Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.518 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik zou niet zo snel bezuinigen op fietskleding. Een fietscomputer oid bij de aldi halen vind ik ok, maar goede kleding is toch echt essentieel als je maar een beetje serieus met je sport bezig bent.

Zo heb ik toen ik net begon met mtb'en een AGU regenjasje gekocht en ik draag het nu nog steeds. Ding heeft heel wat modder en valpartijtjes doorstaan en is nog altijd waterdicht en strak. Net zo eigenlijk met mijn fietsbroeken: ik heb wel eens een 3/4 broek bij All Active (cyclewear?) gekocht en die was binnen 3 maanden gewoon helemaal op (saddlesore.. brrrr :/) , terwijl mijn pearl izumi broek van 2.5 jaar geleden nog steeds heerlijk aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Roet schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:19:
[...]

Je vindt dat iedereen een andere mening heeft en vraagt ons hier om onze mening? Hmm :P
Ja dat komt nogal krom over idd. Ik bedoelde eigenlijk: misschien is men hier wat eensgezinder en heb ik daadwerkelijk iets aan jullie meningen (met onderbouwing). In dat andere forum zijn de meningen echt 100% tegengesteld en weet ik niet wie ik moet geloven.
Hoe zou je onze bosgrond eigenlijk omschrijven btw? Is dat ruw terrein of juist vrij smooth? De ondergrond is vrij los natuurlijk, maar er liggen geen enorme keien enzo, alleen veel wortels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
TheLemon schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:48:
[...]

Ja dat komt nogal krom over idd. Ik bedoelde eigenlijk: misschien is men hier wat eensgezinder en heb ik daadwerkelijk iets aan jullie meningen (met onderbouwing). In dat andere forum zijn de meningen echt 100% tegengesteld en weet ik niet wie ik moet geloven.
Hoe zou je onze bosgrond eigenlijk omschrijven btw? Is dat ruw terrein of juist vrij smooth? De ondergrond is vrij los natuurlijk, maar er liggen geen enorme keien enzo, alleen veel wortels.
Hoe je het omschrijft? Gewoon, zoals je het zegt: Bosgrond.

Bandenkeuze blijft persoonlijk. Ik ben op een gegeven moment opgehouden met de juiste combi te zoeken en koop gewoon de leukste aanbieding voor twee stuks rubber. Heb er nu al een tijdje Conti's mountainking v/a op liggen, (daarvoor Conti's Explorer Pro's. Daarvoor Schwalbe little Jimmies, en daarvoor nog Hutchinson Python's) en ben over de mountainkings meer dan tevreden. De combi die Roet aanbeveelt (X-king & raceking) zou zomaar heel goed kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Furious Fredjes! Kun je nog wat schaven aan je techniek ook ;)

Had hiervoor Raceking Supersonics erop liggen, daar heb ik ook lang mee gefietst.

Vind het beide wel fijne bandjes, maar de combo Racing Ralph met Nobby Nic vond ik echt een 'tank' gevoel geven, niet fijn imo.

Moraal van het verhaal, hier ervaar je hetzelfde als op mtb.nl :+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik rijd ook met RR en NN combi, waarbij ik meteen merkte dat de rolweerstand een stuk hoger is dan bij mijn oude banden. Echter nu het regenachtig weer is voel ik me toch erg veilig op deze combi, veel grip. Hier in de omgeving zijn de bossen nog redelijk 'nat' bij droog weer, wellicht ook iets om in gedachten te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
In principe heb je bij het winterweer de volgende twee keuzes, zonder rekening te houden met het type band:
Natheid = Modder = hoge uiteenstaande noppen.
Natheid = Drassigheid = lage samenliggende noppen.

Kijk je daarnaast naar de compound, dan geven de Franse merken (Michelin, Hutchinson, etc) vooral 'n zachte compound. Ik zou juist met het winterweer opteren voor een harde compound, voor de meeste grip in de prut. Zachte compound kun je ideaal gebruiken bij meer steenachtige parcoursen.

Maar soit, ik wijk af van m'n standpunt: Bandenkeuze blijft persoonlijk. Ik ben op een gegeven moment opgehouden met de juiste combi te zoeken en koop gewoon de leukste aanbieding voor twee stuks rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik heb bij mijn 2e hands mtb (zeg maar gerust nieuw) standaard banden eronder, zonder slijtage aan profiel o.i.d. Ze zijn van Geax.
Type: Barro Marathon

Mijn ervaringen tot dusver zijn super, grip door modder en gladheid valt me erg goed! Op internet ook enkele goede reviews gelezen.. Hij moet met name in de winter super zijn.. Ben benieuwd :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44

DaRoot

Some say...

Zijn er nog mensen die afgelopen zondag aan de Grenslandmarathon vanuit Tubbergen hebben meegedaan?
heb dit jaar de 110 km gefietst.. was behoorlijk zwaar door de natte ondergrond her en der.. maar wel een ervaring op zich

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• TheLemon

TheLemon

Ok, knoop doorgehakt, na heeeel veel lezen op de fora, de Schwalbe site en een test uit Bike magazine (DE):
2x Racing Ralph 2.25". Die Conti X King ziet er erg interessant uit, maar is voorlopig nog nergens te krijgen helaas, ook niet in DE.
Ik twijfelde nog over Rocket Ron als voorband, vanwege de betere grip in bochten, maar vond dat de grotere kans op lekrijden met deze überlichte band niet waard, helemaal omdat ik nog redelijk beginner ben.

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 14:34

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik ben aan het kijken voor een mountainbike voor recreatief gebruik. Ik zal zeker niet wekelijks er mee gaan rijden, en ook geen monstertochten. Ik ben momenteel aan het kijken voor een Cube Analog bijvoorbeeld. Wat vinden jullie daarvan ?

http://www.izibike.nl/product/3107/Cube-Analog_2010&p=3

Serve The Humanity , Be Server

• Vis
  • Nu online

Vis

Die zwart met rode versie van de Analog ziet er wel erg vet uit.. de onderdelen zijn matig, maar voor recreatief gebruik maakt het toch geen moer uit!

Voor die prijs een mooie beginners bike zou ik zeggen!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 22:17
Neoz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:14:
Ik ben aan het kijken voor een mountainbike voor recreatief gebruik. Ik zal zeker niet wekelijks er mee gaan rijden, en ook geen monstertochten. Ik ben momenteel aan het kijken voor een Cube Analog bijvoorbeeld. Wat vinden jullie daarvan ?

http://www.izibike.nl/product/3107/Cube-Analog_2010&p=3
Let er dan 50euro bij en neem deze: http://www.fietssportief....s/xtrail-mountainbike/643
XT derailleurs en hydraulische schijfremmen ipv mechanische (mech. schijfremmen is niet echt geweldig). Voorvork zal ook stukkie beter zijn (al kan ik dat niet heel goed beoordelen, ken de FSA van de Cube niet.). En Xtrail is ondertussen aardig voet aan wal aan het krijgen. Ongelofelijk als je ziet wat ze voor hun prijzen kunnen leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon 73 op 22-09-2010 19:34 ]

• dnhelle
  • Nu online
Good point, Ramon!

