Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.530 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:28:
Ik heb afgelopen week een mountainbike gekocht, het is mijn 1e fiets, en ben redelijk beginner. Nu vroeg ik mij af of ik direct van die click pedalen moet kopen of niet?

Vroeger als puber heb ik wel eens door het bos gefietst met een giant mtb van 300 euro, ook zonder pedalen. Maar nu zegt iedereen die ik het vraag dat het stukken beter is.

Ik hou niet zo van het idee van vastzitten, en wil snel mn voeten los kunnen hebben, vooral in de bossen waar het terrein nogal wisselvallig is.
Deze vraag is, niet om negatief te zijn, al vaak voorgekomen. Mijn mening is dat het inderdaad stukken beter is. Vooral met afdalen geeft het stukken meer zekerheid. Het uitklikken gaat zeer snel, hoewel het in het begin misschien even wennen is. Je zal misschien ook de klassieke fout maken om bij het stoplicht uit te klikken. Maar verder heeft het mijn inziens alleen maar positieve kanten.

Je kan ook even zoeken in dit topic en het vorige, dan zie je ook nog andere mensen hun mening geven :). Succes met fietsen en vergeet geen foto te plaatsen van je bike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:28:
Ik heb afgelopen week een mountainbike gekocht, het is mijn 1e fiets, en ben redelijk beginner. Nu vroeg ik mij af of ik direct van die click pedalen moet kopen of niet?

Vroeger als puber heb ik wel eens door het bos gefietst met een giant mtb van 300 euro, ook zonder pedalen. Maar nu zegt iedereen die ik het vraag dat het stukken beter is.

Ik hou niet zo van het idee van vastzitten, en wil snel mn voeten los kunnen hebben, vooral in de bossen waar het terrein nogal wisselvallig is.
Gewoon direct doen als je het mij vraagt. Ik heb na een maand SPD op mijn racefiets laten plaatsen (zomer 2009) en toen ik een mountainbike kocht (zomer 2010) heb ik daar direct SPD onder gezet. Met die klikpedalen heb je gewoon veel meer controle over de fiets en daarnaast zit je ook stevig vast bij hobbelige afdalingen, zodat je je niet in hoeft te houden. Voor grote sprongen is SPD niet zo geschikt, omdat de schok er dan voor zorgt dat de schoenen vanzelf uitklikken. Dit geldt ook als je valt, dan klikken de pedalen ook los door de schok, dus gevaarlijk is het zeker niet.

Daarnaast heeft SPD als voordeel dat je bij het klimmen ook kunt trekken aan de pedalen en dat je 'deadzone' veel kleiner is. Als je bijna stil valt kun je dan nog makkelijk doortrappen om jezelf voort te trekken. Ook kun je er sneller mee klimmen en sprinten is mijn ervaring. Je hebt met SPD pedalen ook nog eens gelijk goede schoenen erbij die veel stevigheid geven (Shimano M086 ofzo) en die dikke noppen hebben die zich vastgrijpen in de ondergrond als je een voet aan de grond moet zetten. Je glijdt dan niet zo makkelijk weg als met bijvoorbeeld sportschoenen.

Na duizenden kilometers met SPD te hebben gefietst is uitklikken een automatisme, ik denk er ook niet bij na. Je moet wel altijd goed opletten wat er voor je op de weg gebeurt zodat je niet plotseling stil komt te staan en dan nog moet uitklikken.

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 16-02-2011 16:27 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:25
of gewoon je balans oefenen, na een noodstop kan ik best een seconde (bijna-) stilstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 16-02-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

MBV schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:13:
of gewoon je balans oefenen, na een noodstop kan ik best een seconde (bijna-) stilstaan.
Dat laat niet onverlet dat je natuurlijk altijd moet opletten, zeker in druk verkeer met andere verkeersdeelnemers. Mijn ervaring is dat veel mensen je snelheid onderschatten (ik rijd doorgaans rond de 30 km/u, soms wat sneller met sprintjes) en dan zomaar oversteken of afslaan. :/

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

frankknopers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:03:
[...]

Dat laat niet onverlet dat je natuurlijk altijd moet opletten, zeker in druk verkeer met andere verkeersdeelnemers. Mijn ervaring is dat veel mensen je snelheid onderschatten (ik rijd doorgaans rond de 30 km/u, soms wat sneller met sprintjes) en dan zomaar oversteken of afslaan. :/
Dan heb jij nog nooit door Duitsland gefietst. Ik moet regelmatig vol in de ankers, omdat onze oosterburen al helemaal niet snappen dat een fiets harder dan 10km/h kan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:15
Je gaat iig een keer op je bek als je wilt afstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:00
frankknopers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:22:
[...]

Na duizenden kilometers met SPD te hebben gefietst is uitklikken een automatisme, ik denk er ook niet bij na. Je moet wel altijd goed opletten wat er voor je op de weg gebeurt zodat je niet plotseling stil komt te staan en dan nog moet uitklikken.
Duizenden kilometers is natuurlijk wel wat veel ;) Maar je verhaal klopt volledig!
MBV schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:13:
Sùr place!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik doe niet zo heel veel km's, meestal zo'n 50 in het weekend, maar ik moet zeggen, op terrein ben ik sinds ik die spd's heb, toch al heel vaak op mijn zij gegaan. :P
Gelukkig altijd op zachte ondergrond, modderplassen van 20-30cm diep en zo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ik was (zeker op rotsig terrein) al 10x op m'n bek gegaan met hoge snelheid als ik geen SPD had. Daar staan 3 gevalletjes "Hoe klik ik ook al *boem* weer uit?" tegenover, waarbij ik al bijna stilstond :)
Mei schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:34:
[...]

