Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.531 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gabliboeba schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:27:
[...]
Heb ik ook al naar gezocht, maar een leuke 22/23" fiets is niet zo makkelijk te vinden in het Noorden van het land. Ik heb geen zin om helemaal richting Brabant te rijden om een fiets op te halen.
je kan voor 850 ook deze nieuw halen:
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes/bike.html?b=2052

Ik heb zelf de Grand Canyon AL 6.0 en dat is echt een top fiets. Maar dat is deze ook:
Reba voorvork
xt achter
voor deore, naven deore, shifters deore
Juicy 3 remmen
selle italia zadel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10 19:00
brilsmurfffje schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:24:
[...]

je kan voor 850 ook deze nieuw halen:
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes/bike.html?b=2052

Ik heb zelf de Grand Canyon AL 6.0 en dat is echt een top fiets. Maar dat is deze ook:
Reba voorvork
xt achter
voor deore, naven deore, shifters deore
Juicy 3 remmen
selle italia zadel
Meer dan netjes, voor die prijs!
Maar even, voor de gein, waarom meer dan 21,5" frame? Ben je langer dan 2.10m? Heb je een langere binnenbeenlengte dan 100cm? Zonee, dan kun je met een XL ver vooruit en kun je met stuurpennen/zadelpennen de juiste maat benaderen.

Het gevaar loert in het feit dat het frame te groot is, waardoor de wendbaarheid achteruit gaat.. Liever te klein dan te groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30
Heb de keuze nu definitief laten vallen op cross-hybride voor 13 km woon-werk verkeer. Argumentatie:

- (nog) geen langeafstandsrijder, zie mezelf nog niet 's weekends veel fietsen
- grote verkeershobbels op lang stuk van de weg waar ik op moet fietsen
- mogelijkheid om recreatief met familie/kids te kunnen fietsen op niet optimale wegen
- iets robuuster dan racefiets (ben 1.92 en 100 kg)

Nu heb ik de keuzes in Excel gegooid:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejblom/crosshybrides.png

Heb helaas de prijs moeten corrigeren voor het feit dat NFP zoveel geld eist van de fietsenmakers, mafia-praktijken.

In ieder geval, zitten er keuzes bij waarvan men hier zegt, dat moet je echt niet doen ivm die en die onderdelen. Of juist, die keuze lijkt me het meest geschikt, vanwege dit en dat.

De crossmover Bull lijkt me op dit moment de beste specs te hebben. Maar ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:46
Red devil schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:42:

De crossmover Bull lijkt me op dit moment de beste specs te hebben. Maar ik sta open voor suggesties.
Je gaat op de weg.
Heel makkelijk dan, de fiets die geen schijfremmen heeft. Is totaal onzinnig op een hybride. En als je schijven wilt, geen tektro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
maartend schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:37:
[...]

Je gaat op de weg.
Heel makkelijk dan, de fiets die geen schijfremmen heeft. Is totaal onzinnig op een hybride. En als je schijven wilt, geen tektro's
Top, ik ben net bij de winkel geweest en daar kwam ik ook tot die conclusie, de keus is nu gevallen op de

Bulls Crossmover 3 disc of HS33 2010 kleur grey.

Afbeeldingslocatie: http://www.bulls.de/uploads/tx_hdbikes/51328048.png

alleen niet met disc maar met HS33 velgremmen (die zagen er trouwens erg robuust uit zeg).
Zat nog te twijfelen tussen Crossmover 2 of 3, prijsverschil circa 50 euro, maar alleen de shifters (Deore XT vs Deore) waren al 50 euro duurder op de Crossmover 3 en er zitten nog 2 andere XT producten op (naaf en voorderailleur).
Oh ja, standaard wordt die fiets met banden met veel profiel (voor off-road) afgemonteerd, zou dan weer andere banden bij moeten kopen. Volgens verkoper zou het niet veel extra weerstand hebben tov "gladde" variant (die wat extra noppen aan de zijkant heeft). Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 22:46

Vos

AFCA

Hier mensen met bike ervaring in de buurt bij La Roche (België)? Ga er 3 daagjes heen en zit vlakbij in een hotel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik ben 10 jaar geleden op vakantie geweest in La Roche, toen ook de mountainbike meegehad, er zijn een aantal routes, die allemaal in het dorp starten. Je kunt gewoon een kaart kopen bij de VVV.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
blitzkrieg schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:09:
Ik ben 10 jaar geleden op vakantie geweest in La Roche, toen ook de mountainbike meegehad, er zijn een aantal routes, die allemaal in het dorp starten. Je kunt gewoon een kaart kopen bij de VVV.
En vervolgens beter naar de omliggende dorpen gaan, mooiere routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb al jaren HS11 remmen op mijn woon/werk hybride en dat bevalt erg goed. Geen onderhoud (één keer leiding moeten vervangen, omdat die per ongeluk lek was geraakt) en altijd meer dan genoeg remkracht, ook bij nat weer.
Ik zou zelf misschien niet meer voor een derailleurfiets gaan als ik aan een nieuwe toe ben, vanwege het onderhoud. Ik maak de boel nu twee keer per jaar helemaal schoon (alles uit elkaar) en dat is toch wel vrij arbeidsintensief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Voor het goede doel: http://www.isostarestafette.nl/

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, ik ging net morgen 70 km doen aan de nederlands/belgische grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

maartend schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:09:
[...]

En vervolgens beter naar de omliggende dorpen gaan, mooiere routes.
Ok thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Heb mijn fiets even gewassen na een leuk tochtje door de bossen vanmiddag..

Gelijk ook even foto's gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_8464.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_8470.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_8460.jpg

Een Bulls Copperhead 2 met Shimano SLX set en Shimano schijfremmen 180/160 mm. Verder een Rock Shox Tora 100 mm voorvork en mooie zwarte velgen met daaromheen Schwalbe bandjes.

Dit is mijn eerste mountainbike en ik heb hem sinds juni 2010. De teller staat op 4717 kilometer :)

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 09-04-2011 19:50 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 13:08

Nox

Noxiuz

@remblokken, dan doe ik misschien 200 a 300km met die blokken. Verwachtte wel wat meer.

