Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 134 Laatste
Acties:
  • 593.272 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Prulleman Er is eigenlijk geen enkele reden waarom modder enige impact heeft op de olie in de remmen, al helemaal niet omdat Shimano minerale olie gebruikt (itt tot Hope en Formula die DOT olie gebruiken, welke water aantrekt en daardoor geleidelijk minder strak aan gaan voelen) Verder zeg je dat de zuigers niet goed terugkeren, maar als je in de modder rijdt lopen je remmen altijd wel wat aan omdat er modder zit in de klauwen. Dat lijkt dan misschien alsof de zuigers niet genoeg naar binnen komen. Weet je zeker dat de zuigers niet goed terug komen? Dan zou de afdichting bij de zuigers misschien slecht zijn. Helaas kun je bij Shimano niets los bestellen en zit er niks anders op dan een nieuwe remklauw kopen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
zonoskar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:35:
@Prulleman Er is eigenlijk geen enkele reden waarom modder enige impact heeft op de olie in de remmen, al helemaal niet omdat Shimano minerale olie gebruikt (itt tot Hope en Formula die DOT olie gebruiken, welke water aantrekt en daardoor geleidelijk minder strak aan gaan voelen) Verder zeg je dat de zuigers niet goed terugkeren, maar als je in de modder rijdt lopen je remmen altijd wel wat aan omdat er modder zit in de klauwen. Dat lijkt dan misschien alsof de zuigers niet genoeg naar binnen komen. Weet je zeker dat de zuigers niet goed terug komen? Dan zou de afdichting bij de zuigers misschien slecht zijn. Helaas kun je bij Shimano niets los bestellen en zit er niks anders op dan een nieuwe remklauw kopen.
het aanlopen was ook op de terug weg over de weg, waarbij de blokken en schijven in ieder geval weer schoon waren. misschien dat de lucht in het systeem in dat geval de oorzaak was was het aanlopen

Het zou inderdaad de afdichting van de zuigers kunnen zijn, laatst ook de blokken vervangen en bij het terugduwen ging het niet helemaal recht en burpte er ook wat olie langs de zuigers naar buiten. Toen moest ik ook opnieuw bijvullen/ontluchten. Wellicht zat er al iets niet goed of heeft dat de boel nog verergerd.

Ik zie alleen nog niet helemaal hoe modder er dan voor kan zorgen dat de zuigers extra lucht aanzuigen of olie lekken. Onder normale omstandigheden heb ik namelijk geen issues.

Omdat ik het vertrouwen toch een beetje kwijt ben, wat zou een goede vervangende klauw kunnen zijn?
ik had begrepen dat de meeste hendels dezelfde slag hebben en dus eigenlijk allemaal wel compatible zijn, De remleiding bij de 447/506 set is volgens de specs SM-BH59-JK. Ik zie bv bij een SLX caliper een recommended leiding: SM-BH90-SBM. Wat zijn de verschillen en wat is compatible? hoeft niet het goedkoopste te zijn, maar ik vermoed dat er ooit nog wel eens een compleet nieuwe set op komt, dus liever een wat simpelere fix voor nu ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
Ik rij met XT, ben er kneiterblij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
de vraag is dan, kan ik een XT caliper aansluiten op mijn 506 hendel met SM-BH59-JK leiding, of ik een andere leiding nodig, of ook een andere hendel (dan wordt het een duur geintje want dan past mijn i-spec B XT shifter ook niet meer en moet ik die vervangen voor een klemband of i-spec II)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Voor zover ik begreep kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:08
zonoskar schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:46:
[...]

Rocky Mountain Instinct? Reach van 482 in XL. 66o HTA. Wel een BB92 pressfit bracket. Sorry.
[afbeelding]

Ook in oranje/mat groen verkrijgbaar. Maar als het om een los frame gaat, zou ik een pipeline proberen te bemachtigen in de kleur blauw/paars. Wat een beauty.

[afbeelding]
Dat zijn erg gave fietsen! En ook best vriendelijk geprijsd :) Komen op de lijst!
Tacoos schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:01:
[...]

Mondrakers hebben dacht ik vanwege de ultrakorte stem ook een lange reach, en anders kun je misschien bij Nicolai terecht, daar is deze lange meneer ook geslaagd. Geen idee of dat nog in het budget past, trouwens?
Mondraker heeft geen 29'er in mijn categorie. Ze hebben wel een langere reach inderdaad en zijn erg gaaf! Goede tip maar helaas. Nicolai is iets té ;)
Demo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:31:
[...]
NS Bikes Snabb 130 Plus? Leverbaar tot Large, maar als ik de maten zo zie, zit dat in de buurt van XL bij veel andere merken.
Klopt, maat is best oke maar ze geven een bandbreedte aan van max 2.3 inch. Daarom is ie niet op de lijst gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
maartend schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:19:
Voor zover ik begreep kan dat.
Thanks, nog even checken het het verder zit, en ook nog even beslissen of ik een slx of xt ga nemen.. (scheelt niet veel, maar toch :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:18:
de vraag is dan, kan ik een XT caliper aansluiten op mijn 506 hendel met SM-BH59-JK leiding, of ik een andere leiding nodig, of ook een andere hendel (dan wordt het een duur geintje want dan past mijn i-spec B XT shifter ook niet meer en moet ik die vervangen voor een klemband of i-spec II)
XT/SLX-klauw (twee laatste versies) heeft een banjo nodig aan de kant van de klauw.

Afbeeldingslocatie: https://www.pushys.com.au/media/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/pushys/s/shimano-xt-br-m8000-disc-brake-caliper-resin-pads-w-o-fin-IBRM8000MPRX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:07
L0we schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:01:
[...]

Sterkte! ;).

Ik ga eind mei meedoen met https://www.limburgsmooiste.nl/, 75 km. Wordt ook nog wel heel wat trainen, pas wel Leersum / Amerongen vanuit huis gedaan, in totaal een kleine 80 km, maar dat waren ook best wel wat wegkilometers.
Rij ook Limburgsmooiste eind mei, maar de 105km. Vorig jaar voor het eerst gedaan en is erg goed te doen. We reden met een groep van 4 man en het moet vooral een leuke dag zijn. Je kunt ook over het parcours gaan jakkeren, maar dan mis je denk ik veel van de sfeer onderweg. Er zijn genoeg stops waar je ff kunt bijtanken en bij-eten. Uiteindelijk ruim 5 en een half uur op de fiets gezeten. Dus zorg vooral voor een bib met een goede zeem ;)
Qua route zit er echt nog wel wat weg en brede paden in.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ruud schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:25:
Dat zijn erg gave fietsen! En ook best vriendelijk geprijsd :) Komen op de lijst!
Koop maar niet, anders wordt ik erg jaloers :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:40:
[...]

Rij ook Limburgsmooiste eind mei, maar de 105km. Vorig jaar voor het eerst gedaan en is erg goed te doen. We reden met een groep van 4 12000 man en het moet vooral een leuke dag zijn. Je kunt ook over het parcours gaan jakkeren, maar dan mis je denk ik veel van de sfeer onderweg. Er zijn genoeg stops waar je ff kunt bijtanken en bij-eten. Uiteindelijk ruim 5 en een half uur op de fiets gezeten. Dus zorg vooral voor een bib met een goede zeem ;)
Qua route zit er echt nog wel wat weg en brede paden in.
Fixed that for you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pfff...

ik vermoed dat ik een SLX of XT caliper kan kopen, met een SM-BH90 straight / banjo leiding, welke dan met de banjo aan de caliper past en hopelijk met de straight connectie aan mijn BL-M506 hendel, maar wat ik lees is dat de binnen diameter van deze leidingen anders is, wat in principe niet echt merkbaar is, maar dat je ook issues kan hebben met de "insert pin" (het holle spijkertje wat je aan het uiteinde erin moet tikken). deze moet ook weer compatible zijn met je hendel.

