Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.524 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06
@vis: cyclewear, of bij je LBS voor 20 euro. Zo gek duur zijn ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb vandaag een mooie winterse ronde gemaakt over de Holterberg en de Friezenberg, was echt prachtig met die sneeuw! Helaas scheen de zon niet meer zo mooi in de middag, maar ik heb toch de spiegelreflex in de rugzak meegenomen om wat mooie plaatjes met jullie te delen. Ik heb in totaal vandaag 60 kilometer afgelegd, rond het middaguur een rondje van 15 kilometer en later op de middag dus over de Holterberg heen. Was prima te doen met de juiste kleding. Ik heb dubbele sokken aangetrokken en geinspireerd door een medetweaker een laagje aluminiumfolie in mijn schoenen gelegd om de warmte binnen te houden. Verder dikke handschoenen aangedaan en een eenvoudige Shimano muts. :)

Was prima te rijden op de wegen. Waar gestrooid was kon ik gewoon prima rijden zonder me in te houden (29 km/u), op de Holterberg was slechts zeer beperkt gestrooid maar nog altijd goed te rijden. Hier de mooiste plaatjes van de tocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7756.jpg
De Holterberg aan de kant van de Motieweg (korte maar steile klim)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7758.jpg
Motieweg onderaan

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7762.jpg
Na het beklimmen van de Motieweg een blik achterom geworpen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7766.jpg
Winters landschap

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7771.jpg
De lange klim begint daar :9

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7779.jpg
En dan ben je boven, bordje Nijverdal

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7776.jpg
Auto's doen ook mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7780.jpg
Closeup van het scheurijzer (Bulls Copperhead 2 met Shimano SLX, Rock Shox Tora vork en Schwalbe Nobby Nic/Racing Ralph bandjes)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7784.jpg
Sneeuw op de takken

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7787.jpg
Zomers is dit een soort heide grond :P

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7790.jpg
Mooi plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7801.jpg
Geen foto's gemaakt van Nijverdal tot Rijssen, na Rijssen richting de Friezenberg gegaan en dit uitzichtpunt opgezocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7815.jpg
Toeschouwer langs de weg

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7817.jpg
Fiets met baard

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/mountainbike/dsc_7818.jpg
Vies

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-10 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

Mooie plaatjes, ben zelf helaas geveld door verkoudheid, daarom kon ik vandaag geen ronde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Frank, ben je ook nog van de verharde weg af geweest? Daar heb je immers een MTB voor he ;)

Ik wou morgen met een vriend naar Holten maar na een ritje vandaag over het Grote Veld vraag ik me af of dat zo'n strak plan is :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GH93DtB4isQT6x86C0xAvlzO/full.jpg
Ik weet niet of daar minder is gevallen, maar vanaf +/-10cm sneeuw is de lol er wel af. Het is dan net of je door een flinke laag mul zand aan het rijden bent. Bij 15cm komen je trappers en derailleur in de sneeuw en is het gebeurd. Oja en na een uurtje bij -3 heb je enkel nog slush puppy in je bidon :P

Qua temperatuur was het goed te doen, mijn kleding:
- Volledige set thermo ondergoed, dwz lange broek en shirt met korte mouw
- Lange fietsbroek en fietsshirt met korte mouw
- Winddicht fietsjack met fleecevoering
- Dichte shimano handschoenen en een muts
- Lompe overschoenen van een soort foam

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Vis schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:59:
Jongens.. iemand een goede website waar je overschoenen kan kopen?

Het liefst neopreen, dus water en winddicht!

En graag zo goedkoop mogelijk :p

Tips zijn zeer welkom :)
Ik heb er me vorige week de Dirt Deluxe gekocht van Bioracer (Belgisch, dus geen idee of jullie Nederlanders met een Belgische vlag op je kledij willen rijden :p) Maar het deed z'n werk goed voor net geen 20 EUR :)
Schoenen bleven perfect proper, en geen koude voeten gehad! :D

[ Voor 3% gewijzigd door ppFreddy op 27-12-2010 14:30 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Na een maand niet op de fiets gezeten te hebben ga ik morgen weer een rondje maken.
Volgens mn vader viel het wel in het bos kwa sneeuw. Zal mn banden niet te vol doen zodat ik nog enigsinds grip zal hebben. :+

Heb er zin in!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

de sneeuw die er nog ligt bij ons is er al die 2 weken geleden gevallen is en is keihard aangevroren, echt niet leuk om door te rijden :|
Heb gisteren nog een ritje gedaan op de weg, gewoon even snel een uurtje gaan fietsen, wat afreageren. 30km gereden aan een gemiddelde van 27km/h. Mijn gemiddelde is aan het stijgen, nu nog de uithouding goed krijgen, en volgend jaar wat meer offroad gaan rijden dan :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Harmen schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:08:
Na een maand niet op de fiets gezeten te hebben ga ik morgen weer een rondje maken.
Volgens mn vader viel het wel in het bos kwa sneeuw. Zal mn banden niet te vol doen zodat ik nog enigsinds grip zal hebben. :+

Heb er zin in!
Zit eens in m'n overzicht te kijken en heb al sinds 3 oktober niet meer op de mountainbike gezeten. :X

Veel te weinig tijd om eens een leuk rondje te doen. Kost me toch gauw een uurtje of 3 in totaal per keer.

Totaal voor 2010 is 657 km. Gelijk een goed voornemen voor 2011. Meer fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Idd, tijd vliegt. Vooral als er sneeuw ligt stap ik niet zo snel op de fiets.
Helaas heb ik sinds gistermiddag de griep. Balen.
Hoop zondag nog een rondje te maken. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 01:38

Nox

Noxiuz

Besteld bij AA / Cyclewear:

Arona Jack Blue

Collant Windtex 2.0

Winterhandschoen Black

Lijkt me prima zo, alles maatje M behalve de broek, die moest 2 maten groter (normaal L, nu XXL). Broeken heb ik toch altijd al een maatje groter gehad. Shirts toch vaak een M, zeker als ze iets ruim zitten. En zoiets moet strak zitten net als mn andere fietsshirt.

