Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:11:
[...]

En zijn failliet omdat ze onvoldoende winst gemaakt hebben om de periode tot de volgende release te overbruggen. :/
ZONDE ZONDE ZONDE ja ! Dit soort spellen zijn gewoon uniek in hun soort. Ik vind het kwaliteit spellen (wel altijd met wat bugjes, maar uit eigen ervaring nog nooit spelbedervend), die echt met liefde gemaakt worden. Zo zonde dat ze toch over de kop zijn gegaan, dit soort gasten verdienen dat niet ! Als ik het geld zou hebben, zou ik het hele team een smak geld geven en hun gang laten gaan voor Stalker 2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
JediUberknaft schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:44:
[...]
! Als ik het geld zou hebben, zou ik het hele team een smak geld geven en hun gang laten gaan voor Stalker 2 :9
STALKER2 rechten liggen bij GSC en de ontwikkeling ligt stil.

Het originele dev team heeft een nieuwe studio opgericht, Vostok Games en is bezig met een MMOG gebaseerd op het STALKER univerum http://survarium.com/en

[ Voor 8% gewijzigd door Zanac-ex op 27-05-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Yep, i know ... MMO zit ik persoonlijk niet op te wachten. Liever gewoon weer een goede SP ervaring. Wie weet ooit nog ... Gelukkig hebben we Metro 2033 nog wel gekregen, n ander pareltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu met die complete mod, maar wat is dat schitterend zeg! Ik heb nu wel spijt dat ik 2 jaar geleden niet ff heb doorgezet en gewoon heb doorgespeeld. Wat een sfeer ook in deze game. Helemaal 's nachts als je rondloopt, de wind hoort, de verlaten gebieden ziet en de volle maan half achter de wolken ziet en ook echt de omlijning van de wolken.
Het is bijna een wereld die ik ga missen als ik de computer uitzet. :o

Hoeveel uur gaan er in deze game zitten? En wat kun je het beste doen met artifacts? Verkopen of houden?

Oh, ik zie het al, een oude post van opper speler Jedi. 25-35uur :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Artifacts leveren dik geld op soms. Ik probeer er altijd zoveel mogelijk te vinden. Soms dagen alleen maar bezig met artifacts zoeken en niks aan missies. Daarmee beantwoord ik gelijk de vraag hoeveel uur erin gaat zitten >> hangt helemaal van jou af. Ga je op de cod manier door het spel heen (wat dus imo out of the question is, puur zonde) OF ga je op de Stalker manier door het spel heen ? Bij mij gaan er heel veel uren inzitten, puur omdat ik heel veel aan het scavengen ben en echt hele gebied afspeur. Soms een hele week niks aan mainquest doen, puur looten, side missies doen, wapens zoeken & verkopen etc etc. Met de artifacts moet je goed kijken wat ze doen en wat jij belangrijk vindt om te hebben aan protectie etc. Maar zorg er in ieder geval voor dat je zsm een hele goede detector hebt (een tip ... er is heel erg in begin van het spel een snelle mogelijkheid zonder betalen .... probeer maar uit te zoeken ... hihihi .. en anders PM je me maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Graag advies, ik heb de stalker serie nog nooit gespeeld maar vind metro last light helemaal het einde, die sfeer en die geluiden etc, heerlijk en orgineel ook! Is dit vergelijkbaar? Zo ja, welke mods spelen jullie mee en is dit aan te raden als ik dit spel ook wil gaan spelen?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:30:
Artifacts leveren dik geld op soms. Ik probeer er altijd zoveel mogelijk te vinden. Soms dagen alleen maar bezig met artifacts zoeken en niks aan missies. Daarmee beantwoord ik gelijk de vraag hoeveel uur erin gaat zitten >> hangt helemaal van jou af. Ga je op de cod manier door het spel heen (wat dus imo out of the question is, puur zonde) OF ga je op de Stalker manier door het spel heen ? Bij mij gaan er heel veel uren inzitten, puur omdat ik heel veel aan het scavengen ben en echt hele gebied afspeur. Soms een hele week niks aan mainquest doen, puur looten, side missies doen, wapens zoeken & verkopen etc etc. Met de artifacts moet je goed kijken wat ze doen en wat jij belangrijk vindt om te hebben aan protectie etc. Maar zorg er in ieder geval voor dat je zsm een hele goede detector hebt (een tip ... er is heel erg in begin van het spel een snelle mogelijkheid zonder betalen .... probeer maar uit te zoeken ... hihihi .. en anders PM je me maar)
Thanks! Ik probeer inderdaad alles te looten, weer te verkopen en dan weer opnieuw te looten. Ik heb regelmatig dat mijn rugzak helemaal volzit en ik niet eens maar kan lopen of rennen. De trader uit het begin van het verhaal, heeft die betere prijzen dan de mensen waarmee je onderweg kunt traden?

Ik probeer ook zo veel mogelijk stealth te doen, maar soms zien ze me van een afstand al en dan kies ik toch nog voor de confrontatie. Heb het idee dat ze een hele tijd blijven zoeken en ik anders een gebied niet door kan.
Wat ik wel jammer vind is dat als je een missie moet doen en je loopt per ongeluk dat gebied in dat de missie ook direct begint. Zo moest ik iemand opzoeken om informatie te vinden, diegene was in/bij een gebouw en werd beschoten door enemies. Ik had dat niet snel genoeg in de gaten dus hup, persoon dood en mission failed.

