Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Prachtig frame, maar helaas geen Boost spacing. Ik heb nu een singlespeed Surly 1x1 met 650B wielen en overweeg een Karate Monkey 27.5+ omdat daar de 29er boost wielen van mijn trailbike in passen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:01

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ja, Reynolds 520.
Demo schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:54:
[...]
Prachtig frame, maar helaas geen Boost spacing. Ik heb nu een singlespeed Surly 1x1 met 650B wielen en overweeg een Karate Monkey 27.5+ omdat daar de 29er boost wielen van mijn trailbike in passen.
2018 model is inderdaad ook nog steeds 135mm achter.

[ Voor 55% gewijzigd door blitzkrieg op 10-07-2018 15:03 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 23:57
Demo schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:43:
Gezien de populariteit van dit topic, is het een idee om een keer een Tweakers MTB meet te doen? Gewoon voor de gezellig, niet volgas PR's proberen te zetten. Misschien dat de beginners zo her en der wat tips en tricks kunnen krijgen van de wat meer ervaren rijders.

[...]
Sexy! :9~ Wat voor een frame is dit?
de roadies hier op tweakers zijn ook een gezamelijke rit aan het plannen geloof ik.

Ik ben op zich wel voor! Echter valt vaak niet mee om zoiets te regelen, vooral niet iedereen tevreden proberen te houden, wellicht ergens centraal bij de UHR? Mocht de datum bij mij uitkomen ben ik wel van de partij :)

Geen idee hoe het er bij de heuvelrug bij ligt, hier rond Breda (Dorst, Cadettenkamp en Vrachelen) is het 1 grote zandbak...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
In de Kempen is het ook zandbak. Hier en daar valt het wel mee. Wil ook wel zo een meetje doen. Alleen als het wel niet te ver weg is van de grens met België. :) Zal beetje wikken en wegen worden dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Leuk idee. Maar lastig te realiseren inderdaad. UHR is ook een zandbak geworden voor wat ik heb begrepen. Uiteraard niet alles maar bepaalde stukken wel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Sexy, heb er een tijdje terug ook naar gekeken als optie, maar in de vergetelheid geraakt.

Was afgelopen weekend op de Leersum route maar dat was een grote zandbak (eigen fout, stond gewoon in de mtbroutes comments), dat schijnt op de andere routes meer mee te vallen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:55
E-Jungle schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:29:
[...]
Was afgelopen weekend op de Leersum route maar dat was een grote zandbak (eigen fout, stond gewoon in de mtbroutes comments), dat schijnt op de andere routes meer mee te vallen momenteel.
MTB Zeist was ook een zandbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Na de teleurstelling idd de gok niet genomen en gewoon een random route op weg naar huis gereden, dat is uiteindelijk Kraggenburg geworden, was erg vermakelijk! Helaas op steenworp afstand van de auto mijn voorband lekgereden op een doorn, maar dat is altijd nog beter dan net na start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@E-Jungle tubeless! ;)

heb er in de zandbak maar een andere uitdaging van gemaakt gisteren, ik probeerde zonder voetje aan de grond Dorst door te komen. Het leek een tijd lang te gaan lukken, maar uiteindelijk toch 2 x ergens vastgelopen en kort de grond aan moeten tikken.. Misschien de volgende x :D. Als je met een vergelijkbare fysieke inspanning 40% langzamer bent moet je de uitdaging ergens anders halen dan uit snelheid.. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:07
blitzkrieg schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:41:
Die van mij is nog iets makkelijker te herkennen, als je een starre, starre singlespeed tegenkomt ben ik dat waarschijnlijk.

[afbeelding]
Nice, nog een stalen Kona in het topic O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Tubeless staat nog in de planning, maar moet de meuk daarvoor nog eens aanschaffen, mijn combi van Maxxis en Schwalbe banden + velgen zijn iig tubeless ready.

Heb er zelf ook maar het beste van gemaakt, ik ben niet de meest technische begaafde mtb'er, maar is stiekem toch leuk om zandbulten op te komen waar andere mensen net voor je op gestrand zijn en ze dan voorbij te fietsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Welkom.

Hoe is assen? Hoor daar we leuke verhalen over. Sleen heb ik ee npaar keer gereden en die vind ik echt geweldig.
Hier een Assen local. Leuk kort rondje om gewoon eens 2 of 3 x achter elkaar te doen.

Als ik in de nabije omgevig een route zou gaan doen, dan eerder naar Gieten, Appelscha of Sleen. Of gewoon maar lekker rondkachelen voor een paar uurtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@E-Jungle @pjlgt Thanks. Ik zit vaak op het Circuit in Assen en zit te twijfelen om de fiets ook een keer mee te nemen. Ga ik dan toch maar eens een keer doen. Als is het maar om hem iig een keer gereden te hebben.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Begin september een huisje geboekt in de Ardennen met het gezin. Zit ik op de kaart te kijken, blijkt het echt vlak naast de MTB-routes van Harze en Nonceveux te liggen. Dus pappa kan mooi een dagje (of twee) gaan biken. Win! :D

Nu al zin in. Iemand nog tips voor andere routes in die streek die de moeite zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Sjoewe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:21:
[...]