Zondag fietsen, voor het eerst in de winter. :>

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hopelijk zitten die winterhandschoenen bij jouw wel goed... Mijn paar (die ik gratis bij een bestelling kreeg vorig jaar) zaten niet best. De pinken zaten zo afgeknelt en strak dat ik mijn pinken niet meer kon knijpen...
Collant Windtex ging bij mij ook retour... Ik had XXL besteld maar die zat alsnog als een driekwart broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

pjlgt schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:58:
[...]

Zit eens in m'n overzicht te kijken en heb al sinds 3 oktober niet meer op de mountainbike gezeten. :X

Veel te weinig tijd om eens een leuk rondje te doen. Kost me toch gauw een uurtje of 3 in totaal per keer.

Totaal voor 2010 is 657 km. Gelijk een goed voornemen voor 2011. Meer fietsen.
Ik heb afgelopen zomer (eind juni) mijn eerste mountainbike gekocht en bij de jaarwisseling stond er al 3800 kilometer op de teller. Dat is ongeveer 633 kilometer per maand 8)

Heb wel een luxe positie als student, genoeg vrije tijd om overdag te fietsen. Als je fulltime moet werken dan heb je met die donkere dagen ook alleen het weekend om een rondje te maken.

Ben wel zeer te spreken over mijn Bulls Copperhead 2 fiets, na al die kilometers alleen nog maar een afgebroken/uitgerafelde kabel gekregen op het front derailleur en de achterband vervangen i.v.m. slijtage. En dat terwijl de fiets toch ook genoeg heeft gestuiterd in het bos en ook een paar keer echt door de modder en de plassen is geweest...
MadMarky schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:26:
Frank, ben je ook nog van de verharde weg af geweest? Daar heb je immers een MTB voor he ;)
Met die hard bevroren ondergrond ga ik niet graag het bos in. Wel een keertje gedaan maar het is één en al gestuiter, ook met de banden op iets minder dan 2,5 bar. Ik zou dan echt een full suspension willen hebben voor dat soort dingen..

[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 10-01-2011 00:06 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:58
Gisteren ben ik voor het eerst sinds oktober weer wezen trappen. Was wel weer ff inkomen. :P

We zijn bij de Loonense en Drunense duinen geweest en de route lag er èrg goed bij. Tegen mijn verwachtingen in een vrijwel compleet droog parcour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
frankknopers schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:03:
[...]

Ik heb afgelopen zomer (eind juni) mijn eerste mountainbike gekocht en bij de jaarwisseling stond er al 3800 kilometer op de teller. Dat is ongeveer 633 kilometer per maand 8)

Heb wel een luxe positie als student, genoeg vrije tijd om overdag te fietsen. Als je fulltime moet werken dan heb je met die donkere dagen ook alleen het weekend om een rondje te maken.

Ben wel zeer te spreken over mijn Bulls Copperhead 2 fiets, na al die kilometers alleen nog maar een afgebroken/uitgerafelde kabel gekregen op het front derailleur en de achterband vervangen i.v.m. slijtage. En dat terwijl de fiets toch ook genoeg heeft gestuiterd in het bos en ook een paar keer echt door de modder en de plassen is geweest...

[...]

Met die hard bevroren ondergrond ga ik niet graag het bos in. Wel een keertje gedaan maar het is één en al gestuiter, ook met de banden op iets minder dan 2,5 bar. Ik zou dan echt een full suspension willen hebben voor dat soort dingen..
Gewoon 'maar' 2 bar in de bandjes doen. Fietst een stuk lekkerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:54
frankknopers schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:03:

2,5 bar hee, niet heel gek dat je dan veel gaat stuiteren. Ik rij zelf altijd tussen 1,7 en 2 en ben niet bepaald licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
2 bar, zo hard? Het zal wat afhangen van je gewicht, maar 1,5 of minder vind ik pas lekker fietsen. Geeft veel meer grip enzo. Alleen dan niet vergeten om ze iets harder op te pompen als je verwacht op grote rotsen te gaan landen :') Ach, bandje wisselen is niet zo erg, zolang je niet na een lek bij +- 1 bar denken dat dat wel hard genoeg is :X snakebite plakken is echt gruwelijk irritant.

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 10-01-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Voor mij ook 1.5-1.8 bar erin, met meer druk heb ik achter niet genoeg tractie om steile bulten op te klimmen.
Alleen voor wil ik wel eens ietsje meer doen, qua comfort heb ik daar toch een verende vork en dat scheelt ietsje in rolweerstand, bovendien ben ik bang dat een té zachte voorband sneller dubbelklapt in bochten met als gevolg minder grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MBV schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:30:
2 bar, zo hard? Het zal wat afhangen van je gewicht, maar 1,5 of minder vind ik pas lekker fietsen. Geeft veel meer grip enzo. Alleen dan niet vergeten om ze iets harder op te pompen als je verwacht op grote rotsen te gaan landen :') Ach, bandje wisselen is niet zo erg, zolang je niet na een lek bij +- 1 bar denken dat dat wel hard genoeg is :X snakebite plakken is echt gruwelijk irritant.
snakebite plakken heb ik nooit van gehoord...

Wel eens op 1.5 bar gaan fietsen. Kwam een stuk verhard tegen en moest er daarna weer af. Ging lekker scherp door de bocht maar de verharde weg was afgebrokkelt aan de zijkant. Je reed zon scherpe rand af, ong 15cm. Daar heb ik de wang van mijn band aan open gehaald. Mocht je 13km terug lopen. :F Sindsdien rij ik altijd met deftig gereedschap rond. Maar zon scheur in je band als toen had ik ook niet met een reservebandje kunnen oplossen.

Nu iets van net onder de 2 bar in de fiets. Met regen/modder laat ik er in een deftig bos wel wat uit lopen. In schoorl is alles een en al gestuiter maar met ook wat hardere ondergrond, dan wil je niet op je velgen komen dus dan gaan ze niet onder de 2 bar.
willy1986 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:39:
Hopelijk zitten die winterhandschoenen bij jouw wel goed... Mijn paar (die ik gratis bij een bestelling kreeg vorig jaar) zaten niet best. De pinken zaten zo afgeknelt en strak dat ik mijn pinken niet meer kon knijpen...
Collant Windtex ging bij mij ook retour... Ik had XXL besteld maar die zat alsnog als een driekwart broek.
Mijn pink is een keer gebroken dus is wat dikker (niet gespalkt enzo, gewoon laten zitten :') ).

