Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.246 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Heel simpel gezegt: schakelperformance en gewicht. De duurdere cassettes zijn vaak van lichtere materialen gemaakt met betere toleranties/technieken. Deze zullen met name onder last beter schakelen.

Of dat voor iedereen het prijsverschil het waard is? Zeer zeker niet. Mij zul je ook nooit met het topspul qua schakelmateriaal zien rijden. Ik heb namelijk geen zin om telkens honderden euro's uit te geven aan een versleten cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Daar zit ik ook nog wel mee, die sunrace is normaal staal en alu, waar die nx van sram gehard staal is.

Ik kijk er nog wel even tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Dikke kans dat de stalen kransjes toch nog sneller slijten dan die van aluminium, de kleine slijten namelijk significant harder

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Torched schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:51:
Hmm, zat net even te kijken of sram NX eagle al te krijgen was, dan kan ik ook eens van mijn 2 by af.

Maar het zal wel meer eind augustus zijn dan begin augustus :(

Ik zat een beetje te denken GX eagle voor de rest en cassette NX maar die cassette is ook nog niet te krijgen
https://www.bike-discount...eed-cassette-10-50-637597

voor die paar tientjes zou ik voor alles GX nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Nu online
Heb geen xd body, dus op de prijs van de cassette mag je nog 80 euro doen en dan weet ik niet of mijn type naaf überhaupt compatibel is.

Zou ik moeten upgraden naar through axle (wat ook nog kan ook) wat ook nog 60 euro in dropouts is. Dan kan ik net zo goed een nieuwe fiets nemen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:48
Gister rondje Posbank gedaan. Lag er prima bij t.o.v. de rest vd tracks in oost Nederland zoals Hellendoorn en lemele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Arend_Akelig schreef op maandag 30 juli 2018 @ 06:47:
Gister rondje Posbank gedaan. Lag er prima bij t.o.v. de rest vd tracks in oost Nederland zoals Hellendoorn en lemele.
https://www.mtbroutes.nl/route/505/Rheden
Deze route bedoel je? Daar zat ik gister ook naar te kijken, maar uiteindelijk is het (een gedeelte van) Oosterbeek geworden voor mij. Wel met een leuke aanrijroute over de hei / door het bos van Ede. In totaal 75 km :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand nog UHR gefietst na de regenbui? Het jeukt weer en die simpele routes bij huis zijn saai ;)

Edit: Ze zijn nog gesloten lees ik op de facebook pagina.

[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 30-07-2018 07:56 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:48
L0we schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:10:
[...]

https://www.mtbroutes.nl/route/505/Rheden
Deze route bedoel je? Daar zat ik gister ook naar te kijken, maar uiteindelijk is het (een gedeelte van) Oosterbeek geworden voor mij. Wel met een leuke aanrijroute over de hei / door het bos van Ede. In totaal 75 km :).
Ja dat is hem...gestart vanaf de Loenermark. Paar stukjes mul zand maar verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Torched schreef op maandag 30 juli 2018 @ 06:26:
Heb geen xd body, dus op de prijs van de cassette mag je nog 80 euro doen en dan weet ik niet of mijn type naaf überhaupt compatibel is.

Zou ik moeten upgraden naar through axle (wat ook nog kan ook) wat ook nog 60 euro in dropouts is. Dan kan ik net zo goed een nieuwe fiets nemen imho
bikemarkt ;) Als je een DT-ratchet-naaf hebt staan daar meerdere nieuwe XD-bodies voor 50 euro inclusief verzenden.

En dan heb je meteen een 10 tands als grootste verzet. Leverde mij toch weer meer speling met de achtervork op doordat ik naar een 30 ovaal aan de voorkant kan.

En dan heb je ook nog een body die niet meer invreet.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruud op 30-07-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
*knip* Dit is gewoon spam / werving, welke valt onder Het algemeen beleid #verbodenspam en uberhaupt niet is toegestaan, laat staan te laten wederkeren in het topic.

[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 30-07-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Arend_Akelig schreef op maandag 30 juli 2018 @ 06:47:
Inderdaad is het erg mul geworden laatste tijd. Route Wierden is afgesloten en in route Markelo zijn een aantal single tracks dicht. Die heb ik net voor de sluiting gefietst en lijkt meer op een strand dan op een pad. Gevaarlijk en je rijdt de hele structuur van de route kapot.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Crust schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:13:
[mbr]*knip* Dit is gewoon spam / werving, welke valt onder Het algemeen beleid #verbodenspam en uberhaupt niet is toegestaan, laat staan te laten wederkeren in het topic. [/]
Nou hoezo spam. Je wilt mensen te dienste staan? Als ik nu gewoon zeg dat mensen gratis reparaties kunnen laten doen is dat dan ook spam? Of hoe mag ik het van jullie verwoorden?

[ Voor 4% gewijzigd door Crust op 30-07-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

gebruiken jullie gpx software op de telefoon, of hebben jullie uitgebreide computers op de fiets zitten?

Ben wel benieuwd welke software er de voorkeur geniet..

Ik zou graag wat gpx routes bij me willen hebben als ik nieuwe routes ga fietsen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door GeleFles op 30-07-2018 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
RonnieB82 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:22:
gebruiken jullie gpx software op de telefoon, of hebben jullie uitgebreide computers op de fiets zitten?

Ik zou graag wat gpx routes bij me willen hebben als ik nieuwe routes ga fietsen ;)
bikemap, en alst lukt gpx in de tomtom adventurer, aller makkelijkste voor mij.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:55
GPX import in de OsmAnd App

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik laad de gpx files in op de Polar v650 en gebruik die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:00:
[...]

Zelfde enkel dan Rox 10.0.
Wat je ook kan doen is de mtbroutes app downloaden voor 99 cent en daar een route aanklikken, kaart bekijken en erheen fietsen. De route wordt dan verder wel aangegeven met het internationale MTB symbool neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb een Garmin Edge 520 maar zet er eigenlijk nooit routes op. Nooit in verdiept ook eerlijk gezegd.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

Niet om jouw vraag te kapen met mijn eigen vraag:
Wie weet er een goede/goedkopere fietscomputer die werkt met strava i.c.m. iPhone?
Ik wil die op m'n andere fiets koppelen eigenlijk omdat ik ze niet de hele tijd wil switchen.