Dan heb jij nog nooit door Duitsland gefietst. Ik moet regelmatig vol in de ankers, omdat onze oosterburen al helemaal niet snappen dat een fiets harder dan 10km/h kan :X
In Eindhoven ook: mooie fietspaden in het centrum, en pas nadat de voetgangers 3 stappen op het fietspad lopen kijken ze eens om. Dan zien ze dus heel mooi mijn achterwiel een meter in de lucht, want stel je voor dat ze deze keer wel doorlopen :X

Eigenlijk is dat ook wel logisch: voetganger heeft een reactietijd van 0,2 sec (afstand 0 meter), MTB met 30km/u 3 sec (afstand +- 10 meter), auto met 50km/u ook 3 sec (maar dan wel meer meters). Een voetganger kijkt dus niet verder dan nodig is voor zijn/haar reactiesnelheid, een fiets die hard rijdt weet dus niet of de voetganger op tijd gaat kijken.

• dnhelle
Met de mtb heb ik er niet zoveel last van, omdat ik me gelukkig mag prijzen met genoeg offroad, bossen, etcetera.

Toen ik echter de overstap / parallelle training ging doen op m'n racefiets, op de weg, heb ik toch echt moeten wennen aan de snelheid vs. reactiesnelheid vs. verkeersdrukte.

Vaak genoeg met glijdende wielen net op tijd stop kunnen komen...

• MBV
Kortste route naar de MTB-route in Waalre was dwars door de stad heen ;) En mijn stadsfiets was ook een halve MTB (cyclocross-hybride), met mij erop heb je dan hetzelfde effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Gewoon direct SPD nemen, geeft je veel meer het gevoel dat je één bent met je fiets, iets meer zekerheid. En een extraatje dat je kan trekken aan de pedalen als je wat extra kracht nodig hebt.
Het heeft me op hobbelig terrein ook al een paar keer gered waar ik anders van de pedalen zou stuiteren. Wel 1x in de modder op m'n zij gelegen omdat mijn voorwiel plots besloot van 20cm diep weg te zakken en vast te raken. Ik klikte links uit, maar viel naar rechts :p En de allereerste keer dat ik ermee thuis kwam lag ik ook op m'n zij. Nog nooit met SPD gereden, kom ik thuis, stop, wil afstappen, nog wat staan balanceren, maar het verstand niet hebben van uit te klikken :p
In stadsverkeer is het inderdaad soms een b*tch... Iedereen denkt dat je met een fiets maar 10 km/h gaat en dat je direct stilstaat en zomaar kan afstappen. Om de stops wat dramatischer te maken heb ik mezelf geleerd om in de stad mijn voorvering niet te blokkeren, als je dan alles dichtgooit gaat de fiets vooraan lekker in de veren, dat komt extra dramatisch over en dan schrikken de mensen nog wat meer :p

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
ppFreddy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:33:
Om de stops wat dramatischer te maken heb ik mezelf geleerd om in de stad mijn voorvering niet te blokkeren, als je dan alles dichtgooit gaat de fiets vooraan lekker in de veren, dat komt extra dramatisch over en dan schrikken de mensen nog wat meer :p
Applaus.

/topic: rijdt iedereen nou alleen met SPD's? Of gaan er ook nog lui er op uit met Time's, of eggbeaters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
dnhelle schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:03:
[...]

Applaus.

/topic: rijdt iedereen nou alleen met SPD's? Of gaan er ook nog lui er op uit met Time's, of eggbeaters?
Eggbeaters SL hier. Vanwege knieklachten toentertijd, ben ik overgestapt. De klachten zijn daarna als sneeuw voor de zon verdwenen.
En op de racer Time I-Clic carbon 8)

Misschien dat ik toch weer terug ga op XT pedalen op de nieuwe fiets maar dat moet ik nog even bekijken. Ben bijna door de zolen heen van mijn SIDIs door de pedalen, een wel bekend probleem. Heb er nooit protectors bij gehad helaas. Misschien maar eens aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
dnhelle schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:03:
[...]

Applaus.

Rij zelf met Candy SL. Eigenlijk dus ook een Eggbeater, maar dan even wat meer platform. Vind ze een stuk beter dan de XT's die ik hiervoor had. Minder slijtage, makkelijker in en uitklikken en net even wat meer vrijheid met het zijdelings draaien van de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ben net even een klein uurtje met de mountainbike in de bossen rondom het dorp gaan fietsen, maar ik heb nu al tintelende vingers hehe. En dat met handschoenen aan. Wel lekker weer om het bos in te gaan overigens, met die harde wind zou ik niet graag op de racefiets zitten om kilometers te maken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 20-02-2011 17:13 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Same here, iets meer dan 2 uur op de fiets gezeten, met vooral op het einde een aardig koud windje erbij. Tintelende voeten. Ik wacht wel weer tot het een graad of 5 is, dat is toch een groot verschil voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Heel kort rondje gedaan vandaag, maar man, wat had ik na 30-40 minuten last van koude longen :X Was niet lekker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:14

The_Scarabial

MTB for life!

Vrijdag, zaterdag en vandaag op de fiets gezeten, veel km gemaakt, weinig last gehad van de kou, gewoon goed kleden, kost wel wat ervaring om bij elke weertype de juiste kleding aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik heb het idee dat mijn beenstukken te koud zijn. En daar heb ik helaas nog geen alternatief voor gekocht. Ik moet denk ik warmere beenstukken want met mijn 58.5kg van tegenwoordig, blijf ik met dit weer maar lastig warm. Een vetlaag heb ik niet. Heb vandaag echt mensen gezien die een stuk minder aanhadden. Overweeg wel om gewoon maar een joggingbroek óver mijn beenstukken te doen. Beter dan wat ik vandaag had na 2 uur; een krampgevoel in mijn bovenbenen, van de kou.

ps: en ja ik fiets wel gewoon goed door. :p

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 20-02-2011 21:50 ]

Verwijderd

nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
@Roet:
en wat met een gewone lange fietsbroek? (met dan ev nog die beenstukken eronder).