Maar die broek, die had jij 5 maten groter nodig? Voor zover ik weet hebben ze geen 5xl :(

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 11-01-2011 14:49 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb NN/RR snakeskin, ik hoop dat ik van die wangen geen last heb. En altijd een beetje ducktape bij me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MBV schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:44:
Ik heb NN/RR snakeskin, ik hoop dat ik van die wangen geen last heb. En altijd een beetje ducktape bij me ;)
Dat is goede shit, alleen ducktape die ik heb is zon megarol. Helaas past dat niet in mn fietstasje.

Bestelling binnen trouwens. Tot mijn grote verbazing maatje L jack en M handschoenen. WTF. Order blijkt wel te kloppen met wat ik besteld had. Heel vreemd...

Gelukkig maar, want het jack zit precies goed en de handschoenen ook. Krap bij de pink idd maar verder perfect. En warm dat het jack is, niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
je hebt toch wel een fietspompje? Kan je mooi een stukje omheen rollen. Neem dan direct een paar tie-wraps mee, kan je een stuk freewheel mee fixie-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
NoxiuZ schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:17:
[...]

Maar die broek, die had jij 5 maten groter nodig? Voor zover ik weet hebben ze geen 5xl :(
Ik heb die XXL terug gestuurd en later deze besteld: http://cyclewear.eu/collant-super-roubaix-p-607.html
Maat L. Deze zit wel ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

willy1986 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:17:
[...]

Ik heb die XXL terug gestuurd en later deze besteld: http://cyclewear.eu/collant-super-roubaix-p-607.html
Maat L. Deze zit wel ok. :)
De XXL zit bij mij zelfs ruim. Droger optie? Anders moet ik hem gewoon wat naar beneden afstropen en hoog optrekken. Op zich valt het wel mee, het is eigenlijk een half maatje te groot. Maar in de knieën merk je dat aan de achterkant. Daar gaat hij opstropen maar dat valt an sich wel mee als je hem een beetje naar beneden trekt, niet echt last van gehad vanmiddag. Gelijk maar een duinkaart meegenomen.
MBV schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:14:
je hebt toch wel een fietspompje? Kan je mooi een stukje omheen rollen. Neem dan direct een paar tie-wraps mee, kan je een stuk freewheel mee fixie-en.
Jep, pompje heb ik. Tiewraps kunnen in het tasje. Ik kan ook miniducktape kopen. Heb ooit eens met ducktape over een gaatje een oude lekke binnenband opgblazen. Bij 5 bar ofzo knapte het ding eindelijk. Hij was wel 3 maten groter en 5x zo dik. Goed spul hoor ;)

Maar als mijn freewheel fucked is, dan ga ik wel lopen. Geen flauw idee hoe ik mijn cassete eraf moet halen en dan mijn freewheel moet fixen met tiewraps, handige dingetjes maar zon fietsgod ben ik ook niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 11-01-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
NoxiuZ schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:10:
[...]

Maar als mijn freewheel fucked is, dan ga ik wel lopen. Geen flauw idee hoe ik mijn cassete eraf moet halen en dan mijn freewheel moet fixen met tiewraps, handige dingetjes maar zon fietsgod ben ik ook niet...
Simpel:
Tie-wraps om de spaak en aan de achterzijde van de cassette binden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
inderdaad, en dan niet vergeten dat je niet kan terugtrappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dan moeten het wel flinke sterke tiewraps zijn als je halverwege het parcour bent en nog een klimmetje moet maken. Maar die oplossing is wel enorm basic, maar wel slim. Zal er ff een paar dikke pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is dan ook niet bedoeld om gewoon door te fietsen, maar om wat sneller thuis te zijn dan lopen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Inderdaad, stel je voor dat je middenin de bergen staat, en je moet nog 20km. In het ergste geval breken je tie-wraps een keer, en ben je weer terug bij af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:40:
Inderdaad, stel je voor dat je middenin de bergen staat, en je moet nog 20km. In het ergste geval breken je tie-wraps een keer, en ben je weer terug bij af :)
Eensch.
En daarbij, als je 2 tie-wraps hebt, breken die echt niet allebei tegelijkertijd.

Samen met ducktape dé manier om spoedreparaties uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Een tip voor degene die een nieuwe mtb wilen kopen:

http://rijwielpaleis.nl/nieuws-bericht.asp?NewsID=310

Onze voorraden moeten weg. Met een afdruk van deze pagina ben je welkom op ons oude adres op de Kwinkelier (!) voor een kortingdriedaagse met:

30% korting* op donderdag 13 januari van 9 tot 21 uur.
50% korting* op vrijdag 14 januari van 9 tot 21 uur.
70% korting* op zaterdag 15 januari van 9 tot 17 uur.
In de week daarna gaan we open voor iedereen, dus wees er snel bij!

*Op fietsen gelden kortingen van 20, 35 en op de slotdag 50%.

Gister al even gekeken naar het aanbod. Er staan veel mooie mtb's tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 15:58

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik had toch zo'n probleem met mijn Nobby Nic voorband? Bleek gewoon een maandagochtendproduct te zijn. Een andere paste meteen goed! Heb ook meteen Specialized Lock Grips op m'n stuur gezet, best wel fijn :)

Daarnaast maak ik nu ook gebruik van een GPS ipv kilometerteller.

Afbeeldingslocatie: https://static.garmincdn.com/en/products/010-00447-12/g/cf-lg.jpg
Kun je perfect hoogteprofielen mee meten, alsmede de route nalezen of vooraf instellen :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:23

Vis

Stil hier (ben ik op zondag niet echt gewend... en het was vandaag nog zo'n top lente kriebel weertje!)