Het is niet zo zeer de vraag of Shimano binnenkort uitkomt met een Di2 variant van de XTR groep, maar vooral wanneer... Voor hen die niet meer kunnen wachten;
http://www.bikeradar.com/...s-di2-mountain-bike-27855

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn Cube LTD Team is ook nog steeds te koop.
http://www.mountainbike.n...=72214&p=1188968#p1188968
Mocht je interesse hebben dan kan je mij emailen.

@Neoz; bovengenoemde fiets heeft hydr. schijremmen en XT achterderailleur. Plus: betere voorvork van Rock shocks.

[ Voor 26% gewijzigd door willy1986 op 22-09-2010 18:25 ]

• Roet
  • Laatst online: 15:09
willy1986 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:20:
Mijn Cube LTD Team is ook nog steeds te koop.
http://www.mountainbike.n...=72214&p=1188968#p1188968
Mocht je interesse hebben dan kan je mij emailen.
Met alle respect, maar is de prijs niet ietwat hoog? Ik heb een paar jaar terug een Cube LTD Pro gekocht met 600km op de teller, voor €650. Maar die was ook getuned met andere cranks, andere velgen, carbon barends, km teller etc. Misschien dat €650 of €625 een prijs is waar je hem mogelijk wel voor kwijtraakt? Het is balen, maarja. Ik ga mijn Cube LTD Pro uit 2004 ook weg doen voor wat nieuwers, maar zal er denk ik maar €300 voor kunnen krijgen.
TheLemon schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:14:
Ok, knoop doorgehakt, na heeeel veel lezen op de fora, de Schwalbe site en een test uit Bike magazine (DE):
2x Racing Ralph 2.25". Die Conti X King ziet er erg interessant uit, maar is voorlopig nog nergens te krijgen helaas, ook niet in DE.
Ik twijfelde nog over Rocket Ron als voorband, vanwege de betere grip in bochten, maar vond dat de grotere kans op lekrijden met deze überlichte band niet waard, helemaal omdat ik nog redelijk beginner ben.
We verwachten nu wel een verslagje he :). Ik reed enkele jaren met de RR's, ben benieuwd wat jij ervan vindt.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 19:30
Roet schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:10:
[...]
Ik ga mijn Cube LTD Pro uit 2004 ook weg doen voor wat nieuwers, maar zal er denk ik maar €300 voor kunnen krijgen.
Kun je me meer info geven? Via DM? Ik zoek iets voor mijn broertje

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Woops, Zondag over een week weer de jaarlijkse MTB Wedstrijd. (Hondsrug Classic, Gieten)
Heb echter nog niet veel op de mtb gezeten.
Hoop volgende week een paar mooie rondjes te maken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:52
Onze wekelijkse toertocht valt letterlijk in het water, het valt hier met bakken uit de lucht. :(

Wat doen jullie als het zo'n weer is? Toch gewoon vertrekken? Zo ja, welke kledij dragen jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ga gewoon rijden, als je na de regen gaat word je toch wel nat door de plassen in het bos. Zelf draag ik dan een regenjack om mijn bovenlichaam droog en warm te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Harmen schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:59:
Woops, Zondag over een week weer de jaarlijkse MTB Wedstrijd. (Hondsrug Classic, Gieten)
Heb echter nog niet veel op de mtb gezeten.
Hoop volgende week een paar mooie rondjes te maken.
Hmm, als je nu nog moet gaan trainen voor over een week, dan kun je net zo goed in bed blijven liggen. Alles wat je nu traint merk je pas over ca. 3 weken.
Fire69 schreef op zondag 26 september 2010 @ 08:33:
Onze wekelijkse toertocht valt letterlijk in het water, het valt hier met bakken uit de lucht. :(

Wat doen jullie als het zo'n weer is? Toch gewoon vertrekken? Zo ja, welke kledij dragen jullie dan?
Ik blijf dan in bed liggen :) Gelukkig was het in het zuiden lekker droog, dus lekker een rondje gereden op de SSer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

zonoskar schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:48:
[...]

Hmm, als je nu nog moet gaan trainen voor over een week, dan kun je net zo goed in bed blijven liggen. Alles wat je nu traint merk je pas over ca. 3 weken.
Heb wel de hele zomer op de racefiets gezeten. Dus conditie is er wel.
Beetje wennen aan het hobbelen en blubber denk ik. ;)
Het is ook meer voor de lol.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Gewoon rijden, vies wordt je toch wel. Mijn regenjasje heeft vandaag alleen jammerlijk gefaald tijdens de Bikeboutique-tourtocht. Ondanks dat toch een mooie route gereden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb vanochtend ook flink staan modderhappen in Lage Vuursche. Tijdje niet geweest en de route ligt er nogaltijd heerlijk belabberd bij (het was ook wel pijnlijk op een starre fiets :X). Maar verder prima te doen met een goede regenjas, buff, sealskins en winterhandschoenen. Benen invetten help trouwens ook goed tegen de kauw en vocht.

[ Voor 3% gewijzigd door FMS op 26-09-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
FMS schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:44:
Benen invetten help trouwens ook goed tegen de kauw en vocht.
Wat voor iets gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon een vette zalf die ik sowieso krijg om de huid vet te houden, vaseline zal ook goed helpen. Werkt in de winter ook perfect om niet dat bijtende gevoel op je hoofd te krijgen :)

Twee weken terug heb ik nog een fiets erbij gehaald, een soort hybrideding (Arinos trekkingbike van fietssportief) om meer op de weg mee te rijden. Het was jammer dat m'n sram shifters er niet op konden (dan moeten beide derailleurs ook vervangen worden), nu heb ik XT shifters en SLX derailleurs. Die sram X9 shifters blijven me toch beter bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik fiets eigenlijk nooit met een regenjack.
Vaak een thermoshirt met lange mouwen + goede overshirt.
Als je flink bezig bent wordt je wel warm. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Gelukkig was het in het Zuiden de hele morgen + middag droog :) Dat was 2 weken terug wel anders.. stromende regen constant!
Wel gewoon gegaan toen, maar vandaag was het echt veel fijner om te rijden.. de modder en regen is idd meer voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Welk zuiden ben jij geweest? Zuiden belgië of Zuid-limburg? Ik heb namelijk vanochtend van 9.00 tot 10.00u nog droog weer gehad, daarna tot 12.30u alleen maar regen...