Nice, nog een stalen Kona in het topic O+
GoT Steel-is-real meeting? Ik heb alleen nog maar ijzeren fietsen :D
Prulleman schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:10:
Ik ben op zich wel voor! Echter valt vaak niet mee om zoiets te regelen, vooral niet iedereen tevreden proberen te houden, wellicht ergens centraal bij de UHR? Mocht de datum bij mij uitkomen ben ik wel van de partij :)

Geen idee hoe het er bij de heuvelrug bij ligt, hier rond Breda (Dorst, Cadettenkamp en Vrachelen) is het 1 grote zandbak...
UHR is mijn 'home stretch', ik zou dan Lage en Hoge Vuursche voorstellen omdat die relatief nieuw zijn en voor veel mensen dus nog onbekend, daarbij zijn ze technisch uitdagender dan Zeist + Austerlitz. Ik wil de planning wel op me nemen, maar 'moet' eerst nog even op vakantie. (naar Slovenië, wat het MTB-mekka van de euro-zone blijkt?!) Sowieso zullen er veel mensen op vakantie zijn/gaan dus dat zal dan wel eind augustus/begin september worden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Sowieso leuk, Hoge/Lage Vuursche is hier om de hoek, dus count me in.

En hopelijk is er ergens tussen nu en dan een plens regen gevallen, zodat het parcours ook weer een beetje beter erbij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Present 👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Demo schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:41:
UHR is mijn 'home stretch', ik zou dan Lage en Hoge Vuursche voorstellen omdat die relatief nieuw zijn en voor veel mensen dus nog onbekend, daarbij zijn ze technisch uitdagender dan Zeist + Austerlitz. Ik wil de planning wel op me nemen, maar 'moet' eerst nog even op vakantie. (naar Slovenië, wat het MTB-mekka van de euro-zone blijkt?!) Sowieso zullen er veel mensen op vakantie zijn/gaan dus dat zal dan wel eind augustus/begin september worden.
Leuk plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Laatst online: 21:36
En dan ook eerst een workshop hoe-maak-ik-mijn-banden-tubeless? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Prima plan, als we na de vakantie iets inplannen probeer ik daar ook wel bij te zijn (afhankelijk van de datum), UHR is vanuit Grun ook prima aan te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:03

nWn

In Geocentric Orbit

Leuk idee!

@Ruud, ben je serieus? Want ik heb nog wel een metertje of 60 aan velgtape liggen + ventielen + ander spul dat je nodig hebt. Kan ik zo meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Als iemand de kempen ooit wil leren kennen, laat maar een seintje.

Afbeeldingslocatie: https://www.komoot.com/tour/37787446/embed?image=1&profile=1&width=640&height=580

Je kan me hier volgen voor routes: https://www.komoot.com/tour/37787446

[ Voor 22% gewijzigd door Crust op 11-07-2018 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
nWn schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:26:
Leuk idee!

@Ruud, ben je serieus? Want ik heb nog wel een metertje of 60 aan velgtape liggen + ventielen + ander spul dat je nodig hebt. Kan ik zo meenemen.
Niet voor mij maar daar is altijd nogal wat angst over ;)

Ik denk dat ik er niets een bij ben. Hier een grote bek maar fietsen kan ik niet :p

[ Voor 11% gewijzigd door Ruud op 11-07-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat ik er niets een bij ben. Hier een grote bek maar fietsen kan ik niet :p
lol _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ruud schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:39:
[...]
Juist dan moet je erbij zijn, beste manier om het te leren is om anderen te volgen. Bovendien zal men tijdens zo een meeting niet voluit gaan en records willen verbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het enige record dat ik ga pakken is voor zwaartste fiets denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
VIC_TOR schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:52:
[...]

Juist dan moet je erbij zijn, beste manier om het te leren is om anderen te volgen. Bovendien zal men tijdens zo een meeting niet voluit gaan en records willen verbreken
Je kan groepjes aanleggen en mensen indelen in kleiner formaat en de nababbel, lunch en/of dineer samen doen of dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Klinkt als een goed idee, is vanuit Enschede ook nog wel te doen qua afstand. Sowieso geheel onbekend met de routes op de UHR, om dan met groepje mee te kunnen rijden is altijd mooi.

Eind augustus, begin september zou voor mij precies moeten kunnen qua planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:16:
[...]

Je kan groepjes aanleggen en mensen indelen in kleiner formaat en de nababbel, lunch en/of dineer samen doen of dergelijk.
Lekker Diner bij Loetje Laren... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Lekker Diner bij Loetje Laren... 8)
Amsterdam is tikkeltje te ver voor mij. Kan mss onderscheid gemaakt worden voor tweakers noord en zuid. Kwa bereikbaarheid.

Degene die centrum wonen kunnen eventueel beide bezoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Amsterdam is tikkeltje te ver voor mij. Kan mss onderscheid gemaakt worden voor tweakers noord en zuid. Kwa bereikbaarheid.

Degene die centrum wonen kunnen eventueel beide bezoeken. :)
Laren is niet Amsterdam ;)

Laren ligt redelijk naast Hoge Vuursche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:20:
[...]

