In Overijssel zijn we verwend met mooie routes. Zelf heb ik het geluk dat route Lettele (officieel Deventer, rood) langs mijn tuinhek gaat. Niet heel technisch, maar een fantastische omgeving om doorheen te fietsen.
Op 3KM ligt het startpunt van Diepenveen (groen, ~30KM), Heeten (paars, ~30KM), Wechelerveld (zwart, ~3KM technisch parcours) en Deventer (rood, ~30KM,, die langs mijn tuin gaat). Groen is de meest gehypte route in de regio. Meest gereden, best onderhouden en de favoriet van bijna iedereen. Paars is een fantastisch mooie route die helaas ondergewaardeerd wordt.
Op 17KM van huis heb ik Holten (~30KM) en Hellendoorn (~17KM) liggen. Dit zijn absoluut 2 van de beste routes van Nederland, waarvan Holten mijn favoriet is. Hellendoorn vind ik net iets te kort.
Buiten mijn regio. Sleen is een leuke route. Helaas weer te lang geleden iets over te kunnen vertellen. Drunen is erg mooi, maar altijd heel erg druk en voor mij net iets te veel mul zand.
Maar mijn grootste zwak heb ik toch voor Zeist/Austerlitz combi. Absoluut geen technisch hoogstandje, maar een fantastische omgeving!
Van het weekend zijn bij mij de winterbandjes er weer onder gekomen. Voor de Continental MountainKing 2.4 en achter de Continental TrailKing 2.4. Dit zijn de Mex versies en vallen dus iets groter uit, bijna 2.6! Voor mijn achterwiel is dat het maximale wat tussen het frame past. Op de foto zie je het niet goed, maar het lijkt bijna een fatbike zo

: