Rohloff maakt de fiets ongeveer 400 gram zwaarder als XT schakelspul. Valt dus nog wel mee. Per saldo zal het voor het geld een relatief zware fiets worden. Vind dat geen probleem. Heb afgelopen een aantal zware (berg) marathons gereden met een fiets van bijna 13 kilo en dat ging ook prima. Deze wordt als het goed is rond de 12 kilo. Om te winnen kan ik toch niet hard genoeg fietsen ongeacht hoe licht mijn fiets. Rijd daarom liever met iets wat ik mooi vind en duurzaam ismaartend schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:39:
[...]
Mooi ding. Speciaal voor de marathons? Niet te zwaar met die rohlof? Maar wel goed spul, echt respect.
Mooi, duurzaam en ook nog exclusief. Mooi hoor, Faxe..
Terecht.Faxe schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:28:
[...]
Rijd daarom liever met iets wat ik mooi vind en duurzaam is
Het nadeel van Rohloft schijnt te zijn dat je zwaartepunt een stuk verder naar achteren ligt dan met XT spul. Al het schakelwerk zit dan in je achterwiel, i.p.v. ook 3 tandwielen en een derailleur in het midden. Ik heb er nog nooit mee gereden, in Bike&Trekking waren ze er niet ontevreden over.
[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 26-04-2011 10:01 ]
De rohloff naaf is inderdaad vrij zwaar en ligt naar verhouding vrij ver naar achteren. Dit is vooral lastig als je ergens overheen wil springen. Verder merk ik er niks van. Mooie van een achterwiel met rohloff naaf is wel dat het wiel veel sterker is doordat de naaf ten opzichte van de velg mooi in het midden zit waardoor de krachten aan beide zijde van de naaf even groot zijn.
Heb je geen last van meer zweetplek bij je oksels, of kan je de banden aan de voorkant naar elkaar toe trekken? Dat is wat mij altijd het meeste tegenstaat bij rugtassen (naast de plakrug).. ik heb voor fietsen met m'n fotospullen een Slingshot, die draagt als een schoudertas (dus niet strak onder je oksels langs) en zit via een gekruiste band toch stevig, en voor losse spullen een Crumpler schoudertas met '3rd leg'.MadMarky schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:17:
De tas raakt je alleen bij je schouders en je heupen dus je hebt geen plakrug. Alleen dat is het al meer dan waard.
Voor naar m'n werk heb ik express een Tubus achterdragertje op m'n fiets laten monteren, en gebruik ik een kleine Ortlieb (frontroller) tas (blijft ook redelijk licht), maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen een drager op z'n fiets wil/kan bouwen.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Bij elke fatsoenlijke rugzak heb je 2 bandjes: 1 voor je borst (elastisch voor het ademen, mijn grootste probleem bij mijn slingshot is dat je bij hard fietsen toch moeilijker ademhaalt), en een bij je heupen.
Klopt. wat dat betreft zijn ze vergelijkbaar met de grote trekking rugzakken. Met alle bijbehorende verstelbare banden en ingebouwde regenhoesMBV schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:55:
Bij elke fatsoenlijke rugzak heb je 2 bandjes: 1 voor je borst (elastisch voor het ademen, mijn grootste probleem bij mijn slingshot is dat je bij hard fietsen toch moeilijker ademhaalt), en een bij je heupen.
De bike rugzakken zijn alleen kleiner en hebben dus een frame waardoor ze loshangen van je rug.
Afgelopen weekend heb ik bij gebrek aan een racefiets een 171km tocht gemaakt over de weg op de mountainbike. Nu vroeg ik me eigenlijk af hoeveel ik nu effectief meer werk heb moeten verzetten ten opzichte van iemand die zo'n tocht op een racefiets maakt. Ik heb 26x2.2 banden onder mijn MTB (trek 8000). Een beetje een middelmaat qua profiel, dus geen slicks maar ook geen extreme noppen.
Iemand een idee hoeveel procent of km's ik extra heb moeten trappen?
Iemand een idee hoeveel procent of km's ik extra heb moeten trappen?
Niet concreet te vergelijken, vanwege de volgende factoren:
1. Bandomtrek & profiel.
2. Tandwielverhouding.
3. Windkracht.
4. Vering.
Maar wel goed gedaan hoor, 171km... Pfff..
1. Bandomtrek & profiel.
2. Tandwielverhouding.
3. Windkracht.
4. Vering.
Maar wel goed gedaan hoor, 171km... Pfff..
Lol, waarom in hemelsnaam vraag ik me af
. Of was het met een aantal racers? Hoe lang heb je er over gedaan?
Ik gok dat je zo'n 30 km extra hebt moeten trappen.
Ik gok dat je zo'n 30 km extra hebt moeten trappen.
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 26-04-2011 14:05 ]
Ik heb het idee dat je op een racefiets met dezelfde moeite zo 10-15km/h harder kan fietsen dan op de mtb. Je zal dan meer dan 30km meer hebben gefietst.
Dit soort getallen zijn van zoveel factoren afhankelijk, dat ik er altijd weinig waarde aan hecht. Windrichting en -kracht, bandenspanning, rolweerstand van de banden, bereden oppervlak, gemaakte hoogtemeters, gewicht mountainbike, gereden in peleton met goede waaier of alleen, aftelling van de vering, stijfheid van de fiets en andere zaken zorgen ervoor dat echt goed vergelijken heel lastig is.
Zeker als je dan ook nog eens kijkt waarmee je het vergelijkt. Ik heb een paar racefietsen en er zit een significant verschil tussen mijn 27 jaar oude stalen racer of mijn carbon racer van een jaar oud. Leuk om met cijfers te gaan smijten maar wat heeft het nou echt voor waarde?
Zeker als je dan ook nog eens kijkt waarmee je het vergelijkt. Ik heb een paar racefietsen en er zit een significant verschil tussen mijn 27 jaar oude stalen racer of mijn carbon racer van een jaar oud. Leuk om met cijfers te gaan smijten maar wat heeft het nou echt voor waarde?
Okee. Dan krijg je een lekke band en besef je je dat je nog steeds bandenplakspul in je zadeltasje had moeten stoppen
Spontaan ingelaste wandeling!
Ik heb trouwens geen binnenband (weet niet hoe gewoon dat is). Tips om te plakken?
Ik heb trouwens geen binnenband (weet niet hoe gewoon dat is). Tips om te plakken?
Tubeless? Google eens op 'tubeless plakken' oidMei schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:34:
...