Laren is niet Amsterdam ;)

Laren ligt redelijk naast Hoge Vuursche.
Ligt volgens google dicht(40kmtertjes) bij amsterdam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Ligt volgens google dicht bij amsterdam. :)
Rare google heb jij ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VM0DKjxDWJqP7hcYVaM8CeeR/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ja het komt er gewoon op neer dat ik niet 'richting' amsterdam ga als belg. Vandaar dat ik voorstelde noord en zuid nederland... man... mierenneuk.... :p Je hebt gelijk hoor maar kom toch. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Afbeeldingslocatie: https://www.komoot.com/tour/38306524/embed?image=1&profile=1&width=640&height=580

https://www.komoot.com/tour/38306524?ref=wta

Ik zou komoot navigatie niet aanraden als je de gsm in je achterzak hebt zitten... }) }) }) Ik heb gevloekt op de tocht maar het was zeker en vast een avontuur. Hopelijk volgende keer zonder commotie! Snap je ;) 8)7 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Crust op 11-07-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:35
Ik moet zeggen. Een keer met een aantal Tweakers op de UHR rijden klinkt gezellig. Ik zou dan zeker proberen om ook aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Amerongen is dichterbij dan LV/HV :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Met z'n allen op de overhypte UHR, jeuj :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Erazzzer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:50:
De reden was (voor mij) met name dat het centraal is. Maar ik kan me prima daar vermaken hoor. In NL ga je gewoon niet hetzelfde treffen als in het buitenland. Dus voor een NL route kan je het slechter treffen dan de uhr...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Prulleman schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:03:
[...]

De reden was (voor mij) met name dat het centraal is. Maar ik kan me prima daar vermaken hoor. In NL ga je gewoon niet hetzelfde treffen als in het buitenland. Dus voor een NL route kan je het slechter treffen dan de uhr...
Dat is waar, op zich prima tracks. Maar ook NL heeft zoveel moois te bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Zuid-Limburg is niet om de hoek voor de meesten. En de UHR is vriendelijk voor alle niveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:12
UHR ligt op 30 min. rijden bij mij vandaan. Net iets dichter bij dan Hellendoorn of Rijssen. Ook beide mooie routes. Maar voor Nederlandse begrippen wil ik de UHR niet "overhypt" noemen. De meeste (Nederlandse) routes vallen tegen vergeleken bij de UHR. Hooguit een aantal die vergelijkbaar zijn. En Rhenen ligt er op het moment denk ik het beste bij. Deze is echter wel wat kort, dus keer of 5 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:44
Ik ben zelf pas een maandje aan het rondrijden... inmiddels al meer dan 300km gereden (rij zo'n 3x in de week nu, probeer vooral te profiteren van het feit dat het nu 's avonds licht is... zal richting de herfst echt stukken minder gaan worden)... rij nu alleen nog in de buurt van Apeldoorn en dan voornamelijk op het kroondomein. Er is daar voor zover ik weet geen officiële route, maar heb ergens op een of andere site een route gevonden die iemand anders had gereden en die pas ik nu per rit aan met lusjes erbij of eraf. Soms rij ik verkeerd en ontdek een nieuw stuk. Ik vind het echt super om hier te mountainbiken. Veel hoogteverschillen (per rit variërend van 100 tot 350 m bij mijn routes). Weinig singletracks. Veel stukken waar je een behoorlijk snelheid kan halen. Mooie natuur (tot nu toe maar 1 rit géén wild tegengekomen). Genieten.

Ga de UHR zeker ook een keer proberen (maar voor "mijn" route kan ik gewoon uit huis vertrekken, das wel handig).

Nog een beginnersvraagje: Ik heb een vloerpomp gekocht van SKS. Maar heb geen idee hoe hard de banden opgepompt moeten zijn (verschilt natuurlijk per ondergrond etc. etc., maar een globale indruk) , iemand die me enig inzicht kan geven?

[ Voor 11% gewijzigd door Wyke op 11-07-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

rp87 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:58:
De meeste (Nederlandse) routes vallen tegen vergeleken bij de UHR. Hooguit een aantal die vergelijkbaar zijn.
Dude, jij moet echt meer routes pakken. De UHR heeft mooie routes, maar er zijn echt veel mooiere. Deze uitspraak van je maakt de UHR juist zo overhyped. Het lijkt dat de mensen uit regio Utrecht niet verder durven kijken dan hun eigen nestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wyke schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:21:
Ik ben zelf pas een maandje aan het rondrijden... inmiddels al meer dan 300km gereden (rij zo'n 3x in de week nu, probeer vooral te profiteren van het feit dat het nu 's avonds licht is... zal richting de herfst echt stukken minder gaan worden)... rij nu alleen nog in de buurt van Apeldoorn en dan voornamelijk op het kroondomein. Er is daar voor zover ik weet geen officiële route, maar heb ergens op een of andere site een route gevonden die iemand anders had gereden en die pas ik nu per rit aan met lusjes erbij of eraf. Soms rij ik verkeerd en ontdek een nieuw stuk. Ik vind het echt super om hier te mountainbiken. Veel hoogteverschillen (per rit variërend van 100 tot 350 m bij mijn routes). Weinig singletracks. Veel stukken waar je een behoorlijk snelheid kan halen. Mooie natuur (tot nu toe maar 1 rit géén wild tegengekomen). Genieten.

Ga de UHR zeker ook een keer proberen (maar voor "mijn" route kan ik gewoon uit huis vertrekken, das wel handig).

Nog een beginnersvraagje: Ik heb een vloerpomp gekocht van SKS. Maar heb geen idee hoe hard de banden opgepompt moeten zijn (verschilt natuurlijk per ondergrond etc. etc., maar een globale indruk) , iemand die me enig inzicht kan geven?
Ligt vooral aan je eigen gewicht , breedte van je band,breedte van je velg, terrein en of je tubeless rijdt. (en niet elke meter is gelijk)

ik heb met 76 kg, 2.25"banden, 21mm velgen,
NL rondjes en tubeless: 1.4 voor en 1.6 achter (schwalbe druk meter, 1.6, 1.8 met de joe blow pomp).