Edit: en vandaag 2x de ketting overgetrapt. Ik begin m'n KCNC derailleurwieltjes er van te verdenken...
Binnenkort bij de winterbeurt alles maar eens nalopen.

[ Voor 32% gewijzigd door dnhelle op 26-09-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

dnhelle schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:06:
[...]

Wat voor iets gebruik je daarvoor?
Vaseline! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb in Valkenswaard/Eersel ook nog geen drupje gezien vandaag.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 12:21
zo! vandaag de Rheden route gereden, inclusief van en naar Rheden toe zo'n 80km gefietst, zo'n 4,5-5 uur weggeweest.
Elke dag 40km op racert heeft toch wel effect :+

Komend weekend 3 daagjes naar de Ardennen, Warempage-uitje van het mtb.nl forum

edit: vandaag ook de hele dag droog gebleven, op zweet en opspattend modder na :P

@dnhelle wel erg apart, 2x een ketting over trappen... heb ik met mijn lompe gedrag nog niet voor elkaar gekregen :P Ik hoop dat je de oorzaak snel vindt.

[ Voor 33% gewijzigd door Bramster op 26-09-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

dnhelle schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:19:
Welk zuiden ben jij geweest? Zuiden belgië of Zuid-limburg? Ik heb namelijk vanochtend van 9.00 tot 10.00u nog droog weer gehad, daarna tot 12.30u alleen maar regen...

Edit: en vandaag 2x de ketting overgetrapt. Ik begin m'n KCNC derailleurwieltjes er van te verdenken...
Binnenkort bij de winterbeurt alles maar eens nalopen.
Tegelen-Belfeld-Reuver-Swalmen

Tja sorry, ik noem Venlo e.o. ook al het Zuiden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
LOL @ vis. Écht zuidelijk was het erg nat. Doorweekt is nog zacht uitgedrukt ;-)

@Bramster nice! flinke conditie-opbouw. Ik merk ook de voordelen van een reetert ernaast, scheelt enorm. Merk je niet dat de cadans van het mtb'en totaal verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren tochtje gefietst in Gieten (Dr). Opzich wel geinige route, met naar mijn idee iets teveel dezelfde stukken als vorig jaar. Woon ook redelijk in de buurt, dus dan is een hoop natuurlijk sowieso al bekend terrein.

Wat me opvalt en irriteert is dat er veel te veel idioten mee doen die denken dat het een wedstrijd is. Het is toch een TOERtocht. Tuurlijk geef ik ook wel eens flink gas, als het kan, maar je kan niet verwachten dat iedereen maar aan de kant gaat omdat je een stuk sneller bent. Helemaal niet op een smalle singletrack. Ook werd er flink voor gekropen bij wat moeilijkere passages.Wachten ho maar. Op deze manier is al gauw de hele lol van zo'n tocht voor mij eraf. Weet niet hoe de ervaringen hier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat ze aan het trainen waren voor volgende week zondag. ;) (Hondsrug Classic)
Vind het wel irritant idd, geeft ze vaak nooit de ruimte of roep dat ze ff moeten wachten.

Zelf haal ik alleen in waar het echt kan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net ontdekt dat ze bij ons in het dorp het grootste MTB/BMX-parcours van België aan het aanleggen zijn! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Voor een bedrijfsuitje (10-15 man) zit ik erover te denken om iets met mountainbikes te gaan organiseren. Waar kan je die in de buurt van Utrecht huren? Met een beetje leuk parcours wat ook voor beginners geschikt is? MTBclinic.nl is een beetje uit de richting ;) (Arnhem).

Verder ben ik benieuwd hoe ik de mountainbike-routes ten zuid-oosten Den Bosch op internet kan vinden. 't Ziet er niet uit als veel bijzonders, maar ach, ze komen voor mijn deur langs ;)

[ Voor 39% gewijzigd door MBV op 27-09-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 15:00
pjlgt schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:56:
Gisteren tochtje gefietst in Gieten (Dr). Opzich wel geinige route, met naar mijn idee iets teveel dezelfde stukken als vorig jaar. Woon ook redelijk in de buurt, dus dan is een hoop natuurlijk sowieso al bekend terrein.

Wat me opvalt en irriteert is dat er veel te veel idioten mee doen die denken dat het een wedstrijd is. Het is toch een TOERtocht. Tuurlijk geef ik ook wel eens flink gas, als het kan, maar je kan niet verwachten dat iedereen maar aan de kant gaat omdat je een stuk sneller bent. Helemaal niet op een smalle singletrack. Ook werd er flink voor gekropen bij wat moeilijkere passages.Wachten ho maar. Op deze manier is al gauw de hele lol van zo'n tocht voor mij eraf. Weet niet hoe de ervaringen hier zijn?
Ik heb de zelfde tochtgereden.. Idd sommige jagen je in de bosjes voorbij. heel irritant, maar ik snap het wel, ik probeer zelf altijd rustig achter iemand te blijven, maar als je niet in je eigen tempo kan fietsen op een lastig deel is wel even aanpassen.

Vooral in de bagger op het eind bij het zwanenmeer was het in optocht fietsen en lopen op de helingen naar boven.
Vond het een leuke tocht, alleen dat schouwpad in het begin mogen ze wel weglaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
pjlgt schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:56:

Het valt mij juist op, dat er juist op de tussenstukken veel wordt geraced, en op technische stukken diezelfde mensen echt heftig terugvallen.

Daarnaast is het mega-irritant dat daardoor ook ongevallen plaatsvinden omdat er 'opeens' het bos wordt ingedoken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bekijk het eens van de andere kant zou ik zeggen. Wat voor lol is het nou om achter iemand aan te moeten fietsen die 80% van jouw snelheid haalt. Als je vraagt of je er even langs mag krijg je meteen 'het is geen wedstrijd' naar je oren. Alsof ik een wedstrijd aan het rijden ben! Ik wil gewoon op een singletrack lol hebben. En dat is niet op 80% van mijn max snelheid. Gisteren ook weer. Ik op de SSer, dus op lange rechte stukken haal ik maar 27 Km/h, komt er iemand op een Cannondale flash voorbij, want hij had wel versnellingen. 30 meter later begon een singletrack en kon ik inhouden. Daar baal ik nou van! Maar ik wacht met inhalen meestal wel tot het wat breder wordt.

