prima afgemonteerd en complete XT groep + Reba voorvork.

En gooi eens cube in de zoekfunctie van dit topic ;-)

Verwijderd

Haha de Stevens heeft welliswaar een Suntour vork, maar het betreft wel de Epicon...en die schijnt toch zeer vergelijkbaar te zijn met Dart 3...althans, dat roepen diverse mensen op o.a. dirtypages en mounainbike.nl.

Op zich heeft Cube ook wel mijn voorkeur, al moet ik dan naar een andere dan m'n eigen wielersport-dealer ;)
Ik vind de grijs-lime Acid qua looks gewoon héél fraai (die zwart-wit-rode ook hoor) en de Compt LTD is weer wat duurder.

LTD heeft dus jullie voorkeur? De onderlinge verschillen tussen Acid en LTD zijn kennelijk toch maar heel minimaal. Volgens de verkoper inderdaad een IETS betere vork en een betere remmenset. En ja, ook hij begon over de iets rechtere zit van de Acid en de meer sporty-zit van de LTD

Na nieuwjaar komt er overigens ook een nieuwe racefiets en dat gaat in elk geval WEL een Stevens worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 22:16 ]

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik heb zelf een 2011 Acid verkozen boven de LTD. De afwerking is inderdaad minimaal (zeker voor mij, ik ben/was een beginner en zou het verschil toch niet merken :P) maar vooral de wat rechtere zit was voor mij juist doorslaggevend.

Ik rij er voornamelijk woon/werk verkeer mee en ik heb nogal snel last van me rug. Dus dat ik wat meer rechtop zit op die fiets, is alleen maar goed in mijn geval :)

• Tjebakka

Tjebakka

Zonde als je een MTB gebruikt voor woon/werk ;) Joers, ga jij 'm alleen in de dirt gebruiken?

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Bakkert schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:56:
Zonde als je een MTB gebruikt voor woon/werk ;) Joers, ga jij 'm alleen in de dirt gebruiken?
Ach, ik rij een 35km per dag waarvan er 20 over een schelpenpad zijn langs het water. Dus die mtb doet zijn werk heerlijk ;)
En in het weekend lekker de "wilde natuur" in :)

Verwijderd

Bakkert schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:56:
Haha...ik ga 'm gebruiken voor ATB-tochten met de TWC en ook wel eens voor woon-werkverkeer, maar hoofdzakelijk atb-tochten/routes.
Dus niet puur voor asfalt hoor...verre van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 15:17 ]

Verwijderd

Het zal dus gaan tussen een:

- Stevens 7S
- Cube Acid
- Cube LTD Comp

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:44:
Het zal dus gaan tussen een:

- Stevens 7S
- Cube Acid
- Cube LTD Comp
Dat schreef je maandag toch ook al?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-11 20:47
Ik heb geen ervaring met de Stevens, maar ik heb heb zelf eerst een Cube Acid gekocht en deze binnen 3 maanden ingeruild op een LTD Team.
Vooral op de vork van de Acid was ik erg snel uitgekeken. Ik weet niet welke ondergronden je tegen gaat komen, maar in de bossen rond Apeldoorn kom je al snel veel wortels e.d. tegen. Een luchtgeveerde vork bleek al vlot een must, maar die zit ook niet op de Comp, of wel?

Inmiddels heb ik de LTD Team ook alweer vrij vlot ingeruild voor een Epic, maar dat is weer een heel ander verhaal. ;)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 12:45
http://www.mantel-tweewie...ls-Copperhead_3_2010.html

Bulls Copperhead 3 misschien? Voor die prijs erg leuk afgemonteerd! 2009 model had zelfs nog Magura schijfremmen, maar omdat Shimano wat duurder is geworden, hebben ze om kosten te drukken en onder de 1000 euro te blijven goedkopere schijfremmetjes gekozen.

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:17:
[...]

Dat schreef je maandag toch ook al?
Scherp hoor

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 14:15 ]

Verwijderd

EsCo schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:29:
Ik heb geen ervaring met de Stevens, maar ik heb heb zelf eerst een Cube Acid gekocht en deze binnen 3 maanden ingeruild op een LTD Team.
Vooral op de vork van de Acid was ik erg snel uitgekeken. Ik weet niet welke ondergronden je tegen gaat komen, maar in de bossen rond Apeldoorn kom je al snel veel wortels e.d. tegen. Een luchtgeveerde vork bleek al vlot een must, maar die zit ook niet op de Comp, of wel?

