Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.249 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Crust schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:49:
Iemand uit antwerpen(regio turnhout) die dichtbij (straal van 100km) MTB routes kent die aan te raden zijn eventueel een plek waar je 2 dagen kan rijden en waar overnachting in de buurt is?

Hoe beveiligen jullie je fiets bv. als jullie op weekendje gaan met de fiets? Op hotel is dat soms toch moeilijk neem ik aan?

Mvg
c
In een hotel gaat ie gewoon mee de kamer op :)

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
retlaw schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:57:
[...]

In een hotel gaat ie gewoon mee de kamer op :)
En als die uit de kamer gestolen wordt? Waar kan je dan op terugvallen? En hoe poets je die dan voor die op de kamer meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51
Crust schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:05:
[...]

En als die uit de kamer gestolen wordt? Waar kan je dan op terugvallen? En hoe poets je die dan voor die op de kamer meegaat?
In de badkuip ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Hmmz, ik hou van zonnig weer maar voor de mountainbike routes is de regen toch wel weer even welkom denk ik. Gisteren in Mierlo heel erg veel rul zand waar niet doorheen te komen was. Vlierden lag ook helemaal vol en kon ik afbreken. Morgenvroeg maar weer naar de Hockenheimring van Helmond die er meestal goed bij ligt ook bij droogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
OMX2000 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:43:
[...]

Ik wilde afgelopen vorige week zondag lekker beginnen aan mijn "seizoensstart" nadat fiets langs fietsenmaker was geweest. Maar ik ging echt he-le-maal stuk daarzo.
Lekker late seizoensstart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:03

nWn

In Geocentric Orbit

Weten jullie of er ergens een kaart of iets dergelijks beschikbaar is met de plekken waar je vrij mag fietsen? Ik woon vlakbij de UHR (oostkant), en daar is het duidelijk dat je in principe niet het bos in mag, tenzij op de routes. Echter is het aan de andere kant een stuk minder duidelijk. Regio Ede (de Ginkelse hei, Goudsberg, Duno, etc.) is voor een deel vrij om te fietsen in het bos, maar deels ook niet. Waar je wel en niet mag komen is best onduidelijk, en dat maakt het lastig(er) om routes uit te zetten. Bij deze dus de vraag of er een kaart beschikbaar is met daarin de gebieden waar je wel en niet vrij het bos in kan?

Zo niet, zouden jullie zo'n kaart gebruiken als ie beschikbaar is? Ik zit er namelijk over te denken om als hobby-project een website te maken waarin je een kaart van Nederland hebt maar daarover geprojecteerd waar je wel en niet vrij mag fietsen, en waar je zelf GPX bestanden kan uploaden om te checken of en waar je 'illegaal' rijdt. Maar als niemand hier behoefte aan heeft dan ga ik niet de moeite nemen om er een interactieve website omheen te bouwen :).

Graag jullie mening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
bas-r schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Lekker late seizoensstart!
Stopt het seizoen wel eens dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:55
nWn schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:36:
Weten jullie of er ergens een kaart of iets dergelijks beschikbaar is met de plekken waar je vrij mag fietsen? Ik woon vlakbij de UHR (oostkant), en daar is het duidelijk dat je in principe niet het bos in mag, tenzij op de routes. Echter is het aan de andere kant een stuk minder duidelijk. Regio Ede (de Ginkelse hei, Goudsberg, Duno, etc.) is voor een deel vrij om te fietsen in het bos, maar deels ook niet. Waar je wel en niet mag komen is best onduidelijk, en dat maakt het lastig(er) om routes uit te zetten. Bij deze dus de vraag of er een kaart beschikbaar is met daarin de gebieden waar je wel en niet vrij het bos in kan?

Zo niet, zouden jullie zo'n kaart gebruiken als ie beschikbaar is? Ik zit er namelijk over te denken om als hobby-project een website te maken waarin je een kaart van Nederland hebt maar daarover geprojecteerd waar je wel en niet vrij mag fietsen, en waar je zelf GPX bestanden kan uploaden om te checken of en waar je 'illegaal' rijdt. Maar als niemand hier behoefte aan heeft dan ga ik niet de moeite nemen om er een interactieve website omheen te bouwen :).

Graag jullie mening!
Op deze site staat een kaart met beschrijving wat wel en niet mag.
Je kunt hier de officiele MTB Ede gewoon rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door dik_voormekaar op 13-07-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
L0we schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:36:
[...]

Stopt het seizoen wel eens dan? :+
Scherp! bij mij niet nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 12:51
Sjoewe schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:24:
Ik heb nu de routebooks van O2 bikers voor Nonceveux en Harze, die werden op MTB forum aangeraden als goede introductie van de Ardennen. En verder, klimmen vind ik geen probleem, mits de afdaling maar de moeite is :+

Hou verder vooral van technische stukken en single track.
http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=25

Zie je een aantal routes in de omgeving, met ook gelijk hun hoogterprofiel erbij ;)
Genoeg te doen in ieder geval! Ik ga er over 2 weken weer heen. Maar ik denk dat ik maar 1x in mijn eentje weg mag van de baas :X

edit: overigens nog iets voor dat dagje met tweakers weg op mogelijk de uhr: Hier is natuurlijk wel een vignet noodzakelijk. €7,50 geloof ik voor het hele jaar

[ Voor 11% gewijzigd door mathman op 13-07-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

@ElmarJ16 was jij degene die mij afgelopen zondag eind v/d middag in Roosendaal de lage drop heeft voorgedaan/voor gereden?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:36
Crust schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:49:
Iemand uit antwerpen(regio turnhout) die dichtbij (straal van 100km) MTB routes kent die aan te raden zijn eventueel een plek waar je 2 dagen kan rijden en waar overnachting in de buurt is?
Alles in Noord-brabant (NL) (bijvoorbeeld 1 dag drieluik Dorst en 1 dag de Loonse en Drunense duinen) en het zuiden van Limburg. (NL) (Valkenburg, Beek en misschien haal je Parkstad ook nog wel binnen 100km vanaf Turnhout.
Crust schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:05:
[...]