Gisteren meegedaan aan een (winter) duatlon.
Samenvattend kan ik zeggen dat het echt loodzwaar was!
Het eerste lopen ging vrij goed, maar de eerste kilometers van het MTB'en was echt zwaar. En dan waren er nog redelijk wat lange loopstukken bij (vanwege slijk en/of zand). Echt goed afgezien. Er waren ongeveer 200 starters, ik ben 17e geëindigd, en 3e van mijn categorie. Een redelijke prestatie, zeker omdat de voorbereidingen niet echt vlot verliepen...

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Zo, na een half jaar mijn MTB onder de spinnewebben vandaan gehaald en eens 2 uur door de modder geploeterd. Temperatuur (3 graden in mijn tuin) viel me wel mee: gewoon een lange fietsbroek van craft, fietsshirt met lange mouwen, el-cheapo fleecetrui en zo'n plastic windblocker aangedaan :P Op de weg was dat voor mijn benen alsnog te koud, maar in het bos ging het prima. Maar de volgende keer wacht ik wel even tot het iets langer droog is: sommige stukken waren echt bijna niet te rijden, of ik voelde mijn banden zich echt vastzuigen aan de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:47:
Maar de volgende keer wacht ik wel even tot het iets langer droog is: sommige stukken waren echt bijna niet te rijden, of ik voelde mijn banden zich echt vastzuigen aan de grond.
Jep. Ik wil voorjaar. Zomer. Stoffige paden waar je overheen kunt rippen.

/Rant.

OT: Iemand een ruildeal voor mijn in nieuwstaat verkerende RaceFace Deus XC stuurpen van 110mm?
Hij is mij te lang, begin ik steeds meer te merken, en wil hem graag willen ruilen tegen een soortgelijke 90mm stuurpen, zwartkleurig.
Voorkeur voor weer een RaceFace Deus XC, maar een Hope of CB met bijbetaling van mijn kant zou ook niet erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
@Joeri

Als ik hem had, had ik hem aangedaan. Maar ik wilde het eigenlijk oplossen met beenstukken.
Wellicht een keuze voor volgend jaar. Voor deze winter ga ik dat niet meer aanschaffen.
Mooie prestatie trouwens!

Ik kijk ook al uit naar de stoffige paden waar je straks overheen kan knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@dnhelle: als jij iemand vind die een 70mm voor mij heeft :P Volgende rit mijn zadel maar weer naar voren schuiven, dat helpt wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
LOL... Ik merk al dat ik een onbegonnen zoektocht ben gestart, aangezien ik ook naar 28.6mm op zoek ben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Loop een fatsoenlijke fietsenmaker binnen, en vraag of je er een mag lenen. Als je belooft dat je er een zal kopen die bevalt moet daar toch wel wat te regelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:21:
Loop een fatsoenlijke fietsenmaker binnen, en vraag of je er een mag lenen. Als je belooft dat je er een zal kopen die bevalt moet daar toch wel wat te regelen zijn.
Dat klopt. Dat is ook zeker te regelen met m'n fietsenmaker. Ware het niet dat ik zo al aan mijn huidige stuurpen ben gekomen en nu 3 stuks thuis heb liggen. Een ruil zou prettiger zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Heerlijk weertje vandaag!
75km gedaan. Toch goed doorgetrokken met momenten. Volgende zondag wedstrijd!
Benen zijn goed, maar de voorbije 3 weken toch al twee maal ziek geweest... Maar, ik heb er echt zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gisteren eindelijk ook nog eens op de fiets geraakt. :)
Na 3 maand te hebben stil gelegen, een opwarmingsrondje van 30km gedaan.
Na 10min al bleef ik hangen in een haak die uit een omheining stak => groot gat in mijn fietsbroek! :(

Het was koud, -1° ongeveer, maar de kou viel goed mee. Enkel mijn tenen waren bevroren.
Toch maar eens op zoek gaan naar overschoenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Die van mij staat volgens mij al wat langer dan 3 maanden in de schuur... binnenkort ook maar weer eens oppakken als het weer iets warmer is. Langer licht zou ook mooi zijn, dan kan ik na het werk nog effe.. :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren voor het eerst sinds oktober(!) weer een ritje gemaakt. In de tussentijd wel hardgelopen, dus met de conditie ging het prima. Was toch wel even wennen de eerste paar km's. Rit was maar 32 km, maar toch lekker van genoten incl. zonnetje. Ben er wel achter dat de X0 triggers me echt niet gaan bevallen, dus die gaan weer vervangen worden door twisters. Dus als er nog iemand een setje X0 triggers zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Zaterdagmiddag ook voor 't eerst sinds een paar maanden (4 á 5?) weer gefietst in de Loonse en Drunense Duinen. Ligt er goed onderhouden bij, alle zandbakken zijn verdwenen en je kunt eigenlijk overal weer doorfietsen. Het is natuurlijk de vraag hoe dat in de zomer zal zijn, maar heb er goede moed in als ik zie hoe grondig het onderhouden is.

Aangezien ik geen enkele andere sport doe was m'n conditie om te huilen. :D Bij de eerste klim had ik hetzelfde gevoel in m'n benen als normaal bij de laatste klim van de dag.

Ook met GoPro HD camera op m'n helm gefietst, maar die beelden zijn niet goed gelukt. Andere keer beter, dan post ik 't filmpje hier wel weer.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Gisteren was ik vertrokken rond de 1°C, het was zonnig maar wel wat frisjes. Toen ik aankwam was het 13°C en een lekker zonnetje, echt genieten!
Morgen weer een training!