Inmiddels heb ik de LTD Team ook alweer vrij vlot ingeruild voor een Epic, maar dat is weer een heel ander verhaal. ;)
Ik moet het gaan ervaren...dat is ook wat de diverse bikeshops al zeiden. Omdat ik beginnend ben op ATB-gebied, zal moeten gaan blijken wat ik ga willen/eisen.
Het zijn kennelijk alledrie wel hele goede startersbikes...van alle drie lees ik dat ze zelfs méér dan dat zijn.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 12:45
Al eens naar de Bulls gekeken? Die heeft een goede Rock shox voorvork :)

Verwijderd

Naar gekeken wel, maar is afgevallen :)

Verwijderd

Het is vandaag een Cube Acid geworden, mooie deal kunnen sluiten

Afbeeldingslocatie: http://www.cubebikeshop.co.uk/WebRoot/Store2/Shops/es137350/4CA4/9FDA/3F60/1FCB/41BB/0A0F/1115/D80E/cube-acid-green.jpg

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 21:09
Kek kleurtje hoor! Mooie starter.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

nice one!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

Dank U ;)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
Hele mooie kleurstelling.

Verwijderd

Dat vond ik dus ook....hij was er ook in zwart-wit, maar omdat i kal een mat-zwart-witte racefiets heb, wilde ik voor mn atb wat anders :)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Grappig, ik heb een paar weken terug een shirt gekocht in (volgens mij) exact dat kleurenschema:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rOTGmNZJmc3gGflAXZmxLu0L/full.jpg

Vette fiets trouwens :)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Dat is inderdaad EXACT die kleurstelling ja....alsof het erop gemaakt is ;)
zwart-grijs-lime ;) Vet shirt. War heb je 'm gehaald? Ik wil 'm ook haha

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Erg mooie kleurstelling inderdaad die Cube Acid, gefeliciteerd ermee Joers!

Ik heb er vandaag weer wat kilometers gemaakt, volgende keren doe ik bij Mierlo alleen nog het zuidelijke deel van de route. Ik had nu 2x zuid en 1x noord gedaan, maar nu ze met bosbouw bezig zijn is de noordkant voor 75% brede, mulle zandpaden. Het zuidelijke deel is wel een aanrader.

Verwijderd

Mierlo...daar moet ik dan ook eens gaan biken tzt ;) Niet ver hier vandaan.

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Leuke route vond ik dat idd. Maar noordelijk, bedoel je daarmee die lus boven de regionale weg, langs de camping? Dat stuk kun je sowieso beter skippen, dodelijk saai.

• Dipsausje
  • Niet online
TheLemon schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:23:
Leuke route vond ik dat idd. Maar noordelijk, bedoel je daarmee die lus boven de regionale weg, langs de camping? Dat stuk kun je sowieso beter skippen, dodelijk saai.
Die bedoelde ik inderdaad, ik dacht na 2x de lus ten zuiden van de Geldropseweg te hebben gedaan de noordelijke er toch maar achteraan te doen. Was dus inderdaad niets aan, nu met de bosbouw zijn de paar stukjes single-track vernacheld, en al die rechte stukken waren puur een zandbak. De zuidelijke lus had ook wel wat mulle stukjes, maar een stuk leukere track.

Verwijderd

Dipsausje schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:02:
Erg mooie kleurstelling inderdaad die Cube Acid, gefeliciteerd ermee Joers!

Ik heb er vandaag weer wat kilometers gemaakt, volgende keren doe ik bij Mierlo alleen nog het zuidelijke deel van de route. Ik had nu 2x zuid en 1x noord gedaan, maar nu ze met bosbouw bezig zijn is de noordkant voor 75% brede, mulle zandpaden. Het zuidelijke deel is wel een aanrader.
Welke Garmin heb jij op je bike? Ervstaat n. bij je grafiek Forerunner, maar die heeft toch geen gps?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 09:28 ]

• Dipsausje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 09:27:
[...]
Welke Garmin heb jij op je bike? Ervstaat n. bij je grafiek Forerunner, maar die heeft toch geen gps?
Jawel Forerunner 405, is een horloge met gps (Garmin heeft iets van 6 verschillende modellen horloge met gps dacht ik). Ik had 'm eigenlijk gekocht voor het hardlopen, maar met fietsen werkt het natuurlijk ook goed, zolang je niet constant op het scherm wilt kijken.

Edit: ik heb 'm dus ook niet op m'n bike maar om m'n pols, voor de (overbodige) duidelijkheid

[ Voor 9% gewijzigd door Dipsausje op 22-05-2011 17:03 ]

Verwijderd

Ik overweeg zelf een Garmin Edge 500

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Dipsausje schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:03:
[...]