En als die uit de kamer gestolen wordt? Waar kan je dan op terugvallen?
Jeetje, je kunt overal rekening mee houden maar het houdt een keer op. Je zou terug kunnen vallen op je reisverzekering. Ik denk dat er wel een paar 100 euro in zit per geval voor een fiets. En anders sluit je specifiek een diefstalverzekering af voor je fiets. Kost geld en heeft eisen. Hoeveel het kost is afhankelijk van de fiets en je wensen.

Mijn fiets staat in de stalling, ligt in de auto of als ie schoon is op de kamer/in het huisje. Dat is per locatie anders.

[ Voor 28% gewijzigd door Ruud op 13-07-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Alles in Noord-brabant (NL) (bijvoorbeeld 1 dag drieluik Dorst en 1 dag de Loonse en Drunense duinen) en het zuiden van Limburg. (NL) (Valkenburg, Beek en misschien haal je Parkstad ook nog wel binnen 100km vanaf Turnhout.

[...]

Jeetje, je kunt overal rekening mee houden maar het houdt een keer op. Je zou terug kunnen vallen op je reisverzekering. Ik denk dat er wel een paar 100 euro in zit per geval voor een fiets. En anders sluit je specifiek een diefstalverzekering af voor je fiets. Kost geld en heeft eisen. Hoeveel het kost is afhankelijk van de fiets en je wensen.

Mijn fiets staat in de stalling, ligt in de auto of als ie schoon is op de kamer/in het huisje. Dat is per locatie anders.
Van mij is al zoveel gestolen dat ik me super druk maak in dat soort dingen. Niet abnormaal als je zo'n ervaringen tegen je liggen hebt.

In ieder geval op de kamer zou wel wat problemen kunnen geven. Jij (jullie) vragen dat dan voordien aan bij het boeken van de kamer? In een appartementje ben je natuurlijk beter gesteld neem ik aan.

Misschien ergens eind september iets zoeken dan voor die aanraders van je te doen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Crust op 13-07-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

dik_voormekaar schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:42:
[...]

Op deze site staat een kaart met beschrijving wat wel en niet mag.
Je kunt hier de officiele MTB Ede gewoon rijden.
Yes, zoiets, maar dan interactief en voor heel Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Crust schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:44:
[...]

Jij (jullie) vragen dat dan voordien aan bij het boeken van de kamer? In een appartementje ben je natuurlijk beter gesteld neem ik aan.
Ik regel dat van te voren ja en houdt altijd rekening met de verhuurder. Een vieze fiets hoort niet op een kamer of in een huisje. En zoiets hoort al helemaal niet in een badkuip thuis om schoon te maken. Dus moet je zelf voor andere oplossingen zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:45:
[...]

Ik regel dat van te voren ja en houdt altijd rekening met de verhuurder. Een vieze fiets hoort niet op een kamer of in een huisje. En zoiets hoort al helemaal niet in een badkuip thuis om schoon te maken. Dus moet je zelf voor andere oplossingen zorgen :)
Ik neem aan dat een goed verhuurder een emmertje voor je zou voorzien. :) Een tube smeer kun je zelf meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Paar mensen en ik gaan starten met een youtube kanaal fietsherstellingen en mountainbiking en dergelijk.. wat vinden jullie van de volgende kanaalnaam, CrankLab?

En wat soort beeldmateriaal zou jullie prikkelen?

[ Voor 14% gewijzigd door Crust op 14-07-2018 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Crust schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:48:
Paar mensen en ik gaan starten met een youtube kanaal fietsherstellingen en mountainbiking en dergelijk.. wat vinden jullie van de volgende kanaalnaam, CrankLab?

En wat soort beeldmateriaal zou jullie prikkelen?
Ik zoek op teletubbie niveau en in het nederlands hoe je bijvoorbeeld shifters vervangt en afsteld.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:11:
[...]

Ik zoek op teletubbie niveau en in het nederlands hoe je bijvoorbeeld shifters vervangt en afsteld.
Je bedoelt dus heel simpel voor een leek. Btw edit het zou KrankLab gaan heten. Met de nederlandse connectie naar krankzinnig :) Dus we geven er een beetje een gekke spin-offs hier en daar. Dus ook wat entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:07
Hmm, dilemma... Ik ben op zoek naar een goede MTB-helm en nu heb ik echt een spotgoedkope POC Tectal gevonden. Enige nadeel, hij is knal roze :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rvWCHgBm.png

Doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Sjoewe schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:30:
Hmm, dilemma... Ik ben op zoek naar een goede MTB-helm en nu heb ik echt een spotgoedkope POC Tectal gevonden. Enige nadeel, hij is knal roze :D

[afbeelding]

Doen? :+
Hoeveel schijt heb je?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Redelijk veel, maar dit zit wel écht precies op de rand van mijn /care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

In de Giro rijden ze ook in het roze, moet kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:40
Als je een echte man bent dan kan roze wel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:35
Kopen en dan roze Grips, zadel en pedalen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Haha, ja al het geld dat ik bespaar met een roze helm weer uitgeven aan andere onzin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Afbeeldingslocatie: https://www.komoot.com/tour/38671590/embed?image=1&profile=1&width=640&height=580

https://www.komoot.com/tour/38671590?ref=wta

Eens wat anders. Maar echt die streek is mooi om te wandelen, mtb'en. Er zijn zelfs herbergen. :)

Morgen gewoon weer de fiets op. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Crust op 14-07-2018 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Afbeeldingslocatie: https://www.fscker.nl/images/mtb/surly1x1_11.jpg
Roze d:)b

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Vet toch! Alleen mannen weten waarom. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Je bedoelt dus heel simpel voor een leek. Btw edit het zou KrankLab gaan heten. Met de nederlandse connectie naar krankzinnig :) Dus we geven er een beetje een gekke spin-offs hier en daar. Dus ook wat entertainment.
Nee ik bedoel echt teletubbie. Want vaak, eigenlijk altijd, worden er toch dingen vergeten die niet vanzelfsprekend zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
In de categorie: what goes up, must come down :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1809/42700588664_515661d2e6_c.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Ruud op 15-07-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Vette bike, maat wil zo eentje aanschaffen. Maar die zijn vrej duur hoor ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Vndg een mix van cycleways & dan een gedeelte natuur.

Afbeeldingslocatie: https://www.komoot.com/tour/38785392/embed?image=1&profile=1&width=640&height=580

Afbeeldingslocatie: https://photos.komoot.de/www/1c/1c6okyi97thex1oaiuw4e5yzic2mrgbd4b30017574-full/1649dd51d78?width=3072&height=2304&q=70

Afbeeldingslocatie: https://photos.komoot.de/www/bm/bm3jzsv36bsj5yink96fdk6j2mrgbdxd30017576-full/1649dd55fe0?width=3072&height=2304&q=70

Afbeeldingslocatie: https://photos.komoot.de/www/1m/1m8tetj2kt0f2ewl3bio8o18b2mrgbf2h30017577-full/1649dd592a8?width=3072&height=2304&q=70

https://www.komoot.com/tour/38785392?ref=wta

[ Voor 88% gewijzigd door Crust op 15-07-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Crust je bent flink kilometers aan het maken. Moet er een nieuwe fiets verantwoord worden thuis? ;)

Daarnet de XT M8000-remmen vervangen door Magura MT7's. Afgelopen paar dagen in de Ardennen toch weer genoten van de M8000's. Die dingen geven geen krimp zelfs niet als de remblokken roken als je beneden bent :) Remkracht was voldoende maar hield niet over met 1 vinger. Ja, ze bijten flink maar dat vind ik prettig remmen. Dat was op de motor ook altijd al zo. Doseerbaarheid ook prima.

Al met al een goed setje remmen.

Ontluchten van de M8000's is ook een eitje als je het vergelijkt met de MT7's. Dat heeft Shimano echt goed voor elkaar. Daar lekt het gewoon niet/bijna niet. De MT7's ontluchten best gemakkelijk maar er lekt toch wel weer het een en ander aan olie.

Misschien toch maar Stahlbus nippels kopen een keer.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/9epPuFM16zY/hqdefault.jpg

Voor nu zijn de leidingen nog te lang aangezien ik nog een riser-stuur wil hebben waar nog wat extra breedte in zit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:52:
@Crust je bent flink kilometers aan het maken. Moet er een nieuwe fiets verantwoord worden thuis? ;)
Ben flink gas aan het geven. :) Ben ook nog wat een dikkertje. 77 kg voor 1.77m is wat teveel. :) Ben toch al 8 kg kwijt sinds winter. :) Best goed!

[ Voor 19% gewijzigd door Crust op 15-07-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:18
Vanavond voor het eerst de MTB route van Gieten gedaan. Ik waande me even in Frankrijk qua uitzicht. Dikke kudo’s voor de mensen die deze route gemaakt hebben en onderhouden. _/-\o_

MTB Gieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
BeZaX schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:46:
Vanavond voor het eerst de MTB route van Gieten gedaan. Ik waande me even in Frankrijk qua uitzicht. Dikke kudo’s voor de mensen die deze route gemaakt hebben en onderhouden. _/-\o_

[afbeelding]
ja mooi hè..... een van mn favorieten in het Noorden.
Gister zelf Sleen weer gedaan... met een grote boog om een paarde huifkar gereden, kreeg toch nog typhus klootzak achter me aan, omdat ze schrokken, verbouwereerd over de grofheid en de kansloosheid van de actie, daar ik bij achterop rijden, ze alleen alleen naar een schermpje zag staren... nja, kennelijk is de vrije bosomgeving ook geen prettige plek meer... (overigens nog lekker op gefietst met een groepje die ook een paaltje gemist had, aardige jongens)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Demo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:19:
@ElmarJ16 was jij degene die mij afgelopen zondag eind v/d middag in Roosendaal de lage drop heeft voorgedaan/voor gereden?
Ja dat zou goed kunnen! Heb al meerdere bikers daar bij die drop geassisteerd. Moet ik alvast een datum inplannen voor de hoge drop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Gisteren ook in Drenthe gefietst maar voor de verandering Diever-Hoogersmilde, Appelscha is op de zondag ochtend echt een optocht. Helaas ook daar veel zand momenteel maar dat is door de droogte bijna onvermijdelijk geworden op plekken met zand als ondergrond...
Crust schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:00:
Vette bike, maat wil zo eentje aanschaffen. Maar die zijn vrej duur hoor ik.
Mijn LBS is ze ook net dealer geworden maar moet toch even slikken bij een 5k prijskaartje om in te stappen ja.

[ Voor 36% gewijzigd door theJB op 16-07-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Afbeeldingslocatie: https://www.komoot.com/tour/39028791/embed?image=1&profile=1&width=640&height=580

Afbeeldingslocatie: https://photos.komoot.de/www/dq/dqh03gfniswhk9p0ihsb03og2mu9tv9y30135170-full/164a7ed1590?width=3072&height=2304&q=70

https://www.komoot.com/tour/39028791?ref=wta

Chill maar wel wat wind. :)

Edit: Erna pizzabuffet pizza hut... estimated 2.6K kcal+ oops :)

Had refill nodig vorige week, 10 dagen altijd onder mijn verbruik gegeten.

