Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.248 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Afbeeldingslocatie: https://www.komoot.com/tour/39812871/embed?image=1&profile=1&width=640&height=580

https://www.komoot.com/tour/39812871?ref=wtd

Dikke dikke dikke zandbak in de kempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ben nieuw in de MTB-wereld maar ik snap de discussie niet mbt het "kapot rijden".
2 weken geleden ook een route gefietst met zeer mooi (maar droog weer/paden). Daarbij waren enkele stukken mulzand. Maar gewoon gefietst.

Wat wordt verstaan onder kapot rijden als ik vragen mag? Puur het niet volgen van de route en half door het bos crossen en "nieuwe" paden maken (dus kapot maken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Trezzahn schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:58:
Ben nieuw in de MTB-wereld maar ik snap de discussie niet mbt het "kapot rijden".
2 weken geleden ook een route gefietst met zeer mooi (maar droog weer/paden). Daarbij waren enkele stukken mulzand. Maar gewoon gefietst.

Wat wordt verstaan onder kapot rijden als ik vragen mag? Puur het niet volgen van de route en half door het bos crossen en "nieuwe" paden maken (dus kapot maken)?
Ben net gaan rijden. Met al dat los zand zakken de bochten in elkaar en de aandamping die je krijgt van tracks opnieuw en opnieuw te rijden. Nattere grond kan je aanduwen, zanderige grond niet. Door die aanduwing krijg je mooie tracks. Door los zand gaan zelfs zijkanten van heuvels loskomen en de paden doen verzaken waardoor er vele keulen ontstaan die je niet wilt. Bv. Direct na een jump een diepe kuil door verzakkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:07
Het gaat vooral over (extra) erosie. Los zand blijft niet liggen, dus er ontstaan sporen, remkuilen, hopen die allemaal weer weggehaald moeten worden straks. En dat is alleen de te herstellen schade, want daarbij blijft het mulle zand niet goed liggen op hellingen, maar wordt het naar beneden geduwd wanneer je daaroverheen rijdt. Op die manier slijt de top uit en vlakt de route af en dat is niet zomaar te herstellen.

Die paden liggen er niet vanzelf. Ze worden aangelegd en onderhouden door vrijwilligers, vaak met kleine budgetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 23-07-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Crust schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:46:
Dikke dikke dikke zandbak in de kempen.
Gisteren in Retie gereden, dus in de buurt van jou. Idd een grote zandbak met los zand. Overigens is die ronde echt niet leuk, op 2 Km na. Volgende keer rij ik liever de route van Dessel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
zonoskar schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Gisteren in Retie gereden, dus in de buurt van jou. Idd een grote zandbak met los zand. Overigens is die ronde echt niet leuk, op 2 Km na. Volgende keer rij ik liever de route van Dessel.
Dude let me know als je in de buurt bent. Kunnen we samen. Altijd plezant peeps te leren kennen en wat samen te knallen.

Retie is niet zo geweldig. Kasterlee/lichtaart is zeker de moeite. Alleen nu is die en stuk minder door de losse zand. Maar helaas zal het overal zo nu wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Helaas heb je net alles al besteld. Maar setje tubeless banden (rara roro bijvoorbeeld) met een joe’s no flat kitjpe ben je voor rond €100,- klaar. Nog goedkoper kan ook. Goeie ductape kopen om je velg tubleless te maken en een ventiel uit een ouwe binnenband knippen kan ook

Of zijn je bestelde banden reeds tubless?
Ik heb geen wielen nog gekocht, maar de banden hebben "Tubeless-Ready voet voor betere afdichting" dus dat zou moeten kunnen. Maar ik wil liever andere wielen kopen dan deze ductapen. Ze zijn erg zwaar, achter al meermalen een flinke slag erin gehad enzo... Dus een goede set Mavic of ander merk zou welkom zijn. Iemand ervaringen of dingen waar je op moet letten?

Wel / niet carbon twijfel ik ook enorm over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je een goede set wilt, zou ik geen Mavic kopen :+

Carbon wielen zijn beslist fantastisch, maar dan moet je wel een geldboom hebben staan. Voor de helft van het instap carbon heb je ook een handgebouwde high end alu-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Blomminator schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:30:
[...]

Ik heb geen wielen nog gekocht, maar de banden hebben "Tubeless-Ready voet voor betere afdichting" dus dat zou moeten kunnen. Maar ik wil liever andere wielen kopen dan deze ductapen. Ze zijn erg zwaar, achter al meermalen een flinke slag erin gehad enzo... Dus een goede set Mavic of ander merk zou welkom zijn. Iemand ervaringen of dingen waar je op moet letten?

Wel / niet carbon twijfel ik ook enorm over...
Ja dat is nog mooier ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Vraagje kan je 27.5Inch wielenset op een 29inch fiets monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als je schijfremmen hebt zou het moeten passen. Probleem is vooral dat 27.5inch velgen een 38mm kleinere doorsnede hebben en je frame dus 2cm lager komt te liggen. Hierdoor kunnen je trappers de grond raken. De geometrie zal er ook niet beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Robertdj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:15:
Als je schijfremmen hebt zou het moeten passen. Probleem is vooral dat 27.5inch velgen een 38mm kleinere doorsnede hebben en je frame dus 2cm lager komt te liggen. Hierdoor kunnen je trappers de grond raken. De geometrie zal er ook niet beter op worden.
Ah ja dat was ik daarjuist dus ook aan het denken. En anders ook andere trappers erop... :) Als je kan afwisselen zou dat leuk zijn. 2 voor de prijs van 1... :) min of mee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:36
Crust schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:59:
Kun je 27,5plus banden kwijt? Die zijn maar een tikkie kleiner dan 29'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:35:
[...]