Jawel Forerunner 405, is een horloge met gps (Garmin heeft iets van 6 verschillende modellen horloge met gps dacht ik). Ik had 'm eigenlijk gekocht voor het hardlopen, maar met fietsen werkt het natuurlijk ook goed, zolang je niet constant op het scherm wilt kijken.

Edit: ik heb 'm dus ook niet op m'n bike maar om m'n pols, voor de (overbodige) duidelijkheid
Interessant apparaat hoor. Zoiets zou ik ook wel willen hebben met het mountainbiken. Heb je er ook een hartslagmeter of cadansmeter bij?

Goud is geen geld

• Dipsausje
  • Niet online
Ik heb er verder niets bij, gebruik het ding alleen om route en snelheid bij te houden. Er loopt trouwens een topic op GoT over als je er meer over wilt weten. De FR405 heeft voor mij 2 nadelen: niet makkelijk om zo even huidige GPS-locatie af te lezen, en geen status indicator om duidelijk te maken of de timer wel/niet loopt.

Verwijderd

Net een Garmin Edge500 in bestelling gedaan, erg benieuwd.

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
De Edge 500 heb ik ook. Leuk apparaatje.
Op de fiets heb je bijna over al prima ontvangst. Enkel wanneer je traag in/onder een dik bebost gebied rijdt is de gps af en toe z'n kluts kwijt. Heeft enkel effect op de huidige af te lezen snelheid. totale afstand enzo blijven wel kloppen.
Qua batterijduur kan je er ook wel enkele trainingen mee voort.

Klik: .joeri. !

Verwijderd

Okay, fijn deze info.
Mag ik vragen welke software jij gebruikt om de Edge500 af te lezen?

• .joeri.
Gewoon alles via connect.garmin.com :)
Soms dat ik de garminsoftware gebruik om bv zonder internet al even de data af te lezen. En dan gebruik ik Garmin Training Center (op Mac OS X). Maar de site kan je alles uitgebreider aflezen.

[ Voor 11% gewijzigd door .joeri. op 26-05-2011 19:46 ]

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-11 19:14
Ik ben ook aan het kijken voor een GPS registratie device. Het is een nieuwe markt voor mij en ik merk dat Garmin op dit moment eenzaam aan de top staat met hun edge 705 / 800 apparaten als het aankomt op uiterlijk, stevigheid en functionaliteit. Ik vind de prijs echter wel wat stijl.

Enig alternatief dat in de buurt komt en iets betaalbaarder is, is de Bryton Rider 50 (T) . Ik lees er wisselende ervaringen over op andere fora, maar overwegend positief. Ik denk dat dit wel een serieuze kandidaat is.

Iemand significant negatieve punten waarom ik de Bryton niet zo moeten nemem? :)

• .joeri.
Zoek je een GPS registratie apparaat (waar je je trainingen achteraf kan analyseren) of echt eentje waarmee je kan navigeren?
In het eerste geval is een 500 oid misschien wat?

Verder met die Bryton geen ervaring...

[ Voor 10% gewijzigd door .joeri. op 27-05-2011 20:54 ]

Verwijderd

DJTimo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:53:
Ik ben ook aan het kijken voor een GPS registratie device. Het is een nieuwe markt voor mij en ik merk dat Garmin op dit moment eenzaam aan de top staat met hun edge 705 / 800 apparaten als het aankomt op uiterlijk, stevigheid en functionaliteit. Ik vind de prijs echter wel wat stijl.

Enig alternatief dat in de buurt komt en iets betaalbaarder is, is de Bryton Rider 50 (T) . Ik lees er wisselende ervaringen over op andere fora, maar overwegend positief. Ik denk dat dit wel een serieuze kandidaat is.

Iemand significant negatieve punten waarom ik de Bryton niet zo moeten nemem? :)
NIET-compatible met Mac ;)

• Roet
http://www.brytongps.com/...r-50-units-mac-compatible
Yes, all of our Rider 50 units are Mac compatible.
Is laatst software voor uitgebracht.

• TheLemon

TheLemon

Hij vroeg om negatieve punten... ;)
offtopic:
Nee we gaan nu geen Windows-Mac war houden...

Maar voor alleen GPS registratie volstaat toch iedere smartphone achterin je shirt of rugzak?