Misschien zoek ik nu problemen die er eigenlijk niet zijn, maar ik zie het niet zo zitten om incompatible spul te kopen en weer omruilen, extra dingen upgraden etc.

Ik twijfel nu tussen (van goedkoop naar duur):
1) 447/506 set omdat de 447 caliper los niet te vinden is (35 euro, past gegarandeerd, maar geen upgrade, dus mogelijk weer issues met modder)

2) SLX of XT caliper + leiding (+/- 45-55 euro risico dat het toch niet lekker past of werkt met de huidige hendel)

3) XT achter rem, hendel + caliper , 123 euro (80 euro, + 43 voor een nieuwe ispec shifter)

4) voor + achter volledig XT (~200 euro inc shifter)

nogal een prijs verschil tussen de eerste en laatste optie... :( maar ik ben bang dat het er anders toch een keer van moet komen, de shifter (recent gekocht) raak ik denk ik nog wel kwijt, en de remmen misschien ook wel, samen voor 40-50 euro? dan zou het rond de 150 zijn voor de upgrade naar XT.
Optie 1 is niet echt future proof, optie 2 durf ik eigenlijk niet aan, optie 3 is eigenlijk geen optie (2 verschillende hendels is ook geen gezicht), optie 4 is eigenlijk te duur op dit moment
:/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
In duitsland ben je voor 172 euro klaar voor VnA. XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
maartend schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:01:
In duitsland ben je voor 172 euro klaar voor VnA. XT
I know, 159 bij bike-discount, maar op een xt hendel kan ik mijn xt shifter met ispec b niet kwijt, daar moet ik helaas ook nog 43 euro voor bijtellen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Prulleman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:07:
[...]

I know, 159 bij bike-discount, maar op een xt hendel kan ik mijn xt shifter met ispec b niet kwijt, daar moet ik helaas ook nog 43 euro voor bijtellen
O shoot. Had dat niet goed genoeg gelezen. Was enkel op zoek naar redelijke prijzen.
Afijn, ik heb XT, is echt een bloedgoede aankoop geweest. Geen Dot4 meer, zuiver af te stellen, enz.
Je gaat er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Lastig :) Je kunt je voorklauw nog naar achter doen en de voorrem vervangen. Scheelt je een shifter (1x11 toch?)

Maar dan zit je nog steeds met twee verschillende remmen én een mogelijk issue in je remhendel van de achterkant... Want wie zegt dat het met alleen de klauw vervangen opgelost is? Je geeft namelijk aan dat je tussendoor al een keer hebt moeten ontluchten. En dat klinkt mij raar in de oren want het is een gesloten systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Ruud Misschien een Marin Rift Zone? 490 reach in XL, 67.4 HTA en een schroefbracket! En niet duur. Je zou de goedkoopste kunnen kopen, nieuwe Fox vering kopen en nog goedkoper uit zijn dan een van de andere opties :) Wel slechts 120mm veerweg achter.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/craft-marinbikes/images/bikes/gallery/_bikeGalleryLarge1x/2048x1200_Main_Gallery__0023_RIFTZONE-1_P-2_EDIT.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54

fmb

Prulleman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:10:
[...]
het aanlopen was ook op de terug weg over de weg, waarbij de blokken en schijven in ieder geval weer schoon waren. misschien dat de lucht in het systeem in dat geval de oorzaak was was het aanlopen
Dit wil ik ook wel eens hebben, soms is het amper te zien waarom je wat hoort aanlopen, maar is het voorbij nadat je de fiets hebt afgespoeld.
Het zou inderdaad de afdichting van de zuigers kunnen zijn, laatst ook de blokken vervangen en bij het terugduwen ging het niet helemaal recht en burpte er ook wat olie langs de zuigers naar buiten. Toen moest ik ook opnieuw bijvullen/ontluchten. Wellicht zat er al iets niet goed of heeft dat de boel nog verergerd.
Ik heb recent ook last gehad van plotseling drukverlies. Is een stuk verbeterd (nog niet volledig verholpen) nadat ik een aantal beschadigde afsluitringen (o-ringen) heb vervangen (tussen remleiding en hendel en ook tussen remleiding en rem). Misschien kun je daar nog naar kijken.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@fmb merkte je ook lekkage bij de hendel? Dat heb ik namelijk nog niet gezien, voor mijn gevoel zit het bij de klauw/pistons.
Wat voor type rem heb jij? Ik geloof niet dat er nog ringen zitten tussen de leiding en hendel bij een Shimano straight aansluiting..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Prulleman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:17:
@fmb merkte je ook lekkage bij de hendel? Dat heb ik namelijk nog niet gezien, voor mijn gevoel zit het bij de klauw/pistons.
Wat voor type rem heb jij? Ik geloof niet dat er nog ringen zitten tussen de leiding en hendel bij een Shimano straight aansluiting..
Heb bij de remhendel wel eens wat viezigheid gezien waarvan ik dacht dat het remvloeistof was. Bij de remcilinder niet gezien.

Ik heb als remmen de Avid Elixir 5; voor meer fietsspecs, zie http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=14&t=77676 :-)
Is nog een 26", net gekocht voor de 29" doorbrak.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
zonoskar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:51:
@Ruud Misschien een Marin Rift Zone? 490 reach in XL, 67.4 HTA en een schroefbracket! En niet duur. Je zou de goedkoopste kunnen kopen, nieuwe Fox vering kopen en nog goedkoper uit zijn dan een van de andere opties :) Wel slechts 120mm veerweg achter.

[afbeelding]
Ook een leuke kleur! Maar deze uitvoering lijkt achter geen steekas te hebben. Het liefste zou ik iets hebben in Gulf-kleuren zoals Tyl zijn Cube.

Het plan is trouwens om zelf een frame op te bouwen. Na het strippen van mijn oude fiets heb ik namelijk recente onderdelen over die ik mooi kan gebruiken voor de nieuwe. Er moet dan alleen een boost-wielset gespaakt worden en ik wil een 4 zuiger XT-klauw aan de voorkant hebben :)

Dus als de fiets qua afmontage niet op orde is vind ik dat niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ruud schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:29:
Moet te doen zijn, zorgen voor voldoende rust om ervoor te zorgen dat je ook weer energie opneemt. En het mooie? Al die hoogtemeters mag je ook weer naar beneden!! :)

Andere tip: Bike-boutique tocht, en dat van iemand die nooit aan tochten deelneemt ;)

De CFO is akkoord met een nieuwe fiets/frame! ;) Iemand nog tips voor een 29'er trailbike met lange reach (475-ish in XL), balhoofdhoek ~67graden, schroef-bracket, bidonhouder en een kleurtje?

Ibis Ripley LS is te kort
Santa Cruz High Tower XL is niet meer te leveren in mijn favoriete kleur (Black/Mint)
Evil The Following kun je alleen tijdens de Olympische Spelen rijden (Oranje :/)
Transition Smuggler vind ik saai qua kleur
Yeti te duur
Pivot switchblade? Geen BSA volgens mij? En met 150mm vork wel erg richting enduro denk ik.

Of toch maar wachten op het nieuws van Canyon of gebruik maken van de korting bij YT? (en mijn BSA-eis omzetten in een wens)
is dit nog wat? iets slacker, maar wel lang en BSA
https://www.conway-bikes.de/modell/conway-wme-rahmenkit-alu/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ruud schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:36:
[...]

Het plan is trouwens om zelf een frame op te bouwen. Na het strippen van mijn oude fiets heb ik namelijk recente onderdelen over die ik mooi kan gebruiken voor de nieuwe. Er moet dan alleen een boost-wielset gespaakt worden en ik wil een 4 zuiger XT-klauw aan de voorkant hebben :)

Dus als de fiets qua afmontage niet op orde is vind ik dat niet zo'n probleem.
Frame uit China laten komen? Heb er zelf geen ervaring mee, maar her en der wel goede ervaringen gelezen. En natuurlijk ook slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
maartend schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:59:
[...]