[ Voor 18% gewijzigd door Crust op 17-07-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 22:38
Gister avond weer teruggekomen vanuit Malmedy. ca. 3uur aan videomateriaal dus vanavond maar is aan de gang.
Helaas niet meer gefietst bij bikepark Ferme Libert.. dus we hebben nog een reden om terug te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@rasko ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 22:38
Ik ook ;) Gister wel begonnen met bekijken van alles en wat delen geknipt en mee bezig geweest.
Nu nog van het restant de goede/mooie delen van de tochten knippen en verwerken.
En uiteindelijk nog een platform vinden waar alles op het wereld wijde web gegooid gaat worden (geen behoefte om vanalles op youtube te knallen)

@Ruud Wat/waar/welke route heb jij in Malmedy Ardennen gefietst?

[ Voor 7% gewijzigd door rasko op 18-07-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Vraagje van iemand die niet zo veel verstand heeft van de techniek, maar het wel een beetje wil leren.

Mijn achter derailleur schakelt niet helemaal lekker meer. Zwaarder gaat prima. Lichter heb ik vaak dat 1 klik niet voldoende is en ik nog een klein tikje extra moet geven voordat hij lichter schakelt. Als ik 2 klikken geef dan verzet hij vaak meer 1 versnelling lichter. Snappen jullie wat ik bedoel?

Is dit simpel te verhelpen of kan ik beter even naar de FM gaan?

Ter info: derailleur is Shimano XT - inmiddels zo'n 3 jaar oud

[ Voor 6% gewijzigd door Rudolf op 18-07-2018 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElmarJ16
Klinkt als een te slappe kabelspanning. Dit is zelf makkelijk op te lossen door aan het schroefje te draaien bij je shifter, waar je buitenkabel in vast zit. Deze draai je tegen de klok in, zodat de schroef uit de shifter wordt gedraaid. Hiermee zet je de kabel weer op de juiste spanning.

Deze zijn (bijna) altijd geïndexeerd. Vaak zijn een paar kliks al genoeg (2 a 3). Wanneer je de kabel te strak zet ga je weer moeilijker na een zwaarder verzet. Dus alles met beleid aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Rudolf Kromme derailleur, krom derailleurpad, b-schroef verkeerd afgesteld of verkeerde kabelspanning.

@rasko ik heb geen routes gefietst. Stukken geklommen, stuk langs de ourthe (singletrack) en flink omhoog en naar beneden richting la roche en ardenne.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruud op 18-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat kunnen er veel mensen toch goed genieten hier op de MTB-routes. Ik huil van binnen dat er geen regen meer is gevallen de laatste tijd:

Someren/Lierop = zandpad
Helmond = prima maar veel heel erg rul zand in bochten
Mierlo = 3 stukken van bijna een 1km p/stuk geheel rul zand (voor fatbikes te doen MTB niet meer)
Nuenen = Gulberg afdaling begint af te brokkelen en erg rul -> rode/blauwe route te zanderig
Vlierden = veel te zanderig niet te doen
Deurne = rul zand niet te doen

Nu is het altijd makkelijk klagen op mountainbikepaden uiteraard (ruig mag ruig zijn) maar zo rul als nu is het lange tijd niet meer geweest. Normaal had je 2-3 stukken na tropisch warme perioden waar het eventjes rul was maar nu is het echt over de hele breedte en langere afstand rul.

Hup weergoden, voorzie de mountainbike routes eens van een hardere toplaag please :D Zou zonde zijn als ik er een racefiets bij moet nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In Eersel komen rijden. Er zijn een of twee stukken van 500m rul, de rest is perfect! (afgelopen zondag dan).

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 19-07-2018 15:01 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Afbeeldingslocatie: https://www.komoot.com/tour/39284708/embed?image=1&profile=1&width=640&height=580

https://www.komoot.com/tour/39284708?ref=wta

Uitdagend toertje. :)

Straks ken ik mijn omgeving bij 40 km doorsnee vanbinnen en vanbuiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Crust op 19-07-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een MTB. Budget was rond de 500 euro. Maar al snel bleek dat je voor 500 euro enkel niet XC waardige fietsen kan kopen. 2e hands is een risico en kan ook weinig vinden op Marktplaats wat voldoet. Ben 1.75m en, na advies de wens van hydraulische schijfremmen en minimaal Deore achterderrie 27,5 of 29 inch wielen.

Nu kwam ik bij de lokale BS al snel op;
https://www.cube.eu/nl/20...ube-analog-greynred-2018/

Dit weekend even kijken wat ze geven voor een ouder racefiets.

Nu is mijn vraag of dit een verstandige keuze is of dat er voor dit geld (700 euro) een betere nieuwe fiets te verkrijgen is. Ik weet dat er voor hetzelfde geld een gelijkwaardige Canyon te krijgen is. Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:41:
Ik ben op zoek naar een MTB. Budget was rond de 500 euro. Maar al snel bleek dat je voor 500 euro enkel niet XC waardige fietsen kan kopen. 2e hands is een risico en kan ook weinig vinden op Marktplaats wat voldoet. Ben 1.75m en, na advies de wens van hydraulische schijfremmen en minimaal Deore achterderrie 27,5 of 29 inch wielen.

Nu kwam ik bij de lokale BS al snel op;
https://www.cube.eu/nl/20...ube-analog-greynred-2018/

Dit weekend even kijken wat ze geven voor een ouder racefiets.