Vandaag weer eens gebiked na enkele weekenden droog staan.. was weer heerlijk!! zonnetje dat af en toe doorkwam, veel bikers in het bos ook!

alleen heb ik mijn achterband lekgereden schijnbaar, op de terugweg over het asfalt viel het me op, en tegen de avond was ie helemaal lek..
maar goed dat ie dus pas tegen het eind lek ging want we hadden geen reserve bij ons dit keer!

veel afdalingen gedaan dit keer, en ik moet zeggen dat de techniek me steeds beter afgaat, durf meer risico's te nemen etc. Het wordt zo steeds leuker, zin in volgend weekend :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik had mijn MTB gister eens grondig schoongemaakt, dus ik wou hem niet gelijk weer vies hebben. Heb weer een rondje gedaan op de Holterberg, maar ipv de hoofdweg te volgen naar Nijverdal een zijweggetje gepakt naar Haarle. Deze route was erg rustig en dan zit je ook midden in de natuur. Niet echt offroad, maar dat hoefde van mij ook niet :P

Ik was er vandaag een beetje laat uit (3 uur in de middag :X ) maar toch 10 over 4 zat ik op de fiets. Ik was uiteindelijk in het donker thuis, dus ik heb onderweg prachtig de zon zien ondergaan met de gekleurde hemel aan de ene kant en de maan aan de andere kant. Echt mooi weer om te fietsen, het was met 10 tot 11 graden echt niet koud. Laatste stuk had ik de wind wel stevig van voren en dan ga je iets minder snel, maar op de Holterberg toch weer prima kunnen klimmen (motieweg met 21 km/u minimum en de grote klim met 19 km/u minimum snelheid). In totaal vandaag een ronde van 45 kilometer gedaan schat ik.

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 16-01-2011 23:36 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik heb vandaag thermokleding aangeschaft en ik vraag me af of dat warm genoeg is met dit weer in combinatie met een korte fietsbroek en een shirt met korte mouwen. De laatste keer dat ik gefietst heb was het 15 graden en had ik met dezelfde korte fietsbroek en T-shirt geen last van de kou. Ik kan wel een proefrondje fietsen, maar ben te druk om er voor de training van woensdag op uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Mei schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:18:
Ik heb vandaag thermokleding aangeschaft en ik vraag me af of dat warm genoeg is met dit weer in combinatie met een korte fietsbroek en een shirt met korte mouwen. De laatste keer dat ik gefietst heb was het 15 graden en had ik met dezelfde korte fietsbroek en T-shirt geen last van de kou. Ik kan wel een proefrondje fietsen, maar ben te druk om er voor de training van woensdag op uit te gaan.
Ik heb een thermo shirt en een dun ventilerend jack wat je normaal in het voorjaar en najaar gebruikt. Ik kan me er echter prima warm mee houden met deze temperaturen (8 tot 10 graden Celsius). Voor temperaturen richting het vriespunt of daaronder doe ik een oud t-shirt tussen mijn thermo shirt en jack, dan heb ik het ook warm genoeg.

Ik fiets met dit weer nog wel met lange broekspijpen, vind ze best lekker zitten dus ik doe ze voorlopig niet af. Moet het eerst richting de 15 tot 20 graden gaan...

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Vanavond weer nightbiken!

Ik heb nu iets van 4 keer op mijn MTB gezeten waarvan 3 keer in de nacht :P en 1 keer met normaal licht. Beloofd wat als ik eens in het licht mag rijden ;)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Coldcat schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:13:
Vanavond weer nightbiken!

Ik heb nu iets van 4 keer op mijn MTB gezeten waarvan 3 keer in de nacht :P en 1 keer met normaal licht. Beloofd wat als ik eens in het licht mag rijden ;)
Net mijn fiets gecontroleerd, want ik hem heb niet meer gezien sinds mijn val in oktober vorig jaar. Blijkt dat er allemaal diepe krassen in de lak zitten, omdat mijn huisgenoten hem blijkbaar te hardhandig tegen een oude roestige fiets aan hebben gezet.

Ik heb niet goed kunnen zien of de krassen tot op het metaal gingen, maar hebben jullie tips om dit wat op te knappen? Roest is wel het laatste waar ik op zit te wachten bij een dure fiets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:40
Afgelopen zondag voor het eerst sinds afgelopen zomer weer gereden in Noordwijk. Ik moet zeggen dat het einde van het parcours heel er is veranderd en imho een heel stuk beter is geworden! Alleen die steile afdaling door het mulle zand is wel even wennen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 09:10

Vos

AFCA

Mei schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:18:
15 graden is beetje de maatstaf voor korte/lange broek. Maar ik zie een lange thermobroek op de foto? Lange thermobroek met korte fietsbroek? :p

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 18-01-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Vos schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:43:
[...]

15 graden is beetje de maatstaf voor korte/lange broek. Maar ik zie een lange thermobroek op de foto? Lange thermobroek met korte fietsbroek? :p
Ben zojuist teruggekomen van een ritje de grens over. Inderdaad lange thermobroek, lang thermoshirt, thermosokken en een korte fietsbroek en een shirt met korte mouwen. Heb alleen de eerste minuten na stilstand het gevoel dat het een beetje fris is (zowel aan het begin van de rit als na de pauze). Voor de rest absoluut geen problemen gehad. Het was heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:43
Ik rij nu rond met een kort en een lange broek over elkaar heen, thermoshirt en een shel daarover (en dat wordt dan erg warm, te soms), thermosokjes en een mutsje (dat laatste is erg belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 21:01
Zit ik al jaren op Tweakers heb ik dit topic nooit gezien.. Mountainbike al vreselijk lang vanaf begin jaren 90 en ondertussen denk zo`n 8 bikes in bezit gehad..

Ik heb nu nog 3 mountainbikes. 1. Trek 9000 Aluminium hardtail met Rockshox mag 21 ( Very Old Skool 1990) 2. KHS Fetish Freeride/Downhill, 3. mijn Ebay Cycletool Weapon.

Mijn Gestolen GT STS Lobo, de droom fiets waar ik jaren voor kromgelegen heb, omdat ik dit apparaat net als mijn KHS zelf opgebouwd heb met allerlei high tech onderdelen.

Dankzij de taxateur van de verzekering ( zelf mountainbiker ) die na de diefstal van mijn GT STS lobo de schade van de diefstal op kwam nemen, heb ik godzijdank nog een redelijk bedrag teruggekregen waarvan ik de KHS en de Cycletool heb kunnen kopen.