Frame uit China laten komen? Heb er zelf geen ervaring mee, maar her en der wel goede ervaringen gelezen. En natuurlijk ook slechte ervaringen.
Op zich voor een racefiets zie ik dat wel zitten. Maar een fully heeft toch wat meer denkwerk nodig qua kinematica. En dat vertrouw ik de Chinezen nog niet toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
En iets meer veerweg en iets minder grote wielen ;) Hehe nee, geen enduro, ik wil m ook nog wel in NL kunnen gebruiken zonder echt de nadelen ervan te ondervinden.

Disclaimer: ja natuurlijk fiets je op een enduro ook in Nederland rond. Ik kan op mijn wielrenfiets ook het rondje in de Loonse en Drunense duinen rondfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ruud schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:53:
[...]

En iets meer veerweg en iets minder grote wielen ;) Hehe nee, geen enduro, ik wil m ook nog wel in NL kunnen gebruiken zonder echt de nadelen ervan te ondervinden.

Disclaimer: ja natuurlijk fiets je op een enduro ook in Nederland rond. Ik kan op mijn wielrenfiets ook het rondje in de Loonse en Drunense duinen rondfietsen.
ah, dan had ik je wensen niet helemaal goed gezien, ben verder ook niet zo thuis in de full suspensions ;)

Ik heb gisteren toch maar een setje xt remmen besteld :)
Ben benieuwd hoe het monteren/inkorten etc gaat. ziet er allemaal niet uit als rocket science

daarnaast ook holmenkol lube extreme erbij besteld omdat ik toch al zonder shipping kosten zat. Ben benieuwd, veel goede verhalen over gehoord

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:55:
[...]

ah, dan had ik je wensen niet helemaal goed gezien, ben verder ook niet zo thuis in de full suspensions ;)

Ben benieuwd hoe het monteren/inkorten etc gaat. ziet er allemaal niet uit als rocket science

daarnaast ook holmenkol lube extreme erbij besteld omdat ik toch al zonder shipping kosten zat. Ben benieuwd, veel goede verhalen over gehoord
Veerweg 130/140mm ongeveer en 29'er. Maar ik heb nu voldoende kanshebbers op de lijst staan. Ik laat mijn BSA-wens maar varen denk ik. (Jeffsy, Rocky Mountain Instinct en Intense Primer)

Maar inkorten Shimano is een eitje :) Grootste voordeel is nog wel dat je niet bang hoeft te zijn voor je lak ;)

1 tip: pers je zuigers in den beginne iets naar buiten. De lucht die je dan in je leiding krijgt bij het los/vastmaken druk je dan bij het plaatsen van je remblokken het reservoirtje in waardoor je er geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Prulleman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:55:
[...]

Als je ze leeg geleverd krijgt? Ik heb mijn LBS 25 euro betaald en het laten doen. Nooit spijt van gehad.
Wel zelf remmen en olie geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ruud schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:06:
(Jeffsy, Rocky Mountain Instinct en Intense Primer)
Voor een Intense moet je wel naar Basta Bikes in Huissen gaan (nee, ik heb geen aandelen). Super toffe mensen. Misschien kunnen ze ook nog wel Rocky Mountain leveren.

Een Norco Sight (ook bij Basta) is misschien ook nog wel wat. Alleen frame-only is lastig denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 03-05-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
maartend schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:21:
[...]

Als je ze leeg geleverd krijgt? Ik heb mijn LBS 25 euro betaald en het laten doen. Nooit spijt van gehad.
Wel zelf remmen en olie geleverd.
sets van shimano zijn volgens mij altijd gevuld en gebleed (in ieder geval die ik nu besteld heb).
Ik ga er in ieder geval zelf mee aan de slag, ik doe graag zo veel mogelijk zelf

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Prulleman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:49:
[...]

sets van shimano zijn volgens mij altijd gevuld en gebleed (in ieder geval die ik nu besteld heb).
Ik ga er in ieder geval zelf mee aan de slag, ik doe graag zo veel mogelijk zelf
Maar was omdat je het over inkorten had. Moest bij mij ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
zonoskar schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:37:
[...]

Voor een Intense moet je wel naar Basta Bikes in Huissen gaan (nee, ik heb geen aandelen). Super toffe mensen. Misschien kunnen ze ook nog wel Rocky Mountain leveren.

Een Norco Sight (ook bij Basta) is misschien ook nog wel wat. Alleen frame-only is lastig denk ik.
Basta staat inderdaad op de lijst om eens langs te gaan :) Norco heeft 1 hele coole kleur maar dat is een XC-racer helaas. De Sight past qua geometrie wel weer helemaal in mijn straatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik heb een 2015 Specialized Epic Elite en ben op zoek naar een Thule steekas om onze fietskar achter mijn mountainbike te kunnen hangen.

Enige wat ik heb kunnen vinden is dat er origineel een 142x12 mm steekas op zit. Wie kan mij vertellen welke Thule steekas ik precies nodig heb?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Joris748 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:59:
Ik heb een 2015 Specialized Epic Elite en ben op zoek naar een Thule steekas om onze fietskar achter mijn mountainbike te kunnen hangen.

Enige wat ik heb kunnen vinden is dat er origineel een 142x12 mm steekas op zit. Wie kan mij vertellen welke Thule steekas ik precies nodig heb?
Die maat heb je in verschillende uitvoeringen.... De meest voorkomende zijn de 1e en 3e :)

Afbeeldingslocatie: http://forums.mtbr.com/attachments/weight-weenies/937257d1415375158-lightweight-142x12-axles-xlqr12ax_istruzioni.jpg

Voor zover ik het zo snel kan vinden heb je geen X12-as (bovenste) maar een E-thru as. Volgens mij is dat de derde. Maar haal m eruit en meet het even op dan weet je het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Ruud schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:41:
[...]

Die maat heb je in verschillende uitvoeringen.... De meest voorkomende zijn de 1e en 3e :)

[afbeelding]

Voor zover ik het zo snel kan vinden heb je geen X12-as (bovenste) maar een E-thru as. Volgens mij is dat de derde. Maar haal m eruit en meet het even op dan weet je het zeker :)
Inderdaad meten is weten. Thx voor de info.

Heb het zeker voor het onzekere genomen en mijn LBS de opdracht gegeven de juiste steekas te bestellen. Als hij niet past is het hun risico :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Tacoos

i am i

Gisteren heb ik een dagje vrij genomen en de route van Weert gereden. De route zelf is helaas niet echt uitdagend en bestaat voornamelijk uit bospaden en grindwegen.
Ook ben ik een paar keer verkeerd gereden vanwege de hier en daar slechte bewegwijzering.
De route kan ik niet aanbevelen, behalve als je het voor de km's doet; Als je daar in de buurt bent, kun je denk ik beter richting Soerendonk gaan.

Dit was de eerste serieuze rit met de Cura's, maar die heb ik niet echt nodig gehad....
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ly5t3d.jpg

In totaal kwam ik op meer dan 80 km, waarvan helaas het merendeel over de weg.
Desalniettemein heb ik een top dag gehad en gelukkig kon ik na de rit opfrissen middels een duik in het zwembad van de Weerterbergen (y)

Voor de aardigheid de werkelijk gereden route over de officiële route gelegd: rood is de door mij gereden route en blauw de route vlgs mtbroutes.nl :o
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/290reqg.jpg
Onderin heb ik overigens bewust een afkorting genomen, mijn batterij begon leeg te raken en ik was al langer onderweg dan gepland terwijl ik nog een afspraak had staan om met mijn kinderen het zwembad in te duiken....

[ Voor 21% gewijzigd door Tacoos op 04-05-2018 11:54 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:56:
Thanks voor de feedback, ik heb de atlas 3 premium besteld, ik verwacht dat de klep gewoon open kan en anders zien we het dan wel weer :).

