Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 134 Laatste
Acties:
  • 592.761 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 11:49
Giant, Gazelle en Raleigh zijn geen goede merken?

ik ga ff zoeken hoor..

hier opties:

Cannondale Super V800 Suspension (350) (http://link.marktplaats.nl/368954999)
Cannondale Caad 2 Aluminium (350) (http://link.marktplaats.nl/368076280)
Cannondale Killer V500 (300) (http://link.marktplaats.nl/367217564)
Cannondale M800 SL (295) (http://link.marktplaats.nl/373250322)
Cannondale F500 (300) (http://link.marktplaats.nl/363538056)
Trek 4500 (150) (http://link.marktplaats.nl/371022844)
Trek 3900 (200) (http://link.marktplaats.nl/371711123)
Trek 6500 (325) (http://link.marktplaats.nl/370209503)
Trek ??? (350) (http://link.marktplaats.nl/372712132)
Trek 4400 (399) (http://link.marktplaats.nl/372750434)

[ Voor 81% gewijzigd door Crazy-Al op 29-08-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Giant heeft goede MTB's, maar ook veel erg basic "mountainbikes" en de Gazelle's en Raleigh zijn wat betreft mountainbikes geen A-merken meer, op een enkel model na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
Heb mijn vorige post aangepast, ik probeer er ook aan te denken dat des te minder ik uitgeef aan mijn fiets, des te meer ik uit kan geven aan andere dingen.

Wat ik al heb: fietslichtjes, ademende shirts (vrijwilliger bij de Ronde v. N.H.), sportbril (ben brildragend), bidonhouder en bidon.

Dus eigenlijk ga ik óf op me nikies, of ik moet nog nieuwe schoenen enzo ook...

daarom dus ook goedkopere ideeën =]

persoonlijke mening (zal natuurlijk gewenst zijn) is de Trek 6500 een belletje geven, maar die is natuurlijk al populair.
En JA, ik weet dat ik op marktplaats er altijd onder kan bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:47

KoffieNT

banaan

Die laatste Treks zien er best aardig uit. Ik denk bij 2ehands altijd meteen aan een Giant Terrago of Giant XTC (nrs).

Op marktplaats zijn daar best een paar aardige van te vinden:

Terrago:
http://link.marktplaats.nl/369025450
http://link.marktplaats.nl/369845925

XTC:
http://link.marktplaats.nl/371997207
http://link.marktplaats.nl/372288998
http://link.marktplaats.nl/372728356
http://link.marktplaats.nl/369893543
http://link.marktplaats.nl/371861617

Die 3e lijkt me best wel interessant.

Verder zou ik niet naar fullsuspension-MTBs kijken (al ziet nummer 4 in het XTC-lijstje er wel leuk uit). In die prijsklasse zijn ze gewoon niet van hoge kwaliteit. Ook schijfremmen is toch wel een klein risico. Ik vind persoonlijk V-brakes nog altijd de simpelste en goedkoopste oplossing.
Kijk vooral of de veer niet al te versleten is, want die zijn prijzig. Uiteraard is een ketting redelijk goedkoop, casettes, deraileurs e.d. daarentegen..

Just my 2 cents, ik ben verder geen echte MTB-guru.

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 30-08-2010 00:17 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Nummer 4 in jouw lijstje adverteert met een Skareb vork, die er helemaal niet in zit.

Ik onderschrijf de mening van Bramster en Maartend. Kijk aub liever naar een ouder A-merk, dan een wat afgeragdere B-merk fiets. Ik vind bijvoorbeeld die gele F500 een geweldige klassieker met de Fatty voorvork.

Daarnaast denk ik, met respect, dat voor jouw budget en eisen het een fiets zal zijn die het een korte tijd uithoudt. Ik lees tussen de regels dat je veel bang for bucks wilt, wat ook kan voor een korte tijd met één van bovenstaande mtb's, maar dat je goed moet nadenken dat de verkochte fietsen al de meeste 'bang' zijn kwijtgeraakt in hun eerste leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07
Sorry, Ginat kan ook. Raadde ik vroeger veel mensen aan die niet veel geld wilden uitgeven.

Pak geen Fully, is niet goed voor dat geld.
Zorg dat er een goede voorvork inzit (die dale met fatty (F500) kan dan erg goed), maar hou er rekening mee dat hij al erg oud is, er zitten nog canty-lever remmen in.

Let ook erg op de frame grootte, ik zie dat sommige fioetsen die hier worden neer gezet echt te klein voor je zijn. Die 3de Giant ziet er idd netjes uit, daar zou je eens voor kunnen kijken. Is ook een L, dat heb je echt minimaal nodig.

En nogmaals, let op de voorvork. Met jou gewicht en lengte moet die gewoon goed zijn. Dat moet hij eigenlijk altijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 17:20
Ik heb daarnet mijn Lizard Skins chainstay binnen gekregen. Blijk ik de verkeerde maat besteld te hebben :'(
Als er dus iemand eentje zoekt, DM je maar even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
dnhelle schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:15:
Nummer 4 in jouw lijstje adverteert met een Skareb vork, die er helemaal niet in zit.

Ik onderschrijf de mening van Bramster en Maartend. Kijk aub liever naar een ouder A-merk, dan een wat afgeragdere B-merk fiets. Ik vind bijvoorbeeld die gele F500 een geweldige klassieker met de Fatty voorvork.

Daarnaast denk ik, met respect, dat voor jouw budget en eisen het een fiets zal zijn die het een korte tijd uithoudt. Ik lees tussen de regels dat je veel bang for bucks wilt, wat ook kan voor een korte tijd met één van bovenstaande mtb's, maar dat je goed moet nadenken dat de verkochte fietsen al de meeste 'bang' zijn kwijtgeraakt in hun eerste leven.
Tja, ik zal het heel simpel verwoorden, ik ben een beginner die een nieuwe hobby zoekt, maar als ik een a-merk nieuw in de winkel wil kopen zal ik makkelijk tegen de 1200 ervoor neer kunnen tellen.

Nou heb ik geen rijke vetpot, en zoveel verdien ik ook niet, dus ik hoop dus "goedkoop" een hobby te kunnen starten. Als ik daarna pro wil gaan rijden zal ik vanzelf wel doorgaan.

Mijn eisen zijn duidelijk omdat ik daar niet aan ontkom, ik ben 100% vent met 90 kilo spier, vet, bot en hersenen, tja...

Iemand hier die een nieuwe fiets zoekt en oude kwijt wil? O-)
Ik ga even kijken wat mogelijkheden zijn, evt een maandje wachten, kijken of budget wat groter wordt... dat raden jullie mij dus aan kan ik hieruit opmerken, wachten tot budget wat breder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hou die hoop vast... Een goedkope fiets vinden voor jouw budget moet lukken(2e hands of nieuwkoop) Je hebt alleen wat geluk nodig...
Ik ken iemand die voor 375 een Scott reflex gekocht heeft bij Rijwielpaleis in Bilthoven. Was een overjarig model uit 2007 en was nog nooit bereden. :)
De afmontage stelt niet heel veel voor... sommige zullen de afmontage zelfs afraden maar de eigenaar (a 110 kg) heeft nog geen schade/defecten na 450 km.

Ik weet niet in welke regio jij woont maar ik kan de winkel wel aanraden.

Is misschien deze ATX voor €395 iets voor jou? http://rijwielpaleis.nl/occasions/overzichtview.asp?Id=283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

Vis

Zijn er hier bikers die vaker aan toertochten mee doen?