• DJTimo
.joeri. schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:54:
Zoek je een GPS registratie apparaat (waar je je trainingen achteraf kan analyseren) of echt eentje waarmee je kan navigeren?
In het eerste geval is een 500 oid misschien wat?
Training analyseren is een wat groot woord. Dingen als cadansfrequentie en hartslag vind ik eigenlijk niet zo spannend. Gemiddelde snelheid, ritafstand, hoogtemeters en routeinfo juist weer wel. GPS routes (gpx bestanden) downloaden van internet en inladen wil ik er ook mee kunnen doen en dat lukt iig allemaal met de Bryton. Die 500 zal ik eens wat beter bekijken. :)
geen issue voor mij ;)
Of voor wie dan ook. :+
TheLemon schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:22:
[...]Maar voor alleen GPS registratie volstaat toch iedere smartphone achterin je shirt of rugzak?
True. Toch vind ik het wel fijn om tijdens het fietsen ook de gemiddelde en huidige snelheid te zien, evenals afgelegde afstand.

[ Voor 13% gewijzigd door DJTimo op 27-05-2011 22:40 ]

• Roet
Ik kan het je niet afraden. Heb je de ervaringen op het fiets.nl forum gelezen? Daar vallen wel wat bevindingen te lezen. Let er op dat je de juiste houder krijgt. De oude had, sporadisch, last van afbrekende lipjes. Je kan de nieuwe versie aanvragen bij Bryton, gratis. Voor de rest zeg ik; gewoon doen!

Verwijderd

De Bryton is op papier inderdaad Mac-compatible.....maar dat is puur op papier!!
Simpelweg omdat de software om gegevens van je Bryton naar een mac te laden, niet bestaat voor mac.
Kan het apparaat wel mac-compatile zijn, maar de software (Bryton bridge) is er alleen in een pc-versie en dus heb je er als Mac-gebruiker niets aan.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 10:32 ]

• Roet
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:17:
De Bryton is op papier inderdaad Mac-compatible.....maar dat is puur op papier!!
Simpelweg omdat de software om gegevens van je Bryton naar een mac te laden, niet bestaat voor mac.
Kan het apparaat wel mac-compatile zijn, maar de software (Bryton bridge) is er alleen in een pc-versie en dus heb je er als Mac-gebruiker niets aan.
Dáár gaat dus software voor gekomen. Niet via de officiele kanalen nog, maar hij is er wel.
Komt volgende maand uit voor het publiek, als de beta goed is gegaan/gaat. Die kennis heb ik ook maar vergaart uit iemand die Bryton direct had gemailt.

Zie ook:
http://www.brytongps.com/...rider-50-feature-requests

Verwijderd

Laat ik nou ook Bryton direct gemaild hebben...ik heb zelfs een datum...

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Hallo,

Ik zou mij een Trek 6500/6700 willen kopen waar zijn deze zoal het goedkoopst?

thx

• Tjebakka

Tjebakka

MetalG schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:05:
Hallo,

Ik zou mij een Trek 6500/6700 willen kopen waar zijn deze zoal het goedkoopst?

thx
Geen idee en ga lekker zelf op onderzoek uit ;)

• MetalG
Wel ik heb deze http://www.salden.nl/ gevonden..

Die is vetgoedkoop wegens geen kaayman eilanden korting, maar heeft er iem reeds ervaring mee?

990eur ipv 1399 voor de 6700eur. Daarvoor wil ik wel eens 150km rijden met de auto :)

• .joeri.
Zeker goeie ervaringen met salden. Heb daar ook al heel wat materiaal gehaald, en ken heel wat mensen die er hun fiets(en) hebben gekocht.

• willy1986
  • Niet online

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09
Weet iemand hier misschien waar ik bar ends kan vinden die de bevestiging meer naar het midden zit en waarbij het niet meteen van die vreselijke ergo krengen zijn ?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:32
Bedoel je zoiets? Afbeeldingslocatie: http://www.bikepacking.net/wp/wp-content/uploads/2008/11/canecreek_ergo_ii.png

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09
Ja zoiets, alleen dan niet ergonomisch gevormde dingen. De winkels die ik heb gevonden verkopen alleen maar dit soort dingen waardoor je geforceerd wordt om een bepaalde houding aan te nemen.

• MBV
Ik was juist van plan zoiets te gaan bestellen. Barends vind ik niks, ergon grips op de MTB is ook niet altijd een feest, dit leek me wel een mooi compromis.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zo'n setje van Pro, waren €15. Zijn fijne dingen, de rubber laag begint langzaamaan een beetje te slijten, misschien dat ik de volgende keer voor de Cane Creek-versie ga, maar deze gaan zeker nog een paar duizend km mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.bike4travel.nl/images/pro-barends.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 30-05-2011 21:29 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Net mijn eerste mtb besteld. Is uiteindelijk een cube ltd team geworden in het mat zwart. Hopelijk komend weekend eens goed uitproberen.