Kun je 27,5plus banden kwijt? Die zijn maar een tikkie kleiner dan 29'ers.
Zou je 26inch ers eronder plaatsen dan? Dan moet je al zeker de peddels ook moeten vervangen. En wrs ook andere dingen? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ik merk dat 29er op trails moeilijkheden hebben qua wendbaarheid. Mijn vorige 27.5 inches was vele wendbaarder en gewoon omdat het kan. Ik had al opgemerkt dat we een youtube kanaal zouden starten en het is gewoon mooi dat te tonen in een filmpje dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Als "oplossing" tegen het zandprobleem morgen maar weer eens naar Winterberg. Vorige maand goed bevallen, al wat rode trails gereden en deze keer van plan alle tracks (behalve de slopestyle, dat is toch echt andere koek) minimaal 1x gereden te hebben. Lift assisted downhillen is toch een stuk gaver dan de Nederlandse bosrondjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Crust schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:19:
[...]

Ik merk dat 29er op trails moeilijkheden hebben qua wendbaarheid. Mijn vorige 27.5 inches was vele wendbaarder en gewoon omdat het kan. Ik had al opgemerkt dat we een youtube kanaal zouden starten en het is gewoon mooi dat te tonen in een filmpje dat het kan.
Ah zo, een 29'er racebak is wat lastig te besturen idd, een fiets met een vriendelijke geometrie stuurt vaak makkelijker. In het begin was een 29'er echt een tank. Tegenwoordig zijn er zat fietsen die gewoon erg wendbaar zijn. Overigens is dat altijd te bepalen door de rijder. Wat de een fijn vindt is niet fijn volgens de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Crust schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:37:
[...]

Zou je 26inch ers eronder plaatsen dan? Dan moet je al zeker de peddels ook moeten vervangen. En wrs ook andere dingen? Of niet?
26" wielen in een 650b frame moet lukken, dat is relatief minder verschil dan van 29 naar 27.5

Overigens had ik op mijn 26er al regelmatig pedal strikes toen ik de 2.25 noppen had vervangen door 1.3 slicks..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
drBunhead schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:55:
Lift assisted downhillen is toch een stuk gaver dan de Nederlandse bosrondjes :P
Amen _/-\o_

Ik moet er binnenkort ook maar weer eens naartoe. De laatste keer was in mei... Misschien eens een keer een Tweakers ride organiseren in het weekend? Tweakers die geen fiets ervoor hebben kunnen er 1 huren en afhankelijk van de groepsgrootte en niveauverschillen kunnen we meerdere groepen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
ElmarJ16 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:09:
[...]

Amen _/-\o_

Ik moet er binnenkort ook maar weer eens naartoe. De laatste keer was in mei... Misschien eens een keer een Tweakers ride organiseren in het weekend? Tweakers die geen fiets ervoor hebben kunnen er 1 huren en afhankelijk van de groepsgrootte en niveauverschillen kunnen we meerdere groepen maken.
Top idee.

Hoop eind augustus/begin september nog een keer (of twee) te kunnen voor ik mezelf het diepe ingooi met een Enduro race (Ardmoors Enduro) half september. Heb het gevoel dat rijden in omgevingen als Winterberg mij technisch toch meer helpt daarvoor dan een rondje Rijssen ofzo (Plus lift access).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik heb exact hetzelfde gevoel. Met name omdat het relatief korte runs zijn en vaak ben je met 5 a 10 minuten alweer aan de top om de volgende run te beginnen.

Nog een tip als je in september aan je (eerste?) enduro race begint. Momenteel geeft Kristien Nelen (Belgisch kampioene enduro! Rijdt soms ook mee in de EWS) een aantal clinics om met enduro te beginnen. De eerste was vorige week zaterdag in Huijbergen, aanstaande zaterdag is de volgende in Langdorp België (https://m.facebook.com/events/2165375876825463/) en de laatste is 2 weken daarna in Ottignier België.

Ze focussen hier heel erg op je houding en kijkgedrag tijdens het afdalen en in het bochtenwerk. Ik heb al verschillende clinics, waaronder zelfs 1 in winterberg, gehad en de vorige in Huijbergen was misschien wel de leerzaamste. Gelijk aan het begin had Kristien al door dat ik teveel rechtop zat tijdens het maken van bochten en in de afdalingen. Tijdens bochten dieper zitten om meer druk te houden en met stijle afdalingen meer naar achteren. Technieken die al jaren bij mij in het hoofd zitten, maar fijn om eens door een wedstrijrijd(st)er daar naar te laten kijken. Het is wat je zegt: je leert er technisch veel meer van dan een rondje (vul elk boscrossrondje in Nederland maar in). Ik denk dat er nog genoeg plaats is voor as zaterdag en de keer daarop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Hoeveel fiets heb je eigenlijk 'nodig' om een beetje leuk te rijden in Winterberg?

Als ik daar aankom met m'n slacke 120mm hardtail met een dropper, op 2.35 Ardents wordt het dan nog een beetje gezellig, of is het alleen maar samengeknepen billetjes? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Zolang je op de blauwe en rode trails blijft kom je daar prima mee beneden. Met de juiste techniek zou je ook de zwarte trails met gepaste snelheid kunnen rijden. Een maat van mij is vorige keer met een 100mm basic hardtail mee gegaan en kon ons redelijk bijhouden.