Verder is het in principe zo laag mogelijk zonder dat je band op zij rolt en zonder dat je een Snakebite krijgt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Erazzzer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Dude, jij moet echt meer routes pakken. De UHR heeft mooie routes, maar er zijn echt veel mooiere. Deze uitspraak van je maakt de UHR juist zo overhyped. Het lijkt dat de mensen uit regio Utrecht niet verder durven kijken dan hun eigen nestje.
Welke dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Wyke schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:21:
Afhankelijk van je gewicht, band- en velgmaat, je rijstijl en de ondergrond waar je gaat rijden tussen de 1.2 en 2 bar. Is vooral een kwestie van proberen wat je fijn vindt rijden. Te zacht begint de band op een keer te zwalken in bochten, dan weet je dat er weer iets bij moet.
Erazzzer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:50:
Dan kom je toch lekker niet? Doei!
Erazzzer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Ik durf zeker verder te kijken dan mijn eigen nest, Maar Hoge/Lage Vuursche en Zeist/Austerlitz zijn twee keer 30 km route binnen fietsafstand. Drieluik Dorst heb ik een aantal keer gedaan, erg mooie routes, maar niet echt onderscheidend van wat je op de UHR vindt. Hellendoorn, prachtig, maar veel te ver weg om 'even' te rijden en deed mij erg aan Amerongen denken. LDD heb je een overpriced vignet voor nodig, mooie omgeving maar geen hele bijzondere route. Nijmegen is een omgeving met enorme potentie, heeft ontzettend mooie segmenten maar teveel brede, rechte paden.
Long story short, waarom zou ik ergens naartoe rijden als er halverwege ook al iets ligt wat aan al mijn eisen voldoet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat een gedoetje, het zijn fietsroutes, geen voetbalteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:44
Prulleman schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:51:
[...]

Ligt vooral aan je eigen gewicht , breedte van je band,breedte van je velg, terrein en of je tubeless rijdt. (en niet elke meter is gelijk)

ik heb met 76 kg, 2.25"banden, 21mm velgen,
NL rondjes en tubeless: 1.4 voor en 1.6 achter (schwalbe druk meter, 1.6, 1.8 met de joe blow pomp).

Verder is het in principe zo laag mogelijk zonder dat je band op zij rolt en zonder dat je een Snakebite krijgt
Demo schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:12:
[...]
Afhankelijk van je gewicht, band- en velgmaat, je rijstijl en de ondergrond waar je gaat rijden tussen de 1.2 en 2 bar. Is vooral een kwestie van proberen wat je fijn vindt rijden. Te zacht begint de band op een keer te zwalken in bochten, dan weet je dat er weer iets bij moet.
Beiden bedankt voor de reactie. Ik rij op de Cube Reaction Pro 29 - 2018, alles standaard zoals het er op zit. Weeg 90kg. De banden zwalken nog niet, dus het zit nog wel goed denk ik. Fietste het laatste stukje naar huis over soort grindpad gewoon rechtdoor en toen voelde het achter even raar een minuutje (alsof ik op de velg reed, maar toen ik keek was dat niet het geval), vandaar dat ik ging twijfelen of e.e.a. wel goed zat. Op mijn route merk ik er niets van (maar ben ook nog zo'n beginner dat ik niet echt iets aan mijn fiets zelf voel als ik over een boomwortel stuiter :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Hey,

Ik heb een vraagje. Ik heb in de shop waar ik mijn fiets kocht (betalend) mijn banden tubeless laten maken.

Ik merk dat de banden na 150km+ steeds meer lucht verliezen. Is dit normaal of hebben ze het niet goed gedaan of licht er een fout bij de fiets zelf?

Mvg
C

[ Voor 4% gewijzigd door Crust op 12-07-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

[...]
Dan kom je toch lekker niet? Doei!

[...]
Ik durf zeker verder te kijken dan mijn eigen nest, Maar Hoge/Lage Vuursche en Zeist/Austerlitz zijn twee keer 30 km route binnen fietsafstand. Drieluik Dorst heb ik een aantal keer gedaan, erg mooie routes, maar niet echt onderscheidend van wat je op de UHR vindt. Hellendoorn, prachtig, maar veel te ver weg om 'even' te rijden en deed mij erg aan Amerongen denken. LDD heb je een overpriced vignet voor nodig, mooie omgeving maar geen hele bijzondere route. Nijmegen is een omgeving met enorme potentie, heeft ontzettend mooie segmenten maar teveel brede, rechte paden.
Long story short, waarom zou ik ergens naartoe rijden als er halverwege ook al iets ligt wat aan al mijn eisen voldoet?
Idd. Sleen erg gave baan. Maar iets te ver weg voor mij. Horst, tja leuk hoor, maar weinig hoogte verschil geen drops geen jump. Snap niet waarom die zo hoog staat. Het nieuwe Hoog Vuursche is wat dat betreft echt wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Crust schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:03:
Hey,

Ik heb een vraagje. Ik heb in de shop waar ik mijn fiets kocht (betalend) mijn banden tubeless laten maken.

Ik merk dat de banden na 150km+ steeds meer lucht verliezen. Is dit normaal of hebben ze het niet goed gedaan of licht er een fout bij de fiets zelf?