Maar wat ik wel heb, dat ik al mijn materiaal gewoon kapotrijd... kettingen/wielen/pedalen... het gaat allemaal niet echt lang mee... Ik verzorg nochtans alles echt supergoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@ .joeri. heel herkenbaar! Ook mijn fiets (trek paragon 29er) staat bij een dealer voor wat onderhoud...
Speling bij de conus van het achterwiel en linker pressfit lager van trapas was ook niet meer goed. Gelijk maar een algemeen servicebeurt gevraagd. Als het goed is is hij morgen klaar en kan ie weer een seizoen mee.
Wel jammer gezien het feit dat mijn bike pas 440 km gereden heeft. (sinds okt 2010) En nee, ik gebruik geen hogedruk reiniger bij het schoonmaken. ;-)
Schijnt dat fabrikanten niet alle lagers goed in het vet zetten maar erg zuinig zijn met invetten; jammer maar niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

willy1986 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:25:
@ .joeri. heel herkenbaar! Ook mijn fiets (trek paragon 29er) staat bij een dealer voor wat onderhoud...
Speling bij de conus van het achterwiel en linker pressfit lager van trapas was ook niet meer goed. Gelijk maar een algemeen servicebeurt gevraagd. Als het goed is is hij morgen klaar en kan ie weer een seizoen mee.
Wel jammer gezien het feit dat mijn bike pas 440 km gereden heeft. (sinds okt 2010) En nee, ik gebruik geen hogedruk reiniger bij het schoonmaken. ;-)
Schijnt dat fabrikanten niet alle lagers goed in het vet zetten maar erg zuinig zijn met invetten; jammer maar niets aan te doen.
Dat vind ik wel heel bijzonder dan. Mijn Bulls Copperhead 2 die ik juni 2010 heb gekocht heeft totnogtoe alleen maar kleine dingetjes gehad zoals een uitgerafelde voorderailleurkabel (kon niet meer naar het buitenste blad voor), een versleten achterband en aanlopende remblokjes (zijn vervangen). De kilometerstand van mijn MTB staat op 4500 kilometer...

Moet wel toegeven dat ik er misschien maar een keer of vier echt mee door de blubber ben geweest. Ik rijd het liefst door de bossen als de paden een beetje droog zijn, maar dan houd ik me ook echt niet in :P De meeste kilometers zijn gemaakt op asfalt, maar toch altijd met een stevig tempo (rond de 30 km/u) en veel sprintjes.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
De speling uit mijn achterwiel heb ik er gisteren uitgehaald en nieuwe pedalen zijn onderweg. Dan kunnen we er hopelijk weer even tegen ;)

Nu ga ik dadelijk nog even rijden. Intervaltraining op de chartreuzenberg.

Gisteren ben ik ook gaan rijden, maar wat een zalig weer was dat! Echt een plezier om daarin te rijden! :)
Op de vlakke bosweggetjes toch 37-40 /u, dus snelheid heb ik wel, maar voorlopig lukken de langere hellingen nog niet zoals ik het zou willen... Maar dat heb ik meestal na de winter...

Vanaf 9 april op stage naar Frankrijk, Fréjus. Echt tof om te trainen daar!

Zijn hier toevallig nog mensen die zondag de wedstrijd in 'De Kluis' meerijden (St.-Joris-Weert, België)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Gisteren dus een stuk gemountainbiked in de Loonse en Drunense Duinen en daar opnames gemaakt vanuit verschillende standpunten.
Vanaf 2:16 min. zie je verschillende standpunten naast de basispositie op het stuur.
Het trillende geluid is storend, maar ben er al achter hoe ik dat de volgende keer waarschijnlijk kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:46

Vos

AFCA

Ik had bij stuurmontage wel meer 'gestuiter' verwacht, maar dat valt reuze mee. Leuke beelden :). Vooral de verschillende posities geeft een leuk beeld.

Ik dacht dat veel mensen een cam op hun helm plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Vos schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:42:
Ik had bij stuurmontage wel meer 'gestuiter' verwacht, maar dat valt reuze mee. Leuke beelden :). Vooral de verschillende posities geeft een leuk beeld.

Ik dacht dat veel mensen een cam op hun helm plaatsen?
Had eigenlijk ook gedacht dat het meer zou trillen, maar viel mee.
Heb ook een band om hem op m'n fietshelm te doen, had ik vorige keer ook gedaan, maar toen stond hij te laag afgesteld waardoor je eigenlijk alleen 't stuur zag. Volgende keer weer proberen. (is ook best nog een gewicht zo op je helm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Die Drunense duinen staan ook nog op mijn lijstje. Kan het filmpje helaas niet kijken (op werk), maar ben wel benieuwd!
Kent iemand daar in de buurt een goede fietsverhuur om op zaterdag een mtb te huren? De zaken die ik tot nu toe heb gevonden gaan tot half april allemaal erg vroeg alweer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Baldertt schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:16:
Die Drunense duinen staan ook nog op mijn lijstje. Kan het filmpje helaas niet kijken (op werk), maar ben wel benieuwd!
Kent iemand daar in de buurt een goede fietsverhuur om op zaterdag een mtb te huren? De zaken die ik tot nu toe heb gevonden gaan tot half april allemaal erg vroeg alweer dicht.
Volgens mij zitten er niet zo veel verhuurders, alleen de Rustende Jager in Biezenmortel: http://www.de-rustende-jager.nl/
Wellicht dat het nog bij een fietsenmaker in de buurt kan, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Evt. deze adressen bellen voor meer info: http://www.duinen.nl/rubrieken.php?cat_id=58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:03

Tarin

Just plain weird.

Ik heb dan wel geen mountainbike, maar ik denk dat m'n vraag hier wel past.

De pads van m'n achtterrem zijn redelijk versleten, dus die wil ik gaan vervangen. Wat info gezocht, maar ik heb toch nog wat vragen.