A.s zaterdag ga ik naar Barracuda bikes in België een mooie Kona Dawg kopen met mijn vriendin voor haarzelf. Vind het wel stoer zo`mooie Kona met een lekker ding erop.. Zo genoeg opgeschept, nu eerst maar weer eens conditie opbouwen om eind april naar Riva te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@emailjunkie: waar blijven de foto's?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

inderdaad @emailjunkie

a.s. zaterdag foto's posten met dat lekkere ding op die Kona :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Aanstaande vrijdag en zaterdag weer uitverkoop bij Rijwielpaleis in Bilthoven: http://www.rijwielpaleis.nl/nieuws-bericht.asp?NewsID=312

Afgelopen weekend heb ik bij Rijwielpaleis een Giant Defy 1 Rabo Team 2010 gescoord! En 2 vrienden een Gaint Talon Rabo Team 2010 aangesmeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Iemand nog een zgan of webshop waar ik een kleurneutrale x0 achterderailleur kan scoren?
Heb na lang zoeken al een triggersetje te pakken, nu de rest nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Gisteren een paar rondjes Noordwijk gedaan, ik vind het een erg leuke track voor de beginnende mountainbiker (zoals ik).
We hadden Trek MTB's bij Kees' Fietsshop gehuurd in Noordwijk. Ik moet zeggen dat dit een van de betere fietsen was die ik de laatste tijd gehuurd heb en hij kost nieuw ook nog eens minder dan 500 euro. Het 2011 model is ~70 euro duurder. Het wezenlijke verschil is dat het 2011 model hydraulische remmen heeft ipv mechanische. Het lijkt mij een leuk instapmodel en ik zit er aan te denken om deze fiets te gaan kopen.
Alleen, wat is het voordeel van hydraulische remmen tov mechanische en is dit de 70 euro meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ligt er helemaal aan wat voor mechanische, en wat voor hydraulische schijfremmen. Als dat het enige verschil is: vergeet niet dat Juicy 5 of Stroker Trail remmen niet meer dan 200 euro kosten (vorig jaar, check maar even op bike-components.de).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Ik ben nieuw in deze wereld, dus "Juicy 5 of Stroker Trail remmen" zegt me absoluut niets. Maar ik begrijp dat er niet een eenduidig verschil zit tussen hydraulisch of mechanisch? Ik zal me er binnenkort meer in gaan verdiepen en me ook eens in de winkel laten voorlichten. Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Baldertt schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:59:
Ik ben nieuw in deze wereld, dus "Juicy 5 of Stroker Trail remmen" zegt me absoluut niets. Maar ik begrijp dat er niet een eenduidig verschil zit tussen hydraulisch of mechanisch? Ik zal me er binnenkort meer in gaan verdiepen en me ook eens in de winkel laten voorlichten. Toch bedankt :)
Gaat het over mechanische schijfremmen? Of bedoel je mechanische remmen? Dus V-Brakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
maartend schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:27:
[...]

Gaat het over mechanische schijfremmen? Of bedoel je mechanische remmen? Dus V-Brakes.
een kabeltje vs hydraulisch iets.
Ik ga wel aan de verkoper uitleg vragen volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Baldertt schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:04:
[...]

een kabeltje vs hydraulisch iets.
Ik ga wel aan de verkoper uitleg vragen volgende keer.
Ja, dat snap ik.
Oke, als het schijf is met een kabel, niet doen. Dan kun je beter v-brakes nemen. is het schijf met hydraulisch, dan doe ik geen uitspraak, dan hangt het heel erg van het type af. alhoewel ik weinig verwacht op een bike van die prijs, dan raad ik je echt V-brakes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Baldertt schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:59:
(avid) Juicy 5 en (hayes) Stroker Trail zijn 2 types hydraulische schijfremmen (zoals een hele snelle google-search je ook had kunnen vertellen) waarvan de algemene opinie* is dat ze goed genoeg zijn. Ik bedoelde het vooral om aan te geven dat je je niet moet blindstaren op 1 onderdeel van je fiets: een onderdeel dat niet bevalt kan je vrij makkelijk vervangen.

Ik begin toch wel benieuwd te worden welke Trek met hydraulische schijfremmen er nieuw wordt verkocht voor 600 euro: toen ik op fietsenjacht was 3 jaar geleden kreeg je voor 800 euro nog v-brakes...

*) en anders in elk geval de mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Baldertt schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:29:
Gisteren een paar rondjes Noordwijk gedaan, ik vind het een erg leuke track voor de beginnende mountainbiker (zoals ik).
We hadden Trek MTB's bij Kees' Fietsshop gehuurd in Noordwijk. Ik moet zeggen dat dit een van de betere fietsen was die ik de laatste tijd gehuurd heb en hij kost nieuw ook nog eens minder dan 500 euro. Het 2011 model is ~70 euro duurder. Het wezenlijke verschil is dat het 2011 model hydraulische remmen heeft ipv mechanische. Het lijkt mij een leuk instapmodel en ik zit er aan te denken om deze fiets te gaan kopen.
Alleen, wat is het voordeel van hydraulische remmen tov mechanische en is dit de 70 euro meer waard?
Je hebt hydraulische en mechanische schijfremmen, net zoals je hydraulische en mechanische velgremmen hebt. Het verschil tussen hydraulisch en mechanisch is dat je bij laatstgenoemde direct via de remkabel de kracht overbrengt naar de remblokken, terwijl een hydraulisch systeem werkt met oliedruk in de slangen. Het voordeel van het hydraulische systeem is een betere dosering van de remkracht en een grotere remkracht. Vanuit technisch oogpunt is hydraulische aansturing dus superieur, maar het is wel iets duurder.

Zie ook hier: http://www.wielersportinfo.nl/mtbonderdelen.htm

En verder bieden schijfremmen t.o.v. velgremmen natuurlijk ook meer remvermogen, maar daar staat tegenover dat ze best wel wat lawaai kunnen maken als je remt terwijl ze vochtig zijn en dat ze een slijpend geluid maken als er modder of vies water in komt (mijn ervaring althans).

