ligt ook nog aan waar je fietst... stenen met scherpe hoeken zullen (in NL vaak niet van toepassing, maar in de Ardennen of verder zeker wel) nog eerder een snakebite veroorzaken (zeker in combinatie met een snelle afdaling). Een vlakke wortelsectie in NL kan je met een stuk minder druk pakken zonder kans op snakebite.
En verder ook eerder gezegd, hoe je de druk meet is ook wel belangrijk. Tot nu toe altijd en analoge meter van mijn topeak trackpomp. daarmee meestal rond de 1.7-1.8, maar dit blijkt met mijn nieuwe digitale schwalbe meter toch ~0,2 lager te kunnen zijn... probleem is dat de analoge meter met een beperkte schaalverdeling lastig precies af te lezen is. Als ik op mijn gevoel moet afgaan denk ik dat de schwalbe nog te laag zit, maar dat komt misschien omdat ik de topeak al jaren gebruik en dat als enige referentie heb... Ik zou eigenlijk mijn schwalbe meter nog een keer willen vergelijken met een andere meter, nu weet ik eigenlijk nog minder waar ik aan toe ben en doe het nog steeds op gevoel.
Sinds 2 weken overigens ook de Osprey Viper 9 rugzak met drinksysteem in gebruik. Bevalt erg goed, geen last van tijdens fietsen, erg makkelijk om vaak even snel een een slokje te nemen, ook gewoon in het bos, je hoeft maar heel even je hand van het stuur te halen. De magneet voor de drinktuit is ook erg praktisch.
Genoeg ruimte voor wat gereedschap, biba, pompje, eten en nog ruimte over!
Paar weken terug een volle bidon (0.75l ) verloren aan het begin van een rondje. 0.5L blijft nog wel redelijk zitten, maar 0.75 helemaal vol hobbelt er toch makkelijker uit, toen maar de knoop doorgehakt en een rugzakje besteld,
Iemand nog tips voor een goede (enigzins betaalbare) winterbroek (bib). vorig jaar een goedkope bij de decathlon gekocht, maar de pasvorm is zo slecht dat de zeem niet op de juiste plek blijft zitten. Bij de benen is het strak genoeg, maar de bovenkant is veel te los en zakt af. Zeker als je af en toe uit het zadel moet is het erg vervelend als je zeem niet op zijn plek zit, en ook voor je edele delen is het minder comfortabel

om te los te hangen..
Ben wel van plan om gewoon naar de LBS te gaan en wat te passen, heb niet zo'n zin om met verkeerde maten en pasvormen te rommelen bij online orders.
[
Voor 37% gewijzigd door
Prulleman op 06-11-2017 11:14
]