En ik was niet van plan em in de kofferbak op te bergen, wellicht een keer bij een ardennen tripje ofzo, als er weinig parkeerplek is om de drager erop te laten. en dan zou ie er zeker wel in kunnen met de achterbank plat vermoed ik.

ook nog wat filmpjes bekeken, maar zo op beeld ziet ie er zeker net zo degelijk/stabiel uit als de duurdere modellen van Thule
Even een update.
Op kieskeurig had ik nog gelezen dat met mijn model auto (Ford focus station 2013, orginele elektrisch inklapbare trekhaak) de klep toch niet open zou kunnen, maar uiteindelijk past het net wel, met een halve cm speling :).

Anyway, vandaag eerste ritje gedaan super stabiel, alleen 16" kinderfiets kreeg ik er niet lekker op, geen zin om te puzzelen dus die achterin gegooid en mijn 29er en een 24" MTB op de 1e en 3e positie. Verder ook makkelijk in gebruik, vergrendeling op de kogel is snel en simpel. Kantelfunctie ook goed te bedienen.
Alleen met 3 fietsen wel een puzzel, maar dat heb je volgens mij altijd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Als ik een SLX shifter 1 x 11 wil upgraden naar XT kan ik de bestaande kabel laten zitten? Of is dat niet aan te raden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50
Frank1973 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:37:
Als ik een SLX shifter 1 x 11 wil upgraden naar XT kan ik de bestaande kabel laten zitten? Of is dat niet aan te raden..
Is geen enkel probleem. Ik heb dat bij aankoop van mijn fiets ook gelijk laten doen, kon prima op de bestaande kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bij een nieuwe shifter zit de binnenkabel er al in, persoonlijk zou ik die gebruiken en de bestaande buiten kabels ff doorspuiten met wd40 of dunne spuitolie ofzo. Buitenkabelszijn wat meer werk om te vervangen (zeker bij interne bekabeling), dus als die nog goed zijn lekker laten zitten. Je voelt het vanzelf wel of het soepel genoeg gaat, bij teveel wrijving zou ik die ook vervangen, anders krijg je nooit optimale shifting.

Maar qua passing is het allemaal hetzelfde dus daarvoor hoef je niks te vervangen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Sowieso moet je bestaande binnenkabel eruit want je begint bij je shifter met het doorvoeren van de kabel. Ik zou meteen alles vervangen als je het gereedschap hebt.

@Prulleman: zijn je remmen al binnen en gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Ruud Nee, woensdag avond besteld bij Bike-Discount.de , goedkoop, maar niet zo snel... Denk dat ze vandaag op de post gaan (gisteren tracking aangemeld)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil mijn Cube acid 2017 gaan upgraden met iig een tubeless conversie en dan achter racing ralph en voor rocket ron.

Maar ik wil ook graag een iets comfortabeler zadel. hebben jullie tips? Ik zoek een wat zachter zadel zodat ik wat minder last van mijn achterste heb ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Tylen schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:40:
Ik wil mijn Cube acid 2017 gaan upgraden met iig een tubeless conversie en dan achter racing ralph en voor rocket ron.

Maar ik wil ook graag een iets comfortabeler zadel. hebben jullie tips? Ik zoek een wat zachter zadel zodat ik wat minder last van mijn achterste heb ;)
Een zachter zadel wil niet meteen zeggen dat je minder last hebt van je achterste. Je zou eens kunnen kijken welke breedte je nodig hebt.

https://www.mantel.com/blog/zadel-meetsysteem-keuzehulp/

Ik zou dus niet zomaar een zachter zadel nemen maar een zadel dat past bij jouw wensen. Een te zacht zadel zorgt juist weer voor last door te weinig ondersteuning en druk op verkeerde plekken.

Ik kan eigenlijk overal wel op fietsen lijkt het maar mijn allerfijnste zadel ever is van Astute. Waar ik dan echt weer niet fijn op zat was een Fizik Arione die standaard op een Canyon-racefiets zat. En dat kwam door de breedte. (te smal)

Brede zadels zie ik vaak van SQLabs voorbij komen. Ik hoor ook geregeld een Specialized Phenom als oplossing voor al je zitvlak-klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je kan beter op zoek naar een zadel in de juiste breedte en een fietsbroek gebruiken met een goede zeem (hoeft geen lycra te zijn als je bang bent van de MTB stijl politie, mag ook een baggy met liner zijn). Een zadel met meer padding lost het probleem niet op.

Ook is het natuurlijk heel persoonlijk en kan pietje wel zeggen dat zadel x perfect is en y een drama, voor jantje kan het precies andersom zijn.

En uiteraard gewoon veel KM maken, helaas zal je in het begin (of als je weinig fietst) altijd wat meer last hebben.

wat betreft tubeless, altijd doen, en die banden zijn ook prima!

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 07-05-2018 14:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
[b][message=55123187,noline]wat betreft tubeless, altijd doen, en die banden zijn ook prima!
Die banden zijn wel een beetje de Michelin Pilot Powers van de MTB-wereld (bij @Tylen wel bekend ;) ) Er is zoveel meer leuks te krijgen zonder direct naar Schwalbe te grijpen.

Vittoria Peyote/Mezcal/Barzo
Maxxis Ikon
Continental (love or hate) Race king/XKing (cross king tegenwoordig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:49:
[...]

Een zachter zadel wil niet meteen zeggen dat je minder last hebt van je achterste. Je zou eens kunnen kijken welke breedte je nodig hebt.

https://www.mantel.com/blog/zadel-meetsysteem-keuzehulp/

Ik zou dus niet zomaar een zachter zadel nemen maar een zadel dat past bij jouw wensen. Een te zacht zadel zorgt juist weer voor last door te weinig ondersteuning en druk op verkeerde plekken.

Ik kan eigenlijk overal wel op fietsen lijkt het maar mijn allerfijnste zadel ever is van Astute. Waar ik dan echt weer niet fijn op zat was een Fizik Arione die standaard op een Canyon-racefiets zat. En dat kwam door de breedte. (te smal)

Brede zadels zie ik vaak van SQLabs voorbij komen. Ik hoor ook geregeld een Specialized Phenom als oplossing voor al je zitvlak-klachten.
Thanks. Duidelijke uitleg van MAntel. Toch maar eens shoppen voor het Bontrager Montrose Comp Zadel _/-\o_
Prulleman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:50:
Je kan beter op zoek naar een zadel in de juiste breedte en een fietsbroek gebruiken met een goede zeem (hoeft geen lycra te zijn als je bang bent van de MTB stijl politie, mag ook een baggy met liner zijn). Een zadel met meer padding lost het probleem niet op.

Ook is het natuurlijk heel persoonlijk en kan pietje wel zeggen dat zadel x perfect is en y een drama, voor jantje kan het precies andersom zijn.

En uiteraard gewoon veel KM maken, helaas zal je in het begin (of als je weinig fietst) altijd wat meer last hebben.

wat betreft tubeless, altijd doen, en die banden zijn ook prima!
Ik rijdt net zo makkelijk in wielren kleding ;) Maar iig heb ik wel de juiste zeem momenteel. Denk eerder dat ik toch een breder zadel nodig heb.
Ruud schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Die banden zijn wel een beetje de Michelin Pilot Powers van de MTB-wereld (bij @Tylen wel bekend ;) ) Er is zoveel meer leuks te krijgen zonder direct naar Schwalbe te grijpen.

Maxxis Ikon
Ik houdt niet van de pipo's :P Zoek eigenlijk de Pirelli's SuperCorsa SC1 varant hahaha.