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
En verder bieden schijfremmen t.o.v. velgremmen natuurlijk ook meer remvermogen,
Dit geldt enkel voor de kwaliteitsschijfremmen. Ik heb liever XT V-brakes, dan tektro schijfremmen (alhoewel ik niet weet of Tektro ze maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

frankknopers schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:51:
maar daar staat tegenover dat ze best wel wat lawaai kunnen maken als je remt terwijl ze vochtig zijn en dat ze een slijpend geluid maken als er modder of vies water in komt (mijn ervaring althans).
Klopt, bij mij ook. Vorige week een tourritje gedaan en midden in een naburig dorp een aantal fietsers en automobilisten aan het schrikken gemaakt volgens mij, toen ik vol in de remmen ging bij een verkeerslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Voor degene die nog op zoek zijn naar een setje hydr. remmen: http://www.fietssportiefo...avid-elixir-5-remset.html

Van de week ook een bleedkit gekocht via ebay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123
Niet veel als je kijkt naar de prijzen bij NL webshops. (rond de 40 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

frankknopers schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:51:
maar daar staat tegenover dat ze best wel wat lawaai kunnen maken als je remt terwijl ze vochtig zijn en dat ze een slijpend geluid maken als er modder of vies water in komt (mijn ervaring althans).
Moet je Hope kopen. Het kost wat, maar als ze nat zijn, zijn ze gewoon stil. Dat was bij de Shimano SLX en Avid Elixer CR die ik gehad heb wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-10 20:33

CasGas

.

zonoskar schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Moet je Hope kopen. Het kost wat, maar als ze nat zijn, zijn ze gewoon stil. Dat was bij de Shimano SLX en Avid Elixer CR die ik gehad heb wel anders.
Dat ligt meer aan het soort remblokken die je gebruikt dan de remmen zelf..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
CasGas schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:30:
[...]
Dat ligt meer aan het soort remblokken die je gebruikt dan de remmen zelf..
Ik heb dezelfde ervaring met Formula Oro K18, Shimono SLX, Giant Root, Hayes stroker ryde en Avid Exilir 5 (op mijn huidige mtb)

De compound van bijvoorbeeld BBB vs ASIQS vs orginele blokken verschilt nogal... Ook ondergrond kan invloed hebben op remcapiciteiten. Mijn huidige remmen op mijn Paragon bevallen gelukkig goed (avid exilir 5). ;) Ik heb nog geen ervaring met de remblokken van discobrakes.com

Met mijn cube ltd team (met Formula Oro k18 remmen) had ik wel de ervaring dat mijn voorrem flink ging piepen bij het sturen in een scherpe bocht. Volgens mij een soort flex in het voorwiel. Spaakspanning kan dus ook enige effect hebben op piepende remmen.

[ Voor 17% gewijzigd door willy1986 op 25-01-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:04
Ik zit een beetje rond te kijken voor een werkfiets en wil misschien een MTB (kan ik nog eens naar het bos :) ).

Is er tot 750 euro (gestelde limiet) een fatsoenlijke/degelijke MTB te koop?

Heeft iemand anders een link naar een webshop? Heb gegoogled maar SEO en fietsenhandels gaan niet samen :) Of tips voor een goede winkel in Groningen stad?

(handig om erbij te zeggen; ik ben 1m95 en van lies tot hiel is ~95cm)

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 26-01-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Als je een nieuwe fiets wilt kopen maakt je lengte niet zo bar veel uit: je kan vaak verschillende maten kopen, XL/XXL is meestal wel te krijgen.

Nederlandse webshops? www.12gotrading.nl, Bike studio zwolle, geen idee verder. Kijk eens op mountainbike.nl, daar staat bij het forum wel het een en ander aan links. Voor een fysieke winkel kan je het beste zoeken naar een winkel gespecialiseerd in MTB's: gewone fietsenboeren vragen soms voor een 6 jaar oude MTB nog de adviesprijs, en weten er meestal niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hier in groningen zit Belga fietsen, die hebben wel een goed assortiment kom ik net achter (http://www.belgafietsen.nl/producten/merken.php?categorie=2 > Bulls, Scott, Focus en Specialized)

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 26-01-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Voordat je een fietsenhandel binnenstapt is het handig om onderstaande info door te nemen.
http://www.mountainbike.n...viewtopic.php?f=3&t=29213

Verder is er ook een te koop gedeelte: http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=20

Misschien de mtb van BramJ overwegen? (is ook in dit topic actief)
http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=20&t=74969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
de belastingdienst sponsort alleen nieuwe fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Die limiet van 750,- is niet keihard voor de belastingdienst by the way hoor. Het deel tot 750,- is aftrekbaar, maar je mag rustig een duurdere fiets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.belgafietsen.n.../detail.php?product=11088

dat is hem geworden. Een echte pure ATB voor woon-werk verkeer was een beetje overkill en deze fietst toch iets lekkerder

Nu maar even sparen voor een ATB/MTB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Als ik jou was geweest had ik een 2nd hand reesfiets gekocht en een goede ATB.

Maar ja, aan de andere kant, asl het jou maar goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maar het moest via een winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

418O2 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:07:
http://www.belgafietsen.n.../detail.php?product=11088

dat is hem geworden. Een echte pure ATB voor woon-werk verkeer was een beetje overkill en deze fietst toch iets lekkerder

Nu maar even sparen voor een ATB/MTB ;)
ik vind de specs niet zo heel denderend voor die prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
't is een fijne en mooi afgewerkte fiets.

En ik werd goed geholpen door iemand met kennis. Dat voelt voor mij toch beter dan dat je een fiets in een doos krijgt aangeleverd. Daarbij krijg ik 3 'servicebeurten' voor 39 euro en worden de accessoires gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
418O2 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:41:
't is een fijne en mooi afgewerkte fiets.

En ik werd goed geholpen door iemand met kennis. Dat voelt voor mij toch beter dan dat je een fiets in een doos krijgt aangeleverd. Daarbij krijg ik 3 'servicebeurten' voor 39 euro en worden de accessoires gemonteerd.
En gelijk heb je.

Ik zat ook eerst te kijken alsof ik naar een ATB keek, maar dat moet ik niet doen. Je gaat hem gebruiken voor woon/werk en dat moet je ook heerlijk doen. Ik raad je echter wel af om met je fiets het bos in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

maartend schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:13:
[...]

En gelijk heb je.