MTB is een BMC Teamelite 02 XT, straatfiets is net nieuw en is een Canyon Roadlite AL SL 8.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Niet om het een en ander maar deze vragen zijn beter op zijn plaats in dit topic:

Het grote fietscomputer topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:41:
[...]

Zou fijn van je zijn je ervaring te delen. ;) =)
Het werkt. Heb even een sample video gedownload en een GPX geïmporteerd. Alleen als ik de GPX van Polar Flow pak mis ik data. Als ik de GPX van Strava pak (welke eigenlijk dezelfde is van Polar, omdat Polar deze automatisch naar Strava pushed) heb ik wel alle data. Dus dan heb ik hartslag en cadans erbij.

[YouTube: https://youtu.be/mA3iSyEu5ak]

De gauges zijn gewoon wat er standaard in ViRB zit. ;) Heb geen powermeter maar het is maar een voorbeeld.

Vanavond ga ik Amerongen (denk ik) fietsen en zal eens een goed filmpje maken. Ben nu de GoPro aan het opladen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 30-07-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ruud schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:44:
Niet om het een en ander maar deze vragen zijn beter op zijn plaats in dit topic:

Daar heeft iemand volledig gelijk :D. Daar zou ik hem niet zo snel gezocht hebben hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:00:
[...]

edit

[ Voor 20% gewijzigd door Crust op 30-07-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Het werkt. Heb even een sample video gedownload en een GPX geïmporteerd. Alleen als ik de GPX van Polar Flow pak mis ik data. Als ik de GPX van Strava pak (welke eigenlijk dezelfde is van Polar, omdat Polar deze automatisch naar Strava pushed) heb ik wel alle data. Dus dan heb ik hartslag en cadans erbij.

[video]

De gauges zijn gewoon wat er standaard in ViRB zit. ;) Heb geen powermeter maar het is maar een voorbeeld.

Vanavond ga ik Amerongen (denk ik) fietsen en zal eens een goed filmpje maken. Ben nu de GoPro aan het opladen.
Aah okey chill man! Merci voor dit te testen dikke thumbs up op je volgende postjes! Btw: dat dik konijn is epic. O-) Minder knorrig als die van whinny da poo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ruud schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:44:

Die had ik nog niet gevonden, thnx! (en ook alle andere tips hebben me al aardig op weg geholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
Typhone schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:33:
[...]

Ik heb een Garmin Edge 520 maar zet er eigenlijk nooit routes op. Nooit in verdiept ook eerlijk gezegd.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

Niet om jouw vraag te kapen met mijn eigen vraag:
Wie weet er een goede/goedkopere fietscomputer die werkt met strava i.c.m. iPhone?
Ik wil die op m'n andere fiets koppelen eigenlijk omdat ik ze niet de hele tijd wil switchen.

MTB is een BMC Teamelite 02 XT, straatfiets is net nieuw en is een Canyon Roadlite AL SL 8.0
Waarom wil je niet switchen? Toch gewoon een kwestie van losklikken van de ene fiets van vastmaken op de andere fiets? Zo doe ik het ook, met mijn Garmin Edge 520..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
bas-r schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Waarom wil je niet switchen? Toch gewoon een kwestie van losklikken van de ene fiets van vastmaken op de andere fiets? Zo doe ik het ook, met mijn Garmin Edge 520..
Zo doe ik het ook al jaren, drie houders, drie sets sensoren, alles gekoppeld. Twee profielen in de Garmin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bas-r schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Omdat ik dan ook fysiek hele tijd moet aangeven op welke fiets ik rijd en dat vind ik teveel moeite ;).
De oude 510 vond ik al fijner dan de 520 maar helaas. Ik heb een regenfiets / slecht weer fiets, een normale fiets en een racefiets. Dus dat vind ik persoonlijk teveel gedoe aangezien alle accounts daar speciaal op ingesteld staan.

De regenfiets heeft een Edge 510, de BMC een 520 de Canyon ...nog niks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 31-07-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Omdat ik dan ook fysiek hele tijd moet aangeven op welke fiets ik rijd en dat vind ik teveel moeite ;).
De oude 510 vond ik al fijner dan de 520 maar helaas. Ik heb een regenfiets / slecht weer fiets, een normale fiets en een racefiets. Dus dat vind ik persoonlijk teveel gedoe aangezien alle accounts daar speciaal op ingesteld staan.

De regenfiets heeft een Edge 510, de BMC een 520 de Canyon ...nog niks :)
Ik snap het issue nog steeds niet dus ik zal wel iets missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ruud schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:22:
[...]

Ik snap het issue nog steeds niet dus ik zal wel iets missen :)
De computers zijn geprogrammeerd per fiets ;). Dus het omzetten is niet zomaar even het omzetten van het apparaat want dan krijg ik data die niet klopt. Ik heb een tijd terug per ongeluk iets omgezet waardoor ik met 2 fietsen in een andere account heb gereden. Als ik dat nu gelijk ga trekken dan ben ik alle historische data kwijt van ofwel fiets A ofwel fiets B.

[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 31-07-2018 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Typhone schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:49:
[...]

De computers zijn geprogrammeerd per fiets ;). Dus het omzetten is niet zomaar even het omzetten van het apparaat want dan krijg ik data die niet klopt.
De computers hebben fiets profielen. 2 tikken op het scherm en ik ben geswitched van andere fiets (met bijbehorende sensoren en settings). is toch veel makkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 31-07-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tylen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:51:
[...]