Thanks mannen ik heb genoeg info nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

Maxxis Ikon
ik snap wat je bedoeld, maar dat wil niet zeggen dat je met RoRo / RaRa een verkeerde keuze maakt, het blijft gewoon een goed werkende combi voor de gemiddelde XC fietser in NL.

als ik aan vervanging toe ben wil ik weer eens gaan kijken naar michelin banden. Vroeger (echt lang geleden) een paar setjes wildgrippers (met die toffe old school groene compound) gehad en dat beviel toen goed, nu hoor ik ook wel weer veel goeds over. Moet me er alleen wat in verdiepen (als het zover is)

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 07-05-2018 15:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:05:
[...]

ik snap wat je bedoeld, maar dat wil niet zeggen dat je met RoRo / RaRa een verkeerde keuze maakt, het blijft gewoon een goed werkende combi voor de gemiddelde XC fietser in NL.
Klopt helemaal, het is alleen een dodelijk saaie combo. Daar ben ik dan weer gevoelig voor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Rocket Rons heb ik altijd een k#t band gevonden. En dan bedoel ik geen kit. Speclialized fasttrak (V/A) vind ik erg fijn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

zonoskar schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:19:
Rocket Rons heb ik altijd een k#t band gevonden. En dan bedoel ik geen kit. Speclialized fasttrak (V/A) vind ik erg fijn rijden.
Was is het voordeel van de specialized fasttrak tov de schwalbes dan? Ik ben een gemiddelde XC rijder.

Edit: Lees voer ;) http://forums.mtbr.com/xc...my-experience-929290.html

[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 07-05-2018 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Prulleman schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:12:
[...]

Even een update.
Op kieskeurig had ik nog gelezen dat met mijn model auto (Ford focus station 2013, orginele elektrisch inklapbare trekhaak) de klep toch niet open zou kunnen, maar uiteindelijk past het net wel, met een halve cm speling :).

Anyway, vandaag eerste ritje gedaan super stabiel, alleen 16" kinderfiets kreeg ik er niet lekker op, geen zin om te puzzelen dus die achterin gegooid en mijn 29er en een 24" MTB op de 1e en 3e positie. Verder ook makkelijk in gebruik, vergrendeling op de kogel is snel en simpel. Kantelfunctie ook goed te bedienen.
Alleen met 3 fietsen wel een puzzel, maar dat heb je volgens mij altijd.
Het kan uitstekend hoor, zie hier met 2 29'ers in verschillende maten én een 16" mini-MTB :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QPF8bVG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bokmaaa schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:39:
[...]

Het kan uitstekend hoor, zie hier met 2 29'ers in verschillende maten én een 16" mini-MTB :)

[afbeelding]
Nice :)
Ik had wat moeite met de positie van het stuur van de kleine fiets. op de middelste positie kwam die in de knoop met de beugel (niet veel speling naar links of naar rechts met de goten omdat deze links en rechts al helemaal naar binnen moesten), en de 24 kwam ook niet lekker uit op de middelste positie. Maar zoals ik al zei, een 29, 24 en 16 inch fiets moet er met wat puzzelen wel op kunnen, ik had alleen meer zin om te fietsen dan om te puzzelen :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tylen schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Was is het voordeel van de specialized fasttrak tov de schwalbes dan? Ik ben een gemiddelde XC rijder.

Edit: Lees voer ;) http://forums.mtbr.com/xc...my-experience-929290.html
Ja, dat :)

Het grootste voordeel voor mij is dat de Fasttrak heel geleidelijk zijn grip verliest, terwijl het bij de RoRo ineens over kan zijn. Vooral als het wat modderig(er) wordt. Met de Fasttrak rij ik vrijwel het hele jaar. Je glijdt wel eens wat uit, maar dat punt kun je makkelijk aan voelen. Met de RoRo ben ik 2 keer op mijn bek gegaan omdat de grip ineens op was.

In bovenstaande link staat "I doubt it would be good in thicker mud situations, where the RoRo would probably rule the roost." Nou, ik weet wel zeker dat de RoRo het minder doet dan de Fasttrak in die situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Prulleman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:18:
Bij een nieuwe shifter zit de binnenkabel er al in, persoonlijk zou ik die gebruiken en de bestaande buiten kabels ff doorspuiten met wd40 of dunne spuitolie ofzo. Buitenkabelszijn wat meer werk om te vervangen (zeker bij interne bekabeling), dus als die nog goed zijn lekker laten zitten. Je voelt het vanzelf wel of het soepel genoeg gaat, bij teveel wrijving zou ik die ook vervangen, anders krijg je nooit optimale shifting.

Maar qua passing is het allemaal hetzelfde dus daarvoor hoef je niks te vervangen.
Dit betreft een nieuwe fiets.. bekabeling loopt door het frame. Echter te laat met doorgeven omdat ik morgen de fiets ga ophalen. Shifter is onderweg en krijg ik vrijdag binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:17
Exact, en eigenlijk wil je geen gebruikte kabeleindes door een buitenkabel trekken omdat scherpe randjes in het platgedrukte gedeelte. Dit kan de binnenkant kapot scheuren. En je krijgt toch een nieuwe kabel dus waarom zou je met de oude klooien.
Recht afknippen en de oude eruit halen.

Verder is een nieuwe binnenkabel los zo'n 2,5 euro. (dat rekent de lbs hier) Ik ga er dan absoluut niet moeilijk over doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Torched op 07-05-2018 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Frank1973 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:15:
[...]

Dit betreft een nieuwe fiets.. bekabeling loopt door het frame. Echter te laat met doorgeven omdat ik morgen de fiets ga ophalen. Shifter is onderweg en krijg ik vrijdag binnen..
Dan zeker de buitenkabels laten zitten, maar ook gewoon de binnenkabel van de nieuwe shifter gebruiken, die zit al op zijn plek, dus waarom rommelen met de binnenkabel, je kan ze toch niet loshalen uit de oude shifter zonder volledig er doorheen te trekken, dus dan zou je bij 2 shifters het kapje/dopje moeten verwijderen om de kabel erdoorheen te trekken, om vervolgens de slx kabel door de xt shifter the halen, terwijl er daar al 1 in zat..

Beetje lastig uitleggen, maar zoek maar eens een filmpje van een shimano kabel replacement. (Als ik het goed heb is het bij Sram anders, en kan je daar de kabel in de shifter haken ipv er volledig doorheen trekken. Kortom, gewoon de kabel in de nieuwe laten zitten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
zonoskar schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Ja, dat :)

Het grootste voordeel voor mij is dat de Fasttrak heel geleidelijk zijn grip verliest, terwijl het bij de RoRo ineens over kan zijn. Vooral als het wat modderig(er) wordt. Met de Fasttrak rij ik vrijwel het hele jaar. Je glijdt wel eens wat uit, maar dat punt kun je makkelijk aan voelen. Met de RoRo ben ik 2 keer op mijn bek gegaan omdat de grip ineens op was.

In bovenstaande link staat "I doubt it would be good in thicker mud situations, where the RoRo would probably rule the roost." Nou, ik weet wel zeker dat de RoRo het minder doet dan de Fasttrak in die situaties.
Hier ook een tevreden gebruiker van Fasttracks. Erg voorspelbaar, lage rolweerstand en meer dan voldoende grip.

Heb een setje gebruikte liggen (29x2.2), die mag je voor een zacht prijsje hebben om te proberen. Stuur me maar een berichtje als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
zonoskar schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:19:
Hier de Duchenne Heroes (700km) op (tubeless gemaakte) Fast Tracks Control verreden. Zonder problemen, voldoende grip etc!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik zwoer altijd bij Schwalbes. Zeker Hans Dampf, icm Rapid Rob of Racing Ralph. Maar sinds een jaartje heb ik voor Continentals liggen. Afhankelijk van de omstandigheden Trail King of Mountain King. Misschien binnenkort volledig op Contis gaan en dan achterop Race King zetten.