Ik heb zelfs ooit gehad dat een vriend van me iemand inhaalde en die de ingehaalde persoon begon zo te mopperen dat ik maar zei dat ie dan iets moest doorfietsen. Hij kneep daarop vol in zijn remmen (waarom weet ik niet, hij was boo sdenk ik) Hij had mazzel dat ik een beetje aan de linkse kant van hem reed, want vol in je remmen knijpen als iemand een meter achter je fietst was niet zo goed voor z'n derailleur geweest, ik reed zo over zijn banden heen toen hij voor m'n neus omviel. Dokus!

Maar er zijn ook mensen die je voorbij laten en die bedank ik dan vriendelijk. Ik laat ook mensen voorbij als men achter mij vast zit, ik ben ook de snelste niet. Maar ik denk dat deze 'toerrijders' allemaal denken dat het niet harder kan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ach, je hebt altijd van beide soorten toch? Trage die je niet willen dat je voorbij gaat, en snelle die niet kunnen wachten tot ze veilig kunnen voorbij gaan.

Mijn collega zegt altijd: "Mensen, probeer overeen te komen hé, 't is voor mij ook nie gemakkelijk!"
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Ik heb die ervaringen op de singletracks niet zozeer, meer op de tussenstukken. Ik vind het allang leuk om met meerdere lui door het bos te touren.

Als iemand dan zegt dat hij me langs wil zeggen, dan bedank ik vaak met de zin 'ik heb ook even geen adem over' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 15:00
dnhelle schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:57:
[...]

Daarnaast is het mega-irritant dat daardoor ook ongevallen plaatsvinden omdat er 'opeens' het bos wordt ingedoken..
hmm daar had het parkoers van Gieten ook behoorlijk last van, daardoor zelf ook op me plaat gegaan..
Fiets op een lang rechtstuk ik dacht even wat drinken, dus ik ben aan het drinken zie in de verte een oranje lintje dus ik doe rustig aan, handjes los etc.
Ineens hoor ik, hier rechts, dus ik knijp vol in me rem, en ja 1 hand los, vol de voorrem op een zandbad en ik lag op de grond. Had er de rest van de tocht geen last van, maar nu aardige pijn. Mooie bult op me bovenbeen en een paar gekneusde spieren in me zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Deze ervaringen doet me denken aan fietsen in de heuvels.
Naar boven haal je mensen in, in de afdaling komen ze jou weer voorbij. ;)

@Tito129, vaak merk je ook dat mensen je op de raarste punten wilt inhalen.
Soms wel formule 1 stijl, gewoon aan de kant dwingen.
Hier kan ik soms niet zo best tegen en dat mogen ze dan ook weten. :+

[ Voor 43% gewijzigd door Harmen op 27-09-2010 12:08 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Als iemand achter mij hangt vind ik het alleen maar een uitdaging om voor hem te blijven. (en de vraag of hij er langs mag zover mogelijk uit te stellen) Drijft je eigen tempo en conditie lekker op.
Mocht de achterrijder toch echt er langs willen dan ga ik uiteraard wel aan de kant zonder gemopper. :) En probeer ik in zijn tempo bij te blijven om zo mijn eigen rijtechniek en tempo te verbeteren totdat ik het niet meer kan bijhouden. Voor degene die aso rijden gewoon laten gaan.

Afgelopen weekend de verbindingsroute naar- en de route van Soest gereden maar niet helemaal uitgereden... Helaas kwam mijn fietsmaat (50+, 110 kg) lelijk ten val na een kleine afdaling met een zigzag stuurbeweging op de route van Soest. Door een graspol > stuur dwars > duikeling over het stuur. Hij is op zijn schouder en hoofd terecht gekomen. Helm gescheurd en pijn op de borst. :X Hij hield zich groot en we zijn daarom rustig naar huis gereden. Na thuiskomst direct een bezoekje aan eerste hulp: bleek hij enkele gekneusde ribben te hebben. Tip voor iedereen: helm op!

Dan als laatste nog een vraagje: wie wil er meedoen met een toertocht in Utrecht?
Route voorstel: route Lage vuursche + verbindingroute en route van Soest. (ong. 35 km)
Datum/tijd is nog nader te bepalen.

Poll: Mountainbike tourtocht in het midden van NL?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363005&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
MBV schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:29:
Voor een bedrijfsuitje (10-15 man) zit ik erover te denken om iets met mountainbikes te gaan organiseren. Waar kan je die in de buurt van Utrecht huren? Met een beetje leuk parcours wat ook voor beginners geschikt is? MTBclinic.nl is een beetje uit de richting ;) (Arnhem).

Verder ben ik benieuwd hoe ik de mountainbike-routes ten zuid-oosten Den Bosch op internet kan vinden. 't Ziet er niet uit als veel bijzonders, maar ach, ze komen voor mijn deur langs ;)
Bedoel je Den Dungen? http://www.mtbroutes.nl/c...uteinfo.php?route_id=1027
Wat betreft mtb's huren kan ik je aanraden om even te bellen met lokale mtb zaken zoals www.rijwielpaleis.nl en http://www.mastwijktweewielers.nl Mischien dat zij jou iets kunnen vertellen? Anders even hier kijken: http://www.mtbs-ng.nl/01_verhuur.html of http://www.benmey.nl/

[ Voor 21% gewijzigd door willy1986 op 27-09-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

I'm game, maar Lage Vuursche kan ik nu echt niemand aanraden. Plus dat er in de omgeving heel veel andere leuke stukken liggen. Achter de dierentuin van Amersfoort liggen wat mij betreft de leukste en meest uitdagende singletracks van de omgeving, je moet ze wel weten te vinden. Die zijn tevens ook mooi te combineren met de verbindingsroute naar LV. maar Lv zelf, liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kijk eens op mtbroutes.nl

Daar kun je een plattegrond van NL bekijken met ruim 100 officiele MTB routes, inclusief omschrijving van elke route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Goh, ik dacht dat ik daar al eens had gekeken maar hij stond er toch op.

"Aard van de route: De route (Mon Plaisirroute) omvat veel brede zandpaden tussen landbouw- en bosgebieden. De routes zijn vooral ontwikkeld voor de recreatieve mountainbiker. Zomers moet rekening gehouden worden met stukken met veel los zand. In de winter kunnen deze stukken erg modderig worden. Je rijvaardigheid en conditie worden dus zowel ’s zomers als in de winter op de proef gesteld." Ik lees: "booring!", en dat voor drie van de routes hier in de buurt. Schijndel lijkt al iets meer te zijn.

Loonse en Drunense duinen is volgens mij nogal een eind fietsen, dus ik ga eens sparen voor een dakdrager o.i.d. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 27-09-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
@willy, leuk initiatief! Helaas voor mij wat te ver weg.