High Powered Madness

Verwijderd

Niets mis met Cube ;)

• dalus

dalus

Firing Sparks

Laten we het hopen. Anders komen we er snel genoeg achter. De Meinweg is maar 3 minuten fietsen vanuit hier dus hij gaat zeker voldoende gebruikt worden :9

High Powered Madness

• MetalG
ik ben ook gaan kijken voor zo'n cube, maar ben achteraf voor de 6700 trek gegaan :)
zoveel lekkerder :D!

• DJTimo
Ik heb inmiddels de Bryton Rider 50T in huis. Apparaatje helemaal doorgefietst (pun intended) en het werkt vrij intuitief. GPS ontvangst is erg sterk, zelfs in huis. Ben benieuwd hoe 'ie in de praktijk gaat bevallen. :)

• Roet
DJTimo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:14:
Ik heb inmiddels de Bryton Rider 50T in huis. Apparaatje helemaal doorgefietst (pun intended) en het werkt vrij intuitief. GPS ontvangst is erg sterk, zelfs in huis. Ben benieuwd hoe 'ie in de praktijk gaat bevallen. :)
Ik ben benieuwd! Ik ben in de race (pun intended²) voor een GPS unit, ook vanwege de navigeer functionaliteit voor op de racer. En ik vind het wel leuk dat Bryton hard aan de weg timmert. De ontwikkeling gaat niet zo langzaam, zoals dat bij garmin het geval is/lijkt te zijn.

Verwijderd

MetalG schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:51:
ik ben ook gaan kijken voor zo'n cube, maar ben achteraf voor de 6700 trek gegaan :)
zoveel lekkerder :D!
dat is jouw mening....:)

Verwijderd

DJTimo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:14:
Ik ga er ook eens voor kijken....eerst afwachten hoe de reacties zijn met de Mac-compatibleiteit

• dnhelle
He bah.. Barends. Die zijn toch voor mensen die geen breed genoeg stuur kunnen veroorloven?

/me knuppel in het hoenderhok gooit

• DJTimo
Lol, ik heb net een half uur geleden een splinternieuw setje ergogrips mèt barends gemonteerd. :+

Overigens wel mijn stuur ingekort van 63cm naar 60cm. Ik vind persoonlijk brede sturen niks. Teveel 'hefboom', en er blijft continu flora aan mijn stuur hangen.

• TheLemon

TheLemon

dnhelle, jij als singletrail addict moet toch ook niet van brede sturen houden?

• willy1986
  • Niet online
bar ends zijn leuk totdat je te vaak blijft hangen bij struiken... En dat is bij dichte routes niet leuk. Geef mij een gewoon 70 cm stuur + handschoenen en shirt met lange mouwen ;)

• dnhelle
willy1986 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:54:
bar ends zijn leuk totdat je te vaak blijft hangen bij struiken... En dat is bij dichte routes niet leuk. Geef mij een gewoon 70 cm stuur + handschoenen en shirt met lange mouwen ;)
Word!

@Thelemon weet ik niet. Inderdaad is een klein stuurtje wel ideaal op een singletrail, maar ik ben zelf laatst overgestapt naar een 700mm crankbrothers stuur icm. 70mm stuurpen. In eerste instantie een maffe combi, maar wel fantastisch goed voor technische trails en een relaxte / comfortabele zit op de Turner. Wellicht ook omdat die Turner een idioot lange toptube-lengte heeft.

Sowieso merk ik dat 't steeds meer dat de Turner m'n speelfiets wordt, en de racefiets (met smal stuur :+ ) voor de conditie en afstandtraining wordt ingezet.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Nog een biker hier.. :)
Heb nu een Bulls comp 5.50, was/is een uitprobeerfiets, om te kijken of deze sport wel wat voor mij was, maar ik heb inmiddels een Ghost SE 6000 besteld, die volgende week z'n vuurdoop krijgt op het Bikefestival in Willingen..

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Vandaag en gisteren weer lekker met de mountainbike rond geweest. Heerlijk weertje en mooi droog in de bossen :P Heb een hekel aan plassen en modder, dus zoals de paden er nu bij liggen bevalt me wel. Heb gisteren 63 kilometers gedaan (Holterberg) en vandaag weer 56 kilometer (van Oldenzaal via Deurningen en Borne naar Hengelo en toen richting Markelo via Delden en Goor. Lekker de wind in de rug, dus flink het tempo erin.