En tubeless, dat is een hype die ik 1 keer geprobeerd heb, maar nooit meer. Als je dan een keer lek rijdt is het toch een teringbende om een biba erin te gooien. Nee, dan maar de 100 gram extra en 3 minuten later weer een goede band te hebben als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Erazzzer schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:25:
Ik zwoer altijd bij Schwalbes. Zeker Hans Dampf, icm Rapid Rob of Racing Ralph. Maar sinds een jaartje heb ik voor Continentals liggen. Afhankelijk van de omstandigheden Trail King of Mountain King. Misschien binnenkort volledig op Contis gaan en dan achterop Race King zetten.

En tubeless, dat is een hype die ik 1 keer geprobeerd heb, maar nooit meer. Als je dan een keer lek rijdt is het toch een teringbende om een biba erin te gooien. Nee, dan maar de 100 gram extra en 3 minuten later weer een goede band te hebben als het nodig is.
Het idee is natuurlijk dat je minder vaak lek rijdt.. en dat je met lagere druk kan rijden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Tacoos

i am i

[...]

Maxxis Ikon
Nu we toch over banden bezig zijn: Ik rij nu met een Schwalbe Nobby Nic voor en achter een Geax (Vittoria) Saguaro. De Saguaro bevalt prima, maar de NN is eigenlijk wat te grof voor NL onder de huidige omstandigheden. Om mijn OCD te bevredigen zou ik ook voor een Vittoria willen leggen, maar welke is dan een goede keus?

Daarnaast heb ik ooit een Vredestein Blackpanther geprobeerd op t voorwiel, maar daarmee lag ik direct een aantal keren op mijn muil in bochten met wat losser zand , dus die moet ik niet meer....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Prulleman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:29:
[...]

Het idee is natuurlijk dat je minder vaak lek rijdt.. en dat je met lagere druk kan rijden
Ik rij 600km per maand. Afgelopen jaar 1 keer lek gereden met bibas. Tubeless jaar daarvoor ook 1 keer lek. Dat is het verschil niet. Ik breng zelf ook aardig wat kilootjes mee, dus ik rij zowieso niet onder de 1,8 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Erazzzer schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:33:
[...]

Ik rij 600km per maand. Afgelopen jaar 1 keer lek gereden met bibas. Tubeless jaar daarvoor ook 1 keer lek. Dat is het verschil niet. Ik breng zelf ook aardig wat kilootjes mee, dus ik rij zowieso niet onder de 1,8 bar.
Prima redenen! Maar de reden die je eerder noemde, gewicht is voor de meeste een bijkomend voordeel, maar niet de hoofdreden

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Tacoos schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:33:
[...]

Nu we toch over banden bezig zijn: Ik rij nu met een Schwalbe Nobby Nic voor en achter een Geax (Vittoria) Saguaro. De Saguaro bevalt prima, maar de NN is eigenlijk wat te grof voor NL onder de huidige omstandigheden. Om mijn OCD te bevredigen zou ik ook voor een Vittoria willen leggen, maar welke is dan een goede keus?
Als je het mij vraagt een Barzo of Peyote. De Barzo is de iets grovere van de twee. Let wel op dat vittoria's een grijze wang hebben in de TNT-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
*knip* Geen V&A. :(

[ Voor 116% gewijzigd door naitsoezn op 08-05-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud

[ Voor 99% gewijzigd door naitsoezn op 08-05-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

[ Voor 96% gewijzigd door naitsoezn op 08-05-2018 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ruud schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 06:04:
[...]

Als je het mij vraagt een Barzo of Peyote. De Barzo is de iets grovere van de twee. Let wel op dat vittoria's een grijze wang hebben in de TNT-variant.
Ik heb voor een Barzo gelegd als vervanging van de Rocket Ron die er standaard op lagen en die voor gewoon niet lekker spoorden bij bochten. Ik heb de normale Barzo tubeless gelegd, dat ging prima. De band is wel vrij stug dus de bandenspanning kan erg laag.
Edit: de barzo stuurt super ivm de RR

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 09-05-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Hm.. stom, netjes in membersonlytag...Het is niet dat ik het op tweakers kan aanbieden, maar prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Marsjee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:03:
[...]

Hm.. stom, netjes in membersonlytag...Het is niet dat ik het op tweakers kan aanbieden, maar prima :+
Er is toch een V&A Overig subforum? :P

Je hebt in ieder geval weer free exposure gehad ;) Wel jammer dat de rest van mijn bericht ook verdwenen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ruud schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Er is toch een V&A Overig subforum? :P

Je hebt in ieder geval weer free exposure gehad ;) Wel jammer dat de rest van mijn bericht ook verdwenen is :(
Was je bericht naar mij gericht? Geen idee wat er stond, heb niks gezien dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik wilde zojuist voor het eerst weer gaan fietsen toen ik er achter kwam dat mijn achterwiel volledig geblokkeerd wordt door mijn achterrem.

Het betreft een Formula RX schijfrem. De laatste keer heb ik prima kunnen fietsen en de fiets werkend opgehangen. Vreemd genoeg is nu, een aantal maanden later, dit probleem aanwezig. De kabel ziet er perfect uit. Als ik in de remhendel knijp merk ik dat die ook muurvast zit, ik kan dus niet remmen met de hendel.

Het lijkt alsof er continu remdruk wordt gegeven, het terugduwen van de remblokjes met bijvoorbeeld een schroevendraaier lukt niet, ook niet nadat ik het zilveren plaatje heb verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/20gem8l.jpg

Als ik het wiel en remblokken verwijder krijg ik de pistons met geen mogelijkheid volledig terug in de klauw geduwd, ze blijven altijd een beetje zichtbaar. Dat leidt er toe dat ik ook beide remblokken niet meer terugkrijg met het wiel er in, er is dan te weinig ruimte voor 2 blokjes en een schijf. Moet een piston altijd helemaal teruggeduwd kunnen worden of is het dan tijd voor ontluchten/onderhoud wanneer dit niet lukt?

[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 08-05-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kapje van de remhendel schroeven en dan nog eens de blokken terug duwen. Jouw Formula gebruikt volgens mij DOT olie, dat trekt dus vocht aan. Als je dan kunt fietsen, meteen even olie (laten) verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

^Is dat zo? Ik heb zelf Hope remmen, maar nog nooit last van gehad dat m'n DOT olie vocht aantrekt, nouja nog nooit daar iets van gemerkt, remmen werken al 5 jaar probleemloos het hele jaar door. nu pas 2x de remolie ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50
Elke Dot vloeistof trekt vocht aan ja, maar daar gaat vaak jaren overheen voordat dat het gehalte vocht in procenten uitgedrukt kan worden.
Ook vraag ik me af of dat vocht dan bij zou kunnen dragen aan het vast zitten van de remmen, ik vermoed eerder dat het gewoon tijd is voor een schoonmaak / onderhoudsbeurt.
Wat je ook eens kan proberen is voorzichtig remmen zonder blokjes, en op die manier proberen ze weer gangbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben inmiddels 500km verder op mijn WTB banden. Wat een genot ten opzichte van de Conti Racekings! Grootste verschillen zijn merkbaar in de kombochten en de wat zanderige bochten. Daar was geen doorkomen aan met de Racekings. Duurde een rit of 5-6 voordat geest-lichaam-fiets weer in sync waren en ik de bochten weer als vanouds durfde te pakken. Scheelde meteen minuten op de meeste tracks. Had het verschil niet zo groot verwacht in elk geval :).

Nu nog even kloten met de grips (ESI Extra Chunky komt vandaag binnen) want m'n handen doen de laatste tijd flink meer pijn. Even doorbijten denk ik want het wordt wel steeds minder.