De computers hebben fiets profielen. 2 tikken op het scherm en ik ben geswitched van andere fiets (met bijbehorende sensoren en settings). is toch veel makkelijker.
Ik zal de verdere uitleg met accounts je besparen ;). Ik ga ze vanavond even herinstellen en kijken hoe dat werkt. De 510 had altijd akoestische feedback op de mountainbike (de 520 niet) dus die vond ik altijd prettiger in het gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Welke accounts heb je het over? Ik snap het echt niet, en werk al bijna tien jaar met Edge's en minimaal 3 fietsen. (705/800/810/820)

Het enige waar ik het aan kan linken is Garmin Express of Strava. Maar Garmin Express upload niet per device maar gebruikt de usercontext waarmee Garmin Express ingelogd is. En Strava defaults altijd naar je default fiets in Strava. Wat je er ook naartoe stuurt.

Met de 800/810 had ik altijd meerdere fietsen aangemaakt aangezien sensoren per fiets gekoppeld werden. Daarnaast had je volgens mij nog activity profiles voor de verschillende datavelden.

Met de 820 heb je gewoon een bak sensoren gekoppeld en de Garmin kiest de actieve. Hierbij gebruik ik alleen nog maar twee profielen (road/mountain) omdat ik inderdaad andere data wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:51:
[...]

Hoe is je gopro video afgelopen?

Polar V650 2de handsje is goedkoper alternatief. Heb eentje voor 155 met borstband gefixed. Nu nog trap en snelheidssensors +/- 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:44:
[...]

Hoe is je gopro video afgelopen?

Polar V650 2de handsje is goedkoper alternatief. Heb eentje voor 155 met borstband gefixed. Nu nog trap en snelheidssensors +/- 50 euro.
Renderen duurde mij te lang dus heb het afgebroken. Maar het werkt allemaal goed.

Ik heb een cadans sensor van aliexpress voor €11,- geloof ik. Snelheid heb ik van gps van de v650.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Heb laatst ook een cadans sensor via AliExpress gehaald, de kleinste die ik kon vinden, helaas paste deze nog net niet in de holte van mijn crank, maar de simpele plastic behuizing eraf gehaald en plastic zakje en ducttape eropheen en met een 3m sticker in de crank holte geplakt. Werkt prima met de Garmin edge 25, geen haperingen en dus ook geen lelijke tiewraps aan mijn cranks :*)

Deze dus

Timistar #301
http://s.aliexpress.com/vIRryIFv

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:46[/message]:[/b]
[...]

Renderen duurde mij te lang dus heb het afgebroken. Maar het werkt allemaal goed.

Ik heb een cadans sensor van aliexpress voor €11,- geloof ik. Snelheid heb ik van gps van de v650.
Kun je het met aliexpress dingetjes ook voor elkaar krijgen?

[ Voor 42% gewijzigd door Crust op 31-07-2018 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:19:
[...]

Kun je het met aliexpress dingetjes ook voor elkaar krijgen?
Jazeker. Want ik haal de gpx van strava. Dus strava op de telefoon en cadans en hartsensor koppelen aan je telefoon en fietsen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:56:
[...]

Jazeker. Want ik haal de gpx van strava. Dus strava op de telefoon en cadans en hartsensor koppelen aan je telefoon en fietsen maar.
Ja maar ik ga met de v650 werken? Of werk je daar ook mee en stuur je die gegevens naar strava en van strava de gpx downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:25:
[...]

Ja maar ik ga met de v650 werken? Of werk je daar ook mee en stuur je die gegevens naar strava en van strava de gpx downloaden?
Je leest selectief he ;). Zoals ik al eerder gezegd heb werkt het niet goed met de gpx direct vanaf de v650 (dus uit polar flow). Dan mis je cadans en hartslag. Als je vervolgens de gpx van strava pakt heb je die info wel. Zal vast wel in de gpx zitten en een verkeerde header hebben ofzo. Maar daar heb ik geen zin in om uit te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:04:
[...]

Je leest selectief he ;). Zoals ik al eerder gezegd heb werkt het niet goed met de gpx direct vanaf de v650 (dus uit polar flow). Dan mis je cadans en hartslag. Als je vervolgens de gpx van strava pakt heb je die info wel. Zal vast wel in de gpx zitten en een verkeerde header hebben ofzo. Maar daar heb ik geen zin in om uit te zoeken ;)
Ja lees idd selectief. :) Sorry.

Dus kan je 2 gpx files uploaden? Of hoe moet ik dat juist zien. En als het te omslachtig wordt nemen we gewoon die originele. 2de handsje kost zo'n 40 euro voor beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Ja lees idd selectief. :) Sorry.

Dus kan je 2 gpx files uploaden? Of hoe moet ik dat juist zien. En als het te omslachtig wordt nemen we gewoon die originele. 2de handsje kost zo'n 40 euro voor beide.
Misschien is het te technisch voor je ;) Ik zal proberen het in teletubbie taal uit te leggen.

Je record een sessie met de Polar v650.
Nadat je klaar bent synchroniseer je de Polar met Polar Flow.
In Polar Flow heb je een koppeling met Strava gemaakt.
Dus je training sessie staat dan in Polar Flow en in Strava.
Je kan in zowel Polar FLow als in Strava deze training exporteren naar een GPX file. (je hebt er natuurlijk maar 1 nodig)

In ViRB Edit kan je deze GPX file inlezen om over je film heen te leggen.
Als je de GPX pakt die je vanuit Polar Flow geëxporteerd hebt dan heb je geen Cadans en Hartslag.
Als je de GPX pakt die je vanuit Strava geëxporteerd hebt dan heb je wel Cadans en Hartslag.

Waarschijnlijk kan je die GPX vanuit Polar Flow wel bewerken zodat de headers de juiste benaming hebben zodat alle info in ViRB Edit ook zichtbaar is. Maar waarom moeilijk doen als de GPX van Strava ook werkt ;) Helaas zit er in ViRB geen mogelijkheid om headers te matchen met wat het is.

Edit: Zojuist toch even beide GPX files door de editor gehaald. In de GPX, die uit Polar Flow komt, zit helemaal geen Cadans en Hartslag info. Alleen maar locatie. Daarom dus die van Strava gebruikten.

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 01-08-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Hij uploadt de Polar GPX naar Strava en plukt de GPX daarna weer van Strava.