Nu is mijn vraag of dit een verstandige keuze is of dat er voor dit geld (700 euro) een betere nieuwe fiets te verkrijgen is. Ik weet dat er voor hetzelfde geld een gelijkwaardige Canyon te krijgen is. Alvast bedankt voor het meedenken.
Deels XT, dus dat is wel prima. Maar misschien 50/100 euro meer uitgeven dat je een fiets met een Rockshox Recon krijgt. Dan heb je tenminste een lucht vork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazzzer schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:48:
[...]

Deels XT, dus dat is wel prima. Maar misschien 50/100 euro meer uitgeven dat je een fiets met een Rockshox Recon krijgt. Dan heb je tenminste een lucht vork.
Dat begrijp ik. Ik zal eerst eens kijken wat ik voor mijn racer krijg bij inruil. Maar op zich moet ik ergens een grens stellen. Elke keer met 50/100 euro verhogen en je komt steeds op een betere fiets uit.

Maar welke nieuwe fiets heeft voor 800 of minder zo'n lucht voorvork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:51:
[...]

Dat begrijp ik. Ik zal eerst eens kijken wat ik voor mijn racer krijg bij inruil. Maar op zich moet ik ergens een grens stellen. Elke keer met 50/100 euro verhogen en je komt steeds op een betere fiets uit.

Voor 500-800 staan er hele leuke 2nd hand op Marktplaats.
Merida, Trek, Scot, Cannondale, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:55:
[...]

Voor 500-800 staan er hele leuke 2nd hand op Marktplaats.
Merida, Trek, Scot, Cannondale, enz
Dat valt even tegen als je gaat selecteren op framemaat en binnen een straal van een kilometer of 50/75km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:51:
[...]

Volgens mij de analog race, anders de sl. Weet zo de modellen even niet uit mijn hoofd. Maar een kennis van mij heeft vorige week een nieuwe cube voor 800 gekocht met een recon.

Edit: over hierboven. 2e hands zou ik ook nooit doen. Zo vaak ellende mee...

[ Voor 6% gewijzigd door Erazzzer op 19-07-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazzzer schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:02:
[...]

Volgens mij de analog race, anders de sl. Weet zo de modellen even niet uit mijn hoofd. Maar een kennis van mij heeft vorige week een nieuwe cube voor 800 gekocht met een recon.

Edit: over hierboven. 2e hands zou ik ook nooit doen. Zo vaak ellende mee...
Daar kan ik over meepraten. Ik dacht eens redelijk goedkoop uit te zijn met mijn racefiets. Uiteindelijk moest ik daar nog een paar honderd euro aan versleutelen. Dan koop ik liever nu gewoon een MTB die in de basis goed is en waar indien het vervangen moet worden betere onderdelen op gezet kunnen worden.

Ik zal eens bij de BS informeren of er nog iets te regelen valt. Zie ook Cubes her en der online tegen gereduceerd tarief. Maar koop liever in de buurt een fiets, makkelijker voor garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:16:
[...]

Daar kan ik over meepraten. Ik dacht eens redelijk goedkoop uit te zijn met mijn racefiets. Uiteindelijk moest ik daar nog een paar honderd euro aan versleutelen. Dan koop ik liever nu gewoon een MTB die in de basis goed is en waar indien het vervangen moet worden betere onderdelen op gezet kunnen worden.

Ik zal eens bij de BS informeren of er nog iets te regelen valt. Zie ook Cubes her en der online tegen gereduceerd tarief. Maar koop liever in de buurt een fiets, makkelijker voor garantie.
Klopt. Mijn MTB komt ook bij een lokale vandaan. Gelukkig wel een hele goede zaak, gezien de verkoper zelf een top - NL wedstrijd rijder is. Mijn racefiets heb ik bij Rose gekocht. Dus dat is gewoon een pokke eind rijden iedere keer. Echter was ik zo verliefd op de afwerking van de Rose frames dat ik daar wel mijn race moest kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Je moet wel weten wat je koopt natuurlijk. Weten wat slijt de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:16:
[...]
Een fiets waar je garantie op nodig verwacht te hebben zou ik al niet eens kopen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Een fiets waar je garantie op nodig verwacht te hebben zou ik al niet eens kopen!?
Wat fijn dat er bij jou nooit wat kapot gaat. Helaas heb ik dat geluk niet en moet zo nu en dan aanspraak maken op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Cube acid 2017 is niet duur en oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ruud schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Kansloze opmerking, daarnaast service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Erazzzer schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:27:
[...]

Kansloze opmerking, daarnaast service...
Want? Er kan altijd iets kapot gaan. Dat is gewoon pech. Als je daar al rekening mee houdt bij aankoop heb je geen vertrouwen in de fiets. Durf jij met een fiets te downhillen die kapot gaat?

Ik heb redelijk wat frames fietsen en onderdelen gehad en heb 1x aanspraak mogen maken op garantie.

En het kopje service vind ik een lachertje bij een fiets die al helemaal is uitgeknepen. Die LBS heeft geen enkele marge om service te verlenen en doet dat ook niet.

Overigens ben ik het met je eens als jij nu zegt dat een LBS service moet verlenen (wat is service?) en als dat door de marge niet kan moet hij die fiets niet voor die prijs verkopen.

Je zag dat met de toenmalige en misschien ook wel met de huidige fietsenplannen. Er bleef niets over voor de LBS en een zadel verstellen was al te duur. Dus stonden veel zaken er niet achter maar verkochten ze wel de fietsen. Waar kies je dan voor? Je trots of de aantallen?