Ik rijd al jaren tubeless, bevalt goed en nog nooit mee lek gereden *afkloppen*
3 opties:
1. Binnenband erin leggen en verder rijden.
2. Latex, maar bij een flinke snee kun je je troep gaan opruimen en bedenken hoe je 't oplost.
3. In 't veld gaan lopen klooien met koud-vulkaniseer-stickers en hopen dat 't luchtdicht blijft. Daarnaast is 't toch ook een hel om in 't open veld met een klein handpompje een tubeless-band weer terug op druk te krijgen?
2. Latex, maar bij een flinke snee kun je je troep gaan opruimen en bedenken hoe je 't oplost.
3. In 't veld gaan lopen klooien met koud-vulkaniseer-stickers en hopen dat 't luchtdicht blijft. Daarnaast is 't toch ook een hel om in 't open veld met een klein handpompje een tubeless-band weer terug op druk te krijgen?
Verschil in snelheid tussen een racefiets en mtb is bij dezelfde inspanning stuk kleiner is mijn ervaring. Ga geregeld op de MTB of racefiets naar het werk. Dit is een afstand van 40 km enkele reis. Op de racefiets haal ik zonder mee echt in te spannen een gemiddelde van tussen de 30 en 32 km/u. Op de MTB is dit tussen de 27 en 29 km/u. Op de MTB gebruik ik dan wel banden met relatief weinig rolweerstand zoals bijvoorbeeld de continental race king.Mei schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:33:
Ik heb het idee dat je op een racefiets met dezelfde moeite zo 10-15km/h harder kan fietsen dan op de mtb. Je zal dan meer dan 30km meer hebben gefietst.
Nja, ik ga sowieso wat plakspul inpakken voor tijdens de rit. Toevallig vond ik het vanmiddag niet erg om anderhalf uur te lopen, maar ik heb daar waarschijnlijk niet vaak zoveel tijd voor.
Zat ook al te denken aan het gebruiken van een binnenband. Lijkt me een wat betrouwbaardere oplossing. Tips om die dingen online te bestellen? Ik kom de komende week niet meer in de buurt van een toko die ze verkoopt en ik wilde dit weekend toch wel graag weer biken.
Zat ook al te denken aan het gebruiken van een binnenband. Lijkt me een wat betrouwbaardere oplossing. Tips om die dingen online te bestellen? Ik kom de komende week niet meer in de buurt van een toko die ze verkoopt en ik wilde dit weekend toch wel graag weer biken.
CO2 patronen?dnhelle schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:11:
3 opties:
Gisteren een fietstochtje met de familie gedaan ipv te gaan mountainbiken.
Ben ik toch nog op mijn smoel gegaan
We waren even gestopt om het landschap te bewonderen. Toen iedereen terug vertrok, zet ik me op mijn pedalen, klik me vast en merk dan dat het niet lukt om de pedalen rond te draaien
Blijkbaar was de schroef van de scharnier van mijn achtervering losgekomen, door de kracht die erop stond krom gewrongen en tussen mijn voorste tandwiel geraakt!
Gelukkig de schroef er toch nog gedeeltelijk weer in gekregen zodat ik de laatste 5km nog mee kon...
Ben ik toch nog op mijn smoel gegaan

We waren even gestopt om het landschap te bewonderen. Toen iedereen terug vertrok, zet ik me op mijn pedalen, klik me vast en merk dan dat het niet lukt om de pedalen rond te draaien

Blijkbaar was de schroef van de scharnier van mijn achtervering losgekomen, door de kracht die erop stond krom gewrongen en tussen mijn voorste tandwiel geraakt!
Gelukkig de schroef er toch nog gedeeltelijk weer in gekregen zodat ik de laatste 5km nog mee kon...
Zwijg me er van... 
Laatste km waren we nog gestopt om bij een ijskar een ijsje te eten.
Ijsje op, iedereen stapt op, ik zwier mijn been over mijn fiets, scheurt mijn short volledig open!
Heb ik dus een km met 1 hand gereden om met de andere hand mijn boxer te verstoppen!

Laatste km waren we nog gestopt om bij een ijskar een ijsje te eten.
Ijsje op, iedereen stapt op, ik zwier mijn been over mijn fiets, scheurt mijn short volledig open!
Heb ik dus een km met 1 hand gereden om met de andere hand mijn boxer te verstoppen!
Het zat je dan ook echt niet mee heh... 
Ik kwam er gisteren achter dat iemand een (drukbezochte) paaswandeling had uitgezet over een groot deel van de mtb-route. Gelukkig grotendeels in tegengestelde richting zodat je elkaar op tijd ziet. Toch wel weer heel Hollands, mountainbiken en dan 50x "morguh" moeten roepen. De meeste mensen waren vriendelijk, een enkeling keek giftig en had het duidelijk niet op mountainbikers, tsja moet je maar niet je route uitzetten op een officiële mtb-route...
Ik kwam er gisteren achter dat iemand een (drukbezochte) paaswandeling had uitgezet over een groot deel van de mtb-route. Gelukkig grotendeels in tegengestelde richting zodat je elkaar op tijd ziet. Toch wel weer heel Hollands, mountainbiken en dan 50x "morguh" moeten roepen. De meeste mensen waren vriendelijk, een enkeling keek giftig en had het duidelijk niet op mountainbikers, tsja moet je maar niet je route uitzetten op een officiële mtb-route...
[ Voor 84% gewijzigd door Dipsausje op 26-04-2011 23:55 ]
Geen ervaring mee... Als dat goed werkt, heb je weer een oplossing
@Fire69: Schroef losgekomen? Hmmmm... Bummer! Zelf ook niet al te veel schade?
Hier loopt de route voor een aantal kilometers samen met een tourfietsroute en is op die plekken nog eens enkelspoor ook. Dan gaat inhalen ook niet of zeer lastig.Dipsausje schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:50:
Het zat je dan ook echt niet mee heh...
Wat ik irritanter vind, zijn de ruiters en wandelaars die zich op stukken begeven die alleen voor mountainbikers bedoeld zijn. Heb al een aantal keren een flinke hoop paardenvijgen of een hond moeten ontwijken

CO2 heb ik ook bij, maar verleden week na een band te vervangen toch maar met het handje opgepompt.dnhelle schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:23:
[...]
Geen ervaring mee... Als dat goed werkt, heb je weer een oplossing
@Fire69: Schroef losgekomen? Hmmmm... Bummer! Zelf ook niet al te veel schade?