@Tylen kan het nog meer teletubbie uitleggen zie ik :')

[ Voor 28% gewijzigd door Ruud op 01-08-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:10:
[...]

Misschien is het te technisch voor je ;) Ik zal proberen het in teletubbie taal uit te leggen.

Je record een sessie met de Polar v650.
Nadat je klaar bent synchroniseer je de Polar met Polar Flow.
In Polar Flow heb je een koppeling met Strava gemaakt.
Dus je training sessie staat dan in Polar Flow en in Strava.
Je kan in zowel Polar FLow als in Strava deze training exporteren naar een GPX file. (je hebt er natuurlijk maar 1 nodig)

In ViRB Edit kan je deze GPX file inlezen om over je film heen te leggen.
Als je de GPX pakt die je vanuit Polar Flow geëxporteerd hebt dan heb je geen Cadans en Hartslag.
Als je de GPX pakt die je vanuit Strava geëxporteerd hebt dan heb je wel Cadans en Hartslag.

Waarschijnlijk kan je die GPX vanuit Polar Flow wel bewerken zodat de headers de juiste benaming hebben zodat alle info in ViRB Edit ook zichtbaar is. Maar waarom moeilijk doen als de GPX van Strava ook werkt ;) Helaas zit er in ViRB geen mogelijkheid om headers te matchen met wat het is.

Edit: Zojuist toch even beide GPX files door de editor gehaald. In de GPX, die uit Polar Flow komt, zit helemaal geen Cadans en Hartslag info. Alleen maar locatie. Daarom dus die van Strava gebruikten.
Aah chill op deze manier kan je gewoon toch met zo'n cheapies werken. Maar ik neem aan dat niet elke aliexpress sensor cava is? Naar welke kenmerken moet ik juist kijken?

In ieder geval bedankt! U bent al enorm waardevol geweest. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Welke verbinding je wilt gebruiken, ANT+ of Bluetooth. De meeste sensoren kun je switchen tussen cadans en snelheid.

Ik gebruik zelf deze:
https://nl.aliexpress.com...r-NIEUWE/32850760736.html

Ze zijn zowel ANT+ als Bluetooth-compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ruud schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:48:
Welke verbinding je wilt gebruiken, ANT+ of Bluetooth. De meeste sensoren kun je switchen tussen cadans en snelheid.

Ik gebruik zelf deze:
https://nl.aliexpress.com...r-NIEUWE/32850760736.html

Ze zijn zowel ANT+ als Bluetooth-compatible.
Bedankt Ruud. Tevreden over batterijduur tot nu toe? Valt die uit? Is die correct in de meting? Ff verkopers vragen nog of die op polar v650 ook goed doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Crust op 01-08-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Crust schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:15:
[...]

Bedankt Ruud. Tevreden over batterijduur tot nu toe? Valt die uit? Is die correct in de meting? Ff verkopers vragen nog of die op polar v650 ook goed doet.
Ik heb geen idee of de meting correct is.... Ik heb geen aanwijzingen om de meting in twijfel te trekken. Ik gebruik m overigens niet voor de cadansmeting. Alleen als snelheidsmeter. Cadans op de MTB vind ik doelloos. Daar is mountainbiken teveel interval voor. Op de wegfiets zit een vermogensmeter die ook de cadans doorgeeft.

Ik gebruik ze nu een half jaar en geen klachten over het standaard batterijtje. Als deze leeg is heb ik toch een hele rits nieuwe GP's liggen. Dat is tot op heden de beste knoopcell (CR2032) die ik ben tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vanmiddag met de vrouw even rondje wolderwijd/nuldernauw. Hopelijk is het niet te heet ;) Ander is er genoeg water in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:59:
Vanmiddag met de vrouw even rondje wolderwijd/nuldernauw. Hopelijk is het niet te heet ;) Ander is er genoeg water in de buurt.
Aah samen wat naaktzwemmen he! xD :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Aah samen wat naaktzwemmen he! xD :)
Skinny dipping. Helaas zal dat wel niet gebeuren hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Geraak er niet uit, heb die polar beat gebruikt voor hartslagmeting bij het krachttrainen maar hoe gaat die nu in die polar flow komen?

Edit: Nu doet die het ineens.. raar toestel.

[ Voor 15% gewijzigd door Crust op 01-08-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Wat is nou een mooie stuur en stuurpen-combo? Gemakkelijk verkrijgbaar :)

Ik ben zelf wel gecharmeerd van de Acros Gothic-combinatie (35mm)

Stuur moet een carbon riser zijn, ~780 breed, 20mm rise en 35mm klemdiameter.

Renthal valt af want die magnesium-goud-kleur is echt niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Raceface sixc? Is wel 800mm ipv 780, maar ik denk dat je dat verschil niet erg gaat merken en alles is bij te zagen.

Koop er een mooie raceface stuurpen bij en je hebt weer een mooie cockpit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Raceface Turbine R wordt standaard als stuurpen geleverd dus dan blijft het wel in lijn met de default fiets. Dat is een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Meeeehh:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38041955_1828817067197403_3122579423354683392_o.jpg?_nc_cat=0&oh=a1c89a753eeeae10844d190ea074e70c&oe=5BC689F7

Vanavond swappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Gelukkig kom je er op tijd achter, ik heb er ooit eens 1 gebroken tijdens het vol aanzetten... Toen klapte ik wel aardig omver.

Mijn lefty is ook weer terug, Martens tweewielers doet regulier onderhoud zelf en als je het in laat plannen zul je zeker niet lang hoeven wachten.
Verder geen gekke dingen, alleen de kabel geleider was gebroken en moest dus vervangen worden, was 114 euro kwijt. (Normaal onderhoud, dus niet de kleinste beurt)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Precies op tijd ;)

Waarschijnlijk een schakelfoutje. Ik heb in mijn beginjaren twee keer een ketting kapot getrapt. Daarna nooit meer.
Prulleman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:32:
Gelukkig kom je er op tijd achter, ik heb er ooit eens 1 gebroken tijdens het vol aanzetten... Toen klapte ik wel aardig omver.