Zo ja, wat is jullie ervaring omtrent de organisatie (als je dus als NIET lid meedoet).
Ik zie er vaak bij staan, dat er ook "verzorging" is langs de weg.. bedoelen ze hier mee dat er altijd wel ergens gasten langs de tracks staan die je uit de brand helpen, mocht je bijv. lek rijden ofzo?

Ik ga misschien met wat vrienden komende zondag een toertocht rijden, leek me wel relaxt, omdat je dan ook je eigen tempo kan fietsen en ervaring kan opdoen van andere (ervarendere bikers)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Tourtocht service houdt in:
- Een goed uitgepijlde route
- Een of twee serviceposten onderweg met voedsel/repen/drank.

De service die jij noemt (bandenplak) verzorg je vaak zelf. Ik zie deze serviceposten niet vaak langs de route.
NTFU-leden krijgen inderdaad korting bij inschrijving, maar ik vind dat zelf een sigaar uit eigen doos.

De tourtocht is wel een ideale manier inderdaad om wat leuke ervaring op te doen. Houd er wel rekening mee dat je een bepaalde basis moet hebben om de afstand te overbruggen.

Vraagje: Nadat ik mijn oude fietscomputer heb omgegooid naar de racefiets, dacht ik wel zonder fietscomputer uit te kunnen op de MTB.

Helaas werkt dat toch niet zo, en ben ik op zoek naar een leuk fietscomputertje.
Heeft iemand een idee wat een leuke 'best-buy' is? Het budget voor zo rond de 50 e..

Leuke opties zoals cadans-meter of hoogtemeter zijn altijd leuk, maar of die te krijgen zijn voor dat budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

dnhelle schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:28:
Tourtocht service houdt in:
- Een goed uitgepijlde route
- Een of twee serviceposten onderweg met voedsel/repen/drank.

De service die jij noemt (bandenplak) verzorg je vaak zelf. Ik zie deze serviceposten niet vaak langs de route.
NTFU-leden krijgen inderdaad korting bij inschrijving, maar ik vind dat zelf een sigaar uit eigen doos.

De tourtocht is wel een ideale manier inderdaad om wat leuke ervaring op te doen. Houd er wel rekening mee dat je een bepaalde basis moet hebben om de afstand te overbruggen.
Oke, thanks for the info.

En om welke basis hebben we het hier? Technische klimmetjes en afdalingen zeker.. klopt, die heb ik nog niet gek veel gedaan.. of bedoel je of je zo'n afstand wel kan overbruggen qua conditie? Ik neem aan als je je eigen tempo kan aanhouden, dat je dus ook even langs het pad mag stoppen om te herstellen als het echt even niet meer kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Technische klimmetjes en afdalingen leer je het best tijdens zo'n tourtocht. Het zijn onbekende terreinen voor je (als het goed is ;)) en daar leer je, buiten het verrassingseffect, ook goed anticiperen.

Ik bedoelde inderdaad de basisconditie. Uitpuffen langs de route kan natuurlijk altijd, maar zo'n route moet voor jezelf wel leuk blijven. Het laatste wat je wilt is duizend doden sterven op de laatste paar km's en onderweg ook continue in het rood rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Hmm ja heb je zeer zeker gelijk in.. mijn conditie is niet echt je van het (mede door slechte eigenschap van het roken) maar ook omdat ik een lange tijd niet meer vaak fiets (auto etc)

Wel heb ik afgelopen zondag grote vooruitgang gemerkt qua conditie op mijn nieuwe (2e handse) bike die ik afgelopen vrijdag gekocht heb.
2 weken geleden heb ik op een afgeragde Trek gefietst, zonder voorvork en slechte schakelcomponenten etc.

Wat een verademing, om dan langer door te kunnen gaan met een fiets die zo soepel loopt als zondag :)
En of het nu komt, omdat de fiets nieuwer is, en beter schakeld, of verende voorvork.. geen idee, maar ik merk het verschil echt!

ik denk als je de tour lekker je eigen tempo berijdt, je niet in de problemen zal komen qua conditie.. (kan trouwens kiezen tussen 35 km of 50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Kies dan voor de lol en begin eens met de 35km. Vaak is een route ook nog zo uitgepijld dat de 50km een 15km-lusje aan de 35km is, kun je nog altijd kijken hoe fit je bent.

Veel plezier in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Thanks :) ja de 35km zal het waarschijnlijk wel worden als we eraan mee gaan doen... het weer zal in ieder geval beter worden als afgelopen weekend :) dus niet zoveel modder etc meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn nieuwe Copperhead 3 voelt zich erg thuis in het bos, alleen maakt hij enorm veel herrie op het moment dat ik voor het eerst modder met fiets combineer. Je hoort dan continu de remschijven licht aanlopen en ook ratelt de ketting/voor-/achterderrie/crank (in elk geval iets in deze combo) continu zolang de fiets nat en vies is.

Beide problemen komen enkel voor bij aanraking met modder, op een droge weg hoor ik geen geluiden, en ik snap natuurlijk dat modder niet je beste vriend is, maar de Copperhead is wel de enige van de 4 fietsen die continu geluid maakt (de andere 3 zijn meer dan 3 jaar oud).

Nu is mijn vraag of het vreemd is dat een nieuwe fiets bovenstaand geluid maakt en of dit een extra probleem vormt voor wat betreft slijtage.

@ Crazy Al: jammer dat je net wat te groot bent, ik heb nog een Trek 4900 staan maar ben zelf 1.80 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 31-08-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
Misschien dat je even de ketting moet smeren met je eigen smeermiddel. Ik vind het niet logisch dat een XT-afmontage gaat ratelen in de modder, misschien ook iets verkeerd afgesteld? Wat gaat makkelijker, op- of neer-schakelen? Als daar een groot verschil in zit, gewoon even aan dat instelwieltje draaien bij je shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, tijdens onze toertocht dit weekend ook goed door de modder geploeterd en alledrie onze fietsen (verschillende merken) kraakten toch ook redelijk hard.
Na een tijdje zonder modder ging het vanzelf over.

Schijven liepen oook een beetje aan, maar een paar keer lichtjes remmen maakte de schijven terug proper en dat lostte het direkt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Door veel te reageren op anderen gooi ik nu wel mijn eigen ruiten in :)

Iemand een tip voor onderstaande?
dnhelle schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:28:
Vraagje: Nadat ik mijn oude fietscomputer heb omgegooid naar de racefiets, dacht ik wel zonder fietscomputer uit te kunnen op de MTB.

Helaas werkt dat toch niet zo, en ben ik op zoek naar een leuk fietscomputertje.
Heeft iemand een idee wat een leuke 'best-buy' is? Het budget voor zo rond de 50 e..

Leuke opties zoals cadans-meter of hoogtemeter zijn altijd leuk, maar of die te krijgen zijn voor dat budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb goeie ervaringen met het merk Ciclo. Ik heb de 4.3 geloof ik en ben aan het kijken om een betere te kopen, de 4.4 A HR, deze heeft een hoogtemeter, temp, cadans (sensor is wel apart), hartslagsensor etc. en kost €60. De trapfrequentieset kost €11,50 extra.

Ik persoonlijk heb hele goede ervaringen met het merk zoals ik al zei. Ik heb voorheen heel lang een Polar CS200 gehad, maar daar was ik zeer ontevreden over. De sensor werkte de helft van de tijd niet en nog wat meer problemen mee gehad. Waarschijnlijk omdat deze op de stuurpen gemonteerd was, maar de Ciclo zit ook al vanaf het begin op de stuurpen en daar heb ik 0,0 problemen mee :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Zo dan! Dat zijn de tips waar je naar zoekt. Voor die 70 euro kun je geen breuk vallen.
Ik vond die Polar's al way overpriced, en alle andere alternatieven gaan ook qua prijs die hoge kant op.