De sprongen zou ik in eerste instantie mee afwachten. Dat zijn toch ook wel de oorzaak van de meeste framebreuken (heb daar zelfs een keer met een carbon frame de hele zitbuis doorgescheurt... Kwestie van gebrek aan techniek en iets teveel enthousiasme)

De ardents zullen al aardig voldoen. Wil je wat meer zekerheid dan kan je nog overwegen om iets stevigers a de high roller II aan de voorkant te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Demo schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:01:
[...]
26" wielen in een 650b frame moet lukken, dat is relatief minder verschil dan van 29 naar 27.5

Overigens had ik op mijn 26er al regelmatig pedal strikes toen ik de 2.25 noppen had vervangen door 1.3 slicks..
Hoe weet ik welk frame mijn fiets heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:44:
Als je een goede set wilt, zou ik geen Mavic kopen :+

Carbon wielen zijn beslist fantastisch, maar dan moet je wel een geldboom hebben staan. Voor de helft van het instap carbon heb je ook een handgebouwde high end alu-set.
Geen Mavic? Tja, ik ben nieuw op dit front, dus het is zoeken. En nee, geen geldboom helaas. Integendeel. Een reeds kaalgeplukt muntenstruikje... Dus het moet alu worden, maar dan wel goed en wat lichter.

Iemand tips voor fijne velgen? Waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Blomminator schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:30:
[...]

Geen Mavic? Tja, ik ben nieuw op dit front, dus het is zoeken. En nee, geen geldboom helaas. Integendeel. Een reeds kaalgeplukt muntenstruikje... Dus het moet alu worden, maar dan wel goed en wat lichter.

Iemand tips voor fijne velgen? Waar op te letten?
32 spaken en zo breed mogelijk.

Fijne velgen:
Ryde Edge 28 of breder (60 euro per stuk, echt een koopje voor hetgeen je krijgt)
ZTR Arch MK3 of Flow MK3

Voordeel van de Rydes is dat die een offset hebben (spaken staan uit het midden). Hierdoor kun je een steviger wiel bouwen met meer gelijke spaakspanning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElmarJ16
Crust schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:08:
[...]

Hoe weet ik welk frame mijn fiets heeft?
Ik kan uit je reacties halen dat je er weinig verstand van hebt. Dit geeft niet, maar ga van het fietsen genieten en probeer juist niet teveel te experimenteren.

Je hebt het over 27.5" wielen in een 29er te zetten, omdat je merkt dat je minder wendbaarheid hebt met je nieuwe fiets. Logisch, want je hebt een 1e klas racebak gekocht. De geometrie van die fietsen zijn gemaakt om mee te knallen en leveren per definitie iets in op wendbaarheid. Ga je hier investeren om er 27.5" wielen in te plaatsen dan gaat je dit niks meer dan ellende opleveren. Bij iedere steen langs het parcours kom jij daar met je pedaal tegen, maar op wendbaarheid ga je niet winnen want de gehele geometrie blijft hetzelfde op de bottombracket hoogte na.

Wat jij in eerste instantie moet doen is wennen aan deze nieuwe geometrie en leren om met je lichaam te sturen ipv met je stuur. Je hebt >€2000 geïnvesteerd in een fiets, investeer nu eens €100 in goede clinics. Ga al helemaal niet investeren in een 27.5" wielset, dat is letterlijk weggegooid geld. Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken of je het stuur een paar cm hoger kan zetten. Hierdoor krijg je een iets comfortabele houding die de wendbaarheid ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51
Ruud schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:54:
[...]

32 spaken en zo breed mogelijk.

Fijne velgen:
Ryde Edge 28 of breder (60 euro per stuk, echt een koopje voor hetgeen je krijgt)
ZTR Arch MK3 of Flow MK3

Voordeel van de Rydes is dat die een offset hebben (spaken staan uit het midden). Hierdoor kun je een steviger wiel bouwen met meer gelijke spaakspanning.
Op de site van Ryde is de de Edge 28 er niet meer. Gaat van 22 naar 26 naar 30 en hoger. Waar gaat het precies om mbt die binnenmaat?

Klinkt wel nice om deze misschien in de toekomst te gaan gebruiken: heb nu nog de standaard ZX24 rims (tubeless gemaakt) van Cube (AlexRims), die blijkbaar gezamelijk 2.2KG zijn (zonder naaf, spaken, etc). Scheelt toch een dikke kilo aan gewicht.

Is het dan overigens ook slim andere naven (shimano XT) te gaan gebruiken? Ik heb nog steeds de standaard toen ik de fiets aanschafte (Cube Race One 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ik heb nu ook de ZX24 AlexRims, de Cube LTD SL 2013. Flink zware wielen inderdaad!

Als ik bij de spec sheet kijk voor de Ryde velgen voor een XC velg of Enduro kom ik uit op een Trace M 29 OS.

Dan zou ik denk ik een Hope naaf erin willen spaken; bijv deze;
https://www.bike-componen...-6-bolt-Front-Hub-p64657/

En dan uiteraard nog spaken, schijven en meer.

Ik zou denk ik de originele wielen gewoon eruit halen en laten staan, en niet de naven overzetten. Als je dan ooit een andere fiets hebt, zet je de nieuwe wielen over, en de originele weer terug. Althans, dat is nu mijn plan.