Ik was bang dat het zou misgaan en dan zat ik zonder band
Viel wel mee, wat.schaafwonden aan elleboog en knie door het asfalt... je kan beter in een bos tegen.de grond gaan
Ik kon op uitnodiging meedoen aan de Ronde van Noord-Holland. Aangezien ik afstanden als 100km ook rij met MTB marathons vond ik die afstand geen uitdaging en dan kom je automatisch bij de volgende afstand uit, 160km. Wegens logistieke redenen hadden we nog een aanrijroute van 2x5,5 km. En ach, ik hou soms wel van een uitdaging.Vos schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:05:
Lol, waarom in hemelsnaam vraag ik me af. Of was het met een aantal racers? Hoe lang heb je er over gedaan?
Ik heb geen racefiets en ga die natuurlijk ook niet aanschaffen voor deze ene keer. Hoewel het een aardige tocht was doe ik dit niet snel nog eens. Met alle respect voor wegfietsers, maar er is na een uurtje of 2, 3 echt geen klap meer aan. Ik heb er 7 uur over gedaan en het was een van de saaiste paar uur op een fiets.
Verder begrijp ik ook wel dat er ontelbare factoren zijn die bepalen hoeveel effectiever een racefiets is ten opzicht van een MTB. Ik heb ook zeker 50% van de tijd achter een groep gehangen, wat aanzienlijk scheelt, er was immers best wat wind. Ik was in die zin ook niet op zoek naar concrete getallen, meer een schatting.
Dit scheelt grofweg 10%. valt me nog enigzins mee. Thanks.Faxe schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:41:
Op de racefiets haal ik zonder mee echt in te spannen een gemiddelde van tussen de 30 en 32 km/u. Op de MTB is dit tussen de 27 en 29 km/u. Op de MTB gebruik ik dan wel banden met relatief weinig rolweerstand zoals bijvoorbeeld de continental race king.
Ik heb dus Schwalbe Smart Sams. Even kort gezocht, maar nog geen specs kunnen vinden. Maakt dat nog uit of kan ik gewoon een standaard binnenband voor 26" mountainbikevelgen erop gooien?Mei schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:42:
Jep.Mei schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:08:
[...]
Ik heb dus Schwalbe Smart Sams. Even kort gezocht, maar nog geen specs kunnen vinden. Maakt dat nog uit of kan ik gewoon een standaard binnenband voor 26" mountainbikevelgen erop gooien?
Let wel even op je ventiel. Heb je een frans, of schrader-ventiel?
Let er ook op dat als je je biba er in legt, dat je eerst voorzichtig je tubeless-ventiel verwijdert.
Daarom maken de meeste fietsers uitstapjes naar heuvelachtige gebieden om het rijden op de racefiets aantrekkelijker te maken. Met de mountainbike zoek je tenslotte ook een bos op om te gaan fietsen.DJTimo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:11:
[...]
Ik heb geen racefiets en ga die natuurlijk ook niet aanschaffen voor deze ene keer. Hoewel het een aardige tocht was doe ik dit niet snel nog eens. Met alle respect voor wegfietsers, maar er is na een uurtje of 2, 3 echt geen klap meer aan. Ik heb er 7 uur over gedaan en het was een van de saaiste paar uur op een fiets.
Ben alweer aardig aan het herstellen van de overbelaste knie. Vandaag op de Holterberg de blauwe en zwarte route gedaan + de afstand van mijn dorp naar de Holterberg. In totaal toch goed voor ruim 2,5 uur fietsen en een kilometer of 65, waarvan de helft dus ongeveer in het bos. Ook weer lekker snel over die wortelpaden en hobbels gereden.
Goud is geen geld
Waar had je dan last van?frankknopers schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:01:
Ben alweer aardig aan het herstellen van de overbelaste knie.
Ikzelf kan weer starten met trainen op de mtb, op advies van de sportfysio.
Dit weekend flink aan de slag, er staan een paar kneiters op de planning:
- MH2D (70km)
- Limburgs Mooiste (70km)
- Cofely Cycling Experience (race, afstand ntb)
- Bikeboutique tourtocht (60km)
- Bart Brentjens Challenge (100km)
Ik moest in maart een maand rusten i.v.m. ooglaser operatie. Daarna weer fanatiek de fiets gepakt (racefiets) en direct veel te ver gaan fietsen (rondje van 70 kilometer, de afstand die ik vlak voor de operatie reed op de racer). Hierdoor zijn de spieraanhechtingen bij de knie overbelast geraakt, met als gevolg een zeurend gevoel aan de binnenkant van de rechterknie. Dit gevoel kwam steeds opzetten na een minuut of vijf fietsen en werd erger bij sprintjes trekken en krachtig klimmen.dnhelle schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:03:
[...]
Waar had je dan last van?
Ikzelf kan weer starten met trainen op de mtb, op advies van de sportfysio.![]()
- MH2D (70km)
Ik moest hurkoefeningen doen (6x per dag 10x hurken) en ik mocht een half uurtje per dag fietsen, tot het moment dat de pijn kwam en dan stoppen. Dit advies heb ik een week opgevolgd en het gaat nu al een heel stuk beter. Vandaag ook weer 1,5 uur in de fitness geweest (100 kilo legpress zonder problemen met 2x 15 reps) en aansluitend 1,5 uur het bos in wezen mountainbiken. Het laatste stukje fietsen heb ik ook flink hard een bult beklommen, en dat ging ook prima. Zodra de pijn iets naar voren komt gewoon even korte pauze houden van een minuutje of drie en dan weer verder, dat gaat prima.
Is het al gelukt met het herstellen van de band? Ik heb me wel vermaakt op de mtb route van Twickel, maar met z'n tweeën fietsen is toch leuker.Mei schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:22:
Ventiel had ik al bij stilgestaan. Geen idee wat de vakterm is, maar heb momenteel een autoventiel.
[ Voor 10% gewijzigd door frankknopers op 29-04-2011 16:23 ]
Goud is geen geld
Jup. Bleek een flik stuk metaal door de buitenband naar binnen te steken. Hij staat nu licht opgepomt in de schuur. Morgen volledig oppompen en kijken of alles het houdt.frankknopers schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:21:
[...]
Is het al gelukt met het herstellen van de band? Ik heb me wel vermaakt op de mtb route van Twickel, maar met z'n tweeën fietsen is toch leuker.