Zaterdag, zondag, maandag en dinsdag elke dag 56km op de klok gezet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Een collega van rijdt in een groepje waar men ook op cyclocrossers mountainbikeroutes doet. Iemand daar ervaringen mee? Gedachte is dat in Nederland alles vrij vlak is en er veel over de weg gereden wordt en dat je dus eigenlijk een MTB niet nodig hebt. Ik rij nu MTB, maar omdat ik veel op de weg zit en af en toe offroad ga is misschien een cyclocrosser een betere oplossing?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:32

Kluus

Gang is alles

HawVer schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:12:
Een collega van rijdt in een groepje waar men ook op cyclocrossers mountainbikeroutes doet. Iemand daar ervaringen mee? Gedachte is dat in Nederland alles vrij vlak is en er veel over de weg gereden wordt en dat je dus eigenlijk een MTB niet nodig hebt. Ik rij nu MTB, maar omdat ik veel op de weg zit en af en toe offroad ga is misschien een cyclocrosser een betere oplossing?
Op de meeste routes kan je inderdaad ook met een cyclocrosser uit de voeten is mijn ervaring. Hou er alleen wel rekening mee dat het niet alleen om de vlakheid van een parcours gaat.

Een cyclocrosser vergt een andere techniek, je rolt wat minder makkelijk over dingen als boomwortels heen dus die moet je meer sturend ontwijken. Ook erg mul zand is lastiger met de cyclocrosser, dus je zal eerder moeten afstappen (maar goed met een cyclocrosser mag je stukjes lopen ;-)). Uiteindelijk geeft het ook wat minder comfort doorde mindere volume in de banden en afwezigheid van eventuele vering.

Het grote voordeel zoals je al zegt is dat je gelijk een mooie winter/slechtweer fiets voor op de weg hebt. Dit is de reden dat ik het ook ieder jaar weer overweeg, maar als je hecht aan je MTB parcoursjes zou ik eerst even proberen of zo'n ding je bevalt in de bossen voor je de MTB weg doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Een andere optie is een gravelracer. Deze hebben ook een drop down stuur en een wat meer relaxte zitpositie (meer rechtop dan diep gebogen. Verder gebruiken ze ook de dikkere mtb banden (2.0-2.2) wat voor meer comfort zorgt.

Als je twijfelt tussen een cyclocrosser en een mtb, dan past misschien een gravelracer een stuk beter bij je. Deze gaan ook een stuk makkelijker over een mtb parcour, aangezien een cyclocrosser echt gemaakt is om mee te racen en de gravelracer om meer mee te touren (en deze gaan beter door het mulle zand ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Tacoos schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:33:
[...]

Daarnaast heb ik ooit een Vredestein Blackpanther geprobeerd op t voorwiel, maar daarmee lag ik direct een aantal keren op mijn muil in bochten met wat losser zand , dus die moet ik niet meer....
Barzo of Mezcal.

Ikzelf rij met Barzo voor en Mezcal achter. Bevalt mij uitstekend, eenvoudig tubeless en loopt licht en voorspelbaar.
Beetje afhankelijk van je rijstijl en gebied kan 2x mezcal prima. Diverse hele snelle mannen op de UHR rijden daarmee rond.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
L0we schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 04:32:
Elke Dot vloeistof trekt vocht aan ja, maar daar gaat vaak jaren overheen voordat dat het gehalte vocht in procenten uitgedrukt kan worden.
Ook vraag ik me af of dat vocht dan bij zou kunnen dragen aan het vast zitten van de remmen, ik vermoed eerder dat het gewoon tijd is voor een schoonmaak / onderhoudsbeurt.
Wat je ook eens kan proberen is voorzichtig remmen zonder blokjes, en op die manier proberen ze weer gangbaar te krijgen.
Remmen zonder blokjes heb ik geprobeerd. Ze gaan dan wel redelijk soepel maar keren ook dan niet volledig terug naar de beginstand. Ik heb met verschillende gereedschappen geprobeerd om ze weer in de beginstand te krijgen maar zelfs brute kracht heeft niet het resultaat. Heb het gevoel dat ik het zelf niet opgelost krijg en dat het inderdaad tijd is voor onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
ElmarJ16 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:40:
Een andere optie is een gravelracer. Deze hebben ook een drop down stuur en een wat meer relaxte zitpositie (meer rechtop dan diep gebogen. Verder gebruiken ze ook de dikkere mtb banden (2.0-2.2) wat voor meer comfort zorgt.
De meeste gravelracers gaan tot 40 a 42 mm hoor. Er zijn tegenwoordig wel steeds meer gravelracers die echt in het MTB terrein komen qua banden. Vooral als ze ook 27.5" kunnen.

Ik heb zelf een gravelracer en een hardtail en MTB parcoursjes op de gravelracer met 40mm bandjes is hartstikke leuk maar toch heel anders. Ik ben op de gravelracer op veel plekken langzamer en het is niet langer dan een kilometer of 30 goed uit te houden. Het is wel explosiever, spannender en goed voor je techniek. Oh en... zodra je een vlak strak stuk ziet of een stukje asfalt hebt dan ben je elke MTB'er direct kwijt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Makkelijk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:58:
[...]

De meeste gravelracers gaan tot 40 a 42 mm hoor. Er zijn tegenwoordig wel steeds meer gravelracers die echt in het MTB terrein komen qua banden. Vooral als ze ook 27.5" kunnen.

Ik heb zelf een gravelracer en een hardtail en MTB parcoursjes op de gravelracer met 40mm bandjes is hartstikke leuk maar toch heel anders. Ik ben op de gravelracer op veel plekken langzamer en het is niet langer dan een kilometer of 30 goed uit te houden. Het is wel explosiever, spannender en goed voor je techniek. Oh en... zodra je een vlak strak stuk ziet of een stukje asfalt hebt dan ben je elke MTB'er direct kwijt.
En hoe fietst het op asfalt? Ik neem aan dat je dan wel langer dan 30 km kan volhouden? :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
HawVer schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:22:
[...]

En hoe fietst het op asfalt? Ik neem aan dat je dan wel langer dan 30 km kan volhouden? :)
Ook wel 200... het fietst gewoon (met de juiste bandjes) comfortabeler dan een racefiets. Ook op een schelpenpad of grindpad, waar die dingen voor bedoeld zijn natuurlijk. Echter op een singletrack, is een gravel- of veldrijfiets wel echt in gebrek qua comfort. Voorvering scheelt heel erg veel en een wat meer open zitpositie ook. Dat maakt het niet minder leuk maar de heftigheid van een rondje Zeist op de gravelfiets verbaasde me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Makkelijk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:58:
[...]
Oh en... zodra je een vlak strak stuk ziet of een stukje asfalt hebt dan ben je elke MTB'er direct kwijt.
En als je ergens lekker naar beneden kan heb je in no time een mtb'er in je nek hangen :+

* Roozzz heeft nog nachtmerries van compleet verklote afdalingen door cx'ers, die vervolgens staand op de pedalen weer proberen weg te komen heuvelop, tot de volgende afdaling... :X

Maar zonder dollen, afhankelijk van het terrein lijkt me dit best wel grappig om af en toe te doen. Zeker op vlakkere boscrossrondjes :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Gisteren nog LDD op de gravelracer gedaan. Al dat zand is wel een beetje tricky, de veldrijtechniek voor zand is gewoon harder trappen en meer zand opspuiten zodat je grip houdt... Eergisteren in Limburg een mooie zware tocht met ook wel een paar flinke rotsafdalingen uit de voerstreek en gulpen routes. Dat is toch wat minder grappig op je 38mm bandjes :D

https://www.strava.com/activities/1567533624

Ik weet zeker dat ik op de gravelbike minder schade aan een afdaling aanricht dan al die 2x per jaar MTB'ers op LDD of de heuvelrug. Met m'n mechanische 140mm schijfremmen en 38mm bandjes maak ik in elk geval geen remkuilen.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 14-05-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Makkelijk schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:09:
Gisteren nog LDD op de gravelracer gedaan. Al dat zand is wel een beetje tricky, de veldrijtechniek voor zand is gewoon harder trappen en meer zand opspuiten zodat je grip houdt... Eergisteren in Limburg een mooie zware tocht met ook wel een paar flinke rotsafdalingen uit de voerstreek en gulpen routes. Dat is toch wat minder grappig op je 38mm bandjes :D

https://www.strava.com/activities/1567533624

Ik weet zeker dat ik op de gravelbike minder schade aan een afdaling aanricht dan al die 2x per jaar MTB'ers op LDD of de heuvelrug. Met m'n mechanische 140mm schijfremmen en 38mm bandjes maak ik in elk geval geen remkuilen.
Afgelopen vrijdag naar Amerongen gegaan. Mijn ~55mm bandjes en 203/180mm schijfremmen maken ook geen remkuilen. Remmen is angst ;)

Het blijft prachtig hoe sommige mensen heel hard omhoog rijden op de lange brede klimmen die Amerongen kent en dan als het naar beneden gaat in de weg rijden :P Ik merkte wel weer dat ik vaak met klikpedalen gereden heb de laatste tijd. Eerst de beste 'jump' lift ik 1 voet teveel waardoor ie net van het pedaal schiet. Schade viel gelukkig mee door mijn sokken, een paar mooie blauwe plekken en krassen op het scheenbeen.