Grootste vraag is nu, mijn huidige Fox Evo 32 Float is een QR vork. Kan ik hier dan ook (veilig) thru axles in hangen? Want die hebben toch een gesloten "oog", en niet met opening? Mijn andere fiets (leenfietsje - Specialized Epic) heeft dit namelijk. Maakt dit uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Alles valt of staat met het beoogde gebruik. Voor een lichtgewicht rijder op een XC-baan in NL kom je met beperkte kosten wel uit op een wielset van 1500 tot 1600 gram. (500 euro)

Ben je wat zwaarder (85+ KG), minder voorzichtig of eist het parcours meer van je wielen dan ga je met hetzelfde budget tot echt richting de 1800 tot 1900 gram voor je wielset.

Maar gewicht is niet het enige, je wint in stijfheid en stevigheid. Vooral de stijfheid merk je ook heel erg goed in stuurgedrag en aanzetten.

De Ryde Trace-serie is een niveau hoger dan de Edge's maar ook 1,5 keer zo duur. (uit mijn hoofd) De Edge28 is een oudere maat die nog steeds te krijgen is voor een redelijke habbekrats voor zo'n velg. De binnenbreedte is heel erg belangrijk. Meer volume in je banden, lagere druk, meer comfort, beter rijgedrag en meer grip. Wie wil dat nou niet? ;)

Met DT350's, Ryde Edge, 2,0/1,8mm spaken en messing nippels heb je een stevige wielset waar de prijs/prestatieverhouding mijns inziens moeilijk te overtreffen is. Zeker een twee keer zo duur fabriekswiel wint het nooit van de DT/Ryde-combi. Gewicht zit dan iets boven de 1900 gram maar zelfs ik heb ze nog niet kapot gekregen. Ik ga netjes met het materiaal om maar ben niet de meest lichte MTB'er die er bestaat. ;)

En de originele wielen gewoon in elkaar laten zitten, daar valt geen eer aan te behalen. Met een DT-naaf kun je nog een 9/10mm steekas gebruiken in de meeste QR-vorken/frames. Maar een 12/15mm steek-as gaat nooit passen ;)

Qua materiaal voor mijn favo wielset (DT350/Edge28) kost het je:
140 euro achternaaf
70 euro voornaaf
32 euro spaken
5 euro nippels (geen idee wat die dingen kosten eigenlijk...)

Banden: 80 euro
Schijven: 70 euro
Tape/ventielen: 20 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En dan op je originele velgen een paar straat banden leggen voor in de winter avonden op de verharde fietspaden ;).

Is het zelf spaken eigenlijk goed te doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 24-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het is goed te leren, maar je moet er wel wat tijd en geld in investeren. Ik ga zelf van de winter een keer een cursus doen en dan een nieuwe naaf in m'n huidige beaterset spaken om te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ik heb het voor mn stadsfiets meermalen gedaan, van niets naar heel wiel. Ging prima!
Youtube filmpje erbij helpt enorm. Voor atb zal t niet veel anders zijn denk ik.

@Ruud - Hmm, klinkt goed. Ik ga die set eens bekijken. Gewicht van t wiel maakt niet enorm veel uit, kan ik beter zelf wat afvallen. Ben nu 85 en het loopt langzaam en gestaag op. Wel spier gelukkig, maar toch... dat kan weleens richting de 90 gaan op dagen dat ik ook nog een beetje vocht vasthoud + veel snoep.

Enige nadeel is dat de DT naven zo suf zwart zijn, en die Hope een leuke kleur. Maarja, t gaat om de functionaliteit en niet t uiterlijk.

Misschien zijn er wel ergens funky spaken te vinden. Dan is tenminste niet de hele fiets zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die hope naaf is wel gaaf idd. Maakt die ook veel herrie (herrie is cool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Blomminator schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:48:
Misschien zijn er wel ergens funky spaken te vinden. Dan is tenminste niet de hele fiets zwart...
DT heeft spaken in kleur maar die zijn erg duur. Ik heb 2,50 per stuk in mijn hoofd zitten terwijl Sapim Race 2,0/1,8 51 cent kosten in het zwart.

Dan kun je beter Hope naven kopen, stuk goedkoper. ;)

Het zelf spaken van een wiel is geen rocket science. Zeker als je de focus in het begin legt op een stevig wiel en iets minder op een kaarsrecht wiel is het best te doen. Maar hier geldt wel, gereedschap is niet gratis helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:51:
Die hope naaf is wel gaaf idd. Maakt die ook veel herrie (herrie is cool)
Oh, ik vind juist naven die helemaal geen geluid maken wel tof! Maar ja, ieder zo zn ding. Hoewel.. das vooral op de racefiets irritant. Misschien dat het op de atb wel tof is..

Nu alleen nog.. kan een steekas-naaf in mijn QR-voorvorkje? Of flikkert de boel er dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Blomminator schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:54:
[...]

Oh, ik vind juist naven die helemaal geen geluid maken wel tof! Maar ja, ieder zo zn ding. Hoewel.. das vooral op de racefiets irritant. Misschien dat het op de atb wel tof is..

Nu alleen nog.. kan een steekas-naaf in mijn QR-voorvorkje? Of flikkert de boel er dan uit?
Ik quote mezelf even ;)
Met een DT-naaf kun je nog een 9/10mm steekas gebruiken in de meeste QR-vorken/frames. Maar een 12/15mm steek-as gaat nooit passen ;)
Ik heb het liefst ook stille naven. Zeker op de MTB waar je toch wel eens lange tijd niet trapt (afdaling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Ruud Ah, het gaat om de dikte van de QR-as zelf! Ik snapte t niet helemaal. Dus die thuis even opmeten, en dan kijken of de DT350 in eenzelfde dikte leverbaar is. Zou wel treurig zijn als de hele boel gekocht en gespaakt is en dat het dan niet past.