Dit is dus mooi, binnenkort eens bestellen.
Ben je by the way bekend met de hartslagmeter? Werkt ie ook op andere apparaten, bijvoorbeeld in de fitness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 08:33
Ik zal me hier ook maar eens melden.

Ben sinds paar maanden de gelukkige eigenaar van een spiksplinternieuwe Focus Black Hills.

Woon in Moerkapelle en zit daarvandaan met 10 km bij de route van Zoetermeer of in Bergschenhoek.

Zoetermeer ben ik al paar keer geweest. Bergschenhoek stond voor zaterdagavond op de planning alleen werden wij (fiets samen met een vriend) verrast door een onweersbui dus toen maar snel omgedraaid.

Wat techniek betreft ben ik nog een echte beginner, qua fietsconditie is het wat beter gesteld.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het lastige is dat er idd ook andere bikes zijn die ratelen wanneer ze in de modder rijden, maar vergeleken met mijn oude fiets (Deore) die compleet stil was vind ik dat mijn Copperhead (XT) veel herrie maakt, terwijl ik eerder het omgekeerde zou verwachten. Het is daarom lastig voor mij, als niet techneut, te bepalen of het ratelen normaal is of duidt op een probleem.

Denk dat ik het aan geef bij de fietsenmaker wanneer ik mijn fiets breng voor de 'spaken beurt' die ik na 300km gratis krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
wordt het ratelen erger wanneer je zacht tegen het schakelpookje achter duwt (en daarmee het derailleur 1mm naar links beweegt)? Dan is het je afstelling achter. Voor is de afstelling vrij simpel te checken: in geen van de versnellingen mag je ketting te dicht bij het derailleur komen, en bij modder wordt je ketting tijdelijk iets dikker waardoor hij er tegenaan komt. Verder weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

dnhelle schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:08:
Zo dan! Dat zijn de tips waar je naar zoekt. Voor die 70 euro kun je geen breuk vallen.
Ik vond die Polar's al way overpriced, en alle andere alternatieven gaan ook qua prijs die hoge kant op.

Ben je by the way bekend met de hartslagmeter? Werkt ie ook op andere apparaten, bijvoorbeeld in de fitness?
Nee inderdaad, voor de functies die je krijgt is het een zeer compleet apparaat.

Ik heb er zelf helaas geen hartslagmeter op, zoals ik al zei heb ik zelf de voorloper hiervan, die is een stuk simpeler qua functies. De 4.4 HR is wat uitgebreider en de HR staat dus voor hartrate.

Die Polar heb ik toen €100 voor betaald en dat was erg cheap geloof ik. Heb echter nog nooit zo'n miskoop gedaan, was er totaal niet tevreden mee...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:30:
[...]

Ik heb er zelf helaas geen hartslagmeter op, zoals ik al zei heb ik zelf de voorloper hiervan, die is een stuk simpeler qua functies. De 4.4 HR is wat uitgebreider en de HR staat dus voor hartrate.
:F Stupide van me. Bij het volgend loonstrookje eens bestellen, thanks for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Misschien een stomme vraag nog:

Ben van plan SPD pedalen te monteren, i.p.v. de standaard normale pedalen die er nu op zitten..

Heb schoenen voor het SPD clicksysteem + plaatjes

Is het voldoende om onderstaande onderdelen te monteren? Of hoort er nog meer bij?

Afbeeldingslocatie: http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/17267.jpg

In het zakje zaten namelijk nog stripje met 2 gaten (aan de binnenkant schroefdraad) en zo'n zilver aluminium rechthoekig plaatje met 2 lange open stroken.

Ik neem aan dat wat je op de foto ziet, genoeg is om te gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik neem aan dat wat je op de foto ziet, genoeg is om te gebruiken toch?
Je moet plaatjes hebben aan de binnenkant van je schoenen waar die boutjes in vast draaien. Dus daarom die plaatjes. Vaak zitten die plaatjes al in je schoenen, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ohh oke.. niet nodig dus, mn schoenen hebben al 4 gaatjes.. thanks!

P.s.

Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/image/schoenplaatjes.jpg

De 2 onderste onderdelen (plaatjes) hoef ik dus niet te gebruiken.

(nu nog de oude pedalen eraf krijgen :s steeksleutel 11 welke ik niet eens heb haha)

Doen of hebben jullie trouwens ook de SPD pedalen voor het monteren ingevet? of is een beetje WD-40 ook goed?

[ Voor 21% gewijzigd door Vis op 01-09-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Vis schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:43:

(nu nog de oude pedalen eraf krijgen :s steeksleutel 11 welke ik niet eens heb haha)

Doen of hebben jullie trouwens ook de SPD pedalen voor het monteren ingevet? of is een beetje WD-40 ook goed?
Laatst nog hier gepost:
Pedalen loshalen kan ook met de inbus aan de achterzijde van de crankarm.
Pedalen zeker invetten met montagepasta. WD40 heb je in dit geval niks aan, aangezien je dan smeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

Zonder aan je technisch inzicht te twijfelen toch even de vraag of je dat zeker weet. Bij mijn beide fietsen is het namelijk sleutel 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Als je ze niet invet krijg je ze er nooit meer vanaf, dat zou ik dus zeker doen. Zo'n rond blikje met vet kost 3 euro bij de halfords...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Bij mij is het ook steeksleutel 15. Ik heb kopervet gebruikt, heb geen montagepasta. Lijkt me ook goed te werken, gebruik het bij auto's ook.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dnhelle schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:08:

Blijkbaar heb je ook nog een lagere versie, die komt maar op 40€.
Wel geen hoogtemeter en zo, wel hartslag.
http://www.bikesnparts.nl...4.2+HR+fietscomputer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:57

Vos

AFCA

Ik en vrienden hebben goede ervaringen met VDO computers.

Zie bijvoorbeeld: http://www.hartslagmetershop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Steeksleutel 11 niet hebben :? Ik zou mezelf toch eens zoiets kado doen. 11 is by far de meest gebruikte maat in het algemene werk (15 zie je daarbij weer veel op fietsen).

En pedalen goed invetten met welk vettig spul dan ook. Ondanks dat velen beweren dat WD40 een smeermiddel is, is het dat niet. Het is een roestbeschermer die idd ook wel een smerende werking heeft, maar omdat het zo dunvloeibaar is, vervliegt het snel en vind je van smering niks/weinig meer terug.
Als je niks anders hebt, en er moet stante pede iets gesmeerd worden, dan ben je snel klaar. Maar pedalen liefst in anti-seize (kopervet) of montagepasta. Kogellagervet kan evt maar anti-seize is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

11 meest gebruikte maat? Ik zou toch echt zeggen de 13'er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Sp33dFr34k schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:55:
11 meest gebruikte maat? Ik zou toch echt zeggen de 13'er...
mja, 8, 10, 13 en 17 zijn toch wel de meest gebruikte maten, 15 kom je wel vaker tegen op fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Excusez le moi, maar ik kom vooral inbusjes tegen op de fiets, hoor ;)

/pun..