De kilometerstand is nu bijna 6000 km, 11 maanden nadat ik de fiets heb aangeschaft. Misschien wordt het al weer tijd voor wat anders, maar ik zou ook mijn huidige fiets (Bulls Copperhead 2) kunnen upgraden met een betere voorvork. Dat scheelt al in souplesse en ongeveer 600 gram in gewicht. Ik heb nu een Rock Shox Tora met 100 mm veerweg (coil), zou een upgrade naar een Reba met 100 mm (air) op mijn fiets veel zin hebben?

Goud is geen geld

• dalus

dalus

Firing Sparks

Hier helaas nog geen fiets. Morgen maar eens bellen hoe het ermee staat. Zou vandaag al klaar zijn was me verteld. Beetje een teleurstelling :(

High Powered Madness

• dalus

dalus

Firing Sparks

Hij was gewoon vergeten gisteren vergeten te bellen. Vandaag al opgehaald en mee gespeeld. Bevalt goed maar weet alleen nog niet of ik het stuur zo breed wil houden.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5225/5796326379_524d8af888.jpg
Cube ltd team by roy.piepers, on Flickr

High Powered Madness

Verwijderd

Nice bike...ik heb zelf ook Cube. waar heb je 'm vandaan?

• dalus

dalus

Firing Sparks

Heb hem gekocht bij Piet Daemen in Vlodrop. Lekker dichtbij vanuit hier. En de enige cube dealer in de omgeving.

Moet wel wennen aan het continu op en af stappen. Was met mijn broertje aan het fietsen die dacht dat hij een leuke route voor mij had. Uiteindelijk wist hij de weg niet en kwam steeds op obstakels uit die je niet fietsend kon nemen. Nja better luck next time.

High Powered Madness

• .joeri.
Ben je van plan om er klikpedalen onder te zetten? Of ga je eerst er zo wat aan wennen?

Verder een mooie bike!

Na de examens weer wat meer met de MTB gaan rijden, heb heel wat wedstrijden gepland van de Flander's Cup, en Belgacom GP. Kijk er naar uit! :)

• dalus

dalus

Firing Sparks

Zitten nu combi pedalen op. Zelf wil ik pas de klikpedalen gaan gebruiken als ik de routes een beetje ken. Vond het nu al vervelend om continu op en af te stappen en steeds de pedalen naar de juiste kant te draaien.

Zal de komende tijd wel 3 a 4 keer per week rijden. Straks gedurende de vakantie hoop ik wel elke dag te gaan.

High Powered Madness

• dalus

dalus

Firing Sparks

Vandaag weer een rondje gereden. Deze keer wel de klikpedalen gebruikt lekker doortrappen en niet bang hoeven zijn dat je eraf glijd. Denk dat ik voortaan altijd er met blijf rijden.

Net als gisteren weer 30km gefietst fiets uitproberen. Allerlei obstakels opgezocht. Ook vooral wennen aan het in en uitklikken. Koste in het begin toch nog wel wat moeite. maar nu lukt het al aardig.

Over 3 weken ga ik eens kijken wat er in portugal te doen is. Lekker met de camper en mtb's rondtoeren met 3 man. Zit wel te overwegen om hiervoor een gps aan te schaffen. Lijkt me wel prettiger in plaatsen waar je totaal vreemd bent.

High Powered Madness

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

dalus schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:19:
Vandaag weer een rondje gereden. Deze keer wel de klikpedalen gebruikt lekker doortrappen en niet bang hoeven zijn dat je eraf glijd. Denk dat ik voortaan altijd er met blijf rijden.

Net als gisteren weer 30km gefietst fiets uitproberen. Allerlei obstakels opgezocht. Ook vooral wennen aan het in en uitklikken. Koste in het begin toch nog wel wat moeite. maar nu lukt het al aardig.

Over 3 weken ga ik eens kijken wat er in portugal te doen is. Lekker met de camper en mtb's rondtoeren met 3 man. Zit wel te overwegen om hiervoor een gps aan te schaffen. Lijkt me wel prettiger in plaatsen waar je totaal vreemd bent.
Als je eenmaal gewend bent aan klikpedalen, dan gaat het in- en uitklikken steeds gemakkelijker. Gisteren met frankknopers over de Holterberg geweest en dan ben je wel blij met die dingen. Met relatief hoge snelheid door heel veel kuilen. Zonder klikpedalen vliegen je benen dan gewoon door de lucht.