Mijn lefty is ook weer terug, Martens tweewielers doet regulier onderhoud zelf en als je het in laat plannen zul je zeker niet lang hoeven wachten.
Verder geen gekke dingen, alleen de kabel geleider was gebroken en moest dus vervangen worden, was 114 euro kwijt. (Normaal onderhoud, dus niet de kleinste beurt)
Dat is redelijk vergelijkbaar met een normale vork toch?

[ Voor 53% gewijzigd door Ruud op 03-08-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja hij was ook al wel redelijk op leeftijd (1,5 jaar, 1800km) maar cassette en ketting bleken nog goed te zijn laatst in mei bij de controle. Technisch nog weinig verstand ervan maar dat begint inmiddels meer en meer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Typhone schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:41:
Ja hij was ook al wel redelijk op leeftijd (1,5 jaar, 1800km) maar cassette en ketting bleken nog goed te zijn laatst in mei bij de controle. Technisch nog weinig verstand ervan maar dat begint inmiddels meer en meer te komen.
Hmm met een beetje pech kun je nu je cassette ook vervangen. Met een beetje geluk nog niet. Hoever is je ketting versleten?

Tip: bestel even een ketting-check-tooltje bij de vrienden van AliExpress.

Tip 2: wissel je ketting vaker. Het is een werkje van niets en bij dit soort pech heb je minder kans om je cassette af te moeten schrijven. Het slijt allemaal wat gelijkmatiger.

Als je ketting er dan toch afligt kun je die meteen goed schoonmaken. Je neemt een oude bidon, lampenolie erin, ketting erbij, dop erop en schudden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ruud schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:32:

[...]

Dat is redelijk vergelijkbaar met een normale vork toch?
Fox en RS zijn wat goedkoper zijn en hebben grotere intervallen, maar het valt me mee na ruim 1 jaar rijden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Ruud schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Hmm met een beetje pech kun je nu je cassette ook vervangen. Met een beetje geluk nog niet. Hoever is je ketting versleten?

Tip 2: wissel je ketting vaker. Het is een werkje van niets en bij dit soort pech heb je minder kans om je cassette af te moeten schrijven. Het slijt allemaal wat gelijkmatiger.

Als je ketting er dan toch afligt kun je die meteen goed schoonmaken. Je neemt een oude bidon, lampenolie erin, ketting erbij, dop erop en schudden maar.
Zelfs bij de LBS kost zo'n kettingchecker ongeveer een 10tje. Daar zou ik geen weken voor willen wachten ;).
Ik heb voor mezelf ook net een nieuwe gekocht, hij is nog niet helemaal versleten, maar beter iets te vroeg dan te laat vervangen. Zijn toch de kosten toch niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
L0we schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

Zelfs bij de LBS kost zo'n kettingchecker ongeveer een 10tje. Daar zou ik geen weken voor willen wachten ;).
Ligt eraan.. als je er net een nieuwe ketting op hebt gelegd, dan heb je natuurlijk niet morgen zo'n tooltje nodig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
L0we schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

En in contact komen met andere mensen!? Zijn we hier nou op GoT of niet? ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Ruud schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

En in contact komen met andere mensen!? Zijn we hier nou op GoT of niet? ;) ;)
Prulleman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:36:
[...]

Ligt eraan.. als je er net een nieuwe ketting op hebt gelegd, dan heb je natuurlijk niet morgen zo'n tooltje nodig.
Ah, shit... Ik ook altijd met m'n goede bedoelingen, en de lokale shops willen steunen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ruud schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

True true, dat gaat nu ook veelvuldiger gebeuren. Hij was in mei weg voor onderhoud en toen had ik aangedrongen maar 'hij zag er nog goed uit'. Of dat ermee te maken heeft dat ik lange tijd modder heb gemeden of dat ik in de veronderstelling was na elke rit de ketting helemaal te cleanen (ontvetten) en weer inzetten laat ik even in het midden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
L0we schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:39:
[...]

[...]

Ah, shit... Ik ook altijd met m'n goede bedoelingen, en de lokale shops willen steunen... :+
Dat is ook een prima reden om lokaal te shoppen, als je echter het merendeel aan onderhoud zelf doet denk ik toch liever aan mijn eigen portemonnee..
Voor kleding en dat soort dingen ga ik wel graag met de lbs, prettiger om dingen te kunnen passen in verschillende maten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Tacoos