Ach ik geloof niet zo in "alleen voor mountainbikers bedoeld," de meeste wandelaars zullen geen idee hebben van wat de bordjes betekenen. Ik maak me dus nooit zo druk om mensen die ik wandelend tegenkom, ruiters heb ik meer moeite mee. In de meeste bossen geld immers hetzelfde als voor mtb'ers: alleen toegestaan op aangegeven paden. En paarden(vijgen) zijn vervelend op een single-track vanwege hun omvang, vooral de vijgen zijn vervelend, de paarden zie je vaak makkelijker ruim op tijd.Mei schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:39:
Wat ik irritanter vind, zijn de ruiters en wandelaars die zich op stukken begeven die alleen voor mountainbikers bedoeld zijn. Heb al een aantal keren een flinke hoop paardenvijgen of een hond moeten ontwijken
Wat ik hier apart vond is dat een organisatie het blijkbaar slim vond om een wandelroute uit te zetten die grotendeels over mtb-paden in plaats van de vele wandelpaden ging. Maar met pasen had ik ook wel verwacht de route met meer mensen te moeten delen...
Zijn er hier al mensen die hun zomervakantie hebben geboekt? Ik ga 1 week naar mijn ouders die dan in italie zitten, en 1 week naar mtbclinic in Verbier. Ik zit alleen nog te twijfelen hoe precies: mijn ouders zitten 1 week bij Bruneck en daarna een week bij Cortina d'Ampezzo, schijnt allebei mooi mountainbiken te zijn.
Verwijderd
Ik ga binnenkort weer is een dagje Freeriden/Downhillen in Winterberg.
Iemand zin om kennis te maken met deze tak van de sport?
Of iemand die al wat meer ervaren ik ben nu iets van 5x geweest de afgelopen 2 jaar.
Of iemand die al wat meer ervaren ik ben nu iets van 5x geweest de afgelopen 2 jaar.
1 maal gedaan. Wel op mijn Dale, was nog met de oude downhill dubble-crown vork (10 jaar geleden). Wielen waren x-country, dus totaal ongeschikt. Ik had aan kleding een helm, handschoenen en verdre gewonen ATN kleding aan. Was in Todnau op het downhill park. 1ste rit al sgigantisch op mijn bek na een iets te enthousiast genomen sprong. Na 4 afdalingen zat het bleod aan alle kanten, had ik al 2 leke banden gehad (goh wat gek na die klappen) en zei de liftman, moet je je niet verbinden. Waarop ik zei, waaaro, ik ga toch weer op mijn bek. Afijn, Tijdens de middagbreak fiets nagekeken, bleken beide wielen gescheurd te zijn. Toen ben ik maar gestopt en heb het nooit meer gedaan. Maar op het moment van vond ik het wel te gek, achteraf vond ik mezelf erg gestoord.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:41:
Ik ga binnenkort weer is een dagje Freeriden/Downhillen in Winterberg.
Wekenlang blauwe plekken en overal korsten van de wonden die ik had opgelopen.
Dus, nee, ik ga niet meer mee.
Verwijderd
Klinkt niet als een al te leuke kennismaking:P Ik kwam er vorige keer ook meerdere Nederlandse Cross-Country rijders tegen en die hadden het niet zo zwaar.
Tegenwoordig kan je daar goeie fietsen en nog belangrijker alle bescherming huren.
Het nu ook een stuk laagdrempelig doordat er overal chickenways zijn.
Tegenwoordig kan je daar goeie fietsen en nog belangrijker alle bescherming huren.
Misschien had ik niet gelijk de rode en zwarte pistes moeten nemen. Maar begrijp me niet verkeerd ; tot het moment dat ik pauze hield en daardoor de adrenaline wat begon te zakken en ik mijn hersens begon te gebruiken, had ik echt een wereldtijd. Enkel de dag erna overal pijn, maar ja, dat is niet erg.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:58:
Klinkt niet als een al te leuke kennismaking:P Ik kwam er vorige keer ook meerdere Nederlandse Cross-Country rijders tegen en die hadden het niet zo zwaar.
Verwijderd
Veel dingen zijn veranderd maar de snelheid en adrenaline zijn er nog steeds 
Ik deed de eerste dag ook al de Downhill en de North-Shore en als je je grenzen maar weet valt het wel mee.
Ik vindt dat je het maar is goed moet overdoen
Ik deed de eerste dag ook al de Downhill en de North-Shore en als je je grenzen maar weet valt het wel mee.
Weet je, ik ben 49, en heb kids en eigenlijk ben ik gewoon wat banger geworden. Maar ms moet ik het idd nog wel eens overdoen, vooral dat North-shore lijkt me te gek.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:18:
Veel dingen zijn veranderd maar de snelheid en adrenaline zijn er nog steeds
Verwijderd
Met alle respect, Ik zie genoeg mannen van middelbare leeftijd.
En je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil.
North-Shore is zeker leuk en komt ook overal terug.
En je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil.
North-Shore is zeker leuk en komt ook overal terug.
das een leuk programma 'dnhelle ik ga er ook eens naar kijken, vorig jaar moest ik ook afhaken wegens een operatie nu ben ik weer volop aan het fietsen...dnhelle schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:03:
[...]
Waar had je dan last van?
Ikzelf kan weer starten met trainen op de mtb, op advies van de sportfysio.![]()
- MH2D (70km)
Komt er nog een GoT mountainbike tourtocht?
Gister nog Lage Vuursche gereden. De route is ondertussen kurkdroog en lekker veel mul zand...
Gister nog Lage Vuursche gereden. De route is ondertussen kurkdroog en lekker veel mul zand...
@Loewie 't is maar de vraag of ik 't red, ben nog voorzichtig aan 't opbouwen met de knie.
@Willy, ja, waarom niet?
@Willy, ja, waarom niet?
Gisteren weer 2,5 uur op de Holterberg gefietst, het gaat alweer aardig goed met de knie. In totaal 65 kilometer gedaan van Markelo -> Holterberg en daar over blauwe en zwarte route, vooral zwarte route was wel lekker knallen op sommige stukken. Afdalingen gaan een stuk makkelijker als je iets meer vaart maakt, de voorwaartse energie is dan sterker. Altijd goed letten op afgezaagde boomstammetjes en wortels in de lengterichting en dan kan er niks mis gaan. Wel leuk als je dan af en toe van de grond los komt en je ketting bijna van de derailleur af rammelt 
De terugweg stevige wind tegen (kracht 4) en honger, maar toch een goed tempo weten te behouden met 28 km/u op de meeste stukken. Veel toeren maken is dan beter vol te houden dan stampen..
De terugweg stevige wind tegen (kracht 4) en honger, maar toch een goed tempo weten te behouden met 28 km/u op de meeste stukken. Veel toeren maken is dan beter vol te houden dan stampen..
[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 02-05-2011 17:20 ]
Goud is geen geld
Weet iemand toevallig een winkel waar ze Dakine bikespullen verkopen?
Hier eventueel? 
http://www.dakine.com/locator.php
Amai, bij mij is het biken al weer een tijdje geleden (vooral op de weg gereden, en gelopen&gezwommen).