Hoe equip je die artifacts? Ik zie ze hier en daar wel liggen, zal dan inderdaad eens op zoek gaan naar een detector. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:32:
[...]
Hoe equip je die artifacts? Ik zie ze hier en daar wel liggen,
In de 'zakken' van je pak stoppen. Als ik me goed herinner maar 2 (of geen?) in het standaard pak, later kun je armor oppikken dat meer zakken heeft.
Let goed op bij het equippen van artifacts, als je er eentje draagt die behalve een nuttig effect ook straling (radiation) afgeeft, zul je er ook een moeten dragen die dat weer opheft.
http://stalker.wikia.com/wiki/Artifacts
Donnie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:49:
Graag advies, ik heb de stalker serie nog nooit gespeeld maar vind metro last light helemaal het einde, die sfeer en die geluiden etc, heerlijk en orgineel ook! Is dit vergelijkbaar? Zo ja, welke mods spelen jullie mee en is dit aan te raden als ik dit spel ook wil gaan spelen?
Qua sfeer zeker, maar STALKER is veel minder rechtlijnig dan Metro, je kunt veel meer bepalen in welke volgorde je het verhaalt doorwandelt en welke missies je wel/niet/later wilt doen.
Ik heb ze alle 3 zonder grote mods gespeeld, alleen met wat kleine mods voor reparatie, betere lamp/night vision en dat soort spul.
Maar n.a.v. alle berichten hier zou ik misschien ook eens met zo'n grote mod moeten spelen ...

[ Voor 68% gewijzigd door Goner op 28-05-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:39:
[...]

In de 'zakken' van je pak stoppen. Als ik me goed herinner maar 2 in het standaard pak, later kun je armor oppikken dat meer zakken heeft.
Let goed op bij het equippen van artifacts, als je er eentje draagt die behalve een nuttig effect ook straling (radiation) afgeeft, zul je er ook een moeten dragen die dat weer opheft.
http://stalker.wikia.com/wiki/Artifacts
Zal vanavond eens proberen, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:32:
Thanks! Ik probeer inderdaad alles te looten, weer te verkopen en dan weer opnieuw te looten. Ik heb regelmatig dat mijn rugzak helemaal volzit en ik niet eens maar kan lopen of rennen. De trader uit het begin van het verhaal, heeft die betere prijzen dan de mensen waarmee je onderweg kunt traden?
Welke STALKER game speel je? SoC, CS, CoP? Wat je het beste aan wie kan verkopen hangt af van welk spel je speelt.

In het origineel (SoC) is het over het algemeen het gunstigst om artifacts aan willekeurige Stalkers te verkopen, die geven je er het meeste voor.
In CS geven bartenders je 100% van de waarde van eten en drinken, dat is bijna betere handel dan geweren/ammo verzamelen en verkopen.
In CoP kun je artifacts het beste bewaren totdat Beard je er een missie voor geeft, daar vang je dan echt veel voor, maar ammo kan je weer beter aan willekeurige Stalkers verkopen, die geven je er meer voor dan de vaste handelaren. Welke handelaren je de beste prijzen geven hangt af van een aantal dingen. Zoek maar eens op achievements voor CoP.
Wat ik wel jammer vind is dat als je een missie moet doen en je loopt per ongeluk dat gebied in dat de missie ook direct begint. Zo moest ik iemand opzoeken om informatie te vinden, diegene was in/bij een gebouw en werd beschoten door enemies. Ik had dat niet snel genoeg in de gaten dus hup, persoon dood en mission failed.
Dé reden om meerdere savegames te gebruiken in Stalker games, ja. Heb het wel eens gehad dat ik in SoC iemand geholpen had om wat bandieten af te houden, en terwijl hij me bedankte, werd hij neer geschoten door wat random gespawnde bandieten. Onverwachte dingen kunnen en zullen gebeuren in Stalker games :)
Hoe equip je die artifacts? Ik zie ze hier en daar wel liggen, zal dan inderdaad eens op zoek gaan naar een detector. :)
In SoC en CS heb je een item belt in je inventory waar je ze in kunt stoppen. In CoP heb je ook zoiets, maar de hoeveelheid artifacts die je tegelijkertijd kunt gebruiken is beperkt door de armor die je draagt. Sommige armors hebben geen enkele artifact slots (als ik het me goed herinner). Je kunt ook meer slots aan een armor toe voegen door bepaalde upgrades voor dat armor te kiezen.

De meeste artifacts geven +radiation, dus je wilt ze vaak óf maar kort gebruiken, óf gebruikten in combinatie met een ander artifact dat -radiation geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

4bit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 02:55:
Ik ben nog aan het wachten op V2 van de misery mod en dan begin ik er nog eens aan.
Scratch that, gisteren CoP ook nog eens geinstalleerd met de huidige misery mod. Recap:
Dag 1: Gestorven door een boar.

The end. Blijkbaar niet makkelijk.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

hahahaha ... herkenbaar ! Wacht maar tot je in 1x 15+ honden om je heen hebt ... same result :+

Maar je zal zeker veel doodgaan in het begin, maar later wordt dat stukken minder en stukken gemakkelijker. Mits je ook zorgt dat je jezelf goed gaat upgraden etc. uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4bit schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:41:
[...]
Dag 1: Gestorven door een boar.
The end.
"Knet, heb je die Misery mod al geprobeerd?"
"Nee, ik hou niet van bij élke encounter zes keer moeten quickloaden"

Complete Mod erop en goed is het. Dan kun je nog gewoon op de hoogste moeilijkheidsgraad spelen voor een beetje uitdaging en tóch door creatief met de omgeving, je equipment en het betere mikwerk om te gaan gigantisch kontschoppen als je je best doet. De goeie balans tussen op je dooie akkertje van de omgeving genieten bij het verkennen van loot-spots en geconcentreerd moeten spelen om - zonder quickloaden - de moeilijke stukken door te beulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

pff heb COP vorige week zondag besteld bij een Nederlandse winkel (fysieke copie) en nog steeds niet binnen. Ja ik heb het bij de goedkoopste winkel gekocht in de pricewatch en ja ik wil dus een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar kom op mensen. Moet het echt zo lang duren? Het is nog niet eens verstuurd namelijk..

/rant

--
Stiekem komt het heel goed uit, mag me linkerpols wat minder gebruiken voor een week of twee. Dus dan game ik nu tenminste niet, met een 'nieuwe' game is het toch wat minder makkelijk om je in te houden. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 28-05-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:13:
[...]