Het is een Alfine hydraulische schijfrem, er gaan Shimano XTR pads op.

Het onderhoudsPDFje zegt dat het wiel er uit moet, en dat ik het reservoir moet openmaken en het olieniveau moet controleren.

In dit filmpje halen ze echter gewoon de klauw van de mount adapter, wat een stuk sneller zou gaan. Hoewel dit geen (Shimano Alfine) rem is, is het wel een hydraulische zo te zien.

Olieniveau controleren kan ik wel doen, maar ik heb momenteel toch geen extra liggen, en omdat ik een versnellingsnaaf heb, verdient de methode zonder het wiel uit het frame te halen de voorkeur. Maar ik wil ook geen onbetrouwbare/gevaarlijke toestanden veroorzaken (het is m'n commute-fiets, rij er dagelijks 35km mee, met rond de 30 km/h, dus de remmen zijn wel belangrijk).

[ Voor 14% gewijzigd door Tarin op 10-03-2011 12:55 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat maakt geen barst uit, let er wel op dat je hem goed gecentreerd terugzet. Olieniveau controleren zou ik zeker doen (maar pas nadat je de nieuwe remblokjes erin hebt gezet), dan kan je maatregelen nemen als er te weinig olie in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
@ Tarin; onderhouds pdfje is een beetje overdreven. Gewoon doen zoals in het filmpje getoond wordt.
Tip: goedkope pads vind je op discobrakes.com.
Voor Shimano XTR: http://discobrakes.com/?s=0&t=0&c=14&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:03

Tarin

Just plain weird.

Het is gelukt :). Was makkelijker dan ik had verwacht (mede dankzij goed gereedschap). Voor de volgende keer staan de voor-remmen en de olie op het program, en ga ik m'n ketting eens vervangen.

@willy1986: Dank voor de tip, voorlopig heb ik nog een extra setje XTR-pads liggen, maar als deze weer 4000 km (driekwart jaar) meegaan hoef ik niet per se op pads te bezuinigen. Met m'n V-brakes merkte ik ernstig veel verschil in levensduur (een maand tot driekwart jaar) tussen verschillende merken, dus als Shimano goed werkt, blijf ik daar misschien maar gewoon bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 11-03-2011 09:46 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vandaag een kort ritje gemaakt. Enkele trappetjes afgereden. Erg gaaf. Maar kreeg helaas net voor thuiskomst een lekker band toen ik een stoepje op knalde...
Is dit nou een snakebite? Is het nog aan te raden om de plakken of is dat niet verstandig?
Afbeeldingslocatie: http://www.dropmocks.com/iSZ-1
(twee sneetje van elk één centimeter aan de kant van de velg)

[ Voor 28% gewijzigd door willy1986 op 14-03-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Jup, en nog een zeer nette ook. Ik plak mijn banden trouwens nooit eigenlijk. Ik koop altijd gewoon nieuwe.
Zeker in bulkverpakking is het de moeite niet waard vind ik. Heb ook nog nooit lekgereden en heb dus nog zat banden liggen. Je kan hem eventueel plakken maar omdat het aan de rand van de velg zit is de kans ook groter dat de velg langs de plakker schuurt. Plus dat je op die plek misschien een bobbel in de band kan verwachten. Ik zou gewoon een paar nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Inderdaad, een snake bite. Ik denk ook niet dat het de moeite is om te maken hoor... Binnenbandjes kosten geen geld.

Zondag dus mountainbike wedstrijd gedaan.

Slecht gestart (ik heb mezelf laten verdringen tot op de 2e rij, wat op een bochtig parcours echt nadelig is...), en in de eerste ronde gevallen en veel opstroppingen...
Aan het einde van de 2e ronde reed ik ongeveer 26e positie. Maar ronde na ronde toch kunnen opklimmen, en uiteindelijk als zevende geeindigd.
Mijn rondetijden waren ongeveer even snel als de kopgroep, dus echt wel balen van de slechte start. Maar dat is een leerschool voor de volgende keer.

Afbeeldingslocatie: http://mtb.comoj.com/fotos/mtbstjorisweert/slides/DSC_0230.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mtb.comoj.com/fotos/mtbstjorisweert/slides/DSC_04642.jpg

7e van de 83 starters. Volgend jaar gaan we voor een top vijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Gaaf Joeri!

Binnenkort maar eens een GOT mtbtocht organiseren? Lage Vuursche is weer drooggelegd ;-)

@ Roet; waar koop jij die bulkverpakkingen binnenbanden?

[ Voor 22% gewijzigd door willy1986 op 14-03-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hier bijvoorbeeld:
http://www.bike-component.../c457_MTB-Tire-Tubes.html

@ joeri, wat ik mij al een tijdje afvraag is hoe hard rijd je bij zo'n wedstrijd gemiddeld en wat is de afstand die je moet rijden ?

[ Voor 45% gewijzigd door Brilsmurfffje op 15-03-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
25x? Voordat ik daarvan de eerste helft heb gebruikt zijn ze compleet weggerot ;) Gisteravond nog een klein gaatje geplakt, als was het maar voor de oefening. Ik zag daarbij dat het staal van mijn Nobby Nic (snakeskin, 26x2.2) buitenbanden op heel veel plekken bloot ligt :X Wat moet je daarmee? Zoveel heb ik er echt niet mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
@MBV: Langs de binnenzijde bedoel je? Daar kan je mss een stukje binnenband overleggen?

@brilsmurfffje: De duur van deze wedstrijd was op voorhand vastgelegd op ongeveer 1u. Tijdens de race wordt dan het aantal ronden bepaald...
Ik heb 7 ronden gereden, ongeveer 57 minuten. Goed voor een kleine 16km. Lage gemiddelde snelheid dus, maar er waren vele korte steile hellingen en veel bochten waardoor je niet vaak boven de 30/uur uitkomt (wat bij andere wedstrijden vaak wel het geval is).

