kan iemand me helpen/meedenken met de oorzaak van lucht in mijn achterrem tijdens een modderrit? Van het weekend voor de 2e keer tijdens het fietsen (door flinke modder) compleet de druk in mijn achterrem weg. Hendel tot aan het stuur in te knijpen en nog steeds zo goed als geen remkracht.
De eerste x was toen de fiets nog vrij nieuw was (ook met een modderrit), verder niet bij stil gestaan, ontluchtings setje aangeschaft en vrolijk verder gefietst. In de tussentijd de rem nog wel eens moeten ontluchten, maar niet zo dramatisch als die eerste x en afgelopen weekend. Nu dus dezelfde situatie als bijna een jaar terug, na +/- 10 km in de regen, plassen en modder, geen druk meer, sponzig, maar ook zuigers die niet goed terugkeren en dus ook aanlopen. Ik heb nog niet ontlucht, maar ik ga er vanuit dat het daarmee weer gewoon (tijdelijk...) is opgelost.
Het betreft shimano BR-M447 calipers en BR-M506 hendels, en ik heb het alleen bij mijn achterrem. Op de een of andere manier krijg ik dus bij flinke modder lucht in mijn systeem (of olie lekt eruit). Hoe kan modder dit veroorzaken en belangrijker, kan ik dit voorkomen? Ik heb niet zo'n zin om straks bv in de Ardennen te staan zonder werkende rem.... er is ook niet echt een trailside fix voor
Als laatste redmiddel zou ik de boel kunnen upgraden, dit setje is uiteraard geen top spul (op bike-discount.de gaat de voor/achter set voor 54 euro, t.o.v een xt set van ~160 euro), maar ik heb normaal gesproken over de remkracht en dosering geen klachten (verder ook weinig vergelijkings materiaal omdat mijn vorige fiets nog v-brakes had

). Anyway, ik ben dus niet perse op zoek naar wat beters, maar ik wil wel met betrouwbare remmen rondfietsen