[ Voor 26% gewijzigd door Ruud op 20-07-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

LBS kom ik nooit. Maatje is jaren fietsenmaker geweest dus de lastige dingen doet hij met liefde. Daarnaast leer ik er weer van om het zelf daarna te kunnen. Mijn race motor haal ik zelf uit elkaar en zet die weer terug in elkaar. Maar shifters afstellen en die derrieuer (hoe je het ook schrijft) dat lukt nog niet ;). Daarvoor ga ik niet naar een LBS. Service wil ik dus niet. Ik wil gewoon de beste prijs (Voor de Canyon Lux 😅😅)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ruud schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:11:
[...]
En het kopje service vind ik een lachertje bij een fiets die al helemaal is uitgeknepen. Die LBS heeft geen enkele marge om service te verlenen en doet dat ook niet.
De service van mij LBS:
- Mijn eerste fiets had ik na een half jaar versleten. Ik wou een MTB om af en toe te fietsen, maar gebruikte hem iedere dag. Vond de Acera groep niet leuk. LBS heeft volledige bedrag van fiets als inruil terug gegeven bij het kopen van een nieuwe MTB
- Ik was na een half jaar niet echt tevreden meer over mijn reach. LBS heeft gratis nieuwe stem geplaatst.
- Ik had wat problemen met de derailleur. Bleek dat ik iets niet goed met onderhoud deed. LBS heeft gratis een onderhoudsbeurt met mij uitgevoerd zodat ik kon leren hoe ik het beste onderhoud kon doen.
- Mijn lockout deed het niet meer goed. Moest een onderdeel besteld worden wat in de vork zit. Het originele onderdeel duurde ongeveer een week voordat het binnen zou zijn. LBS heeft ter plekke een alternatief onderdeel ingebouwd, om vervolgens een week later het origineel te plaatsen.
- Ik mountainbike veel in Portugal. Laatst was mijn kameraad uit Portugal in Nederland. Mijn LBS verhuurt geen fietsen, maar hij heeft een showroomfiets klaargemaakt voor mijn kameraad die we gratis een dagje mochten lenen.

Dus kom niet met die onzin aan dat je LBS niets aan service doet. Dan heb je gewoon een slechte LBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Erazzzer schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:56:
[...]

De service van mij LBS:
- Mijn eerste fiets had ik na een half jaar versleten. Ik wou een MTB om af en toe te fietsen, maar gebruikte hem iedere dag. Vond de Acera groep niet leuk. LBS heeft volledige bedrag van fiets als inruil terug gegeven bij het kopen van een nieuwe MTB
- Ik was na een half jaar niet echt tevreden meer over mijn reach. LBS heeft gratis nieuwe stem geplaatst.
- Ik had wat problemen met de derailleur. Bleek dat ik iets niet goed met onderhoud deed. LBS heeft gratis een onderhoudsbeurt met mij uitgevoerd zodat ik kon leren hoe ik het beste onderhoud kon doen.
- Mijn lockout deed het niet meer goed. Moest een onderdeel besteld worden wat in de vork zit. Het originele onderdeel duurde ongeveer een week voordat het binnen zou zijn. LBS heeft ter plekke een alternatief onderdeel ingebouwd, om vervolgens een week later het origineel te plaatsen.
- Ik mountainbike veel in Portugal. Laatst was mijn kameraad uit Portugal in Nederland. Mijn LBS verhuurt geen fietsen, maar hij heeft een showroomfiets klaargemaakt voor mijn kameraad die we gratis een dagje mochten lenen.

Dus kom niet met die onzin aan dat je LBS niets aan service doet. Dan heb je gewoon een slechte LBS.
Jij krijgt wel heel bijzondere service dan. Denk niet dat iedereen zulk mag en kan ontvangen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:41
@Erazzzer Jouw LBS is dan prima, maar dat zal niet voor iedere LBS op gaan. n=1 in deze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:40
[...]

De service van mij LBS:

Ik denk eerder dat het andersom is, jij hebt een hele goede LBS. Die service die jij krijgt is echt niet gangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Waarschijnlijk zijn wij Deventernaren dan verwend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Erazzzer schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:51:
Waarschijnlijk zijn wij Deventernaren dan verwend :D
Jupiler, mannen weten waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De service van mij LBS:

Welke LBS heb je? Ik heb zojuist de Cube Analog bij Riesewijk besteld. Ze gaven een zeer nette prijs voor mijn oude racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
[...]
Je leest selectief. Ik zeg dat een LBS bij een volledig uitgeknepen fiets niets aan service kán doen en dat ook niet zal doen.

Blijkbaar kan het in jouw specifieke geval wel uit.

Maar wellicht heb ik het mis.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruud op 20-07-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:50:
[...]

Welke LBS heb je? Ik heb zojuist de Cube Analog bij Riesewijk besteld. Ze gaven een zeer nette prijs voor mijn oude racefiets.
Riesewijk is mijn LBS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Eergisteren trouwens Dwingelerveld gereden en was positief verrast, relatief weinig zand :)
Combi van ondergrond en weinig fietsers denk ik, toch fijn om nog een route te hebben waar je niet om de 5 minuten compleet weg zakt in zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zand kun je in principe gewoon doorheen fietsen met de juiste bandenspanning,
techniek en houding, lukt mij ook niet altijd en is relatief zwaar om te doen, maar kan wel. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:02

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Binnenkort ga ik een week mountainbiken in Limburg. Ik twijfel een beetje welke banden het meest geschikt zijn. Op dit moment liggen er een Thunder Burt achter en een Racing Ralph voor om gezien de zanderige omstandigheden hier in de buurt. Kan ik daar ook mee toe in Limburg of het verstandiger de Rapid Robs die ik nog heb liggen erom te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Currahee schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:45:
Binnenkort ga ik een week mountainbiken in Limburg. Ik twijfel een beetje welke banden het meest geschikt zijn. Op dit moment liggen er een Thunder Burt achter en een Racing Ralph voor om gezien de zanderige omstandigheden hier in de buurt. Kan ik daar ook mee toe in Limburg of het verstandiger de Rapid Robs die ik nog heb liggen erom te leggen?
Waar ga je naartoe in Limburg? Venlo of Valkenburg? ;)

Mijn fiets wordt weer iets minder Japans als het goed is. Er komt een Gx-Eagle groep aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:02

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Ruud schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:10:
[...]
Waar ga je naartoe in Limburg? Venlo of Valkenburg? ;)
Goed punt! Ik ben van plan de vaste routes van Valkenburg, Meerssen en Gulpen te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ruud schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:10:
[...]