Ze waren verglaasd inderdaad. Thnx voor de tip, zal ze eens schoon branden en de schijven met remmenreiniger schoon maken

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

zonoskar schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:33:
Ik haat op de weg fietsen. Niemand gaat op tijd aan de kant. Het is allemaal vlak en glad. Geen modder, geen boomwortels, geen los zand, geen te krappe bochtjes. Kortom, geen uitdaging behalve dan hard fietsen. En dat kan iedereen.
Iedereen kan hard fietsen? Kom een keer een dag met mij mee rijden.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 16:25
NoxiuZ schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:08:
@remblokken, dan doe ik misschien 200 a 300km met die blokken. Verwachtte wel wat meer.

Ze waren verglaasd inderdaad. Thnx voor de tip, zal ze eens schoon branden en de schijven met remmenreiniger schoon maken
Verglazen is niet de slijtage, maar verkeerd inremmen. Als je ze goed inremt doe je er veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 08:04
Dinictus208 schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:13:
[...]
Iedereen kan hard fietsen? Kom een keer een dag met mij mee rijden.
Of je getraind bent is een tweede, maar je hebt er (nauwelijks) techniek voor nodig, daar doelt hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Klopt ook wel deels.
Al is goed hardrijden ook iets dat je moet leren.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Goed, van de week de fiets ophangen. Ik wil mijn remschijven gaan schoonmaken met remmenreiniger, blokken schoonbranden en opnieuw afstellen. Op wat voor temperatuur moet ik ze schoonbranden en hoe lang? Is 1000 graden.voldoende? Heb soldeerflesje van mn pa geregeld (installateur). Of gewoon blauwe ruisende vlam?

Als niks werkt dan nieuwe blokken en dan goed inremmen op het viaduct.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Er wordt volgens mij wel eens aangeraden om gewoon een gasfornuis te gebruiken, geen idee. Het is een 'last resort', en eigenlijk vind ik het de moeite niet waard. Een setje reserve-remblokjes moet je sowieso hebben (sommige omstandigheden slijten ze belachelijk hard), en het is gewoon een slijtage-product van 2 tientjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MBV schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:25:
Er wordt volgens mij wel eens aangeraden om gewoon een gasfornuis te gebruiken, geen idee. Het is een 'last resort', en eigenlijk vind ik het de moeite niet waard. Een setje reserve-remblokjes moet je sowieso hebben (sommige omstandigheden slijten ze belachelijk hard), en het is gewoon een slijtage-product van 2 tientjes 8)7
Haha ja ons bent zunig. Maar meer omdat mijn LBS ze niet heeft en het eigenlijk vertik. Die blokken zagen er nog dik genoeg uit. Maar misschien is het wel zo dat ze snel slijten en na een paar honder kilometer vervangen moeten worden. Time will tell... het is ook meer dat ik niet weet of mijn remmen betrouwbaar zijn. Op schoorl rem je aardig wat af! Vandaar mijn keuze voor hydr. schijf en geen V-brake. (HS33 hadden ze niet).

Gelukkig weet ik hoe ik ze moet vervangen dus daarvoor hoef ik niet naar de fietsenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
NoxiuZ schreef op maandag 11 april 2011 @ 02:12:
[...]

Haha ja ons bent zunig. Maar meer omdat mijn LBS ze niet heeft en het eigenlijk vertik. Die blokken zagen er nog dik genoeg uit. Maar misschien is het wel zo dat ze snel slijten en na een paar honder kilometer vervangen moeten worden. Time will tell... het is ook meer dat ik niet weet of mijn remmen betrouwbaar zijn. Op schoorl rem je aardig wat af! Vandaar mijn keuze voor hydr. schijf en geen V-brake. (HS33 hadden ze niet).
Zeeuw toevallig? ;)

Verslijt-onderdelen slijten nou éénmaal... Als je ze boven het gasfornuis gaat hangen, geen uren. Even 1 minuutje totdat je het loopvlak ziet pruttelen. Langer branden zorgt ervoor dat je blokjes uit worden gedroogd, gaan brokkelen, en met als gevolg dat je binnen 1 ritje nieuwe remblokken nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gister heerlijk gebiked in Houffalize (groen 6). Konden pas vanaf 15:00 in hotel in de buurt van La Roche. Dus eerst maar even naar Houffa gegaan. Het was lekker druk in het dorpje met een heerlijke 22/23 graden. Route lag er lekker bij met af en toe wat natte stukken. Straks even een route in La Roche pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Oeh, lekker.. Houffa. Mooi gebied :)

Zojuist maar weer een setje biba's gescoord. 4 schwalbe-mtb'ers en 2 conti-racers voor een whopping 17 euro. Mooi binnengetikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik rijd gewoon nooit lek 8).

Wel een keer de MTB met een lege band uit de schuur gehaald, dat wel.
Maar op de racer tot nu toe alleen collega fietsers geholpen, maar dan gaan je banden er ook hard doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik eigenlijk ook nooit onderweg, ik kom er alleen vaak achter als ik de fiets uit de schuur haal...

Daarnaast heb ik gewoon een hekel aan plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02

Tarin

Just plain weird.

Red devil schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:42:
Heb de keuze nu definitief laten vallen op cross-hybride voor 13 km woon-werk verkeer. Argumentatie:

- (nog) geen langeafstandsrijder, zie mezelf nog niet 's weekends veel fietsen
- grote verkeershobbels op lang stuk van de weg waar ik op moet fietsen
- mogelijkheid om recreatief met familie/kids te kunnen fietsen op niet optimale wegen
- iets robuuster dan racefiets (ben 1.92 en 100 kg)

Nu heb ik de keuzes in Excel gegooid:

[afbeelding]

Heb helaas de prijs moeten corrigeren voor het feit dat NFP zoveel geld eist van de fietsenmakers, mafia-praktijken.

In ieder geval, zitten er keuzes bij waarvan men hier zegt, dat moet je echt niet doen ivm die en die onderdelen. Of juist, die keuze lijkt me het meest geschikt, vanwege dit en dat.