Misschien dat ik m'n bike in t weekend weer eens bovenhaal!
@frankknopers: afdalingen zijn altijd leuk
zeker met hogere snelheid inderdaad.
http://www.dakine.com/locator.php
Amai, bij mij is het biken al weer een tijdje geleden (vooral op de weg gereden, en gelopen&gezwommen).
Misschien dat ik m'n bike in t weekend weer eens bovenhaal!
@frankknopers: afdalingen zijn altijd leuk
Aangezien mijn Desire soms echt verschrikkelijke foto's eruit gooit...
700mm stuur FTW! Maar 't was wel lekker
700mm stuur FTW! Maar 't was wel lekker

In Morzine weet ik er wel een, kan je direct in de buurt een leuk stukje fietsenGabliboeba schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:02:
Weet iemand toevallig een winkel waar ze Dakine bikespullen verkopen?
@Joeri: dat helpt niks, daar staat de perry ook tussen. Zoals je weet maken ze ook snowboard-spullen, en die kan je op veel meer plekken kopen dan bikespullen
@dnhelle: wat staat je zadel hoog t.o.v. je stuur, of lijkt dat maar zo door de foto?
[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 03-05-2011 10:54 ]
I think it is the picture... you see?MBV schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:52:
[...]
@dnhelle: wat staat je zadel hoog t.o.v. je stuur, of lijkt dat maar zo door de foto?
God, wat gooit die desire toch dramatische foto's d'ruit.
Ik denk dat je lensje ook een beetje vies is gezien de blurry stukken.
/me pakt toestel.Impry schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:04:
Ik denk dat je lensje ook een beetje vies is gezien de blurry stukken.
Draait 't om.
Ziet lens.
Denkt 'verrek...'
Ik heb mijn zadel ook vrij hoog staan. Heb de formule genomen van 1,08x je binnenbeenlengte en dan kom ik ook zo hoog uit. Alleen voor parcours waarbij je stijl moet dalen of waar je kunt springen zet ik het zadel een stuk lager.MBV schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:52:
[...]
In Morzine weet ik er wel een, kan je direct in de buurt een leuk stukje fietsen
@Joeri: dat helpt niks, daar staat de perry ook tussen. Zoals je weet maken ze ook snowboard-spullen, en die kan je op veel meer plekken kopen dan bikespullen
Mooie fiets trouwens! Is dat een carbon frame?
[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 03-05-2011 11:48 ]
Goud is geen geld
De fiets van dnhelle? Nee, die is van alu. Zie zijn, niet meer up to date zijnde signaturefrankknopers schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:48:
[...]
Ik heb mijn zadel ook vrij hoog staan. Heb de formule genomen van 1,08x je binnenbeenlengte en dan kom ik ook zo hoog uit. Alleen voor parcours waarbij je stijl moet dalen of waar je kunt springen zet ik het zadel een stuk lager.
Mooie fiets trouwens! Is dat een carbon frame?
@Frank, da's een mooie regel. Ikzelf hanteer de volgende vuistregel:
- Crankarm in 't verlengde van de staande zadelpenbuis.
- Zitten op 't zadel, hak op 't pedaal
- Zorgen dat de zadelhoogte zo is, dat de knie nét licht gebogen is.
Ik ga wel eens jouw formule nameten ;-)
Het is inderdaad zoals Roet zegt een Alu frame. Ben niet zo van 't karton.. uh.. carbon
Die spec-list kan ik beter maar weggooien, da's gewoon oude meuk.
- Crankarm in 't verlengde van de staande zadelpenbuis.
- Zitten op 't zadel, hak op 't pedaal
- Zorgen dat de zadelhoogte zo is, dat de knie nét licht gebogen is.
Ik ga wel eens jouw formule nameten ;-)
Het is inderdaad zoals Roet zegt een Alu frame. Ben niet zo van 't karton.. uh.. carbon
Die spec-list kan ik beter maar weggooien, da's gewoon oude meuk.
Moet je eens op een goede carbon racer stappen, fietst zo heerlijk. Heb zelfs carbon velgen erop zitten! Maar dat is omdat dat er zo vet uit ziet en dus voornamelijk als plasser-extensie dient.dnhelle schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:12:
Het kan echter wel degelijk functioneel zijn. Carbon (op de mountainbike) gaat de laatste tijd nog aardig vooruit in degelijkheid als je het mij vraagt.
Het carbon van 5 jaar geleden is anders dan tegenwoordig. Het wordt op een andere manier gefabriceerd en dat kan de degelijkheid zeker ten goede komen. Denk aan het werken met vacua, verwarmen tot een bepaalde temperatuur, manier van vlechten en de fijnmazigheid waarmee het wordt gevlochten. Ik ben er niet direct een voorstander van want een mooie Niner, Titus of LiteVille zeg ik ook geen nee tegen hoor. Maar tegen de nieuwe Scalpel 29er, TallBoy of Racer X Carbon 29er, zeg ik óók geen nee. Materiaal van het frame is mijn inziens ondergeschikt aan de geometrie en veersysteem.
Het ligt gewoon erg aan het ontwerp van het frame en het productieproces. De eerste Trek Carbon 29ers waren een drama en waren bepaald niet degelijk. Met een goede fabrieksgarantie kan je tegenwoordig met een gerust hart een carbon fiets kopen, maar dat is slechts mijn mening. Ik vind de Titus Racer X Carbon 29er bijvoorbeeld een erg geslaagde fiets, qua looks.
@Roet, laat één ding helder zijn: Carbon is m.i. vanaf ca. medio 2010 op een niveau gekomen waar fully's etc. goed mee kunnen worden uitgerust. De frames die je noemt zijn gelijk ook de frames waarvan ik zeg dat 't goede vervangers zouden kunnen zijn voor m'n huidige frame.
Niet dat ik er nu vanaf moet, uiteraard
Ben zelf nu erg tevreden over m'n fiets.
Waarom ik zeg dat carbon nog niet zo mijn ding is, is puur vanwege het feit dat er sinds kort interessante carton-modellen zijn. In de tijd dat ik in de markt was voor een XC/AM-frame, waren deze modellen (nu eigenlijk ook nog..) niet te betalen. De Titus Racer X is nu trouwens wel een pak goedkoper geworden sinds de overname door On-One.
Niet dat ik er nu vanaf moet, uiteraard
Waarom ik zeg dat carbon nog niet zo mijn ding is, is puur vanwege het feit dat er sinds kort interessante carton-modellen zijn. In de tijd dat ik in de markt was voor een XC/AM-frame, waren deze modellen (nu eigenlijk ook nog..) niet te betalen. De Titus Racer X is nu trouwens wel een pak goedkoper geworden sinds de overname door On-One.
