Om het makkelijk te maken; waar is "bossen hier in de omgeving"? Dan valt er wat zinnigers te zeggen over het soort fiets. Al bedenk ik me nu dat je als starter voor het geplande budget geen volgeveerde fiets moet gaan rijden (volgeveerd = achter en voor vering). Je komt dan toch qua prijs beter weg met een hardtail (=alleen voorvering) en ook het onderhoud is veel eenvoudiger. Bij een volgeveerde fiets heb je toch weer een extra stuk techniek nodig dat onderhoud nodig heeft.Multensor schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:40:
We hebben verder nog nooit gemountainbiked en we zullen het zoveel mogelijk in bossen hier in de omgeving gaan doen. Zijn er bepaalde merken / configuraties waar we naar kunnen kijken?
Zijn er tevens mensen bekend hier met die fietssportief.nl winkel?
Maar als jullie allebei nog nooit gebiket hebben, is het dan niet verstandiger om eens een fiets te huren? Of aan een clinic(rijtraining) mee te doen waar fietsen ter beschikking worden gesteld. Als het achteraf niet bevalt, dan "moet" je toch gaan fietsen omdat je er zat geld in gestoken hebt. Vergeet niet dat het met alleen een fiets kopen, niet ophoudt. Je hebt nog nodig: Helm!!!!, handschoenen, kleding (minimaal een broek), bidons, pompje, bandenplak en klein gereedschapje, fietsschoenen zijn ook sterk aan te raden maar is geen must in het begin. Aan overige spullen ben je snel 100euro pp kwijt, maar sinterklaas is in aantocht dus die kan mss wat regelen
Fietssportief is verder OK. Zelf geen ervaring mee, maar als ik het assortiment zie dan leveren ze toch wel met een hoge prijs/kwaliteit verhouding. Je hoort er ook geen negatieve verhalen over, dus ik heb er alle vertrouwen in.