Goed gereedschap is het halve werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51
Gisteravond even rondje geprobeert met SportsTracker (voormalig NokiaSportsTracker), nog steeds van en voor Nokia apparaten. Moet zeggen grappig overzicht en je kan er ook een hartslagmeter voor kopen en deze koppelen. Je zou zeggen wat is er dan nog meer nodig, maar het zou gaaf zijn als je nog routes kon uitzoeken, downloaden en fietsen. Maar dat wordt meer iets voor een garmin denk ik. Heb nu in totaal sinds ik de fiets heb er 3 keer opgezeten en odo staat nu op 120. We fietsen gem. 40km per keer, en in het weekend is dit wat langer zo tussen de 60 en 70km.

discogs

• MBV
Ramon 73 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:38:
[...]

Steeksleutel 11 niet hebben :? Ik zou mezelf toch eens zoiets kado doen. 11 is by far de meest gebruikte maat in het algemene werk (15 zie je daarbij weer veel op fietsen).
* MBV is in een verhuizing zijn complete steeksleutelset kwijtgeraakt :(. Ik was niet van plan er meer dan een paar tientjes aan uit te geven, binnenkort maar eens op zoek naar een setje steek-ringsleutel voor weinig dat beter is dan de goedkoopste van de gamma.

• Fire69
Vandaag M770 (XT)-pedalen gekocht samen met M086-schoenen.

Hopelijk ga ik zaterdag niet op mijn smikkel! :+

• Vis

Vis

zooo pedaaltjes zijn gemonteerd.. het echte werk gaat zondag beginnen! Swalmen tourtocht here we come ! :p

p.s. zal ook wel op mn smoel gaan, vooral omdat het onbekend terrein is... :) mja, ervaring opdoen is de beste tactiek!

Zin in, nog meer mensen die a.s. zondag de tocht van Swalmen gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 08:33
Fire69 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:32:
Vandaag M770 (XT)-pedalen gekocht samen met M086-schoenen.

Hopelijk ga ik zaterdag niet op mijn smikkel! :+
Zal wel meevallen alleen met afstappen moet je goed opletten. En plotselinge gebeurtenissen zijn natuurlijk heel tricky.
Ik ben paar maanden geleden met mtb-en begonnen en gelijk met klikpedalen en schoenen. Ik was er na een paar keer fietsen al helemaal aan gewend.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Heb volgende week zondag een leuke tour tocht gepland staan. Is met een hele kliek it bedrijven georganiseerd door Cofely in Zuid-Limburg, het programma geeft aan 79,9 km dus kan m'n borst nat maken. Denk dat ik de sportstracker maar weer aan zet

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
loewie1984 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:51:
Heb volgende week zondag een leuke tour tocht gepland staan. Is met een hele kliek it bedrijven georganiseerd door Cofely in Zuid-Limburg, het programma geeft aan 79,9 km dus kan m'n borst nat maken. Denk dat ik de sportstracker maar weer aan zet
Uh, je weet dat dit op de racefiets is?

(ik rijd 'm ook met collega's)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dutch Lion schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:29:
[...]

Zal wel meevallen alleen met afstappen moet je goed opletten. En plotselinge gebeurtenissen zijn natuurlijk heel tricky.
Ik ben paar maanden geleden met mtb-en begonnen en gelijk met klikpedalen en schoenen. Ik was er na een paar keer fietsen al helemaal aan gewend.
Diepe sporen op smalle baantjes met aan één kant prikkeldraad en klikpedalen zijn dus blijkbaar geen goeie combinatie :/
Gevolg:
MTB Wonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-07 00:31

ppFreddy

gewoon Frederik

Zo, sinds eergisteren kan ik ook aan het mountainbiken :*)
Had een budget voorgenomen van 800 EUR voor de fiets alleen, en had een Trek 6000 in het visier. Intussen staat echter modeljaar 2011 in de winkel, en de prijzen zijn voor 2011 behoorlijk gestegen (de 6000 kost plots 849 ipv 799)
De verkoper had echter nog een paar 6300 modellen staan van 2010, heb me even laten opmeten, en eentje bleek dan nog mijn maat te zijn ook (19,5") 10% eraf omdat het nog een 2010 is en de prijs kwam op 809 EUR, ideaal dus :)
Bovendien is Shimano sinds kort begonnen met een actie dat je bij aankoop van schoenen er klikpedalen bijkrijgt voor 1 EUR, weeral geld bespaard :p
Nog een Bontrager Trip 5W (draadloos) tellertje erop laten zetten en dan was ik helemaal tevreden. Straks maar even gaan rijden :D

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Fire69 schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:06:
[...]

Diepe sporen op smalle baantjes met aan één kant prikkeldraad en klikpedalen zijn dus blijkbaar geen goeie combinatie :/
Gevolg:
[afbeelding]
Brrr. Ik vind het ook altijd eng om langs prikkeldraad te moeten rijden. Zou verboden moeten worden. :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Fire69 schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:06:
[...]

Gevolg:
[afbeelding]
Ai, carnage. Vervelend! Gelukkig alleen op die plek (?). Prikkeldraad is inderdaad vet vervelend.
ppFreddy schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:15:
Zo, sinds eergisteren kan ik ook aan het mountainbiken :*)
Had een budget voorgenomen van 800 EUR voor de fiets alleen, en had een Trek 6000 in het visier. Intussen staat echter modeljaar 2011 in de winkel, en de prijzen zijn voor 2011 behoorlijk gestegen (de 6000 kost plots 849 ipv 799)
De verkoper had echter nog een paar 6300 modellen staan van 2010, heb me even laten opmeten, en eentje bleek dan nog mijn maat te zijn ook (19,5") 10% eraf omdat het nog een 2010 is en de prijs kwam op 809 EUR, ideaal dus :)
Bovendien is Shimano sinds kort begonnen met een actie dat je bij aankoop van schoenen er klikpedalen bijkrijgt voor 1 EUR, weeral geld bespaard :p
Nog een Bontrager Trip 5W (draadloos) tellertje erop laten zetten en dan was ik helemaal tevreden. Straks maar even gaan rijden :D
Dat zijn de betere deals. Ik zie eigenlijk het probleem niet om op een 2010-model te rijden, zolang de afmontage ver hetzelfde is. Heel veel plezier gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dnhelle schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:24:
[...]

Ai, carnage. Vervelend! Gelukkig alleen op die plek (?). Prikkeldraad is inderdaad vet vervelend.
[...]
Nee, maar de andere foto's kunnen niet door de policy. :+
Just kidding, ik zie ook nog redelijk bont en blauw aan één kant, maar we zijn niet van chocola gemaakt, dus daar ga ik niet over janken. :P

Klein vraagje tussendoor:
De bout waarmee mijn topcap (is dat je juiste naam?) vastzit, is serieus verroest.
Ik zou dus gewoon het volledige ding willen vervangen, en ondertussen ook de spacers wisselen voor carbonnen (gewoon, omdat het er cooler uitziet :P )