i am i

Na een ritje in Dld waarbij ik vrij veel moest lopen omdat 't kwa steilheid en moeilijkheidsgraad wat teveel was, had ik onder de voorvoet aan beide zijden een aardige blaar 🤕
Nu heb ik sowieso vaak last van een pijnlijke, branderige voorvoet. Soms lijkt 't of mijn sok onder mijn voorvoet verkreukeld zit en ik de vouwen voel.
Ik heb al meerdere schoenen geprobeerd (huidige zijn van Northwave met BOA sluiting, is nu wel minder) oa dus NW, Shimano en intersport huismerk; sokken heb ik ook verschillende, kortom dat lijkt niet uit te maken.
Pedalen zijn Shimano PD-M530, dus al met bredere kooi.
Zijn er mensen die vergelijkbare problemen hadden bij SPD en hoe hebben julie dat opgelost?
Zou er met inlegzooltjes iets verbeterd kunnen worden of moet ik aan overstap naar flats denken?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Prulleman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Dat is ook een prima reden om lokaal te shoppen, als je echter het merendeel aan onderhoud zelf doet denk ik toch liever aan mijn eigen portemonnee..
Voor kleding en dat soort dingen ga ik wel graag met de lbs, prettiger om dingen te kunnen passen in verschillende maten
Ik wissel ook wel een beetje af wat ik daar haal, en online bestel. Maar blijft een winkel waar ik graag kom, ik heb nog niet heel veel ervaring met onderhoud en daar kan ik altijd wel terecht voor tips en snelle service.
Tacoos schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:17:
Na een ritje in Dld waarbij ik vrij veel moest lopen omdat 't kwa steilheid en moeilijkheidsgraad wat teveel was, had ik onder de voorvoet aan beide zijden een aardige blaar 🤕
Nu heb ik sowieso vaak last van een pijnlijke, branderige voorvoet. Soms lijkt 't of mijn sok onder mijn voorvoet verkreukeld zit en ik de vouwen voel.
Ik heb al meerdere schoenen geprobeerd (huidige zijn van Northwave met BOA sluiting, is nu wel minder) oa dus NW, Shimano en intersport huismerk; sokken heb ik ook verschillende, kortom dat lijkt niet uit te maken.
Zijn er mensen die vergelijkbare problemen hadden bij SPD en hoe hebben julie dat opgelost?
Zou er met inlegzooltjes iets verbeterd kunnen worden of moet ik aan overstap naar flats denken?
Ik heb het zelf nooit gehad, maar over het algemeen zet ik ook niet heel veel kracht op mijn pedalen doordat in met een redelijk hoge kadans fiets (90 rpm).
Staat je zadel hoog genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik denk dat flat pedalen niet zo'n grote verbetering gaan maken. De traptechniek blijft immers dezelfde. Inlegzolen zou een optie kunnen zijn. Een andere oplossing is wellicht iets van talkpoeder of een zalf die wrijving verminderd? Wat ik bijvoorbeeld vaak doe met schaatsen is sporttape op de plekken plaatsen waar ik snel blaren krijg. Dit doe ik overigens ook vaak met nieuwe schoenen waar ik snel blaren op de hiel oploop. Daarnaast kijk, zoals L0we al aangeeft, naar je zitpositie.

Ik hoop voor je dat je hier een oplossing voor weet te vinden. Het zou zonde zijn om de sport links te moeten laten liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door ElmarJ16 op 05-08-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

L0we schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:12:

Ik heb het zelf nooit gehad, maar over het algemeen zet ik ook niet heel veel kracht op mijn pedalen doordat in met een redelijk hoge kadans fiets (90 rpm).
Staat je zadel hoog genoeg?
Mijn zadel staat zo, dat wanneer het pedaal in onderste stand staat en mijn voet horizontaal, mijn knie nog licht gebogen is. Voor horizontale positie tov pedalen hou ik de knie boven hart as van trapper regel aan.
Mijn trapfrequentie probeer ik hoog te houden, hoewel ik die niet letterlijk ooit meet; ik ben iig geen stoemper.
Plaats van de cleats tov voet zou ik nog aan kunnen sleutelen, ik weet niet wat daarvoor de best practice is.
ElmarJ16 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:42:
Ik denk dat flat pedalen niet zo'n grote verbetering gaan maken. De traptechniek blijft immers dezelfde. Inlegzolen zou een optie kunnen zijn. Een andere oplossing is wellicht iets van talkpoeder of een zalf die wrijving verminderd? Wat ik bijvoorbeeld vaak doe met schaatsen is sporttape op de plekken plaatsen waar ik snel blaren krijg. Dit doe ik overigens ook vaak met nieuwe schoenen waar ik snel blaren op de hiel oploop. Daarnaast kijk, zoals L0we al aangeeft, naar je zitpositie.

Ik hoop voor je dat je hier een oplossing voor weet te vinden. Het zou zonde zijn om de sport links te moeten laten liggen.
Ik rij al bijna een jaar met deze schoenen, dus inlopen zou al gebeurd moeten zijn.
Geen zorgen, ik ga er vanuit dat dit opgelost wordt en ik blijf rijden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Tacoos schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:06:
[...]

Ik rij al bijna een jaar met deze schoenen, dus inlopen zou al gebeurd moeten zijn.
Geen zorgen, ik ga er vanuit dat dit opgelost wordt en ik blijf rijden (y)
1: Goed passende schoenen en deze op de juiste manier dicht maken;
2: Goed passende én vochtafvoerende sokken. Het liefst zo dun mogelijk;
3: eelt kweken. ;)

En naar een podotherapeut als het je belemmert, dat lijkt mij een goede eerste stap. Kan eventueel zonder verwijzing via 'directe toegankelijkheid'.

Ik persoonlijk zou de blaren niet in traptechniek zoeken maar in niet passende sokken en schoenen. Ik heb helemaal geen last met mijn SPD-pedalen (Shimano M8020) en schoenen en met mijn nieuwe fivetens op flats heb ik ook een beetje een branderig gevoel. Maar dat loop ik er nog wel uit 8)7 , of de kwaliteitscontrole bij fiveten is niet goed ;)

Heb je schoenen met één of twee sluitingen per schoen?

[ Voor 25% gewijzigd door Ruud op 06-08-2018 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Werkt super makkelijk. Gewoon in je ketting leggen. Valt hij er helemaal in = vervangen, iclusief tandwielen. Valt hij er half in alleen ketting vervangen. Blijft hij erop liggen = ketting is nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52
Met een klein beetje gereedschap kun je bijna alles zelf doen. Een MTB or racefiets zit vrij simpel in elkaar. Behalve wielen richten is alles vrij simpel zelf te doen als je de tijd neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Ruud schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:44:
[...]

1: Goed passende schoenen en deze op de juiste manier dicht maken;
2: Goed passende én vochtafvoerende sokken. Het liefst zo dun mogelijk;
3: eelt kweken. ;)

En naar een podotherapeut als het je belemmert, dat lijkt mij een goede eerste stap. Kan eventueel zonder verwijzing via 'directe toegankelijkheid'.

[...]

Heb je schoenen met één of twee sluitingen per schoen?
Ik heb Afbeeldingslocatie: https://www.acycles.co.uk/media/catalog/product/cache/2/image/945x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_2_30883.jpg deze schoenen. Gekocht en gepast in een fysieke winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bijna een jaar nadat ik een fiets heb gekocht, gisteren eindelijk een eerste rondje gemaakt op een mtb-route.
(Moest nog even wat aan mijn conditie werken, een fietsendrager regelen en vooral wat tijd vrijmaken ;) )

Voor het gemak even een makkelijke route in de buurt uitgekozen, dat is harderwijk geworden. 'slechts' 10 kilometer, maar voor een beginner zoals ik prima te doen!
Ongeveer 50 minuten aan het trappen geweest, en goed naar mijn zin gehad!
Had nog wel wat conditie over, maar dit is prima om te starten...