Hier een Garmin log-file van de wedstrijd: :)
http://connect.garmin.com/activity/72930237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Aan de binnenkant ja, en niet op 1 plekje (ducktape :Y)) maar echt iets van 20% van mijn band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
willy1986 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:43:
Vandaag een kort ritje gemaakt. Enkele trappetjes afgereden. Erg gaaf. Maar kreeg helaas net voor thuiskomst een lekker band toen ik een stoepje op knalde...
Is dit nou een snakebite? Is het nog aan te raden om de plakken of is dat niet verstandig?
[afbeelding]
(twee sneetje van elk één centimeter aan de kant van de velg)
Volgende keer je banden iets harder oppompen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@.joeri Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heeft iemand ook nog tips voor een niet al te dure camera (+-100 euro) om makkelijk aan je mtb/racefiets te monteren? Bijv. zoals in het filmpje een paar replies hierboven.

Heb zelf voor de grap bij dealextreme een cheap ding van 18 dollar gekocht en die aan mn voorvork gemonteerd met tie-wraps, resultaat: YouTube: MTB onboard cam :P
Maar dat ding is nogal moeilijk in gebruik en sowieso mag de beeldkwaliteit ook wel iets hoger (HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ben er ook wel in geïnteresseerd. :)
Staat dat cheap ding een beetje stevig op je bike? Lijkt me wel leuk :p

Net nieuwe pedaaltjes gaan kopen. Shimano XT's genomen. De XTR's zijn dubbel zo duur. Spijtig dat het verschil zo groot is, of dat er geen tussen groep is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Palomar schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:14:
Heeft iemand ook nog tips voor een niet al te dure camera (+-100 euro) om makkelijk aan je mtb/racefiets te monteren? Bijv. zoals in het filmpje een paar replies hierboven.

Heb zelf voor de grap bij dealextreme een cheap ding van 18 dollar gekocht en die aan mn voorvork gemonteerd met tie-wraps, resultaat: YouTube: MTB onboard cam :P
Maar dat ding is nogal moeilijk in gebruik en sowieso mag de beeldkwaliteit ook wel iets hoger (HD).
Die lijkt me niet echt waterbestendig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
.joeri. schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:11:
Bij die cheape van dealexteme zit geen fietshouder oid. Alleen om in je auto op het dashboard te zetten. Maar dan zit ie met een soort klemmetje aan de houder vast, wat voor mtb'en niet stevig genoeg is. Had hem daarom gewoon met tie-wraps aan mn voorvork vastgesnoerd en dat is stabiel genoeg.
Fire69 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:06:
[...]

Die lijkt me niet echt waterbestendig? :?
Er zit wel een hoesje bij (Soft silicone protective case) die er omheen kan, maar zou er dan niet mee door de regen gaan rijden :P

Maar dat goedkope dealexteme-ding is verder vrij crap. Raad hem niet aan als je vaker iets wilt opnemen. De bediening is bijv. heel lastig (eerst schuifje omzetten, dan op gammel toetsje drukken en daarna op een ander gammel toetsje drukken, dan goed kijken of er een heel klein blauw ledje knippert en dan is ie aan het opnemen :P).
Zoek zelf daarom eentje die op dat vlak wat makkelijker is en betere beeldkwaliteit heeft (hd en wide angle lens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
.joeri. schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:11:

Net nieuwe pedaaltjes gaan kopen. Shimano XT's genomen. De XTR's zijn dubbel zo duur. Spijtig dat het verschil zo groot is, of dat er geen tussen groep is...
XT is de tussengroep, XTR is alleen voor fanatici met geld teveel.
Deore = goed genoeg
LX = duurzaam
XT = XTR-kwaliteit, maar dan met een goede prijs/gewichts-ratio
XTR = beste van het beste
nog-duurdere-groep = XTR voor weight-weenies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
LX is tegenwoordig toch SLX? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

maar SLX zit wel heel dicht tegen XT aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
brilsmurfffje schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:37:
maar SLX zit wel heel dicht tegen XT aan
Inderdaad, XT met een paar grammetjes overgewicht en een ander verfje :) Een tussenstap tussen XT en XTR lijkt me dan ook overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

precies, het feit dat de meeste fietsen van rond de 1500 euro nog steeds een SLX voorderailleur hebben of shifters zegt imho ook wat over de kwaliteit van slx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Of dat je teveel betaalt voor die fietsen, aangezien er al full XT fietsen zijn voor 800 euro ofzo :+

Jaja, goede vork > goede remmen > goed frame/wielen > goed schakelwerk. Liever een reba vork met deore afmontage, dan een judy met XTR afmontage. Alles moet 'goed genoeg' zijn wil deze vergelijking ergens op slaan natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Zie ik opeens op marktplaats een voor mij zéér interessante fiets, maar die prijs? Ruikt naar gejat. Wat denken jullie?

http://fietsen-brommers.m...-top-fuel-9-8-ssl-xt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Het feit dat het verhaaltje begint met deze zin: "Het is in de fabriek standaard met een volledige XT aandrijving met Fox RLC voorvork met remote lockout" zegt eigenlijk al genoeg, ook zien de foto's er niet heel erg Nederlands uit.
Ook zit deze persoon pas 1 dag op marktplaats, dus ik zou het niet vertrouwen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Staat niet op het mountainbike.nl forum als gestolen. Misschien eens vragen of hij het bonnetje nog erbij heeft? Een fiets die misschien 2 jaar oud is (welk modeljaar? 2010 of 2011?) en een adviesprijs van 5000 euro heeft, daar zou ik het bonnetje toch zeker van bewaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 14:45
Zo'n fiets voor die prijs is normaal onmogelijk, dus ik ga uit van of enige vorm van oplichting of anders verkregen via minder legale kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Foto van http://spanish.alibaba.co...9-8-ssl-xt-111143521.html :)

Maar ik heb toch eigenwijs een mailtje gestuurd ( naar deze mogelijke scammer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Roet schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:37:
Zie ik opeens op marktplaats een voor mij zéér interessante fiets, maar die prijs? Ruikt naar gejat. Wat denken jullie?

http://fietsen-brommers.m...-top-fuel-9-8-ssl-xt.html
Ik heb het idee dat de foto niet in Nederland genomen is. kans dat alles van een andere site is afgehaald. En dan hier neergezet. Fiest staat dan in de schuur, jij geeft geld, persoon gaat fiest halen, dag geld en persoon.