Het valt me toch elke keer weer op hoe goed de 29 RockShox Yari-voorvork is voor die 300 a 400 euro die het ding kost.

Wel weer een Reverb die niet meer wilde werken. Er bleef op het einde van de ronde nog 5cm drop over en toen reed ik dus op een kabouterfiets :P Ik ga mijn heil eens zoeken in een Crank Brothers Highline. Nog heel even getwijfeld over een BikeYoke maar dat werd me iets te gortig voor een fiets die toch de deur uit gaat. Je kunt natuurlijk gemakkelijk de BikeYoke aanpassen naar een andere diameter maar er moet toch een dropper in de Nerve zitten als ie weg gaat. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ruud op 14-05-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Ruud schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:54:
Wel weer een Reverb die niet meer wilde werken. Er bleef op het einde van de ronde nog 5cm drop over en toen reed ik dus op een kabouterfiets :P
Klinkt bekend, had ik ook, waren vieze/lekkende seals. 'Kleine' service-kit kost iets van 14 euro, en het is prima zelf te doen met de officiele video-manual. Effe de vloeistof flushen en hij kan er weer effe tegen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Van het weekend voor het eerst een rondje Sleen gefietst. Wat een leuke baan is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Sjoewe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Klinkt bekend, had ik ook, waren vieze/lekkende seals. 'Kleine' service-kit kost iets van 14 euro, en het is prima zelf te doen met de officiele video-manual. Effe de vloeistof flushen en hij kan er weer effe tegen als het goed is.
Dat is misschien zo, maar het blijft een pokkeding :P
Een reverb is leuk als je net zoveel mechanic als fietser bent. Zolang hij het goed doet is het de beste dropper. Doe mij maar een Haven / Turbine / Fall Line.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 14-05-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Ik had met de A-serie een hoop gepruts, maar de nieuwe B-serie plopt tot op heden lekker door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
[...]

Afgelopen vrijdag naar Amerongen gegaan. Mijn ~55mm bandjes en 203/180mm schijfremmen maken ook geen remkuilen. Remmen is angst ;)

Het blijft prachtig hoe sommige mensen heel hard omhoog rijden op de lange brede klimmen die Amerongen kent en dan als het naar beneden gaat in de weg rijden :P Ik merkte wel weer dat ik vaak met klikpedalen gereden heb de laatste tijd. Eerst de beste 'jump' lift ik 1 voet teveel waardoor ie net van het pedaal schiet. Schade viel gelukkig mee door mijn sokken, een paar mooie blauwe plekken en krassen op het scheenbeen.

Het valt me toch elke keer weer op hoe goed de 29 RockShox Yari-voorvork is voor die 300 a 400 euro die het ding kost.

Wel weer een Reverb die niet meer wilde werken. Er bleef op het einde van de ronde nog 5cm drop over en toen reed ik dus op een kabouterfiets :P Ik ga mijn heil eens zoeken in een Crank Brothers Highline. Nog heel even getwijfeld over een BikeYoke maar dat werd me iets te gortig voor een fiets die toch de deur uit gaat. Je kunt natuurlijk gemakkelijk de BikeYoke aanpassen naar een andere diameter maar er moet toch een dropper in de Nerve zitten als ie weg gaat. :)
Waarom ga je eigenlijk een nieuwe fiets opbouwen, als je met je Nerve nog zoveel plezier hebt :+
Want zoals ik heb begrepen word het kwa afmontage niet veel beter dan de Nerve toch? Aangezien je onderdelen van je huidige fiets aan gebruiken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als het goedkoop moet kan je er ook een Brand-X/Tranzx dropper in steken. Als je genoegen neemt met 125 mm drop ben je voor 111 euro klaar :P Kan haast niets zijn voor dat geld zou je denken, maar het is een hoop waar voor zijn geld. Cube en Scott gebruiken deze ook (rebranded) op hun fietsen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Sjoewe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:35:
[...]

I know, hij heeft net groot onderhoud gehad maar ik vind het een onbetrouwbaar ding dus een andere dropper vind ik dan beter.

En waarom een nieuwe fiets? Gewoon... Sleutelen is leuker dan fietsen :D (behalve aan kansloze Reverbs)

[ Voor 10% gewijzigd door Ruud op 14-05-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sleutelen met nieuwe spullen is ook leuker dan met ouwe meuk ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Ruud schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:50:
[...]

I know, hij heeft net groot onderhoud gehad maar ik vind het een onbetrouwbaar ding dus een andere dropper vind ik dan beter.

En waarom een nieuwe fiets? Gewoon... Sleutelen is leuker dan fietsen :D (behalve aan kansloze Reverbs)
Ga je ook voor een Carbon frame? Ben wel benieuwd :+

Ik heb afgelopen zaterdag bij Bikefreak TEST-festival op een Lux en een Neuron gefietst, beide waren geweldig maar de Lux was voor mijn gevoel nog net iets beter. Waarschijnlijk kwam dat door de wat diepere houding in combinatie met het lichte frame :9~

Daarna ook nog op een BMC Speedfox AMP Two gefietst (elektrisch, carbon, fully), man wat een ervaring was dat. Heerlijk als je niet meer zo veel energie hebt maar nog steeds lekker over de tracks kan scheuren :D

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Net de fiets achter de auto gehangen om rondje te gaan fietsen. Hoorde ik onderweg “pang”. Was de voorband geklapt. Had de fiets eens een keer andersom gehangen op de fietsendrsger maar daardoor kwam het wiel voor de uitlaat van de auto. Er was een mooi gaatje in gebrand. Gelukkig niets aan de hand met de velg (ook niet krom). Gelijk maar mijn rocket ron en racing ralph met een setje joe’s no flats besteld. Komt morgen binnen. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

sato = auto? mooie typo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Meld me ook maar weer eens...

Fiets de laatste tijd weer wat vaker op MTB parcours in Spaarnwoude nu Zandvoort erg mul begint te worden. Gave technische track naar mijn mening, maar het is daar gauw nogal modderig en glibberig. Nu met de droogte echter best wel goed te doen.

Helaas zaterdag hard onderuit gegaan; op de open stukken is de kleigrond inmiddels zo hard als beton. M'n voorband (noni) gleed weg over wat gruis en op m'n schouder geklapt. Fiets gelukkig nog heel, maar ben zelf wel ff uit de running.

Verder had ik m'n ketting vervangen (na 2300 km), maar nu trap ik door op de kleinste 2 kransjes. Vermoed dus dat ik de cassette (shimano slx m7000) ook zal moeten vervangen. Voelt ergens beetje zonde en ook wel snel; had de vorige ketting eerder moeten vervangen vrees ik (zat ruim over 0.75)...

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 14-05-2018 23:24 ]

Pagina: 1 ... 115 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.