Ik heb voor woon/werk een Cube Hooper gehaald, ook een soort crosshybride, maar met een naafversnelling (Alfine, systeem vergelijkbaar met Rohloff, maar een stuk goedkoper en 8 ipv 14 versnellingen). Hoofdreden voor mij was onderhoud: ik rij met weer of geen weer, er ligt vaak rotzooi (zand/modder) op de wegen in Rotterdam, en een derailleursysteem slijt dan gewoon te hard (ik heb ook geen tijd (en zin) om na 40km fietsen en een werkdag nog een keer uitgebreid m'n ketting etc. schoon te maken). Heb voor schijfremmen gekozen omdat ik met m'n vorige fiets door de velg heen geremd was, en het idee had dat schijven goedkoper en vooral eenvoudiger te vervangen zijn dan velgen. Rempads gaan ook tot nu toe flink langer mee dan de V-brake-blokjes.

Mijn eventuele volgende fiets krijgt 100% zeker een Rohloff-naaf, maar daar had ik nu geen geld voor ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
NoxiuZ schreef op maandag 11 april 2011 @ 02:12:
[...]

Haha ja ons bent zunig. Maar meer omdat mijn LBS ze niet heeft en het eigenlijk vertik. Die blokken zagen er nog dik genoeg uit.
Het gaat in dit geval niet om de dikte, maar dat het oppervlak 'glad' is geworden = verglaasd. In normale omstandigheden doe je er heel lang mee, maar met de verkeerde modder kunnen ze in 1 dag op zijn. Doe jezelf een lol, en koop een setje reserve ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Zijn er hier trouwens nog bikers in Enschede? Ik plan wel eens met de training van Klein Verzet mee te gaan, maar heb 9 van de 10 keer gewoon geen tijd op woensdagmiddag en ga dan zelf op andere momenten rijden, maar dan helaas wel alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
dnhelle schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:57:
Oeh, lekker.. Houffa. Mooi gebied :)

Zojuist maar weer een setje biba's gescoord. 4 schwalbe-mtb'ers en 2 conti-racers voor een whopping 17 euro. Mooi binnengetikt :)
Welke winkel is dat dnhelle? Ik betaal nu 6,50 voor een 29er binnenband... Maar mag altijd goedkoper ;-)

Noxiuz, bestel gewoon remblokken bij http://www.discobrakes.com/ Daar heb ik 4 paar voor 20 euro gekocht voor Avid Exilirs.

Vandaag als verjaardagscadeau een setje Avid Matchmakers en een paar ritchey lockin ergo grips gekregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Happy b-day! Leuke kado's.

Biba's bij http://probikeshop.nl/
Een vrij beperkte maar voor basis-onderdelen goed uitgeruste amateur webshop. Vooral op race gericht.
Hebben helaas geen 29".

[ Voor 12% gewijzigd door dnhelle op 11-04-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
frankknopers schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:49:
Heb mijn fiets even gewassen na een leuk tochtje door de bossen vanmiddag..

Gelijk ook even foto's gemaakt :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een Bulls Copperhead 2 met Shimano SLX set en Shimano schijfremmen 180/160 mm. Verder een Rock Shox Tora 100 mm voorvork en mooie zwarte velgen met daaromheen Schwalbe bandjes.

Dit is mijn eerste mountainbike en ik heb hem sinds juni 2010. De teller staat op 4717 kilometer :)
Bang dat je vies wordt zonder spatbord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Da's ook nodig als het regent. Wanneer heeft het voor het laatst hard geregend? O-) Ik hoop dat vannacht niet al te veel valt, en/of dat Waalre snel genoeg weer een beetje bereidbaar wordt. Morgen met een collega een rondje fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Palomar schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:29:
[...]

Bang dat je vies wordt zonder spatbord? :P
Ik zat er ook een beetje naar te kijken ja. Als het droog is heb je hem niet nodig, dus ik heb hem er al af geschroefd. Maar als het wegdek nat is of de paden in het bos een beetje modderig zijn dan is een spatbord erg handig. Scheelt mijn moeder weer werk hehe :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
frankknopers schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:35:
[...]

Ik zat er ook een beetje naar te kijken ja. Als het droog is heb je hem niet nodig, dus ik heb hem er al af geschroefd. Maar als het wegdek nat is of de paden in het bos een beetje modderig zijn dan is een spatbord erg handig. Scheelt mijn moeder weer werk hehe :P
Tsss, in de modder moet je gewoon lekker vies worden!* :P
Als ik in de modder heb gefietst moet ik na m'n fiets ook m'n kleren en mezelf wassen, modder uit fietskleding is erg makkelijk, beetje water en wrijven en dan is het er wel uit.

*Paardenpoep is dan wel iets waar ik altijd omheen fiets, modder geen probleem, maar paardenstront wat m'n gezicht in spat van de wielen vind ik geen succes.

[ Voor 11% gewijzigd door Dipsausje op 11-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Een mudguard onderop de onderbuis vind ik dan wel weer erg nuttig, want modderspatten op je bril zijn erg irritant. Zo'n spoiler achterop vind ik ook geen gezicht eerlijk gezegd en ook minder nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn zonnebril is juist mn mudguard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Kan je beter zo'n flap aan je voorvork vastmaken, denk ik. Maar ik ben mooi-weer-fietser, dus ik heb dat niet nodig 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Is dat nog een beetje betaalbaar, fietszonnebrillen op sterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

In de winter zou zo'n spatbord boven mijn achterwiel me ook wel wat lijken. Een natte rug is één ding, maar een ijskoude rug is minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-10 20:33

CasGas

.

frankknopers schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:35:
[...]

Scheelt mijn moeder weer werk hehe :P
Je wast je kleren toch sowieso?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Mei schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:04:
Is dat nog een beetje betaalbaar, fietszonnebrillen op sterkte?
Ik heb er eentje van BBB, was 50 euro plus 30 om het inzetje op sterkte te laten maken bij de opticien. Zitten 3 sets glazen bij: wit doorzichtig, geel doorzichtig (gebruik ik meestal in de winter) en zonnebrilglazen.

Ben er op zich positief over: het werkt goed, houdt regen, beestjes en wind uit m'n ogen, maar als ik echt geld heb haal ik een Oakley of een ander systeem wat zonder clip-in dingetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Tarin schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:08:
[...]