Welke STALKER game speel je? SoC, CS, CoP? Wat je het beste aan wie kan verkopen hangt af van welk spel je speelt.

In het origineel (SoC) is het over het algemeen het gunstigst om artifacts aan willekeurige Stalkers te verkopen, die geven je er het meeste voor.
In CS geven bartenders je 100% van de waarde van eten en drinken, dat is bijna betere handel dan geweren/ammo verzamelen en verkopen.
In CoP kun je artifacts het beste bewaren totdat Beard je er een missie voor geeft, daar vang je dan echt veel voor, maar ammo kan je weer beter aan willekeurige Stalkers verkopen, die geven je er meer voor dan de vaste handelaren. Welke handelaren je de beste prijzen geven hangt af van een aantal dingen. Zoek maar eens op achievements voor CoP.

[...]

Dé reden om meerdere savegames te gebruiken in Stalker games, ja. Heb het wel eens gehad dat ik in SoC iemand geholpen had om wat bandieten af te houden, en terwijl hij me bedankte, werd hij neer geschoten door wat random gespawnde bandieten. Onverwachte dingen kunnen en zullen gebeuren in Stalker games :)

[...]

In SoC en CS heb je een item belt in je inventory waar je ze in kunt stoppen. In CoP heb je ook zoiets, maar de hoeveelheid artifacts die je tegelijkertijd kunt gebruiken is beperkt door de armor die je draagt. Sommige armors hebben geen enkele artifact slots (als ik het me goed herinner). Je kunt ook meer slots aan een armor toe voegen door bepaalde upgrades voor dat armor te kiezen.

De meeste artifacts geven +radiation, dus je wilt ze vaak óf maar kort gebruiken, óf gebruikten in combinatie met een ander artifact dat -radiation geeft.
Ik speel SoC op dit moment met de complete mod. Ik moet soms onderweg wel verkopen omdat ik niks meer mee kan nemen. De trader in het deel waar je begint is me dan ook wel wat te ver weg, en omdat je een lastig stuk door moet (tunnel met stroom) had ik eigenlijk geen zin om helemaal terug te gaan :$

Ik ga in ieder geval eens kijken wat ik precies op mijn pak kan dragen, daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Ircghost schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:53:
pff heb COP vorige week zondag besteld bij een Nederlandse winkel (fysieke copie) en nog steeds niet binnen. Ja ik heb het bij de goedkoopste winkel gekocht in de pricewatch en ja ik wil dus een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar kom op mensen. Moet het echt zo lang duren? Het is nog niet eens verstuurd namelijk..

/rant

--
Stiekem komt het heel goed uit, mag me linkerpols wat minder gebruiken voor een week of twee. Dus dan game ik nu tenminste niet, met een 'nieuwe' game is het toch wat minder makkelijk om je in te houden. :P
Yourgamezone? Staat ook levertijd 8 werkdagen. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:39:
[...]

Ik speel SoC op dit moment met de complete mod. Ik moet soms onderweg wel verkopen omdat ik niks meer mee kan nemen. De trader in het deel waar je begint is me dan ook wel wat te ver weg, en omdat je een lastig stuk door moet (tunnel met stroom) had ik eigenlijk geen zin om helemaal terug te gaan :$

Ik ga in ieder geval eens kijken wat ik precies op mijn pak kan dragen, daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest.
Volgens mij ben ik in mijn hele STALKER carriere nog nooit door die tunnel heen gelopen. :P

Als je eenmaal bij the Bar aan bent gekomen is dat meestal een praktischere trader. Ligt redelijk centraal (al blijft het af en toe marathons lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja er staat van 4-8 werkdagen, waarom moet het dan altijd het uiterste zijn :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 28-05-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

crizyz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:56:
[...]
Volgens mij ben ik in mijn hele STALKER carriere nog nooit door die tunnel heen gelopen.
Hoe ben je dan langs die soldaten onder de spoorbrug gekomen ?
Weg door de tunnel is makkelijker in die fase dan langs die zwaarbewapende types. Maar zodra je wat echte wapens hebt, kun je je erdoor knokken en is de weg voortaan makkelijker.

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 28-05-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat leek me ook :D Ook al werd ik in de tunnel nog wel een keer geraakt door de stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Goner schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:06:
[...]

Hoe ben je dan langs die soldaten onder de spoorbrug gekomen ?
Weg door de tunnel is makkelijker in die fase dan langs die zwaarbewapende types. Maar zodra je wat echte wapens hebt, kun je je erdoor knokken en is de weg voortaan makkelijker.
spoiler:
Je kan ook aan de andere kant over het spoor in plaats van door de tunnel.

Via die kant lukte het mij trouwens ook regelmatig om de soldaten uit te schakelen van boven en al vrij snel redelijke wapens te krijgen.

Volgens mij is het alleen wel zo dat alleen het eerste squad je niet meteen beschiet als ze je zien. Mocht je dus beslissen ze overhoop te knallen voor hun gear, reken er dan op dan er binnen niet al te lange tijd wel weer een nieuw squad zal staan dat direct het vuur op je opent als ze je spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

In die tunnel word ik meestal ook nog 1 keer geraakt, en mijn hart stopt iedere keer voor een seconde. :p

Ik ga meestal toch voor die militairen die daar staan. Gewoon zeer voorzichtig aanpakken en bomen gebruiken als verdediging. Ook zien dat je genoeg munitie, health packs en 2 granaten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als ik de wapens en ammo graag wil hebben en geen bezwaar heb tegen een gevecht met waardeloze wapens, dan wil ik nog wel eens voor de soldaten gaan. Anders doe ik het lekker zoals crizyz beschrijft.

Meestal ga ik gewoon langs de andere kant aan voorbij en zorg dat ik zo snel mogelijk in de Wild Territories terecht kom om daar een AK of iets dergelijks en een scope te scoren. Als je eenmaal iets hebt met een scope wordt het spel meteen een stuk makkelijker.