En ja, inderdaad, als je dan naar beneden rolt en het klinkt als een blik met knikkers wat je meesleept! Veel te veel herrie. Liefst zelfs een naaf die helemaal niet klikt, maar die zie (hoor...) je niet veel.

Lekkere info, nog beetje verder lezen en binnenkort eens zoeken/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Op de site van DT... 28 modellen in de 350 serie voor het achterwiel alleen al. Das toch een kleine learning curve. Tussenmaat (althans, built in dimensions..), freehub modellen en hoe je de schijf erop schroeft (bout vs Center lock). En dan maar hopen dat je het juiste bestelt online... En dat alle spaken, naven en velgen op elkaar passen. Da's een flinke matrix uiteindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
ElmarJ16 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:
[...]Investeer nu eens €100 in goede clinics. Ga al helemaal niet investeren in een 27.5" wielset, dat is letterlijk weggegooid geld. Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken of je het stuur een paar cm hoger kan zetten. Hierdoor krijg je een iets comfortabele houding die de wendbaarheid ten goede komt.
Waar kan je zo'n clinics doen. Ergens in de buurt van de kempen?

En hoe zet ik het stuur hoger, door de bar te draaien of zo van die spacers te plaatsen? Momenteel staan er 2 van de 3 onderaan het stuur. Misschien gaan we het stuur ook wat minder breed maken in een van de youtube video's die we gaan doen. Dus het is een video of 2, 3 op zich om je stuur aan te passen aan de gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Sjoewe schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:45:
Het is goed te leren, maar je moet er wel wat tijd en geld in investeren. Ik ga zelf van de winter een keer een cursus doen en dan een nieuwe naaf in m'n huidige beaterset spaken om te oefenen.
Wij gaan masterclasses geven trouwens in de studio waar we ook de filmpjes gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Crust schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:29:
[...]

En hoe zet ik het stuur hoger, door de bar te draaien of zo van die spacers te plaatsen? Momenteel staan er 2 van de 3 onderaan het stuur. Misschien gaan we het stuur ook wat minder breed maken in een van de youtube video's die we gaan doen. Dus het is een video of 2, 3 op zich om je stuur aan te passen aan de gebruiker. :)
Riser-bar plaatsen :)

Stuur zou ik niet smaller maken, krijg je zo'n nerveus fietsje met een beetje pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Riser-bar plaatsen :)

Stuur zou ik niet smaller maken, krijg je zo'n nerveus fietsje met een beetje pech.
Zullen kijken, teveel eraf is uiteraard niet raadzaam lijkt me. Zo'n riserbar is knap, daar kan je wel hoogte mee winnen. Heb ook korte armen en dat kan wel wat comfort opleveren denk ik. Krijg makkelijk last in de schouders omdat ik wat moet stretchen. Mede omdat ik de indruk heb dat het stuur wat te ver staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Crust schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:33:
[...]

Zullen kijken, teveel eraf is uiteraard niet raadzaam lijkt me. Zo'n riserbar is knap, daar kan je wel hoogte mee winnen. Heb ook korte armen en dat kan wel wat comfort opleveren denk ik. Krijg makkelijk last in de schouders omdat ik wat moet stretchen. Mede omdat ik de indruk heb dat het stuur wat te ver staat.
Misschien is een kortere stuurpen dan ook een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Over sturen gesproken, afgelopen week heb ik een nieuw stuur geplaatst. Carbon stuur van KTM, 760 mm breed. Heel wat prettiger dan de 700 mm die er standaard op zit.

En gister m'n 50e rit van dit jaar gereden (goed voor 1086 km) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Blomminator schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:48:
Ik heb het voor mn stadsfiets meermalen gedaan, van niets naar heel wiel. Ging prima!
Youtube filmpje erbij helpt enorm. Voor atb zal t niet veel anders zijn denk ik.

@Ruud - Hmm, klinkt goed. Ik ga die set eens bekijken. Gewicht van t wiel maakt niet enorm veel uit, kan ik beter zelf wat afvallen. Ben nu 85 en het loopt langzaam en gestaag op. Wel spier gelukkig, maar toch... dat kan weleens richting de 90 gaan op dagen dat ik ook nog een beetje vocht vasthoud + veel snoep.

Enige nadeel is dat de DT naven zo suf zwart zijn, en die Hope een leuke kleur. Maarja, t gaat om de functionaliteit en niet t uiterlijk.

Net even aan het zwembad een paar filpmjes gekeken. Is idd goed zelf te doe . Zelf vind ik het leuk om te doen. En aangezien de Canyon Lux toch pas in februari geleverd kan gaan worden is het mischien leuk om de cube acid te upgraden met setje velgen en herrie achternaaf ;) Gewoon, omdat het kan en leerzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
Herrie naven zijn leuk. Hoef je ook minder te bellen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Crust schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:59:
Ja
...
Nee

Het kan, maar je moet het niet willen. Zoals al gezegd komt je fiets 2 cm lager te liggen. dit compenseren met kortere cranks is dom en bovendien zijn 155 mm lange cranks vrijwel niet te koop (misschien op een kinderfiets). Een clinic lijkt me een goed idee, ik moet de eerste moderne 29er nog rijden waarmee ik niet net zo makkelijk de bocht doorkom als met een 26er. Je moet alleen wel je rijstijl een beetje aanpassen.