Ik heb er eentje van BBB, was 50 euro plus 30 om het inzetje op sterkte te laten maken bij de opticien. Zitten 3 sets glazen bij: wit doorzichtig, geel doorzichtig (gebruik ik meestal in de winter) en zonnebrilglazen.

Ben er op zich positief over: het werkt goed, houdt regen, beestjes en wind uit m'n ogen, maar als ik echt geld heb haal ik een Oakley of een ander systeem wat zonder clip-in dingetje werkt.
Met clip-in bedoel je verwisselbare lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Mei schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:35:
[...]

Met clip-in bedoel je verwisselbare lenzen?
Achter de zonnebril-glazen (die dus uitwisselbaar zijn) zit een klein brilletje:

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.nl/prodbase/GetImage.aspx?filename=ImageDocs/2011/Images/BSG-3301%20OptiView_black%20~2973253301.jpg&width=500&height=343

Met de zonnebril-glazen erin niet zo opvallend als op deze foto, maar met de gele of ongekleurde glazen zie je hem wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik neem aan dat die dan op sterkte is?

Ik wil best graag een goede fietsbril, maar ik ben bang dat het nogal wat gaat kosten om de 'echte' glazen (zowel wit als zonnebril) op sterkte te laten maken. Wat voor winkel kan ik het beste naartoe gaan voor dit soort dingen? Ik verwacht dat de gemiddelde opticiën weinig van fietsbrillen weet en de gemiddelde LBS weinig van glas op sterkte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Mei schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:54:

Ik wil best graag een goede fietsbril, maar ik ben bang dat het nogal wat gaat kosten om de 'echte' glazen (zowel wit als zonnebril) op sterkte te laten maken. Wat voor winkel kan ik het beste naartoe gaan voor dit soort dingen? Ik verwacht dat de gemiddelde opticiën weinig van fietsbrillen weet en de gemiddelde LBS weinig van glas op sterkte maken.
Dat was voor mij ook een punt van zorg met mijn oogafwijking van -4 en -5. De meeste brilletjes kun je niet gebruiken en dan ben je aangewezen op hele gespecialiseerde brillen of fietsbrillen met een soort voorzetstukje. Die kosten al gauw 140 euro.

Ik heb in februari mijn ogen laten laseren en nu zie ik weer ragscherp, geen lelijke bril meer op bij het fietsen en elke willekeurige zonnebril doet zijn werk. Ik moet binnenkort nog eens een transparante fietsbril halen voor het mountainbiken, want in het bos is een zonnebril dan soms wel iets te donker.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@Mei: zo'n bril als Tarin laat zien is heel goedkoop op sterkte te maken: loop een willekeurige opticien binnen, geef hem het clip-in ding, en zeg dat dat op sterkte moet zijn.

Zelf vind ik die bril van BBB een waardeloos ding: er zitten snel krassen in de zonwerende laag, als je door modder hebt gereden krijg je ook snel krassen tussen de zonnebril en de clip-in, enzovoort. Allemaal net niet. Ik heb liever mijn gewone zonnebril op sterkte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

^^ Het is inderdaad geen Oakley-kwaliteit, maar voor het geld en voor mijn doel (drie kwartier met 30-35km/h naar m'n werk en terug) prima. Voor mij weinig modder dus, dat wel.
Mijn zonnebril-op-sterkte houdt te weinig wind, en vooral te weinig regen uit m'n ogen.
Mei schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:54:
Het inzetdingetje is inderdaad op sterkte
Deze zijn dus best betaalbaar (80-90 euro), en hij is zowel 's winters als 's zomers bruikbaar omdat je de
zonnebrilglazen door gele of kleurloze kan omwisselen.

Ik heb het montuurtje bij een fietsenmaker in Berkel-Centrum gekocht, en het inzetding (zit er bij) achter gelaten bij Hans Anders, die hem voor me op sterkte maakte. Mijn glazen zijn ongeveer -5.

Ben bij twee opticiens geweest, de eerste kwam direct met Adidas-montuurtjes waarmee ik over de 500 euro heen kwam (voor alleen zonnebril), en de tweede was dus Hans Anders, die me voor de bril zelf naar de fietsenmaker twee winkels verderop verwezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 12-04-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Met andere woorden: gewoon eens langs de opticiën om te kijken of ze voor niet al te veel geld glazen op sterkte kunnen maken voor in een sportmontuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 13:05
Ik heb pas dat sportbrilletje bij de Lidl gekocht Kostte 8 euro ofzo, incl 3 paar glazen, foam tegen vuil, hardcase en nekband. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mei schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:12:
Met andere woorden: gewoon eens langs de opticiën om te kijken of ze voor niet al te veel geld glazen op sterkte kunnen maken voor in een sportmontuur?
Dat kan, maar hou je vast voor muchos pecunãs.. Ik zou eens kijken voor Adidas, die hebben mooie brillen met een fatsoenlijke 'binnenbril' en die zijn (van verhalen) erg goed.

--

Voor de leken die wat tech-tips nodig hebben:
http://www.pinkbike.com/n...inute-Bike-Preflight.html

Zie ook onderaan alle andere tech-tips. Leuk om eens doorheen te lezen als je nog niet zo bekend bent met je fiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

MBV schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:07:
Zelf vind ik die bril van BBB een waardeloos ding: er zitten snel krassen in de zonwerende laag, als je door modder hebt gereden krijg je ook snel krassen tussen de zonnebril en de clip-in, enzovoort. Allemaal net niet. Ik heb liever mijn gewone zonnebril op sterkte op.
Mijn gewone zonnebril op sterkte is me iets te mooi. Ben eind vorig jaar al een keer op mijn bek gegaan en mijn mijn gewone reservebril heeft toen een flinke klap gehad. Ik zoek dus een montuur dat tegen een stootje kan e waarbij krassen niet erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Mei schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:31:
[...]