Als ik daarna iets van geld nodig heb, verkoop ik meestal ammo, granaten, medkits en artifacts aan willekeurige stalkers. Wapens kun je bij in de bar kwijt bij die merchant. Maar tenzij je een mod hebt die reparatie van je gear mogelijk maakt, is geld redelijk overbodig in SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij die soldiers gewoon aanwandelen en doortocht afkopen. Ze schieten niet op je als je gewoon komt als ze je vertellen dat te doen. Die zaptunnel is zó kut, ik zit daar elke keer klem in hoekjes omdat die ellendige anomaly weigert te doen wat ik wil. Plan C, hierboven gespoilerd, heeft ook mijn voorkeur, maar je moet wel opletten dat je bestraald kunt worden als je niet precies goed loopt. En een horde honden in je nek kunt krijgen. En als je eenmaal langs de soldiers gesneaked bent heb je gede kans dat ze je vanaf dan wél als schietschijf gaan gebruiken.

Maar in je eentje een squad rusische troepen ommaaien terwijl je alleen een sawn-off en een pistool hebt en zij AKu's is natuurlijk wel een leuke uitdaging >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:08:
omdat die ellendige anomaly weigert te doen wat ik wil.
Heb je dat alleen met deze anomaly ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:26:
[...]
Heb je dat alleen met deze anomaly ?? :+
Meestal gebruik ik Anomalies als beestjes-slopers zodat ik geen ammo verspil, ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Net bijna uitgespeeld met v1 ... dan maar weer een keertje met v2 spelen :-)

yeah baby !!! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door JediUberknaft op 06-07-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
Shit echt waar. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd een tijd terug en toen was alles weg :( :(
Toch was dit spel na een dagje of twee spelen geniaal! en al helemaal met die graphics mod!
Zijn er misschien nog mogelijkheden tot iets in de files te stoppen waardoor ik terug op dat punt ben ?, dat zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

MISERY 2.0 RELEASES JULY 31

Het zou eerst wat on hold komen wegens persoonlijke problemen bij 1 van de modders, maar blijkbaar komt Misery 2.0 dan toch snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

zie 2 postst hierboven :-)

Ik heb er zin innnn ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

S.T.A.L.K.E.R. collection voor 7,50 op gamersgate: clicky.

Helaas geen Steam codes ofzo, dus gewoon direct downloads voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

kutzooi, net maand geleden 7 betaald voor alleen de laatste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STALKER is ook zowat elke Steam sale als bundel in de aanbieding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Maar niet deze sale volgens mij :(
Ach ja, backlog is toch te groot ;)

[ Voor 35% gewijzigd door eL_Jay op 20-07-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Niet dat het zoveel boeit, 7 euro is well spend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Weer korting voor stalker serie op steam.
blijven gave games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmz kan misery 2.0 link niet vinden op hun site staat wel bij released....

iemand een idee wat ik verkeerd doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:33:
hmmmz kan misery 2.0 link niet vinden op hun site staat wel bij released....

iemand een idee wat ik verkeerd doen
Ik zie hier nog 3 uur, 5 minuten en 47 sec staan... nog geen linkje dus.

Edit:

Nog 2 uur, 15 minuten en 40 sec.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door utbone op 31-07-2013 13:44 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow haha die had ik dus dik gemist.

heb er erg zin in. hoop dat de gfx toch een beetje van deze tijd zijn. Eindelijk mijn nieuwe pc eens flink testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:39:
Ow haha die had ik dus dik gemist.

heb er erg zin in. hoop dat de gfx toch een beetje van deze tijd zijn. Eindelijk mijn nieuwe pc eens flink testen
0,0,0,0 site hangt gelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:21

BLACKfm

o_O

Heb de mod draaien (op een schone installatie van CoP - Steam).

Maar ik kan geen class kiezen. Staat standaard op de assaulter, maar als ik iets wil kiezen krijg ik wel een paar keuzes, maar het scherm is erg 'vervaagd'/donker en een keuze kan ik niet maken...

Iemand zelfde probleem / oplossing?

Edit: Hmz, kiezen lukt blijkbaar wel (restart van spel nodig) maar ik krijg verder geen info te zien van de classes).

Edit2:

Ik doe vast iets verkeerds,, te textures zien er geheel blauwig uit en als ik de zaklamp pak (o knop) houd die um heel raar vast. Wapens zie ik ook niet in de inventory (voor zover ik die te pakken kon krijgen), maar een selectiebox als ik er met de muis overheen ga wel....

Ziet er heel corrupt uit, en heb gewoon de installatie .exe gebruikt en aangegeven dat ik de steam versie heb. In game geeft die aan dat het versie 1.6.0.2 ofzoiets is (in ieder geval de laatste :P).

[ Voor 52% gewijzigd door BLACKfm op 31-07-2013 17:58 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr1z
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 11:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

You're welcome maatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

De downloadlinks zijn inderdaad wat lastig te vinden. De torrent is ook heel rap.

Hoe dan ook heb ik het eindelijk aan de praat. De installatie verplaatst/kopieert de TEXTURES map niet, en ik lees hier ook niks over in de installatiehandleiding.