Een licht wielsetje is ook een aanrader, maar dan ga je serieus geld uitgeven. Dus eerst een clinc, en ondertussen sparen voor een licht wielsetje.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
[...]

Zelf 2 maal een techniek clinic gedaan en een weekje Duitsland bij deze gasten https://www.mountainbikechallenge.nl/

Beviel goed! Veel geleerd. Het is zeker geen adrenaline dag vol jumps en gekkigheid, maar heel veel beheersing over je fiets. Fatsoenlijk bochten draaien eerst vlak, en daarna tijdens klimmen/dalen. Tractie houden, druk op je pedalen, etc.

En bij de andere clinic zat er meer focus op schuine hellingen (hmm, alle hellingen zijn schuin, maar hoe je dus schuin over een helling fietst :P ) en klim- & daaltechniek. Ook boomworteltjes pakken, etc.

Het was echt leerzaam en leuk, en Benjamin (eigenaar) doet het tof.

Ga het zelf zeker nog vaker doen, altijd nuttig om meer te leren en te herhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
[...]

Hoe ga je een YouTube kanaal vullen met nuttige content als je dit soort vragen stelt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Prulleman schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Hoe ga je een YouTube kanaal vullen met nuttige content als je dit soort vragen stelt?
Oke, was dus niet de enige.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
maartend schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:56:
[...]

Oke, was dus niet de enige.
Misschien is @Crust de beginneling-sidekick van het YouTube kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Crust schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat hier het hele probleem zit. Zet de spacer boven je stuurpen naar onder je stuurpen. Misschien kan je de stuurpen nog omdraaien. Je stuur zou ik tussen de 720 en 750 laten. Dat zijn een beetje de gangbare maten en daar is de geometrie van de fiets ook naar.

Mocht dat allemaal niet helpen dan kan je nog een kortere stuurpen overwegen. Misschien dat zelfs je LBS uit coulance deze nog wel voor je wilt vervangen. Dit hoort IMO gewoon bij het leveren van de fiets te zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door ElmarJ16 op 24-07-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:41
@Prulleman @maartend Vroeg me het ook al af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Prulleman schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Ik werk niet alleen... we hebben verschillende mensen die eraan meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
wisselwerking schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Misschien is @Crust de beginneling-sidekick van het YouTube kanaal.
Ik weet meer af van het hele online-gebeuren, hype creëren en houden, affiliatie, editing, etc en beetje the man in de field. Vandaar dat ik dus die clinics ga bekijken en op leer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Ah, dan is het goed :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Jaja, ik weet dat ik niet op de hoogte ben van de technische kant. Op zen minst nu toch nog niet. :) Dat komt nog wel neem ik aan. Ben al wel wat geoefend in het voor de camera staan en achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ruud schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:55:
[...]

Ik quote mezelf even ;)

[...]

Ik heb het liefst ook stille naven. Zeker op de MTB waar je toch wel eens lange tijd niet trapt (afdaling).
Even de schuifmaat erop gezet.
De huidige QR-as is 5mm dik. De opening in de voorvork is 9mm wijd.

We gaan eens zoeken of dit een bestaande maat Steekas kan opleveren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElmarJ16
Dat gaat je niet lukken. Steekassen voor zijn enkel in 15mm variant, op de 9mm thru bolt na. Die laatste wordt maar erg weinig gebruikt...

Als ik jou was zo ik nu iets meer investeren in een naaf waar je met end caps naar een ander systeem kan. Dus nu een naaf kopen voor een 15mm thru axle voor en 12mm thru axle achter en daar ander end caps op zetten. Dan zit je ook gelijk in de toekomst veilig wanneer je gaat upgraden

een conversietabelletje is hier te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:08:
Hoeveel fiets heb je eigenlijk 'nodig' om een beetje leuk te rijden in Winterberg?

Als ik daar aankom met m'n slacke 120mm hardtail met een dropper, op 2.35 Ardents wordt het dan nog een beetje gezellig, of is het alleen maar samengeknepen billetjes? :+
Hele stapel hardtails gezien vandaag. Moet geen probleem zijn, zelf rij ik een 130mm fully. Niet het meest spectaculaire maar ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Top. Nu nog ff een medestander vinden, en we hebben er een dagtrip bij deze zomer. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jullie ook met al die leuke gadgets. Nu heb ik de hele nacht weer lopen internetten/youtuben naar hubs/tru axle assen/conversies/spaken/velgen.... man man man. Ik wordt er hebberig van 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Hebberig worden van steekassen, je moet er maar zin in hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Als je momenteel een QR hebt dan begrijp ik wel waarom je hebberig van een steekas wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb achter nog een QR. Nu is dat bij de Honzo wel makkelijk om te bouwen naar een steekas, maar nooit echt het idee gehad dusver dat het me echt iets oplevert om dat te doen, behalve dan te zorgen dat de geldboom een beetje kaal blijft.

De lijst is nog lang: Eagle, Pike, Hope E4.... ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoewe op 25-07-2018 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja ook nog QR hier ;). Maar leuk setje velgen, zelf spaken, met mooie tru axle herrie hub en die converteren dat hij in mijn QR kan zit ik dus nu over na te denken. Als de nieuwe fully geleverd wordt in mofo Februari :( dan heb ik een extra set velgen er gelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
pas wel even op de inbouwmaat. Ga je straks naar boost over kan je ze gelijk weer verkopen. Bijna alle asmaten zijn om te bouwen, behalve boost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Tylen : heb je nu al boost-spacing dan? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud op 25-07-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ah fuck die was ik vergeten ja. De lux heeft idd boost.

Nouja was leuk en intressant om uit te zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Tylen op 25-07-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Fijn al die standaarden.... En dan zijn er ook al fabrikanten die 157mm omarmen voor niet-downhill-fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Geeft mooie stevige wielen hoor. Ook dure wielen maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
jij werkt in de fietsenbranche zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Torched schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:07:
Geeft mooie stevige wielen hoor. Ook dure wielen maargoed.
Klopt, maar weer een extra standaard...

En dan hebben we ook weer SRAM DUB en de nieuwe body voor 12-speed Shimano (2 verschillende zelfs :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Toen ik dat Sram DUB systeem zag heb ik gelijk maar een 'oude' gxp crank besteld. De zoveelste BB standaard waar ik stiekem van hoop dat het gaat floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik was nooit onder de indruk van press-fit GXP-lagers. Hoe is de duurzaamheid van SRAM BSA GXP-lagers? Heeft iemand daar betere ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik heb gxp gekozen omdat ik dan hope 24mm lagers kon gebruiken icm gxp adapters. Die gxp pressfit schijnt iid niet zo goed te zijn, maar welke 'budget' variant wel? Die shimanos gaan uiteindelijk ook kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
ElmarJ16 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:35:
Ik heb gxp gekozen omdat ik dan hope 24mm lagers kon gebruiken icm gxp adapters. Die gxp pressfit schijnt iid niet zo goed te zijn, maar welke 'budget' variant wel? Die shimanos gaan uiteindelijk ook kraken.
Dus gewoon een Hope-lager met de conversie-kit? Jammer dat ik laatst twee van die ringetjes weggegooid heb :')

SRAM-GXP vs Shimano-pressfit is bij mij altijd een wereld van verschil geweest. Een stuk of 2 SRAM GXP's vs 0,5 Shimano-pressfit per jaar. Gewoon dezelfde prijscategorie. (~25 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
BB's zijn een drama. Al meermalen een Shimano Bb52 kapotgereden. Meermalen vervangen, maar de laatste keer - haast, en I suck - t schroefdraad in mn frame beetje beschadigd door het scheef erin draaien. Naar de LBS en die heeft het er weer recht ingezet en met Loctite vastgezet. Het bleef namelijk steeds loskomen, door het kapotte schroefdraad.
Tevens de plastic spacers die tussen lager/frame moeten weggelaten en aan de buitenkant ringen gemaakt op de "gewonnen" ruimte weer te vullen. Kl*tesysteem, maar t zat goed. 3 maanden later.... lagers gaar als rotte appels.

Nu heb ik de gouden BB80 lagers erin gezet.
- betere kwaliteit
- langer schroefdraad (loopt dus minder snel los, zit steviger)

Kosten BB52 = 12,50 ofzo, BB80 - 25,-.
Eigenlijk eerst boos op de LBS dat hij dit niet zelf voorstelt maar ik het zelf moet ontdekken.. Maar goed, nu zit het weer erin en het rijdt vorstelijk.

Op de Spec Epic ook BB laten vervangen... bij de dealer. Na 30km hing m'n trapper los.. "vergeten" de crank aan te draaien... Toch irritant op het parcours zonder inbus maat "enorm" bij je te hebben!

Er zijn weinig goede LBS in Den Haag voor mtb's is mijn ervaring.
Iemand goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ruud schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Dus gewoon een Hope-lager met de conversie-kit? Jammer dat ik laatst twee van die ringetjes weggegooid heb :')
Klopt. Over een jaartje of 2 moet maar blijken of dit een duurzamere oplossing is. Het staat iig wel mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Blomminator schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:35:
BB's zijn een drama. Al meermalen een Shimano Bb52 kapotgereden. Meermalen vervangen, maar de laatste keer - haast, en I suck - t schroefdraad in mn frame beetje beschadigd door het scheef erin draaien. Naar de LBS en die heeft het er weer recht ingezet en met Loctite vastgezet. Het bleef namelijk steeds loskomen, door het kapotte schroefdraad.
Tevens de plastic spacers die tussen lager/frame moeten weggelaten en aan de buitenkant ringen gemaakt op de "gewonnen" ruimte weer te vullen. Kl*tesysteem, maar t zat goed. 3 maanden later.... lagers gaar als rotte appels.

Nu heb ik de gouden BB80 lagers erin gezet.
- betere kwaliteit
- langer schroefdraad (loopt dus minder snel los, zit steviger)

Kosten BB52 = 12,50 ofzo, BB80 - 25,-.
Eigenlijk eerst boos op de LBS dat hij dit niet zelf voorstelt maar ik het zelf moet ontdekken.. Maar goed, nu zit het weer erin en het rijdt vorstelijk.

Op de Spec Epic ook BB laten vervangen... bij de dealer. Na 30km hing m'n trapper los.. "vergeten" de crank aan te draaien... Toch irritant op het parcours zonder inbus maat "enorm" bij je te hebben!