Ik zat ook eerst te kijken alsof ik naar een ATB keek, maar dat moet ik niet doen. Je gaat hem gebruiken voor woon/werk en dat moet je ook heerlijk doen. Ik raad je echter wel af om met je fiets het bos in te gaan.
Plus dat gevoel ook belangrijk is. Als je je niet goed voelt bij een aankoop, dan kan dat blijven knagen en da's zonde.

Met een crosshybrid kan je best het bos in, maar ga niet ruig doen. Ik zou netjes op de paden blijven en niet door de sloten raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vanochtend de atb toertocht van de driebergse tourclub gereden. Was erg leuk maar wel koud met de -4 graden.
Route was prima gepijld. Af en toe filerijden met andere mtb'ers.
Weer 70 km gedaan in 3 uur en 7 min. :)

[ Voor 4% gewijzigd door willy1986 op 30-01-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben ik raar als ik met dit weer in een korte broek fiets? Ik zie iedereen met die lange mailloots aan maar dat vind ik veel te warm :+

Na 10 min fietsen heb ik het ook al warm met een korte broek, vind dat toch fijner fietsen. Ook handschoenen met open vingertoppen vind ik fijner mer dit weer anders krijg ik van die zweetklauwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik heb vanochtend zelfs mijn helm dichtgetaped tegen de rijwind...
Ook qua kleding veel laagjes aangetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
kazuka schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:07:
Ben ik raar als ik met dit weer in een korte broek fiets? Ik zie iedereen met die lange mailloots aan maar dat vind ik veel te warm :+

Na 10 min fietsen heb ik het ook al warm met een korte broek, vind dat toch fijner fietsen. Ook handschoenen met open vingertoppen vind ik fijner mer dit weer anders krijg ik van die zweetklauwen :P
Ja het vriest...

Tenminste ik had vandaag wel de dikke winterbroek aan en meerdere bovenlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Het was gisteren ijs en ijskoud! De wind sneed in mn gezicht, en mn armen waren onstabiel omdat ik gewoon zat te bibberen :s

Gisteren was gewoon een hel, maar dit hebben wij denk ik eerder zelf veroorzaakt.

We gingen namelijk biken met de intentie om kilometers te maken, en van de zon een beetje te genieten.
Maar wat was het koud!!

Het scheelde echt niks of ik was onderkoeld geraakt.. en dit terwijl ik toch een redelijk warme lange broek aanhad (fleece van binnen), en 2 laagjes thermoshirts en daarboven een tshirt met korte mouwen..
(had ik maar mn softshell jack aangetrokken bedacht ik me 10 km verderop)

Na 40 km gefietst te hebben, heerlijk warm bad genomen, maar het duurder serieus 1 uur voordat ik was bijgekomen, mn handen en voeten waren bijna dood :D

Zit toch de bedenken of ik niet overschoenen moet kopen en betere (winter) handschoenen...

Maarja, ook dit overleefd, alleen voelde ik vanaf gisteravond steken bij mn ribben met inademen, wat waarschijnlijk een overbelast spiertje zal zijn geweest door de kou...

Ik zal nooit meer mijn sofshell jack vergeten als het onder 0 is, dat heb ik wel geleerd van gisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Vis schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:53:
Het was gisteren ijs en ijskoud! De wind sneed in mn gezicht, en mn armen waren onstabiel omdat ik gewoon zat te bibberen :s

Gisteren was gewoon een hel, maar dit hebben wij denk ik eerder zelf veroorzaakt.

We gingen namelijk biken met de intentie om kilometers te maken, en van de zon een beetje te genieten.
Maar wat was het koud!!

Het scheelde echt niks of ik was onderkoeld geraakt.. en dit terwijl ik toch een redelijk warme lange broek aanhad (fleece van binnen), en 2 laagjes thermoshirts en daarboven een tshirt met korte mouwen..
(had ik maar mn softshell jack aangetrokken bedacht ik me 10 km verderop)

Na 40 km gefietst te hebben, heerlijk warm bad genomen, maar het duurder serieus 1 uur voordat ik was bijgekomen, mn handen en voeten waren bijna dood :D

Zit toch de bedenken of ik niet overschoenen moet kopen en betere (winter) handschoenen...

Maarja, ook dit overleefd, alleen voelde ik vanaf gisteravond steken bij mn ribben met inademen, wat waarschijnlijk een overbelast spiertje zal zijn geweest door de kou...

Ik zal nooit meer mijn sofshell jack vergeten als het onder 0 is, dat heb ik wel geleerd van gisteren :)
Pas maar op met die kou. Ik heb vrijdag ook lekker in het zonnetje gefietst (53 kilometer gedaan) en de laatste 9 kilometer waren met volle wind tegen op open veld. Ik had het wel aardig koud en toen ik thuis was heb ik ook direct een warme douche genomen. Echter voelde ik me de volgende dag niet veel beter, kippenvel en beetje kriebelig in de keel. Blijkbaar toch teveel kou gehad..

Warme kleding is dus heel belangrijk, vooral de uiteinden (voeten, handen, hoofd). En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat in de winter de zon een slechte indicator is voor fietsweer of niet. Beter kijk je op buienradar naar de verschillende meetstations en kijk je wat de temperatuur is en hoeveel wind er waait in jouw omgeving..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

De beste koop die ik de laatste tijd heb gedaan qua kleding zijn toch echt wel overschoenen, gewoon lekker dik kopen die tot -10 ofzo kunnen en waterdicht. Voor mij was het echt een verademing aangezien ik altijd wel snel koude voeten had met het fietsen, nu echt nooit meer last van.. gewoon die dingen die in de bak liggen voor 15 euro, je hebt er dan ongelofelijk veel plezier van kan ik je vertellen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

@ CasGas

waar liggen die overschoenen voor 15 euro in de bak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
bijna:
http://12gotrading.nl/kle...en/%5B0,0,0,10-20%5D/10/1
http://www.bike2build.nl/...category/D/subcategory/20

Ik heb de mijne ook voor 15 euro tijdens een kerstshow gekocht van een (nu helaas afgebrandde) winkel, en heb ze wel vaker voor 15-20 euro gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Lekker warm weertje, superbenen dus een leuke tocht gemaakt!
90km MTB. Ik had eigenlijk meer zin om met de koersfiets te rijden, maar wat ben ik blij dat ik ben gaan biken! Het was al even geleden, maar echt plezant! :D

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Vis schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:13:
@ CasGas

waar liggen die overschoenen voor 15 euro in de bak dan?
Zie MBV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:54
frankknopers schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:44:
[...]