Wellicht een fout van de installer. Blijkbaar moet je de TEXTURES map (uit 1 van die 2 gedownloade zip bestanden) in de GAMEDATA map van S.T.A.L.K.E.R COP stoppen. Of in ieder geval controleren of na de installatie in die map een TEXTURES map staat, en zo niet deze daar naartoe kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Holyshit dit is gruwelijk moeilijk. even wat korte testruns gedaan met alle characters en was met alle 3 binnen 5 minuten dood. Om maar niet te beginnen over "The Black Road"... 8)7 }:O :X

[ Voor 3% gewijzigd door MonkeySandwich op 31-07-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Geen idee hoe moeilijk v2 is, maar v1 was ook lastig in begin, maar later goed te doen hoor. Met de komende mooie dgn zal het geen Misery maar zon worden denk ik .. maar ga hem zeker snel spelen. Hoe graag ik ook wil dat het zomer blijft, snak ik met dit spel naar herfst. Maar doet nog maar even nie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
En ook van mij bedankt :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan die trouwens ook bij stalker call of the pripydinges werken of niet?

cough nvm

thanks for the linkies btw

lekker spelen nu

al 3 keer door 1 of ander wild beest te grazen genomen..

lijk nog niet echt ergens te komen... gaaf

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Ben met de Sniperclass begonnen. Net even wat makkelijker op afstand beesten en zombies neerknallen... al is het wapen wel erg 1890... de loot is ook een stuk minder op de zombies.. leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Tja, je moet als rookie beginnen. Je bent dan wel lid van de Ukranian Special Sevices maar je moet niet opvallen tussen de stalkers, werken voor je Druganov dus :)

Black road start ben ik ook doorgekomen, wel rare shit gezien in de vele pogingen. 1x zat ik op zolder, begin het te regenen en onweren als een malle en ondertussen kwamen er ook nog 2 mutants die ik nog nooit gezien had. Dikke chaos met schietende zombies enzo :P

En dan ben je eenmaal bij Skadovsk en dan is het nog lastig om verder te gaan, meeste missies waar je in een normale game mee begint zijn nog te moeilijk zonder een fatsoenlijk wapen waar je nog geen geld voor hebt. Vanavond maar weer eens opnieuw beginnen met een heel andere mindset. Ben nu naar mijn zin iets te veel aan het opnieuw proberen vna het zelfde stukje :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Tja, zoals ik bij versie 1 speelde:

In het begin echt enorm op je hoede blijven (voor zombies die schieten, rondrennende honden die je binnen no time gekilled hebben etc) en proberen zoveel mogelijk te looten. Ook goed gevechten in de gaten houden van n afstandje en onthouden waar iemand is neergeknald/gekilled door mutant. Zodra het gevecht over is, als n speer naar het lijk rennen (die wordt namelijk binnen no time geloot door anderen) en zelf looten. Kan leuke loot opleveren waaronder wapens. Het is zeker lastig en je zult in het begin regelmatig doodgaan. Maar zodra je wat verder komt en stukje bij beter wat meer geld hebt om belangrijke dingen te kopen gaat het stukken makkelijker. Zo was het tenminste in v1. v2 is misschien NOG moeilijker gemaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

MonkeySandwich schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:24:
Tja, je moet als rookie beginnen. Je bent dan wel lid van de Ukranian Special Sevices maar je moet niet opvallen tussen de stalkers, werken voor je Druganov dus :)

Black road start ben ik ook doorgekomen, wel rare shit gezien in de vele pogingen. 1x zat ik op zolder, begin het te regenen en onweren als een malle en ondertussen kwamen er ook nog 2 mutants die ik nog nooit gezien had. Dikke chaos met schietende zombies enzo :P
Hmm, dan ga ik Black Road toch eens een poging moeten geven.
En dan ben je eenmaal bij Skadovsk en dan is het nog lastig om verder te gaan, meeste missies waar je in een normale game mee begint zijn nog te moeilijk zonder een fatsoenlijk wapen waar je nog geen geld voor hebt. Vanavond maar weer eens opnieuw beginnen met een heel andere mindset. Ben nu naar mijn zin iets te veel aan het opnieuw proberen vna het zelfde stukje :$
Zelfs met wapen vond ik het moeilijk, 1 van de eerste side missions die je kan nemen (artifact op een boot vinden). Waar je ge-ambusht wordt, heeft mij al vele pogingen gekost. Maar als sniper heb je in ieder geval al niet veel armor in den beginne.

Ik moet ook nog de instellingen gaan tweaken want ik zit met lagspikes. En lagspikes kan je met deze mod wel missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
4bit schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:05:

Ik moet ook nog de instellingen gaan tweaken want ik zit met lagspikes. En lagspikes kan je met deze mod wel missen als kiespijn.
Ik heb ook last van Lagspikes.. op een normale HDD.. kijken of ik goedkoop een SSD uitbreiding kan kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
4bit schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

Hmm, dan ga ik Black Road toch eens een poging moeten geven.

[...]

Zelfs met wapen vond ik het moeilijk, 1 van de eerste side missions die je kan nemen (artifact op een boot vinden). Waar je ge-ambusht wordt, heeft mij al vele pogingen gekost. Maar als sniper heb je in ieder geval al niet veel armor in den beginne.

Ik heb dat stuk gister denk ik wel een keer of 50 geprobeerd met 1 18x9 pistool en 30 kogels :P Uiteindelijk gelukt weg te rennen maar na zo veel pogingen vind ik dat ik alsnog heb gefaald, ik begin opnieuw :P

Ook vind ik dat ik gecheated heb met een fast travel met een groepje stalkers bij een kamp.

Succes met The Black Road, ik zal hier verder niks spoileren over locatie en tactieken :P

Met een SSD heb je ook lagspikes, ik denk dat het een probleem is van de engine die geen gebruik maakt van threading/multicore cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Lagspikes komt naar mijn idee het meeste voor als de engine invenotry's moet laden. Maak maar eens ergens een flinke stash. Op het moment dat je dan in de buurt komt en de engine gaat het laden, merk je dat je even een flinke hickup krijgt. Althans, dat was bij mij het geval. Geen idee of dat ook is wat het veroorzaakt bij een SSD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crizyz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:09:
Lagspikes komt naar mijn idee het meeste voor als de engine invenotry's moet laden. Maak maar eens ergens een flinke stash. Op het moment dat je dan in de buurt komt en de engine gaat het laden, merk je dat je even een flinke hickup krijgt. Althans, dat was bij mij het geval. Geen idee of dat ook is wat het veroorzaakt bij een SSD. :)
Dat gebeurt ook als je een SSD hebt, die spikes voelen dan neit veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen last van lagspikes tbh...

togwel zogauw ik iets verder als begin ben.

zo eindelijk door d-;

te veel gezopen ofzo denk ik
gewoon wachten tot hondjes boel slopen dan troep oprapen verder wandelen d-;
niet meteen elke groep aanvallen selectief te werk gaan.

zucht was dat nou zo moeilijk 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Toch vreemd dat alles wat je killed (aan mensen) meestal wel wapens op zak hebben, maar deze meestal (ik heb net 15 minuten gespeeld) helemaal kapot zijn en zonder kogels komen.
Alleen pistolen komen soms met wat munitie, al zal dat wel door de mod komen dat je niet bij de eerste lucky kill van een sterke tegenstander ook gelijk de beste gear in het spel hebt.