Mvg
C
Hoeveel lucht verliezen ze dan? Een beetje is wel normaal, net zoals wekelijks je druk checken..
Maar als het echt hard gaat sluit je ventiel misschien niet goed door latex vervuiling. Of je moet het juist nog waar meer tijd geven om volledig te sealen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:03:
Hey,

Mvg
C
Hoeveel tijd zit er tussen de ritjes? Als die 6 maanden is snap ik het wel ;)

Maar even zonder dollen, hoeveel bar heb je in de bandjes en hoe zwaar ben jezelf? Zelf ben ik rond de 93 kilo en als ik de banden op 1.8bar zet en met hoge snelheid een bochten pak wil er bij mij lucht ontsnappen (heb natuurlijk geen tubless ready velgen, en deze heb ik zelf tubless gemaakt met joe's no flat). Dus heb nu de banden op 2.25 bar staan. Nu heb ik daar geen last meer van en heb ik, voor mij, nog genoeg grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Tylen: dat moet je idd echt zoeken in de band/velg-combo. Ik heb daar nog nooit last van gehad en zit in dezelfde gewichtsklasse met ~1.8 bar)

@Erazzzer: goede korte en bondige post, informatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, kunnen zoveel dingen zijn. Over het algemeen is de beste oplossing om er gewoon wat extra sealant bij te mikken en even het wiel goed te schudden en 10 minuten te gaan fietsen.

Verder tubeless annekdotes:

Heb afgelopen weekend voor mijn fietsclub een MTB-wedstrijd georganiseerd. Dus met paaltjes en lint een parcours uitgezet. Prik ik met één van die paaltjes een gat in m'n achterband :X

Hup, even vinger er tegen, minuutje wachten, twee pompjes lucht erbij en weer door O+

@Tylen 2.25 bar, whuuut. Ik weeg minstens net zoveel en ik rij op 1.5 voor en 1.7 achter. Met 2.25 stuiter ik echt als een dolle muppet over het parcours... Heb je buitenbanden met een hele slappe wang toevallig, of smalle velgen met te brede banden?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 12-07-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:43:
@Tylen: dat moet je idd echt zoeken in de band/velg-combo. Ik heb daar nog nooit last van gehad en zit in dezelfde gewichtsklasse met ~1.8 bar)
Probleem bij mij is toch echt de velg zelf. Die mist gewoon een randje wat de band mooi vast houd (banden roro voor, rara achter).
Sjoewe schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:44:
@Tylen 2.25 bar, whuuut. Ik weeg minstens net zoveel en ik rij op 1.5 voor en 1.7 achter. Met 2.25 stuiter ik echt als een dolle muppet over het parcours... Heb je buitenbanden met een hele slappe wang toevallig, of smalle velgen met te brede banden?
Tja deze discussie hebben we vaker hier gehad ;) Volgende mtb word iig met tubeless velgen en zorg ik ervoor dat het allemaal goed zit zoals het hoort hahaha. (En ja het word gewoon een Canyon Lux 8) lekker knallen over de baantjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:40:
[...]

Hoeveel tijd zit er tussen de ritjes? Als die 6 maanden is snap ik het wel ;)

Maar even zonder dollen, hoeveel bar heb je in de bandjes en hoe zwaar ben jezelf?
Bar weet ik niet. Ze stonden 3 weken geleden bij het verlaten van de shop goed hard. Heb ze een beetje zelf afgelaten maar merk op de band dat er lucht ontsnapt als ze nat zijn. Ik weeg zelf 77kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tylen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:52:
Tja deze discussie hebben we vaker hier gehad ;) Volgende mtb word iig met tubeless velgen en zorg ik ervoor dat het allemaal goed zit zoals het hoort hahaha
Ok...ok... bijzonder. Mad respect dat je het op zulke harde banden weet te redden top op heden, mijn botten doen al zeer bij de gedachte :+
(En ja het word gewoon een Canyon Lux 8) lekker knallen over de baantjes)
Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/51dde23ae4b0535b35b4ef49/571e21af22482efa179248be/5a7dc22f9140b7b239e62b0d/1518191151407/Braaap-grit-handup-gloves-cycling-mountain-biking-gloves-black-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Ik heb mijn banden ook liever iets zachter dan bikkelhard, anders voel je echt elk hobbeltje en wortel op snelheid, tevens wel fijn als de ondergrond wat zachter is.
Maar het is een voorkeur net als welk type trappers je hebt, er is geen juist antwoord op welke bandendruk juist is of welk type trapper beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 22:38
Eens, banden liever wat zachter als te hard.
Exacte bar durf ik niet te zeggen, puur op gevoel. Ik weet dat ik in de range 1,2 ~ 1,8 bar zit en dat is voldoende voor mij.

Qua pedalen onlangs van de 'simpele' Shimano PD-M520 naar Shimano Saint PD-M820 overgegaan. Fietst naar mijn mening veel lekkerder met een groter oppervlakte/drukvlak om op te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Ik ben ook net overgestapt op die Shimano Saints na mijn vorige setje goedkope flats te hebben gesloopt, en moet zeggen dat ik er tot nu toe erg tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
Heb je de Saints als flats of met klik? Zelf heb ik eigenlijk nooit flats gereden, misschien ooit een keer een goedkoper setje aanschaffen om te testen.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Rij zelf de laatste maanden alleen nog maar op flats. Is in het begin enorm omschakelen, maar daarna heb je toch wel betere controle over je fiets zonder clips. Het is gewoon veel beter voor je techniek.