Toen ik de prijs van de Titus Racer X zag, begon ik toch wel sterk te overwegen om deze aan te schaffen. Alleen is het toch wat meer gedoe dan 'gewoon' een Specialized Epic of Trek Superfly aan te schaffen die je bij veel dealers kunt vinden. Ik had bijna een Epic gekocht, ware het niet dat de kleurstellingen van dit/vorig jaar me niet aanstaan, op die van de S-works na. Maar die vind ik het geld niet waard.
Iemand trouwens nog een beetje de Sea Otter classic in de gaten gehouden? Leuke nieuwe dingen geintroduceerd. Vind de Scalpel 29er er wel erg breekbaar uitzien moet ik zeggen. De Racer X spreekt me erg aan. Vraag me af waar Trek en Speci dit jaar meer komen.
Iemand trouwens nog een beetje de Sea Otter classic in de gaten gehouden? Leuke nieuwe dingen geintroduceerd. Vind de Scalpel 29er er wel erg breekbaar uitzien moet ik zeggen. De Racer X spreekt me erg aan. Vraag me af waar Trek en Speci dit jaar meer komen.
Tjeez, specialized, trek of titus. Daar vergelijk je echt drie uitersten met elkaar
Ik zou 't wel weten, in ieder geval niet de 29'er Scalpel. Al vind ik de nieuwe SantaCruz modellen ook weer fantastisch.
Had je trouwens ook al de Rocky Mountain 29'er Element gezien? God.. wat een geweldig frame.
Had je trouwens ook al de Rocky Mountain 29'er Element gezien? God.. wat een geweldig frame.
Mij maakt het merk niet uit, ik heb weinig emotie bij een excentriek merk. Ik geef de voorkeur aan efficiëntie en dus snelheid. ik zoek gewoon een XC race achtige fully frame waar ik langere tochten mee kan maken. Afgelopen zondag na 2:55 moeten stoppen omdat mijn reet echt fel rood was geworden van de schuur- en stootplekken. Erg jammer omdat ik graag door had gefietst.dnhelle schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:52:
Tjeez, specialized, trek of titus. Daar vergelijk je echt drie uitersten met elkaarIk zou 't wel weten, in ieder geval niet de 29'er Scalpel. Al vind ik de nieuwe SantaCruz modellen ook weer fantastisch.
Ik hoef dus niet op een strijkijzer te fietsen, maar hij moet wel enige veerweg hebben. Ik weeg niet veel en zal op dit moment dus niet zo snel de maximale veerweg bereiken, zeker niet in nederland/ardennen waar hij grotendeels voor zal worden gebruikt. Ik vind zelf het crossbow frame van de Trek Top Fuel 9 serie erg mooi. Zit nu al een tijdje te loeren op een 2e handsje maar denk dat dat er toch niet in gaat zitten. Sowieso is een carbon frame 2e hands kopen nog steeds wel een risicovolle zaak. Ik kijk nu rustig rond
Emotie! Eerst ook weinig mee gehad, totdat ik moe werd van de marktcommercie. Na ca. 10 jaar mtb'en ben je op 'n gegeven moment wel uitgekeken op de mainstream modellen. En tja, blessures / rugklachten kunnen inderdaad dan zorgen voor de fully-keuze.Roet schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:37:
[...]
Mij maakt het merk niet uit, ik heb weinig emotie bij een excentriek merk. Ik geef de voorkeur aan efficiëntie en dus snelheid. ik zoek gewoon een XC race achtige fully frame waar ik langere tochten mee kan maken. Afgelopen zondag na 2:55 moeten stoppen omdat mijn reet echt fel rood was geworden van de schuur- en stootplekken. Erg jammer omdat ik graag door had gefietst.
Ik hoef dus niet op een strijkijzer te fietsen, maar hij moet wel enige veerweg hebben. Ik weeg niet veel en zal op dit moment dus niet zo snel de maximale veerweg bereiken, zeker niet in nederland/ardennen waar hij grotendeels voor zal worden gebruikt. Ik vind zelf het crossbow frame van de Trek Top Fuel 9 serie erg mooi. Zit nu al een tijdje te loeren op een 2e handsje maar denk dat dat er toch niet in gaat zitten. Sowieso is een carbon frame 2e hands kopen nog steeds wel een risicovolle zaak. Ik kijk nu rustig rond.
De crossbow is inderdaad niet vervelend om naar te kijken. Ervaring erop heb ik niet.
Ik moet wel zeggen dat ik nog wel 2x nadenk eer dat ik (weer) een Cube zal kopen inderdaad. Daarnaast vind ik de Stereo en Fritzz wel mooie bikes, maar hebben ze teveel veerweg voor mijn gebruikdnhelle schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:30:
[...]
Emotie! Eerst ook weinig mee gehad, totdat ik moe werd van de marktcommercie. Na ca. 10 jaar mtb'en ben je op 'n gegeven moment wel uitgekeken op de mainstream modellen.
En een hardtail op een wortelparcours is na een kleine 3 uur gewoon niet leuk meer, als je (aanleg voor) rugklachten hebt. Voor de doordeweekse trainingen erg leuk, maar niet voor de lange tochten die ik in het weekend maak/wil gaan maken. Ik zal altijd mijn hardtail ernaast houden om de techniek goed op peil te houden en niet te lui te worden.En tja, blessures / rugklachten kunnen inderdaad dan zorgen voor de fully-keuze.
De Top Fuel is niet zo efficiënt als een Specialized Epic bijvoorbeeld, maar met de remote lockout op de demper kom je wel een heel eind en vind ik persoonlijk fijner dan een brain die dat voor je bepaalt. De remote lockout goed inzetten is ook een beetje een sport natuurlijkDe crossbow is inderdaad niet vervelend om naar te kijken. Ervaring erop heb ik niet.
Al eens gedacht aan een reetert ipv. een hardtail voor door de week?Roet schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:46:
[...]
En een hardtail op een wortelparcours is na een kleine 3 uur gewoon niet leuk meer, als je (aanleg voor) rugklachten hebt. Voor de doordeweekse trainingen erg leuk, maar niet voor de lange tochten die ik in het weekend maak/wil gaan maken. Ik zal altijd mijn hardtail ernaast houden om de techniek goed op peil te houden en niet te lui te worden.
Efficiëncy bij een Epic vind ik een (sorry..) farce.Roet schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:46:
[...]