Verwijderd

Ik heb zelf dan een Cube, en merk dat ik savonds na het eten ook graag een rondje fiets om het te laten zakken allemaal.....
maargoed, dan is het bos ver te zoeken, en ga ik nergens onverhard tegen komen (of ik moet in de berm naast het fietspad gaan fietsen)

Is het lastig (is het te doen?) om onder een mountainbike andere wielen te plaatsen, op zo'n manier dat ik zaterdag en zondag weer zonder teveel heisa de dikkere banden er weer onder krijg? of ga je dan te moeilijk doen met de versnellingen etc. Geen idee. om nou een wielrenfietsje ernaast te kopen vind ik ook weer zo wat....

Ik weet ook niet wat die dikke banden doen op asfalt, en het fietst niet verkeerd ofzo, maar het zal vast lichter fietsen. en savonds na het eten is ff heen en weer sjeezen ook wel leuk.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11 19:22
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:57:
Ik heb zelf dan een Cube, en merk dat ik savonds na het eten ook graag een rondje fiets om het te laten zakken allemaal.....
maargoed, dan is het bos ver te zoeken, en ga ik nergens onverhard tegen komen (of ik moet in de berm naast het fietspad gaan fietsen)

Is het lastig (is het te doen?) om onder een mountainbike andere wielen te plaatsen, op zo'n manier dat ik zaterdag en zondag weer zonder teveel heisa de dikkere banden er weer onder krijg? of ga je dan te moeilijk doen met de versnellingen etc. Geen idee. om nou een wielrenfietsje ernaast te kopen vind ik ook weer zo wat....

Ik weet ook niet wat die dikke banden doen op asfalt, en het fietst niet verkeerd ofzo, maar het zal vast lichter fietsen. en savonds na het eten is ff heen en weer sjeezen ook wel leuk.
Gewoon flink wat bar in de banden pompen en het is allemaal prima te doen.

• Vis
  • Nu online

Vis

Klinkt misschien dom, maar wie van jullie heeft er met dit weer ook zo'n last van vervelende insecten zodra je even een pauze inlast in het bos...?

Zowieso lijkt het wel of muggen en andere steek-insecten mij altijd moeten hebben, maar zodra je ff stopt komen ze direct (door het zweet?)

Is hier wat voor? Bijvoorbeeld citronella spray ofzo van te voren op je kleding doen, uiteraard als het veilig voor de kleding is...

De laatste paar keren dat ik ben gaan biken had ik er altijd bulten aan over gehouden... en niet van het vallen! haha

• Dipsausje
  • Niet online
Misschien dat iets als Picksan helpt tegen de beestjes? Is een natuurlijk alternatief voor deet, die laatste is iets wat je overigens niet moet proberen: nogal wat kunststoffen (kleding, mogelijk fietsonderdelen) lossen op in deet...

Ik heb het spul overigens zelf nog niet geprobeerd, maar wil het deze zomer gaan doen gezien de agressiviteit van deet.

Zelf heb ik momenteel een irritante 'klik' in m'n fiets, waarschijnlijk een kapot lager in mijn linkerpedaal. Gelukkig merk ik er (behalve het geluid) weinig van, kan ik nog even tot na de vakantie wachten tot ik op spd-pedalen/schoenen over ga.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Vis schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:50:
Klinkt misschien dom, maar wie van jullie heeft er met dit weer ook zo'n last van vervelende insecten zodra je even een pauze inlast in het bos...?

Zowieso lijkt het wel of muggen en andere steek-insecten mij altijd moeten hebben, maar zodra je ff stopt komen ze direct (door het zweet?)

Is hier wat voor? Bijvoorbeeld citronella spray ofzo van te voren op je kleding doen, uiteraard als het veilig voor de kleding is...

De laatste paar keren dat ik ben gaan biken had ik er altijd bulten aan over gehouden... en niet van het vallen! haha
Gewoon niet stoppen maar even een stukje wat rustiger aan fietsen. Als ik ga stoppen met zulk warm weer ga ik gelijk ontzettend zweten (armen glimmend van het zweet) en ga ik ook meer drinken. Gewoon even wat tempo terugnemen en genieten van het briesje werkt voor mij in elk geval heel goed. Op mijn mountainbike tochten van ~60 kilometer maak ik geen enkele stop om te rusten.

Goud is geen geld

• MBV
rotweer, ik had gepland om met wat collega's een stukje te gaan fietsen, maar met onweer en zo gaat dat toch echt niks worden. Bij de Drunense duinen onweert het zo te zien al flink...