Mijn fiets wordt weer iets minder Japans als het goed is. Er komt een Gx-Eagle groep aan :).
Ook de nieuwsbrief van RCZ ontvangen? :) Ik rij er ook mee rond en ben er op de lange klimmen erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
ElmarJ16 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Ook de nieuwsbrief van RCZ ontvangen? :) Ik rij er ook mee rond en ben er op de lange klimmen erg blij mee.
Helaas wel...

@Currahee heb je nu al snakeskin en evo karkas of hoe een stevige zijkant/loopvlak tegenwoordig ook heet? Dat is toch wel aan te raden met de meidoorns en soms toch scherpe stenen in het zuiden van Limburg. Ook de kans op snakes bites is groter daar. Qua grip kom je met een Racing Ralph achter wel weg. Voor zou ik een grovere band willen. Maar dat ben ik, ooit moet ik die scandinavian flick goed onder de knie krijgen en wil dan volledig kunnen vertrouwen op de voorkant.

Als ik bij Schwalbe moet blijven zou ik een Rocket Ron/Racing Ralph kiezen. Maar helaas word ik niet gesponsord dus kies ik de Vittoria Barzo/Mezcal :) ik heb gewoon niets met Schwalbe. (behalve de latex, die gebruik ik dan weer wel)

Uiteraard de meest stevige variant.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud op 22-07-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gisteren Leersum & Amerongen gereden en het was weer feest. Stof tot in mn oren, maar na afloop even het Henschotenmeer ingesprongen. Fiets afgespoeld bij t tankstation en alles is weer oke.

's avonds nieuwe slx remmen besteld om mijn Magura mt2 te vervangen. Zowel voor als achter is zo lastig op druk te brengen. Waardeloos. Nieuwe Trail King banden, paar binnenbanden en een nieuw velglint. Ik heb zeer vaak afgescheurde ventielen (te lage druk??) en dat is zoo irritant. Komt woensdag binnen, alles snel monteren en lekker fietsen. Al met al een Topdag!

[ Voor 47% gewijzigd door Blomminator op 23-07-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Blomminator schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:44:
Gisteren Leersum & Amerongen gereden en het was weer feest. Stof tot in mn oren, maar na afloop even het Henschotenmeer ingesprongen. Fiets afgespoeld bij t tankstation en alles is weer oke.

's avonds nieuwe slx remmen besteld om mijn Magura mt2 te vervangen. Zowel voor als achter is zo lastig op druk te brengen. Waardeloos. Nieuwe Trail King banden, paar binnenbanden en een nieuw velglint. Ik heb zeer vaak afgescheurde ventielen (te lage druk??) en dat is zoo irritant. Komt woensdag binnen, alles snel monteren en lekker fietsen. Al met al een Topdag!
Met tubeless kan je ventiel niet meer afscheuren (alleen verstopt raken...)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
Blomminator schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:44:
Behalve de route, die is weer verder aan gort gereden. Leersum is niet voor niets deels afgesloten.

#trailrespect geldt niet alleen in de winter! Ook nu rijd je alles aan gort :(

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 23-07-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Iemand ervaring met leftyhouse in belgie? Zitten voor mij redelijk dichtbij en mijn dempers hebben onderhoud nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
maartend schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:06:
Iemand ervaring met leftyhouse in belgie? Zitten voor mij redelijk dichtbij en mijn dempers hebben onderhoud nodig.
Nee, maar ik heb toevallig voor mijn vakantie mijn lefty voor onderhoud weggebracht. Gewoon naar de toko waar ik en gekocht heb, Martens tweewielers in Rucphen. Ik denk niet dat die het zelf doen, maar opsturen. Als ik terug ben vanaf vakantie heb ik meer info.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ruud schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Behalve de route, die is weer verder aan gort gereden. Leersum is niet voor niets deels afgesloten.

#trailrespect geldt niet alleen in de winter! Ook nu rijd je alles aan gort :(
Het afgesloten stuk is uiteraard niet gereden. En als de "eigenaar/beheerder" het niet afsluit, dan lijkt mij dat er gefietst mag worden. Als het niet kan / schade oplevert, moeten ze het afsluiten.
Prulleman schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:48:
[...]

Met tubeless kan je ventiel niet meer afscheuren (alleen verstopt raken...)
Ja, die moeten er snel komen, maar heb nog GEEN idee welke of wat. Banierhuis in Houten kwam met Mavic crossmax pro ofzo. Die lagen er wel, maar die waren niet tubeless. Dus nu verder zoeken. Heb je een goede tip? En ik heb een laag budget... :/

[ Voor 31% gewijzigd door Blomminator op 23-07-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Gewoon lowbudget tubless conversie doen met een Stan's kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Prulleman schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:11:
[...]