Pas maar op met die kou. Ik heb vrijdag ook lekker in het zonnetje gefietst (53 kilometer gedaan) en de laatste 9 kilometer waren met volle wind tegen op open veld. Ik had het wel aardig koud en toen ik thuis was heb ik ook direct een warme douche genomen. Echter voelde ik me de volgende dag niet veel beter, kippenvel en beetje kriebelig in de keel. Blijkbaar toch teveel kou gehad..

Warme kleding is dus heel belangrijk, vooral de uiteinden (voeten, handen, hoofd). En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat in de winter de zon een slechte indicator is voor fietsweer of niet. Beter kijk je op buienradar naar de verschillende meetstations en kijk je wat de temperatuur is en hoeveel wind er waait in jouw omgeving..
Heel belangrijk - voor mij althans - bij fietsbaar winters weer (droog) is het gebruik van winddicht materiaal, vooral op je borst en evt je armen. Daarmee blijf je nog redelijk warm door de wind je bezweette lichaam niet zo snel kan afkoelen. Als je daaronder thermokleding hebt en kleding die het zweet snel kan afvoeren kom je een heel eind. Ik draag zelf bijvoorbeeld een jack met hoge kraag die alleen aan de voorkant winddicht is. Eigenlijk voor afdalingen gemaakt lijkt mij maar kan nik prima onder mijn fietsjasje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Zo dan maar....

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/180391_1880720822922_1388360062_2142000_2979687_n.jpg

Changed since '09:
- XO incl. triggers
- Nieuwe bushings achterbrug
- Nieuw kleurtje ( :) )
- Candy pedalen
- Hope tech remmen (160rear, 180front)
- Salsa flip-lock handvaten
- Hope QR zadelpenklem

Bij beter weer, betere foto's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
lekker :)
Waarom vooraan een grotere schijf dan achteraan?

Morgen weer MTB'en! Hoop dat het er niet té slijkerig gaat bijliggen...

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

.joeri. schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:39:

Voor remt een stuk harder dan achter, dus die kan makkelijk kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@Dnhelle: sorry over die barends ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

charrel schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:42:
[...]

Voor remt een stuk harder dan achter, dus die kan makkelijk kleiner zijn.
bijna goed ;)

voor kan je harder mee remmen, dus hier wil je de grootste remkracht hebben. Alle massa van de berijder zit achter het voorwiel, hierop komt de grootste druk bij het remmen. Daardoor blokkeerd het achterwiel ook sneller dan het voorwiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

Dat zeg ik, voor remt harder .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
.joeri. schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:39:

Massa / vertraging?
Eigenlijk hetzelfde principe als ongeveerd gewicht, alleen dan massa tov. remdrukpunt.
MBV schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:44:
@Dnhelle: sorry over die barends ;)
LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vandaag ook weer de mtb gepakt en richting bos gegaan. Lage Vuursche blijft een baggerroute ;-)
Veel modder en grote plassen (waar ik gewoon door heen fiets)
http://sportypal.com/Workouts/Details/911126#id=911126

Sportypal kan ik iedereen aanraden. Handige app op de telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Sportypal net geinstalleerd voor me blackberry, alleen toen ik hem ging testen, (zit op de bank stil) kreeg ik toch de volgende uitslag:

Date:

13/02/2011 16:00

Distance:
42 m

TotalTime:
00:01:17

Average Speed:
1.95 km/h

Calories:
1 kcal

Vreemd.. terwijl ik niet eens in beweging ben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35
Da's eigen aan GPS, door de onnauwkeurigheid daarvan (zeker als je binnenzit), lijkt het alsof je x aantal meters gedaan hebt.
Laat hem maar eens een uurtje loggen terwijl je phone gewoon op tafel of zo ligt. Dan krijg je een mooie stervorm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
willy1986 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:36:
Vandaag ook weer de mtb gepakt en richting bos gegaan. Lage Vuursche blijft een baggerroute ;-)
Veel modder en grote plassen (waar ik gewoon door heen fiets)
http://sportypal.com/Workouts/Details/911126#id=911126

Sportypal kan ik iedereen aanraden. Handige app op de telefoon. :)
Ik heb hier gistermidddag ook gereden en ik was blij dat ik de dag ervoor m'n nieuwe buitenbandjes er om had gelegd. Eén grote slip partij, maar ik had mooi overal grip. Ik heb er onderweg wel 2 gestrekt in de modder zien liggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Welke bandjes zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ik had slicks (:P) en rij nu met een 1.9 Schwalbe voor (type weet ik niet) en een 2.1 Schwalbe Serious Smart Sam achter. Geen bijzondere setup dus, maar als je vanaf 2 afgetrapte profieltjes komt een wereld van verschil.

lol, net was ik even in de schuur, zag dat ik voor een Schwalbe Mountaineer II heb en achter natuurlijk een Smart Sam. Waar het hart van vol is. :+

[ Voor 29% gewijzigd door DJTimo op 14-02-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb mijn fiets nog niet hier laten zien, maar sinds een paar maanden rijd ik hierop rond:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TZAVMzc6c90N5Ybk2aNqQEsa/full.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EH4XZcpsosEgvNI8FoFnCUTl/full.jpg

Een Canyon

specs:
Grand Canyon AL 6.0
22 inch
compleet xt
reba voorvork
RaRa/NoNi

edit:
de blubber was echt prachtig :+
blubber

[ Voor 16% gewijzigd door Brilsmurfffje op 14-02-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week een mountainbike gekocht, het is mijn 1e fiets, en ben redelijk beginner. Nu vroeg ik mij af of ik direct van die click pedalen moet kopen of niet?

Vroeger als puber heb ik wel eens door het bos gefietst met een giant mtb van 300 euro, ook zonder pedalen. Maar nu zegt iedereen die ik het vraag dat het stukken beter is.

Ik hou niet zo van het idee van vastzitten, en wil snel mn voeten los kunnen hebben, vooral in de bossen waar het terrein nogal wisselvallig is.
Pagina: 1 ... 22 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.