Edit ; ah, vertaling is via google dus uit het spaans. Fiets staat daar dus ergens te koop.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 18-03-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ja ik had eigenlijk zelf al ook zo'n vermoeden, als je zo'n fiets koopt dan weet je wel wat beters neer te zetten dan dat. Achja, ik kijk rustig verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:32
Na veel speciaal zaken af gegaan te zijn kan er geen helpen>
Ik heb een RockShox Revelation 426 Air U-Turn 100-130mm vork waarvan
ik niet weet hoe ik de vork nu moet instellen. De vork heeft een "gate" met een + en een -.
Ondertussen maakt de vork een zuigend geluid als ik hem unlock op 130mm.
Is er lucht ontsnapt door de gate op - open te laten? Zit er nog lucht in? Hoe pomp ik het
op? De handleiding is ook niet behulpzaam. Wie kan mij helpen op de goede weg te komen?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Welke speciaalzaken zijn dat dan? Iedere mtb zaak met een beetje kennis zou een vork gemakkelijk kunnen instellen. Wat is jouw regio?

Staat je rebound niet op schildpad (traag) waardoor je vork een zuigend geluid maakt?
Zakt je vork een klein beetje in als je op de fiets zit?
Een vork kan je oppompen met een vorkpomp (of shock pump)
Bijv: http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat/bontrager_shock_pump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
op het mountainbike.nl-forum zijn er hele discussies over hoe je zo'n vork in moet stellen. Kennelijk heeft jouw vork, afgezien van de hoogte-instelling (100-130mm) dezelfde instellingen als een Reba-voorvork. Je kan eens in dat topic kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik ben toe aan een nieuwe fiets, maar geen idee wat een beetje goed is.

Ik wil niet teveel geld uitgeven, maar ik wil de mogelijkheid hebben hier en daar een bospaadje te pakken.
Zat zelf te denken aan zoiets:

http://www.mantel-tweewie...s-King_Boa_Disc_2011.html

Ik heb gehoord dat er in de winkel daar ook goed advies te verkrijgen is, maar misschien hebben jullie nog tips voor een startende enthousiasteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:23:
Dus ik ben toe aan een nieuwe fiets, maar geen idee wat een beetje goed is.

Ik wil niet teveel geld uitgeven, maar ik wil de mogelijkheid hebben hier en daar een bospaadje te pakken.
Zat zelf te denken aan zoiets:

http://www.mantel-tweewie...s-King_Boa_Disc_2011.html

Ik heb gehoord dat er in de winkel daar ook goed advies te verkrijgen is, maar misschien hebben jullie nog tips voor een startende enthousiasteling?
Ja.

Voor dat geld zou ik gaan voor een 2de-hands op mountainbike.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Voor 800 euro hoeft dat echt niet. Maar zoek dan wel iets op met een fatsoenlijke voorvork en remmen, dat is veel belangrijker dan de rest van de afmontage. Als je dan toch naar de afmontage kijkt: crankset is veel duurder dan de andere versnellings-onderdelen. Bij die bulls is de crankset heel goedkoop in vergelijking met de rest, volgens mij niet eens deore. Dan kan je beter een fiets hebben waarbij alles minimaal deore is :) SLX Crankset + lagers = 120 euro, daar koop je bijna de shifters, derailleurs etc voor.

Kijk eens bij http://www.fietssportief.nl/, bijvoorbeeld de XTrail XT Mud. Avid Elixer 3 remmen weet ik niet precies van hoe goed ze zijn in verhouding met die van Tektro op de Bulls, maar in elk geval wel een Recon voorvork ipv suntour en een deore crankset ipv troep.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 19-03-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Elixer 3 remmen zijn zeer goed, ik heb ze ook. Deze zijn een stuk beter te doseren dan bijv. de juicy3. Ook zijn ze iets minder bijterig, maar dat vindt ik juist een voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gegaan voor een Cube fiets model 2010. 719 euro denk ik. Donderdag ophalen, en hij ging nog iets erbij doen met een fietsbroekje ofzo na mijn opmerking "Wel een beetje hard zadel".

Hij moest morgen in Limburg fietsen, dus hij moest met de trein weg (het was ook 17:00), dus hij kon de verkoop niet afmaken. Maargoed, dat doen we dan donderdag. De Bulls in de link had ie niet meer in mijn maat, en de Cube was ook nog een betere fiets met betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat bevestigt precies de verhalen over Mantel. Ze zetten leuke lokkertjes op de website, en als je het gaat kopen is het er nooit. Adviezen zijn over het algemeen belabberd, dus als je niet iemand bij je hebt die alles weet kom je waarschijnlijk met een fiets in de verkeerde maat, en van andere kwaliteit dan waar je naar op zoek was terug.