Maar zijn er meerdere maten voor dat ding? Ik zie vaak 1/8", is dat de goeie maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Er zijn meerdere maten ja, maar tenzij je een Cannondale of een serieus verouderd ding hebt zit je goed met 1 1/8".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou die wond heel goed schoonmaken van het prikkeldraad.
Ik wil geen horror verhaal ophangen, dus ik zet het in een spoiler:
spoiler:
Een vriend van mijn vader is een keer in een weiland wezen wandelen. Daar lag ook een stuk prikkeldraad, iets wat hij niet gezien had. Over dat stuk is hij gestruikeld. Dit had een paar schrammen op het onderbeen tot gevolg. Op het eerste gezicht niks ernstigs. 2 weken later waren de schrammen nog niet weg en begon het rood te worden. 3 dagen later begon het op te zwellen. Toch maar even langs de dokter. Dit bleek een infectie te zijn waar ze niets tegen konden doen behalve zijn onderbeen afzetten. Dit was omdat het prikkeldraad door al het landbouw gif zelf ook allerlei gif bevat. Dit is ook in zijn wondjes gekomen.
Mede hierdoor ben ik altijd zeer voorzichtig met prikkeldraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sp33dFr34k schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:08:
Er zijn meerdere maten ja, maar tenzij je een Cannondale of een serieus verouderd ding hebt zit je goed met 1 1/8".
Thanks, dan ga ik deze week maar eens shoppen :P
brilsmurfffje schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:09:
Ik zou die wond heel goed schoonmaken van het prikkeldraad.
Ik wil geen horror verhaal ophangen, dus ik zet het in een spoiler:
spoiler:
Een vriend van mijn vader is een keer in een weiland wezen wandelen. Daar lag ook een stuk prikkeldraad, iets wat hij niet gezien had. Over dat stuk is hij gestruikeld. Dit had een paar schrammen op het onderbeen tot gevolg. Op het eerste gezicht niks ernstigs. 2 weken later waren de schrammen nog niet weg en begon het rood te worden. 3 dagen later begon het op te zwellen. Toch maar even langs de dokter. Dit bleek een infectie te zijn waar ze niets tegen konden doen behalve zijn onderbeen afzetten. Dit was omdat het prikkeldraad door al het landbouw gif zelf ook allerlei gif bevat. Dit is ook in zijn wondjes gekomen.
Mede hierdoor ben ik altijd zeer voorzichtig met prikkeldraad..
:/
Ik heb bij het douchen gezorgd dat het helemaal proper was en er daarna redelijk wat ontsmettingsmiddel er overgegoten. Ik hoop dat dat genoeg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Belangrijkste tip lijkt mij dan ook om als het over een week nog niet weg is, even met de huisarts te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben gisteren mijn starre fiets gaan uitlaten op de route in eersel. Best aardige route moet ik zeggen. Ben er alleen nog niet achter waarom mensen denken dat een starre fiets sneller is dan een fully. Anyways, ik had de gopro bij me en een nieuw bevestigingssysteem. Ik hoop dat het wat geworden is. linkje naar mijn vimeo. Enjoy.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Sneller is het niet nee, een starre fiets. Maar het maakt de vaste rondjes wel uitdagender naar mijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Leuk filmpje, Zono. In het begin ga je toch weinig hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Super, met al die verschillende standpunten! _o_

Maar hoe snel ga je dan zo ongeveer? Dat kan je in zo'n filmpje moeilijk schatten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fire69 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:44:
Super, met al die verschillende standpunten! _o_

Maar hoe snel ga je dan zo ongeveer? Dat kan je in zo'n filmpje moeilijk schatten. :)
Thanks. Hoe snel ik ging weet ik niet. Mijn GSM was niet opgeladen (zodat ik met GPS kan rijden) en ik heb geen fietscomputertje op mijn fiets (ondingen!). Ik schat zo rond de 25 Km/h. Ik vond het lastig om de fiets op gang te houden zonder vering, zeker op een pad wat een beetje hobbelig is, je kunt gewoon niet blijven zitten en trappen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Zelfde ervaring wat ik heb op de reetert, daar kan ik ook niet lekker ronddraaien. Da's echt het genot van offroad fully rijden :)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:40

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

X-Post van de HK!

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.43/1095700001-1095750000/1095726001-1095726100/1095726023_6_mReu.jpeg

If it aint fixed, it's broken.

• MBV
In de bergen met dat soort bandjes? Dat zijn dan vast geen leuke weggetjes geweest... ;)

• loewie1984
dnhelle schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:29:
[...]
Uh, je weet dat dit op de racefiets is?

(ik rijd 'm ook met collega's)...
Heb me inmiddels helaas moeten afmelden wegens omstandigheden (ga onder het mes) maar collega's van mijn gaan dit dus gewoon met hun mtb doen. Onze informatie voorziening betreft deze rit is klaarblijkelijk wat karig geweest. Ik vond 80km sowieso al een heftige mtb afstand maar nu het dus eigenlijk een tourtocht / racefiets tocht is begrijp ik het ook wat beter. Hoop in ieder geval dat jullie het weer mee hebben. Hoop dat ik volgend jaar wel mee kan doen, want het is een leuk initiatief.

discogs

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:40

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

MBV schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:57:
In de bergen met dat soort bandjes? Dat zijn dan vast geen leuke weggetjes geweest... ;)
Was op zich prima asfalt :P Heb nu wel een racefiets, toen nog niet. Anders was ik daar op gegaan. Alleen met afdalen merkte ik met name in de bochten wel dat ik 234245234x langzamer was. Had beter slicks ipv semi-slicks kunnen monteren, maar ach.

If it aint fixed, it's broken.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:57

Vos

AFCA

Vanaf Bedoin gedaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 09-09-2010 19:20 ]

• dnhelle
  • Nu online
Very nice! Niets beter dan bovenop de berg te staan. Congratz!
loewie1984 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:32:
[...]

Heb me inmiddels helaas moeten afmelden wegens omstandigheden (ga onder het mes) maar collega's van mijn gaan dit dus gewoon met hun mtb doen. Onze informatie voorziening betreft deze rit is klaarblijkelijk wat karig geweest. Ik vond 80km sowieso al een heftige mtb afstand maar nu het dus eigenlijk een tourtocht / racefiets tocht is begrijp ik het ook wat beter. Hoop in ieder geval dat jullie het weer mee hebben. Hoop dat ik volgend jaar wel mee kan doen, want het is een leuk initiatief.
Dat is jammer zeg! Hopelijk geen zware operatie voor de boeg?
Ik zal hier wel een korte review plaatsen van zondag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nice, vind het nog steeds balen dat helemaal boven bij Blockhaus niet zoiets stond en aan het einde v/d pargezzio ik geen foto heb gemaakt (en ook niet bij het hotel) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
@willy, vind ik dit toch ook een mooi aanbod:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=49182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:14:
Ben gisteren mijn starre fiets gaan uitlaten op de route in eersel. Best aardige route moet ik zeggen. Ben er alleen nog niet achter waarom mensen denken dat een starre fiets sneller is dan een fully. Anyways, ik had de gopro bij me en een nieuw bevestigingssysteem. Ik hoop dat het wat geworden is. linkje naar mijn vimeo. Enjoy.
Grappig, ik woon in Veldhoven en de Eersel route is net wat te ver voor me om naartoe te fietsen en dan de route te moeten doen en weer naar huis. Nu kan ik dus wel een stukje zien! Is deze route de moeite waard?
Vergeleken met bijvoorbeeld Oerle - Vessem - Knegsel en Waalre - Valkenswaard?

Hoe heb je btw al die standpunten vanaf onder gefilmd? Steeds die camera ergens anders aan vast maken en dan weer fietsen?

Overigens heb ik problemen met mijn nieuwe BBB kilometerteller (wireless). Deze geeft de snelheid continu te laag weer. Bij aankoop fiets ingesteld door fietsenwinkel; bleek tijdens het rijden dat mijn fietsmaatjes allen zo'n 1,5 km/u harder reden. Vervolgens afstand van ventiel - 1x rond - ventiel gemeten (209 cm), dus de teller opnieuw ingesteld op 2090, helaas met nog steeds een afwijkende snelheid ten opzichte van 3 andere tellers.