Mijn gewone zonnebril op sterkte is me iets te mooi. Ben eind vorig jaar al een keer op mijn bek gegaan en mijn mijn gewone reservebril heeft toen een flinke klap gehad. Ik zoek dus een montuur dat tegen een stootje kan e waarbij krassen niet erg zijn.
Ik doe ook mijn gewone (zonne)bril niet op met mountainbiken, Is me ook iets te kwetsbaar, geen zin in een kapotte bril of het risico op glas in m'n ogen. Gelukkig kan ik ook zonder bril op sterkte nog wel mountainbiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Mijn gewone bril is ook van kunststof, je moet in Nederland je best doen om nog glas te krijgen geloof ik. Vaak ben ik zo dom om te vergeten mijn gewone bril af te zetten met mountainbiken. Ach, dat ding is toch aan vervanging toe, en meekleurende glazen zijn ook met MTB'en handig :Y)

Google-term blijkt prescription sunglasses te zijn. Een resultaat: http://www.rxsport.co.uk/...-Prescription-Sunglasses/
Nederlandse site: http://www.vergelijk.nl/zonnebril_voor_hem/adidas/

Iemand trouwens een idee waar je BBB glazen los kan kopen? Geen zin om dit jaar 200 euro aan een bril uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:52

Vis

Heb ooit eens op ebay Bolle Safetyglasses gekocht voor 11 dollar ongeveer incl shippen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bolle-safety.com/ressources/lunette_gammeplano.gif

Zoiets is het, maar dan met wat blauwere glazen, die tevens UV beschermend zijn.. super glas voor het geld!

[ Voor 11% gewijzigd door Vis op 12-04-2011 15:23 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan ipv van een inzet bril ook kijken voor zachte dag of maand lenzen, dat zit veel comfortabeler en je kan iedere bril nemen die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Werkt niet voor mij: hoofdzakelijk cylinder en een kleine prisma. Als je dat 3 graden verdraait of een paar millimeter verschuift werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Lenzen met een cylinder boeit niet. In ieder geval niet bij de lenzen die ik heb. Zelfs met het kitesurfen blijven ze goed zitten en heb ik altijd optimaal zicht. Zelfs na onder het water te zijn gegaan na een crash bijvoorbeeld. Een prisma is mogelijk een ander verhaal.

Laat je trouwens adviseren door een goede opticiën, en niet iemand als de Hans Anders.
Ik heb zelf eerst lenzen gehad van Hans Anders en die waaiden letterlijk uit tijdens het fietsen op vlak asfalt. Er zit dus een groot verschil in kwaliteit gezien ik met mijn huidige lenzen zelfs kan kitesurfen zonder problemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Roet op 12-04-2011 17:20 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Helemaal eens met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Net bij de LBS en de opticiën geweest. Een BBB-bril met meekleurende glazen en inzet gekocht en bij de opticiën dus inzetglazen op sterkte besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je moet bij zachten lenzen erop letten van welk materiaal ze gemaakt worden. De duurdere silicon hydrogel lenzen hoeven niet vochtig te zijn om zuurstof door te laten (is vitaal voor het oog) Hierdoor gaat je oog geen antistoffen produceren als de lenzen wat droger worden door de wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:57:
Mijn gewone bril is ook van kunststof, je moet in Nederland je best doen om nog glas te krijgen geloof ik.
Zou maar zo kunnen ja, echter blijven het te dure en kwetsbare brillen* om mee te gaan mountainbiken naar mijn idee. En ze* laten ook nog veel zand/vliegjes/troep erlangs gok ik.

*Geld voor zowel zonne- als gewone bril

Ik heb net bij de LBS handschoenen, bidon en fietsbril gekocht. Vooral de eerste was nodig nadat gisteren m'n oude handschoenen weg kon gooien, vielen helemaal uit elkaar... Totaal: €32.20, slechts €0.25 duurder dan het goedkoopste bij cyclewear.eu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Vandaag weer met de mountainbike een rondje gedaan. Ik heb met windkracht 5 in de rug 61 km/u gehaald op een vlakke weg :P Ik had nog wel harder gekund, maar ik zat al snel in de hoogste versnelling op max. rpm. Op die snelheid hoor je alleen je banden suizen, dat is wel grappig.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
Productief weekend achter de rug hier! :)

Gisteren 42km hier in de buurt gereden, 50/50 offroad/baan, lag er allemaal goed droog bij :)
Vandaag 35km aan de kust gereden, man, wat een tegenwind heb je daar zeg! :P

Jammergenoeg heb ik nu wel ontdekt dat ik een probleem met mijn Polar heb...
Hij maakt per rit meerdere files aan (stuk of 5), maar ze zijn allemaal hetzelfde.
Niet zo'n ramp, maar hij overschrijft wel de files die er al op stonden! :(
De file van gisteren, die ik nog niet had overgezet, ben ik dus kwijt! :'(

Iemand dit al meegemaakt? Hier hetzelfde probleem gevonden, maar geen antwoord erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Geen ervaring met Polar... Sorry.

Wel ingeschreven voor:
- MH2D (70km).
- Limburgs mooiste (70km).
- Bart Brentjens Challenge (100km).

Blessure-verloop gaat goed. Zooltjes zorgen voor een andere belasting van de knie. Naast de oefeningen in de fitness van de sportfysio stiekem ook op de fiets(en) gezeten en het voelt prima. Nu voorzichtig eens belasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik draag zelf harde lenzen. Dat is erg gevoelig voor stof maar ik heb een Agu sportzonnebril met een goede pasvorm, daar waait eigenlijk nooit iets achter. Het wordt alleen wel vervelend als ie stuk gaat en ik een andere moet gaan zoeken die fatsoenlijk aansluit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Tarin schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:09:
drie kwartier met 30-35km/h naar m'n werk en terug
Fiets je op de mtb naar je werk? Ik zit er ook over te twijfelen om 1 dag in de week op de mtb naar het werk te gaan, en direct een nieuwe fiets te kopen (fietsplan ftw!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

blitzkrieg schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:57:
[...]