Zet de clips er alleen nog op op voor lange tochten. Dan is het wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik wissel ze regelmatig. Heb het afgelopen jaar vooral op flats gereden, nu net weer over naar clips. Het heeft beide z'n voordelen en ik ben er niet uit wat nou mijn favoriet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Flat zitten geen clips op toch? Is dat niet meer voor downhill/trails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:40
Ik ben begonnen met flats (eigenlijk standaard pedalen die bij de fiets zaten) en op een gegeven moment overgestapt op SPD. Mij bevallen de SPD's erg goed. Maar het hangt er misschien ook vanaf wat voor type fietser je bent of wat je van plan bent op de fiets. Ik doe mijn ATB tochtjes bij voorkeur snel, maar als ik zou willen spelen dan kan ik mij voorstellen dat flats wat handiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
Tylen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:06:
Flat zitten geen clips op toch? Is dat niet meer voor downhill/trails?
Van de Shimano Saint heb je 2 verschillende; met clip en zonder:
Met Clips:
Afbeeldingslocatie: https://www.rosebikes.nl/media/product/1800_1200_91/e7/2260511_1.2b2c.jpg
Zonder Clip
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bike24.net/i/p/9/2/215729_00_d.jpg

En verdere varianten die ook met en zonder clip zijn:
Afbeeldingslocatie: https://freehubmag.com/sites/freehub/files/styles/fullscreen/public/articles/Crankbrothers_MalletE-3.jpg?itok=E_NtnD_e

Ik heb altijd met kleinere clip pedalen gereden, dus zonder verder oppervlak om op te staan, maar nu de bovenste Saint in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb nu ook spd op de MTB. Merk wel dat op zo een droge single track als Noordwijk nu bv is, ik erg vaak uit moet klikken en twijfel er dus over om ook maar flats te monteren. Ik heb echter geen MTB schoenen, de schoenen die ik nu heb, hebben een harde kunstof zool. Waar rijden de 'flat' rijders over het algemeen mee? Trek ik dan gewoon een paar gympen aan? Staat wel best onder een strak fietspak denk ik :).

Ander puntje is de bandenspanning. Op de racefiets heb ik de spanning al aardig teruggezet van tegen de 9 bar naar 6,5 ongeveer. Deze 6,5 bar is echter nog wel boven de minimale spanning die op de band staat. Ik lees hier dat het meerendeel zelfs onder de 2 bar zit, terwijl er op mijn MTB banden (Racing Ralph) een minimale 2,5 bar aangegeven staat geloof ik... Kan ik daar gewoon onder gaan zitten?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

rasko schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:27:
[...]

Van de Shimano Saint heb je 2 verschillende; met clip en zonder:
Met Clips:
[afbeelding]
Zonder Clip
[afbeelding]

En verdere varianten die ook met en zonder clip zijn:
[afbeelding]

Ik heb altijd met kleinere clip pedalen gereden, dus zonder verder oppervlak om op te staan, maar nu de bovenste Saint in gebruik.
Die flats zonder clips die hebben van die draad-eindjes erop zitten, waar is dat dan voor? Die saints met clips zien er wel goed uit zeg _/-\o_ Alles voor de looks he hahaha 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Is dat nou normaal dat die banden plat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Crust schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:36:
Is dat nou normaal dat die banden plat gaan?
Je was nog niet echt duidelijk in je omschrijving, maar op basis van deze input, ja.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:40
retlaw schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:30:
Ik heb nu ook spd op de MTB. Merk wel dat op zo een droge single track als Noordwijk nu bv is, ik erg vaak uit moet klikken en twijfel er dus over om ook maar flats te monteren. Ik heb echter geen MTB schoenen, de schoenen die ik nu heb, hebben een harde kunstof zool. Waar rijden de 'flat' rijders over het algemeen mee? Trek ik dan gewoon een paar gympen aan? Staat wel best onder een strak fietspak denk ik :).

Ander puntje is de bandenspanning. Op de racefiets heb ik de spanning al aardig teruggezet van tegen de 9 bar naar 6,5 ongeveer. Deze 6,5 bar is echter nog wel boven de minimale spanning die op de band staat. Ik lees hier dat het meerendeel zelfs onder de 2 bar zit, terwijl er op mijn MTB banden (Racing Ralph) een minimale 2,5 bar aangegeven staat geloof ik... Kan ik daar gewoon onder gaan zitten?
Mijn bandenspanning zit zo rond de 1,9 en 2,0 bar en dat gaat al heel lang goed. Ik kan mij ook niet voorstellen dat 2,5 als minimum staat aangegeven. Dat is namelijk behoorlijk hard voor een ATB band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Prulleman schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:44:
[...]

Je was nog niet echt duidelijk in je omschrijving, maar op basis van deze input, ja.
Hoe ik was niet duidelijk?

Heb fiets 3 weken. Ik weeg 77 kg en de bar weet ik niet. Hoeveel meer info heb je nodig als ik de vragen beantwoorde? Heb ik dan eentje gemist?

Zal het extra in de gaten houden nu ik ze net terug 'opgeblazen' heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Crust op 12-07-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
Tylen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:35:
[...]

