Deze vraag is, niet om negatief te zijn, al vaak voorgekomen. Mijn mening is dat het inderdaad stukken beter is. Vooral met afdalen geeft het stukken meer zekerheid. Het uitklikken gaat zeer snel, hoewel het in het begin misschien even wennen is. Je zal misschien ook de klassieke fout maken om bij het stoplicht uit te klikken. Maar verder heeft het mijn inziens alleen maar positieve kanten.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:28:
Ik heb afgelopen week een mountainbike gekocht, het is mijn 1e fiets, en ben redelijk beginner. Nu vroeg ik mij af of ik direct van die click pedalen moet kopen of niet?
Vroeger als puber heb ik wel eens door het bos gefietst met een giant mtb van 300 euro, ook zonder pedalen. Maar nu zegt iedereen die ik het vraag dat het stukken beter is.
Ik hou niet zo van het idee van vastzitten, en wil snel mn voeten los kunnen hebben, vooral in de bossen waar het terrein nogal wisselvallig is.
Je kan ook even zoeken in dit topic en het vorige, dan zie je ook nog andere mensen hun mening geven