Ik wil anders wel eens een tour organiseren in het zuiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
FMS schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:18:
I'm game, maar Lage Vuursche kan ik nu echt niemand aanraden. Plus dat er in de omgeving heel veel andere leuke stukken liggen. Achter de dierentuin van Amersfoort liggen wat mij betreft de leukste en meest uitdagende singletracks van de omgeving, je moet ze wel weten te vinden. Die zijn tevens ook mooi te combineren met de verbindingsroute naar LV. maar Lv zelf, liever niet.
Kan je van deze stukken de ligging ongeveer aangeven? Ik ben op zoek naar afwisseling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
dnhelle schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:45:
Ik wil anders wel eens een tour organiseren in het zuiden...
+1 d:)b Count me in, ook voor evt hulp met organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Laatst online: 13-10 22:57
In Leersum aan de voet van de Utrechtse Heuvelrug kun je bij Pater Tweewielers goede mountainbikes huren. Ze zitten midden op het dorp, op de hoek van de schaapjesrotonde (Rijksstraatweg 131 om precies te zijn). Vandaar kun je vrij eenvoudig de Leersum/Amerongenroute fietsen. Mooie route met van alles erin en 'slechts' iets van 23 km. Leuk voor beginners in ieder geval (en om te trainen uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Ramon 73 schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:57:
[...]

+1 d:)b Count me in, ook voor evt hulp met organiseren.
Prima! Woon je ook in het Limburgse?
Zal na de meet van Willy eens wat organiseren, ik wil de interesse voor zijn tourtocht niet wegkapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

willy1986 schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:40:
[...]

Kan je van deze stukken de ligging ongeveer aangeven? Ik ben op zoek naar afwisseling...
Het is lastig om precies aan te geven waar die tracks beginnen, maar je kunt het beste naar het dierenpark rijden en vanaf daar het Pinetumpad nemen. Je komt eerst drie tal kleine zandheuveltjes tegen (de singletracks daarop zie je gewoon), vervolgens houdt je over de betonnen paden links aan. Zo kom je in iedere geval in de juiste omgeving. Vanaf daar moet je op gevoel de singletracks zien te vinden. Als je er eenmaal op zit dan weet je het ook meteen. In iedere geval veel op en neer, vrij technische hoge snelheidsbochten en goed opletten voor de vele boomwortels. Je kan natuurlijk ook een keertje mee voor een ritje?

[ Voor 20% gewijzigd door FMS op 27-09-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:30
dnhelle schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:35:
[...]

Zal na de meet van Willy eens wat organiseren, ik wil de interesse voor zijn tourtocht niet wegkapen.
Na november zou fijn zijn, dan mag ik weer fietsen van de chirurg! _/-\o_

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
[...]

Nouja animo is er duidelijk niet. Waarschijnelijk is LV de boosdoener...Jammer maar tis niet anders. @dnhelle aan jouw de eer om een leuke tocht te organiseren.
@FMS: Ik zal morgen eens op zoek gaan naar de tracks bij het Pinetumpad. Enkele rit over asfalt vanuit Utrecht is al 20 km... Wordt waarschijnelijk de laatste mtb rit op mijn Cube :)

[ Voor 6% gewijzigd door willy1986 op 27-09-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Leuk dat ik dit topic heb gevonden, ben zelf ook al jaren fiets fanaat zeg maar en ik heb vorige zomer de stap gezet en een racefiets aangeschaft. Daarop heb ik al veel kilometers gemaakt, maar ik wilde ook wel wat meer offroad gaan. Daarom heb ik in juni een MTB gekocht en daar heb ik in drie maanden tijd al 2250 kilometer mee verslonden. :D

Ik heb een Bulls Copperhead 2 met Shimano SLX montage, een Reba voorvork en Shimano schijfremmen voor en achter. Banden zijn Nobby Nic en Racing Ralph van Schwalbe. Fiets bevalt zeer goed en is zowel op het asfalt als in de bossen lekker snel. Ik heb al aardig wat conditie opgebouwd van het fietsen op de racefiets en daar heb ik nu ook wel profijt van met de mountainbike.

Mijn scheurijzer :P

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/algemeen/mtb/IMG_8069.JPG
Bulls Copperhead 2

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/algemeen/mtb/IMG_8071.JPG
Fenix TK11 XP-G R5 lamp voor rijden in het donker (geeft echt een flinke bak licht, je zou er veilig en relax mee in een pikkedonker bos kunnen rijden) en KM teller.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/algemeen/mtb/IMG_8073.JPG
Voorvork

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/algemeen/mtb/IMG_8076.JPG
Schijfremmen.

Misschien dat iemand van jullie mij al eens heeft zien fietsen, ik rijd regelmatig in en rondom Markelo, Holten, Nijverdal, Rijssen, Goor, Diepenheim en Lochem. In mijn woonplaats zijn wel wat heuvels, maar voor de MTB niet zo heel bijzonder (alleen friezenberg/borkeld). In Rijssen is ook wel wat bos, maar voor wat meer uitdaging ga ik graag naar de Holterberg (blauwe en zwarte route) of Lochem (heel mooi bos met veel paden en een soort trap waar je vanaf kunt springen 8) ..

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 27-09-2010 23:05 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
[...]
Mestreech :) ;)

Ik kwam vroeger ook wel eens op DP (zelfde nick), maar nu eigenlijk uitsluitend op mountainbike.nl. En heb ook een Flux _/-\o_ van Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

willy1986 schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:54:
[...]

@FMS: Ik zal morgen eens op zoek gaan naar de tracks bij het Pinetumpad. Enkele rit over asfalt vanuit Utrecht is al 20 km... Wordt waarschijnelijk de laatste mtb rit op mijn Cube :)
Waar in Utrecht woon je? (woon er zelf namelijk ook) Want vanaf hier kun je ook redelijk via de onverharde paden richting Soest rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
FMS schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:03:
[...]

Waar in Utrecht woon je? (woon er zelf namelijk ook) Want vanaf hier kun je ook redelijk via de onverharde paden richting Soest rijden.
zie pb

[ Voor 6% gewijzigd door willy1986 op 27-09-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
frankknopers schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:00:

Ik heb een Bulls Copperhead 2 met Shimano SLX montage, een Reba voorvork en Shimano schijfremmen voor en achter. Banden zijn Nobby Nic en Racing Ralph van Schwalbe. Fiets bevalt zeer goed en is zowel op het asfalt als in de bossen lekker snel. Ik heb al aardig wat conditie opgebouwd van het fietsen op de racefiets en daar heb ik nu ook wel profijt van met de mountainbike.
Mooie bike! Heb laatst zelf de Copperhead 3 gekocht in het zwart, nog geen moment spijt van gehad! Al moet ik zeggen dat een vriend van me een Cube Reaction GTC heeft gekocht; carbon is toch ook wel sexy (en duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
En als je pech hebt crash je dat ding op een steen en is je carbon frame aan gort. Voor de recreatieve rijder zie ik sowieso geen nut in carbon fietsen, tenzij je weight weenie of spec-savvy bent :) Ik ga misschien as. zondag weer eens proberen te MTB'en, fietsen op de racer gaat weer aardig goed en ook staand fietsen (wat af en toe handig is op de MTB :)) wil ook weer prima.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
@frankknopers, leuke mtb!
Ramon 73 schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:01:
[...]