De Top Fuel is niet zo efficiënt als een Specialized Epic bijvoorbeeld, maar met de remote lockout op de demper kom je wel een heel eind en vind ik persoonlijk fijner dan een brain die dat voor je bepaalt. De remote lockout goed inzetten is ook een beetje een sport natuurlijk. De RP23 is geen slechte demper.
By the way al eens gekeken naar Scott? Genius?
Ik heb weinig ervaring met fully's, maar ik merkte geen enkel verschil in efficiency tussen mijn eigen hardtail (bulls copperhead 3 disc, 2007) en de Epic waar ik afgelopen zomer mee reed. Sterker nog: bij het omhoog rijden over een rotsig parcours vrat de vering alle grote hobbels op, zonder dat het ging deinen. Op mijn hardtail had ik daar behoorlijk moeten werken om overal overheen te 'veren' met mijn benen. Naar beneden was ik positief verrast hoeveel zo'n race-fully al hielp t.o.v. mijn hardtail
Had ik ook, je moet het glaasje voor je camera eruit wippen, dan heb je ineens weer goed beeld. Is een bekend probleem, maar HTC doet er niks aan.dnhelle schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:01:
God, wat gooit die desire toch dramatische foto's d'ruit.
[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 04-05-2011 18:50 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Roet schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:18:
Toen ik de prijs van de Titus Racer X zag, begon ik toch wel sterk te overwegen om deze aan te schaffen.

Ik zeg, gewoon doen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Iemand die ook weet wat een fully frame met rear shock ongeveer moet doen?
Ik heb nu een Cube ltd comp uit 2007/2008 (weet het niet meer precies) maar ondertussen is alles naar XT of hoger gegaan, dus eigenlijk wil ik geen nieuwe fiets, alleen een nieuwe frame zodat ik alles kan overbouwen, eventueel kan ik later nog de huidige Cube opbouwen met wat goedkopere onderdelen, als bijvoorbeeld pekel fiets of alleen voor op de weg..
Ik hoef geen licht gewicht frame, maar een beetje als mijn alu cube en ik ben tevreden maar geen idee waar ik eigenlijk naar moet kijken en of de prijs wel klopt in die zin.. iemand tips?
Ik heb nu een Cube ltd comp uit 2007/2008 (weet het niet meer precies) maar ondertussen is alles naar XT of hoger gegaan, dus eigenlijk wil ik geen nieuwe fiets, alleen een nieuwe frame zodat ik alles kan overbouwen, eventueel kan ik later nog de huidige Cube opbouwen met wat goedkopere onderdelen, als bijvoorbeeld pekel fiets of alleen voor op de weg..
Ik hoef geen licht gewicht frame, maar een beetje als mijn alu cube en ik ben tevreden maar geen idee waar ik eigenlijk naar moet kijken en of de prijs wel klopt in die zin.. iemand tips?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
1000 euro heb je wel een erg leuk dale frameCasGas schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:19:
Iemand die ook weet wat een fully frame met rear shock ongeveer moet doen?
als je cube fijn vind kan je ook bij Cube blijven en via je dealer aan informatie komen over prijzen van losse frames
kan hij het ook voor je omzetten
Naar aanleiding van mijn vorige posts over een voorvork:

Zit er nu net onder, komend weekend maar eens goed testen

Zit er nu net onder, komend weekend maar eens goed testen
Verwijderd
Ik zit nu lekker in een huisje in Malmedy, Belgie, en ik denk dat ik hier volgende week ook nog in de omgeving blijf hangen. De MTB-route die we vandaag hebben gereden viel me alleen wat tegen, veel stukken over asfalt. Weet iemand hier waar in de Ardennen de mooiste mtb-routes liggen? Liefst wat minder asfalt, minder stenen en meer bos
Overzetten van de spullen lukt mij zelf ook wel, ik heb alleen geen "verstand" van wat een goed fully frame is..
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Een goed frame is een frame dat bij jouw behoeften en lichaamsbouw past. Oftewel wat voor rijder ben je en hoe verhouden je verschillende lichaamsmaten zichCasGas schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:51:
Overzetten van de spullen lukt mij zelf ook wel, ik heb alleen geen "verstand" van wat een goed fully frame is..
Morgen sinds een lange tijd op de weg gereden te hebben nog eens biken, in Overijse. Wegens tijdgebrek ga ik waarschijnlijk wel maar 37 of 45km kunnen doen. We zien wel, amuseren doen we ons zeker!
De fiets gister even grondig schoon en in orde gemaakt, morgen op naar Zuid-Limburg voor een week. Met 5 personen, waarvan 2 racers...heb er zin in!
Gisteren 40km gefietst, aldus de fietscomputer van @frankknopers. Geen last van de beentjes of de bips (in tegenstelling tot tijdens de korte ritjes van afgelopen weekend
), maar heb nu wel enorme spierpijn in mijn armen en dan voornamelijk in de linker. Heb er verder niets raars mee uitgespookt. Heeft iemand een idee wat ik dan toch misschien verkeerd gedaan heb?

Laatst een bij Carl Denig gescoord. Wellicht ook verkrijgbaar bij andere buitensportzaken...
@Mei: toch ongemerkt een wat ongemakkelijke houding gehad?
@Mei: toch ongemerkt een wat ongemakkelijke houding gehad?
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik zondag mijn zadel ietsje hoger heb gezet, maar ik heb die middag en maandag nog twee kortje (weg)ritjes gemaakt en nergens last van gehad.
Misschien de armen teveel gespannen tijdens het fietsen? Vooral met lastige parcours moet je eigenlijk aanleren om je armen niet gestrekt maar juist wat losjes/gebogen te houden. Zodoende fungeren je armen als demping en hoef je minder te forceren. Belangrijkste is natuurlijk je stuur wel heel goed vast houden, maar je armen moeten volledig ontspannen zijn en mee deinen met bulten en hobbels enz.Mei schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:45:
Gisteren 40km gefietst, aldus de fietscomputer van @frankknopers. Geen last van de beentjes of de bips (in tegenstelling tot tijdens de korte ritjes van afgelopen weekend), maar heb nu wel enorme spierpijn in mijn armen en dan voornamelijk in de linker. Heb er verder niets raars mee uitgespookt. Heeft iemand een idee wat ik dan toch misschien verkeerd gedaan heb?
Als je een flinke bult nadert moet je wel iets meer je armen aanspannen en je gewicht goed naar achteren houden. Verder is het vooral een kwestie van gevoel en timing. Met de juiste timing valt meer winst te behalen dan met pure kracht imho.