Het spel crashed alleen wel erg vaak. En dat die blowout al heel snel komt in het begin geeft je met sterke vijanden op vele plekken wat beperkte plekken om een veilig onderkomen te vinden.
En dan moet het ook nog een afgesloten ruimte/andere verdieping in een gebouw zijn, anders ben je nog de sjaak. En dan maar hopen dat een groep bandieten daar al niet huisvest.

Edit:

Zelfs met de graphics op een lager pitje (sliders op minder dan de helft) is het niet te doen... de crashes zijn onverminderd vaak, en misschien nog wel vaker. Die 'lag spikes' waarbij je dus een halve seconden 'hangt' heeft mijn idee meer met het geluid te maken.
Altijd als ik een dergelijke spike krijg hoor ik direct daarna weer een nieuw geluidje.

Maar ik was een paar gebouwtjes waar 'zombie' stalkers rondlopen aan het clearen en het spel is wel 10x gecrashed. Na een paar minuten met een mesje bezig te zijn komen er ineens 2 normale stalkers die de alles afschieten (en dus iets betere tegenstanders zijn)... na die met enige sluipskils tegen de grond te hebben gewerkt komt de rest van hun groep er ineens aan met 2 snipers...

De crashes zijn echter zo vervelend, evenals de loadtimes bij de eerste keer opstarten, geef ik het geen kans meer. Wellicht dat het beter werkt op een andere computer...

[ Voor 38% gewijzigd door BLACKfm op 04-08-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De loadtimes zijn indd vervelend.

Ook vind ik veel bugs in de quests zitten.
En al met al nog zogoed als onspeelbaar.
Helaas ziet er namelijk wel gelikt uit en de setting is supergaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Loadtimes waren bij vanilla CoP als savegame voor eerst opstartte ook al heel lang. Dat het spel zo nu en dan halve seconde hangt was ook altijd al zo. Dat ligt meer aan de engine (heb het in alle stalkers).

Crashes heb ik vrijwel nooit gehad moet ik zeggen. Alleen bij SoC toen deze net uitkwam. Ik moet deze versie nog installeren van Misery, en hoop dat hij niet gaat crashen, verder kan ik niet wachten voor de uitdaging. Daar genoot ik al in V1 enorm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel gekocht op steam. alles op ultra maar valt toch een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is misery 1 wel bugvrij ondertussen dan?

@dennis.
Speel de mods.
De game zelf is redelijk gedateerd. Zonder mods moet je even voorbij de gfx zien te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 07:00:
Spel gekocht op steam. alles op ultra maar valt toch een beetje tegen.
Tja, zoals hierboven gemeld, SoC is toch al weer van 2007 en zelfs CoP is van 2009 alweer. Er zijn mods die wat grafische dingen toevoegen, meest bekende daarvan is de Complete mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indd zogauw je wat mods met name voor de gfx erover heen knalt is het een supergame.

Heerlijk om te spelen en leuk om te doen.
Wat wel weer jammer is is dat misery vol met bugs zit.

Het is toch wel 1 van de betere mods over het algemeen. Leuk verhaal mooie interesante setting en een hoop te doen.
Ook niet te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Speel het nu al de hele dag op mijn laptop en heb nergens last van.. pas 1 'crash' gehad terwijl ik dood ging... het spel liep door (geluid), maar ik kon niks meer doen.

Ik heb echter al tijden een icoon rechts in beeld welke ervoor zorgt dat mijn healt langzaam daalt en ik niet meer kan lopen zonder dat mijn stamina zich langzaam vult.

Het moet een custom icoon zijn, want onder de standaard hud icoontjes is het niet te vinden.
Het is het icoon wat komt als je bijvoorbeeld een nachtje slaapt.
Het lijkt met eten en drinken te maken te hebben, maar hij gaat maar niet weg en blijft hooguit grijs, en dat draint al. Ik ben er niet mee begonnen, dus het moet weg kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Als het na het slapen komt, dan heeft het idd met eten te maken. Dat vond ik enige best kutte in V1 al. Ik moest echt behoorlijk veel eten voordat het echt wegging. Je merkt dat je veel minder lang kan lopen, gaat hijgen als n malle, net zoals dat je wazig kunt gaan zien omdat je moe wordt en moet slapen. Daarom probeerde ik altijd genoeg eten bij me te hebben en zo'n flesje dat je voor n minuutje ofzo hard kan rennen. (kun je kopen bij de dokters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Dat wordt even een doktersbezoekje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Laat m voor mij ook vast 2 wegzetten please ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Ik ben best wel een die-hard gamer.. maar de misery 2.0 mod is misschien wel iets te die-hard voor mij.
Gekozen voor de SNIPER-CLASS maar kan door het ontbreken van goede protectie geen actifact bemachtigen..
Ben ook voortdurend op zoek naar eten.. en die zaklamp werkt ook niet mee...