Mestreech :) ;)

Ik kwam vroeger ook wel eens op DP (zelfde nick), maar nu eigenlijk uitsluitend op mountainbike.nl. En heb ook een Flux _/-\o_ van Rob.
Aha! Dat scheelt, geografisch gezien. Dan moet er wel een route te vinden zijn.
Je komt me wel bekend voor qua online-profiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

NoepZor schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:54:
En als je pech hebt crash je dat ding op een steen en is je carbon frame aan gort. Voor de recreatieve rijder zie ik sowieso geen nut in carbon fietsen, tenzij je weight weenie of spec-savvy bent :) Ik ga misschien as. zondag weer eens proberen te MTB'en, fietsen op de racer gaat weer aardig goed en ook staand fietsen (wat af en toe handig is op de MTB :)) wil ook weer prima.
Valt wel mee, rij zelf al heel lang met carbon spul rond en het is nog altijd heel (Spark LTD).
Ik heb het vooral voor de looks gedaan, maar het is toch ook wel erg licht en dat is ook mooi meegenomen.

Mijn broertje heeft een carbon reetfiets en daar is ie een tijdje geleden mee ten val gekomen door een overstekende hond. Deze is nagekeken en goed bevonden en hij rijdt er nog steeds mee, hoewel het een flinke klapper was. Dus zo zie je maar weer...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Het ligt er natuurlijk ook maar aan hoe je valt.. en de ene keer heeft het dramatische gevolgen voor je fiets (en jezelf) en de andere keer helemaal geen gevolgen!

Zo ben ik afgelopen zondag royaal op mn bakkes gegaan bij een afdaling, door per ongeluk iets te hard mn voorrem te hebben gebruikt.. nu wist ik dat je die bij een afdaling (als deze) niet snel moet gebruiken, maar ik ging als 3e naar onder, en ik had iets teveel vaart.. dus ik haalde mijn voorganger bijna in, en dat was niet slim, want ik kon hem nergens inhalen.

Dus werd ik wel genoodzaakt om te proberen iets meer af te remmen door mn voorrem lichtjes te gebruiken.. nou dat heb ik geweten!
Ik vloog van mn fiets voorover, salto door de lucht en toen op mn rug op de helling gleed ik naar onder, waarna mn fiets na een paar keer stuiteren nog tegen me aanknalt ook!

Gelukkig had ik helemaal nergens last van (droeg een redelijk dik winterjack en uiteraard een helm).
Dus toen dacht ik als mn bike nog maar heel is.. en dat was ie gelukkig!
Heb geen schrammetje kunnen ontdekken.. is dan ook gewoon van Alu maar dan nog.. ik mocht van geluk spreken!

Gisteren overigens wel pijntjes op de plekken waar ik viel, maar niks ernstigs.. en weer een les geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Als je over je stuur heen vliegt heb je een paar dingen verkeerd gedaan. Je moet bij remmen in een afdaling altijd uit je zadel komen, je zwaartepunt naar achteren verplaatsen, en rustig de remdruk opbouwen. Zodra je achterwiel omhoog komt heb je dan nog tijd om je rem los te laten en ongelukken te voorkomen. Ik heb in aardig wat steile hellingen (alpen) stevig moeten remmen, maar de enige momenten dat ik over de kop ging was dat ik te langzaam over een groot obstakel heen ging.

Tip: oefen eens met stoppies, daarmee leer je de balans met remmen beter kennen. Op vlak asfalt is het een stuk minder pijnlijk dan in het bos, en je voelt veel makkelijker wanneer je achterwiel omhoog komt. Het volgende risico, wegglijden met je voorwiel tijdens het remmen, kan je daarmee helaas niet oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:26:
[...]

Valt wel mee, rij zelf al heel lang met carbon spul rond en het is nog altijd heel (Spark LTD).
Ik heb het vooral voor de looks gedaan, maar het is toch ook wel erg licht en dat is ook mooi meegenomen.

Mijn broertje heeft een carbon reetfiets en daar is ie een tijdje geleden mee ten val gekomen door een overstekende hond. Deze is nagekeken en goed bevonden en hij rijdt er nog steeds mee, hoewel het een flinke klapper was. Dus zo zie je maar weer...
Wat men vergeet is dat carbon steeds beter wordt, terwijl alu al een tijdje bestaat en redelijk door-ontwikkeld is.
Ik heb nu een carbon racer met carbon wielen, en het bevalt me uitstekend. Mijn volgende mtb's worden ook carbon. Waarschijnlijk bij Sensa of Trek, beide met goede garantieregelingen. Mocht ik zwaar crashen kan ik een nieuw frame kopen voor de helft van de prijs, een risico dat ik wel durf te nemen. Zeker daar ik slechts 1x ben gevallen de afgelopen jaren, doordat iemand vóór me te langzaam reed. Daar heb ik van geleerd en ik houd nu veel beter afstand, of rijd gewoon voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Tijdens steile afdalingen hang ik altijd achter mijn zadel, met mijn kont boven het achterwiel en het zadel in mijn buik zeg maar. Dan kun je echt onmogelijk over de kop gaan. Kans op blokkeren voor is dan wel iets groter, maar dat heb ik nog niet meegemaakt gelukkig (met mijn beperkte ervaring overigens...).

Wie heeft er nog goede tips om sneller door bochten te leren gaan? Ik heb altijd last van onderstuur. Ik zie de cracks altijd heel soepel de achterkant de bocht in gooien met overstuur en dan lekker plat, een beetje driften. Maar ik krijg dat niet lekker voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
Probeer eens in de bochten je buitenste been naar beneden te doen, en daar je volle gewicht op te zetten (dus geen druk op binnenste pedaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Dat wat darace zegt, en dan met je lijf ingedoken de bocht inhangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:10

Vos

AFCA

Ik ben ook altijd wel in voor een tocht, echter woon ik wel in Emmen (Drenthe)....dus midden van het land is wel beetje de max voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 05:26

ppFreddy

gewoon Frederik

Roet schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:11:
[...]
Waarschijnlijk bij Sensa of Trek, beide met goede garantieregelingen.
Trek heeft inderdaad mooie (levenslange) garantieregeling. Geen idee wat andere merken doen, want ik wou eigenlijk gewoon een Trek, heb nauwelijks gekeken naar andere merken :9
Kader kapot door eigen schuld -> voor verlaagde prijs een nieuw kader kopen en alles overplaatsen.
Kader kapot door fabricagefout oid -> gratis nieuw kader

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Tip: http://vimeo.com/15157933 :)

Vandaag 85 km gefietst in 4 uur en 5 min. Vanaf Utrecht naar Pineturnpad (amersfoort) enkele tracks gevonden en wat ruiterpaden gepakt. Daarna door naar Soesterberg en daar wat verborgen tracks gevonden. En uiteindelijk de route van Lage Vuursche. Bek af maar het was genieten!