Nee, maar ik heb toevallig voor mijn vakantie mijn lefty voor onderhoud weggebracht. Gewoon naar de toko waar ik en gekocht heb, Martens tweewielers in Rucphen. Ik denk niet dat die het zelf doen, maar opsturen. Als ik terug ben vanaf vakantie heb ik meer info.
Sturen idd op, duurt weken. Dit is in ochtend binnen en in middag weer weg. Is niet in NL, wel in Belgie en dat is dus deze toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Blomminator schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Het afgesloten stuk is uiteraard niet gereden. En als de "eigenaar/beheerder" het niet afsluit, dan lijkt mij dat er gefietst mag worden. Als het niet kan / schade oplevert, moeten ze het afsluiten.
Daarom ook het woordje #trailrespect. Walgelijke instelling die je hierboven laat zien. Maar dat is slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:19:
[...]

Daarom ook het woordje #trailrespect. Walgelijke instelling die je hierboven laat zien. Maar dat is slechts mijn mening.
Ik ben nieuw in het wereldje en begin binnenkort op de MTB. Maar wat is dan het advies? Deze droge periode niet op de MTB te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Ik ben nieuw in het wereldje en begin binnenkort op de MTB. Maar wat is dan het advies? Deze droge periode niet op de MTB te zitten?
Ja hoor, maar trails met rust laten. beter borenpaadjes, wegeltjes, dat soort prut. Of de bergen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Tsjah, verboden is het niet. Als de ondergrond erg vochtig is dan rijd je de route kapot. Je ziet dan altijd mooie paden door struikgewas ontstaan als er een plas ligt. Kansloos maar de meeste mensen begrijpen dat nog wel. Maar toch wint het grote-ikke-gevoel het dan toch weer.

Met deze extreme droogte wordt de route dusdanig mul dat al het hoogteverschil dat er is verdwijnt of dat zanderige stukken/kuilen alleen maar dieper worden.

En dan wel janken als je valt doordat het na een drop wat mullig is geworden waardoor er een kuil is ontstaan.

Ja, dat gedrag frustreert me. :+

@maartend doet een goede toevoeging, boerenpaadjes, stenige routes en klei-routes zijn nu prima te doen. De klei-routes beter dan ooit. Die zijn namelijk keihard :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ruud op 23-07-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Blomminator schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:12:
[...]

[...]

Ja, die moeten er snel komen, maar heb nog GEEN idee welke of wat. Banierhuis in Houten kwam met Mavic crossmax pro ofzo. Die lagen er wel, maar die waren niet tubeless. Dus nu verder zoeken. Heb je een goede tip? En ik heb een laag budget... :/
Helaas heb je net alles al besteld. Maar setje tubeless banden (rara roro bijvoorbeeld) met een joe’s no flat kitjpe ben je voor rond €100,- klaar. Nog goedkoper kan ook. Goeie ductape kopen om je velg tubleless te maken en een ventiel uit een ouwe binnenband knippen kan ook

Of zijn je bestelde banden reeds tubless?

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 23-07-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ruud schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:28:
[...]
@maartend doet een goede toevoeging, boerenpaadjes, stenige routes en klei-routes zijn nu prima te doen. De klei-routes beter dan ooit. Die zijn namelijk keihard :)
Man, hou op. Woon zelf vlak bij belgie, Vlaanderen. Geloof me, ik ben blij dat ik daar nu met een fully rij. Die ondergroend is echt kneiter- en kneiterhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

maartend schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Ja hoor, maar trails met rust laten. beter beorenpaadjes, wegeltjes, dat soort prut. Of de bergen in.
Exact. Ik fiets nu enkel de simpele parcours (lelystad zeewolde dronten) en zodra het weer kan ga ik weer naar UHR. #TrailRespect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
maartend schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Man, hou op. Woon zelf vlak bij belgie, Vlaanderen. Geloof me, ik ben blij dat ik daar nu met een fully rij. Die ondergroend is echt kneiter- en kneiterhard.
Je lefty is door die paar km's zelfs aan onderhoud toe ;)

Mijn fiets staat ook te trappelen om uitgelaten te worden maar ik kies maar voor de weg als ik al wil fietsen met deze hitte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik draai ook alleen maar kilometers op de racefiets op het moment, gewoon te zonde om nu de routes nog verder aan stront te rijden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ruud schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Je lefty is door die paar km's zelfs aan onderhoud toe ;)

Mijn fiets staat ook te trappelen om uitgelaten te worden maar ik kies maar voor de weg als ik al wil fietsen met deze hitte ;)
Mafkees.

Ik vind het juist heerlijk om met deze hitte over die stoffige boerenpaden te rijden. Stof overal in je lijf, smerig, vies, maar zo weldadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Routes vanaf Amerongen naar het oosten waren goed. Rhenen was vorige week zaterdag nog ok, relatief veel remknippen en een dun laagje zand. Afgelopen zaterdag was echter zelfs daar het mooie vanaf. Nog steeds prima te fietsen hoor, maar extreem veel verval in slechts een week tijd.

Zolang de droogte aanhoudt laat ik de UHR dus met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ruud schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:28:
[...]

Tsjah, verboden is het niet. Als de ondergrond erg vochtig is dan rijd je de route kapot. Je ziet dan altijd mooie paden door struikgewas ontstaan als er een plas ligt. Kansloos maar de meeste mensen begrijpen dat nog wel. Maar toch wint het grote-ikke-gevoel het dan toch weer.

Met deze extreme droogte wordt de route dusdanig mul dat al het hoogteverschil dat er is verdwijnt of dat zanderige stukken/kuilen alleen maar dieper worden.

En dan wel janken als je valt doordat het na een drop wat mullig is geworden waardoor er een kuil is ontstaan.

Ja, dat gedrag frustreert me. :+

Yup, mijn oplossing was een Canyon racefiets bestellen :). Hou ik de beweging in m'n beentjes :).
Pagina: 1 ... 125 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.