En ja, een MTB zadel is hard, i.c.m. fietsbroek houd je dat veel langer vol dan een gewoon zadel met spijkerbroek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
MBV schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:40:
En ja, een MTB zadel is hard, i.c.m. fietsbroek houd je dat veel langer vol dan een gewoon zadel met spijkerbroek ;)
Als je je fiets voor je dagelijks woon-werk verkeer gaat gebruiken went dat vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
voor 10 minuten is het prima te doen ja. Voor 20 minuten vind ik een cross-hybrid zadel beter te doen, en voor meer dan een half uur gaat mijn fietsbroek aan. Woon-werk is voor mij 23km, dus mag jij raden wat ik doe :P (pas 1x, komende week weer)

[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 19-03-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
MBV schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:10:
voor 10 minuten is het prima te doen ja. Voor 20 minuten vind ik een cross-hybrid zadel beter te doen, en voor meer dan een half uur gaat mijn fietsbroek aan. Woon-werk is voor mij 23km, dus mag jij raden wat ik doe :P (pas 1x, komende week weer)
Ik ben het inmiddels gewend. Soms ga ik zelfs mountainbiken in m'n spijkerbroek als ik geen zin heb om om te kleden en het droog weer is :P

Het is bij mij eigenlijk begonnen met naar school te fietsen op mijn mountainbike. Klinkt misschien raar om dat te doen in verband met diefstal maar daar hebben we hier geen last van. Al zet ik mijn fiets niet op slot tegen een muurtje wordt hij nog niet gestolen. Zelfs mijn iPod overleefde een heel lesuur op een tafel in de voorhal. Daarna ben ik mijn mountainbike steeds vaker gaan gebruiken voor standaard dingen; supermarkt, uitgaan, naar vrienden, etc.

[ Voor 31% gewijzigd door Japperrrr op 19-03-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:40:
Dat bevestigt precies de verhalen over Mantel. Ze zetten leuke lokkertjes op de website, en als je het gaat kopen is het er nooit. Adviezen zijn over het algemeen belabberd, dus als je niet iemand bij je hebt die alles weet kom je waarschijnlijk met een fiets in de verkeerde maat, en van andere kwaliteit dan waar je naar op zoek was terug.

Over de kwaliteit kan ik geen uitspraak doen want ik heb geen referentie, maar hij fietste naar mijn idee super lekker. Ik ben wel 1m63 met korte beentjes, dus ik geloof zomaar dat ze niet alles in mijn maat hadden. De fiets die ik wilde (de Bulls Copperhead 1 of 2) stond er voor 700, dus ik kan nou niet zeggen dat dat een lokkertje was als ik 20 euro duurder uit ben :) met volgens mij betere specs op de Cube.

Als ik verslaafd ben aan het fietsen zal ik er zelf eentje samenstellen en er flink wat geld tegen aan gooien, maar nu vooral blij dat ik in ieder geval iets heb om op te fietsen, totdat dat grote schip met geld komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
@EnzoMatrix; wat voor type model van Cube heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cube Ltd Team 2010 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:05:
Een LTD Team? Voor 719 euro? Voor 719 is dat een goede koop! (gezien: http://www.izibike.nl/product/3116/Cube-LTD_Team_Disc_2010)

Ik heb zelf de Cube LTD Team 2008 2 jaar gereden. (toen nieuw gekocht als overjarig model voor 900 euro) Prima fiets! Formula remmen sleepten wel snel. Ondanks dat ik ze vaak goed uitlijnde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:05:
Kijk.

Nu heb je een mooie bike voor een hele mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal een fotootje doen donderdag, het was wel op een kleiner frame dan die in de showroom, misschien dat dat het prijsverschil verklaard? Of er hing een verkeerd kaartje aan? :) vind of 850 of 720 nogal een verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 22:23

KoffieNT

banaan

Ook fijn, gisteren leek het alsof mijn wiel los zat. Even gekeken, leek er op dat mijn as (weer) gebroken was.

Vandaag even een ander wiel op de fiets gezet zodat ik toch kon gaan fietsen. Na 1km leek het weer alsof mijn wiel los zat.

Wat blijkt nou:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2nutao9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2r7c7ya.jpg

Morgen of overmorgen maar effe naar de fietsenmaker :P.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat frame is afgeschreven hoor, dat is niet echt goed meer te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Misschien met van die soort twee componenten-lijm samen met wat fiberglass? Bij de Gamma waar ik werk hebben ze dat, echt heel sterk spul! Ik zie trouwens dat je frame is gescheurd over de lasnaad; ik zou proberen het op een fabrieksfout te gooien en te hopen op een nieuw frame. Er is namelijk duidelijk iets mis met de lasnaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat gaat nooit een sterke verbinding opleveren. Waarschijnlijk is het aluminium te heet geworden bij het lassen en is het onderliggende materiaal verzwakt geraakt. Ik weet niet wat voor merk frame het is en hoe oud het is.
Maar de gerenommeerde merken hebben allemaal een crash replacement service voor het geval het frame buiten de garantie valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Achjaa..Moozes frame is afgeschreven. In mijn ogen ook een garantiegevalletje.
En als je toch bij de LBS bent, haal gelijk een nieuwe achterband ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ja ik bedoelde met de fietsenmaker ook qua garantie, reparatie zit er idd denk ik niet echt in :P.

Achterband iss idd aan het slijten, je wil de voorband niet eens zien :|, komt het gaas al doorheen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
KoffieNT schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:29:
Ja ik bedoelde met de fietsenmaker ook qua garantie, reparatie zit er idd denk ik niet echt in :P.

Achterband iss idd aan het slijten, je wil de voorband niet eens zien :|, komt het gaas al doorheen haha.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Rem jij met geblokkeerde wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik rijd eigenlijk alleen maar op straat, veel slippen natuurlijk en dan krijg je dat.

Hier een foto van de voorband:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/wrm6o2.jpg

Yeppp it needz changin'

Pagina: 1 ... 23 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.