Hoe kan ik nu toch de juiste instelling vinden of gaat dit echt een kwestie van finetunen worden? Ik zou namelijk zweren dat ik de juiste instellingen heb, maar mijn snelheid wijkt echt af tegenover 3 andere tellers dus daar is ook iets voor te zeggen. Daarnaast zie ik tijdens de rit regelmatig geregistreerde maximum snelheden die (momenteel nog :P ) onmogelijk zijn, zoals 64 km/u en 53 km/u.

Baal er best wel van omdat deze teller zo'n 50 euro kostte en het tot op heden af legt tegenover de Decathlon teller die ik op mijn vorige fiets had. Heeft dit mogelijk met wireless te maken?

[ Voor 36% gewijzigd door Aghanim op 12-09-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik had dat ook met wireless, kan te maken hebben met storing door een GSM in de buurt. Op de racefiets heb ik daarom weer gewoon een teller met draad gemonteerd, scheelt ook in batterij etc.

Voor de juiste omtrek meting, moet je sowieso zelf op de fiets zitten met de juiste (lage) bandenspanning. Dan zou ik niet één omtrek, maar een stuk of vijf rijden in een kaarsrechte lijn (even hulp van iemand vragen om je vast te houden), dan de afstand/5 en nauwkeuriger kun je niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[message=,noline]XeNeRgY schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:37[/message]:
Grappig, ik woon in Veldhoven en de Eersel route is net wat te ver voor me om naartoe te fietsen en dan de route te moeten doen en weer naar huis. Nu kan ik dus wel een stukje zien! Is deze route de moeite waard?
Vergeleken met bijvoorbeeld Oerle - Vessem - Knegsel en Waalre - Valkenswaard?

Hoe heb je btw al die standpunten vanaf onder gefilmd? Steeds die camera ergens anders aan vast maken en dan weer fietsen?
Ik woon ook (nog) in Veldhoven, maar mijn vriendin woont in eersel. Op zich is de route maar 12 km vanaf Veldhoven, net zo ver als Mierlo of nuenen en die rij ik ook regelmatig. De route in eersel is veel leuker dan oerle-vessem, maar niet zo gevarieerd als waalre. Wel net zo leuk. En je kunt de route van luijksgestel er aan vast rijden, dan heb je een leuke grote ronde. Leuker dan oerle-vessem-oirschot.

De camera standpunten heb ik idd zo gedaan als je zegt. Fietsen, camera verplaatsen, meer fietsen. Ik heb een ram mount waarmee dat heel makkelijk is.

RAM mount op mijn fiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/Bikes/Kona_Unit29/_MG_9656.jpg

Aangepaste mount voor de camera:
Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/Bikes/Kona_Unit29/_MG_9659.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 12-09-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Aghanim schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:37:
[...]

Daarnaast zie ik tijdens de rit regelmatig geregistreerde maximum snelheden die (momenteel nog :P ) onmogelijk zijn, zoals 64 km/u en 53 km/u.
[...]
Dat heb ik dus ook af en toe. Max tot hiertoe is 93km/u :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Mooie mtb inderdaad. Alleen lijkt de fiets te groot in mijn ogen...Dat is natuurlijk op het oog. Misschien is de rijervaring anders.

Heb daarnaast wel een Gary Fisscher Sugar 4+ (Reba Team xtr Avid Juicy 7) te ruil aangeboden gekregen...
De achterdemper, een Cane Creek Cloud Nine, schijnt ok te zijn zoals ik in de reviews lees Ik twijfel alleen: ik ga er maar een klein stapje op vooruit gezien de vork/afmontage. Grootste verschil is de geometrie/maat en achterdemper vergeleken met mijn Cube. Wat is jullie mening? Is de Gary Fischer een goede ruil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

mag weg, wou editen, maar heb per ongeluk een nieuwe post aangemaakt 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door ppFreddy op 12-09-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
@Loewie: Vandaag de cofely-cycling gedaan. Prachtige 80-km route op de racefiets door het Limburgs Heuvelland, maar verschrikkelijk weer. Organisatie was top, goede fouragering en goede pastaparty achteraf. Aanrader voor volgend jaar (met goed weer... :S)

@Willy: De maat van die C'dale lijkt optisch inderdaad enorm. Vwb. die Gary-Fisher, die lijkt optisch dan weer te klein ;-) Ik vind het opvallend dat de verkoper in zo'n korte tijd 200 euro van zijn vraagprijs afhaalt, en daarbij een fiets aanbiedt wat toch wel stevig is gebruikt. Let btw op! De XTR-derailleur is een ouder type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

dnhelle schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:24:
[...]

Dat zijn de betere deals. Ik zie eigenlijk het probleem niet om op een 2010-model te rijden, zolang de afmontage ver hetzelfde is. Heel veel plezier gewenst!
Afmontage is niet helemaal hetzelfde, maar verschillen zijn in mijn ogen verwaarloosbaar.
Voorvork is bij de mijne een Rock Shox Tora, terwijl er voor 2011 een Recon opzit.
Banden zijn ook veranderd, de mijne heeft Bontrager Jones XR, de nieuwe heeft XR3.
Ik heb meer gekeken naar de versnellingen, en die zijn hetzelfde gebleven: Deore vooraan, Deore XT achteraan. Remmen zijn ook nog steeds de Juicy 3.
Ik blijf er dus bij dat het een mooie deal was :)
TheLemon schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:26:
Ik had dat ook met wireless, kan te maken hebben met storing door een GSM in de buurt. Op de racefiets heb ik daarom weer gewoon een teller met draad gemonteerd, scheelt ook in batterij etc.
Blijkbaar is dat dan inderdaad eigen aan wireless... Vorige week met een vriend gaan rijden, Hij heeft een el cheapo wired tellertje, ik heb een Bontrager Trip W5 (wireless). Als zijn teller 25 aangaf zat ik rond de 24, toen we even een sprintje trokken ging ik hem voorbij aan 38,5, terwijl hij 40 ging :9 Ofwel staat de zijne wat optimistisch afgesteld :p
Misschien ook maar even het ding wijs maken dat m'n wielen groter zijn dan ze echt zijn :p

Intussen heb ik na een week toch al een leuke 110km gereden, waarvan een minderheid off-road. Wil eerst wat wennen aan de fiets en wat conditie kweken (heb 4 jaar nauwelijks een fiets aangeraakt)
En natuurlijk al wat geld uitgegeven aan accessoires... Drinkbussen en houders, zadeltas, broek met zeemvel (eerste 50km heb ik gereden zonder, en die waren niet echt comfortabel :p kost wat, maar damn, wat een verschil maakt zo'n broek)
Benieuwd wat er nog allemaal gaat volgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:09:
[...]

Ik woon ook (nog) in Veldhoven, maar mijn vriendin woont in eersel. Op zich is de route maar 12 km vanaf Veldhoven, net zo ver als Mierlo of nuenen en die rij ik ook regelmatig. De route in eersel is veel leuker dan oerle-vessem, maar niet zo gevarieerd als waalre. Wel net zo leuk. En je kunt de route van luijksgestel er aan vast rijden, dan heb je een leuke grote ronde. Leuker dan oerle-vessem-oirschot.
12 kilometer is inderdaad nog goed te doen, dan eindig ik ook weer bij het beginpunt neem ik aan? Zal niet de eerste keer zijn dat we een paaltje missen en 30 km van huis eindigen en dan nog terug kunnen fietsen :)

Wie kan me btw een goed jack aanraden voor de herfst / winter? Hoeft niet warm te zijn (mag wel) maar moet zeker water- en winddicht zijn. Nu zit ik zelf te kijken bij Agu, maar die hebben zo'n 25 jacks in de prijsklasse tot 100 euro. Uit een test van Mountainbike Plus komt deze erg goed uit de test http://www.agu.com/?pag=18&prod=749 maar ik heb er verder geen ervaring mee. Het moet in elk geval ademen zodat ik niet nat word van mijn eigen zweet. Een andere optie is een Pearl Izumi Zephhr http://www.wielersport-ex...-izumi-zephrr-jacket/6801.