Zeker omdat ik het spel al een keer of tig gespeeld heb... dan weet je wat je nog moet... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Eten kocht ik meestal bij Owl in de boot, of soms van andere stalkers die rondlopen. Je kan best sommige missies doen zonder al te veel kleerscheuren, maar makkelijk is het zeker niet. Zo kun je langzaam (heel langzaam) wat dingetjes kopen die belangrijk zijn. Behalve nog artifacts ja, maar zelfs die heb ik soms nog beetje kunnen bemachtigen met echt heel weinig aan bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
JediUberknaft schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:34:
Eten kocht ik meestal bij Owl in de boot, of soms van andere stalkers die rondlopen. Je kan best sommige missies doen zonder al te veel kleerscheuren, maar makkelijk is het zeker niet. Zo kun je langzaam (heel langzaam) wat dingetjes kopen die belangrijk zijn. Behalve nog artifacts ja, maar zelfs die heb ik soms nog beetje kunnen bemachtigen met echt heel weinig aan bescherming.
Kocht? Ben je al klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sigh Clear Sky + Complete mod blijft continue na het laden vastlopen. :|

Edit: een Windows 7 update was de schuldige: http://www.insanit.net/tag/kb2670838/

[ Voor 37% gewijzigd door rgras op 08-08-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Nee, dat was in Misery V1. Maar lijkt me niet dat dat veranderd is in V2. Ik ben nog steeds niet begonnen met V2. Dat gaat dit weekend er wel van komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
JediUberknaft schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 07:41:
[...]

Nee, dat was in Misery V1. Maar lijkt me niet dat dat veranderd is in V2. Ik ben nog steeds niet begonnen met V2. Dat gaat dit weekend er wel van komen denk ik.
V2 is echt een stuk pittiger....

Verwijderd

Hallo
Ik speel metro last light best vaak maar ik ben vast komen te zitten in de ondergrondse tunnels.
Ik heb geen munitie meer als ik tegen die beesten moet vechten.
Laatst heb ik de rpk gekocht met Microsoft points en dan ga ik naar zo'n wapenhandelaar waar ik die rpk moet ophalen. Maar dan moet ik ook nog eens 90 ammo betalen.
Kunnen jullie mij helpen?

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hoi, je zit in het verkeerde topic ... Je moet voor je vraag hier zijn : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1396992

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:39:
Hallo
Ik speel metro last light best vaak maar ik ben vast komen te zitten in de ondergrondse tunnels.
Ik heb geen munitie meer als ik tegen die beesten moet vechten.
Laatst heb ik de rpk gekocht met Microsoft points en dan ga ik naar zo'n wapenhandelaar waar ik die rpk moet ophalen. Maar dan moet ik ook nog eens 90 ammo betalen.
Kunnen jullie mij helpen?
Je dacht.. ik vraag het de die-harders? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Want STALKER-spelers zijn die-hard Metro: Last Light-spelers? :?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Compizfox schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:12:
Want STALKER-spelers zijn die-hard Metro: Last Light-spelers? :?
mmm... nee... er wordt wel veel naar gerefereerd... maar veel Metro spelers haken af bij de Stalker reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Gisteravond weer even opnieuw begonnen na m'n vakantie en de patches die er uit waren gekomen. Uiteraard de Blackroad gestart en met de recon best nog wat zombies weten te stabben (alle loot is welkom als je met 0 roebel begint).
Na een aantal mislukte pogingen er nog wat extra neer te hakken maar richting Skadovsk vertrokken.

Vanavond eerst even wat geld proberen te verdienen door op fleshies en boars te jagen en zo langzaam mezelf een beetje klaar te stomen voor de eerste missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Bezig met eens even flink de borstel door mijn harde schijven te halen, kwam nog een paar leuke screenshots tegen van CoP:

Geen vrouwen in de Zone, dan krijg je dit soort taferelen:
Eenzaam in The Zone
Niet alleen mensen hebben het zwaar in de Zone:
Geplette hond
Vier elke dag dat je hebt overleefd in de Zone feest:
Dansen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
utbone schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:57:
[...]

mmm... nee... er wordt wel veel naar gerefereerd... maar veel Metro spelers haken af bij de Stalker reeks.
Het is allebij leuk om te spelen! De Russische sfeer is gewoon prachtig :)

Hoe zit het nog met STALKER ? Ik meende een aantal maanden terug geleden te hebben gezien, dat er een of andere goede mod voor Call Of Pripyat aan zat te komen. Is daar nog iets van terecht gekomen ?
Ik ben namelijk zeer benieuwd naar die mod en ik wil STALKER weer uit m,n kast gaan halen om te spelen. Ik neig namelijk toch steeds naar deze fantastische spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
miserymod.com

Alles wat je ooit geleerd hebt in de oude game vergeten want nu is het echt moeilijk! Ik zou alleen nog even wachten met een echte playthrough er komt zeer binnenkort een nieuwe patch die je forceert om opnieuw te beginnen.

[ Voor 6% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-11-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
MonkeySandwich schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:45:
miserymod.com

Alles wat je ooit geleerd hebt in de oude game vergeten want nu is het echt moeilijk! Ik zou alleen nog even wachten met een echte playthrough er komt zeer binnenkort een nieuwe patch die je forceert om opnieuw te beginnen.
Is de werking nu totaal veranderd door deze mod of is COP uit zichzelf al een stuk lastiger ?
Hmm ik zal het onthouden. Is deze patch misschien al uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
CoP is van zichzelf niet moeilijker of makkelijker dan SoC. Van wat ik van de omschrijving van de misery mod heb gelezen, past deze de gameplay behoorlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb dit spel gekocht (http://www.gamersgate.com...stalker-collection-bundle), maar krijg als ik Call of Pripyat opstart, een foutmelding 0xE2003053.
Ik gebruik Windows 8.1. Kan helaas niet vinden waar dit precies mee te maken heeft. Heb een optie gekregen om een key in te voeren voor online gebruik, hierbij geen meldingen gehad.
Als ik het spel start, lijkt hij het programma protect.exe te starten.
Als ik dit start krijg ik de vraag om het product te activeren/deactiveren. Als ik dit echter kies krijg ik dezelfde foutcode.
Heb helaas via internet niet echt kunnen achterhalen waar dit mee te maken heeft. Vermoedelijk met Windows 8.1. Er schijnen echter ook geen patches te zijn voor het spel, zo te zien is het ook al versie 1.6.02.
Heeft iemand toevallig enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 14-01-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Protect.exe is de kopieerbeveiliging volgens mij. Die moet je in elk geval niet willen starten.
heb je de installatie met beheerdersrechten uitgevoerd? Gezien de ietwat verouderde copyprotection kon dat wel eens nodig zijn.
Ik zou sowieso voor je het spel start de updates en de Complete mod voor stalker eroverheen gooien, als het daadwerkelijk een bug in het spel is in plaats van in de beveiliging moet dat je een heel eind op weg helpen.