Er zijn weinig goede LBS in Den Haag voor mtb's is mijn ervaring.
Iemand goede tips?
Bergschenhoek nog in de buurt van Den Haag voor je? (koers.cc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

BB's een drama? Ik fiets al 24 jaar door het bos en in al die tijd heb ik alleen nog de geschroefde buitenboordlagers kapot gereden. De UN52's deden het goed, ISIS brackets ok en nu heb ik BB92 (Chris King) en BB30 (C-Bear) pressfit in mijn Rocky Mountain en Specialized Enduro. Alleen dus de buitenboordlagers van een jaar of 10 geleden (ik had die van Hope, Raceface en C-Bear geprobeerd) die dramatisch waren. Ik rij wel aluminium (of staal) fietsen, dus geen carbon. Wellicht dat pressfit daarbij wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Enige BB waar ik ellende mee heb gehad is ISIS. Die waren beide binnen een jaar aan stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Pressfit ligt heel internet mee vol van horror verhalen.
En ik heb een isis bb wat heel wat meer te verduren heeft gehad dan menig ander bb dat ik heb.
nu liggen daar ook 4 lagers in vs de 2 die normaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
Belangrijkste factor is IMHO de uitlijning van de beide lagers. Als die niet goed is, dan ligt ieder bottom bracket er binnen de kortste keren uit. Daar zit bij de frames de afgelopen 15 jaar de grootste verbetering.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Afbeeldingslocatie: https://www.komoot.com/tour/40281288/embed?image=1&profile=1&width=640&height=580

Mooie er zat wel 15 minuutjes pauze tussen. Ongelukkig genoeg doet komoot niet autopauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Crust schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:29:
[afbeelding]

Mooie er zat wel 15 minuutjes pauze tussen. Ongelukkig genoeg doet komoot niet autopauze.
Dan houd je er een aardig gemiddelde op na. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:51:
[...]

Dan houd je er een aardig gemiddelde op na. :)
Geknald hoor en dat bij 36 graden. Was ook bijna alleen baan.

Bijkomend vraagje. De polar V650 met H10 borstband werkt die met garmin virb overlays en gopro 6 ? We willen namelijk video's maken van tours die overlays hebben. :) Met mij als racekonijn. :)

Is een gedeelte van onze content. We gaan ook fietsreparaties doen en eventueel zo een clinics verfilmen en dergelijk. :) 6 augustus beginnen de shoots. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Crust op 28-07-2018 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zojuist setje ga3 handvaten besteld. Mijne waren erg versleten. Maandag komen ze binnen. Gelijk ff rondje ermee doen 👍🏻
Crust schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Geknald hoor en dat bij 36 graden. Was ook bijna alleen baan.

Bijkomend vraagje. De polar V650 met H10 borstband werkt die met garmin virb overlays en gopro 6 ? We willen namelijk video's maken van tours die overlays hebben. :) Met mij als racekonijn. :)

Is een gedeelte van onze content. We gaan ook fietsreparaties doen en eventueel zo een clinics verfilmen en dergelijk. :) 6 augustus beginnen de shoots. :)
Volgens mij moet dat gewoon kunnen. Hierbij een tutorial ;) YouTube: Add SPEEDOMETER DATA on GoPro How To Overlay Speed, RPM, GPS in Vide...

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 28-07-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:06:
Zojuist setje ga3 handvaten besteld. Mijne waren erg versleten. Maandag komen ze binnen. Gelijk ff rondje ermee doen 👍🏻

[...]

Volgens mij moet dat gewoon kunnen. Hierbij een tutorial ;) YouTube: Add SPEEDOMETER DATA on GoPro How To Overlay Speed, RPM, GPS in Vide...
Dus je moet iets van garmin hebben om virb te kunnen gebruiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Volgens mij niet. Ik neem aan dat je het al getest hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:18:
Volgens mij niet. Ik neem aan dat je het al getest hebt?
Net getest. Op eerste zicht lijkt me van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:04:
[...]

Net getest. Op eerste zicht lijkt me van niet.
Ikzelf doe het (op de motor) altijd met dashware (http://www.dashware.net). Denk dat je een export vanuit polar flow wel in kan lezen hierin. Dit moet kunnen ;). Dashware is gratis trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:07:
[...]

Ikzelf doe het (op de motor) altijd met dashware (http://www.dashware.net). Denk dat je een export vanuit polar flow wel in kan lezen hierin. Dit moet kunnen ;). Dashware is gratis trouwens.
De Garin virb heeft meer vernieuwende opties hoorde ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik ga ook wel even testen ermee 👍🏻 (ik heb ook de polar v650)

[ Voor 21% gewijzigd door Tylen op 29-07-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:39:
Ik ga ook wel even testen ermee 👍🏻 (ik heb ook de polar v650)
Zou fijn van je zijn je ervaring te delen. ;) =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Hmm, zat net even te kijken of sram NX eagle al te krijgen was, dan kan ik ook eens van mijn 2 by af.

Maar het zal wel meer eind augustus zijn dan begin augustus :(

Ik zat een beetje te denken GX eagle voor de rest en cassette NX maar die cassette is ook nog niet te krijgen

[ Voor 25% gewijzigd door Torched op 29-07-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Kijk even bij sunrace. Zij hebben ook een 11-50 12 speed cassette voor minder geld en weegt ook nog eens minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
ElmarJ16 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:39:
Kijk even bij sunrace. Zij hebben ook een 11-50 12 speed cassette voor minder geld en weegt ook nog eens minder
Zo in cassettes waar zit nu juist het verschil dat maakt dat de ene cassette duurder is dan de andere? Wil graag meer hierover weten. :)
Pagina: 1 ... 126 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.