Fiets je op de mtb naar je werk? Ik zit er ook over te twijfelen om 1 dag in de week op de mtb naar het werk te gaan, en direct een nieuwe fiets te kopen (fietsplan ftw!)
Ik ben geen MTBer, sorry. Mijn woon/werkfiets is een Cube Hooper (Vergelijkbaar model van dit jaar is de Hyde SL, de Hooper Pro heeft de 11-versnellingsnaaf), min of meer een cross-hybride met naafversnelling (8-speed versnellingen, grof gezegd een goedkopere kopie van Rohloff). Voordelen tov een MTB zijn voor mij onderhoud (geen derailleur en cassette, dus minder slijtagegevoelige onderdelen) en rolweerstand (er zit een setje Marathon Supreme banden op).
Nadeel is uiteraard dat ik het niet hoef te proberen van de weg af te gaan ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 19-04-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
mwoah, andere bandjes erop en gaan, die 8-speed is goed genoeg voor nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Gebruiken jullie ook een Android phone voor loggen van je ritjes? Heb straks een g1 over en wil die mbt een bikehouder ook meenemen, zijn vast wel gave tooltjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Geen mountainbikevraag, maar aangezien ik geen fietsreparatietopic kon vinden en hier toch wat sleutelaars rondlopen... :P

Ik heb sinds kort een tweedehands stadsfiets met naafversnelling. Bij het trappen slaan de trappers soms door, wat zowel oncomfortabel rijdt als erg verontrustend klinkt. Ik zou zo snel niet weten waar het aan kan liggen. De ketting zit volgens mij redelijk strak; ik hoor hem niet tegen de kast aan komen. Mijn vermoeden is dat de naafversnelling niet goed werkt. De shifter draait de kabel niet ver genoeg om de hendel van de versnelling (zo'n circulaire, op de naaf dus) van het ene eindpunt volledig naar het andere eindpunt te laten gaan. Ik heb alleen geen idee of dit kwaad kan. Ik heb eerder slechts één fiets met zo'n hendel op de naaf gehad en die schakelde netjes tot beide eindpunten.

Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Red Devil: My Tracks. Werkt echt geniaal, zelfs een optie om zonder dataconnectie alleen de GPS-coordinaten te loggen en achteraf pas de bijbehorende data te combineren tot zeer bruikbare info.

@Mei: klinkt als een verkeerde afstelling / uitgerekte kabel.
Tijd voor een onderhoudsbeurt en opnieuw afstellen. Is het een shimano, dan zoek het typenummer op en voer deze in op de shimano-website. Redelijk goed zelf uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@mei de shimano naven zijn gemakkelijk af te stellen. Deze hebben meestal een rood merkteken welke je moet oplijnen als hij in de middelste versnelling staat. Dit oplijnen gebeurt door aan het wieltje om de schakelkabel bij de shifter te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

brilsmurfffje schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:33:
@mei de shimano naven zijn gemakkelijk af te stellen. Deze hebben meestal een rood merkteken welke je moet oplijnen als hij in de middelste versnelling staat. Dit oplijnen gebeurt door aan het wieltje om de schakelkabel bij de shifter te draaien
Bedoel je het wiel *in* de shifter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat merkteken zit bij de ketting aan de onderkant als de fiets rechtop staat. Dat wieltje zit bij het handvat bij de shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 22:23

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:00:
Ook fijn, gisteren leek het alsof mijn wiel los zat. Even gekeken, leek er op dat mijn as (weer) gebroken was.

Vandaag even een ander wiel op de fiets gezet zodat ik toch kon gaan fietsen. Na 1km leek het weer alsof mijn wiel los zat.

Wat blijkt nou:
[afbeelding]

[afbeelding]

Morgen of overmorgen maar effe naar de fietsenmaker :P.
...
KoffieNT schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:01:
Ja dat is inderdaad zo. Geen 100% zeker, maar vanuit de fietsenmaker zelf kwam het wel zo over dat er over het algemeen niet moeilijk over gedaan wordt en dat het in orde komt.

Maar idd, een klein beetje hopen nog.

Ik post de uitslag nog :).
Zo, na best lang wachten dan eindelijk mijn fietske terug. Het duurde helaas een stuk langer dan verwacht, maar ik ben blij dat ik nu weer vooruit kan.
Het kostte 90 euro, voor de uren die de fietsenmaker heeft gevraagd voor het overzetten van alle spullen naar het nieuwe frame.

le foto:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/33mmqad.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@Red Devil: http://www.endomondo.com/login of http://sportypal.com/

Leuk leesvoer: http://www.imbikemag.com/issue11/

[ Voor 27% gewijzigd door willy1986 op 20-04-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben aan het kijken naar een vervanging voor de Dart 3 voorvork van m'n Cube omdat ik nu toch duidelijk de beperkingen begin te merken met hobbels en kuilen die elkaar opvolgen.

In de startpost en in diverse andere artikelen wordt de Tora 318 genoemd als een goede vork, maar de paar shops die ik vind die hem kunnen leveren durven daar zo €299 voor te vragen. Voor minder geld heb ik een Recon of Reba :?
Probleem is wel dat de wat duurdere vorken geen montagepunten hebben voor V-brakes, enkel schijfremmen.

Hebben jullie misschien nog advies naar welke vorken ik zou kunnen kijken?
Mijn eisen:
- Montage V-brakes mogelijk
- Poploc
- Zwart
- Moet een zinvolle upgrade zijn vanaf een Dart 3 :p

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
MadMarky schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:26:
Ik ben aan het kijken naar een vervanging voor de Dart 3 voorvork van m'n Cube omdat ik nu toch duidelijk de beperkingen begin te merken met hobbels en kuilen die elkaar opvolgen.

In de startpost en in diverse andere artikelen wordt de Tora 318 genoemd als een goede vork, maar de paar shops die ik vind die hem kunnen leveren durven daar zo €299 voor te vragen. Voor minder geld heb ik een Recon of Reba :?
Probleem is wel dat de wat duurdere vorken geen montagepunten hebben voor V-brakes, enkel schijfremmen.

Hebben jullie misschien nog advies naar welke vorken ik zou kunnen kijken?
Mijn eisen:
- Montage V-brakes mogelijk
- Poploc
- Zwart
- Moet een zinvolle upgrade zijn vanaf een Dart 3 :p
Ik heb zelf 3 vorken waar ik regelmatig op rijd.