Die flats zonder clips die hebben van die draai-eindjes erop zitten, waar is dat dan voor. Die saints met clips zien er wel god uit zeg _/-\o_ Alles voor de looks he hahaha 8)
Die saints met clips zitten nu op mn scott spark 930, ziet er allemaal erg fijn uit :D

Zijn als het ware gewoon schroeven met een platte kop, deze kun je weer omhoog/omlaag zetten (net wat de voorkeur is). Doel ervan; grip op de pedalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 13-09 13:01

blitzkrieg

Whoop Whoop!

retlaw schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:30:
Waar rijden de 'flat' rijders over het algemeen mee? Trek ik dan gewoon een paar gympen aan?
Speciale flatpedal schoenen. Bijvoorbeeld 5ten's, Vaude Moab. Die hebben een speciale zool die ook vlak is zodat je goede grip houdt. Ik heb nu een set 5ten's Sleuth, omdat die goedkoop waren.
[...]

Die flats zonder clips die hebben van die draad-eindjes erop zitten, waar is dat dan voor? Die saints met clips zien er wel goed uit zeg _/-\o_ Alles voor de looks he hahaha 8)
Die zijn er voor om keihard in je scheen te gaan, zodat je leert niet weer van de pedalen te glijden. ;)
En voor de grip natuurlijk.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik gebruik meestal (goedkopere) skateboardschoenen zoals Airwalks e.d. want die flatpedals vreten je zolen wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Flatpedals win medals :P

Begonnen met clipless pedalen, maar sinds anderhalf jaar op flats aan het rijden. Ik rij toch meer voor de fun en met flats is mijn zelfvertrouwen in de steilere en ruigere stukken hoger dan met clipless pedalen.

Ik rij met Crankbrother Stamp 3 large pedalen en 5.10 Freeriders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
[...]

Goede mtb schoenen zijn heel stijf, maar dat is dan weer een crime om op te lopen. Met zo'n platform geef je je voet net wat meer ondersteuning zonder gelijk aan de hele stijve schoenen te moeten om een fijn trapplatform te hebben.

Verder zijn stijve schoenen ook duur want technologie vs gewicht enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Zo vanavond weer eens de Gulberg op! Na 3 weken vakantie ben ik benieuwd hoe het lichaam ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Je hebt helemaal gelijk. Als het aan je eisen voldoet, lekker rijden. @rp87 beweert alleen dat er geen mooiere routes zijn, hooguit gelijkwaardig. Dat bedoel ik met niet buiten je nest komen, want er zijn echt wel mooiere routes in Nederland te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Erazzzer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:11:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Als het aan je eisen voldoet, lekker rijden. @rp87 beweert alleen dat er geen mooiere routes zijn, hooguit gelijkwaardig. Dat bedoel ik met niet buiten je nest komen, want er zijn echt wel mooiere routes in Nederland te vinden.
En dan nogmaals. Welke??

En deze vraag stel ik uit pure interesse want ik ga graag mijn nest uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Ik heb dus ook flats, icm 5ten freeriders, die hebben een wat stijve zool om goed te kunnen trappen en de rubber compound en zool zijn gemaakt om grip te krijgen op die uitstekende schroefjes, in tegenstelling tot skate/running schoenen heb ik tot nu toe nog niet het probleem met deze mtb schoenen dat het rubber kapot gaat. Dit was wel het geval met de schoenen die ik hiervoor had.

reden voor mij: fiets multi inzetbaar en goeie flats icm 5ten's geeft voldoende grip voor vertrouwen op trails

ik heb geen ervaring met clipless, maar heb de behoefte niet om het te proberen en tijd/geld erin te investeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Tylen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:14:
[...]

En dan nogmaals. Welke??

En deze vraag stel ik uit pure interesse want ik ga graag mijn nest uit ;)
Lemele, Sleen, Maastricht, Hellendoorn, Holten, Markelo en Rijssen. De laatste 4 liggen op fietsafstand van elkaar.

En als je niet zo zeer technisch wil, maar een mooie omgeving zoekt, de Veluwe routes

(En uiteraard nog wel een paar routes die ik niet gereden heb. Plus mijn eigen nest, Deventer, Diepenveen en Heeten. 100KM aan mooie routes vanaf hetzelfde startpunt)

[ Voor 16% gewijzigd door Erazzzer op 12-07-2018 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Rijssen heb ik laatst nog gefietst. Vond ik een leuk rondje, lekkere flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Laatst online: 18:55
Gisteren MTB Amerongen en Hoge Ginkel gedaan. Liggen er allebei goed bij met dit droge weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:12
Erazzzer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Lemele, Sleen, Maastricht, Hellendoorn, Holten, Markelo en Rijssen. De laatste 4 liggen op fietsafstand van elkaar.

En als je niet zo zeer technisch wil, maar een mooie omgeving zoekt, de Veluwe routes
Op de Veluwe (waar ik ook woon) is de omgeving mooi, maar niet de routes.
De routes die jij noemt heb ik er ook een aantal van gereden (Rijssen, Hellendoorn, Maastricht, Holten), en buiten die routes nog meerdere (onder andere Horst, ook leuk). Maar wat hebben die routes wat de routes op de UHR niet hebben? Ik zou ze dus gelijkwaardig willen noemen. 2 van de routes in Deventer heb ik een paar weken terug nog gereden. Maar ik vond ze te vlak en teveel weg/weinig Singletrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Erazzzer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:46:
[...]