Iemand ervaring met een van bovenstaande jacks, een betere optie, of een goede reden waarom het bij nat en koud weer helemaal niet fijn is om te rijden met zo'n jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
dnhelle schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:55:
@Loewie: Vandaag de cofely-cycling gedaan. Prachtige 80-km route op de racefiets door het Limburgs Heuvelland, maar verschrikkelijk weer. Organisatie was top, goede fouragering en goede pastaparty achteraf. Aanrader voor volgend jaar (met goed weer... :S)
Mooi om te weten, was al benieuwd naar je reactie. Begreep van mijn collega's dat het m.u.v. het weer ook goed georganiseerd en gezellig was.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kom ik net thuis, fiets uit de auto, wil het voorwiel er niet meer in. Net even gekeken en nu zitten de remblokjes van de remschijf tegen elkaar aan. Dit, terwijl ik de remhendel nog wel gewoon in kan knijpen. Er is echter geen mogelijkheid om de blokjes uit elkaar te krijgen zodat de schijf van mijn remsysteem er tussen kan. Iemand een idee? Fietsen zonder voorwiel is lastig namelijk :P

--Edit--

Uiteindelijk gelukt met behulp van een schroevendraaier. Nu blijft de schijf enkel nog een klein beetje aanlopen als ik het wiel rond draai maar dat doet hij al sinds ik deze fiets nieuw heb (2 weken). De volgende fiets heeft in elk geval geen schijfremmen meer, wat een ontzettend vervelend systeem! Of het loopt aan, of de blokjes zitten klem, of ze piepen als een gek....

[ Voor 33% gewijzigd door Aghanim op 12-09-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Aghanim schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:24:
Kom ik net thuis, fiets uit de auto, wil het voorwiel er niet meer in. Net even gekeken en nu zitten de remblokjes van de remschijf tegen elkaar aan. Dit, terwijl ik de remhendel nog wel gewoon in kan knijpen. Er is echter geen mogelijkheid om de blokjes uit elkaar te krijgen zodat de schijf van mijn remsysteem er tussen kan. Iemand een idee? Fietsen zonder voorwiel is lastig namelijk :P

--Edit--

Uiteindelijk gelukt met behulp van een schroevendraaier. Nu blijft de schijf enkel nog een klein beetje aanlopen als ik het wiel rond draai maar dat doet hij al sinds ik deze fiets nieuw heb (2 weken). De volgende fiets heeft in elk geval geen schijfremmen meer, wat een ontzettend vervelend systeem! Of het loopt aan, of de blokjes zitten klem, of ze piepen als een gek....
Of je gaat er mee terug naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online

--Edit--

Hydraulische remsystemen zijn over het algemeen zelf stellend. Tijdens het vervoer in een auto kan je eventueel een wig er tussen stoppen. Let er gewoon op dat de remhendels niet worden ingeknepen tijdens het vervoer in een auto, dan gebeurt er ook gewoon niets.
Om je probleem op te lossen zal je de calliper even los moeten halen en met een schroevendraaien de blokjes een voor een voorzichtig terug duwen. (dus niet met een platte schroevendraaier beide blokjes proberen terug te duwen door de gaan wrikken) wanneer de blokjes weer op de normale plaats zitten de calliper weer monteren en op het oog centreren. Daarna 3 of 4 maal de remhendel inknijpen en hij zal zich (als het goed is) zelf stellen. :)

Ik vind remschijven ideaal! En makkelijk af te stellen mits je de techniek begrijpt. (dat heeft bij mij ook wat tijd en geduld gekost ;) Ik heb dit probleem ook al enkele keren gehad maar nu is het kwestie van de stappen volgen en klaar binnen 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wat betreft de schijfremmen moet ik ook even kwijt dat ik het zwaar irritant vindt dat als je een bocht neemt dat je het geluid hoort alsof iemand zijn messen aan het slijpen is. Verder doen de remmetje's het prima. Maar ik zou ook niet weten of ik in nog schijfremmen wil op mijn volgende fiets.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
loewie1984 schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:05:
Wat betreft de schijfremmen moet ik ook even kwijt dat ik het zwaar irritant vindt dat als je een bocht neemt dat je het geluid hoort alsof iemand zijn messen aan het slijpen is. Verder doen de remmetje's het prima. Maar ik zou ook niet weten of ik in nog schijfremmen wil op mijn volgende fiets.
je quickrelease of vork flexed dus ;)
Heb ik mijn mijn voorvork (Pike, met 20mm as) echt geen last van hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Aghanim schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:36:
Wie kan me btw een goed jack aanraden voor de herfst / winter? Hoeft niet warm te zijn (mag wel) maar moet zeker water- en winddicht zijn. Nu zit ik zelf te kijken bij Agu, maar die hebben zo'n 25 jacks in de prijsklasse tot 100 euro. Uit een test van Mountainbike Plus komt deze erg goed uit de test http://www.agu.com/?pag=18&prod=749 maar ik heb er verder geen ervaring mee. Het moet in elk geval ademen zodat ik niet nat word van mijn eigen zweet. Een andere optie is een Pearl Izumi Zephhr http://www.wielersport-ex...-izumi-zephrr-jacket/6801.

Iemand ervaring met een van bovenstaande jacks, een betere optie, of een goede reden waarom het bij nat en koud weer helemaal niet fijn is om te rijden met zo'n jack?
Pearl Izumi moet je je niet al te veel van voorstellen. Het werkt wel, maar is niet berekend op een stortbui. Eigenlijk is het gewoon zo'n plastic regenjas maar dan wat dunner, en veel ventilatie aan de achterkant.

Tip: koop hem liever te klein dan te groot, anders klappert hij heel irritant.
loewie1984 schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:05:
Dat is heel logisch: je fiets buigt een beetje door, en dan komt hij er net tegenaan. Hoort net zo te klinken als wanneer je je rem een beetje inknijpt. Als dat niet zo is, moet je eens kijken of je calliper niet tegen de schijf aan kan komen. Misschien kan je hem een fractie hoger afstellen.

Schijfremmen vind ik zoveel beter dan V-brakes, dat ik altijd voor (goede) schijfremmen zal kiezen. Nooit meer last oververhitting, slag in je wiel is niet het einde van je fietstocht, paar kleine blokjes in de rugzak is genoeg als reserve, en dan heb ik het nog niet over het makkelijkere afstellen (v-brakes vind ik veel meer prutsen) en de veel betere remkracht en dosering.