[ Voor 8% gewijzigd door willy1986 op 28-09-2010 21:37 ]

• dnhelle
  • Nu online
Iemand die de Bart Brentjens Challenge rijdt?
www.bartbrentjenschallenge.com

55, 75 & 100km mtb-marathon, €23,50 inschrijfgeld voor alle afstanden.

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Ik doe mee aan de Bart Brentjens Challenge. Wordt al weer mijn elfde marathon van dit jaar :P

Komend weekend eerst de Hondsrug Classic in Gieten. Heb vanmiddag het rondje van vorig nog 2 keer gereden. Parcours ligt er op dit moment prima bij!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Veel te druk bij de BBC. Veel te saaie paden ook....

• willy1986
  • Niet online
Iemand ervaring met Nishiki mountainbikes? Ik heb er een aangeboden gekregen (tweede hands)
http://dl.dropbox.com/u/7030121/DSC00430.JPG
Frame: Nishiki bouwjaar onbekend
voorvork: Manitou Black 80/100mm
achterdemper: Manitou Radium RL (met lockout)
velgremmen: Shimano XT
voorder: deore
achterder: XT
Staat: op het oog zeer goed. middenblad vertoont wel wat slijtage.
Ga hem van het weekend uittesten en kijken of het bevalt.

• Vis
  • Nu online

Vis

Prijs?

• willy1986
  • Niet online
De eigenaar dacht aan ongeveer 600 euro maar hij moest er nog over nadenken... Ik vind het wat te veel. Wat zou een redelijke prijs zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door willy1986 op 30-09-2010 12:26 ]

• Vis
  • Nu online

Vis

willy1986 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:21:
[...]

De eigenaar dacht aan ongeveer 600 euro maar hij moest er nog over nadenken... Ik vind het wat te veel. Wat zou een redelijke prijs zijn?
Durf ik niet te zeggen.. ben ook nog een noob, alhoewel ik het merk niet ken (dacht ik ook van Univega, het merk wat ik 2e hands gekocht heb)

De onderdelen waren goed te noemen, ongeveer hetzelfde als wat jij hebt...

Op mijn bike is nauwelijks op gefietst, dus eigenlijk is hij gewoon nieuw.. voor 275 mee kunnen nemen incl. SPD schoenen van Northwave, fietscomputertje van Sigma, slot, en steunbeugels...

Hier kon ik geen nee tegen zeggen... Ik heb LX voor, en XT achter

Ik zou er als ik jou was zeker geen 600 voor over hebben.. gewoon lekker veel afdingen!! Succes

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

600 euro is geen slechte prijs hoor. Het is wel een fully van een redelijk merk. Nishiki is geen super merk, maar de vergelijking met Cube enzo komt ie glansrijk door. De fiets kan niet meer dan een jaar of 2 oud zijn gezien de frame opbouw.

• Bramster
  • Laatst online: 12:21
Morgen lekker naar de Ardennen, 3 dagen fietsen *O* d:)b

• Ramon 73
Ik vind 600 euro wel wat veel, dan moet hij toch echt in near-mint staat zijn. Hoewel dat niet slecht is, zitten er gewoon v-brakes op. Voor het betere werk wil je toch liefst hydraulische schijfremmetjes. Remmen doen die v-brakes heus wel, dat is het probleem niet. Maar toch is dat "a thing of the past" en zie je dat al jaren niet meer wat me laat twijfelen over de leeftijd ervan. Voor 49euro meer, heb je een gloednieuwe fiets met XT afmontage http://www.fietssportief....ing/arinos-ridge-2010/670. Al is niet alles goud wat blinkt, die voorvork in de Arinos is toch een tikkie minder (qua specs dan, los van de staat van onderhoud) dan de Manitou in de Nishiki. De Arinos heeft dan weer discbrakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
zonoskar schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:38:
Veel te druk bij de BBC. Veel te saaie paden ook....
Nooit deelgenomen, dus heb me maar ingeschreven voor de 75km.
Lekker cruisen tussen het nerveuze publiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Hoe kiezen jullie een nieuwe mountainbike? Ik ben nu al bij enkele dealers langs geweest en ik krijg dan vaak te horen dat het maken van een proefrit niet mogelijk is... Tuurlijk is het vergelijken van specs, fora en reviews op http://www.mtbr.com/ handig maar het echte proefrijden kan helaas vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Canyon heeft een testcenter in limburg
Bulls heeft een testcenter op de veluwe
Merida heeft er ook een op de veluwe

Misschien dat andere mensen mij hierin kunnen aanvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
afgelopen week eens lekker kunnen fietsen, niet zo gek veel offroad geweest.. maar dat mag de pret zeker niet drukken.

de leukste rit was toch wel rondom het meer 'Platé taile' in het zuiden van Belgie (Lac De L'Eau D'Heure)
sochtends in de ochtenddauw heerlijk 16km raggen _/-\o_

maar ook later in de ochtend was het goed te doen, en dinnetje wilde ook graag eens mee :)
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/vak2010/IMAG0152.jpg

en verdomd als het niet waar is :( het bekende 'ff snel' voor het eten nog een rondje
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/vak2010/IMAG0154.jpg

de schuldige:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/vak2010/IMAG0155.jpg

alles bij me, maar geen pomp, dus geduldig wachten tot er iemand langskwam.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/vak2010/IMAG0153.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Shanquish op 01-10-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
willy1986 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:34:
Hoe kiezen jullie een nieuwe mountainbike? Ik ben nu al bij enkele dealers langs geweest en ik krijg dan vaak te horen dat het maken van een proefrit niet mogelijk is... Tuurlijk is het vergelijken van specs, fora en reviews op http://www.mtbr.com/ handig maar het echte proefrijden kan helaas vaak niet.
Ik heb mijn huidige mountainbike gekocht zonder ook maar op één fiets te rijden.
Nieteens diegene die ik kocht :D. Nog nooit gemountainbiket uberhaupt. Maar gewoon mijn binnenbeenlengte gemeten, framemaat uitgezocht, ervaringen van anderen gezocht over het specifieke frame, gekeken naar de afmontage en toen gekocht. En het ding is perfect voor mij. Zelfde geldt voor mijn racefiets.