Moet nog wel even zoeken naar de juiste instellingen voor mijn klikpedalen, af en toe schoot mijn prothesebeen nog los (die had ik expres wat los gezet, is wat lastig losklikken omdat ik mijn enkel niet kan bewegen).

Daarnaast moet ik nog werken aan mijn bochten, bij sommige scherpe bochten kwam ik toch ruimer uit dan dat ik dacht O-) (inclusief een bijna boom ervaring, en 2x 'owja, klikpedalen moet je losklikken als je wilt blijven staan' momenten)

Nu maar eens wat vaker op pad, en de ervaring verder uitbreiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kijken waar je naar toe wilt, niet kijken waarna je gaat. Geldt op de MTB en op de motor.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Tacoos schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:17:
Over bike4shoe lees ik overal zeer goede verhalen, wellicht kunnen ze je daar helpen?

https://www.bikeshoe4u.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
RonnieB82 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:09:
...

Moet nog wel even zoeken naar de juiste instellingen voor mijn klikpedalen, af en toe schoot mijn prothesebeen nog los (die had ik expres wat los gezet, is wat lastig losklikken omdat ik mijn enkel niet kan bewegen).

...
Goed bezig! Je zou nog verder kunnen expirementeren met verschillende schoenplaatjes.
je hebt bv SH51 SPD (standard release, zijwaarts) en SH56 SPD (multi release, alle richtingen) van shimano.
Mocht dit nou ook allemaal net niet lekker werken zou je ook kunnen kunnen kijken naar bv crankbrothers of time pedalen+cleats, maar dan zou het wel fijn zijn als je het kan testen zonder gelijk te kopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Prulleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:13:
[...]

Goed bezig! Je zou nog verder kunnen expirementeren met verschillende schoenplaatjes.
je hebt bv SH51 SPD (standard release, zijwaarts) en SH56 SPD (multi release, alle richtingen) van shimano.
Mocht dit nou ook allemaal net niet lekker werken zou je ook kunnen kunnen kijken naar bv crankbrothers of time pedalen+cleats, maar dan zou het wel fijn zijn als je het kan testen zonder gelijk te kopen.
Thanks! Ik heb inderdaad de multi-release onder mijn prothesebeen gemonteerd, even veiligheid voorop om te beginnen.
onder mijn echte voet zit een standard release, daar moet ik gewoon leren op de juiste manier te releasen. ;)

De andere zou ik ook graag eens willen proberen, net als de magped (magnetisch, een andere prothesegebruiker die ik ken is daar erg tevreden over: https://www.magped.com/).
Helaas zijn ze lastig te vinden om even te kunnen testen. (Al denk ik dat met een beetje oefening, het prima moet gaan met SPD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 12:16
Tylen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:24:
[...]

Werkt super makkelijk. Gewoon in je ketting leggen. Valt hij er helemaal in = vervangen, iclusief tandwielen. Valt hij er half in alleen ketting vervangen. Blijft hij erop liggen = ketting is nog goed.
Is dit niet zelf te 3d-printen? Eens op zoek naar een model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gisteren Oostvoorne gereden, blijft een leuk parcours. Het stukje bij Stormvogel met alle dropoffs is toch elke keer tof.
Helaas WEER een afgescheurd ventiel in mijn voorwiel... dit gebeurd nu ongeveer elke 4km. BLOEDirritant en kneiterdure hobby.
Gisteren nieuw velglint erin, bandje ietsje harder gepompt. Hopelijk is dat de oplossing. Maar ooooh, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
maartend schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:59:
[...]

Zou daar werken met de minimale marges die je moet meten (tegenover de marges bij printen en flex in het materiaal...)

Voor die paar euro zou ik weer niet aan beginnen zonder de mogelijkheid je print te ijken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

maartend schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:59:
[...]

Zo’n ding kost 1 knaak vijftig met een plukkie schaamhaar. Plus het luisterd heel nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tylen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:16:
[...]

Zo’n ding kost 1 knaak vijftig met een plukkie schaamhaar. Plus het luisterd heel nauw.
En waar kost dit 1 knaak? En wiens schaamhaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

maartend schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:17:
[...]

En waar kost dit 1 knaak? En wiens schaamhaar?
https://www.toolstation.n...wrf1-BJ3deQaAnQYEALw_wcB#

Schaamhaar moet je even uit het doucheputje halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Shit, net gistyeren bij Toolstation besteld. Maar die ga ik aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Blomminator schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:34:
Gisteren Oostvoorne gereden, blijft een leuk parcours. Het stukje bij Stormvogel met alle dropoffs is toch elke keer tof.
Helaas WEER een afgescheurd ventiel in mijn voorwiel... dit gebeurd nu ongeveer elke 4km. BLOEDirritant en kneiterdure hobby.
Gisteren nieuw velglint erin, bandje ietsje harder gepompt. Hopelijk is dat de oplossing. Maar ooooh, irritant.
Neem aan dat je het ringetje om het ventiel NIET monteert? Als je dat wel doet, laat hem dan eens weg. Heeft je ventiel wat meer bewegingsvrijheid

[ Voor 7% gewijzigd door pjlgt op 06-08-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen hoe kan ik op die V650 een favoriete route starten voor navigatie en het bijhouden van stats? Of moet je die gewoon in je favorieten activeren en dan gewoon starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Crust schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:02:
[...]