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 12-09-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bedankt voor de tip Willy! Opgelost! Is idd een kwestie van de techniek leren begrijpen dus de volgende keer weet ik wat ik moet doen! Volgende week moet mijn fiets terug voor een 'spaken' beurt na 250km dus dan geef ik gelijk aan dat de schijfrem voor altijd aanloopt en ook een snijdend geluid maakt als ik door de bocht ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:28:
Bedankt voor de tip Willy! Opgelost! Is idd een kwestie van de techniek leren begrijpen dus de volgende keer weet ik wat ik moet doen! Volgende week moet mijn fiets terug voor een 'spaken' beurt na 250km dus dan geef ik gelijk aan dat de schijfrem voor altijd aanloopt en ook een snijdend geluid maakt als ik door de bocht ga.
Afstellen van je remcalliper: vanaf 1 minuut 20: YouTube: Disc Brake Pad Replacement
Al prefereer ik afstellen op het oog. Dus door de pad kijken en zorgen dat er een minimale evenredeige afstand is tussen de pads en de remschijf. Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De volgende fiets heeft in elk geval geen schijfremmen meer, wat een ontzettend vervelend systeem! Of het loopt aan, of de blokjes zitten klem, of ze piepen als een gek....
Ik wil niet meer zonder schijfremmen rijden. Ik snap niet dat een beetje schaafgeluid bij sommigen als enorm 'erg' ervaren wordt, alsof dat bij v-brakes nooit was. Bovendien kun je de blokken meestal zo afstellen dat het geruisloos loopt, gewoon een beetje geduld. Eenmaal instellen en je hoeft er maanden niet naar om te kijken, ideaal! Ik doe gemakkelijk een jaar met een setje blokken in mijn Hope remmen en dat loopt dan gedurende het jaar geruisloos en probleemloos. Alleen bij het remmen heb je af en toe wat gepiep, maar dat zie ik als motivatie niet zoveel te remmen, haha. Bij mijn Hope Mini race heb ik helemaal geen gepiep, alleen bij de monoM4. Ik heb ook eens gereden met Avid elixer (ongelofelijk veel gepiep wat kilometers ver te horen is als ze nat zijn) en Magura Marta (wat een klote remmen met hun verlopend drukpunt) en Shimano SLX (wat een soppige remgreep zeg). Voor mij niks anders meer dan Hope.

Ik reed vorige week op mijn Rocky Mountain Blizzard, uitgerust met eenb setje v-brakes en ik vloog uit bijna elke bocht omdat ik steeds te laat remde en die v-brakes dus van geen kanten remden. En het was nogwel droog ook! Nee, schijven zijn echt ideaal, je moet ze alleen leren afstellen. Maar dat moest bij v-brakes ook. En niet in de remgreep knijpen als je wiel uit de fiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

eerste keer dat ik op m'n fiets reed (en eerste keer met schijfremmen dus) schrok ik van wat er gebeurde toen ik de rem aantrok. Niet gewend dat een fiets zo snel stilstaat...
De mijne heeft Avid Juicy's, en net als de Elixirs piepen die enorm als ze nat zijn. En er is waarschijnlijk veel beters op de markt, maar ik vind dat ze zowel nat als droog goed te doseren zijn en verdomd goed bijten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik rij met Juicy Ultimates en heb amper last van piepen (rij wel met Floating discs). Enige wat ik weleens heb is dat als ik een bocht maak dat de voorschijf wat aan begint te lopen. Iets met zijdelingse stijfheid wellicht...?

Maargoed, ben er dik tevreden over (na fatsoenlijk afstellen). Heb ook eens Hope Mono Mini's gehad op m'n hardtail, die voelden ook erg lekker aan. Wel nóg agressiever dan m'n Ultimates had ik het idee, maar zeker niet verkeerd. Volgende keer ga ik wellicht toch weer voor Hope's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Het piepen is vaker de achterkant van het blokje dat over je caliper trilt, dan het remoppervlak over de schijf. Eenvoudig opgelost met een beetje kopervet.
Athans, dat geld bij scooters en auto's. Maar ik neem aan voor fietsen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
Uit een test van Mountainbike Plus komt deze erg goed uit de test http://www.agu.com/?pag=18&prod=749 maar ik heb er verder geen ervaring mee. Het moet in elk geval ademen zodat ik niet nat word van mijn eigen zweet.

Ik heb die Secco Condom, prima regenjas, maar daar wil je echt niet altijd in rijden! Koop een windicht winterjasje, dat ademt vele malen beter dan 1tje die ook nog waterdicht is. Regenjas gebruiken waar hij voor is: in de regen rijden.

Koop voor rijden in koude omstandigheden zonder regen zo iets: http://www.agu.com/?pag=18&prod=926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
frickY schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:52:
Het piepen is vaker de achterkant van het blokje dat over je caliper trilt, dan het remoppervlak over de schijf. Eenvoudig opgelost met een beetje kopervet.
Athans, dat geld bij scooters en auto's. Maar ik neem aan voor fietsen ook.
Inderdaad, wel vaker gelezen op het MTB forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Vraagje: ik zit te kijken naar nieuwe banden voor mijn XC-fiets, maar kom er niet uit. Op het MTB-forum heeft zo ongeveer iedereen een andere mening en dat helpt niet echt.

Ik fiets voornamelijk in het bos (Lage Vuursche, Amerongen, Heerlen) en eigenlijk alleen bij droog weer. Ik denk zelf dat de Racing Ralph voor mij wel geschikt zou zijn, eventueel in de veelgebruikte combi met Nobby Nic voor.

Ik heb momenteel Kenda Nevegal banden met hele dikke noppen, maar die geven enorm veel rolweerstand en voor mijn gevoel helemaal niet zoveel grip in bochten. Ook bergop heb ik vrij weinig tractie achter.

En zal ik voor de breedste gaan (2.25) of voor 2.10? Ik weet niet wat de voor- en nadelen zijn van bredere banden.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

[...]

Het kan vast niet tippen aan de dure jacks, maar voor 16 euro kan je je er geen buil aan vallen; vanaf a.s. woensdag bij de Aldi:
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_37/BILD03K.JPG
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_37/OFF03.SHTML

Might be worth the try...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 19:50
TheLemon schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:49:
Vraagje: ik zit te kijken naar nieuwe banden voor mijn XC-fiets, maar kom er niet uit. Op het MTB-forum heeft zo ongeveer iedereen een andere mening en dat helpt niet echt.

[...]

En zal ik voor de breedste gaan (2.25) of voor 2.10? Ik weet niet wat de voor- en nadelen zijn van bredere banden.

Wat vinden jullie?
Je vindt dat iedereen een andere mening heeft en vraagt ons hier om onze mening? Hmm :P

Maar ik kan me wel vinden in je situatie, het klinkt voor mij herkenbaar. Ik heb maar gewoon wat banden gekocht. Ik zou zelf gaan voor een Continental X King vóór en een Continental Race King achter. De X King zit tussen de Mountain King en Race King in. Je kan dus zelf een combinatie maken naargelang je wens voor grip danwel lage rolweerstand.

Je kan zelf schuiven met de banden. Als je alleen droog rijdt, is mijn inziens een X King voor en een Race King achter, meer dan voldoende. Schawlbe biedt een soortgelijke oplossing, met een Racing Ralph vóór en een Rocket Ron achter, bijvoorbeeld. Een Nobby Nic bij voornamelijk droog weer vind ik behoorlijk overkill. Maar dat komt misschien ook omdat ik in de winter de afgelopen 3 jaar met Racing Ralph vóór heb gereden.

[ Voor 20% gewijzigd door Roet op 13-09-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ook nog iets om in acht te nemen is dat als de noppen verder uit elkaar staan de band harder slijt op asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MrTinux schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:14:
[...]

Het kan vast niet tippen aan de dure jacks, maar voor 16 euro kan je je er geen buil aan vallen; vanaf a.s. woensdag bij de Aldi:
[afbeelding]
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_37/OFF03.SHTML

Might be worth the try...
Deze actie was in BE in de Aldi deze week.
Ik vond de kwaliteit niet schitterend. Ik heb een aantal dingen gekocht, maar weet niet of ik ze vaak zal aandoen.
De naden aan de binnenkant schuren al bij het aandoen, ik weet niet wat het gaat geven als je er 2 uur mee gaat rijden. :/
Pagina: 1 ... 17 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.