Voor nu is de bikemotion misschien wat, 22 en 23 oktober? Ik ga daar iig heen, om een nieuwe hardtail te bekijken die ik eigenlijk voor 99% zeker toch wel ga kopen, Sensa Fiori. En voor de toekomst, even kijken naar de Trek Top Fuel. Dit jaar zijn de prints heel lelijk vind ik.

Ze hebben er sinds dit jaar ook een MTB testparcours. Zal waarschijnlijk niet veel voorstellen maar beter iets dan niets. En voor jou is het om de hoek ;)

Daarnaast moet je misschien eens gaan kijken naar demodagen?

[ Voor 46% gewijzigd door Roet op 01-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Ik ben idd van plan om naar de bikemotion beurs te gaan.

Vanavond langs het Rijwielpaleis in Bilthoven geweest. Cannondale Scalpel, C' Flash en een Scott spark 35 en 30 uitgebreid bekeken. Proefrit maken is mogelijk op de Scalpel en Flash. Helaas zijn die mtb's boven mijn budget...
Vanmiddag een Cube AMS 100 (fully) voor 1799 euro gezien (met RS Reba, FOX RP23 demper, Formula K18 remmen en SLX/XT afmontage) Veel fiets voor dat geld vergeleken met die Scalpel! Helaas kon ik niet direct kiezen...Morgen maar even langs http://www.cycletrend.nl/ in Utrecht.

[ Voor 3% gewijzigd door willy1986 op 01-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Bij Snel in Utrecht mocht ik ook rijden op de wat goedkopere Cube fietsen, dat gaat dan natuurlijk niet offroad, maar misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
brilsmurfffje schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:52:
Canyon heeft een testcenter in limburg
Bulls heeft een testcenter op de veluwe
Merida heeft er ook een op de veluwe

Misschien dat andere mensen mij hierin kunnen aanvullen
Bikeboutique organiseert testritten ism mtb-school.com. Je betaalt €125,- voor een dag training op een fiets naar keuze, dat bedrag wordt in mindering gebracht als je binnen 6 maanden een bike koopt bij bikeboutique.
Trainingen zijn in Spa, Ardennen. Garantie voor een goede training in een geweldige omgeving met super verzorging met ontbijt, lunch en drankje achteraf. Je krijgt ook een leuk aandenken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon 73 op 01-10-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ramon 73 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:51:
[...]

Bikeboutique organiseert testritten ism mtb-school.com. Je betaalt €125,- voor een dag training op een fiets naar keuze, dat bedrag wordt in mindering gebracht als je binnen 6 maanden een bike koopt bij bikeboutique.
Trainingen zijn in Spa, Ardennen. Garantie voor een goede training in een geweldige omgeving met super verzorging met ontbijt, lunch en drankje achteraf. Je krijgt ook een leuk aandenken.
Dat is wel duur, bij die ik noemde krijg je voor 20 - 30 euro een fiets mee voor 2 uur incl gps en een bidon met drinken, koop je later een fiets van hetzelfde merk, dan krijg je het geld terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 19:30
brilsmurfffje schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:04:
[...]

Dat is wel duur, bij die ik noemde krijg je voor 20 - 30 euro een fiets mee voor 2 uur incl gps en een bidon met drinken, koop je later een fiets van hetzelfde merk, dan krijg je het geld terug
Jij mag het voor die 20-30 euro zelf uitzoeken, in de Ardennen heb je voor die 125 euro een volledige dag met begeleiding, enz. En als het goed wordt aangepakt mag je meerdere fietsen uitproberen. Je zit nu dus even appels met vrachtwagens te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nee hoor, bij zo'n test center krijg je gewoon een route mee op de gps.
http://www.canyon.com/_nl...heerlen/zo_werkt_het.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
brilsmurfffje schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:41:
Nee hoor, bij zo'n test center krijg je gewoon een route mee op de gps.
http://www.canyon.com/_nl...heerlen/zo_werkt_het.html
Helaas, een route op de GPS is net iets anders dan 2 of 3 instructeurs die jou door de Ardennen helpen, tech-tips en rijd-tips geven. Uiteraard is het duur, maar het is wel dé manier om serieus techniek te leren.

de eerder genoemde bikeboutique is ook mijn fietsenmaker..

[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 02-10-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Vandaag een Specialized Stumpjumper Comp 29 gezien. Deze ga ik binnenkort uittesten op een track.
En ook een Specialized Stumpjumper Comp Carbon op het oog.
Allebei super mooie fietsen! Alleen nog een keus maken... :9

Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier 29'er rijders zijn? Wat zijn jullie bevindingen?
En wat zou een wel overwogen keus zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door willy1986 op 02-10-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik rij sinds kort een 29er, kompleet star. Mijn bevindingen zijn dat je met 29" wielen echt meer grip en comfort heb. Ik heb er 2.2" Racing Ralph banden op en die rij ik met 1.3bar, dat is echt freakishly weinig, maar wel super grip en het rolt ook nog eens fijn. Hoewel ik geen vering heb, redelijk comfortabel. Ik zou geen nieuwe 26" fiets meer kopen, maar een nieuwe 29er fully. 29er + fully = mega grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Dus dat wordt een turner sultan? ;)
@willy ik onderschrijf wat zonoskar zegt, met de aanvulling dat er zoveel verschil in rolweerstand is tov 26"..

ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Op mtbr zijn ze wel erg positief over die Comp 29 http://www.mtbr.com/cat/b...9/PRD_417974_1548crx.aspx. "Climbs like a goat!"

Alleen vind ik het moeilijk te bepalen wat een verstandige aanschaf zal zijn gekeken naar mijn plan om in de zomer 2011 de Transalp te gaan rijden. Vele zweren bij een fully omdat dat comfortabeler rijd...anderen willen nooit meer terug naar een 26" mtb.

Het feit dat er voor 1800 euro een Cube AMS 100 (Reba vv en Fox RP23 demper) te koop staat in Utrecht maakt het ook extra lastig. Ik ken de geometrie en de fijne Formula remmen van mijn eigen vertrouwde Cube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Klinkt als een herkenbare situatie Willy. Ik wil ook een bike die klaar is voor de Transalp. Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!

Nog een vraag van mij: Hoe vervoeren jullie fiets met de auto? Beide wielen eraf of doen jullie het met een fietsendrager? Ik ben zo bang voor de weerinvloeden en de steenslag. Maar met een fully lijkt het me ook veel gedoe om het achterwiel te demonteren, of zie ik beren op de weg die er gewoon niet zijn?

[ Voor 56% gewijzigd door Roet op 03-10-2010 14:42 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.