[ Voor 12% gewijzigd door frankknopers op 12-05-2011 12:41 ]
Goud is geen geld
Kan ook prima zijn dat je er bij korte ritjes geen last van hebt, omdat je spieren dan niet de tijd krijgen om overbelast te raken. Bij een wat langere rit gaat dat uiteraard wel lukken.
Zet je zadel weer eens terug op de originele hoogte of je kunt aanders de hoek van het zadel wellicht iets meer naar voren draaien. Dus de punt van het zadel dichter naar de grond. Je armen worden dan ook iets meer gedwongen om te buigen.
Zet je zadel weer eens terug op de originele hoogte of je kunt aanders de hoek van het zadel wellicht iets meer naar voren draaien. Dus de punt van het zadel dichter naar de grond. Je armen worden dan ook iets meer gedwongen om te buigen.
Hmmmm.... Na het doen van een aantal stoppies + 180's ging m'n achterwiel bijna dubbel. Had al echt meer dan een jaar niet meer naar m'n spaken gekeken. Tijd voor een nieuwe velg! Niet rouwig om omdat er altijd al een klein slagje in zat. Verzekering betaalt
Helaas duurt het nog zeker tot dinsdag voor de velg binnen is.
If it aint fixed, it's broken.
Kippenvel & rillingen over mijn rug.Bakkert schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:04:
Hmmmm.... Na het doen van een aantal stoppies + 180's ging m'n achterwiel bijna dubbel. Had al echt meer dan een jaar niet meer naar m'n spaken gekeken. Tijd voor een nieuwe velg! Niet rouwig om omdat er altijd al een klein slagje in zat. Verzekering betaaltHelaas duurt het nog zeker tot dinsdag voor de velg binnen is.
Kun je even wat geld overboeken zodat ik mijn premiestijgingen door zulk soort acties bij de juiste persoon weer kan verhalen?
Zelf slopen / slijten = Zelf betalen.
Staat je rem misschien te hoog, waardoor je je hand ver moet strekken? Hij hoort in het verlengde van je arm te zitten.Mei schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:35:
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik zondag mijn zadel ietsje hoger heb gezet, maar ik heb die middag en maandag nog twee kortje (weg)ritjes gemaakt en nergens last van gehad.
Gisteren voor het eerst (fiets is van 2008
Sorry, ik had er niet bij gezet dat een vriend van me die 180's had gedraaid. Normaal was er ook niks aan de hand geweest maar ik denk dat de spaken niet echt strak stonden.dnhelle schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:55:
[...]
Kippenvel & rillingen over mijn rug.
Kun je even wat geld overboeken zodat ik mijn premiestijgingen door zulk soort acties bij de juiste persoon weer kan verhalen?
Zelf slopen / slijten = Zelf betalen.
If it aint fixed, it's broken.
Ondertussen 4 dagen in Zuid-Limburg en 3x gefietst...35, 60 en 40 km. Toch wel erg leuk het Limburgse landschap als je zelf in Drenthe woont
. Morgen weer zo'n 40 km denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 12-05-2011 22:26 ]
Drunense duinen was vandaag voor een groot deel niet te fietsen voor mij. Overal mul zand waar je een halve meter in wegzakt. Wanneer gaat het weer regenen?

Gister lekkere training gedaan: eerst anderhalf uur fitnessen en daarna nog 50 kilometer met de MTB gefietst met mede student van de UT. Kon die avond heerlijk slapen om 11 uur 
Vandaag even rustdagje na sportieve week, misschien morgen nog klein stukje maar ik wil het voetbal niet missen.
Vandaag even rustdagje na sportieve week, misschien morgen nog klein stukje maar ik wil het voetbal niet missen.
Goud is geen geld
Gister trouwens ideaal bike weer
Niet te warm, en af en toe heerlijk dat zonnetje wat doorkwam..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
En in het noorden een paar flinke plensbuien, soms incl. hagel. Dus nee, niet ideaalVis schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:50:
Gister trouwens ideaal bike weerNiet te warm, en af en toe heerlijk dat zonnetje wat doorkwam..
* pjlgt komt de laatste tijd nauwelijks toe aan fietsen
Limburg heeft zo zijn voordelen 
(om eerlijk te zijn was het voor ons gisteren ook duimen hoor, de lucht zag er aardig donker uit toen we wilden vertrekken, maar het kwam aan ons voorbij gelukkig)
(om eerlijk te zijn was het voor ons gisteren ook duimen hoor, de lucht zag er aardig donker uit toen we wilden vertrekken, maar het kwam aan ons voorbij gelukkig)
Filmpje van vorige week in Zuid-Limburg...was ik meen de Mechelen route...
Heerlijk bike weer gehad daar!
geheugen kaartje was vol...stopte zodoende iets te vroeg
Heerlijk bike weer gehad daar!
geheugen kaartje was vol...stopte zodoende iets te vroeg
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 16-05-2011 14:31 ]
Komend weekend ga ik eindelijk eens kijken naar een fatsoenlijk kleding setje + schoenen en pedalen.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Fietskleding is voor mij een geheel nieuwe wereld, doe het nu altijd met een normale 3/4 broek, een gewoon t-shirt en normale sneakers (met kapotte schenen als gevolg). Maar dat is echt helemaal ruk
Ik had qua broek deze op het oog van Castelli:
http://www.bike2build.nl/...ocissimo-bibshort/m-black
Castelli heeft ook erg mooie shirts, maar ze zijn daarentegen ook erg duur... Ik zie toch wel vaak voorbij komen dat je best uit de voeten komt met die goedkope shirtjes?
Verder wil ik dan de Sidi Giau schoenen kopen, heb op de motor erg goede ervaring met Sidi en die zitten mij altijd erg lekker
Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Fietskleding is voor mij een geheel nieuwe wereld, doe het nu altijd met een normale 3/4 broek, een gewoon t-shirt en normale sneakers (met kapotte schenen als gevolg). Maar dat is echt helemaal ruk
Ik had qua broek deze op het oog van Castelli:
http://www.bike2build.nl/...ocissimo-bibshort/m-black
Castelli heeft ook erg mooie shirts, maar ze zijn daarentegen ook erg duur... Ik zie toch wel vaak voorbij komen dat je best uit de voeten komt met die goedkope shirtjes?
Verder wil ik dan de Sidi Giau schoenen kopen, heb op de motor erg goede ervaring met Sidi en die zitten mij altijd erg lekker
Check eens bij cyclewear.nl
Redelijk goedkope kleding, en qua kwaliteit ook wel aardig
Redelijk goedkope kleding, en qua kwaliteit ook wel aardig
Dit topic is gesloten.