Tylen hoe kan ik op die V650 een favoriete route starten voor navigatie en het bijhouden van stats? Of moet je die gewoon in je favorieten activeren en dan gewoon starten?
Links onder in het hoofdmenu die route kiezen en dan gewoon rijden. Dan komt het route scherm vanzelf naar voren. Voor stats hoef je overigens niet persee die route te laden. Die stat neemt hij sowieso wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Tylen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Links onder in het hoofdmenu die route kiezen en dan gewoon rijden. Dan komt het route scherm vanzelf naar voren. Voor stats hoef je overigens niet persee die route te laden. Die stat neemt hij sowieso wel op.
Ok thanks! Bij het starten zonder de rijden laad hij wel een rare positie op de kaart. Ergens in frankrijk. Verbeterd zich dat eens je begint te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Hoeveel weeg je en welke druk rijd je? Als ik het zo lees lijkt het alsof je met te weinig druk in je voorwiel rijdt en je binnenband in je buitenband kan schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Crust schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:02:
[...]

That's it ja.

Op YouTube staan een heel aantal filmpjes over hoe dit ding werkt. Erg handig om alle functies goed te benutten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torched
  • Nu online
Anders een iets kleiner maatje binnenband monteren, een 27,5 past wel om een 29 wiel hoor. Moet je alleen wat rekken. :P

Je moet alleen wel donders opletten dat je buitenband er niet bovenop komt te zitten.

Of je velg iets opdikken met wat ducttape zodat je biba wat strakker zit.
Of tubeless :9

[ Voor 6% gewijzigd door Torched op 06-08-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Ik heb een vraagje. Hoe hard mag je neerkomen op een hardtail carbon. Ik neem aan dat je met hardtails ook maar een max jump mag maken afhankelijk van je gewicht. Maar hoe vis je dat nou uit wat je met je fiets mag doen?

En bij jumps doe je de vering helemaal op, middenin of af? Want heb eens klein jumpje gedaan met helemaal op en bij impact veerde die dan enorm!

[ Voor 25% gewijzigd door Crust op 07-08-2018 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Kan je weinig over zeggen... De ene hardtail is de andere niet. En de ene jump is de andere niet... Hoe meer snelheid icm een mooie aflopende landing, icm met een goeie techniek, dan kan je best wat meters vliegen. Maar zonder techniek, 120 kg en een drop naar een vlak stuk uit stilstand, dan kan 1m al teveel zijn.

En wat bedoel je met "vering helemaal op"?
Beste is om de vering uiteraard actief te hebben (niet gelocked) en qua luchtdruk zo hard dat je bij de grootste jump net wel door je veerweg gaat, bij een iets kleinere jump moet je dus net niet er doorheen gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Prulleman op 07-08-2018 07:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Crust schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:00:
En bij jumps doe je de vering helemaal op, middenin of af? Want heb eens klein jumpje gedaan met helemaal op en bij impact veerde die dan enorm!
Vering helemaal op? Snap niet goed wat je daarmee bedoelt.

Als je verwacht te gaan springen, zou ik de vering zo veel mogelijk zijn werk laten doen. Ik heb hem zo ingesteld dat ik tijdens een regulier (ruig) rondje zo'n 90 procent van mijn veerweg gebruik. Kost even wat tijd, maar dan heb je wel dat je het meeste uit je vork haalt en zo comfortabel mogelijk rijdt.

Geen idee wat de limieten van een carbon hardtail zijn, maar als ik naar mijn eigen fiets kijk heb ik het vermoeden dat ik eerder de limieten van m'n wielen (spaken) of de voorvork haal dan die van het frame.

Ook als je ziet hoe ontzettend sterk die frames zijn, verwacht ik niet echt problemen met het redelijk fatsoenlijke Nederlandse landschap :)

YouTube: Carbon vs Aluminum Frames - Which is Stronger?
noot: let vooral dat het eerste carbon frame in de video al een duurtest achter de rug heeft & 2 jaar gereden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Ik heb sinds een dikke maand ook een MTB, na bijna 20 jaar zonder fiets gezeten te hebben (had beter hier eens gekeken of er een topic was |:( ) en vind het rijden opzich leuk. Ik fiets ook alleen om een wat gezondere levensstijl erop na te houden en mijn gewicht wat onder controle te houden (1m75 en 75kg).

De bike is een ex testbike van een shop, nml. de BMC Agonist 02 ONE 2018, carbon voorframe, alu achterframe) maar dan aangepast met een 1x11 aandrijving ipv 2x11, tubeless banden en flatpedals van Raceface Aeffect. De hele aandrijving is Shimano XT en de remmen zijn Shimano SLX. Alle lagers, tandwielen, ketting, zadelpen, zadel, derailleuren remblokjes zijn nieuw. De betaalde prijs is ongeveer de helft van de retailprijs van een nieuwe, dus cava denk ik dan.
Fietscomputer is de Wahoo Elemnt Bolt, leuk ding.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1771/43181165024_03a1662f4b_z.jpg

Voorlopig is het lastig bergop te rijden, we hebben bij ons mijnterrils met een redelijk stijle klim (50 hoogtemeters) en als ik die 2 keer gedaan heb zit ik dood :+. Maar rijden in de bossen en over fietsautostrades, over het jaagpad langst het kanaal enzo doe ik heel graag. Op een kleine 2 maanden toch al 460km gereden als beginner.

@Tylen Is er ook zo een tooltje voor een 11-speed ketting? Of maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Crust schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:00:
Ik heb een vraagje. Hoe hard mag je neerkomen op een hardtail carbon. Ik neem aan dat je met hardtails ook maar een max jump mag maken afhankelijk van je gewicht. Maar hoe vis je dat nou uit wat je met je fiets mag doen?

Hard kan ik uit eigen ervaring zeggen, heb zelf een Scott scale 30 2008, en rijd er al jaren op en ga geen jump in Nederland uit de weg ivm met het frame (er zitten wel grenzen aan mijn eigen kunnen).

Heb begin dit jaar wel mij Giant fully carbon frame kapot gekregen, maar dat was om een boom heen, al denk ik dat alu het ook niet had overleefd.
Sinds dien ben ik iets rustiger geworden en zit ik weer op mijn trouwe hardtail 8) .

Wel grappig dat ik er nu pas achter kom dat er nog meer tweakers op 2 of 1 wiel door het leven gaan :)
Pagina: 1 ... 127 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.