• Vis
  • Nu online

Vis

@ frankknopers... hmm ja meestal pakken wij wel 1 pauze, om lekker wat te eten, en ja heel erg: om een sigaretje te roken :p

maar doorfietsen is idd wel DE manier om die beestjes te ontwijken :)

@ dipsaus... thanks voor de tip, misschien eens die spray aanschaffen, kan overal handig zijn, zelfs in op de slaapkamer!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Doorfietsen werkt prima. Tenzij je een zwerm van die dondersbeesjes tegenkomt.

Net zelf 64km gefietst. Tussendoor toch maar even langs de fietsenmaker geweest. Remmen en versnellingen moesten bijgesteld worden. Blijft handig als je fietsenmaker op de route ligt. Morgen helaas weer een dagje aan de slag.Donderdag is er pas weer tijd om de fiets weer te pakken en weer een ander rondje te verzinnen. Werkt best verslavend. Fietsenmaker keek al op dat ik zoveel had gefietst sinds ik de fiets had >:)

High Powered Madness

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34
Vis schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:50:

...
Deet! Kun je bij de apotheek krijgen zonder recept. Het werkt echt prima. Vooral met dit weer smeer ik het altijd erop, is redelijk water resistent.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Vandaag mijn eerste ritje gemaakt met mijn nieuwe Garmin Forerunner 405 :)

http://connect.garmin.com/activity/90835177

Goud is geen geld

• dalus

dalus

Firing Sparks

@frankknopers

Ziet er uit als leuk speelgoed. Je gaat dus al je ritjes bijhouden?

High Powered Madness

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

dalus schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:15:
@frankknopers

Ziet er uit als leuk speelgoed. Je gaat dus al je ritjes bijhouden?
Zeker weten :) Ik ga zometeen de hartslagband erbij doen en misschien dat ik later nog een cadanssensor koop. Ik weet nog niet hoe ik die informatie online kan omzetten naar metrisch systeem, telkens voeten en mijlen omrekenen is wel lastig.

Edit: Ik zie nu dat het tabblad player rechtsbovenin het grafisch heel leuk in kaart brengt:

http://connect.garmin.com/player/90835177

[ Voor 30% gewijzigd door frankknopers op 07-06-2011 20:29 ]

Goud is geen geld

• dalus

dalus

Firing Sparks

Nice. Zelf denk ik ook binnenkort een gps systeem voor de fiets aan te schaffen. Lijkt me wel handig om ook tracks die andere fietsen zelf eens te rijden. En je eigen routes ook eens te loggen.

Weet iemand of er wat leuks te fietsen is in Pfalz (Duitsland). Ga daar komend weekend klimmen en misschien gaat de mtb ook mee. We bivakkeren daar in Schindhard.

High Powered Madness

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@frankknopers, er zit rechtsboven een knopje ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8LWqqxL4gQqukF79UEdEpToY/full.png

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

brilsmurfffje schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:40:
@frankknopers, er zit rechtsboven een knopje ;)
[afbeelding]
Ik heb het gevonden, bedankt!

Gisteravond heb ik weer een kort rondje gemaakt met een kameraad. Zie http://connect.garmin.com/activity/90881603

Wel grappig dat het patroon er dan heel anders uitziet. Meer sprintjes en meer stukken langzaam rijden (20 km/u), daar waar ik in mijn uppie veel constanter rijdt met minder sprints.

Edit:
Vanavond weer een rondje gemaakt met mijn nieuwe speelgoed, nu met hartslagmeter erbij. In het begin was het even wat prutsen met het juist positioneren van de hartslagband, vandaag de lage waardes in het begin. Vanaf 100 slagen per minuut pakte de band het wel goed op..

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietsen/mountainbike-herikerberg-goor-8juni2011.png
Klik voor de details.

En gisteren nog een nieuw record geregistreerd op de Herikerberg, afdaling met max 58 km/u. Heb op de Holterberg al wel meer gehaald, dus dat record leeft niet lang. Gisteravond met een kameraad ook een soort van dragrace gedaan langs de haven, daar een sprintje gedaan van 20 naar 50 km/u (volgens fietscomputer, volgens GPS was het 47,7).

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietsen/mountainbike-herikerberg7juni2011.png
1. Sprintje tegen de vlakke kant van de Herikerberg aan (44,2 km/u max)
2. Afdaling Herikerberg over zandpad (44,9 km/u max)
3. Afdaling Herikerberg over asfalt (heenweg) (58,2 km/u max)
4. Dragrace langs haven (47,7 km/u max)
5. Afdaling Herikerberg over asfalt (terugweg) (46 km/u max)

[ Voor 54% gewijzigd door frankknopers op 08-06-2011 21:41 ]

Goud is geen geld

Pagina: 1 ... 28 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.