Het is op dit forum helaas niet toegestaan om het omzeilen van kopieerbeveiliging te bespreken. Jammer, want bij mij draait STALKER zonder kopieerbeveiliging prima op Windows 8. Maar dat beveel ik je dus niet aan, op dit forum, want dat mag niet. *kuch*. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Kan me voorstellen dat het met die kopieerbeveiliging te maken heeft ja. Zo zie je maar weer... Raad eens hoe ik het opgelost heb...

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 14-01-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Complete Mod natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Euhm nee, maar die ga ik nog wel installeren dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

fixed.

Ik vind stalker wel leuk, maar het kan niet tippen aan metro vind ik. Het is dat nu even geen toegang heb tot mn eigen pc en de laptop alleen maar soc draait, is wel leuk / eng alleen erg wennen weer.Ik hoop dat de misery mod goed is? Ik ga die binnenkort eens proberen.

[ Voor 190% gewijzigd door iNFiNiTY- op 25-01-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:22
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:21:
fixed.

Ik vind stalker wel leuk, maar het kan niet tippen aan metro vind ik. Het is dat nu even geen toegang heb tot mn eigen pc en de laptop alleen maar soc draait, is wel leuk / eng alleen erg wennen weer.Ik hoop dat de misery mod goed is? Ik ga die binnenkort eens proberen.
Deze serie is niet te vergelijken met de Metro serie. STALKER is vooral een sandbox game, Metro 2033 en LL een lineare shooter. In STALKER kun je zelf bepalen wat je doet en in welke volgorde en daarbij heb je een heel ander voorraadsysteem. Ook is het A-Life systeem en de a.i. tot op de dag van vandaag ongeevenaard. Het enige wat ze wel gemeen hebben is dat ze allebei in Rusland afspelen.

Probeer Autumn Aurora 2 eens voor Shadow of Chernobyl. Die heeft een beetje dat MISERY sfeertje. Overigens zou ik zelf voor MISERY 1.2 gaan. Die werkt perfect. Bij MISERY 2 zijn de makers ervan nogal doorgeschoten bij het maken van de ultimate survival mod in een omgeving waar je depressief van moet worden en heeft het tot op de dag van vandaag nog last van crashes en vreemde bugs. Daarbij vind ik dat het gebruik van alleen grijs- en bruintinten niet bijdraagt aan het creeeren van een naargeestige sfeer. Eerder eentonig.

Maar het is natuurlijk vooral wachten op Lost Alpha. :)

[ Voor 7% gewijzigd door P-Rock op 28-01-2014 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ik zou zeggen dat ze vooral de post nuclear apocalyptische setting (in post soviet gebied) gemeen hebben.

Aangezien stalker zich niet in Rusland afspeelt zou ik Rusland nou niet echt als overeenkomst noemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crizyz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 06:56:
Ik zou zeggen dat ze vooral de post nuclear apocalyptische setting (in post soviet gebied) gemeen hebben.

Aangezien stalker zich niet in Rusland afspeelt zou ik Rusland nou niet echt als overeenkomst noemen. :P
Ze spreken Russisch en ze gebruiken dezelfde engine, zijn de twee overéénkomsten (naast het post-apocalyptische sfeertje).
Ik heb een Metro gekocht in een Steam sale maar ik was daar niet ver mee gekomen voor ik ermee stopte. Te lineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Niet dezelfde engine. Er waren wel geruchten dat de 4A engine een offshoot zou zijn van de X-ray engine, maar die zijn nooit beverstigd.

Ik zou nog eens moeten checken of ze in STALKER inderdaad russisch of oekraïns spreken. Is niet helemaal hetzelfde. Niet dat het veel uitmaakt, als ik in Rusland rondloop krijg je hier en daar toch ook wel dat zelfde sfeertje. Verlaten en half afgemaakte gebouwen genoeg.

Metro en Stalker hebben allebei dat post-apocaliptische sfeertje, maar voeren het heel anders uit. Ik zou ze dan ook niet gauw direct met elkaar vergelijken. Sandbox shooter vs lineaire shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lhk5b0aeDT1qe1wreo1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Een fix voor STALKER icm Windows 8.1 (x64) Heb de .exe al aangepast en de compatibility maar hij start nog niet..

nvm! compatibility windows 7 - run as admin - disable scaling high dpi werkt. 8 niet dus zoals de ''fixen'' online aangeven, niet hier iig.

[ Voor 39% gewijzigd door iNFiNiTY- op 01-02-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zag net dat ze Stalker ook op GoG hebben nu. Hup meteen die securommel van de harde schijf af gooien.

• P-Rock
Volgens mij heeft alleen Clear Sky securom.

• henkie196
  • Niet online
Volgens mij hebben ze alledrie SecuRom, echter slechts een disc-check (waarom er dan toch securom muk geïnstalleerd moet worden op m'n PC is me niet helemaal duidelijk, maar goed). Behalve als je de Russische versie van SoC had, dan zat je opgezadeld met Starforce. Nog weer een slagje erger.

/edit
Zag dat ze ook de soundtracks bij de Stalker games op GoG hadden zitten, inclusief FLAC soundtracks. Mooi mee genomen, want vooral die soundtrack van CoP vind ik heel fijn om ook buiten de game naar te luisteren.

[ Voor 27% gewijzigd door henkie196 op 13-02-2014 14:53 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste