^^ Het is inderdaad geen Oakley-kwaliteit, maar voor het geld en voor mijn doel (drie kwartier met 30-35km/h naar m'n werk en terug) prima. Voor mij weinig modder dus, dat wel.
Mijn zonnebril-op-sterkte houdt te weinig wind, en vooral te weinig regen uit m'n ogen.
Het inzetdingetje is inderdaad op sterkte
Ik wil best graag een goede fietsbril, maar ik ben bang dat het nogal wat gaat kosten om de 'echte' glazen (zowel wit als zonnebril) op sterkte te laten maken. Wat voor winkel kan ik het beste naartoe gaan voor dit soort dingen? Ik verwacht dat de gemiddelde opticiën weinig van fietsbrillen weet en de gemiddelde LBS weinig van glas op sterkte maken.
Deze zijn dus best betaalbaar (80-90 euro), en hij is zowel 's winters als 's zomers bruikbaar omdat je de
zonnebrilglazen door gele of kleurloze kan omwisselen.
Ik heb het montuurtje bij een fietsenmaker in Berkel-Centrum gekocht, en het inzetding (zit er bij) achter gelaten bij Hans Anders, die hem voor me op sterkte maakte. Mijn glazen zijn ongeveer -5.
Ben bij twee opticiens geweest, de eerste kwam direct met Adidas-montuurtjes waarmee ik over de 500 euro heen kwam (voor alleen zonnebril), en de tweede was dus Hans Anders, die me voor de bril zelf naar de fietsenmaker twee winkels verderop verwezen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Tarin op 12-04-2011 13:11
]