(En uiteraard nog wel een paar routes die ik niet gereden heb. Plus mijn eigen nest, Deventer, Diepenveen en Heeten. 100KM aan mooie routes vanaf hetzelfde startpunt)
Sleen is mijn nummer 1. Die track is gewoon VET :) Rock garden erin. leuke drops en jumps. Veluwe vind ik saai. Maar idd zijn die alleen maar mooi voor de omgeving. Andere geen ervaring mee. Ik zet ze op de to-ride list ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
Tylen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Sleen is mijn nummer 1. Die track is gewoon VET :) Rock garden erin. leuke drops en jumps. Veluwe vind ik saai. Maar idd zijn die alleen maar mooi voor de omgeving. Andere geen ervaring mee. Ik zet ze op de to-ride list ;)
beaam ik wel, is mooi, maar ook knap saai her en der, maar ja welke baan heeft dat niet...

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Martinus schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:28:
[...]

beaam ik wel, is mooi, maar ook knap saai her en der, maar ja welke baan heeft dat niet...
Rijssen, gewoon één groot MTB gekkenhuis die route :D
18KM puur single track omhoog en omlaag. En dat omhoog is nooit vervelend, want dat komt altijd na omlaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Rijssen mooie route, maar omlaag vind ik er niet echt inzitten. Het wordt wat dat betreft hoog tijd dat we een fatsoenlijke berg laten groeien ergens in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
Maar dames en heren, als Utrecht niet goed genoeg is, gaan we toch naar whistler.

Hoef je iig niet zoveel naar boven te trappen enzo d:)b :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
De Ardennen ben je ook zo ;) dichterbij dan Sleen of Rijssen voor mij in ieder geval

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud op 12-07-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik stem voor whistler :9. Zei iemand niet een paar pagina's terug dat ook beginners veel aan zo'n dag hebben omdat ze er veel mee kunnen leren? Ik denk dat juist hun al als halve profs terug komen van een paar daagjes whistler :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
Torched schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:29:
Maar dames en heren, als Utrecht niet goed genoeg is, gaan we toch naar whistler.

Hoef je iig niet zoveel naar boven te trappen enzo d:)b :+
Im in hahah!

Fiets weer gepoetst, morgen vroeg vertrekken naar de Ardennen!

[ Voor 5% gewijzigd door rasko op 12-07-2018 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
rasko schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:23:
[...]

Im in hahah!

Fiets weer gepoetst, morgen vroeg vertrekken naar de Ardennen!
Leuk, waar ga je heen? Ik zit er op dit moment ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
Ruud schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Leuk, waar ga je heen? Ik zit er op dit moment ook :)
Malmedy! Daar in de omgeving wat routes fietsen en keer bij bikepark Ferme Libert kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 13-09 12:51
Sjoewe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:58:
Begin september een huisje geboekt in de Ardennen met het gezin. Zit ik op de kaart te kijken, blijkt het echt vlak naast de MTB-routes van Harze en Nonceveux te liggen. Dus pappa kan mooi een dagje (of twee) gaan biken. Win! :D

Nu al zin in. Iemand nog tips voor andere routes in die streek die de moeite zijn?
Mijn schone familie heeft daar vlakbij (echt tussen Nonceveux en Aywaille) een vakantiehuisje. Ik fiets daar dus regelmatig.

Wat voor tracks zoek je? In Aywaille zijn een aantal startpunten voor routes, maar ook onderaan de Ninlingspo (klein riviertje) begint er 1. Ook kan je Direct bij Nonceveux omhoog. Genoeg te doen in ieder geval! En reken op fix wat hoogtemeters met weinig kilometers ;)

edit: en een Tweakers dagje op de uhr lijkt me prima plan :9~

[ Voor 4% gewijzigd door mathman op 12-07-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb nu de routebooks van O2 bikers voor Nonceveux en Harze, die werden op MTB forum aangeraden als goede introductie van de Ardennen. En verder, klimmen vind ik geen probleem, mits de afdaling maar de moeite is :+

Hou verder vooral van technische stukken en single track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Prulleman schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:55:
@E-Jungle tubeless! ;)

heb er in de zandbak maar een andere uitdaging van gemaakt gisteren, ik probeerde zonder voetje aan de grond Dorst door te komen. Het leek een tijd lang te gaan lukken, maar uiteindelijk toch 2 x ergens vastgelopen en kort de grond aan moeten tikken.. Misschien de volgende x :D. Als je met een vergelijkbare fysieke inspanning 40% langzamer bent moet je de uitdaging ergens anders halen dan uit snelheid.. :P
Ik wilde afgelopen vorige week zondag lekker beginnen aan mijn "seizoensstart" nadat fiets langs fietsenmaker was geweest. Maar ik ging echt he-le-maal stuk daarzo. Nu is mijn conditie echt belachelijk slecht, maar dat mulle zand was gewoon geen doen voor mij. Met een beetje conditie is het misschien nog een soort van leuk. Meneer de genius ging ook lekker midden op de dag fietsen, dus het was ook nog eens lekker warm. Ik was letterlijk maar 1 persoon tegen gekomen op de baan, terwijl het normaal op zondag dringen geblazen is.

Van mij mag het weer ff goed gaan regenen. Maar ik moet er gewoon weer in komen, en conditie opbouwen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Iemand uit antwerpen(regio turnhout) die dichtbij (straal van 100km) MTB routes kent die aan te raden zijn eventueel een plek waar je 2 dagen kan rijden en waar overnachting in de buurt is?

Hoe beveiligen jullie je fiets bv. als jullie op weekendje gaan met de fiets? Op hotel is dat soms toch moeilijk neem ik aan?

Mvg
c
Pagina: 1 ... 124 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.