De Dart 3 op een Cube Acid, de Tora 318 op een Cube LTD en de Duke SL (oud modelletje dus) op een Cube Reaction. Moet zeggen dat de oude vork in de Cube Reaction, het het beste doet. De Tora 318 mag je van mij zo overnemen, ben dat ding liever kwijt dan rijk. Simpelweg door het gewicht en souplesse, de rest werkt goed. Lockout heb ik niets over te klagen en hij is helemaal zwart. Ik zou zelf adviseren om op het mountainbike forum een goede 2e hands vork op de kop te tikken omdat je dan veel meer waar voor je geld hebt. Een leuke SID of Reba vind ik een betere stap dan de 318, persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Roet schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:35:
[...]

Ik heb zelf 3 vorken waar ik regelmatig op rijd.

... Ik zou zelf adviseren om op het mountainbike forum een goede 2e hands vork op de kop te tikken omdat je dan veel meer waar voor je geld hebt. Een leuke SID of Reba vind ik een betere stap dan de 318, persoonlijk.
Word! Als je van een Dart naar een Tora gaat, zul je weinig progressie merken.
Ik zou eerder voor een (2ehands) Reba of Fox gaan. De SID's zijn m.i. nog te duur voor wat je krijgt. Reba's vind ik nog altijd de 'bang for bucks'. Wat ikzelf heb gedaan, is wat bikeshops nabellen of ze nog wat overjarige vorken hadden liggen. Kun je nog wat leuke deals doen voor een nieuwe vork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Al bij de duitse winkels gekeken?

€135: http://www.bike-component...ergabel-Modell-2011-.html
(coil kwam een keer beter uit de test, spreekt beter aan)
Gezien het prijsverschil kan je beter deze kopen:
€150: http://www.bike-component...ergabel-Modell-2011-.html
Deze heeft luchtvering:
€205: http://www.bike-component...ergabel-Modell-2011-.html

En dan heb ik nog niet bij de rest gekeken. Er is ook nog wel iets anders dan RockShox, maar daarbij weet ik niet wat bang for the bucks is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bedankt voor de linkjes, die 2e (Recon) ziet er best interessant uit :)
Wel jammer dat ie geen poploc heeft. Alhoewel, wat is "Turnkey Lockout"?

Het punt met Reba's is dat ik er nog niet eentje heb gezien voor V-brakes, zijn ze uberhaupt wel beschikbaar met die optie? Ook zijn ze luchtgeveerd. Klinkt goed maar ik heb nog geen enkele ervaring met het afstellen daarvan. Een vork met staalveren is direct goed, aan een luchtgeveerde vork waarvan de demping slecht afgesteld is heb ik alsnog weinig.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Een vork met staalveren is pas goed als je het goede gewicht voor de vork hebt. Met preload kan je maar heel weinig instellen. Een single-air luchtvork is heel simpel: met de luchtdruk stel je in welke veer je wilt. Als je een stalen veer goed genoeg vindt, kan je een luchtvork gewoon instellen op de luchtdruk die volgens de fabrikant moet, dan heb je hetzelfde effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MBV schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:26:
Een vork met staalveren is pas goed als je het goede gewicht voor de vork hebt. Met preload kan je maar heel weinig instellen. Een single-air luchtvork is heel simpel: met de luchtdruk stel je in welke veer je wilt. Als je een stalen veer goed genoeg vindt, kan je een luchtvork gewoon instellen op de luchtdruk die volgens de fabrikant moet, dan heb je hetzelfde effect ;)
Je hebt ook de mogelijkheid om het (ventiel?) in te stellen. Ik heb volgens mij een Reba maar ik kan hem prima instellen op haasje of schildpad. Snel of langzaam terugveren. Ik heb hem wat sneller staan omdat ik op redelijk hobbelige parcours rijdt.

Heb trouwens net mijn remblokken boven het gasfornuis gehangen. Voor werkt helemaal goed voor zover ik heb kunnen testen. Loopt nu heeeeel lichtjes aan alleen. Achter is minder goed gegaan. Maar dat kwam omdat moeders in de tussentijd al aan het koken was (3 uur lol) en ik een kleiner pitje moest gebruiken. Bij die grote begon het eventjes te meuren en toen dacht ik dat het wel 'gaar' was. Prima dus!!

Alleen ik merk wel dat ik achter nog even moet oefenen om het wiel eruit te halen. De fietsenmaker deed dat in een seconde. Welke stand moeten de derries staan, ik merkte nog best wat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@noxiuz, het gemakkelijkste is de derailleur op het kleinste tandwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 14:45
En dan gewoon je derailleur naar achteren wegduwen terwijl je je wiel eruit haalt, zodat ie er makkelijk uit schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Red devil schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:11:
Gebruiken jullie ook een Android phone voor loggen van je ritjes? Heb straks een g1 over en wil die mbt een bikehouder ook meenemen, zijn vast wel gave tooltjes voor.
Kijk ook eens naar runkeeper (pro), ik vind het wel fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Er zijn tegenwoordig veel apps die dat kunnen inderdaad. SportyPal, Endomondo, Runkeeper en niet te vergeten My Tracks of Nokia Sports Tracker voor Nokia's.

Misschien een leuke voor in de volgende startpost :).

[ Voor 12% gewijzigd door Roet op 20-04-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
NoxiuZ schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:15:
[...]

Je hebt ook de mogelijkheid om het (ventiel?) in te stellen. Ik heb volgens mij een Reba maar ik kan hem prima instellen op haasje of schildpad. Snel of langzaam terugveren. Ik heb hem wat sneller staan omdat ik op redelijk hobbelige parcours rijdt.

Heb trouwens net mijn remblokken boven het gasfornuis gehangen. Voor werkt helemaal goed voor zover ik heb kunnen testen. Loopt nu heeeeel lichtjes aan alleen. Achter is minder goed gegaan. Maar dat kwam omdat moeders in de tussentijd al aan het koken was (3 uur lol) en ik een kleiner pitje moest gebruiken. Bij die grote begon het eventjes te meuren en toen dacht ik dat het wel 'gaar' was. Prima dus!!

Alleen ik merk wel dat ik achter nog even moet oefenen om het wiel eruit te halen. De fietsenmaker deed dat in een seconde. Welke stand moeten de derries staan, ik merkte nog best wat verschil.
Ventiel? Je bedoelt de rebound.
Gelukkig heb je iets van je remblokken kunnen maken. Lees nog even mijn uitlijn-tip na. Aanlopen is vrij eenvoudig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Morgen mijn Bulls Crossmover 3 ophalen!

Ik zat wat te kijken bij zadeltassen, was verrast door de variatie van die dingen. Nu vroeg ik me af, hoeveel liter heb ik ongeveer nodig als ik wil meenemen voor woon-werk verkeer:

- t-shirt
- boxershort + sokken
- broodbak
- beurs
- telefoon

Broek + schoenen + douchespullen laat ik gewoon achter @ werk.
Dit ziet er wel weer handig uit, maar is het te groot/te klein of precies goed (oh ja, vond de prijzen nogal hoog, of lijkt dat maar zo?).

Afbeeldingslocatie: http://www.mantel-bikeparts.nl/images/product_image.php?image_id=3054&s=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Red devil schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:39:
Morgen mijn Bulls Crossmover 3 ophalen!

Ik zat wat te kijken bij zadeltassen, was verrast door de variatie van die dingen. Nu vroeg ik me af, hoeveel liter heb ik ongeveer nodig als ik wil meenemen voor woon-werk verkeer:

- t-shirt
- boxershort + sokken
- broodbak
- beurs
- telefoon
Rugzak kopen.
Ik heb een Deuter Zugspitze 25 gekocht, precies voor dat doel. Perfect gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jup mee eens een goede rugzak is zoveel beter dan wat er dan ook aan je fiets hangt. Dat gaat namelijk wiebelen en dat is gewoon niet fijn. Als je toch gaat douchen maakt die zweetplek op je rug ook weinig uit ;)
alhoewel ik heb deze rugzak:
Afbeeldingslocatie: http://draussen.de/img_pro/1015_img2_598x1196.jpg

En ik moet zeggen dat dit systeem goed werkt. over heel het middenstuk van de rug zit een soort gaas waardoor de rugzak super goed kan ademen. Ook heeft hij een clipje voor langs over je borst om de hengsels op hun plaatst te houden. Je voelt de rugzak dus eigenlijk niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ikzelf heb pasgeleden een Vaude Splash Air 20+5 gekocht, erg vergelijkbaar met de Deuter hierboven. Deze tassen hebben een eigen frame en hangen daarom vrij van je rug dus het zweet en plakt niet. Daarbij is de 25 liter groot genoeg voor een set kleding, schoenen, een kettingslot en wat andere kleine dingen zoals een beurs en wat mueslirepen.
Een broodbak zou er ook in kunnen maar dan moet je de schoenen thuislaten ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Dat klinkt ook niet verkeerd met al dat gaas. Merk je echt niks qua extra zweten? Of is het verschil minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De tas raakt je alleen bij je schouders en je heupen dus je hebt geen plakrug. Alleen dat is het al meer dan waard.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Afgelopen weekend de eerste marathon van dit jaar gereden. Met 120 km en iets meer dan 3.000 hoogtemeters is de Kellerwald Bike Marathon altijd een leuke seizoensopener 8)

Uiteindelijk in 6 uur 23 en een paar seconden de drie te fietsen ronden afgelegd. Per saldo kleine 10 minuten sneller als vorig jaar. Ben wel tevreden met de tijd en klassering 94'ste overaal en 19'de in de klasse 40+.

Op 30 april staat de SKS marathon op het programma. Met 105 km en rond de 2.400 hoogtemeters iets makkelijker als de Kellerwald Marathon.

Heb 2 weken terug ook nog een nieuwe fiets besteld met onderstaande specs :9

Frame: Van Nicholas Zion (Tailormade)
Velgen: NoTubes ZTR Arch 29" XC Disc
Spaken: Dtswiss Competition
Naaf voorwiel: Dtswiss 240s
Naaf achterwiel: Rolhoff Speed Hub
Voorvork: 32 F29 FIT TERRALOGIC
Stuur: Van Nicholas 31.8mm OS Titanium Handlebar
Stem: Van Nicholas 3AL/2.5V Titanium Stem
Zadelpenklem: Van Nicholas 3AL/2.5V Titanium Seat Collar
Zadelpen: Van Nicholas Titanium (evt. Setback versie)
Zadel: Specialized Phenom Pro
Balhoofdlager: Chris King
Cranckstel: Truvativ Stylo Singlespeed
Trapaslaggers Chris King
Schijfremmen Avid Elixer CR
Ketting KMC X1
Banden nog te bepalen
Pedalen Shimano XTR
Bidonhouders nog te bepalen
Tandwiel Idworx Middleburn 39t
Snelspanners DT Swiss

Het frame zal speciaal op maat voor mij worden gemaakt volgens onderstaande bouwtekening
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s1/v21/p966214210-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
NoxiuZ schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:15:
[...]

Rebound heb je op elke fatsoenlijke vork, zelfs op een Dart geloof ik.
Het midden werkt het makkelijkste, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Faxe schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:11:

Het frame zal speciaal op maat voor mij worden gemaakt volgens onderstaande bouwtekening
[afbeelding]
Mooi ding. Speciaal voor de marathons? Niet te zwaar met die rohlof? Maar wel goed spul, echt respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Van Nicholas frames zijn echt vet!
Ik rijd wat meer budget:P
Afbeeldingslocatie: http://94.100.125.7/241100001-241150000/241142401-241142500/241142457_5_LxXB.jpeg
Bianchi Mutt 7700
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.73/953150001-953200000/953165601-953165700/953165660_5_hfLM.jpeg
Banshee Chaparral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Red devil schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:08:
Dat klinkt ook niet verkeerd met al dat gaas. Merk je echt niks qua extra zweten? Of is het verschil minimaal.
is echt minimaal, maar het is heel het gevoel, je voelt de rugzak ook bijna niet zitten omdat je dus geen zeet rug krijgt van de rugzak. De plekken waar de rugzak je rug raak zweet je minder snel dus dat maakt niet uit. Die deuter vanmij heeft ook een metalen frame, een voordeel hiervan is ook dat er niks in je rug prikt. De rugzak voelt altijd hetzelfde aan. Vanaf nu bezuinig ik nooit meer op een rugzak :+
Pagina: 1 ... 26 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.